abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 5 september 2009 @ 23:15:33 #76
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_72474628
Natuurlijk, de oude druiden hadden het er al over

Occult=Oak worship
pi_72474871
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 23:15 schreef merlin693 het volgende:
Natuurlijk, de oude druiden hadden het er al over

Occult=Oak worship
Eindelijk wat goede uitleg.

http://www.crystalinks.com/grids.html

Lijkt erop dat er momenten zijn dat bij die punten geen zwaartekracht aanwezig is. Laten die punten nou net in de bermuda en draken driehoek vallen.
quote:
We see Dr. Lefors Clark's bow-shaped "diamagnetic energy vortex" shaping the land in a smooth curve. We can also see the same curving formation created by the east coast of India and the west coast of the China / Korea / Vietnam area of Asia. This vortex is balanced between points 24 and 13. We remind ourselves that these smooth curves illustrate the spiraling nature of the superstrings that make up these geometric energy fields, here expressed as spiraling lines of magnetic force.

According to Dr. Clark, the point at the center of the "bowtie" becomes a magnetic null zone of zero gravity when appropriately triggered by the right geometric positions of the Sun, Moon and Planets to the Earth. In those moments of conjunction, there is a "hyperdimensional bleed-through," and we then get time dilations.
Hmm, eventuele verklaring voor 2012?
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
  zaterdag 5 september 2009 @ 23:31:32 #78
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_72475064
nee....deze veklaring klopt naar min denken niet

http://82.75.237.88/Atlantis_in_Antarctica_-_1_of_6.avi

of het noordzeeverhaal
pi_72475112
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 23:31 schreef merlin693 het volgende:
nee....deze veklaring klopt naar min denken niet
Hoe bedoel je? Bedankt voor de links trouwens.
As your walls tumble down, they crack into a smile, and the illumination of self shines through.
  zaterdag 5 september 2009 @ 23:34:13 #80
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_72475140

[ Bericht 100% gewijzigd door merlin693 op 05-09-2009 23:34:45 ]
pi_72482753
quote:
Op donderdag 3 september 2009 11:25 schreef Ps2K het volgende:
Ah ik heb het plaatje gevonde nwat ik zocht:
[ afbeelding ]

Meer info:
http://www.uwgb.edu/dutchs/PSEUDOSC/PiriRies.HTM

En toch blijft het een verbazingwekkende kaart, vergeet niet dat het continent pas in 1492 is ontdekt. En 21 jaar later is er al een redelijk acurate kaart van een groot gebied.
Ik heb begrepen dat amerika al veel eerder is ontdekt, vóór Columbus, door de 'Noormannen'... Het is wellicht nog een paar keer eerder 'ontdekt' en op kaarten vermeld..
  zondag 6 september 2009 @ 12:42:20 #82
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_72482938
quote:
Op zondag 6 september 2009 12:35 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik heb begrepen dat amerika al veel eerder is ontdekt, vóór Columbus, door de 'Noormannen'... Het is wellicht nog een paar keer eerder 'ontdekt' en op kaarten vermeld..
Ja, Vinland, en er is in de jaren 60 (zie ook die link) archeologisch bewijs gevonden van een Noorse vestiging in Noord-Amerika, op Newfoundland. Als je Google Earth ziet, en je weet dat de Vikingen op Groenland zaten, is dat ook niet héél bizar.

Of die kolonie ook Vinland was, daar is discussie over. Uit verhalen komt de naam Vinland naar voren, maar waar dat precies lag is niet helemaal zeker. Volgens mij gaat men er niet vanuit dat de Vikingen heel ver het Amerikaanse achterland hebben verkend, of nog verder zijn afgezakt naar Zuid-Amerika.

Zie ook: Norse exploration of the Americas.
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_72483020
quote:
Op zondag 6 september 2009 12:42 schreef Iblis het volgende:

[..]

Ja, Vinland, en er is in de jaren 60 (zie ook die link) archeologisch bewijs gevonden van een Noorse vestiging in Noord-Amerika, op Newfoundland. Als je Google Earth ziet, en je weet dat de Vikingen op Groenland zaten, is dat ook niet héél bizar.

Of die kolonie ook Vinland was, daar is discussie over. Uit verhalen komt de naam Vinland naar voren, maar waar dat precies lag is niet helemaal zeker. Volgens mij gaat men er niet vanuit dat de Vikingen heel ver het Amerikaanse achterland hebben verkend, of nog verder zijn afgezakt naar Zuid-Amerika.

Zie ook: Norse exploration of the Americas.

Verder kan de inheemse bevolking ook kaarten hebben gemaakt die hiervoor gebruikt zijn.
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
pi_72483076
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 18:48 schreef mediaconsument het volgende:

[..]

Weet jij toevallig nog welke documentaire dat is?
Nee, maar ik stuitte hierop toen ik relevante zoektermen intikte in Google: http://en.wikipedia.org/wiki/Fingerprints_of_the_Gods
quote:
Fingerprints of the Gods is a book first published in 1995 by Graham Hancock, in which he contends that some previously enigmatic ancient but highly-advanced civilization had existed in prehistory, one which served as the common progenitor civilization to all subsequent known ancient historical ones. Supposedly, sometime after the end of the last Ice Age this civilization passed on to its inheritors profound knowledge of such things as astronomy, architecture and mathematics. Most of his claims are based on the idea that mainstream interpretations of archaeological evidence are flawed or incomplete, rather than supplying "new" evidence. Part of Hancock's argument is towards a reassessment of existing archaeological evidence, which in the introduction to a new edition he outlines as being more important than the theory he uses to link together his conclusions.

The book pivots on "fingerprints" of these civilizations, evidence of which Hancock finds in the descriptions of Godmen like Osiris, Thoth, Quetzalcoatl, and Viracocha. These creation myths predate history, and Hancock suggests that in 10,450 B.C., a major poleshift took place, before which Antarctica was further from the South Pole than it is today, and after which it was moved to its present location. This civilization was supposedly centered around Antarctica, and later survivors initiated the Olmec, Aztec, Maya, and Egyptian cultures.

The pole shift hypothesis hinges on Charles Hapgood's theory of Earth Crustal Displacement which has few supporters in the geological community compared to the more accepted model of plate tectonics.

Members of the scholarly and scientific community have described the proposals put forward in the book as pseudoscience and pseudoarchaeology.[1][2]

The title of the book appears to reference Erich von Däniken's earlier book Chariots of the Gods?, which examines much of the same archaeological, geological and historical evidence as Hancock, while reaching a far different conclusion as to the origin of such evidence.

A second edition of the book was published in 2001, entitled Fingerprint of the Gods: The Quest continues. It includes a new introduction and new appendices in which Hancock responds to some of his critics.

The book received renewed attention when the film 10,000 BC was released in 2008[citation needed].
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
pi_72483664
quote:
Op zondag 6 september 2009 12:44 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Verder kan de inheemse bevolking ook kaarten hebben gemaakt die hiervoor gebruikt zijn.
Als Piri Reis zoveel bronnen heeft gebruikt om die kaart te kunnen tekenen, is er dan nooit zijn bronmateriaal teruggevonden? Andere oude kaarten die ook heel nauwkeurig zijn ed.. ?
pi_72486573
quote:
Op zondag 6 september 2009 13:09 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Als Piri Reis zoveel bronnen heeft gebruikt om die kaart te kunnen tekenen, is er dan nooit zijn bronmateriaal teruggevonden? Andere oude kaarten die ook heel nauwkeurig zijn ed.. ?
De inheemse stammen tekenden die met stokjes in het zand.

(er zijn nog veel meer nauwkeurige oude kaarten gevonden)
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
pi_72550382
Historische kaarten, altijd leuk.

Check hier trouwens een site met meerdere historische kaarten ook uit de 15e en 16e eeuw.

klikklik

Deze staat er onder andere ook op. Een ongelooflijk wzige kaart van een of andere Italiaan (Venezië). Geen flauw idee wat erop staat. Maar de cirkels en lijnen zie je hier ook.

Je moet je realiseren dat kaartenmaken in de vijftiende eeuw een bezigheid was voor de meest slimme mensen die er waren. Vergelijkbaar met wat nu bijvoorbeeld astronomen zijn. Een kaart maken werd dan ook niet uit de lossen pols gedaan. Er werd een raster op een kaart getekend en vanuit bepaalde rasterpunten werd de bekende afstand en hoek naar de kustlijn getekend. Op deze manier ondstonden kaarten die zeer nauwkeurig waren niet alleen qua kustlijn maar ook qua afstand. De kaart van Piri reis is wat dat betreft zeker geen uitzondering. Scroll maar eens over de site. Dan zul je er meerdere tegenkomen.

Waarom de kust van zuid amerika een bocht maakt? Je zegt het zelf al. Het doek was te klein en Piri heeft besloten om de kust er toch op te zetten, maar dan geknikt. Het zal niets met de treaty van Tordesillas te maken hebben. de paus, spanjaarden en Portugezen zullen maling gehad hebben aan een kaart van een of andere Turk.

Waarom dat raster op aandere kaarten niet aanwezig is (of niet duidelijk). Het zou goed kunnen dat Piri Reis zijn raster op de leren doek niet kon uitgummen en de andere kaartenmakers dit op hun papieren (?) kaarten wel gedaan hadden. Of misschien heeft Piri zich niet de moeite getroost zijn raster weg te werken, waar anderen dat wel deden. Misschien vond piri het juist mooi, of was zijn kaart bedoeld om over te trekken zodat de Turkse zeevaarders ze konden gebruiken. Who knows.

dinsdag 8 september 2009 @ 14:46:00 #88
147503 Iblis
aequat omnis cinis
pi_72550970
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 14:24 schreef Zemi77 het volgende:
Deze staat er onder andere ook op. Een ongelooflijk wzige kaart van een of andere Italiaan (Venezië). Geen flauw idee wat erop staat. Maar de cirkels en lijnen zie je hier ook.
Grotere scan op Wikipedia van jouw kaart.

Dit is een zogenaamde T-O kaart. Deze hebben altijd Jeruzalem in het centrum en gaan uit van een wereld in drie delen, Europa, Afrika en Azië. In dit geval heb je Europa links-onder. Op ongeveer 7 uur (als je 't als een klok voorstelt) zie je b.v. Anglia, Scotia, naar 8 uur zie je Jutland, boven Anglia zie je nog Brabant (brabātia) in het rood is Francia goed te zien, evenals Yspania.

Afrika zit dus rechtsonder, daar kan ik niet heel veel van lezen, maar richting het midden zie je b.v. de Nijl (die stroomt naar rechts, dus het zuiden zit rechts), en daar kun je wel libia en egyptia (of zoiets) lezen. Grappig is ook dat je net rechtsboven van het midden het Arabisch schiereiland hebt met ‘meccha’ heel prominent. Boven het midden in het rood heb je nog ‘persia’ staan (die p met een dwarsstreep is ‘per’) en daarboven rechts heb je nog india. De indus rivier staat erop, en ook nog iets verder naar de rand iets als ‘hic nascuntur elefantes’ (hier worden olifanten geboren).

Al met al is dit dus als het om geografische kennis gaat niet echt een handige kaart, maar toch, geeft het wel een beetje aan hoe de onderlinge ligging is. En dat was vroeger net zo belangrijk, als je maar wist hoe lang je erover deed om van A naar B te komen.

[edit]

Hier zie je trouwens de moderne kaart in dezelfde projectie. Dat kan al erg helpen met zoeken.

Bron: Wikimedia Commons (Afbeelding is Publiek Domein)

De O komt trouwens van de vorm van de kaart, en de T vanwege de middellandse zee (die loopt door het midden verticaal) en splitst dan links en rechts naar de Rode zee en de Kaspische zee e.d. Zo krijg je dus als bovenstuk Azië en links en rechtsonder Europa en Afrika.

Dit betekent trouwens niet per se dat ze dachten dat de aarde plat was, alleen dat er aan de andere kant geen leven mogelijk was. (Dus ook niet interessant om af te beelden).
Daher iſt die Aufgabe nicht ſowohl, zu ſehn was noch Keiner geſehn hat, als, bei Dem, was Jeder ſieht, zu denken was noch Keiner gedacht hat.
pi_72551250
Het groene is water en het blauwe is land!

Hehe, dat kan natuurlijk ook. Trouwens Branbant staat er ook op
pi_72562504
dikke tvp, interessant.. ben benieuwd waar je precies heen wilt Mediaconsument..
Ware Wijsheid Liefdevolle Vrede
Peaceful Warrior "What are you?" "This Moment"
pi_72567293
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 20:54 schreef Boswachtertje het volgende:
dikke tvp, interessant.. ben benieuwd waar je precies heen wilt Mediaconsument..
Er zijn een aantal doelen, echter weet ik niet of ik dat met dit topic alleen kan bereiken. Er staat een topic op stapel, echter hangt het een beetje van mijn motivatie af wanneer ik dit topic ga plaatsen. Ik moet dan ook nog bedenken, waar. Misschien zou een topic over het aardraster in WFL bijvoorbeeld uitkomst bieden. Daarin wil ik ook aan Iblis vragen wat hij vind van dit idee?

Om deze reden wil ik ook Zemi77 bedanken voor zijn inbreng. Zijn punt over het feit dat kaartenmakers zowat de slimste mensen ter wereld waren vind ik erg goed, omdat dit een erg verfijnde kunst is. Het valt mij dan ook op dat Socrates ook al vertelde over dit raster. Dit raster heeft volgens mij dan ook een astrologische oorsprong, en dat gaat dus nog een stap verder dan een aantal handvaten om van daaruit de afstanden tot de kust te bepalen. Rond de kruisingen van de lijnen en de punten, zijn dan ook veel bouwwerken gevonden, ook onder water.

quote:
Vile Vortices refer to a claim that there are twelve geometrically distributed geographic areas that are alleged to have the same mysterious qualities popularly associated with the Bermuda Triangle. The best-known of these are the Bermuda Triangle itself, the Devil's Sea near Japan and the South Atlantic Anomaly.
Een aantal links over het aardraster om door te lezen in ieder geval, weet niet zeker of ik ze al gepost heb, maar hier staan ze bij elkaar:
http://www.crystalinks.com/grids.html
http://www.bibliotecapley(...)avityworldgrid03.htm
http://www.argusoog.org/?p=2284
http://www.soulsofdistortion.nl/dutch/aardraster.html

Misschien is het ook goed om wat meer achter de oorsprong van Piri Reis en de Osmaanse vloot te gaan. Daarbij ben ik ook benieuwd of er meer kaarten in de geschiedenis zijn, die deze aanknopingspunten gebruiken. Zemi77 gaf al een link hierover, en ik ga hier zelf nog wat over onderzoeken. Het weggum verhaal vind ik dan om eerlijk te zijn eigenlijk een iets te makkelijke verklaring, het blijft echter een mogelijkheid. Mijn vraag aan zemi77 overigens: Heb jij misschien afbeeldingen van de kaart die je liet zien in je post met een hogere resolutie?

Daarbij heeft piri zoals gezegd deze kaart ongeveer 20 jaar na het arriveren van Columbus in Amerika gemaakt zoals we geconstateerd hebben, en Columbus zou de eerste Europeaan moeten zijn die daar voet aan land heeft gezet. Omdat het maken van deze kaarten zo intens moeilijk is, met name omdat je het eigenlijk vanuit de lucht zou moeten zien om de kustlijn goed in kaart te brengen, betekend dit een prestatie van jewelste. Uiteindelijk is dit volgens mij dan ook een voorbeeld van een stuk geschiedenis dat met een bepaalde reden afzijdig is gehouden van het grote publiek. Veel bekendheid genieten deze kaarten immers niet, ik kan me dan ook afvragen of ik van het bestaan van deze kaart geweten had als het internet niet bestaan had. Het verhaal van de noormannen is dan ook een mooi voorbeeld hiervan. Echter zijn daar naar mijn weten op het Amerikaanse vasteland geen sporen van gevonden, anders dan in Newfoundland en op Groenland?

Ik moet overigens zeggen dat dit topic erg mooi begint te worden. Bedankt allemaal!

ps. Stiekem hoop ik ook dat er iemand met degelijke kennis van astrologie wat meer kan uitleggen over het aardraster verhaal.

ps2. Met opzet houd ik op dit moment het ufo verhaal omtrent dit onderwerp nog even achterwege. Al is dit mijns inziens ook een onderdeel van BNW. De mensen achter de grote samenzweringen hebben hier volgens mij veel meer kennis over dan wij durven denken.

ps3. Ik denk overigens ook dat de Oranjes om een reden mbt het aardraster de antillen bezitten. Wat hebben ze anders in hemelsnaam aan die eilanden?

Er is dan ook zo veel af te leiden van deze kaarten.

Owja, quote om het af te sluiten.
quote:
Meanwhile all we humans can do with this perfectly elegant design of Mother Nature is to use it as the grounds for yet another stupid war of conquest and control. The asteroid belt could easily be the result of some other planetary group like our own that held a disastrous Earth Grid war. If we rip the "buttons" off this Lady's blouse, we'll find out instantly why raping the Earth is such a fatally bad idea.

[ Bericht 1% gewijzigd door mediaconsument op 09-09-2009 00:47:36 ]
  woensdag 9 september 2009 @ 23:54:19 #92
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_72602343
Die T werd ook gebruikt als TTT...tripple tou....tempel of solomon

In het haagse museum word een schilderij van de Tempeliers vertoond die deze zelfde uitleg heeft !

dat is ook de uitleg die aan mijn voorgaande tekening is gegeven.

BTW...Merica was het beloofde land in het westen

zelf zie ik dit als At Merica en niet als Amergo Verspucie die de naam droeg.
pi_72602428
quote:
Op woensdag 9 september 2009 23:54 schreef merlin693 het volgende:
Die T werd ook gebruikt als TTT...tripple tou....tempel of solomon

In het haagse museum word een schilderij van de Tempeliers vertoond die deze zelfde uitleg heeft !

dat is ook de uitleg die aan mijn voorgaande telening is gegeven.

BTW...Merica was het beloofde land in het westen
Welke tekening bedoel je?
  woensdag 9 september 2009 @ 23:59:36 #94
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_72602501
waar jij de uitleg om vroeg.

Dit is een Templar tekening van het vermeende begrip "Temple Of Solomon" (mijn subnaam op mason boards is ook altijd -TTT )
pi_72602596
quote:
Op woensdag 9 september 2009 23:59 schreef merlin693 het volgende:
waar jij de uitleg om vroeg.

Dit is een Templar tekening van het vermeende begrip "Temple Of Solomon"
Waar vroeg ik die uitleg. Ik stel veel vragen en het topic is groot.

Kun je anders de tekening opnieuw posten?
  donderdag 10 september 2009 @ 00:08:00 #96
45622 merlin693
Huh ! Asmodeus & me
pi_72602756
quote:
Op donderdag 10 september 2009 00:08 schreef merlin693 het volgende:
[ afbeelding ]
Dat was een vraag die ik in een ander topic heb gesteld toch? Snap heel even het verband niet hehe. Bedankt voor de uitleg iig.

Owja, weet jij waarom de Oranje's de Antillen bezitten? Het zou natuurlijk als doel vakantieoord hebben gehad, echter heb ik hier nooit veel verhalen over gehoord.

Waar staat die tempel trouwens?

*Bedoel je in verband met de eerder geposte tekening op deze pagina met de grote T?

Het is overigens al laat, ik ga maareens slapen.

[ Bericht 4% gewijzigd door mediaconsument op 10-09-2009 00:33:16 ]
  donderdag 10 september 2009 @ 14:09:13 #98
177114 Demon_Hunter
Tell the truth and then run.
pi_72613500
Tvp zeer intresant topic, goed bezig!
Minds are like parachutes. They only function when open.
pi_72614752
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 17:24 schreef mediaconsument het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Hmm. Die punten stellen wat meer voor dan alleen aantekeningen.

Binnenkort een topic over de earthgrid.
'

Zijn sdat niet gewoon de breuklijnen?
pi_72618248
Verplaatst naar TRU.

The Earth Grid, Atlantis, magneetlijnen, eeuwenoude kaarten die vrij accurat zijn... En genoeg users in TRU die hier vast iets zinnigs over kunnen meegeven

Game on!
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')