Is goed, mits vol met hormonenquote:Op maandag 31 augustus 2009 10:25 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Waar zullen we om wedden? Varkenslapjes?
Ow, beetje raar, want ik lees het nergens anders. Deze user is dan slecht geinformeerd of zuigt misschien dingen uit de duim.quote:Op maandag 31 augustus 2009 10:38 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Van een user hier die dat stellig beweerde
Was dat diezelfde user die het helemaal geweldig vond dat er geen grove verwaarlozing verweten kon worden, op grond van het verhaal van de vader? Wat mi. toch een behoorlijk heftige uitspraak is..quote:Op maandag 31 augustus 2009 10:38 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
oh ja .. wie dan?quote:Op maandag 31 augustus 2009 10:38 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Iemand voelt zich aangesprokenquote:
Ik neem aan dat je hiermee mij bedoeld? Maar nee, ik heb nooit beweerd dat zij hoog begaafd is, wel bovengemiddeld intelligent, en met een voor zo'n jong kind uitzonderlijke zelfdiscipline.quote:Op maandag 31 augustus 2009 10:49 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Was dat diezelfde user die het helemaal geweldig vond dat er geen grove verwaarlozing verweten kon worden, op grond van het verhaal van de vader? Wat mi. toch een behoorlijk heftige uitspraak is..
ja duh, het is al vaker langs gekomen dat ik dat gezegd zou hebben ..quote:Op maandag 31 augustus 2009 11:02 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Iemand voelt zich aangesproken
Even zonder gein...staat er nog een update op haar Twitter (kan die zo 1,2,3, niet meer terugvinden)
Dat moet nog blijken, als ze niet naar school is gegaan vandaag dan nietquote:Op maandag 31 augustus 2009 11:06 schreef moussie het volgende:
[..]
en met een voor zo'n jong kind uitzonderlijke zelfdiscipline.
Waar baseer je dat op, dat bovengemiddeld intelligent?quote:Op maandag 31 augustus 2009 11:06 schreef moussie het volgende:
[..]
Ik neem aan dat je hiermee mij bedoeld? Maar nee, ik heb nooit beweerd dat zij hoog begaafd is, wel bovengemiddeld intelligent, en met een voor zo'n jong kind uitzonderlijke zelfdiscipline.
Maar ja, dat sommige mensen hier een beetje moeite hebben met lezen wat er staat, en er hun eigen verhaaltje bij verzinnen was mij inmiddels wel duidelijk
Dat zei ik dan ook in de context van jaren aan de realisatie van haar droom werken, dat is uitzonderlijk voor een kind van die leeftijd .. het gros op die leeftijd gaat het liefst op de bank hangen en gamen en moet aan het huiswerk gestuurd worden, en de (sport)club waar ze ooh zo graag op wilden is binnen de kortste keren niet meer interessant en moet je al je overredingskracht gebruiken dat die toch gaat, je laat je team toch niet stikken ed.quote:Op maandag 31 augustus 2009 11:09 schreef Dragorius het volgende:
[..]
Dat moet nog blijken, als ze niet naar school is gegaan vandaag dan niet
Op de dingen die ik gelezen heb uiteraard ..quote:Op maandag 31 augustus 2009 11:18 schreef ThunderBitch het volgende:
[..]
Waar baseer je dat op, dat bovengemiddeld intelligent?
Ik heb helemaal nergens uit kunnen halen dat ze 'jaren aan de realisatie van een droom' heeft gewerkt, waar heb je dat vandaan? Integendeel, gezien het kennelijke gebrek aan voorbereiding lijkt dit hele plan eerder een opwelling ingegeven door andere jongeren die records braken. Dat ze kan zeilen vind ik helemaal niets bijzonders gezien zo'n vader dus dat kan het ook niet zijn.quote:Op maandag 31 augustus 2009 11:33 schreef moussie het volgende:
[..]
Dat zij ik dan ook in de context van jaren aan de realisatie van haar droom werken, dat is uitzonderlijk voor een kind van die leeftijd .. het gros op die leeftijd gaat het liefst op de bank hangen en gamen en moet aan het huiswerk gestuurd worden, en de (sport)club waar ze ooh zo graag op wilden is binnen de kortste keren niet meer interessant en moet je al je overredingskracht gebruiken dat die toch gaat, je laat je team toch niet stikken ed.
Maar ik denk eerlijk gezegd dat zij gewoon op school zit, ik vermoed dat dat anders al lang in de een of andere online-krant had gestaan .. tenzij de eerste schooldag laat begint ..
Uit haar eerste interview op het Jeugdjournaal, uit de uitspraak van de rechter, uit het gesprek met de vriend van de familie bij Knevel, uit een paar van de comments bij Zeilen .. en dan met name de laatste twee, waar dus mensen die haar/het gezin al tijden kennen dat bevestigen.quote:Op maandag 31 augustus 2009 11:42 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik heb helemaal nergens uit kunnen halen dat ze 'jaren aan de realisatie van een droom' heeft gewerkt, waar heb je dat vandaan? Integendeel, gezien het kennelijke gebrek aan voorbereiding lijkt dit hele plan eerder een opwelling ingegeven door andere jongeren die records braken. Dat ze kan zeilen vind ik helemaal niets bijzonders gezien zo'n vader dus dat kan het ook niet zijn.
Goed mogelijk, dat het vandaag eerste dag voor de brugpiepers is en morgen pas de rest .. maar in de quotes van haar twitter stond iets over maandag?quote:Op maandag 31 augustus 2009 11:36 schreef Dragorius het volgende:
Of de eerste schooldag begint pas op 1 september...Of kan dat niet?
Verder is je stelling over "het gros" ook niet waar. Tuurlijk heeft ieder kind weleens een baaldag of baalweek maar zo extreem zoals jij het schetst is het niet.
Ik heb juist nergens uit kunnen halen dat ze deze tocht al tijden aan het voorbereiden was. Uit niets blijkt ook dat ze zich heeft bekwaamd in alle zaken benevens het zeilen zelf.quote:Op maandag 31 augustus 2009 12:04 schreef moussie het volgende:
[..]
Uit haar eerste interview op het Jeugdjournaal, uit de uitspraak van de rechter, uit het gesprek met de vriend van de familie bij Knevel, uit een paar van de comments bij Zeilen .. en dan met name de laatste twee, waar dus mensen die haar/het gezin al tijden kennen dat bevestigen.
Precies. Ze zeilt graag, dat is duidelijk. Niet zo vreemd, met haar achtergrond. Maar helaas voor Laura (en haar papa) moet ze zich aan de leerplicht houden.quote:Op maandag 31 augustus 2009 12:07 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik heb juist nergens uit kunnen halen dat ze deze tocht al tijden aan het voorbereiden was. Uit niets blijkt ook dat ze zich heeft bekwaamd in alle zaken benevens het zeilen zelf.
Hoe had ze zich volgens jou moeten bekwamen?quote:Op maandag 31 augustus 2009 12:07 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik heb juist nergens uit kunnen halen dat ze deze tocht al tijden aan het voorbereiden was. Uit niets blijkt ook dat ze zich heeft bekwaamd in alle zaken benevens het zeilen zelf.
Die vriend zat anders te vertellen hoe zij pa toen heeft benadert, 10 jaar oud, dat zij daarna heeft leren navigeren, koers uitzetten, kaarten lezen, dat zij weken alleen op het water zat (cq een redelijke inschatting kan maken of zij de eenzaamheid wel aan kan). En tja, of zij een motor met blinddoek op uit elkaar kan halen en weer in elkaar zetten weet ik niet, dat zijn vragen die gesteld zijn maar waarop geen antwoord is gegeven, misschien kan zij dat en misschien ook niet. In tegenstelling tot jou, die er dan blijkbaar van uit gaat dat zij dat niet kan, denk ik dat iemand die al vanaf zijn zesde alleen her en der rond zit te dobberen en waarschijnlijk vaker dan eens te maken heeft gehad met een kapotte motor (die je toch nodig hebt bij sluizen ed) daar toch wel enig verstand van heeftquote:Op maandag 31 augustus 2009 12:07 schreef Disana het volgende:
[..]
Met andere woorden; die "jaren van voorbereiding" waren het leren van de hoogst noodzakelijke vaardigheden die nodig zijn om überhaupt alleen te kunnen zeilen.quote:Op maandag 31 augustus 2009 12:38 schreef moussie het volgende:
[..]
Die vriend zat anders te vertellen hoe zij pa toen heeft benadert, 10 jaar oud, dat zij daarna heeft leren navigeren, koers uitzetten, kaarten lezen, dat zij weken alleen op het water zat (cq een redelijke inschatting kan maken of zij de eenzaamheid wel aan kan). En tja, of zij een motor met blinddoek op uit elkaar kan halen en weer in elkaar zetten weet ik niet, dat zijn vragen die gesteld zijn maar waarop geen antwoord is gegeven, misschien kan zij dat en misschien ook niet. In tegenstelling tot jou, die er dan blijkbaar van uit gaat dat zij dat niet kan, denk ik dat iemand die al vanaf zijn zesde alleen her en der rond zit te dobberen en waarschijnlijk vaker dan eens te maken heeft gehad met een kapotte motor (die je toch nodig hebt bij sluizen ed) daar toch wel enig verstand van heeft
Dat zij de route niet zelf en/of alleen heeft uitgestippeld geloof ik trouwens zonder meer, dat is het werk van pa die een zo veilig mogelijke route in kindgerechte hapjes op papier heeft gezet.
Wanneer is dat wel het geval?quote:Op maandag 31 augustus 2009 12:44 schreef Dragorius het volgende:
En het betekent ook niet dat ze mentaal in staat is dit te volbrengen en vol te houden.
Tja, sommige mensen nemen dingen aan, terwijl diezelfde mensen anderen verwijten dat ze aannames maken.quote:Op maandag 31 augustus 2009 11:42 schreef Disana het volgende:
[..]
Ik heb helemaal nergens uit kunnen halen dat ze 'jaren aan de realisatie van een droom' heeft gewerkt, waar heb je dat vandaan? Integendeel, gezien het kennelijke gebrek aan voorbereiding lijkt dit hele plan eerder een opwelling ingegeven door andere jongeren die records braken. Dat ze kan zeilen vind ik helemaal niets bijzonders gezien zo'n vader dus dat kan het ook niet zijn.
quote:Op maandag 31 augustus 2009 11:06 schreef moussie het volgende:
Maar ja, dat sommige mensen hier een beetje moeite hebben met lezen wat er staat, en er hun eigen verhaaltje bij verzinnen was mij inmiddels wel duidelijk
Precies.quote:Op maandag 31 augustus 2009 12:38 schreef moussie het volgende:
[..]
Die vriend zat anders te vertellen hoe zij pa toen heeft benadert, 10 jaar oud, dat zij daarna heeft leren navigeren, koers uitzetten, kaarten lezen, dat zij weken alleen op het water zat (cq een redelijke inschatting kan maken of zij de eenzaamheid wel aan kan). En tja, of zij een motor met blinddoek op uit elkaar kan halen en weer in elkaar zetten weet ik niet, dat zijn vragen die gesteld zijn maar waarop geen antwoord is gegeven, misschien kan zij dat en misschien ook niet. In tegenstelling tot jou, die er dan blijkbaar van uit gaat dat zij dat niet kan, denk ik dat iemand die al vanaf zijn zesde alleen her en der rond zit te dobberen en waarschijnlijk vaker dan eens te maken heeft gehad met een kapotte motor (die je toch nodig hebt bij sluizen ed) daar toch wel enig verstand van heeft
Dat zij de route niet zelf en/of alleen heeft uitgestippeld geloof ik trouwens zonder meer, dat is het werk van pa die een zo veilig mogelijke route in kindgerechte hapjes op papier heeft gezet.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |