Dus de waarde van zo'n speler is z'n aankoopbedrag en niet z'n verkoopwaarde?quote:Op zaterdag 5 september 2009 18:46 schreef Kopbal het volgende:
Ligt eraan, als we bv Landzaat voor 5 miljoen op de balans hebben staan dan kan ik me voorstellen dat we daar nog in de problemen mee komen.
De salarissen van die oude spelers wordt alleen maar minder, door die aflopende contracten. Alsof ze die contracten gaan verlegenquote:Op zaterdag 5 september 2009 18:46 schreef Kopbal het volgende:
Ligt eraan, als we bv Landzaat voor 5 miljoen op de balans hebben staan dan kan ik me voorstellen dat we daar nog in de problemen mee komen.
Want? Wat voor problemen zouden er dan komen? Schuldeisers die zeggen: Ja we hebben er weinig vertrouwen meer in jullie overlevingskansen nu Landzaat weg is en die Fer speelt, we eisen ons geld nu terug! ?quote:Op zaterdag 5 september 2009 18:53 schreef Hamilcar het volgende:
Kopbal zegt 'bijvoorbeeld'. Wij hebben geen benul van wat er werkelijk opstaat, maar zeggen slechts dat je kan verwachten dat de problemen er niet minder van worden. Het feit dat ze nu veel geld representeren betekent dat Feyenoord een hoop kan verbloemen. Het moment dat ze weg zijn zullen de werkelijke rotte plekken zichtbaar worden.
Ik denk dat we het ergste achter de rug hebben (als als ik positief ben dan ziet het erg goed uitquote:Laten we hopen dat dat laatste meevalt, maar reken er maar op dat we nog een lijdensweg te gaan hebben.
Twee jaar geleden konden we dat ook niet en toen hadden we 30 miljoen schuld (ofzo) + een kwaliteitsarme selectie met een gemiddelde leeftijd van 30 en Bosz als TD. Ik zie vooruitgang met toen.quote:Op zaterdag 5 september 2009 19:02 schreef Hamilcar het volgende:
Één of twee jaar geleden konden we nog spelers aantrekken en salaris betalen, dat gaat nu niet meer. Is dat nou echt beter? Het feit dat externe financieerders dat enigzins verbloemen maakt de situatie er echt niet beter op.
Je moet zoals jij zegt gewoon zorgen dat je de balans op orde krijgt, desnoods stel je de begroting nog een keer omlaag bij (liever 30 miljoen euro begroting met een jong elftal vol verkoopwaarde dan 50 miljoen met een elftal vol overbetaalde prutsers) en beetje bij beetje je schulden weg te werken. Zo onmogelijk is dat ook weer niet op de lange termijn, Drenthe was al de helft van de totaalschuld waard en Babel bijna de hele.quote:Op het moment dat je gaten op je balans krijgt, moet je dat gaan opvullen. Hoe gaat Feyenoord dat doen? Geleend geld wordt binnen gehaald dankzij deze cijfers en als ze verdwijnen, kan dat betekenen dat Feyenoord nog moeilijker aan geld kan komen dat niet van vriendelijk gezinde financieerders komt.
Vreemd, ik zie het iets positiever, voor het eerst in jaren. De selectie en trainer zijn meer dan prima (de beste sinds 2002 zelfs) de jeugdopleiding draait geweldig en de dure spelers vertrekken bijna allemaal in de komende 2 jaar. Voor de rest wordt er geen geld meer verspilt en onverantwoordelijk veel uitgegeven aan idiote aankopen maar middels risicoloze constructies spelers als Babovic en die Joegoslaaf aangetrokken en meer dan ooit met jeugdspelers gewerkt. En bovendien is Beenhakker ook geen amateur.quote:Sorry als ik pessimistisch over kom, maar ik zie het gewoon even somber in tenzij er één of twee mega transfers plaats vinden.
Dat geldt eigenlijk alleen in de spitsenpositie hoor. Voor de rest is de bank prima bezet, zeker voor het middenveld. Zoals jij nu denkt/praat, dacht ik precies een jaar geleden ook nog maar het contrast met vorig seizoen is echt wel enorm groot op sportief gebied. Alleen al het feit dat we maar 1(!) blessure hebben nu en dat er in de kleedkamer niet meer gewed wordt om een iPhone of de trainer de kerst haalt. En zo kan ik nog wel 5 dingen noemen.quote:Op zaterdag 5 september 2009 19:26 schreef Hamilcar het volgende:
We zullen het wel zien. Het belangrijkste is dat de sportieve prestaties in ieder geval al een stuk beter zijn. Als je dat vast houdt en daar op voortborduurt dan maak je grote stappen voorwaards. Het probleem is dan dat elke klap die je ontvangt moeilijk op te vangen is - een speler die vertrekt, lang geblesseerd is - en fataal kan zijn.
O dat zegt ook nog niemand hoor.quote:Laten we vooral niet 'Mission Accomplished!' gaan roepen voor we daadwerkelijk van de grootste schulden af zijn
Nee, ik vind de omslag die ze deze zomer hebben gemaakt gewoon goed.quote:Op zaterdag 5 september 2009 19:46 schreef Happel het volgende:
Ritmo, begin je nu eindelijk eens verstandig te worden joh? Begint opeens zinvol te ouwehoeren.
quote:Op zaterdag 5 september 2009 19:46 schreef Happel het volgende:
Ritmo, begin je nu eindelijk eens verstandig te worden joh? Begint opeens zinvol te ouwehoeren.
Nu jij nog!quote:Op zaterdag 5 september 2009 19:46 schreef Happel het volgende:
Sure, maar het is allemaal nog erg wankel. Als Fer, Van Bronckhorst of Tomasson uitvalt heb je gewoon een probleem dat je niet kan opvangen. Ik heb tot nu toe elke wedstrijd gekeken en het ziet er inderdaad een heel stuk beter uit en dat is mooi. Het blijft alleen erg broos. Niet dat dat zo'n probleem is, zolang je niet in die situatie terecht komt doet het niet terzakequote:Op zaterdag 5 september 2009 19:31 schreef Ritmo het volgende:
[..]
Dat geldt eigenlijk alleen in de spitsenpositie hoor. Voor de rest is de bank prima bezet, zeker voor het middenveld. Zoals jij nu denkt/praat, dacht ik precies een jaar geleden ook nog maar het contrast met vorig seizoen is echt wel enorm groot op sportief gebied. Alleen al het feit dat we maar 1(!) blessure hebben nu en dat er in de kleedkamer niet meer gewed wordt om een iPhone of de trainer de kerst haalt. En zo kan ik nog wel 5 dingen noemen.
[..]
O dat zegt ook nog niemand hoor.
Dat heeft meer te maken met het feit dat de rest niet goed staat - je ziet het bij Oranje ook, als de rest fout staat lost hij het op. Niet dat hij nooit een foutje maakt ..quote:Op zaterdag 5 september 2009 20:44 schreef Mwanatabu het volgende:
Ja als als als De Cler. En als Landzaat nou weer gewoon goed wordt (alhoewel, slechter dan El Ahmadi is moeilijk voor te stellen) en als Makaay nou weer gewoon 27 was.
Vind trouwens dat Van Bronckhorst veel te veel overtredingen nodig begint te krijgen, dus is het maar hopen dat Wattamaleo flink gaat groeien dit seizoen
Idd, overall ga je er niet echt op achteruit als De Cler een keer invalt voor Gio of Landzaat een keer voor El Ahmadi. Die spelers voldoen wel als het team een beetje draait, ze kunnen alleen niet de leiding zelf nemen is gebleken.quote:Op zaterdag 5 september 2009 20:46 schreef Hamilcar het volgende:
[..]
Dat heeft meer te maken met het feit dat de rest niet goed staat - je ziet het bij Oranje ook, als de rest fout staat lost hij het op. Niet dat hij nooit een foutje maakt ..
Bij Twente zag ik het wel, maar daar stond het systeem ook zo dat zijn rol vooral balletje vasthouden, beetje lopen en dan een steekpass was. Bij Feyenoord moet hij een soort express-doorgeefluik zijn en dat ligt hem dus duidelijk niet: hij denkt te langzaam in verhouding tot het verplaatsende spel.quote:Op zaterdag 5 september 2009 20:46 schreef Hamilcar het volgende:
[..]
Dat heeft meer te maken met het feit dat de rest niet goed staat - je ziet het bij Oranje ook, als de rest fout staat lost hij het op. Niet dat hij nooit een foutje maakt ..
Van mij mag Landzaat weleens op de plek van El Ahmadi spelen - die speelt zo bedroevend de laatste tijd. Adriaanse mocht hem dan wel goed vinden, maar ik zag het echt niet
Vergeet gewoon de beste van dit moment...quote:Op zaterdag 5 september 2009 21:17 schreef Ritmo het volgende:
Dat zijn backs altijd. Maar daar hebben we Fer en Vlaar voor.
Bahia?quote:Op zaterdag 5 september 2009 21:23 schreef Happel het volgende:
[..]
Vergeet gewoon de beste van dit moment...
Ja. Dat is te danken aan Vlaar naast hem, dat wel natuurlijk. En het vertrouwen dat Been in hem heeft.quote:
Vlaar heeft twee re-de-lij-ke wedstrijden afgeleverd na 3 steengoeie. Maar als je ziet hoe slim hij zich opstelt en vooruitdenkt, dan schat ik hem hoger in dan Bahia, een totaal ander type en beperktere speler die zich seizoen na seizoen blijft ontwikkelen. 2 jaar terug zou ik hem gratis weggegeven hebben, sindsdien gaat het steeds beter. Als hij dit doortrekt gaat ie voor zes nullen weg over 1 à 2 jaar. Vlaar -als ie heel blijft- voor 2x zoveel.quote:Op zaterdag 5 september 2009 21:33 schreef DatMeenJeNiet het volgende:
Vlaar speelt ook nog helemaal niet zo geweldig, maar als je ziet van hoever hij komt is het wel uitstekend.
Ik ook. Totdat Wijnaldum weer in vorm is denk ik. De jonkiesquote:Fer vind ik zelf de beste dit seizoen.
Dat dacht ik ook altijd, maar het zijn er 2 tot 3 per seizoen. Natuurlijk mooi meegenomen voor een verdediger, maar voor mijn gevoel lag het meer bij 5 per seizoen.quote:Op zaterdag 5 september 2009 22:33 schreef Hamilcar het volgende:
Van wikipedia:
International career
In 2000 he was called up by Mário Zagallo to represent Brazil at the under 20 level, and some time later he even became the captain of this team.[1]
Bahia was dus gewoon teamcaptain in een team met blijkbaar mannekes als Kakahet is wel een typisch Braziliaanse verdediger die gewoon als aanvaller kan fungeren en redelijk wat doelpunten maakt met z'n hoofd. Daar moet je inderdaad een type als Vlaar naast hebben staan als compensatie, maar dan heb je ook wat. Ik denk dat we ons gelukkig mogen prijzen met Bahia
Het is in ieder geval meer dan wat Babovic tot nu toe heeft laten zien als aanvallende middenvelder. Mathijsen staat ook bekend om z'n kopgoals, maar maakt er net zo weinig als Bahia. Ik heb zelf het idee dat z'n goals wel bijdragen aan het behalen van punten, als hij ze maakt zijn ze belangrijk. Anyways, non-discussie, my badquote:Op zondag 6 september 2009 14:12 schreef Juk het volgende:
[..]
Dat dacht ik ook altijd, maar het zijn er 2 tot 3 per seizoen. Natuurlijk mooi meegenomen voor een verdediger, maar voor mijn gevoel lag het meer bij 5 per seizoen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |