abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72392196
quote:
Piri Re'is (Piri Reis, volledige naam Hadji Muhiddin Piri Ibn Hadji Mehmed) (Gallipoli, tussen 1465 en 1470 - 1554 of 1555) was een Ottomaans zeevaarder, navigator en cartograaf.
http://nl.wikipedia.org/wiki/Piri_Re%27is

Zijn landkaart:

Met de stippen die ik hier aanhaalde: Atlantis, Bilderberg, nieuw wereld orde, invasie aliens 2012
quote:
De Piri Reis-kaart is een kaart, getekend op gazellehuid, die in 1929 door een groep historici gevonden werd. Uit onderzoek bleek dat het een echt document was dat door Piri Re'is in 1513 werd gemaakt.

Diverse zeilkaarten, ook wel portolanen genaamd, waren tijdens de Middeleeuwen in omloop, accurate kaarten waarop de meest in gebruik zijnde vaarroutes, met kustlijnen, havens, doorvaarten en baaien stonden vermeld. De meeste van deze kaarten richtten zich op de Middellandse Zee, de Egeïsche Zee en andere bekende routes. Er was een eeuwenoude traditie van zeevaart op de Middellandse Zee. Deze kennis werd verzameld en bestudeerd in de grote bibliotheek van Alexandrië (Egypte). De compilatiekaarten werden gemaakt door de geografen die daar werkten.

Piri Reis gebruikte verschillende bronnen en de eigen waarnemingen die hij tijdens zijn reizen deed om de kaart te kunnen tekenen. In een aantal nota’s gaf hij aan hoe hij de kaart had samengesteld. Verbazend is dat zijn kaart ook al informatie van de reis van Christoffel Columbus bevat van nog geen twintig jaar eerder.

In zijn boek Maps of the Ancient Sea Kings stelde de Amerikaan Charles Hapgood o.a. dat de weergave van Antarctica accuraat de kustlijn van 10.000 jaar geleden aangaf. Dit kan tegenwoordig bevestigd worden. Op de kaart staat inderdaad land aangegeven op de plaats waar - driehonderd jaar later - het vasteland van Antarctica werd ontdekt. De kustlijn wijkt zeer weinig af van de huidige kustlijn. In dit geval wordt de kustlijn onder het ijs bedoeld. De kaart van Piri Reis blijkt een vrijwel exacte wereldkaart te zijn, die slechts op basis van satellietfoto's of op basis van een zeer grondige en uitgebreide geografische kennis gemaakt had kunnen worden. De kaart zou volgens sommigen het bewijs zijn dat Antarctica het eigenlijke Atlantis was. Tegen de mythische ongelooflijke nauwkeurigheid valt wel in te brengen dat de Amazone er twee keer op staat, evenals een aantal eilanden in het Caraïbisch gebied. De meeste wetenschappers beweren dat de Piri Reis-kaart getekend werd volgens de voor die tijd gekende geografische kennis en giswerk. Anderen, waaronder Charles Hapgood, beschouwen deze kaart als een bewijs voor het bestaan van grootse beschavingen op Aarde voor de geschiedenis zoals wij die kennen zelfs maar zou begonnen zijn, door deze beschavingen zouden de originele kaarten zijn getekend. Sommigen, waaronder Erich von Däniken, gaan zelfs zover om te beweren dat deze beschavingen een buitenaardse oorsprong hadden.

De Piri Reis-kaart wordt bewaard in het Topkapi-paleis in Istanbul.
Van de nederlandse wikipedia, het engelse artikel is echter uitgebreider: http://en.wikipedia.org/wiki/Piri_Reis_Map

Wat zijn nu de aandachtspunten van deze landkaart?

- Antarctica zonder ijs afgebeeld.

- Details van een dermate diepte dat deze onmogelijk zonder zicht te hebben vanuit de lucht/ruimte gemaakt kan zijn. De vormen van de landmassas en rivieren zijn dan ook van dermate kwaliteit dat ze tegenwoordig nog grootendeels kloppen.

- De stippen die ik aangaf, komen gek genoeg overeen met die van het aardraster.

- Reizen van andere zeevaarders staan er gedetailleerd op afgebeeld, inclusief die van columbus.

Oftewel, wie was deze man? Hoe heeft hij deze kaart zo perfect kunnen maken? Waar haalde hij die kennis vandaan?

Of de vraag die meerderen gesteld hebben, was hij buitenaards?

[ Bericht 0% gewijzigd door mediaconsument op 03-09-2009 11:37:16 ]
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_72392665
ERG interessant topic, dit is iets wat mij persoonlijk ook boeit, maar is dit niet meer iets voor TRU?
  donderdag 3 september 2009 @ 10:51:35 #3
24492 Flurry
Het was een mooie tijd
pi_72392687
Komt op mij over alsof hij gewoon een groot netwerk had, veel interesse in cartografie en zich bevond in een centraal punt op de wereld waar verschillende culturen samenkomen. Hierdoor had hij toegang tot een enorme rijkdom aan bestaande informatie. Ooit is de kustlijn van Antarctica zichtbaar geweest, misschien wel recenter dan we nu denken en op één of andere manier is Reis aan een kaart gekomen. Dat is mijn eerste idee in ieder geval.
We cross our bridges when we come to them and burn them behind us, with nothing to show for our progress except a memory of the smell of smoke, and a presumption that once our eyes watered.
pi_72392776
quote:
Op donderdag 3 september 2009 10:50 schreef ToT het volgende:
ERG interessant topic, dit is iets wat mij persoonlijk ook boeit, maar is dit niet meer iets voor TRU?
Dit gaat over de basis van het grootste complot. Details in de geschiedenis die steken met ons huidige wereldbeeld, oftewel de leugens waar wij in geloven die we proberen te verklaren.

Daarom is dit het beste forum voor dit verhaal.

Daarom heb ik overigens ook wederom dat aardraster verhaal aangehaald. Die stippen komen namelijk ook op deze kaart voor.

[ Bericht 4% gewijzigd door mediaconsument op 03-09-2009 11:00:10 ]
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_72392821
quote:
Op donderdag 3 september 2009 10:50 schreef ToT het volgende:
ERG interessant topic
  donderdag 3 september 2009 @ 11:03:24 #6
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_72393035
Leuk topic. Maar het antarctica gedeelte is nogal controversieel. De kans is groot dat het onderste gedeelte gewoon de rest van zuid-amerika is.

http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_72393038
quote:
Op donderdag 3 september 2009 10:51 schreef Flurry het volgende:
Komt op mij over alsof hij gewoon een groot netwerk had, veel interesse in cartografie en zich bevond in een centraal punt op de wereld waar verschillende culturen samenkomen. Hierdoor had hij toegang tot een enorme rijkdom aan bestaande informatie. Ooit is de kustlijn van Antarctica zichtbaar geweest, misschien wel recenter dan we nu denken en op één of andere manier is Reis aan een kaart gekomen. Dat is mijn eerste idee in ieder geval.
Die kustlijn is op dit moment bedekt met een dikke vele mijlen hoog ijs dekbed.
Zoiets bouwt zich op over duizenden zo niet miljoenen jaren.

Geschat word dan ook op het laatste.
dus daar zit vooral het raadsel in vind ik zelf.
pi_72393083
quote:
Op donderdag 3 september 2009 11:03 schreef Ps2K het volgende:
Leuk topic. Maar het antarctica gedeelte is nogal controversieel. De kans is groot dat het onderste gedeelte gewoon de rest van zuid-amerika is.

[ afbeelding ]
Ze hebben middels satelliet beelden vast kunnen stellen dat de kustlijn idd overeenkomt met dat van antartica als er geen ijs zou liggen.

Ondanks dat als ik dat niet had geweten je inderdaad een goed punt had gehad.
pi_72393136
quote:
Op donderdag 3 september 2009 11:03 schreef Ps2K het volgende:

[ afbeelding ]
Hier heb ik ook verhalen van gehoord, echter is er nog geen uitsluitsel over dit onderwerp gevonden volgens mij.

Daarom gaat mijn interesse overigens ook uit naar de stippen.
pi_72393150
quote:
Op donderdag 3 september 2009 11:05 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Ze hebben middels satelliet beelden vast kunnen stellen dat de kustlijn idd overeenkomt met dat van antartica als er geen ijs zou liggen.

Ok, thnx.
pi_72393189
land·kaart de; v(m) -en kaart, afbeelding vd oppervlakte ve land, provincie enz.

Geen 'map'. Buitenlander.
Google is your friend, abuse your friends
  donderdag 3 september 2009 @ 11:09:16 #12
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_72393194
quote:
Op donderdag 3 september 2009 11:05 schreef TheoddDutchGuy het volgende:

[..]

Maar als het wél Antarctica is, dan mist er opeens meer dan 1000 km Zuid-Amerikaanse kust.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_72393355
quote:
Op donderdag 3 september 2009 11:09 schreef Metalfrost het volgende:
land·kaart de; v(m) -en kaart, afbeelding vd oppervlakte ve land, provincie enz.

Geen 'map'. Buitenlander.
Gewijzigd. Internet heeft een slechte invloed op mijn taal zo nu en dan.
pi_72393439
quote:
Op donderdag 3 september 2009 11:09 schreef Iblis het volgende:

[..]

Maar als het wél Antarctica is, dan mist er opeens meer dan 1000 km Zuid-Amerikaanse kust.
Ik weet eigenlijk niet zeker of dit wel de hele kaart is van Piri Reis, of dat dit slechts een deel is.
pi_72393471
quote:
Op donderdag 3 september 2009 11:09 schreef Iblis het volgende:

[..]

Ik zat inderdaad al te zoeken waar ik die kust zou moeten plaatsen ja

Verder is het wel een gedetailleerd kaart maar zoals ook de omschrijving zegt zitten er ook nog wat foutjes in. Maar voor die tijd was het natuurlijk anders dan nu.

Zijn er meer van dit soort kaarten te vinden / gevonden?
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_72393526
quote:
Op donderdag 3 september 2009 11:20 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Verder is het wel een gedetailleerd kaart maar zoals ook de omschrijving zegt zitten er ook nog wat foutjes in. Maar voor die tijd was het natuurlijk anders dan nu.

http://www.mysterydatabase.com/viewtopic.php?f=40&t=22
quote:
Wetenschappers hebben in het Oeral gebied bewijzen gevonden die indruisen tegen de traditionele mening over de menselijke geschiedenis: Stenen platen die ongeveer 120 miljoen jaar oud zijn met daarop een reliëfkaart van het Oeral gebied.
pi_72393539
De Engelstalige wikipedia entry is een stuk uitgebreider dan de Nederlandse, en spreekt deze op veel punten gewoon tegen.
Het lijkt mij dat de Engelse versie een stuk betrouwbaarder is.
Daarin wordt o.a. beweerd dat de kust van Antarctica helemaal niet overeenkomt, en dat de kaart nog veel meer onjuistheden bevat.
quote:
Oftewel, wie was deze man? Hoe heeft hij deze kaart zo perfect kunnen maken? Waar haalde hij die kennis vandaan?
Of de vraag die meerderen gesteld hebben, was hij buitenaards?

Over zijn leven is behoorlijk veel bekend. Zie bv. wikipedia. Daar is niets geheimzinnigs aan.
Het lijkt er op dat hij diverse kaarten (o.a. die van Columbus, en veel uit de bibliotheek van Alexandrie) heeft gecombineerd tot zijn kaart.
  donderdag 3 september 2009 @ 11:25:59 #18
94617 Ps2K
pi_72393614
Ah ik heb het plaatje gevonde nwat ik zocht:

Meer info:
http://www.uwgb.edu/dutchs/PSEUDOSC/PiriRies.HTM

En toch blijft het een verbazingwekkende kaart, vergeet niet dat het continent pas in 1492 is ontdekt. En 21 jaar later is er al een redelijk acurate kaart van een groot gebied.
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
  donderdag 3 september 2009 @ 11:28:57 #19
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_72393709
Het Europese deel bestaat volgens mij ook, en dat staat hier niet op. Maar als je nu naar de Amerika's kijkt, en vooral even naar Noord-Amerika, en vraag je dan af: Wat is dat rode eiland? Voor een kaart waarvan geclaimd wordt dat deze gemaakt is met kennis die alleen door vanuit de ruimte te kijken kan zijn verkregen, gaat er echt iets hard mis bij Noord-Amerika.

De identificatie die Ps2k geeft is ook niet helemaal overtuigend, want de afstand van het meest oostelijke punt van Brazilië tot de het volgende identificatiepunt is wel erg groot, in verhouding met de afstand op de map. Dat is omdat de Piri Reis-kaart een rivier toont, en de Rio de la Plata daarmee wordt geïdentificeerd. Maar, en dat heb ik uit deze bron (die overigens wel vrij skeptisch is, maar dit lijkt me een terechte opmerking) de naam van ‘Rio de Janeiro’ is in feite fout, omdat men vroeger dacht dat daar een rivier uitmondde, en dat is niet zo, omdat men dat dacht, zou dat ook wel eens op deze kaart getekend kunnen zijn.

Verder meldt die site ook dat op de kaart staat aangegeven dat het gedeelte wat als Antarctica geïdentificeerd wordt, ‘zeer warm’ is. Wat natuurlijk een misser zou zijn.

Als laatste zou het interessant zijn om inderdaad een foto van de landmassa van Antarctica te vinden en die uit te lijnen op de kustlijn. Maar dan nog is de vraag: waarom ligt het zo noordelijk op die kaart? Ik besef dat ik weer vreselijk irritant zit te debunken, maar de claim ‘Antarctica is perfect’ roept bij mij wel vragen op waarom Noord-Amerika dan b.v. zo knudde is.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
  donderdag 3 september 2009 @ 11:29:33 #20
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_72393733
quote:
Op donderdag 3 september 2009 11:25 schreef Ps2K het volgende:
[ afbeelding ]

Meer info:

En toch blijft het een verbazingwekkende kaart, vergeet niet dat het continent pas in 1492 is ontdekt. En 21 jaar later is er al een redelijk acurate kaart van een groot gebied.
Ah, jij hebt die site ook gevonden.
pi_72393743
quote:
[ afbeelding ]

Meer info:

Weet jij misschien meer over die stippen te vertellen?
pi_72393779
quote:
[ afbeelding ]

Meer info:

Interessante verklaring. Nou is mijn cartografische kennis nou niet bepaald om naar huis te schrjven en zit er voor mij veel abracadabra tussen, het lijkt me wel een heldere verklaring.

Het blijft inderdaad knap dat ze zo "snel" al zo'n kaart hebben gemaakt. Maar goed in die tijd was dat vakwerk natuurlijk het summum
Mr. Prolapse 2009
pi_72393791
quote:
Op donderdag 3 september 2009 11:18 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Ik weet eigenlijk niet zeker of dit wel de hele kaart is van Piri Reis, of dat dit slechts een deel is.
Wat ik altijd heel bijzonder vind is de controverse die wordt aangehaald dat het absoluut wel zo moet zijn geweest dat ze dit soort kaarten vanuit de ruimte, of in ieder geval vanuit de lucht hebben moeten maken. En dan op een huid of een stuk aftands papier? Vlogen ze wellicht in een toestel gemaakt van bamboestokken bekleed met huiden, zodat ze direct aan de binnenkant op die huiden konden tekenen?

Ja, ik beken dat er bijzondere toevallen zijn, maar waarom het materiaal? De complotdenkers zullen nu vast gaan roepen dat iemand het zo goed mogelijk heeft gekopieerd om het mee te kunnen nemen/pikken. Ja, dat kan, maar met de huidige technologie, de huidige drang naar macht, de huidige hoeveelheden geld in privé bezit is het heel moeilijk om een complot van deze omvang altijd voor iedereen verborgen te houden, en al zo lang.

Wat in mijn beleving veel aannemelijker is is de gigantische ontwikkeling die de mensheid heeft doorgemaakt voordat religie de wereld in het duister deed vervallen, om vervolgens in een veel lagere versnelling stukken van die ontwikkeling opnieuw door te maken. En daarbij wordt veel gebruik gemaakt van overblijfselen uit die oudere tijd, die veel moderner was dan wij nu weten. We vinden steeds meer, maar lang niet alles is bewaard gebleven, of zelfs moedwillig vernietigd.
The past is what made you, but the future is what you're gonna make!
  donderdag 3 september 2009 @ 11:31:59 #24
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_72393797
quote:
Op donderdag 3 september 2009 11:20 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Ja hoor. Dit is een mooie site met veel vergelijkingsmateriaal met andere oude kaarten. Wat overigens ook (terecht) wordt opgemerkt is dat men vroeger geloofde in een ‘terra australis’ een heel grote zuidelijke landmassa. En die zie je op heel veel wereldbollen van een paar eeuwen ingetekend. Australië maar half af, of verbonden met deze onbekende landmassa. Dat was puur speculatie.
  donderdag 3 september 2009 @ 11:32:51 #25
94617 Ps2K
pi_72393822
quote:
Op donderdag 3 september 2009 11:29 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Weet jij misschien meer over die stippen te vertellen?
Volgens wikipedia zijn die punten vermoedelijke referentie punten van de kaart weerggeven op de satteliet foto van zuid-amerika.
  † In Memoriam † donderdag 3 september 2009 @ 11:33:35 #26
264940 8108139dpths
pi_72393843
tvp
pi_72393877
quote:
Op donderdag 3 september 2009 11:31 schreef Iblis het volgende:

[..]

Ja hoor. Dit is een mooie site met veel vergelijkingsmateriaal met andere oude kaarten. Wat overigens ook (terecht) wordt opgemerkt is dat men vroeger geloofde in een ‘terra australis’ een heel grote zuidelijke landmassa. En die zie je op heel veel wereldbollen van een paar eeuwen ingetekend. Australië maar half af, of verbonden met deze onbekende landmassa. Dat was puur speculatie.
Zo'n wereldbol heb ik thuis ook staan inderdaad. Bepaalde plekken werden "uit de losse pols" ingevuld omdat men daar toch niet zou komen en er wel invulling aan moest geven.

De Amerikaanse kust-lijn is dusdanig niet correct/accuraat, dan zou dat gedeelte van Antarctica inderdaad niet geheel correct kunnen zijn.

Beetje het terra australia effect maar dan met Antarctica?
Mr. Prolapse 2009
pi_72393903
quote:
Op donderdag 3 september 2009 11:28 schreef Iblis het volgende:
Het Europese deel bestaat volgens mij ook, en dat staat hier niet op. Maar als je nu naar de Amerika's kijkt, en vooral even naar Noord-Amerika, en vraag je dan af: Wat is dat rode eiland? Voor een kaart waarvan geclaimd wordt dat deze gemaakt is met kennis die alleen door vanuit de ruimte te kijken kan zijn verkregen, gaat er echt iets hard mis bij Noord-Amerika.

De identificatie die Ps2k geeft is ook niet helemaal overtuigend, want de afstand van het meest oostelijke punt van Brazilië tot de het volgende identificatiepunt is wel erg groot, in verhouding met de afstand op de map. Dat is omdat de Piri Reis-kaart een rivier toont, en de Rio de la Plata daarmee wordt geïdentificeerd. Maar, en dat heb ik uit deze bron (die overigens wel vrij skeptisch is, maar dit lijkt me een terechte opmerking) de naam van ‘Rio de Janeiro’ is in feite fout, omdat men vroeger dacht dat daar een rivier uitmondde, en dat is niet zo, omdat men dat dacht, zou dat ook wel eens op deze kaart getekend kunnen zijn.

Verder meldt die site ook dat op de kaart staat aangegeven dat het gedeelte wat als Antarctica geïdentificeerd wordt, ‘zeer warm’ is. Wat natuurlijk een misser zou zijn.

Als laatste zou het interessant zijn om inderdaad een foto van de landmassa van Antarctica te vinden en die uit te lijnen op de kustlijn. Maar dan nog is de vraag: waarom ligt het zo noordelijk op die kaart? Ik besef dat ik weer vreselijk irritant zit te debunken, maar de claim ‘Antarctica is perfect’ roept bij mij wel vragen op waarom Noord-Amerika dan b.v. zo knudde is.
Ik zal deze term dan ook aanpassen. Bedankt voor de kritiek.

Ligt het zuidelijkste puntje van zuid-Amerika niet dicht bij Antarctica overigens?

Misschien had hij wel kennis van kaarten die heel wat ouder waren, en heeft hij deze vergeleken met andere kaarten. Dit zou ook verklaren waarom sommige eilanden vaker voorkomen en deze dus bewogen hebben, de aarde is voortdurend in beweging. Geeft ook meteen een verklaring voor de verplaatsing van de eilanden bijvoorbeeld.

Daarom denk ik wederom dat die stippen zo belangrijk zijn. Al kan ik daar eigenlijk weinig over vinden.

Wat bij de kaart overigens ook meteen opvalt, is de tekening (weliswaar op zijn kop) van die vis met die mensen ernaast. De vis is beduidend groter dan die mensen. Heeft iemand hier meer info over?
pi_72393950
quote:
Op donderdag 3 september 2009 11:32 schreef Ps2K het volgende:

[..]

Volgens wikipedia zijn die punten vermoedelijke referentie punten van de kaart weerggeven op de satteliet foto van zuid-amerika.
Een begin.
pi_72394041
quote:
Op donderdag 3 september 2009 11:36 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Misschien had hij wel kennis van kaarten die heel wat ouder waren, en heeft hij deze vergeleken met andere kaarten. Dit zou ook verklaren waarom sommige eilanden vaker voorkomen en deze dus bewogen hebben, de aarde is voortdurend in beweging. Geeft ook meteen een verklaring voor de verplaatsing van de eilanden bijvoorbeeld.

Dat klopt, maar niet in zo'n tempo dat er zo'n verschuiving plaats zal hebben gevonden. De mens draait daarvoor nog niet lang genoeg mee
Mr. Prolapse 2009
  donderdag 3 september 2009 @ 11:41:35 #31
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_72394045
quote:
Wat bij de kaart overigens ook meteen opvalt, is de tekening (weliswaar op zijn kop) van die vis met die mensen ernaast. De vis is beduidend groter dan die mensen. Heeft iemand hier meer info over?
Ik weet ook niet precies wat dat is, maar het is wel duidelijk dat als je naar Afrika kijkt (waar een donkere kerel zit) en naar Spanje dat men een beetje heeft geprobeerd weer te geven wat voor mensen daar leefden en wat voor dieren. Qua schaal klopt er niets van, maar dat zal het idee zijn. Wat het dan moet voorstellen weet ik niet! Eskimo's of zo? Die eten veel vis natuurlijk.

Overigens zie je ook beesten (weliswaar vaagjes en weggesleten) in het gedeelte dat Antarctica moet zijn (en dan geen pinguïns).
pi_72394086
quote:
Op donderdag 3 september 2009 11:41 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Dat klopt, maar niet in zo'n tempo dat er zo'n verschuiving plaats zal hebben gevonden. De mens draait daarvoor nog niet lang genoeg mee
Die kaart die ik aanwees uit het oeralgebergte bijvoorbeeld was al 120 miljoen jaar oud. Misschien hebben de mensen achter het vaticaan deze kaarten zoveel mogelijk in beslag genomen of verbrand, om het hele verhaal weer richting BNW te trekken.
  donderdag 3 september 2009 @ 11:44:48 #33
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_72394131
Hier trouwens een kaart van Antarctica zonder ijs:

pi_72394215
quote:
[..]
Ligt het zuidelijkste puntje van zuid-Amerika niet dicht bij Antarctica overigens?
Volgens de organisatie waar ik mijn vakantie heb geboekt, ongeveer 800 km.
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_72394249
quote:
Op donderdag 3 september 2009 11:43 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Die kaart die ik aanwees uit het oeralgebergte bijvoorbeeld was al 120 miljoen jaar oud. Misschien hebben de mensen achter het vaticaan deze kaarten zoveel mogelijk in beslag genomen of verbrand, om het hele verhaal weer richting BNW te trekken.
Uit die bron
quote:
"Het moet opgemerkt worden," zegt de professor, "dat het reliëf niet met de hand gemaakt is door de een of andere steenhouwer. Dat is simpelweg onmogelijk. Het is duidelijk dat de steen bewerkt is met machines." Röntgenstralen bevestigen dat de plaat van kunstmatige oorsprong is en gemaakt werd met precisie gereedschappen.
Als dat zo is waarom hebben we de afgelopen 10 jaar hier dan niks over gehoord? Dit zou de hele wereld doen schudden op zijn grondvesten als het waar zou zijn.

Het spreekt zichzelf ook tegen, wat voor carbon-dating hebben ze dan op die kunstmatige steen losgelaten? En wat is er precies kunstmatig aan?

Maar da's mijn mening over die hele oude kaart
Mr. Prolapse 2009
pi_72394271
quote:
Op donderdag 3 september 2009 11:43 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

120 miljoen jaar oud? Wie heeft die gemaakt dan? De dinosauriërs zijn bv 65 miljoen jaar geleden uitgestorven.
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_72394757
quote:
Op donderdag 3 september 2009 11:48 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Uit die bron
[..]

Als dat zo is waarom hebben we de afgelopen 10 jaar hier dan niks over gehoord? Dit zou de hele wereld doen schudden op zijn grondvesten als het waar zou zijn.

Het spreekt zichzelf ook tegen, wat voor carbon-dating hebben ze dan op die kunstmatige steen losgelaten? En wat is er precies kunstmatig aan?

Maar da's mijn mening over die hele oude kaart
De aarde is niet rond het is plat!!

Hoe lang hebben ze die info onderdrukt?
Dit is allemaal niet veel anders.
Je moest eens weten hoe er onderzoeken tegengewerkt worden of uit bladen worden geweerd zodat er geen geld voor onderzoek komt.
pi_72394785
quote:
Op donderdag 3 september 2009 11:49 schreef Michielos het volgende:

[..]

120 miljoen jaar oud? Wie heeft die gemaakt dan? De dinosauriërs zijn bv 65 miljoen jaar geleden uitgestorven.
Captain obvious.. dat is dan ook de vraag.
pi_72394852
quote:
Op donderdag 3 september 2009 11:49 schreef Michielos het volgende:

[..]

pi_72395378

pi_72401710
quote:
[ afbeelding ]

Meer info:

Dit vind ik het mooiste detail. Vooral als je bedenkt hoe lang het tegenwoordig duurt om een gedetailleerde kaart te maken, en hoeveel werk hier voor nodig is geweest om de techniek erachter uberhaupt te ontwikkelen. Die man was zijn tijd erg ver vooruit.
pi_72412110
Interessant topic. Daarom een tvp
Perhaps you've seen it, maybe in a dream.
A murky, forgotten land.
  donderdag 3 september 2009 @ 21:49:49 #43
235357 TitusPullo
Sehr feierlich, aber schlicht
pi_72414239
Ik heb eens met een Osmanoloog gesproken over de Osmaanse vloot, en daarbij kwam ook Piri Reis ter sprake. Hij merkte op dat men die meestal verklaarde door te stellen dat Reis met zeevaarders gesproken had. Ik zal eens kijken, of ik nog aantekeningen van dat gesprek heb.
The crowning attainment of historical study is a historical sense - an intuitive understanding of how things do not happen. - Lewis Namier
pi_72414963
Ik kijk altijd graag op worldmysteries.com en ben ook een groot liefhebber van aardse mysterien.

Maar hier wordt precies uitgelegd waarom er niets wereldschokkends aan de kaart is. Ow ik zie dat ps2k ook al dezelfde kritiek aanhaalt.

In het kort:

Van de bovenkant van zuid-amerika klopt een groot deel, een aantal rivieren zijn accuraat en de landmassa is redelijk kloppend weergegeven. Van Noord-amerika en het zuiden van Zuid-amerika klopt echter vrij weinig. Zuid-amerika loopt naar het oosten en eindigt niet in een punt zoals we gewend zijn. Het lijkt me vrij fantasievol om er antarctica in te zien, laat staan de ijsloze bergen onder antarctica. Daarnaast klopt slechts een aantal van de rivieren; sommige lijken dezelfde en anderen bestaan helemaal niet.

Eigenlijk is het enige bijzondere aan deze kaart, dat het binnenland van brazilië behoorlijk gedetailleerd is, voor die tijd was dat behoorlijk bijzonder. Wat er waarschijnlijk gebeurd is dat een groep portugese zeevaarders verder dan wij weten naar beneden en landinwaarts gevaren zijn, en zodoende dingen over brazilië vertellen waarvan wij dachten dat men toen geen weet had.

De kaart is samengesteld uit een hoop andere kaarten en het ziet eruit alsof de samengestelde kaarten voor een groot deel notitiebriiefjes waren van zeevaarders die een zeer beperkt beeld hadden van de werkelijke topografie. Wat Piri Reis gedaan heeft is al deze kaarten samengevoegd om er een kloppend geheel van te maken. En dat is slechts ten dele gelukt.

Overigens zie ik nergens de routes die zeevaarders als columbus genomen zouden hebben op de kaart?
pi_72415386
quote:
Op donderdag 3 september 2009 22:03 schreef Batsnek het volgende:
Overigens zie ik nergens de routes die zeevaarders als columbus genomen zouden hebben op de kaart?
Volgens mij zijn dat de lijnen op de kaart. Hier staan ook schepen bij getekend en arabische teksten bij geschreven.

Mjah, de stippen die volgens mij overeen komen met het aardraster blijven voor mij het grootste mysterie.
pi_72415583
Owjah die kaart van 120 miljoen jaar oud was een hoax uit 2006 meen ik.
pi_72415646
quote:
Op donderdag 3 september 2009 22:13 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Volgens mij zijn dat de lijnen op de kaart. Hier staan ook schepen bij getekend en arabische teksten bij geschreven.

Mjah, de stippen die volgens mij overeen komen met het aardraster blijven voor mij het grootste mysterie.
Volgens mij... Volgens mij zijn die lijnen nascalijnen over water gebouwd door aliens opgeleukt met arabische teksten over 2012...

Ik neem aan dat die lijnen uit de navigatierozen. navigatielijnen zijn, zodat zeevaarders door middel van de kaart hun positie op zee kunnen bepalen.

Kun je eens wat meer over dat aardraster uitleggen, want dat vind ik nog steeds wat vaag.
pi_72416865
een inzeressante afbeelding, de kaart van Piri Reis geprojecteerd over een hedendaagse 'exacte' globe

inderdaad een zeer sterk bewijs voor de enorme precisie wat betreft het weergeven van de kust van zuidamerika ....

enkel, 'antartica' zou deze kaartmaker op een héél foute plaats getekend hebben... dat ligt juist bijna 1000 kilometer zuidelijker én komt niet bepaald overeen met de getekende kustlijn...

dat geft een beetje een probleempje dat om de bewering dat op de Piri Reis Antartica zou zijn afgebeeld je eerst moet wijzen op hoe goed en bijzonder de kaartmakers-technieken waren en hoe precies die kaart is... maar om een beetje overtuigend te beargumenteren dat het in de breedtegaad' lopende gedeelte van de kustlijn antartica is (en niet gewoon de kustlijn van argentine, maar dan gekanteld)... moet diezelfde kaartmaker dus ook wel verdomd veel fouten gemaakt hebben en weinig correct zijn in zn kaartmaak-kunsten...

Overigens, de eenvoudigste verklaring voor dat opvallend naar het oosten lopende deel van de kustlijn van amerika, ligt imho ineen historische gebeurtenis die net rond die tijd speelde...
de 'verdeling' van de nieuwe ontdekte gebieden tussen Portugal en Spanje: Het verdrag van Tordesillas uit 1494:
http://en.wikipedia.org/wiki/Treaty_of_Tordesillas

de 'knik die de kaart maakt komt natuurlijk precies op het punt waar het verdrag van tordesillas het nieuw ontdekte land toeschrijft aan de Spanjaarden en niet de Portugezen....
de kaart, die is gemaakt door Portugese navigatoren kan natuurlijk ook bedoeld zijn om de Spanjaarden te demotiveren al te actief op zoek te gaan naar gebieden op het zuidelijke halfrond
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_72455492
zijn die punten niet gewoon hulppunten om de kaart te tekenen? En dat hij ergens een foutje heeft gemaakt met de graden en daarom de kust van zuidamerika opeens een knik maakt?
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_72455555
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 10:28 schreef oompaloompa het volgende:
zijn die punten niet gewoon hulppunten om de kaart te tekenen? En dat hij ergens een foutje heeft gemaakt met de graden en daarom de kust van zuidamerika opeens een knik maakt?
Die knik komt volgens mij omdat de huid maar een bepaalde grootte had, en hij dit dus gecorrigeerd heeft na een inschattinsfout mbt grootte en schaal.

De punten/stippen waar ik op doel komen overeen met het aardraster. Die in de mexicaanse golf, en die een stuk naar onder. Echter ben ik hiervoor met een klein onderzoek bezig.
pi_72455747
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 10:33 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Die knik komt volgens mij omdat de huid maar een bepaalde grootte had, en hij dit dus gecorrigeerd heeft na een inschattinsfout mbt grootte en schaal.

De punten/stippen waar ik op doel komen overeen met het aardraster. Die in de mexicaanse golf, en die een stuk naar onder. Echter ben ik hiervoor met een klein onderzoek bezig.
Wat is een aardraster? Krijg niks duidelijks gegoogled.
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_72455819
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 10:47 schreef oompaloompa het volgende:

[..]

Wat is een aardraster? Krijg niks duidelijks gegoogled.
Inderdaad, ik krijg hier ook geen eenduidig antwoord op gevonden. Please explain
Mr. Prolapse 2009
  zaterdag 5 september 2009 @ 10:55:07 #53
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_72455862
Ik vermoed dat het het ‘planetary grid system’ is, wat hij in deze post aanhaalt:
quote:
Op donderdag 3 september 2009 10:54 schreef mediaconsument het volgende:
Daarom heb ik overigens ook wederom dat aardraster verhaal aangehaald. Die stippen komen namelijk ook op deze kaart voor.

Daar is wel wat over te vinden: http://users.telenet.be/w(...)/detailsgrid_uk.html
pi_72455916
Ah ok...nouja, dat haalde ik al eerder aan door de schaal kun je er eigenlijk niet veel over zeggen (naar mijn mening) pas op inzoom-niveau kun je de lijnen controleren
Mr. Prolapse 2009
pi_72455973
ziet er uit als een systeem om 3d afstanden te projecteren op een plat vlak, maar dat is dan op zich niet zo openbarend?
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Is waar naar gelinkt wordt maar daar staat geometrie en energiegedoe nogal door elkaar, maar nog niet wat het betekent? De getalletjes in het geometrie gedeelte kloppen trouwens niet helemaal, cube = 6, tetrahedron zou 4 moeten zijn
  zaterdag 5 september 2009 @ 11:02:44 #56
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_72456008
Ik weet er ook niet het fijne van, maar de Engelse term ‘planetary grid‘ leek me overeen te komen, dus als jullie toch aan het googelen zijn.
pi_72456346
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 11:00 schreef oompaloompa het volgende:
ziet er uit als een systeem om 3d afstanden te projecteren op een plat vlak, maar dat is dan op zich niet zo openbarend?
SPOILER
Is waar naar gelinkt wordt maar daar staat geometrie en energiegedoe nogal door elkaar, maar nog niet wat het betekent? De getalletjes in het geometrie gedeelte kloppen trouwens niet helemaal, cube = 6, tetrahedron zou 4 moeten zijn
Als je naar de stip in de mexicaanse golf/net boven zuid amerika kijkt (stip 39), en die langs de kust van zuid amerika (stip 49), dan komen deze gek genoeg overeen met die van de planetary grid.

Waren zeelieden hier rond die tijd al zo mee bezig? Waar haalden ze dit soort kennis vandaan als ze de gehele wereld nog niet gezien hadden.

@Iblis, thnx.
SPOILER
Voor de zekerheid, dan zie jullie wat ik bedoel.

*hmm, die tekst van Oompa zegt overigens dat deze grid al eerder bedacht was, indrukwekkend.

[ Bericht 2% gewijzigd door mediaconsument op 05-09-2009 11:26:48 ]
  zaterdag 5 september 2009 @ 11:26:47 #58
215658 Trashcanman
I talk to planets baby!
pi_72456449
tvp
pi_72456571
Kan het niet zijn dat dat grid op de kaart van Piri Reis meer bedoeld is om hem te helpen bij het nauwkeurig maken van de kaart? Het grid loopt namelijk ook door in de tekst, alsof het bedoeld is om het in evenredige vlakken te verdelen zodat o.a. schaal enzo klopt.
Mr. Prolapse 2009
pi_72464991

Hmm. Die punten stellen wat meer voor dan alleen aantekeningen.

Binnenkort een topic over de earthgrid.
pi_72465043
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 17:24 schreef mediaconsument het volgende:
[ afbeelding ]

Hmm.

Cool

Vriendelijke tip > Earth Grid e.d. passen beter in TRU
Mr. Prolapse 2009
pi_72465271
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 17:26 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Cool

Vriendelijke tip > Earth Grid e.d. passen beter in TRU
Nope, dit past in dit hele verhaal wat ik probeer duidelijk te maken. De oorsprong van de NWO.

Mjah, blijkbaar wil jij geen inbreng in dit forum. Ik heb dan ook weinig zin meer om er een topic over te maken. Bedankt.
pi_72465581
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 17:32 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Nope, dit past in dit hele verhaal wat ik probeer duidelijk te maken. De oorsprong van de NWO.

Mjah, blijkbaar wil jij geen inbreng in dit forum. Ik heb dan ook weinig zin meer om er een topic over te maken. Bedankt.
Nee hoor, dit is iets wat de mods besproken hebben. Dingen als Earth Grid daar zijn in TRU bijvoorbeeld ook topics over. En met jouw kennis zou je die topics kunnen verrijken.

Er staat bijvoorbeeld al een aantal dagen een verzoek om dit topic bijv. ook naar TRU te laten overhuizen omdat het daar meer zijn wortels heeft. Echter zijn jogy en Bastard volgens mij op spirituele vakantie dus hebben ze er nog niet naar kunnen kijken
Daar komen ook de mensen die hier nog meer op kunnen inhaken, met name m.b.t. dat Enery Grid.
Mr. Prolapse 2009
pi_72465808
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 17:43 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Nee hoor, dit is iets wat de mods besproken hebben. Dingen als Earth Grid daar zijn in TRU bijvoorbeeld ook topics over. En met jouw kennis zou je die topics kunnen verrijken.

Er staat bijvoorbeeld al een aantal dagen een verzoek om dit topic bijv. ook naar TRU te laten overhuizen omdat het daar meer zijn wortels heeft. Echter zijn jogy en Bastard volgens mij op spirituele vakantie dus hebben ze er nog niet naar kunnen kijken
Daar komen ook de mensen die hier nog meer op kunnen inhaken, met name m.b.t. dat Enery Grid.
Het verhaal omtrent het vaticaan moet ook ondersteunt worden en is volgens mij iets groter dan jij denkt. Of mag dat hier niet?
pi_72465951
Als het in jouw topic inderdaad de link maakt met het Vaticaan en daarmee de NWO past het inderdaad hier. Maar de Earth Grid is een grijs gebied en past 9/10 keer beter in TRU. Vandaar.

Dit topic is qua opzet bijvoorbeeld ook goed in elkaar gezet maar heeft gewoon veel meer raakvlakken met TRU dan met BNW
Mr. Prolapse 2009
  zaterdag 5 september 2009 @ 17:56:18 #66
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_72465954
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 17:51 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Het verhaal omtrent het vaticaan moet ook ondersteunt worden en is volgens mij iets groter dan jij denkt. Of mag dat hier niet?
<niet doen>

[ Bericht 8% gewijzigd door Dragorius op 05-09-2009 17:57:12 ]
pi_72466044
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 17:56 schreef Dragorius het volgende:
Als het in jouw topic inderdaad de link maakt met het Vaticaan en daarmee de NWO past het inderdaad hier. Maar de Earth Grid is een grijs gebied en past 9/10 keer beter in TRU. Vandaar.

Dit topic is qua opzet bijvoorbeeld ook goed in elkaar gezet maar heeft gewoon veel meer raakvlakken met TRU dan met BNW
Daarom moet de discussie nog een stukje de diepte in om het gedeelte van het vaticaan te bereiken. Dit kan nog even duren, echter weet ik zeker dat ik dit duidelijk kan maken. Dat earthgrid verhaal is zelfs zo goed dat het volgens mij ook nog WFL in kan. Daarom misschien ergens een goede samenvatting hiervan in dit topic. Ik zie wel.

Daarom verder ontopic, en de vraag of de post boven mij verwijdert mag worden. De post voegt niks toe aan het topic, dit topic wil ik dan ook graag schoon houden. Ik zal deze 3 zinnen ook verwijderen als dat gebeurt is, anders hebben we een probleem.
pi_72466107
Prima dat je de diepte in wil, maar dat kan niet met een stel losse topics die straks als 1 moeten worden gezien. Dan raakt het forum overspoeld en raakt men de draad kwijt.

Wat je kan doen is alles bij elkaar verzamelen (voor jezelf) en daar 1 groot topic van maken, met een goede OP die dus alles behelst wat je daarover verzamelt hebt.
Dan heb je dus Piri Reis, Earth Grid Vaticaan NWO en alles in 1. Dan is het overzichtelijk voor iedereen en kan er een gedegen discussie over ontstaan. Geen wildgroei aan losse topics over samenhangende onderwerpen.

En dat is geen verzoek maar dat is hoe we het orderlijk willen houden in BNW

De post boven je is al aangepast
Mr. Prolapse 2009
pi_72466266
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 18:03 schreef Dragorius het volgende:
Prima dat je de diepte in wil, maar dat kan niet met een stel losse topics die straks als 1 moeten worden gezien. Dan raakt het forum overspoeld en raakt men de draad kwijt.

Wat je kan doen is alles bij elkaar verzamelen (voor jezelf) en daar 1 groot topic van maken, met een goede OP die dus alles behelst wat je daarover verzamelt hebt.
Dan heb je dus Piri Reis, Earth Grid Vaticaan NWO en alles in 1. Dan is het overzichtelijk voor iedereen en kan er een gedegen discussie over ontstaan. Geen wildgroei aan losse topics over samenhangende onderwerpen.

En dat is geen verzoek maar dat is hoe we het orderlijk willen houden in BNW

De post boven je is al aangepast
Dat is niet mijn idee. De onderwerpen apart zijn zo groot dat dit onmogelijk in 1 topic besproken kan worden. Dan is er in de discussies geen lijn meer te vinden.

Daarom nogmaals het verzoek om ontopic te gaan. Het onderwerp is de baas in dit forum en dit topic!

Het was overigens een verzoek om die post weg te halen, jammer dat je hier niet aan wilt voldoen. Zie geen reden waarom die post daar zou moeten blijven staan.
pi_72466595
quote:
Op donderdag 3 september 2009 22:51 schreef RM-rf het volgende:
een inzeressante afbeelding, de kaart van Piri Reis geprojecteerd over een hedendaagse 'exacte' globe

[ afbeelding ]

inderdaad een zeer sterk bewijs voor de enorme precisie wat betreft het weergeven van de kust van zuidamerika ....

...
Ik zie in die projectie vooral dat de kaart van Piri Reis een sterkere kromming vertoont dan het huidige rastermodel, alsof de schaal een beetje uit de hand loopt naarmate het zuiden genaderd wordt. Met die kanteling en toenemende kromming erbij gedacht, wordt de representatie van Zuid-Amerika nog nauwkeuriger.

Ik meen me een docu van Discovery te herinneren trouwens waarin gesuggereerd wordt dat het puntje van Antartica dat het dichtst bij Vuurland ook de thuishaven is geweest van een beschaving die ontzettend gedetailleerd was op het gebied van cartografie, astronomie en architectuur, dit ook in combi met de kaarten van Piri Reis.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_72467161
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 18:24 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ik zie in die projectie vooral dat de kaart van Piri Reis een sterkere kromming vertoont dan het huidige rastermodel, alsof de schaal een beetje uit de hand loopt naarmate het zuiden genaderd wordt. Met die kanteling en toenemende kromming erbij gedacht, wordt de representatie van Zuid-Amerika nog nauwkeuriger.

Ik meen me een docu van Discovery te herinneren trouwens waarin gesuggereerd wordt dat het puntje van Antartica dat het dichtst bij Vuurland ook de thuishaven is geweest van een beschaving die ontzettend gedetailleerd was op het gebied van cartografie, astronomie en architectuur, dit ook in combi met de kaarten van Piri Reis.
Weet jij toevallig nog welke documentaire dat is?
  zaterdag 5 september 2009 @ 22:27:16 #72
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_72473245
Jullie doelen op het Carl P. Munck grid
pi_72473705
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 22:27 schreef merlin693 het volgende:
Jullie doelen op het Carl P. Munck grid
Het valt me op dat bij de antillen veel gebeurd is, in zuid-Afrika er een stip is, en ook in Indonesië en Australië. Waarom denk ik nu dat dit een verklaring kan zijn waarom Nederland deze gebieden bezet heeft, en dat de voc een camouflage was?

Doelend op het bovendste plaatje in deze post: Piri Reis

Dat grid verhaal is groot.

Hmm, nu valt me ook op dat er in Afghanistan ook een iets is.

[ Bericht 4% gewijzigd door mediaconsument op 05-09-2009 22:56:09 ]
  zaterdag 5 september 2009 @ 22:56:53 #74
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_72474048
het grappige is dat het Carl P. Munck grid overeenkomt met het Ley-Line verhaal en daarboven UFO waarnemingen
pi_72474160
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 22:56 schreef merlin693 het volgende:
het grappige is dat het Carl P. Munck grid overeenkomt met het Ley-Line verhaal en daarboven UFO waarnemingen
Heeft Carl P. Munck dat idee niet opnieuw uitgevonden en werd dit al veel langer gebruikt? Zoiets meen ik gelezen te hebben. Kun jij iets meer vertellen over de stippen op de piri reis kaart?

hmm
quote:
Plato, the Greek philosopher, who lived approximately 427-347 BC recognized the patterns of the grids. He devised a theory regarding his belief that the earth's basic structure evolved from a simply geometric shape to more complex geometric shpaes. These shapes became known as the platonic solids. They are: cube (4), tetrahedron (3), octahedron (8), dodecahedron (12), icosahedron(20).

Plato, in his Timeaus associated each shape with one of the elements, earth, fire, air, ether, and water. The earth's energy grid from the beginnings of its evolutionary course, has evolved through each of these shapes to what it is today. Each shape, superimposed, one upon the other to create a kind of all encompassing energy field that is the very basis of Earth holding it all together.

[ Bericht 13% gewijzigd door mediaconsument op 05-09-2009 23:16:01 ]
  zaterdag 5 september 2009 @ 23:15:33 #76
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_72474628
Natuurlijk, de oude druiden hadden het er al over

Occult=Oak worship
pi_72474871
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 23:15 schreef merlin693 het volgende:
Natuurlijk, de oude druiden hadden het er al over

Occult=Oak worship
Eindelijk wat goede uitleg.

http://www.crystalinks.com/grids.html

Lijkt erop dat er momenten zijn dat bij die punten geen zwaartekracht aanwezig is. Laten die punten nou net in de bermuda en draken driehoek vallen.
quote:
We see Dr. Lefors Clark's bow-shaped "diamagnetic energy vortex" shaping the land in a smooth curve. We can also see the same curving formation created by the east coast of India and the west coast of the China / Korea / Vietnam area of Asia. This vortex is balanced between points 24 and 13. We remind ourselves that these smooth curves illustrate the spiraling nature of the superstrings that make up these geometric energy fields, here expressed as spiraling lines of magnetic force.

According to Dr. Clark, the point at the center of the "bowtie" becomes a magnetic null zone of zero gravity when appropriately triggered by the right geometric positions of the Sun, Moon and Planets to the Earth. In those moments of conjunction, there is a "hyperdimensional bleed-through," and we then get time dilations.
Hmm, eventuele verklaring voor 2012?
  zaterdag 5 september 2009 @ 23:31:32 #78
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_72475064
nee....deze veklaring klopt naar min denken niet

http://82.75.237.88/Atlantis_in_Antarctica_-_1_of_6.avi

of het noordzeeverhaal
pi_72475112
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 23:31 schreef merlin693 het volgende:
nee....deze veklaring klopt naar min denken niet
Hoe bedoel je? Bedankt voor de links trouwens.
  zaterdag 5 september 2009 @ 23:34:13 #80
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_72475140

[ Bericht 100% gewijzigd door merlin693 op 05-09-2009 23:34:45 ]
pi_72482753
quote:
[ afbeelding ]

Meer info:

Ik heb begrepen dat amerika al veel eerder is ontdekt, vóór Columbus, door de 'Noormannen'... Het is wellicht nog een paar keer eerder 'ontdekt' en op kaarten vermeld..
  zondag 6 september 2009 @ 12:42:20 #82
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_72482938
quote:
Op zondag 6 september 2009 12:35 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik heb begrepen dat amerika al veel eerder is ontdekt, vóór Columbus, door de 'Noormannen'... Het is wellicht nog een paar keer eerder 'ontdekt' en op kaarten vermeld..
Ja, Vinland, en er is in de jaren 60 (zie ook die link) archeologisch bewijs gevonden van een Noorse vestiging in Noord-Amerika, op Newfoundland. Als je Google Earth ziet, en je weet dat de Vikingen op Groenland zaten, is dat ook niet héél bizar.

Of die kolonie ook Vinland was, daar is discussie over. Uit verhalen komt de naam Vinland naar voren, maar waar dat precies lag is niet helemaal zeker. Volgens mij gaat men er niet vanuit dat de Vikingen heel ver het Amerikaanse achterland hebben verkend, of nog verder zijn afgezakt naar Zuid-Amerika.

Zie ook: Norse exploration of the Americas.
pi_72483020
quote:
Op zondag 6 september 2009 12:42 schreef Iblis het volgende:

[..]

Ja, Vinland, en er is in de jaren 60 (zie ook die link) archeologisch bewijs gevonden van een Noorse vestiging in Noord-Amerika, op Newfoundland. Als je Google Earth ziet, en je weet dat de Vikingen op Groenland zaten, is dat ook niet héél bizar.

Of die kolonie ook Vinland was, daar is discussie over. Uit verhalen komt de naam Vinland naar voren, maar waar dat precies lag is niet helemaal zeker. Volgens mij gaat men er niet vanuit dat de Vikingen heel ver het Amerikaanse achterland hebben verkend, of nog verder zijn afgezakt naar Zuid-Amerika.

Zie ook: Norse exploration of the Americas.

Verder kan de inheemse bevolking ook kaarten hebben gemaakt die hiervoor gebruikt zijn.
Mr. Prolapse 2009
pi_72483076
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 18:48 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Weet jij toevallig nog welke documentaire dat is?
Nee, maar ik stuitte hierop toen ik relevante zoektermen intikte in Google: http://en.wikipedia.org/wiki/Fingerprints_of_the_Gods
quote:
Fingerprints of the Gods is a book first published in 1995 by Graham Hancock, in which he contends that some previously enigmatic ancient but highly-advanced civilization had existed in prehistory, one which served as the common progenitor civilization to all subsequent known ancient historical ones. Supposedly, sometime after the end of the last Ice Age this civilization passed on to its inheritors profound knowledge of such things as astronomy, architecture and mathematics. Most of his claims are based on the idea that mainstream interpretations of archaeological evidence are flawed or incomplete, rather than supplying "new" evidence. Part of Hancock's argument is towards a reassessment of existing archaeological evidence, which in the introduction to a new edition he outlines as being more important than the theory he uses to link together his conclusions.

The book pivots on "fingerprints" of these civilizations, evidence of which Hancock finds in the descriptions of Godmen like Osiris, Thoth, Quetzalcoatl, and Viracocha. These creation myths predate history, and Hancock suggests that in 10,450 B.C., a major poleshift took place, before which Antarctica was further from the South Pole than it is today, and after which it was moved to its present location. This civilization was supposedly centered around Antarctica, and later survivors initiated the Olmec, Aztec, Maya, and Egyptian cultures.

The pole shift hypothesis hinges on Charles Hapgood's theory of Earth Crustal Displacement which has few supporters in the geological community compared to the more accepted model of plate tectonics.

Members of the scholarly and scientific community have described the proposals put forward in the book as pseudoscience and pseudoarchaeology.[1][2]

The title of the book appears to reference Erich von Däniken's earlier book Chariots of the Gods?, which examines much of the same archaeological, geological and historical evidence as Hancock, while reaching a far different conclusion as to the origin of such evidence.

A second edition of the book was published in 2001, entitled Fingerprint of the Gods: The Quest continues. It includes a new introduction and new appendices in which Hancock responds to some of his critics.

The book received renewed attention when the film 10,000 BC was released in 2008[citation needed].
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_72483664
quote:
Op zondag 6 september 2009 12:44 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Verder kan de inheemse bevolking ook kaarten hebben gemaakt die hiervoor gebruikt zijn.
Als Piri Reis zoveel bronnen heeft gebruikt om die kaart te kunnen tekenen, is er dan nooit zijn bronmateriaal teruggevonden? Andere oude kaarten die ook heel nauwkeurig zijn ed.. ?
pi_72486573
quote:
Op zondag 6 september 2009 13:09 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Als Piri Reis zoveel bronnen heeft gebruikt om die kaart te kunnen tekenen, is er dan nooit zijn bronmateriaal teruggevonden? Andere oude kaarten die ook heel nauwkeurig zijn ed.. ?
De inheemse stammen tekenden die met stokjes in het zand.

(er zijn nog veel meer nauwkeurige oude kaarten gevonden)
pi_72550382
Historische kaarten, altijd leuk.

Check hier trouwens een site met meerdere historische kaarten ook uit de 15e en 16e eeuw.

klikklik

Deze staat er onder andere ook op. Een ongelooflijk wzige kaart van een of andere Italiaan (Venezië). Geen flauw idee wat erop staat. Maar de cirkels en lijnen zie je hier ook.

Je moet je realiseren dat kaartenmaken in de vijftiende eeuw een bezigheid was voor de meest slimme mensen die er waren. Vergelijkbaar met wat nu bijvoorbeeld astronomen zijn. Een kaart maken werd dan ook niet uit de lossen pols gedaan. Er werd een raster op een kaart getekend en vanuit bepaalde rasterpunten werd de bekende afstand en hoek naar de kustlijn getekend. Op deze manier ondstonden kaarten die zeer nauwkeurig waren niet alleen qua kustlijn maar ook qua afstand. De kaart van Piri reis is wat dat betreft zeker geen uitzondering. Scroll maar eens over de site. Dan zul je er meerdere tegenkomen.

Waarom de kust van zuid amerika een bocht maakt? Je zegt het zelf al. Het doek was te klein en Piri heeft besloten om de kust er toch op te zetten, maar dan geknikt. Het zal niets met de treaty van Tordesillas te maken hebben. de paus, spanjaarden en Portugezen zullen maling gehad hebben aan een kaart van een of andere Turk.

Waarom dat raster op aandere kaarten niet aanwezig is (of niet duidelijk). Het zou goed kunnen dat Piri Reis zijn raster op de leren doek niet kon uitgummen en de andere kaartenmakers dit op hun papieren (?) kaarten wel gedaan hadden. Of misschien heeft Piri zich niet de moeite getroost zijn raster weg te werken, waar anderen dat wel deden. Misschien vond piri het juist mooi, of was zijn kaart bedoeld om over te trekken zodat de Turkse zeevaarders ze konden gebruiken. Who knows.

dinsdag 8 september 2009 @ 14:46:00 #88
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_72550970
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 14:24 schreef Zemi77 het volgende:
Deze staat er onder andere ook op. Een ongelooflijk wzige kaart van een of andere Italiaan (Venezië). Geen flauw idee wat erop staat. Maar de cirkels en lijnen zie je hier ook.
Grotere scan op Wikipedia van jouw kaart.

Dit is een zogenaamde T-O kaart. Deze hebben altijd Jeruzalem in het centrum en gaan uit van een wereld in drie delen, Europa, Afrika en Azië. In dit geval heb je Europa links-onder. Op ongeveer 7 uur (als je 't als een klok voorstelt) zie je b.v. Anglia, Scotia, naar 8 uur zie je Jutland, boven Anglia zie je nog Brabant (brabātia) in het rood is Francia goed te zien, evenals Yspania.

Afrika zit dus rechtsonder, daar kan ik niet heel veel van lezen, maar richting het midden zie je b.v. de Nijl (die stroomt naar rechts, dus het zuiden zit rechts), en daar kun je wel libia en egyptia (of zoiets) lezen. Grappig is ook dat je net rechtsboven van het midden het Arabisch schiereiland hebt met ‘meccha’ heel prominent. Boven het midden in het rood heb je nog ‘persia’ staan (die p met een dwarsstreep is ‘per’) en daarboven rechts heb je nog india. De indus rivier staat erop, en ook nog iets verder naar de rand iets als ‘hic nascuntur elefantes’ (hier worden olifanten geboren).

Al met al is dit dus als het om geografische kennis gaat niet echt een handige kaart, maar toch, geeft het wel een beetje aan hoe de onderlinge ligging is. En dat was vroeger net zo belangrijk, als je maar wist hoe lang je erover deed om van A naar B te komen.

[edit]

Hier zie je trouwens de moderne kaart in dezelfde projectie. Dat kan al erg helpen met zoeken.

Bron: Wikimedia Commons (Afbeelding is Publiek Domein)

De O komt trouwens van de vorm van de kaart, en de T vanwege de middellandse zee (die loopt door het midden verticaal) en splitst dan links en rechts naar de Rode zee en de Kaspische zee e.d. Zo krijg je dus als bovenstuk Azië en links en rechtsonder Europa en Afrika.

Dit betekent trouwens niet per se dat ze dachten dat de aarde plat was, alleen dat er aan de andere kant geen leven mogelijk was. (Dus ook niet interessant om af te beelden).
pi_72551250
Het groene is water en het blauwe is land!

Hehe, dat kan natuurlijk ook. Trouwens Branbant staat er ook op
pi_72562504
dikke tvp, interessant.. ben benieuwd waar je precies heen wilt Mediaconsument..
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_72567293
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 20:54 schreef Boswachtertje het volgende:
dikke tvp, interessant.. ben benieuwd waar je precies heen wilt Mediaconsument..
Er zijn een aantal doelen, echter weet ik niet of ik dat met dit topic alleen kan bereiken. Er staat een topic op stapel, echter hangt het een beetje van mijn motivatie af wanneer ik dit topic ga plaatsen. Ik moet dan ook nog bedenken, waar. Misschien zou een topic over het aardraster in WFL bijvoorbeeld uitkomst bieden. Daarin wil ik ook aan Iblis vragen wat hij vind van dit idee?

Om deze reden wil ik ook Zemi77 bedanken voor zijn inbreng. Zijn punt over het feit dat kaartenmakers zowat de slimste mensen ter wereld waren vind ik erg goed, omdat dit een erg verfijnde kunst is. Het valt mij dan ook op dat Socrates ook al vertelde over dit raster. Dit raster heeft volgens mij dan ook een astrologische oorsprong, en dat gaat dus nog een stap verder dan een aantal handvaten om van daaruit de afstanden tot de kust te bepalen. Rond de kruisingen van de lijnen en de punten, zijn dan ook veel bouwwerken gevonden, ook onder water.

quote:
Vile Vortices refer to a claim that there are twelve geometrically distributed geographic areas that are alleged to have the same mysterious qualities popularly associated with the Bermuda Triangle. The best-known of these are the Bermuda Triangle itself, the Devil's Sea near Japan and the South Atlantic Anomaly.
Een aantal links over het aardraster om door te lezen in ieder geval, weet niet zeker of ik ze al gepost heb, maar hier staan ze bij elkaar:
http://www.crystalinks.com/grids.html
http://www.bibliotecapley(...)avityworldgrid03.htm
http://www.argusoog.org/?p=2284
http://www.soulsofdistortion.nl/dutch/aardraster.html

Misschien is het ook goed om wat meer achter de oorsprong van Piri Reis en de Osmaanse vloot te gaan. Daarbij ben ik ook benieuwd of er meer kaarten in de geschiedenis zijn, die deze aanknopingspunten gebruiken. Zemi77 gaf al een link hierover, en ik ga hier zelf nog wat over onderzoeken. Het weggum verhaal vind ik dan om eerlijk te zijn eigenlijk een iets te makkelijke verklaring, het blijft echter een mogelijkheid. Mijn vraag aan zemi77 overigens: Heb jij misschien afbeeldingen van de kaart die je liet zien in je post met een hogere resolutie?

Daarbij heeft piri zoals gezegd deze kaart ongeveer 20 jaar na het arriveren van Columbus in Amerika gemaakt zoals we geconstateerd hebben, en Columbus zou de eerste Europeaan moeten zijn die daar voet aan land heeft gezet. Omdat het maken van deze kaarten zo intens moeilijk is, met name omdat je het eigenlijk vanuit de lucht zou moeten zien om de kustlijn goed in kaart te brengen, betekend dit een prestatie van jewelste. Uiteindelijk is dit volgens mij dan ook een voorbeeld van een stuk geschiedenis dat met een bepaalde reden afzijdig is gehouden van het grote publiek. Veel bekendheid genieten deze kaarten immers niet, ik kan me dan ook afvragen of ik van het bestaan van deze kaart geweten had als het internet niet bestaan had. Het verhaal van de noormannen is dan ook een mooi voorbeeld hiervan. Echter zijn daar naar mijn weten op het Amerikaanse vasteland geen sporen van gevonden, anders dan in Newfoundland en op Groenland?

Ik moet overigens zeggen dat dit topic erg mooi begint te worden. Bedankt allemaal!

ps. Stiekem hoop ik ook dat er iemand met degelijke kennis van astrologie wat meer kan uitleggen over het aardraster verhaal.

ps2. Met opzet houd ik op dit moment het ufo verhaal omtrent dit onderwerp nog even achterwege. Al is dit mijns inziens ook een onderdeel van BNW. De mensen achter de grote samenzweringen hebben hier volgens mij veel meer kennis over dan wij durven denken.

ps3. Ik denk overigens ook dat de Oranjes om een reden mbt het aardraster de antillen bezitten. Wat hebben ze anders in hemelsnaam aan die eilanden?

Er is dan ook zo veel af te leiden van deze kaarten.

Owja, quote om het af te sluiten.
quote:
Meanwhile all we humans can do with this perfectly elegant design of Mother Nature is to use it as the grounds for yet another stupid war of conquest and control. The asteroid belt could easily be the result of some other planetary group like our own that held a disastrous Earth Grid war. If we rip the "buttons" off this Lady's blouse, we'll find out instantly why raping the Earth is such a fatally bad idea.

[ Bericht 1% gewijzigd door mediaconsument op 09-09-2009 00:47:36 ]
  woensdag 9 september 2009 @ 23:54:19 #92
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_72602343
Die T werd ook gebruikt als TTT...tripple tou....tempel of solomon

In het haagse museum word een schilderij van de Tempeliers vertoond die deze zelfde uitleg heeft !

dat is ook de uitleg die aan mijn voorgaande tekening is gegeven.

BTW...Merica was het beloofde land in het westen

zelf zie ik dit als At Merica en niet als Amergo Verspucie die de naam droeg.
pi_72602428
quote:
Op woensdag 9 september 2009 23:54 schreef merlin693 het volgende:
Die T werd ook gebruikt als TTT...tripple tou....tempel of solomon

In het haagse museum word een schilderij van de Tempeliers vertoond die deze zelfde uitleg heeft !

dat is ook de uitleg die aan mijn voorgaande telening is gegeven.

BTW...Merica was het beloofde land in het westen
Welke tekening bedoel je?
  woensdag 9 september 2009 @ 23:59:36 #94
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_72602501
waar jij de uitleg om vroeg.

Dit is een Templar tekening van het vermeende begrip "Temple Of Solomon" (mijn subnaam op mason boards is ook altijd -TTT )
pi_72602596
quote:
Op woensdag 9 september 2009 23:59 schreef merlin693 het volgende:
waar jij de uitleg om vroeg.

Dit is een Templar tekening van het vermeende begrip "Temple Of Solomon"
Waar vroeg ik die uitleg. Ik stel veel vragen en het topic is groot.

Kun je anders de tekening opnieuw posten?
  donderdag 10 september 2009 @ 00:08:00 #96
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_72602756
quote:
Op donderdag 10 september 2009 00:08 schreef merlin693 het volgende:
[ afbeelding ]
Dat was een vraag die ik in een ander topic heb gesteld toch? Snap heel even het verband niet hehe. Bedankt voor de uitleg iig.

Owja, weet jij waarom de Oranje's de Antillen bezitten? Het zou natuurlijk als doel vakantieoord hebben gehad, echter heb ik hier nooit veel verhalen over gehoord.

Waar staat die tempel trouwens?

*Bedoel je in verband met de eerder geposte tekening op deze pagina met de grote T?

Het is overigens al laat, ik ga maareens slapen.

[ Bericht 4% gewijzigd door mediaconsument op 10-09-2009 00:33:16 ]
  donderdag 10 september 2009 @ 14:09:13 #98
177114 Demon_Hunter
Tell the truth and then run.
pi_72613500
Tvp zeer intresant topic, goed bezig!
Minds are like parachutes. They only function when open.
pi_72614752
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 17:24 schreef mediaconsument het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Hmm. Die punten stellen wat meer voor dan alleen aantekeningen.

'

Zijn sdat niet gewoon de breuklijnen?
pi_72618248
Verplaatst naar TRU.

The Earth Grid, Atlantis, magneetlijnen, eeuwenoude kaarten die vrij accurat zijn... En genoeg users in TRU die hier vast iets zinnigs over kunnen meegeven

Game on!
Mr. Prolapse 2009
pi_72621672
quote:
Op donderdag 10 september 2009 16:05 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

'

Zijn sdat niet gewoon de breuklijnen?
Volgens mij doelen deze plaatjes op een theorie waarover bij ons ook weinig duidelijkheid is. Waarom zijn de breuklijnen en vulkanen ontstaan? Waarom is vulkanisch as bijvoorbeeld zo vruchtbaar?

Laatst is er bijvoorbeeld ook weer een unieke vondst gedaan bij een vulkaan: een rat van 82 cm.

http://www.nu.nl/wetensch(...)dekt-in-vulkaan.html
pi_72622639
quote:
Op donderdag 10 september 2009 19:41 schreef mediaconsument het volgende:
Volgens mij doelen deze plaatjes op een theorie waarover bij ons ook weinig duidelijkheid is. Waarom zijn de breuklijnen en vulkanen ontstaan? Waarom is vulkanisch as bijvoorbeeld zo vruchtbaar?

Laatst is er bijvoorbeeld ook weer een unieke vondst gedaan bij een vulkaan: een rat van 82 cm.

http://www.nu.nl/wetensch(...)dekt-in-vulkaan.html
Wat betreft dat vulkanische.. ooit ergens een stuk gelezen over dat Mozes zijn volk hielp met behulp van vulkanische gassen ed.. vraag me alleen niet om een bron, want ik heb geen flauw idee hoe ik daar ooit terecht kwam.. wellicht dat iemand het verhaal (ook) kent?

Wel interessant dat vulkanisch as zo vruchtbaar is idd
pi_72623085
quote:
Op donderdag 10 september 2009 20:07 schreef Boswachtertje het volgende:

[..]

Wat betreft dat vulkanische.. ooit ergens een stuk gelezen over dat Mozes zijn volk hielp met behulp van vulkanische gassen ed.. vraag me alleen niet om een bron, want ik heb geen flauw idee hoe ik daar ooit terecht kwam.. wellicht dat iemand het verhaal (ook) kent?

Wel interessant dat vulkanisch as zo vruchtbaar is idd
Zijn er kaarten waarop vulkanen duidelijk staan aangegeven? Misschien is het iets om deze over die van het aardraster heen te gooien. Misschien dat hier overigens al wel iets staat op de kaarten die ik al eerder postte.

Oversight zei hier laatst nog wat interessants over trouwens.

Stel dat we nou eens met z'n allen uit een donker gat zijn gekropen.
pi_72623241
quote:
Op donderdag 10 september 2009 20:20 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Zijn er kaarten waarop vulkanen duidelijk staan aangegeven? Misschien is het iets om deze over die van het aardraster heen te gooien. Misschien dat hier overigens al wel iets staat op de kaarten die ik al eerder postte.

Vulkanen wereldwijd
Als voorbeeldje (USGS kan je sowieso veel helpen, daar staat echt enorm veel info over Vulkanen en Aardbevingen.. anders is er ook nog het De Elementen: onstuimige Aarde forum)
pi_72623263
quote:
Op donderdag 10 september 2009 20:20 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

De Grote Bosatlas, alle kaarten met vulkanen en vulkanisch gebied. En kort google-en over vulkanen leert ons het volgende > aardplaten, beweging, uitstulping waar excessief magma (daarna lava, of andersom ) uitkomt. De puistjes van de aarde dus
Mr. Prolapse 2009
pi_72623427
quote:
Op donderdag 10 september 2009 20:24 schreef Boswachtertje het volgende:

[..]

Vulkanen wereldwijd
Als voorbeeldje (USGS kan je sowieso veel helpen, daar staat echt enorm veel info over Vulkanen en Aardbevingen.. anders is er ook nog het De Elementen: onstuimige Aarde forum)
Daar ga ik eens mee bezig.

Het aardraster waar wij over praten en de verhalen omtrent de elektromagnetische straling/anomalies zou het weer ook kunnen beïnvloeden.

In BNW is er dan ook een mooi topic: H.A.A.R.P.

Wat mijns inziens ook weer met dit verhaal te maken heeft op een of andere manier.
pi_72623609
Owja, aan de hand van dit plaatje een vraag:

Wat is het verhaal achter de Antillen?
pi_72623759
quote:
Op donderdag 10 september 2009 20:24 schreef Boswachtertje het volgende:

[..]

Vulkanen wereldwijd
Aan de hand van dit plaatje heb ik overigens een nieuwe theorie.

Wat als de Aarde lang geleden nou eens heel wat kleiner was?
  donderdag 10 september 2009 @ 20:48:53 #109
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_72624285
Kan ik ergens iets meer vinden over de Grid Wars?
Puik topic overigens!
Burnt to the core but not broken
pi_72625099
quote:
Op donderdag 10 september 2009 20:48 schreef PPL het volgende:
Kan ik ergens iets meer vinden over de Grid Wars?
Puik topic overigens!

Hier heb ik mijn informatie voornamelijk vandaan. Ben nog op zoek van betere bronnen mbt. dit onderwerp.
pi_72625158
quote:
Op donderdag 10 september 2009 20:36 schreef mediaconsument het volgende:
Aan de hand van dit plaatje heb ik overigens een nieuwe theorie.

Wat als de Aarde lang geleden nou eens heel wat kleiner was?
Die heb ik ook al ergens gehoord... Je bent overigens niet de enige die deze theorie bedacht heeft (of zelfs voor waarheid neemt): google search

Qua H.A.A.R.P. ben ik enigzins bekend. Het is echt een ver van je bed show, maar dat het enkel onderzoek zou zijn.. betwijfel het. Hier ooit een documentaire van Nick Begich van gezien, maar die wordt dan weer door sommigen als niet wetenschappelijk/conspiracy-aanhanger gezien. Dat betwijfel ik zelf weer..

Ik ben wel benieuwd hoe jouw verhaal bij jou in het hoofd zie, want ik heb het idee dat ik de grote lijnen begin te ontwaren. Wellicht is voor jou interessant om te onderzoeken of/waarom gebouwen als Gizeh/Stonehenge op bepaalde plekken staan. Past ook wel weer in het verhaal denk ik zo
pi_72625348
quote:
Op donderdag 10 september 2009 21:11 schreef Boswachtertje het volgende:

[..]

Die heb ik ook al ergens gehoord... Je bent overigens niet de enige die deze theorie bedacht heeft (of zelfs voor waarheid neemt): google search

Qua H.A.A.R.P. ben ik enigzins bekend. Het is echt een ver van je bed show, maar dat het enkel onderzoek zou zijn.. betwijfel het. Hier ooit een documentaire van Nick Begich van gezien, maar die wordt dan weer door sommigen als niet wetenschappelijk/conspiracy-aanhanger gezien. Dat betwijfel ik zelf weer..

Ik ben wel benieuwd hoe jouw verhaal bij jou in het hoofd zie, want ik heb het idee dat ik de grote lijnen begin te ontwaren. Wellicht is voor jou interessant om te onderzoeken of/waarom gebouwen als Gizeh/Stonehenge op bepaalde plekken staan. Past ook wel weer in het verhaal denk ik zo
Inderdaad, daarom ben ik nu ook benieuwd naar de positionering van vulkanen. Het verhaal omvat overigens meerdere onderdelen. Dit earth-grid verhaal heeft volgens mij ook te maken met dingen die gebeuren op de aarde zelf. Daarom dat bijvoorbeeld de levitation technique wordt aangehaald in deze bron: http://www.bibliotecapley(...)avityworldgrid03.htm

Ik denk namelijk dat er iets in ons hoofd in contact staat met dit verhaal. Hiervan staat ook een beeld op een groot plein bij het vaticaan.

Die expanding earth theorie is overigens tof. Daar ga ik wat meer over nalezen.

Goed topic over dit onderwerp trouwens: http://www.bautforum.com/(...)ng-earth-theory.html

Er is zelfs een consortium over dit onderwerp: http://www.michaelnetzer.com/gu/index.php?option=com_content&task=blogsection&id=6&Itemid=63

[ Bericht 7% gewijzigd door mediaconsument op 10-09-2009 21:32:53 ]
pi_72625641
Leuke site overigens mbt. Piri Reis en andere reizigers:

http://www.engelfriet.net/Alie/Hans/columbus.htm

Met deze kaart:

quote:
Met dit soort kaarten vertrokken uit o.m. Rotterdam Olivier van Noort, Cornelis Matelieff, de schepen van Johan van der Veeken en natuurlijk ook de overige VOC schepen. Ook de WIC maakte gebruik van dit soort verbazend gedetailleerde kaarten.

Nou waren de Portugezen eerder in Indië dan de Hollanders, maar toch was het met de kennis van toen nauwelijks mogelijk om dit soort gedetailleerde kaarten samen te stellen.

Ook is het al eeuwen lang een raadsel hoe mensen als Columbus, Vasco da Gama, Magalhaes, Cook en vele anderen hun weg hebben gevonden. Tegenwoordig worden ze ook terecht geen ontdekkingsreizigers meer genoemd, maar wordt, ook weer terecht, gesteld dat zij het kontakt legden met het Westen.

De laatste jaren verschijnen er steeds meer theorieën dat, zeg een eeuw voor 1492, een andere toen machtige natie de wereldzeeën heeft verkend. Een land dat ieder land in ons West-Europa, achteraf, maar dat wist toen eigenlijk niemand, overtrof in grootte, welstand, kennis, afijn noem maar op :
Weer de Chinezen. Volgens mij is het om deze reden geen wonder dat juist zij veel kennis hebben van het menselijk lichaam. Aka Acupunctuur en dergelijke.

[ Bericht 32% gewijzigd door mediaconsument op 10-09-2009 21:35:12 ]
pi_72627188
M.b.t. het eerder ontdekken van Amerika mogen we 'Madoc' (1170 AD) uiteraard ook niet vergeten.

http://en.wikipedia.org/wiki/Madoc

Of mogelijk St. Brendan (512 - 530 AD)

http://en.wikipedia.org/wiki/Brendan
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_72628156
quote:
Op donderdag 10 september 2009 21:09 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Hier heb ik mijn informatie voornamelijk vandaan. Ben nog op zoek van betere bronnen mbt. dit onderwerp.
Stapje verder.

Handmatig overgenomen uit dit boek, pagina 77: http://books.google.nl/books?id=IFikVd65GeMC&pg=PA77&lpg=PA77&dq=earth+grid+wars&source=bl&ots=yiDqio8Smx&sig=jMfDe2r3pPIK3XdUYomc2n8Cr6g&hl=nl&ei=H12pSrrLOsf5-AachbXFBg&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=1#v=snippet&q=who%20is%20winning%20the&f=false
quote:
The "three florida's" (Florida, Korea and Vietnam) are still critical Earth Grid points after two bloody wars (see diagram 13 (dit is het plaatje wat ik al eerder liet zien)). The "boost shock-point" to this triangle is Libya.

The Carribean Plate has more recently seen a triangulation attempt that ended in military invasion. The Carribean Plate shock-wave was to have been Cuba-Grenada-Nicaragua. The next try in this general area is absolute control of the Chilean Earth Grid point. The Union of South-Africa's grid point is critically necessary for control of both Europa and Australia. The Phillipines position on the major fault/plate system is pivotal to control of both Australia and Japan in the Pacific Basin. The Soviets already have secured and activated the site in Afghanistan.

Now, read again about the targeted countries in the daily newspapers and figure out who is currently winning the Earth Grid wars.
Even nog het plaatje erbij voor de zekerheid (diagram 13):

Erg interessante theorie! Verklaart gelijk waarom Amerika Korea en Vietnam aangevallen heeft, en waarom het Afghanistan heeft aangevallen etc etc. Misschien is dit wel de enige goede verklaring voor de belangrijke oorlogen op aarde, geld en olie heb ik altijd zo simpel gevonden. Dit is namelijk pas macht!

Stiekem ook best enge shit, als ik nu die kaart nog eens goed bekijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door mediaconsument op 10-09-2009 22:34:56 ]
pi_72628822
Op pagina 76 van het boek leggen ze dan ook de crux uit, waarom wetenschappers erg veel moeite hebben met deze theorie, en waarom bassos ons veel heeft aangeleerd over dit onderwerp.

Je moet namelijk houden van de natuur, de vrouwen en de realiteit om dit te kunnen begrijpen en dus in balans te zijn. Als je dan na gaat denken hoe graag wij vluchten van deze realiteit (games, drugs, internet), vrouwen (hoeren, homoseksualiteit en trouwen), en natuur (enge beesten, ermee doen wat je wil en er niet meer naar om kijken), hebben ze hier een sterk punt waarmee je een handig instrument hebt om de hele mensheid zand in de ogen te strooien. De westerse samenleving druist namelijk lijnrecht tegen deze 3 dingen in.

Het is even flinke taal, echter pagina 76 van het boek dat ik linkte vertelt meer. Enge shit.

Owja, waarom hebben de Oranjes de Antillen, Indonesië en Zuid-Afrika bezet? Waarom hebben wij zoveel te zeggen in de wereld?
  donderdag 10 september 2009 @ 22:51:18 #117
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_72629025
moet wel zeggen dat de draad hier beter op zn plek is en dat als je parralellen vind het weer een BNW topic word.....

ik lees me in (ik zie net de post die gemaakt zijn) en zal zeker reageren gezien uitwijding hier juist op zn plek is
pi_72629103
quote:
Op donderdag 10 september 2009 22:51 schreef merlin693 het volgende:
moet wel zeggen dat de draad hier beter op zn plek is en dat als je parralellen vind het weer een BNW topic word.....

ik lees me in (ik zie net de post die gemaakt zijn) en zal zeker reageren gezien uitwijding hier juist op zn plek is
Jup, dit verhaal is volgens mij de rode draad in het geheel. Ben benieuwd naar je reactie.
  donderdag 10 september 2009 @ 22:55:55 #119
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_72629218
quote:
Wellicht is voor jou interessant om te onderzoeken of/waarom gebouwen als Gizeh/Stonehenge op bepaalde plekken staan. Past ook wel weer in het verhaal denk ik zo
dat is het dus met die grid's ze komen overeen !.

je zou ook eens moeten kijken naar hoeveel graden die vanelkaar staan
pi_72629322
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
  donderdag 10 september 2009 @ 23:00:55 #121
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_72629418
er was ook eens een piloot genaamd Bruce Cathie die voor nieuw zeeland vloog en met meerdere crew leden UFO's heeft gezien die naar zijn zeggen een grid vorm van navigatie punten hadden.

hiernaar schreef hij dit

http://www.whale.to/m/cathie.html
pi_72629635
quote:
Op donderdag 10 september 2009 23:00 schreef merlin693 het volgende:
er was ook eens een piloot genaamd Bruce Cathie die voor nieuw zeeland vloog en met meerdere crew leden UFO's heeft gezien die naar zijn zeggen een grid vorm van navigatie punten hadden.

hiernaar schreef hij dit

http://www.whale.to/m/cathie.html
Leuke informatie.

Ook erg uitgebreid beschreven overigens.
  donderdag 10 september 2009 @ 23:09:28 #123
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_72629711
heb de lezing hier op video maar je kunt hem ook op YouTube vinden.

Beware of The Kiwi accent

BTW Hij noemt ook Carl voor de basis omdat hij toen overeenkomsten zag
pi_72629828
quote:
Op donderdag 10 september 2009 23:09 schreef merlin693 het volgende:
heb de lezing hier op video maar je kunt hem ook op YouTube vinden.

Beware of The Kiwi accent

BTW Hij noemt ook Carl voor de basis omdat hij toen overeenkomsten zag
Carl P. Munck bedoel je?

Leuk verhaaltje over hem.

http://www.earthmatrix.com/munck/extrac16.htm
quote:
The analytical work of Carl P. Munck, The Code, covering several volumes now, reflects the numbers of the ancient reckoning system in relation to a pyramidal matrix of the ancient sites around the world. The mathematical procedure followed by Mr. Munck represents a method for computing the pyramidal structures in relation to one another, whereby the coordinates of one site determine and relate to the other sites on the matrix. The implications of Mr. Munck's work are far reaching. If the numerous pyramidal sites around the globe are relational to one another through a mathematical and geometrical matrix, then a conclusion might be forth-coming that the distinct structures of many different cultures are in fact related through conscious design. Such a conscious design would imply a more profound and unified origin for the different structures than has usually been suggested by academia.

The Earth itself was the laboratory of the ancients. The pyramidal structures stretching across the worldly grid represent an enormous effort and purpose displayed by the ancients. The very vastness of this artistic expression, which implies a scientific basis of knowledge in its placement on the grid, implies a profound meaning suspected by all, but still beyond our theoretical reach. The original work of Carl P. Munck (like the seminal work of other authors such as that of Hugh Harleston, Jr.) is definitely pointing us in a specific direction. We may not comprehend the complete meaning of the numbers as yet, but that does not mean that the numbers have no meaning. Quite the opposite, the very presence of the numbers reflected in definite relationships of mathematics and geometry, suggest at least one obvious meaning: a purpose of communication. As Mr. Munck has so pointedly said, the ancients are attempting to tell us something, and they went to a lot of trouble to communicate with us. We must become good listeners. For those who are listening, the work of Carl P. Munck represents one of the foremost efforts at translating that ancient communication into our own language.

[ Bericht 24% gewijzigd door mediaconsument op 10-09-2009 23:21:21 ]
  donderdag 10 september 2009 @ 23:35:08 #125
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_72630576
dat lijkt me toch evident

http://video.google.nl/videosearch?q=bruce+cathie&emb=0&aq=f#

Op verzoek van TS geplaatst..Nou gaat deze video veel verder maar hier wel op zn plek !

[ Bericht 31% gewijzigd door merlin693 op 10-09-2009 23:42:41 ]
pi_72631035
quote:
Op donderdag 10 september 2009 23:35 schreef merlin693 het volgende:

Op verzoek van TS geplaatst..Nou gaat deze video veel verder maar hier wel op zn plek !
Pff. die gast legt uit dat aan de hand van zwaartekracht licht veranderd, en dus ook tijd. Oftewel lichtsnelheid is volgens hem geen constante maar afhankelijk van zwaartekracht.

Dit is inderdaad een hele sprong verder hehe.
  vrijdag 11 september 2009 @ 01:01:14 #127
175455 Summers
President-Elect FREEDOM
pi_72632357
quote:
Op donderdag 10 september 2009 22:27 schreef mediaconsument het volgende:

[..]
Erg interessante theorie! Verklaart gelijk waarom Amerika Korea en Vietnam aangevallen heeft, en waarom het Afghanistan heeft aangevallen etc etc. Misschien is dit wel de enige goede verklaring voor de belangrijke oorlogen op aarde, geld en olie heb ik altijd zo simpel gevonden. Dit is namelijk pas macht!

Stiekem ook best enge shit, als ik nu die kaart nog eens goed bekijk.
Interessant topic
misschien is dit ook wel de enige goede verklaring ..
THE GREAT AWAKENING ! CHANGING OF THE GUARD GLOBALLY . MSM IS FAKE NEWS
  vrijdag 11 september 2009 @ 08:34:54 #128
8372 Bastard
Persona non grata
pi_72634219
Super topic!
The truth was in here.
  vrijdag 11 september 2009 @ 08:45:39 #129
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_72634362
Blijf het een goed topic vinden, vooral de lay-lines is een goede bron van informatie!
- Maybe O.D.B My Long Distance Family -
"Computer says: no.."
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_72635474
tvp dan maar
pi_72636876

Er beginnen inderdaad een aantal mooie lijnen te ontstaan, die zowat elk van de onderwerpen in TRU en BNW een verklaring kunnen geven vanuit een andere hoek. Oftewel de anti-gravity.

Dit verhaal is groot!

Stay tuned.

[ Bericht 0% gewijzigd door mediaconsument op 11-09-2009 11:17:17 ]
pi_72648908
quote:
Op donderdag 10 september 2009 23:35 schreef merlin693 het volgende:

Waarom denk ik nu ineens dat die vliegende bollen waar die deze man gezien heeft, vliegende mensen zijn?

Een andere vraag. Waarom is goud zo belangrijk? Ik meen ooit ergens verhalen gelezen te hebben over mensen die verlicht werden na een soort van colloidaal goud gedronken te hebben, napoleon bijvoorbeeld. Hier ga ik wat over opzoeken.

Hmm.
quote:
Ad 5 t/m 10. De informatie die we hierover aan het verzamelen zijn, is nog niet volledig. Hieronder vindt u de voorlopige bevindingen inzake colloïdaal zilver en goud welke waarschijnlijk de enige twee redmiddelen zijn wanneer er plotseling een grootschalige epidemie uitbreekt zoals bij het gebruik van een biologische wapens.

Wist u trouwens dat alle virussen, bacteriën, schimmels, parasieten en prionen in werkelijkheid de materiële c.q. atomaire vormen zijn van blokgolven, ook wel obsessies in de psychiatrie en psychologie genoemd en dat deze blokgolven alleen opgelost kunnen worden wanneer u uw onverwerkte verleden en de 27 geestelijke stressveroorzakers oplost? De 7 lichamelijke stressoplossers neutraliseren immers alleen de atomaire kant van het ziektebeeld terwijl de 27 geestelijke stressoplossers plus de methode om het onverwerkte verleden op te lossen de isotopische ofwel blokgolven die zich in een vortex bevinden, oplossen waardoor de vrije eenheids- en interdimensionale intelligente energie weer vrijelijk kan doorstromen.
Bron: http://www.unite-us.nl/articles.php?item=511

Stress.
quote:
COLLOIDAAL GOUD EN HET GEHEIM VAN DE FARAO`S
Wat colloïdaal zilver voor het lichaam is, is colloïdaal goud voor de ziel. Dit komt omdat colloïdaal goud een vele malen hoger frequentie bereik heeft dan colloïdaal zilver. Als niets meer helpt dan wordt colloïdaal goud ingezet en dit geldt niet alleen voor stressfase 1 maar ook in fase 2 bij kanker, hart en vaatziekten, reuma etc. Colloïdaal goud mag zelfs wel het overgangselement tussen de derde en vierde dimensie genoemd worden. Het bevat een uitermate hoge geleiding van vrije eenheids- c.q. interdimensionale energie en kan gezien worden als een atomaire/isotopische koppeling op het interdimensionale vlak. Deze wetenschap kan in de toekomst ook gebruikt worden bij de bouw van vrije energieapparatuur in combinatie met koperdraad, kristallen en aluminium. Wist u trouwens dat colloïdaal goud een paarse kleur krijgt welke zoals u allemaal weet de zeer hoog frequente kleur der genezing is?

Maar nu toch nog even terug naar uw innerlijke gezondheid. Colloïdaal goud mag waarlijk gezien worden als eerste stap op weg naar innerlijke gezondheid ofwel de eerste stap voor het bewust oplossen van de 27 geestelijke stressveroorzakers en onverwerkte verleden. Colloïdaal goud verwijdert namelijk laag na laag de mist der onwetendheid van de mens, zonder dat hij hierbij in eerste instantie een grote wilsinspanning voor moet doen. Zo worden de volgende obsessieve leugenachtige sluiers die vaak al jaren c.q. levenslang het onderbewustzijn van de mens bevolken en hem weerhouden het hoger bewustzijn wederom te bereiken omgezet in waarheid.
Hmm, misschien een idee voor een nieuw topic.

[ Bericht 29% gewijzigd door mediaconsument op 11-09-2009 17:57:22 ]
  vrijdag 11 september 2009 @ 18:02:55 #133
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_72650530
quote:
Op vrijdag 11 september 2009 17:14 schreef mediaconsument het volgende:

Hmm, misschien een idee voor een nieuw topic.
Wondermiddel Mono-Atomic Gold
"Laat hen gaan, blinden zijn zij, die blinden leiden. Indien een blinde een blinde leidt, zullen zij beiden in een put vallen". (Matteüs 15:14)
pi_72651088
quote:
Niet meer nodig dus. Thnx.
pi_72652577
Misschien heb je hier nog wat aan, als je de site moet geloven kun je op deze manier een deel van het aardraster activeren:

http://www.fssuniverse.org/0501_Earth_Grids.htm
Mrrrr.
pi_72678264
Leuke informatie mbt. Washington en de Dodeca grid (volgens mij is dit de earth grid, weet dit niet zeker overigens). Misschien leuk om verder wat over op te zoeken.

quote:
Washington DC Exactly Fits The Dodeca Earth Grid

Washington DC and the Pentagon were clearly and exquisitely designed to fit the perfect dodeca fractal Earth grid. Multiplying the edge lengths of the pentagon lands star extensions on the White House, and onto the dodeca Planet. Potentially emotion/ and geomantic magnetic governing force could literally inhabit the Earth from there. This is how planetary metabolism is regulated when coherent emotion radiates fractally creating true geomantic "body" politic. Then Camelot has orderly weather..and tectonic life..
bron: http://www.rumormillnews.com/cgi-bin/archive.cgi/read/81410

Of dit is het werk van een geniale architect, of er zitten meer betekenissen achter. Vanaf welke kant was het vliegtuig destijds overigens het pentagon in gevlogen?
  zaterdag 12 september 2009 @ 18:16:56 #137
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_72678502
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 18:05 schreef mediaconsument het volgende:
Leuke informatie mbt. Washington en de Dodeca grid (volgens mij is dit de earth grid, weet dit niet zeker overigens). Misschien leuk om verder wat over op te zoeken.

[ afbeelding ]
[..]

bron: http://www.rumormillnews.com/cgi-bin/archive.cgi/read/81410

Of dit is het werk van een geniale architect, of er zitten meer betekenissen achter. Vanaf welke kant was het vliegtuig destijds overigens het pentagon in gevlogen?
WTF!!!

Is dit echt...
Dit moet ik na trekken!
pi_72679892
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 18:16 schreef Ticker het volgende:

[..]

WTF!!!

Is dit echt...
Dit moet ik na trekken!
Ben over dodeca verder nog niet veel tegengekomen helaas.

*

[ Bericht 35% gewijzigd door mediaconsument op 12-09-2009 22:42:42 ]
pi_72680094
Ok ontopic:

Bekijk deze kaart nogeens na deze informatie. Hoe zat het dan met de astrologische kennis van Piri? Volgens mij geven deze strepen doodleuk de grid aan.
pi_72680226
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 18:16 schreef Ticker het volgende:
WTF!!!

Is dit echt...
Dit moet ik na trekken!

Voor meer info:
link 1
link 2

Die van de pentagon in een pentagram kan ik nog niet vinden..
pi_72680368
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 19:24 schreef Boswachtertje het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Voor meer info:
link 1
link 2

Die van de pentagon in een pentagram kan ik nog niet vinden..
Bedankt.

Misschien dat dit plaatje je op weg kan helpen mbt dat pentagram.

Die blauwe stip in het midden ongeveer is the white house.

zaterdag 12 september 2009 @ 19:43:23 #142
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_72680696
quote:
Op zaterdag 12 september 2009 19:19 schreef mediaconsument het volgende:
Ok ontopic:

[ afbeelding ]

Bekijk deze kaart nogeens na deze informatie. Hoe zat het dan met de astrologische kennis van Piri? Volgens mij geven deze strepen doodleuk de grid aan.
Inderdaad..

Misschien leuk om te vergelijken.
pi_72685597
quote:
The Icosahedron is composed of twenty triangles forming a ball, and the Dodecahedron is made up of twelve pentagons as its sides. When these two are distributed over the surface of the globe, their lines and node points closely delineate the following planetary elements:

*

High and low barometric pressure areas in the Earth's atmosphere, where storms originate and move along the crystal lattices.
*

The center-points for major ocean currents and whirlpools.
*

Areas of highest and lowest solar and electric influx, along with regions of highest and lowest geomagnetic gauss strength.
*

Points of magnetic/electric anomaly, which serve as gateways into other dimensions.
*

Major planetary fracture zones, where the tectonic plates come together and create seismic and volcanic activities.
*

Major concentrations of ores and petroleum.
*

Planetary hotspots where the internal magma surges closest to the surface.
*

Migration routes of land, air and sea creatures.
*

Locations of major life breeding grounds and genetic pool regions, where new species have originated.
*

Concentrations of human population centers, both past and present.
*

Birth-places for human religions, philosophies, sciences, arts and architectural forms.

This last point is most significant, for it includes the location of most of the major ancient monuments either directly at or clustered around each of the node points of the Earth's crystal grid, including:

*

the Great Pyramid at Giza in Egypt
*

the ruins of Great Zimbabwe in central Africa
*

the cultural center of Mohenjo Daro on the Indus river in Pakistan
*

the Shensi Pyramids in China
*

the Kunoonda stone circle complex in Australia
*

the ruins of Nan Madol on the Caroline Island of Pohnpei
*

the stone heads of Easter Island
*

Machu Picchu in Peru
*

the Pyramids of the Sun and Moon at Teotihuacan in Mexico
*

the Hopi Four Corners area in the American Southwest

...to name only a few.

Fully 3,300 separate ancient monuments or sacred complexes have been found directly associated with the Icosa-Dodeca grid configuration.

ter vergelijking:

quote:
ARE WE IN THE MIDDLE OF THE NEXT CRYSTAL EVOLUTION?

Within the last few years researchers around the world have been seeing that a dramatic shift has been taking place in the natural phenomena of the planet.

*

Earthquakes are occurring where there have not been quakes before.
*

Volcanic activity is increasing world-wide.
*

Weather patterns and climates are in major flux, with a rise in floodings in some areas and droughts in others.
*

Migration routes are changing, with birds nesting in new places, and dolphins and whales are increasingly beaching themselves as if lost or looking for new routes.

Most significantly, the geomagnetic field of the planet has been steadily dropping, while the Schumann Resonance or overall global frequency is increasing.
Interessant. http://www.bibliotecapley(...)_ocultotierra_10.htm

Groeiende aarde?

[ Bericht 35% gewijzigd door mediaconsument op 12-09-2009 22:52:42 ]
pi_72693343
Een groeiende aarde? Waar komt de extra massa vandaan dan?

Oh en, ik heb hier weleens een YouTube over gezien, die claimde dat de continenten perfect op elkaar passen...nou, nee dus

Verder is de Aarde zoals ze er nu uitziet niet de aarde van miljoenen jaren terug, door het constant bewegen van de tectonische platen hadden de continenen een andere vorm en ligging.
Mr. Prolapse 2009
pi_72693518
quote:
Op zondag 13 september 2009 11:09 schreef Dragorius het volgende:
Een groeiende aarde? Waar komt de extra massa vandaan dan?

Oh en, ik heb hier weleens een YouTube over gezien, die claimde dat de continenten perfect op elkaar passen...nou, nee dus

Verder is de Aarde zoals ze er nu uitziet niet de aarde van miljoenen jaren terug, door het constant bewegen van de tectonische platen hadden de continenen een andere vorm en ligging.
Massa is het probleem niet zozeer denk ik. De aarde bestaat aan de binnenkant voornamelijk uit lava. Oftewel op het moment dat er iets uitzet, zul je door de temperatuur, binnen niet al te lange tijd een nieuw stuk land zien. De lava moet ook afgekoeld worden uiteraard. Dit zou overigens ook een reden kunnen zijn waarom de dinosauriërs zo snel zijn afgestorven.

Een algemene vraag overigens: Als de aarde kleiner zou zijn, dan is er dus een minder sterk zwaartekrachtsveld. Draait de aarde dan sneller, of minder snel rond?

Dat uitzetten heeft volgens mij dan ook iets met de punten binnen de grid te maken. Volgens mij ontstaat er dan meer driekhoeksvlakken. Ik ben overigens nog op zoek naar een goede uitleg hierover.

Ik zit overigens ook nog een beetje te worstelen met de volgende reeks: 8 - 24 - 72 - 206 - 618, dit kwam naar voren in het interview met die piloot uit Nieuw Zeeland.
pi_72693575
quote:
Op zondag 13 september 2009 11:18 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Massa is het probleem niet zozeer denk ik. De aarde bestaat aan de binnenkant voornamelijk uit lava. Oftewel op het moment dat er iets uitzet, zul je door de temperatuur, binnen niet al te lange tijd een nieuw stuk land zien. De lava moet ook afgekoeld worden uiteraard.
Maar die voorraad is niet oneindig en de ruimte die de massa inneemt blijft evengroot, alleen de eigenschap verandert. En als er minder lava in de kern zou zitten dan zou de kerntemperatuur dalen en dan hadden we nu al een veel groter probleem gehad
quote:
Dat uitzetten heeft volgens mij dan ook iets met de punten binnen de grid te maken. Volgens mij ontstaat er dan meer driekhoeksvlakken. Ik ben overigens nog op zoek naar een goede uitleg hierover.
Hier durf ik niks over te zeggen, maar bij het groeien van de aarde zullen ook die punten qua locatie niet meer kloppen, dus dat zou elkaar nogal tegenspreken denk ik zelf.
quote:
Ik zit overigens ook nog een beetje te worstelen met de volgende reeks: 8 - 24 - 72 - 206 - 618, dit kwam naar voren in het interview met die piloot uit Nieuw Zeeland.
Het getal wordt iedere keer vermenigvuldigd met 3.... een drie-eenheid? Een driehoek?
Mr. Prolapse 2009
pi_72693629
quote:
Op zondag 13 september 2009 11:18 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Een algemene vraag overigens: Als de aarde kleiner zou zijn, dan is er dus een minder sterk zwaartekrachtsveld. Draait de aarde dan sneller, of minder snel rond?
Dit is wel een lastige vraag overigens, omdat de draaiing van objecten in de ruimte er uberhaupt is. Alles draait en dat heeft zijn oorsprong in de gaswolken waaruit alles is ontstaan (voor zover ik dat nog weet ) en de grootte van een object zegt niets over de draaisnelheid meen ik.

Volgens mij draait de aarde "vrij" constant maar zit er wel een versnelling in, al zij het licht.

Zou dat eens moeten opzoeken...
Mr. Prolapse 2009
pi_72693834
quote:
Op zondag 13 september 2009 11:24 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Dit is wel een lastige vraag overigens, omdat de draaiing van objecten in de ruimte er uberhaupt is. Alles draait en dat heeft zijn oorsprong in de gaswolken waaruit alles is ontstaan (voor zover ik dat nog weet ) en de grootte van een object zegt niets over de draaisnelheid meen ik.

Volgens mij draait de aarde "vrij" constant maar zit er wel een versnelling in, al zij het licht.

Zou dat eens moeten opzoeken...

Kijk dit eens dan. Over de reeks die ik opnoemde had hij een idee, echter vind ik dit lastig te begrijpen door zijn dialect.

Hij heeft een degelijk idee over zwaartekracht volgens mij, na uitgebreid onderzoek van zijn kant. Hij beweert dat lichtsnelheid afhankelijk is van zwaartekracht, oftewel dat met andere zwaartekracht, alles er anders uitziet.

Ik ben daarom ook bezig met deze theorie en ik moet zeggen dat ik dit een erg leuk verhaal vind, mede doordat hier vrij veel goede informatie over te vinden is.
pi_72693986
quote:
Op zondag 13 september 2009 11:32 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Hij heeft een degelijk idee over zwaartekracht volgens mij, na uitgebreid onderzoek van zijn kant. Hij beweert dat lichtsnelheid afhankelijk is van zwaartekracht, oftewel dat met andere zwaartekracht, alles er anders uitziet.

Heb de video al eens eerder gekeken inderdaad, irritant muziekje eronder dat het "spannend" wil maken en waardoor hij minder goed te verstaan is overigens , maar er zit 1 flaw in zijn theorie. Zwaartekracht is onderhevig aan massa. Zwarte gaten hebben zo'n dichtheid (van massa) dat ze zelfs licht kunnen afbuigen. Maar de snelheid van licht is absoluut, licht kan je niet afremmen of stoppen.

Maar, op lichtsnelheid "bewegen" houdt je wel 'jonger' dan anderen die op normale snelheid voortbewegen. Het klinkt een beetje vaag en vergezocht, maar lees dit bijvoorbeeld eens.

De enige manier om zwaartekracht "om te keren" is door massa om te keren. En dat zou in theorie best mogelijk moeten zijn overigens
Mr. Prolapse 2009
pi_72694167
quote:
Op zondag 13 september 2009 11:38 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Heb de video al eens eerder gekeken inderdaad, irritant muziekje eronder dat het "spannend" wil maken en waardoor hij minder goed te verstaan is overigens , maar er zit 1 flaw in zijn theorie. Zwaartekracht is onderhevig aan massa. Zwarte gaten hebben zo'n dichtheid (van massa) dat ze zelfs licht kunnen afbuigen. Maar de snelheid van licht is absoluut, licht kan je niet afremmen of stoppen.

Maar, op lichtsnelheid "bewegen" houdt je wel 'jonger' dan anderen die op normale snelheid voortbewegen. Het klinkt een beetje vaag en vergezocht, maar lees dit bijvoorbeeld eens.

De enige manier om zwaartekracht "om te keren" is door massa om te keren. En dat zou in theorie best mogelijk moeten zijn overigens
Wat hij zegt op een gegeven moment. Is dat als je jezelf op een andere breedtegraad bevind, je het gevoel kunt hebben dat de tijd sneller/minder snel verloopt. Dit gevoel heb je in je normale leven sowieso weleens. De zwaartekracht verandert dan ook een klein beetje als je vanaf de noordpool naar de evenaar gaat. Het is een lastig onderwerp, dus alle informatie hierover is welkom.

Daarbij vind ik de conclusie dat de lichtsnelheid een constante is, onnodig. Het is namelijk ook een theorie. Het is alleen lastig om hier degelijk onderzoek naar te kunnen doen als je dit doet op een plek waar de zwaartekracht nagenoeg constant is, oftewel de aarde.

Vraag me overigens ook af hoe dat opgemeten word.
pi_72694264
quote:
Op zondag 13 september 2009 11:46 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Wat hij zegt op een gegeven moment. Is dat als je jezelf op een andere breedtegraad bevind, je het gevoel kunt hebben dat de tijd sneller/minder snel verloopt. Dit gevoel heb je in je normale leven sowieso weleens. De zwaartekracht verandert dan ook een klein beetje als je vanaf de noordpool naar de evenaar gaat. Het is een lastig onderwerp, dus alle informatie hierover is welkom.
De Rus huppeldepup (echte naam weet ik zo niet) die 720 dagen in een Russisch ruimtestation vele KM's boven de aarde op flinke snelheid zat, is 0,05 seconden jonger dan de rest van de mensheid Dus het verschil op de aarde zelf is helemaal te verwaarlozen.
quote:
Daarbij vind ik de conclusie dat de lichtsnelheid een constante is, onnodig. Het is namelijk ook een theorie. Het is alleen lastig om hier degelijk onderzoek naar te kunnen doen als je dit doet op een plek waar de zwaartekracht nagenoeg constant is, oftewel de aarde.
Ehm het is wel een theorie die staat als een huis en het fundament is voor veel andere theorieen die wel bewezen zijn. Lichtsnelheid is "de" top, net zoals -273,15°C het absolute nulpunt is waarop zelfs de atomen stilstaan.

Tenzij je de hele Relativiteitstheorie kan verwerpen met bevindingen is de conclusie een terechte
Mr. Prolapse 2009
pi_72694332
quote:
Op zondag 13 september 2009 11:50 schreef Dragorius het volgende:
Tenzij je de hele Relativiteitstheorie kan verwerpen met bevindingen is de conclusie een terechte
Dat is dus het punt. De relativiteitstheorie druist naar mijn idee tegen een conclusie in van dat de lichtsnelheid constant zou zijn. Alles is relatief. Afhankelijk van.

Misschien dat er een geleerde op dit gebied aanwezig is ofzo. Kan er verder weinig zinnigs over zeggen, eigenlijk.
pi_72694383
quote:
Op zondag 13 september 2009 11:54 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Dat is dus het punt. De relativiteitstheorie druist naar mijn idee tegen een conclusie in van dat de lichtsnelheid constant zou zijn. Alles is relatief. Afhankelijk van.

Misschien dat er een geleerde op dit gebied aanwezig is ofzo. Kan er verder weinig zinnigs over zeggen, eigenlijk.
Ehm nee zo werkt die theorie juist net niet
De lichtsnelheid is een constante, op basis waarvan alles uiteindelijk relatief is. (heel kort gezegd)
Wormgaten (zoals bijvoorbeeld Star Trek en ook Star Wars toch?) onderschrijven het concept van tijd-ruimte-kromming dan weer perfect en zijn in lijn met de Relativiteitstheorie en de lichtsnelheid als constante
De mens heeft zelf het concept "tijd" bedacht als zijnde 24 uur, 60 minuten etc.
Mr. Prolapse 2009
pi_72694407
Tja als een planeet richting een zon raast is de lichtsnelheid van de zon naar die planeet relatief een zeer kleine fractie sneller dan als de planeet van de zon weg zou razen.

Overigens is het mogelijk om licht af te remmen. Google er maar eens op los: http://www.news.harvard.edu/gazette/1999/02.18/light.html

Versnellen kan ook: http://www.eurekalert.org/pub_releases/2005-08/epfd-ltt081905.php

Oh, en het staat ook op Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Slow_light
pi_72694496
quote:
Op zondag 13 september 2009 11:58 schreef ToT het volgende:
Tja als een planeet richting een zon raast is de lichtsnelheid van de zon naar die planeet relatief een zeer kleine fractie sneller dan als de planeet van de zon weg zou razen.

Overigens is het mogelijk om licht af te remmen. Google er maar eens op los: http://www.news.harvard.edu/gazette/1999/02.18/light.html

Versnellen kan ook: http://www.eurekalert.org/pub_releases/2005-08/epfd-ltt081905.php

Oh, en het staat ook op Wikipedia: http://en.wikipedia.org/wiki/Slow_light
Ja maar dan is het niet meer "licht" zoals het bedoeld is Dat is het hele punt juist Het is geen werkbare vorm zoals bij "puur" licht.

Licht en zwaartekracht, nature's biggest mysteries
Mr. Prolapse 2009
pi_72694499
Leuke discussie hierover:

http://www.bautforum.com/(...)d-light-problem.html
quote:
Isnt speed of light relative? For instance if im on a spaceship which is travelling at 50% the speed of light relative to a person standing on earth, and then on this spaceship someone points a beam of light in the direction the spacship is moving then isnt that beam of light now travelling at 1.5 times the speed of light?
quote:
Good thinking, and you've hit on the central mystery of relativity. Einstein's insight was that the speed of light is constant for all observers, independent of the motion of the body emitting the light.

Lots of people concentrate on the first part (speed of light is constant), and leave it at that thinking it's just the same as a car travelling at a constant speed down a motorway (eg at "x" miles per hour). What you've spotted is that that's not the whole story.

Given that speed is a combination of distance (eg. miles) and time (eg. hours), then for a non-intuitive statement like "The speed of light is constant for all observers" means something non-intuitive must be going on with our concepts of distance and time - and that's what Relativity is all about.

It turns out that the greater the velocity between source and observer, then time will "lengthen" (ie. each will see a "clock" onboard the other's run slower), and distance will contract by the same ratio in just such a way that the constant speed-of-light will be maintained.

I know that's a mind-bending result, but I also know you'll have a lot of fun exploring it - Enjoy !
De laatste zin geeft dan ook mijn insteek, dit is een leuk onderwerp om meer over te weten te komen. Daarom dat ik ook zoveel mogelijk stukken informatie mbt. dit onderwerp aan het verzamelen ben. Ik ben met dit topic dan ook niet uit op het falsificeren van theoriën of het vasthouden aan bepaalde waarden. Dit mag in een ander topic, mits je dat nodig vind.
  zondag 13 september 2009 @ 12:03:16 #157
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_72694504
quote:
Op zondag 13 september 2009 11:54 schreef mediaconsument het volgende:

Het lijkt bizar dat de lichtsnelheid constant is, maar het is wel wat we meten. Ongeacht hoe snel we zelf bewegen, of hoe snel wij op iemand af bewegen, of hoe snel een ster van ons afbeweegt: de lichtsnelheid blijft constant.

Wat je wél ziet is dat de kleur van het licht verandert. Dat is het Doppler effect, en dat kun je ook horen. Als een ambulance bijvoorbeeld langskomt, dan hoor je dat het geluid van de naderende ambulance hoger is dan het geluid van de ambulance nadat hij je gepasseerd is en weer wegrijdt.

In die zin is er wel iets relatief aan licht, namelijk de frequentie. Maar de snelheid niet. Althans, niet voor zover we kunnen meten. Daar maakt het niet uit of de bron beweegt of niet. En dat is natuurlijk in de natuurkunde het uiteindelijk criterium: kun je meten of de lichtsnelheid verandert? En het antwoord is nee, ze is altijd 299792,458 km/s.
pi_72694533
quote:
Op zondag 13 september 2009 12:03 schreef Iblis het volgende:

[..]

In die zin is er wel iets relatief aan licht, namelijk de frequentie. Maar de snelheid niet. Althans, niet voor zover we kunnen meten. Daar maakt het niet uit of de bron beweegt of niet. En dat is natuurlijk in de natuurkunde het uiteindelijk criterium: kun je meten of de lichtsnelheid verandert? En het antwoord is nee, ze is altijd 299792,458 km/s.
Dat maakt licht ook een unieke factor, omdat je doorgaans verwacht dat bij verandering van frequentie de snelheid ook zal veranderen (is mij tenminste zo geleerd).

Daarom is dat "vertragen" van het licht eigenlijk het creeren van iets anders dat geen licht meer is.
Mr. Prolapse 2009
pi_72694689
quote:
Op zondag 13 september 2009 12:03 schreef Iblis het volgende:

[..]

Het lijkt bizar dat de lichtsnelheid constant is, maar het is wel wat we meten. Ongeacht hoe snel we zelf bewegen, of hoe snel wij op iemand af bewegen, of hoe snel een ster van ons afbeweegt: de lichtsnelheid blijft constant.

Wat je wél ziet is dat de kleur van het licht verandert. Dat is het Doppler effect, en dat kun je ook horen. Als een ambulance bijvoorbeeld langskomt, dan hoor je dat het geluid van de naderende ambulance hoger is dan het geluid van de ambulance nadat hij je gepasseerd is en weer wegrijdt.

De kleur van licht is afhankelijk van de frequentie. Wat mij dan ook opgevallen is, dat hoe hoger de frequentie, hoe hoger de snelheid. De snelheid van geluid is dan ook veel lager dan die van licht, de frequentie hiervan is ook heel wat lager.

Waar ik nu dus benieuwd naar ben, is of deze snelheid ook op andere planeten gemeten is. Dan pas kun je mijns inziens weten hoe dit afhankelijk is mbt. zwaartekracht omdat op aarde de zwaartekracht niet veel verschilt.
pi_72694704
quote:
Op zondag 13 september 2009 12:11 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

De kleur van licht is afhankelijk van de frequentie. Wat mij dan ook opgevallen is, dat hoe hoger de frequentie, hoe hoger de snelheid. De snelheid van geluid is dan ook veel lager dan die van licht, de frequentie hiervan is ook heel wat lager.

Waar ik nu dus benieuwd naar ben, is of deze snelheid ook op andere planeten gemeten is. Dan pas kun je mijns inziens weten hoe dit afhankelijk is mbt. zwaartekracht omdat op aarde de zwaartekracht niet veel verschilt.
Met het volgende verschil > licht is niet 1 frequentie
Mr. Prolapse 2009
pi_72694768
quote:
Op zondag 13 september 2009 12:12 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Met het volgende verschil > licht is niet 1 frequentie
Daarom moet je voortaan mijn posts goed lezen. In dezelfde post zeg ik namelijk dat de kleur van licht bepaald word door de frequentie. Daarom klinkt het voor mij erg logisch dat dat de ene kleur licht sneller voortbeweegt dan de andere kleur.
pi_72694799
quote:
Op zondag 13 september 2009 12:15 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Daarom moet je voortaan mijn posts goed lezen. In dezelfde post zeg ik namelijk dat de kleur van licht bepaald word door de frequentie. Daarom klinkt het voor mij erg logisch dat dat de ene kleur licht sneller voortbeweegt dan de andere kleur.
Maar licht (ongeacht frequentie) behoudt zijn snelheid.

Een mooi voorbeeld hiervan is de techniek achter glasvezel. Een prisma, het meesturen van informatie over de verschillende frequenties van licht (en dat zijn er veel en daar is veel ruimte op dus er is veel mogelijk qua meesturen van informatie) en aan het einde staat weer een prisma om het samen te voegen als het ware in 1 bundel.
Als 1 frequentie ook maar een fractie sneller of langzamer is gaat info verloren. Daarom werkt glasvezel zo goed, vanwege die constante
Mr. Prolapse 2009
  zondag 13 september 2009 @ 12:26:30 #163
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_72695000
quote:
Op zondag 13 september 2009 12:15 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Overigens is ‘licht’ natuurkundig gezien maar een vrij klein gedeelte uit een breed spectrum van electromagnetische straling. Alle experimenten die zijn uitgevoerd hebben geen verschil kunnen detecteren, dus als er al verschil is, dan is het héél klein (kleiner dan de foutmarge van het experiment).

Bron: Wikimedia Commons. Auteur: Philip Ronan Licentie: CC-BY-SA.

Radiogolven zitten ook in dat spectrum, en die gaan ook met de lichtsnelheid, en dat is volgens mij wel te meten aan de hand van b.v. de Voyager, want die zendt signalen naar ons en die komen niet duidelijk later of eerder aan dan we zouden verwachten.

Overigens is een van de eerste manieren waarop men de lichtsnelheid bepaalde doordat de waarneming van de manen van Jupiter ietwat anders vanwege de eindige lichtsnelheid. Immers, als Jupiter verder van de aarde staat, dan doet het licht er ook langer over om de aarde te bereiken. Je kunt dus zien dat een bepaald moment van de omloop ‘later binnenkomt’ omdat Jupiter verder weg staat. Dat zou je ook kunnen gebruiken om de lichtsnelheid mee te bepalen, maar ik weet niet of dat nauwkeurig genoeg is.
pi_72695043
quote:
Op zondag 13 september 2009 12:26 schreef Iblis het volgende:

[..]

Overigens is ‘licht’ natuurkundig gezien maar een vrij klein gedeelte uit een breed spectrum van electromagnetische straling. Alle experimenten die zijn uitgevoerd hebben geen verschil kunnen detecteren, dus als er al verschil is, dan is het héél klein (kleiner dan de foutmarge van het experiment).

[ link | afbeelding ]

Radiogolven zitten ook in dat spectrum, en die gaan ook met de lichtsnelheid, en dat is volgens mij wel te meten aan de hand van b.v. de Voyager, want die zendt signalen naar ons en die komen niet duidelijk later of eerder aan dan we zouden verwachten.

Overigens is een van de eerste manieren waarop men de lichtsnelheid bepaalde doordat de waarneming van de manen van Jupiter ietwat anders vanwege de eindige lichtsnelheid. Immers, als Jupiter verder van de aarde staat, dan doet het licht er ook langer over om de aarde te bereiken. Je kunt dus zien dat een bepaald moment van de omloop ‘later binnenkomt’ omdat Jupiter verder weg staat. Dat zou je ook kunnen gebruiken om de lichtsnelheid mee te bepalen, maar ik weet niet of dat nauwkeurig genoeg is.
Helder

Correct me if I'm wrong maar het punt is ook dat men nog geen verklaring heeft waarom fotonen zo'n snelheid bereiken nietwaar? Waar komt de acceleratie vandaan? Het is eigenlijk een instant-snelheid, toch?

(lang geleden dit )
Mr. Prolapse 2009
pi_72695172
quote:
Op zondag 13 september 2009 12:16 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Maar licht (ongeacht frequentie) behoudt zijn snelheid.

Een mooi voorbeeld hiervan is de techniek achter glasvezel. Een prisma, het meesturen van informatie over de verschillende frequenties van licht (en dat zijn er veel en daar is veel ruimte op dus er is veel mogelijk qua meesturen van informatie) en aan het einde staat weer een prisma om het samen te voegen als het ware in 1 bundel.
Als 1 frequentie ook maar een fractie sneller of langzamer is gaat info verloren. Daarom werkt glasvezel zo goed, vanwege die constante
Open er een topic over in WFL zou ik zeggen om je punt te bewijzen. Ik heb in dit topic geen zin in het praten tegen een muur die zegt dat ik toch wel ongelijk heb.

Mijn doel is dus om achter de oorsprong van deze theorie te komen. Niet om de snelheid van licht als constante te leren kennen. Ik ben erg goed bekend met deze theorie, en behoef hierover dus geen uitleg.

Daarom vanaf nu weer ontopic.
pi_72695237
quote:
Op zondag 13 september 2009 12:32 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Open er een topic over in WFL zou ik zeggen om je punt te bewijzen. Ik heb in dit topic geen zin in het praten tegen een muur die zegt dat ik toch wel ongelijk heb.

Mijn doel is dus om achter de oorsprong van deze theorie te komen. Niet om de snelheid van licht als constante te leren kennen. Ik ben erg goed bekend met deze theorie, en behoef hierover dus geen uitleg.

Daarom vanaf nu weer ontopic.
Niet zo gepiqueerd, ik haak alleen in op een post van jou m.b.t. die man met zijn theorie over licht en zwaartekracht. Til er niet te zwaar aan Totdat een theorie anders uitwijst hou ik vast aan de Relativiteitstheorie en de Speed-Of-Light (c) als constante

Nog meer on-topic > Hebben de piramiden afwijkende magnetische waarden? Dat zou interessant zijn om te onderzoeken.
Mr. Prolapse 2009
pi_72695322
quote dubbelpost geval. Laatste post is beter.

[ Bericht 97% gewijzigd door mediaconsument op 13-09-2009 12:52:27 ]
  zondag 13 september 2009 @ 12:38:41 #168
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_72695333
quote:
Op zondag 13 september 2009 12:28 schreef Dragorius het volgende:
Correct me if I'm wrong maar het punt is ook dat men nog geen verklaring heeft waarom fotonen zo'n snelheid bereiken nietwaar? Waar komt de acceleratie vandaan? Het is eigenlijk een instant-snelheid, toch?

(lang geleden dit )
Ja, dat is natuurlijk ook obscuur, en je hoofd gaat er altijd wat van kapot als je erover denkt. Maar geluidsgolven accelereren ook niet bijvoorbeeld. Zodra je een golf uitstoot heeft die snelheid. Nu is licht – ten aanzien van sommige zaken – ook een golf.

Als je over acceleratie spreekt, dan spreek je eigenlijk over een deeltje. Heel veel van die dingen zijn in zekere zin obscuur, en mediaconsument heeft wel degelijk een punt als hij denkt ‘maar waarom gaat licht gewoon soms niet langzamer of sneller’? En het antwoord daarop is niet ‘nee duh dat kan niet’, want er zijn velen die zich dat afvragen, alleen, het is nog nooit gemeten (althans, niet in een vacuüm, in een stof gaat licht wel langzamer, en daarin kunnen bijvoorbeeld elektronen wél sneller dan het licht, dat geeft dan Čerenkovstraling.

Ook is het – hypothetisch – mogelijk dat er deeltjes zijn die sneller dan het licht gaan, zogenaamde tachyonen, maar die kunnen dan nooit langzamer gaan dan het licht (als de huidige natuurkundige theorieën kloppen, maar je moet van goede huize komen om ze te weerleggen, want er zijn al heel veel mensen geweest die dat hebben geprobeerd).

Lees je ontopic verzoek nu pas, sorry mediaconsument
pi_72695402
quote:
Op zondag 13 september 2009 12:38 schreef Iblis het volgende:

[..]

Ja, dat is natuurlijk ook obscuur, en je hoofd gaat er altijd wat van kapot als je erover denkt. Maar geluidsgolven accelereren ook niet bijvoorbeeld. Zodra je een golf uitstoot heeft die snelheid. Nu is licht – ten aanzien van sommige zaken – ook een golf.

Als je over acceleratie spreekt, dan spreek je eigenlijk over een deeltje. Heel veel van die dingen zijn in zekere zin obscuur, en mediaconsument heeft wel degelijk een punt als hij denkt ‘maar waarom gaat licht gewoon soms niet langzamer of sneller’? En het antwoord daarop is niet ‘nee duh dat kan niet’, want er zijn velen die zich dat afvragen, alleen, het is nog nooit gemeten (althans, niet in een vacuüm, in een stof gaat licht wel langzamer, en daarin kunnen bijvoorbeeld elektronen wél sneller dan het licht, dat geeft dan Čerenkovstraling.

Ook is het – hypothetisch – mogelijk dat er deeltjes zijn die sneller dan het licht gaan, zogenaamde tachyonen, maar die kunnen dan nooit langzamer gaan dan het licht (als de huidige natuurkundige theorieën kloppen, maar je moet van goede huize komen om ze te weerleggen, want er zijn al heel veel mensen geweest die dat hebben geprobeerd).
Daarom breek ik mijn hoofd er ook niet meer over en heb me maar met het aardse (menselijk lichaam) beziggehouden

Overigens, wat zijn dan die afwijkingen op die punten mediaconsument? Sterker of zwakker veld? Kan het namelijk niet vinden nog
Mr. Prolapse 2009
pi_72695426
quote:
Op zondag 13 september 2009 12:35 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Niet zo gepiqueerd, ik haak alleen in op een post van jou m.b.t. die man met zijn theorie over licht en zwaartekracht. Til er niet te zwaar aan Totdat een theorie anders uitwijst hou ik vast aan de Relativiteitstheorie en de Speed-Of-Light (c) als constante

Nog meer on-topic > Hebben de piramiden afwijkende magnetische waarden? Dat zou interessant zijn om te onderzoeken.
Over de pyramides an sich weet ik dat niet. Echter wel van bepaalde gebieden op aarde.

Ook te vinden op deze pagina: http://www.bibliotecapley(...)_ocultotierra_10.htm

Belangrijkste quote:
quote:
This last point is most significant, for it includes the location of most of the major ancient monuments either directly at or clustered around each of the node points of the Earth's crystal grid, including:

*

the Great Pyramid at Giza in Egypt
*

the ruins of Great Zimbabwe in central Africa
*

the cultural center of Mohenjo Daro on the Indus river in Pakistan
*

the Shensi Pyramids in China
*

the Kunoonda stone circle complex in Australia
*

the ruins of Nan Madol on the Caroline Island of Pohnpei
*

the stone heads of Easter Island
*

Machu Picchu in Peru
*

the Pyramids of the Sun and Moon at Teotihuacan in Mexico
*

the Hopi Four Corners area in the American Southwest

...to name only a few.

Fully 3,300 separate ancient monuments or sacred complexes have been found directly associated with the Icosa-Dodeca grid configuration.

Many of these same structures are also related to the more localized linear energy patterns. It would appear that the planetary crystal grid lines form the main arteries of power, while the local extensions are like capillaries running off the main system which brings the flow of life force into smaller regions.

That the Ancients were very familiar with the Earth's crystal grid can be seen in their literature and in their remains. Plato, in describing how the planet appeared from space, stated that it looked like a ball sewn together with twelve pieces of cloth. These would be the twelve pentagons of the Dodeca, which also forms the framework for the Icosa grid as well. Gold objects found in Khmer ruins in Southeast Asia and among Druidic remains in France, in addition to stone balls unearthed from the Neolithic period in Scotland, were all shaped to show the geometric progression of the crystal grid from Tetrahedron to Dodecahedron, and were used as teaching tools for the Initiates to understand the evolution of the planetary energy systems.

[ Bericht 28% gewijzigd door mediaconsument op 13-09-2009 12:58:30 ]
pi_72695801
quote:
Op zondag 13 september 2009 12:26 schreef Iblis het volgende:

[..]

[ link | afbeelding ]

Daarom ben ik benieuwd naar jouw mening over dit idee:
quote:
Mijn idee begint er dus naar te neigen dat in het hele verhaal, dit raster de enige constante is.

Als een beweging zich sneller via een bepaald raster sneller wil voortbewegen, is er een hogere frequentie nodig. In dit verhaal is frequentie dus snelheid. Ik maak hier binnenkort nog een tekening van. Nu kun je het een beetje zien via het kaartje in deze post.
Dit aan de hand van het raster. En het plaatje in de post boven hierboven.

[ Bericht 0% gewijzigd door mediaconsument op 13-09-2009 13:01:26 ]
pi_72695871
quote:
Op zondag 13 september 2009 12:41 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Daarom breek ik mijn hoofd er ook niet meer over en heb me maar met het aardse (menselijk lichaam) beziggehouden

Overigens, wat zijn dan die afwijkingen op die punten mediaconsument? Sterker of zwakker veld? Kan het namelijk niet vinden nog
Sterker voornamelijk, heb ook ergens gelezen volgens mij dat dit fluctueerd overigens. Het worden dan ook electro magnetic anomalies genoemd.

http://www.bibliotecapley(...)avityworldgrid03.htm gaat hier wat dieper op in.
pi_72696832
Wat informatie over pyramides in China.

http://www.philipcoppens.com/china_pyr.html
pi_72697083
Hmm, om het plaatje passend te maken.

Kleuren worden niet bepaald door frequentie, maar door bandbreedte. Dat plaatje dat Iblis liet zien, geeft mij dan ook het idee dat praten over een constante lichtsnelheid misschien onnodig is. Dit om de reden dat er stralingen zijn die een vele male hogere frequentie bezitten dan het licht dat wij zien.

Geluid, licht en röntgen straling zijn dan volgens mij niets anders dan dezelfde energie, maar dan met een hogere frequentie, oftewel snelheid. Onze ogen kunnen dit zien binnen een bepaalde frequentie, onze oren horen geluid binnen een bepaalde frequentie, en zo zal reuk ook wel op een dergelijke manier werken.

Dan komt voelen kijken. Trillingen die wij niet kunnen zien, horen of ruiken zouden we dan moeten kunnen voelen.

Er staat dan ook (v) tussen haakjes bij frequency. Velocity?
  zondag 13 september 2009 @ 13:39:30 #175
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_72697193
quote:
Op zondag 13 september 2009 12:54 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Daarom ben ik benieuwd naar jouw mening over dit idee:
[..]

Dit aan de hand van het raster. En het plaatje in de post boven hierboven.
Ik weet niet helemaal hoe ik het moet interpreteren, maar ik zal eens mijn natuurkundige kijk op de zaken geven. In principe is de snelheid van geluid gewoon vast (in lucht), en toch kun je natuurlijk hoge en lage tonen horen en produceren. In principe geldt het verband, dat heb je waarschijnlijk ook op school gehad als je Natuurkunde koos:

Waarbij f de frequentie is, v de snelheid van de golf en λ de golflengte. In die zin is er dus wel een verband tussen snelheid v en frequentie f.

Als een object, in jouw voorbeeld raster, bijvoorbeeld alleen één golflengte zou doorlaten, dan dan betekent dat bij een hogere snelheid een hogere frequentie hoort. Stel, λ = 10 geldt altijd, dan krijg je dat voor v = 50 dat f = 50/10 = 5, en voor v = 100 dat f = 10.

Dus in die zin zou je kunnen zeggen dat frequentie en snelheid samen kunnen hangen, maar de golflengte speelt ook altijd een rol: alleen als die vaststaat is er dat directe verband.

Hoe je zou kunnen aantonen dat zoiets in het geval van die rasters echt opgaat weet ik niet.
pi_72697325
quote:
Op zondag 13 september 2009 13:39 schreef Iblis het volgende:

[..]

Ik weet niet helemaal hoe ik het moet interpreteren, maar ik zal eens mijn natuurkundige kijk op de zaken geven. In principe is de snelheid van geluid gewoon vast (in lucht), en toch kun je natuurlijk hoge en lage tonen horen en produceren. In principe geldt het verband, dat heb je waarschijnlijk ook op school gehad als je Natuurkunde koos:

[ afbeelding ]

Waarbij f de frequentie is, v de snelheid van de golf en λ de golflengte. In die zin is er dus wel een verband tussen snelheid v en frequentie f.

Als een object, in jouw voorbeeld raster, bijvoorbeeld alleen één golflengte zou doorlaten, dan dan betekent dat bij een hogere snelheid een hogere frequentie hoort. Stel, λ = 10 geldt altijd, dan krijg je dat voor v = 50 dat f = 50/10 = 5, en voor v = 100 dat f = 10.

Dus in die zin zou je kunnen zeggen dat frequentie en snelheid samen kunnen hangen, maar de golflengte speelt ook altijd een rol: alleen als die vaststaat is er dat directe verband.

Hoe je zou kunnen aantonen dat zoiets in het geval van die rasters echt opgaat weet ik niet.
Bedankt voor de uitleg.

Het is in zijn geheel een beetje een onduidelijk verhaal merk ik. In mijn laatste post heb ik het wat uitgebreider proberen te beschrijven. Het plaatje dat je postte, zei dan ook frequency (v).

Naar mijn idee is de bandbreedte dan ook niets meer dan de lading binnen dit verhaal.

Je kent het mannetjes met rugzakjes principe nog wel van de middelbare school neem ik aan. Het stroomprincipe werkt volgens mij namelijk exact hetzelfde. Dat is ook niet gek, want het is ook energie volgens mij.
  zondag 13 september 2009 @ 13:45:09 #177
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_72697381
quote:
Op zondag 13 september 2009 13:36 schreef mediaconsument het volgende:
Hmm, om het plaatje passend te maken.
Wat bedoel je daarmee? Past het niet in je scherm? Het moet de maximale breedte zijn die FOK! toelaat eigenlijk.
quote:
Geluid, licht en röntgen straling zijn dan volgens mij niets anders dan dezelfde energie, maar dan met een hogere frequentie, oftewel snelheid. Onze ogen kunnen dit zien binnen een bepaalde frequentie, onze oren horen geluid binnen een bepaalde frequentie, en zo zal reuk ook wel op een dergelijke manier werken.
Je conclusie ‘oftewel snelheid’ gaat natuurkundig gezien niet op, omdat je de golflengte negeert. Omdat een hogere frequentie samengaat met een kortere golflengte, blijft de snelheid gelijk. Sterker nog, bij elektromagnetische straling geldt:

Met c de lichtsnelheid. Als je dus de frequentie weet (b.v. van Wirelessstraling, van je magnetron, van radio), dan kun je precies uitrekenen hoe groot de golf is. Dit omdat al die golven met c voortbewgen.
quote:
Er staat dan ook (v) tussen haakjes bij frequency. Velocity?
Nee, dat is de Griekse nu (letter n): ν, die lijkt wel op de v, maar is het niet, en duidt gewoon de frequentie aan, maar of er f of ν gebruikt wordt hangt er een beetje vanaf wie het schrijft.

[edit]
Ik zie zelfs geen verschil in Arial. Maar als je die letter kopieert en in Google plakt dan zie je dat Google als eerste met de Wikipedia pagina over die Griekse letter komt. Die ziet het verschil dus wel.
pi_72697465
quote:
Op zondag 13 september 2009 13:45 schreef Iblis het volgende:

[..]

Wat bedoel je daarmee? Past het niet in je scherm? Het moet de maximale breedte zijn die FOK! toelaat eigenlijk.
[..]

Je conclusie ‘oftewel snelheid’ gaat natuurkundig gezien niet op, omdat je de golflengte negeert. Omdat een hogere frequentie samengaat met een kortere golflengte, blijft de snelheid gelijk. Sterker nog, bij elektromagnetische straling geldt:

[ afbeelding ]

Met c de lichtsnelheid. Als je dus de frequentie weet (b.v. van Wirelessstraling, van je magnetron, van radio), dan kun je precies uitrekenen hoe groot de golf is. Dit omdat al die golven met c voortbewgen.
[..]

Nee, dat is de Griekse nu (letter n): ν, die lijkt wel op de v, maar is het niet, en duidt gewoon de frequentie aan, maar of er f of ν gebruikt wordt hangt er een beetje vanaf wie het schrijft.
Daarom had ik eigenlijk ook even moeten wachten met de post. Bedoelde met het plaatje, ook het plaatje in het geheel. Ondersteund door die tabel.

Echter nu ben ik waarschijnlijk weer te snel met posten.

Oftewel wacht ik op de reactie op de post boven me.

Voor de rest leg je het erg goed uit! Dat van de v en f had ik nog niet echt over nagedacht, maar klinkt idd logisch.
pi_72697651
quote:
Op zondag 13 september 2009 13:45 schreef Iblis het volgende:
[ afbeelding ]
Is deze formule wiskundig gezien dan niet exact hetzelfde als deze formule? Het gaat over hetzelfde onderwerp in principe -> energie.

r=u/i

Uiteindelijk is natuurkunde ook niet veel anders dan een interpretatie van het geheel met als basis wiskunde volgens mij.

Weerstand bepaald dan ook snelheid volgens mij.

[ Bericht 6% gewijzigd door mediaconsument op 14-09-2009 02:04:56 ]
pi_72698052
Wat mij namelijk het meeste opvalt aan dit hele topic.

Is dat dit aardraster op vele verschillende schalen bekeken word. Piri Reis had dit volgens mij al op een redelijk gedetailleerde wijze aangebracht op zijn landkaart. Washington maakt goed gebruik van de lijnen, en op een grotere schaal zie je de bermuda en draken driehoek bijvoorbeeld.

Volgens mij zijn er zo nog wel grotere en kleinere rasters te vinden, die direct gerelateerd zijn aan elkaar.
  zondag 13 september 2009 @ 14:03:39 #181
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_72698076
quote:
Op zondag 13 september 2009 13:53 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Is deze formule wiskundig gezien dan niet exact hetzelfde als deze formule? Het gaat over hetzelfde onderwerp in principe -> energie.

[ afbeelding ]

Uiteindelijk is natuurkunde ook niet veel anders dan een interpretatie van het geheel met als basis wiskunde volgens mij.

Weerstand bepaald dan ook snelheid volgens mij.
Ik zie aan de bestandsnaam dat het de wet van Ohm is. De vorm is gelijk, maar ik zou het toch niet daarom hetzelfde noemen. Ik kan je b.v. ook geven:

Wat zegt: de druk p is gelijk aan de kracht F gedeeld door de oppervlakte A. Of:

Wat zegt de kosten k per persoon zijn de totale kosten T gedeeld door het aantal deelnemers D. Allemaal dezelfde vorm. Wat aangeeft dat de verhouding tussen die zaken op eenzelfde manier kan worden uitgedrukt, maar niet per se dat die zaken op zich vergelijkbaar zijn – zou ik zeggen.
pi_72698175
quote:
Op zondag 13 september 2009 14:03 schreef Iblis het volgende:

[..]

Ik zie aan de bestandsnaam dat het de wet van Ohm is. De vorm is gelijk, maar ik zou het toch niet daarom hetzelfde noemen. Ik kan je b.v. ook geven:

[ afbeelding ]

Wat zegt: de druk p is gelijk aan de kracht F gedeeld door de oppervlakte A. Of:

[ afbeelding ]

Wat zegt de kosten k per persoon zijn de totale kosten T gedeeld door het aantal deelnemers D. Allemaal dezelfde vorm. Wat aangeeft dat de verhouding tussen die zaken op eenzelfde manier kan worden uitgedrukt, maar niet per se dat die zaken op zich vergelijkbaar zijn – zou ik zeggen.
Druk, weerstand en kosten per persoon hebben hebben dan ook met snelheid te maken. Het zijn enkel andere interpretaties op basis van verschillende omstandigheden volgens mij. Met een vergelijkbare basis.

[ Bericht 0% gewijzigd door mediaconsument op 13-09-2009 14:12:36 ]
  zondag 13 september 2009 @ 14:19:03 #183
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_72698636
quote:
Op zondag 13 september 2009 14:06 schreef mediaconsument het volgende:
Druk, weerstand en kosten per persoon hebben hebben dan ook met snelheid te maken. Het zijn enkel andere interpretaties op basis van verschillende omstandigheden volgens mij. Met een vergelijkbare basis.
Als je het mij vraagt hecht je dan te veel waarde aan het wiskundige model. Dat het wiskundige verband hetzelfde is, betekent niet dat ze in werkelijkheid per se iets te maken hebben met elkaar. Het kan zo zijn natuurlijk, maar het kan ook toeval zijn.

Maar dat zeg ik…
pi_72698721
quote:
Op zondag 13 september 2009 14:19 schreef Iblis het volgende:

[..]

Als je het mij vraagt hecht je dan te veel waarde aan het wiskundige model. Dat het wiskundige verband hetzelfde is, betekent niet dat ze in werkelijkheid per se iets te maken hebben met elkaar. Het kan zo zijn natuurlijk, maar het kan ook toeval zijn.

Maar dat zeg ik…
Daarom zijn er volgens mij ook zoveel verschillende interpretaties van dat ene boek. De bijbel. Deze bijbel heeft ook een vaste basis, echter is deze ondergesneeuwd door de talloze interpretaties. Dat is ook de reden waarom ik dit een zeer goede discussie vind.

Hier ga ik binnenkort overigens een nieuw topic over openen. Interpretaties.

[ Bericht 2% gewijzigd door mediaconsument op 13-09-2009 16:21:34 ]
pi_72928667
Leuk bericht mbt. de pyramiden.
quote:
‘Maya-piramides waren muziekinstrumenten voor goden’

De piramides van de Maya’s deden mogelijk dienst als muziekinstrumenten waarmee hun god van de regen gunstig werd gestemd. Dat beweren Mexicaanse wetenschappers.

Het is al langer bekend dat de er een bijzonder geluid komt uit de piramide van Kukulcán in Mexico wanneer toeristen de trappen beklimmen. De klanken zijn te vergelijken met het geluid van regendruppels die in een emmer water vallen.

Onderzoekers van de Professional School of Mechanical and Electrical Engineering in Mexico City hebben ontdekt dat er eenzelfde soort geluid ontstaat als mensen de piramide van de Maan in de voormalige Maya-stad Teotihuacan beklimmen.

Constructie

Metingen wijzen uit dat de frequenties van de klanken precies overeen komen. Ook stelden de wetenschappers vast dat de geluiden niet worden veroorzaakt door de holle vorm van de piramides. In plaats daarvan worden geluidsgolven via de traptreden naar buiten geleid door een geribbeld oppervlak.

De resultaten van het onderzoek zijn gepubliceerd in het wetenschappelijk tijdschrift Acta Acustica united with Acustica.

Regengod

Volgens de wetenschappers suggereert die bevinding dat de piramides bewust zijn gebouwd om geluiden voort te brengen, waarmee de regengod Chaac gunstig moest worden gestemd.

Niet alle wetenschappers zijn echter onder de indruk van de theorie. Over het algemeen wordt aangenomen dat de piramide van Kukulcán werd gebouwd ter ere van de slangengod Kukulcán.

Masker

De Mexicaanse wetenschappers wijzen er echter op dat in zowel de piramide van Kukulcán als de piramide van de Maan maskers van de regengod Chaac zijn gevonden.

“Met een beetje fantasie kun je de Mexicaanse piramides beschouwen als muziekinstrumenten die dateren uit de tijd van de Maya’s”, zo verklaart hoofdonderzoeker Jorge Cruz in het Britse tijdschrift New Scientist.
bron: http://www.nu.nl/wetensch(...)rumenten-goden-.html

Oldskool HAARP?
pi_73026963
quote:
Platonic Grids

So assuming the earth grid network is distributed like the corners of Platonic solids, plotting the grid would require placing each solid within the globe, aligning one vertex to a chosen geographic location and rotating the rest of the vertices to find all other points. There may be other grids, but here I’m dealing solely with the Platonic grid.

Richard Hoagland has investigating the tetrahedral model. Placed within the earth, a tetrahedron with vertex at the north pole has the other three points touching 19.47 degrees south of the equator, and an inverted tetrahedron will have base vertices touching 19.47 degrees north, which falls right on the Hawaiian islands on earth and the Big Red Spot on Jupiter. But the other four Platonic solids are just as important.

The Becker-Hagens Grid incoporates both the Platonic solids and the hexakis icosahedron to create a grid of 62 points. It is worth reading the work of Becker and Hagens as they delved deeply into the historical backup for such a grid. A decent article in PDF format can be downloaded here .

There is an interesting map drawn by Admiral Piri Reis in 1513, assembled from fragments of other maps known at the time. These maps were anomalously advanced and probably put together from maps dating back to the first several millennia after the Great Flood.

I realized the map showed a grid system that conformed precisely to a dodecahedral configuration overlayed upon the globe. So it seems the ancients were well aware of the earth grid and Platonic solids correspondence — most likely it used to be standard knowledge.
bron: http://montalk.net/science/115/earth-grid-research

Oftewel een hogere waarschijnlijkheid dat de grid aangegeven wordt op de Piri Reis kaart!

Ik ga proberen deze grid in google earth te krijgen. Ben benieuwd.
pi_73027023
Hmm, instructies. Misschien dat er meer mensen zijn die zin hebben deze grid na te lopen.

http://www.vortexmaps.com/hagens-grid-google.php
http://www.vortexmaps.com/pdfs/EarthStar-globe-handbook.pdf
quote:
Bill Becker, with whom I worked closely on this project for 12 years from 1981 until 1993, was a colleague of Buckminster Fuller. Bill´s first impression of the Russian grid was that it was an incomplete synergetic structure. He realized that the red arrows of “force’ coincided with a figure relatively unknown at the time—the rhombic tetrahedron. This figure is now a staple of the new carbon 3 geometries and quasicrystal research. By adding these line segments, we discovered that the entire grid was composed of 15 great circles (hoops)—which tied it to Lakota creation mythology. The 15 hoops created 120 identical right triangles—which tied it exactly to Plato´s description of the divine feminine receptacle in Timaeus. The Basic UVG Grid—conceptualized as a “crystal,’ each of the triangles having a flat surface—would be called a hexakis icosahedron. We believe the synergetic structural principles of this geometry are system characteristics of Earth.
Woei, de informatie begint weer te stromen!

Blijkt dus dat de eiffel toren op een belangrijk knooppunt staat mbt. deze grid. Mecca heeft hier ook een plaats overigens.

[ Bericht 17% gewijzigd door mediaconsument op 23-09-2009 11:06:41 ]
pi_75540038

http://www.bibliotecapley(...)_ocultotierra_12.htm <- goede site.

Moest even toegevoegd worden. Oftewel Piri Reis had kennis van de earth grid en ging uit van Egypte als centrum van de wereld.

Voor de zekerheid, de grid.

[ Bericht 25% gewijzigd door mediaconsument op 12-12-2009 01:33:17 ]
  zaterdag 12 december 2009 @ 02:09:50 #189
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_75540821
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 01:22 schreef mediaconsument het volgende:
[ afbeelding ]
http://www.bibliotecapley(...)_ocultotierra_12.htm <- goede site.

Moest even toegevoegd worden. Oftewel Piri Reis had kennis van de earth grid en ging uit van Egypte als centrum van de wereld.

Voor de zekerheid, de grid.

[ afbeelding ]
Aardige lap tekst, geen zin om zo direct door te spitten, maar ziet er zeker informatief uit.
Maar waarom had Piri Reis dan kennis tot de Earth Grid?
Ik bedoel hij volgde dus de lijnen om speciale plekken op te zoeken?
pi_75541395
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 02:09 schreef Ticker het volgende:

[..]

Aardige lap tekst, geen zin om zo direct door te spitten, maar ziet er zeker informatief uit.
Maar waarom had Piri Reis dan kennis tot de Earth Grid?
Ik bedoel hij volgde dus de lijnen om speciale plekken op te zoeken?
Hij had toegang tot kaarten uit het oude Atlantis hoogstwaarschijnlijk, dit mede doordat hij op zijn kaart Antarctica weergaf zonder ijs. Tussen 13000 en 4000 voor christus was dit het geval, daarna is de landmassa van Antarctica altijd bedekt geweest door ijs, en hebben wij pas in 1958 na een diepgaande studie deze kustlijnen zelf pas vast kunnen stellen. Er zijn zo meer mensen geweest waarvan het leek of ze voorkennis hadden. Oronto Finaeus had een dergelijke kaart gemaakt in 1531, en de fransman Phillippe Buache in 1758.

Kaart van Phillippe Bauche.
Meer info: http://www.badarchaeology.net/data/buache.php

Atlantis ligt volgens deze theorie dan ook onder het ijs van Antarctica, en is grootendeels zelfs onder water komen liggen door een gebeurtenis die plaatsvond rond de 12500 jaar geleden. Atlantis was dan ook een technologisch vergevorderde beschaving. Echter een deel van de Atlantiërs heeft deze ramp blijkbaar overleeft en willen hun technologische samenleving weer in volle glorie herstellen waardoor er dan ook aanwijzingen zijn dat zij beschavingen als de Sumeriërs hebben beïnvloed, en bijvoorbeeld Columbus zijn kennis van een ronde aarde heeft verkregen van deze Atlantiërs. Francis Bacon, de vader van de moderne vrijmetselarij noemde het Amerikaanse continent dan ook de bestemming voor "het nieuwe Atlantis".

Dit verhaal gaat nog heel wat verder, tot en met bijvoorbeeld pyramiden als fysieke vaststelling van coördinaten op aarde en het verhaal omtrent octaven, celmytose en de platonische platen. Echter ben ik hierover nog wat zaken aan het doornemen.

Deze site legt bijvoorbeeld uit hoe het moderne idee van deze grid is ontstaan, en dat ze erachter kwamen dat deze grid overeenkomt met de oude kaarten.
http://divinecosmos.com/i(...)global-grid-solution

[ Bericht 0% gewijzigd door mediaconsument op 12-12-2009 04:14:59 ]
  zaterdag 12 december 2009 @ 02:51:00 #191
132152 Ticker
En de Watskeburt?!
pi_75541510
Maar waarom ligt Atlantis niet net voorbij de straat van Gibraltar?

Gibraltar, rechts bovenin zichtbaar

Hoewel google zelfs beweerd dat het een 'artifact' is veroorzaakt door het vaarpatroon van de boot waarmee deze 'sonar' gemaakt zou moeten zouden.

Erg dubieus in mijn ogen, want er is tevens nergens anders een dergelijk patroon te vinden.
pi_75541661
quote:
Op zaterdag 12 december 2009 02:51 schreef Ticker het volgende:
Maar waarom ligt Atlantis niet net voorbij de straat van Gibraltar?

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Gibraltar, rechts bovenin zichtbaar

Hoewel google zelfs beweerd dat het een 'artifact' is veroorzaakt door het vaarpatroon van de boot waarmee deze 'sonar' gemaakt zou moeten zouden.

Erg dubieus in mijn ogen, want er is tevens nergens anders een dergelijk patroon te vinden.
Er zijn volgens mij zo wel meer plekken uit de oudheid, verspreid over de gehele aarde. Echter wil ik hier niet discussieren over de ligging van Atlantis, daar volgens de theorie van de mensen die dit onderzocht hebben, oa. Beckers en Hagens, er vanuit gaan dat Atlantis lag op de plek dat wij nu Antarctica noemen.
quote:
Antarctica als Atlantis

Een andere theorie (in 1966 gepubliceerd door Prof. Dr. Charles Hapgood in zijn boek "Maps of the Ancient Sea Kings") luidt dat Antarctica de plaats is waar het vroegere Atlantis zou hebben gelegen. Deze veronderstelling wordt ondersteund door het gegeven dat op een aantal middeleeuwse wereldkaarten (de 'wereld' voor zover bekend in die tijd) Antarctica nauwkeurig staat getekend, terwijl men het bestaan ervan nog niet eens kende. De bekendste hiervan is de Piri Reis-kaart uit 1513. Zeer opmerkelijk op deze kaart is dat Antarctica nauwkeurig is getekend als een eilandengroep, zoals het er werkelijk uitziet onder de gigantische ijskap die de eilanden tegenwoordig met elkaar verbindt. Ook in de Middeleeuwen) was dit al het geval. Hoe kon men dit gegeven toen al weten? Cartografen in die tijd, zo luidt de hypothese, moeten de 'kennis' van Antarctica van nog veel oudere kaarten hebben overgenomen. Kaarten die we vandaag als verloren moeten beschouwen. Er moet in ieder geval een volk zijn geweest dat in een periode lang vóór de Middeleeuwen begonnen al kennis had van de eilanden van Antarctica. Dit moet dan zeer waarschijnlijk in de laatste ijstijd zijn geweest, toen het grootste gedeelte van het noordelijke halfrond onder een dikke ijskap lag en sommige delen van Antarctica juist een zachter klimaat hadden. Het is mogelijk dat er toen een volk leefde dat de zeeën rond Antarctica bevoer of er misschien zelfs woonde. Het jaartal van 9600 v.Chr. waar volgens Plato dit volk verdween ("9000 jaar vóór de tijd van Solon"), ligt ook dicht in de buurt van het einde van de laatste ijstijd, zo'n 10.000 jaar geleden. Een andere theorie over de verdwijning van Atlantis spreekt over een verschuiving van de aardkorst, waarbij Antarctica opgeschoven zou zijn richting zuidpool en zodoende op korte termijn met een ijslaag bedekt werd.
http://nl.wikipedia.org/w(...)arctica_als_Atlantis

Verder ga ik hier ook niet over door, daar de discussie over de locatie van Atlantis in een ander topic thuishoort. Daarom ga ik dan ook uit van de ideeën van de onderzoekers mbt. de grid hierover hebben, het is dan ook erg interessant om te weten dat zij de Piri Reis kaart op deze manier hebben kunnen vertalen.

[ Bericht 0% gewijzigd door mediaconsument op 12-12-2009 03:17:05 ]
  zaterdag 12 december 2009 @ 10:42:05 #193
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_75543690
quote:
de vader van de moderne vrijmetselarij noemde het Amerikaanse continent dan ook de bestemming voor "het nieuwe Atlantis".
Merica

At Merica

America
pi_75558428
Het logo van de klimaattop heeft ook wel wat weg van het earth grid

Het logo dat de NOS gebruikt is weer net iets anders, wereldbol icm het COP grid logo

kan het ff niet vinden..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')