abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72201586
game on!

Fok!Dieetclub #285 Vakantieresultaten

Voor wie is de FoK!Dieetclub bedoeld? De FoK!Dieetclubtopics zijn bedoeld voor mannen en vrouwen met overgewicht die een BMI (body mass index, ook wel bekend als Quetelet Index) hebben van 27 of hoger. Bij een BMI van onder de 25 ben je van harte welkom in het zustertopic Slank de zomer in. Dit kun je vinden in het LIF-forum op FoK!. Met een BMI tussen de 25 en 27 mag je zelf beslissen waar je je aanmeldt. Hoe je je het beste kunt aanmelden kun je lezen onder het kopje Ik wil ook!.

Linkjes Vroeger hadden we een hele lijst met linkjes; deze linkjes en vele andere (incl. alle oude dieetclublinkjes) zijn hier te vinden: Dieetclub Linksite. Weet je nog een leuke link die er niet tussen staat, geef hem even door in het topic!

Meetings We zijn een weekendje weg geweest, naar verkeerspark Assen geweest en zijn nu aan het overleggen over een dagje sauna en een speciale "5 jaar dieetclub-meet". Wil je ook een keer mee? Je bent van harte welkom om je aan te melden in het aparte Dieetclubmeetingtopic.

Ik wil ook! Dat kan Ga naar http://www.dieet-web.nl en maak daar een account aan. Na activatie zal je dan in het lijstje verschijnen. Troel zorgt ervoor dat je geactiveerd wordt, dus je kunt het beste haar een PM sturen met je inlognaam zodat ze je kan activeren en aan de dieetclub kan koppelen. Op dieet-web kun je zelf een klein profiel aanmaken waarin je gegevens zet en je plan invullen. Die gegevens zijn nodig om in het lijstje te verschijnen. Met je eigen account kan je zelf je updates doorgeven. Dat kan je ��n keer in de week doen, of dagelijks of wanneer jij maar wilt. We verwachten minimaal ��n update per maand, ook als je niets bent afgevallen in die periode. Op deze manier kunnen we zien of je nog meedoet. Voor meer vragen kun je of Troel PM-en, of kijken op http://forum.dieet-web.nl

Deelnemers De volgende lijst is een lijst met deelnemers aan deze reeks. Het is een plaatje dat automatisch geupdate wordt op het moment dat je je gegevens invult.

Deze OP is te vinden in de Fok!wiki

Laten we het gezellig houden! Pesten doe je op de kleuterschool, niet hier. Deze topics zijn bedoeld om elkaar te steunen, niet om elkaar de grond in te boren omdat men misschien niet voldoet aan jouw ideaalbeeld.
Ja doei.
pi_72201611
Die TT!
oeh, fipo!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
pi_72201624
Ja doei.
pi_72201626
Mo, trut
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72201698
ja, dat kussiekroel gedoe!!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ja doei.
pi_72201741
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 14:59 schreef motorbloempje het volgende:
ja, dat kussiekroel gedoe!!
SPOILER
Tja, we kunnen wel weer een beetje gaan bitchen... zal ik Stormqueen ook ff vragen om mee te doen?
***Levi was here***
pi_72201761
knus

maar wel even een voor de 9km van CF

en eigenlijk voor nagenoeg iedereen hier die best puik bezig is?
Ja doei.
pi_72201770
Hoe is het met SQ? Niet meer aan de lijn?
pi_72201800
Het leplazarus nog wel!

Mijn eerste start to run les was - net zoals YPPY - ook door de sneuw. Rennen door de sneeuw is zoo leuk . Je krijgt er wel flinke spierpijn van omdat je net iets anders rent. In de winter ren ik met meerdere lagen hardloopkleding. Zo krijg je het niet koud als je zweet.

Ik heb trouwens de muziek van Evy op mijn telefoon staan. Mocht er wat gebeuren dan kan ik altijd 112 bellen of ander kunnen ze 'thuis' bellen .

Ik ben trouwens weer opnieuw begonnen met Evy. Een maand op vakantie en daarna voorbereiden + trouwen is niet goed voor je conditie als je niets doet .

CF: 9 km! Wat goed! Let je wel op dat je niet te snel zoveel km gaat hardlopen? Zo heb ik mijn knieen de vernieling in geholpen...
pi_72201809
Aan de lijn?

Ja doei.
pi_72201820
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 15:01 schreef ColdFeet het volgende:
Hoe is het met SQ? Niet meer aan de lijn?
Die heeft het druk met andere zaken. Werk, verbouwen enz.
***Levi was here***
pi_72201828
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 15:02 schreef motorbloempje het volgende:
Aan de lijn?

Sterf

K3 blijft altijd vreselijk goed hangen bij mij
pi_72201844

Wie is er aan de lijn, hallo hallo?
Wat is er toch? Waarom verlang ik zo?
Om slank en fab te zijn, hallo hallo?
Ja, lijijijijijnen doe je zo!

Ja doei.
pi_72201850
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 15:03 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Sterf

K3 blijft altijd vreselijk goed hangen bij mij

Ik heb het nu ook aan de lijn in mijn hoofd. MoBlo, bedankt!
***Levi was here***
pi_72201922
Nadeel van Evy vind ik wel dat ze een waardeloze muzieksmaak heeft. Ik stoor me er steeds meer aan.
Misschien moeten we onze eigen fok-start-to-run maken, met leuke muziek en dat dan iedereen iets motiverends roept.
***Levi was here***
  donderdag 27 augustus 2009 @ 15:20:02 #16
73930 Blinker
Only one Go Ahead Eagles
pi_72202382
Hier gaat het lijnen in ieder geval minder goed dan ik dacht. Vorig weekend toch aangekomen. Komt ook dat alles nu zo onregelmatig is. Ik heb meer hoop voor wanneer college begint en er weer regelmaat ontstaat. (zie volgende week)
pi_72202494
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 15:06 schreef Levitation het volgende:
Nadeel van Evy vind ik wel dat ze een waardeloze muzieksmaak heeft. Ik stoor me er steeds meer aan.
Misschien moeten we onze eigen fok-start-to-run maken, met leuke muziek en dat dan iedereen iets motiverends roept.
Goed idee!
Begon me laatst ook al te storen aan haar muziekkeuze
pi_72202522
ik ben het enigszins gaan waarderen, gewoon omdat het zo slecht is
Ja doei.
pi_72202567
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 15:24 schreef motorbloempje het volgende:
ik ben het enigszins gaan waarderen, gewoon omdat het zo slecht is
Da's echt erg.
***Levi was here***
pi_72202646
Middag T: aardbeien
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72202659
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 15:04 schreef motorbloempje het volgende:

Wie is er aan de lijn, hallo hallo?
Wat is er toch? Waarom verlang ik zo?
Om slank en fab te zijn, hallo hallo?
Ja, lijijijijijnen doe je zo!

sterf
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72202691
kan je je nog opgeven voor K2 zoekt K3?
Ja doei.
pi_72202722
Nee, die wijzen dikkertjes af. Schijnt.
***Levi was here***
pi_72202732
dus je vindt me dik?
Ja doei.
pi_72202792
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 15:31 schreef motorbloempje het volgende:
dus je vindt me dik?
Sorry, was niet persoonlijk bedoeld. Moest opeens denken aan iets wat bij ons in de krant stond over dat programma. Over hoe Patty Brard een Vlaamse tot op het bot kwetst door in haar gezicht te zeggen dat ze "te klein en te dik" is. Was gewoon een gedachtensprongetje.

Start ik hier toch bijna een rel!
***Levi was here***
pi_72202810
ja, nee, verwijt me maar weer vanalles....

*pakt rol koekjes*
Ja doei.
pi_72202832
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 15:33 schreef motorbloempje het volgende:
ja, nee, verwijt me maar weer vanalles....

*pakt rol koekjes*
Kijk, dan word je vanzelf weer te dik! Je doet het zelf!
***Levi was here***
pi_72202865
en ze zei nog dat ze nooit meer zou aankomen..

*grin
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72202960
over 5 jaar.. ben ik dikker dan toen ik begon is voorspeld door een zeer wijze vrouw
Ja doei.
pi_72202980
moet je dan ook een andere motor kopen?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72202996
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 15:39 schreef DarkElf het volgende:
moet je dan ook een andere motor kopen?
iig een ander pak.
***Levi was here***
pi_72203002
ja, een Goldwing, die houdt me dan tenminste...
Ja doei.
pi_72203011
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 15:40 schreef Levitation het volgende:

[..]

iig een ander pak.
ik heb de oude nog liggen
Ja doei.
pi_72203029
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 15:40 schreef motorbloempje het volgende:
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72203031
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 15:40 schreef motorbloempje het volgende:
Kun je net zo goed een auto kopen, zit je nog droog ook.
***Levi was here***
pi_72203082
Of een tricke! De ultime combinatie van alle nadelen van de auto met de nadelen van een motor!
***Levi was here***
pi_72203119
oh, bah!

nee, ik ga die oude kleding maar verkopen of weggeven denk ik of weggooien

al heeft Mr.Mo dus nu mijn oude motorbroek aan die ik paste met >90kg...
Ja doei.
pi_72203246
Ik geloof echt nooit dat jij ooit weer dik wordt. Daarvoor ben je veel te goed bezig.
***Levi was here***
pi_72203280
ik denk ook niet dat ik weer richting 90 ga, maar het kan nog wel wat beter en gezonder hoor
Ja doei.
  Licht Ontvlambaar donderdag 27 augustus 2009 @ 15:56:26 #40
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_72203450
Oeh bitchen... leukleuk
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_72203469
Ja maar daar ben je weer mee bezig dus das mooi

Zo; mijn D: wordt 120 gr kipfilet gemarineerd in olie/citroensap/gemalen koriander/knoflook/peper en zout... uit de oven met erbij een puylinzensalade : gekookte linzen met erdoor de leftover citroensap/olie. Dan erdoor feta/verse koriander/gemengde slablaadjes en wat balsamico erover.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72203485
jum!
Ja doei.
pi_72203498
Ik denk, "laat ik even in ons zustertopic snuffelen", gewoon zomaar...
Kijk ik zo in de reet van Britney! My eyes!
Dat doe ik dus ook niet meer.
***Levi was here***
  Licht Ontvlambaar donderdag 27 augustus 2009 @ 16:00:05 #44
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_72203562
Mijn diner weet ik nog niet... Ik ga vanwege verjaardag schoonpapa eten bij Roxy's in Maastricht, gereserveerd via restaurantweek. Ben heel benieuwd!

DE, jouwes klinkt erg lekker! Linzen moet ik eigenlijk toch ook eens proberen.
pi_72203575
Ja doei.
pi_72203595
is lekker hoor en gezond.

Ik vind koken echt heel leuk en maak er wel een sport van om gezond maar toch ook errug lekker te koken...
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72203674
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 16:00 schreef motorbloempje het volgende:
Mijn avondeten:

http://www.restaurantoporto.nl/

mmm lekker, zie al genoeg dingen staan die ik zou lusten
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72203705
wij krijgen een 3 gangen menu: restaurantweek.

Als het bevalt gaan we daar een keer dat 12 gangen menu met wat familie doen
Ja doei.
pi_72203752
leuk zeg
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72203863
ik hoop het
Ja doei.
pi_72211023

Ben moe, maar het is heerlijk om weer aan het werk te zijn..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_72214224
tvp
Ik ga mijn bed in
  donderdag 27 augustus 2009 @ 22:08:59 #53
52834 Droeke
Curiosity killed the cat
pi_72215043
Hallo allemaal,

Ben weer terug van weggeweest... Heb na het inleveren van mijn proefschrift ongeveer 6 weken geen PC aangeraakt (en voor mensen die dat niet kennen: probeer het eens! Het is soms best fijn). Ik ben lekker op vakantie geweest en heb zowaar boeken gelezen ter ontspanning.... Qua eten heb ik eigenlijk lekker genoten (binnen bepaalde grenzen) en nu ik weer begonnen ben met werken ben ik MINDER dan 1 kilo zwaarder dan voor de vakantie (en toen sportte ik 5 uur per week)... Daar komt nog eens bij dat ik goedkeuring van mijn manuscript heb gekregen (officieel bekend als: de toelating tot de verdediging), dus jullie begrijpen dat het ook even geduurd heeft voor ik weer 'op aarde' geland was.

TIjd voor de volgende 10 kilo! (ik heb nog 3 maanden tot mijn promotie...., maar onder de 80 is ook al goed).
A cat is a lion in a jungle of small bushes
  donderdag 27 augustus 2009 @ 22:10:48 #54
35189 Troel
scherp en bot
pi_72215113
Hoi. Ik leef nog. Een beetje.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  donderdag 27 augustus 2009 @ 23:23:15 #55
112545 Muck
Meine Sprache: International
pi_72217582
Oh, hier zijn jullie!

ja, dit is 's werelds slechtste TVP
It's al boa it's all good it's all bueno benne bon, let's go!
pi_72220746
Goedemorgen.....t was ff zoeken maar gevonden (zat nl nog in de vakantieperikelen te zoeken)
Hardlopen zie ik mezelf voorlopig nog niet doen, fietsen wel, Gisteren 19 km/pu in een uur gefietst ! das dus incl stoplichten en zo dus gemiddeld iets harden gefietst
pi_72221357
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 06:47 schreef Stout het volgende:
Goedemorgen.....t was ff zoeken maar gevonden (zat nl nog in de vakantieperikelen te zoeken)
Hardlopen zie ik mezelf voorlopig nog niet doen, fietsen wel, Gisteren 19 km/pu in een uur gefietst ! das dus incl stoplichten en zo dus gemiddeld iets harden gefietst
19km/u is heel netjes voor fietsen door het verkeer!
***Levi was here***
pi_72221751
goeiemorgen.

weegschaal gaf vanmorgen nog steeds 4.3 kilo minder aan dus das ok. Moet wel volgende week ongesteld worden dus misschien moet ik de komende dagen niet op t gewicht letten aangezien dat flink kan schelen..

Hardlopen gisteren was zwaar . De hei op maar het is hartstikke droog geweest dus veel los zand. Das zwaar! Maar tis gelukt. Nu zondag weer lopen, gewoon op de atletiekbaan (die dan ineens heel soepel loopt).
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72222850
ok so much voor dingen bijhouden; niet volgende week dus maar vandaag. Wat op zich verklaart waarom ik van de week cranky was
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72222879
Hee, wat goed!

Ik lurk hier af en toe mee (post zelf in het Slankforum) - en we zijn ongeveer net zoveel afgevallen bij elkaar ! En jullie met veel minder mensen, wat leuk !
pi_72230024
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 10:09 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Hee, wat goed!

Ik lurk hier af en toe mee (post zelf in het Slankforum) - en we zijn ongeveer net zoveel afgevallen bij elkaar ! En jullie met veel minder mensen, wat leuk !
En als we een paar getallen van oudgedienden zoals van Troel, Yppy en mij erbij zetten dan verdubbelen we het getal
  vrijdag 28 augustus 2009 @ 14:07:13 #62
35189 Troel
scherp en bot
pi_72230087
in Slank zijn ze bij lange na niet zoveel afgevallen. Sterker nog, volgens mij wegen jullie allemaal bij elkaar niet eens wat wij zijn afgevallen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_72234137
Ok, ok, jullie zijn beter .
pi_72234675
quote:
Op vrijdag 28 augustus 2009 16:15 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Ok, ok, jullie zijn beter .
Niet beter, gewoon zwaarder.
***Levi was here***
pi_72237273
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 13:11 schreef motorbloempje het volgende:
Wat de rest zei zes! Het lijkt me echt heel kut. Heb geen recht van spreken door te zeggen 'geef het nog een kans', want ben zelf na 3 hardloop'lessen' ook afgehaakt omdat al die jongere afgetrainde meisjes met hertensprongetjes makkelijk 14km per uur hardliepen en ik daar met 9 achteraan kwam sjokken.. probeer dan maar je eigen tempo te lopen..

een hardloopbuddy vind ik dan ook het fijnst. Heb gelukkig hiervoor mijn vriend, maar wellicht wil jouw vent ook wel mee? En anders proberen via een hardloopsite wellicht contact(en) op te doen om samen te gaan lopen?

Moblo ik vind jou al zo'n jonge hinde vergeleken met mij (je Fok idol filmpje ). Maar wat je beschrijft is precies mijn ervaring, hertensprongetjes Helaas gaat mijn vent niet mee lopen maar aan de andere kant ga ik ook niet tennissen met hem. En start to run...kweenie... Ik kijk wel, misschien wel een collega. Maar niet die atletiekvereniging

Droeke, fijn dat je maar zo weinig bent aangekomen

Coldfeet 9 kilometer, meeen! respect
Life is all about *Ass*...You're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it, or behaving like one!
  Licht Ontvlambaar vrijdag 28 augustus 2009 @ 18:26:24 #66
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_72237904
Ik hou het voorlopig ook op horde lopen Op naaldhaken over het Vrijthof...
pi_72238264
Sexy Sjeen!
Life is all about *Ass*...You're either covering it, laughing it off, kicking it, kissing it, busting it, trying to get a piece of it, or behaving like one!
pi_72255482
Naaldhakken op t Vrijthof Das een goeie workout ..

Over workout gesproken; we zijn net terug van de Decathlon, ik heb geen enkele reden om niet te gaan lopen als t regent of kouder wordt. Windjasje gekocht en een wat dikkere longsleeve. En wat reflectiebanden voor om je armen dus straks miepen: 'boehoe t regent' of 'boehoe tis donker' is alleen maar vluchtgedrag
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  zaterdag 29 augustus 2009 @ 13:52:03 #69
112545 Muck
pi_72257038
Oeh sjeen, je moet ongelofelijk sexy kuiten hebben inmiddels
  Licht Ontvlambaar zaterdag 29 augustus 2009 @ 16:58:12 #70
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_72260901
Ik las even een rustdagje in, even mijn benen wat rust geven Morgen weer de hele dag staan
pi_72261786
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 12:48 schreef DarkElf het volgende:
Naaldhakken op t Vrijthof Das een goeie workout ..

Over workout gesproken; we zijn net terug van de Decathlon, ik heb geen enkele reden om niet te gaan lopen als t regent of kouder wordt. Windjasje gekocht en een wat dikkere longsleeve. En wat reflectiebanden voor om je armen dus straks miepen: 'boehoe t regent' of 'boehoe tis donker' is alleen maar vluchtgedrag
Go DE Zijn die banden genoeg voor je zichtbaarheid, of moet je ook nog verlichting?
pi_72262086
quote:
Op zaterdag 29 augustus 2009 17:37 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

Go DE Zijn die banden genoeg voor je zichtbaarheid, of moet je ook nog verlichting?
we hebben sowieso witte windjackjes gekocht, je wint er geen schoonheidsprijs mee maar t gaat om zichtbaarheid natuurlijk..

die banden zijn wel duidelijk en mochten we t idee hebben dat t niet genoeg is dan kunnen we altijd nog ledjes omslingeren

Sowieso zal t erop neerkomen dat ik overdag ga lopen in de winter en alleen de mr ś avonds (die gaat dan wel door de woonwijken aan t bos hier, anders heb je nergens verlichting (leuk een dorp he?))..en in t weekend lopen we samen dan en overdag natuurlijk..
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72262207
Maak ik hieruit op dat jullie twee dezelfde hardloopjacks gekocht hebben? Het jeugdige equivalent van dezelfde Gaastra-jas?
pi_72262260
Oh men, erg he?

de mr wilde wit en ik rood maar die was er niet en anders moest ik zwart nemen (is niet handig) of oranje (gatver) of felgroen (gatver)..

ik schaam me diep
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72262335

Nee, ik vind het wel schattig, voor jullie met z'n twee
pi_72262354
ik vind t verschrikkelijk eigenlijk.

Godzijdank is t alleen voor hardlopen...
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72263792
Zo braaf gefietst... met zoonlief dus iets minder hard, maar toch weer 17 km gem. per uur.
dapper allemaal die hardlopers...ooit hoop ik het ook te kunnen
pi_72278027

Gisteren geborreld bij de buren. Nou ja borrelen; ik heb spa rood op en veel cherrytomaatjes.. en maar 2 kleine handjes chips . Dus dat is hartstikke netjes.

Net thuis van hardlopen, waaide énorm hard maar tis gelukt en ondanks dat ik dacht ik meer kroop dan rende toch met 8.5 km p u (soms tegen de 9 ) gerend. Wind is wel erg vertekenend blijkbaar.

In een dorp verderop hebben we een atletiekbaan gevonden die meer beschut ligt wat handig is voor de hersft en winter en ze doen daar in de winter elke donderdagavond de lampen aan dus we kunnen op donderdag veilig rennen dan. Nog een keer in t weekend samen overdag en dan nog 1 x in de week zelf kijken.. Kortom; ik kan gewoon echt geen smoesjes meer bedenken om niet te gaan in de winter straks
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  zondag 30 augustus 2009 @ 15:48:00 #79
35189 Troel
scherp en bot
pi_72281885
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 13:24 schreef DarkElf het volgende:

Kortom; ik kan gewoon echt geen smoesjes meer bedenken om niet te gaan in de winter straks
Er zijn ALTIJD smoesjes te bedenken
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
  zondag 30 augustus 2009 @ 15:52:43 #80
112545 Muck
pi_72282007
Vanavond ga ik weer naar huis na een week bij mijn ouders geweest te zijn. Gewoon alles weer lekker in mijn eigen ritme doen, hardlopen wanneer ik dat wil en niet om 5 uur 's avonds al hoeven eten
pi_72282137
tuurlijk, maar das niet de bedoeling natuurlijk.

buiten dat, afspraken met mezelf maken is nooit een probleem geweest
+10 jaar medicijnen slikken en ellende, dat was t probleem. En dus ben ik
nu erg gemotiveerd nu ik zonder die troep leef.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  zondag 30 augustus 2009 @ 15:58:16 #82
112545 Muck
pi_72282160
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 15:57 schreef DarkElf het volgende:

10 jaar medicijnen slikken en ellende, dat was t probleem. En dus ben ik
dat klinkt bekend
pi_72282260
Wat heus niet wil zeggen dat ik in de illusie leef dat alles vanaf nu perfect zal gaan omdat ik afspraken met mezelf kan maken. Daarom stel ik ook geen doelen waarvan ik niet weet of ik ze kan halen, dat geeft alleen frustraties en kans op falen . Ik leef gezond, sport en zie t verder wel
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  zondag 30 augustus 2009 @ 16:05:22 #84
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_72282360
TotnadeVakantiePost
pi_72293452
Veel plezier Jojogirl!
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_72301331
Even gekopieerd van mijn weblog :
quote:
Week 2 is voorbij !
En ik ben onwijs blij met het resultaat ! Voor het eerst sinds heel lang onder de 120 kg ! Vanmorgen verscheen de 119 op de weegschaal. Deze week 2,1 kg eraf en dat met 2 ! boostdagen. Een gepland en een onverwacht. De geplande zat al aan het begin van de week, de ongeplande was vrijdag.
Ik had verwacht dat ik vooral 's avonds erg veel snaaitrek zou hebben, maar de praktijk laat zien dat ik daar eigenlijk helemaal geen behoefte aan heb. Geen trek in chips, snoep en zo. Heel maf. En dat ik nu met een knorrende maag mijn bed in ga ? Ook dat is niet het geval. Ik snap het niet maar ik ben dr wel heel blij mee.'
Kortom ik val goed af (mij eigenlijk een beetje te snel maar meer dan dat ik nu eet krijg ik er echt niet in. Met warm eten merk ik bijv dat ik al snel vol zit en ik heb mezelf voor genomen om vol=vol aan te houden.) en ik voel me beter dan ooit!! Op naar mijn volgende doel : 114 kg, dan behoor ik nl niet meer tot de groep Morbine Obesitas.
pi_72301387
Stout, goed zo joh! Wat een lekker gevoel he?
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_72301396
wauw wat goed zeg!
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72301405
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 07:37 schreef Fuente het volgende:
Stout, goed zo joh! Wat een lekker gevoel he?
Ja ! en vooral omdat het voor mijn gevoel zo zonder moeite gaat..
pi_72301414
Stout is goed bezig!

Super DarkElf. Ben je nu helemaal met die medicijnen gestopt?
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
pi_72301425
quote:
Op zondag 30 augustus 2009 15:57 schreef DarkElf het volgende:

+10 jaar medicijnen slikken en ellende, dat was t probleem. En dus ben ik

wow 10 jaar met medicatie en nu zonder ! Hou vol en het gaat lukken he! Zonder medicijnen is afvallen misschien ook makkelijker ?
pi_72301457
yep helemaal zonder.
SPOILER

[ Bericht 3% gewijzigd door DarkElf op 31-08-2009 07:56:50 ]
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72303497
Wat dr in je spoiler staat klopt inderdaad, maar met kleine stapjes kom je dr ook toch ?
pi_72303566
idd hoor,ik heb geen haast

De buurvrouw zei zaterdag tegen me dat ik afgevallen was .. Leuk om te horen.

Tis maar 4.5 kilo, maar die cm's doen meer blijkbaar want mijn broek zit echt wel een stukkie losser al en mijn taille is veranderd . (waardoor ik zelf vind dat mijn heupen groter lijken maar goed, ik zal niet zeuren )
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Licht Ontvlambaar maandag 31 augustus 2009 @ 10:51:27 #95
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_72303936
Brak Heel brak Dus veel koffie vandaag en verder lekker fruitig aan de slag We hebben een fruitjuicer gekocht zaterdag En een vouwwagen
pi_72311871
Stout, je eerste mijlpaal! Fijn dat het zo zonder moeite lijkt te gaan, zo hoort het ook...
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
pi_72313126
Terug van Vakantie Post.
Nu weer gemotiveerd. Hopelijk de weegschaal ook
pi_72332093
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 10:33 schreef DarkElf het volgende:
idd hoor,ik heb geen haast

De buurvrouw zei zaterdag tegen me dat ik afgevallen was .. Leuk om te horen.

Tis maar 4.5 kilo, maar die cm's doen meer blijkbaar want mijn broek zit echt wel een stukkie losser al en mijn taille is veranderd . (waardoor ik zelf vind dat mijn heupen groter lijken maar goed, ik zal niet zeuren )
je hebt heupen!

Die zou ik zo graag hebben! Dus niet zeuren
Ja doei.
pi_72332349
Ok nou heel erg zeur ik ook niet hoor, ik heb iig nog vorm gehouden door de jaren heen, das al mooi
Iets minder heup/kont zou alleen wel mogen, tis aardig surinaams vind ik .. (zwarte mannen waarderen het ook heel erg )

Vanavond weer hardlopen en een redelijk nette zalmsalade eten daarna: zalm met bleekselderij, augurk, gekookt eitje, kappertjes, tabasco, citroensap, 1 chilipeper, wat sla... op bruin geroosterd brood.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72332632
Zo, ik ben in een maand 1,6 kilo kwijt....

Dat is lekker, maar nu hoop ik dat het langzaam doorgaat naar beneden, en dat ik het niet ga verprutsen door weer ongezonder te gaan eten.
pi_72332672
Memo op de voorraadkast: -1.6 kilo, Yeah...

Voel je je vast schuldig als je wilt snaaien
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72333261
Ik heb op zich niet zoveel snaaitrek, maar meer dat ik op het moment dat ik moe ben, ik het avondeten te makkelijk wil doen... En dan wordt het meestal niet zo gezond..
Tewijl ik merk dat als ik even iets eerder al wat voorbereidingen doe, het ook heel makkelijk wel gezond kan..
pi_72333585
misschien kan je 's avonds alvast wat voorbereiden tijdens t koken voor de volgende avondmaaltijd?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 1 september 2009 @ 14:21:25 #104
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_72340850
Misschien moet ik me hier ook maar eens aanmelden , misschien dat het wat extra motivatie geeft.... wil graag er wat kilo's af hebben en momenteel schiet het niet op. (door verschillende oorzaken), maar het moet er toch een keer af

En men lijkt elkaar hier wel te motiveren

Of moet je dan in een wachtlijst
Live life to the Ender :D
pi_72341019
ah, Enders Game? Ender Wiggin?

briljant boek
Ja doei.
  dinsdag 1 september 2009 @ 14:31:31 #106
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_72341146
ja en de rest van de reeks natuurlijk

Al is het alweer zolang geleden dat ik ze van de winter weer eens uit de kast zou moeten trekken
pi_72350143
Teigan wat super !! Succes met volhouden ! Maar ik weet dat het je gaat lukken !

Ender_W succes ! en welkom hier ! Aanmelden is voor mij inderdaad wel een extra steuntje in de rug geweest en nog steed !
pi_72350452
les 8 gelopen, 3.49 km, 8.21 km/u gemiddeld.

killing men die 2 min lopen, 1 minuut wandelen...
ga hem nog 2 keer doen omdat ik merk dat dat me geestelijk voorbereid op de les 9 (4.4.5 )
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72350650
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 19:39 schreef DarkElf het volgende:
les 8 gelopen, 3.49 km, 8.21 km/u gemiddeld.

killing men die 2 min lopen, 1 minuut wandelen...
ga hem nog 2 keer doen omdat ik merk dat dat me geestelijk voorbereid op de les 9 (4.4.5 )
Het gekke is dat iedereen enorm aanhikt tegen les 9, maar deze uiteindelijk enorm meevalt!
***Levi was here***
pi_72350676
quote:
Op dinsdag 1 september 2009 19:46 schreef Levitation het volgende:

[..]

Het gekke is dat iedereen enorm aanhikt tegen les 9, maar deze uiteindelijk enorm meevalt!
ik heb hem als eens gedaan en idd viel ie toen mee
en toch hik ik er idd tegenaan
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 2 september 2009 @ 00:05:09 #111
112545 Muck
pi_72359519
Grmbl, ik wilde me vandaag wegen (ik heb zelf geen weegschaal dus ik weeg 1 keer in de week bij mijn ouders) maar door enorme drukte is het erbij ingeschoten.
Ik wil gewoon weten óf en zo ja hoevéél ik afgevallen ben
  woensdag 2 september 2009 @ 00:40:50 #112
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_72360238
Vandaag voor het eerst weer meegetraind met voetbal (ongelukje gehad in de vakantie). Ging nog goed ook... op een krampaanval na dan.
pi_72362153
goeiemorgen, ok ik ben dus gewoon niet echt gemaakt voor asfaltlopen... doe mij maar een atletiekbaan of bos... (mijn schenen handelen asfalt slechter). T stomme is dat ik daar nauwelijks last van heb als ik op mijn fitnessschoenen op asfalt loop.

Maar goed, in t kader van; t mezelf makkelijk maken en zorgen dat ik t vol blijf houden ga ik maar weer braaf op de atletiekbaan (en misschien, als ik t allemaal volhou, volgend jaar schoenen aan laten meten zodat ik makkelijker de weg op kan)

Vanavond maak ik trouwens een rode linzensoep met citroenyoghurt, low fat, gezond en vullend
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72362190
iegh Linzen....als ik iets niet in mijn lijf krijg zijn het linzen....geprobeerd tot en met maar nee.
Vandaag een boostdag Ik ga voor pizza (wel lowfat)
  woensdag 2 september 2009 @ 07:23:26 #115
112545 Muck
pi_72362205
quote:
Op woensdag 2 september 2009 07:18 schreef Stout het volgende:
Vandaag een boostdag
Ik last borstdag en heb me toch even af zitten vragen wat dat nou toch voor iets zou zijn
Ik ben duidelijk nog niet wakker
Ik heb nog geen idee wat ik eet vandaag, want ik heb college van kwart voor 9 tot half 6 en daar komt nog dik een uur reistijd bij...
Eerst maar overleven op een berg brood en dan maak ik thuis wel een salade ofzo
pi_72362237
quote:
Op woensdag 2 september 2009 07:18 schreef Stout het volgende:
iegh Linzen....als ik iets niet in mijn lijf krijg zijn het linzen....geprobeerd tot en met maar nee.
Vandaag een boostdag Ik ga voor pizza (wel lowfat)
zo erg? Ik vind t lekker en t geeft lang een vol gevoel en energie, ideaal voedsel
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 2 september 2009 @ 08:26:20 #117
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_72362648
Moet ik 286 delen teruglezen, of mag ik ook vragen wat zo'n boostdag inhoud? Of is dat een soort van balansdag ofzo? Of dat men helemaal niets eet?
pi_72362798
quote:
Op woensdag 2 september 2009 08:26 schreef Ender_W het volgende:
Moet ik 286 delen teruglezen, of mag ik ook vragen wat zo'n boostdag inhoud? Of is dat een soort van balansdag ofzo? Of dat men helemaal niets eet?
Ik denk niet dat teruglezen gaat helpen. Ik loop hier al 4 jaar mee en ken de term ook niet. Al gok ik er op dat het een dag is dat je juist veel eet, om je verbranding af en toe te prikkelen.
***Levi was here***
  woensdag 2 september 2009 @ 08:56:59 #119
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_72362896
En werkt dat?? Ik ken dat principe helemaal niet namelijk.
pi_72363258
Ik geloof dat Stout dat in overleg met de dietiste doet, een keer in de week een dag waarop je veel kcal eet, om zo je verbranding op gang te houden.. Anders heb je kans dat je in de spaarstand komt..

ik ga vanavond denk ik pasta eten.. Ik heb no g paprika's, champignons, uien en tomaten liggen... Wat rundergehakt erbij, en kruiden en dergelijke, en jummiejummie..
pi_72363374
Ik kan me ook voorstellen dat een "dieet" veel beter vol te houden is als je af en toe even flink mag eten.
***Levi was here***
pi_72363384
de sportschool zegt dat ook ; 6 dagen per week keurig op je eten letten, 1 dag gewoon eten wat je wilt (niet in t absurde natuurlijk) Zorgt voor een verbranding en bovendien dat je door de weeks niet zwicht voor slechte dingen
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72363471
Gisteren heb ik een absoluut schandalige dag achter de rug:
O - 2 boterhammen halvajam, glas lightsap
T - fruitkick, een mandarijn, 3x cappuccino
L - 3 boterhammen, 2 x kalkoen filet, 1 x kaas
en toen ging het mis...
T - 2 cappuccino en 3 stukken vlaai ik tracteerde omdat ik een jaar in dienst was en het ging niet zo goed op.
D - maar overgeslagen.
T - 1 koekje en een yoghurt toetje

Resultaat: kilo lichter vanmorgen op de weegschaal!
Dus: misschien helpt het wel inderdaad.
***Levi was here***
pi_72363549
Hm, dat eerste stuk leek inderdaad nog wel ok, maar na de lunch is wel erg zeg!
Vind je de vlaai dan nog wel lekker? Of eet je dan om het eten?

En ik denk dat het wel wat helpt hoor, ik heb afgelopen week mijn avondeten ook niet echt goed gedaan, en toch viel ik ineens weer wat af...

Ik mag zo naar de fysio, ben benieuwd wat hij van mijn knieen zegt..
pi_72363630
quote:
Op woensdag 2 september 2009 09:40 schreef teigan het volgende:
Hm, dat eerste stuk leek inderdaad nog wel ok, maar na de lunch is wel erg zeg!
Vind je de vlaai dan nog wel lekker? Of eet je dan om het eten?

En ik denk dat het wel wat helpt hoor, ik heb afgelopen week mijn avondeten ook niet echt goed gedaan, en toch viel ik ineens weer wat af...

Ik mag zo naar de fysio, ben benieuwd wat hij van mijn knieen zegt..
Eerste stuk was heerlijk. 2de stuk was om de andere vlaai ook te proeven, maar die was minder lekker. Derde stuk was om kwart over 5, omdat het over was en ik toch geen tijd meer had om te dineren voor school begon (18u). Derde stuk begon halverwege wel tegen te staan.
***Levi was here***
pi_72363892
Jullie hebben het prima omschreven, een boost dag (of bunkerdag of hoe je het ook wilt noemen) doe je dus om je stofwisseling wakker te houden. Ik doe het een keer in de week maar nooit op een vaste dag.
Ik plan die dag echt niet vol met eten, maar ik eet wel een extra lekker diner Dus iets wat veel koolhydraten bevat of bijv. vetten. (of beiden)
pi_72365013
Zo'n boostdag is ook wel gewoon heel praktisch. Ik heb deze week een etentje en een verjaardag met eten erbij. Ik denk dat ik maar voor de verjaardag als boostdag kies omdat ik niet weet wat we voorgeschoteld krijgen terwijl met dat etentje ik nog wel redelijk zelf kan beslissen wat ik eet.

Ik doe trouwens vaak ook het tegenovergestelde namelijk ook een dag in de week waarop ik een heel mager avondmaal pak als een zelfgemaakte maaltijdsalade met wat gerookte kip of surimi ofzo.
pi_72371259
net uit geluncht met mijn moeder, maar heel netjes.

salade zonder dressing met garnaaltjes, zalm en komkommer enzo.. en maar 3 stukjes brood
erbij veel thee..
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72371295
hm.. klinkt lekker

garnaaltjes
Ja doei.
pi_72371420
ja lekker van die Hollandse, daar zit tenminste smaak aan
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72371464
ja
Ja doei.
pi_72377909
Verjaardagen als boostdag is inderdaad slim. Zo ben ik het ook van plan te doen.
Vandaag overigens dit gegeten

O: 2 crackers met 50 gram smeerkaas, thee en optimel
T: 200 gram kwark met 2 nectarines
L: 2 crackers met 100 gram magere ham (5% vet) en 1 plak kaas (20+), komkommer en een glas sap (vers geperst fruitmix)
T : cracker met kaas (20+), kopje opkikker en glas optimel
D: 2 pizzabroodjes (totaal 550 kcal) en een salade van ijsbersla met dressing en appel, gerookte kip
T: handje zoute stokjes
pi_72389949
Ik zal ook weer een lijstje (van gisteren) posten, is een stuk beter dan dat van eergisteren.
O - 2 boterhammen halvajam, glas light sap
T - 2 cappuccino
L - 2 boterhammen kaas, 1 boterham kalkoenfilet
T - 1 cappuccino, cup-a-soup rundvlees, 3 mandarijnen
D - hartige taart met gehakt en lenteuitjes, sla (ijsbergsla, komkommer, paprika, worteltjes en wat dressing), yoghurt toetje
T - koekje
***Levi was here***
  Licht Ontvlambaar donderdag 3 september 2009 @ 09:31:28 #134
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_72390916
Ik heb geen boostdag vandaag, maar een baaldag... Moeite met wakkerworden vanmorgen, mijn nek en schouders zitten volledig vast. En wat ga ik vanavond voor het eerst weer doen, juist ja, volleybaltraining. Dat zal me een succes worden
pi_72390972
t slaat nergens op maar ik baal , eet zo netjes en sport en de eerste 4 weken ging er braaf steeds iets af en nu dus al een paar dagen helemaal niets... en nee idd dat slaat nergens op om daarvan te balen, want gezond eten en sporten is sowieso goed maar toch...

en dat ondanks dat ik merk dat mijn kleren ruimer zitten en ik gisteren nog complimentjes kreeg... blijkbaar vind ik de weegschaal toch belangrijk en daar baal ik ook van want ik wéét dat je daar helemaal niet zo op gefixeerd moet zijn.
SPOILER
zo... sorry hoor

[ Bericht 13% gewijzigd door DarkElf op 03-09-2009 09:39:31 ]
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72401041
Je spoiler is herkenbaar. Heb hier een anti-sporter thuis zitten die zijn gewicht keurig kan bijsturen door een week geen koekjes te eten. Heel frustrerend.
***Levi was here***
pi_72402211
ja idd frustrerend..., en ik vond mezelf zo vervelend klagerig overkomen vanmorgen maar soms moet dat gewoon ff hoor
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72402297
ik had net trek en ipv of trek te hebben (en cranky te worden ) of iets slechtes te gaan halen heb ik eerst wat aardbeien op en daarna komkommer met wat rookvlees..

nou, braaf he?
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72403101
quote:
Op donderdag 3 september 2009 16:21 schreef DarkElf het volgende:
ik had net trek en ipv of trek te hebben (en cranky te worden ) of iets slechtes te gaan halen heb ik eerst wat aardbeien op en daarna komkommer met wat rookvlees..

nou, braaf he?
Keurig!
Ik heb nog een mandarijn over van mijn voedselpakketje.
Maar ik heb wel 2 napoleon snoepjes op.
***Levi was here***
pi_72403157
Oh en ik heb besloten dat ik écht iets moet gaan doen aan die cappuccino die ik de hele dag drink.
Ellende is dat het gewoon zo ontzettend lekker is. Maar morgen zal ik starten met koffie met melk, scheelt al 60% in de kcal.
***Levi was here***
pi_72403356
oh ja dat soort dingen is wel slecht idd begreep ik. (net als frappuccino)
dat vervangen en heel af en toe jezelf trakteren op een echte lekkere cappuccino zal wel beter zijn idd.

Ik drink geen koffie. Ik word er heel hyper van en vind t te bitter. Enige wat ik wel af en toe lust is café con leche. Dat drink ik dan toch ook zéker 7 keer per jaar maar dan wel met lekker suiker erin hoor... die paar keer dat ik zoiets drink mag dat wel
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72403647
quote:
Op donderdag 3 september 2009 15:42 schreef Levitation het volgende:
Je spoiler is herkenbaar. Heb hier een anti-sporter thuis zitten die zijn gewicht keurig kan bijsturen door een week geen koekjes te eten. Heel frustrerend.
Ohhhh... Wat een klojo

Mannen zijn vreselijk met afvallen
En DE, je spoiler is herkenbaar, vervelend Maar je doet het goed, laat je er niet door uit het veld slaan.
  donderdag 3 september 2009 @ 17:10:44 #143
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_72403880
quote:
Op donderdag 3 september 2009 17:03 schreef ColdFeet het volgende:

[..]
Mannen zijn vreselijk met afvallen
Dank je

ik denk dat ik de koffie er maar eens uit ga gooien en vervangen door witte thee
  Licht Ontvlambaar donderdag 3 september 2009 @ 17:14:41 #144
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_72403990
Ik kan niet zonder koffie... Maar goed, van dat beetje melk wat ik erin gooi, zal ik niet dik worden. Dat ligt dan weer eerder aan de chocola met hazelnoten ernaast Maar vandaag had ik er een heel gegronde reden voor
  donderdag 3 september 2009 @ 21:08:18 #145
38396 mazaru
Geloof niet alles wat je denkt
pi_72411890
Ik stap maar weer eens op de WII
Ik ben niet onhandelbaar, ik ben gewoon een uitdaging 💖
pi_72426546
Darkelf, is allemaal zooo herkenbaar! tot de blessures aan toe (kan ook niet meer hardlopen op 't moment wegens pijn aan linkeronderbeen). Frustrerend en helemaal niet zo gek dat je klaagt hoor.

Met mij gaat het behalve de blessure wel goed en de 3 vakantiekilo's zijn er weer bijna af
Wel een calorietechnisch zwaar weekend voor de boeg want een doe je haar los feest bij de buren vanaf smiddags dus waarschijnlijk weer a. teveel alcohol en b. te laat eten waardoor ik tevoren teveel chips/snacks neem c. niet kunnen kiezen wat je eet omdat het een buffet zal worden Ik zie er tegenop , stom he.
pi_72426612
Oh en cappuccino IS koffie met (opgeschuimde) melk toch. Over wat voor cappuccino hebben jullie het dan? automatencappu of zakjes met poeder? Ik drink iedere dag wel een paar koppen echte cappu en er zitten wel calorieen in vanwege de (halfvolle) melk maar zo kom ik in ieder geval ook aan mijn dosis zuivel.
pi_72426648
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 11:01 schreef zesje het volgende:
Oh en cappuccino IS koffie met (opgeschuimde) melk toch. Over wat voor cappuccino hebben jullie het dan? automatencappu of zakjes met poeder? Ik drink iedere dag wel een paar koppen echte cappu en er zitten wel calorieen in vanwege de (halfvolle) melk maar zo kom ik in ieder geval ook aan mijn dosis zuivel.
Automaten cappu is behoorlijk kcal rijk. En die drink ik. Heb vandaag pas 1 op en 2 koffie met melkpoeder uit een zakje, scheelt flink in de kcal, maar het smaakt ook nergens naar.
***Levi was here***
  Licht Ontvlambaar vrijdag 4 september 2009 @ 11:15:25 #149
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_72426908
Ach Zesje, je moet ook af en toe alles gewoon even loslaten

Ik heb mijn eerste training overleefd, maar vraag niet hoe Het zit nog steeds allemaal vast, vannacht nog ingesmeerd voor slapen gaan en vanmorgen heeft vriendjelief nog eens gemasseerd. Nu maar een sjaal erom om het een beetje warm te houden...
pi_72428344
2 interessante berichtjes op nu.nl:
- Nachtelijk schransen eist zijn tol
Geeft toch weer aan dat er meer factoren zijn die bepalen of je aankomt of niet, niet alleen die hoeveelheid eten is belangrijk...
- ‘Mensen met dikke dijen leven langer’
Hart onder de riem voor een heel stel stevige-dijen-dames hier in het topic.
***Levi was here***
pi_72428805

nachtelijk schransen doe ik nooit, nooit gedaan ook Dus dat scheelt.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72428853
Goeie nieuws is dat ik geen last van schenen heb vandaag, dus morgen nog een rustdagje en dan zondag weer terug lopen voorzichtig op de baan...

♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72431727
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 12:27 schreef DarkElf het volgende:

nachtelijk schransen doe ik nooit, nooit gedaan ook Dus dat scheelt.
Ik ook niet, hou daar echt niet van.
Mijn ouders hebben veel Surinaamse/Indische/Antilliaanse vrienden en daar is het echt heel normaal om 's nachts nog complete borden eten op te dienen.
***Levi was here***
pi_72432370
Iemand hier die de codes van optimel spaart? Ik heb een literpak leeg en wil 'm weggooien, maar er staat nog een code onderop. Wie het eerst komt...
***Levi was here***
  vrijdag 4 september 2009 @ 20:38:35 #155
30252 Soempie
Procreating
pi_72443454
quote:
Op vrijdag 4 september 2009 12:09 schreef Levitation het volgende:
2 interessante berichtjes op nu.nl:
- ‘Mensen met dikke dijen leven langer’
Hart onder de riem voor een heel stel stevige-dijen-dames hier in het topic.
Oeh

Al bestaan m'n dijen niet voornamelijk uit spieren.

Na heel lange tijd meld ik me hier weer.

Zes weken geleden was ik 7 kg zwaarder dan nu het geval is, dus ik ben in elk geval op de goede weg. Enige wat ik gedaan heb is gezond eten en wat meer bewegen (zwemmen, fietsen, wandelen). Vandaag heb ik les 1 van Evy gelopen en dat viel toch wel even tegen, maar uitgelopen. Dinsdag begin ik met volleybal. Best spannend want dat is al jaren geleden. Ben bang dat ik straks geen bal goed speel.

Nu even teruglezen.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  Licht Ontvlambaar vrijdag 4 september 2009 @ 20:43:12 #156
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_72443644
Gewoon lekker ballen Soempie Ik heb gisteren welgeteld 1 bal fatsoenlijk aangevallen Maar volleybal is leuk! Zondagmorgen mag ik weer aantreden, dan gaat Isa voor het eerst meedoen met de kleintjes en ik heb me maar meteen laten strikken om mee te trainen

Zit nu een beetje zieligjes en moe achter pc met een glas port. Heb nog steeds last van schouders en nek... Net de snoepjeskast weer eens opgeruimd, best erg wat ik allemaal in huis haal en een tijd daarna weer weggooi wegens over datum. In de winkel denk ik vaak 'o ja, da's ook wel weer eens lekker'. Dan gaat het thuis de kast in en vergeet ik vervolgens dat we het in huis hebben
  vrijdag 4 september 2009 @ 20:52:17 #157
30252 Soempie
Procreating
pi_72443956
Nouja, dat is toch beter dan vanalles in huis halen en het dezelfde avond opeten. Waar ik me niet meer schuldig aan maak, echt niet.

Dinsdag ga ik inderdaad gewoon lekker proberen mee te komen. Moet op zich ook wel kunnen. Ooit promotieklasse gespeeld, maar nu heb ik me voor de zekerheid maar ingeschreven bij de derde klasse. Leek er ook op dat ze in dat team wat meer van mijn leeftijd zijn of wat ouder. Heb niet zo heel veel zin om in een team te zitten met meiden van 18.

Gaat Isa naar de mini's? Die trainingen zijn vaak zo leuk.

En doet iedereen hier ook eetlijstjes? Voor de zekerheid:

O: 2 beschuitjes met vruchtenhagel en een beker halfvolle melk
T: appel
L: 3 volkorenboterhammen met rookvlees
T: handje studentenhaver
D: rijst met een prutje
T: niks

Vanmorgen ruim een uur op de fiets gezeten en vanavond dus Evy les 1.

Als ik iets eet wat absoluut niet handig is, wel zeggen hoor.
En tips over tussendoortjes zijn ook zeer welkom.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
  vrijdag 4 september 2009 @ 21:48:29 #158
4177 Jojogirl
pi_72445958
We zijn weer thuis. Morgenochtend eens kijken wat de schade is Vakantie met 2 kleine kinderen is niet echt de meest calorie en beweegtechnisch handige vakantie om af te vallen.
  vrijdag 4 september 2009 @ 21:51:37 #159
30252 Soempie
Procreating
pi_72446093
Moet je niet de hele tijd achter ze aanrennen?
  vrijdag 4 september 2009 @ 22:41:41 #160
4177 Jojogirl
pi_72448050
Achter de oudste wel, maar de jongste is nog zo klein dat actieve uitjes er niet in zitten. En de oudste rent wel alle kanten op, maar meer dan 10 minuten dezelfde kant op als papa en mama is teveel gevraagd, dus wandelen o.i.d. zit er ook niet in
pi_72456092
Mogge !

Dark elf, dat je af en toe stilstaat is normaal, ik stond deze week ook 3 dagen stil. Voor mij was de oorzaak heel duidelijk : brood ...in de vorm van pizzabroodje van woensdag... Ineens waren mijn enkels weer dik terwijl ze het de tijd ervoor niet waren. 3 ons bonusvocht.....vanmorgen was er ineens weer 4 ons af.
Blijkbaar kan ik dus niet tegen brood...want aardappelen (in de vorm van friet) hebben dat resultaat dus niet.

Jojogirl fijne vakantie gehad ? En wat was de schade of is het lekker beperkt gebleven ?
pi_72456675
ik ben even verbijsterd... spruiten.... 1 gram vet per 100 gram ????????

volgens spruitjes.info is het 0.3 gram ! Dat klinkt al beter (ben gek op spruitjes)
pi_72457010
Alsnog vind ik 1 gram vet per 100 gram niet veel hoor..

En je zult toch wel wat vetten binnen moeten krijgen, mijn dietiste noemde het altijd het smeermiddel van de darmen als ik het mij goed herinner....
pi_72459799
goeiemiddag, je hebt vast gelijk stout want vanochtend was ik weer iets kwijt...
(brood is evil volgens mij, als ik brood eet gaan en mijn darmen van slag, en ik kom aan )
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72459842
vandaag trouwens gewoon eet dag. Net geluncht met 2 croissantjes met flinterdunne kipfilet..
en vanavond eten we bij mijn schoonzus. Ik maak de soep (bietensoep, die heel verantwoord is)..
zij maakt het hoofdgerecht, geen idee wat dat wordt en mijn mr het toetje; cheesecake dus daar
mag ik wel iets van maar niet veel natuurlijk..

Morgen weer beginnen met zachtjes aan hardlopen, heb geen last van mijn schenen meer...
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72461287
Klinkt lekker DarkElf! Heb je een recept voor me van de bietensoep? M'n vriend is gek op bietjes, dus ik denk dat ik hem er best wel blij mee kan maken.

Vanmorgen nog een keer les 1 van Evy gelopen en aansluitend twintig minuten gefietst. Heb deze keer met m'n vriend les 1 gedaan en dat is best frustrerend. Hij maakt allemaal gekke danspasjes en sprongetjes tussendoor, terwijl ik al m'n energie nodig heb om m'n ene been voor de ander te plaatsen. Hij lacht er zelfs bij. Maandag gaan we les 2 doen.

Lijstje:
O: 2 beschuitjes met vruchtenhagel en een beker halfvolle melk
T: druiven
L: 2 volkorenbroodjes met 20+ kaas
T: rijstwafel en een appel
D: spruitjes met een stukje mager vlees en aardappeltjes
T: yoghurt
  zaterdag 5 september 2009 @ 16:01:15 #167
4177 Jojogirl
pi_72462868
Klinkt frustrerend Soempie, zelf zo moeten zwoegen en dan iemand flierefluitend naast je. Maar wel goed dat je het volgehouden hebt.

En bietensoep is lekker. Tenminste de kokenmetkarin.nl versie wel

1 of 0.3 gram vet per ons is toch echt niks? Zeker niet voor iets dat verder gewoon gezond en lekker is. En zoals teigan ook al zegt, je hebt ook gewoon vet nodig. Helemaal vetloos proberen te eten is echt niet gezond.

En mijn vakantieschade was <1 kilo, dus dat viel heel erg mee, dat is binnen de gewoonlijke fluctuaties in m'n gewicht.
Vanavond weer echt gezond eten (gisteren Chinees gehaald, want na een dagje auto geen puf meer om boodschappen te doen en te koken) en daarna lekker hardlopen.
pi_72471479
ohhh ja Sjeen en of ik het losgelaten heb...
nu weer thuis na ontelbate wijntjes (raakte de tel kwijt) en pinda's en sateetjes met satesaus en wortel selderie salade verdronken in de mayo en stokbrood... pfffff DAMN!

OHHHHMMMM OHHMMMMM ik laat het los ook al kost het me een kilo (no doubt)
Maar het was gezellig!

[ Bericht 20% gewijzigd door zesje op 05-09-2009 21:31:52 ]
pi_72477405
SPOILER
eten bij schoonzusje was ok! Bietensoep was erg lekker, daarna linzen/aardappel/spekjes taartje, boontjes en lamsrack en toen een stukje baked cheesecake met rode vruchtencompote (bramen en frambozen).. erbij lekkere wijnen kortom, een succes...

morgen weer braaf doen, maar vandaag was erg lekker zo
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72479101
Heerlijk dat je genoten hebt ! Moet ook kunnen he ! Als dat niet meer kan, heb je toch geen leven meer ?
Wij gaan vandaag naar mijn ouders (kids en ik, manlief moet studeren) en deze keer neem ik alles mee. Ik wil gewoon nu even niet afwijken, ben pas 3 weken bezig.

Bij mij overheerste vooral de verbazing dat in groente, zo van het land vet zit. Dat was het meer eigenlijk dan dat ik het niet wil eten omdat er vet inzit. Ik vind ze heerlijk dus ik smul er geweldig van
Hier na gisteren (gewoon echt de 1500kcal halen) weer 5 ons eraf....nu totaal 7.3 !
pi_72510563
1,0 kg

totaal nu -7,4 in 3 weken, mijn BMI is gezakt van 44 naar bijna 40
pi_72510584
Whahoeoeoeoe! Stout, echt goed!!!!!

Mijn update: ik zit al 4 maanden op hetzelfde gewicht.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
*OUD heilige*
pi_72510707
Goeiemorgen! Wat goed Stout, wat gaat dat hard?
(kijk je uit dat t niet te hard gaat?)

En YPPY stabiel is fijn
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72510783
quote:
Op maandag 7 september 2009 07:20 schreef Stout het volgende:
1,0 kg

totaal nu -7,4 in 3 weken, mijn BMI is gezakt van 44 naar bijna 40
Tjezus, dat vliegt eraf . Wat snel ook!

Ik ga maar 's meeposten hier. De afgelopen maanden ben ik van minder rotzooi eten 5 kg afgevallen. Ik at jarenlang ontzettend ongezond ( ik was maar sporadisch thuis, dus veel onderweg gegeten), en ben nu het roer langzaam om aan het gooien. Veel nieuwe dingen leren koken en heel anders boodschappen doen, is het vooral. Ik wil niet echt dieëten omdat ik bang ben dat het er dan op een gegeven moment net zo hard weer aan komt, en het toch vooral een lifestylechange ( ) is. Na een zooi halfslchtige sportpogingen ga ik nu twee keer in de week met een collega fitnessen, en daarnaast ga ik het fietsen oppakken zodra de slag eruit getimmerd is .

Heb er zin an in ieder geval, en dat scheelt al .
pi_72510838
Hoi Clumsy

Ik geloof zelf ook niet zo heel erg in dieetgedoe enzo hoor... idd anders koken/boodschappen doen/. meer bewegen en zo is gewoon beter, en hou je langer vol natuurlijk.
(tenminste ik ken geen mensen die echt streng lijnen ećht lang volhouden)...
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72510868
Ik heb daar ook écht geen discipline voor . Ik let nu erg op wat ik eet, maar dat wil ook niet zeggen dat ik nu nooit meer iets zoets of vets neem ofzo. Het moet alleen minder dan het was. En ik moet echt leren groenten te eten. Blijkbaar was ik vroeger een lastige eter en zijn ze daar maar mee akkoord gegaan, want ik lust maar weinig groenten.
pi_72510889
Das wel lastig ja, merk zelf dat als ik ś avonds lekker veel groente neem bij het avondeten, dat je daar goed van vol zit en dus ook geen snaaibehoefte hebt...
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72510898
Oh ja over de weegschaal, vanmorgen gaf ie hetzelfde aan als vrijdag dus t weekend is ok geweest ondanks een etentje...

Deze week weer gewoon braaf verder. Het grappige is dat de kilo's niet echt heel hard gaan maar mijn spijkerbroek flubbert echt al.. Nou het zal wel... iig gebeurt er wat, emnsen zien het en dat stimuleert allemaal
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72511181
Soms gaan de kg heel hard bij mij, maar ik weet uit het verleden dat zich dat stabiliseert... dus maak je maar niet ongerust Dr moet natuurlijk ook heel veel af, nu nog 38.9 kg om precies te zijn. En er zullen echt weken bijzitten dat ik weinig tot niets afval of zelfs aankom (lang leve de 3-maandelijkse zooi ) maar vooralsnog geniet ik vooral van het feit dat ik het volhou, makkelijk volhou en me zoveel beter voel !!

Darkelf, dat is toch prima ! Lekker weekend gehad en niet aangekomen !! Super !!
Yppy wat goed !! Wil je nog afvallen of ben je zo tevreden ?
pi_72511350
Stout, ik ben tevreden dat ik niet verder aankom, maar mijn huidige gewicht is echter niet goed. Ik ben vorig jaar 20 kg aangekomen door medicijnen (AD) en daardoor is het wel fijn dat het nu niet nog meer wordt.
*OUD heilige*
pi_72511410
Ellendig is dat het YPPy als je jezelf ziet aankomen en je heb die medicijnen nu eenmaal gewoon nodig blijkbaar...
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72511491
Nu heb ik andere medicijnen en dat gaat veel beter. Als ik nu 1200/1500 kcal per dag eet, dan gaat het goed.
*OUD heilige*
pi_72511518
quote:
Op maandag 7 september 2009 09:13 schreef YPPY het volgende:
Nu heb ik andere medicijnen en dat gaat veel beter. Als ik nu 1200/1500 kcal per dag eet, dan gaat het goed.
Das fijn, soms is het even zoeken idd naar iets wat en werkt en waar je ook nog mee kan leven (bijwerkingen enz)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 7 september 2009 @ 10:07:58 #184
112545 Muck
pi_72512375
Wel verdorie! Ik heb de hele week gewoon netjes op tijd en fatsoenlijke dingen gegeten, gedronken als een malle otter en dan ben ik nog aangekomen ook
Laten we hopen dat het tijdelijk is en mijn lichaam gewoon even moet wennen, maar het is wel ontzettend demotiverend natuurlijk!
pi_72512421
rot is dat ja
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  Licht Ontvlambaar maandag 7 september 2009 @ 10:34:40 #186
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_72512816
Yp, fijn dat het gestabiliseerd is, maar echt ideaal is het nog niet zo he... Lastig lijkt me dat

Zo, de vakantie is voorbij! School is weer begonnen, voor Isa dan... Dus weer regelmaat in het leven. Volleybaltrainingen ook weer begonnen en ik heb net het goede voornemen gemaakt om vanavond te gaan rennen Mijn eerste halve liter water ook al op en netjes ontbeten met twee sneetjes bruin brood met stroop. Ik heb er zin in!
pi_72516865
Klinkt goed Sjeen !!

Balen Muck...... Misschien iets gegeten wat vocht vasthoud ?
pi_72522497
Yppy, fijn dat je nu al een tijdje stabiel bent zeg! Nu hopen dat het straks heel langzaam weer omlaag gaat.

Ik heb hier geloof ik een juiste aanpak voor dit moment gevonden, vanmorgen zag ik weer een lager getalletje...
pi_72526183
Vandaag naar de chirurg geweest
was geen twijfel over mogelijk ik krijg een Gastric bypass operatie.
5 oktober naar de psycholoog en dan gaat de chirurg kijken waar ik het snelste terecht kan maar ja het is overal lange wachttijd maar in maastricht was het zeker anderhalf jaar tijd.
pi_72526233
quote:
Op maandag 7 september 2009 18:41 schreef Riann het volgende:
5 oktober naar de psycholoog en dan gaat de chirurg kijken waar ik het snelste terecht kan maar ja het is overal lange wachttijd maar in maastricht was het zeker anderhalf jaar tijd.
Heftig. Is er een lang proces aan vooraf gegaan om de beslissing te nemen, bij zowel jou als de chirurg? Dat moet haast wel.

Succes alvast, met de komende tijd .
pi_72526343
quote:
Op maandag 7 september 2009 18:44 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Heftig. Is er een lang proces aan vooraf gegaan om de beslissing te nemen, bij zowel jou als de chirurg? Dat moet haast wel.

Succes alvast, met de komende tijd .
bij mij wel anderhalf jaar 50 kilo aan komen en er niks afkrijgen wat je ook doet nou de beslissing was zo genomen voor de chirurg
pi_72526487
quote:
Op maandag 7 september 2009 18:47 schreef Riann het volgende:

[..]

bij mij wel anderhalf jaar 50 kilo aan komen en er niks afkrijgen wat je ook doet nou de beslissing was zo genomen voor de chirurg
Jeetje, en was er ook een aanwijsbare reden voor het aankomen, en is die reden dan ook weg na de GBP?

Gewoon uit interesse hoor, als ik te veel vraag moet je het maar zeggen .
pi_72527580
allemaal

Ik meld me hier ook maar weer eens.
De laatste anderhalf jaar ben ik eigenlijk héél weinig met mijn gewicht bezig geweest (te weinig... ) en ik zit inmiddels weer bijna op mijn allerhoogste gewicht ooit, in 2003. Dat was natuurlijk niet helemaal de bedoeling.
Ik heb de illusie dat ik ooit nog terug ga naar 75 kg opgegeven, maar ik wil in ieder geval niet meer dan 90 kg wegen en dus meld ik me hier maar weer aan.
Vandaag weer begonnen met werken na de zesweekse vakantie en dit is het goede moment om mijn best weer te gaan doen
pi_72527706
Welkom terug Fannetje.
***Levi was here***
pi_72527747
quote:
Op maandag 7 september 2009 18:51 schreef clumsy_clown het volgende:

[..]

Jeetje, en was er ook een aanwijsbare reden voor het aankomen, en is die reden dan ook weg na de GBP?

Gewoon uit interesse hoor, als ik te veel vraag moet je het maar zeggen .
geen aantoonbare reden.
pi_72527814
quote:
Op maandag 7 september 2009 19:21 schreef Levitation het volgende:
Welkom terug Fannetje.
Dank je wel, al was ik liever niet teruggekomen
pi_72527913
quote:
Op maandag 7 september 2009 19:24 schreef Fannetje het volgende:

[..]

Dank je wel, al was ik liever niet teruggekomen
Dat snap ik. Toch vind ik het leuk om je weer te zien.
***Levi was here***
pi_72527979
Fannetje, je bent er weer! Succes met het oppakken van het ritme, je zit er nu vast zo weer in..

Riann, heftig hoor.. En is uitwijken naar België voor jou nog een optie? Of is het daar net zo dramatisch gesteld met wachtlijsten..
  maandag 7 september 2009 @ 19:40:19 #199
30252 Soempie
Procreating
pi_72528396
quote:
Op zondag 6 september 2009 01:32 schreef DarkElf het volgende:
SPOILER
Ik had het linkje eerst niet gezien en dacht dat ik het moest doen met: 'bietensoep is heel simpel. voila.'. Zo van: simpeler kan niet. Dankje voor de link.

En ik krijg trek van al het lekkere eten wat je noemt, maar ik heb dan ook nog niet gegeten vanavond. Lekker dat je er ook niet van aangekomen bent. Goed weekend dus!

Ik ga nu eten, uitbuiken en vervolgens les 2 van Evy doen.
pi_72528446
quote:
Op maandag 7 september 2009 19:29 schreef teigan het volgende:
Fannetje, je bent er weer! Succes met het oppakken van het ritme, je zit er nu vast zo weer in..

Riann, heftig hoor.. En is uitwijken naar België voor jou nog een optie? Of is het daar net zo dramatisch gesteld met wachtlijsten..
ik weet niet of het een optie is maar ik denk dat de wachtlijsten daar ongeveer hetzelfde is. En ik denk dat mijn chirurg ook alleen maar chirurgen zoekt die ze kent en waar ze van weet dat ze ook goed zijn ook ivm spierziekte.
pi_72528706
jeetje riann hoe kan zoiets? wat klote zeg.

Soempie, nee ik zou iemand nooit zo afschepen!

Hoi fannetje, succes

Wij hebben net gegeten; zwarte bonensoep met oa tomaten/knoflook/.uitje/ chilivlokken/ komijn/koriander/paprikapoeder... klein dotje zure room en verse koriander...

stevig, voedzaam en je kan er de heeeele avond op teren

Hardlopen doen we morgenochtend.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72528971
Ik ga zo risotto maken . Niet het gezondste wat er te vinden is, maar er zit een hoop wortel doorheen, en maar een pietsje boter en kaas.
pi_72529097
quote:
Op maandag 7 september 2009 19:41 schreef Riann het volgende:

[..]

ik weet niet of het een optie is maar ik denk dat de wachtlijsten daar ongeveer hetzelfde is. En ik denk dat mijn chirurg ook alleen maar chirurgen zoekt die ze kent en waar ze van weet dat ze ook goed zijn ook ivm spierziekte.
Dat is natuurlijk nog een extra complicatie waarmee je al helemaal geen risico wilt lopen..
pi_72531228
Riann ik heb 2 vriendinnen die beiden gaan voor een operatie in Belgie, Dendermonde. Wachtlijst daar is maar 6 weken-2 maanden. Het punt is alleen dat je toestemming moet krijgen van je ziektekostenverzekeraar. Ken je het WLS forum?
pi_72533347
Alle (oude)nieuwe mensen, van harte welkom ! Succes en ga dr voor !!
  maandag 7 september 2009 @ 21:44:02 #206
112545 Muck
pi_72533452
quote:
Op maandag 7 september 2009 13:16 schreef Stout het volgende:
Klinkt goed Sjeen !!

Balen Muck...... Misschien iets gegeten wat vocht vasthoud ?
Mja, ik zou niet weten wat dat dan zou moeten zijn!
Nou ja, ik hoop dat het deze week beter gaat
quote:
Op maandag 7 september 2009 19:48 schreef DarkElf het volgende:

Wij hebben net gegeten; zwarte bonensoep met oa tomaten/knoflook/.uitje/ chilivlokken/ komijn/koriander/paprikapoeder... klein dotje zure room en verse koriander...

stevig, voedzaam en je kan er de heeeele avond op teren
oeh, dat klinkt heerlijk!
Heb je er een recept van?
  maandag 7 september 2009 @ 21:46:08 #207
35189 Troel
scherp en bot
pi_72533548
quote:
Op maandag 7 september 2009 18:41 schreef Riann het volgende:
Spannend hoor Riann.

Maar als ik heel eerlijk ben vraag ik me af hoe je lichaam het gaat trekken zo'n operatie 't Is niet niets natuurlijk.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_72533734
quote:
Op maandag 7 september 2009 21:44 schreef Muck het volgende:

oeh, dat klinkt heerlijk!
Heb je er een recept van?
toevallig wel Wat eten en drinken we vandaag deel 143
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  maandag 7 september 2009 @ 21:52:04 #209
112545 Muck
pi_72533794
quote:
Op maandag 7 september 2009 21:50 schreef DarkElf het volgende:

[..]

toevallig wel Wat eten en drinken we vandaag deel 143
duidelijk meer mensen die er zo over dachten!

thanks!
pi_72533938
Riann? misschien, wrs zelfs, een hele domme vraag maar als ze niet eens weten waarom je lichaam dit doet waarom denken ze dan dat deze operatie een oplossing is? Tis nogal wat zo'n operatie..
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72542245
Dat vraag ik me dus ook af DarkElf ! Het is een hele ingreep en als je niet weet waarom je bent aangekomen, weet je ook niet of dit dus wel gaat werken. Misschien richt je juist wel meer schade aan dan nodig is.

Bij mij is de reden van aankomen duidelijk : verkeerde voeding. Kan ik niet oplossen met een operatie, ik moet dat zelf doen door gezond te gaan eten. En dat lukt Kost wilskracht, doorzettingsvermogen, een dieetist en een psycholoog
pi_72542510
quote:
Op maandag 7 september 2009 21:55 schreef DarkElf het volgende:
Riann? misschien, wrs zelfs, een hele domme vraag maar als ze niet eens weten waarom je lichaam dit doet waarom denken ze dan dat deze operatie een oplossing is? Tis nogal wat zo'n operatie..
dat dus

maar wel succes en sterkte ermee in ieder geval!

Hier gaan de broeken alweer wat losser zitten na de verkansie 5 keer sporten deze week op het program (2 keer spinnen, 2 keer fitness, 1 keer tennis) en dat zo ook voor de komende weken dus tegen december moet ik wel richting mijn streef gaan gok ik zo
Ja doei.
pi_72542559
Zesje: ivm met mijn spierziekte hou ik het liever in nederland en ik hou ook liever hier mijn controle en zo met de artsen die weten wat mijn spierziekte inhoud.

Troel: ik weet dat het niet niks is. En de chirurg vond dat het geen probleem moest geven.

darkelf en stout: is geen domme vraag. Hierbij krijg ik ook een darmomleiding dat ik dus ook niet zoveel voedingstoffen op neem en een maagverkleining. Ik heb een weekje modifast gedaan dat was 500 kcal daar viel ik wel mee af maar dat is zo niet vol te houden. Daar was ik in 1 week 2.3 kilo kwijt dus mijn lichaam kan WEL afvallen. En dan erbij er is geen andere oplossing. Ik ben zelf altijd tegen operaties geweest. Als ik het zo kon afvallen dan had ik dat graag gedaan maar helaas. Er valt nu wel een soort druk van me af.
pi_72542622
Moblo, lekker dat je broeken losser gaan zitten alweer. Ben je niet meer aan 't lopen?

Goh, Riann, wat heftig zeg maar kan me ook heel goed voorstellen dat je nu vooruitzicht hebt en dat dat een hele opluchting geeft.
pi_72542647
Lopen moet ik nog de tijd voor vinden maar als ik ga fitnessen morgen, dan ga ik even langs die mensen lopen voor een sportplan, zodat ik wel doeltreffend kan afvallen en de juiste dingen fitness, want meestal 'doe ik maar wat' in de sportschool eigenlijk... dus eens kijken of dat beter kan. Combinatie van kracht en cardio.

hardlopen vind ik sowieso fijner in de herfst/winter, dus wellicht komt dat er nog wel bij vanaf oktober, maar dan moet ik 2 dingen gaan schrappen om wel nog genoeg me-time over te houden

Hoe gaat 't met jou?
Ja doei.
pi_72542671
Goeiemorgen, vanmorgen weer terug begonnen met hardlopen. Geen last van mijn schenen gelukkig maar t ging zwaar! Pffffff net of ik heel slecht kon ademen ineens. de mr had er toruwens ook last van, raar hoor.

1x 30 sec extra gewandeld, de rest wel braaf gelopen alleen veel minder hard dan vorige keer en ik ben serieus moe nou

Nou heftig hoor Riann, en ik neem aan dat ze niet zomaar opereren alleen t klonk zo raar eigenlijk .. sterkte iig.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72542678
en yeah voor mo die weer in haar ritme komt
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72542729
misschien een ijle lucht ofzo daar in dat belgenland? 't was hier vrij helder en de lucht was 'goed', maar als de lucht wat ijler is dan gaat 't bij iedereen wat minder
Ja doei.
  dinsdag 8 september 2009 @ 09:16:31 #219
35189 Troel
scherp en bot
pi_72543211
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 08:31 schreef Riann het volgende:
Zesje: ivm met mijn spierziekte hou ik het liever in nederland en ik hou ook liever hier mijn controle en zo met de artsen die weten wat mijn spierziekte inhoud.

Troel: ik weet dat het niet niks is. En de chirurg vond dat het geen probleem moest geven.

darkelf en stout: is geen domme vraag. Hierbij krijg ik ook een darmomleiding dat ik dus ook niet zoveel voedingstoffen op neem en een maagverkleining. Ik heb een weekje modifast gedaan dat was 500 kcal daar viel ik wel mee af maar dat is zo niet vol te houden. Daar was ik in 1 week 2.3 kilo kwijt dus mijn lichaam kan WEL afvallen. En dan erbij er is geen andere oplossing. Ik ben zelf altijd tegen operaties geweest. Als ik het zo kon afvallen dan had ik dat graag gedaan maar helaas. Er valt nu wel een soort druk van me af.
Ok, ik heb er niet voor gestudeerd, maar ik heb toch wel mijn twijfels bij wat de chirurg zegt, sorry. Zelfs met een compleet gezond lichaam zijn dit behoorlijk riskante operaties en de kans op complicaties is zeer groot. Een darmomleiding is echt niet niks! Nee, een weekje modifast is misschien niet vol te houden, maar bedenk dat je straks met zo'n omleiding de rest van je leven op zo'n dieet zit. Met een beetje darmomleiding krijg je zoveel minder voedingsstoffen binnen dat je de rest van je leven aan de pillen zit in de hoop je bloedwaardes op orde te houden, je weerstand omlaag gaat en je tegen erg vervelende dingen aan kan gaan lopen die te maken hebben met die operatie.
(En dan reken ik een eventuele zwangerschap niet mee met een darmomlegging, maar als ik daar een boekje over ga doen )

Sorry dat ik misschien fel klink, het is zeker niet zo dat ik het je niet gun, maar ik ben gewoon heel bang dat het geen oplossing zal zijn. Denk alleen al aan een Funnie die met lichaam wat niet gezond was een operatie liet doen en hoe die eruit gekomen is (en aan onze eigen Bubsel die WEL gezond was).
Heb je je gerealiseerd hoe je leven eruit komt te zien als jou zoiets overkomt? Houd je daar ook rekening mee? Houd je er rekening mee dat je de operatie simpelweg misschien wel niet zou overleven?

Het klinkt heel hard, maar denk er asjeblieft goed overna en sorry dat ik het zeg, je klinkt niet alsof je dit allemaal beseft.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_72543249
geen idee of dat t zou kunnen zijn, maar t voelde heel vreemd; net of het ademen wat ik deed niet genoeg lucht opbracht ofzo...

maar goed, donderdag/vrijdag weer en dan zal het weer beter gaan hoop ik

voor vanavond staat er trouwens op het menu: kip/waterkers/sinaasappel salade van ainsley
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72543461
hm... in welk kookboek staat die?

Welke ook lekker is, is die met saffraan en pepertjes uit de BBQ-bible
Ja doei.
pi_72543553
in hetzelfde boek als de fajita's... de slanke recpeten.
voor vanavond is ook heel verantwoord heb ik al gezien, en vast heel lekker ook
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72543636
ga er als ik thuis ben eens naar kijken

wil nog iets lekkers en gezonds maken voor als mijn ouders komen eten zondag, wil ze lekker en gezond verwennen. M'n mams is ook aan het afvallen en is al 4kg kwijt ze wil er fabulous uitzien op mijn trouwdag
Ja doei.
pi_72543701
Ja iets uit dat boek maken dan is een goed idee.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72543846
Welk kookboek is dat?
pi_72543887
deze

heb hem bij amazon besteld omdat de Engelse kookboeken een stuk goedkoper zijn dan Nederlandse, en dat ondanks de verzendkosten
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72544151
Moblo, om nog even in te haken over de sportschool, het is inderdaad wijs om ff met een instructeur om te tafel te zitten. Ik deed ook maar wat, en ten eerste sta je daar op een egeven moment zo'n beetje van 'ja, en nou ' en ten tweede maakt het voor mij het sporten iig veel makkelijker, omdat je weet waar je aan toe bent.

Ik werk nu een programma af van fitnessapparaten, doe ik ongeer een uur over, en daarna nog wat cardio. We zijn zover dat ik het zelfs leuk begin te vinden . Ik heb alleen een teringhekel aan de crosstrainer, dat ding kan me net zo goed direct in m'n buik stompen, het heeft hetzelfde effect op m'n conditie .
pi_72544300
hopelijk is dat dan ook een plan voor Mr.Mo, die wil ook vooral vet kwijt we hebben afgelopen vrijdag anderhalf uur gesport: eerst wat cardio dingen en daarna een circuitje gedaan: 3 keer 8 op elk apparaat dat voelde ik wel de dag erna, maargoed, ik wil vooral van mn buik en stevige bovenbenen af

de crosstrainer vind ik overigens briljant waar je mij echt ongelukkig mee maakt is dat 'traploopding'

Ja doei.
pi_72544482
crosstrainer vond ik heerlijk, kon er ook lang t erop uithouden... dat stepding vond ik echt verschrikkelijk, zwaar voor je knietjes en gewoon een rotding...
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72544906
De crosstrainer is heel effectief, maar je moet er toch wel een conditie in enige vorm voor hebben. Maar dat komt nog wel. Ze hebben in mijn sportschool ook een apparaat wat een soort fusie is tussen een loopband, trapstep en crosstrainer. Die vereist zelfs instructie en een veiligheidstouwtje .
pi_72544920
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 09:16 schreef Troel het volgende:

[..]

Ok, ik heb er niet voor gestudeerd, maar ik heb toch wel mijn twijfels bij wat de chirurg zegt, sorry. Zelfs met een compleet gezond lichaam zijn dit behoorlijk riskante operaties en de kans op complicaties is zeer groot. Een darmomleiding is echt niet niks! Nee, een weekje modifast is misschien niet vol te houden, maar bedenk dat je straks met zo'n omleiding de rest van je leven op zo'n dieet zit. Met een beetje darmomleiding krijg je zoveel minder voedingsstoffen binnen dat je de rest van je leven aan de pillen zit in de hoop je bloedwaardes op orde te houden, je weerstand omlaag gaat en je tegen erg vervelende dingen aan kan gaan lopen die te maken hebben met die operatie.
(En dan reken ik een eventuele zwangerschap niet mee met een darmomlegging, maar als ik daar een boekje over ga doen )

Sorry dat ik misschien fel klink, het is zeker niet zo dat ik het je niet gun, maar ik ben gewoon heel bang dat het geen oplossing zal zijn. Denk alleen al aan een Funnie die met lichaam wat niet gezond was een operatie liet doen en hoe die eruit gekomen is (en aan onze eigen Bubsel die WEL gezond was).
Heb je je gerealiseerd hoe je leven eruit komt te zien als jou zoiets overkomt? Houd je daar ook rekening mee? Houd je er rekening mee dat je de operatie simpelweg misschien wel niet zou overleven?

Het klinkt heel hard, maar denk er asjeblieft goed overna en sorry dat ik het zeg, je klinkt niet alsof je dit allemaal beseft.
Ik weet het echt allemaal wel ik denk er zeker niet licht over. Maar er is geen andere oplossing had jij toen ook niet toen jij de operatie liet uitvoeren. Niemand laat graag voor z'n plezier opereren. En zwanger zit er toch al niet zo in bij mij dus daar hoef ik niet bang voor te zien. Ik zie het leven nu weer iets positiever in. En ik vind dat jij nu wel erg negatief praat. Die operatie heeft toch zo'n beetje jou leven gered.... of zie ik dat nu verkeerd.

En als ik die operatie niet overleef dan is dat zo ik heb nu ook geen leven.
pi_72544962
nou, de vraag van Troel is dus of het uberhaupt een oplossing voor je gaat bieden waar je ook daadwerkelijk gelukkiger van wordt...

niet dat je nu staat te juichen van geluk, dat is waar, maar als ik het verhaal van Troel zo lees (en de ervaringen van Bubsel) dan zou ik me afvragen of je niet van slecht naar slechter gaat...
Ja doei.
  dinsdag 8 september 2009 @ 10:45:48 #233
30252 Soempie
Procreating
pi_72544963
Ik vond de crosstrainer het leukst van alles in de sportschool. Dat gedoe met gewichten vind ik helemaal niks. En roeien,

Nu heb ik het zo bedacht dat ik maandag Evy doe, net als vrijdag. Dinsdag moet ik nog even kijken wat ik kan gaan doen, maar voor vandaag is dat fietsen. Woensdag zwemmen en donderdag volleybal. Hoop dat het te doen is, want ik ben vaak pas om half 8 's avonds thuis.

Moblo, ik las in het ru topic dat je wilde dat het studiejaar weer begon, zodat je weer in het ritme zou komen. Ik vind het zoveel makkelijker om ritme te houden in de vakantie. Nu heb ik alles zo vol, dat ik alleen af en toe in het weekend wat tijd over houd om lekker rustig te doen. Hoe doe je dat in hemelsnaam? Huishouden, studie, je zit ook in het bestuur , sporten, sociaal leven. Pff, echt hoor.
pi_72545035
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 10:45 schreef motorbloempje het volgende:
nou, de vraag van Troel is dus of het uberhaupt een oplossing voor je gaat bieden waar je ook daadwerkelijk gelukkiger van wordt...

niet dat je nu staat te juichen van geluk, dat is waar, maar als ik het verhaal van Troel zo lees (en de ervaringen van Bubsel) dan zou ik me afvragen of je niet van slecht naar slechter gaat...
Het is de enige oplossing. Ik heb alles al geprobeert om af te vallen ik blijf ook nog steeds aankomen. Met 135 kilo op de weegschaal heb je geen andere keus. En ik ben al zo slecht ook ivm spierziekte. 10 min lopen en ik ben bekaf. Dat is geen leven. Want dan zeg serieus ajuu tegen het leven.
pi_72545052
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 10:45 schreef Soempie het volgende:
Moblo, ik las in het ru topic dat je wilde dat het studiejaar weer begon, zodat je weer in het ritme zou komen. Ik vind het zoveel makkelijker om ritme te houden in de vakantie. Nu heb ik alles zo vol, dat ik alleen af en toe in het weekend wat tijd over houd om lekker rustig te doen. Hoe doe je dat in hemelsnaam? Huishouden, studie, je zit ook in het bestuur , sporten, sociaal leven. Pff, echt hoor.
Ik floreer zodra ik het druk heb

Printscreen van deze week

Zodra ik op de uni ben, ben ik dichtbij het sportcentrum en ga ik er makkelijker heen. Vanaf huis (dukenburg) is het 25 minuten fietsen. Dus dan ga ik minder snel.

Ook is 's ochtends sporten heerlijk, zodat ik de rest van de dag vol energie zit en ook betere concentratie heb bij de colleges...

ritme drukte druk

als ik niets HOEF dan doe ik verder ook helemaal niets
Ja doei.
  dinsdag 8 september 2009 @ 10:51:56 #236
35189 Troel
scherp en bot
pi_72545074
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 10:44 schreef Riann het volgende:

[..]

Ik weet het echt allemaal wel ik denk er zeker niet licht over. Maar er is geen andere oplossing had jij toen ook niet toen jij de operatie liet uitvoeren. Niemand laat graag voor z'n plezier opereren. En zwanger zit er toch al niet zo in bij mij dus daar hoef ik niet bang voor te zien. Ik zie het leven nu weer iets positiever in. En ik vind dat jij nu wel erg negatief praat. Die operatie heeft toch zo'n beetje jou leven gered.... of zie ik dat nu verkeerd.
Nou gered vind ik wel een erg groot woord hoor Het heeft mijn leven er een stuk prettiger op gemaakt, maar het zorgt ook dagelijks (!) voor de nodige ongemakken.
En ja, ik praat misschien wel erg negatief, maar vergeet niet dat ik al jaren ervaring heb op dat gebied. Het is niet voor niets zo dat ik zo negatief ben. Ik snap dat dat misschien lullig overkomt, of alsof ik het je niet gun, maar ik ben gewoon ontzettend bezorgd. Ook octopussy heeft behoorlijk wat van mij te horen gehad toen ik hoorde dat ze een operatie wilde. Heeft haar dat ervan af gebracht, nee, dat niet, maar het heeft haar (denk ik) wel aan het denken gezet toen En ja, ik heb me over haar ook ontzettend veel zorgen gemaakt en als je een beetje terug leest kun je zien dat ik dat zelfs nu nog doe in verband met haar zwangerschap. Zie het dus alsjeblieft niet als betweterigheid ofzo, maar als zorg
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_72545084
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 10:49 schreef Riann het volgende:

[..]

Het is de enige oplossing. Ik heb alles al geprobeert om af te vallen ik blijf ook nog steeds aankomen. Met 135 kilo op de weegschaal heb je geen andere keus. En ik ben al zo slecht ook ivm spierziekte. 10 min lopen en ik ben bekaf. Dat is geen leven. Want dan zeg serieus ajuu tegen het leven.
we begrijpen allemaal dat dit ook niet fijn is, maar het is nog geen 'oplossing', als in: de risico's zijn ZO groot dat het alleen maar slechter en onleefbaarder wordt, zeg maar...

ik hoop van harte (en de rest ook gok ik zo) dat het goed voor je uitpakt en dat je een gezonder en makkelijker leven tegemoet gaat.. maar het lijkt alsof de kans erop niet 100% is. Blijkbaar wil je die gok nemen, maar persoonlijk zou ik het daar echt moeilijk mee hebben, zeg maar
Ja doei.
  dinsdag 8 september 2009 @ 10:54:05 #238
35189 Troel
scherp en bot
pi_72545118
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 10:52 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

we begrijpen allemaal dat dit ook niet fijn is, maar het is nog geen 'oplossing', als in: de risico's zijn ZO groot dat het alleen maar slechter en onleefbaarder wordt, zeg maar...

ik hoop van harte (en de rest ook gok ik zo) dat het goed voor je uitpakt en dat je een gezonder en makkelijker leven tegemoet gaat.. maar het lijkt alsof de kans erop niet 100% is. Blijkbaar wil je die gok nemen, maar persoonlijk zou ik het daar echt moeilijk mee hebben, zeg maar
Nou dat dus

Ik denk dat Bubsel er overigens een moord voor zou doen om 10 minuten te kunnen lopen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_72545151
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 10:51 schreef Troel het volgende:

[..]

Nou gered vind ik wel een erg groot woord hoor Het heeft mijn leven er een stuk prettiger op gemaakt, maar het zorgt ook dagelijks (!) voor de nodige ongemakken.
En ja, ik praat misschien wel erg negatief, maar vergeet niet dat ik al jaren ervaring heb op dat gebied. Het is niet voor niets zo dat ik zo negatief ben. Ik snap dat dat misschien lullig overkomt, of alsof ik het je niet gun, maar ik ben gewoon ontzettend bezorgd. Ook octopussy heeft behoorlijk wat van mij te horen gehad toen ik hoorde dat ze een operatie wilde. Heeft haar dat ervan af gebracht, nee, dat niet, maar het heeft haar (denk ik) wel aan het denken gezet toen En ja, ik heb me over haar ook ontzettend veel zorgen gemaakt en als je een beetje terug leest kun je zien dat ik dat zelfs nu nog doe in verband met haar zwangerschap. Zie het dus alsjeblieft niet als betweterigheid ofzo, maar als zorg
Ik weet dat het goed bedoeld is en ik weet dat ik in de toekomst de nodige ongemakken krijg maar ik heb nu zoveel ongemakken met mijn gewicht. Dat ik die voor lief neem. Maar als jij de keus had om het terug te draaien en dat je toen wist wat je nu wist had je het dan NIET laten doen???

en idd je kunt mij ook niet van overtuigen om het niet te doen.
pi_72545183
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 10:52 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ja die gok wil ik nemen zeker omdat het leven wat ik nu heb ook geen leven is en daarmee niet verder wil.
pi_72545212
ik hoop ook echt voor je riann dat dit gaat werken maar vraag me echt af of je niet eerst eens op allerlei zeldzame stofwiselingsziektes etc getest moet worden voor ze dit gaan doen... (of hebben ze dat al gedaan?)

ik vind het zo ingrijpend, en ze snappen niet eens waarom je zo aankomt. maar ja dat zei ik al, ik val in herhalingen..
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72545237
oh ja, heb net eens internet afgeplozen en blijkbaar staan er allerlei grassen in bloei en een of andere plant die heel veel stuifmeel produceert.. misschien dat ik daarom zoveel nies en weinig lucht heb en dus zal rennen dan ook niet makkelijker gaan ofzo
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 8 september 2009 @ 10:59:51 #243
30252 Soempie
Procreating
pi_72545254
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 10:50 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Ik floreer zodra ik het druk heb

Printscreen van deze week

Zodra ik op de uni ben, ben ik dichtbij het sportcentrum en ga ik er makkelijker heen. Vanaf huis (dukenburg) is het 25 minuten fietsen. Dus dan ga ik minder snel.

Ook is 's ochtends sporten heerlijk, zodat ik de rest van de dag vol energie zit en ook betere concentratie heb bij de colleges...

ritme drukte druk

als ik niets HOEF dan doe ik verder ook helemaal niets
Zo ziet mijn schema er ook ongeveer uit, maar ik zit alleen nog niet zo in een ritme. En alles goed bijhouden lukt me echt niet. Op het moment gaat het ten koste van het huishouden. Daar ga ik nu maar eens iets aan doen. Verbrand ik ook genoeg mee als ik zo om me heen kijk.
pi_72545281
huishouden is inderdaad het enige wat er hier een beetje bij inschiet, maar dat staat nu geplanned voor vrijdagavond want zondag komen m'n ouders
Ja doei.
pi_72545309
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 10:59 schreef DarkElf het volgende:
oh ja, heb net eens internet afgeplozen en blijkbaar staan er allerlei grassen in bloei en een of andere plant die heel veel stuifmeel produceert.. misschien dat ik daarom zoveel nies en weinig lucht heb en dus zal rennen dan ook niet makkelijker gaan ofzo
Gisteren had ik ook erg veel last van de pollen in de lucht! Ondanks mijn allergietabletje heb ik de hale avond met loop-ogen gezeten.
***Levi was here***
  dinsdag 8 september 2009 @ 11:04:20 #246
30252 Soempie
Procreating
pi_72545355
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 10:55 schreef Riann het volgende:

Als je je maar bewust bent van de risico's en er heel goed over hebt nagedacht, want misschien is het wel niet dé oplossing en zijn er toch nog andere manieren. Als je dat allemaal goed hebt overwogen en weg hebt gestreept, dan snap ik de beslissing wel. Heel veel sterkte in elk geval.
  dinsdag 8 september 2009 @ 11:06:23 #247
35189 Troel
scherp en bot
pi_72545401
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 10:55 schreef Riann het volgende:

[..]

Ik weet dat het goed bedoeld is en ik weet dat ik in de toekomst de nodige ongemakken krijg maar ik heb nu zoveel ongemakken met mijn gewicht. Dat ik die voor lief neem. Maar als jij de keus had om het terug te draaien en dat je toen wist wat je nu wist had je het dan NIET laten doen???

Als ik toen geweten had wat ik nu weet had ik het inderdaad niet laten doen nee. Misschien als ik totaal geen kinderwens gehad had, maar als men toen eerlijk was geweest over het krijgen van kinderen in combinatie met de operatie, dan had ik het niet gedaan. Ook al had ik dan wellicht geen kinderen kunnen krijgen omdat ik veel te zwaar was.
Ja, ik ben ontzettend blij dat ik zoveel afgevallen ben, maar daar zit ook een keerzijde aan. Ik denk dat ik misschien nog wel meer met mijn eten bezig ben (ook als ik niet zwanger ben) dan iemand die anorexia heeft. Zorgen dat je voldoende binnenkrijgt, niet alleen aan eten, maar ook aan drinken. Juist aan drinken. Waar een "normaal" mens in de zomer misschien voldoende heeft aan 2 liter vocht, moet ik proberen nog meer binnen te krijgen. De kans op uitdroging is gigantisch. Door de vitamine en mineralentekorten die lang niet altijd zomaar aan te vullen zijn gaat je weerstand omlaag. En ziek zijn is niet leuk, maar ziek zijn met en verminderde opname is dat nog veel minder. Ok, je valt heel snel heel veel af, maar voordat je weer jezelf bent en je goed voelt ben je zo een paar maanden verder. En laat dan net de volgende verkoudheidsgolf er weer aan komen.
Er is Rewimo en mij voorgehouden dat 1 maal daags een davitamon pilletje wel genoeg zou zijn, nou, vergeet het maar. Ik weet niet precies welke supplementen Rewimo gebruikt, maar ook zij ligt regelmatig aan infusen om tekorten aan te vullen.
En dan heb ik het nog niets eens gehad over bepaald voedsel wat je beter maar kunt laten staan omdat je direct darmkrampen krijgt omdat het simpelweg niet verteerd wordt. Paprika is heerlijk hoor en soms heb ik het ervoor over, maar die poep je gewoon volledig weer uit zoals je het opat. Houd je van stamppot boerenkool of andijvie? Leg maar vast wat boeken op het toilet en paracetamol klaar. Dat soort groenten worden nauwelijks verteerd en dat kan ontzettend pijnlijk zijn.

En geloof me, ik laat nu echt nog steeds een heleboel dingen achterwege.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_72545414
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 11:02 schreef Levitation het volgende:

[..]

Gisteren had ik ook erg veel last van de pollen in de lucht! Ondanks mijn allergietabletje heb ik de hale avond met loop-ogen gezeten.
goh ik dacht dat het al geen hooikoorts tijd meer was, daarom snapte ik het ook niet
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72545479
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 11:06 schreef DarkElf het volgende:

[..]

goh ik dacht dat het al geen hooikoorts tijd meer was, daarom snapte ik het ook niet
Bij mij duurt hooikoorts seizoen van half februari tot de eerste goede nachtvorst. En dat is wel eens begin januari pas geweest.
***Levi was here***
pi_72545522
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 11:09 schreef Levitation het volgende:

[..]

Bij mij duurt hooikoorts seizoen van half februari tot de eerste goede nachtvorst. En dat is wel eens begin januari pas geweest.
Das een lang seizoen dan (vroeger had ik er heel veel last van, de laatste jaren bijna nooit alleen dit jaar blijkbaar weer meer)

Nou tis iig duidelijk en ik heb mijn hooikoortstabletjes weer van stal gehaald
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72545544
Moeilijke beslissing Riann

Ik weet heel goed hoe je je voelt mbt je gewicht en ik snap dat je dit nu als enige uitweg ziet. Bij mij heeft het echt heel goed uitgepakt, maar ik besef me heel goed dat ik ontzettend veel geluk heb. Maar ik had dan ook eigenlijk onder de WLS kandidaten een heel gunstig gezondheidsprofiel zeg maar (jong, vrouw, geen suikerziekte of hartproblemen of andere ziektes). Ik vond het verhaal van Funnie destijds wel heel aangrijpend omdat ze (achteraf gezien) nooit geopereerd had mogen worden als ze geweten hadden van haar bindweefselziekte.
Dat is een beetje het punt waar voor jou ook het gevaar ligt: hoe heeft jouw spierziekte en je schildklierproblemen invloed op een WLS en andersom? Ik zou daar in ieder geval eerst zo veel mogelijk over te weten willen komen voordat ik geopereerd word. Liefst bij WLS artsen die veel ervaring hebben zoals dr. Himpens, dr Dillemans, dr. Jansen, dr. Schweitzer enz. Hoe zien zij die risico's en zouden ze het aandurven?
Beperk je alstjeblieft niet tot de informatie die je van 1 (eigen) arts krijgt!
  dinsdag 8 september 2009 @ 11:15:03 #252
35189 Troel
scherp en bot
pi_72545612
Of bijvoorbeeld Van Ramshorst in Nieuwegein. Zit in ieder geval in Nederland
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_72545681
Lijkt me inderdaad een goed idee. Riann, schrijf gewoon een paar van die artsen een brief waarin je de situatie uitlegt en aangeeft dat je zo goed mogelijk geinformeerd wilt worden over de mogelijkheden en risico's.
Kan zeker geen kwaad!
***Levi was here***
pi_72545811
liever nog een jaar van onderzoeken en hopelijk een beter beeld hebben van de risico's en wellicht voor de artsen en betere aanpak dan hopen dat het de oplossing is..

kan me voorstellen dat je alle onderzoeken nu wel gehad hebt, letterlijk en figuurlijk, maar hopelijk kunnen de andere artsen met kennis op dit gebied nog wat extra testen doen (omdat ze geleerd hebben van zaken als die van Funnie en Bubsel) om zeker te weten dat je de juiste risicofactoren voor ogen hebt... zeg maar...
Ja doei.
  † In Memoriam † dinsdag 8 september 2009 @ 11:24:23 #255
43556 miss_dynastie
pi_72545875
Dr. Himpens is voorzover ik heb begrepen de absolute nummer 1 op WLS-gebied in 'moeilijke' gevallen. Als hij het niet zou doen, zou ik het nooit laten doen, als ik jou was.
  dinsdag 8 september 2009 @ 11:25:10 #256
35189 Troel
scherp en bot
pi_72545896
Oja en ik zou sowieso wel het echte WLS traject in willen als ik jou was Riann, dus wel met de dietiste en de psycholoog en dergelijke erbij.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_72553843
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 11:25 schreef Troel het volgende:
Oja en ik zou sowieso wel het echte WLS traject in willen als ik jou was Riann, dus wel met de dietiste en de psycholoog en dergelijke erbij.
ja ik moet 5 oktober naar een psycholoog dus ik krijg wel een traject en dietiste heb ik daar al in het ziekenhuis.
pi_72554690
Hoi
Ik hoor hier nu even echt niet, maar hier zitten alle mensen die ik ken
pi_72556063
hoi, ik ben snipverkouden aan t worden, inclusief keelpijn en hoofdpijn. Misschien was dat brakke gedoe van vanmorgen een voorteken
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72557610
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 17:49 schreef DarkElf het volgende:
hoi, ik ben snipverkouden aan t worden, inclusief keelpijn en hoofdpijn. Misschien was dat brakke gedoe van vanmorgen een voorteken
dan kan ik je een handje schudden bij mij begon het zondag een beetje maandag een klein beetje erger en vandaag is het echt super erg. Met misselijkheid erbij.
  dinsdag 8 september 2009 @ 21:03:25 #261
4177 Jojogirl
pi_72562902
Mooeilijk hoor Riann. Ik snap helemaal dat je geen andere uitweg ziet, maar desondanks lijkt het me een soort sprong in het diepe. Ik zou me in elk geval heel goed informeren voordat ik die zou durven nemen als ik jou was.

En welkom terug Fannetje Nee, ik vind het niet leuk je specifiek hier weer te zien posten, maar wel leuk weer eens wat van je te horen.

Oja, mijn weegschaal was vanochtend lief tegen me. Denk dat ik toch nog wat vocht vasthield van een hele dag in de auto zitten toen ik de vakantieschade opnam.
pi_72563758
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 21:03 schreef Jojogirl het volgende:
En welkom terug Fannetje Nee, ik vind het niet leuk je specifiek hier weer te zien posten, maar wel leuk weer eens wat van je te horen.

Dank je wel

Wat is het begin toch altijd lastig... dag 2 van mijn "dieet" en ik heb afkickverschijnselen van drop en chocola
Maar goed, ook dat komt altijd weer goed, gewoon even doorzetten

@Riann, klote voor je dat een operatie nu de enige oplossing lijkt. Zoals de anderen ook al zeiden lijkt het me een goed idee om je goed te laten informeren, je wil toch niet dan je lichamelijke toestand erger wordt dan die nu al is?
  Licht Ontvlambaar dinsdag 8 september 2009 @ 21:27:56 #263
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_72563940
Ken het gevoel Fannetje, zit hier nu ook te hunkeren naar een stuk chocola Ik ga maar eens thee maken denk ik
pi_72563979
ben lekker aan de echinaeforce en paracetamol, neusspray en de mr maakt een grog voor me vanavond.

verkouden zijn komt nu echt niet uit deze week... (ivm ziekenhuisopname en operatie schoonzus)
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  dinsdag 8 september 2009 @ 21:42:51 #265
4177 Jojogirl
pi_72564594
Thee, goed idee, Sjeen, ik zit hier ook soort van kleumerig trek te hebben *waterkoker aanslingert*

En al die klachten over pollen verklaren een hoop. Ik had ook alweer last van snotteren en lastig ademen met het hardlopen, maar dacht dat het nu echt geen hooikoorts meer kon zijn. Maar het duurt dus gewoon erg lang dit jaar.
pi_72564688
Troel, ik schrik wel erg van je verhaal. Ik bedoel ik weet dat het geen kattepis is maar heb mijn 2 beste dinnetjes op de wachtlijst staan bij Himpens....

Moblo met mij is het goed maar met mijn lopen is het ff niks, volgende week afspraak met de fysio want pijn in mijn onderbenen gaat maar niet weg. Wat grappig dat jij pas liever weer in oktober gaat lopen. Ik vind het juist zo zonde dat ik nu niet kan terwijl het lekker weer is en 's avonds nog licht.

DE, vind je het niet lastig van Engelse kookboeken dat je alle maten om moet gaan rekenen?
  dinsdag 8 september 2009 @ 21:49:37 #267
35189 Troel
scherp en bot
pi_72564839
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 21:45 schreef zesje het volgende:
Troel, ik schrik wel erg van je verhaal. Ik bedoel ik weet dat het geen kattepis is maar heb mijn 2 beste dinnetjes op de wachtlijst staan bij Himpens....

Moblo met mij is het goed maar met mijn lopen is het ff niks, volgende week afspraak met de fysio want pijn in mijn onderbenen gaat maar niet weg. Wat grappig dat jij pas liever weer in oktober gaat lopen. Ik vind het juist zo zonde dat ik nu niet kan terwijl het lekker weer is en 's avonds nog licht.
Dat snap ik Maar dat vind ik ook het gevaarlijke aan wlsinfo, daar is men in sommige gevallen nogal pro operatie

Overigens maakt het natuurlijk wel HEEL erg veel uit hoe groot de darmomlegging is. Bij octopussy is er 1 meter wat overbrugt wordt, bij mij is er nog slechts 60 cm OVER. Ik ben ervan uitgegaan dat er bij Riann meer overbrugt zal worden dan een meter, aangezien ze het over GPB + darmomlegging heeft. Maar dat zijn ook dingen die verstandig zijn na te vragen bij de artsen natuurlijk
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_72565067
Maar ik ben ook wel heel blij dat je zo open bent over je ervaring trouwens
Ze doen volgens mij die operatie tegenwoordig ook altijd in 2 fases, eerst de sleeve en een half jaar later de darmomlegging om complicaties te voorkomen. Tenminste dat begreep ik van mijn 2 vriendinnen. Ik heb ook al voorgesteld dat ze net als jij en Rewimo dan maar samen geopereerd moeten worden want anders blijf ik op en neer sjezen naar Dendermonde
  dinsdag 8 september 2009 @ 22:04:30 #269
35189 Troel
scherp en bot
pi_72565471
Niet iedere chirurg zal daar aan willen beginnen. Daarnaast: voor mij was het niet erg, ik mocht als eerste, maar Rewimo moest als tweede en moest dus wachten tot ze met mij klaar waren en dat gaat je niet in je koude kleren zitten
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_72566064
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 21:45 schreef zesje het volgende:
DE, vind je het niet lastig van Engelse kookboeken dat je alle maten om moet gaan rekenen?
Mede-kookboekenliefhebber: meestal is 't gewoon metriek aangegeven en heel veel super-kookboeken zijn uberhaupt niet in het Nederlands te krijgen
pi_72567215
Wat cf zegt
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_72573365
Ik laat me tuurlijk goed voorlichten ik heb al heel wat op internet gelezen en de chirurg heeft me ook een boekje mee gegeven en ze vond het verstandig als ik lid werd van die patientenvereniging. ondanks een aantal verhalen sta ik er positief in. Tja als je negatief bent dan moet je er niet aan beginnen.
pi_72574279
quote:
Op dinsdag 8 september 2009 21:54 schreef zesje het volgende:
Maar ik ben ook wel heel blij dat je zo open bent over je ervaring trouwens
Ze doen volgens mij die operatie tegenwoordig ook altijd in 2 fases, eerst de sleeve en een half jaar later de darmomlegging om complicaties te voorkomen. Tenminste dat begreep ik van mijn 2 vriendinnen. Ik heb ook al voorgesteld dat ze net als jij en Rewimo dan maar samen geopereerd moeten worden want anders blijf ik op en neer sjezen naar Dendermonde
Dan krijgen je vriendinnen waarschijnlijk een BPD met Duodenale Switch. Voor zover ik weet wordt bij een Gastric Bypass de operatie niet in 2 delen gedaan omdat het juist als combinatie heel goed werkt. Een GBP is dus met een kleine darmomlegging, waardoor het gevaar op ernstige tekorten van voedingsstoffen beperkt blijft.
Bij een DS (en een scopinaro) wordt er een veel groter stuk darm omgelegd, waardoor de malabsorptie dus ook veel groter is. Daarom doen ze dit type WLS echt alleen maar bij BMI>50.

Het verschil tussen een DS en een (BPD) scopi is dat bij een DS er een sleeve gemaakt wordt ipv een gewone maagverkleining en de manier waarop de darm is aangesloten op spijsverteringsorganen.
  woensdag 9 september 2009 @ 10:59:16 #274
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_72576217
even een vraagje. Ik ben ook bezig met het proberen te verliezen van gewicht. Alleen komt het bekend voor dat je een ontzettende migraine/hoofdpijn van te weinig eten kan krijgen? Ben nu een week er weer op aan het letten en maandag begon het en gisteren was de hoofdpijn echt huge.

Iets anders, of kan het van te weinig eten zijn?
pi_72576254
Ik denk te weinig vocht, eventueel in combinatie met te weinig zouten om het vocht vast te houden.
  Licht Ontvlambaar woensdag 9 september 2009 @ 11:15:05 #276
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_72576612
Dat is het... fles water gaat opduikelen. Ik kijk sinds gisteravond echt scheel van de hoofdpijn
  woensdag 9 september 2009 @ 11:23:06 #277
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_72576842
dank, voor de snelle reactie, maar vocht is volstrekt onmogelijk. Dat drink namelijk meer dan genoeg (sowieso 2 a 3 x een flesje van 0,75l. per dag op kantoor, buiten de thee, melk en rest die ik daarbuiten naarbinnen giet.
  woensdag 9 september 2009 @ 11:28:48 #278
4177 Jojogirl
pi_72576994
Krijg je dan wel genoeg zouten binnen? Want anders houd je dus niet genoeg vocht vast zoals omearos ook al zei.
pi_72577103
en zouten? Als je veel drinkt spoelen die weg, waardoor je ze goed moet aanvullen.

maar ik ben geen arts oid, dus ik roep wat het bij mij vaak is.
pi_72577242
af en toe een bouillonetje drinken als je lijnt en veel drinkt is idd aan te raden.

Ik heb geen beste dag, heb dropjes voor mijn keel en zat net op cafe noir te knagen... Mijn neus zit helemaal dicht,ik nies me suf, heb hoofdpijn en ben gammel. Keelpijn is weg dankzij het gisteravond drinken van ijskoude wodka
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 9 september 2009 @ 12:07:18 #281
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_72578062
misschien blond van mij, hoe kom ik aan meer zouten? (behalve uit de voeding?) een lekker potje zout wegslubberen lijkt me niet erg smaakvol.

Naast de bouillon dan?
pi_72578085
Riann:

natuurlijk helpt negatief ergens tegenover staan niet en dan moet je het ook zeker niet doen, maar met alleen een positieve instelling kom je ook niet overal, helaas succes en sterkte in ieder geval :0
Ja doei.
  woensdag 9 september 2009 @ 12:34:05 #283
129011 -Bubseltje-
absofuckinglutely!!
pi_72578749
quote:
Op woensdag 9 september 2009 12:08 schreef motorbloempje het volgende:
Riann:

natuurlijk helpt negatief ergens tegenover staan niet en dan moet je het ook zeker niet doen, maar met alleen een positieve instelling kom je ook niet overal, helaas succes en sterkte in ieder geval :0
Inderdaad ik was me van alle risico's bewust. En look at me now . Weer 2 of 3 operaties in het vooruitzicht en maar bidden dat het goed gaat.

Ga bij andere chirurgen op bezoek. En bij dr. Schweitser want die is niet altijd pro operatie en chirurgen willen opereren. Heel veel suc6 met alles
pi_72580232
Ender, een paar bouillonnetjes per dag moeten genoeg zijn hoor (Opkikker Rundvlees heeft maar 5 kcal en is best te drinken). Bij extreem vochtgebrek kan je sportdrank of ors overwegen.
pi_72580455
ORS is als je uitdroogt, en niet te zuipen Ik heb ooit uitdrogingsverschijnselen gehad, toen moest ik dat drinken.

Bouillon, kaas (belegen, oud), zout vleeswaar, vaak proef je het wel.
  woensdag 9 september 2009 @ 13:41:18 #286
35189 Troel
scherp en bot
pi_72580757
Extran en Aquarius werd hier aangeraden door de huisarts, in combinatie met gewoon simpele bouillon. Maar die eerste twee dus in plaats van water!

Mocht ik ooit nog een keer uitdrogen, dan ga ik overigens niet eens proberen het zelf in orde te krijgen, laten ze maar meteen een infuus aanleggen
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_72580829
Ik zat ergens ver van Nederland en was blij dat ik ORS in mijn rugzak had. Blijft een raar gezicht als je een plooi pakt van de rug van je hand en hij blijft staan als je loslaat. Dat was mijn indicator of ik aan de ORS moest blijven. Het smaakt echt als zeewater

Ben je ook een keer uitgedroogd Troel?
  woensdag 9 september 2009 @ 14:57:53 #288
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_72583103
hmm, dan maar een keer naar de Makro voor een grootverpakking Aquarius, om nu anderhalve liter per dag te drinken uit de supermarkt is wel erg prijzig

Maar ik ga er eens op letten, eens kijken wat er in de kasten van kantoor staat
pi_72583337
wel mee uitkijken, sportdrankjes drinken als jegeen bijzondere inspanningen verricht die langer dan een uur duren of je hebt het gewoon niet nodig (want uitdrogen doe je echt niet zomaar) zorgt er alleen maar voor dat je alle voedingsstoffen en kcal's etc die erin zitten opslaat dus aankomt.
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
  woensdag 9 september 2009 @ 15:11:52 #290
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_72583550
Ik ken ze, ik lees ook alleen maar wat er boven stond . (vervangen van water door aquarius)

Maar zelf haal ik ze ook nog wel eens na het sporten (aquarius dan) of de isotone versie van AA.
Het is alleen prettig dat ik niet te vaak van die koppijn aanvallen heb. Dus elke tip wil ik wel proberen.
pi_72584218
Ender_W: kan die hoofdpijn niet komen omdat je gestopt bent met cola drinken of snoepen? De ontwenningsverschijnselen van geen suiker (of niet zoveel suiker) meer eten, is ook hoofdpijn.

En ik heb de laatste tijd niet meer gesnoept, dus ja, ik heb hoofdpijn . Nu volhouden dat niet snoepen.
pi_72584325
Misschien dat ik het gemist heb Ender, maar wat eet je eigenlijk op een dag?

En Pandorah, het afkicken van suiker is altijd een rotklusje, ik vind er ook niets aan.
Ik mag nu van mijzelf elke dag een blokje (=15 gram) chocola, en daar hou ik het dan ook bij..

Ik heb gisteren nog heel erg zitten twijfelen bij het gebak op mijn werk, maar uiteindelijk heb ik toch voor mijn perzik gekozen. Het is best eens lekker, maar van zo'n suikerbom ben ik de rest van de dag beroerd...
  woensdag 9 september 2009 @ 15:39:38 #293
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_72584397
Was het maar waar, ik drink vrijwel nooit cola en ben helemaal geen zoetekauw.
Mijn koffie en thee zijn ook altijd zonder suiker, dus ik zou niet weten waar dat dan vandaan moeten komen.
  woensdag 9 september 2009 @ 15:44:56 #294
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_72584547
wat ik eet:
Ontbijt: of ontbijtgranen met halfvolle melk (energymix van quaker) of 2 sneetjes brood
tussendoor: kruidkoek/ontbijtkoek
lunch: brood (4 sneetjes) tussen 11.30 en 13.30 verdeeld
tussendoor: meestal een sinaasappel of niets
's avonds: gisteren toevallig pasta (moest voetballen/sporten) of anders gewoon groente/aardappellen/vlees
(en aangezien mijn lief ook strakker in haar vel wil, meet ze alles af tegenwoordig)

snack's: bijna nooit, heel soms wat Japanse mix of een keer een koekje(sultana), of 1 handje chips.
maar dat laat ik net zo makkelijk staan.
ik moet wel bekennen dat ik elke week op vrijdag rond 10.00 een gevulde kook eet (traditie van de vrouw van mijn werkgever), maar 1 keer in de week moet het kunnen (leven moet wel leuk blijven)

ps: excuses voor de dubbelpost
  woensdag 9 september 2009 @ 15:55:23 #295
35189 Troel
scherp en bot
pi_72584914
quote:
Op woensdag 9 september 2009 13:43 schreef omearos het volgende:
Ik zat ergens ver van Nederland en was blij dat ik ORS in mijn rugzak had. Blijft een raar gezicht als je een plooi pakt van de rug van je hand en hij blijft staan als je loslaat. Dat was mijn indicator of ik aan de ORS moest blijven. Het smaakt echt als zeewater

Ben je ook een keer uitgedroogd Troel?
Jeps, vorig jaar zomer toen ik een flinke griep te pakken had ben ik behoorlijk uitgedroogd.
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_72585500
quote:
Op woensdag 9 september 2009 15:44 schreef Ender_W het volgende:
wat ik eet:
Ontbijt: of ontbijtgranen met halfvolle melk (energymix van quaker) of 2 sneetjes brood
tussendoor: kruidkoek/ontbijtkoek
lunch: brood (4 sneetjes) tussen 11.30 en 13.30 verdeeld
tussendoor: meestal een sinaasappel of niets
's avonds: gisteren toevallig pasta (moest voetballen/sporten) of anders gewoon groente/aardappellen/vlees
(en aangezien mijn lief ook strakker in haar vel wil, meet ze alles af tegenwoordig)

snack's: bijna nooit, heel soms wat Japanse mix of een keer een koekje(sultana), of 1 handje chips.
maar dat laat ik net zo makkelijk staan.
ik moet wel bekennen dat ik elke week op vrijdag rond 10.00 een gevulde kook eet (traditie van de vrouw van mijn werkgever), maar 1 keer in de week moet het kunnen (leven moet wel leuk blijven)

ps: excuses voor de dubbelpost
Hm, dat lijkt mij toch allemaal wel ok, vreemd dat je dan toch zo'n hoofdpijn hebt...
pi_72586679
In het lijstje mis ik wel het fruit. Als je helemaal gezond wil doen, zou ik de ontbijtkoek vervangen door een appel en in de middag zeker iets van fruit eten. Snoepen 's avonds kan bijvoorbeeld in de vorm van een smoothie.

Misschien at je eerst heel anders? Dat je nu last krijgt nu je een tijdje gezond eet?
  woensdag 9 september 2009 @ 16:47:33 #298
74052 Ender_W
veni, vidi, vici
pi_72586759
nope, verder geen grote wijzigingen, alleen hoeveelheden zijn verminderd. (4 ipv 6 sneetjes brood, en avondeten afgepast)
pi_72593646
ik maak
pi_72593661
deze even
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')