SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ja doei.
quote:Op donderdag 27 augustus 2009 14:59 schreef motorbloempje het volgende:
ja, dat kussiekroel gedoe!!Tja, we kunnen wel weer een beetje gaan bitchen... zal ik Stormqueen ook ff vragen om mee te doen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen.
***Levi was here***
Die heeft het druk met andere zaken. Werk, verbouwen enz.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 15:01 schreef ColdFeet het volgende:
Hoe is het met SQ? Niet meer aan de lijn?
Ik heb het nu ook aan de lijn in mijn hoofd. MoBlo, bedankt!quote:Op donderdag 27 augustus 2009 15:03 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Sterf
K3 blijft altijd vreselijk goed hangen bij mij
Goed idee!quote:Op donderdag 27 augustus 2009 15:06 schreef Levitation het volgende:
Nadeel van Evy vind ik wel dat ze een waardeloze muzieksmaak heeft.Ik stoor me er steeds meer aan.
Misschien moeten we onze eigen fok-start-to-run maken, met leuke muziek en dat dan iedereen iets motiverends roept.
Da's echt erg.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 15:24 schreef motorbloempje het volgende:
ik ben het enigszins gaan waarderen, gewoon omdat het zo slecht is![]()
sterfquote:Op donderdag 27 augustus 2009 15:04 schreef motorbloempje het volgende:
Wie is er aan de lijn, hallo hallo?
Wat is er toch? Waarom verlang ik zo?
Om slank en fab te zijn, hallo hallo?
Ja, lijijijijijnen doe je zo!
quote:
Kijk, dan word je vanzelf weer te dik! Je doet het zelf!quote:Op donderdag 27 augustus 2009 15:33 schreef motorbloempje het volgende:
ja, nee, verwijt me maar weer vanalles....
*pakt rol koekjes*
iig een ander pak.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 15:39 schreef DarkElf het volgende:
moet je dan ook een andere motor kopen?
quote:Op donderdag 27 augustus 2009 15:40 schreef motorbloempje het volgende:
ja, een Goldwing, die houdt me dan tenminste...
quote:Op donderdag 27 augustus 2009 15:40 schreef motorbloempje het volgende:
ja, een Goldwing, die houdt me dan tenminste...
mmm lekker, zie al genoeg dingen staan die ik zou lustenquote:Op donderdag 27 augustus 2009 16:00 schreef motorbloempje het volgende:
Mijn avondeten:
http://www.restaurantoporto.nl/
19km/u is heel netjes voor fietsen door het verkeer!quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 06:47 schreef Stout het volgende:
Goedemorgen.....t was ff zoeken maar gevonden(zat nl nog in de vakantieperikelen te zoeken)
Hardlopen zie ik mezelf voorlopig nog niet doen, fietsen wel, Gisteren 19 km/pu in een uur gefietst ! das dus incl stoplichten en zo dus gemiddeld iets harden gefietst
En als we een paar getallen van oudgedienden zoals van Troel, Yppy en mij erbij zetten dan verdubbelen we het getalquote:Op vrijdag 28 augustus 2009 10:09 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Hee, wat goed!
Ik lurk hier af en toe mee (post zelf in het Slankforum) - en we zijn ongeveer net zoveel afgevallen bij elkaar ! En jullie met veel minder mensen, wat leuk !
Niet beter, gewoon zwaarder.quote:Op vrijdag 28 augustus 2009 16:15 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Ok, ok, jullie zijn beter.
Moblo ik vind jou al zo'n jonge hinde vergeleken met mij (je Fok idol filmpjequote:Op donderdag 27 augustus 2009 13:11 schreef motorbloempje het volgende:
Wat de rest zei zes! Het lijkt me echt heel kut. Heb geen recht van spreken door te zeggen 'geef het nog een kans', want ben zelf na 3 hardloop'lessen' ook afgehaakt omdat al die jongere afgetrainde meisjes met hertensprongetjes makkelijk 14km per uur hardliepen en ik daar met 9 achteraan kwam sjokken.. probeer dan maar je eigen tempo te lopen..
een hardloopbuddy vind ik dan ook het fijnst. Heb gelukkig hiervoor mijn vriend, maar wellicht wil jouw vent ook wel mee? En anders proberen via een hardloopsite wellicht contact(en) op te doen om samen te gaan lopen?
Go DEquote:Op zaterdag 29 augustus 2009 12:48 schreef DarkElf het volgende:
Naaldhakken op t VrijthofDas een goeie workout ..
Over workout gesproken; we zijn net terug van de Decathlon, ik heb geen enkele reden om niet te gaan lopen als t regent of kouder wordt. Windjasje gekocht en een wat dikkere longsleeve. En wat reflectiebanden voor om je armen dus straks miepen: 'boehoe t regent' of 'boehoe tis donker' is alleen maar vluchtgedrag
we hebben sowieso witte windjackjes gekocht, je wint er geen schoonheidsprijs mee maar t gaat om zichtbaarheid natuurlijk..quote:Op zaterdag 29 augustus 2009 17:37 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Go DEZijn die banden genoeg voor je zichtbaarheid, of moet je ook nog verlichting?
Er zijn ALTIJD smoesjes te bedenkenquote:Op zondag 30 augustus 2009 13:24 schreef DarkElf het volgende:
Kortom; ik kan gewoon echt geen smoesjes meer bedenken om niet te gaan in de winter straks
dat klinkt bekendquote:Op zondag 30 augustus 2009 15:57 schreef DarkElf het volgende:
tuurlijk, maar das niet de bedoeling natuurlijk.
buiten dat, afspraken met mezelf maken is nooit een probleem geweest
10 jaar medicijnen slikken en ellende, dat was t probleem. En dus ben ik
nu erg gemotiveerd nu ik zonder die troep leef.
Kortom ik val goed af (mij eigenlijk een beetje te snel maar meer dan dat ik nu eet krijg ik er echt niet in. Met warm eten merk ik bijv dat ik al snel vol zit en ik heb mezelf voor genomen om vol=vol aan te houden.) en ik voel me beter dan ooit!! Op naar mijn volgende doel : 114 kg, dan behoor ik nl niet meer tot de groep Morbine Obesitas.quote:Week 2 is voorbij !
En ik ben onwijs blij met het resultaat ! Voor het eerst sinds heel lang onder de 120 kg ! Vanmorgen verscheen de 119 op de weegschaal. Deze week 2,1 kg eraf en dat met 2 ! boostdagen. Een gepland en een onverwacht. De geplande zat al aan het begin van de week, de ongeplande was vrijdag.
Ik had verwacht dat ik vooral 's avonds erg veel snaaitrek zou hebben, maar de praktijk laat zien dat ik daar eigenlijk helemaal geen behoefte aan heb. Geen trek in chips, snoep en zo. Heel maf. En dat ik nu met een knorrende maag mijn bed in ga ? Ook dat is niet het geval. Ik snap het niet maar ik ben dr wel heel blij mee.'
Ja ! en vooral omdat het voor mijn gevoel zo zonder moeite gaat..quote:Op maandag 31 augustus 2009 07:37 schreef Fuente het volgende:
Stout, goed zo joh! Wat een lekker gevoel he?
wow 10 jaar met medicatie en nu zonder ! Hou vol en het gaat lukken he! Zonder medicijnen is afvallen misschien ook makkelijker ?quote:Op zondag 30 augustus 2009 15:57 schreef DarkElf het volgende:
tuurlijk, maar das niet de bedoeling natuurlijk.
buiten dat, afspraken met mezelf maken is nooit een probleem geweest
+10 jaar medicijnen slikken en ellende, dat was t probleem. En dus ben ik
nu erg gemotiveerd nu ik zonder die troep leef.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 3% gewijzigd door DarkElf op 31-08-2009 07:56:50 ]♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
je hebt heupen!quote:Op maandag 31 augustus 2009 10:33 schreef DarkElf het volgende:
idd hoor,ik heb geen haast
De buurvrouw zei zaterdag tegen me dat ik afgevallen was .. Leuk om te horen.
Tis maar 4.5 kilo, maar die cm's doen meer blijkbaar want mijn broek zit echt wel een stukkie losser al en mijn taille is veranderd . (waardoor ik zelf vind dat mijn heupen groter lijken maar goed, ik zal niet zeuren)
Het gekke is dat iedereen enorm aanhikt tegen les 9, maar deze uiteindelijk enorm meevalt!quote:Op dinsdag 1 september 2009 19:39 schreef DarkElf het volgende:
les 8 gelopen, 3.49 km, 8.21 km/u gemiddeld.
killing men die 2 min lopen, 1 minuut wandelen...
ga hem nog 2 keer doen omdat ik merk dat dat me geestelijk voorbereid op de les 9 (4.4.5)
ik heb hem als eens gedaan en idd viel ie toen meequote:Op dinsdag 1 september 2009 19:46 schreef Levitation het volgende:
[..]
Het gekke is dat iedereen enorm aanhikt tegen les 9, maar deze uiteindelijk enorm meevalt!
Ik last borstdag en heb me toch even af zitten vragen wat dat nou toch voor iets zou zijnquote:Op woensdag 2 september 2009 07:18 schreef Stout het volgende:
Vandaag een boostdag
zo erg?quote:Op woensdag 2 september 2009 07:18 schreef Stout het volgende:
iegh Linzen....als ik iets niet in mijn lijf krijg zijn het linzen....geprobeerd tot en met maar nee.
Vandaag een boostdagIk ga voor pizza (wel lowfat)
Ik denk niet dat teruglezen gaat helpen. Ik loop hier al 4 jaar mee en ken de term ook niet.quote:Op woensdag 2 september 2009 08:26 schreef Ender_W het volgende:
Moet ik 286 delen teruglezen, of mag ik ook vragen wat zo'n boostdag inhoud? Of is dat een soort van balansdag ofzo? Of dat men helemaal niets eet?
Eerste stuk was heerlijk.quote:Op woensdag 2 september 2009 09:40 schreef teigan het volgende:
Hm, dat eerste stuk leek inderdaad nog wel ok, maar na de lunch is wel erg zeg!
Vind je de vlaai dan nog wel lekker? Of eet je dan om het eten?
En ik denk dat het wel wat helpt hoor, ik heb afgelopen week mijn avondeten ook niet echt goed gedaan, en toch viel ik ineens weer wat af...
Ik mag zo naar de fysio, ben benieuwd wat hij van mijn knieen zegt..
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.zo... sorry hoor![]()
![]()
[ Bericht 13% gewijzigd door DarkElf op 03-09-2009 09:39:31 ]♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
Keurig!quote:Op donderdag 3 september 2009 16:21 schreef DarkElf het volgende:
ik had net trek en ipv of trek te hebben (en cranky te worden) of iets slechtes te gaan halen heb ik eerst wat aardbeien op en daarna komkommer met wat rookvlees..
nou, braaf he?
Ohhhh...quote:Op donderdag 3 september 2009 15:42 schreef Levitation het volgende:
Je spoiler is herkenbaar. Heb hier een anti-sporter thuis zitten die zijn gewicht keurig kan bijsturen door een week geen koekjes te eten.Heel frustrerend.
Dank jequote:Op donderdag 3 september 2009 17:03 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Mannen zijn vreselijk met afvallen
Automaten cappu is behoorlijk kcal rijk. En die drink ik.quote:Op vrijdag 4 september 2009 11:01 schreef zesje het volgende:
Oh en cappuccino IS koffie met (opgeschuimde) melk toch. Over wat voor cappuccino hebben jullie het dan? automatencappu of zakjes met poeder? Ik drink iedere dag wel een paar koppen echte cappu en er zitten wel calorieen in vanwege de (halfvolle) melk maar zo kom ik in ieder geval ook aan mijn dosis zuivel.
Ik ook niet, hou daar echt niet van.quote:Op vrijdag 4 september 2009 12:27 schreef DarkElf het volgende:
nachtelijk schransen doe ik nooit, nooit gedaan ookDus dat scheelt.
Oehquote:Op vrijdag 4 september 2009 12:09 schreef Levitation het volgende:
2 interessante berichtjes op nu.nl:
- ‘Mensen met dikke dijen leven langer’
Hart onder de riem voor een heel stel stevige-dijen-dames hier in het topic.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.eten bij schoonzusje was ok! Bietensoep was erg lekker, daarna linzen/aardappel/spekjes taartje, boontjes en lamsracken toen een stukje baked cheesecake met rode vruchtencompote (bramen en frambozen).. erbij lekkere wijnen
kortom, een succes...
morgen weer braaf doen, maar vandaag was erg lekker zo
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
Tjezus, dat vliegt erafquote:Op maandag 7 september 2009 07:20 schreef Stout het volgende:![]()
1,0 kg
![]()
totaal nu -7,4 in 3 weken, mijn BMI is gezakt van 44 naar bijna 40
Das fijn, soms is het even zoeken idd naar iets wat en werkt en waar je ook nog mee kan leven (bijwerkingen enz)quote:Op maandag 7 september 2009 09:13 schreef YPPY het volgende:
Nu heb ik andere medicijnen en dat gaat veel beter. Als ik nu 1200/1500 kcal per dag eet, dan gaat het goed.
Heftig. Is er een lang proces aan vooraf gegaan om de beslissing te nemen, bij zowel jou als de chirurg? Dat moet haast wel.quote:Op maandag 7 september 2009 18:41 schreef Riann het volgende:
Vandaag naar de chirurg geweest
was geen twijfel over mogelijk ik krijg een Gastric bypass operatie.
5 oktober naar de psycholoog en dan gaat de chirurg kijken waar ik het snelste terecht kan maar ja het is overal lange wachttijd maar in maastricht was het zeker anderhalf jaar tijd.
bij mij wel anderhalf jaar 50 kilo aan komen en er niks afkrijgen wat je ook doet nou de beslissing was zo genomen voor de chirurgquote:Op maandag 7 september 2009 18:44 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Heftig. Is er een lang proces aan vooraf gegaan om de beslissing te nemen, bij zowel jou als de chirurg? Dat moet haast wel.
Succes alvast, met de komende tijd.
Jeetje, en was er ook een aanwijsbare reden voor het aankomen, en is die reden dan ook weg na de GBP?quote:Op maandag 7 september 2009 18:47 schreef Riann het volgende:
[..]
bij mij wel anderhalf jaar 50 kilo aan komen en er niks afkrijgen wat je ook doet nou de beslissing was zo genomen voor de chirurg
geen aantoonbare reden.quote:Op maandag 7 september 2009 18:51 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
Jeetje, en was er ook een aanwijsbare reden voor het aankomen, en is die reden dan ook weg na de GBP?
Gewoon uit interesse hoor, als ik te veel vraag moet je het maar zeggen.
Dat snap ik.quote:Op maandag 7 september 2009 19:24 schreef Fannetje het volgende:
[..]
Dank je wel, al was ik liever niet teruggekomen
quote:Op zondag 6 september 2009 01:32 schreef DarkElf het volgende:Ik had het linkje eerst niet gezien en dacht dat ik het moest doen met: 'bietensoep is heel simpel. voila.'. Zo van: simpeler kan niet.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Dankje voor de link.
![]()
En ik krijg trek van al het lekkere eten wat je noemt, maar ik heb dan ook nog niet gegeten vanavond. Lekker dat je er ook niet van aangekomen bent. Goed weekend dus!
Ik ga nu eten, uitbuiken en vervolgens les 2 van Evy doen.
In some cases, resentment can result simply from being on the receiving end of good arguments. Collini
How much more precious is a little humanity than all the rules in the world.Piaget
ik weet niet of het een optie is maar ik denk dat de wachtlijsten daar ongeveer hetzelfde is. En ik denk dat mijn chirurg ook alleen maar chirurgen zoekt die ze kent en waar ze van weet dat ze ook goed zijn ook ivm spierziekte.quote:Op maandag 7 september 2009 19:29 schreef teigan het volgende:
Fannetje, je bent er weer! Succes met het oppakken van het ritme, je zit er nu vast zo weer in..
Riann, heftig hoor.. En is uitwijken naar België voor jou nog een optie? Of is het daar net zo dramatisch gesteld met wachtlijsten..
Dat is natuurlijk nog een extra complicatie waarmee je al helemaal geen risico wilt lopen..quote:Op maandag 7 september 2009 19:41 schreef Riann het volgende:
[..]
ik weet niet of het een optie is maar ik denk dat de wachtlijsten daar ongeveer hetzelfde is. En ik denk dat mijn chirurg ook alleen maar chirurgen zoekt die ze kent en waar ze van weet dat ze ook goed zijn ook ivm spierziekte.
Mja, ik zou niet weten wat dat dan zou moeten zijn!quote:Op maandag 7 september 2009 13:16 schreef Stout het volgende:
Klinkt goed Sjeen !!
Balen Muck...... Misschien iets gegeten wat vocht vasthoud ?
oeh, dat klinkt heerlijk!quote:Op maandag 7 september 2009 19:48 schreef DarkElf het volgende:
Wij hebben net gegeten; zwarte bonensoep met oa tomaten/knoflook/.uitje/ chilivlokken/ komijn/koriander/paprikapoeder... klein dotje zure roomen verse koriander...
stevig, voedzaam en je kan er de heeeele avond op teren
Spannend hoor Riann.quote:Op maandag 7 september 2009 18:41 schreef Riann het volgende:
Vandaag naar de chirurg geweest
was geen twijfel over mogelijk ik krijg een Gastric bypass operatie.
5 oktober naar de psycholoog en dan gaat de chirurg kijken waar ik het snelste terecht kan maar ja het is overal lange wachttijd maar in maastricht was het zeker anderhalf jaar tijd.
toevallig welquote:Op maandag 7 september 2009 21:44 schreef Muck het volgende:
oeh, dat klinkt heerlijk!
Heb je er een recept van?
quote:Op maandag 7 september 2009 21:50 schreef DarkElf het volgende:
[..]
toevallig welWat eten en drinken we vandaag deel 143
dat dusquote:Op maandag 7 september 2009 21:55 schreef DarkElf het volgende:
Riann? misschien, wrs zelfs, een hele domme vraag maar als ze niet eens weten waarom je lichaam dit doet waarom denken ze dan dat deze operatie een oplossing is? Tis nogal wat zo'n operatie..
Ok, ik heb er niet voor gestudeerd, maar ik heb toch wel mijn twijfels bij wat de chirurg zegt, sorry. Zelfs met een compleet gezond lichaam zijn dit behoorlijk riskante operaties en de kans op complicaties is zeer groot. Een darmomleiding is echt niet niks! Nee, een weekje modifast is misschien niet vol te houden, maar bedenk dat je straks met zo'n omleiding de rest van je leven op zo'n dieet zit. Met een beetje darmomleiding krijg je zoveel minder voedingsstoffen binnen dat je de rest van je leven aan de pillen zit in de hoop je bloedwaardes op orde te houden, je weerstand omlaag gaat en je tegen erg vervelende dingen aan kan gaan lopen die te maken hebben met die operatie.quote:Op dinsdag 8 september 2009 08:31 schreef Riann het volgende:
Zesje: ivm met mijn spierziekte hou ik het liever in nederland en ik hou ook liever hier mijn controle en zo met de artsen die weten wat mijn spierziekte inhoud.
Troel: ik weet dat het niet niks is. En de chirurg vond dat het geen probleem moest geven.
darkelf en stout: is geen domme vraag. Hierbij krijg ik ook een darmomleiding dat ik dus ook niet zoveel voedingstoffen op neem en een maagverkleining. Ik heb een weekje modifast gedaan dat was 500 kcal daar viel ik wel mee af maar dat is zo niet vol te houden. Daar was ik in 1 week 2.3 kilo kwijt dus mijn lichaam kan WEL afvallen. En dan erbij er is geen andere oplossing. Ik ben zelf altijd tegen operaties geweest. Als ik het zo kon afvallen dan had ik dat graag gedaan maar helaas. Er valt nu wel een soort druk van me af.
Ik weet het echt allemaal wel ik denk er zeker niet licht over. Maar er is geen andere oplossing had jij toen ook niet toen jij de operatie liet uitvoeren. Niemand laat graag voor z'n plezier opereren. En zwanger zit er toch al niet zo in bij mij dus daar hoef ik niet bang voor te zien. Ik zie het leven nu weer iets positiever in. En ik vind dat jij nu wel erg negatief praat. Die operatie heeft toch zo'n beetje jou leven gered.... of zie ik dat nu verkeerd.quote:Op dinsdag 8 september 2009 09:16 schreef Troel het volgende:
[..]
Ok, ik heb er niet voor gestudeerd, maar ik heb toch wel mijn twijfels bij wat de chirurg zegt, sorry. Zelfs met een compleet gezond lichaam zijn dit behoorlijk riskante operaties en de kans op complicaties is zeer groot. Een darmomleiding is echt niet niks! Nee, een weekje modifast is misschien niet vol te houden, maar bedenk dat je straks met zo'n omleiding de rest van je leven op zo'n dieet zit. Met een beetje darmomleiding krijg je zoveel minder voedingsstoffen binnen dat je de rest van je leven aan de pillen zit in de hoop je bloedwaardes op orde te houden, je weerstand omlaag gaat en je tegen erg vervelende dingen aan kan gaan lopen die te maken hebben met die operatie.
(En dan reken ik een eventuele zwangerschap niet mee met een darmomlegging, maar als ik daar een boekje over ga doen)
Sorry dat ik misschien fel klink, het is zeker niet zo dat ik het je niet gun, maar ik ben gewoon heel bang dat het geen oplossing zal zijn. Denk alleen al aan een Funnie die met lichaam wat niet gezond was een operatie liet doen en hoe die eruit gekomen is (en aan onze eigen Bubsel die WEL gezond was).
Heb je je gerealiseerd hoe je leven eruit komt te zien als jou zoiets overkomt? Houd je daar ook rekening mee? Houd je er rekening mee dat je de operatie simpelweg misschien wel niet zou overleven?
Het klinkt heel hard, maar denk er asjeblieft goed overna en sorry dat ik het zeg, je klinkt niet alsof je dit allemaal beseft.
Het is de enige oplossing. Ik heb alles al geprobeert om af te vallen ik blijf ook nog steeds aankomen. Met 135 kilo op de weegschaal heb je geen andere keus. En ik ben al zo slecht ook ivm spierziekte. 10 min lopen en ik ben bekaf. Dat is geen leven. Want dan zeg serieus ajuu tegen het leven.quote:Op dinsdag 8 september 2009 10:45 schreef motorbloempje het volgende:
nou, de vraag van Troel is dus of het uberhaupt een oplossing voor je gaat bieden waar je ook daadwerkelijk gelukkiger van wordt...
niet dat je nu staat te juichen van geluk, dat is waar, maar als ik het verhaal van Troel zo lees (en de ervaringen van Bubsel) dan zou ik me afvragen of je niet van slecht naar slechter gaat...
Ik floreer zodra ik het druk hebquote:Op dinsdag 8 september 2009 10:45 schreef Soempie het volgende:
Moblo, ik las in het ru topic dat je wilde dat het studiejaar weer begon, zodat je weer in het ritme zou komen. Ik vind het zoveel makkelijker om ritme te houden in de vakantie. Nu heb ik alles zo vol, dat ik alleen af en toe in het weekend wat tijd over houd om lekker rustig te doen. Hoe doe je dat in hemelsnaam?Huishouden, studie, je zit ook in het bestuur
, sporten, sociaal leven. Pff, echt hoor.
Nou gered vind ik wel een erg groot woord hoorquote:Op dinsdag 8 september 2009 10:44 schreef Riann het volgende:
[..]
Ik weet het echt allemaal wel ik denk er zeker niet licht over. Maar er is geen andere oplossing had jij toen ook niet toen jij de operatie liet uitvoeren. Niemand laat graag voor z'n plezier opereren. En zwanger zit er toch al niet zo in bij mij dus daar hoef ik niet bang voor te zien. Ik zie het leven nu weer iets positiever in. En ik vind dat jij nu wel erg negatief praat. Die operatie heeft toch zo'n beetje jou leven gered.... of zie ik dat nu verkeerd.
we begrijpen allemaal dat dit ook niet fijn is, maar het is nog geen 'oplossing', als in: de risico's zijn ZO groot dat het alleen maar slechter en onleefbaarder wordt, zeg maar...quote:Op dinsdag 8 september 2009 10:49 schreef Riann het volgende:
[..]
Het is de enige oplossing. Ik heb alles al geprobeert om af te vallen ik blijf ook nog steeds aankomen. Met 135 kilo op de weegschaal heb je geen andere keus. En ik ben al zo slecht ook ivm spierziekte. 10 min lopen en ik ben bekaf. Dat is geen leven. Want dan zeg serieus ajuu tegen het leven.
Nou dat dusquote:Op dinsdag 8 september 2009 10:52 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
we begrijpen allemaal dat dit ook niet fijn is, maar het is nog geen 'oplossing', als in: de risico's zijn ZO groot dat het alleen maar slechter en onleefbaarder wordt, zeg maar...
ik hoop van harte (en de rest ook gok ik zo) dat het goed voor je uitpakt en dat je een gezonder en makkelijker leven tegemoet gaat.. maar het lijkt alsof de kans erop niet 100% is. Blijkbaar wil je die gok nemen, maar persoonlijk zou ik het daar echt moeilijk mee hebben, zeg maar
Ik weet dat het goed bedoeld is en ik weet dat ik in de toekomst de nodige ongemakken krijg maar ik heb nu zoveel ongemakken met mijn gewicht. Dat ik die voor lief neem. Maar als jij de keus had om het terug te draaien en dat je toen wist wat je nu wist had je het dan NIET laten doen???quote:Op dinsdag 8 september 2009 10:51 schreef Troel het volgende:
[..]
Nou gered vind ik wel een erg groot woord hoorHet heeft mijn leven er een stuk prettiger op gemaakt, maar het zorgt ook dagelijks (!) voor de nodige ongemakken.
En ja, ik praat misschien wel erg negatief, maar vergeet niet dat ik al jaren ervaring heb op dat gebied. Het is niet voor niets zo dat ik zo negatief ben. Ik snap dat dat misschien lullig overkomt, of alsof ik het je niet gun, maar ik ben gewoon ontzettend bezorgd. Ook octopussy heeft behoorlijk wat van mij te horen gehad toen ik hoorde dat ze een operatie wilde. Heeft haar dat ervan af gebracht, nee, dat niet, maar het heeft haar (denk ik) wel aan het denken gezet toenEn ja, ik heb me over haar ook ontzettend veel zorgen gemaakt en als je een beetje terug leest kun je zien dat ik dat zelfs nu nog doe in verband met haar zwangerschap. Zie het dus alsjeblieft niet als betweterigheid ofzo, maar als zorg
Ja die gok wil ik nemen zeker omdat het leven wat ik nu heb ook geen leven is en daarmee niet verder wil.quote:Op dinsdag 8 september 2009 10:52 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
we begrijpen allemaal dat dit ook niet fijn is, maar het is nog geen 'oplossing', als in: de risico's zijn ZO groot dat het alleen maar slechter en onleefbaarder wordt, zeg maar...
ik hoop van harte (en de rest ook gok ik zo) dat het goed voor je uitpakt en dat je een gezonder en makkelijker leven tegemoet gaat.. maar het lijkt alsof de kans erop niet 100% is. Blijkbaar wil je die gok nemen, maar persoonlijk zou ik het daar echt moeilijk mee hebben, zeg maar
Zo ziet mijn schema er ook ongeveer uit, maar ik zit alleen nog niet zo in een ritme. En alles goed bijhouden lukt me echt niet. Op het moment gaat het ten koste van het huishouden.quote:Op dinsdag 8 september 2009 10:50 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Ik floreer zodra ik het druk heb
Printscreen van deze week
Zodra ik op de uni ben, ben ik dichtbij het sportcentrum en ga ik er makkelijker heen. Vanaf huis (dukenburg) is het 25 minuten fietsen. Dus dan ga ik minder snel.
Ook is 's ochtends sporten heerlijk, zodat ik de rest van de dag vol energie zit en ook betere concentratie heb bij de colleges...ritme
drukte
druk
als ik niets HOEF dan doe ik verder ook helemaal niets
Gisteren had ik ook erg veel last van de pollen in de lucht! Ondanks mijn allergietabletje heb ik de hale avond met loop-ogen gezeten.quote:Op dinsdag 8 september 2009 10:59 schreef DarkElf het volgende:
oh ja, heb net eens internet afgeplozen en blijkbaar staan er allerlei grassen in bloei en een of andere plant die heel veel stuifmeel produceert.. misschien dat ik daarom zoveel nies en weinig lucht heben dus zal rennen dan ook niet makkelijker gaan ofzo
Als je je maar bewust bent van de risico's en er heel goed over hebt nagedacht, want misschien is het wel niet dé oplossing en zijn er toch nog andere manieren. Als je dat allemaal goed hebt overwogen en weg hebt gestreept, dan snap ik de beslissing wel. Heel veel sterkte in elk geval.quote:Op dinsdag 8 september 2009 10:55 schreef Riann het volgende:
en idd je kunt mij ook niet van overtuigen om het niet te doen.
Als ik toen geweten had wat ik nu weet had ik het inderdaad niet laten doen nee. Misschien als ik totaal geen kinderwens gehad had, maar als men toen eerlijk was geweest over het krijgen van kinderen in combinatie met de operatie, dan had ik het niet gedaan. Ook al had ik dan wellicht geen kinderen kunnen krijgen omdat ik veel te zwaar was.quote:Op dinsdag 8 september 2009 10:55 schreef Riann het volgende:
[..]
Ik weet dat het goed bedoeld is en ik weet dat ik in de toekomst de nodige ongemakken krijg maar ik heb nu zoveel ongemakken met mijn gewicht. Dat ik die voor lief neem. Maar als jij de keus had om het terug te draaien en dat je toen wist wat je nu wist had je het dan NIET laten doen???
en idd je kunt mij ook niet van overtuigen om het niet te doen.
goh ik dacht dat het al geen hooikoorts tijd meer was, daarom snapte ik het ook nietquote:Op dinsdag 8 september 2009 11:02 schreef Levitation het volgende:
[..]
Gisteren had ik ook erg veel last van de pollen in de lucht! Ondanks mijn allergietabletje heb ik de hale avond met loop-ogen gezeten.
Bij mij duurt hooikoorts seizoen van half februari tot de eerste goede nachtvorst. En dat is wel eens begin januari pas geweest.quote:Op dinsdag 8 september 2009 11:06 schreef DarkElf het volgende:
[..]
goh ik dacht dat het al geen hooikoorts tijd meer was, daarom snapte ik het ook niet
Das een lang seizoen danquote:Op dinsdag 8 september 2009 11:09 schreef Levitation het volgende:
[..]
Bij mij duurt hooikoorts seizoen van half februari tot de eerste goede nachtvorst. En dat is wel eens begin januari pas geweest.
ja ik moet 5 oktober naar een psycholoog dus ik krijg wel een traject en dietiste heb ik daar al in het ziekenhuis.quote:Op dinsdag 8 september 2009 11:25 schreef Troel het volgende:
Oja en ik zou sowieso wel het echte WLS traject in willen als ik jou was Riann, dus wel met de dietiste en de psycholoog en dergelijke erbij.
dan kan ik je een handje schudden bij mij begon het zondag een beetje maandag een klein beetje erger en vandaag is het echt super erg. Met misselijkheid erbij.quote:Op dinsdag 8 september 2009 17:49 schreef DarkElf het volgende:
hoi, ik ben snipverkouden aan t worden, inclusief keelpijn en hoofdpijn. Misschien was dat brakke gedoe van vanmorgen een voorteken
Dank je welquote:Op dinsdag 8 september 2009 21:03 schreef Jojogirl het volgende:
En welkom terug FannetjeNee, ik vind het niet leuk je specifiek hier weer te zien posten, maar wel leuk weer eens wat van je te horen.
Dat snap ikquote:Op dinsdag 8 september 2009 21:45 schreef zesje het volgende:
Troel, ik schrik wel erg van je verhaal. Ik bedoel ik weet dat het geen kattepis is maar heb mijn 2 beste dinnetjes op de wachtlijst staan bij Himpens....
Moblo met mij is het goed maar met mijn lopen is het ff niks, volgende week afspraak met de fysio want pijn in mijn onderbenen gaat maar niet weg. Wat grappig dat jij pas liever weer in oktober gaat lopen. Ik vind het juist zo zonde dat ik nu niet kan terwijl het lekker weer is en 's avonds nog licht.
Mede-kookboekenliefhebber: meestal is 't gewoon metriek aangegevenquote:Op dinsdag 8 september 2009 21:45 schreef zesje het volgende:
DE, vind je het niet lastig van Engelse kookboeken dat je alle maten om moet gaan rekenen?
Dan krijgen je vriendinnen waarschijnlijk een BPD met Duodenale Switch. Voor zover ik weet wordt bij een Gastric Bypass de operatie niet in 2 delen gedaan omdat het juist als combinatie heel goed werkt. Een GBP is dus met een kleine darmomlegging, waardoor het gevaar op ernstige tekorten van voedingsstoffen beperkt blijft.quote:Op dinsdag 8 september 2009 21:54 schreef zesje het volgende:
Maar ik ben ook wel heel blij dat je zo open bent over je ervaring trouwens![]()
Ze doen volgens mij die operatie tegenwoordig ook altijd in 2 fases, eerst de sleeve en een half jaar later de darmomlegging om complicaties te voorkomen. Tenminste dat begreep ik van mijn 2 vriendinnen. Ik heb ook al voorgesteld dat ze net als jij en Rewimo dan maar samen geopereerd moeten worden want anders blijf ik op en neer sjezen naar Dendermonde
Inderdaad ik was me van alle risico's bewust. En look at me nowquote:Op woensdag 9 september 2009 12:08 schreef motorbloempje het volgende:
Riann:
natuurlijk helpt negatief ergens tegenover staan niet en dan moet je het ook zeker niet doen, maar met alleen een positieve instelling kom je ook niet overal, helaassucces en sterkte in ieder geval :0
Jeps, vorig jaar zomer toen ik een flinke griep te pakken had ben ik behoorlijk uitgedroogd.quote:Op woensdag 9 september 2009 13:43 schreef omearos het volgende:
Ik zat ergens ver van Nederland en was blij dat ik ORS in mijn rugzak had. Blijft een raar gezicht als je een plooi pakt van de rug van je hand en hij blijft staan als je loslaat. Dat was mijn indicator of ik aan de ORS moest blijven. Het smaakt echt als zeewater![]()
Ben je ook een keer uitgedroogd Troel?
Hm, dat lijkt mij toch allemaal wel ok, vreemd dat je dan toch zo'n hoofdpijn hebt...quote:Op woensdag 9 september 2009 15:44 schreef Ender_W het volgende:
wat ik eet:
Ontbijt: of ontbijtgranen met halfvolle melk (energymix van quaker) of 2 sneetjes brood
tussendoor: kruidkoek/ontbijtkoek
lunch: brood (4 sneetjes) tussen 11.30 en 13.30 verdeeld
tussendoor: meestal een sinaasappel of niets
's avonds: gisteren toevallig pasta (moest voetballen/sporten) of anders gewoon groente/aardappellen/vlees
(en aangezien mijn lief ook strakker in haar vel wil, meet ze alles af tegenwoordig)
snack's: bijna nooit, heel soms wat Japanse mix of een keer een koekje(sultana), of 1 handje chips.
maar dat laat ik net zo makkelijk staan.
ik moet wel bekennen dat ik elke week op vrijdag rond 10.00 een gevulde kook eet (traditie van de vrouw van mijn werkgever), maar 1 keer in de week moet het kunnen (leven moet wel leuk blijven)
ps: excuses voor de dubbelpost
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |