abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72465043
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 17:24 schreef mediaconsument het volgende:
[ afbeelding ]

Hmm.

Binnenkort een topic over de earthgrid.
Cool

Vriendelijke tip > Earth Grid e.d. passen beter in TRU
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_72465271
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 17:26 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Cool

Vriendelijke tip > Earth Grid e.d. passen beter in TRU
Nope, dit past in dit hele verhaal wat ik probeer duidelijk te maken. De oorsprong van de NWO.

Mjah, blijkbaar wil jij geen inbreng in dit forum. Ik heb dan ook weinig zin meer om er een topic over te maken. Bedankt.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_72465581
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 17:32 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Nope, dit past in dit hele verhaal wat ik probeer duidelijk te maken. De oorsprong van de NWO.

Mjah, blijkbaar wil jij geen inbreng in dit forum. Ik heb dan ook weinig zin meer om er een topic over te maken. Bedankt.
Nee hoor, dit is iets wat de mods besproken hebben. Dingen als Earth Grid daar zijn in TRU bijvoorbeeld ook topics over. En met jouw kennis zou je die topics kunnen verrijken.

Er staat bijvoorbeeld al een aantal dagen een verzoek om dit topic bijv. ook naar TRU te laten overhuizen omdat het daar meer zijn wortels heeft. Echter zijn jogy en Bastard volgens mij op spirituele vakantie dus hebben ze er nog niet naar kunnen kijken
Daar komen ook de mensen die hier nog meer op kunnen inhaken, met name m.b.t. dat Enery Grid.
Mr. Prolapse 2009
pi_72465808
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 17:43 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Nee hoor, dit is iets wat de mods besproken hebben. Dingen als Earth Grid daar zijn in TRU bijvoorbeeld ook topics over. En met jouw kennis zou je die topics kunnen verrijken.

Er staat bijvoorbeeld al een aantal dagen een verzoek om dit topic bijv. ook naar TRU te laten overhuizen omdat het daar meer zijn wortels heeft. Echter zijn jogy en Bastard volgens mij op spirituele vakantie dus hebben ze er nog niet naar kunnen kijken
Daar komen ook de mensen die hier nog meer op kunnen inhaken, met name m.b.t. dat Enery Grid.
Het verhaal omtrent het vaticaan moet ook ondersteunt worden en is volgens mij iets groter dan jij denkt. Of mag dat hier niet?
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
pi_72465951
Als het in jouw topic inderdaad de link maakt met het Vaticaan en daarmee de NWO past het inderdaad hier. Maar de Earth Grid is een grijs gebied en past 9/10 keer beter in TRU. Vandaar.

Dit topic is qua opzet bijvoorbeeld ook goed in elkaar gezet maar heeft gewoon veel meer raakvlakken met TRU dan met BNW
Mr. Prolapse 2009
  zaterdag 5 september 2009 @ 17:56:18 #66
214682 Michielos
Rustige jongen
pi_72465954
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 17:51 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Het verhaal omtrent het vaticaan moet ook ondersteunt worden en is volgens mij iets groter dan jij denkt. Of mag dat hier niet?
<niet doen>

[ Bericht 8% gewijzigd door Dragorius op 05-09-2009 17:57:12 ]
Michielos topics zijn als het eten van oesters.
pi_72466044
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 17:56 schreef Dragorius het volgende:
Als het in jouw topic inderdaad de link maakt met het Vaticaan en daarmee de NWO past het inderdaad hier. Maar de Earth Grid is een grijs gebied en past 9/10 keer beter in TRU. Vandaar.

Dit topic is qua opzet bijvoorbeeld ook goed in elkaar gezet maar heeft gewoon veel meer raakvlakken met TRU dan met BNW
Daarom moet de discussie nog een stukje de diepte in om het gedeelte van het vaticaan te bereiken. Dit kan nog even duren, echter weet ik zeker dat ik dit duidelijk kan maken. Dat earthgrid verhaal is zelfs zo goed dat het volgens mij ook nog WFL in kan. Daarom misschien ergens een goede samenvatting hiervan in dit topic. Ik zie wel.

Daarom verder ontopic, en de vraag of de post boven mij verwijdert mag worden. De post voegt niks toe aan het topic, dit topic wil ik dan ook graag schoon houden. Ik zal deze 3 zinnen ook verwijderen als dat gebeurt is, anders hebben we een probleem.
pi_72466107
Prima dat je de diepte in wil, maar dat kan niet met een stel losse topics die straks als 1 moeten worden gezien. Dan raakt het forum overspoeld en raakt men de draad kwijt.

Wat je kan doen is alles bij elkaar verzamelen (voor jezelf) en daar 1 groot topic van maken, met een goede OP die dus alles behelst wat je daarover verzamelt hebt.
Dan heb je dus Piri Reis, Earth Grid Vaticaan NWO en alles in 1. Dan is het overzichtelijk voor iedereen en kan er een gedegen discussie over ontstaan. Geen wildgroei aan losse topics over samenhangende onderwerpen.

En dat is geen verzoek maar dat is hoe we het orderlijk willen houden in BNW

De post boven je is al aangepast
Mr. Prolapse 2009
pi_72466266
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 18:03 schreef Dragorius het volgende:
Prima dat je de diepte in wil, maar dat kan niet met een stel losse topics die straks als 1 moeten worden gezien. Dan raakt het forum overspoeld en raakt men de draad kwijt.

Wat je kan doen is alles bij elkaar verzamelen (voor jezelf) en daar 1 groot topic van maken, met een goede OP die dus alles behelst wat je daarover verzamelt hebt.
Dan heb je dus Piri Reis, Earth Grid Vaticaan NWO en alles in 1. Dan is het overzichtelijk voor iedereen en kan er een gedegen discussie over ontstaan. Geen wildgroei aan losse topics over samenhangende onderwerpen.

En dat is geen verzoek maar dat is hoe we het orderlijk willen houden in BNW

De post boven je is al aangepast
Dat is niet mijn idee. De onderwerpen apart zijn zo groot dat dit onmogelijk in 1 topic besproken kan worden. Dan is er in de discussies geen lijn meer te vinden.

Daarom nogmaals het verzoek om ontopic te gaan. Het onderwerp is de baas in dit forum en dit topic!

Het was overigens een verzoek om die post weg te halen, jammer dat je hier niet aan wilt voldoen. Zie geen reden waarom die post daar zou moeten blijven staan.
pi_72466595
quote:
Op donderdag 3 september 2009 22:51 schreef RM-rf het volgende:
een inzeressante afbeelding, de kaart van Piri Reis geprojecteerd over een hedendaagse 'exacte' globe

[ afbeelding ]

inderdaad een zeer sterk bewijs voor de enorme precisie wat betreft het weergeven van de kust van zuidamerika ....

...
Ik zie in die projectie vooral dat de kaart van Piri Reis een sterkere kromming vertoont dan het huidige rastermodel, alsof de schaal een beetje uit de hand loopt naarmate het zuiden genaderd wordt. Met die kanteling en toenemende kromming erbij gedacht, wordt de representatie van Zuid-Amerika nog nauwkeuriger.

Ik meen me een docu van Discovery te herinneren trouwens waarin gesuggereerd wordt dat het puntje van Antartica dat het dichtst bij Vuurland ook de thuishaven is geweest van een beschaving die ontzettend gedetailleerd was op het gebied van cartografie, astronomie en architectuur, dit ook in combi met de kaarten van Piri Reis.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_72467161
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 18:24 schreef Mwanatabu het volgende:

[..]

Ik zie in die projectie vooral dat de kaart van Piri Reis een sterkere kromming vertoont dan het huidige rastermodel, alsof de schaal een beetje uit de hand loopt naarmate het zuiden genaderd wordt. Met die kanteling en toenemende kromming erbij gedacht, wordt de representatie van Zuid-Amerika nog nauwkeuriger.

Ik meen me een docu van Discovery te herinneren trouwens waarin gesuggereerd wordt dat het puntje van Antartica dat het dichtst bij Vuurland ook de thuishaven is geweest van een beschaving die ontzettend gedetailleerd was op het gebied van cartografie, astronomie en architectuur, dit ook in combi met de kaarten van Piri Reis.
Weet jij toevallig nog welke documentaire dat is?
  zaterdag 5 september 2009 @ 22:27:16 #72
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_72473245
Jullie doelen op het Carl P. Munck grid
pi_72473705
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 22:27 schreef merlin693 het volgende:
Jullie doelen op het Carl P. Munck grid
Het valt me op dat bij de antillen veel gebeurd is, in zuid-Afrika er een stip is, en ook in Indonesië en Australië. Waarom denk ik nu dat dit een verklaring kan zijn waarom Nederland deze gebieden bezet heeft, en dat de voc een camouflage was?

Doelend op het bovendste plaatje in deze post: Piri Reis

Dat grid verhaal is groot.

Hmm, nu valt me ook op dat er in Afghanistan ook een iets is.

[ Bericht 4% gewijzigd door mediaconsument op 05-09-2009 22:56:09 ]
  zaterdag 5 september 2009 @ 22:56:53 #74
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_72474048
het grappige is dat het Carl P. Munck grid overeenkomt met het Ley-Line verhaal en daarboven UFO waarnemingen
pi_72474160
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 22:56 schreef merlin693 het volgende:
het grappige is dat het Carl P. Munck grid overeenkomt met het Ley-Line verhaal en daarboven UFO waarnemingen
Heeft Carl P. Munck dat idee niet opnieuw uitgevonden en werd dit al veel langer gebruikt? Zoiets meen ik gelezen te hebben. Kun jij iets meer vertellen over de stippen op de piri reis kaart?

hmm
quote:
Plato, the Greek philosopher, who lived approximately 427-347 BC recognized the patterns of the grids. He devised a theory regarding his belief that the earth's basic structure evolved from a simply geometric shape to more complex geometric shpaes. These shapes became known as the platonic solids. They are: cube (4), tetrahedron (3), octahedron (8), dodecahedron (12), icosahedron(20).

Plato, in his Timeaus associated each shape with one of the elements, earth, fire, air, ether, and water. The earth's energy grid from the beginnings of its evolutionary course, has evolved through each of these shapes to what it is today. Each shape, superimposed, one upon the other to create a kind of all encompassing energy field that is the very basis of Earth holding it all together.

[ Bericht 13% gewijzigd door mediaconsument op 05-09-2009 23:16:01 ]
  zaterdag 5 september 2009 @ 23:15:33 #76
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_72474628
Natuurlijk, de oude druiden hadden het er al over

Occult=Oak worship
pi_72474871
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 23:15 schreef merlin693 het volgende:
Natuurlijk, de oude druiden hadden het er al over

Occult=Oak worship
Eindelijk wat goede uitleg.

http://www.crystalinks.com/grids.html

Lijkt erop dat er momenten zijn dat bij die punten geen zwaartekracht aanwezig is. Laten die punten nou net in de bermuda en draken driehoek vallen.
quote:
We see Dr. Lefors Clark's bow-shaped "diamagnetic energy vortex" shaping the land in a smooth curve. We can also see the same curving formation created by the east coast of India and the west coast of the China / Korea / Vietnam area of Asia. This vortex is balanced between points 24 and 13. We remind ourselves that these smooth curves illustrate the spiraling nature of the superstrings that make up these geometric energy fields, here expressed as spiraling lines of magnetic force.

According to Dr. Clark, the point at the center of the "bowtie" becomes a magnetic null zone of zero gravity when appropriately triggered by the right geometric positions of the Sun, Moon and Planets to the Earth. In those moments of conjunction, there is a "hyperdimensional bleed-through," and we then get time dilations.
Hmm, eventuele verklaring voor 2012?
  zaterdag 5 september 2009 @ 23:31:32 #78
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_72475064
nee....deze veklaring klopt naar min denken niet

http://82.75.237.88/Atlantis_in_Antarctica_-_1_of_6.avi

of het noordzeeverhaal
pi_72475112
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 23:31 schreef merlin693 het volgende:
nee....deze veklaring klopt naar min denken niet
Hoe bedoel je? Bedankt voor de links trouwens.
  zaterdag 5 september 2009 @ 23:34:13 #80
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_72475140

[ Bericht 100% gewijzigd door merlin693 op 05-09-2009 23:34:45 ]
pi_72482753
quote:
Op donderdag 3 september 2009 11:25 schreef Ps2K het volgende:
Ah ik heb het plaatje gevonde nwat ik zocht:
[ afbeelding ]

Meer info:
http://www.uwgb.edu/dutchs/PSEUDOSC/PiriRies.HTM

En toch blijft het een verbazingwekkende kaart, vergeet niet dat het continent pas in 1492 is ontdekt. En 21 jaar later is er al een redelijk acurate kaart van een groot gebied.
Ik heb begrepen dat amerika al veel eerder is ontdekt, vóór Columbus, door de 'Noormannen'... Het is wellicht nog een paar keer eerder 'ontdekt' en op kaarten vermeld..
  zondag 6 september 2009 @ 12:42:20 #82
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_72482938
quote:
Op zondag 6 september 2009 12:35 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik heb begrepen dat amerika al veel eerder is ontdekt, vóór Columbus, door de 'Noormannen'... Het is wellicht nog een paar keer eerder 'ontdekt' en op kaarten vermeld..
Ja, Vinland, en er is in de jaren 60 (zie ook die link) archeologisch bewijs gevonden van een Noorse vestiging in Noord-Amerika, op Newfoundland. Als je Google Earth ziet, en je weet dat de Vikingen op Groenland zaten, is dat ook niet héél bizar.

Of die kolonie ook Vinland was, daar is discussie over. Uit verhalen komt de naam Vinland naar voren, maar waar dat precies lag is niet helemaal zeker. Volgens mij gaat men er niet vanuit dat de Vikingen heel ver het Amerikaanse achterland hebben verkend, of nog verder zijn afgezakt naar Zuid-Amerika.

Zie ook: Norse exploration of the Americas.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_72483020
quote:
Op zondag 6 september 2009 12:42 schreef Iblis het volgende:

[..]

Ja, Vinland, en er is in de jaren 60 (zie ook die link) archeologisch bewijs gevonden van een Noorse vestiging in Noord-Amerika, op Newfoundland. Als je Google Earth ziet, en je weet dat de Vikingen op Groenland zaten, is dat ook niet héél bizar.

Of die kolonie ook Vinland was, daar is discussie over. Uit verhalen komt de naam Vinland naar voren, maar waar dat precies lag is niet helemaal zeker. Volgens mij gaat men er niet vanuit dat de Vikingen heel ver het Amerikaanse achterland hebben verkend, of nog verder zijn afgezakt naar Zuid-Amerika.

Zie ook: Norse exploration of the Americas.

Verder kan de inheemse bevolking ook kaarten hebben gemaakt die hiervoor gebruikt zijn.
Mr. Prolapse 2009
pi_72483076
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 18:48 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Weet jij toevallig nog welke documentaire dat is?
Nee, maar ik stuitte hierop toen ik relevante zoektermen intikte in Google: http://en.wikipedia.org/wiki/Fingerprints_of_the_Gods
quote:
Fingerprints of the Gods is a book first published in 1995 by Graham Hancock, in which he contends that some previously enigmatic ancient but highly-advanced civilization had existed in prehistory, one which served as the common progenitor civilization to all subsequent known ancient historical ones. Supposedly, sometime after the end of the last Ice Age this civilization passed on to its inheritors profound knowledge of such things as astronomy, architecture and mathematics. Most of his claims are based on the idea that mainstream interpretations of archaeological evidence are flawed or incomplete, rather than supplying "new" evidence. Part of Hancock's argument is towards a reassessment of existing archaeological evidence, which in the introduction to a new edition he outlines as being more important than the theory he uses to link together his conclusions.

The book pivots on "fingerprints" of these civilizations, evidence of which Hancock finds in the descriptions of Godmen like Osiris, Thoth, Quetzalcoatl, and Viracocha. These creation myths predate history, and Hancock suggests that in 10,450 B.C., a major poleshift took place, before which Antarctica was further from the South Pole than it is today, and after which it was moved to its present location. This civilization was supposedly centered around Antarctica, and later survivors initiated the Olmec, Aztec, Maya, and Egyptian cultures.

The pole shift hypothesis hinges on Charles Hapgood's theory of Earth Crustal Displacement which has few supporters in the geological community compared to the more accepted model of plate tectonics.

Members of the scholarly and scientific community have described the proposals put forward in the book as pseudoscience and pseudoarchaeology.[1][2]

The title of the book appears to reference Erich von Däniken's earlier book Chariots of the Gods?, which examines much of the same archaeological, geological and historical evidence as Hancock, while reaching a far different conclusion as to the origin of such evidence.

A second edition of the book was published in 2001, entitled Fingerprint of the Gods: The Quest continues. It includes a new introduction and new appendices in which Hancock responds to some of his critics.

The book received renewed attention when the film 10,000 BC was released in 2008[citation needed].
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_72483664
quote:
Op zondag 6 september 2009 12:44 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Verder kan de inheemse bevolking ook kaarten hebben gemaakt die hiervoor gebruikt zijn.
Als Piri Reis zoveel bronnen heeft gebruikt om die kaart te kunnen tekenen, is er dan nooit zijn bronmateriaal teruggevonden? Andere oude kaarten die ook heel nauwkeurig zijn ed.. ?
pi_72486573
quote:
Op zondag 6 september 2009 13:09 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Als Piri Reis zoveel bronnen heeft gebruikt om die kaart te kunnen tekenen, is er dan nooit zijn bronmateriaal teruggevonden? Andere oude kaarten die ook heel nauwkeurig zijn ed.. ?
De inheemse stammen tekenden die met stokjes in het zand.

(er zijn nog veel meer nauwkeurige oude kaarten gevonden)
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_72550382
Historische kaarten, altijd leuk.

Check hier trouwens een site met meerdere historische kaarten ook uit de 15e en 16e eeuw.

klikklik

Deze staat er onder andere ook op. Een ongelooflijk wzige kaart van een of andere Italiaan (Venezië). Geen flauw idee wat erop staat. Maar de cirkels en lijnen zie je hier ook.

Je moet je realiseren dat kaartenmaken in de vijftiende eeuw een bezigheid was voor de meest slimme mensen die er waren. Vergelijkbaar met wat nu bijvoorbeeld astronomen zijn. Een kaart maken werd dan ook niet uit de lossen pols gedaan. Er werd een raster op een kaart getekend en vanuit bepaalde rasterpunten werd de bekende afstand en hoek naar de kustlijn getekend. Op deze manier ondstonden kaarten die zeer nauwkeurig waren niet alleen qua kustlijn maar ook qua afstand. De kaart van Piri reis is wat dat betreft zeker geen uitzondering. Scroll maar eens over de site. Dan zul je er meerdere tegenkomen.

Waarom de kust van zuid amerika een bocht maakt? Je zegt het zelf al. Het doek was te klein en Piri heeft besloten om de kust er toch op te zetten, maar dan geknikt. Het zal niets met de treaty van Tordesillas te maken hebben. de paus, spanjaarden en Portugezen zullen maling gehad hebben aan een kaart van een of andere Turk.

Waarom dat raster op aandere kaarten niet aanwezig is (of niet duidelijk). Het zou goed kunnen dat Piri Reis zijn raster op de leren doek niet kon uitgummen en de andere kaartenmakers dit op hun papieren (?) kaarten wel gedaan hadden. Of misschien heeft Piri zich niet de moeite getroost zijn raster weg te werken, waar anderen dat wel deden. Misschien vond piri het juist mooi, of was zijn kaart bedoeld om over te trekken zodat de Turkse zeevaarders ze konden gebruiken. Who knows.

dinsdag 8 september 2009 @ 14:46:00 #88
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_72550970
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 14:24 schreef Zemi77 het volgende:
Deze staat er onder andere ook op. Een ongelooflijk wzige kaart van een of andere Italiaan (Venezië). Geen flauw idee wat erop staat. Maar de cirkels en lijnen zie je hier ook.
Grotere scan op Wikipedia van jouw kaart.

Dit is een zogenaamde T-O kaart. Deze hebben altijd Jeruzalem in het centrum en gaan uit van een wereld in drie delen, Europa, Afrika en Azië. In dit geval heb je Europa links-onder. Op ongeveer 7 uur (als je 't als een klok voorstelt) zie je b.v. Anglia, Scotia, naar 8 uur zie je Jutland, boven Anglia zie je nog Brabant (brabātia) in het rood is Francia goed te zien, evenals Yspania.

Afrika zit dus rechtsonder, daar kan ik niet heel veel van lezen, maar richting het midden zie je b.v. de Nijl (die stroomt naar rechts, dus het zuiden zit rechts), en daar kun je wel libia en egyptia (of zoiets) lezen. Grappig is ook dat je net rechtsboven van het midden het Arabisch schiereiland hebt met ‘meccha’ heel prominent. Boven het midden in het rood heb je nog ‘persia’ staan (die p met een dwarsstreep is ‘per’) en daarboven rechts heb je nog india. De indus rivier staat erop, en ook nog iets verder naar de rand iets als ‘hic nascuntur elefantes’ (hier worden olifanten geboren).

Al met al is dit dus als het om geografische kennis gaat niet echt een handige kaart, maar toch, geeft het wel een beetje aan hoe de onderlinge ligging is. En dat was vroeger net zo belangrijk, als je maar wist hoe lang je erover deed om van A naar B te komen.

[edit]

Hier zie je trouwens de moderne kaart in dezelfde projectie. Dat kan al erg helpen met zoeken.

Bron: Wikimedia Commons (Afbeelding is Publiek Domein)

De O komt trouwens van de vorm van de kaart, en de T vanwege de middellandse zee (die loopt door het midden verticaal) en splitst dan links en rechts naar de Rode zee en de Kaspische zee e.d. Zo krijg je dus als bovenstuk Azië en links en rechtsonder Europa en Afrika.

Dit betekent trouwens niet per se dat ze dachten dat de aarde plat was, alleen dat er aan de andere kant geen leven mogelijk was. (Dus ook niet interessant om af te beelden).
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_72551250
Het groene is water en het blauwe is land!

Hehe, dat kan natuurlijk ook. Trouwens Branbant staat er ook op
pi_72562504
dikke tvp, interessant.. ben benieuwd waar je precies heen wilt Mediaconsument..
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_72567293
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 20:54 schreef Boswachtertje het volgende:
dikke tvp, interessant.. ben benieuwd waar je precies heen wilt Mediaconsument..
Er zijn een aantal doelen, echter weet ik niet of ik dat met dit topic alleen kan bereiken. Er staat een topic op stapel, echter hangt het een beetje van mijn motivatie af wanneer ik dit topic ga plaatsen. Ik moet dan ook nog bedenken, waar. Misschien zou een topic over het aardraster in WFL bijvoorbeeld uitkomst bieden. Daarin wil ik ook aan Iblis vragen wat hij vind van dit idee?

Om deze reden wil ik ook Zemi77 bedanken voor zijn inbreng. Zijn punt over het feit dat kaartenmakers zowat de slimste mensen ter wereld waren vind ik erg goed, omdat dit een erg verfijnde kunst is. Het valt mij dan ook op dat Socrates ook al vertelde over dit raster. Dit raster heeft volgens mij dan ook een astrologische oorsprong, en dat gaat dus nog een stap verder dan een aantal handvaten om van daaruit de afstanden tot de kust te bepalen. Rond de kruisingen van de lijnen en de punten, zijn dan ook veel bouwwerken gevonden, ook onder water.

quote:
Vile Vortices refer to a claim that there are twelve geometrically distributed geographic areas that are alleged to have the same mysterious qualities popularly associated with the Bermuda Triangle. The best-known of these are the Bermuda Triangle itself, the Devil's Sea near Japan and the South Atlantic Anomaly.
Een aantal links over het aardraster om door te lezen in ieder geval, weet niet zeker of ik ze al gepost heb, maar hier staan ze bij elkaar:
http://www.crystalinks.com/grids.html
http://www.bibliotecapley(...)avityworldgrid03.htm
http://www.argusoog.org/?p=2284
http://www.soulsofdistortion.nl/dutch/aardraster.html

Misschien is het ook goed om wat meer achter de oorsprong van Piri Reis en de Osmaanse vloot te gaan. Daarbij ben ik ook benieuwd of er meer kaarten in de geschiedenis zijn, die deze aanknopingspunten gebruiken. Zemi77 gaf al een link hierover, en ik ga hier zelf nog wat over onderzoeken. Het weggum verhaal vind ik dan om eerlijk te zijn eigenlijk een iets te makkelijke verklaring, het blijft echter een mogelijkheid. Mijn vraag aan zemi77 overigens: Heb jij misschien afbeeldingen van de kaart die je liet zien in je post met een hogere resolutie?

Daarbij heeft piri zoals gezegd deze kaart ongeveer 20 jaar na het arriveren van Columbus in Amerika gemaakt zoals we geconstateerd hebben, en Columbus zou de eerste Europeaan moeten zijn die daar voet aan land heeft gezet. Omdat het maken van deze kaarten zo intens moeilijk is, met name omdat je het eigenlijk vanuit de lucht zou moeten zien om de kustlijn goed in kaart te brengen, betekend dit een prestatie van jewelste. Uiteindelijk is dit volgens mij dan ook een voorbeeld van een stuk geschiedenis dat met een bepaalde reden afzijdig is gehouden van het grote publiek. Veel bekendheid genieten deze kaarten immers niet, ik kan me dan ook afvragen of ik van het bestaan van deze kaart geweten had als het internet niet bestaan had. Het verhaal van de noormannen is dan ook een mooi voorbeeld hiervan. Echter zijn daar naar mijn weten op het Amerikaanse vasteland geen sporen van gevonden, anders dan in Newfoundland en op Groenland?

Ik moet overigens zeggen dat dit topic erg mooi begint te worden. Bedankt allemaal!

ps. Stiekem hoop ik ook dat er iemand met degelijke kennis van astrologie wat meer kan uitleggen over het aardraster verhaal.

ps2. Met opzet houd ik op dit moment het ufo verhaal omtrent dit onderwerp nog even achterwege. Al is dit mijns inziens ook een onderdeel van BNW. De mensen achter de grote samenzweringen hebben hier volgens mij veel meer kennis over dan wij durven denken.

ps3. Ik denk overigens ook dat de Oranjes om een reden mbt het aardraster de antillen bezitten. Wat hebben ze anders in hemelsnaam aan die eilanden?

Er is dan ook zo veel af te leiden van deze kaarten.

Owja, quote om het af te sluiten.
quote:
Meanwhile all we humans can do with this perfectly elegant design of Mother Nature is to use it as the grounds for yet another stupid war of conquest and control. The asteroid belt could easily be the result of some other planetary group like our own that held a disastrous Earth Grid war. If we rip the "buttons" off this Lady's blouse, we'll find out instantly why raping the Earth is such a fatally bad idea.

[ Bericht 1% gewijzigd door mediaconsument op 09-09-2009 00:47:36 ]
  woensdag 9 september 2009 @ 23:54:19 #92
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_72602343
Die T werd ook gebruikt als TTT...tripple tou....tempel of solomon

In het haagse museum word een schilderij van de Tempeliers vertoond die deze zelfde uitleg heeft !

dat is ook de uitleg die aan mijn voorgaande tekening is gegeven.

BTW...Merica was het beloofde land in het westen

zelf zie ik dit als At Merica en niet als Amergo Verspucie die de naam droeg.
pi_72602428
quote:
Op woensdag 9 september 2009 23:54 schreef merlin693 het volgende:
Die T werd ook gebruikt als TTT...tripple tou....tempel of solomon

In het haagse museum word een schilderij van de Tempeliers vertoond die deze zelfde uitleg heeft !

dat is ook de uitleg die aan mijn voorgaande telening is gegeven.

BTW...Merica was het beloofde land in het westen
Welke tekening bedoel je?
  woensdag 9 september 2009 @ 23:59:36 #94
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_72602501
waar jij de uitleg om vroeg.

Dit is een Templar tekening van het vermeende begrip "Temple Of Solomon" (mijn subnaam op mason boards is ook altijd -TTT )
pi_72602596
quote:
Op woensdag 9 september 2009 23:59 schreef merlin693 het volgende:
waar jij de uitleg om vroeg.

Dit is een Templar tekening van het vermeende begrip "Temple Of Solomon"
Waar vroeg ik die uitleg. Ik stel veel vragen en het topic is groot.

Kun je anders de tekening opnieuw posten?
  donderdag 10 september 2009 @ 00:08:00 #96
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_72602756
quote:
Op donderdag 10 september 2009 00:08 schreef merlin693 het volgende:
[ afbeelding ]
Dat was een vraag die ik in een ander topic heb gesteld toch? Snap heel even het verband niet hehe. Bedankt voor de uitleg iig.

Owja, weet jij waarom de Oranje's de Antillen bezitten? Het zou natuurlijk als doel vakantieoord hebben gehad, echter heb ik hier nooit veel verhalen over gehoord.

Waar staat die tempel trouwens?

*Bedoel je in verband met de eerder geposte tekening op deze pagina met de grote T?

Het is overigens al laat, ik ga maareens slapen.

[ Bericht 4% gewijzigd door mediaconsument op 10-09-2009 00:33:16 ]
  donderdag 10 september 2009 @ 14:09:13 #98
177114 Demon_Hunter
Tell the truth and then run.
pi_72613500
Tvp zeer intresant topic, goed bezig!
Minds are like parachutes. They only function when open.
pi_72614752
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 17:24 schreef mediaconsument het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Hmm. Die punten stellen wat meer voor dan alleen aantekeningen.

Binnenkort een topic over de earthgrid.
'

Zijn sdat niet gewoon de breuklijnen?
pi_72618248
Verplaatst naar TRU.

The Earth Grid, Atlantis, magneetlijnen, eeuwenoude kaarten die vrij accurat zijn... En genoeg users in TRU die hier vast iets zinnigs over kunnen meegeven

Game on!
Mr. Prolapse 2009
pi_72621672
quote:
Op donderdag 10 september 2009 16:05 schreef Zemi77 het volgende:

[..]

'

Zijn sdat niet gewoon de breuklijnen?
Volgens mij doelen deze plaatjes op een theorie waarover bij ons ook weinig duidelijkheid is. Waarom zijn de breuklijnen en vulkanen ontstaan? Waarom is vulkanisch as bijvoorbeeld zo vruchtbaar?

Laatst is er bijvoorbeeld ook weer een unieke vondst gedaan bij een vulkaan: een rat van 82 cm.

http://www.nu.nl/wetensch(...)dekt-in-vulkaan.html
pi_72622639
quote:
Op donderdag 10 september 2009 19:41 schreef mediaconsument het volgende:
Volgens mij doelen deze plaatjes op een theorie waarover bij ons ook weinig duidelijkheid is. Waarom zijn de breuklijnen en vulkanen ontstaan? Waarom is vulkanisch as bijvoorbeeld zo vruchtbaar?

Laatst is er bijvoorbeeld ook weer een unieke vondst gedaan bij een vulkaan: een rat van 82 cm.

http://www.nu.nl/wetensch(...)dekt-in-vulkaan.html
Wat betreft dat vulkanische.. ooit ergens een stuk gelezen over dat Mozes zijn volk hielp met behulp van vulkanische gassen ed.. vraag me alleen niet om een bron, want ik heb geen flauw idee hoe ik daar ooit terecht kwam.. wellicht dat iemand het verhaal (ook) kent?

Wel interessant dat vulkanisch as zo vruchtbaar is idd
pi_72623085
quote:
Op donderdag 10 september 2009 20:07 schreef Boswachtertje het volgende:

[..]

Wat betreft dat vulkanische.. ooit ergens een stuk gelezen over dat Mozes zijn volk hielp met behulp van vulkanische gassen ed.. vraag me alleen niet om een bron, want ik heb geen flauw idee hoe ik daar ooit terecht kwam.. wellicht dat iemand het verhaal (ook) kent?

Wel interessant dat vulkanisch as zo vruchtbaar is idd
Zijn er kaarten waarop vulkanen duidelijk staan aangegeven? Misschien is het iets om deze over die van het aardraster heen te gooien. Misschien dat hier overigens al wel iets staat op de kaarten die ik al eerder postte.

Oversight zei hier laatst nog wat interessants over trouwens.

Stel dat we nou eens met z'n allen uit een donker gat zijn gekropen.
pi_72623241
quote:
Op donderdag 10 september 2009 20:20 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Zijn er kaarten waarop vulkanen duidelijk staan aangegeven? Misschien is het iets om deze over die van het aardraster heen te gooien. Misschien dat hier overigens al wel iets staat op de kaarten die ik al eerder postte.

Vulkanen wereldwijd
Als voorbeeldje (USGS kan je sowieso veel helpen, daar staat echt enorm veel info over Vulkanen en Aardbevingen.. anders is er ook nog het De Elementen: onstuimige Aarde forum)
pi_72623263
quote:
Op donderdag 10 september 2009 20:20 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

De Grote Bosatlas, alle kaarten met vulkanen en vulkanisch gebied. En kort google-en over vulkanen leert ons het volgende > aardplaten, beweging, uitstulping waar excessief magma (daarna lava, of andersom ) uitkomt. De puistjes van de aarde dus
Mr. Prolapse 2009
pi_72623427
quote:
Op donderdag 10 september 2009 20:24 schreef Boswachtertje het volgende:

[..]

Vulkanen wereldwijd
Als voorbeeldje (USGS kan je sowieso veel helpen, daar staat echt enorm veel info over Vulkanen en Aardbevingen.. anders is er ook nog het De Elementen: onstuimige Aarde forum)
Daar ga ik eens mee bezig.

Het aardraster waar wij over praten en de verhalen omtrent de elektromagnetische straling/anomalies zou het weer ook kunnen beïnvloeden.

In BNW is er dan ook een mooi topic: H.A.A.R.P.

Wat mijns inziens ook weer met dit verhaal te maken heeft op een of andere manier.
pi_72623609
Owja, aan de hand van dit plaatje een vraag:

Wat is het verhaal achter de Antillen?
pi_72623759
quote:
Op donderdag 10 september 2009 20:24 schreef Boswachtertje het volgende:

[..]

Vulkanen wereldwijd
Aan de hand van dit plaatje heb ik overigens een nieuwe theorie.

Wat als de Aarde lang geleden nou eens heel wat kleiner was?
  donderdag 10 september 2009 @ 20:48:53 #109
35623 PPL
Autumnus Sempre
pi_72624285
Kan ik ergens iets meer vinden over de Grid Wars?
Puik topic overigens!
Burnt to the core but not broken
pi_72625099
quote:
Op donderdag 10 september 2009 20:48 schreef PPL het volgende:
Kan ik ergens iets meer vinden over de Grid Wars?
Puik topic overigens!

Hier heb ik mijn informatie voornamelijk vandaan. Ben nog op zoek van betere bronnen mbt. dit onderwerp.
pi_72625158
quote:
Op donderdag 10 september 2009 20:36 schreef mediaconsument het volgende:
Aan de hand van dit plaatje heb ik overigens een nieuwe theorie.

Wat als de Aarde lang geleden nou eens heel wat kleiner was?
Die heb ik ook al ergens gehoord... Je bent overigens niet de enige die deze theorie bedacht heeft (of zelfs voor waarheid neemt): google search

Qua H.A.A.R.P. ben ik enigzins bekend. Het is echt een ver van je bed show, maar dat het enkel onderzoek zou zijn.. betwijfel het. Hier ooit een documentaire van Nick Begich van gezien, maar die wordt dan weer door sommigen als niet wetenschappelijk/conspiracy-aanhanger gezien. Dat betwijfel ik zelf weer..

Ik ben wel benieuwd hoe jouw verhaal bij jou in het hoofd zie, want ik heb het idee dat ik de grote lijnen begin te ontwaren. Wellicht is voor jou interessant om te onderzoeken of/waarom gebouwen als Gizeh/Stonehenge op bepaalde plekken staan. Past ook wel weer in het verhaal denk ik zo
pi_72625348
quote:
Op donderdag 10 september 2009 21:11 schreef Boswachtertje het volgende:

[..]

Die heb ik ook al ergens gehoord... Je bent overigens niet de enige die deze theorie bedacht heeft (of zelfs voor waarheid neemt): google search

Qua H.A.A.R.P. ben ik enigzins bekend. Het is echt een ver van je bed show, maar dat het enkel onderzoek zou zijn.. betwijfel het. Hier ooit een documentaire van Nick Begich van gezien, maar die wordt dan weer door sommigen als niet wetenschappelijk/conspiracy-aanhanger gezien. Dat betwijfel ik zelf weer..

Ik ben wel benieuwd hoe jouw verhaal bij jou in het hoofd zie, want ik heb het idee dat ik de grote lijnen begin te ontwaren. Wellicht is voor jou interessant om te onderzoeken of/waarom gebouwen als Gizeh/Stonehenge op bepaalde plekken staan. Past ook wel weer in het verhaal denk ik zo
Inderdaad, daarom ben ik nu ook benieuwd naar de positionering van vulkanen. Het verhaal omvat overigens meerdere onderdelen. Dit earth-grid verhaal heeft volgens mij ook te maken met dingen die gebeuren op de aarde zelf. Daarom dat bijvoorbeeld de levitation technique wordt aangehaald in deze bron: http://www.bibliotecapley(...)avityworldgrid03.htm

Ik denk namelijk dat er iets in ons hoofd in contact staat met dit verhaal. Hiervan staat ook een beeld op een groot plein bij het vaticaan.

Die expanding earth theorie is overigens tof. Daar ga ik wat meer over nalezen.

Goed topic over dit onderwerp trouwens: http://www.bautforum.com/(...)ng-earth-theory.html

Er is zelfs een consortium over dit onderwerp: http://www.michaelnetzer.com/gu/index.php?option=com_content&task=blogsection&id=6&Itemid=63

[ Bericht 7% gewijzigd door mediaconsument op 10-09-2009 21:32:53 ]
pi_72625641
Leuke site overigens mbt. Piri Reis en andere reizigers:

http://www.engelfriet.net/Alie/Hans/columbus.htm

Met deze kaart:

quote:
Met dit soort kaarten vertrokken uit o.m. Rotterdam Olivier van Noort, Cornelis Matelieff, de schepen van Johan van der Veeken en natuurlijk ook de overige VOC schepen. Ook de WIC maakte gebruik van dit soort verbazend gedetailleerde kaarten.

Nou waren de Portugezen eerder in Indië dan de Hollanders, maar toch was het met de kennis van toen nauwelijks mogelijk om dit soort gedetailleerde kaarten samen te stellen.

Ook is het al eeuwen lang een raadsel hoe mensen als Columbus, Vasco da Gama, Magalhaes, Cook en vele anderen hun weg hebben gevonden. Tegenwoordig worden ze ook terecht geen ontdekkingsreizigers meer genoemd, maar wordt, ook weer terecht, gesteld dat zij het kontakt legden met het Westen.

De laatste jaren verschijnen er steeds meer theorieën dat, zeg een eeuw voor 1492, een andere toen machtige natie de wereldzeeën heeft verkend. Een land dat ieder land in ons West-Europa, achteraf, maar dat wist toen eigenlijk niemand, overtrof in grootte, welstand, kennis, afijn noem maar op :
Weer de Chinezen. Volgens mij is het om deze reden geen wonder dat juist zij veel kennis hebben van het menselijk lichaam. Aka Acupunctuur en dergelijke.

[ Bericht 32% gewijzigd door mediaconsument op 10-09-2009 21:35:12 ]
pi_72627188
M.b.t. het eerder ontdekken van Amerika mogen we 'Madoc' (1170 AD) uiteraard ook niet vergeten.

http://en.wikipedia.org/wiki/Madoc

Of mogelijk St. Brendan (512 - 530 AD)

http://en.wikipedia.org/wiki/Brendan
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_72628156
quote:
Op donderdag 10 september 2009 21:09 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Hier heb ik mijn informatie voornamelijk vandaan. Ben nog op zoek van betere bronnen mbt. dit onderwerp.
Stapje verder.

Handmatig overgenomen uit dit boek, pagina 77: http://books.google.nl/books?id=IFikVd65GeMC&pg=PA77&lpg=PA77&dq=earth+grid+wars&source=bl&ots=yiDqio8Smx&sig=jMfDe2r3pPIK3XdUYomc2n8Cr6g&hl=nl&ei=H12pSrrLOsf5-AachbXFBg&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=1#v=snippet&q=who%20is%20winning%20the&f=false
quote:
The "three florida's" (Florida, Korea and Vietnam) are still critical Earth Grid points after two bloody wars (see diagram 13 (dit is het plaatje wat ik al eerder liet zien)). The "boost shock-point" to this triangle is Libya.

The Carribean Plate has more recently seen a triangulation attempt that ended in military invasion. The Carribean Plate shock-wave was to have been Cuba-Grenada-Nicaragua. The next try in this general area is absolute control of the Chilean Earth Grid point. The Union of South-Africa's grid point is critically necessary for control of both Europa and Australia. The Phillipines position on the major fault/plate system is pivotal to control of both Australia and Japan in the Pacific Basin. The Soviets already have secured and activated the site in Afghanistan.

Now, read again about the targeted countries in the daily newspapers and figure out who is currently winning the Earth Grid wars.
Even nog het plaatje erbij voor de zekerheid (diagram 13):

Erg interessante theorie! Verklaart gelijk waarom Amerika Korea en Vietnam aangevallen heeft, en waarom het Afghanistan heeft aangevallen etc etc. Misschien is dit wel de enige goede verklaring voor de belangrijke oorlogen op aarde, geld en olie heb ik altijd zo simpel gevonden. Dit is namelijk pas macht!

Stiekem ook best enge shit, als ik nu die kaart nog eens goed bekijk.

[ Bericht 1% gewijzigd door mediaconsument op 10-09-2009 22:34:56 ]
pi_72628822
Op pagina 76 van het boek leggen ze dan ook de crux uit, waarom wetenschappers erg veel moeite hebben met deze theorie, en waarom bassos ons veel heeft aangeleerd over dit onderwerp.

Je moet namelijk houden van de natuur, de vrouwen en de realiteit om dit te kunnen begrijpen en dus in balans te zijn. Als je dan na gaat denken hoe graag wij vluchten van deze realiteit (games, drugs, internet), vrouwen (hoeren, homoseksualiteit en trouwen), en natuur (enge beesten, ermee doen wat je wil en er niet meer naar om kijken), hebben ze hier een sterk punt waarmee je een handig instrument hebt om de hele mensheid zand in de ogen te strooien. De westerse samenleving druist namelijk lijnrecht tegen deze 3 dingen in.

Het is even flinke taal, echter pagina 76 van het boek dat ik linkte vertelt meer. Enge shit.

Owja, waarom hebben de Oranjes de Antillen, Indonesië en Zuid-Afrika bezet? Waarom hebben wij zoveel te zeggen in de wereld?
  donderdag 10 september 2009 @ 22:51:18 #117
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_72629025
moet wel zeggen dat de draad hier beter op zn plek is en dat als je parralellen vind het weer een BNW topic word.....

ik lees me in (ik zie net de post die gemaakt zijn) en zal zeker reageren gezien uitwijding hier juist op zn plek is
pi_72629103
quote:
Op donderdag 10 september 2009 22:51 schreef merlin693 het volgende:
moet wel zeggen dat de draad hier beter op zn plek is en dat als je parralellen vind het weer een BNW topic word.....

ik lees me in (ik zie net de post die gemaakt zijn) en zal zeker reageren gezien uitwijding hier juist op zn plek is
Jup, dit verhaal is volgens mij de rode draad in het geheel. Ben benieuwd naar je reactie.
  donderdag 10 september 2009 @ 22:55:55 #119
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_72629218
quote:
Wellicht is voor jou interessant om te onderzoeken of/waarom gebouwen als Gizeh/Stonehenge op bepaalde plekken staan. Past ook wel weer in het verhaal denk ik zo
dat is het dus met die grid's ze komen overeen !.

je zou ook eens moeten kijken naar hoeveel graden die vanelkaar staan
pi_72629322
//Jij bent een user waar er meer van zouden moeten zijn, zhe devilll // Ik dacht dat je schreef Hitler ofzo//Huillie is mine!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')