abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72405403
quote:
Op donderdag 3 september 2009 13:54 schreef Ritmo het volgende:
Al heeft ie een punt dat er maar een paar clubs zijn die nog echt veel geld uit te geven hebben (Bayern, Barcelona, Real Madrid en Man City).
pi_72405438
Geleend geld uit te geven hebben dan.
-
  vrijdag 4 september 2009 @ 00:11:19 #153
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_72420096
Waarom moet Eric van Dorp bij K&vdB zitten inzake de HvH-rellen?
pi_72420141
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 00:11 schreef Kopbal het volgende:
Mediageil mannetje
pi_72420247
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 00:11 schreef Kopbal het volgende:
Is toch goed bekend met de harde kern van Feyenoord meende ik?
-
  vrijdag 4 september 2009 @ 00:43:46 #156
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_72421008
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 00:16 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Is toch goed bekend met de harde kern van Feyenoord meende ik?
Nee joh

Gewoon de woordvoerder van de supportersvereniging. Mediageil ventje.
Elite
Feyenoordsupporters gaan naar de hemel, als er in de hel geen plaats meer is
Tegen TTIP
pi_72421188
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 00:43 schreef Happel het volgende:

[..]

Nee joh

Gewoon de woordvoerder van de supportersvereniging. Mediageil ventje.
Mm ok, jij zal het beter weten. Dacht dat ie goed lag bij de fanatieke aanhang.
-
pi_72421199
quote:
Vitesse laat clubloze Serginho Green meetrainen
De Arnhemse Eredivisionist Vitesse laat deze dagen de clubloze Serginho Greene meetrainen bij het eerste elftal. De verdediger stond de afgelopen vier seizoenen onder contract bij Feyenoord, maar in Rotterdam werd zijn contract niet verlengd.

Greene zal bij de geelzwarten zijn conditie op peil gaan houden. Men gaat er bij de Gelderlanders nog niet van uit dat de achterhoedespeler een contract tekent in het Gelredome. De 27-jarige Greene heeft de hoop op een mooie buitenlandse club echter nog niet opgegeven.

De oud-speler van Haarlem en RKC Waalwijk kan door zijn clubloze status ook nog na afgelopen dinsdag een contract bij een andere club tekenen.
Wat denkt die mafkees wel niet? Serie A clubs en nu ook Vitesse afwijzen.

Whehe wie wil hem nog wat zeggen?

[ Bericht 5% gewijzigd door Ritmo op 04-09-2009 02:04:21 ]
-
  vrijdag 4 september 2009 @ 12:46:40 #159
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_72429315
quote:
Luca Been traint in Kuip onder Mario
ROTTERDAM - Met een partijspel elf tegen elf sloot trainer Mario Been gisteren alweer de trainingsweek van Feyenoord af. De Rotterdammers krijgen van de coach drie vrije dagen en hoeven zich pas maandag weer op de club te melden.

Door het ontbreken van de internationals Jon Dahl Tomasson, Sekou Cissé, Giovanni van Bronckhorst, Leroy Fer, Diego Biseswar en Georginio Wijnaldum en de geblesseerde Karim el Ahmadi (heupklachten) moest Mario Been een beroep doen op spelers uit het beloftenelftal om twee elftallen te kunnen formeren. Onder de talenten die de kans kregen om aan het grote werk te ruiken ook Luca Been, inderdaad de zoon van de hoofdtrainer.

,,We moesten aanvullen met spelers uit het beloftenelftal,’’ lachte Been gisteren. ,,Het was de eerste keer sinds ik bij Feyenoord werkzaam ben dat ik Luca bij de groep had. Ja, dat was leuk.’’

De coach zag ook aanwinst Stefan Babovic aan het werk. De Serviër is gretig,, beschikt over een geweldige techniek. Maar het wordt voor hem nog een helse klus zich in de basiself te spelen. De linkspoot maakte wel weer indruk op Been. ,,Stefan kan een goal kan maken en heeft een geweldig linkerbeen,’’ zegt de trainer.

,,Er komen straks blessures, dus zijn kans komt wel. Dit was een buitenkansje. Hij kost helemaal niets. Dat laat je als club natuurlijk niet schieten. Maar hij zal zijn plaats moeten verdienen. Conditioneel heeft hij nog achterstand, dat heeft tijd nodig. Hij kan op ‘tien’ spelen, maar ook als linkerspits of linkermiddenvelder.’’
pi_72429713
Babovic zal inderdaad geduldig moeten zijn.
  vrijdag 4 september 2009 @ 13:14:13 #161
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_72430097
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 00:52 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Verkeerd gedacht.
  vrijdag 4 september 2009 @ 13:41:12 #162
13462 BansheeBoy
Assimilatie = Laxatie = Stront
pi_72430824
-edit-

De relevantie van dit bericht ontgaat me.

Een beetje.

[ Bericht 81% gewijzigd door BliksemSchigt op 04-09-2009 14:08:15 ]
Misgun niemand zijn profijt, laat elk op hoope bouwe. Ofschoon wie mij ook benijdt, fortuin moet zijn loop behouden.
Bansheeboy: Fok!ker van de week!
[Without heart we would be mere machines]
Bergkamp, Zlatan, Van Persie, Ziyech, Quaresma
pi_72431680
Hoe oud is die Luca Been dan?
  vrijdag 4 september 2009 @ 14:21:15 #164
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_72432009
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 14:10 schreef BliksemSchigt het volgende:
Geen idee. Wist niet eens dat Been een zoon had.

Nog bedankt

Bahia als enige Feyenoorder in het elftal van de maand augustus. Been als trainer.
http://www.vi.nl/Interact(...)e-Maand-augustus.htm
Elite
Tegen TTIP
pi_72432158
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 14:10 schreef BliksemSchigt het volgende:
Dat vroeg ik me direct ook al af, wist niet eens dat z'n zoon bij ons in de jeugd speelde. Zal wel een jaar of 16 of 17 zijn.
-
pi_72432195
Onze keeper staat ook in het elftal van de maand
  vrijdag 4 september 2009 @ 14:29:05 #167
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_72432245
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 14:27 schreef zlakto het volgende:
Nu je het zegt
Elite
Tegen TTIP
pi_72432714
quote:
Waar zijn Vlaar en Fer?
-
  vrijdag 4 september 2009 @ 14:58:17 #169
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_72432953
Van Dijk
Rene van der Gijp: Als het hele stadion ''Je moeder is een hoer'' scandeert, dan moet er wel een kern van waarheid inzitten.
Feyenoord: RR
pi_72433050
quote:
,,Er komen straks blessures, dus zijn kans komt wel. Dit was een buitenkansje. Hij kost helemaal niets. Dat laat je als club natuurlijk niet schieten. Maar hij zal zijn plaats moeten verdienen. Conditioneel heeft hij nog achterstand, dat heeft tijd nodig. Hij kan op ‘tien’ spelen, maar ook als linkerspits of linkermiddenvelder.’’
Hij zal wel gelijk krijgen, maar vind het zo'n rare uitspraak.
pi_72433251
quote:
Ik had het hele elftal 'goed' behalve stoch
pi_72433344
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 00:52 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Jij bent in de war met Strooband
pi_72433654
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 14:21 schreef Happel het volgende:
Bahia als enige Feyenoorder in het elftal van de maand augustus. Been als trainer.
http://www.vi.nl/Interact(...)e-Maand-augustus.htm
Lensky doet het trouwens ook vrij aardig bij Utrecht
  vrijdag 4 september 2009 @ 15:21:02 #174
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_72433677
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 15:20 schreef Luni het volgende:

[..]

Lensky doet het trouwens ook vrij aardig bij Utrecht
We hebben in ieder geval 50% van zijn transferrechten.
  vrijdag 4 september 2009 @ 15:28:00 #175
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_72433884
Vind het sowieso raar, eerst wil hij met heimwee terug naar Canada en vervolgens tekent hij een half jaar later vrolijk een contract bij Utrecht . Beetje ondankbaar.
2000 light years from home
pi_72436894
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 15:28 schreef Merkie het volgende:
Vind het sowieso raar, eerst wil hij met heimwee terug naar Canada en vervolgens tekent hij een half jaar later vrolijk een contract bij Utrecht . Beetje ondankbaar.
Had jij hem dan terug gewild toentertijd bij Feyenoord? Precies.
pi_72437806
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 15:28 schreef Merkie het volgende:
Hij is toen gestopt om prive-redenen, ik weet er het fijne niet van net zoals jij dus om het meteen ondankbaar te noemen. Dus ik noem het wel frappant dat hij nu bij utrecht speelt.
  vrijdag 4 september 2009 @ 18:34:15 #178
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_72439358
quote:
'Molenaar gepolst door Feyenoord'

Keje Molenaar is gepolst als nieuwe technisch directeur van Feyenoord. Dat zegt Johan Derksen vrijdag in de voetbaltalkshow FC Rijnmond.

Volgens de hoofdredacteur van het weekblad Voetbal International is men binnen Feyenoord niet tevreden over Eric Gudde, 'die je niet om een boodschap kunt sturen.' Molenaar zou volgens Derksen niet onwelwillend tegenover de functie staan. In het verleden werd zijn naam ook al in verband gebracht met Ajax, waar de advocaat ook algemeen directeur kon worden. FC Rijnmond is elke vrijdag te zien op TV Rijnmond. De uitzending begint om 17.25 uur en wordt de hele dag elk uur herhaald.
Iemand bekend met Keje Molenaar?
pi_72439454
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 18:34 schreef Kopbal het volgende:

[..]

Ken je die niet? Schuift altijd aan bij Derksen als ze niets beters kunnen vinden.

Wel meer Ajacied dan Feyenoorder heb ik het idee, maar hij heeft ook bij Feyenoord gespeeld.
- verwijderd door admin -
pi_72439622
quote:

[..]

Wtf dat is toch die ex-voorzitter van Ajax?
-
pi_72439696
quote:

[..]

Hmm, technisch directeur? Als opvolger van Gudde zou je natuurlijk algemeen directeur verwachten, dus dat zal wel een foutje zijn. Maar intelligente man voor de rest.
Wind extinguishes a candle and energizes fire
pi_72439739
Oprotten ermee, Leo moet die plek gewoon innemen straks.
-
pi_72439803
quote:
Keje Molenaar:

Het kruispunt voorbij

Een kwart eeuw nadat hij in dienst van Ajax een belangrijke rol vervulde tijdens de onvergetelijke Ajax-Feyenoord (8-2) dook zijn naam weer op bij de Amsterdammers. Het pluche lonkte, maar het kwam uiteindelijk niet tot een rentree in de voetbalwereld. Keje Molenaar sliep er geen nacht slechter door. Hij leeft het leven zoals hem dat toekomt. Een twintigtal kilometers weg van zijn geboortedorp; zonder zijn roots te verloochenen. Een verhaal over Ajax, spijt, swingende spelers, FC Volendam, opvoeden, de advocatuur en aan de decembermaand gerelateerde nostalgie.

Recentelijk zag hij zichzelf terug, als jochie, van pak ‘m beet veertig jaar geleden. Cornelis Ignatius Maria Molenaar. Kleine Kees, later Keje en uiteindelijk Meester Keje Molenaar. Acht uur ’s morgens verzamelend met zijn ploeggenootjes. Pikdonker, stervenskoud. Voorbereidend op Purmersteijn-uit. Nu in de hoedanigheid van coach, van het team van zijn zoontje Jip. En een iets andere locatie. Niet de RKAV, maar Broek in Waterland, SDOB.

Afremmen

,,Het is mijn oudste zoon, van zeven jaar. Hij heeft aanleg. Is extreem fanatiek. Dat heeft-ie van mij. Dat had ik ook vroeger. Mijn vrouw probeert hem duidelijk te maken dat het bij een nederlaag nog altijd om het plezier gaat. ‘Ik praat wel met pappa over voetbal’, zegt-ie dan. Laatst werd-ie boos op zijn eigen keeper, nadat hij zelf een paar keer had gescoord en die doelman niet helemaal vrij uit ging bij situaties. Toen heb ik ‘m wel even bij me gehaald. Dat doen we namelijk niet. Hij is zeven jaar en hij weet álles van voetbal. Ik moet ‘m af en toe afremmen.”

,,Hij schiet met twee benen. Laatst waren we aan het overschieten naar elkaar. ‘Pap, op mijn linker’, riep-ie. Dat oefent hij dus bewust. Wesley Sneijder is zijn idool. Hij onderscheidt zich van zijn leeftijdsgenoten, maar hij is nog maar zeven jaar, dus dat stelt nog niks voor.”

,,Hij heeft zijn eigen mening, maar ik zal ‘m zeker niet pushen. Mijn vader deed dat ook niet. Die had geen tijd om bij mijn voetbal te komen kijken. Die werkte een uurtje of twaalf per dag op de Enkev. Pas in de B1-junioren kwam hij. Hij stimuleerde me vooral door te gaan met school. Hij was een fanatiek supporter van de FC. Dat gold ook voor de vader van Pier Tol. Bemoeide zich er ook nooit mee. Het is zó belangrijk dat ouders afstand houden. Anders werkt het averechts. Begeleiden, dat is het goede woord.”

,,Toen iemand bij ons de straat in fietste ten tijde van het Zilveren Botter-toernooi en tegen mijn vader riep: ‘hé, Prop, moet je niet kijken bij je zoon?’, ging hij naar de velden van de RKAV. We wonnen van buitenlandse clubs en speelden heel goed. Toen ging het dagen bij hem dat ik toch wel aardig kon voetballen. Je moet als ouders niet gaan opleggen, wat het voetbal van je kind betreft. Als het op een moment nodig is, moet je proberen te beïnvloeden. Alles krijgt z’n beloop. Als het voorbestemd is…”

Molenaar bleef in de schoolboeken ‘hangen’, ook toen hij contracten ondertekende bij de grote clubs van Nederland, zoals Ajax en Feyenoord. ,,Ik maakte gewoon onderdeel uit van de groep. Was geen buitenbeentje. Ik ‘dacht’ wel op een abstracte manier, maar kon goed de knop omzetten. Als ik studeerde en college had, dronk ik gewoon een biertje ’s avonds, was ik gewoon studentikoos. Maar bij de kleedkamerhumor van Mario Been of Dick de Boer voelde ik me net zo goed thuis. Ook toen ik na mijn actieve carrière de advocatuur inging, was dat voor mij een gemakkelijke omschakeling. Ik was klaar met het voetbal, als actief lid althans. Ik ging bij het toenmalige SVV onder Dick Advocaat opzien tegen de voorbereiding, kreeg steeds fysieke klachten en kon het mentaal niet meer opbrengen.”

‘Er kwam een kloof, ook qua persoonlijke ontwikkeling’

,,Ik onderschrijf niet dat voetballers dom zijn, ondanks dat velen niet hun opleiding afmaken. In de tijd dat ik voetbalde had je veel jongens met de wijsheid van de straat, zoals een Mario Been. Jongens met voetbalintelligentie en emotionele intelligentie. Later kreeg je jongens als Gorré, Bogarde en Taument, die kwamen dan met hun koptelefoon op swingend de kleedkamer in. Toen kon ik het niet meer volgen. Er kwam een kloof, ook qua persoonlijke ontwikkeling.”

Dat was ruimschoots na de periode dat Molenaar het nieuws haalde met een zogeheten ‘voetbalneurose’, toen hij nog bij Feyenoord speelde. ,,Ik had ruzie met Hans Kraaij. Als technisch directeur ging hij bij Feyenoord ook op de stoel van de trainer, Rob Jacobs, zitten. Kraaij’s aankoop, John Metgod, moest spelen terwijl die nog niet fit was. Jacobs mocht niets doen. Toen ik na twee reservebeurten bij de derde wedstrijd van het seizoen op de tribune belandde, ben ik weggelopen. Belde Johan Derksen me namens VI. Ik zei dat ik ziek was, noemde het een voetbalneurose. Dat was nieuw.”

Als speler van Ajax was hij er nog bij toen de Rotterdammers vernederd werden. Molenaar scoorde in september 1983 de belangrijke 4-2 in de historische klassieker (einduitslag 8-2) tussen Ajax en Feyenoord, een kwart eeuw geleden in het Amsterdamse Olympisch Stadion. Mét Marco van Basten als spits voor zich en tégen andere groten der aarde als Johan Cruijff en Ruud Gullit.

Een terugkeer in het voetbalwereldje leek op handen. Enkele jaren geleden werd zijn naam al in verband gebracht met Ajax. ,,Maar afgelopen zomer was het serieus.” Hij werd gepolst voor de positie van algemeen directeur. ,,Er was een groot draagvlak voor en dan vond ik het zeker een mooie uitdaging. Ik bevond me op een kruispunt. Wilde qua advocatuur de stap maken naar Amsterdam; als er maatschappelijk gezien ooit een moment geschikt was om bij Ajax iets te gaan doen, dan was het nu. In juni en juli heb ik twee gesprekken gevoerd met de leiding en de voorzitter zou het tevens bespreken met Marco van Basten. Naderhand kreeg ik te horen dat ik in de normale sollicitatieprocedure mee moest liften. Dat wilde ik niet. Jammer, want ik weet zeker dat ik binnen één jaar alles op de rit zou hebben gehad. Daarna ben ik meteen overgegaan tot de orde van de dag. Verbitterd was ik niet. Als ik iets doe, doe ik dat met mijn stinkende best. Dan doe ik dat dus verder in de advocatuur.”

Eerder liepen gesprekken met FC Volendam – na het vertrek van Wim Jonk en voor de komst van Peter Wijker – ook uit op niets. ,,Ik heb goede gesprekken gevoerd met Henk Schoorl en Henk Kras, voor wiens werk ik groot respect heb. Zij voorzagen een functie als algemeen en technisch directeur, maar dan zou ik mijn werk volledig moeten opgeven en daar dient iets tegenover te staan. Daar kwamen we dus niet uit.”

Verbindingsspeler

Daarmee heeft hij afscheid genomen van zijn voetbalwens. ,,Ik heb gekozen voor het maatschap. Zeg nooit ‘nooit’, maar de komende tien jaar wil ik godwilling nog in de advocatuur doorbrengen.” Molenaar zag Ajax ploeteren in Volendam, waar het met een 1-2 winst goed wegkwam. ,,Ik miste voetbalideeën, zag zelfs angst. Ajax is de uitvinder van het mooie voetbal, maar het vroegere Ajax is het AZ van nu. De club zal op zoek moeten naar een verbindingsspeler. Van Basten verdient zeker nog de tijd, maar als ik van Klaas Jan Huntelaar hoor dat hij niet één keer heeft gesproken met de trainer, dan is dat geen goede zaak. Communicatie is belangrijk. Leo Beenhakker had geen voetbalachtergrond, maar hij sprak met spelers, sloeg een arm om hen heen, maakte een dolletje en zo wist-ie overal het onderste uit de kan te halen bij een groep.”

Van één stap als voetballer heeft hij spijt. ,,Van mijn beslissing die ik in mijn tijd nam als speler, om bij Ajax te vertrekken. Aad de Mos, toen nog onervaren en niet de goede trainer van later, gaf regelmatig andere spelers de voorkeur, die niet beter waren dan ik. Later heeft hij dat ruiterlijk toegegeven. Maar in die periode krenkte hij me in mijn eer. Als gevolg van zijn gedrag besloot ik, naast Jan Mölby, om te vertrekken. Niet veel later moest De Mos weg en kwam Johan Cruyff. Toen dacht ik wel: shit. Ik had spijt dat ik op emotionele gronden had besloten. Cruyff was wel gecharmeerd van me en ik denk dat als ik er toen nog had gezeten, niemand ooit van Danny Blind had gehoord.”

Hij verruilde later het veld voor de rechtszaal, zijn voetbalplunje voor een maatpak en de toga. ,,Het advocatenwereldje is er een met aparte omgangsnormen. Een prettige beroepsgroep, redelijk intelligent. Ik zit bijna twintig jaar in het vak, heb mezelf toegespitst op sport- en arbeidsrecht en ben onlangs overgestapt naar het kantoor van Kees Korvinus, een grote jongen in het metier. Ook in deze loopbaan ambieer ik een hoog niveau. De afgelopen jaren heb ik ’s avonds continue in de boeken gezeten om vervolgens cum laude te slagen (Molenaar haalde een 10, red.) voor mijn post-academische opleiding aan de Universiteit van Nijmegen. Het heeft ook mijn interesse. Dus van het voetbalveld naar het advocatenveld, diezelfde drijfveer, zoiets heeft ook met sportmentaliteit te maken.”

‘Bij verliezen, dan tekent zich pas de mens af’

Ondertussen stak er enkele malen flinke tegenwind op. ,,Het meest ideale is dat op het thuishonk alles goed gaat. Als dat zo is, gaat het door je hele lijf heen. Maar dat gaat ook op voor als het minder is, dan word je kwetsbaar. Ik deel die dingen niet met anderen, slechts met één vriend. Dat is tevens mijn therapeut. Ik ben een Weegschaal, probeer zo evenwichtig mogelijk te leven. Als Pluto er wel eens tussenkomt en de sterren anders staan, kun je stormpjes krijgen onderweg. Dat is het leven.”

,,Winnen kan iedereen. Maar verliezen en tegenslag, hoe ga je daar mee om? Dan tekent zich pas de mens af. Dan moet je naar binnen bij jezelf, daar is het te doen. Ik vertrouw op het Goddelijke dat zich in ieder mens bevindt. Daar houd ik me aan vast. Net als Job in het Oude Testament. Alles raakte hij kwijt, maar hij hield dat rotsvaste vertrouwen in het Goddelijke of hoe je dat ook wilt noemen.”

,,Ik heb ook heel veel met muziek. Die kan door mijn ziel snijden. Enerzijds ben ik in de oude rocktijd blijven hangen. Paul McCartney, Van Morrison, dat genre. Dan ga ik thuis op mijn hometrainer zitten met een dvd aan, dat raakt me dan ontzettend en neemt me helemaal mee. Heeft ook met en stukje nostalgie te maken. Wat de Kerstliedjes betreft, vond ik het nummer van Chris Rea, ‘Driving home for Christmas’, al die tijd helemaal niks. Tot ik ‘m onlangs Piet Veerman hoorde zingen. Vond ik het een fantastisch nummer. Wat heeft die man een stem.”

,,The Cats waren helden in mijn jeugdtijd. En mannen als Cees Veerman (poes) die ik als jongetje adoreerde, liepen ook nog gewoon door de straat waar je woonde. Als er kritiek op ze kwam of komt, dan kan ik dat niet velen. Ik ben er trots op dat zij uit het dorp komen waar ik vandaan kom en dat draag ik ook uit.”

,,Gevoelig zijn mag, als man, en ook in ons vak. In mijn specialisme krijg je niet zo snel emotionele betrokkenheid. Als dat wel het geval is, kan het best wel eens lastig zijn.”

,,Die drang naar nostalgie is tevens een hang naar het verleden. Je romantiseert ‘vroeger’ wel eens. Maar het was niet beter of slechter dan nu. Je herinnert je vooral de mooie dingen, de nare dingen verdring je of geef je een plek. Het was vooral anders. Als je bijvoorbeeld al naar de situatie kijkt van de kinderen van toen en die van nu.”

,,Ik herinner me nog Sinterklaas, toen ik een jaar of acht was. Je legde dan de avond ervoor jouw broek over één van de stoelen heen, zodat Sinterklaas wist dat die stoel van jou was en dat daar jouw cadeaus behoorden. Sloop ik in de vroege ochtend naar beneden met mijn broer Jack. Het licht aan de buitenkant van de grossierderij van de gebroeders Bond scheen dan via onze voordeur naar binnen, zodat we door de ruit van de tussendeur konden zien dat op mijn stoel het spel Stratego lag en een blauwe schoenendoos van Adidas. Pakpapier werd in die tijd niet gebruikt. Man, die schoenen trok je meteen aan en niet meer uit om zowel in als buitenshuis je nieuwe noppen te laten horen.”

Vanzelfsprekendheid

,,De vreugde van toen, dat is veranderd in de vanzelfsprekendheid van nu. Er is overdaad voor de kinderen en daar probeer ik onze kinderen bewust van te maken. Maar dat is een moeilijk verhaal. Ze hebben vriendjes en vriendinnetjes van welgestelde ouders. Mijn vrouw is sterker in het ‘nee’ zeggen. Maar we doen er veel aan om hen het besef van alles bij te brengen. Ook als ze straks in staat zijn om zelf centen te verdienen. Nu beklijven dingen nog niet, maar op een bepaalde leeftijd zullen ze het zelf gaan ontdekken, dat moment komt.”

,,Ik zou graag willen dat mijn zoon een maatje van me wordt. Dat er geen afstand is tussen ons. Hij hoeft geen geheimen bij zich te dragen, dat geef ik hem steeds mee. Hij moet weten dat hij altijd bij mij terecht kan. Nu de kinderen ouder worden, merk je hoe moeilijk opvoeden is. Waarmee per jaar mijn respect voor alle vaders en moeders van toen groter wordt. Die hadden weinig geld om handen en grote gezinnen. En – terwijl ze ook regelmatig een kind op jonge leeftijd verloren – dan alles maar in goede banen moeten leiden.”

Heiligverklaring

,,De vaders werkten knetterhard en gingen nog wel eens ergens heen; de moeders waren altijd thuis. Best bijzonder, toch? Als je thuis kwam, was je moeder er altijd. Eigenlijk moeten al die ouders alsnog heilig worden verklaard. Met name de moeders.”

,,Eigenlijk stelde ik mezelf weinig specifieke doelen, toen ik jong was. Ja, ik wist dat ik ‘door wilde leren’. Dat was ook een voorwaarde toen ik bij Ajax mijn eerste contract tekende. Niet zozeer met de ambitie dat ik advocaat wilde worden, net zo min als dat ik op jonge leeftijd als doel had en kon vermoeden dat ik ooit bij Ajax en Feyenoord zou voetballen.”

,,Na mijn carrière kwam ik zelfs eerst bij Inter Football van Maarten de Vos terecht. Als spelersmakelaar deed ik transfers, maar ik verloor op die manier het contact met de juridische kant. Moesten we soms een advocaat inschakelen om een pleidooi te houden; ‘maar dat is wat ik wil’, dacht ik dan. Kwam ik uiteindelijk in de advocatuur terecht. Hield aanvankelijk wat spelers aan, maar die heb ik later ondergebracht bij andere makelaars, anders moest ik de schijn op blijven houden dat ik er tijd voor had, wat niet zo was.”

,,Bovendien, dat wereldje van die transfers en makelaars, dat was niet de mijne. Dat ging om geldbejag, moordende concurrentie, oneerlijkheid, ik voelde me er niet thuis. Vervolgens ben je de enige advocaat die kan zeggen dat hij naast het juridische specialisme op hoog niveau heeft gevoetbald. Dan word je zo af en toe ingeschakeld in sommige zaken die de media-aandacht hebben. Dat is leuk, want dat bezorgt je weer nieuwe zaken. Maar ik hoefde niet meer bekend te worden, loop liever lekker incognito over straat. Toen in juli het Ajax-verhaal speelde, wilde allerlei mensen dingen van me weten, of hadden ze een mening over de situatie. Dat hoeft van mij niet.”
pi_72439816
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 18:46 schreef Ritmo het volgende:
Oprotten ermee, Leo moet die plek gewoon innemen straks.
Leo zal wel td moeten worden, Molenaar zal voor de ad gaan.
pi_72440157
quote:

[..]

Ja, hij heeft een van mijn beste vrienden bijgestaan tijdens een arbitragezaak die de KNVB tegen hem aangespannen had wegens een overtreding.
pi_72441285
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 19:02 schreef Dirk-Kuijt het volgende:

[..]

Ja, hij heeft een van mijn beste vrienden bijgestaan tijdens een arbitragezaak die de KNVB tegen hem aangespannen had wegens een overtreding.
Schouderduwtje zeker?
pi_72441687
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 19:36 schreef Ruud het volgende:

[..]

Schouderduwtje zeker?
Niet veel erger dan dat idd. Beide spelers gingen vol voor de bal en die van mij brak in dat duel het been van zijn tegenstander. Er was absoluut geen opzet in het spel. De scheidsrechter heeft toen een zeer ernstige verklaring afgelegd tegen hem. Hij is toen uiteindelijk toch nog een half jaar geschorst.
  vrijdag 4 september 2009 @ 20:29:28 #188
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_72443113
Doe maar niet...

Elite
Tegen TTIP
  vrijdag 4 september 2009 @ 20:31:00 #189
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_72443159
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 20:29 schreef Happel het volgende:
Doe maar niet...

[ afbeelding ]
Rene van der Gijp: Als het hele stadion ''Je moeder is een hoer'' scandeert, dan moet er wel een kern van waarheid inzitten.
pi_72443500
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 20:29 schreef Happel het volgende:
Doe maar niet...

[ afbeelding ]
Als je kwaliteit binnen kan halen, dan moet je dat doen. Lekker boeiend of hij ook wat met Ajax heeft - we willen toch weer iets mooisch opbouwen - liefst zonder Gudde?
pi_72443943
Vincken
pi_72444041
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 20:39 schreef Hamilcar het volgende:

[..]

Als je kwaliteit binnen kan halen, dan moet je dat doen.
Kwaliteit op het veld ja.
  vrijdag 4 september 2009 @ 20:57:41 #193
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_72444165
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 20:51 schreef Palmboom313 het volgende:
Vincken
"A true, creative researcher has to have confidence in nonsense"
pi_72444233
Wat ik trouwens een gemiste kans vind is dat Van Beukering in de Eerste Divisie gaat voetballen. Het zou toch geen drol gekost hebben om die te huren?
Nee, het is geen absolute top, maar het is wel een echte spits en op Makaay na is er echt helemaal niets van dien aard te bespeuren in de selectie, tenzij Castaignos een groeispurt krijgt, maar die zie ik liever voorzichtig groeien en gebracht worden.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  vrijdag 4 september 2009 @ 21:00:22 #195
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_72444262
wat een held, Vincken
pi_72444431
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 20:54 schreef Ruud het volgende:

[..]

Kwaliteit op het veld ja.
Capabel bestuur is toch echt een must. Het is best fijn om als club zelf eens weer een speler aan te kunnen trekken.
  vrijdag 4 september 2009 @ 21:27:47 #197
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_72445229
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 21:05 schreef Hamilcar het volgende:

[..]

Capabel bestuur is toch echt een must. Het is best fijn om als club zelf eens weer een speler aan te kunnen trekken.
Is Molenaar capabel dan? Voor zover ik weet heeft hij nul komma nul ervaring op dat gebied. Kies dan voor iemand die wel de juiste ervaring heeft.
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 20:39 schreef Hamilcar het volgende:

[..]

Als je kwaliteit binnen kan halen, dan moet je dat doen. Lekker boeiend of hij ook wat met Ajax heeft - we willen toch weer iets mooisch opbouwen - liefst zonder Gudde?
Iets moois, ja. Dus zonder joden in ons midden.
Elite
Tegen TTIP
pi_72445423
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 21:27 schreef Happel het volgende:

[..]

Is Molenaar capabel dan? Voor zover ik weet heeft hij nul komma nul ervaring op dat gebied. Kies dan voor iemand die wel de juiste ervaring heeft.
[..]

Iets moois, ja. Dus zonder joden in ons midden.
Weet ik het, dat is niet mijn vakgebied. M'n punt was alleen dat je niet zomaar iedereen moet afschieten. We leven in een klein land met maar weinig topclubs en moeten dus niet al te kieskeurig zijn met de goede Nederlanders die we kunnen krijgen.
pi_72445614
quote:
'Gudde mag zijn koffers pakken'
Door Tiede-Jan (TJDoornbos) op vrijdag 4 september 2009 20:39
Bron: Goal.com

Keje Molenaar is door Feyenoord benaderd om algemeen directeur van de club te worden, zo vertelde VI-hoofdredacteur Johan Derksen in het programma FC Rijnmond.

Derksen meldde in het programma dat men binnen Feyenoord niet tevreden zou zijn over het functioneren van de huidige algemeen directeur Eric Gudde. Molenaar zou open staan voor de functie.

Molenaar werd in het verleden al eens gelinkt aan Ajax. Bij de Amsterdammers kon de ex-prof ook als algemeen directeur aan de slag.

Als prof speelde Molenaar voor FC Volendam (twee periodes), Ajax en Feyenoord. Tegenwoordig is hij advocaat.
Wat heb ik hier lang op gewacht, deze nieuwskop.
-
  vrijdag 4 september 2009 @ 21:39:56 #200
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_72445648
Wat ik me afvraag, wie heeft Keje Molenaar precies benaderd dan? Wie is "Feyenoord" in deze? Of is Gudde zijn eigen opvolger aan het uitzoeken ?
pi_72445772
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 21:38 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Wat heb ik hier lang op gewacht, deze nieuwskop.
yw
  vrijdag 4 september 2009 @ 21:49:38 #202
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_72446003
Die Google Ads zijn soms toch een beetje raar.
quote:
Denny Landzaat Live Zien?
Nú Sport1 de 1e 3 maanden voor slechts ¤ 5 p/mnd bij UPC!
  vrijdag 4 september 2009 @ 21:52:53 #203
123545 DatMeenJeNiet
pi_72446157
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 21:39 schreef Merkie het volgende:
Wat ik me afvraag, wie heeft Keje Molenaar precies benaderd dan? Wie is "Feyenoord" in deze? Of is Gudde zijn eigen opvolger aan het uitzoeken ?
De Raad van Commissarissen. Dit stond gister trouwens in Genee's column:
quote:
Bij Feyenoord is dit nog enigszins onduidelijk. In mei werd door de Raad van Commissarissen nog iemand met een rijk voetbal-verleden gepolst om de plaats van directeur Gudde over te nemen. Uiteindelijk werd besloten Gudde te laten zitten, omdat hij niet verantwoordelijk werd geacht voor de enorme financiële problemen waarmee Feyenoord te kampen heeft.

Bovendien is ‘adviseur’ Leo Beenhakker in feite de baas. Dat bleek vorige week eens te meer toen Beenhakker tijdens het directie-overleg per ongeluk het nummer van Johan Derksen had gedraaid en deze het hele gesprek had kunnen volgen. Toen deze informatie naar buiten kwam, had Beenhakker hem woedend gebeld. ,,Of je werkt bij de KGB of iemand heeft gelekt!’’

Hij beweerde enkel adviseur te zijn. Duidelijk is dat de ware Beenhakker nog altijd niet kan opstaan.

De komende twee wedstrijden van Polen tegen Noord-Ierland en Slovenië zijn daar doorslaggevend of de ware cultuur van Feyenoord duidelijk kan worden of dat onder druk van de KGB nog een tijdje een ijzeren gordijn wordt opgetrokken.
Gewoon even twee keer punten verspelen en dan voorzitter worden.
pi_72446581
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 21:49 schreef Merkie het volgende:
Die Google Ads zijn soms toch een beetje raar.
[..]

Echt he ..
pi_72451155
Molenaar is toch hartstikke Ajacied?
  zaterdag 5 september 2009 @ 00:52:40 #206
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_72452096
Als ik het zo lees, lekker laten zitten waar 'ie zit die neus.
Rotterdam is de economische hoofdstad van Nederland, er moet toch wel ergens een capabele vent rondlopen?
pi_72454104
Jaaa maar wij worden ztoch gewoon kampioen..
  zaterdag 5 september 2009 @ 03:34:35 #208
53267 TC03
Catch you on the flipside
pi_72454129
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 00:52 schreef Kopbal het volgende:
Rotterdam is de economische hoofdstad van Nederland, er moet toch wel ergens een capabele vent rondlopen?
.
Ten percent faster with a sturdier frame
pi_72454364
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 00:52 schreef Kopbal het volgende:
Beenhakker
  zaterdag 5 september 2009 @ 10:38:39 #210
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_72455635
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 03:34 schreef TC03 het volgende:

[..]

.
Njah, ik bedoel maar: er moet ergens in die havens toch wel een charismatische zakenman rondlopen, een type Munsterman?
  zaterdag 5 september 2009 @ 11:08:13 #211
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_72456130
Echt onbegrijpelijk dat we Vincken hebben verhuurd...
[b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]
pi_72456190
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 11:08 schreef FrankyMcG het volgende:
Ik vind het eerder onbegrijpelijk dat er iemand was die hem wilde hebben.
pi_72457817
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 10:38 schreef Kopbal het volgende:

[..]

Njah, ik bedoel maar: er moet ergens in die havens toch wel een charismatische zakenman rondlopen, een type Munsterman?
Als jij het zo voor elkaar zou hebben ga je echt niet in dat wespennest dat Feyenoord heet zitten, hehe. Je verdient er geen fuck mee, je reputatie kan er alleen maar aan gaan en als het meezit wordt je familie nog bedreigd ook. Een echte fan kan dat misschien tot een bepaald niveau tolereren..
pi_72458053
quote:
Ik niet. Momenteel krijgt Slory de voorkeur, terwijl Wijnaldum waarschijnlijk ook op die plek geparkeerd gaat worden (wat ik niet echt geweldig vind, maar goed) en dus zal Vincken toch bankzitter zijn. Tel daarbij op dat hij erg blessuregevoelig is en dus een te grote gok is voor dit moment om in de Eredivisie te spelen. Dat zou kapitaalvernietiging zijn.
Nu doet hij wedstrijdritme op op een lager niveau, dus is er minder kans op overbelasting, blijft hij heel en heeft hij de rust om zich op eigen tempo te gaan ontwikkelen. Dan kun je volgend seizoen verder kijken of hij genoeg gegroeid is én zoniet is hij beter verkoopbaar. Niemand zou het nu aandurven denk ik.
If you have a problem, if no-one else can help, and if you can find them, maybe you can hire the A-Team
  zaterdag 5 september 2009 @ 12:48:25 #215
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_72458148
quote:
Hoezo dat nou weer?
Zat jongens die ook op die positie kunnen spelen.
  zaterdag 5 september 2009 @ 13:10:41 #216
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_72458673
Leer eens PI's lezen mensen...
pi_72459991
quote:
Feyenoord: Gudde niet ter discussie
ROTTERDAM - Feyenoord heeft zaterdag met verbazing gereageerd op enkele berichten in regionale media dat de club op zoek zou zijn naar een nieuwe algemeen directeur. Oud-speler Keje Molenaar zou al gepolst zijn voor die functie, die sinds eind 2007 door Eric Gudde wordt bekleed.

,,Er is geen sprake van. Keje Molenaar is nooit kandidaat voor een directeursfunctie bij Feyenoord geweest en is dat ook nu niet'', liet een woordvoerder van de Rotterdamse club weten.

,,Een nieuwe algemeen directeur is ook helemaal niet aan de orde. Dat is Eric Gudde, punt uit. Er is geen enkele reden of aanleiding om naar een opvolger te zoeken.''

(ANP)
Godverdomme.
-
  zaterdag 5 september 2009 @ 14:08:41 #218
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_72460075
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 13:10 schreef Tomasso het volgende:
Leer eens PI's lezen mensen...
Hehe die dingen zie ik niet op me mobiel.
Jammer trouwens dat het Gudde-verhaal maar een gerucht is, mag van mij best eens iemand komen die écht iets durft te zeggen én te doen.

Niet dat ie veel fout gedaan heeft trouwens, maar dat komt volgens mij meer omdat ie altijd op het veilige pad blijft, dan heb je al snel dat je nooit op fouten te betrappen bent.
Een te soft schoothondje, zo komt ie in ieder geval over, mag hopen dat ie daadwerkelijk écht dingen doet die een ander met enig inzicht niet kan.
  zaterdag 5 september 2009 @ 14:39:07 #219
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_72460828
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 14:04 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Godverdomme.
Ach, alsof Gudde zoveel te vertellen heeft.
  zaterdag 5 september 2009 @ 15:59:08 #220
23186 FrankyMcG
I'd rather have the scar
pi_72462823
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 12:48 schreef Lastpost het volgende:
Hoezo dat nou weer?
't was ook sarcastisch bedoeld!
[b]It doesn't take a big man to knock somebody down. Just a little courage to lift him off the ground[/b]
  zaterdag 5 september 2009 @ 17:08:00 #221
123545 DatMeenJeNiet
pi_72464463
Iemand gisteren trouwens Jong Oranje gekeken? Bruma was met zijn 17 jaar samen met Fer verreweg de beste speler. Zo typisch Feyenoord weer dat we daar amper van kunnen profiteren.
  zaterdag 5 september 2009 @ 17:19:23 #222
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_72464806
Feijenoord kan weinig als Chelsea aan de deur staat te kloppen en Bruma weg wil, of wel soms?
Elite
Tegen TTIP
pi_72464835
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 17:19 schreef Happel het volgende:
Feijenoord kan weinig als Chelsea aan de deur staat te kloppen en Bruma weg wil, of wel soms?
Liverpool toch? Maar idd, als zo'n speler graag weg wil hou je hem niet tegen.
-
pi_72464898
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 14:08 schreef Lastpost het volgende:

[..]

Hehe die dingen zie ik niet op me mobiel.
Jammer trouwens dat het Gudde-verhaal maar een gerucht is, mag van mij best eens iemand komen die écht iets durft te zeggen én te doen.

Niet dat ie veel fout gedaan heeft trouwens, maar dat komt volgens mij meer omdat ie altijd op het veilige pad blijft, dan heb je al snel dat je nooit op fouten te betrappen bent.
Een te soft schoothondje, zo komt ie in ieder geval over, mag hopen dat ie daadwerkelijk écht dingen doet die een ander met enig inzicht niet kan.
Mooi gezegd, dit is mijn hele probleem met Gudde. Maar idd, het is slecht de spreekbuis sinds Beenhakker en Been bij Feyenoord zetten, daarom heb ik de laatste tijd wat minder problemen met hem.
-
pi_72464946
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 17:20 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Liverpool toch? Maar idd, als zo'n speler graag weg wil hou je hem niet tegen.
CHelsea
pi_72465108
Ah ok.

Gunstig voor De Guzman trouwens dat Sneijder er waarschijnlijk een tijd uitligt, denk dat hij wel een telefoontje van Bert kan verwachten binnenkort.
-
  zaterdag 5 september 2009 @ 17:31:17 #227
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_72465215
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 17:19 schreef Happel het volgende:
Dit dus.

Maargoed, kankeren op alles wat Feyenoord doet is weer in. Het zal wel weer te goed gaan ofzo.
  zaterdag 5 september 2009 @ 17:32:26 #228
185115 Juk
Misschien
pi_72465259
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 17:28 schreef Ritmo het volgende:
Ah ok.

Gunstig voor De Guzman trouwens dat Sneijder er waarschijnlijk een tijd uitligt, denk dat hij wel een telefoontje van Bert kan verwachten binnenkort.
vd Vaart, Affelay en van Persie voor hem... Misschien als hij zijn vorm doorzet de komende weken.

Maar laat hem, net als Vlaar, maar eerst een seizoenshelft lekker ballen voordat we hem Oranje in praten. Want als hij iets niet kan gebruiken is het overbelasting.
The only thing I fear is my MoM
pi_72465272
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 17:31 schreef Tomasso het volgende:

[..]

Dit dus.

Maargoed, kankeren op alles wat Feyenoord doet is weer in. Het zal wel weer te goed gaan ofzo.
Dit was nog uit het tijdperk waar het kankeren gegrond was. Qua jeugdopleiding kun je weinig meer zeiken.
-
pi_72465325
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 17:32 schreef Juk het volgende:

[..]

vd Vaart, Affelay en van Persie voor hem... Misschien als hij zijn vorm doorzet de komende weken.
Vd Vaart houdt bij Real de bank warm, die gaat daar echt niet spelen. Bovendien zal de bondscoach toch wel een vervanger oproepen lijkt me, als een van die spelers doorschuift naar de basis.

Overbelasting door die 3 wedstrijdjes per half jaar voor Oranje? Vlaar mag idd nog even lekker bij ons blijven, Maar Guzmans (eventuele) transferwaarde gaat zo met een miljoen omhoog als ie bij Oranje zit de komende winter, want zo werkt dat.

[ Bericht 3% gewijzigd door Ritmo op 05-09-2009 17:41:38 ]
-
pi_72465627
Gudde lijkt me trouwens wel een geschikte 2de man voor Feyenoord, maar als big boss komt hij echt 'wat' tekort. We mogen hem dan regelmatig voor rotte vis uitmaken, maar wie wilt nou in godsnaam op dit moment zijn baan hebben?
  zaterdag 5 september 2009 @ 17:51:26 #232
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_72465805
Hij is ook geen big boss hoor. We hebben helemaal geen big boss. Twee mannetjes die samen de directie vormen, een adviseur die zucht en puft en een RvC die alles van bovenaf controleert.
Elite
Tegen TTIP
pi_72465853
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 17:45 schreef Hamilcar het volgende:
Gudde lijkt me trouwens wel een geschikte 2de man voor Feyenoord, maar als big boss komt hij echt 'wat' tekort. We mogen hem dan regelmatig voor rotte vis uitmaken, maar wie wilt nou in godsnaam op dit moment zijn baan hebben?
Waarom niet? Na zulke rampjaren kun je het alleen maar beter doen, zeker met een goed zelf aansturend team onder je. De jeugdopleiding draait, je hebt een goede trainer en adviseur in dienst en de komende jaren zul je waarschijnlijk goede transfers doen met Fer, Wijnaldum etc.
-
pi_72465883
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 17:51 schreef Happel het volgende:
Hij is ook geen big boss hoor. We hebben helemaal geen big boss. Twee mannetjes die samen de directie vormen, een adviseur die zucht en puft en een RvC die alles van bovenaf controleert.
Ja natuurlijk, maar op zijn positie moet je wel laten zien dat je de baas bent. Dat doet hij niet en daarnaast komt hij helemaal niet goed over in de media. Z'n tv optredens zijn vaak pijnlijk en dat hoort wel bij de baan.

Ritmo, als je het zover hebt gekregen om voor die positie in aanmerking te komen dan ben je goed gek als je hem nu aanneemt. De club zit in financieële nood, kan geen spelers aantrekken, moet overal op bezuinigen, moet afspraken met spelers over hoe hun loon over x aantal jaren wordt uitbetaald en de hierarchie van de club is gewoon achterhaald en verkeerd.

Met een stadion als de Kuip en alles wat daarbij hoort moet je gewoon winst maken, maar de club ziet daar amper wat van terug.

Nee, ik kan wel begrijpen waarom 'top' managers daar zich niet aan willen wagen. Alleen mensen met een (te?) groot Feyenoord hart.
pi_72466049
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 17:54 schreef Hamilcar het volgende:

[..]

Ja natuurlijk, maar op zijn positie moet je wel laten zien dat je de baas bent. Dat doet hij niet en daarnaast komt hij helemaal niet goed over in de media. Z'n tv optredens zijn vaak pijnlijk en dat hoort wel bij de baan.

Ritmo, als je het zover hebt gekregen om voor die positie in aanmerking te komen dan ben je goed gek als je hem nu aanneemt. De club zit in financieële nood, kan geen spelers aantrekken, moet overal op bezuinigen, moet afspraken met spelers over hoe hun loon over x aantal jaren wordt uitbetaald en de hierarchie van de club is gewoon achterhaald en verkeerd.

Met een stadion als de Kuip en alles wat daarbij hoort moet je gewoon winst maken, maar de club ziet daar amper wat van terug.

Nee, ik kan wel begrijpen waarom 'top' managers daar zich niet aan willen wagen. Alleen mensen met een (te?) groot Feyenoord hart.
Zoals ik al zei: de begroting voor komend seizoen komt wel rond zodra het contract van enkele dure spelers afloopt en binnen 3 jaar gaat Feyenoord waarschijnlijk minimaal 3 toptransfers doen waarmee de schuld grotendeels weg gewerkt wordt. Zo rampzalig is het nou allemaal ook weer niet op, over de lange termijn gezien.

En als goede manager zou je toch juist een uitdaging aanpakken? Feyenoord is geen zinkend schip ofzo.
-
pi_72466180
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 18:00 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Zoals ik al zei: de begroting voor komend seizoen komt wel rond zodra het contract van enkele dure spelers afloopt en binnen 3 jaar gaat Feyenoord waarschijnlijk minimaal 3 toptransfers doen waarmee de schuld grotendeels weg gewerkt wordt. Zo rampzalig is het nou allemaal ook weer niet op, over de lange termijn gezien.

En als goede manager zou je toch juist een uitdaging aanpakken? Feyenoord is geen zinkend schip ofzo.
Right. Die jongens staan ook als vermogen op de balans hoor en dat valt gewoon mooi weg. Dat vermogen gebruik je om geld te lenen bij banken en als dat wegvalt, kan je wellicht een nog groter probleem krijgen. Ik kan er weinig over zeggen omdat ik simpelweg de cijfers niet ken, maar denk nou niet dat het probleem volgend jaar over is.

Zou jij willen eindigen zoals VdHerink? Of Gudde? Mensen herinneren zich dat.
pi_72466262
Niet mee eens. Makaay vertegenwoordigt niet zoveel vermogen omdat ie 34 is, ik denk dat een toptalent voor een bank veel meer waarde vertegenwoordigt toch?

En Feyenoord gaat toch geen nieuwe leningen bij banken afsluiten de komende jaren neem ik aan.
-
  zaterdag 5 september 2009 @ 18:31:31 #238
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_72466780
Financieel zullen we de komende jaren nog wel problemen hebben hoor. Zeker zolang de uitgaven groter zijn dan de inkomsten. Dat kunnen we ook niet in zijn geheel opvangen met het verkopen van de jeugdige talenten.
Elite
Tegen TTIP
pi_72466942
Ja ik zeg ook niet dat het de perfecte situatie is. Tuurlijk zijn er wat 'problemen' maar die hebben ze zelfs bij Ajax en PSV en ook bij topbedrijven. Als je daar voor wegloopt ben je ook geen topmanager.

Dat NIEMAND Gudde op zou willen volgen is onzin wou ik zeggen.
-
pi_72467058
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 18:31 schreef Happel het volgende:
Financieel zullen we de komende jaren nog wel problemen hebben hoor. Zeker zolang de uitgaven groter zijn dan de inkomsten. Dat kunnen we ook niet in zijn geheel opvangen met het verkopen van de jeugdige talenten.
Nee, maar dat vangen we wel op door die aflopende contracten.
Feyenoord Rotterdam
  zaterdag 5 september 2009 @ 18:46:59 #241
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_72467132
Ligt eraan, als we bv Landzaat voor 5 miljoen op de balans hebben staan dan kan ik me voorstellen dat we daar nog in de problemen mee komen.
pi_72467153
Idd, en over 2 jaar wordt toch de halve selectie uitbetaald door Blokland en familieleden van spelers, hoeven we alleen nog maar Been z'n salaris te betalen.
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 18:46 schreef Kopbal het volgende:
Ligt eraan, als we bv Landzaat voor 5 miljoen op de balans hebben staan dan kan ik me voorstellen dat we daar nog in de problemen mee komen.
Dus de waarde van zo'n speler is z'n aankoopbedrag en niet z'n verkoopwaarde? Lijkt me raar. Dan zou in theorie een transfervrij gehaalde Messi minder waard zijn dan Landzaat. Zo simpel ligt dat niet lijkt me.
-
pi_72467188
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 18:46 schreef Kopbal het volgende:
De salarissen van die oude spelers wordt alleen maar minder, door die aflopende contracten. Alsof ze die contracten gaan verlegen Niet dat het dan gelijk allemaal beter is, maar in ieder geval hoeven we dat niet meer te betalen.
Feyenoord Rotterdam
pi_72467288
Kopbal zegt 'bijvoorbeeld'. Wij hebben geen benul van wat er werkelijk opstaat, maar zeggen slechts dat je kan verwachten dat de problemen er niet minder van worden. Het feit dat ze nu veel geld representeren betekent dat Feyenoord een hoop kan verbloemen. Het moment dat ze weg zijn zullen de werkelijke rotte plekken zichtbaar worden.

Laten we hopen dat dat laatste meevalt, maar reken er maar op dat we nog een lijdensweg te gaan hebben.
pi_72467394
Ja, dat zal zeker zo zijn. Maar elk miljoen wat we minder hoeven te betalen is meegenomen natuurlijk he Ach, ik kan er verder ook weinig aan veranderen. Heb me wel genoeg drukgemaakt om het geld intussen
Feyenoord Rotterdam
pi_72467438
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 18:53 schreef Hamilcar het volgende:
Kopbal zegt 'bijvoorbeeld'. Wij hebben geen benul van wat er werkelijk opstaat, maar zeggen slechts dat je kan verwachten dat de problemen er niet minder van worden. Het feit dat ze nu veel geld representeren betekent dat Feyenoord een hoop kan verbloemen. Het moment dat ze weg zijn zullen de werkelijke rotte plekken zichtbaar worden.
Want? Wat voor problemen zouden er dan komen? Schuldeisers die zeggen: Ja we hebben er weinig vertrouwen meer in jullie overlevingskansen nu Landzaat weg is en die Fer speelt, we eisen ons geld nu terug! ?
quote:
Laten we hopen dat dat laatste meevalt, maar reken er maar op dat we nog een lijdensweg te gaan hebben.
Ik denk dat we het ergste achter de rug hebben (als als ik positief ben dan ziet het erg goed uit ) maar er moet nog wel een hoop gebeuren ja.
-
pi_72467519
Één of twee jaar geleden konden we nog spelers aantrekken en salaris betalen, dat gaat nu niet meer. Is dat nou echt beter? Het feit dat externe financieerders dat enigzins verbloemen maakt de situatie er echt niet beter op.

Op het moment dat je gaten op je balans krijgt, moet je dat gaan opvullen. Hoe gaat Feyenoord dat doen? Geleend geld wordt binnen gehaald dankzij deze cijfers en als ze verdwijnen, kan dat betekenen dat Feyenoord nog moeilijker aan geld kan komen dat niet van vriendelijk gezinde financieerders komt.

Sorry als ik pessimistisch over kom, maar ik zie het gewoon even somber in tenzij er één of twee mega transfers plaats vinden.
pi_72467665
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 19:02 schreef Hamilcar het volgende:
Één of twee jaar geleden konden we nog spelers aantrekken en salaris betalen, dat gaat nu niet meer. Is dat nou echt beter? Het feit dat externe financieerders dat enigzins verbloemen maakt de situatie er echt niet beter op.
Twee jaar geleden konden we dat ook niet en toen hadden we 30 miljoen schuld (ofzo) + een kwaliteitsarme selectie met een gemiddelde leeftijd van 30 en Bosz als TD. Ik zie vooruitgang met toen.
quote:
Op het moment dat je gaten op je balans krijgt, moet je dat gaan opvullen. Hoe gaat Feyenoord dat doen? Geleend geld wordt binnen gehaald dankzij deze cijfers en als ze verdwijnen, kan dat betekenen dat Feyenoord nog moeilijker aan geld kan komen dat niet van vriendelijk gezinde financieerders komt.
Je moet zoals jij zegt gewoon zorgen dat je de balans op orde krijgt, desnoods stel je de begroting nog een keer omlaag bij (liever 30 miljoen euro begroting met een jong elftal vol verkoopwaarde dan 50 miljoen met een elftal vol overbetaalde prutsers) en beetje bij beetje je schulden weg te werken. Zo onmogelijk is dat ook weer niet op de lange termijn, Drenthe was al de helft van de totaalschuld waard en Babel bijna de hele.
quote:
Sorry als ik pessimistisch over kom, maar ik zie het gewoon even somber in tenzij er één of twee mega transfers plaats vinden.
Vreemd, ik zie het iets positiever, voor het eerst in jaren. De selectie en trainer zijn meer dan prima (de beste sinds 2002 zelfs) de jeugdopleiding draait geweldig en de dure spelers vertrekken bijna allemaal in de komende 2 jaar. Voor de rest wordt er geen geld meer verspilt en onverantwoordelijk veel uitgegeven aan idiote aankopen maar middels risicoloze constructies spelers als Babovic en die Joegoslaaf aangetrokken en meer dan ooit met jeugdspelers gewerkt. En bovendien is Beenhakker ook geen amateur.

Maar wat denk je, dat Biseswar, Bruins, Wijnaldum, Fer, Castaignos en El Ahmadi gezamelijk voor 6 miljoen de deur uitlopen straks? (Oei, dit is een gevaarlijke uitspraak als het Feyenoord betreft ) Ja er gaat nog 25 % af naar de investeerders, maar dan nog. Ik verwacht wel 1 of 2 megatranfers, maar anders zijn 4 of 5 'gewone' transfers ook goed.

Ben misschien naief nu, maar heb het idee dat nu de schulden erkent worden door het bestuur , i.t.t. de afgelopen jaren. Feyenoord staat onder scherp toezicht van de KNVB + alle schuldeisers dus ik verwacht geen enorme lijken meer in de kast.

[ Bericht 2% gewijzigd door Ritmo op 05-09-2009 19:23:15 ]
-
  zaterdag 5 september 2009 @ 19:21:24 #249
53267 TC03
pi_72467990
Eens met Ritmo.
pi_72468126
We zullen het wel zien. Het belangrijkste is dat de sportieve prestaties in ieder geval al een stuk beter zijn. Als je dat vast houdt en daar op voortborduurt dan maak je grote stappen voorwaards. Het probleem is dan dat elke klap die je ontvangt moeilijk op te vangen is - een speler die vertrekt, lang geblesseerd is - en fataal kan zijn.

Laten we vooral niet 'Mission Accomplished!' gaan roepen voor we daadwerkelijk van de grootste schulden af zijn
pi_72468233
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 19:26 schreef Hamilcar het volgende:
We zullen het wel zien. Het belangrijkste is dat de sportieve prestaties in ieder geval al een stuk beter zijn. Als je dat vast houdt en daar op voortborduurt dan maak je grote stappen voorwaards. Het probleem is dan dat elke klap die je ontvangt moeilijk op te vangen is - een speler die vertrekt, lang geblesseerd is - en fataal kan zijn.
Dat geldt eigenlijk alleen in de spitsenpositie hoor. Voor de rest is de bank prima bezet, zeker voor het middenveld. Zoals jij nu denkt/praat, dacht ik precies een jaar geleden ook nog maar het contrast met vorig seizoen is echt wel enorm groot op sportief gebied. Alleen al het feit dat we maar 1(!) blessure hebben nu en dat er in de kleedkamer niet meer gewed wordt om een iPhone of de trainer de kerst haalt. En zo kan ik nog wel 5 dingen noemen.
quote:
Laten we vooral niet 'Mission Accomplished!' gaan roepen voor we daadwerkelijk van de grootste schulden af zijn
O dat zegt ook nog niemand hoor.

[ Bericht 1% gewijzigd door Ritmo op 05-09-2009 19:55:06 ]
-
  zaterdag 5 september 2009 @ 19:46:51 #252
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_72468642
Ritmo, begin je nu eindelijk eens verstandig te worden joh? Begint opeens zinvol te ouwehoeren.
Elite
Tegen TTIP
pi_72468744
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 19:46 schreef Happel het volgende:
Ritmo, begin je nu eindelijk eens verstandig te worden joh? Begint opeens zinvol te ouwehoeren.
Nee, ik vind de omslag die ze deze zomer hebben gemaakt gewoon goed. Zowel de financiele als sportieve kant van de club bewaken en deze niet (teveel) onder elkaar laten lijden. Verder staat er zowel in de basis als in de breedte de beste selectie sinds jaren.

Alleen de scouting nog overhoop gooien nu.

[ Bericht 4% gewijzigd door Ritmo op 05-09-2009 19:59:45 ]
-
  zaterdag 5 september 2009 @ 19:50:34 #254
53267 TC03
pi_72468760
quote:
pi_72469576
quote:
Nu jij nog!
pi_72469711
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 19:31 schreef Ritmo het volgende:

[..]

Dat geldt eigenlijk alleen in de spitsenpositie hoor. Voor de rest is de bank prima bezet, zeker voor het middenveld. Zoals jij nu denkt/praat, dacht ik precies een jaar geleden ook nog maar het contrast met vorig seizoen is echt wel enorm groot op sportief gebied. Alleen al het feit dat we maar 1(!) blessure hebben nu en dat er in de kleedkamer niet meer gewed wordt om een iPhone of de trainer de kerst haalt. En zo kan ik nog wel 5 dingen noemen.
[..]

O dat zegt ook nog niemand hoor.
Sure, maar het is allemaal nog erg wankel. Als Fer, Van Bronckhorst of Tomasson uitvalt heb je gewoon een probleem dat je niet kan opvangen. Ik heb tot nu toe elke wedstrijd gekeken en het ziet er inderdaad een heel stuk beter uit en dat is mooi. Het blijft alleen erg broos. Niet dat dat zo'n probleem is, zolang je niet in die situatie terecht komt doet het niet terzake

Hopelijk zien we nog meer jeugdspelers doorbreken de komende jaren, want dat is toch echt waar we het van moeten hebben en we krijgen zo nog eens spelers met clubliefde!
pi_72469927
Mogelijke opties:

Fer > Landzaat
Gio > De Cler
Tomasson > Makaay (of Wijnaldum, De Guzman of Bruins)

Idd te kansloos. Ik wou dat wij Krompkamp of Olegeur in konden brengen.
-
pi_72470085
Als De Cler z'n vorm weer vindt dan is het geen slechte vervanger. Minder dan Gio ja, maar zeker niet slecht. Landzaat lijkt gewoon al erg lang nergens meer op en moet goddelijke inspiratie krijgen voor hij weer opgesteld verdiend te worden. Makaay? Tja, je kan niet om hem heen maar ik zie liever Tomasson. Ik heb geen idee hoe Wijnaldum of Biseswar het daar zouden doen - ik denk veelste wisselvallig, maar dat is koffiedik kijken
pi_72470405
Wat ik bedoelde is dat je moeilijk Honda of El Hamdoui als reservespeler kan halen, een bank vol gelijkwaardige spelers is bijna onmogelijk, maar wij zitten er aardig tegenaan. We hebben samen voor 75+ Oranje-interlands op de bank zitten, welke club kan dat zeggen?
-
pi_72470430
Ja als als als De Cler. En als Landzaat nou weer gewoon goed wordt (alhoewel, slechter dan El Ahmadi is moeilijk voor te stellen) en als Makaay nou weer gewoon 27 was.
Vind trouwens dat Van Bronckhorst veel te veel overtredingen nodig begint te krijgen, dus is het maar hopen dat Wattamaleo flink gaat groeien dit seizoen
pi_72470515
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 20:44 schreef Mwanatabu het volgende:
Ja als als als De Cler. En als Landzaat nou weer gewoon goed wordt (alhoewel, slechter dan El Ahmadi is moeilijk voor te stellen) en als Makaay nou weer gewoon 27 was.
Vind trouwens dat Van Bronckhorst veel te veel overtredingen nodig begint te krijgen, dus is het maar hopen dat Wattamaleo flink gaat groeien dit seizoen
Dat heeft meer te maken met het feit dat de rest niet goed staat - je ziet het bij Oranje ook, als de rest fout staat lost hij het op. Niet dat hij nooit een foutje maakt ..

Van mij mag Landzaat weleens op de plek van El Ahmadi spelen - die speelt zo bedroevend de laatste tijd. Adriaanse mocht hem dan wel goed vinden, maar ik zag het echt niet
pi_72470619
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 20:46 schreef Hamilcar het volgende:

[..]

Dat heeft meer te maken met het feit dat de rest niet goed staat - je ziet het bij Oranje ook, als de rest fout staat lost hij het op. Niet dat hij nooit een foutje maakt ..
Idd, overall ga je er niet echt op achteruit als De Cler een keer invalt voor Gio of Landzaat een keer voor El Ahmadi. Die spelers voldoen wel als het team een beetje draait, ze kunnen alleen niet de leiding zelf nemen is gebleken.

Alleen bij Vlaar ga je echt verschil merken.
-
pi_72470698
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 20:46 schreef Hamilcar het volgende:

[..]

Van mij mag Landzaat weleens op de plek van El Ahmadi spelen - die speelt zo bedroevend de laatste tijd. Adriaanse mocht hem dan wel goed vinden, maar ik zag het echt niet
Bij Twente zag ik het wel, maar daar stond het systeem ook zo dat zijn rol vooral balletje vasthouden, beetje lopen en dan een steekpass was. Bij Feyenoord moet hij een soort express-doorgeefluik zijn en dat ligt hem dus duidelijk niet: hij denkt te langzaam in verhouding tot het verplaatsende spel.

Je ziet bijvoorbeeld dat hij totaal niet doorheeft waar zijn medespelers lopen als ze in balbezit komen (want dan gaan vooral de zijkanten ineens lopen) en als hij het al doorheeft passt hij dan verkeerd (achter de man en altijd opzij) terwijl het eigenlijk tussen de linies door naar de vleugels (en dan vóór de man) of via het centrum had gemoeten (tweede station driehoekje, kaatsje).

Wat Landzaat (in vorm) zou doen is dat dus precies, dat is iemand die veel meer vooruit denkt en wil. Die kiest ook momenten om te gaan lopen en mee op te komen, op gevoel en inzicht. El Ahmadi moet eerst naar links en rechts kijken en dan nog eens nadenken.
pi_72471041
Ik vind die Fernandez trouwens wel degelijk een aanwinst na een aantal wedstrijden, veel nuttiger en degelijker (stabieler) dan ik verwacht had.
-
  zaterdag 5 september 2009 @ 21:07:32 #265
123869 Merkie
Surprisingly contagious
pi_72471078
Vind hem verdedigend alleen wat nonchalant.
pi_72471311
Hoort bij zo'n back, denk ik dan maar. Het is een speler die aanvallend veel toevoegd en op het middenveld ook van waarde is, maar als pure verdediger niet je van het is. Daarvoor heb je dan maar twee centrale verdedigers rondlopen en wat middenvelders die dat wel kunnen.

Ik ben benieuwd hoe jongens als Nieveld en Leerdam zich gaan ontwikkelen.
pi_72471363
Dat zijn backs altijd. Maar daar hebben we Fer en Vlaar voor.
-
  zaterdag 5 september 2009 @ 21:22:23 #268
123545 DatMeenJeNiet
pi_72471492
Polen 0-1 achter.
  zaterdag 5 september 2009 @ 21:23:35 #269
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_72471529
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 21:17 schreef Ritmo het volgende:
Dat zijn backs altijd. Maar daar hebben we Fer en Vlaar voor.
Vergeet gewoon de beste van dit moment...
Elite
Tegen TTIP
pi_72471544
Van Dijk?
-
pi_72471655
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 21:23 schreef Happel het volgende:

[..]

Vergeet gewoon de beste van dit moment...
Bahia?
  zaterdag 5 september 2009 @ 21:28:36 #272
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_72471694
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 21:27 schreef Palmboom313 het volgende:

[..]

Bahia?
Si.
Elite
Tegen TTIP
pi_72471711
Je vindt Bahia beter dan Vlaar?
-
  zaterdag 5 september 2009 @ 21:30:34 #274
227143 Kopbal
Bal met de kop.
pi_72471750
Dat Bahia zo goed speelt ligt ook aan Vlaar natuurlijk, maar verder heeft Happel wel gelijk.

André Bahia #1: De rots uit Rio.
  zaterdag 5 september 2009 @ 21:33:27 #275
123545 DatMeenJeNiet
pi_72471851
Vlaar speelt ook nog helemaal niet zo geweldig, maar als je ziet van hoever hij komt is het wel uitstekend.

Fer vind ik zelf de beste dit seizoen.
  zaterdag 5 september 2009 @ 21:37:09 #276
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_72471947
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 21:29 schreef Ritmo het volgende:
Je vindt Bahia beter dan Vlaar?
Ja. Dat is te danken aan Vlaar naast hem, dat wel natuurlijk. En het vertrouwen dat Been in hem heeft.
Elite
Tegen TTIP
pi_72472463
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 21:33 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Vlaar speelt ook nog helemaal niet zo geweldig, maar als je ziet van hoever hij komt is het wel uitstekend.
Vlaar heeft twee re-de-lij-ke wedstrijden afgeleverd na 3 steengoeie. Maar als je ziet hoe slim hij zich opstelt en vooruitdenkt, dan schat ik hem hoger in dan Bahia, een totaal ander type en beperktere speler die zich seizoen na seizoen blijft ontwikkelen. 2 jaar terug zou ik hem gratis weggegeven hebben, sindsdien gaat het steeds beter. Als hij dit doortrekt gaat ie voor zes nullen weg over 1 à 2 jaar. Vlaar -als ie heel blijft- voor 2x zoveel.
quote:
Fer vind ik zelf de beste dit seizoen.
Ik ook. Totdat Wijnaldum weer in vorm is denk ik. De jonkies
pi_72473409
Van wikipedia:

International career

In 2000 he was called up by Mário Zagallo to represent Brazil at the under 20 level, and some time later he even became the captain of this team.[1]

Bahia was dus gewoon teamcaptain in een team met blijkbaar mannekes als Kaka het is wel een typisch Braziliaanse verdediger die gewoon als aanvaller kan fungeren en redelijk wat doelpunten maakt met z'n hoofd. Daar moet je inderdaad een type als Vlaar naast hebben staan als compensatie, maar dan heb je ook wat. Ik denk dat we ons gelukkig mogen prijzen met Bahia
  zondag 6 september 2009 @ 14:12:59 #279
185115 Juk
Misschien
pi_72485366
quote:
Op zaterdag 5 september 2009 22:33 schreef Hamilcar het volgende:
Van wikipedia:

International career

In 2000 he was called up by Mário Zagallo to represent Brazil at the under 20 level, and some time later he even became the captain of this team.[1]

Bahia was dus gewoon teamcaptain in een team met blijkbaar mannekes als Kaka het is wel een typisch Braziliaanse verdediger die gewoon als aanvaller kan fungeren en redelijk wat doelpunten maakt met z'n hoofd. Daar moet je inderdaad een type als Vlaar naast hebben staan als compensatie, maar dan heb je ook wat. Ik denk dat we ons gelukkig mogen prijzen met Bahia
Dat dacht ik ook altijd, maar het zijn er 2 tot 3 per seizoen. Natuurlijk mooi meegenomen voor een verdediger, maar voor mijn gevoel lag het meer bij 5 per seizoen.
The only thing I fear is my MoM
pi_72488906
quote:
Op zondag 6 september 2009 14:12 schreef Juk het volgende:

[..]

Dat dacht ik ook altijd, maar het zijn er 2 tot 3 per seizoen. Natuurlijk mooi meegenomen voor een verdediger, maar voor mijn gevoel lag het meer bij 5 per seizoen.
Het is in ieder geval meer dan wat Babovic tot nu toe heeft laten zien als aanvallende middenvelder. Mathijsen staat ook bekend om z'n kopgoals, maar maakt er net zo weinig als Bahia. Ik heb zelf het idee dat z'n goals wel bijdragen aan het behalen van punten, als hij ze maakt zijn ze belangrijk. Anyways, non-discussie, my bad
  maandag 7 september 2009 @ 11:26:44 #281
125344 gitaarsnaar
Sterker Door Strijd
pi_72513956
vanavond dus Mario Been bij Holland Sport
  maandag 7 september 2009 @ 15:50:05 #282
63192 ursel
"Het Is Hier Fantastisch!
pi_72520702
Nog wat gemist afgelopen week??
pi_72522066
Op naar zondag!
pi_72522495
quote:
Op maandag 7 september 2009 16:37 schreef TN-FR het volgende:
Op naar zondag!
Nou inderdaad, tis behoorlijk stil nu Feyenoord niet speelt
  maandag 7 september 2009 @ 18:09:57 #285
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_72525139
quote:
Op maandag 7 september 2009 16:50 schreef Luni het volgende:

[..]

Nou inderdaad, tis behoorlijk stil nu Feyenoord niet speelt
Ook weleens lekker.
Elite
Tegen TTIP
pi_72525582
Kon ik idd weer eens voluit stappen op zaterdag zodat ik niet te brak was om zondag weer met moeite het eerste biertje erin te krijgen

Tevens weer eens Tim Vincken gespot in het Rotterdamse nachtleven, uiteraard even gefeliciteerd met zijn goal.
  maandag 7 september 2009 @ 18:44:30 #287
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_72526247
quote:
Op maandag 7 september 2009 18:23 schreef TN-FR het volgende:
Kon ik idd weer eens voluit stappen op zaterdag zodat ik niet te brak was om zondag weer met moeite het eerste biertje erin te krijgen

Tevens weer eens Tim Vincken gespot in het Rotterdamse nachtleven, uiteraard even gefeliciteerd met zijn goal.
Waar? Skihut?
  maandag 7 september 2009 @ 18:48:46 #288
53267 TC03
pi_72526395

De Rotterdamse denker is stiekem gewoon Tim de Cler.
pi_72526440
quote:
Op maandag 7 september 2009 18:44 schreef Tomasso het volgende:

[..]

Waar? Skihut?
met skihut beledig je mij ik was toen in de St. Tropez, schuilen voor de paardjes en busjes
pi_72527914
quote:
Op maandag 7 september 2009 18:48 schreef TC03 het volgende:
[ afbeelding ]

-
  maandag 7 september 2009 @ 19:48:00 #291
120113 Tomasso
Lopen te kijken
pi_72528688
quote:
Op maandag 7 september 2009 18:50 schreef TN-FR het volgende:

[..]

met skihut beledig je mij ik was toen in de St. Tropez, schuilen voor de paardjes en busjes
St. Tropez

Hij kwam ook wel vaak bij m'n oude baantje langs (Cafe Rotterdam). Mja, Vlemmings zat daar ook eens achter me. Kwamen wel meer Feyenoorders
  dinsdag 8 september 2009 @ 00:13:53 #292
268260 Dr.Mikey
Games Crew van het jaar 2013
pi_72540037
lekker seizoen
They wish to cure us. But I say to you, WE are the cure!
"WHAT IF YOU'RE RIGHT AND THEY'RE WRONG?"
R.I.P DTS.
pi_72543969
quote:
Op maandag 7 september 2009 11:26 schreef gitaarsnaar het volgende:
vanavond dus Mario Been bij Holland Sport
Was leuk!
  dinsdag 8 september 2009 @ 10:49:01 #294
73274 Prosac
Bedankt Ray
pi_72545022
quote:
Op maandag 7 september 2009 18:48 schreef TC03 het volgende:
[ afbeelding ]

Zou die trui van De Cler mooier vinden zonder Feyenoord logo. Het lijkt er zo in de weg te staan.
Maar goed, het is natuurlijk Feyenoord merchandise.
  dinsdag 8 september 2009 @ 12:03:59 #295
163768 Happel
Je Suis Roi
pi_72546882
quote:
Ignjatovic is een prima klaverjasser
Door SJOERD MOSSOU
Kijk, zei Mario Been en hij wees naar de bal. Als je met je voet tegen dat gekke ronde ding aantrapt, vliegt hij vanzelf naar de overkant. Toe maar, probeer het maar eens.
Het was een nogal curieus gezicht, vorige week vrijdag op Varkenoord. De trainer van Feyenoord stond aan één van zijn spelers uit te leggen hoe je een bal van A naar B trapt. Aleksandar Ignjatovic knikte braaf van ja, maar zijn voeten schudden van nee.

Pardoes zeilde er een bal tussen de coniferen.

Ignjatovic was een paar maanden geleden de perfecte aanwinst voor Feyenoord. Een Servische strijder met een woeste kop, type huurmoordenaar. Spotgoedkoop bovendien. Feyenoord kon hem een jaartje huren en mocht het goed bevallen, dan wilde zijn club FK Borac hem best verkopen. Desnoods in cadeauverpakking.

Eigenlijk was er maar één probleem, zo bleek al vrij snel. Ignjatovic kan niet voetballen. Aardige jongen hoor, daar niet van. Voorbeeldige inzet, uitstekende klaverjasser ook. Maar vergeleken bij de Serviër is Berry van Aerle een baltovenaar op balletschoenen. De Diego Armando Maradona van Helmond, zeg maar.

Fascinerend hoe dat soort dingen gaat. Scout Rinus Israel had Ignjatovic een keer zien lopen en noteerde zijn naam op een schrijfblokje. Leo Beenhakker vond het wel een gokje waard en hup, Feyenoord had zijn nieuwe centrumverdediger binnen. In Servië, niet echt het gezelligste land van Europa, lagen ze in een stuip van het lachen.

Gelukkig maalt er bij Feyenoord even niemand om. Als Mario straks op de Coolsingel staat, is iedereen Ignjatovic allang weer vergeten. De investeerders die nu zijn salaris ophoesten, zullen lachend aansluiten in de polonaise. Proostend op het nieuwe seizoen.

Feyenoord en miskopen; ze horen ook wel een beetje bij elkaar. Farrington, Plomp, Demetradze, Rovina, Claeys, Aros, Leonard, Landzaat, Ignjatovic.

Best een mooi rijtje.
quote:
Fer, nieuwe Vieira in de Kuip
Door MIKOS GOUKA
ROTTERDAM - Leroy Fer twijfelde lang of hij moest kiezen voor Oranje of de Nederlandse Antillen. De 19-jarige krachtpatser, die op Curaçao werd geboren, lijkt na een flitsende start van het seizoen al in beeld voor het grote Oranje.
afbeelding vergroten Leroy Fer. FOTO PRO SHOTS
De middenvelder van Feyenoord nam vrijdagavond Jong Oranje bij de hand tegen Jong Finland (2-0) en wil dat kunststukje zondagmiddag tegen Willem II herhalen.

Bondscoach Cor Pot wandelde tijdens het trainingskamp van Jong Oranje in Exloo aan het begin van vorige week even langs Leroy Fer. De trainer vertelde hem dat er opvallende overeenkomsten zijn tussen Fer en Patrick Vieira. De beroemde Fransman, die met zijn land en de clubs Arsenal, Juventus en Internazionale alles won wat er te winnen valt, hanteert volgens Pot dezelfde strijdwijze als de Feyenoorder. ,,Mooi toch?'' reageert Fer. ,,Dat was een enorm compliment. Als je met Vieira wordt vergeleken, dan is dat niet niets.''

De vergelijking wordt niet alleen getrokken door de fysieke gelijkenissen tussen beide spelers. Ook Vieira koos niet voor geboorteland Senegal, maar voor zijn tweede vaderland. De manier waarop Vieira zijn tegenstanders te lijf ging, is ook de wijze die Fer nastreeft. Bert van Marwijk liet zich eerder al positief uit over de Feyenoorder die volgens de bondscoach 'grote mogelijkheden heeft'. ,,Daarom ben ik ook zo blij met de goede start tegen Jong Finland,'' zegt Fer. ,,Ik speelde niet mijn allerbeste wedstrijd van het seizoen, maar ik heb me wel volledig aan het strijdplan gehouden.''

Woorden die Cor Pot bevestigt. ,,Leroy Fer speelde voor het grote publiek misschien sober, maar hij scoorde een dikke voldoende,'' zegt de bondscoach. ,,Bovendien stond hij aan de basis van beide treffers. Fer is een speler met veel toekomst.''

De middenvelder had die lovende woorden eerder al gehoord toen hij voormalig international René van der Gijp en Johan Derksen op televisie in koor hoorde roepen dat een uitnodiging voor het grote Oranje een kwestie van tijd is. ,,Ik zat thuis op de bank naar dat programma te kijken,'' zo lacht Fer. ,,Natuurlijk vond ik dat leuk. Mijn vrienden belden mij ook meteen op. Maar ik moet er ook aan toevoegen dat het allemaal speculatie is. Ik zit bij Jong Oranje en moet het allemaal nog laten zien. Vooral bij Feyenoord, dat is het belangrijkste.''

Tegen Willem II hoopt Fer dat de prima start van Feyenoord een vervolg krijgt. Van de Tilburgse opponent werd de afgelopen twee seizoenen smadelijk verloren (3-1 en 1-0). Tijdens de laatste editie, in oktober 2008, viel Fer tien minuten voor tijd in voor Tim de Cler. Inmiddels is zijn ster rijzende. Toch denkt hij eerder aan een andere gebeurtenis als tegenstander Willem II ter sprake komt. ,,Het mislopen van de landstitel in de A1,'' zucht hij. ,,Willem II kon daar niets aan doen, maar het blijft iets waar ik sportieve revanche voor wil nemen.''

De middenvelder stond in mei 2008 in de basiself van Feyenoord A1 op de laatste speeldag tegen Willem II. Achteraf bleek dat hij al te veel duels in Jong Feyenoord had afgewerkt. Feyenoord A1 kreeg drie punten in mindering en Sparta werd landskampioen. ,,Dat blijft een smet,'' zegt hij. ,,Maar zondag tellen er andere belangen.''

Bij Jong Oranje heeft Fer zichzelf een ultiem doel gesteld. De middenvelder wil naar de Olympische Spelen 2012 in Londen. Om daar, in het Olympisch dorp, sprinter Usain Bolt de hand te drukken. ,,Een levende legende,'' zegt hij over Bolt. ,,Die man is zo goed, ik ben een groot fan. Met Jonathan de Guzman heb ik laatst al een keer gejuicht zoals Bolt dat ook doet. Uit eerbetoon voor een fenomeen. Maar als ik hem echt kan ontmoeten op zo'n geweldig sportevenement, dan ben ik pas écht dolgelukkig.''
Elite
Tegen TTIP
  dinsdag 8 september 2009 @ 12:15:59 #296
268421 Cacciatore
Bling up ya ass
pi_72547160
En weer eentje die denkt kampioen te worden met Feyenoord, wordt eerst maar eens 6e dan praten we verder.
Straatmentaliteit voor mensen die willen testen
  dinsdag 8 september 2009 @ 12:30:47 #297
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_72547521
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 12:15 schreef Cacciatore het volgende:
En weer eentje die denkt kampioen te worden met Feyenoord, wordt eerst maar eens 6e dan praten we verder.
Wie? Wat? En vooral: Waar?
  dinsdag 8 september 2009 @ 12:32:42 #298
268421 Cacciatore
Bling up ya ass
pi_72547575
Gelukkig maalt er bij Feyenoord even niemand om. Als Mario straks op de Coolsingel staat, is iedereen Ignjatovic allang weer vergeten. De investeerders die nu zijn salaris ophoesten, zullen lachend aansluiten in de polonaise. Proostend op het nieuwe seizoen.
  dinsdag 8 september 2009 @ 12:35:45 #299
139380 Keltie
Meemeemeemee
pi_72547648
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 12:32 schreef Cacciatore het volgende:
Tis een column, ei.
  dinsdag 8 september 2009 @ 12:40:43 #300
268421 Cacciatore
Bling up ya ass
pi_72547780
Dat was me ontgaan inderdaad.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')