En dat is echt alles waaruit blijkt dat ze al jaren met dit project bezig was?quote:Op maandag 31 augustus 2009 12:04 schreef moussie het volgende:
[..]
Uit haar eerste interview op het Jeugdjournaal, uit de uitspraak van de rechter, uit het gesprek met de vriend van de familie bij Knevel, uit een paar van de comments bij Zeilen .. en dan met name de laatste twee, waar dus mensen die haar/het gezin al tijden kennen dat bevestigen.
In de route die is uitgestippeld zal ze niet langer als drie weken op zee zijn, steeds een tussenstop in een haven, dat lijkt me mentaal prima vol te houden.quote:Op maandag 31 augustus 2009 12:44 schreef Dragorius het volgende:
En het betekent ook niet dat ze mentaal in staat is dit te volbrengen en vol te houden.
Zelfs in die havens heeft ze geen sociaal contact in de normale zin van het woord.quote:Op maandag 31 augustus 2009 12:50 schreef Anarki het volgende:
[..]
In de route die is uitgestippeld zal ze niet langer als drie weken op zee zijn, steeds een tussenstop in een haven, dat lijkt me mentaal prima vol te houden.
Dus? Verbieden de regels dan dat je met iemand praat?quote:Op maandag 31 augustus 2009 12:51 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Zelfs in die havens heeft ze geen sociaal contact in de normale zin van het woord.
Het is immers een solo-tocht toch?
Geen sociaal contact in de havens, wie zegt dat dat zo zal zijn?quote:Op maandag 31 augustus 2009 12:51 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Zelfs in die havens heeft ze geen sociaal contact in de normale zin van het woord.
Kent ze alle talen? Veel mensen kunnen wel Engels, maar lang niet overal wordt dat gesproken.quote:Op maandag 31 augustus 2009 12:53 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Dus? Verbieden de regels dan dat je met iemand praat?
Ze zat tussen d'r zesde en tiende al alleen op een boot, op de binnenwateren, dus ja, dat kon ze al .. die 3-4 jaar voorbereiding was om te leren zeezeilen, daar komt namelijk meer bij kijkenquote:Op maandag 31 augustus 2009 12:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Met andere woorden; die "jaren van voorbereiding" waren het leren van de hoogst noodzakelijke vaardigheden die nodig zijn om überhaupt alleen te kunnen zeilen.
Het is dus niet zo dat ze al meer dan uitstekend alleen kon zeilen en toen bedacht dat ze een solo wereldtocht wilde gaan maken, maar ze moest nog leren wat er voor nodig was....
Inderdaad. Laura lijkt kortom een pretzeilertje.quote:Op maandag 31 augustus 2009 12:58 schreef MOVO het volgende:
Op haar site worden al haar zeilervaringen als kwalificaties naar voren gebracht, als zij aantoonbare kennis in navigeren/communiceren/overleven/EHBO had gehad (ISAF cursussen ik noem maar wat) dan hadden die kwalificaties daar ook wel bijgestaan.
Ik heb begrepen dat ze daar juist contacten moet opdoen, zodat ze niet moederziel alleen vaart maar in een groepje. Voor haar veiligheid is dat veel beter natuurlijk, maar toch kennelijk niet belangrijk genoeg om van te voren te regelen.quote:Op maandag 31 augustus 2009 12:51 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Je mag niet concluderen dat iemand behoorlijk slim is met zo'n schooladvies en wat zij voor de rest zo doet?quote:Op maandag 31 augustus 2009 12:46 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Tja, sommige mensen nemen dingen aan, terwijl diezelfde mensen anderen verwijten dat ze aannames maken.
[..]
Hoeveel talen zal ze beheersen? Of in ieder geval "voldoende" voor de basis?quote:Op maandag 31 augustus 2009 12:54 schreef Anarki het volgende:
[..]
Geen sociaal contact in de havens, wie zegt dat dat zo zal zijn?
Waar staat dat, ze zeilt solo van haven naar haven.
Ach menig toerist redt zichzelf wel. Daarnaast zijn havens vaak internationaal georiënteerd. Menigeen bezoekt landen zonder de taal te beheersen.quote:Op maandag 31 augustus 2009 12:58 schreef Gia het volgende:
[..]
Kent ze alle talen? Veel mensen kunnen wel Engels, maar lang niet overal wordt dat gesproken.
Hoe is haar Frans en Spaans?
Oh ja, op het IJsselmeer en onder de kust enzo, wat volgens jou weer veel gevaarlijker was dan open zee, een aantal posts geleden..quote:Op maandag 31 augustus 2009 12:58 schreef moussie het volgende:
[..]
Ze zat tussen d'r zesde en tiende al alleen op een boot, op de binnenwateren, dus ja, dat kon ze al .. die 3-4 jaar voorbereiding was om te leren zeezeilen, daar komt namelijk meer bij kijken
Misschien is het in deze wel even handig om dat onderzoek af te wachten, en in hoeverre pa's bewering dat zijn netwerk haar overal opwacht wel of niet klopt .. alvorens alweer de gedegenheid van de voorbereiding in twijfel te trekkenquote:Op maandag 31 augustus 2009 13:01 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ik heb begrepen dat ze daar juist contacten moet opdoen, zodat ze niet moederziel alleen vaart maar in een groepje. Voor haar veiligheid is dat veel beter natuurlijk, maar toch kennelijk niet belangrijk genoeg om van te voren te regelen.
Ook hier straalt de gedegen voorbereiding weer vanaf..
Niemand heeft dat schooladvies gezien, en als dat al zo is dan is ze dom en lui, dom omdat ze de mogelijkheid om een universitaire opleiding te volgen op zijn minst bemoeilijkt en lui omdat ze liever zonder inspanning havo doet dan met enige inspanning vwo.quote:Op maandag 31 augustus 2009 13:02 schreef moussie het volgende:
[..]
Je mag niet concluderen dat iemand behoorlijk slim is met zo'n schooladvies en wat zij voor de rest zo doet?
O ja, en daarom doet ze nu havo, dat is waar ook.quote:Op maandag 31 augustus 2009 13:02 schreef moussie het volgende:
[..]
Je mag niet concluderen dat iemand behoorlijk slim is met zo'n schooladvies en wat zij voor de rest zo doet?
Ik baseerde me wel op informatie die jij gaf in je eerdere posts..quote:Op maandag 31 augustus 2009 13:05 schreef moussie het volgende:
[..]
Misschien is het in deze wel even handig om dat onderzoek af te wachten, en in hoeverre pa's bewering dat zijn netwerk haar overal opwacht wel of niet klopt .. alvorens alweer de gedegenheid van de voorbereiding in twijfel te trekken
Ah gaan we weer niveau bashen?quote:Op maandag 31 augustus 2009 13:07 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
O ja, en daarom doet ze nu havo, dat is waar ook.
Is het bashen als je gewoon een feit noemt?quote:Op maandag 31 augustus 2009 13:08 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Ah gaan we weer niveau bashen?
We concluderen allemaal weleens wat..quote:Op maandag 31 augustus 2009 13:02 schreef moussie het volgende:
[..]
Dat was haar eerste zeezeiltocht alleen heb ik begrepen, zij heeft daarvoor aardig wat zeemijlen gedaan met haar vader die toezicht hield op wat zei deed ..quote:Op maandag 31 augustus 2009 13:05 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Oh ja, op het IJsselmeer en onder de kust enzo, wat volgens jou weer veel gevaarlijker was dan open zee, een aantal posts geleden..
Volgens de verklaring van de vader heeft ze pas zeezeilen geleerd toen ze de oversteek naar Engeland wilde maken. Hoelang was dat ook weer geleden?
Je maakt die opmerking niet voor niets.quote:Op maandag 31 augustus 2009 13:10 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Is het bashen als je gewoon een feit noemt?
Ik lees nergens dat ze daarvoor aardig wat zeemeijlen gedaan heeft, behoudens wadden. Hoe hou je toezicht als zij alleen (is dus zonder vader) op de friese meren, tussen de waddeneilanden of heen en weer naar engeland zeilt? Waar bestaat dat toezicht dan uit?quote:Op maandag 31 augustus 2009 13:13 schreef moussie het volgende:
[..]
Dat was haar eerste zeezeiltocht alleen heb ik begrepen, zij heeft daarvoor aardig wat zeemijlen gedaan met haar vader die toezicht hield op wat zei deed ..
Duh, ze wil en zeilen en haar HAVO-diploma halen, dus lui is zij niet bepaald, en als zij terugkomt is zij 16, doet haar eindexamen en heeft dan haar papiertje op zak .. zij is dan net zo kansloos als al die andere HAVO-scholieren met 'maar' een HAVO-diploma begrijp ik?quote:Op maandag 31 augustus 2009 13:05 schreef MOVO het volgende:
[..]
Niemand heeft dat schooladvies gezien, en als dat al zo is dan is ze dom en lui, dom omdat ze de mogelijkheid om een universitaire opleiding te volgen op zijn minst bemoeilijkt en lui omdat ze liever zonder inspanning havo doet dan met enige inspanning vwo.
Dat is waar. Ik deed dat om een punt te maken. Zonde als iemand onder haar/zijn niveau gaat leren.quote:Op maandag 31 augustus 2009 13:15 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Je maakt die opmerking niet voor niets.
Dat je op zo'n zeereis ook heel wat leert negeer je even, en dat zij jong genoeg is om die 'schade' in te halen ookquote:Op maandag 31 augustus 2009 13:22 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dat is waar. Ik deed dat om een punt te maken. Zonde als iemand onder haar/zijn niveau gaat leren.
En dat is de voorbereiding voor een solozeiltocht rond de wereld?quote:Op maandag 31 augustus 2009 13:13 schreef moussie het volgende:
[..]
Dat was haar eerste zeezeiltocht alleen heb ik begrepen, zij heeft daarvoor aardig wat zeemijlen gedaan met haar vader die toezicht hield op wat zei deed ..
en ja, het is in zoverre gevaarlijker dat de golfslag anders is, korter, grotere kans om over boord te slaan, en het is arbeidsintensiever dan zeezeilen
Ze is wel lui, ze zegt dat ze school belangrijk vindt maar wil er geen inspanning voor doen, ze gaat liever zeilen. Ze had het met haar veronderstelde intelligentie ook kunnen combineren met vwo, dan had ze als zij terugkomt (voorondersteld dat ze gaat) ook haar vwo af kunnen maken.quote:Op maandag 31 augustus 2009 13:20 schreef moussie het volgende:
[..]
Duh, ze wil en zeilen en haar HAVO-diploma halen, dus lui is zij niet bepaald, en als zij terugkomt is zij 16, doet haar eindexamen en heeft dan haar papiertje op zak .. zij is dan net zo kansloos als al die andere HAVO-scholieren met 'maar' een HAVO-diploma begrijp ik?
Die school, mwach.... als jij het op die leeftijd in je mars hebt om 2 jaar lang solo de wereld rond te zeilen dan kom je er wel later..quote:Op maandag 31 augustus 2009 13:27 schreef MOVO het volgende:
[..]
Ze is wel lui, ze zegt dat ze school belangrijk vindt maar wil er geen inspanning voor doen, ze gaat liever zeilen. Ze had het met haar veronderstelde intelligentie ook kunnen combineren met vwo, dan had ze als zij terugkomt (voorondersteld dat ze gaat) ook haar vwo af kunnen maken.
Stond in de uitspraak van de rechter als ik het goed herinner, en die vriend van hun bij Knevel had het er ook over .. en dat hield dus in dat zij wel al het werk deed en pa op haar vingers keek of zij het wel goed doet .. en uit een paar van de comments die ik op Zeilen las, naast elkaar liggen in de sluis na terugkeer, was pa nogal streng met dat toezicht ..quote:Op maandag 31 augustus 2009 13:19 schreef MOVO het volgende:
[..]
Ik lees nergens dat ze daarvoor aardig wat zeemeijlen gedaan heeft, behoudens wadden. Hoe hou je toezicht als zij alleen (is dus zonder vader) op de friese meren, tussen de waddeneilanden of heen en weer naar engeland zeilt? Waar bestaat dat toezicht dan uit?
Als je het op die leeftijd in je mars hebt om vwo te doen, kun altijd nog 2 jaar gaan solozeilen...quote:Op maandag 31 augustus 2009 13:29 schreef Anarki het volgende:
[..]
Die school, mwach.... als jij het op die leeftijd in je mars hebt om 2 jaar lang solo de wereld rond te zeilen dan kom je er wel later..
Als ze het op deze leeftijd zou gaan doen, krijgt ze ook nog eens een vermelding in het guinness book of recordsquote:Op maandag 31 augustus 2009 13:35 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Als je het op die leeftijd in je mars hebt om vwo te doen, kun altijd nog 2 jaar gaan solozeilen...
Maar ze denkt dus dat ze havo kan doen terwijl ze zeilt.. Waarom zou geen vwo kunnen doen?
win winquote:Op maandag 31 augustus 2009 13:36 schreef Anarki het volgende:
[..]
Als ze het op deze leeftijd zou gaan doen, krijgt ze ook nog eens een vermelding in het guinness book of records
Je leest nog maar net mee he?quote:Op maandag 31 augustus 2009 13:36 schreef Anarki het volgende:
[..]
Als ze het op deze leeftijd zou gaan doen, krijgt ze ook nog eens een vermelding in het guinness book of records
Jij denkt wel veel voor anderen.quote:Op maandag 31 augustus 2009 13:31 schreef moussie het volgende:
[..]
Stond in de uitspraak van de rechter als ik het goed herinner, en die vriend van hun bij Knevel had het er ook over .. en dat hield dus in dat zij wel al het werk deed en pa op haar vingers keek of zij het wel goed doet .. en uit een paar van de comments die ik op Zeilen las, naast elkaar liggen in de sluis na terugkeer, was pa nogal streng met dat toezicht ..
Maar ja, als je uitgangspunt is dat dit pa's droom is, dat die dat kind gepusht heeft aan alle kanten, dan is een conclusie dat hij haar onvoorbereid haar dood instuurt natuurlijk niet ver weg
Ik heb ook bewondering voor haar ambities.quote:Op maandag 31 augustus 2009 13:18 schreef Anarki het volgende:
Kortom, alles is waarschijnlijk tot zeer waarschijnlijk goed geregeld voor Laura, alleen de instantie's zijn erop tegen.
Ik las weer dat de Raad voor de Kinderbescherming en Bureau Jeugdzorg een rechtzaak hebben aangespannen tegen de ouders om hun in het ouderlijk gezag te beperken.
Ik kan me die twijfels best goed voorstellen maar hier gaan mijn haren toch wel een beetje van overeind staan. Ik vind dit een vrij grove inbreuk in de rechten van de ouders. (vrij vertaald: wie the f**k denken die instanties wel niet dat ze zijn?)
Enne..Zoveel mensen met die drang en het lef ervoor zijn er helaas niet meer tegenwoordig. Ik kan er alleen maar bewondering voor opbrengen als iemand dat zou volbrengen, of het in elk geval probeert.
En die school, mwach.... als jij het op die leeftijd in je mars hebt om 2 jaar lang solo de wereld rond te zeilen dan kom je er wel later..
Hoe ik reageer als ze is overleden, hangt af van de doodsoorzaak.quote:Op maandag 31 augustus 2009 13:43 schreef Demophon het volgende:
[..]
Ik heb ook bewondering voor haar ambities.
Maar stel dat ze onderweg verongelukt met haar bootje wat dan? Hoe ga jij dan reageren? Zoiets van: ze had het in haar mars, maar ze kwam er niet meer mee... later?
Het gaat, althans wat mij betreft, niet om haar drang en ambitie en lef, maar wel om de voorbereiding.quote:Op maandag 31 augustus 2009 13:18 schreef Anarki het volgende:
Kortom, alles is waarschijnlijk tot zeer waarschijnlijk goed geregeld voor Laura, alleen de instantie's zijn erop tegen.
Ik las weer dat de Raad voor de Kinderbescherming en Bureau Jeugdzorg een rechtzaak hebben aangespannen tegen de ouders om hun in het ouderlijk gezag te beperken.
Ik kan me die twijfels best goed voorstellen maar hier gaan mijn haren toch wel een beetje van overeind staan. Ik vind dit een vrij grove inbreuk in de rechten van de ouders. (vrij vertaald: wie the f**k denken die instanties wel niet dat ze zijn?)
Enne..Zoveel mensen met die drang en het lef ervoor zijn er helaas niet meer tegenwoordig. Ik kan er alleen maar bewondering voor opbrengen als iemand dat zou volbrengen, of het in elk geval probeert.
En die school, mwach.... als jij het op die leeftijd in je mars hebt om 2 jaar lang solo de wereld rond te zeilen dan kom je er wel later..
ik denk niet voor anderen, ik zeg dat een bepaald uitgangspunt al gauw leidt tot een bepaalde conclusie. De 'je' was niet persoonlijk bedoelt in deze.quote:
Tja, pa zal dan wel liegen hé, en zijn kind onvoorbereid de dood in sturen, zo'n eikel is het wel.quote:In de uitspraak stond het verweer van vader en die zei dat hij veel zeezeiltochten met zijn dochter heeft gemaakt, die zijn echter nergens terug te vinden ook op Laura's site niet, ik vraag me dan ook af of dit wel zo is.
En ik denk dat pa dat helemaal niet vergeten is, dat hij bedacht heeft wat hij kon om die reis uit te stellen, dat hij haar ondertussen wel in haar droom gesteund heeft, zoals een goede ouder behoort te doen, haar alles geleerd heeft wat hij wist en onder toezicht heeft laten oefenen, zoals een goede ouder behoort te doen, en voor haar een reisroute gepland heeft in kindgerechte hapjes, met opvang onderweg, zoals een goede ouder behoort te doenquote:Ik denk weldegelijk dat dit ook haar droom is, ik denk alleen dat haar vader vergeten is dat hij 25 was toen hij de wereld over zeilde, dat hij de binnenvaartschool achter de rug had en dat hij vergeet dat zijn dochter nog maar 13 is.
En haar opwachten aan de kade, toen zij aankwam in Engeland, zoals een goede ouder behoort te doen..quote:[b]Op maandag 31 augustus 2009 13:58
En ik denk dat pa dat helemaal niet vergeten is, dat hij bedacht heeft wat hij kon om die reis uit te stellen, dat hij haar ondertussen wel in haar droom gesteund heeft, zoals een goede ouder behoort te doen, haar alles geleerd heeft wat hij wist en onder toezicht heeft laten oefenen, zoals een goede ouder behoort te doen, en voor haar een reisroute gepland heeft in kindgerechte hapjes, met opvang onderweg, zoals een goede ouder behoort te doen
En jij denkt dat ze onderweg geen contact hebben met elkaar? Of gaat het je om het emotionele momentje dat pa met een vlaggetje op de kade staat te zwaaien? Ik denk niet dat het daar de personen voor zijn.quote:Op maandag 31 augustus 2009 14:03 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
En haar opwachten aan de kade, toen zij aankwam in Engeland, zoals een goede ouder behoort te doen..
Oh nee, hij had helemaal geen zin om over te komen..
Of trek ik nu weer te snel conclusies?
Het is geen kleuter hoor, je hebt radio-contact van 'ben goed aangekomen' en morgen zeilt ze terug en dan wacht je haar daar wel op .. het geld wat zo'n reis naar Engeland kost besteed je liever aan goede apparatuur op de Guppy? Dat die man naïef is te denken dat de Britse autoriteiten hem op zijn woord (of hun eigen ogen) geloven ben ik zonder meer met je eens, van bureaucratie heeft die man in z'n geheel geen kaas gegeten heb ik de indruk, ietwat wereldvreemd, maar dat kom je wel vaker tegen bij zeilers.quote:Op maandag 31 augustus 2009 14:03 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
En haar opwachten aan de kade, toen zij aankwam in Engeland, zoals een goede ouder behoort te doen..
Oh nee, hij had helemaal geen zin om over te komen..
Of trek ik nu weer te snel conclusies?
Ja, daar heb je gelijk in.quote:Op maandag 31 augustus 2009 14:13 schreef moussie het volgende:
[..]
Het is geen kleuter hoor, je hebt radio-contact van 'ben goed aangekomen' en morgen zeilt ze terug en dan wacht je haar daar wel op .. het geld wat zo'n reis naar Engeland kost besteed je liever aan goede apparatuur op de Guppy? Dat die man naïef is te denken dat de Britse autoriteiten hem op zijn woord (of hun eigen ogen) geloven ben ik zonder meer met je eens, van bureaucratie heeft die man in z'n geheel geen kaas gegeten heb ik de indruk, ietwat wereldvreemd, maar dat kom je wel vaker tegen bij zeilers.
Lijkt me toch wel dat je er bent, als dit daadwerkelijk een onderdeel was van de voorbereiding van die reis.quote:Op maandag 31 augustus 2009 14:10 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
En jij denkt dat ze onderweg geen contact hebben met elkaar? Of gaat het je om het emotionele momentje dat pa met een vlaggetje op de kade staat te zwaaien? Ik denk niet dat het daar de personen voor zijn.
De man is niet minder naïef door te denken dat de Britse autoriteiten zijn 11-jarige die alleen op een zeilbootje de haven binnenvaart gewoon weer laten vertrekken omdat ze iemand gesproken hebben die zegt haar vader te zijn.quote:Op maandag 31 augustus 2009 14:13 schreef moussie het volgende:
[..]
Het is geen kleuter hoor, je hebt radio-contact van 'ben goed aangekomen' en morgen zeilt ze terug en dan wacht je haar daar wel op .. het geld wat zo'n reis naar Engeland kost besteed je liever aan goede apparatuur op de Guppy? Dat die man naïef is te denken dat de Britse autoriteiten hem op zijn woord (of hun eigen ogen) geloven ben ik zonder meer met je eens, van bureaucratie heeft die man in z'n geheel geen kaas gegeten heb ik de indruk, ietwat wereldvreemd, maar dat kom je wel vaker tegen bij zeilers.
Dat radiocontact vezin je zelf..quote:Op maandag 31 augustus 2009 14:13 schreef moussie het volgende:
[..]
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |