Ik zie zelf weinig nut om op de kade te staan vlaggen. Daarnaast zou ik haar ook alleen terug laten varen. Je hebt vertrouwen in je kind of je hebt het niet.quote:Op maandag 31 augustus 2009 14:23 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Lijkt me toch wel dat je er bent, als dit daadwerkelijk een onderdeel was van de voorbereiding van die reis.
Hij wilde pas overkomen toen ze vast zat en vervolgens liet hij haar toch weer alleen terugvaren... Over dat aspect van zijn 'plannetje' heeft ie het niet.. Wat dan te denken van de rest van zijn beweringen? Met de waarheid neemt hij het niet zo nauw..
Wat heeft dat met vertrouwen te maken? Het is toch hardstikke leuk als je kind zo'n mijlpaal haalt?quote:Op maandag 31 augustus 2009 14:29 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Ik zie zelf weinig nut om op de kade te staan vlaggen. Daarnaast zou ik haar ook alleen terug laten varen. Je hebt vertrouwen in je kind of je hebt het niet.
Dat hij haar uit een kindertehuis moest halen was slechts een formaliteit om vervolgens weer aan de terugreis te beginnen.
Het maakt het in mijn ogen niet minder hartstikke leuk of je nu wel of niet op die kade staat. Vader en dochter zijn denk ik (aanname) zo nuchter als de pest.quote:Op maandag 31 augustus 2009 14:32 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Wat heeft dat met vertrouwen te maken? Het is toch hardstikke leuk als je kind zo'n mijlpaal haalt?
Ik weet niet wat je een formaliteit noemt..
ik vind het harteloos als je zo met elkaar omgaat.. Er spreekt ook desinteresse uit.quote:Op maandag 31 augustus 2009 14:37 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Het maakt het in mijn ogen niet minder hartstikke leuk of je nu wel of niet op die kade staat. Vader en dochter zijn denk ik (aanname) zo nuchter als de pest.
Dat mag je vinden natuurlijk. Anderen voelen zich er prettig bij.quote:Op maandag 31 augustus 2009 14:38 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
ik vind het harteloos als je zo met elkaar omgaat..
Als ze zo nuchter zijn zou Laura eerst haar school afmaken en dán gaan zeilen.quote:Op maandag 31 augustus 2009 14:37 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Het maakt het in mijn ogen niet minder hartstikke leuk of je nu wel of niet op die kade staat. Vader en dochter zijn denk ik (aanname) zo nuchter als de pest.
Ik zou niet weten wie, maar ok.. Als jij het zegt.quote:Op maandag 31 augustus 2009 14:41 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Dat mag je vinden natuurlijk. Anderen voelen zich er prettig bij.
Maar dan zou ze geen guinness book of records plek krijgenquote:Op maandag 31 augustus 2009 14:48 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Als ze zo nuchter zijn zou Laura eerst haar school afmaken en dán gaan zeilen.
Nogmaal: je komt écht pas in dit topic kijken he?quote:Op maandag 31 augustus 2009 14:51 schreef Anarki het volgende:
[..]
Maar dan zou ze geen guinness book of records plek krijgen.
Ohw das jammer voor Laura.quote:Op maandag 31 augustus 2009 14:52 schreef Disana het volgende:
[..]
Nogmaal: je komt écht pas in dit topic kijken he?
Ik meldde drie dagen geleden al dat Guinness haar te jong vindt.
Je zou ook kunnen redeneren dat ze nuchter zijn en twee jaar via de wereldschool met school bezig zijn. Mits je als kind nuchter en serieus genoeg bent.quote:Op maandag 31 augustus 2009 14:48 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Als ze zo nuchter zijn zou Laura eerst haar school afmaken en dán gaan zeilen.
Dat is helemaal niet jammer voor Laura, nu kan ze gewoon naar school blijven gaan haar diploma halen en daarna gaan doen wat ze wil.... zonder dat jeugdzorg of wie dan ook zich ertegen kan verzetten.quote:
Ik en waarschijnlijk vele met mij vinden het jammer voor Laura, en Laura vindt dat ook vast jammer, jij vindt het niet jammer.quote:Op maandag 31 augustus 2009 15:41 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat is helemaal niet jammer voor Laura, nu kan ze gewoon naar school blijven gaan haar diploma halen en daarna gaan doen wat ze wil.... zonder dat jeugdzorg of wie dan ook zich ertegen kan verzetten.
Je hoeft dit topic natuurlijk niet te lezenquote:Op maandag 31 augustus 2009 15:51 schreef Marrije het volgende:
Ik word een beetje moe van mensen zoals Laura en haar vader.
Nursing State?quote:Op maandag 31 augustus 2009 15:45 schreef Anarki het volgende:
[..]
Ik en waarschijnlijk vele met mij vinden het jammer voor Laura, en Laura vindt dat ook vast jammer, jij vindt het niet jammer.
Ik word af en toe een beetje moe van de 'Nursing State' waarin we leven.
Haar moeder reageert niet zo in de media, maar in het begin zou zij eens gezegd hebben dat ze het accepteert om te voorkomen dat haar dochter zich van haar vervreemt.quote:Op maandag 31 augustus 2009 16:07 schreef AppleJuiceKid het volgende:
ik heb eigenlijk weinig over haar moeder gelezen, wat vindt zij eigenlijk van de reis van haar dochter? Je leest alleen maar reacties van die Laura en van haar vader...?
Oh in een vlaag van verstandsverbijstering bedacht ik net dat de enige logische gedachtengang is dat zij ten tijde van de schoolkeuze idd al van plan was om een wereldreis te gaan maken echter na haar schooltijd: het grote verschil tussen havo en vwo is natuurlijk dat het vwo een jaar langer duurt. Haar droom van een recordpoging zal dan ook van een veel recentere datum zijn.quote:Op maandag 31 augustus 2009 13:20 schreef moussie het volgende:
[..]
Duh, ze wil en zeilen en haar HAVO-diploma halen, dus lui is zij niet bepaald, en als zij terugkomt is zij 16, doet haar eindexamen en heeft dan haar papiertje op zak .. zij is dan net zo kansloos als al die andere HAVO-scholieren met 'maar' een HAVO-diploma begrijp ik?
Ze heeft radio aan boord, natuurlijk communiceer je onderweg ..quote:Op maandag 31 augustus 2009 14:25 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat radiocontact vezin je zelf..
En wat kost nou een ritje naar Engeland? Dat is helemaal niks vergeleken met wat zo'n project kost.
Oh wacht, de financiering was ook nog niet rond, toch?
nee, dat wou zij tegelijkertijd doen, en zij heeft voor HAVO gekozen omdat zij dan zeker is dat zij het haalt, iig dat papiertje binnen en nog niet eens later dan de leeftijdsgenootjes, en dan verder kijkenquote:Op maandag 31 augustus 2009 17:40 schreef MOVO het volgende:
[..]
Oh in een vlaag van verstandsverbijstering bedacht ik net dat de enige logische gedachtengang is dat zij ten tijde van de schoolkeuze idd al van plan was om een wereldreis te gaan maken echter na haar schooltijd: het grote verschil tussen havo en vwo is natuurlijk dat het vwo een jaar langer duurt. Haar droom van een recordpoging zal dan ook van een veel recentere datum zijn.
Ze was bang dat ze vwo niet zou halen?quote:Op maandag 31 augustus 2009 18:04 schreef moussie het volgende:
[..]
nee, dat wou zij tegelijkertijd doen, en zij heeft voor HAVO gekozen omdat zij dan zeker is dat zij het haalt, iig dat papiertje binnen en nog niet eens later dan de leeftijdsgenootjes, en dan verder kijken
zucht .. is dit nou een voorbeeld van hoe zorgvuldig er gelezen wordt? Dat was begin dit jaar en zij is nu hoe oud ook alweer ?quote:Op maandag 31 augustus 2009 14:24 schreef Leandra het volgende:
[..]
De man is niet minder naïef door te denken dat de Britse autoriteiten zijn 11-jarige die alleen op een zeilbootje de haven binnenvaart gewoon weer laten vertrekken omdat ze iemand gesproken hebben die zegt haar vader te zijn.
Tja, dat zei ik dus ook, behoorlijk naïef, hoe durf je te denken dat het voldoet als jij doorgeeft je kind toestemming te hebben gegevenquote:Sterker nog, het is al de naïef voor woorden om te denken dat ze het wel prima zullen vinden dat een kind van die leeftijd alleen de Noordzee overvaart.
Papa kan wel meer "normaal" vinden, maar dat wil nog niet zeggen dat de rest van de wereld dat ook vindt, en verbaasd en tegendraads reageren als je door de autoriteiten van een ander land gesommeerd wordt je kind te komen ophalen getuigt niet echt van goede voorbereiding en ouderlijke verantwoordelijkheid.
Een beetje vreemd verhaal. Als je het VWO goed aankan, dan kost dat toch allemaal niet zoveel tijd? Ik ken bosjes vwo-ers die er van alles en nog wat naast doen.quote:Op maandag 31 augustus 2009 18:04 schreef moussie het volgende:
[..]
nee, dat wou zij tegelijkertijd doen, en zij heeft voor HAVO gekozen omdat zij dan zeker is dat zij het haalt, iig dat papiertje binnen en nog niet eens later dan de leeftijdsgenootjes, en dan verder kijken
Precies er zijn genoeg vwo-ers die in hun laatste jaar tevens een voorbereidend jaar voor conservatorium of dansacademie volgen.quote:Op maandag 31 augustus 2009 18:21 schreef ValseNoot het volgende:
[..]
Een beetje vreemd verhaal. Als je het VWO goed aankan, dan kost dat toch allemaal niet zoveel tijd? Ik ken bosjes vwo-ers die er van alles en nog wat naast doen.
Want je kan niet met je eindexamen HAVO op zak alsnog VWO doen of op een andere manier doorleren?quote:Op maandag 31 augustus 2009 18:17 schreef MOVO het volgende:
[..]
Ze was bang dat ze vwo niet zou halen?
Als ze erna wil verder kijken zijn er met vwo meer mogelijkheden, dus toch dom!
Hoe ben jij zo zeker dat jouw waarheid de waarheid is? Ik vind mijn gedachtengang voorlopig een stuk meer voor de hand klinken, ze laat zich er graag op voor staan dat ze slim is en leren leuk vind en dat staat nogal haaks op de angst om vwo niet te halen.
Nah, het is gezien haar situatie het verstandigst wat ze kan doen .. op deze manier maakt zij zeker dat het papiertje toch binnen is mocht het kunnen leren onderweg tegen de verwachting in toch tegenvallen ..quote:Op maandag 31 augustus 2009 18:21 schreef ValseNoot het volgende:
[..]
Een beetje vreemd verhaal. Als je het VWO goed aankan, dan kost dat toch allemaal niet zoveel tijd? Ik ken bosjes vwo-ers die er van alles en nog wat naast doen.
Dat kan natuurlijk maar waarom die omweg? Het is niet logisch.quote:Op maandag 31 augustus 2009 18:28 schreef moussie het volgende:
[..]
Want je kan niet met je eindexamen HAVO op zak alsnog VWO doen of op een andere manier doorleren?
Jij wil haar leven bepalen op basis van wat jij belangrijk en verstandig vindt begrijp ik, zij heeft daar zelf niets over te vertellen, het is pas haar eigen leven als zij 18 is of zo?
Oh, dus daar ben jij ook wel een beetje bang voor, dat Laura de discipline niet op kan brengen? Trouwens, als ze daar lekker rustig (jouw woorden) op haar bootje zit, heeft ze alle tijd om VWO te doen. Geen afleiding dus ze kan zich goed concentreren en dan hoeft ze zich tijdens windstiltes ook niet te vervelen.quote:Op maandag 31 augustus 2009 18:33 schreef moussie het volgende:
[..]
Nah, het is gezien haar situatie het verstandigst wat ze kan doen .. op deze manier maakt zij zeker dat het papiertje toch binnen is mocht het kunnen leren onderweg tegen de verwachting in toch tegenvallen ..
Nou, ik blijf het een raar verhaal vinden. Zoals ik net al schreef, er zijn zoveel scholieren die tijdrovende activiteiten ontplooien naast hun vwo, dat ik niet snap waarom Laura dat niet kan.quote:Op maandag 31 augustus 2009 18:33 schreef moussie het volgende:
[..]
Nah, het is gezien haar situatie het verstandigst wat ze kan doen .. op deze manier maakt zij zeker dat het papiertje toch binnen is mocht het kunnen leren onderweg tegen de verwachting in toch tegenvallen ..
Nee, daar ben ik niet bang voor .. ik hou als ieder verstandig mens rekening met het feit dat er onverwachte dingen kunnen gebeuren en dan is die keuze voor dat net iets makkelijkere traject voor de hand liggend, zelfs als het tegenvalt kan je toch je papiertje halenquote:Op maandag 31 augustus 2009 18:37 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Oh, dus daar ben jij ook wel een beetje bang voor, dat Laura de discipline niet op kan brengen? Trouwens, als ze daar lekker rustig (jouw woorden) op haar bootje zit, heeft ze alle tijd om VWO te doen. Geen afleiding dus ze kan zich goed concentreren en dan hoeft ze zich tijdens windstiltes ook niet te vervelen.
Nou, ik blijf het raar vinden. Het meest logische is toch dat je denkt "Als er iets tegenvalt, kan ik altijd een jaartje langer over school doen." Bij elke scholier kan er wel iets tegenvallen, je kan achterop raken door verhuizing, omdat je oma overlijdt of omdat je de ziekte van Pfeiffer krijgt, om maar eens wat te noemen. Maar je kan toch geen scholier vinden die zegt: "Nou, ik ga maar een lagere schoolopleiding doen, voor het geval ik eens een tegenvaller krijg"quote:Op maandag 31 augustus 2009 19:10 schreef moussie het volgende:
[..]
Nee, daar ben ik niet bang voor .. ik hou als ieder verstandig mens rekening met het feit dat er onverwachte dingen kunnen gebeuren en dan is die keuze voor dat net iets makkelijkere traject voor de hand liggend, zelfs als het tegenvalt kan je toch je papiertje halen
Wat jij vergeet is dat al die andere tijdrovende activiteiten opgeschort kunnen worden op momenten dat het even wat minder gaat op school .. dat gebeurd dan ook geregeld.quote:Op maandag 31 augustus 2009 18:44 schreef ValseNoot het volgende:
[..]
Nou, ik blijf het een raar verhaal vinden. Zoals ik net al schreef, er zijn zoveel scholieren die tijdrovende activiteiten ontplooien naast hun vwo, dat ik niet snap waarom Laura dat niet kan.
Het maakt mij verder niet uit, hoor, met havo kom je ook een eind, trouwens, al deed ze mavo,maar waarom vermeldt ze dat vwo-advies dan zelf zo nadrukkelijk?
En trouwens zelf zegt ze toch dat dat leren onderweg helemaal geen probleem is? Zij (en de Dekkerkliekers) gaan er toch juist van uit dat dat prima kan? Dan kies je toch niet voor een lagere opleiding?
Vreemd vind ik het allemaal.
Nee, ik vind het niet voor de hand liggen. Juist in de eenzaamheid kan ze afleiding vinden in een opleiding die wat meer van haar verlangt dan iets wat ze (volgens jou) met twee vingers in haar neus kan halen.quote:Op maandag 31 augustus 2009 19:10 schreef moussie het volgende:
[..]
Nee, daar ben ik niet bang voor .. ik hou als ieder verstandig mens rekening met het feit dat er onverwachte dingen kunnen gebeuren en dan is die keuze voor dat net iets makkelijkere traject voor de hand liggend, zelfs als het tegenvalt kan je toch je papiertje halen
Ze gaat dat HAVO traject van de wereldschool volgen, dat eindigt tegen die tijd dat zij terug is .. je kan je misschien voorstellen dat op het eind van je opleiding overstappen op een ander systeem, terug in de schoolbanken, heel moeilijk is? Beter is je diploma halen en van daaruit verder kijken, zoals zij dat in haar planning heeft staanquote:Op maandag 31 augustus 2009 19:20 schreef ValseNoot het volgende:
[..]
Nou, ik blijf het raar vinden. Het meest logische is toch dat je denkt "Als er iets tegenvalt, kan ik altijd een jaartje langer over school doen." Bij elke scholier kan er wel iets tegenvallen, je kan achterop raken door verhuizing, omdat je oma overlijdt of omdat je de ziekte van Pfeiffer krijgt, om maar eens wat te noemen. Maar je kan toch geen scholier vinden die zegt: "Nou, ik ga maar een lagere schoolopleiding doen, voor het geval ik eens een tegenvaller krijg"
Nou, gezien het feit dat zij nu, als zij al mag vertrekken, 2 maanden later gaat betekend anders al een flinke klink in de kabel, zij zal voor de oversteek naar Zuid-Amerika dieper naar het zuiden moeten afdalen en dat is net iets ruiger dan die noordelijkere route vroeger in het jaar.. plus dat de eerste geplande pauzes korter moeten worden. Dus daar verdwijnen al heel wat ingeplande leermomenten, dankzij onverwachte tegenvallers.quote:Op maandag 31 augustus 2009 19:24 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nee, ik vind het niet voor de hand liggen. Juist in de eenzaamheid kan ze afleiding vinden in een opleiding die wat meer van haar verlangt dan iets wat ze (volgens jou) met twee vingers in haar neus kan halen.
Tuurlijk blijf maar volhouden! Als het tegenvalt (m.a.w. als je de tijd niet kan vinden want discipline heeft ze dat is zo zeker als de paus katholiek is..) dan vindt ze wel de tijd voor havo maar niet voor vwo.quote:Op maandag 31 augustus 2009 19:10 schreef moussie het volgende:
[..]
Nou, nee hoor. Iemand die van plan is om na het vwo naar het conservatorium te gaan, kan zijn zang/muziek echt niet ff in de koelkast zetten, ook niet tijdens het examenjaar. Weet je wel wat je moet kunnen voordat ze je überhaupt toelaten tot en conservatorium? En denk je dat een zwemmer wat wedstrijden kan oveslaan in de competitie?quote:Op maandag 31 augustus 2009 19:22 schreef moussie het volgende:
[..]
Wat jij vergeet is dat al die andere tijdrovende activiteiten opgeschort kunnen worden op momenten dat het even wat minder gaat op school .. dat gebeurd dan ook geregeld.
En waarom zij dat benadrukt, misschien wel om aan te geven dat de hersencapaciteit er is, dat niemand zich zorgen hoeft te maken dat ze na die reis zonder diploma zit?
Ze gaat nu naar havo 2 toch? Gaat ze dan 4 schooljaren in 2 jaar doen?quote:Op maandag 31 augustus 2009 19:26 schreef moussie het volgende:
[..]
Ze gaat dat HAVO traject van de wereldschool volgen, dat eindigt tegen die tijd dat zij terug is .. je kan je misschien voorstellen dat op het eind van je opleiding overstappen op een ander systeem, terug in de schoolbanken, heel moeilijk is? Beter is je diploma halen en van daaruit verder kijken, zoals zij dat in haar planning heeft staan
Hier sluit ik me bij aan. Ik zwom vroeger in de Nerderlandse selectie. Wij trainden 6 uur per dag! 2 uur voor schooltijd, 2 uur na schooltijd, en nog 2 uur in de avond. Op zaterdag wedstrijden, en op zondag speciale selectietrainingen. En ik heb toch echt mijn VWO doorlopen en behaald. Zou wat zijn zeg, als ik omwille van mijn sport maar een treetje lager zou gaan scholenquote:Op maandag 31 augustus 2009 19:50 schreef ValseNoot het volgende:
[..]
Nou, nee hoor. Iemand die van plan is om na het vwo naar het conservatorium te gaan, kan zijn zang/muziek echt niet ff in de koelkast zetten, ook niet tijdens het examenjaar. Weet je wel wat je moet kunnen voordat ze je überhaupt toelaten tot en conservatorium? En denk je dat een zwemmer wat wedstrijden kan oveslaan in de competitie?
Maar volgens jou kan dus ieder ander schoolkind wel zijn activiteiten een tijdje opschorten in verband met school, maar nou net Laura Dekker kan dat niet. Rara.
O, ja, ik heb alle 15 draadjes gelezen en nou schiet het me te binnenLaura is bijzonder, want ze is op een boot geboren.
Dan zat je dus behoorlijk hoog in de competitie, begrijp ik?quote:Op maandag 31 augustus 2009 19:53 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Hier sluit ik me bij aan. Ik zwom vroeger in de Nerderlandse selectie. Wij trainden 6 uur per dag! 2 uur voor schooltijd, 2 uur na schooltijd, en nog 2 uur in de avond. Op zaterdag wedstrijden, en op zondag speciale selectietrainingen. En ik heb toch echt mijn VWO doorlopen en behaald. Zou wat zijn zeg, als ik omwille van mijn sport maar een treetje lager zou gaan scholen
Nederlandse selectie, zoals ik al zei.quote:Op maandag 31 augustus 2009 20:06 schreef ValseNoot het volgende:
[..]
Dan zat je dus behoorlijk hoog in de competitie, begrijp ik?
quote:Op maandag 31 augustus 2009 20:07 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Nederlandse selectie, zoals ik al zei.
Das niet minnetjes.quote:Op maandag 31 augustus 2009 20:07 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Nederlandse selectie, zoals ik al zei.
Weet je wat het is met topsporters (geldt trouwens ook voor mensen die op hoog niveau muzikaal zijn of een ander talent willen uitbuiten), dat zijn per definitie zeer gedreven mensen die alles uit de kast halen om te scoren en iig zichzelf te overtreffen. Oók op school! Dat is nu eenmaal de aard van dergelijke beestjes. Die willen nooit onder hun niveau belanden. Laat staan onder het niveau van een ander...quote:Op maandag 31 augustus 2009 20:11 schreef MOVO het volgende:
[..]
En toch vwo gehaald daar kan Dekkertje nog een puntje aan zuigen!
Waar zijn ze toch gebleven die meisjes van de witt?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |