abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 30 augustus 2009 @ 12:40:28 #1
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_72276933
En dan toch topic #15....

Vervolg op Blaag van13 wil de wereld rondzeilen - Deel 14

De 13-jarige Laura Dekker dacht een rondje wereldzeeën te kunnen gaan doen zonder de aanwezigheid van papa of mama tijdens de trip.

Er was ontheffing aangevraagd om 2 jaar Havo op de boot te doen maar de leerplichtambtenaar wees het verzoek af, vervolgens kwam jeugdzorg in beeld en spande een rechtzaak aan om te voorkomen dat Laura komende week in haar uppie op haar bootje Guppie het land uitvaart.

De rechter vond ook niet duidelijk dat Laura er toe in staat is dit huzarenstukje te volbrengen en gaf opdracht tot nader onderzoek. De komende 2 maanden zal dus onderzocht worden of Laura geen schade zal ondervinden van zo'n solotochtje van 2 jaar.
Vooral schade op het vlak van sociale ontwikkeling dan, want hoe veilig zo'n toch nou helemaal is blijft natuurlijk altijd de vraag.

[ Bericht 44% gewijzigd door Leandra op 30-08-2009 12:52:23 ]
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  zondag 30 augustus 2009 @ 12:41:01 #2
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_72276954
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 23:09 schreef moussie het volgende:
[..]
Dat is mi een indicatie dat de drive wel uit die meid voort komt en niet vanuit pa, zij heeft immers eerder al gekozen om bij pa te blijven
[..]
Ze heeft al eerder de keuze gemaakt om bij haar vader te gaan wonen ipv bij haar moeder, dat zegt IMHO niets over de kwalteiten van het ouderschap van de vader, dat zegt alleen maar dat de vader voor haar een leukere opvoeder lijkt.

Dat het kwalitatief niet echt best zit bij die vader blijkt wel uit het feit dat hij niet eens gelijk komt opdagen als hij een telefoontje krijgt uit Engeland dat zijn dochter volgens de Engelse wet te jong is om daar zonder ouderlijk toezicht te verblijven en ze bij weigering van de vader om haar op te komen halen in een kindertehuis geplaatst wordt.

Ze mag dan volgens de NL wet wel oud genoeg zijn om zelf de keuze te maken bij welke ouder ze gaat wonen, maar de ouder waar ze nu voor gekozen heeft vindt het dus kennelijk prima dat ze daar helemaal niet woont en een rondje wereldzeeën gaat doen.

Het feit dat het kind de keuze voor die ouder heeft gemaakt, en de moeder helemaal bang is het kind kwijt te raken als ze er vol tegenin gaat is IMHO zeker geen reden om aan te nemen dat ze nu onder de verantwoordelijkheid van de meest geschikte ouder valt.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_72276990
Is deze discussie nu nog steeds aan de gang?
pi_72277020
Thanks Leandra, leuk om nog even door te filosoferen en discussieren over de reis van Laura, het wonderkind. Gaat ze wel of gaat ze niet, that's the question
  Donald Duck held zondag 30 augustus 2009 @ 12:44:28 #5
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_72277026
14 topics. normaal krijgen alleen rampen dat voor elkaar
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
pi_72277044
Voor mijn mening...ach kijk maar zelf een paar delen terug.
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
  zondag 30 augustus 2009 @ 12:55:18 #7
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_72277286
Deel # 15 eigenlijk

Maar goed, wat mij betreft mag de vader uit de ouderlijke macht ontzet worden, en Laura verplicht onder de voogdij van moeders komen te staan.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_72277302
Tvp

ik denk dat ze sowieso wacht met vertrekken tot het onderzoek van BJZ is afgerond. Dit concludeer ik n.a.v het jeugdjournaal-interview van afgelopen vrijdag.
pi_72277318
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 12:42 schreef nummer_zoveel het volgende:
Is deze discussie nu nog steeds aan de gang?
Hoofdzakelijk door vrouwen...
pi_72277364
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 12:55 schreef sunmoonstar het volgende:
Tvp

ik denk dat ze sowieso wacht met vertrekken tot het onderzoek van BJZ is afgerond. Dit concludeer ik n.a.v het jeugdjournaal-interview van afgelopen vrijdag.
Haar website wordt goed bijgehouden (dagelijks worden alle negatieve berichtjes uit het gastenboek verwijderd), maar aan het reisplan is nog niets gewijzigd, daar staat nog altijd dat ze in september zal uitvaren.
pi_72277548
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 11:41 schreef moussie het volgende:

[..]

wat hebben 2 vissers die in hun notendopje het water opgaan bij windkracht 7 nou met zeilen te maken ?
Ze bevonden zich ook op het water. Da's toch wel een raakvlak vind je niet?

'notendopje' is suggestief, je weet niet wat voor boot ze hadden. Niet eens of het een zeilboot was. In dat laatste geval is er zelfs nog een overeenkomst..
pi_72277561
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 12:56 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Hoofdzakelijk door vrouwen...
Zég
pi_72277657
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 23:09 schreef moussie het volgende:

[..]

Dat is mi een indicatie dat de drive wel uit die meid voort komt en niet vanuit pa, zij heeft immers eerder al gekozen om bij pa te blijven
[..]

Dat haar vader loopt te pushen is een op veronderstellingen gebaseerde stelling .. hij zal haar wel gestimuleerd hebben, dat zonder meer, maar als je daar bezwaar tegen hebt mag je zeker wel al die fanatieke ouders aan de zijlijn echt wel een permanent wedstrijdverbod geven
[..]

Volgens mij heeft mams zich verder helemaal niet uitgesproken in de media .. en natuurlijk heeft zij haar bedenkingen, wie niet, maar als zij echt dacht dat haar kind het niet aan kan, zou de reactie dan niet even anders moeten zijn dan 'ik leg me erbij neer'

[..]

mwah, paps is wat dat de nodige papierhandel aangaat nogal naïef blijkt, maar het pubertje wordt nu onderzocht, dus we zullen zien .. ik hoop voor haar dat zij een eerlijk onderzoek krijgt ipv de kristallen bol van Mariije ..
En van mams opinie lees ik anders weinig, behalve dat ze dus bedenkingen heeft .. nou sorry hoor, als je echt bedenkingen hebt kom je na al die media aandacht daarmee naar buiten lijkt mij, dan vermeld je van alles en nog wat om aan te geven dat je kind er niet aan toe is .. so what als je kind je nooit meer wil zien omdat je de droom te eng vindt

.. als die overmorgen maar veilig naar school fietst
Over veronderstellingen gesproken..
pi_72277666
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 12:55 schreef Leandra het volgende:
Deel # 15 eigenlijk

Maar goed, wat mij betreft mag de vader uit de ouderlijke macht ontzet worden, en Laura verplicht onder de voogdij van moeders komen te staan.
Het is je ontgaan dat de rechter al heeft geoordeeld dat Pa niet nalatig is geweest?
Ik vermoed dat die rechter wat meer informatie heeft over de situatie dan wij hier, en als die op basis daarvan tot het oordeel komt dat de vader niet nalatig is, waarom zou die dan uit de ouderlijke macht moeten worden gezet .. om je onderbuik te bevredigen?

Verder blijkt uit de uitspraak dat zij het zeil-technisch wel aan kan, daar wordt namelijk geen onderzoek naar gedaan .. dus er is wel degelijk een of andere opleiding/voorbereiding geweest die zo goed was dat de rechter daar genoegen mee neemt, en daaruit volgend verklaart heeft dat de vader niet nalatig is .. maar jij weet het beter dan die rechter?
pleased to meet you
pi_72277684

Is dit topic nou nog steeds bezig.

* Cerbie gaat aan Laura-moet-niet-gaan kant staan
Op zondag 6 mei 2012 16:24 schreef Tamashii het volgende:
Dat kan niet. Dit stond in de Volkskrant. :'(
pi_72277831
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 13:09 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Over veronderstellingen gesproken..
Nou, het lijkt mij anders een redelijke veronderstelling dat een moeder die denkt dat haar kind het niet aan kan zich daar duidelijk over uitspreekt .. liever nooit meer zien maar levend dan nooit meer zien en dood, niet waar?
pleased to meet you
pi_72277835
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 13:10 schreef moussie het volgende:

[..]

Het is je ontgaan dat de rechter al heeft geoordeeld dat Pa niet nalatig is geweest?
Ik vermoed dat die rechter wat meer informatie heeft over de situatie dan wij hier, en als die op basis daarvan tot het oordeel komt dat de vader niet nalatig is, waarom zou die dan uit de ouderlijke macht moeten worden gezet .. om je onderbuik te bevredigen?

Verder blijkt uit de uitspraak dat zij het zeil-technisch wel aan kan, daar wordt namelijk geen onderzoek naar gedaan .. dus er is wel degelijk een of andere opleiding/voorbereiding geweest die zo goed was dat de rechter daar genoegen mee neemt, en daaruit volgend verklaart heeft dat de vader niet nalatig is .. maar jij weet het beter dan die rechter?
Er werd gezegd dat er 'geen - ernstige - verwaarlozing aangetoond kan worden'.

Er wordt vooralsnog geen onderzoek gedaan naar haar 'zeiltechnische vaardigheden'. Lijkt me niet dat ze er dan al iets over kunnen zeggen.
pi_72277880
quote:
Vooral schade op het vlak van sociale ontwikkeling dan, want hoe veilig zo'n toch nou helemaal is blijft natuurlijk altijd de vraag.
Je kan ook denken dat ze in de tijd dat ze die reis maakt heel erg snel volwassen zal worden.
  zondag 30 augustus 2009 @ 13:19:15 #19
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_72277900
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 13:10 schreef moussie het volgende:
[..]

Volgens mij heeft de rechter zich niet uitgesproken over het al dan niet nalatig zijn van de vader in de Engeland-kwestie.

Ik stel ook niet in mijn OP dat de rechter denkt dat ze het zeiltechnisch niet aankan, ik stel ook nergens dat ze het zeiltechnisch niet aankan.

En ik ben vrij een mening te hebben, en bij zo'n keuze voor en door een kind en een moeder die al in de media geroepen heeft dat ze zich erbij neerlegt omdat ze bang is dat Laura anders van haar vervreemt, mag ik de mening hebben dat moeders emotioneel gechanteerd wordt en mag ik vinden dat de vader in deze zeker niet de meest geschikte opvoeder is.

Of een rechter dat nu als nalatigheid beschouwt of niet, doet daar niet aan af. Ook de rechter zal wellicht van mening zijn dat de moeder in dit geval een geschiktere opvoeder zou zijn dan de vader, maar omdat het kind nog niets overkomen is heeft de rechter ook nog geen reden de vader de ouderlijke macht te ontnemen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_72277905
Zodra ze niet meer naar school hoeft is het nog vroeg genoeg om alleen langs een gevaarlijk land te zeilen, daar te worden overvallen en verkracht door piraten en tenslotte te worden doorverkocht als slavin aan een of andere oliesjeik.

Maarja, laat haar lekker gaan maar dan mag ze wat mij betreft wél eerst even definitief afscheid nemen van haar Nederlands staatsburgerschap.
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_72277970
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 13:16 schreef moussie het volgende:

[..]

Nou, het lijkt mij anders een redelijke veronderstelling dat een moeder die denkt dat haar kind het niet aan kan zich daar duidelijk over uitspreekt .. liever nooit meer zien maar levend dan nooit meer zien en dood, niet waar?
Mij lijkt het evengoed een redelijke veronderstelling dat moeders niet echt duft op te treden omdat ze haar manipulatieve kleine bitch, .. ik bedoel dochter.. anders nooit meer ziet.
Ze zou haar immers niet kunnen tegenhouden door zich duidelijk uit te spreken.

Het valt me op dat waar jij tegen anderen zegt dat ze maar wat veronderstellen, jij zelf weleens uitgaat van aannames.

[ Bericht 0% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 30-08-2009 13:28:06 ]
  zondag 30 augustus 2009 @ 13:22:19 #22
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_72277977
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 13:18 schreef Anarki het volgende:
[..]
Je kan ook denken dat ze in de tijd dat ze die reis maakt heel erg snel volwassen zal worden.
Ze zal best snel volwassen worden tijdens zo'n reis, maar dat geldt voor iedere 13-jarige die (ineens) voor zichzelf moet zorgen.

Moeten we daarom alle 13-jarigen maar een eigen studenten scholierenkamer en stufi geven, omdat ze dan zo lekker snel volwassen worden? Of zou dat wellicht toch niet zo geschikt zijn voor een gezonde emotionele ontwikkeling??
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_72277995
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 13:19 schreef Leandra het volgende:

[..]

Volgens mij heeft de rechter zich niet uitgesproken over het al dan niet nalatig zijn van de vader in de Engeland-kwestie.

Ik stel ook niet in mijn OP dat de rechter denkt dat ze het zeiltechnisch niet aankan, ik stel ook nergens dat ze het zeiltechnisch niet aankan.

En ik ben vrij een mening te hebben, en bij zo'n keuze voor en door een kind en een moeder die al in de media geroepen heeft dat ze zich erbij neerlegt omdat ze bang is dat Laura anders van haar vervreemt, mag ik de mening hebben dat moeders emotioneel gechanteerd wordt en mag ik vinden dat de vader in deze zeker niet de meest geschikte opvoeder is.

Of een rechter dat nu als nalatigheid beschouwt of niet, doet daar niet aan af. Ook de rechter zal wellicht van mening zijn dat de moeder in dit geval een geschiktere opvoeder zou zijn dan de vader, maar omdat het kind nog niets overkomen is heeft de rechter ook nog geen reden de vader de ouderlijke macht te ontnemen.
  zondag 30 augustus 2009 @ 13:27:56 #24
3542 Gia
User under construction
pi_72278131
Terug Vaar Post.
pi_72278140
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 13:19 schreef Leandra het volgende:

[..]
..
Inderdaad de moeder waarmee zij weinig tot geen contact heeft lijkt mij inderdaad de geschiktere opvoeder in dit verhaal.
pi_72278367
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 13:16 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Er werd gezegd dat er 'geen - ernstige - verwaarlozing aangetoond kan worden'.

Er wordt vooralsnog geen onderzoek gedaan naar haar 'zeiltechnische vaardigheden'. Lijkt me niet dat ze er dan al iets over kunnen zeggen.
Je hebt de uitspraak niet gelezen dus ..
quote:
De vader heeft zelf en bij monde van de advocaat laten blijken dat hij er op toeziet dat de tocht goed wordt voorbereid. Zelf heeft hij jaren zeilend doorgebracht, [kind] is de eerste vier jaren opgegroeid tijdens een wereldzeereis, en samen hebben vader en [kind] heel veel zeezeiltochten gemaakt. Het was al langer duidelijk dat [kind] een solozeiltocht rond de wereld wilde maken, maar toen zij te kennen gaf de reis reeds op deze leeftijd te willen ondernemen, stond hij er aanvankelijk niet positief tegenover. Om die reden, zo stelt hij, heeft hij barrières opgeworpen, maar die heeft zij één voor één geslecht. Inmiddels is de boot met alle mogelijke navigatie- en veiligheidsapparatuur uitgerust, is een route uitgestippeld die de minste risico’s in zich draagt en zijn er in verschillende havens voor hem en/of [kind] bekende mensen beschikbaar. [kind] is zeiltechnisch zeer goed onderlegd, dankzij de vele zeilervaring die zij van jongs af aan heeft opgedaan en zij heeft tijdens zeiltochten met haar vader laten zien dat zij goed bestand is tegen, en zeer adequaat reageert bij, behoorlijk grote tegenslagen en verder dat zij met allerlei verschillende mensen gemakkelijk kan omgaan. Daarbij heeft [kind], aldus haar vader, laten zien dat zij geheel zelfstandig haar zaken kan regelen, door zelf sponsoren, de aanmelding bij de Wereldschool en andere zaken rond de reis te organiseren.
De rechtbank leidt uit de opstelling van vader af dat hij zich realiseert dat de droomtocht van zijn dochter risico’s met zich meebrengt en dat hij er voor moet zorgen dat de nodige maatregelen worden getroffen, zodat zij zo goed mogelijk voorbereid kan uitvaren.De inschatting die de Raad van de risico’s voor [kind] maakt, is een heel andere. In de ogen van de Raad zijn de risico’s niet te beteugelen door veiligheidsmaatregelen te treffen, omdat de tocht inherent gevaarlijk is voor een kind van de leeftijd van [kind] en bovendien schadelijk voor haar ontwikkeling, nu zij onvoldoende toekomt aan haar ontwikkelingstaken.

Echter, het enkele feit dat het perspectief van de vader zo verschilt van die van de Raad, maakt naar het oordeel van de rechtbank niet dat vader als slechte ouder het ernstige verwijt van grove verwaarlozing kan worden gemaakt, mede gelet op de grote betrokkenheid van vader bij de zeilplannen van [kind], het door hem in eerste instantie opwerpen van barrières voor haar en het vervolgens scheppen van randvoorwaarden met betrekking tot de reis, zoals het zorgdragen voor een naar omstandigheden zo hoog mogelijke veiligheid van [kind] en het inzetten van zijn netwerk. Hij geeft dan ook invulling aan zijn ouderlijke verantwoordelijkheid voor het geestelijk en lichamelijk welzijn van [kind] en zijn plicht om de ontwikkeling van haar persoonlijkheid en veiligheid te bevorderen (zie artikel 1:247 lid 2 BW) vanuit zijn eigen ervaring en perspectief, welk perspectief voor hevige maatschappelijke discussie vatbaar is gebleken. Nu verder geen enkele objectieve informatie beschikbaar is over welk perspectief de juiste is, kan hem thans reeds daarom niet een gegrond ernstig verwijt worden gemaakt dat hij een slechte vader zou zijn op grond waarvan het dringend en noodzakelijk is om hem het gezag te ontnemen.
Wat het zeil-technische aangaat
quote:
Uit de informatie van de Raad maakt de rechtbank op dat de Raad weliswaar geen bedenkingen heeft bij de zeilvaardigheden van [kind] om de reis te volbrengen, maar gelet op haar leeftijd wel grote vraagtekens plaatst bij de zogenoemde copingsvaardigheden waarover [kind] op haar reis zal moeten beschikken.
Dus niks onderzoek, niemand die eraan twijfelt dat zij het zeil-technisch kan, zelfs de Raad niet
pleased to meet you
pi_72278451
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 13:36 schreef moussie het volgende:

[..]

[..]

[..]

Dus niks onderzoek, niemand die eraan twijfelt dat zij het zeil-technisch kan, zelfs de Raad niet
Dat is het verhaal van pappie..
en idd. hem kan geen grove verwaarlozing worden verweten. Nou, dat scheelt dan alweer..

De raad heeft geen bedenkingen.. Dus idd. komt er vooralsnog geen onderzoek naar..
Je punt is.. ?
pi_72278762
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 13:39 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dat is het verhaal van pappie..

De raad heeft geen bedenkingen.. Dus idd. komt er vooralsnog geen onderzoek naar..
Je punt is.. ?
nee, dat is de uitspraak van de rechter, en daaruit blijkt dat je vader het verwijt niet kan maken omdat die zich wel degelijk aan zijn verplichtingen heeft gehouden

http://vkblog.nl/bericht/275403/Uitspraak_in_de_zaak_Laura_Dekker

En mijn punt was dat er geen onderzoek komt naar haar zeil-technische vaardigheden omdat niemand aan haar kunnen twijfelt .. dus niks vooralsnog geen onderzoek, dat bedenk jij, daar wordt met geen woord over gerept in die uitspraak. Beetje onzinnig ook om iets te onderzoeken waar niemand aan twijfelt, niet waar?
pleased to meet you
pi_72279442
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 13:51 schreef moussie het volgende:

[..]

nee, dat is de uitspraak van de rechter, en daaruit blijkt dat je vader het verwijt niet kan maken omdat die zich wel degelijk aan zijn verplichtingen heeft gehouden

En mijn punt was dat er geen onderzoek komt naar haar zeil-technische vaardigheden omdat niemand aan haar kunnen twijfelt .. dus niks vooralsnog geen onderzoek, dat bedenk jij, daar wordt met geen woord over gerept in die uitspraak. Beetje onzinnig ook om iets te onderzoeken waar niemand aan twijfelt, niet waar?
Ze hebben ook niet gezegd dat er nooit een onderzoek kan komen.. Dus vandaar dat ik het woord 'vooralsnog' gebruik.

De rechter baseert zich op de uitspraken van vader, bij monde van zijn advocaat. Dat is ook het enige dat voorhanden is. Omdat er nog niks is voorgevallen wordt hem geen ernstige verwaarlozing verweten.
pi_72279819
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 13:36 schreef moussie het volgende:

[..]

[..]

[..]

Jawel, heb je over die 'grote vraagtekens' heen gelezen?
pi_72280165
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 14:16 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ze hebben ook niet gezegd dat er nooit een onderzoek kan komen.. Dus vandaar dat ik het woord 'vooralsnog' gebruik.
aah, ze hebben het niet gezegd dus het kan alsnog .. oké, dat kan ..

ondertussen hebben zij zich wel uitgesproken over die zeilvaardigheden van haar, dat daar geen twijfel over bestaat, en dat is wat jij beweerde, dat zij zich daar niet over uitegsproken zouden hebben, waar ik dus op reageer met de quote uit de uitspraak
quote:
De rechter baseert zich op de uitspraken van vader, bij monde van zijn advocaat. Dat is ook het enige dat voorhanden is. Omdat er nog niks is voorgevallen wordt hem geen ernstige verwaarlozing verweten.
euh ..
quote:
Hij geeft dan ook invulling aan zijn ouderlijke verantwoordelijkheid voor het geestelijk en lichamelijk welzijn van [kind] en zijn plicht om de ontwikkeling van haar persoonlijkheid en veiligheid te bevorderen (zie artikel 1:247 lid 2 BW)
pleased to meet you
pi_72280360
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 14:31 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Jawel, heb je over die 'grote vraagtekens' heen gelezen?
Nee .. en daar staat niets over haar zeil-technische vaardigheden die moeten worden onderzocht, daar hadden we het over, dat 'vooralsnog geen onderzoek'
pleased to meet you
  zondag 30 augustus 2009 @ 14:59:09 #35
62292 MOVO
Homo duplex, Homo duplex!
pi_72280611
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 13:51 schreef moussie het volgende:

[..]

Kan je niet lezen? Er staat een verslag van het verweer van vader t.o.v. verwaarlozing en de rechtbank concludeert hieruit:
quote:
De rechtbank leidt uit de opstelling van vader af dat hij zich realiseert dat de droomtocht van zijn dochter risico’s met zich meebrengt en dat hij er voor moet zorgen dat de nodige maatregelen worden getroffen, zodat zij zo goed mogelijk voorbereid kan uitvaren.
Niets meer en niets minder, en de rechter vervolgt:
quote:
De inschatting die de Raad van de risico’s voor [kind] maakt, is een heel andere. In de ogen van de Raad zijn de risico’s niet te beteugelen door veiligheidsmaatregelen te treffen, omdat de tocht inherent gevaarlijk is voor een kind van de leeftijd van [kind] en bovendien schadelijk voor haar ontwikkeling, nu zij onvoldoende toekomt aan haar ontwikkelingstaken.
M.a.w. De raad legt de zaak aan de rechtbank voor om andere redenen
quote:
De rechtbank zal het verzoek tot een definitieve ondertoezichtstelling inhoudelijk behandelen op 26 oktober 2009 en gaat er vanuit dat de Raad tien dagen voor die tijd zijn onderzoek naar een definitieve OTS heeft afgerond. Door middel van dit onderzoek wenst de rechtbank in elk geval ook meer inzicht te krijgen in de wijze waarop de reis is voorbereid en met welke veiligheidsmaatregelen deze is omgeven. Om het vereiste inzicht te krijgen in de persoon van [kind], haar ontwikkelingsniveau en psychische capaciteiten zal de rechtbank zelfstandig een deskundige benoemen, mw. drs. S. Moonen, kinder- en jeugdpsycholoog te Amsterdam. Deze deskundige heeft zich reeds bereid verklaard de opdracht te aanvaarden en het rapport, waarbij de medewerking van [kind] en haar ouders wordt verondersteld, op 16 oktober 2009 gereed te hebben.
Hoewel de Raad haar kennelijk zeiltechnisch in staat acht deze reis te maken verzoekt de rechter de raad om meer inzicht in haar voorbereiding en veiligheidsmaatregelen, de rechter is kennelijk nog niet overtuigd. Daarnaast beveelt de rechter onderzoek naar haar psyche.

Dus je kan wel roepen dat niemand twijfelt maar het verzochte inzicht in de voorbereidingen behelst haar zeilervaring, want een boot en communicatie hebben is natuurlijk niet voldoende,

m.a.w. Je praat poep: de rechter twijfelt!

[ Bericht 0% gewijzigd door MOVO op 30-08-2009 15:26:46 ]
Et comme il y voit! et comme il est moqueur!
pi_72280673
Toch bizar dat je wel kinderen uit school haalt en in detentiecentra opsluit als dat de wens van de moeder is, maar andere kinderen indien nodig bij hun ouders zou weghalen om ze in de school te krijgen.
quote:
"Dat de minderjarige zoon, aan wie geen bewaring is opgelegd, bij zijn moeder in het detentiecentrum verblijft, maakt het voorgaande niet anders. De moeder heeft er voor gekozen Hui bij zich in de cel te houden. De jongen had ook naar familie, vrienden of een pleeggezin gekund."
Gebeurt het vaak dat nederlandse vrouwen met hun schoolplichtige kinderen in de gevangenis zitten?

niets met Laura te maken, weet ik.
I'll be back
pi_72280841
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 15:01 schreef Gavin_de_Becker het volgende:
Toch bizar dat je wel kinderen uit school haalt en in detentiecentra opsluit als dat de wens van de moeder is, maar andere kinderen indien nodig bij hun ouders zou weghalen om ze in de school te krijgen.
[..]

Gebeurt het vaak dat nederlandse vrouwen met hun schoolplichtige kinderen in de gevangenis zitten?

niets met Laura te maken, weet ik.
Nee, maar het gebeurt (te) regelmatig dat minderjarigen en leerplichtigen in een gesloten instelling (lees gevangenis) worden geplaatst, wanneer zij tegen zichzelf (of soms zelfs tegen anderen) in bescherming moeten worden genomen.
pi_72281877
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 14:44 schreef moussie het volgende:

[..]

aah, ze hebben het niet gezegd dus het kan alsnog .. oké, dat kan ..
Ze gaan het wel hebben over de veiligheid, dus vandaar dat ik het heel goed mogelijk acht dat daar alsnog naar gekeken wordt. Niet zo'n vreemde gedachte, toch?
quote:
euh ..
[..]

Daar wordt toch echt naar verwezen op basis van vaders uitspraken..
pi_72281941
Het 15e topic? Wat meer kan je er nog over zeggen?
  zondag 30 augustus 2009 @ 15:50:40 #40
62292 MOVO
pi_72281947
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 15:47 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ze gaan het wel hebben over de veiligheid, dus vandaar dat ik het heel goed mogelijk acht dat daar alsnog naar gekeken wordt. Niet zo'n vreemde gedachte, toch?
[..]

Daar wordt toch echt naar verwezen op basis van vaders uitspraken..
Sterker nog er ligt een kant en klaar verzoek van de rechter om in het onderzoek van de Raad meer inzicht te krijgen over de voorbereiding dus daar wordt naar gekeken.
  zondag 30 augustus 2009 @ 15:55:18 #41
62292 MOVO
pi_72282065
Dat de advocaat van de Dekkertjes de aandacht van dit verzoek af wil leiden door te roepen dat alleen maar hoeft te blijken dat Laura het psychisch aan kan begrijp ik nog wel maar dat een hoogbegaafde moussie hier in trapt....
pi_72282326
Het was toch ook zo dat haar ouders gescheiden waren vanwege vaders onverantwoorde houding omtrent Laura?
pi_72282673
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 16:03 schreef IntercityAPT het volgende:
Het was toch ook zo dat haar ouders gescheiden waren vanwege vaders onverantwoorde houding omtrent Laura?
O ja? Dat wist ik nog niet. Je geeft weer een geheel nieuwe impuls aan de discussie
pi_72282852
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 16:16 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

O ja? Dat wist ik nog niet. Je geeft weer een geheel nieuwe impuls aan de discussie
Het kan ook ergens anders aan liggen hoor . Maar zo gek is het nog niet, aangezien zij ook nog eens bij haar vader woont. Het valt moeilijk te ontkennen dat er een link bestaat...
pi_72283246
Krantenbericht uit 2010

13-jarige meisje wil trouwen met 50-jarige familievriend

De 13-jarige Ayla Yilmaz wil trouwen met de 50-jarige
Mehmet Bülüyür, woonachtig in Oost-Turkije.
Ze wil natuurlijk verhuizen.
"Het is haar keuze en wij vinden het goed", zeiden haar
vader en haar twee broers.
Het huiswerk gaat via de e-mail.
De advocaat van de familie Yilmaz deed met succes
een beroep op het Laura Dekker-arrest, toen de Hoge
Raad in 2009 goedkeuring verleende aan de jonge zeilster
Laura Dekker toen zij over de wereld wou varen.
Je kunt beter één kaars opsteken dan duizend maal de duisternis vervloeken.
pi_72283286
Nou ben benieuwd of ze morgen in de klas zit

15 topics al
The Rated-R Era ... A Decade of Decadence
Mr. Prolapse 2009
  zondag 30 augustus 2009 @ 16:38:01 #48
62292 MOVO
pi_72283406
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 16:33 schreef Dragorius het volgende:

15 topics al
Sorry, als moussie weer eens wat roept dan kan ik me vaak niet inhouden.
Ik denk wel dat ze in de klas zit morgen, anders kan ze die hele trip het echt wel vergeten, ze moet laten zien dat ze volwassen genoeg is ten slotte.
pi_72283485
Mjah wat ik me dan afvraag is wel > wat als ze niet naar school gaat. Krijgen we dan echt een opsporing? Als ze wil is ze weg natuurlijk, maar tegen welke prijs

En nu weggaan is zeker geen teken van wonderkindje zijn, maar daar waren we al een tijdje achter hier.

En die 2e site is vrij amateuristisch en met name weer errug gekleurd opgezet zeg
Mr. Prolapse 2009
pi_72283673
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 16:40 schreef Dragorius het volgende:
Mjah wat ik me dan afvraag is wel > wat als ze niet naar school gaat. Krijgen we dan echt een opsporing? Als ze wil is ze weg natuurlijk, maar tegen welke prijs

En nu weggaan is zeker geen teken van wonderkindje zijn, maar daar waren we al een tijdje achter hier.

En die 2e site is vrij amateuristisch en met name weer errug gekleurd opgezet zeg
Ze zullen haar niet achterna gaan, maar ze zal dan opgewacht worden bij de eerste haven die ze aandoet, en vandaaruit weer naar Nederland worden teruggebracht.
pi_72283757
quote:

15 topics al
Reken maar van niet.
Life is Music
pi_72283784
En dan zullen alle voorstanders natuurlijk een staande ovatie geven voor dat vertoon van rebels gedrag.

Dan is het wachten tot de eerste leerlingen besluiten te staken omdat zij ook iets willen doen.
Mr. Prolapse 2009
pi_72283821
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 16:50 schreef Fredo55 het volgende:

[..]

Reken maar van niet.
Dat denk ik ook.

Van laura haar twitter: http://twitter.com/lauraguppy

"Dit weekend veel overleg voor maandag: naar school? Maar hoe en wat verder allemaal. Toch maar rondje zeilen, lekkere wind."
pi_72283903
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 16:51 schreef Dragorius het volgende:
En dan zullen alle voorstanders natuurlijk een staande ovatie geven voor dat vertoon van rebels gedrag.

Dan is het wachten tot de eerste leerlingen besluiten te staken omdat zij ook iets willen doen.
Mijn oudste pleegdochter dacht ook dat wetten en regels voor iedereen gelden, maar dat zij de uitzondering daarop was. Weglopen is niet strafbaar, maar als je jezelf daarmee in gevaar brengt, dan mag de staat ingrijpen. Pas toen ze werkelijk achter de tralies werd gezet, viel het kwartje.
pi_72283921
Die zeilmeisje-site ook...dat nieuwsitem
quote:
Na de beslissing van de rechter dat Laura (nog) niet mag uitvaren moet er ineens andere dingen worden geregeld. School bijvoorbeeld. Dat start maandag natuurlijk al. Laura is geen slechte leerling. Ze vind leren zelfs leuk. Maar al dat gepraat en overleggen hoe over twee dagen haar 'vakantie' abrupt eindigt vind zij minder prettig. Zaterdag middag twitterde zij dan ook dat er een rondje zeilen wordt ingelast. 'Lekkere wind'
Arme Laura is haar vakantie ineens voorbij
En al die andere kinderen dan?
Mr. Prolapse 2009
pi_72283948
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 16:52 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Dat denk ik ook.

Van laura haar twitter: http://twitter.com/lauraguppy

"Dit weekend veel overleg voor maandag: naar school? Maar hoe en wat verder allemaal. Toch maar rondje zeilen, lekkere wind."
Ik begrijp niet dat daar overleg voor nodig is. Ze móet gewoon naar school toch?
pi_72283971
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 16:55 schreef Dragorius het volgende:
Die zeilmeisje-site ook...dat nieuwsitem
[..]

Arme Laura is haar vakantie ineens voorbij
En al die andere kinderen dan?
Ja ook maf, dat ze die recordpoging benoemen als een voortzetting van haar "vakantie".
pi_72283989
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 16:56 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ik begrijp niet dat daar overleg voor nodig is. Ze móet gewoon naar school toch?
Zal wel overleg in de vorm zijn van: zal ik nu wel of niet naar school toe gaan?
pi_72284234
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 16:32 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Krantenbericht uit 2010

Inmiddels is de 11-jarige Boris Bockelol begonnen aan zijn 2-jarige WoW marathon, hij wil de jongste, beste speler ooit worden. En daarnaast nog de meest vette nerd. Zijn ouders stimuleren hem daarin en hij heeft 2 jaar buitengewoon verlof van school. 'Deze ervaring betekent een enorme ontwikkeling voor het kind, hij leert Engels en netwerken op een manier die hij hier nooit zou leren. ' aldus de directeur. De ouders zeggen dat het zijn eigen keuze was en dat eigen initiatief beloond moet worden.
Ook de jongen is gevraagd naar zijn motivatie. Hij had zeer weinig tijd want tegelijk spelen en een donut eten is een beproeving maar hij mompelde iets als 'vinnut gewoon leuk'
Huiswerk wordt gedaan door zijn moeder de wekelijkse e-mails voor te laten lezen. Die overhoort hem dan door ja/nee vragen te stellen, zodat hij alleen maar een korte hoofdbeweging hoeft te maken en dan verder kan spelen.
Met name de vader is zeer trots: Hij slaapt soms maar 20 minuten per etmaal. 'Dat is een vreselijk zware beproeving voor die jongen'. Hij komt zelf uit een familie van gamers, dus het is zijn zoon met de paplepel ingegoten.
Vader: 'We zijn zo blij met het pionierswerk van Laura Dekker.'
Volgende week wordt haar standbeeld onthuld in Den Haag.
De 14-jarige Laura Dekker is begin dit jaar omgekomen, toen ze om piraten probeerde heen te zeilen die niet binnen de daarvoor bestemde wateren bleven.
pi_72284303
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 14:59 schreef MOVO het volgende:

[..]

Kan je niet lezen? Er staat een verslag van het verweer van vader t.o.v. verwaarlozing en de rechtbank concludeert hieruit:
[..]

Niets meer en niets minder, en de rechter vervolgt:
nee, de rechter concludeert oa.
quote:
De rechtbank komt ten aanzien van het primaire verzoek dan ook tot de conclusie dat wat betreft de vader de gronden voor toewijzing van de maatregel van voorlopige voogdij (artikel 1:272 BW) niet aan de orde zijn.
quote:
M.a.w. De raad legt de zaak aan de rechtbank voor om andere redenen
[..]

Hoewel de Raad haar kennelijk zeiltechnisch in staat acht deze reis te maken verzoekt de rechter de raad om meer inzicht in haar voorbereiding en veiligheidsmaatregelen, de rechter is kennelijk nog niet overtuigd. Daarnaast beveelt de rechter onderzoek naar haar psyche.

Dus je kan wel roepen dat niemand twijfelt maar het verzochte inzicht in de voorbereidingen behelst haar zeilervaring, want een boot en communicatie hebben is natuurlijk niet voldoende,

m.a.w. Je praat poep: de rechter twijfelt!
Niet aan haar zeilervaring, daar wordt geen onderzoek naar gedaan, alleen naar de wijze waarop de reis is voorbereid (route, havens etc etc) en welke veiligheidsmaatregelen er genomen zijn ..

Leer eens lezen
pleased to meet you
  zondag 30 augustus 2009 @ 17:10:44 #61
256436 Whiskey_Tango
Materialist tot in de kist
pi_72284465
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 17:04 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

De 14-jarige Laura Dekker is begin dit jaar omgekomen, toen ze om piraten probeerde heen te zeilen die niet binnen de daarvoor bestemde wateren bleven.
Hehe erg typerend inderdaad

Ben stiekem best benieuwd wat er gebeurt zodra dat wicht verdrinkt of vermoord word op zee, zal er nog medelijden zijn of is de generale tendens "We zeiden 't toch? je wou niet luisteren dus boeieh..".

Denk 't laatste, maar wie weet..
Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy.
- W. Churchill
pi_72284482
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 16:51 schreef Dragorius het volgende:

Nou dat deden ze vorig jaar, staken voor eindelijk eens goed onderwijs .. ik heb begrepen dat daar de ME op af is gestuurd ..
het moest maar eens afgelopen zijn met dat gezeik over al die tussenuurtjes waarin je niets leert behalve verveling, hoe durf je daar tegen te protesteren, je hebt immers schoolplicht en als dat betekent dat je de halve dag op school hangt en uit je neus zit te peuteren dan moet dat maar
pleased to meet you
pi_72284571
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 17:11 schreef moussie het volgende:

[..]

Nou dat deden ze vorig jaar, staken voor eindelijk eens goed onderwijs .. ik heb begrepen dat daar de ME op af is gestuurd ..
het moest maar eens afgelopen zijn met dat gezeik over al die tussenuurtjes waarin je niets leert behalve verveling, hoe durf je daar tegen te protesteren, je hebt immers schoolplicht en als dat betekent dat je de halve dag op school hangt en uit je neus zit te peuteren dan moet dat maar
Na decennialang bezuinigen op onderwijs, mag er wel weer eens wat verbeterd worden ja..
We moeten immers naar een 'kenniseconomie'?
Voor de verandering ben ik het van harte met je eens..
pi_72284836
quote:

[..]

Inmiddels is de 11-jarige Boris Bockelol begonnen aan zijn 2-jarige WoW marathon, hij wil de jongste, beste speler ooit worden. En daarnaast nog de meest vette nerd. Zijn ouders stimuleren hem daarin en hij heeft 2 jaar buitengewoon verlof van school. 'Deze ervaring betekent een enorme ontwikkeling voor het kind, hij leert Engels en netwerken op een manier die hij hier nooit zou leren. ' aldus de directeur. De ouders zeggen dat het zijn eigen keuze was en dat eigen initiatief beloond moet worden.
Ook de jongen is gevraagd naar zijn motivatie. Hij had zeer weinig tijd want tegelijk spelen en een donut eten is een beproeving maar hij mompelde iets als 'vinnut gewoon leuk'
Huiswerk wordt gedaan door zijn moeder de wekelijkse e-mails voor te laten lezen. Die overhoort hem dan door ja/nee vragen te stellen, zodat hij alleen maar een korte hoofdbeweging hoeft te maken en dan verder kan spelen.
Met name de vader is zeer trots: Hij slaapt soms maar 20 minuten per etmaal. 'Dat is een vreselijk zware beproeving voor die jongen'. Hij komt zelf uit een familie van gamers, dus het is zijn zoon met de paplepel ingegoten.
  zondag 30 augustus 2009 @ 17:31:33 #65
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72285151
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 17:06 schreef moussie het volgende:

[..]

[..]

[..]

Niet aan haar zeilervaring, daar wordt geen onderzoek naar gedaan, alleen naar de wijze waarop de reis is voorbereid (route, havens etc etc) en welke veiligheidsmaatregelen er genomen zijn ..

Leer eens lezen
én naar haar psyche, of ze het allemaal wel aan kan, de risico's en de daarbij behorende verantwoordelijkheid.
pi_72285446
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 17:11 schreef moussie het volgende:

[..]

Ach kom op nou toch, heb je gezien hoe ze zich daar gedroegen? Het was gewoon een dagje uit voor ze. Velen wisten amper waarvoor ze protesteerden. Het was feest!
pi_72285468
quote:

[..]

zondag 30 augustus 2009 @ 17:42:36 #68
62292 MOVO
pi_72285539
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 17:06 schreef moussie het volgende:

[..]

[..]

[..]

Leer eens lezen
Dat primaire verzoek gaat over het art 1:272BW wat niets anders als de vraag of het hier om verwaarlozing gaat:
quote:
De eerste vraag die op grond van de wet in dit verband moet worden beantwoord is of de ouders kan worden verweten dat zij de verzorging of opvoeding van [kind] op grove wijze verwaarlozen door na te laten [kind] te verbieden haar zeilplannen uit te voeren (artikel 1:269 lid 1, onder a BW).
Doordat vader wel enige eisen heeft gesteld aan zijn dochter vind de rechtbank dat deze vader geen grove verwaarlozing verweten kan worden:
quote:
Hij geeft dan ook invulling aan zijn ouderlijke verantwoordelijkheid voor het geestelijk en lichamelijk welzijn van [kind] en zijn plicht om de ontwikkeling van haar persoonlijkheid en veiligheid te bevorderen (zie artikel 1:247 lid 2 BW) vanuit zijn eigen ervaring en perspectief, welk perspectief voor hevige maatschappelijke discussie vatbaar is gebleken. Nu verder geen enkele objectieve informatie beschikbaar is over welk perspectief de juiste is, kan hem thans reeds daarom niet een gegrond ernstig verwijt worden gemaakt dat hij een slechte vader zou zijn op grond waarvan het dringend en noodzakelijk is om hem het gezag te ontnemen.
Het is dus nog niet uitgemaakt of zij een goede voorbereiding heeft gehad, daarom het verzoek aan de raad om daar inzicht in te verschaffen.

De vraag is: is dit meisje goed voorbereid? Als je aan een sporter vraagt of hij goed voorbereid is dan zal hij in de regel niet in eerste instantie antwoorden met de kwaliteit van zijn schoenen of hotel, hij zal over zijn training praten. M.a.w. haar ervaring zal zeker een rol gaan spelen in de beantwoording van de vraag.

Maar als jij leest dat dat niet zo is dan graag even een quote uit het vonnis waaruit klip en klaar blijkt dat haar zeilkwaliteiten afdoende zijn.
pi_72285547
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 17:31 schreef Marrije het volgende:

[..]

én naar haar psyche, of ze het allemaal wel aan kan, de risico's en de daarbij behorende verantwoordelijkheid.
idd, en daarvoor hebben ze een onafhankelijk iemand in de arm genomen, het wordt niet onderzocht door de Raad zelf .. de rechter denkt dat de Raad in deze niet onbevooroordeeld is?
pleased to meet you
pi_72285630
Het lijkt me dat wanneer ze morgen niet op komt dagen dat niet in haar voordeel pleit.
  zondag 30 augustus 2009 @ 17:46:08 #71
62292 MOVO
pi_72285671
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 17:42 schreef moussie het volgende:

[..]

idd, en daarvoor hebben ze een onafhankelijk iemand in de arm genomen, het wordt niet onderzocht door de Raad zelf .. de rechter denkt dat de Raad in deze niet onbevooroordeeld is?
Het wordt ook onderzocht door de raad:
quote:
De rechtbank zal het verzoek tot een definitieve ondertoezichtstelling inhoudelijk behandelen op 26 oktober 2009 en gaat er vanuit dat de Raad tien dagen voor die tijd zijn onderzoek naar een definitieve OTS heeft afgerond. Door middel van dit onderzoek wenst de rechtbank in elk geval ook meer inzicht te krijgen in de wijze waarop de reis is voorbereid en met welke veiligheidsmaatregelen deze is omgeven.
pi_72285675
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 17:42 schreef MOVO het volgende:

Maar als jij leest dat dat niet zo is dan graag even een quote uit het vonnis waaruit klip en klaar blijkt dat haar zeilkwaliteiten afdoende zijn.
quote:
Uit de informatie van de Raad maakt de rechtbank op dat de Raad weliswaar geen bedenkingen heeft bij de zeilvaardigheden van [kind] om de reis te volbrengen,
pleased to meet you
pi_72285719
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 17:46 schreef MOVO het volgende:

[..]

Het wordt ook onderzocht door de raad:
[..]
als je even leest waarop ik antwoord .. best handig hoor, eerst lezen en dan pas reageren
pleased to meet you
  zondag 30 augustus 2009 @ 17:48:38 #74
62292 MOVO
pi_72285742
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 17:46 schreef moussie het volgende:

[..]

[..]

Ja en ondanks dat verzoekt de rechter toch om te onderzoeken hoe goed ze is voorbereid, de rechter is nog niet overtuigd.
  zondag 30 augustus 2009 @ 17:49:35 #75
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_72285771
quote:
[..]
De raad voor de kinderbescherming heeft dit aangespannen, het is dus niet meer dan normaal dat een onafhankelijk orgaan dit ook onderzoekt.
Juist om tegen te gaan dat een eventueel oordeel niet vrij zou zijn van vooringenomenheid.

Als vader Dekker slim was geweest dan had hij haar zelf ruim voor alle heisa begon laten onderzoeken, maar meneer denkt zelf de wijsheid in pacht te hebben en wel even te kunnen beoordelen of de ontwikkeling van een 13-jarig meisje geen schade zal oplopen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_72286103
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 17:49 schreef Leandra het volgende:

[..]

De raad voor de kinderbescherming heeft dit aangespannen, het is dus niet meer dan normaal dat een onafhankelijk orgaan dit ook onderzoekt.
Juist om tegen te gaan dat een eventueel oordeel niet vrij zou zijn van vooringenomenheid.

Als vader Dekker slim was geweest dan had hij haar zelf ruim voor alle heisa begon laten onderzoeken, maar meneer denkt zelf de wijsheid in pacht te hebben en wel even te kunnen beoordelen of de ontwikkeling van een 13-jarig meisje geen schade zal oplopen.
Komt bij dat vader Dekker het heeeel graag wil.
pi_72286282
Als vader Dekker een goede vader is, had ie zijn dochter met rooie billen naar bed gestuurd totdat ze logisch kon denken.
pi_72286397
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 17:57 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Je moet wel je kop boven het maaiveld uit kunnen steken toch? Je moet op zijn minst kunnen doen wat je wilt. Calvinistische azijnpissers van de laatste tijd
  zondag 30 augustus 2009 @ 18:06:13 #79
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72286428
quote:

[..]

Maakt niet uit wat de rechter daarvan denkt, in dit soort zaken wordt toch altijd onderzoek gedaan door een onafhankelijk persoon?
  zondag 30 augustus 2009 @ 18:08:22 #80
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_72286491
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 17:57 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ik ben toch benieuwd hoe groot de bereidheid is om naar bijvoorbeeld Rio te vliegen als ze daar met een flinke longontsteking in het ziekenhuis ligt....
Je zou zomaar kunnen hebben dat een ouder/voogd in het geval van een ziekenhuisopname bepaalde beslissingen zou moeten nemen, en dan is het op zich wel handig als je in de buurt bent.
Het is voor het kind natuurlijk ook een stuk prettiger dat papa of mama er is als er iets misgaat, maar kennelijk kan er niets gebeuren....

Ik heb zo m'n twijfels over hoe graag hij het wil vs. de inzet die hij bereid is er tegenover te zetten....
Het een lijkt omgekeerd evenredig aan het ander
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_72286523
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 18:06 schreef Marrije het volgende:

[..]

Maakt niet uit wat de rechter daarvan denkt, in dit soort zaken wordt toch altijd onderzoek gedaan door een onafhankelijk persoon?
Ja, en dan kan je weer om een second opinion vragen.

En als bjz een onderzoek zou doen, mag je dat zelf ook en dan gaat een rechter kijken wat voor hem zwaarder weegt, of gelast een onafhankelijk onderzoek.
pi_72286554
quote:

[..]

Tuurlijk.
pi_72286589
quote:

15 topics al
Nog steeds worden er zetten herhaald.. en een lol dat we hebben

Ik vind ook dat ik 2 jaar buitengewoon verlof moet krijgen om een record topics met variaties op hetzelfde thema volkalken te vestigen..

Straks wordt de vraag: Wie houdt het langer vol, zij of wij?
pi_72286635
tvp
pi_72286688
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 16:32 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Krantenbericht uit 2010

Dat dus.
pi_72287021
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 17:48 schreef MOVO het volgende:

[..]

Ja en ondanks dat verzoekt de rechter toch om te onderzoeken hoe goed ze is voorbereid, de rechter is nog niet overtuigd.
godsamme, ze gaan onderzoeken hoe goed de reis is gepland qua veiligheidsmaatregelen ed ..

Denk nou eens logisch, een van de sterkste argumenten die de Raad had kunnen aanbrengen is haar zeilvaardigheid ter sprake brengen en in twijfel te trekken, dat hebben ze niet gedaan .. waarom zou dat zijn denk je? Zou het kunnen dat zij zo goed kan zeilen dat de Raad bij voorbaat wist dat ze met dat punt niet kunnen scoren?
Hoe dan ook, ze gaan dus nu de reisvoorbereidingen en veiligheidsmaatregelen erom heen onderzoeken. Het zou op zich wel absurd zijn als de Raad nu, na eerst vermeld te hebben dat zij geen bedenkingen hebben bij haar zeilvaardigheid, alsnog zouden gaan concluderen dat zij die toch niet heeft, niet waar?
Want dat stukje hadden ze dus al onderzocht blijkbaar, gezien de informatie die de rechter gekregen heeft .. of wou je zeggen dat de Raad dat maar aangenomen heeft zonder het te onderzoeken?
pleased to meet you
pi_72287069
quote:

[..]

Nope, normaal gesproken worden dit soort onderzoeken door de Raad gedaan ..
pleased to meet you
pi_72287147
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 18:24 schreef moussie het volgende:

[..]

nope, door bureua jeugdzorg.
pi_72287151
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 18:22 schreef moussie het volgende:

[..]

godsamme, ze gaan onderzoeken hoe goed de reis is gepland qua veiligheidsmaatregelen ed ..

Denk nou eens logisch, een van de sterkste argumenten die de Raad had kunnen aanbrengen is haar zeilvaardigheid ter sprake brengen en in twijfel te trekken, dat hebben ze niet gedaan .. waarom zou dat zijn denk je? Zou het kunnen dat zij zo goed kan zeilen dat de Raad bij voorbaat wist dat ze met dat punt niet kunnen scoren?
Hoe dan ook, ze gaan dus nu de reisvoorbereidingen en veiligheidsmaatregelen erom heen onderzoeken. Het zou op zich wel absurd zijn als de Raad nu, na eerst vermeld te hebben dat zij geen bedenkingen hebben bij haar zeilvaardigheid, alsnog zouden gaan concluderen dat zij die toch niet heeft, niet waar?
Want dat stukje hadden ze dus al onderzocht blijkbaar, gezien de informatie die de rechter gekregen heeft .. of wou je zeggen dat de Raad dat maar aangenomen heeft zonder het te onderzoeken?
Moussie toch
pi_72287178
quote:

[..]

Nee hoor.
  zondag 30 augustus 2009 @ 18:30:00 #91
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72287252
Kijk, en nu ben ik dus van slag. Het is me totaal onduidelijk wie dat soort onderzoeken normaal doet. De Raad, Bureau Jeugdzorg of een onafhankelijke partij. . .
pi_72287310
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 18:30 schreef Marrije het volgende:
Kijk, en nu ben ik dus van slag. Het is me totaal onduidelijk wie dat soort onderzoeken normaal doet. De Raad, Bureau Jeugdzorg of een onafhankelijke partij. . .
Ik dacht een onafhankelijke partij.
Maar misschien weet Leandra dit wel.
pi_72287320
quote:
De raad kijkt of het kind mogelijk geschaad kan worden.

Daarna, wanneer een ots er is geeft de raad het uit handen aan bjz.

De raad komt pas weer in beeld als de ots word opgeheven om een advies te geven.

Dus het onderzoek word gedaan door of een onafhankelijk iemand aangewezen door de rechtbank, of iemand die word aangewezen door bjz.

Raad heeft hier niks mee te maken.
  zondag 30 augustus 2009 @ 18:33:48 #94
62292 MOVO
pi_72287360
quote:

[..]

Nee maar duidelijk is dat de rechter stelt dat die vraag niet beantwoord is: er staat dan ook: "de Raad weliswaar geen bedenkingen heeft bij de zeilvaardigheden van [kind] om de reis te volbrengen"

Er staat niet dat de rechtbank geen bedenkingen heeft.

En er staat "wenst de rechtbank in elk geval ook meer inzicht te krijgen in de wijze waarop de reis is voorbereid en met welke veiligheidsmaatregelen deze is omgeven." als de rechter het hier over planning heeft dan stond daar wel geplanned i.p.v. voorbereid, juristen zijn in de regel nogal precies in hun woordkeuze.

En voorbereiden op een zeilsolo rond de wereld begint bij het ontwikkelen van zeilkwaliteiten lijkt me.
pi_72287407
quote:

[..]

Ook als de raad de aanklacht indient?
  zondag 30 augustus 2009 @ 18:38:57 #96
62292 MOVO
pi_72287530
quote:
De raad doet altijd onderzoek in VOTS of OTS omdat de raad de enige instantie is die de rechtbank hierom kan verzoeken. De ouders mogen altijd hun eigen onderzoek laten doen, als tijdens de rechtzaak het geen uitgemaakte zaak is kan de rechter de raad extra huiswerk geven of kan de rechter extra onafhankelijk onderzoek uit laten voeren.

edit: overigens kan BJZ een verzoek doen aan de raad voor een onderzoek, ook een Leerplicht ambtenaar mag dit.

[ Bericht 7% gewijzigd door MOVO op 30-08-2009 18:47:17 ]
pi_72287768
quote:

[..]

.. waarom zou dat zijn denk je? Zou het kunnen dat zij zo goed kan zeilen dat de Raad bij voorbaat wist dat ze met dat punt niet kunnen scoren?
Misschien is dat punt het meest aannemelijk?

Of wellicht het enige met iets meer grond dat alleen het woord van de vader?
pi_72289013
Heeft zij altijd normaal school gelopen of een deel gemist tijdens de reizen met haar familie?
I'll be back
pi_72289255
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 16:50 schreef Fredo55 het volgende:

[..]

Reken maar van niet.
Dat zou echt stom van haar zijn.. Ze moet nu gaan bewijzen dat ze die reis aankan, niet hoe eigenwijs ze is..
pi_72289548
Ik had een mogelijk krantenbericht uit 2010 gepresenteerd.
Ik zal het nog even herhalen met twee mogelijke andere berichten.
Dan kan je zien welke jurisprudentie hieruit voortvloeit.
En hoe ga je als rechter daar mee om?

13-jarige wil werken in varkenshouderij van haar vader

De 13-jarige Truus Olde Knorrebrink uit Jipsingmoermussel
wil werken in de varkenshouderij van haar vader.
vader Krelis en haar twee broers Hendrik en Berend en
de knecht Gait-Jan. Ook Hanna, de inwonende tante,
was het er mee eens.
De advocaat van de familie Olde Knorrebrink deed met succes

13-jarige wil werken als gezelschapsdame in Amsterdam

De 13-jarige Anita Hollander wil werken als gezelschapsdame
aan de Gelderse Kade in Amsterdam.
"Het is haar keuze en ik vindt het goed", zei haar vriend Boy Lover.
Haar vader en de rest van de familie waren niet voor commentaar
bereikbaar.
De advocaat van Anita en Boy deden met succes
pi_72289914
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 19:42 schreef Twentsche_Ros het volgende:

was het er mee eens.

bereikbaar.
Laura Dekker wordt inmiddels vereerd als de Messias die de VOC-mentaliteit nieuw leven heeft ingeblazen.
Een echte eigenwijze Hollandse die het zeezeilen met de paplepel ingegoten heeft gekregen.
Talloze jonge mensen vonden in haar hun inspiratiebron.
Haar vader is een kruistocht begonnen tegen alle wetten en regels. 'Het beknot mensen en stoort ze in hun ontwikkeling. Dit is het minste dat ik kan doen. Haar pionierswerk is niet voor niets geweest'
pi_72290583
quote:

was het er mee eens.

bereikbaar.

Dit kwam ik tegen op Kwitter Balkenbende

Door alle aandacht in de media omtrent Laura Dekker heb ik veel aanvragen gekregen van
jonge mensen die ook hun droom willen najagen.
Wij als kabinet gaan ons er zo spoedig mogelijk over beraden.
Per jaar aan maximaal 10 kinderen een kans geven zich op een andere manier te ontwikkelen
dan de Balkenbende norm is,staan we in principe wel voor open.

Wij zullen ons beraden in hoeverre dit gerealiseert kan worden.
Aangezien ook de kinderen van alle kamerleden /kabinet ooit misschien een droom zullen hebben als Laura Dekker,nemen we deze aanvragen zeer serieus.
mvg JP Balkenbende

Tof hoor

[ Bericht 12% gewijzigd door Mooiiiiiii op 30-08-2009 20:20:20 ]
Love music!
pi_72295626
Tienduizenden illegalen mogen niet uitgewezen worden. Dat is het gevolg van het arrest-Dekker dat de jonge zeilster verbood om samen met haar vader te emigreren nadat een eerdere rechter haar solo wereldreis had verboden.
Het argument van de rechter dat je een kind niet aan de wettelijke bescherming die het in Nederland geniet kan of mag onttrekken door het over de grens te nemen heeft onverwachte gevolgen gehad. Duizenden minderjarige illegalen hebben zich sindsdien op deze uitspraak beroepen in hun verzet tegen uitwijzing. Hun advocaten argumenteren succesvol dat een kind in Afghanistan, Congo, of op het platteland van China minder kansen op onderwijs heeft dan Laura op haar zeilboot vol technische snufjes.

I'll be back
pi_72299803
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 18:33 schreef MOVO het volgende:

[..]

Nee maar duidelijk is dat de rechter stelt dat die vraag niet beantwoord is: er staat dan ook: "de Raad weliswaar geen bedenkingen heeft bij de zeilvaardigheden van [kind] om de reis te volbrengen"

En er staat "wenst de rechtbank in elk geval ook meer inzicht te krijgen in de wijze waarop de reis is voorbereid en met welke veiligheidsmaatregelen deze is omgeven." als de rechter het hier over planning heeft dan stond daar wel geplanned i.p.v. voorbereid, juristen zijn in de regel nogal precies in hun woordkeuze.

En voorbereiden op een zeilsolo rond de wereld begint bij het ontwikkelen van zeilkwaliteiten lijkt me.
Juist, dat zeg ik, als de Raad ook maar even redenen zouden hebben om daaraan te twijfelen zou dat hun sterkste argument zijn, maar dat laten zij niet alleen liggen, ze informeren de rechter zelfs daar geen bedenkingen bij te hebben. En dan gaat de Raad nu concluderen dat haar eerdere conclusie, 'geen bedenkingen', toch niet klopt?

En wat de woordkeuze aangaat, als het om haar zeilvaardigheden zou gaan zou daar volgens mij moeten staan hoe Laura zich op die reis heeft voorbereid, niet hoe de reis is voorbereid en met welke veiligheidsmaatregelen die omgeven is.
pleased to meet you
pi_72299831
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 20:10 schreef Mooiiiiiii het volgende:

[..]

Dit kwam ik tegen op Kwitter Balkenbende

Door alle aandacht in de media omtrent Laura Dekker heb ik veel aanvragen gekregen van
jonge mensen die ook hun droom willen najagen.
Wij als kabinet gaan ons er zo spoedig mogelijk over beraden.
Per jaar aan maximaal 10 kinderen een kans geven zich op een andere manier te ontwikkelen
dan de Balkenbende norm is,staan we in principe wel voor open.

Wij zullen ons beraden in hoeverre dit gerealiseert kan worden.
Aangezien ook de kinderen van alle kamerleden /kabinet ooit misschien een droom zullen hebben als Laura Dekker,nemen we deze aanvragen zeer serieus.
mvg JP Balkenbende

Tof hoor

En waar blijven dan die mensen die zeggen dat de regering je bewust klein houdt?
Mr. Prolapse 2009
  maandag 31 augustus 2009 @ 02:19:53 #106
62292 MOVO
pi_72300498
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 01:13 schreef moussie het volgende:

[..]

A Juist, dat zeg ik, als de Raad ook maar even redenen zouden hebben om daaraan te twijfelen zou dat hun sterkste argument zijn, maar dat laten zij niet alleen liggen, ze informeren de rechter zelfs daar geen bedenkingen bij te hebben. En dan gaat de Raad nu concluderen dat haar eerdere conclusie, 'geen bedenkingen', toch niet klopt?

B En wat de woordkeuze aangaat, als het om haar zeilvaardigheden zou gaan zou daar volgens mij moeten staan hoe Laura zich op die reis heeft voorbereid, niet hoe de reis is voorbereid en met welke veiligheidsmaatregelen die omgeven is.
A De raad heeft probleem algemener aangepakt, heeft het op eventuele pedagogische/psychologische effecten aangespannen (leerplicht / verwaarlozing)en dat is ook logisch omdat de leerplichtambtenaar de zaak aan het rollen heeft gebracht en het dichter op haar onderzoekswijze zit (de expertise van de raad). . Het onderzoek van de raad is ook nog niet afgerond. De rechter geeft hier opdracht aan de raad om inzicht te verstrekken over de voorbereiding en veiligheidsmaatregelen omdat zij vindt dat dat blijkbaar nog niet afdoende helder is.

Let wel dit is geen rechtzaak waar uitgemaakt wordt welke partij een betere zaak heeft het gaat hier om een kinderrechter die boven partijen moet staan en alleen het belang van het kind mag wegen dus niet die van de ouders of de raad.

Het gebeurd veel vaker dat de raad haar huiswerk beter moet doen, omdat de rechter vindt dat de benodigde informatie er niet is. En ja dan zou het kunnen dat de raad met het schaamrood op de kaken haar mening moet bijstellen.

B Daarover verschillen we van mening zie mijn eerdere post sporter/schoenen/hotel/training, we zullen zien.

[ Bericht 0% gewijzigd door MOVO op 31-08-2009 02:26:21 ]
pi_72300597
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 01:15 schreef Dragorius het volgende:

[..]

En waar blijven dan die mensen die zeggen dat de regering je bewust klein houdt?
Dit was geen serieus bericht hoor ,of lees ik je verkeerd
Love music!
pi_72300615
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 02:32 schreef Mooiiiiiii het volgende:

[..]

Dit was geen serieus bericht hoor ,of lees ik je verkeerd
Ik was mijn PI vergeten
Mr. Prolapse 2009
  maandag 31 augustus 2009 @ 09:32:36 #109
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_72302459
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 22:39 schreef Gavin_de_Becker het volgende:
Tienduizenden illegalen mogen niet uitgewezen worden. Dat is het gevolg van het arrest-Dekker dat de jonge zeilster verbood om samen met haar vader te emigreren nadat een eerdere rechter haar solo wereldreis had verboden.
Het argument van de rechter dat je een kind niet aan de wettelijke bescherming die het in Nederland geniet kan of mag onttrekken door het over de grens te nemen heeft onverwachte gevolgen gehad. Duizenden minderjarige illegalen hebben zich sindsdien op deze uitspraak beroepen in hun verzet tegen uitwijzing. Hun advocaten argumenteren succesvol dat een kind in Afghanistan, Congo, of op het platteland van China minder kansen op onderwijs heeft dan Laura op haar zeilboot vol technische snufjes.

Waar haar je dit vandaan?
[b]"It's me Bitches..!!! "[/b]
[b]Every Need Has An Ego To Feed[/b]..............
  maandag 31 augustus 2009 @ 09:42:50 #110
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72302615
Dikke duim.
  maandag 31 augustus 2009 @ 09:48:16 #111
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_72302732
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 18:02 schreef -sebastiaan- het volgende:
Als vader Dekker een goede vader is, had ie zijn dochter met rooie billen naar bed gestuurd totdat ze logisch kon denken.
  maandag 31 augustus 2009 @ 09:54:08 #112
67205 Colplay
How you doin??
pi_72302847
quote:

was het er mee eens.

bereikbaar.
Eigenlijk moet ik niet op deze onzin reageren, maar kan het toch niet laten.

De hele discussie rond Laura en de leerplicht is alleen of ze onderweg genoeg tijd heeft om haar school verder te volgen. Ze zal hooguit een maand achter elkaar varen en dan vaak een aantal weken weer aan land zijn om te wachten op de gunstigste weersomstandigheden. Hier zou ze dan prima de wereldschool kunnen volgen. Ze is dan een uitzondering op de leerplichtwet, waar in de wet al rekening mee gehouden wordt. Ze overtreedt dus geen wet mocht ze toestemming krijgen, maar alleen is het recordsolozeilen in dit geval een goede reden om een uitzondering te maken.
"En dan hebben ze nou de regel dat je handjes mot schudden voor het gevecht. Ik wil helemaal geen handjes schuden met m'n tegenstander. Ik wil de kop van z'n romp afslaan."
  maandag 31 augustus 2009 @ 09:54:26 #113
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_72302860
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 09:42 schreef Marrije het volgende:
Dikke duim.
"Ik wou al zegge"
pi_72302996
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 09:54 schreef Colplay het volgende:

[..]

Eigenlijk moet ik niet op deze onzin reageren, maar kan het toch niet laten.

De hele discussie rond Laura en de leerplicht is alleen of ze onderweg genoeg tijd heeft om haar school verder te volgen.
Het gaat om het feit dat ze niet alleen zelfstandig mag leven en wonen, ivm. haar leeftijd.
Of de psychische druk haar niet teveel wordt
Of de inherente risisco's niet te groot zijn.
Ze niet de wereldschool kan volgen omdat je daarbij begeleid moet worden.
Of de reis wel voldoende was voorbereid
En wat de invloed op haar ontwikkeling zal zijn.

Ik meen dat er wel iets meer aan de hand is...
  maandag 31 augustus 2009 @ 10:02:06 #115
67205 Colplay
How you doin??
pi_72303005
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 18:33 schreef MOVO het volgende:

[..]

Theoretisch heb je gelijk, maar ik vind dat wat vergezocht, zeker omdat ergens anders in het vonnis staat dat er geen twijfels zijn of ze de reis kan maken.

Verder ga ik er van uit dat iemand goed kan zeilen en dan pas aan een solotoer rond de wereld gaat denken. Je gaat ook geen zwemreis rond de wereld plannen en daarna op zwemles. Je kunt heel goed zwemmen en dan denk je: ik wil de wereld rondzwemmen. Dan kijk je wat er nodig is aan veiligheidsmaatregelen en ga je een reis plannen.

Zoals ik het zie zijn er vier voorwaarden waar Laura aan moet voldoen om te kunnen: zeilcapaciteiten hebben, reis goed voorbereid hebben, psychisch sterk genoeg zijn en opleiding onderweg geregeld hebben. De eerste is in orde, de tweede en derde worden onderzocht en de vierde mag niet van de leerplichtambtenaar, maar moet de rechter nog een uitspraak over doen. Maar aangezien de reis niet gelijk op dit punt tegengehouden is zal dit ook een onderdeel worden van het onderzoek naar de voorbereiding van de reis.
"En dan hebben ze nou de regel dat je handjes mot schudden voor het gevecht. Ik wil helemaal geen handjes schuden met m'n tegenstander. Ik wil de kop van z'n romp afslaan."
  maandag 31 augustus 2009 @ 10:04:42 #116
67205 Colplay
How you doin??
pi_72303051
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 10:01 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Het gaat om het feit dat ze niet alleen zelfstandig mag leven en wonen, ivm. haar leeftijd.
Of de psychische druk haar niet teveel wordt
Of de inherente risisco's niet te groot zijn.
Ze niet de wereldschool kan volgen omdat je daarbij begeleid moet worden.
Of de reis wel voldoende was voorbereid
En wat de invloed op haar ontwikkeling zal zijn.

Ik meen dat er wel iets meer aan de hand is...
Sorry ik was niet duidelijk genoeg. Ik bedoelde de belachelijke voorbeelden die hier genoemd worden als gevolg van het reizen van Laura. Kinderarbeid is verboden. Dus in zo'n voorbeeld onttrek je je niet alleen aan de leerplicht, maar overtreed je ook een andere wet. Niet te vergelijken natuurlijk met de situatie van Laura. Alleen door belachelijke voorbeelden te geven willen tegenstanders van de reis aangeven hoe belachelijk ze het idee vinden. Terwijl het echt helemaal niets met elkaar te maken heeft.
pi_72303242
Benieuwd of Laura zich vandaag op school gemeld heeft.
pi_72303391
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 10:04 schreef Colplay het volgende:

[..]

Sorry ik was niet duidelijk genoeg. Ik bedoelde de belachelijke voorbeelden die hier genoemd worden als gevolg van het reizen van Laura. Kinderarbeid is verboden. Dus in zo'n voorbeeld onttrek je je niet alleen aan de leerplicht, maar overtreed je ook een andere wet. Niet te vergelijken natuurlijk met de situatie van Laura. Alleen door belachelijke voorbeelden te geven willen tegenstanders van de reis aangeven hoe belachelijk ze het idee vinden. Terwijl het echt helemaal niets met elkaar te maken heeft.
Die zijn niet serieus te nemen.. en ook niet zo bedoeld..

In feite hebben ze ook niks met de discussie te maken en de vergelijkingen gaan ook ongetwijfeld mank, dat is waar ja..
pi_72303426
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 10:15 schreef Lavenderr het volgende:
Waar zullen we om wedden? Varkenslapjes?
Mr. Prolapse 2009
  † In Memoriam † maandag 31 augustus 2009 @ 10:26:08 #120
137949 Disana
pi_72303442
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 10:15 schreef Lavenderr het volgende:
Hoe zouden de andere kinderen op haar reageren... is ze een held of een verliezer.
pi_72303460
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 10:26 schreef Disana het volgende:

[..]

Hoe zouden de andere kinderen op haar reageren... is ze een held of een verliezer.
Misschien hebben de volwassenen zich drukker gemaakt om deze kwestie dan de kinderen. Denk ik.
Mr. Prolapse 2009
pi_72303466
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 10:25 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Mis ik iets? Waarom varkenslapjes?

Maar ik zet een biertje in.. Op het feit dat ze gaat vandaag
  † In Memoriam † maandag 31 augustus 2009 @ 10:28:09 #123
137949 Disana
pi_72303478
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 10:27 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Misschien hebben de volwassenen zich drukker gemaakt om deze kwestie dan de kinderen. Denk ik.
Dat denk ik ook, maar elk kind moet hiervan gehoord hebben dus meningen zullen er wel zijn.
  maandag 31 augustus 2009 @ 10:31:06 #124
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_72303533
Wie zegt eigenlijk dat ze hoogbegaafd is? Ik heb het hier af en toe zien voorbij komen, maar waar haalt men die wijsheid vandaan?
pi_72303661
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 10:31 schreef ThunderBitch het volgende:
Wie zegt eigenlijk dat ze hoogbegaafd is? Ik heb het hier af en toe zien voorbij komen, maar waar haalt men die wijsheid vandaan?
Van een user hier die dat stellig beweerde
pi_72303694
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 10:25 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Is goed, mits vol met hormonen
Ik denk dat ze niet gaat.
  maandag 31 augustus 2009 @ 10:42:22 #127
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_72303759
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 10:38 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ow, beetje raar, want ik lees het nergens anders. Deze user is dan slecht geinformeerd of zuigt misschien dingen uit de duim.
pi_72303895
quote:

[..]

Was dat diezelfde user die het helemaal geweldig vond dat er geen grove verwaarlozing verweten kon worden, op grond van het verhaal van de vader? Wat mi. toch een behoorlijk heftige uitspraak is..
pi_72304145
quote:

[..]

oh ja .. wie dan?
pleased to meet you
pi_72304166
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 11:01 schreef moussie het volgende:

[..]

oh ja .. wie dan?
Iemand voelt zich aangesproken

Even zonder gein...staat er nog een update op haar Twitter (kan die zo 1,2,3, niet meer terugvinden)
Mr. Prolapse 2009
pi_72304247
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 10:49 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Was dat diezelfde user die het helemaal geweldig vond dat er geen grove verwaarlozing verweten kon worden, op grond van het verhaal van de vader? Wat mi. toch een behoorlijk heftige uitspraak is..
Ik neem aan dat je hiermee mij bedoeld? Maar nee, ik heb nooit beweerd dat zij hoog begaafd is, wel bovengemiddeld intelligent, en met een voor zo'n jong kind uitzonderlijke zelfdiscipline.

Maar ja, dat sommige mensen hier een beetje moeite hebben met lezen wat er staat, en er hun eigen verhaaltje bij verzinnen was mij inmiddels wel duidelijk
pleased to meet you
pi_72304311
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 11:02 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Iemand voelt zich aangesproken

Even zonder gein...staat er nog een update op haar Twitter (kan die zo 1,2,3, niet meer terugvinden)
ja duh, het is al vaker langs gekomen dat ik dat gezegd zou hebben ..

haar twitter .. lauraguppie of lauraguppy dacht ik
pleased to meet you
pi_72304312
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 11:06 schreef moussie het volgende:

[..]

en met een voor zo'n jong kind uitzonderlijke zelfdiscipline.

Dat moet nog blijken, als ze niet naar school is gegaan vandaag dan niet
Mr. Prolapse 2009
  maandag 31 augustus 2009 @ 11:18:10 #134
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_72304455
quote:

[..]

Ik neem aan dat je hiermee mij bedoeld? Maar nee, ik heb nooit beweerd dat zij hoog begaafd is, wel bovengemiddeld intelligent, en met een voor zo'n jong kind uitzonderlijke zelfdiscipline.

Maar ja, dat sommige mensen hier een beetje moeite hebben met lezen wat er staat, en er hun eigen verhaaltje bij verzinnen was mij inmiddels wel duidelijk
Waar baseer je dat op, dat bovengemiddeld intelligent?
pi_72304789
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 11:09 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Dat moet nog blijken, als ze niet naar school is gegaan vandaag dan niet
Dat zei ik dan ook in de context van jaren aan de realisatie van haar droom werken, dat is uitzonderlijk voor een kind van die leeftijd .. het gros op die leeftijd gaat het liefst op de bank hangen en gamen en moet aan het huiswerk gestuurd worden, en de (sport)club waar ze ooh zo graag op wilden is binnen de kortste keren niet meer interessant en moet je al je overredingskracht gebruiken dat die toch gaat, je laat je team toch niet stikken ed.

Maar ik denk eerlijk gezegd dat zij gewoon op school zit, ik vermoed dat dat anders al lang in de een of andere online-krant had gestaan .. tenzij de eerste schooldag laat begint ..

[ Bericht 0% gewijzigd door moussie op 31-08-2009 12:39:25 ]
pleased to meet you
pi_72304839
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 11:18 schreef ThunderBitch het volgende:

[..]

Waar baseer je dat op, dat bovengemiddeld intelligent?
Op de dingen die ik gelezen heb uiteraard ..
pleased to meet you
pi_72304856
Of de eerste schooldag begint pas op 1 september...Of kan dat niet?

Verder is je stelling over "het gros" ook niet waar. Tuurlijk heeft ieder kind weleens een baaldag of baalweek maar zo extreem zoals jij het schetst is het niet.
Mr. Prolapse 2009
  maandag 31 augustus 2009 @ 11:37:47 #138
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_72304902
En gaat de jongedame morgen haar lesrooster ophalen ?
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
  † In Memoriam † maandag 31 augustus 2009 @ 11:42:27 #139
137949 Disana
pi_72305017
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 11:33 schreef moussie het volgende:

[..]

Dat zij ik dan ook in de context van jaren aan de realisatie van haar droom werken, dat is uitzonderlijk voor een kind van die leeftijd .. het gros op die leeftijd gaat het liefst op de bank hangen en gamen en moet aan het huiswerk gestuurd worden, en de (sport)club waar ze ooh zo graag op wilden is binnen de kortste keren niet meer interessant en moet je al je overredingskracht gebruiken dat die toch gaat, je laat je team toch niet stikken ed.

Maar ik denk eerlijk gezegd dat zij gewoon op school zit, ik vermoed dat dat anders al lang in de een of andere online-krant had gestaan .. tenzij de eerste schooldag laat begint ..
Ik heb helemaal nergens uit kunnen halen dat ze 'jaren aan de realisatie van een droom' heeft gewerkt, waar heb je dat vandaan? Integendeel, gezien het kennelijke gebrek aan voorbereiding lijkt dit hele plan eerder een opwelling ingegeven door andere jongeren die records braken. Dat ze kan zeilen vind ik helemaal niets bijzonders gezien zo'n vader dus dat kan het ook niet zijn.
pi_72305545
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 11:42 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik heb helemaal nergens uit kunnen halen dat ze 'jaren aan de realisatie van een droom' heeft gewerkt, waar heb je dat vandaan? Integendeel, gezien het kennelijke gebrek aan voorbereiding lijkt dit hele plan eerder een opwelling ingegeven door andere jongeren die records braken. Dat ze kan zeilen vind ik helemaal niets bijzonders gezien zo'n vader dus dat kan het ook niet zijn.
Uit haar eerste interview op het Jeugdjournaal, uit de uitspraak van de rechter, uit het gesprek met de vriend van de familie bij Knevel, uit een paar van de comments bij Zeilen .. en dan met name de laatste twee, waar dus mensen die haar/het gezin al tijden kennen dat bevestigen.
pleased to meet you
pi_72305599
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 11:36 schreef Dragorius het volgende:
Of de eerste schooldag begint pas op 1 september...Of kan dat niet?

Verder is je stelling over "het gros" ook niet waar. Tuurlijk heeft ieder kind weleens een baaldag of baalweek maar zo extreem zoals jij het schetst is het niet.
Goed mogelijk, dat het vandaag eerste dag voor de brugpiepers is en morgen pas de rest .. maar in de quotes van haar twitter stond iets over maandag?
pleased to meet you
  † In Memoriam † maandag 31 augustus 2009 @ 12:07:27 #142
137949 Disana
pi_72305632
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 12:04 schreef moussie het volgende:

[..]

Uit haar eerste interview op het Jeugdjournaal, uit de uitspraak van de rechter, uit het gesprek met de vriend van de familie bij Knevel, uit een paar van de comments bij Zeilen .. en dan met name de laatste twee, waar dus mensen die haar/het gezin al tijden kennen dat bevestigen.
Ik heb juist nergens uit kunnen halen dat ze deze tocht al tijden aan het voorbereiden was. Uit niets blijkt ook dat ze zich heeft bekwaamd in alle zaken benevens het zeilen zelf.
pi_72305853
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 12:07 schreef Disana het volgende:

[..]

Ik heb juist nergens uit kunnen halen dat ze deze tocht al tijden aan het voorbereiden was. Uit niets blijkt ook dat ze zich heeft bekwaamd in alle zaken benevens het zeilen zelf.
Precies. Ze zeilt graag, dat is duidelijk. Niet zo vreemd, met haar achtergrond. Maar helaas voor Laura (en haar papa) moet ze zich aan de leerplicht houden.
pi_72306192
quote:

[..]

Hoe had ze zich volgens jou moeten bekwamen?
pi_72306326
quote:

[..]

Die vriend zat anders te vertellen hoe zij pa toen heeft benadert, 10 jaar oud, dat zij daarna heeft leren navigeren, koers uitzetten, kaarten lezen, dat zij weken alleen op het water zat (cq een redelijke inschatting kan maken of zij de eenzaamheid wel aan kan). En tja, of zij een motor met blinddoek op uit elkaar kan halen en weer in elkaar zetten weet ik niet, dat zijn vragen die gesteld zijn maar waarop geen antwoord is gegeven, misschien kan zij dat en misschien ook niet. In tegenstelling tot jou, die er dan blijkbaar van uit gaat dat zij dat niet kan, denk ik dat iemand die al vanaf zijn zesde alleen her en der rond zit te dobberen en waarschijnlijk vaker dan eens te maken heeft gehad met een kapotte motor (die je toch nodig hebt bij sluizen ed) daar toch wel enig verstand van heeft

Dat zij de route niet zelf en/of alleen heeft uitgestippeld geloof ik trouwens zonder meer, dat is het werk van pa die een zo veilig mogelijke route in kindgerechte hapjes op papier heeft gezet.
pleased to meet you
  maandag 31 augustus 2009 @ 12:42:29 #146
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_72306447
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 12:38 schreef moussie het volgende:
[..]
Die vriend zat anders te vertellen hoe zij pa toen heeft benadert, 10 jaar oud, dat zij daarna heeft leren navigeren, koers uitzetten, kaarten lezen, dat zij weken alleen op het water zat (cq een redelijke inschatting kan maken of zij de eenzaamheid wel aan kan). En tja, of zij een motor met blinddoek op uit elkaar kan halen en weer in elkaar zetten weet ik niet, dat zijn vragen die gesteld zijn maar waarop geen antwoord is gegeven, misschien kan zij dat en misschien ook niet. In tegenstelling tot jou, die er dan blijkbaar van uit gaat dat zij dat niet kan, denk ik dat iemand die al vanaf zijn zesde alleen her en der rond zit te dobberen en waarschijnlijk vaker dan eens te maken heeft gehad met een kapotte motor (die je toch nodig hebt bij sluizen ed) daar toch wel enig verstand van heeft

Dat zij de route niet zelf en/of alleen heeft uitgestippeld geloof ik trouwens zonder meer, dat is het werk van pa die een zo veilig mogelijke route in kindgerechte hapjes op papier heeft gezet.
Met andere woorden; die "jaren van voorbereiding" waren het leren van de hoogst noodzakelijke vaardigheden die nodig zijn om überhaupt alleen te kunnen zeilen.

Het is dus niet zo dat ze al meer dan uitstekend alleen kon zeilen en toen bedacht dat ze een solo wereldtocht wilde gaan maken, maar ze moest nog leren wat er voor nodig was....
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_72306495
En het betekent ook niet dat ze mentaal in staat is dit te volbrengen en vol te houden.
Mr. Prolapse 2009
pi_72306550
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 12:44 schreef Dragorius het volgende:
En het betekent ook niet dat ze mentaal in staat is dit te volbrengen en vol te houden.
Wanneer is dat wel het geval?
pi_72306552
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 11:42 schreef Disana het volgende:

[..]

Tja, sommige mensen nemen dingen aan, terwijl diezelfde mensen anderen verwijten dat ze aannames maken.
quote:

† In Memoriam † maandag 31 augustus 2009 @ 12:47:36 #150
137949 Disana
pi_72306587
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 12:38 schreef moussie het volgende:

[..]

Precies.
  † In Memoriam † maandag 31 augustus 2009 @ 12:49:22 #151
137949 Disana
pi_72306624
Het is zelfs opvallend dat overal is gezwegen over Laura's verder kunnen naast gewoon zeilen. Het lijkt me toch de moeite van het vermelden waard als je motortechniek en reparatie en navigatie beheerst.
pi_72306636
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 12:04 schreef moussie het volgende:

[..]

En dat is echt alles waaruit blijkt dat ze al jaren met dit project bezig was?

De rechter baseerde zich overigens op uitspraken van de vader, en kon geen ernstige verwaarlozing verwijten omdat dat het enige was dat voorhanden was. Weet je nog?
pi_72306675
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 12:44 schreef Dragorius het volgende:
In de route die is uitgestippeld zal ze niet langer als drie weken op zee zijn, steeds een tussenstop in een haven, dat lijkt me mentaal prima vol te houden.
pi_72306700
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 12:50 schreef Anarki het volgende:

[..]

In de route die is uitgestippeld zal ze niet langer als drie weken op zee zijn, steeds een tussenstop in een haven, dat lijkt me mentaal prima vol te houden.
Zelfs in die havens heeft ze geen sociaal contact in de normale zin van het woord.
Het is immers een solo-tocht toch?
Mr. Prolapse 2009
pi_72306754
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 12:51 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Zelfs in die havens heeft ze geen sociaal contact in de normale zin van het woord.
Dus? Verbieden de regels dan dat je met iemand praat?
pi_72306778
quote:

[..]

Geen sociaal contact in de havens, wie zegt dat dat zo zal zijn?
Waar staat dat, ze zeilt solo van haven naar haven.
  maandag 31 augustus 2009 @ 12:58:19 #157
62292 MOVO
pi_72306858
Ze heeft nog nooit weken alleen op het water gezeten. Dat krijg je echt niet voor elkaar als je in de zomervakantie over de friese meren of tussen de waddeneilanden zeilt.

Op haar site worden al haar zeilervaringen als kwalificaties naar voren gebracht, als zij aantoonbare kennis in navigeren/communiceren/overleven/EHBO had gehad (ISAF cursussen ik noem maar wat) dan hadden die kwalificaties daar ook wel bijgestaan.
  maandag 31 augustus 2009 @ 12:58:43 #158
3542 Gia
User under construction
pi_72306871
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 12:53 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Dus? Verbieden de regels dan dat je met iemand praat?
Kent ze alle talen? Veel mensen kunnen wel Engels, maar lang niet overal wordt dat gesproken.
Hoe is haar Frans en Spaans?
pi_72306873
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 12:42 schreef Leandra het volgende:

[..]

Met andere woorden; die "jaren van voorbereiding" waren het leren van de hoogst noodzakelijke vaardigheden die nodig zijn om überhaupt alleen te kunnen zeilen.

Het is dus niet zo dat ze al meer dan uitstekend alleen kon zeilen en toen bedacht dat ze een solo wereldtocht wilde gaan maken, maar ze moest nog leren wat er voor nodig was....
Ze zat tussen d'r zesde en tiende al alleen op een boot, op de binnenwateren, dus ja, dat kon ze al .. die 3-4 jaar voorbereiding was om te leren zeezeilen, daar komt namelijk meer bij kijken
pleased to meet you
  † In Memoriam † maandag 31 augustus 2009 @ 13:01:23 #160
137949 Disana
pi_72306923
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 12:58 schreef MOVO het volgende:

Op haar site worden al haar zeilervaringen als kwalificaties naar voren gebracht, als zij aantoonbare kennis in navigeren/communiceren/overleven/EHBO had gehad (ISAF cursussen ik noem maar wat) dan hadden die kwalificaties daar ook wel bijgestaan.
Inderdaad. Laura lijkt kortom een pretzeilertje.
pi_72306937
quote:

[..]

Ik heb begrepen dat ze daar juist contacten moet opdoen, zodat ze niet moederziel alleen vaart maar in een groepje. Voor haar veiligheid is dat veel beter natuurlijk, maar toch kennelijk niet belangrijk genoeg om van te voren te regelen.
Ook hier straalt de gedegen voorbereiding weer vanaf..
pi_72306946
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 12:46 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Tja, sommige mensen nemen dingen aan, terwijl diezelfde mensen anderen verwijten dat ze aannames maken.
[..]
Je mag niet concluderen dat iemand behoorlijk slim is met zo'n schooladvies en wat zij voor de rest zo doet?
pleased to meet you
pi_72306951
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 12:54 schreef Anarki het volgende:

[..]

Geen sociaal contact in de havens, wie zegt dat dat zo zal zijn?
Waar staat dat, ze zeilt solo van haven naar haven.
Hoeveel talen zal ze beheersen? Of in ieder geval "voldoende" voor de basis?
Mr. Prolapse 2009
pi_72306964
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 12:58 schreef Gia het volgende:

[..]

Kent ze alle talen? Veel mensen kunnen wel Engels, maar lang niet overal wordt dat gesproken.
Hoe is haar Frans en Spaans?
Ach menig toerist redt zichzelf wel. Daarnaast zijn havens vaak internationaal georiënteerd. Menigeen bezoekt landen zonder de taal te beheersen.
pi_72307015
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 12:58 schreef moussie het volgende:

[..]

Ze zat tussen d'r zesde en tiende al alleen op een boot, op de binnenwateren, dus ja, dat kon ze al .. die 3-4 jaar voorbereiding was om te leren zeezeilen, daar komt namelijk meer bij kijken
Oh ja, op het IJsselmeer en onder de kust enzo, wat volgens jou weer veel gevaarlijker was dan open zee, een aantal posts geleden..
Volgens de verklaring van de vader heeft ze pas zeezeilen geleerd toen ze de oversteek naar Engeland wilde maken. Hoelang was dat ook weer geleden?
pi_72307018
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 13:01 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Ik heb begrepen dat ze daar juist contacten moet opdoen, zodat ze niet moederziel alleen vaart maar in een groepje. Voor haar veiligheid is dat veel beter natuurlijk, maar toch kennelijk niet belangrijk genoeg om van te voren te regelen.
Ook hier straalt de gedegen voorbereiding weer vanaf..
Misschien is het in deze wel even handig om dat onderzoek af te wachten, en in hoeverre pa's bewering dat zijn netwerk haar overal opwacht wel of niet klopt .. alvorens alweer de gedegenheid van de voorbereiding in twijfel te trekken
pleased to meet you
  maandag 31 augustus 2009 @ 13:05:55 #167
62292 MOVO
pi_72307023
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 13:02 schreef moussie het volgende:

[..]

Je mag niet concluderen dat iemand behoorlijk slim is met zo'n schooladvies en wat zij voor de rest zo doet?
Niemand heeft dat schooladvies gezien, en als dat al zo is dan is ze dom en lui, dom omdat ze de mogelijkheid om een universitaire opleiding te volgen op zijn minst bemoeilijkt en lui omdat ze liever zonder inspanning havo doet dan met enige inspanning vwo.

[ Bericht 1% gewijzigd door MOVO op 31-08-2009 13:12:48 ]
pi_72307052
quote:

[..]

O ja, en daarom doet ze nu havo, dat is waar ook.
pi_72307058
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 13:05 schreef moussie het volgende:

[..]

Misschien is het in deze wel even handig om dat onderzoek af te wachten, en in hoeverre pa's bewering dat zijn netwerk haar overal opwacht wel of niet klopt .. alvorens alweer de gedegenheid van de voorbereiding in twijfel te trekken
Ik baseerde me wel op informatie die jij gaf in je eerdere posts..
pi_72307085
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 13:07 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

O ja, en daarom doet ze nu havo, dat is waar ook.
Ah gaan we weer niveau bashen?
pi_72307140
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 13:08 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Ah gaan we weer niveau bashen?
Is het bashen als je gewoon een feit noemt?
pi_72307163
quote:

[..]

We concluderen allemaal weleens wat..
Jij vond het feit dat de moeder tegen de reis was, maar er niet teveel tegenin wilde gaan een indicatie dat het haar 'drive' was en niet die van haar vader.
Ik vind het eerder een indicatie dat ze een manipulatief klein mormel is.

En als ik me moet baseren op wat zij doet.. havo terwijl ze een vwo advies schijnt gekregen te hebben.. Dat is behoorlijk dom, in mijn ogen.
pi_72307192
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 13:05 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Oh ja, op het IJsselmeer en onder de kust enzo, wat volgens jou weer veel gevaarlijker was dan open zee, een aantal posts geleden..
Volgens de verklaring van de vader heeft ze pas zeezeilen geleerd toen ze de oversteek naar Engeland wilde maken. Hoelang was dat ook weer geleden?
Dat was haar eerste zeezeiltocht alleen heb ik begrepen, zij heeft daarvoor aardig wat zeemijlen gedaan met haar vader die toezicht hield op wat zei deed ..

en ja, het is in zoverre gevaarlijker dat de golfslag anders is, korter, grotere kans om over boord te slaan, en het is arbeidsintensiever dan zeezeilen
pleased to meet you
pi_72307228
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 13:10 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Is het bashen als je gewoon een feit noemt?
Je maakt die opmerking niet voor niets.
pi_72307282
Kortom, alles is waarschijnlijk tot zeer waarschijnlijk goed geregeld voor Laura, alleen de instantie's zijn erop tegen.

Ik las weer dat de Raad voor de Kinderbescherming en Bureau Jeugdzorg een rechtzaak hebben aangespannen tegen de ouders om hun in het ouderlijk gezag te beperken.
Ik kan me die twijfels best goed voorstellen maar hier gaan mijn haren toch wel een beetje van overeind staan. Ik vind dit een vrij grove inbreuk in de rechten van de ouders. (vrij vertaald: wie the f**k denken die instanties wel niet dat ze zijn?)
Enne..Zoveel mensen met die drang en het lef ervoor zijn er helaas niet meer tegenwoordig. Ik kan er alleen maar bewondering voor opbrengen als iemand dat zou volbrengen, of het in elk geval probeert.
En die school, mwach.... als jij het op die leeftijd in je mars hebt om 2 jaar lang solo de wereld rond te zeilen dan kom je er wel later..
  maandag 31 augustus 2009 @ 13:19:26 #176
62292 MOVO
pi_72307318
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 13:13 schreef moussie het volgende:

[..]

Dat was haar eerste zeezeiltocht alleen heb ik begrepen, zij heeft daarvoor aardig wat zeemijlen gedaan met haar vader die toezicht hield op wat zei deed ..
Ik lees nergens dat ze daarvoor aardig wat zeemeijlen gedaan heeft, behoudens wadden. Hoe hou je toezicht als zij alleen (is dus zonder vader) op de friese meren, tussen de waddeneilanden of heen en weer naar engeland zeilt? Waar bestaat dat toezicht dan uit?
pi_72307348
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 13:05 schreef MOVO het volgende:

[..]

Niemand heeft dat schooladvies gezien, en als dat al zo is dan is ze dom en lui, dom omdat ze de mogelijkheid om een universitaire opleiding te volgen op zijn minst bemoeilijkt en lui omdat ze liever zonder inspanning havo doet dan met enige inspanning vwo.
Duh, ze wil en zeilen en haar HAVO-diploma halen, dus lui is zij niet bepaald, en als zij terugkomt is zij 16, doet haar eindexamen en heeft dan haar papiertje op zak .. zij is dan net zo kansloos als al die andere HAVO-scholieren met 'maar' een HAVO-diploma begrijp ik?
pleased to meet you
pi_72307386
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 13:15 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Je maakt die opmerking niet voor niets.
Dat is waar. Ik deed dat om een punt te maken. Zonde als iemand onder haar/zijn niveau gaat leren.
pi_72307483
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 13:22 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dat is waar. Ik deed dat om een punt te maken. Zonde als iemand onder haar/zijn niveau gaat leren.
Dat je op zo'n zeereis ook heel wat leert negeer je even, en dat zij jong genoeg is om die 'schade' in te halen ook
pleased to meet you
pi_72307521
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 13:13 schreef moussie het volgende:

[..]

en ja, het is in zoverre gevaarlijker dat de golfslag anders is, korter, grotere kans om over boord te slaan, en het is arbeidsintensiever dan zeezeilen
En dat is de voorbereiding voor een solozeiltocht rond de wereld?

Volgens mij word je alleen eerder zeeziek bij een korte golfslag, dat je daardoor eerder overboord slaat heb ik nog nooit gehoord.
  maandag 31 augustus 2009 @ 13:27:34 #181
62292 MOVO
pi_72307530
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 13:20 schreef moussie het volgende:

[..]

Duh, ze wil en zeilen en haar HAVO-diploma halen, dus lui is zij niet bepaald, en als zij terugkomt is zij 16, doet haar eindexamen en heeft dan haar papiertje op zak .. zij is dan net zo kansloos als al die andere HAVO-scholieren met 'maar' een HAVO-diploma begrijp ik?
Ze is wel lui, ze zegt dat ze school belangrijk vindt maar wil er geen inspanning voor doen, ze gaat liever zeilen. Ze had het met haar veronderstelde intelligentie ook kunnen combineren met vwo, dan had ze als zij terugkomt (voorondersteld dat ze gaat) ook haar vwo af kunnen maken.
pi_72307587
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 13:27 schreef MOVO het volgende:

[..]

Ze is wel lui, ze zegt dat ze school belangrijk vindt maar wil er geen inspanning voor doen, ze gaat liever zeilen. Ze had het met haar veronderstelde intelligentie ook kunnen combineren met vwo, dan had ze als zij terugkomt (voorondersteld dat ze gaat) ook haar vwo af kunnen maken.
Die school, mwach.... als jij het op die leeftijd in je mars hebt om 2 jaar lang solo de wereld rond te zeilen dan kom je er wel later..
pi_72307667
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 13:19 schreef MOVO het volgende:

[..]

Ik lees nergens dat ze daarvoor aardig wat zeemeijlen gedaan heeft, behoudens wadden. Hoe hou je toezicht als zij alleen (is dus zonder vader) op de friese meren, tussen de waddeneilanden of heen en weer naar engeland zeilt? Waar bestaat dat toezicht dan uit?
Stond in de uitspraak van de rechter als ik het goed herinner, en die vriend van hun bij Knevel had het er ook over .. en dat hield dus in dat zij wel al het werk deed en pa op haar vingers keek of zij het wel goed doet .. en uit een paar van de comments die ik op Zeilen las, naast elkaar liggen in de sluis na terugkeer, was pa nogal streng met dat toezicht ..

Maar ja, als je uitgangspunt is dat dit pa's droom is, dat die dat kind gepusht heeft aan alle kanten, dan is een conclusie dat hij haar onvoorbereid haar dood instuurt natuurlijk niet ver weg
pleased to meet you
pi_72307743
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 13:29 schreef Anarki het volgende:

[..]

Die school, mwach.... als jij het op die leeftijd in je mars hebt om 2 jaar lang solo de wereld rond te zeilen dan kom je er wel later..
Als je het op die leeftijd in je mars hebt om vwo te doen, kun altijd nog 2 jaar gaan solozeilen...

Maar ze denkt dus dat ze havo kan doen terwijl ze zeilt.. Waarom zou geen vwo kunnen doen?
pi_72307780
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 13:35 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Als je het op die leeftijd in je mars hebt om vwo te doen, kun altijd nog 2 jaar gaan solozeilen...

Maar ze denkt dus dat ze havo kan doen terwijl ze zeilt.. Waarom zou geen vwo kunnen doen?
Als ze het op deze leeftijd zou gaan doen, krijgt ze ook nog eens een vermelding in het guinness book of records
pi_72307861
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 13:36 schreef Anarki het volgende:

[..]

Als ze het op deze leeftijd zou gaan doen, krijgt ze ook nog eens een vermelding in het guinness book of records
win win
  † In Memoriam † maandag 31 augustus 2009 @ 13:40:01 #187
137949 Disana
pi_72307885
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 13:36 schreef Anarki het volgende:

[..]

Je leest nog maar net mee he?
  maandag 31 augustus 2009 @ 13:40:03 #188
62292 MOVO
pi_72307886
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 13:31 schreef moussie het volgende:

[..]

Stond in de uitspraak van de rechter als ik het goed herinner, en die vriend van hun bij Knevel had het er ook over .. en dat hield dus in dat zij wel al het werk deed en pa op haar vingers keek of zij het wel goed doet .. en uit een paar van de comments die ik op Zeilen las, naast elkaar liggen in de sluis na terugkeer, was pa nogal streng met dat toezicht ..

Maar ja, als je uitgangspunt is dat dit pa's droom is, dat die dat kind gepusht heeft aan alle kanten, dan is een conclusie dat hij haar onvoorbereid haar dood instuurt natuurlijk niet ver weg
Jij denkt wel veel voor anderen.

In de uitspraak stond het verweer van vader en die zei dat hij veel zeezeiltochten met zijn dochter heeft gemaakt, die zijn echter nergens terug te vinden ook op Laura's site niet, ik vraag me dan ook af of dit wel zo is.

Ik denk weldegelijk dat dit ook haar droom is, ik denk alleen dat haar vader vergeten is dat hij 25 was toen hij de wereld over zeilde, dat hij de binnenvaartschool achter de rug had en dat hij vergeet dat zijn dochter nog maar 13 is.
  maandag 31 augustus 2009 @ 13:43:01 #189
133785 Demophon
Exactemundo!
pi_72307968
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 13:18 schreef Anarki het volgende:
Kortom, alles is waarschijnlijk tot zeer waarschijnlijk goed geregeld voor Laura, alleen de instantie's zijn erop tegen.

Ik las weer dat de Raad voor de Kinderbescherming en Bureau Jeugdzorg een rechtzaak hebben aangespannen tegen de ouders om hun in het ouderlijk gezag te beperken.
Ik kan me die twijfels best goed voorstellen maar hier gaan mijn haren toch wel een beetje van overeind staan. Ik vind dit een vrij grove inbreuk in de rechten van de ouders. (vrij vertaald: wie the f**k denken die instanties wel niet dat ze zijn?)
Enne..Zoveel mensen met die drang en het lef ervoor zijn er helaas niet meer tegenwoordig. Ik kan er alleen maar bewondering voor opbrengen als iemand dat zou volbrengen, of het in elk geval probeert.
En die school, mwach.... als jij het op die leeftijd in je mars hebt om 2 jaar lang solo de wereld rond te zeilen dan kom je er wel later..
Ik heb ook bewondering voor haar ambities.

Maar stel dat ze onderweg verongelukt met haar bootje wat dan? Hoe ga jij dan reageren? Zoiets van: ze had het in haar mars, maar ze kwam er niet meer mee... later?
"All great truths begin as blasphemies" - George Bernard Shaw, Ierse vrijdenker (1856 - 1950)
"Religion is regarded by common people as true, by the wise as false, and by rulers as useful" - Lucius Annaeus Seneca, Romeinse filosoof (4 BC - 65 AD)
pi_72308167
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 13:43 schreef Demophon het volgende:

[..]

Ik heb ook bewondering voor haar ambities.

Maar stel dat ze onderweg verongelukt met haar bootje wat dan? Hoe ga jij dan reageren? Zoiets van: ze had het in haar mars, maar ze kwam er niet meer mee... later?
Hoe ik reageer als ze is overleden, hangt af van de doodsoorzaak.
Maar ik ga er helemaal niet vanuit dat ze zal sterven; zoals de zeiltocht is voorbereid gaat het haar zeker lukken, ik heb bewondering en respect en gun haar dat plekje in het guinness book of records.
Alle doomscenario's de boventoon laten voeren is geen goed uitgangspunt vind ik, wel zoveel mogelijk het gevaar uitbannen, maar daar is vast goed over nagedacht.
pi_72308364
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 13:18 schreef Anarki het volgende:

Het gaat, althans wat mij betreft, niet om haar drang en ambitie en lef, maar wel om de voorbereiding.

In plaats van een gedegen voorbereiding zien we dat haar vader haar niet eens wilde ophalen cq. opwachten in Engeland, waar ze in haar eentje naartoe voer, bij wijze van test voor haar grote reis..
pi_72308409
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 13:40 schreef MOVO het volgende:

[..]

Jij denkt wel veel voor anderen.
ik denk niet voor anderen, ik zeg dat een bepaald uitgangspunt al gauw leidt tot een bepaalde conclusie. De 'je' was niet persoonlijk bedoelt in deze.
quote:
In de uitspraak stond het verweer van vader en die zei dat hij veel zeezeiltochten met zijn dochter heeft gemaakt, die zijn echter nergens terug te vinden ook op Laura's site niet, ik vraag me dan ook af of dit wel zo is.
Tja, pa zal dan wel liegen hé, en zijn kind onvoorbereid de dood in sturen, zo'n eikel is het wel.
quote:
Ik denk weldegelijk dat dit ook haar droom is, ik denk alleen dat haar vader vergeten is dat hij 25 was toen hij de wereld over zeilde, dat hij de binnenvaartschool achter de rug had en dat hij vergeet dat zijn dochter nog maar 13 is.
En ik denk dat pa dat helemaal niet vergeten is, dat hij bedacht heeft wat hij kon om die reis uit te stellen, dat hij haar ondertussen wel in haar droom gesteund heeft, zoals een goede ouder behoort te doen, haar alles geleerd heeft wat hij wist en onder toezicht heeft laten oefenen, zoals een goede ouder behoort te doen, en voor haar een reisroute gepland heeft in kindgerechte hapjes, met opvang onderweg, zoals een goede ouder behoort te doen
pleased to meet you
pi_72308542
quote:
[b]Op maandag 31 augustus 2009 13:58
En ik denk dat pa dat helemaal niet vergeten is, dat hij bedacht heeft wat hij kon om die reis uit te stellen, dat hij haar ondertussen wel in haar droom gesteund heeft, zoals een goede ouder behoort te doen, haar alles geleerd heeft wat hij wist en onder toezicht heeft laten oefenen, zoals een goede ouder behoort te doen, en voor haar een reisroute gepland heeft in kindgerechte hapjes, met opvang onderweg, zoals een goede ouder behoort te doen
En haar opwachten aan de kade, toen zij aankwam in Engeland, zoals een goede ouder behoort te doen..

Oh nee, hij had helemaal geen zin om over te komen..

Of trek ik nu weer te snel conclusies?
pi_72308707
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 14:03 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

En haar opwachten aan de kade, toen zij aankwam in Engeland, zoals een goede ouder behoort te doen..

En jij denkt dat ze onderweg geen contact hebben met elkaar? Of gaat het je om het emotionele momentje dat pa met een vlaggetje op de kade staat te zwaaien? Ik denk niet dat het daar de personen voor zijn.
pi_72308770
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 14:03 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Het is geen kleuter hoor, je hebt radio-contact van 'ben goed aangekomen' en morgen zeilt ze terug en dan wacht je haar daar wel op .. het geld wat zo'n reis naar Engeland kost besteed je liever aan goede apparatuur op de Guppy? Dat die man naïef is te denken dat de Britse autoriteiten hem op zijn woord (of hun eigen ogen) geloven ben ik zonder meer met je eens, van bureaucratie heeft die man in z'n geheel geen kaas gegeten heb ik de indruk, ietwat wereldvreemd, maar dat kom je wel vaker tegen bij zeilers.
pleased to meet you
pi_72308880
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 14:13 schreef moussie het volgende:

[..]

Het is geen kleuter hoor, je hebt radio-contact van 'ben goed aangekomen' en morgen zeilt ze terug en dan wacht je haar daar wel op .. het geld wat zo'n reis naar Engeland kost besteed je liever aan goede apparatuur op de Guppy? Dat die man naïef is te denken dat de Britse autoriteiten hem op zijn woord (of hun eigen ogen) geloven ben ik zonder meer met je eens, van bureaucratie heeft die man in z'n geheel geen kaas gegeten heb ik de indruk, ietwat wereldvreemd, maar dat kom je wel vaker tegen bij zeilers.
Ja, daar heb je gelijk in.
pi_72308901
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 14:17 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Hoe voorspelbaar....
pi_72309037
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 14:10 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

En jij denkt dat ze onderweg geen contact hebben met elkaar? Of gaat het je om het emotionele momentje dat pa met een vlaggetje op de kade staat te zwaaien? Ik denk niet dat het daar de personen voor zijn.
Lijkt me toch wel dat je er bent, als dit daadwerkelijk een onderdeel was van de voorbereiding van die reis.
Hij wilde pas overkomen toen ze vast zat en vervolgens liet hij haar toch weer alleen terugvaren... Over dat aspect van zijn 'plannetje' heeft ie het niet.. Wat dan te denken van de rest van zijn beweringen? Met de waarheid neemt hij het niet zo nauw..
  maandag 31 augustus 2009 @ 14:24:09 #199
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_72309056
quote:
[..]
De man is niet minder naïef door te denken dat de Britse autoriteiten zijn 11-jarige die alleen op een zeilbootje de haven binnenvaart gewoon weer laten vertrekken omdat ze iemand gesproken hebben die zegt haar vader te zijn.

Sterker nog, het is al de naïef voor woorden om te denken dat ze het wel prima zullen vinden dat een kind van die leeftijd alleen de Noordzee overvaart.

Papa kan wel meer "normaal" vinden, maar dat wil nog niet zeggen dat de rest van de wereld dat ook vindt, en verbaasd en tegendraads reageren als je door de autoriteiten van een ander land gesommeerd wordt je kind te komen ophalen getuigt niet echt van goede voorbereiding en ouderlijke verantwoordelijkheid.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_72309100
quote:

[..]

Dat radiocontact vezin je zelf..
En wat kost nou een ritje naar Engeland? Dat is helemaal niks vergeleken met wat zo'n project kost.
Oh wacht, de financiering was ook nog niet rond, toch?
pi_72309195
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 14:23 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Lijkt me toch wel dat je er bent, als dit daadwerkelijk een onderdeel was van de voorbereiding van die reis.
Hij wilde pas overkomen toen ze vast zat en vervolgens liet hij haar toch weer alleen terugvaren... Over dat aspect van zijn 'plannetje' heeft ie het niet.. Wat dan te denken van de rest van zijn beweringen? Met de waarheid neemt hij het niet zo nauw..
Ik zie zelf weinig nut om op de kade te staan vlaggen. Daarnaast zou ik haar ook alleen terug laten varen. Je hebt vertrouwen in je kind of je hebt het niet.
Dat hij haar uit een kindertehuis moest halen was slechts een formaliteit om vervolgens weer aan de terugreis te beginnen.
pi_72309210
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 14:17 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Alleen als ze de giek tegen hun harses hebben gehad..
pi_72309295
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 14:29 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Ik zie zelf weinig nut om op de kade te staan vlaggen. Daarnaast zou ik haar ook alleen terug laten varen. Je hebt vertrouwen in je kind of je hebt het niet.
Dat hij haar uit een kindertehuis moest halen was slechts een formaliteit om vervolgens weer aan de terugreis te beginnen.
Wat heeft dat met vertrouwen te maken? Het is toch hardstikke leuk als je kind zo'n mijlpaal haalt?

Ik weet niet wat je een formaliteit noemt..
pi_72309418
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 14:32 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Wat heeft dat met vertrouwen te maken? Het is toch hardstikke leuk als je kind zo'n mijlpaal haalt?

Ik weet niet wat je een formaliteit noemt..
Het maakt het in mijn ogen niet minder hartstikke leuk of je nu wel of niet op die kade staat. Vader en dochter zijn denk ik (aanname) zo nuchter als de pest.
pi_72309474
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 14:37 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Het maakt het in mijn ogen niet minder hartstikke leuk of je nu wel of niet op die kade staat. Vader en dochter zijn denk ik (aanname) zo nuchter als de pest.
ik vind het harteloos als je zo met elkaar omgaat.. Er spreekt ook desinteresse uit.
En dat hij pas wilde overkomen toen ze werd vastgezet.. En haar vervolgens toch alleen liet vertrekken, daar spreekt een ronduit asociale houding uit..
Het was ook niet de eerste keer dat hij meende regels te moeten breken omdat ze hem niet uitkwamen. Ik krijg de indruk dat hij zelf in zijn puberteit is blijven hangen en een probleem met gezag heeft.
maar ja, in hoeverre die conclusie een aanname is..

[ Bericht 31% gewijzigd door Enneacanthus_Obesus op 31-08-2009 14:45:55 ]
pi_72309544
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 14:38 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

ik vind het harteloos als je zo met elkaar omgaat..
Dat mag je vinden natuurlijk. Anderen voelen zich er prettig bij.
pi_72309734
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 14:37 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Als ze zo nuchter zijn zou Laura eerst haar school afmaken en dán gaan zeilen.
pi_72309764
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 14:41 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Dat mag je vinden natuurlijk. Anderen voelen zich er prettig bij.
Ik zou niet weten wie, maar ok.. Als jij het zegt.
pi_72309847
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 14:48 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Maar dan zou ze geen guinness book of records plek krijgen en die gun ik haar wel.
  † In Memoriam † maandag 31 augustus 2009 @ 14:52:42 #210
137949 Disana
pi_72309871
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 14:51 schreef Anarki het volgende:

[..]

Maar dan zou ze geen guinness book of records plek krijgen .
Nogmaal: je komt écht pas in dit topic kijken he?

Ik meldde drie dagen geleden al dat Guinness haar te jong vindt.
pi_72310069
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 14:52 schreef Disana het volgende:

[..]

Nogmaal: je komt écht pas in dit topic kijken he?

Ik meldde drie dagen geleden al dat Guinness haar te jong vindt.
Ohw das jammer voor Laura.
pi_72311106
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 14:48 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Je zou ook kunnen redeneren dat ze nuchter zijn en twee jaar via de wereldschool met school bezig zijn. Mits je als kind nuchter en serieus genoeg bent.
  maandag 31 augustus 2009 @ 15:41:13 #213
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_72311286
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 14:59 schreef Anarki het volgende:
[..]
Ohw das jammer voor Laura.
Dat is helemaal niet jammer voor Laura, nu kan ze gewoon naar school blijven gaan haar diploma halen en daarna gaan doen wat ze wil.... zonder dat jeugdzorg of wie dan ook zich ertegen kan verzetten.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_72311417
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 15:41 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat is helemaal niet jammer voor Laura, nu kan ze gewoon naar school blijven gaan haar diploma halen en daarna gaan doen wat ze wil.... zonder dat jeugdzorg of wie dan ook zich ertegen kan verzetten.
Ik en waarschijnlijk vele met mij vinden het jammer voor Laura, en Laura vindt dat ook vast jammer, jij vindt het niet jammer.
Ik word af en toe een beetje moe van de 'Nursing State' waarin we leven .
  maandag 31 augustus 2009 @ 15:51:43 #215
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72311620
Ik word een beetje moe van mensen zoals Laura en haar vader.
  maandag 31 augustus 2009 @ 15:54:44 #216
798 voyeur
bemoeit zich
pi_72311714
Twee vragen:
heeft de gemeente haar uitschrijvingsverzoek nu ingewilligd
heeft ze inmiddels een geldig paspoort voor Nieuw-Zeeland (het vorige was verlopen)

Iemand met een antwoord?
Here we are now, entertain us.
  maandag 31 augustus 2009 @ 15:59:16 #217
67205 Colplay
How you doin??
pi_72311876
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 15:51 schreef Marrije het volgende:
Ik word een beetje moe van mensen zoals Laura en haar vader.
Je hoeft dit topic natuurlijk niet te lezen
pi_72312055
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 15:45 schreef Anarki het volgende:

[..]

Ik en waarschijnlijk vele met mij vinden het jammer voor Laura, en Laura vindt dat ook vast jammer, jij vindt het niet jammer.
Ik word af en toe een beetje moe van de 'Nursing State' waarin we leven .
Nursing State?
Mag je een baby van 1 jaar ook op een zeilboot zetten, een duwtje geven en maar kijken hoe hij de wereld rond komt, of is dat heel wat anders. Zo ja, waar zit dan de nieuwe leeftijdsgrens waarbij je zoiets mag doen?
Mij leek 18 jaar een mooie leeftijd.
Maar dat vind jij te oud.
Wat wordt het dan?
Bij 8 jaar?
Of moeten we het "van geval tot geval bekijken". Dan heb je constant al die kinderpsychologen bij de Knevels, de Pauwen en Wittemannen.

ZZZ
pi_72312155
ik heb eigenlijk weinig over haar moeder gelezen, wat vindt zij eigenlijk van de reis van haar dochter? Je leest alleen maar reacties van die Laura en van haar vader...?
“Civilised adults do not take apple juice with dinner...”
  maandag 31 augustus 2009 @ 16:16:28 #220
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_72312478
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 16:07 schreef AppleJuiceKid het volgende:
ik heb eigenlijk weinig over haar moeder gelezen, wat vindt zij eigenlijk van de reis van haar dochter? Je leest alleen maar reacties van die Laura en van haar vader...?
Haar moeder reageert niet zo in de media, maar in het begin zou zij eens gezegd hebben dat ze het accepteert om te voorkomen dat haar dochter zich van haar vervreemt.

Wat mij betreft komt dat een beetje over als "ik wil liever niet dat ze het doet, maar als ik alles op alles zet om haar tegen te houden dan zie ik m'n kind helemaal niet meer"
Wullie bin KOEL © Soneal
  maandag 31 augustus 2009 @ 17:11:26 #221
247008 ValseNoot
zingen kan je leren
pi_72314012
Hebben jullie als iets over het schoolgaan gehoord?
  maandag 31 augustus 2009 @ 17:40:11 #222
62292 MOVO
pi_72314764
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 13:20 schreef moussie het volgende:

[..]

Oh in een vlaag van verstandsverbijstering bedacht ik net dat de enige logische gedachtengang is dat zij ten tijde van de schoolkeuze idd al van plan was om een wereldreis te gaan maken echter na haar schooltijd: het grote verschil tussen havo en vwo is natuurlijk dat het vwo een jaar langer duurt. Haar droom van een recordpoging zal dan ook van een veel recentere datum zijn.
  maandag 31 augustus 2009 @ 17:50:51 #223
177711 ThunderBitch
"You know I Can"
pi_72315081
En ik ben nu moe van mezelf...
pi_72315280
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 14:25 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Dat radiocontact vezin je zelf..
En wat kost nou een ritje naar Engeland? Dat is helemaal niks vergeleken met wat zo'n project kost.
Oh wacht, de financiering was ook nog niet rond, toch?
Ze heeft radio aan boord, natuurlijk communiceer je onderweg ..

Voor de rest heeft zij de sponsors gezocht, daar heeft pa niets mee te maken cq moet zo'n reis op en neer zelf betalen, en met evtle treinkosten etc erbij loopt dat toch wel in de papieren .. ik kan me wel voorstellen dat die dat liever aan iets, in zijn ogen, zinvollers besteed
pleased to meet you
pi_72315460
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 17:40 schreef MOVO het volgende:

[..]

Oh in een vlaag van verstandsverbijstering bedacht ik net dat de enige logische gedachtengang is dat zij ten tijde van de schoolkeuze idd al van plan was om een wereldreis te gaan maken echter na haar schooltijd: het grote verschil tussen havo en vwo is natuurlijk dat het vwo een jaar langer duurt. Haar droom van een recordpoging zal dan ook van een veel recentere datum zijn.
nee, dat wou zij tegelijkertijd doen, en zij heeft voor HAVO gekozen omdat zij dan zeker is dat zij het haalt, iig dat papiertje binnen en nog niet eens later dan de leeftijdsgenootjes, en dan verder kijken
pleased to meet you
  maandag 31 augustus 2009 @ 18:17:12 #226
62292 MOVO
pi_72315809
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 18:04 schreef moussie het volgende:

[..]

nee, dat wou zij tegelijkertijd doen, en zij heeft voor HAVO gekozen omdat zij dan zeker is dat zij het haalt, iig dat papiertje binnen en nog niet eens later dan de leeftijdsgenootjes, en dan verder kijken
Ze was bang dat ze vwo niet zou halen?
Als ze erna wil verder kijken zijn er met vwo meer mogelijkheden, dus toch dom!
Hoe ben jij zo zeker dat jouw waarheid de waarheid is? Ik vind mijn gedachtengang voorlopig een stuk meer voor de hand klinken, ze laat zich er graag op voor staan dat ze slim is en leren leuk vind en dat staat nogal haaks op de angst om vwo niet te halen.
pi_72315844
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 14:24 schreef Leandra het volgende:

[..]

De man is niet minder naïef door te denken dat de Britse autoriteiten zijn 11-jarige die alleen op een zeilbootje de haven binnenvaart gewoon weer laten vertrekken omdat ze iemand gesproken hebben die zegt haar vader te zijn.
zucht .. is dit nou een voorbeeld van hoe zorgvuldig er gelezen wordt? Dat was begin dit jaar en zij is nu hoe oud ook alweer ?
quote:
Sterker nog, het is al de naïef voor woorden om te denken dat ze het wel prima zullen vinden dat een kind van die leeftijd alleen de Noordzee overvaart.

Papa kan wel meer "normaal" vinden, maar dat wil nog niet zeggen dat de rest van de wereld dat ook vindt, en verbaasd en tegendraads reageren als je door de autoriteiten van een ander land gesommeerd wordt je kind te komen ophalen getuigt niet echt van goede voorbereiding en ouderlijke verantwoordelijkheid.
Tja, dat zei ik dus ook, behoorlijk naïef, hoe durf je te denken dat het voldoet als jij doorgeeft je kind toestemming te hebben gegeven
pleased to meet you
  maandag 31 augustus 2009 @ 18:21:41 #228
247008 ValseNoot
zingen kan je leren
pi_72315941
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 18:04 schreef moussie het volgende:

[..]

Een beetje vreemd verhaal. Als je het VWO goed aankan, dan kost dat toch allemaal niet zoveel tijd? Ik ken bosjes vwo-ers die er van alles en nog wat naast doen.
  maandag 31 augustus 2009 @ 18:25:30 #229
62292 MOVO
pi_72316038
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 18:21 schreef ValseNoot het volgende:

[..]

Een beetje vreemd verhaal. Als je het VWO goed aankan, dan kost dat toch allemaal niet zoveel tijd? Ik ken bosjes vwo-ers die er van alles en nog wat naast doen.
Precies er zijn genoeg vwo-ers die in hun laatste jaar tevens een voorbereidend jaar voor conservatorium of dansacademie volgen.
pi_72316118
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 18:17 schreef MOVO het volgende:

[..]

Ze was bang dat ze vwo niet zou halen?
Als ze erna wil verder kijken zijn er met vwo meer mogelijkheden, dus toch dom!
Hoe ben jij zo zeker dat jouw waarheid de waarheid is? Ik vind mijn gedachtengang voorlopig een stuk meer voor de hand klinken, ze laat zich er graag op voor staan dat ze slim is en leren leuk vind en dat staat nogal haaks op de angst om vwo niet te halen.
Want je kan niet met je eindexamen HAVO op zak alsnog VWO doen of op een andere manier doorleren?
Jij wil haar leven bepalen op basis van wat jij belangrijk en verstandig vindt begrijp ik, zij heeft daar zelf niets over te vertellen, het is pas haar eigen leven als zij 18 is of zo?
pleased to meet you
pi_72316237
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 18:21 schreef ValseNoot het volgende:

[..]

Nah, het is gezien haar situatie het verstandigst wat ze kan doen .. op deze manier maakt zij zeker dat het papiertje toch binnen is mocht het kunnen leren onderweg tegen de verwachting in toch tegenvallen ..
pleased to meet you
  maandag 31 augustus 2009 @ 18:37:39 #232
62292 MOVO
pi_72316340
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 18:28 schreef moussie het volgende:

[..]

Want je kan niet met je eindexamen HAVO op zak alsnog VWO doen of op een andere manier doorleren?
Jij wil haar leven bepalen op basis van wat jij belangrijk en verstandig vindt begrijp ik, zij heeft daar zelf niets over te vertellen, het is pas haar eigen leven als zij 18 is of zo?
Dat kan natuurlijk maar waarom die omweg? Het is niet logisch.
Je denkt alweer voor een ander.....
Ik probeer alleen maar dat verhaal havo met vwo advies te volgen, en dat wringt. Waarom zou een meisje wat vwo aankan en dat kennelijk wel zo belangrijk vind om het te vermelden dat ze vwo aan zou kunnen, kiezen voor de havo?
Er zijn genoeg vwo-ers op hoog niveau met sport of muziek of ballet affijn vul maar in bezig. Ook kun je vwo volgen bij de wereldschool, waarom dan toch havo?

En dan klinkt mijn verklaring voor haar keuze voor havo niet zo gek, dan klinkt het wel logisch.
pi_72316343
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 18:33 schreef moussie het volgende:

[..]

Nah, het is gezien haar situatie het verstandigst wat ze kan doen .. op deze manier maakt zij zeker dat het papiertje toch binnen is mocht het kunnen leren onderweg tegen de verwachting in toch tegenvallen ..
Oh, dus daar ben jij ook wel een beetje bang voor, dat Laura de discipline niet op kan brengen? Trouwens, als ze daar lekker rustig (jouw woorden) op haar bootje zit, heeft ze alle tijd om VWO te doen. Geen afleiding dus ze kan zich goed concentreren en dan hoeft ze zich tijdens windstiltes ook niet te vervelen.
  maandag 31 augustus 2009 @ 18:44:39 #234
247008 ValseNoot
zingen kan je leren
pi_72316527
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 18:33 schreef moussie het volgende:

[..]

Nou, ik blijf het een raar verhaal vinden. Zoals ik net al schreef, er zijn zoveel scholieren die tijdrovende activiteiten ontplooien naast hun vwo, dat ik niet snap waarom Laura dat niet kan.
Het maakt mij verder niet uit, hoor, met havo kom je ook een eind, trouwens, al deed ze mavo,maar waarom vermeldt ze dat vwo-advies dan zelf zo nadrukkelijk?
En trouwens zelf zegt ze toch dat dat leren onderweg helemaal geen probleem is? Zij (en de Dekkerkliekers) gaan er toch juist van uit dat dat prima kan? Dan kies je toch niet voor een lagere opleiding?
Vreemd vind ik het allemaal.
  maandag 31 augustus 2009 @ 18:47:39 #235
62292 MOVO
pi_72316633
Kom moussie, bakzeil halen nu!
pi_72317282
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 18:37 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Oh, dus daar ben jij ook wel een beetje bang voor, dat Laura de discipline niet op kan brengen? Trouwens, als ze daar lekker rustig (jouw woorden) op haar bootje zit, heeft ze alle tijd om VWO te doen. Geen afleiding dus ze kan zich goed concentreren en dan hoeft ze zich tijdens windstiltes ook niet te vervelen.
Nee, daar ben ik niet bang voor .. ik hou als ieder verstandig mens rekening met het feit dat er onverwachte dingen kunnen gebeuren en dan is die keuze voor dat net iets makkelijkere traject voor de hand liggend, zelfs als het tegenvalt kan je toch je papiertje halen
pleased to meet you
  maandag 31 augustus 2009 @ 19:20:55 #237
247008 ValseNoot
zingen kan je leren
pi_72317562
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 19:10 schreef moussie het volgende:

[..]

Nee, daar ben ik niet bang voor .. ik hou als ieder verstandig mens rekening met het feit dat er onverwachte dingen kunnen gebeuren en dan is die keuze voor dat net iets makkelijkere traject voor de hand liggend, zelfs als het tegenvalt kan je toch je papiertje halen
Nou, ik blijf het raar vinden. Het meest logische is toch dat je denkt "Als er iets tegenvalt, kan ik altijd een jaartje langer over school doen." Bij elke scholier kan er wel iets tegenvallen, je kan achterop raken door verhuizing, omdat je oma overlijdt of omdat je de ziekte van Pfeiffer krijgt, om maar eens wat te noemen. Maar je kan toch geen scholier vinden die zegt: "Nou, ik ga maar een lagere schoolopleiding doen, voor het geval ik eens een tegenvaller krijg"
pi_72317594
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 18:44 schreef ValseNoot het volgende:

[..]

Nou, ik blijf het een raar verhaal vinden. Zoals ik net al schreef, er zijn zoveel scholieren die tijdrovende activiteiten ontplooien naast hun vwo, dat ik niet snap waarom Laura dat niet kan.
Het maakt mij verder niet uit, hoor, met havo kom je ook een eind, trouwens, al deed ze mavo,maar waarom vermeldt ze dat vwo-advies dan zelf zo nadrukkelijk?
En trouwens zelf zegt ze toch dat dat leren onderweg helemaal geen probleem is? Zij (en de Dekkerkliekers) gaan er toch juist van uit dat dat prima kan? Dan kies je toch niet voor een lagere opleiding?
Vreemd vind ik het allemaal.
Wat jij vergeet is dat al die andere tijdrovende activiteiten opgeschort kunnen worden op momenten dat het even wat minder gaat op school .. dat gebeurd dan ook geregeld.

En waarom zij dat benadrukt, misschien wel om aan te geven dat de hersencapaciteit er is, dat niemand zich zorgen hoeft te maken dat ze na die reis zonder diploma zit?
pleased to meet you
pi_72317667
quote:

[..]

Nee, ik vind het niet voor de hand liggen. Juist in de eenzaamheid kan ze afleiding vinden in een opleiding die wat meer van haar verlangt dan iets wat ze (volgens jou) met twee vingers in haar neus kan halen.
pi_72317736
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 19:20 schreef ValseNoot het volgende:

[..]

Nou, ik blijf het raar vinden. Het meest logische is toch dat je denkt "Als er iets tegenvalt, kan ik altijd een jaartje langer over school doen." Bij elke scholier kan er wel iets tegenvallen, je kan achterop raken door verhuizing, omdat je oma overlijdt of omdat je de ziekte van Pfeiffer krijgt, om maar eens wat te noemen. Maar je kan toch geen scholier vinden die zegt: "Nou, ik ga maar een lagere schoolopleiding doen, voor het geval ik eens een tegenvaller krijg"
Ze gaat dat HAVO traject van de wereldschool volgen, dat eindigt tegen die tijd dat zij terug is .. je kan je misschien voorstellen dat op het eind van je opleiding overstappen op een ander systeem, terug in de schoolbanken, heel moeilijk is? Beter is je diploma halen en van daaruit verder kijken, zoals zij dat in haar planning heeft staan
pleased to meet you
pi_72317924
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 19:24 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nee, ik vind het niet voor de hand liggen. Juist in de eenzaamheid kan ze afleiding vinden in een opleiding die wat meer van haar verlangt dan iets wat ze (volgens jou) met twee vingers in haar neus kan halen.
Nou, gezien het feit dat zij nu, als zij al mag vertrekken, 2 maanden later gaat betekend anders al een flinke klink in de kabel, zij zal voor de oversteek naar Zuid-Amerika dieper naar het zuiden moeten afdalen en dat is net iets ruiger dan die noordelijkere route vroeger in het jaar.. plus dat de eerste geplande pauzes korter moeten worden. Dus daar verdwijnen al heel wat ingeplande leermomenten, dankzij onverwachte tegenvallers.
pleased to meet you
  maandag 31 augustus 2009 @ 19:48:47 #242
62292 MOVO
pi_72318470
quote:

[..]

Tuurlijk blijf maar volhouden! Als het tegenvalt (m.a.w. als je de tijd niet kan vinden want discipline heeft ze dat is zo zeker als de paus katholiek is..) dan vindt ze wel de tijd voor havo maar niet voor vwo.

Da's gek want havo duurt namelijk een jaar korter dan vwo, de stof is minder omvangrijk namelijk. Het is niet zo dat de stof per schooljaar minder is anders zou de havo net zo lang duren als het vwo.
  maandag 31 augustus 2009 @ 19:50:19 #243
247008 ValseNoot
zingen kan je leren
pi_72318532
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 19:22 schreef moussie het volgende:

[..]

Wat jij vergeet is dat al die andere tijdrovende activiteiten opgeschort kunnen worden op momenten dat het even wat minder gaat op school .. dat gebeurd dan ook geregeld.

En waarom zij dat benadrukt, misschien wel om aan te geven dat de hersencapaciteit er is, dat niemand zich zorgen hoeft te maken dat ze na die reis zonder diploma zit?
Nou, nee hoor. Iemand die van plan is om na het vwo naar het conservatorium te gaan, kan zijn zang/muziek echt niet ff in de koelkast zetten, ook niet tijdens het examenjaar. Weet je wel wat je moet kunnen voordat ze je überhaupt toelaten tot en conservatorium? En denk je dat een zwemmer wat wedstrijden kan oveslaan in de competitie?
Maar volgens jou kan dus ieder ander schoolkind wel zijn activiteiten een tijdje opschorten in verband met school, maar nou net Laura Dekker kan dat niet. Rara.
O, ja, ik heb alle 15 draadjes gelezen en nou schiet het me te binnen Laura is bijzonder, want ze is op een boot geboren.
  maandag 31 augustus 2009 @ 19:52:05 #244
62292 MOVO
pi_72318588
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 19:26 schreef moussie het volgende:

[..]

Ze gaat dat HAVO traject van de wereldschool volgen, dat eindigt tegen die tijd dat zij terug is .. je kan je misschien voorstellen dat op het eind van je opleiding overstappen op een ander systeem, terug in de schoolbanken, heel moeilijk is? Beter is je diploma halen en van daaruit verder kijken, zoals zij dat in haar planning heeft staan
Ze gaat nu naar havo 2 toch? Gaat ze dan 4 schooljaren in 2 jaar doen?
pi_72318653
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 19:50 schreef ValseNoot het volgende:

[..]

Nou, nee hoor. Iemand die van plan is om na het vwo naar het conservatorium te gaan, kan zijn zang/muziek echt niet ff in de koelkast zetten, ook niet tijdens het examenjaar. Weet je wel wat je moet kunnen voordat ze je überhaupt toelaten tot en conservatorium? En denk je dat een zwemmer wat wedstrijden kan oveslaan in de competitie?
Maar volgens jou kan dus ieder ander schoolkind wel zijn activiteiten een tijdje opschorten in verband met school, maar nou net Laura Dekker kan dat niet. Rara.
O, ja, ik heb alle 15 draadjes gelezen en nou schiet het me te binnen Laura is bijzonder, want ze is op een boot geboren.
Hier sluit ik me bij aan. Ik zwom vroeger in de Nerderlandse selectie. Wij trainden 6 uur per dag! 2 uur voor schooltijd, 2 uur na schooltijd, en nog 2 uur in de avond. Op zaterdag wedstrijden, en op zondag speciale selectietrainingen. En ik heb toch echt mijn VWO doorlopen en behaald. Zou wat zijn zeg, als ik omwille van mijn sport maar een treetje lager zou gaan scholen
  maandag 31 augustus 2009 @ 20:06:31 #246
247008 ValseNoot
zingen kan je leren
pi_72319078
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 19:53 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Hier sluit ik me bij aan. Ik zwom vroeger in de Nerderlandse selectie. Wij trainden 6 uur per dag! 2 uur voor schooltijd, 2 uur na schooltijd, en nog 2 uur in de avond. Op zaterdag wedstrijden, en op zondag speciale selectietrainingen. En ik heb toch echt mijn VWO doorlopen en behaald. Zou wat zijn zeg, als ik omwille van mijn sport maar een treetje lager zou gaan scholen
Dan zat je dus behoorlijk hoog in de competitie, begrijp ik?
pi_72319127
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 20:06 schreef ValseNoot het volgende:

[..]

Dan zat je dus behoorlijk hoog in de competitie, begrijp ik?
Nederlandse selectie, zoals ik al zei.
  maandag 31 augustus 2009 @ 20:11:12 #248
62292 MOVO
pi_72319291
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 20:07 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

En toch vwo gehaald daar kan Dekkertje nog een puntje aan zuigen!
Waar zijn ze toch gebleven die meisjes van de witt?
  maandag 31 augustus 2009 @ 20:12:29 #249
247008 ValseNoot
zingen kan je leren
pi_72319338
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 20:07 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Das niet minnetjes.
Maakt je ook wel ervaringsdeskundige als je het hier hebt over puber ivm hobby(?) passie(?) sport(?) buiten de maatschappij te plaatsen.
pi_72319410
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 20:11 schreef MOVO het volgende:

[..]

En toch vwo gehaald daar kan Dekkertje nog een puntje aan zuigen!
Waar zijn ze toch gebleven die meisjes van de witt?
Weet je wat het is met topsporters (geldt trouwens ook voor mensen die op hoog niveau muzikaal zijn of een ander talent willen uitbuiten), dat zijn per definitie zeer gedreven mensen die alles uit de kast halen om te scoren en iig zichzelf te overtreffen. Oók op school! Dat is nu eenmaal de aard van dergelijke beestjes. Die willen nooit onder hun niveau belanden. Laat staan onder het niveau van een ander...
  † In Memoriam † maandag 31 augustus 2009 @ 20:19:41 #251
137949 Disana
pi_72319632
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 20:14 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Weet je wat het is met topsporters (geldt trouwens ook voor mensen die op hoog niveau muzikaal zijn of een ander talent willen uitbuiten), dat zijn per definitie zeer gedreven mensen die alles uit de kast halen om te scoren en iig zichzelf te overtreffen. Oók op school! Dat is nu eenmaal de aard van dergelijke beestjes. Die willen nooit onder hun niveau belanden. Laat staan onder het niveau van een ander...
Waarmee we weer terug zijn bij de 'bijzonderheid' van Laura Het is dus in elk geval een meisje dat niet zo gedreven is dat ze alle hooi op haar vork neemt die ze kan nemen.
  maandag 31 augustus 2009 @ 20:26:01 #252
247008 ValseNoot
zingen kan je leren
pi_72319880
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 20:14 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Ja, en die gedrevenheid mis ik wel bij Dekkertje, die het "leuk" vindt en kiest voor een pretroute onder de makkelijkste voorwaarden (als ik moet geloven wat ik lees zou het bijna een vakantie van twee jaar worden) en dat alles om samen met hamburgervreters in een boek te staan (waar ze trouwens toch niet in komt te staan).
pi_72319889
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 20:19 schreef Disana het volgende:

[..]

Waarmee we weer terug zijn bij de 'bijzonderheid' van Laura Het is dus in elk geval een meisje dat niet zo gedreven is dat ze alle hooi op haar vork neemt die ze kan nemen.
Ik herken die gedrevenheid die bij een werkelijke sporter hoort iig niet. Laura heeft haar tocht over 2 jaren uitgestippeld om het zichzelf iig zo comfortabel mogelijk te maken.

Mike Perham ging non-stop en wilde een without assistance record doen. Uiteindelijk had hij tegenslag en moest wel hulp inroepen voor de reparatie van zijn boot. De reis heeft 9 maanden geduurd, en hij kon dan iig het record vestigen van de jongste.

Jessica Watson gaat óók voor die nonstop reis, without assistance.

Dat zijn de bikkels, die willen tot het uiterste gaan. In de eerste plaats om zichzelf te bewijzen tov jezelf, en in de 2e plaats om die mijlpaal neer te zetten.

Laura wil een mijlpaal neerzetten, maar wel met de minst mogelijke inspanning.
pi_72320118
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 18:47 schreef MOVO het volgende:
Kom moussie, bakzeil halen nu!

Nee! Niet doen.. Soms -een enkele keer- zijn trollen leuk..

Moussie houdt dit topic levend

Dit bijvoorbeeld:
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 17:58 schreef moussie het volgende:

[..]

Ze heeft radio aan boord, natuurlijk communiceer je onderweg ..

Kostelijk!
quote:

Waar heb ik het godsnaam gehad over het al of niet hebben van een radio aan boord?

Wat betreft het opleidingsniveau: Je kunt van vwo toch terug naar havo, als dat met het zeilen echt niet te combineren is? En anders doe je 2 jaar vwo, en de resterende tijd in de schoolbanken als je terugbent
pi_72320330
quote:

[..]

Gewoon VWO doen en als t tegenvalt eventueel terug naar HAVO zou dan misschien een veel meer voor de hand liggende optie zijn
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_72320514
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 19:32 schreef moussie het volgende:

[..]

Nou, gezien het feit dat zij nu, als zij al mag vertrekken, 2 maanden later gaat betekend anders al een flinke klink in de kabel, zij zal voor de oversteek naar Zuid-Amerika dieper naar het zuiden moeten afdalen en dat is net iets ruiger dan die noordelijkere route vroeger in het jaar.. plus dat de eerste geplande pauzes korter moeten worden. Dus daar verdwijnen al heel wat ingeplande leermomenten, dankzij onverwachte tegenvallers.
Ze trekt 2 jaar uit voor die reis. Dat is gewoon heel erg ruim. Die 2 maanden minder zijn zo ingelopen. De mindere leermomenten zijn peanuts, ze heeft door die 2 maanden vertraging immers ook 2 maanden niet ingecalculeerde school.
"You know, boys, a nuclear reactor is a lot like a woman. You just have to read the manual and press the right buttons."
pi_72320612
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 20:38 schreef marsan het volgende:

[..]

Gewoon VWO doen en als t tegenvalt eventueel terug naar HAVO zou dan misschien een veel meer voor de hand liggende optie zijn
Ja, maar ik denk dat het meer is dat de familie Dekker in alles zo gunstig mogelijk uit de hoek wil komen. Beweren dat je kind Heeeeeeeeeeeeeeeeel intelligent is, en tegelijkertijd op de HAVO zitten, strookt niet. Dan heb je gewoon een gemiddelde intelligentie (en daar is overigens ook niets mis mee!)

Net zoals iedere keer dat tripje naar Engeland wordt aangehaald als toonbeeld van haar kunnen, maar dat er met geen letter wordt gerept over het feit dat Laura daar in een kindertehuis is gezet, en het meest achterlijke: papa weigerde aanvankelijk om haar daar uit te komen halen.

Het plaatje wordt zo mooi mogelijke opgepoetst. Schone schijn... leuke comedy serie trouwens!
  maandag 31 augustus 2009 @ 20:46:46 #258
78780 deedeetee
pi_72320635
Terwijl zij op haar ooie dooie akkertje rondsukkeltzeilt kan iemand anders wel haar nog niet eens behaalde record al breken en wat doet ze dan ? Nog een jaartje verder sukkelen of maar weer op huis aangaan omdat dat record er toch al niet meer inzit
pi_72320710
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 20:46 schreef deedeetee het volgende:
Terwijl zij op haar ooie dooie akkertje rondsukkeltzeilt kan iemand anders wel haar nog niet eens behaalde record al breken en wat doet ze dan ? Nog een jaartje verder sukkelen of maar weer op huis aangaan omdat dat record er toch al niet meer inzit
Is het je niet opgevallen dat Laura zelf altijd spreekt over een wereldreis, ipv een recordpoging?
pi_72320840
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 20:46 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Ja, maar ik denk dat het meer is dat de familie Dekker in alles zo gunstig mogelijk uit de hoek wil komen. Beweren dat je kind Heeeeeeeeeeeeeeeeel intelligent is, en tegelijkertijd op de HAVO zitten, strookt niet. Dan heb je gewoon een gemiddelde intelligentie (en daar is overigens ook niets mis mee!)

Net zoals iedere keer dat tripje naar Engeland wordt aangehaald als toonbeeld van haar kunnen, maar dat er met geen letter wordt gerept over het feit dat Laura daar in een kindertehuis is gezet, en het meest achterlijke: papa weigerde aanvankelijk om haar daar uit te komen halen.

Het plaatje wordt zo mooi mogelijke opgepoetst. Schone schijn... leuke comedy serie trouwens!
Tot nog toe blijkt uit alles dat de familie Dekker alles een beetje mooier maakt dan t is.
Ik heb echter nog niets kunnen zien waaruit zou blijken dat ze exceptioneel is. Een doorsnee meisje, naar mijn mening, met een iets meer dan doorsnee liefde voor zeilen en recordboeken.
pi_72320930
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 20:48 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Is het je niet opgevallen dat Laura zelf altijd spreekt over een wereldreis, ipv een recordpoging?
wereldreis en een beetje losbandig doen.
Spreekt volgens mij een stuk minder gedrevenheid uit dan die Engelse jongen die echt goed voorbereid was op een recordpoging.
  maandag 31 augustus 2009 @ 20:54:52 #262
247008 ValseNoot
zingen kan je leren
pi_72320959
quote:

[..]

Ja, vooral als je leest wat Pa daarover op de website zet:

"zet koers naar Engeland. Een week later is ze terug. “Zo lang alleen op zee, met wind, regen en golven, die zal wel genezen zijn”, hoopt haar vader stiekempjes."

Ja maar van die week zat ze wel een paar dagen in het kindertehuis te kleien
pi_72320985
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 20:52 schreef marsan het volgende:

[..]

Tot nog toe blijkt uit alles dat de familie Dekker alles een beetje mooier maakt dan t is.
Ik heb echter nog niets kunnen zien waaruit zou blijken dat ze exceptioneel is. Een doorsnee meisje, naar mijn mening, met een iets meer dan doorsnee liefde voor zeilen en recordboeken.
De liefde voor het Guiness Book of Records, hoort dan ook wel een beetje bij de leeftijd. Ik weet nog dat mijn klasgenootjes vroeger, ook een recordpoging hebben gedaan op die leeftijd. En met succes

Wipwappen!

Ik heb ze hard aangemoedigd toen in die week herfstvakantie

Maar dat zijn leuke ludieke recordjes, just for fun
pi_72321057
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 20:54 schreef marsan het volgende:

[..]

wereldreis en een beetje losbandig doen.
Spreekt volgens mij een stuk minder gedrevenheid uit dan die Engelse jongen die echt goed voorbereid was op een recordpoging.
Of van Jessica Watson, die meid ga ik echt volgen, ze vertrekt eerdaags.

http://www.jessicawatson.com.au/
pi_72321225
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 20:57 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Of van Jessica Watson, die meid ga ik echt volgen, ze vertrekt eerdaags.
Dat is is die Australische toch?
Die lijkt me ook wel een echte. Qua voorbereiding had ik iig al t idee dat zij ook wel meer heeft gedaan dan Laura.
pi_72321226
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 19:32 schreef moussie het volgende:

[..]

Die 2 maanden loopt ze nu vooruit op school, dus daar zie ik al geen probleem.

En zo zie je maar weer.. Hoe minder je voorbereidt, hoe meer onverwachte dingen er kunnen gebeuren.

Over onverwachte dingen gesproken: Het weer kan altijd tegenvallen.. En je kunt om wat voor reden dan ook uit de koers raken, vertraging oplopen, enz.
En daar komt de twijfel van velen vandaan. Als het bij zeilers met meer ervaring al geregeld misgaat..
pi_72321323
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 21:01 schreef marsan het volgende:

[..]

Dat is is die Australische toch?
Die lijkt me ook wel een echte. Qua voorbereiding had ik iig al t idee dat zij ook wel meer heeft gedaan dan Laura.
Ja, ik heb de afgelopen week wat ingelezen in haar voorbereidingen etc, ziet er veelbelovend uit.
  maandag 31 augustus 2009 @ 21:04:50 #268
62292 MOVO
pi_72321350
quote:

[..]

Dat vind ik ook zo verbazingwekkend dat het kanaal overzeilen als meesterproef wordt gezien en dat Pa uit puur enthousiasme of zuinigheid, daar wil ik vanaf zijn, thuis bleef.

Mike Perham moest van zijn vader de oceaan over en die hield toezicht door met zijn eigen boot zo dicht mogelijk in de buurt te zijn, overigens lukte dat niet altijd en was hij soms 12 uur bij hem vandaan( tot zover dus het vrolijk met z'n allen admiraalzeilen per etappe zoals het door de Dekkertjes wordt voorgesteld). Kennelijk hadden zij de tijd en moeite makkelijk kunnen besparen: een heen en weertje naar Nederland blijkt ruim voldoende.

Als je deze twee zeilertjes met elkaar vergelijkt dan is het overduidelijk dat het zoals oma Perham "ridiculous" is dat Laura dit verantwoord kan doen.
pi_72321374
quote:

[..]

Vandaar de termen 'pretroute' en 'feestroute'? Of zijn dat uitvindingen van Moussie?
pi_72321438
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 21:05 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Vandaar de termen 'pretroute' en 'feestroute'? Of zijn dat uitvindingen van Moussie?
Die termen komen idd bij moussie vandaan
pi_72321514
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 21:04 schreef MOVO het volgende:

[..]

Dat vind ik ook zo verbazingwekkend dat het kanaal overzeilen als meesterproef wordt gezien en dat Pa uit puur enthousiasme of zuinigheid, daar wil ik vanaf zijn, thuis bleef.

Mike Perham moest van zijn vader de oceaan over en die hield toezicht door met zijn eigen boot zo dicht mogelijk in de buurt te zijn, overigens lukte dat niet altijd en was hij soms 12 uur bij hem vandaan( tot zover dus het vrolijk met z'n allen admiraalzeilen per etappe zoals het door de Dekkertjes wordt voorgesteld). Kennelijk hadden zij de tijd en moeite makkelijk kunnen besparen: een heen en weertje naar Nederland blijkt ruim voldoende.

Als je deze twee zeilertjes met elkaar vergelijkt dan is het overduidelijk dat het zoals oma Perham "ridiculous" is dat Laura dit verantwoord kan doen.
Was het nu een tocht vanuit Nederland naar Engeland? Of is ze idd. het kanaal overgestoken?

Het eerste is volgens Moussie de ultieme test voor oceaanzeilen nl., het andere wordt NB. regelmatig overgezwommen
pi_72321593
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 21:09 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Was het nu een tocht vanuit Nederland naar Engeland? Of is ze idd. het kanaal overgestoken?

Het eerste is volgens Moussie de ultieme test voor oceaanzeilen nl., het andere wordt NB. regelmatig overgezwommen
Wij zwommen vroeger in de selectie als jaarlijks festijn het kanaal over (serieus), denk dat ze dat nog steeds wel doen...

En ja, dat zwemmen is natuurlijk een eitje... probeer dat maar eens in een zeilboot te evenaren!

Maar ik moet wel eerlijk zijn... we deden het met ploegjes en met een volgbootje (offcourse).
pi_72321811
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 21:11 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Wij zwommen vroeger in de selectie als jaarlijks festijn het kanaal over (serieus), denk dat ze dat nog steeds wel doen...

En ja, dat zwemmen is natuurlijk een eitje... probeer dat maar eens in een zeilboot te evenaren!
Zeilen is veel gevaarlijker idd. Jij had toch ook aan oceaanzwemmen gedaan?:D
Het allergevaarlijkste natuurlijk is dagelijks anderhalve kilometer naar school fietsen. Iemand hier heeft dat overtuigend aangetoond middels kansberekeningen..
Oh wat hoop ik dat Moussie blijft! Ik blijf lachen hier
  maandag 31 augustus 2009 @ 21:17:11 #274
62292 MOVO
pi_72321819
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 21:09 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Eerlijkheid gebied me te vermelden dat ze vanuit Nederland is vertrokken.

@Banjerkanjer: je was zeker ook wat sneller terug?
pi_72321876
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 21:16 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Zeilen is veel gevaarlijker idd. Jij had toch ook aan oceaanzwemmen gedaan?:D
Het allergevaarlijkste natuurlijk is dagelijks anderhalve kilometer naar school fietsen. Iemand hier heeft dat overtuigend aangetoond middels kansberekeningen..
Oh wat hoop ik dat Moussie blijft! Ik blijf lachen hier
Zo stom he, dat kanaal is dé ultieme test... snap niet dat we daarna nooit een rondje wereldzwemmen hebben gedaan
pi_72321919
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 21:17 schreef MOVO het volgende:

[..]

Eerlijkheid gebied me te vermelden dat ze vanuit Nederland is vertrokken.

@Banjerkanjer: je was zeker ook wat sneller terug?
Ik heb niet dagen hoeven wachten tot ik weer naar huis mocht gaan iig

En nu ik zo eens terugkijk op mijn eigen sportiviteiten op die leeftijd...

Mijn vader haatte dat zwemmen! Hij vond dat ik veel te veel trainde, en vooral vond hij dat ik mijn vrouwelijke lijf tot dat van een kerel aan het ombouwen was. Maar iedere zondag als ik wedstrijden moest zwemmen, dan reed hij mij en wat teamleden naar die wedstrijd. Dan moedigde hij me aan, hield alle tijden nauwkeurig bij, en juichte de longen uit zijn lijf als ik op het schavot stond (en net zo hard voor mijn teamgenoten). Maar hij vond het een verschrikking! En tóch offerde hij iedere vrije zondag geheel voor mij op. Toen ik door ziekte abrupt moest stoppen, kreeg ik pas zijn werkelijke gevoelens tav mijn bezigheden te horen. Ik heb er al die vele jaren, nooit iets van gemerkt. Dát is pas een topvader!

[ Bericht 41% gewijzigd door Banjerkanjer op 31-08-2009 21:32:11 ]
pi_72322304
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 21:19 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Goh, nooit een leuke familie ontmoet die je allemaal leuke plekjes liet zien en toevallig ook nog een tehuis runde?
pi_72322551
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 21:27 schreef marsan het volgende:

[..]

Goh, nooit een leuke familie ontmoet die je allemaal leuke plekjes liet zien en toevallig ook nog een tehuis runde?
Te erg, als vader zou je dan toch het schaamrood op de kaken moeten hebben
pi_72323036
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 21:33 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Heel trots was hij ook niet. Hij liet t niet zomaar weg uit alle verhalen
pi_72323108
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 21:45 schreef marsan het volgende:

[..]

Heel trots was hij ook niet. Hij liet t niet zomaar weg uit alle verhalen
Niet heel vreemd idd.
  maandag 31 augustus 2009 @ 21:52:15 #281
78780 deedeetee
pi_72323377
quote:

[..]

Waarom dan die haast ? En waarom is opeens die record poging niet belangrijk meer ? Dat was toch oorspronkelijk de reden om in Sept al te vertrekken ?

Ik vind het steeds merkwaardiger worden.
pi_72323421
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 21:05 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:

[..]

Denk dat de biertaxi ook regelmatig langskomt
pi_72323621
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 21:53 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Denk dat de biertaxi ook regelmatig langskomt
Maar alleen voor de volgers in de vloot en de marineschepen. Laura is immers nog te jong.
pi_72323744
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 21:52 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Waarom dan die haast ? En waarom is opeens die record poging niet belangrijk meer ? Dat was toch oorspronkelijk de reden om in Sept al te vertrekken ?

Ik vind het steeds merkwaardiger worden.
Ik las dat t record sowieso al niet wordt erkend. Ze vinden dr te jong. En ze voldoet ook niet echt aan alle eisen geloof ik.

Ze wil gewoon een wereldreis maken in 2 jaar. Meer is t niet.
pi_72323773
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 21:56 schreef marsan het volgende:

[..]

Maar alleen voor de volgers in de vloot en de marineschepen. Laura is immers nog te jong.
asjemenou...
pi_72323782
Is dat kind eigenlijk al ongesteld geweest?
NAP + 0,12
pi_72323850
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 22:00 schreef OvulatiePeilStation het volgende:
Mijn dochter is een paar maandjes ouder, maar die is nog niet ongesteld geweest iig.
pi_72323887
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 21:59 schreef marsan het volgende:

[..]

Ik las dat t record sowieso al niet wordt erkend. Ze vinden dr te jong. En ze voldoet ook niet echt aan alle eisen geloof ik.

Ze wil gewoon een wereldreis maken in 2 jaar. Meer is t niet.
Dan kan ze dus net zo goed wachten tot ze 18 is

Waar heb je die info vandaan dan?
Mr. Prolapse 2009
pi_72323982
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 22:02 schreef Dragorius het volgende:

[..]

Dan kan ze dus net zo goed wachten tot ze 18 is

Waar heb je die info vandaan dan?
Afgelopen vrijdag of zaterdag, deed iemend van GWR die uitspraak in Nova, GWR wild niemand onder de 16 registreren voor dit record van "jongste solozeilen rond de wereld".

Met als reden dat ze van hun lezers houden en ze niet de dood in willen jagen.
pi_72324039
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 22:03 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Afgelopen vrijdag of zaterdag, deed iemend van GWR die uitspraak in Nova, GWR wild niemand onder de 16 registreren voor dit record van "jongste solozeilen rond de wereld".
Dan is die motivatie dus ook invalide geraakt.
Dan kan ze dus beter wachten tot ze 18 is aangezien er nu geen meerwaarde meer aan zit.
Mr. Prolapse 2009
  maandag 31 augustus 2009 @ 22:04:55 #291
247008 ValseNoot
zingen kan je leren
pi_72324044
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 21:33 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Neen, volgens mij wist papa van te voren heel goed dat de havenmeester in Engeland een 13-jarig meisje alleen op een kajuitbootje in de kraag zou vatten en hoopte hij dat er veel publiciteit zou volgen. Toen dat niet lukte, weigerde hij Laura op te halen, in de hoop dat dat een stroom van berichten op gang zou brengen. Helaas, weer mislukt. Uit arremoeie hebben ze uiteindelijk zelf de pers maar opgezocht, en laten we eerlijk zijn, met de publiciteit lukt het op het moment allemaal wel
pi_72324069
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 22:03 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Nou, dan is het klaar he?
Opgelost, slotje.
pi_72324096
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 22:04 schreef ValseNoot het volgende:

[..]

Neen, volgens mij wist papa van te voren heel goed dat de havenmeester in Engeland een 13-jarig meisje alleen op een kajuitbootje in de kraag zou vatten en hoopte hij dat er veel publiciteit zou volgen. Toen dat niet lukte, weigerde hij Laura op te halen, in de hoop dat dat een stroom van berichten op gang zou brengen. Helaas, weer mislukt. Uit arremoeie hebben ze uiteindelijk zelf de pers maar opgezocht, en laten we eerlijk zijn, met de publiciteit lukt het op het moment allemaal wel
Ik hoop zo dat je ongelijk hebt
pi_72324160
Alle gekheid op een stokje: het is van de zotte dat dit verhaal nog steeds loopt. Stuur dat kind naar school en laat ze het gewoon doen als ze 18 is. Wat heeft een record voor zin? Van zo'n reis moet je genieten als je daar het karakter voor hebt.
NAP + 0,12
pi_72324975
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 22:07 schreef OvulatiePeilStation het volgende:
Alle gekheid op een stokje: het is van de zotte dat dit verhaal nog steeds loopt. Stuur dat kind naar school en laat ze het gewoon doen als ze 18 is. Wat heeft een record voor zin? Van zo'n reis moet je genieten als je daar het karakter voor hebt.
Van mij hoeft ze niet per sé 18 te zijn. Ik ben namelijk heel benieuwd hoe Jessica Watson haar poging gaat voltooien, zij is 16 en gaat eerdaags vertrekken. Solo, non-stop en without assistance. En ze heeft zich goed voorbereid, dat is namelijk allemaal na te lezen.
pi_72325104
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 22:00 schreef OvulatiePeilStation het volgende:
Eén keer, toen kreeg ze zin om alleen op zee te zitten en ontstond het idee.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_72325149
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 22:30 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Eén keer, toen kreeg ze zin om alleen op zee te zitten en ontstond het idee.
*proest!*
  maandag 31 augustus 2009 @ 23:06:16 #298
62292 MOVO
pi_72326778
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 21:19 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

En nu ik zo eens terugkijk op mijn eigen sportiviteiten op die leeftijd...

Mijn vader haatte dat zwemmen! Hij vond dat ik veel te veel trainde, en vooral vond hij dat ik mijn vrouwelijke lijf tot dat van een kerel aan het ombouwen was. Maar iedere zondag als ik wedstrijden moest zwemmen, dan reed hij mij en wat teamleden naar die wedstrijd. Dan moedigde hij me aan, hield alle tijden nauwkeurig bij, en juichte de longen uit zijn lijf als ik op het schavot stond (en net zo hard voor mijn teamgenoten). Maar hij vond het een verschrikking! En tóch offerde hij iedere vrije zondag geheel voor mij op. Toen ik door ziekte abrupt moest stoppen, kreeg ik pas zijn werkelijke gevoelens tav mijn bezigheden te horen. Ik heb er al die vele jaren, nooit iets van gemerkt. Dát is pas een topvader!
Hier was ik overheen geschoten,
superpa!
pi_72327374
Ff tussendoor, dit vind ik dan weer heel leuk, die Jessica Watson legt de lat beslist hoog met haar recordpoging (nonstop, without assistance). Het is ook echt een stoer "wijf". Maar haar bootje is geheel roze, en heet "Pink Lady"

Humor, en daar houd ik van. Niks opgeklopt gedoe en je beter of harder voordoen dan je bent. Maar gewoon de uitdaging aangaan in een Barbieboot

(Barbieboot is wel van alle gemakken en snufjes voorzien overigens)
pi_72327547
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 23:06 schreef MOVO het volgende:

[..]

Hier was ik overheen geschoten,
superpa!
Haha eigenlijk was het nog superder, want ik heb me misgetikt. Op Zaterdag reed hij ons naar de wedstrijden, op zondag naar de selectietrainingen. Zijn volledige weekend werd er dus door opgeslokt.
  maandag 31 augustus 2009 @ 23:35:22 #301
62292 MOVO
pi_72327896
Ik ben even door die Jessica haar blog gegaan en dit is idd andere koek, wat een vracht ervaring heeft dit meisje in de laatste twee jaar opgedaan! Ze heeft zo lijkt het elke mogelijkheid aangegrepen om zeemijlen te maken.
Saillant detail vond ik trouwens dat ze in Australie een boat-licence hebben, die kun je pas krijgen vanaf je 16e, solozeilen voor je 16e is kennelijk out of the question.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')