Ze heeft al eerder de keuze gemaakt om bij haar vader te gaan wonen ipv bij haar moeder, dat zegt IMHO niets over de kwalteiten van het ouderschap van de vader, dat zegt alleen maar dat de vader voor haar een leukere opvoeder lijkt.quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 23:09 schreef moussie het volgende:
[..]
Dat is mi een indicatie dat de drive wel uit die meid voort komt en niet vanuit pa, zij heeft immers eerder al gekozen om bij pa te blijven
[..]
Hoofdzakelijk door vrouwen...quote:Op zondag 30 augustus 2009 12:42 schreef nummer_zoveel het volgende:
Is deze discussie nu nog steeds aan de gang?
Haar website wordt goed bijgehouden (dagelijks worden alle negatieve berichtjes uit het gastenboek verwijderd), maar aan het reisplan is nog niets gewijzigd, daar staat nog altijd dat ze in september zal uitvaren.quote:Op zondag 30 augustus 2009 12:55 schreef sunmoonstar het volgende:
Tvp
ik denk dat ze sowieso wacht met vertrekken tot het onderzoek van BJZ is afgerond. Dit concludeer ik n.a.v het jeugdjournaal-interview van afgelopen vrijdag.
Ze bevonden zich ook op het water. Da's toch wel een raakvlak vind je niet?quote:Op zondag 30 augustus 2009 11:41 schreef moussie het volgende:
[..]
wat hebben 2 vissers die in hun notendopje het water opgaan bij windkracht 7 nou met zeilen te maken ?
Over veronderstellingen gesproken..quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 23:09 schreef moussie het volgende:
[..]
Dat is mi een indicatie dat de drive wel uit die meid voort komt en niet vanuit pa, zij heeft immers eerder al gekozen om bij pa te blijven
[..]
Dat haar vader loopt te pushen is een op veronderstellingen gebaseerde stelling .. hij zal haar wel gestimuleerd hebben, dat zonder meer, maar als je daar bezwaar tegen hebt mag je zeker wel al die fanatieke ouders aan de zijlijn echt wel een permanent wedstrijdverbod geven
[..]
Volgens mij heeft mams zich verder helemaal niet uitgesproken in de media .. en natuurlijk heeft zij haar bedenkingen, wie niet, maar als zij echt dacht dat haar kind het niet aan kan, zou de reactie dan niet even anders moeten zijn dan 'ik leg me erbij neer'
[..]
mwah, paps is wat dat de nodige papierhandel aangaat nogal naïef blijkt, maar het pubertje wordt nu onderzocht, dus we zullen zien .. ik hoop voor haar dat zij een eerlijk onderzoek krijgt ipv de kristallen bol van Mariije ..
En van mams opinie lees ik anders weinig, behalve dat ze dus bedenkingen heeft .. nou sorry hoor, als je echt bedenkingen hebt kom je na al die media aandacht daarmee naar buiten lijkt mij, dan vermeld je van alles en nog wat om aan te geven dat je kind er niet aan toe is .. so what als je kind je nooit meer wil zien omdat je de droom te eng vindt
.. als die overmorgen maar veilig naar school fietst
Het is je ontgaan dat de rechter al heeft geoordeeld dat Pa niet nalatig is geweest?quote:Op zondag 30 augustus 2009 12:55 schreef Leandra het volgende:
Deel # 15 eigenlijk![]()
Maar goed, wat mij betreft mag de vader uit de ouderlijke macht ontzet worden, en Laura verplicht onder de voogdij van moeders komen te staan.
Nou, het lijkt mij anders een redelijke veronderstelling dat een moeder die denkt dat haar kind het niet aan kan zich daar duidelijk over uitspreekt .. liever nooit meer zien maar levend dan nooit meer zien en dood, niet waar?quote:Op zondag 30 augustus 2009 13:09 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Over veronderstellingen gesproken..
Er werd gezegd dat er 'geen - ernstige - verwaarlozing aangetoond kan worden'.quote:Op zondag 30 augustus 2009 13:10 schreef moussie het volgende:
[..]
Het is je ontgaan dat de rechter al heeft geoordeeld dat Pa niet nalatig is geweest?
Ik vermoed dat die rechter wat meer informatie heeft over de situatie dan wij hier, en als die op basis daarvan tot het oordeel komt dat de vader niet nalatig is, waarom zou die dan uit de ouderlijke macht moeten worden gezet .. om je onderbuik te bevredigen?
Verder blijkt uit de uitspraak dat zij het zeil-technisch wel aan kan, daar wordt namelijk geen onderzoek naar gedaan .. dus er is wel degelijk een of andere opleiding/voorbereiding geweest die zo goed was dat de rechter daar genoegen mee neemt, en daaruit volgend verklaart heeft dat de vader niet nalatig is .. maar jij weet het beter dan die rechter?
Je kan ook denken dat ze in de tijd dat ze die reis maakt heel erg snel volwassen zal worden.quote:Vooral schade op het vlak van sociale ontwikkeling dan, want hoe veilig zo'n toch nou helemaal is blijft natuurlijk altijd de vraag.
Volgens mij heeft de rechter zich niet uitgesproken over het al dan niet nalatig zijn van de vader in de Engeland-kwestie.quote:Op zondag 30 augustus 2009 13:10 schreef moussie het volgende:
[..]
Het is je ontgaan dat de rechter al heeft geoordeeld dat Pa niet nalatig is geweest?
Ik vermoed dat die rechter wat meer informatie heeft over de situatie dan wij hier, en als die op basis daarvan tot het oordeel komt dat de vader niet nalatig is, waarom zou die dan uit de ouderlijke macht moeten worden gezet .. om je onderbuik te bevredigen?
Verder blijkt uit de uitspraak dat zij het zeil-technisch wel aan kan, daar wordt namelijk geen onderzoek naar gedaan .. dus er is wel degelijk een of andere opleiding/voorbereiding geweest die zo goed was dat de rechter daar genoegen mee neemt, en daaruit volgend verklaart heeft dat de vader niet nalatig is .. maar jij weet het beter dan die rechter?
Mij lijkt het evengoed een redelijke veronderstelling dat moeders niet echt duft op te treden omdat ze haar manipulatieve kleine bitch, .. ik bedoel dochter.. anders nooit meer ziet.quote:Op zondag 30 augustus 2009 13:16 schreef moussie het volgende:
[..]
Nou, het lijkt mij anders een redelijke veronderstelling dat een moeder die denkt dat haar kind het niet aan kan zich daar duidelijk over uitspreekt .. liever nooit meer zien maar levend dan nooit meer zien en dood, niet waar?
Ze zal best snel volwassen worden tijdens zo'n reis, maar dat geldt voor iedere 13-jarige die (ineens) voor zichzelf moet zorgen.quote:Op zondag 30 augustus 2009 13:18 schreef Anarki het volgende:
[..]
Je kan ook denken dat ze in de tijd dat ze die reis maakt heel erg snel volwassen zal worden.
quote:Op zondag 30 augustus 2009 13:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
Volgens mij heeft de rechter zich niet uitgesproken over het al dan niet nalatig zijn van de vader in de Engeland-kwestie.
Ik stel ook niet in mijn OP dat de rechter denkt dat ze het zeiltechnisch niet aankan, ik stel ook nergens dat ze het zeiltechnisch niet aankan.
En ik ben vrij een mening te hebben, en bij zo'n keuze voor en door een kind en een moeder die al in de media geroepen heeft dat ze zich erbij neerlegt omdat ze bang is dat Laura anders van haar vervreemt, mag ik de mening hebben dat moeders emotioneel gechanteerd wordt en mag ik vinden dat de vader in deze zeker niet de meest geschikte opvoeder is.
Of een rechter dat nu als nalatigheid beschouwt of niet, doet daar niet aan af. Ook de rechter zal wellicht van mening zijn dat de moeder in dit geval een geschiktere opvoeder zou zijn dan de vader, maar omdat het kind nog niets overkomen is heeft de rechter ook nog geen reden de vader de ouderlijke macht te ontnemen.
Inderdaad de moeder waarmee zij weinig tot geen contact heeft lijkt mij inderdaad de geschiktere opvoeder in dit verhaal.quote:Op zondag 30 augustus 2009 13:19 schreef Leandra het volgende:
[..]
..
Of een rechter dat nu als nalatigheid beschouwt of niet, doet daar niet aan af. Ook de rechter zal wellicht van mening zijn dat de moeder in dit geval een geschiktere opvoeder zou zijn dan de vader, maar omdat het kind nog niets overkomen is heeft de rechter ook nog geen reden de vader de ouderlijke macht te ontnemen.
Je hebt de uitspraak niet gelezen dus ..quote:Op zondag 30 augustus 2009 13:16 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Er werd gezegd dat er 'geen - ernstige - verwaarlozing aangetoond kan worden'.
Er wordt vooralsnog geen onderzoek gedaan naar haar 'zeiltechnische vaardigheden'. Lijkt me niet dat ze er dan al iets over kunnen zeggen.
Wat het zeil-technische aangaatquote:De vader heeft zelf en bij monde van de advocaat laten blijken dat hij er op toeziet dat de tocht goed wordt voorbereid. Zelf heeft hij jaren zeilend doorgebracht, [kind] is de eerste vier jaren opgegroeid tijdens een wereldzeereis, en samen hebben vader en [kind] heel veel zeezeiltochten gemaakt. Het was al langer duidelijk dat [kind] een solozeiltocht rond de wereld wilde maken, maar toen zij te kennen gaf de reis reeds op deze leeftijd te willen ondernemen, stond hij er aanvankelijk niet positief tegenover. Om die reden, zo stelt hij, heeft hij barrières opgeworpen, maar die heeft zij één voor één geslecht. Inmiddels is de boot met alle mogelijke navigatie- en veiligheidsapparatuur uitgerust, is een route uitgestippeld die de minste risico’s in zich draagt en zijn er in verschillende havens voor hem en/of [kind] bekende mensen beschikbaar. [kind] is zeiltechnisch zeer goed onderlegd, dankzij de vele zeilervaring die zij van jongs af aan heeft opgedaan en zij heeft tijdens zeiltochten met haar vader laten zien dat zij goed bestand is tegen, en zeer adequaat reageert bij, behoorlijk grote tegenslagen en verder dat zij met allerlei verschillende mensen gemakkelijk kan omgaan. Daarbij heeft [kind], aldus haar vader, laten zien dat zij geheel zelfstandig haar zaken kan regelen, door zelf sponsoren, de aanmelding bij de Wereldschool en andere zaken rond de reis te organiseren.
De rechtbank leidt uit de opstelling van vader af dat hij zich realiseert dat de droomtocht van zijn dochter risico’s met zich meebrengt en dat hij er voor moet zorgen dat de nodige maatregelen worden getroffen, zodat zij zo goed mogelijk voorbereid kan uitvaren.De inschatting die de Raad van de risico’s voor [kind] maakt, is een heel andere. In de ogen van de Raad zijn de risico’s niet te beteugelen door veiligheidsmaatregelen te treffen, omdat de tocht inherent gevaarlijk is voor een kind van de leeftijd van [kind] en bovendien schadelijk voor haar ontwikkeling, nu zij onvoldoende toekomt aan haar ontwikkelingstaken.
Echter, het enkele feit dat het perspectief van de vader zo verschilt van die van de Raad, maakt naar het oordeel van de rechtbank niet dat vader als slechte ouder het ernstige verwijt van grove verwaarlozing kan worden gemaakt, mede gelet op de grote betrokkenheid van vader bij de zeilplannen van [kind], het door hem in eerste instantie opwerpen van barrières voor haar en het vervolgens scheppen van randvoorwaarden met betrekking tot de reis, zoals het zorgdragen voor een naar omstandigheden zo hoog mogelijke veiligheid van [kind] en het inzetten van zijn netwerk. Hij geeft dan ook invulling aan zijn ouderlijke verantwoordelijkheid voor het geestelijk en lichamelijk welzijn van [kind] en zijn plicht om de ontwikkeling van haar persoonlijkheid en veiligheid te bevorderen (zie artikel 1:247 lid 2 BW) vanuit zijn eigen ervaring en perspectief, welk perspectief voor hevige maatschappelijke discussie vatbaar is gebleken. Nu verder geen enkele objectieve informatie beschikbaar is over welk perspectief de juiste is, kan hem thans reeds daarom niet een gegrond ernstig verwijt worden gemaakt dat hij een slechte vader zou zijn op grond waarvan het dringend en noodzakelijk is om hem het gezag te ontnemen.
Dus niks onderzoek, niemand die eraan twijfelt dat zij het zeil-technisch kan, zelfs de Raad nietquote:Uit de informatie van de Raad maakt de rechtbank op dat de Raad weliswaar geen bedenkingen heeft bij de zeilvaardigheden van [kind] om de reis te volbrengen, maar gelet op haar leeftijd wel grote vraagtekens plaatst bij de zogenoemde copingsvaardigheden waarover [kind] op haar reis zal moeten beschikken.
Dat is het verhaal van pappie..quote:Op zondag 30 augustus 2009 13:36 schreef moussie het volgende:
[..]
Je hebt de uitspraak niet gelezen dus ..
[..]
Wat het zeil-technische aangaat
[..]
Dus niks onderzoek, niemand die eraan twijfelt dat zij het zeil-technisch kan, zelfs de Raad niet
nee, dat is de uitspraak van de rechter, en daaruit blijkt dat je vader het verwijt niet kan maken omdat die zich wel degelijk aan zijn verplichtingen heeft gehoudenquote:Op zondag 30 augustus 2009 13:39 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Dat is het verhaal van pappie..
De raad heeft geen bedenkingen.. Dus idd. komt er vooralsnog geen onderzoek naar..
Je punt is.. ?
Ze hebben ook niet gezegd dat er nooit een onderzoek kan komen.. Dus vandaar dat ik het woord 'vooralsnog' gebruik.quote:Op zondag 30 augustus 2009 13:51 schreef moussie het volgende:
[..]
nee, dat is de uitspraak van de rechter, en daaruit blijkt dat je vader het verwijt niet kan maken omdat die zich wel degelijk aan zijn verplichtingen heeft gehouden
http://vkblog.nl/bericht/275403/Uitspraak_in_de_zaak_Laura_Dekker
En mijn punt was dat er geen onderzoek komt naar haar zeil-technische vaardigheden omdat niemand aan haar kunnen twijfelt .. dus niks vooralsnog geen onderzoek, dat bedenk jij, daar wordt met geen woord over gerept in die uitspraak. Beetje onzinnig ook om iets te onderzoeken waar niemand aan twijfelt, niet waar?
Jawel, heb je over die 'grote vraagtekens' heen gelezen?quote:Op zondag 30 augustus 2009 13:36 schreef moussie het volgende:
[..]
Je hebt de uitspraak niet gelezen dus ..
[..]
Wat het zeil-technische aangaat
[..]
Dus niks onderzoek, niemand die eraan twijfelt dat zij het zeil-technisch kan, zelfs de Raad niet
aah, ze hebben het niet gezegd dus het kan alsnog .. oké, dat kan ..quote:Op zondag 30 augustus 2009 14:16 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ze hebben ook niet gezegd dat er nooit een onderzoek kan komen.. Dus vandaar dat ik het woord 'vooralsnog' gebruik.
euh ..quote:De rechter baseert zich op de uitspraken van vader, bij monde van zijn advocaat. Dat is ook het enige dat voorhanden is. Omdat er nog niks is voorgevallen wordt hem geen ernstige verwaarlozing verweten.
quote:Hij geeft dan ook invulling aan zijn ouderlijke verantwoordelijkheid voor het geestelijk en lichamelijk welzijn van [kind] en zijn plicht om de ontwikkeling van haar persoonlijkheid en veiligheid te bevorderen (zie artikel 1:247 lid 2 BW)
Nee .. en daar staat niets over haar zeil-technische vaardigheden die moeten worden onderzocht, daar hadden we het over, dat 'vooralsnog geen onderzoek'quote:Op zondag 30 augustus 2009 14:31 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Jawel, heb je over die 'grote vraagtekens' heen gelezen?
Kan je niet lezen? Er staat een verslag van het verweer van vader t.o.v. verwaarlozing en de rechtbank concludeert hieruit:quote:Op zondag 30 augustus 2009 13:51 schreef moussie het volgende:
[..]
nee, dat is de uitspraak van de rechter, en daaruit blijkt dat je vader het verwijt niet kan maken omdat die zich wel degelijk aan zijn verplichtingen heeft gehouden
http://vkblog.nl/bericht/275403/Uitspraak_in_de_zaak_Laura_Dekker
En mijn punt was dat er geen onderzoek komt naar haar zeil-technische vaardigheden omdat niemand aan haar kunnen twijfelt .. dus niks vooralsnog geen onderzoek, dat bedenk jij, daar wordt met geen woord over gerept in die uitspraak. Beetje onzinnig ook om iets te onderzoeken waar niemand aan twijfelt, niet waar?
Niets meer en niets minder, en de rechter vervolgt:quote:De rechtbank leidt uit de opstelling van vader af dat hij zich realiseert dat de droomtocht van zijn dochter risico’s met zich meebrengt en dat hij er voor moet zorgen dat de nodige maatregelen worden getroffen, zodat zij zo goed mogelijk voorbereid kan uitvaren.
M.a.w. De raad legt de zaak aan de rechtbank voor om andere redenenquote:De inschatting die de Raad van de risico’s voor [kind] maakt, is een heel andere. In de ogen van de Raad zijn de risico’s niet te beteugelen door veiligheidsmaatregelen te treffen, omdat de tocht inherent gevaarlijk is voor een kind van de leeftijd van [kind] en bovendien schadelijk voor haar ontwikkeling, nu zij onvoldoende toekomt aan haar ontwikkelingstaken.
Hoewel de Raad haar kennelijk zeiltechnisch in staat acht deze reis te maken verzoekt de rechter de raad om meer inzicht in haar voorbereiding en veiligheidsmaatregelen, de rechter is kennelijk nog niet overtuigd. Daarnaast beveelt de rechter onderzoek naar haar psyche.quote:De rechtbank zal het verzoek tot een definitieve ondertoezichtstelling inhoudelijk behandelen op 26 oktober 2009 en gaat er vanuit dat de Raad tien dagen voor die tijd zijn onderzoek naar een definitieve OTS heeft afgerond. Door middel van dit onderzoek wenst de rechtbank in elk geval ook meer inzicht te krijgen in de wijze waarop de reis is voorbereid en met welke veiligheidsmaatregelen deze is omgeven. Om het vereiste inzicht te krijgen in de persoon van [kind], haar ontwikkelingsniveau en psychische capaciteiten zal de rechtbank zelfstandig een deskundige benoemen, mw. drs. S. Moonen, kinder- en jeugdpsycholoog te Amsterdam. Deze deskundige heeft zich reeds bereid verklaard de opdracht te aanvaarden en het rapport, waarbij de medewerking van [kind] en haar ouders wordt verondersteld, op 16 oktober 2009 gereed te hebben.
Gebeurt het vaak dat nederlandse vrouwen met hun schoolplichtige kinderen in de gevangenis zitten?quote:"Dat de minderjarige zoon, aan wie geen bewaring is opgelegd, bij zijn moeder in het detentiecentrum verblijft, maakt het voorgaande niet anders. De moeder heeft er voor gekozen Hui bij zich in de cel te houden. De jongen had ook naar familie, vrienden of een pleeggezin gekund."
Nee, maar het gebeurt (te) regelmatig dat minderjarigen en leerplichtigen in een gesloten instelling (lees gevangenis) worden geplaatst, wanneer zij tegen zichzelf (of soms zelfs tegen anderen) in bescherming moeten worden genomen.quote:Op zondag 30 augustus 2009 15:01 schreef Gavin_de_Becker het volgende:
Toch bizar dat je wel kinderen uit school haalt en in detentiecentra opsluit als dat de wens van de moeder is, maar andere kinderen indien nodig bij hun ouders zou weghalen om ze in de school te krijgen.
[..]
Gebeurt het vaak dat nederlandse vrouwen met hun schoolplichtige kinderen in de gevangenis zitten?
niets met Laura te maken, weet ik.
Ze gaan het wel hebben over de veiligheid, dus vandaar dat ik het heel goed mogelijk acht dat daar alsnog naar gekeken wordt. Niet zo'n vreemde gedachte, toch?quote:Op zondag 30 augustus 2009 14:44 schreef moussie het volgende:
[..]
aah, ze hebben het niet gezegd dus het kan alsnog .. oké, dat kan ..
Daar wordt toch echt naar verwezen op basis van vaders uitspraken..quote:euh ..
[..]
Sterker nog er ligt een kant en klaar verzoek van de rechter om in het onderzoek van de Raad meer inzicht te krijgen over de voorbereiding dus daar wordt naar gekeken.quote:Op zondag 30 augustus 2009 15:47 schreef Enneacanthus_Obesus het volgende:
[..]
Ze gaan het wel hebben over de veiligheid, dus vandaar dat ik het heel goed mogelijk acht dat daar alsnog naar gekeken wordt. Niet zo'n vreemde gedachte, toch?
[..]
Daar wordt toch echt naar verwezen op basis van vaders uitspraken..
O ja? Dat wist ik nog niet. Je geeft weer een geheel nieuwe impuls aan de discussiequote:Op zondag 30 augustus 2009 16:03 schreef IntercityAPT het volgende:
Het was toch ook zo dat haar ouders gescheiden waren vanwege vaders onverantwoorde houding omtrent Laura?
Het kan ook ergens anders aan liggen hoorquote:Op zondag 30 augustus 2009 16:16 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
O ja? Dat wist ik nog niet. Je geeft weer een geheel nieuwe impuls aan de discussie
Sorry, als moussie weer eens wat roept dan kan ik me vaak niet inhouden.quote:Op zondag 30 augustus 2009 16:33 schreef Dragorius het volgende:
Nou ben benieuwd of ze morgen in de klas zit
15 topics al![]()
Ze zullen haar niet achterna gaan, maar ze zal dan opgewacht worden bij de eerste haven die ze aandoet, en vandaaruit weer naar Nederland worden teruggebracht.quote:Op zondag 30 augustus 2009 16:40 schreef Dragorius het volgende:
Mjah wat ik me dan afvraag is wel > wat als ze niet naar school gaat. Krijgen we dan echt een opsporing? Als ze wil is ze weg natuurlijk, maar tegen welke prijs
En nu weggaan is zeker geen teken van wonderkindje zijn, maar daar waren we al een tijdje achter hier.
En die 2e site is vrij amateuristisch en met name weer errug gekleurd opgezet zeg
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |