Goed mogelijk, dat het vandaag eerste dag voor de brugpiepers is en morgen pas de rest .. maar in de quotes van haar twitter stond iets over maandag?quote:Op maandag 31 augustus 2009 11:36 schreef Dragorius het volgende:
Of de eerste schooldag begint pas op 1 september...Of kan dat niet?
Verder is je stelling over "het gros" ook niet waar. Tuurlijk heeft ieder kind weleens een baaldag of baalweek maar zo extreem zoals jij het schetst is het niet.
Ik heb juist nergens uit kunnen halen dat ze deze tocht al tijden aan het voorbereiden was. Uit niets blijkt ook dat ze zich heeft bekwaamd in alle zaken benevens het zeilen zelf.quote:Op maandag 31 augustus 2009 12:04 schreef moussie het volgende:
[..]
Uit haar eerste interview op het Jeugdjournaal, uit de uitspraak van de rechter, uit het gesprek met de vriend van de familie bij Knevel, uit een paar van de comments bij Zeilen .. en dan met name de laatste twee, waar dus mensen die haar/het gezin al tijden kennen dat bevestigen.
Precies. Ze zeilt graag, dat is duidelijk. Niet zo vreemd, met haar achtergrond. Maar helaas voor Laura (en haar papa) moet ze zich aan de leerplicht houden.quote:Op maandag 31 augustus 2009 12:07 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik heb juist nergens uit kunnen halen dat ze deze tocht al tijden aan het voorbereiden was. Uit niets blijkt ook dat ze zich heeft bekwaamd in alle zaken benevens het zeilen zelf.
Hoe had ze zich volgens jou moeten bekwamen?quote:Op maandag 31 augustus 2009 12:07 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik heb juist nergens uit kunnen halen dat ze deze tocht al tijden aan het voorbereiden was. Uit niets blijkt ook dat ze zich heeft bekwaamd in alle zaken benevens het zeilen zelf.
Die vriend zat anders te vertellen hoe zij pa toen heeft benadert, 10 jaar oud, dat zij daarna heeft leren navigeren, koers uitzetten, kaarten lezen, dat zij weken alleen op het water zat (cq een redelijke inschatting kan maken of zij de eenzaamheid wel aan kan). En tja, of zij een motor met blinddoek op uit elkaar kan halen en weer in elkaar zetten weet ik niet, dat zijn vragen die gesteld zijn maar waarop geen antwoord is gegeven, misschien kan zij dat en misschien ook niet. In tegenstelling tot jou, die er dan blijkbaar van uit gaat dat zij dat niet kan, denk ik dat iemand die al vanaf zijn zesde alleen her en der rond zit te dobberen en waarschijnlijk vaker dan eens te maken heeft gehad met een kapotte motor (die je toch nodig hebt bij sluizen ed) daar toch wel enig verstand van heeftquote:Op maandag 31 augustus 2009 12:07 schreef Disana het volgende:
[..]
Met andere woorden; die "jaren van voorbereiding" waren het leren van de hoogst noodzakelijke vaardigheden die nodig zijn om überhaupt alleen te kunnen zeilen.quote:Op maandag 31 augustus 2009 12:38 schreef moussie het volgende:
[..]
Die vriend zat anders te vertellen hoe zij pa toen heeft benadert, 10 jaar oud, dat zij daarna heeft leren navigeren, koers uitzetten, kaarten lezen, dat zij weken alleen op het water zat (cq een redelijke inschatting kan maken of zij de eenzaamheid wel aan kan). En tja, of zij een motor met blinddoek op uit elkaar kan halen en weer in elkaar zetten weet ik niet, dat zijn vragen die gesteld zijn maar waarop geen antwoord is gegeven, misschien kan zij dat en misschien ook niet. In tegenstelling tot jou, die er dan blijkbaar van uit gaat dat zij dat niet kan, denk ik dat iemand die al vanaf zijn zesde alleen her en der rond zit te dobberen en waarschijnlijk vaker dan eens te maken heeft gehad met een kapotte motor (die je toch nodig hebt bij sluizen ed) daar toch wel enig verstand van heeft
Dat zij de route niet zelf en/of alleen heeft uitgestippeld geloof ik trouwens zonder meer, dat is het werk van pa die een zo veilig mogelijke route in kindgerechte hapjes op papier heeft gezet.
Wanneer is dat wel het geval?quote:Op maandag 31 augustus 2009 12:44 schreef Dragorius het volgende:
En het betekent ook niet dat ze mentaal in staat is dit te volbrengen en vol te houden.
Tja, sommige mensen nemen dingen aan, terwijl diezelfde mensen anderen verwijten dat ze aannames maken.quote:Op maandag 31 augustus 2009 11:42 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik heb helemaal nergens uit kunnen halen dat ze 'jaren aan de realisatie van een droom' heeft gewerkt, waar heb je dat vandaan? Integendeel, gezien het kennelijke gebrek aan voorbereiding lijkt dit hele plan eerder een opwelling ingegeven door andere jongeren die records braken. Dat ze kan zeilen vind ik helemaal niets bijzonders gezien zo'n vader dus dat kan het ook niet zijn.
quote:Op maandag 31 augustus 2009 11:06 schreef moussie het volgende:
Maar ja, dat sommige mensen hier een beetje moeite hebben met lezen wat er staat, en er hun eigen verhaaltje bij verzinnen was mij inmiddels wel duidelijk
Precies.quote:Op maandag 31 augustus 2009 12:38 schreef moussie het volgende:
[..]
Die vriend zat anders te vertellen hoe zij pa toen heeft benadert, 10 jaar oud, dat zij daarna heeft leren navigeren, koers uitzetten, kaarten lezen, dat zij weken alleen op het water zat (cq een redelijke inschatting kan maken of zij de eenzaamheid wel aan kan). En tja, of zij een motor met blinddoek op uit elkaar kan halen en weer in elkaar zetten weet ik niet, dat zijn vragen die gesteld zijn maar waarop geen antwoord is gegeven, misschien kan zij dat en misschien ook niet. In tegenstelling tot jou, die er dan blijkbaar van uit gaat dat zij dat niet kan, denk ik dat iemand die al vanaf zijn zesde alleen her en der rond zit te dobberen en waarschijnlijk vaker dan eens te maken heeft gehad met een kapotte motor (die je toch nodig hebt bij sluizen ed) daar toch wel enig verstand van heeft
Dat zij de route niet zelf en/of alleen heeft uitgestippeld geloof ik trouwens zonder meer, dat is het werk van pa die een zo veilig mogelijke route in kindgerechte hapjes op papier heeft gezet.
En dat is echt alles waaruit blijkt dat ze al jaren met dit project bezig was?quote:Op maandag 31 augustus 2009 12:04 schreef moussie het volgende:
[..]
Uit haar eerste interview op het Jeugdjournaal, uit de uitspraak van de rechter, uit het gesprek met de vriend van de familie bij Knevel, uit een paar van de comments bij Zeilen .. en dan met name de laatste twee, waar dus mensen die haar/het gezin al tijden kennen dat bevestigen.
In de route die is uitgestippeld zal ze niet langer als drie weken op zee zijn, steeds een tussenstop in een haven, dat lijkt me mentaal prima vol te houden.quote:Op maandag 31 augustus 2009 12:44 schreef Dragorius het volgende:
En het betekent ook niet dat ze mentaal in staat is dit te volbrengen en vol te houden.
Zelfs in die havens heeft ze geen sociaal contact in de normale zin van het woord.quote:Op maandag 31 augustus 2009 12:50 schreef Anarki het volgende:
[..]
In de route die is uitgestippeld zal ze niet langer als drie weken op zee zijn, steeds een tussenstop in een haven, dat lijkt me mentaal prima vol te houden.
Dus? Verbieden de regels dan dat je met iemand praat?quote:Op maandag 31 augustus 2009 12:51 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Zelfs in die havens heeft ze geen sociaal contact in de normale zin van het woord.
Het is immers een solo-tocht toch?
Geen sociaal contact in de havens, wie zegt dat dat zo zal zijn?quote:Op maandag 31 augustus 2009 12:51 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Zelfs in die havens heeft ze geen sociaal contact in de normale zin van het woord.
Het is immers een solo-tocht toch?
Kent ze alle talen? Veel mensen kunnen wel Engels, maar lang niet overal wordt dat gesproken.quote:Op maandag 31 augustus 2009 12:53 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Dus? Verbieden de regels dan dat je met iemand praat?
Ze zat tussen d'r zesde en tiende al alleen op een boot, op de binnenwateren, dus ja, dat kon ze al .. die 3-4 jaar voorbereiding was om te leren zeezeilen, daar komt namelijk meer bij kijkenquote:Op maandag 31 augustus 2009 12:42 schreef Leandra het volgende:
[..]
Met andere woorden; die "jaren van voorbereiding" waren het leren van de hoogst noodzakelijke vaardigheden die nodig zijn om überhaupt alleen te kunnen zeilen.
Het is dus niet zo dat ze al meer dan uitstekend alleen kon zeilen en toen bedacht dat ze een solo wereldtocht wilde gaan maken, maar ze moest nog leren wat er voor nodig was....
Inderdaad. Laura lijkt kortom een pretzeilertje.quote:Op maandag 31 augustus 2009 12:58 schreef MOVO het volgende:
Op haar site worden al haar zeilervaringen als kwalificaties naar voren gebracht, als zij aantoonbare kennis in navigeren/communiceren/overleven/EHBO had gehad (ISAF cursussen ik noem maar wat) dan hadden die kwalificaties daar ook wel bijgestaan.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |