abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72970406
ik heb even een vraag over ovu testen, heb deze maand er wat gebruikt omdat ik echt geen idee heb waneer me eisprong is/was..

nou was hij eergister vrij donker niet zo donder als het eerste streepje maar dat scheelde niet veel.
daarnet nog 1 gedaan en het streepje is echt heel licht..zou ik nou mijn eisprong al hebben gehad? ik heb hier echt geen ervaring mee
pi_72970988
Becky dat zou ik inderdaad ook wel willen weten. Vooral hoe het werkt, voordat ik die dure dingen aanschaf
pi_72971218
Ovulatie testjes reageren op het LH hormoon, dit maak je aan om een eitje te laten springen. Wanneer je deze testjes gebruikt zal de test-streep in het begin van de cyclus niet of heel licht aanwezig zijn en hoe dichter je bij de eisprong komt hoe donkerder deze wordt. Het is echter niet zo dat deze bij iedereen even donker als de controle streep of zelfs donkerder wordt. Wanneer de teststreep voor jouw doen op z'n donkerst is zal binnen 24-36 uur de eisprong plaatsvinden. Daarvoor wordt het begin van de LH-piek gebruikt, dus als de test een dag later nog steeds zo donker is heb je de piek wel al gehad.
Becky, het lijkt er op dat jij de LH-piek hebt gehad en de eisprong dus er aan zit te komen/is geweest. Je kunt met die testjes niet precies bepalen wanneer je eisprong is maar het geeft wel een goede richtlijn en je hoeft niet dagelijks te seksen omdat je anders bang bent dat je de eisprong mist.

Ovulatietestjes zijn fijn om zicht te krijgen op je cyclus en deze te leren kennen en wanneer je een onregelmatige cyclus hebt. Ik ben er best snel mee begonnen omdat ik een controlefreak ben, maar zonder had ik ook steeds door wanneer mijn eisprong was. Het maakt ook wel dat je dan wel veel met het zwanger worden bezig bent, ook niet altijd even goed.
Er zitten voor- en nadelen aan, iedereen moet voor zichzelf maar bepalen of je ze wilt gebruiken of niet.
pi_72971354
Becky en CA, als die test elke dag op hetzelfde tijdstip hebt gedaan (het beste is in de middag, dan is de LH goed opgebouwd) even veel hebt gedronken (dus niet teveel!) en even lang hebt gewacht tussen toiletbezoeken (twee uur is minimaal, liever langer!) zou je de piek kunnen ontdekken.(als je teveel drinkt wordt de streep lichter) Als 1 test dan het donkerste is van alle testjes is die je doet, is dat je piek geweest-en volgt je eisprong 24 tot 48 uur later. Dus zodra je het donkerste streepje ontdekt meteen aan de slag!
Miracles do happen! (al hebben ze soms een beetje hulp nodig)
pi_72971402
Haha Poezebeest je was me voor!
pi_72971535
Poezebeest toen mijn man zaad moest inleveren bij de HA keek hij er meteen naar, en vertelde ons meteen dat het niet goed was. Ik heb het ook zelf gezien onder de microscoop. Toch wel apart om het zaad van je man te zien zwemmen! Hoop dat jij ook meteen (maar dan wel GOED) nieuws krijgt!

Marike en Mijsje, goed dat jullie even "rust nemen". Ik hoop dat het jullie goed zal doen... en hoop jullie hier ook weer terug te zien met heel goed nieuws! In de duimstand voor onbepaalde tijd!

Voor de andere dames ook!
pi_72971592
Isla; jij geeft een goede aanvulling

Nog een aanvulling, sommigen testen 2x per dag omdat de piek maar heel kort is en er een kans is dat deze gemist wordt...
pi_72971625
Isla; wij lopen bij het ziekenhuis, dus de kans dat mijn mee mag kijken door de microscoop acht ik zeer klein. Lijkt me trouwens wel cool om te zien
pi_72972075
Ja in het ziekenhuis zal het wel anders gaan... Het was zeker cool... maarja, er zwom niet veel en wat er zwom ging niet hard...en sommige waren misvormd. Niet zo cool dus...

Ken je niemand met een microscoop? Kun je het daar even bekijken haha
pi_72972317
Als het niet zwemt en misvormd is is het zeker niet cool
Ken helaas niemand met een microscoop. Zie mezelf ook al aankomen, ja hallo, ik wil even naar de zwemmers van komen kijken onder de microscoop

Ben ook wel benieuwd hoe het bij jou verder gaat en wat de gyn van plan is, wel spannend hoor!

Mijsje en Marike; voor jullie. Hoop dat het minder hier zijn jullie wat rust brengt en dat we snel goed nieuws krijgen! Ik duim in ieder geval voor jullie door
pi_72973090
Even een dikke voor Mijsje. Als het goed voelt moet je gewoon even afstand nemen.

Poezebeest, ik kon na een week bellen voor de uitslag van de zwemmers in het ZKH. Ik hoop dat het allemaal goed is.

Afgelopen weekend was mijn eisprong en ik begin vandaag alweer steekjes in buik en boobs te voelen. Er zit dus wel een soort patroon in, maar met zwanger zijn kan het dus nog niks te maken hebben. Nu maar weer even 2 weken onder een steen kruipen en nergens aan proberen te denken.
pi_72973934
Ik zal mijn dan even instrueren dat hij bij het afgeven van zijn zwemmers vraagt of we kunnen bellen voor de uitslag. Komt nu allemaal wel dichtbij, vind het erg spannend.

Vandaag ook weer de welbekende buikpijn die voorafgaat aan het bloedverlies, dus ik ga er vanuit dat het vanavond of morgen wel weer zo ver is
pi_72978657
quote:
Op maandag 21 september 2009 17:16 schreef IslaBonita het volgende:
Ja in het ziekenhuis zal het wel anders gaan... Het was zeker cool... maarja, er zwom niet veel en wat er zwom ging niet hard...en sommige waren misvormd. Niet zo cool dus...

Ken je niemand met een microscoop? Kun je het daar even bekijken haha
Wij hadden hetzelfde probleem. In het lab hebben ze het zaad toen opgewerkt en dat wat er over bleef was ineens van erg goede kwaliteit. Bleek dat de manke en dooie zaadjes de goede zaadjes gewoon in de weg zaten. Was een soort hardlopen met overal lijken op de baan

Wel gaaf dat je hebt kunnen kijken door de microscoop
pi_72979873
Dat is dan toch wel goed nieuws toch CP? Hoop maar dat de zaadtest bij de gyn straks beter is.. Jouw bericht is in ieder geval hoopvol!
pi_72980194
quote:
Op maandag 21 september 2009 20:43 schreef IslaBonita het volgende:
Dat is dan toch wel goed nieuws toch CP? Hoop maar dat de zaadtest bij de gyn straks beter is.. Jouw bericht is in ieder geval hoopvol!
Ik heb wel vaker verhalen gehoord dat de huisarts er niets van bakte. Maar goed, daar kun je natuurlijk niet vanuit gaan. Ik ga natuurlijk wel voor je duimen dat het allemaal meevalt
pi_72981164
Dank je wel CP!
pi_72981889
nog even een kus voor jullie hier! ik vind het altijd een warme deken hoe ik met jullie kan praten over wat ik voel, of dat nou direct met zwanger worden te maken heeft of niet...

(CP, ik vind het super geweldig dat je nu toch ook naar Z&G kunt... je hebt ook al zo lang moeten wachten...)
pi_72983540
Mijsje ik denk dat ik voor velen spreek als ik zeg dat juist JIJ zo'n groot onderdeel uit maakt van die 'warme deken".. He meid ik mis je nu al hier hoor! Maar het is heel begrijpelijk hoor dat je even wat afstand neemt..
pi_72983894
Ik dacht al, heb ik iets gemist? Maar toen ik in het andere topic keek zag ik het... Crazy Princess je bent zwanger! Whaaaaaaaa wat geweldig! Gefeliciteerd meid!

(en dan kom je hier en zeg je niks ...gelukkig houdt Mijsje ons op de hoogte!)
  maandag 21 september 2009 @ 23:07:22 #195
246495 Guess.
Gijs,Joost&Teun!!!
pi_72986274
Kwam dit tegen,vind het erg mooi en emotioneel maar weet het momenteel ff niet meer

PS: Klinkt wel heel dramatisch maar ik bedoel dus wat kinderen/zwanger worden weet ik het ff niet,ben de goede hoop dat het bij ons natuurlijk gaat ff kwijt.

[ Bericht 37% gewijzigd door Guess. op 21-09-2009 23:27:27 ]
28-06-2010 Is ons mooie ventje geboren :-)
pi_72986758
quote:
Op maandag 21 september 2009 22:13 schreef IslaBonita het volgende:
Ik dacht al, heb ik iets gemist? Maar toen ik in het andere topic keek zag ik het... Crazy Princess je bent zwanger! Whaaaaaaaa wat geweldig! Gefeliciteerd meid!

(en dan kom je hier en zeg je niks ...gelukkig houdt Mijsje ons op de hoogte!)
Waaaaaat CP! Jompels!

pi_72991157
quote:
Op maandag 21 september 2009 23:07 schreef Guess. het volgende:
Kwam dit tegen,vind het erg mooi en emotioneel maar weet het momenteel ff niet meer

PS: Klinkt wel heel dramatisch maar ik bedoel dus wat kinderen/zwanger worden weet ik het ff niet,ben de goede hoop dat het bij ons natuurlijk gaat ff kwijt.
Is inderdaad heel aangrijpend. Ik ken het filmpje maar zal er nu niet naar kijken aangezien ik weet hoe ik er op reageer.

Geef jezelf wat tijd om alles op een rijtje te zetten. Heb ik ook af en toe nodig gehad en het heeft er wel voor gezorgd dat ik het overzicht kon bewaren (en tegelijkertijd ook de hoop... ook al heb ik een hoop slechte momenten gekend).

pi_72991241
Jeetje Guess wat een tranentrekker! Zit ik hier op de vroege ochtend te janken...
Maar meid altijd hoop houden hoor!
  dinsdag 22 september 2009 @ 08:41:34 #199
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_72991250
quote:
Op dinsdag 22 september 2009 08:40 schreef IslaBonita het volgende:
Jeetje Guess wat een tranentrekker! Zit ik hier op de vroege ochtend te janken...
Maar meid altijd hoop houden hoor!
dito
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_72991353
Daarom dat ik er dus niet naar gekeken heb...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')