Nou, gezien het feit dat zij nu, als zij al mag vertrekken, 2 maanden later gaat betekend anders al een flinke klink in de kabel, zij zal voor de oversteek naar Zuid-Amerika dieper naar het zuiden moeten afdalen en dat is net iets ruiger dan die noordelijkere route vroeger in het jaar.. plus dat de eerste geplande pauzes korter moeten worden. Dus daar verdwijnen al heel wat ingeplande leermomenten, dankzij onverwachte tegenvallers.quote:Op maandag 31 augustus 2009 19:24 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee, ik vind het niet voor de hand liggen. Juist in de eenzaamheid kan ze afleiding vinden in een opleiding die wat meer van haar verlangt dan iets wat ze (volgens jou) met twee vingers in haar neus kan halen.
Tuurlijk blijf maar volhouden! Als het tegenvalt (m.a.w. als je de tijd niet kan vinden want discipline heeft ze dat is zo zeker als de paus katholiek is..) dan vindt ze wel de tijd voor havo maar niet voor vwo.quote:Op maandag 31 augustus 2009 19:10 schreef moussie het volgende:
[..]
Nee, daar ben ik niet bang voor .. ik hou als ieder verstandig mens rekening met het feit dat er onverwachte dingen kunnen gebeuren en dan is die keuze voor dat net iets makkelijkere traject voor de hand liggend, zelfs als het tegenvalt kan je toch je papiertje halen
Nou, nee hoor. Iemand die van plan is om na het vwo naar het conservatorium te gaan, kan zijn zang/muziek echt niet ff in de koelkast zetten, ook niet tijdens het examenjaar. Weet je wel wat je moet kunnen voordat ze je überhaupt toelaten tot en conservatorium? En denk je dat een zwemmer wat wedstrijden kan oveslaan in de competitie?quote:Op maandag 31 augustus 2009 19:22 schreef moussie het volgende:
[..]
Wat jij vergeet is dat al die andere tijdrovende activiteiten opgeschort kunnen worden op momenten dat het even wat minder gaat op school .. dat gebeurd dan ook geregeld.
En waarom zij dat benadrukt, misschien wel om aan te geven dat de hersencapaciteit er is, dat niemand zich zorgen hoeft te maken dat ze na die reis zonder diploma zit?
Ze gaat nu naar havo 2 toch? Gaat ze dan 4 schooljaren in 2 jaar doen?quote:Op maandag 31 augustus 2009 19:26 schreef moussie het volgende:
[..]
Ze gaat dat HAVO traject van de wereldschool volgen, dat eindigt tegen die tijd dat zij terug is .. je kan je misschien voorstellen dat op het eind van je opleiding overstappen op een ander systeem, terug in de schoolbanken, heel moeilijk is? Beter is je diploma halen en van daaruit verder kijken, zoals zij dat in haar planning heeft staan
Hier sluit ik me bij aan. Ik zwom vroeger in de Nerderlandse selectie. Wij trainden 6 uur per dag! 2 uur voor schooltijd, 2 uur na schooltijd, en nog 2 uur in de avond. Op zaterdag wedstrijden, en op zondag speciale selectietrainingen. En ik heb toch echt mijn VWO doorlopen en behaald. Zou wat zijn zeg, als ik omwille van mijn sport maar een treetje lager zou gaan scholenquote:Op maandag 31 augustus 2009 19:50 schreef ValseNoot het volgende:
[..]
Nou, nee hoor. Iemand die van plan is om na het vwo naar het conservatorium te gaan, kan zijn zang/muziek echt niet ff in de koelkast zetten, ook niet tijdens het examenjaar. Weet je wel wat je moet kunnen voordat ze je überhaupt toelaten tot en conservatorium? En denk je dat een zwemmer wat wedstrijden kan oveslaan in de competitie?
Maar volgens jou kan dus ieder ander schoolkind wel zijn activiteiten een tijdje opschorten in verband met school, maar nou net Laura Dekker kan dat niet. Rara.
O, ja, ik heb alle 15 draadjes gelezen en nou schiet het me te binnenLaura is bijzonder, want ze is op een boot geboren.
Dan zat je dus behoorlijk hoog in de competitie, begrijp ik?quote:Op maandag 31 augustus 2009 19:53 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Hier sluit ik me bij aan. Ik zwom vroeger in de Nerderlandse selectie. Wij trainden 6 uur per dag! 2 uur voor schooltijd, 2 uur na schooltijd, en nog 2 uur in de avond. Op zaterdag wedstrijden, en op zondag speciale selectietrainingen. En ik heb toch echt mijn VWO doorlopen en behaald. Zou wat zijn zeg, als ik omwille van mijn sport maar een treetje lager zou gaan scholen
Nederlandse selectie, zoals ik al zei.quote:Op maandag 31 augustus 2009 20:06 schreef ValseNoot het volgende:
[..]
Dan zat je dus behoorlijk hoog in de competitie, begrijp ik?
quote:Op maandag 31 augustus 2009 20:07 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Nederlandse selectie, zoals ik al zei.
Das niet minnetjes.quote:Op maandag 31 augustus 2009 20:07 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Nederlandse selectie, zoals ik al zei.
Weet je wat het is met topsporters (geldt trouwens ook voor mensen die op hoog niveau muzikaal zijn of een ander talent willen uitbuiten), dat zijn per definitie zeer gedreven mensen die alles uit de kast halen om te scoren en iig zichzelf te overtreffen. Oók op school! Dat is nu eenmaal de aard van dergelijke beestjes. Die willen nooit onder hun niveau belanden. Laat staan onder het niveau van een ander...quote:Op maandag 31 augustus 2009 20:11 schreef MOVO het volgende:
[..]
En toch vwo gehaald daar kan Dekkertje nog een puntje aan zuigen!
Waar zijn ze toch gebleven die meisjes van de witt?
Waarmee we weer terug zijn bij de 'bijzonderheid' van Lauraquote:Op maandag 31 augustus 2009 20:14 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Weet je wat het is met topsporters (geldt trouwens ook voor mensen die op hoog niveau muzikaal zijn of een ander talent willen uitbuiten), dat zijn per definitie zeer gedreven mensen die alles uit de kast halen om te scoren en iig zichzelf te overtreffen. Oók op school! Dat is nu eenmaal de aard van dergelijke beestjes. Die willen nooit onder hun niveau belanden. Laat staan onder het niveau van een ander...
Ja, en die gedrevenheid mis ik wel bij Dekkertje, die het "leuk" vindt en kiest voor een pretroute onder de makkelijkste voorwaarden (als ik moet geloven wat ik lees zou het bijna een vakantie van twee jaar worden) en dat alles om samen met hamburgervreters in een boek te staan (waar ze trouwens toch niet in komt te staan).quote:Op maandag 31 augustus 2009 20:14 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Weet je wat het is met topsporters (geldt trouwens ook voor mensen die op hoog niveau muzikaal zijn of een ander talent willen uitbuiten), dat zijn per definitie zeer gedreven mensen die alles uit de kast halen om te scoren en iig zichzelf te overtreffen. Oók op school! Dat is nu eenmaal de aard van dergelijke beestjes. Die willen nooit onder hun niveau belanden. Laat staan onder het niveau van een ander...
Ik herken die gedrevenheid die bij een werkelijke sporter hoort iig niet. Laura heeft haar tocht over 2 jaren uitgestippeld om het zichzelf iig zo comfortabel mogelijk te maken.quote:Op maandag 31 augustus 2009 20:19 schreef Disana het volgende:
[..]
Waarmee we weer terug zijn bij de 'bijzonderheid' van LauraHet is dus in elk geval een meisje dat niet zo gedreven is dat ze alle hooi op haar vork neemt die ze kan nemen.
Nee! Niet doen.. Soms -een enkele keer- zijn trollen leuk..quote:
Kostelijk!quote:Op maandag 31 augustus 2009 17:58 schreef moussie het volgende:
[..]
Ze heeft radio aan boord, natuurlijk communiceer je onderweg ..
Waar heb ik het godsnaam gehad over het al of niet hebben van een radio aan boord?quote:Op maandag 31 augustus 2009 11:06 schreef moussie het volgende:
Maar ja, dat sommige mensen hier een beetje moeite hebben met lezen wat er staat, en er hun eigen verhaaltje bij verzinnen was mij inmiddels wel duidelijk
Gewoon VWO doen en als t tegenvalt eventueel terug naar HAVO zou dan misschien een veel meer voor de hand liggende optie zijnquote:Op maandag 31 augustus 2009 19:10 schreef moussie het volgende:
[..]
Nee, daar ben ik niet bang voor .. ik hou als ieder verstandig mens rekening met het feit dat er onverwachte dingen kunnen gebeuren en dan is die keuze voor dat net iets makkelijkere traject voor de hand liggend, zelfs als het tegenvalt kan je toch je papiertje halen
Ze trekt 2 jaar uit voor die reis. Dat is gewoon heel erg ruim. Die 2 maanden minder zijn zo ingelopen. De mindere leermomenten zijn peanuts, ze heeft door die 2 maanden vertraging immers ook 2 maanden niet ingecalculeerde school.quote:Op maandag 31 augustus 2009 19:32 schreef moussie het volgende:
[..]
Nou, gezien het feit dat zij nu, als zij al mag vertrekken, 2 maanden later gaat betekend anders al een flinke klink in de kabel, zij zal voor de oversteek naar Zuid-Amerika dieper naar het zuiden moeten afdalen en dat is net iets ruiger dan die noordelijkere route vroeger in het jaar.. plus dat de eerste geplande pauzes korter moeten worden. Dus daar verdwijnen al heel wat ingeplande leermomenten, dankzij onverwachte tegenvallers.
Ja, maar ik denk dat het meer is dat de familie Dekker in alles zo gunstig mogelijk uit de hoek wil komen. Beweren dat je kind Heeeeeeeeeeeeeeeeel intelligent is, en tegelijkertijd op de HAVO zitten, strookt niet. Dan heb je gewoon een gemiddelde intelligentie (en daar is overigens ook niets mis mee!)quote:Op maandag 31 augustus 2009 20:38 schreef marsan het volgende:
[..]
Gewoon VWO doen en als t tegenvalt eventueel terug naar HAVO zou dan misschien een veel meer voor de hand liggende optie zijn
Is het je niet opgevallen dat Laura zelf altijd spreekt over een wereldreis, ipv een recordpoging?quote:Op maandag 31 augustus 2009 20:46 schreef deedeetee het volgende:
Terwijl zij op haar ooie dooie akkertje rondsukkeltzeilt kan iemand anders wel haar nog niet eens behaalde record al breken en wat doet ze dan ? Nog een jaartje verder sukkelen of maar weer op huis aangaan omdat dat record er toch al niet meer inzit
Tot nog toe blijkt uit alles dat de familie Dekker alles een beetje mooier maakt dan t is.quote:Op maandag 31 augustus 2009 20:46 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ja, maar ik denk dat het meer is dat de familie Dekker in alles zo gunstig mogelijk uit de hoek wil komen. Beweren dat je kind Heeeeeeeeeeeeeeeeel intelligent is, en tegelijkertijd op de HAVO zitten, strookt niet. Dan heb je gewoon een gemiddelde intelligentie (en daar is overigens ook niets mis mee!)
Net zoals iedere keer dat tripje naar Engeland wordt aangehaald als toonbeeld van haar kunnen, maar dat er met geen letter wordt gerept over het feit dat Laura daar in een kindertehuis is gezet, en het meest achterlijke: papa weigerde aanvankelijk om haar daar uit te komen halen.
Het plaatje wordt zo mooi mogelijke opgepoetst. Schone schijn... leuke comedy serie trouwens!
wereldreis en een beetje losbandig doen.quote:Op maandag 31 augustus 2009 20:48 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Is het je niet opgevallen dat Laura zelf altijd spreekt over een wereldreis, ipv een recordpoging?
Ja, vooral als je leest wat Pa daarover op de website zet:quote:Op maandag 31 augustus 2009 20:46 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Net zoals iedere keer dat tripje naar Engeland wordt aangehaald als toonbeeld van haar kunnen, maar dat er met geen letter wordt gerept over het feit dat Laura daar in een kindertehuis is gezet, en het meest achterlijke: papa weigerde aanvankelijk om haar daar uit te komen halen.
Het plaatje wordt zo mooi mogelijke opgepoetst. Schone schijn... leuke comedy serie trouwens!
De liefde voor het Guiness Book of Records, hoort dan ook wel een beetje bij de leeftijd. Ik weet nog dat mijn klasgenootjes vroeger, ook een recordpoging hebben gedaan op die leeftijd. En met succesquote:Op maandag 31 augustus 2009 20:52 schreef marsan het volgende:
[..]
Tot nog toe blijkt uit alles dat de familie Dekker alles een beetje mooier maakt dan t is.
Ik heb echter nog niets kunnen zien waaruit zou blijken dat ze exceptioneel is. Een doorsnee meisje, naar mijn mening, met een iets meer dan doorsnee liefde voor zeilen en recordboeken.
Of van Jessica Watson, die meid ga ik echt volgen, ze vertrekt eerdaags.quote:Op maandag 31 augustus 2009 20:54 schreef marsan het volgende:
[..]
wereldreis en een beetje losbandig doen.
Spreekt volgens mij een stuk minder gedrevenheid uit dan die Engelse jongen die echt goed voorbereid was op een recordpoging.
Dat is is die Australische toch?quote:Op maandag 31 augustus 2009 20:57 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Of van Jessica Watson, die meid ga ik echt volgen, ze vertrekt eerdaags.
Die 2 maanden loopt ze nu vooruit op school, dus daar zie ik al geen probleem.quote:Op maandag 31 augustus 2009 19:32 schreef moussie het volgende:
[..]
Nou, gezien het feit dat zij nu, als zij al mag vertrekken, 2 maanden later gaat betekend anders al een flinke klink in de kabel, zij zal voor de oversteek naar Zuid-Amerika dieper naar het zuiden moeten afdalen en dat is net iets ruiger dan die noordelijkere route vroeger in het jaar.. plus dat de eerste geplande pauzes korter moeten worden. Dus daar verdwijnen al heel wat ingeplande leermomenten, dankzij onverwachte tegenvallers.
Ja, ik heb de afgelopen week wat ingelezen in haar voorbereidingen etc, ziet er veelbelovend uit.quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:01 schreef marsan het volgende:
[..]
Dat is is die Australische toch?
Die lijkt me ook wel een echte. Qua voorbereiding had ik iig al t idee dat zij ook wel meer heeft gedaan dan Laura.
Dat vind ik ook zo verbazingwekkend dat het kanaal overzeilen als meesterproef wordt gezien en dat Pa uit puur enthousiasme of zuinigheid, daar wil ik vanaf zijn, thuis bleef.quote:Op maandag 31 augustus 2009 20:46 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ja, maar ik denk dat het meer is dat de familie Dekker in alles zo gunstig mogelijk uit de hoek wil komen. Beweren dat je kind Heeeeeeeeeeeeeeeeel intelligent is, en tegelijkertijd op de HAVO zitten, strookt niet. Dan heb je gewoon een gemiddelde intelligentie (en daar is overigens ook niets mis mee!)
Vandaar de termen 'pretroute' en 'feestroute'? Of zijn dat uitvindingen van Moussie?quote:Op maandag 31 augustus 2009 20:48 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Is het je niet opgevallen dat Laura zelf altijd spreekt over een wereldreis, ipv een recordpoging?
Die termen komen idd bij moussie vandaanquote:Op maandag 31 augustus 2009 21:05 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Vandaar de termen 'pretroute' en 'feestroute'? Of zijn dat uitvindingen van Moussie?
Was het nu een tocht vanuit Nederland naar Engeland? Of is ze idd. het kanaal overgestoken?quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:04 schreef MOVO het volgende:
[..]
Dat vind ik ook zo verbazingwekkend dat het kanaal overzeilen als meesterproef wordt gezien en dat Pa uit puur enthousiasme of zuinigheid, daar wil ik vanaf zijn, thuis bleef.
Mike Perham moest van zijn vader de oceaan over en die hield toezicht door met zijn eigen boot zo dicht mogelijk in de buurt te zijn, overigens lukte dat niet altijd en was hij soms 12 uur bij hem vandaan( tot zover dus het vrolijk met z'n allen admiraalzeilen per etappe zoals het door de Dekkertjes wordt voorgesteld). Kennelijk hadden zij de tijd en moeite makkelijk kunnen besparen: een heen en weertje naar Nederland blijkt ruim voldoende.
Als je deze twee zeilertjes met elkaar vergelijkt dan is het overduidelijk dat het zoals oma Perham "ridiculous" is dat Laura dit verantwoord kan doen.
Wij zwommen vroeger in de selectie als jaarlijks festijn het kanaal over (serieus), denk dat ze dat nog steeds wel doen...quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:09 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Was het nu een tocht vanuit Nederland naar Engeland? Of is ze idd. het kanaal overgestoken?
Het eerste is volgens Moussie de ultieme test voor oceaanzeilen nl., het andere wordt NB. regelmatig overgezwommen
Zeilen is veel gevaarlijker idd. Jij had toch ook aan oceaanzwemmen gedaan?:Dquote:Op maandag 31 augustus 2009 21:11 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Wij zwommen vroeger in de selectie als jaarlijks festijn het kanaal over (serieus), denk dat ze dat nog steeds wel doen...
En ja, dat zwemmen is natuurlijk een eitje... probeer dat maar eens in een zeilboot te evenaren!
Eerlijkheid gebied me te vermelden dat ze vanuit Nederland is vertrokken.quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:09 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Was het nu een tocht vanuit Nederland naar Engeland? Of is ze idd. het kanaal overgestoken?
Het eerste is volgens Moussie de ultieme test voor oceaanzeilen nl., het andere wordt NB. regelmatig overgezwommen
Zo stom he, dat kanaal is dé ultieme test... snap niet dat we daarna nooit een rondje wereldzwemmen hebben gedaanquote:Op maandag 31 augustus 2009 21:16 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Zeilen is veel gevaarlijker idd. Jij had toch ook aan oceaanzwemmen gedaan?:D
Het allergevaarlijkste natuurlijk is dagelijks anderhalve kilometer naar school fietsen. Iemand hier heeft dat overtuigend aangetoond middels kansberekeningen..
Oh wat hoop ik dat Moussie blijft! Ik blijf lachen hier
Ik heb niet dagen hoeven wachten tot ik weer naar huis mocht gaan iigquote:Op maandag 31 augustus 2009 21:17 schreef MOVO het volgende:
[..]
Eerlijkheid gebied me te vermelden dat ze vanuit Nederland is vertrokken.
@Banjerkanjer: je was zeker ook wat sneller terug?
Goh, nooit een leuke familie ontmoet die je allemaal leuke plekjes liet zien en toevallig ook nog een tehuis runde?quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:19 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ik heb niet dagen hoeven wachten tot ik weer naar huis mocht gaan iig
Te erg, als vader zou je dan toch het schaamrood op de kaken moeten hebbenquote:Op maandag 31 augustus 2009 21:27 schreef marsan het volgende:
[..]
Goh, nooit een leuke familie ontmoet die je allemaal leuke plekjes liet zien en toevallig ook nog een tehuis runde?
Heel trots was hij ook niet. Hij liet t niet zomaar weg uit alle verhalenquote:Op maandag 31 augustus 2009 21:33 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Te erg, als vader zou je dan toch het schaamrood op de kaken moeten hebben
Niet heel vreemd idd.quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:45 schreef marsan het volgende:
[..]
Heel trots was hij ook niet. Hij liet t niet zomaar weg uit alle verhalen
Waarom dan die haast ? En waarom is opeens die record poging niet belangrijk meer ? Dat was toch oorspronkelijk de reden om in Sept al te vertrekken ?quote:Op maandag 31 augustus 2009 20:48 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Denk dat de biertaxi ook regelmatig langskomtquote:Op maandag 31 augustus 2009 21:05 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Vandaar de termen 'pretroute' en 'feestroute'? Of zijn dat uitvindingen van Moussie?
Maar alleen voor de volgers in de vloot en de marineschepen. Laura is immers nog te jong.quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:53 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Denk dat de biertaxi ook regelmatig langskomt
Ik las dat t record sowieso al niet wordt erkend. Ze vinden dr te jong. En ze voldoet ook niet echt aan alle eisen geloof ik.quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:52 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Waarom dan die haast ? En waarom is opeens die record poging niet belangrijk meer ? Dat was toch oorspronkelijk de reden om in Sept al te vertrekken ?
Ik vind het steeds merkwaardiger worden.
asjemenou...quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:56 schreef marsan het volgende:
[..]
Maar alleen voor de volgers in de vloot en de marineschepen. Laura is immers nog te jong.
Mijn dochter is een paar maandjes ouder, maar die is nog niet ongesteld geweest iig.quote:Op maandag 31 augustus 2009 22:00 schreef OvulatiePeilStation het volgende:
Is dat kind eigenlijk al ongesteld geweest?
Dan kan ze dus net zo goed wachten tot ze 18 isquote:Op maandag 31 augustus 2009 21:59 schreef marsan het volgende:
[..]
Ik las dat t record sowieso al niet wordt erkend. Ze vinden dr te jong. En ze voldoet ook niet echt aan alle eisen geloof ik.
Ze wil gewoon een wereldreis maken in 2 jaar. Meer is t niet.
Afgelopen vrijdag of zaterdag, deed iemend van GWR die uitspraak in Nova, GWR wild niemand onder de 16 registreren voor dit record van "jongste solozeilen rond de wereld".quote:Op maandag 31 augustus 2009 22:02 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Dan kan ze dus net zo goed wachten tot ze 18 is
Waar heb je die info vandaan dan?
Dan is die motivatie dus ook invalide geraakt.quote:Op maandag 31 augustus 2009 22:03 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Afgelopen vrijdag of zaterdag, deed iemend van GWR die uitspraak in Nova, GWR wild niemand onder de 16 registreren voor dit record van "jongste solozeilen rond de wereld".
Neen, volgens mij wist papa van te voren heel goed dat de havenmeester in Engeland een 13-jarig meisje alleen op een kajuitbootje in de kraag zou vatten en hoopte hij dat er veel publiciteit zou volgen. Toen dat niet lukte, weigerde hij Laura op te halen, in de hoop dat dat een stroom van berichten op gang zou brengen. Helaas, weer mislukt. Uit arremoeie hebben ze uiteindelijk zelf de pers maar opgezocht, en laten we eerlijk zijn, met de publiciteit lukt het op het moment allemaal welquote:Op maandag 31 augustus 2009 21:33 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Te erg, als vader zou je dan toch het schaamrood op de kaken moeten hebben
Nou, dan is het klaar he?quote:Op maandag 31 augustus 2009 22:03 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Afgelopen vrijdag of zaterdag, deed iemend van GWR die uitspraak in Nova, GWR wild niemand onder de 16 registreren voor dit record van "jongste solozeilen rond de wereld".
Ik hoop zo dat je ongelijk hebtquote:Op maandag 31 augustus 2009 22:04 schreef ValseNoot het volgende:
[..]
Neen, volgens mij wist papa van te voren heel goed dat de havenmeester in Engeland een 13-jarig meisje alleen op een kajuitbootje in de kraag zou vatten en hoopte hij dat er veel publiciteit zou volgen. Toen dat niet lukte, weigerde hij Laura op te halen, in de hoop dat dat een stroom van berichten op gang zou brengen. Helaas, weer mislukt. Uit arremoeie hebben ze uiteindelijk zelf de pers maar opgezocht, en laten we eerlijk zijn, met de publiciteit lukt het op het moment allemaal wel
Van mij hoeft ze niet per sé 18 te zijn. Ik ben namelijk heel benieuwd hoe Jessica Watson haar poging gaat voltooien, zij is 16 en gaat eerdaags vertrekken. Solo, non-stop en without assistance. En ze heeft zich goed voorbereid, dat is namelijk allemaal na te lezen.quote:Op maandag 31 augustus 2009 22:07 schreef OvulatiePeilStation het volgende:
Alle gekheid op een stokje: het is van de zotte dat dit verhaal nog steeds loopt. Stuur dat kind naar school en laat ze het gewoon doen als ze 18 is. Wat heeft een record voor zin? Van zo'n reis moet je genieten als je daar het karakter voor hebt.
Eén keer, toen kreeg ze zin om alleen op zee te zitten en ontstond het idee.quote:Op maandag 31 augustus 2009 22:00 schreef OvulatiePeilStation het volgende:
Is dat kind eigenlijk al ongesteld geweest?
*proest!*quote:Op maandag 31 augustus 2009 22:30 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Eén keer, toen kreeg ze zin om alleen op zee te zitten en ontstond het idee.
Hier was ik overheen geschoten,quote:Op maandag 31 augustus 2009 21:19 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ik heb niet dagen hoeven wachten tot ik weer naar huis mocht gaan iig
En nu ik zo eens terugkijk op mijn eigen sportiviteiten op die leeftijd...
Mijn vader haatte dat zwemmen! Hij vond dat ik veel te veel trainde, en vooral vond hij dat ik mijn vrouwelijke lijf tot dat van een kerel aan het ombouwen was. Maar iedere zondag als ik wedstrijden moest zwemmen, dan reed hij mij en wat teamleden naar die wedstrijd. Dan moedigde hij me aan, hield alle tijden nauwkeurig bij, en juichte de longen uit zijn lijf als ik op het schavot stond (en net zo hard voor mijn teamgenoten). Maar hij vond het een verschrikking! En tóch offerde hij iedere vrije zondag geheel voor mij op. Toen ik door ziekte abrupt moest stoppen, kreeg ik pas zijn werkelijke gevoelens tav mijn bezigheden te horen. Ik heb er al die vele jaren, nooit iets van gemerkt. Dát is pas een topvader!
Haha eigenlijk was het nog superder, want ik heb me misgetikt. Op Zaterdag reed hij ons naar de wedstrijden, op zondag naar de selectietrainingen. Zijn volledige weekend werd er dus door opgeslokt.quote:Op maandag 31 augustus 2009 23:06 schreef MOVO het volgende:
[..]
Hier was ik overheen geschoten,
superpa!
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |