Na een paar moeizame eerste jaren, waar ik eerlijk moet toegeven dat ik persoonlijk hem nooit zag als iemand die uiteindelijk het beoogde Feyenoord-niveau aan zou kunnen heeft hij sinds afgelopen jaar enorme stappen gemaakt. Dit seizoen vormt hij samen met Vlaar het nieuwe centrale duo bij Feyenoord en dat bevalt zeer goed. Waar hij vroeger nog wel eens domme kaarten pakte en naïef verdedigde lijkt dit langzaam maar zeker uit zijn spel te verdwijnen. Zo heeft hij onder andere Hofland (zeer terecht) uit de basis gespeeld. .quote:André Bahia
André Luiz Bahia dos Santos Viana (Rio de Janeiro, 24 november 1983) is een Braziliaans voetballer. Op dit moment speelt hij als verdediger bij Feyenoord. Hij is met ingang van januari 2005 gehuurd van het Braziliaanse Flamengo en is inmiddels door Feyenoord overgenomen. Bahia heeft bij Feyenoord een contract tot juli 2012. In het seizoen 2007-2008 won Bahia zijn eerste prijs met Feyenoord, namelijk de KNVB-beker. Dit dankzij een 2-0 overwinning op Roda JC.
2001 Flamengo 10 1
2002 Flamengo 22 0
2003 Flamengo 28 1
2004 Flamengo 21 1 Brazilië
2004/05 Feyenoord 5 2 Eredivisie
2005/06 Feyenoord 34 3 Eredivisie
2006/07 Feyenoord 29 2 Eredivisie
2007/08 Feyenoord 29 3 Eredivisie
2008/09 Feyenoord 30 2 Eredivisie
2009/10 Feyenoord 5 0 Eredivisie
true true.quote:Op dinsdag 1 september 2009 00:14 schreef need2009 het volgende:
Goed gevoetbald gister, alleen een walgelijke schwalbe tegen Douglas, terwijl Douglas juist degene was die hem behoede voor een gele kaart in de eerste helft. Verders een leuke speler.
Misschien was hij wel gefrustreerd omdat Douglas de Braziliaanse strijd gisteren toch wel won van hem.quote:Op dinsdag 1 september 2009 00:14 schreef need2009 het volgende:
Goed gevoetbald gister, alleen een walgelijke schwalbe tegen Douglas, terwijl Douglas juist degene was die hem behoede voor een gele kaart in de eerste helft. Verders een leuke speler.
Zo te zien niet, heb nog even gezocht, maar ik kan niets vinden. Schokkend.quote:
Misschien was het wel een gokje:quote:
quote:'Vanwege Vlaar speelt Bahia beter'
ROTTERDAM - Feyenoord oogt dit seizoen een stuk sterker. Met dank aan de verdediging hebben de Rotterdammers pas één tegendoelpunt hoeven incasseren in vijf wedstrijden.
Mede door Ron Vlaar gaat het een stuk beter achterin bij Feyenoord. FOTO PRO SHOTS
Ron Vlaar levert daar een grote bijdrage aan. De verdediger miste vorig seizoen vanwege een slepende knieblessure, maar het lijkt of hij nooit is weggeweest. ,,Dat zegt iets over zijn kwaliteiten,” zegt coach Mario Been in Sportweek. ,,Ron staat nagenoeg altijd goed en ziet en leest het spelletje. Hij is enorm goed hersteld, daar ben ik heel blij mee."
Ook Jon Dahl Tomasson is onder de indruk van Vlaar. ,,Ik ben heel blij voor Ronnie Boy. Hij heeft het zó zwaar gehad. En nu staat hij er gewoon. Zó knap.”
Been vindt dan ook dat de defensie met Vlaar sterker is geworden. ,,Mede door hem speelt André Bahia een stuk beter dan voorheen." Ook over Bahia zelf heeft de coach lovende woorden. ,,André maakt een ongelooflijke indruk op mij. Hij kan vóétballen, hoor. Iedereen denkt van niet, maar écht wel. Als je hem het vertrouwen geeft, kan hij aan de bal veel meer dan iedereen denkt.”
Bahia is het met zijn trainer eens. ,,Iedereen zei altijd: Bahia is een mandekker. Alsof ik verder niks kon. Mario zegt steeds tegen me dat ik moet opbouwen, omdat ik dat óók goed kan. Zo geeft hij me heel veel vertrouwen. Daardoor maak ik steeds minder fouten en praten de mensen nu eindelijk eens positief over Bahia. En over Feyenoord, ja."
Hij blijft, zoveel is zeker.quote:Op dinsdag 1 september 2009 01:04 schreef Hamilcar het volgende:
Bahia is een held en stille kracht. Hij verdient het wel om nog wat prijzen te pakken met Feyenoord voor hij weggaat, als hij ooit weggaat!
Nee, dat is de vervanger van Vlaar (RCV), Bahia is linksbenig en concurreert met Hofland.quote:Op zondag 6 september 2009 14:46 schreef DeVinger het volgende:
Die Servier gaat hem toch gewoon vervangen naast Vlaar straks
Hij heeft ook wel tijd nodig gehad om deze eer naar zich toe te halen.quote:Op dinsdag 1 september 2009 01:17 schreef heiden6 het volgende:
[..]
Zo te zien niet, heb nog even gezocht, maar ik kan niets vinden. Schokkend.
Dat dusquote:Op zondag 6 september 2009 11:00 schreef Tomasso het volgende:
Hier moet ik in gepost hebben.
BahiaVerdedig hem ook al jaren, eindelijk komt het eruit
Die servier is toch juist die robuuste VC die er sowieso in komt en Vlaar lijkt mij als 'aanvoerder' toch ook zeker, dan is Bahia (altijd omstreden) toch het kind van de rekening of is alles anders nu?quote:Op zondag 6 september 2009 14:48 schreef Kopbal het volgende:
[..]
Nee, dat is de vervanger van Vlaar (RCV), Bahia is linksbenig en concurreert met Hofland.
Nee, dat is die Servier nietquote:Op maandag 7 september 2009 18:31 schreef DeVinger het volgende:
[..]
Die servier is toch juist die robuuste VC die er sowieso in komt en Vlaar lijkt mij als 'aanvoerder' toch ook zeker, dan is Bahia (altijd omstreden) toch het kind van de rekening of is alles anders nu?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |