abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 24 augustus 2009 @ 21:42:17 #1
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_72123656
quote:
Kinderrechter beslist over gezag ouders zeilster
Uitgegeven: 24 augustus 2009 16:32
Laatst gewijzigd: 24 augustus 2009 17:18
UTRECHT - De 13-jarige Laura Dekker is maandagmiddag bij de rechtbank in Utrecht waar de kinderrechter zich buigt over de vraag of haar ouders moeten worden beperkt in het ouderlijk gezag.

Het meisje wil in haar eentje de wereld rondzeilen. Haar ouders steunen het plan voor de twee jaar durende reis.

Laura ging samen met haar vader en advocaat naar binnen in de zittingszaal, waar de zaak achter gesloten deuren plaatsvindt.

De zaak is aangespannen door de Raad voor de Kinderbescherming. De kinderrechter spreekt maandag met Laura, haar ouders, medewerkers van de Raad voor de Kinderbescherming en mensen van Bureau Jeugdzorg.

Lessen

De zaak kwam aan het rollen toen een leerplichtambtenaar melding van de zaak maakte bij Bureau Jeugdzorg. De Raad voor de Kinderbescherming stelde daarna een onderzoek in.

Laura wil de reis juist nu maken omdat ze dan de jongste zeiler ooit is die rond de wereld reist. De zeiltocht zal twee jaar duren en Laura wil op 1 september vertrekken. Ze wil haar schoollessen volgen via internet en e-mail.

Gezinsvoogd

De kinderrechter moet bepalen of het ouderlijk gezag van de ouders van de 13-jarige zeilster wordt beperkt. In dat geval mogen de ouders van Laura niet langer alleen beslissingen nemen over het welzijn van hun kind, maar moeten zij dat doen in overleg met een gezinsvoogd.

Volgens een woordvoerder van de Raad voor de Kinderbescherming is het een unieke zaak. ''Het is een heel heftige maatregel waar nu over wordt beslist.''

De kinderrechter doet vrijdag om 10.00 in het openbaar uitspraak.
http://www.nu.nl/algemeen(...)ouders-zeilster.html

Boeiende case, maar uiteindelijk is het idee van Laura (of beter gezegd haar vader) compleet geschift. Wie wil deze hele onderneming verzekeren? Hoe komt ze in haar eentje het drukke Panamakanaal over? Wat doe je als je al drie dagen lang ronddobbert in de Grote Oceaan met nauwelijks wind? Wat doet dat mentaal met je? Allemaal vragen, die een erg groot veiligheidsrisico impliceren.

Vrijdag dus de uitspraak van de kinderrechter.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_72123685
Haha, ik hoop dat het niet mag.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_72123713
Tvp, ik kan geen nuttige bijdrage leveren maar ik vind het wel interessant.
  maandag 24 augustus 2009 @ 21:47:27 #4
260256 For_now
niks nada noppes te melden
pi_72123838
Ze is al eens eerder alleen op vakantie geweest.
Je moet toch wel erg veel vertrouwen in je kind hebben of niet helemaal goed bij je hoofd om je kind zoiets te laten doen maar ik ken ze niet dus makkelijk oordelen.
Wat me wel enorm stoort is dat deze dame direct voor de rechter komt terwijl een familielid van me nu zo'n beetje zit te wachten tot ze 18 is tot er iemand naar haar gaat omkijken. Is het ineens belangrijk genoeg?
  maandag 24 augustus 2009 @ 21:47:54 #5
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_72123852
Los van de veiligheidsrisico's hoort zo'n kind gewoon op school te zitten. School via internet en e-mail volgen gaat natuurlijk niet lukken als je aan het zeilen bent.
Op donderdag 2 juli 2009 22:41 schreef RTB het volgende:
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
  maandag 24 augustus 2009 @ 21:48:12 #6
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_72123866
Haar naam is Laura, een hele lieve meid
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_72123874
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 21:47 schreef For_now het volgende:
Ze is al eens eerder alleen op vakantie geweest.
Je moet toch wel erg veel vertrouwen in je kind hebben of niet helemaal goed bij je hoofd om je kind zoiets te laten doen maar ik ken ze niet dus makkelijk oordelen.
Wat me wel enorm stoort is dat deze dame direct voor de rechter komt terwijl een familielid van me nu zo'n beetje zit te wachten tot ze 18 is tot er iemand naar haar gaat omkijken. Is het ineens belangrijk genoeg?
Het is een naïef meisje dat denkt de wereld al in haar zak te hebben. Dit kan ze nooit aan.
"Social order at the expense of liberty is hardly a bargain."
pi_72123896
Waarom is dit onderwerp zo boeiend, ik zag het ook al op de frontpage. Enige belachelijke is dat justitie en politiek zich ermee gaat bemoeien. Verder is hier toch totaal geen nieuwswaarde aan?
pi_72123991
't Kind is 13 jaar. Welke ouders bij hun volle verstand laat nu een kind in d'r eentje twee jaar over de wereld zeilen? Dan ben je toch volledig gestoord! Het idee van een kind van die leeftijd tijdens een vakantie alleen thuis te laten vind ik al bizar. Het kind is notabene net van de basisschool af
(Un)masking for the greater good.
  maandag 24 augustus 2009 @ 21:52:46 #10
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_72124037
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 21:51 schreef Natalie het volgende:
't Kind is 13 jaar. Welke ouders bij hun volle verstand laat nu een kind in d'r eentje twee jaar over de wereld zeilen? Dan ben je toch volledig gestoord! Het idee van een kind van die leeftijd tijdens een vakantie alleen thuis te laten vind ik al bizar. Het kind is notabene net van de basisschool af
Ach, welke ouder laat zijn kind van 10 tot 12 uur 's nachts buiten spelen? Die zijn er ook legio.
Voordeel van dit kind is dat het een doel heeft.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
  Donald Duck held maandag 24 augustus 2009 @ 21:55:17 #11
46149 __Saviour__
Superstapelsmoor op Kristel
pi_72124134
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 21:47 schreef For_now het volgende:
Dat is gewoon die zogenaamde kinderbescherming die even het eigen bestaan wil rechtvaardigen en de vele blunders wat wil compenseren
❤ Rozen zijn rood ❤
❤ Viooltjes zijn blauw ❤
❤ Kristel, ik hou van jou! ❤
  maandag 24 augustus 2009 @ 21:56:19 #12
28442 Natalie
Borrelnootje
pi_72124188
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 @ 21:52 schreef Hukkie het volgende:

[..]

Ach, welke ouder laat zijn kind van 10 tot 12 uur 's nachts buiten spelen? Die zijn er ook legio.
Voordeel van dit kind is dat het een doel heeft.
Een doel dat ze ten uitvoer moet brengen als ze volwassen is.
Niet als kind.
(Un)masking for the greater good.
  maandag 24 augustus 2009 @ 21:56:35 #13
260256 For_now
niks nada noppes te melden
pi_72124201
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 21:48 schreef Quir het volgende:

[..]

Het is een naïef meisje dat denkt de wereld al in haar zak te hebben. Dit kan ze nooit aan.
Het lijkt me ook maar ik vind het wel facinerend van een meisje van zo'n leeftijd zulke plannen maakt. Dan ben je geen doorsnee kind.
In sommige landen zorgen kinderen al vroeg voor zichzelf. Zijn we niet een beetje te bekrompen geworden met al onze regeltjes?
pi_72124258
Nou ja, het is ook wel een uitzonderlijk geval. Dat trekt aandacht. Daarnaast is het een voorbeeld voor alle mensen die hun kind van school willen houden voor een vakantie, want dat zijn er ook steeds meer. En daarnaast moet het wel snel, want als er niks gebeurt is het kind dalijk met de noorderzon vertrokken en kunnen ze haar niet meer tegenhouden.

Verder bizar: de halve wereld huurt gewapende ploegen in tegen piraten en zij wil in haar eentje de wereld rond
Sanity is (not) statistical
pi_72124289
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 21:51 schreef Natalie het volgende:
Nou, vertel dat die ouders maar.
Ze willen wereldberoemd worden en al moet dat dan gebeuren over de rug van een kind van 13, what the hell, zij willen het.
  maandag 24 augustus 2009 @ 21:58:50 #16
39952 Hukkie
Wanna bang heads with me
pi_72124295
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 21:56 schreef Natalie het volgende:

[..]

Een doel dat ze ten uitvoer moet brengen als ze volwassen is.
Niet als kind.
Dat kan, maar ik reageerde op je statement van volledig gestoorde ouders. Blijkt dus dat het nog veel gestoorder kan, maar dan voor de eigen huisdeur.
There are no Saviours, there are no Kings, the Power lies in your head
DeviantArt
pi_72124335
Ik vind vooral de reacties hier interessant. Ik zou ze waarachtig bijna aan de recessie willen gaan linken. Deze van de frontpage laat het mooi zien:

"Ik heb echter wél waardering voor mensen met talent, initiatief en gedrevenheid. Voor mensen die in staat zijn tot bijzondere prestaties. Zie het een beetje als compensatie voor mijn eigen 'grijze' bestaan "
pi_72124417
Dit gaat de kinderrechter niet goedkeuren, en terecht. Meisje is gewoon leerplichtig, plus dat het gewoon onverantwoord is om met 13 jaar de wereld rond te zeilen, wat denken die ouders ook wel niet .
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_72124435
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 21:56 schreef For_now het volgende:

[..]

Het lijkt me ook maar ik vind het wel facinerend van een meisje van zo'n leeftijd zulke plannen maakt. Dan ben je geen doorsnee kind.
In sommige landen zorgen kinderen al vroeg voor zichzelf. Zijn we niet een beetje te bekrompen geworden met al onze regeltjes?
Wat gaat Laura doen als ze in contact komt met wat minder vrouwvriendelijke volkeren, waar het normaal is dat meisjes van 13 trouwen met een vent van 40 of al een kind baren op die leeftijd? Wat gaat Laura doen tegen bijvoorbeeld piraten? Of wat gaat ze doen als ze in een storm terecht komt?

Voor een volwassene is het allemaal al gevaarlijk genoeg, laat staan voor een kind van 13. En we leven nu eenmaal niet in een land waar kinderen met 13 jaar al volwassen zijn. De meeste kinderen van 13 hier weten helemaal nog niet zo veel van een 'volwassen' leven, met seks, financieen, huishouden, werk en ook niet van de buitenwereld (politiek, oorlog, etc.). Ik weet niet hoe jij was op je 13e, maar ik was daar helemaal nog niet zo mee bezig. Zo rond gaan zeilen lijkt een mooie droom en ik ben er van overtuigd dat er veel meer kinderen van 13 zijn die denken dat ze dingen aankunnen die ze niet aankunnen (tenminste niet wanneer er iets mis gaat).

En los daarvan, de discussie gaat er in eerste instantie om dat ze niet van school weg mag blijven. Dat hebben we in NL nu eenmaal zo afgesproken.
  maandag 24 augustus 2009 @ 22:04:21 #21
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_72124520
quote:
'Welke ouders bij hun volle verstand laat nu een kind in d'r eentje twee jaar over de wereld zeilen?
Ik las ergens dat de ouders 7 jaar lang ook op die manier rondgezworven hebben. Het kind is * onderweg * geboren.

Maar goed de ouders waren volwassen en met z'n 2 -en. Dat is iets heel anders als een kind alleen de zee opsturen voor zo'n lange reis.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_72124559
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 21:58 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nou, vertel dat die ouders maar.
Ze willen wereldberoemd worden en al moet dat dan gebeuren over de rug van een kind van 13, what the hell, zij willen het.
Ja kan geen andere reden bedenken. Ze kan toch gewoon 3 - 5 jaartjes wachten, maar nee het moet perse nu gebeuren omdat ze anders niet als de jongste de boeken in gaat.
pi_72124581
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 22:04 schreef deedeetee het volgende:

[..]

Ik las ergens dat de ouders 7 jaar lang ook op die manier rondgezworven hebben. Het kind is * onderweg * geboren.

Maar goed de ouders waren volwassen en met z'n 2 -en. Dat is iets heel anders als een kind alleen de zee opsturen voor zo'n lange reis.
Alleen met name. Alleen als volwassene lijkt me ook niet wijs. Je moet maar goed ziek worden onderweg, of vallen en je been breken, dan begin je ook niet veel meer.
  maandag 24 augustus 2009 @ 22:14:20 #24
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_72124888
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 22:05 schreef Maeghan het volgende:

[..]

Alleen met name. Alleen als volwassene lijkt me ook niet wijs. Je moet maar goed ziek worden onderweg, of vallen en je been breken, dan begin je ook niet veel meer.
Een fataal ongeluk kan inderdaad plotseling en zomaar gebeuren. Zie bijvoorbeeld dat linkje naar die site van de twee jongens die van Amerika naar NL zeilde en opeens niets meer van zich lieten horen. Ik neem aan dat ze wel de technische knowhow heeft wat er gedaan moet worden wanneer er windkracht 9 of hoger staat te loeien. Wel gok ik erop dat ze op bepaalde gedeeltes van de route ze op korte afstand gevolgd wordt. Zeker rond Panama en Somalië ivm de veiligheid. Ook zal haar vader vast vaak genoeg haar adviseren welke koers te varen. Dat maakt het speciale (en de zgn. kop boven het maaiveld uitsteken-mentaliteit) drvan ook een stuk minder.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_72125482
Enerzijds vind ik het erg bewonderenswaardig dat zo'n jong meisje zo'n droom wil najagen, en verder durft te kijken dan haar eigen straatje. Anderzijds is het zo'n enorme ondernemening at ik bang ben dat Laura nog niet goed in kan schatten welke risico's haar zeil-reis met zich mee kan brengen.

Ik ben benieuwd wat de rechter vrijdag zegt.
  maandag 24 augustus 2009 @ 22:32:30 #26
183259 Fockker
Victim of Changes
pi_72125572
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 21:47 schreef mstx het volgende:
Los van de veiligheidsrisico's hoort zo'n kind gewoon op school te zitten. School via internet en e-mail volgen gaat natuurlijk niet lukken als je aan het zeilen bent.
Kan prima via een satelliet. Die gaat ze toch gebruiken voor de dagelijkse communicatie.

De kinderbescherming en de rechter moesten zich eens wat meer gaan bezighouden met de serieuzere zaken zoals kinderen die in elkaar geslagen/getrapt/vermoord worden.Daar hebben ze meer dan genoeg werk aan.
En niet met dit soort futiliteiten.

Stelen mag niet. De overheid duldt geen concurrentie.
Security Matters
pi_72125808
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 22:05 schreef Jed1Gam het volgende:

[..]

Ja kan geen andere reden bedenken. Ze kan toch gewoon 3 - 5 jaartjes wachten, maar nee het moet perse nu gebeuren omdat ze anders niet als de jongste de boeken in gaat.
Dát is het inderdaad. Ze offeren dat kind op aan hun publiciteitsgeilheid.
  maandag 24 augustus 2009 @ 22:42:53 #28
163216 bioloogje
Meneer Bioloogje voor jou!
pi_72125980
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 22:32 schreef Fockker het volgende:

[..]

Kan prima via een satelliet. Die gaat ze toch gebruiken voor de dagelijkse communicatie.

De kinderbescherming en de rechter moesten zich eens wat meer gaan bezighouden met de serieuzere zaken zoals kinderen die in elkaar geslagen/getrapt/vermoord worden.Daar hebben ze meer dan genoeg werk aan.
En niet met dit soort futiliteiten.

[ afbeelding ]
serieuzere zaken? Dit meisje wil in zichzelf tijdens de belangrijkste ontwikkeling in haar leven (de puberteit) 2 jaar lang afzonderen van leeftijdsgenoten. Daarnaast is ze vanwege haar leeftijd nog niet in staat om zelf de risico's en gevolgen in te schatten. (Als er piraten komen dan vaar ik toch gewoon een stukje om??)
Dit is psychisch zo zwaar dat het niet waarschijnlijk is dat zo'n meisje dit daadwerkelijk volhoud.

In dit geval is het de taak van de ouders om het meisje in bescherming te nemen tegen zichzelf. Dit doen ze echter niet en dan is het de taak van de kinderbescherming om het te doen.
pi_72126196
Ik ben toevallig boek aan het lezen "Crazy for the storm" van norman Ollestad,vertaling"Nu hij er niet meer is" .Is waar gebeurd en gaat over een jongen die vanaf een jaar if 1 al op de rug van z'n vader surfte in zee.Ook kreeg ie de liefde voor het skieen van jongs afaan mee.Natuurlijk kunnen sommige ouders "op een vervelende manier"pushen en deze Norman had ook niet altijd zin om met z'n vader weer eens zonodig te "moeten" gaan surfen.Lezen dus dat boek

Maar omdat die vader "wist" dat als zoonlief b.v de ervaring van door een "Tube" heensurfen fantastisch zou vinden,:pushte,enthousiasmeerde "hij zijn zoon toch! Hij hield zielsveel van zijn zoon.

Op een gegeven dag na een ski wedstrijd in een vliegtuig dat crashte.Vader dood,vriendin van vader en piloot ook.Maar door alle wijze levens lessen:en geluk" heeft zoon van 11 het overleeft na een angsaanjagende afdaling uit de bergen.

Ik ken die ouders niet van Laura en Laura ken ik ook niet,Maar er kan hier werkelijk niks meer in Nederland.Geef dat meisje een kans om haar droom te volgen .Als ze het zat is na 2 maanden komt ze toch wel terug.Er zijn kinderen van 5 die al weten te overleven."En van Laura is het een bewuste keuze"Onderschat de kracht van kinderen niet..vind ik.

Ieder kind is anders.Ze kan de nieuwe held van Nederland /wereld worden.Verfilmd wellicht..Als het positief was benaderd zouden vele landen meeleven en wellicht haar in de gaten houden hoe het haar vergaat op zee.En als het fout gaat,is iets tussen haar en haar ouders.Vind ik..
p,s .ik weet trouwens niet of ik toestemming had gegeven heuuur
Love music!
pi_72126895
Leerplicht is tot 18 jaar en een onderdeel van de leerplicht is Kwalificatieplicht: http://nl.wikipedia.org/wiki/Kwalificatieplicht

Kwa leerplicht en schoolplicht lijkt het in Nederland in vergelijking met het buitenland streng.

Ze doet de Havo. Als zij slaagt voor de Havo heeft zij geen leerplicht meer. Aangezien zij bijna jarig is, is zij dus een vroege leerlinge en slaagt zij niet op jaar 17de, maar al op haar 16de voor haar havo diploma. (uitgaande dat zij niet is blijven zitten of een klas heeft overgeslagen.)

13 jaar is erg jong. Ze lijkt mij voor haar leeftijd wel erg zelfstandig, maar is dat een rede om haar zo'n lange reis 2 jaar lang vol gevaren te laten doen. De leeftijdsrecord houder is 17 en hij begon op zijn 16de.

Als ik mij probeer te kijken door de ogen van een ouder, zou ik nee zeggen en door de ogen van een avonturier (ik denk dat je laura zo wel kan noemen.) zou ik (twijfelachtig) ja zeggen.

Is de vraag: Waarom wil je perse dat leeftijdsrecord vestigen? al aan haar gevraagd.
pi_72126954

[ Bericht 100% gewijzigd door hermanberghuis op 24-08-2009 23:06:29 ]
  maandag 24 augustus 2009 @ 23:06:36 #32
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_72126965
Dat is trouwens ook een utopie; je wordt geen held als je als jongste de wereld over zeilt. Kortstondig kom je in het nieuws en daarna is het over. Voordat ze in het nieuws kwam wist ik niks van dit stompzinnige record af. Nu blijkt een jongen van 15 als jongste solozeiler de wereld rond te hebben gezeild. Ik had er nooit van gehoord, zijn verhaal is niet verfilmd en Laura zal net zo hard in de vergetelheid raken. Ga vooral zoveel mogelijk zeilen als zeilen je passie is, maar achter zo'n record aanjagen is typisch een mooie dagdroom van een 13-jarige. Volledig in overeenstemming met haar leeftijd. Welke 13-jarige droomt niet van beroemd worden en records breken en doorbreken als sporter. Het laat voor mij juist zien dat ze helemaal niet zoveel rijper is dan welk andere 13-jarige.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_72127040
Je bent een josti als je dit soort gedrag goedkeurt.

Zo simpel is het. Laat je doos maar dichtnaaien, hak je ballen eraf, want je verspeelt het recht om ooit nog kinderen te krijgen. Jullie zijn het soort volk dat een Britney Spears voortbrengt. Gedrevenheid tot het kind er zo getikt van word dat het niet meer weet wat het zelf wil, en het een leeg omhuldel is geworden dat voortgedreven word door de ambities van een vader of moeder. Een kind dat zo verknipt is dat het niet eens zelf meer weet wat het wil, maar alleen de ouders napraat. Het heeft geen eigen ambities, het heeft alleen de ambities van de ouders overgenomen en fungeert als spreekbuis voor andermans ambities.

Met hetzelfde gemak krijg je meisjes die zichzelf doodhongeren terwijl hun ouders er naast staan en zeggen: "sjah, ze heeft nu eenmaal de ambitie om de dunste van de klas te zijn, ze is zo mooi, en ze weet dat ze slank moet zijn om een model te worden. Mijn kind heeft nou eenmaal die ambitie. Ik ga haar geen strobreed in de weg liggen."

Moeder staat naast haar hoogzwangere tienerdochter: "Ze wil het nu eenmaal houden, en ze is zo verantwoordelijk, en ze was altijd al goed in de omgang met kleine kinderen. Mijn dochter is nu eenmaal geboren om moeder te worden. Dat is haar ambitie. Wie ben ik om daar bezwaar tegen te maken. Wie zijn jullie om een oordeel te vellen?"

Ankie van 13 heeft een vriend van 34. Dat is echte liefde, want liefde kent geen leeftijd. Liefde is meer dan een nummer. Ze houden van elkaar, dat is intens, dat is echt. Nederland ook altijd met die kutregeltjes. Ze mag dan wel fysiek 13 zijn... maar ze heeft een oude ziel.

Ouders die niet ingrijpen als hun kinderen de fout ingaan. Dat is verwaarlozing.

Als die Laura straks dood ergens aanspoelt, wat dan?
Aaah the beauty of digital reproduction.
Is it alive, or is it Phalanx?
--- Cameron Hodge ---
  maandag 24 augustus 2009 @ 23:12:16 #34
256436 Whiskey_Tango
Materialist tot in de kist
pi_72127159
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 23:09 schreef PhalanX het volgende:

Zo simpel is het. Laat je doos maar dichtnaaien, hak je ballen eraf, want je verspeelt het recht om ooit nog kinderen te krijgen. Jullie zijn het soort volk dat een Britney Spears voortbrengt. Gedrevenheid tot het kind er zo getikt van word dat het niet meer weet wat het zelf wil, en het een leeg omhuldel is geworden dat voortgedreven word door de ambities van een vader of moeder. Een kind dat zo verknipt is dat het niet eens zelf meer weet wat het wil, maar alleen de ouders napraat. Het heeft geen eigen ambities, het heeft alleen de ambities van de ouders overgenomen en fungeert als spreekbuis voor andermans ambities.

Met hetzelfde gemak krijg je meisjes die zichzelf doodhongeren terwijl hun ouders er naast staan en zeggen: "sjah, ze heeft nu eenmaal de ambitie om de dunste van de klas te zijn, ze is zo mooi, en ze weet dat ze slank moet zijn om een model te worden. Mijn kind heeft nou eenmaal die ambitie. Ik ga haar geen strobreed in de weg liggen."

Moeder staat naast haar hoogzwangere tienerdochter: "Ze wil het nu eenmaal houden, en ze is zo verantwoordelijk, en ze was altijd al goed in de omgang met kleine kinderen. Mijn dochter is nu eenmaal geboren om moeder te worden. Dat is haar ambitie. Wie ben ik om daar bezwaar tegen te maken. Wie zijn jullie om een oordeel te vellen?"

Ankie van 13 heeft een vriend van 34. Dat is echte liefde, want liefde kent geen leeftijd. Liefde is meer dan een nummer. Ze houden van elkaar, dat is intens, dat is echt. Nederland ook altijd met die kutregeltjes. Ze mag dan wel fysiek 13 zijn... maar ze heeft een oude ziel.

Ouders die niet ingrijpen als hun kinderen de fout ingaan. Dat is verwaarlozing.

Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy.
- W. Churchill
pi_72127256
quote:

Dan heeft ze haar droom de droom van haar ouders in ieder geval waargemaakt
pi_72127299
Weet iemand hyves of twitter adres van die Laura?
Love music!
  maandag 24 augustus 2009 @ 23:16:28 #37
256436 Whiskey_Tango
pi_72127306
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 23:14 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dan heeft ze haar droom de droom van haar ouders in ieder geval waargemaakt
Ik verheug me nu al op alle sympathieke reacties van ouders en de regering over hoe erg het wel niet is, en natuurlijk de rechtzaken van de ouders tegen het leger en de staat omdat ze beter hadden moeten opletten om hun dochter op internationale wateren te beschermen. Nou ik ga dus écht geen traan laten als dit wicht met bootje en al naar de kelder gaat, als het zo'n "volwassen" meisje is dan heeft ze die risico's blijkbaar ingeschat van te voren, en vond ze het niet serieus genoeg om haar op den wal te houden.

Leer mij dit volk kennen
Socialism is the philosophy of failure, the creed of ignorance and the gospel of envy.
- W. Churchill
pi_72127404
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 23:16 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Ik verheug me nu al op alle sympathieke reacties van ouders en de regering over hoe erg het wel niet is, en natuurlijk de rechtzaken van de ouders tegen het leger en de staat omdat ze beter hadden moeten opletten om hun dochter op internationale wateren te beschermen. Nou ik ga dus écht geen traan laten als dit wicht met bootje en al naar de kelder gaat, als het zo'n "volwassen" meisje is dan heeft ze die risico's blijkbaar ingeschat van te voren, en vond ze het niet serieus genoeg om haar op den wal te houden.

Leer mij dit volk kennen
En als ze het wel redt komen alle hypocrieten betuigen dat ze al die tijd achter Laura gestaan hebben
Leer mij ook Nederland kennen
Love music!
  maandag 24 augustus 2009 @ 23:20:31 #39
256436 Whiskey_Tango
pi_72127438
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 23:19 schreef Mooiiiiiii het volgende:

[..]

En als ze het wel redt komen alle hypocrieten betuigen dat ze al die tijd achter Laura gestaan hebben
Leer mij ook Nederland kennen
Ook dat ja, hoe je 't wendt of keert we zullen wel weer ongelijk krijgen. Als we zeggen "zie je nou wel, nu is ze dood" worden we beticht van harteloos en smakeloos denken. Als ze het wel overleefd krijgen we "zie je nou wel, het is gewoon mogelijk" naar de kop gesmeten.

- W. Churchill
pi_72127440
Ze laat zich uitschrijven in NL en niemand die haar gaat tegenhouden.

[ Bericht 0% gewijzigd door #ANONIEM op 24-08-2009 23:21:01 ]
  maandag 24 augustus 2009 @ 23:21:27 #41
256436 Whiskey_Tango
pi_72127467
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 23:20 schreef sig000 het volgende:
Ze laat zich uitschrijven in NL en niewmand die haar gaat tegenhouden.
Dan ga ik in m'n vuistje lachen als ze over 2 jaar hier weer wenst te wonen. Dikke vette "NEE" op haar paspoort zetten en haar weer de zee in pleuren.
- W. Churchill
pi_72127479
Nu bij Knevel en v.d.Brink.
pi_72127511
Ik denk dat het vooral onverstandig is met het oog op de grootheidswaanzin van dit meisje en haar ouders. "Normale" ouders zeggen tegen 'n kind van 13 dat de wereld over wil zeilen: prima, over 5 jaar, en nu naar school, wegwezen. Maar deze ouders zijn opeens 'bijzonder' en dit kind is een 'bijzonder kind' etc. Hou toch op.
Wettelijk gezien: laat haar in godsnaam gaan, deze 15 minutes of fame kan nooit goed zijn voor zo'n jong meisje. Het is komkommertijd, ok, maar toch.
pi_72127537
Laura Dekker wil zich uitschrijven uit Nederland

RIJSWIJK - Laura Dekker heeft een verzoek ingediend bij afdeling burgerzaken van haar woonplaats Wijk bij Duurstede om zich te laten uitschrijven uit de gemeente. Zij heeft aangegeven dat ze zich per heden in Nieuw-Zeeland gaat vestigen.
Dat maakte haar advocaat, Peter de Lange, maandag bekend in actualiteitenrubriek Nova.
De kinderrechter in Utrecht oordeelt vrijdag of de ouders van Laura, het 13-jarige meisje dat in haar eentje de wereld wil overzeilen, worden beperkt in het gezag over hun dochter.

Bron: nu.nl

Gelijk heeft ze. Ik vond het al zo raar dat ze het op die rechter lieten aankomen, alsof ze ergens stiekem hoopten op een verbod en de martelaarsrol ("de Nederlandse staat dwarsboomt mij in mijn dromen") die daar vanzelf op volgt. Als het je echt om het zeilen gaat, laat je het niet op zo'n rechtertje aankomen lijkt me. En dat doet ze nu dus ook niet.
pi_72127542
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 23:20 schreef sig000 het volgende:
Ze laat zich uitschrijven in NL en niemand die haar gaat tegenhouden.
Ik ben voor team Laura,go girl Niet je hand in het water steken ,er kan zomaar een haai bovenkomen die je hand afbijt. Of zou ze dat al weten.
Love music!
  maandag 24 augustus 2009 @ 23:27:04 #46
256436 Whiskey_Tango
pi_72127621
Opgerot staat netjes, nou ook niet meer terugkomen hé!
- W. Churchill
pi_72127661
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 23:23 schreef Taurus het volgende:
Ik denk dat het vooral onverstandig is met het oog op de grootheidswaanzin van dit meisje en haar ouders. "Normale" ouders zeggen tegen 'n kind van 13 dat de wereld over wil zeilen: prima, over 5 jaar, en nu naar school, wegwezen. Maar deze ouders zijn opeens 'bijzonder' en dit kind is een 'bijzonder kind' etc. Hou toch op.
Wettelijk gezien: laat haar in godsnaam gaan, deze 15 minutes of fame kan nooit goed zijn voor zo'n jong meisje. Het is komkommertijd, ok, maar toch.
Ik zeg ,ik hoop dat je mooie dromen hebt vannacht
Wat nou "Grootheidswaanzin" Hier in NL is het doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg..Zolang ik er geen cent aan hoef te betalen doet ze maar lekker wat ze wilt
Love music!
pi_72127688
quote:

Een kind dat zo verknipt is dat het niet eens zelf meer weet wat het wil, maar alleen de ouders napraat.
De ouders napraten is tegenwoordig gewoon een standaard. Veel kereltjes lopen op straat gewoon tegen Marokkanen en Turken(en mij) te schreewen: "OPDONDEREN JULLIE, GEERT IS HIER DE BAAS!!!"
  maandag 24 augustus 2009 @ 23:30:40 #49
198417 Lastpost
Rotterdammert!
pi_72127740
Het heeft natuurlijk wel iets moois, leuke elementen voor een budget RTL4 film op de zaterdagavond.
Moet ook gewoon kunnen vind ik, als die meid echt zélf zoiets wil doen op jonge leeftijd en ze voldoet aan eisen om zo'n reis te kunnen maken (buiten die schooleis) moet ze dat toch lekker doen.
Zitten vast wat haken en ogen aan, maar dat is aan haar en die ouders/omgeving vind ik, Nederland kan af en toe zo heerlijk moeilijk doen over dit soort zaken terwijl er zware wachtlijsten staan voor kids die thuis in elkaar gemept worden.
  maandag 24 augustus 2009 @ 23:31:20 #50
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_72127756
Wie doet er mee met mijn pool?
Ik zet in op 2 maanden en 13 dagen, daarna wordt ze overvaren door een olietanker.
als ik elk rap"liedje" een kans moest geven was ik aan het eind van dit millennium nog bezig met het tempo waarin die kotshoop uitgebraakt wordt.
👾
pi_72127758
Die man bij Knevel en den Brink ziet er ook uit als je standaard debiel.

Deze mensen zijn te debiel voor woorden dat ze niet inzien dat kinderen niet gelijk zijn aan volwassenen. Ongeacht hoe "oud" ze denken te zijn aan de binnenkant. Deze mensen houden geen greintje rekening met het feit dat we te maken hebben met iemand die aan het begin staat van een tumultueuze periode... namelijk de pubertijd. Haar lichaam is niet volgroeid, haar hormonen zullen oplaaien en zullen haar geestelijke ontwikkeling in een bepaalde richting gooien.

Dit soort debiel volk denkt niet verder dan deze ene zaak. Ze praten over een grietje dat nog niet kan bevatten wat de gevolgen van haar daden op de lange termijn zijn, alsof ze een volwassen persoon is. Ze vinden het geweldig omdat het anders is, want het is speciaal. Het gedegenereerd stuk stront dat over "ze is een sterke, ondernemende persoonlijk" praat is het soort mens dat zich niet heeft los kunnen maken van een jeugd. Iemand die niet om kan gaan met mogelijkheden en welvaart. Er mogen geen grenzen zijn, want in de debiele belevingswereld van dit figuur is iedere grens een gruwelijk kwaad.
--- Cameron Hodge ---
pi_72127770
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 23:28 schreef Mooiiiiiii het volgende:

[..]

Ik zeg ,ik hoop dat je mooie dromen hebt vannacht
Wat nou "Grootheidswaanzin" Hier in NL is het doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg..Zolang ik er geen cent aan hoef te betalen doet ze maar lekker wat ze wilt
Bah, dat is ook "nederlands", als we 't dan toch zo gaan betitelen: centen dit, centen dat

Ja, grootheidswaanzin, dat lijkt me hier wel op z'n plaats, dat meisje wordt van alle kanten nu op zo'n manier benaderd alsof ze geen 13 is, alsof ze niet 'n normaal meisje is, in de eerste plaats doorhaar ouders, lijkt me. "Nee maar dit is geen normaal meisje, dit is 'n meisje met 'n talent, bijzonder meisje, met 'n eigen wil". Vooral dat laatste hoor ik net 'n keer of 3, welke puber van 13 heeft tegenwoordig geen eigen wil dan?

Nogmaals, dit is niet bijzonder, dromen van kinderen moeten vroegtijdig gerelativeerd worden en als de kids echt graag popzangeres/profvoetballer/wereldreiziger willen worden blijft dat ook wel hangen als ze 18 zijn.
pi_72127773
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 23:28 schreef IntercityAPT het volgende:

[..]

De ouders napraten is tegenwoordig gewoon een standaard. Veel kereltjes lopen op straat gewoon tegen Marokkanen en Turken(en mij) te schreewen: "OPDONDEREN JULLIE, GEERT IS HIER DE BAAS!!!"
Hoeveel ouders ook tegen hun kinderen zeggen"OPZOUTEN"

Enfin,weet iemand inmiddels hyve of twitter adres please
Love music!
pi_72127786
Verder vind ik dit een onrealistische en gevaarlijke ambitie. Ja hoor, laat die meid maar lekker op Noord Koreaanse wateren varen Het zal me niets verbazen als zij er niet in slaagt om verantwoordelijkheid over die varende doodskist te handhaven. In een storm op een mast klimmen en reparaties uitvoeren is ontzettend gevaarlijk.
  maandag 24 augustus 2009 @ 23:34:01 #55
256436 Whiskey_Tango
pi_72127826
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 23:31 schreef mstx het volgende:
Wie doet er mee met mijn pool?
Ik zet in op 2 maanden en 13 dagen, daarna wordt ze overvaren door een olietanker.
Godver de godver, ik hoop 't niet hé. Dat levert alleen maar vertraging op bij de levering in Rotterdam, ik wil toch geen hogere prijs betalen voor een mokkel in de schroef!
- W. Churchill
pi_72127851
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 23:32 schreef Mooiiiiiii het volgende:

[..]

Hoeveel ouders ook tegen hun kinderen zeggen"OPZOUTEN"

Enfin,weet iemand inmiddels hyve of twitter adres please
ben jij die smeerlap die het helemaal geen probleem vind als een meisje van 13 zich laat pakken door een man van 43... "omdat ze het wil" ?
--- Cameron Hodge ---
pi_72127911
quote:

Ik ken mannen rond om de 40 die niks met school hadden en al op 14 jarige leeftijd gingen werken en op hun zelf ging wonen.
Ikzelf heb tot en met mijn 21ste onderwijs gevolgd. Ik ben 25.

Toen ik 13/14 jaar was, was ik nog echt een kind. Ik voelde mij ook nog een echt kind. Ik was zeker niet zo zelfverzekerd als Laura. Die mannen van rond de 40 die zeggen dat ik Beschermd ben opgevoed en ben daar tevreden en blij mee.

Stel dat Laura die reis maakt en levend terug keert. Is zij dan een van de tieners met de meeste levenservaring? Is dat verstandig of juist niet?

Ik had lange tijd weinig tot geen ambities en kon moeilijk/twijfelachtige beslissingen nemen over opleiding/beroepskeuze enz. Ik wist niet echt wat ik wilde. Zo te merken kan Laura wel als op die leeftijd duidelijke keuzes maken.

Wil jij je kind op een veilige beschermde manier opvoeden of door ten eerste dromen en ambitie en ten tweede veel levenservaring en zelfstandigheid op die jonge leeftijd te laten gaan.

Een oud klasgenoot haalt zijn rijbewijs en een aantal jaren later verongelukt hij achter het stuur.

Wat is verstandig?
Wat wil het kind?
Heeft het kind over dat soort beslissingen het recht om over zoiets groots te beslissen?
Wat willen beide ouders?
Wat mag volgens de wet?
pi_72127919
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 23:31 schreef Taurus het volgende:

[..]

Bah, dat is ook "nederlands", als we 't dan toch zo gaan betitelen: centen dit, centen dat

Ja, grootheidswaanzin, dat lijkt me hier wel op z'n plaats, dat meisje wordt van alle kanten nu op zo'n manier benaderd alsof ze geen 13 is, alsof ze niet 'n normaal meisje is, in de eerste plaats doorhaar ouders, lijkt me. "Nee maar dit is geen normaal meisje, dit is 'n meisje met 'n talent, bijzonder meisje, met 'n eigen wil". Vooral dat laatste hoor ik net 'n keer of 3, welke puber van 13 heeft tegenwoordig geen eigen wil dan?

Nogmaals, dit is niet bijzonder, dromen van kinderen moeten vroegtijdig gerelativeerd worden en als de kids echt graag popzangeres/profvoetballer/wereldreiziger willen worden blijft dat ook wel hangen als ze 18 zijn.
Ik vind het zo erg als er iemand bv zegt tegen een kind van 5 .Jij wordt een grote slimme vent.meid.
Kinderen heel jong zijn vaak al slimmer dan hun ouders en eerlijker.Veel ouders willen alleen maar macht..Vloeken leren kinderen van ouderen/ouders,maar als kinderen vloeken krijgen ze van ouderen/ouders op hun donder..
Love music!
pi_72127923
Als ik zeg dat ik hoop dat het wicht door een somalier verkracht en gekielhaald wordt, dan is dat voornamelijk om de mongolen die haar steunden een hak te zetten.

Vreemd genoeg is die hele Laura een soort van leeg figuur geworden zonder enige inhoud of persoonlijkheid. Het enige wat ik wil zien is dat de mensen die dit soort gedrag steunen, gruwelijk moeten lijden voor hun debiele uitspraken en daden.
--- Cameron Hodge ---
pi_72127957
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 23:31 schreef PhalanX het volgende:

Deze mensen zijn te debiel voor woorden dat ze niet inzien dat kinderen niet gelijk zijn aan volwassenen. Ongeacht hoe "oud" ze denken te zijn aan de binnenkant. Deze mensen houden geen greintje rekening met het feit dat we te maken hebben met iemand die aan het begin staat van een tumultueuze periode... namelijk de pubertijd. Haar lichaam is niet volgroeid, haar hormonen zullen oplaaien en zullen haar geestelijke ontwikkeling in een bepaalde richting gooien.

Dit soort debiel volk denkt niet verder dan deze ene zaak. Ze praten over een grietje dat nog niet kan bevatten wat de gevolgen van haar daden op de lange termijn zijn, alsof ze een volwassen persoon is. Ze vinden het geweldig omdat het anders is, want het is speciaal. Het gedegenereerd stuk stront dat over "ze is een sterke, ondernemende persoonlijk" praat is het soort mens dat zich niet heeft los kunnen maken van een jeugd. Iemand die niet om kan gaan met mogelijkheden en welvaart. Er mogen geen grenzen zijn, want in de debiele belevingswereld van dit figuur is iedere grens een gruwelijk kwaad.
Ja, zucht..
pi_72127985
Volgens haar ouders zou ze al zo volwassen zijn. Het kind wat ik in het journaal de vragen van de journalisten zag beantwoorden was niet meer volwassen als mijn nichtje was op die leeftijd. Je kon duidelijk horen dat ze met een piep stemmetje en gezicht naar beneden de antwoorden gaf die haar ouders haar hadden ingegeven. En dat moet dan overleven onder moeilijke en onvriendelijke omstandigheden? als ze 1x boe tegen haar zeggen stort ze in elkaar.
pi_72128022
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 23:37 schreef Mooiiiiiii het volgende:

[..]

Ik vind het zo erg als er iemand bv zegt tegen een kind van 5 .Jij wordt een grote slimme vent.meid.
Kinderen heel jong zijn vaak al slimmer dan hun ouders en eerlijker.Veel ouders willen alleen maar macht..Vloeken leren kinderen van ouderen/ouders,maar als kinderen vloeken krijgen ze van ouderen/ouders op hun donder..
Nouja, dlat laatste vind ik wel terecht. Er is ook nog zoiets als respect jegens ouderen natuurlijk, gevoel voor autoriteit moet je kinderen ook aanleren. Er is een reden waarom ik wel alcohol mag drinken en mijn tienjarige zoontje niet, bijvoorbeeld. En als ik naar China bel wil dat nog niet zeggen dat hij dat ook zomaar mag doen.

Maar uiteraard is het goeie voorbeeld geven wel belangrijk. Hoe dan ook, ik hou meer van mensen die zelfspot kennen en zichzelf kunnen relativeren, en nee, dat wil niet zeggen dat je nooit hoeft uit te blinken, maar dat gebeurt tóch wel. Het is echt niet zo dat 'n kind dat goede cijfers kan halen geen goede cijfers haalt omdat de ouders roepen: doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg. Je talenten komen sowieso wel naar buiten, daar is geen gepush voor nodig. En 'talenten' die ook zelf kunnen relativeren zijn doorgaan sympathieker.
pi_72128026
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 23:37 schreef PhalanX het volgende:
Als ik zeg dat ik hoop dat het wicht door een somalier verkracht en gekielhaald wordt, dan is dat voornamelijk om de mongolen die haar steunden een hak te zetten.

Vreemd genoeg is die hele Laura een soort van leeg figuur geworden zonder enige inhoud of persoonlijkheid. Het enige wat ik wil zien is dat de mensen die dit soort gedrag steunen, gruwelijk moeten lijden voor hun debiele uitspraken en daden.
Het gaat mij persoonlijk niet perse om die Laura,maar het feit dat hier in NL zo bekromt met regels wordt omgesprongen.Er kan werkelijk niks meer spontaan hier in dit land.
Als ik in "beste idee van NL" een witte drol uitpoep,krijg ik iedereen over me heen dat dat echt niet kan
Love music!
pi_72128042
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 23:27 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Opgerot staat netjes, nou ook niet meer terugkomen hé!
Die kans is groot.
pi_72128084
Dus dat kind wil al geen nederlandse meer zijn? En laat zich uitschrijven? Volgens haar advocaat heeft ze tabak van Nederland door deze zaak. Christus zeg.
Die ouders mogen ze wmb voorgoed uit de ouderlijke macht zetten.. alsof die niet wisten wat dit teweeg zou brengen. Hufters.
Het is moeilijk vriendelijkheid weg te geven, het wordt bijna altijd teruggegeven.
  maandag 24 augustus 2009 @ 23:44:07 #66
256436 Whiskey_Tango
pi_72128096
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 23:42 schreef sig000 het volgende:

[..]

Die kans is groot.
Ik hou m'n fatsoen maar, maar eigenlijk zou je (bijna) hopen dat 't misgaat en dat ze meteen een statement zet voor de rest van de wereld dat dit gewoon ongelooflijk onverstandig en onverantwoord is. Maargoed, ze wordt binnenkort een Nieuw-Zeelandse dus ze gaat haar gang maar.
- W. Churchill
pi_72128098
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 23:41 schreef Mooiiiiiii het volgende:

[..]

Het gaat mij persoonlijk niet perse om die Laura,maar het feit dat hier in NL zo bekromt met regels wordt omgesprongen.Er kan werkelijk niks meer spontaan hier in dit land.
Als ik in "beste idee van NL" een witte drol uitpoep,krijg ik iedereen over me heen dat dat echt niet kan
Is dat wat je wil dan? Wat moet er allemaal dan zo spontaan dat niet gebeurt? Hele waslijst werkelijk?
pi_72128187
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 23:41 schreef Taurus het volgende:

[..]

Nouja, dlat laatste vind ik wel terecht. Er is ook nog zoiets als respect jegens ouderen natuurlijk, gevoel voor autoriteit moet je kinderen ook aanleren. Er is een reden waarom ik wel alcohol mag drinken en mijn tienjarige zoontje niet, bijvoorbeeld. En als ik naar China bel wil dat nog niet zeggen dat hij dat ook zomaar mag doen.

Maar uiteraard is het goeie voorbeeld geven wel belangrijk. Hoe dan ook, ik hou meer van mensen die zelfspot kennen en zichzelf kunnen relativeren, en nee, dat wil niet zeggen dat je nooit hoeft uit te blinken, maar dat gebeurt tóch wel. Het is echt niet zo dat 'n kind dat goede cijfers kan halen geen goede cijfers haalt omdat de ouders roepen: doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg. Je talenten komen sowieso wel naar buiten, daar is geen gepush voor nodig. En 'talenten' die ook zelf kunnen relativeren zijn doorgaan sympathieker.
Ik begrijp je wel,wil het alleen opnemen voor ook jongere kinderen.Vind het soms jammer dat veel",niet alle" ouders hun kinderen pas serieus nemen na pakweg 18 jaar."Tot die tijd hebben ze maar te luisteren naar pa en ma
Love music!
  maandag 24 augustus 2009 @ 23:51:54 #69
3542 Gia
User under construction
pi_72128310
Ik heb een nichtje die 2 jaar (met ouders en broertjes) in Thailand heeft gewoond, en op internationale school gezeten, daarna 2 jaar Spanje, idem, toen weer een jaartje Thailand, interntionale school tralala...... en nu, terug naar Nederland.

Stel dat dat kind, bijna 14 jaar, zegt: Ik kan wel zonder hulp in Thailand wonen en daar wereldschool volgen, zonder ouders.
Vinden we dat dan ook normaal, of alleen als dat op zee is?
pi_72128362
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 23:51 schreef Gia het volgende:
Ik heb een nichtje die 2 jaar (met ouders en broertjes) in Thailand heeft gewoond, en op internationale school gezeten, daarna 2 jaar Spanje, idem, toen weer een jaartje Thailand, interntionale school tralala...... en nu, terug naar Nederland.

Stel dat dat kind, bijna 14 jaar, zegt: Ik kan wel zonder hulp in Thailand wonen en daar wereldschool volgen, zonder ouders.
Vinden we dat dan ook normaal, of alleen als dat op zee is?
Nog steeds abnormaal, maar valt meer voor te zeggen gezien ze dan gewoon onder de mensen is. Toch denk ik niet dat er veel ouders zijn die dit lekker vinden.
  maandag 24 augustus 2009 @ 23:55:25 #71
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_72128395
quote:

[..]

Wat een onzinnig hippiegedoe . Er kan heel veel spontaan in Nederland gedaan worden, maar dr zijn natuurlijk grenzen, die jezelf maar ook anderen in bescherming houden. Twee juridische mogelijk grensoverschrijdende dingen spelen hier in deze case: de leerplicht die voor Laura en alle 13-jarigen gewoon geldt. Daar valt met lespakketten via internet nog wel wat aan te sleutelen. Ik weet niet in hoeverre dan aan de leerplicht voldaan is, maar goed ze wordt niet de kans ontnomen schoolkennis op te doen. Er schijnen genoeg vage schoolconstructies te bestaan, waarbij o.a. ouders hun kinderen privé les geven ipv ze naar regulier onderwijs te sturen.

Daarnaast en veel interessanter is het in hoeverre haar ouders tekort schieten in hun opvoeding. Ze zijn verantwoordelijk voor de beslissingen van hun dochter en kunnen erop aangesproken worden wanneer ze een mal idee heeft om de wereld over te zeilen. Ervaringen van andere zeilers zijn over het algemeen terughoudend en vinden het onverstandig om zo'n jong meisje alleen de oceaan op te laten gaan. Aan de andere kant hebben de ouders van Laura niet de intentie haar leed toe te berokkenen en is er een goede kans dat zo'n tocht over de oceaan wel goed afloopt. Ik gok er dan ook op dat de rechtszaak met een sisser afloopt. Laura gaat uit varen, meert aan in La Coruña en heeft zoals elke aandachtsspanne van een 13-jarige puber het betaamt, er geen zin meer an en keert weer huiswaarts met haar vader per vliegtuig

Anyway, neemt niet weg dat het een compleet debiel idee is en dat zo'n discussie als deze wel goed is om naïeve mensen er op te wijzen dat je ook te ver kunt gaan.
pi_72128415
Om in te haken op Onderwijs en Nieuw Zeeland:
http://en.wikipedia.org/wiki/Education_in_New_Zealand
  maandag 24 augustus 2009 @ 23:57:12 #73
3542 Gia
User under construction
pi_72128446
quote:

[..]

Wat is 'bekrompt'?

Vind jij het normaal als een kind van 13, alleen in het buitenland woont?
Vind jij het normaal als een kind van 13, alleen, een voetreis van Oslo, naar Kaapstad maakt?

Waarom moet het ineens wel normaal zijn als een kind gewend is aan het leven op water om, alleen, een wereldreis te maken over water en is het niet normaal als een kind, dat gewend is aan een leven op het land, om een wereldreis te maken over land?
pi_72128493
quote:
Toen ik 13/14 jaar was, was ik nog echt een kind. Ik voelde mij ook nog een echt kind. Ik was zeker niet zo zelfverzekerd als Laura. Die mannen van rond de 40 die zeggen dat ik Beschermd ben opgevoed en ben daar tevreden en blij mee.
Laura is niet zelfverzekerd, die praat haar vader na. Zelfverzekerd is niet gelijk aan het dom herhalen van een mantra. Zelfverzekerd zijn is niet gelijk aan koppig en dom zijn. Iedere mongool kan zijn rug recht houden en heel "zelfverzekerd" melden dat het zijn heilige taak is om negers en homo's af te slachten omdat het geen echte mensen zijn.
quote:
Stel dat Laura die reis maakt en levend terug keert. Is zij dan een van de tieners met de meeste levenservaring? Is dat verstandig of juist niet?
Meeste levenservaring? Nee. Ze heeft geen sociale interactie. Ze heeft geen vrienden op zee. Niemand om iets mee te delen, niemand om iets mee te doen. Ze wordt van een sociale ervaring beroofd, een ervaring die allesbepalend is voor de ontwikkeling van ieder mens.

Levenservaring... dat mens dat twintig jaar lang in een kelder is opgesloten en dagelijks verkracht werd door haar vader en haar kinderen daar gebaard heeft, en voor haar ogen heeft zien sterven... dat is ook "levenservaring."

Je bent een debiel als je "levenservaring" tot een of ander ideaal maakt.
quote:
Ik had lange tijd weinig tot geen ambities en kon moeilijk/twijfelachtige beslissingen nemen over opleiding/beroepskeuze enz. Ik wist niet echt wat ik wilde. Zo te merken kan Laura wel als op die leeftijd duidelijke keuzes maken.
Net als meisjes die besluiten om zichzelf uit te hongeren. Die doen dat ook bewust... is dat wenselijk? In jouw wereld wel.
Meisjes van 13 die zichzelf helemaal klem zuipen en zwanger raken van iemand van 34... en dat heel bewust doen... in jouw optiek is dat ook wenselijk... met nog een bonus omdat er "levenservaring" aan kleeft.
quote:
Wil jij je kind op een veilige beschermde manier opvoeden of door ten eerste dromen en ambitie en ten tweede veel levenservaring en zelfstandigheid op die jonge leeftijd te laten gaan.
Ze leert hier geen zelfstandigheid, de levenservaring die ze opdoet kan haar de kop kosten en kan haar voor het leven verminken mentaal. Ze zal een achterstand oplopen.
quote:
Een oud klasgenoot haalt zijn rijbewijs en een aantal jaren later verongelukt hij achter het stuur.
Drogredenatie.
quote:
Wat is verstandig?
Je kind opvoeden in een omgeving die veiligheid en garantie biedt. Een veilige haven, een plek die als basis geld, waar stabiliteit zorgt voor een optimaal klimaat. Dat is verstandig.
quote:
Wat wil het kind?
Het kind heeft geen recht van spreken. Het kind heeft nog niet de geestelijke ontwikkeling doorgemaakt om in te zien wat de gevolgen van haar daden op de lange termijn zijn. Het is niet in staat om de eigen ontwikkeling te meten en te reflecteren op die ontwikkeling. Het is niet in staat om de fysieke ontwikkeling stil te leggen, omdat het geldingsdrang heeft.

Kinderen willen iedere dag friet en ijs... een kind wil zich tegoed doen aan snoepgoed, suiker en softdrankjes... het wil zichzelf langzaam vergiftigen omdat het liever het genot van de korte termijn kiest boven de wijsheid van de lange termijn.
quote:
Heeft het kind over dat soort beslissingen het recht om over zoiets groots te beslissen?
nee... en de wet steunt mij daarin.
quote:
Wat willen beide ouders?
De ouders hebben zich aan de wet te houden, en sommige ouders weten NIET wat het beste is voor hun kind... iedereen die anders denkt mag nog eens een blik werpen op de talloze zaken waarbij kinderen verkracht zijn, of zelfs als hoer zijn verkocht... zoals besloten door de ouders.
quote:
Wat mag volgens de wet?
Je mag je kind niet in gevaar brengen, en je moet je kind naar school toe sturen.
--- Cameron Hodge ---
pi_72128505
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 23:43 schreef CartWOman het volgende:
Dus dat kind wil al geen nederlandse meer zijn? En laat zich uitschrijven? Volgens haar advocaat heeft ze tabak van Nederland door deze zaak. Christus zeg.
Die ouders mogen ze wmb voorgoed uit de ouderlijke macht zetten.. alsof die niet wisten wat dit teweeg zou brengen. Hufters.
Duidelijke mening toch?Natuurlijk ben ik benieuwd of dat haar eigen keuze is.Maar zoals je begint"[bDat kind?][/b] geeft voor mij al aan dat je@ kinderen niet per definitie serieus neemt en dat kinderen geen mening kunnen hebben die gewoon eerlijk is in hun beleving.Natuurlijk weten kinderen niet alles ,maar als je doodgaat op hoge leeftijd weet je wat je nooit meer zou doen.En waar je spijt van hebt dat je iets niet hebt gedaan
Love music!
pi_72128550
CHRISTOFFEL COLUMBUS (1492) - CHARLES LINDBERG (1927) - NEIL ARMSTRONG (1969) - LAURA DEKKER (2011)

Klaar met discussieren. Het is pure AFGUNST. Pure Nederlandse AFGUNST om haar niet te laten gaan. "Wai mochten da ook niet, dus nou mag zai da ook nie". Zootje zeik-tokkies! Rot toch op, gun een ander eens wat!
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 00:03:00 #77
3542 Gia
User under construction
pi_72128601
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 00:01 schreef mordokania het volgende:
CHRISTOFFEL COLUMBUS (1492) - CHARLES LINDBERG (1927) - NEIL ARMSTRONG (1969) - LAURA DEKKER (2011)

Klaar met discussieren. Het is pure AFGUNST. Pure Nederlandse AFGUNST om haar niet te laten gaan. "Wai mochten da ook niet, dus nou mag zai da ook nie". Zootje zeik-tokkies! Rot toch op, gun een ander eens wat!
Duhhuhuhuh, doar hebbuh wai ok wel invloed op, ôk!!!
pi_72128623
quote:

Toevallig had ik al gekeken naar info over columbus vandaag over leeftijd. Hij begon pas toe hij in de 20 was. dus die gaat kwa leeftijd niet op.
pi_72128626
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 23:24 schreef ShadyLane het volgende:
Laura Dekker wil zich uitschrijven uit Nederland

RIJSWIJK - Laura Dekker heeft een verzoek ingediend bij afdeling burgerzaken van haar woonplaats Wijk bij Duurstede om zich te laten uitschrijven uit de gemeente. Zij heeft aangegeven dat ze zich per heden in Nieuw-Zeeland gaat vestigen.
Dat maakte haar advocaat, Peter de Lange, maandag bekend in actualiteitenrubriek Nova.
De kinderrechter in Utrecht oordeelt vrijdag of de ouders van Laura, het 13-jarige meisje dat in haar eentje de wereld wil overzeilen, worden beperkt in het gezag over hun dochter.

Bron: nu.nl

Gelijk heeft ze. Ik vond het al zo raar dat ze het op die rechter lieten aankomen, alsof ze ergens stiekem hoopten op een verbod en de martelaarsrol ("de Nederlandse staat dwarsboomt mij in mijn dromen") die daar vanzelf op volgt. Als het je echt om het zeilen gaat, laat je het niet op zo'n rechtertje aankomen lijkt me. En dat doet ze nu dus ook niet.
Nieuw Zeeland heeft een schoolplicht tot 15 jaar
pi_72128661
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 23:57 schreef Gia het volgende:

[..]

Wat is 'bekrompt'?

Vind jij het normaal als een kind van 13, alleen in het buitenland woont?
Vind jij het normaal als een kind van 13, alleen, een voetreis van Oslo, naar Kaapstad maakt?

Waarom moet het ineens wel normaal zijn als een kind gewend is aan het leven op water om, alleen, een wereldreis te maken over water en is het niet normaal als een kind, dat gewend is aan een leven op het land, om een wereldreis te maken over land?
Normaal is per definitie bekrompen. Als een mens zich zelfstandig kan redden vind ik dat hij moet doen wat hij wil ongeacht zijn leeftijd.
pi_72128702
quote:

Dit is een serieuze vraag:
Ben jij ooit onderzocht op een persoonlijkheidsstoornis? Autisme? Een ander Sociaal Cognitieve stoornis?

Omdat je niet in staat lijkt te zijn om de ontwikkeling van regelgeving en de ontwikkeling van het individu kunt verbinden met elkaar. Je lijkt niet in staat om te begrijpen dat een persoon zich ontwikkelt over een bepaalde periode en dat de wetgeving in Nederland gericht is om juist het individu te beschermen tegen zichzelf en tegen figuren in de directe omgeving.

Zoals ik al vroeg ben jij van mening dat een minderjarige met een meerderjarige seksueel contact zou moeten mogen hebben? Een meisje van 13 dat geslachtsgemeenschap heeft met een man van 34... waarvan ze zelf zegt dat ze het wil.
--- Cameron Hodge ---
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 00:06:49 #82
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_72128705
quote:

Totdat drie jaar later een of andere gekke Chinees maar dan van 12 jaar oud zo'n zelfde reis onderneemt, dan stelt dat record toch ook niks meer voor .
quote:
Ik misgun niemand iets en Laura moet gewoon lekker als Nieuw-Zeelandse de zee gaan bestormen. Alleen kun je terecht je vraagtekens bij dit idiote plan (en haar ouders) zetten.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 00:08:36 #83
62292 MOVO
Homo duplex, Homo duplex!
pi_72128745
Wat een 13-jarige wil.....

Doet me denken aan een zeer getalenteerde 12 jarige pianiste die al les kreeg op het consevatorium. Ze was zeer volwassen voor haar leeftijd en had maar 1 droom: concertpianiste worden. Toen ze 15 was verbouwde haar vader het huis om een concertvleugel te installeren.
En toen werd ze zestien en vond ze jongens leuk.
Daaaag droom, ze is later een andere universitaire studie gaan doen en speelt nog steeds met veel plezier piano.

Laat haar maar een paar jaar wachten, er kan nog zoveel veranderen op die leeftijd.
Et comme il y voit! et comme il est moqueur!
pi_72128751
quote:

Urgh, do not feed the troll... of in dit geval de onderontwikkelde defectieveling.
--- Cameron Hodge ---
pi_72128807
quote:

CHRISTOFFEL COLUMBUS (1492) - CHARLES LINDBERG (1927) - NEIL ARMSTRONG (1969)
Die waren allemaal in de 20 toen zij hun ambities groot werden.
pi_72128814
Overigens blijf ik het opvallend vinden dat al die "pro-laura" figuren geen antwoord durven te geven op de vraag of ze pedoseksualiteit acceptabel vinden als het minderjarige figuur aangeeft dat deze er mee instemt.
--- Cameron Hodge ---
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 00:10:48 #87
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_72128816
Prima toch, ze heeft haar fifteen minutes of fame inmiddels wel gehad. Ze schrijft zich uit, gaat op pad en ik vermoed dat we er verder nooit meer iets van horen. Niet zozeer omdat haar iets ergs overkomt (dat hoop ik in ieder geval niet), maar omdat ik niet verwacht dat ze dit gaat redden. Ik denk dat de reis ergens zal worden afgebroken.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_72128918
Laura kan zichzelf helemaal niet uitschrijven bij de gemeente, ook daarvoor moet ze 16 zijn.

Alleen haar vader kan Laura uitschrijven. Maar dan moet je als ouder toch wel enorm gestoord zijn, om je eigen kind uit te laten schrijven.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 00:16:08 #89
62292 MOVO
pi_72128933
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 00:10 schreef PhalanX het volgende:
Overigens blijf ik het opvallend vinden dat al die "pro-laura" figuren geen antwoord durven te geven op de vraag of ze pedoseksualiteit acceptabel vinden als het minderjarige figuur aangeeft dat deze er mee instemt.
En dat ze allemaal net doen alsof ze geboren is om deze reis te gaan maken, dat haar "meaning of life" in deze trip zit. Dat haar "levensdoel" haar ontnomen wordt als ze niet mag gaan.

Pffffff ze is dertien
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 00:16:11 #90
3542 Gia
User under construction
pi_72128937
quote:
Ik wil weten of die figuren een 2-jarige tocht over land, zonder ouders, ook zo zien zitten?

Verder: Mijn zoon is er op tegen dat die hond meegaat. Vindt hij dierenmishandeling. Kunnen we dit ergens melden.?
pi_72128952
quote:
Ik keur het af. Sterker nog ik heb het al afgekeurd aangezien er meisjes van die leeftijd daadwerkelijk wilden. In de afgelopen jaren.
pi_72129000
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 00:17 schreef hermanberghuis het volgende:
Ik keur het af. Sterker nog ik heb het al afgekeurd aangezien er meisjes van die leeftijd daadwerkelijk wilden. In de afgelopen jaren.
maar je bent wel "pro-laura" dus... vind je jezelf dan niet een onaards grote hypocriet?
--- Cameron Hodge ---
pi_72129134
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 00:19 schreef PhalanX het volgende:

[..]

maar je bent wel "pro-laura" dus... vind je jezelf dan niet een onaards grote hypocriet?
Dat ik reageer betekent niet dat ik pro laura ben. Ik laat het in het midden. Uit welk oogpunt ga je dit kijken? Een ouder of een kind of een avonturier?
pi_72129182
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 00:06 schreef PhalanX het volgende:

[..]

Dit is een serieuze vraag:
Ben jij ooit onderzocht op een persoonlijkheidsstoornis? Autisme? Een ander Sociaal Cognitieve stoornis?

Omdat je niet in staat lijkt te zijn om de ontwikkeling van regelgeving en de ontwikkeling van het individu kunt verbinden met elkaar. Je lijkt niet in staat om te begrijpen dat een persoon zich ontwikkelt over een bepaalde periode en dat de wetgeving in Nederland gericht is om juist het individu te beschermen tegen zichzelf en tegen figuren in de directe omgeving.

Zoals ik al vroeg ben jij van mening dat een minderjarige met een meerderjarige seksueel contact zou moeten mogen hebben? Een meisje van 13 dat geslachtsgemeenschap heeft met een man van 34... waarvan ze zelf zegt dat ze het wil.
Wat jij allemaal aanhaalt zit niet in mijn hoofd,@Jij bent ziek bezig met dingen waar ik niet aan denk
Ik heb het over een droom die niet nagejaagd mag worden,heeft niks perse met die Laura te maken btw.
Love music!
pi_72129288
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 00:27 schreef Mooiiiiiii het volgende:

[..]

Wat jij allemala aanhaalt zit niet in mijn hoofd,@Jij bent ziek bezig met dingen waar ik niet aan denk
Geef je geen antwoord omdat je niet toe wil geven dat je deze zaak hypocriet benadert, of omdat je niet toe wil geven dat je pedoseksualeiteit goedkeurt?
--- Cameron Hodge ---
pi_72129336
Hoe hypocriet, afgunstig en kortzichtig zijn hier de meeste reakties. Als er ergens een voetbaltalentje (of andere sport) van 12 jaar loopt te pingelen, krijgt ie extra voorzieningen als weken vrij van school voor trainingen, wedstrijden en de hele rataplan, reist over de wereld als jonge topsporter, aangepaste school.

Dit kind van 13 jaar kan toevallig enorm goed zeilen en vraagt om een rondreis, die per zee maximaal 3 weken duurt, waarna ze weer maanden aan wal haar school kan doen. Bovendien wordt elke reis meegezeild door veel boten, waaronder die van haar ouders uiteraard. Ze heeft continu radio- en internetcontact.

Typisch kneuterige balkenende-norm reakties hiero.
pi_72129359
quote:
Nogmaals,we hebben het over iets anders dan perverse dingen.Waarom je dat als voorbeeld erbij geeft zegt veel over @jou
Love music!
pi_72129400
laat dat kind toch lekker zeilen, wat maakt die paar maanden school nou uit. laat dr genieten van het leven
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 00:36:59 #99
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_72129404
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 00:34 schreef Mooiiiiiii het volgende:

[..]

Nogmaals,we hebben het over iets anders dan perverse dingen.Waarom je dat als voorbeeld erbij geeft zegt veel over @jou
Deze reactie geeft alleen maar aan dat jij niet toe durft toe te geven waar jouw morele grenzen liggen. Het zou je meer sieren wanneer je zegt "Zeilreis oke, pedoseks niet oke" en dat nog eens weet te beargumenteren.
pi_72129414
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 00:34 schreef Mooiiiiiii het volgende:
Jij stelt dat een meisje van 13 beslissingen mag maken die haar leven ingrijpend zullen veranderen. Waarom vind je het dan ineens zo vreemd als het gaat om geslachtsgemeenschap? Waarom durf je daar geen uitspraak over te doen? Waarom voel je je zo genoodzaakt om te kronkelen om maar geen antwoord te geven.
--- Cameron Hodge ---
pi_72129419
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 00:33 schreef Euridice het volgende:
Hoe hypocriet, afgunstig en kortzichtig zijn hier de meeste reakties. Als er ergens een voetbaltalentje (of andere sport) van 12 jaar loopt te pingelen, krijgt ie extra voorzieningen als weken vrij van school voor trainingen, wedstrijden en de hele rataplan, reist over de wereld als jonge topsporter, aangepaste school.

Dit kind van 13 jaar kan toevallig enorm goed zeilen en vraagt om een rondreis, die per zee maximaal 3 weken duurt, waarna ze weer maanden aan wal haar school kan doen. Bovendien wordt elke reis meegezeild door veel boten, waaronder die van haar ouders uiteraard. Ze heeft continu radio- en internetcontact.

Typisch kneuterige balkenende-norm reakties hiero.
Dus dat Truste
Love music!
pi_72129500
Erg interessant om te lezen hier dat blijkbaar iedereen een idee heeft over hoe de ouders van Laura zijn en hoe ze zelf is op basis van een paar video shots. Pure klasse!

Als die meid graag een stukje wil fietsen in dat bootje van d'r de wereld rond moet ze dat vooral doen, maar de media opzoeken is wel het laatste wat je dan moet doen..
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_72129537
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 00:41 schreef sitting_elfling het volgende:
Als die meid graag een stukje wil fietsen in dat bootje van d'r de wereld rond moet ze dat vooral doen, maar de media opzoeken is wel het laatste wat je dan moet doen..
Als die meid van 13 met drie mannen van 37 in bed wil duiken moet ze dat vooral doen? Is dat wat je ook zou zeggen... Sitting Elfling?
--- Cameron Hodge ---
pi_72129621
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 00:36 schreef Falco het volgende:

[..]

Deze reactie geeft alleen maar aan dat jij niet toe durft toe te geven waar jouw morele grenzen liggen. Het zou je meer sieren wanneer je zegt "Zeilreis oke, pedoseks niet oke" en dat nog eens weet te beargumenteren.
Moet ff kotsen,ik heb het over zeilen en dat mensen hun droom niet meer mogen najagen.Wie begint er over viezerikken,Ik niet!!!
Heb het wel gezien hier,
Love music!
pi_72129713
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 00:43 schreef PhalanX het volgende:

[..]

Als die meid van 13 met drie mannen van 37 in bed wil duiken moet ze dat vooral doen? Is dat wat je ook zou zeggen... Sitting Elfling?
Als zij dat wil (wat ogenschijnlijk een erg kleine kans betreft) moet ze doen wat ze niet laten kan. Die kans is alleen dusdanig irreëel dat die vergelijking wat betreft 3 mannen gewoon niet opgaat. Wettelijk mag het immers niet. Nee, maar er mag wel meer niet wat toch ook gebeurt en wat niet in de media breed wordt uitgemeten..

Besides, ze liep toch al een jaartje voor op school? Nou, kan ze dit jaar wat anders doen. Er zullen altijd uitzonderingen zijn wat betreft kinderen rond die leeftijd die nu eenmaal eerder volwassen worden.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_72129771
Tsja, kans is wel groot dat ze komt te overlijden in de woeste zee van de Atlantische oceaan, er hoeft maar één golf te zijn dar haar bootje omkiept en voila.

Over geld gesproken, wie wil dat allemaal gaan financieren? Volgens mij kost dat toch een hoop 2 jaar reizen.
  † In Memoriam † dinsdag 25 augustus 2009 @ 01:09:07 #107
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_72129965
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 23:31 schreef PhalanX het volgende:

Er zijn ook zeer jonge kinderen die hun leven willen wijden aan ballet of zwemmen, popster willen worden of turnster. Nimmer hoor je dáár iets over het uit de ouderlijke macht zetten terwijl die kinderen vaak totaal géén normaal leven hebben omdat paps/mams zich suf rennen van de ene training naar de andere auditie of camera.

Hoe denk JIJ daar over? Ook maar direct aanpakken toch? Hoorde vandaag een aantal termen zoals * spirituele mishandeling * of *religieuze mishandeling* Ook gruweijk toch?
pi_72129992
Zo'n deskundige ook bij het Journaal, 'We weten dat dit heel erg slecht is voor kinderen'. En zo'n figuur noemt zich dan wetenschapper, als er iets niet bestaat in de sociale 'wetenschappen' zijn het wel zekerheden. De hele tak van sociale 'wetenschappen' staat bol van de subjectieve interpretaties, theorieën zijn meestal erg vaag, en resultaten uit onderzoeken zijn vooral statistische constructies of verbanden daadwerkelijke begrepen worden komt meestal niet aan de orde. En zo'n figuur meent dan met deze stelligheid te kunnen zeggen wat wel en niet goed is voor kinderen, het is een grote klucht.

Overheid, handen thuis, gezonde, actief aan de maatschappij deelnemende ouders en hun kinderen weten als geen ander wat goed voor zichzelf. Zij moeten ruim baan krijgen om hun eigen plan te trekken.
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 00:56 schreef F04 het volgende:
Tsja, kans is wel groot dat ze komt te overlijden in de woeste zee van de Atlantische oceaan, er hoeft maar één golf te zijn dar haar bootje omkiept en voila.
Tjonge jonge, als alle niet zeilers nu eens niet over dingen gaan praten waar ze zelf niks van weten. Mits daar bij het ontwerp en de inrichting van de boot rekening is mee gehouden kan een boot prima kapseizen zonder dat de boot gelijk zinkt, er is dan genoeg tijd om noodsignalen uit te zenden, je EPIRB in zee te flikkeren en je zelf in veiligheid te brengen. Prettig is anders, maar daarvoor ga je ook niet de wereld rond zeilen. Bovendien, een goed zeewaardig schip kan heel wat buiswater hebben, zelfs een golf in de kuip hoeft geen probleem te zijn als je de kajuit goed dicht hebt zitten.

[ Bericht 7% gewijzigd door Bolkesteijn op 25-08-2009 01:18:06 ]
pi_72130021
http://player.nos.nl/index.php/media/play/tcmid/tcm:5-557468/

Wel jammer dat Laura en zijn vader zich erg stil houden. Ik krijg wel de indruk dat ze die advocaat maar gebruiken om de boel zo maar een beetje recht te praten.
pi_72130054
Komt er eens een puber van de bank af, is het weer niet goed...
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 01:18:14 #111
62292 MOVO
pi_72130096
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 01:09 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Er zijn ook zeer jonge kinderen die hun leven willen wijden aan ballet of zwemmen, popster willen worden of turnster. Nimmer hoor je dáár iets over het uit de ouderlijke macht zetten terwijl die kinderen vaak totaal géén normaal leven hebben omdat paps/mams zich suf rennen van de ene training naar de andere auditie of camera.

Hoe denk JIJ daar over? Ook maar direct aanpakken toch? Hoorde vandaag een aantal termen zoals * spirituele mishandeling * of *religieuze mishandeling* Ook gruweijk toch?
Dat is vaak ook niet gezond, maar het verschil is dat ze er niet alleen voor staan zoals dit meisje in haar bootje. Als het buiten stormt dan zijn deze kinderen binnen en niet moederziel alleen op een onmetelijke oceaan met huizenhoge golven.
pi_72130108
En voor de zoveelste maal presenteert Nederland zich als een land dat kleinburgerlijkheid ophemelt en individuele initiatieven de grond in boort. Terecht dat Dekker denkt over het opzeggen van haar Nederlanderschap. Dit Nederland...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 01:20:06 #113
62292 MOVO
pi_72130126
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 01:10 schreef Bolkesteijn het volgende:
Zo'n deskundige ook bij het Journaal, 'We weten dat dit heel erg slecht is voor kinderen'. En zo'n figuur noemt zich dan wetenschapper, als er iets niet bestaat in de sociale 'wetenschappen' zijn het wel zekerheden. De hele tak van sociale 'wetenschappen' staat bol van de subjectieve interpretaties, theorieën zijn meestal erg vaag, en resultaten uit onderzoeken zijn vooral statistische constructies of verbanden daadwerkelijke begrepen worden komt meestal niet aan de orde. En zo'n figuur meent dan met deze stelligheid te kunnen zeggen wat wel en niet goed is voor kinderen, het is een grote klucht.

Overheid, handen thuis, gezonde, actief aan de maatschappij deelnemende ouders en hun kinderen weten als geen ander wat goed voor zichzelf. Zij moeten ruim baan krijgen om hun eigen plan te trekken.
[..]

Tjonge jonge, als alle niet zeilers nu eens niet over dingen gaan praten waar ze zelf niks van weten. Mits daar bij het ontwerp en de inrichting van de boot rekening is mee gehouden kan een boot prima kapseizen zonder dat de boot gelijk zinkt, er is dan genoeg tijd om noodsignalen uit te zenden, je EPIRB in zee te flikkeren en je zelf in veiligheid te brengen. Prettig is anders, maar daarvoor ga je ook niet de wereld rond zeilen. Bovendien, een goed zeewaardig schip kan heel wat buiswater hebben, zelfs een golf in de kuip hoeft geen probleem te zijn als je de kajuit goed dicht hebt zitten.
Of zoals de britse concurent van Laura al melde: er zijn stukken waar als je van de boot afslaat je binnen tien minuten dood bent. EPIRB of geen EPIRB.
pi_72130135
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 01:18 schreef El_Matador het volgende:
En voor de zoveelste maal presenteert Nederland zich als een land dat kleinburgerlijkheid ophemelt en individuele initiatieven de grond in boort. Terecht dat Dekker denkt over het opzeggen van haar Nederlanderschap. Dit Nederland...
Ach, het is ook zo'n nuchter volk he
pi_72130158
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 01:18 schreef MOVO het volgende:
Dat is vaak ook niet gezond, maar het verschil is dat ze er niet alleen voor staan zoals dit meisje in haar bootje. Als het buiten stormt dan zijn deze kinderen binnen en niet moederziel alleen op een onmetelijke oceaan met huizenhoge golven.
Achter de meeste trips rond de wereld per zeilboot zit een heel meteorologisch team, of is het schip voorzien van alle mogelijke apparatuur om weerberichten te ontvangen. Wie een redelijke meteorologische kennis heeft zal stormen grotendeels kunnen ontwijken, en zelfs in een storm kan een zeilboot prima overeind blijven met stormzeil en zeeanker om de snelheid er uit te halen.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 01:22:53 #116
62292 MOVO
pi_72130169
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 01:18 schreef El_Matador het volgende:
Laat jij je dertienjarige kind maar lekker stierenvechten (als het haar droom is natuurlijk) met een goede voorbereiding is dat natuurlijk ook niet gevaarlijk....
pi_72130179
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 01:20 schreef MOVO het volgende:
Of zoals de britse concurent van Laura al melde: er zijn stukken waar als je van de boot afslaat je binnen tien minuten dood bent. EPIRB of geen EPIRB.
Je moet dan ook niet van je boot af slaan. Tuigje om en vastgespen. Natuurlijk kan het altijd mis gaan maar dat kan ook volwassenen overkomen.
pi_72130186
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 01:22 schreef MOVO het volgende:

[..]

Laat jij je dertienjarige kind maar lekker stierenvechten (als het haar droom is natuurlijk) met een goede voorbereiding is dat natuurlijk ook niet gevaarlijk....
Zo is dat. Ik zet liever in op een kind met een passie en de wil en het doorzettingsvermogen dat na te jagen, dan op een hersenloos schepsel dat alleen doet wat de omgeving van hem/haar verlangt.

Maakbaarheidsdrang.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_72130206
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 01:22 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Achter de meeste trips rond de wereld per zeilboot zit een heel meteorologisch team, of is het schip voorzien van alle mogelijke apparatuur om weerberichten te ontvangen. Wie een redelijke meteorologische kennis heeft zal stormen grotendeels kunnen ontwijken, en zelfs in een storm kan een zeilboot prima overeind blijven met stormzeil en zeeanker om de snelheid er uit te halen.
Alleen kunnen die je niet behoeden voor (die meer voorkomen dan ooit werd gedacht).
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 01:26:33 #120
62292 MOVO
pi_72130211
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 01:22 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Toch blijven er best veel solozeilers op zee...... Dat er veel zeilers zijn die het kunnen of al gedaan hebben wil natuurlijk niet zeggen dat het geen riskante aangelegenheid is. Bovendien zijn er bijna geen solozeilers die niet de nodige reparaties op volle zee hebben moeten uitvoeren en die af en toe niet gek geworden zijn van de eenzaamheid.
pi_72130224
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 01:25 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Alleen kunnen die je niet behoeden voor (die meer voorkomen dan ooit werd gedacht).
De hele scheepvaart dan maar verbieden
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 01:29:19 #122
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_72130244
wat is dat toch vandaag met dat zeilgevalletje overal, laat dat kutkind gewoon met'r fuckin kayak de wereld rondgaan. Men wat een hoop heisa
*Hosselcopter*
pi_72130252
Dat het enigszins gevaarlijk is, door eenzaamheid, rare interferenties tussen verschillende golven of schade, dat ontken ik ook niet, maar dat is geen argument als het gaat om de vraag waarom een minderjarige niet dezelfde risico's zou mogen kunnen lopen als een volwassene. Niks is zonder gevaar. Toch is zeezeilen behoorlijk veilig.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 01:30:57 #124
62292 MOVO
pi_72130267
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 01:24 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Zo is dat. Ik zet liever in op een kind met een passie en de wil en het doorzettingsvermogen dat na te jagen, dan op een hersenloos schepsel dat alleen doet wat de omgeving van hem/haar verlangt.

Maakbaarheidsdrang.
Het is niet ondenkbaar dat dit meisje over twee jaar andere dromen heeft en dan is het een beetje jammer als ze berend botje achterna is gegaan. Passie betekent: lijden. Laat haar maar de wil en doorzettingsvermogen opbrengen om nog een paar jaar te lijden voordat ze haar droom najaagt.
pi_72130280
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 01:26 schreef MOVO het volgende:

[..]

Toch blijven er best veel solozeilers op zee...... Dat er veel zeilers zijn die het kunnen of al gedaan hebben wil natuurlijk niet zeggen dat het geen riskante aangelegenheid is. Bovendien zijn er bijna geen solozeilers die niet de nodige reparaties op volle zee hebben moeten uitvoeren en die af en toe niet gek geworden zijn van de eenzaamheid.
NOU EN?

Er zijn ook mensen wiens vakantie op Mallorca tegenviel. Zullen we die ook maar bij voorbaat die vakanties gaan ontnemen?

Laat dit meisje haar droom najagen. Het feit dat ze dit doet moet juist gesteund worden. Calvinistische kutmentaliteit.

pi_72130289
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 01:30 schreef MOVO het volgende:

[..]

Het is niet ondenkbaar dat dit meisje over twee jaar andere dromen heeft en dan is het een beetje jammer als ze berend botje achterna is gegaan. Passie betekent: lijden. Laat haar maar de wil en doorzettingsvermogen opbrengen om nog een paar jaar te lijden voordat ze haar droom najaagt.
"Zo meisje, dus jij hebt dromen, en je wil ergens voor gaan. Nou dat zullen we nog wel eens zien, wacht nog maar een paar jaar. " Het is gewoon puur verzorgingsstaatfascisme.
pi_72130311
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 01:29 schreef Bolkesteijn het volgende:
Toch is zeezeilen behoorlijk veilig.
Ook om een storm te overleven zijn er prima hulpmiddelen:

http://www.tv-enterprise.com/test/index.php?option=com_content&task=view&id=16&Itemid=30
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 01:36:14 #128
62292 MOVO
pi_72130315
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 01:29 schreef Bolkesteijn het volgende:
Dat het enigszins gevaarlijk is, door eenzaamheid, rare interferenties tussen verschillende golven of schade, dat ontken ik ook niet, maar dat is geen argument als het gaat om de vraag waarom een minderjarige niet dezelfde risico's zou mogen kunnen lopen als een volwassene. Niks is zonder gevaar. Toch is zeezeilen behoorlijk veilig.
Omdat een kind in alle opzichten nog niet volgroeid is. Een levensles is ook: niet alles wat je wil is mogelijk.
pi_72130337
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 01:30 schreef MOVO het volgende:

[..]

Het is niet ondenkbaar dat dit meisje over twee jaar andere dromen heeft en dan is het een beetje jammer als ze berend botje achterna is gegaan.
Waar slaat dat nou op? Jij gaat wel even bepalen welke passies ze wel en niet mag hebben. Ze heeft deze passie, laat die haar najagen. Als het niet haar ding blijkt te zijn, dan zoekt ze wel wat anders.
quote:
Passie betekent: lijden.
Jij bent compleet de weg kwijt. Of gewoon masochist. Prima, dat is mijn passie niet.
quote:
Laat haar maar de wil en doorzettingsvermogen opbrengen om nog een paar jaar te lijden voordat ze haar droom najaagt.
En dat bepaal jij.

pi_72130345
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 01:36 schreef MOVO het volgende:

[..]

Omdat een kind in alle opzichten nog niet volgroeid is. Een levensles is ook: niet alles wat je wil is mogelijk.
Niet geschoten is altijd mis
pi_72130353
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 01:36 schreef MOVO het volgende:

[..]

DE levensles zou moeten zijn: als je je maar inzet en je best doet, dan is er zoveel mogelijk.

Juist dit doen draagt bij aan haar volgroeien.

dinsdag 25 augustus 2009 @ 01:40:28 #132
62292 MOVO
pi_72130355
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 01:33 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

"Zo meisje, dus jij hebt dromen, en je wil ergens voor gaan. Nou dat zullen we nog wel eens zien, wacht nog maar een paar jaar. " Het is gewoon puur verzorgingsstaatfascisme.
Welnee het is gezond verstand. Ik weet niet welke dromen jou ontzegd zijn in je jeugd dat je er zulke grote woorden voor nodig hebt, maar dat meisje krijgt echt geen trauma als ze eerst haar school moet afmaken hoor. Wacht maar tot je wat groter bent is een door heel veel ouders gebruikte zin die heel gezond is.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 01:42:21 #133
62292 MOVO
pi_72130378
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 01:40 schreef El_Matador het volgende:

[..]

DE levensles zou moeten zijn: als je je maar inzet en je best doet, dan is er zoveel mogelijk.

Juist dit doen draagt bij aan haar volgroeien.
Het blijft toch nog steeds mogelijk? Ze kan over een paar jaar toch nog steeds? De droom wordt uitgesteld maar toch niet kapot gemaakt?
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 01:43:08 #134
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_72130384
Ik heb hier een paar serieuze vragen over:

1. Hoe zit het met haar voedselvoorziening aan boord van het schip? Moet ze ook aan land, en zo ja is dat veilig?
2. Als ze overboord kiepert, wie komt daar dan achter?
3. Wordt haar geestelijk welzijn in de gaten gehouden? Door ouders etc.?

Als dat allemaal goed geregeld is mag ze van mij natuurlijk die reis maken.

Maar ze moet natuurlijk niet als Tom Hanks eindigen op een onbewoond eiland.

Dit associeer ik met dit hele verhaal.
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
  † In Memoriam † dinsdag 25 augustus 2009 @ 01:46:18 #135
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_72130413
Het meisje wil tevens een record verbreken, als 13-Jarige de wereld rondvaren. Als 14/15/16/17/18 jarige zal ze dit record niet kunnen verbreken.
pi_72130426
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 01:40 schreef MOVO het volgende:
Welnee het is gezond verstand. Ik weet niet welke dromen jou ontzegd zijn in je jeugd dat je er zulke grote woorden voor nodig hebt, maar dat meisje krijgt echt geen trauma als ze eerst haar school moet afmaken hoor. Wacht maar tot je wat groter bent is een door heel veel ouders gebruikte zin die heel gezond is.
De term is volstrekt gerechtvaardigd als ik de definitie van beide termen bekijk. En ja, ik weet hoe gevaarlijk dat fascisme kan zijn. Mijn basisschool stond er op, aan de hand van de door OC&W opgesteld toetsingscriteria, dat ik een praktijkopleiding zou gaan volgen na groep 8. Mijn ouders zagen dat anders en kregen het voor elkaar dat ik een VWO klas kwam, wat ik zelf ook graag wilde omdat ik thuis al veel natuurkundeproefjes deed. Na 6 jaar kon ik met hoge cijfers mijn diploma in ontvangst kon nemen. Prima dat de overheid iets anders adviseert, maar wat er met de kinderen gebeurt moet een beslissing van het kind zelf en de ouders blijven. Zodra het dwingend wordt valt het onder de titel verzorgingsstaatfascisme, de overheid heeft alle macht en ieder dient te gehoorzamen is dan immers het motto.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 01:49:23 #137
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_72130435
hoe wil ze dan vreemde talen spreken. Nederlanders tegenkomen is de kans haast nihil en ze moet zaken als voedsel en water opslaan. En alleen de zeilen hanteren dat lukt nooit.
*Hosselcopter*
pi_72130446
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 01:49 schreef Dibble het volgende:
En alleen de zeilen hanteren dat lukt nooit.
Dat gaat prima, met wat aanpassingen en als je niet onder alle omstandigheden onder maximaal tuig wil varen.
pi_72130465
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 01:48 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

De term is volstrekt gerechtvaardigd als ik de definitie van beide termen bekijk. En ja, ik weet hoe gevaarlijk dat fascisme kan zijn. Mijn basisschool stond er op, aan de hand van de door OC&W opgesteld toetsingscriteria, dat ik een praktijkopleiding zou gaan volgen na groep 8. Mijn ouders zagen dat anders en kregen het voor elkaar dat ik een VWO klas kwam, wat ik zelf ook graag wilde omdat ik thuis al veel natuurkundeproefjes deed. Na 6 jaar kon ik met hoge cijfers mijn diploma in ontvangst kon nemen. Prima dat de overheid iets anders adviseert, maar wat er met de kinderen gebeurt moet een beslissing van het kind zelf en de ouders blijven. Zodra het dwingend wordt valt het onder de titel verzorgingsstaatfascisme, de overheid heeft alle macht en ieder dient te gehoorzamen is dan immers het motto.
Dat.

Samen met de opmerkingen hier in dit topic die het slechtste als uitgangspunt nemen:
- wat als er dit en dit gebeurt?
- hoe moet het nou verder?
- wat als het tegenvalt?
- waarom is dit nou weer nodig?
- dit is gevaarlijk, doe het niet!

etc. etc.

Dat typeert het dodelijke Nederlandse calvinisme. Zodra ergens risico's aan verbonden zijn (i.e. altijd), dan maar niet doen. Dan maar niet die leuke meid een mailtje sturen, bang dat ze je afwijst. Dan maar niet proberen om de Olympische Spelen binnen te halen. Dan maar niet proberen om nou es ergens de beste in te zijn.

Nee, altijd dat ophemelen van juist het negatieve.

pi_72130466
Ze pakt overigens wel de 'makkelijke' route (Panama- en Suez kanaal).

Waar ik me nog het meest zorgen om maak is wat kennis van practische zaken als boordelectronica bijv. Om kleine reparaties uit te voeren, zelfde geldt voor andere reparaties aan het wand

[ Bericht 58% gewijzigd door tjoptjop op 25-08-2009 01:59:35 ]
pi_72130474
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 01:53 schreef tjoptjop het volgende:
Ze pakt overigens wel de 'makkelijke' route (Panama- en Suez kanaal).
Dat scheelt een hoop inderdaad, als het ergens tekeer kan gaan is het wel in het gebied tussen Antarctica en Chili/Zuid-Afrika.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 01:56:38 #142
62292 MOVO
pi_72130477
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 01:48 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

A Je bent toch niet gedwongen om naar een praktijkopleiding te gaan?
B Waar ligt de grens dan? Als ouders en kind er over eens zijn nergens?
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 02:01:47 #143
62292 MOVO
pi_72130505
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 01:53 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat.

Samen met de opmerkingen hier in dit topic die het slechtste als uitgangspunt nemen:
- wat als er dit en dit gebeurt?
- hoe moet het nou verder?
- wat als het tegenvalt?
- waarom is dit nou weer nodig?
- dit is gevaarlijk, doe het niet!

etc. etc.

Dat typeert het dodelijke Nederlandse calvinisme. Zodra ergens risico's aan verbonden zijn (i.e. altijd), dan maar niet doen. Dan maar niet die leuke meid een mailtje sturen, bang dat ze je afwijst. Dan maar niet proberen om de Olympische Spelen binnen te halen. Dan maar niet proberen om nou es ergens de beste in te zijn.

Nee, altijd dat ophemelen van juist het negatieve.
Of je zegt als ouder: prima dat jij dat wil maar je maakt eerst je school af, ondertussen gaan we in je komende schoolvakanties samen grote zeiltrips maken, uiteindelijk steken we samen een keer de oceaan over, zorgen we dat je fysiek sterk genoeg bent om alle eventuele reparaties te kunnen uitvoeren. Als je dan zeventien bent ben je des te beter voorbereid om het te gaan doen.

Waarom moet het meteen nu?
pi_72130536
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 02:01 schreef MOVO het volgende:

[..]

Of je zegt als ouder: prima dat jij dat wil maar je maakt eerst je school af, ondertussen gaan we in je komende schoolvakanties samen grote zeiltrips maken, uiteindelijk steken we samen een keer de oceaan over, zorgen we dat je fysiek sterk genoeg bent om alle eventuele reparaties te kunnen uitvoeren. Als je dan zeventien bent ben je des te beter voorbereid om het te gaan doen.

De ouders STAAN achter haar besluit. Het is de Nederlandse overheid die het verneukt. Niet onverwachts van dit klotekabinet, maar toch.

pi_72130811
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 02:01 schreef MOVO het volgende:

De familie heeft al meerdere reizen gemaakt! Ze is, als ik het goed begreep, zo ongeveer geboren op een boot!
Samen met vader is ze naar Engeland gevaren! Meerdere zomers zelf met de boot erop uit geweest!
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 03:50:43 #146
798 voyeur
bemoeit zich
pi_72130891
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 02:06 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De ouders STAAN achter haar besluit. Het is de Nederlandse overheid die het verneukt. Niet onverwachts van dit klotekabinet, maar toch.
De ouders zijn gescheiden en de moeder is niet blij met dit voornemen.
Here we are now, entertain us.
pi_72131096
Als de rechter besluit dat het wel kan dan zullen er ongetwijfeld meer 13-jarigen komen die om de een of andere reden hun school via Internet willen afmaken.

Die ouders
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 07:14:37 #148
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_72131163
http://www.nu.nl/algemeen(...)n-uit-nederland.html
quote:
RIJSWIJK - De 13-jarige Laura Dekker wil zich eventueel in Nieuw-Zeeland vestigen om haar reis rond de wereld te kunnen maken. Het meisje heeft een alvast een verzoek ingediend bij afdeling burgerzaken van haar woonplaats Wijk bij Duurstede om zich te laten uitschrijven.
© ANP

Dat maakte haar advocaat Peter de Lange maandagavond bekend in de actualiteitenrubriek Nova.

Bij het verzoek heeft ze aangegeven dat ze zich ''per heden'' in Nieuw-Zeeland gaat vestigen, zei De Lange. De gemeente heeft het verzoek in beraad.

Of zij Nederland daadwerkelijk verlaat, hangt af van het oordeel van de kinderrechter in Utrecht. Die oordeelt vrijdag of de ouders van de tiener, die in haar eentje de wereld wil rondzeilen, worden beperkt in het gezag over hun dochter.

De vader en de moeder van het meisje steunen haar plan voor de twee jaar durende reis.

Oordeel

Volgens De Lange wachten Laura en haar ouders het oordeel vrijdag af voor ze zich gaan richten ''op andere rechtssystemen''. Het meisje heeft behalve de Nederlandse nationaliteit ook de Nieuwzeelandse nationaliteit.

De Raad voor de Kinderbescherming spande de zaak bij de kinderrechter aan. Die hoorde maandag achter gesloten deuren de betrokken partijen.

Verantwoord

De Kinderbescherming vindt het niet verantwoord dat een 13-jarig kind solo de wereld rondzeilt.

Laura begrijpt weinig van de commotie die haar plan heeft veroorzaakt. ''Ik vind het allemaal best een beetje overdreven en ik heb nog geen meter gezeild.''
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 07:19:24 #149
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_72131181
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 06:48 schreef yyentle het volgende:
Als de rechter besluit dat het wel kan dan zullen er ongetwijfeld meer 13-jarigen komen die om de een of andere reden hun school via Internet willen afmaken.

Die ouders
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_72131233
Mensen die jammeren en zeiken over kleinburgerlijkheid en regelzucht...

zijn dat ook mensen die zeggen dat we wapens zouden moeten mogen dragen? Dronken achter het stuur mogen kruipen en meer op Amerika moeten lijken?

Want al die regeltjes... dat is toch ZO kleinburgelijk!

Respect voor Britney Spears!
--- Cameron Hodge ---
pi_72131238
quote:
Lekker naar Nieuwzeeland gaan.
pi_72131260
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 07:33 schreef PhalanX het volgende:
Mensen die jammeren en zeiken over kleinburgerlijkheid en regelzucht...

zijn dat ook mensen die zeggen dat we wapens zouden moeten mogen dragen? Dronken achter het stuur mogen kruipen en meer op Amerika moeten lijken?

Want al die regeltjes... dat is toch ZO kleinburgelijk!

Respect voor Britney Spears!
Als Marokkaanse kinderen hun school verzuimen omdat ze lang naar Marrokko gaan ,,,,,,,,,,,
pi_72131373
Ik meende te begrijpen (maar ik kan het mis hebben, want het lijkt me op deze manier geen solozeiltocht, of is het sowieso al solo als je alleen op een boot zit?) dat ze steeds maximaal drie weken gaat varen, waarbij dan een stel boten met haar meezeilen, met o.a. haar ouders erop. Dan lijkt me dat we ons over onveiligheid weinig zorgen hoeven maken.

Ik vind het een goeie actie dat ze zich uitschrijft uit NL. Zolang je vrijwillig in een land woont, moet je niet jammeren dat dat land bepaalde gebruiken kent. Dat was het probleem dat ik hier tot nu toe mee had: ik vind het een voorbeeld van ondernemingszin als iemand bij alle beperkingen die een maatschappij nu eenmaal iedereen probeert op te leggen, toch zijn doel na weet te streven. Ik vind het wat minder bewonderenswaardig als je verlangt dat er je geen strobreed in de weg wordt gelegd zodat je je doel kunt nastreven. Laat je bijzonderheid maar zien door zelf op onnavolgbare wijze om en over obstakels heen te stappen.

Zielig doen bij een rechter en in kranten, mokken dat een voetbaltalentje wel mag, is geen voorbeeld van unieke ondernemingszin. Je doodleuk uitschrijven uit NL is dat wel.

[ Bericht 0% gewijzigd door ShadyLane op 25-08-2009 08:10:36 ]
  Redactie Frontpage dinsdag 25 augustus 2009 @ 08:21:45 #154
145738 superworm
is erbij
pi_72131558
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 07:34 schreef yyentle het volgende:

[..]

Idd. Dikke doeeeiii.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_72131631
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 07:56 schreef ShadyLane het volgende:
Ik meende te begrijpen (maar ik kan het mis hebben, want het lijkt me op deze manier geen solozeiltocht, of is het sowieso al solo als je alleen op een boot zit?) dat ze steeds maximaal drie weken gaat varen, waarbij dan een stel boten met haar meezeilen, met o.a. haar ouders erop. Dan lijkt me dat we ons over onveiligheid weinig zorgen hoeven maken.

Ik vind het een goeie actie dat ze zich uitschrijft uit NL. Zolang je vrijwillig in een land woont, moet je niet jammeren dat dat land bepaalde gebruiken kent. Dat was het probleem dat ik hier tot nu toe mee had: ik vind het een voorbeeld van ondernemingszin als iemand bij alle beperkingen die een maatschappij nu eenmaal iedereen probeert op te leggen, toch zijn doel na weet te streven. Ik vind het wat minder bewonderenswaardig als je verlangt dat er je geen strobreed in de weg wordt gelegd zodat je je doel kunt nastreven. Laat je bijzonderheid maar zien door zelf op onnavolgbare wijze om en over obstakels heen te stappen.

Zielig doen bij een rechter en in kranten, mokken dat een voetbaltalentje wel mag, is geen voorbeeld van unieke ondernemingszin. Je doodleuk uitschrijven uit NL is dat wel.
Ware het niet dat een kind van dertien zich niet kan uitschrijven, niet uit een gemeente en evenmin uit een land.Dat kan namelijk pas vanaf de leeftijd van 16 jaar. Een ouder die het gezag draagt, kan zijn kind echter wél uit laten schrijven. 3 Keer raden dus wie zijn eigen kind uit gaat schrijven?
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 08:30:27 #156
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_72131642
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 07:56 schreef ShadyLane het volgende:
Als dit zo is, dan is het logisch dat ze van de rechter gewoon mag gaan. In plaats van dat normaal één zeilboot een wereldreis maakt, gaat een konvooi van laten we zeggen drie boten een wereldreis maken. De bezetting is wel wat apart, maar over het algemeen is er telkens een volwassene in de buurt, die voor haar op kan treden in penibele situaties. Je kunt dan eigenlijk ook niet meer spreken over een solo-reis en die hele titel 'jongste zeilster die solo de wereld overzeilt' stelt dan ook niet meer zo veel voor. Daar ging het overigens in beginsel wel om. Dus lijkt het me dat er toch wat publiciteitsgeilheid van vader Dekker hier achter zit, net als die vaders van talloze zingende kindernachtegaaltjes en talentvoetballertjes.
pi_72132102
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 21:48 schreef Silven het volgende:
Waarom is dit onderwerp zo boeiend, ik zag het ook al op de frontpage. Enige belachelijke is dat justitie en politiek zich ermee gaat bemoeien. Verder is hier toch totaal geen nieuwswaarde aan?
Volkomen mee eens, er lopen hier in dit fucking land wel zaken waar ze beter aandacht aan kunnen geven.

zoals b.v, ik vraag me zeer af waarom de kinderrechter niet ingrijpt bij die totaal ontspoorde jeugdige rellokanen en andere ontspoorde reljeugd?

Gaan niet naar school, zijn crimineel, komen bedreigend over, vallen lastig, hebben al een strafblad van hier tot ginder en doen eigenlijk helemaal niets wat deugt! Waarom grijpen ze hier niet in???????.......

Stinkend kutland hier, nu komt er zo een meisje (ook nog met een nieuw zeelands paspoort) in het nieuws dat de wereld wil rond zeilen en dan moeten ze is effe ingrijpen...zo van maar dat kan toch niet dat is niet goed voor dat meisje dat is heel heel erg gevaarlijk.

En om de rest van de jeugd hier in Ollandistan geven ze geen ene fuck, die laten ze zo maar begaan...............m.a.w zie maar wat jullie doen want het haalt toch geen bal uit!!!

Om effe later als er weer eens iets gebeurt met deze gasten te gaan lopen zeiken dat het maar incidentje's zijn en dat het allemaal niet zo een vaart loopt, schijnheilige zielige idiote mensen van de gevestigde politiek.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 09:43:13 #158
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72132548
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 07:34 schreef yyentle het volgende:

[..]

Deze reis moet dus koste wat het kost gemaakt worden
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 09:48:35 #159
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72132642
quote:
Laura begrijpt weinig van de commotie die haar plan heeft veroorzaakt. ''Ik vind het allemaal best een beetje overdreven en ik heb nog geen meter gezeild.''
pi_72132669
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 08:30 schreef Falco het volgende:
Als dit zo is, dan is het logisch dat ze van de rechter gewoon mag gaan. In plaats van dat normaal één zeilboot een wereldreis maakt, gaat een konvooi van laten we zeggen drie boten een wereldreis maken.
Ik heb het nog even teruggekeken, die zeiler die met de familie bevriend is sprak over een stuk of tachtig boten in flottielje. Geen mensen die specifiek bij Laura horen, maar bij elke oversteek zijn er kennelijk een hoop andere boten die dezelfde route nemen. Ik weet niks van zeilen, dus hou me te goede, dit is wat ik ervan begreep (kijkt u zelf eventueel Knevel & vd Brink even terug en verbeter /vul aan).
pi_72132725
Al is het maar om de "kinderbescherming" een hak te zetten, go laura go Een kind wat zo duidelijk weet wat ze wilt gaat echt wel goed terecht komen.
Hou vol mensen, alleen samen krijgen we de vergrijzing eronder!
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 10:16:39 #162
78654 Viking84
Going, going, gone
pi_72133184
Ik vind het te zot voor woorden. Waarom moet ze per se nú de wereld rond? Ze gaat dit jaar naar havo 3. Nog 3 jaar en ze is zo vrij als een vogeltje. Ze kan best nog even wachten toch? Ik zou niet weten waarom voor haar andere regels moeten gelden dan voor andere kinderen. Bovendien lijkt het me niet goed voor haar ontwikkeling als ze haar schoolloopbaan ontbreekt voor iets zo groot als een wereldreis en dan weer in de schoolbankjes wil stappen. Nee, ik ben faliekant tegen .
Niet meer actief op Fok!
pi_72133255
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 09:50 schreef ShadyLane het volgende:

[..]

Ik heb het nog even teruggekeken, die zeiler die met de familie bevriend is sprak over een stuk of tachtig boten in flottielje. Geen mensen die specifiek bij Laura horen, maar bij elke oversteek zijn er kennelijk een hoop andere boten die dezelfde route nemen. Ik weet niks van zeilen, dus hou me te goede, dit is wat ik ervan begreep (kijkt u zelf eventueel Knevel & vd Brink even terug en verbeter /vul aan).
Dat is idd wat hij daarover zei. En er zijn idd routes die redelijk druk bevaren worden, maar er zijn ook routes waar je soms dagen achtereen geen enkel schip tegenkomt.

Ik vind het maar niks allemaal. Ik ken volwassen kerels die bij een heftige storm van angst onder de tafel wegkruipen, die na dagen zeeziekte bijna in staat zijn om maar overboord te springen om zo een einde aan de ellende te maken (serieus, dat is wat zeeziekte met een mens kan doen, en óók ervaren zeelieden worden nog wel eens overvallen door zeeziekte) of die letterlijk gék worden van enkele dagen windstilte. En dat zijn niet eens solo-zeilers. Zeezeilen wordt ook wel eens "The art of napping" genoemd. Een normale nachtrust is er niet bij, zeker niet als solozeiler. Dan moet je het doen met echt korte tukjes, en mag je aandacht nooit verslappen.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 10:26:44 #164
91039 mstx
2x1/2 = 1/2 x 1/2
pi_72133414
Dus je wilt 3 jaar naar Afghanistan? Nou kind als dat je droom is ga je gang
De binnenlanden van Zimbabwe verkennen? Ga je gang
Met de ferrari van je vader naar China rijden? Tuurlijk joh
Naar de andere kant van de oceaan zwemmen? Ons wonderkind kan alles
2 jaar door een tropisch regenwoud zwerven? Schijt aan de betutteling, ons kind kan het wel hoor
👾
pi_72133459
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 22:38 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dát is het inderdaad. Ze offeren dat kind op aan hun publiciteitsgeilheid.
Me dunkt dat die ouders al langer zo waren.. Een reis van 7 jaar, en dan onderweg op zee een kind laten komen. Dat riekt ook naar aandachttrekkerij, maar wrs. hebben ze daardoor niet veel publiciteit gekregen. Dan probeer je het toch nog een keer?
pi_72133782
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 10:16 schreef Viking84 het volgende:
Ik vind het te zot voor woorden. Waarom moet ze per se nú de wereld rond? Ze gaat dit jaar naar havo 3. Nog 3 jaar en ze is zo vrij als een vogeltje. Ze kan best nog even wachten toch? Ik zou niet weten waarom voor haar andere regels moeten gelden dan voor andere kinderen. Bovendien lijkt het me niet goed voor haar ontwikkeling als ze haar schoolloopbaan ontbreekt voor iets zo groot als een wereldreis en dan weer in de schoolbankjes wil stappen. Nee, ik ben faliekant tegen .
Alsof ze op de middelbare school zoveel leert.

"The only thing that interferes with my learning is my education."
- Albert Einstein.

Reken maar dat een kind wat zo goed weet wat ze wilt uiteindelijk wel weer op d'r pootjes terecht komt.
  † In Memoriam † dinsdag 25 augustus 2009 @ 10:46:22 #167
159335 Boze_Appel
Vrij Fruit
pi_72133843
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 10:43 schreef Harlon het volgende:
Reken maar dat een kind wat zo goed weet wat ze wilt uiteindelijk wel weer op d'r pootjes terecht komt.
Of verzuipt, maar dan kunnen met de bekendeheid die ze nu krijgt gezellig een enorme stille tocht organiseren.
Carpe Libertatem
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 10:46:45 #168
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_72133848
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 10:26 schreef mstx het volgende:
Dus je wilt 3 jaar naar Afghanistan? Nou kind als dat je droom is ga je gang
De binnenlanden van Zimbabwe verkennen? Ga je gang
Met de ferrari van je vader naar China rijden? Tuurlijk joh
Naar de andere kant van de oceaan zwemmen? Ons wonderkind kan alles
2 jaar door een tropisch regenwoud zwerven? Schijt aan de betutteling, ons kind kan het wel hoor
Inderdaad. Daar heeft geen overheid zich mee te bemoeien. Dat is een zaak van de ouders.
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 10:16 schreef Viking84 het volgende:
de wereld rondzeilen is een stuk beter voor je ontwikkeling dan 3 havo hoor.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 10:51:40 #169
62292 MOVO
pi_72133954
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 10:43 schreef Harlon het volgende:

[..]

Alsof ze op de middelbare school zoveel leert.

"The only thing that interferes with my learning is my education."
- Albert Einstein.

Einstein was ook waarschijnlijk een autist.
pi_72134089
Van Bijsterveldt ziet solozeiltocht 13-jarige niet zitten

(Novum) - Staatssecretaris van Onderwijs Marja van Bijsterveldt (CDA) ziet het niet zitten dat de 13-jarige Laura Dekker een solozeiltocht om de wereld maakt.

"Een kind van 13 kan zichzelf niet onderwijzen, een boot gaande houden en een storm doorstaan", zei ze toen haar mening op Radio 1 werd gevraagd.
De vader van het meisje heeft er in diverse media al op gewezen dat het zeilen bij het meisje in het bloed zit.

De minister wees erop dat het meisje vanaf haar achttiende zoveel mag zeilen als ze wil. Dat is overigens niet helemaal waar. Jongeren tot 23 jaar moeten werken of onderwijs volgen totdat ze een diploma hebben. Anders krijgen ze een boete die kan oplopen tot 2250 euro.

Sociale vaardigheden

Net als de Raad voor de Kinderbescherming is Van Bijsterveldt van mening dat Dekker naar school moet en met leeftijdsgenoten moet omgaan om sociale vaardigheden te ontwikkelen.

Bron: Nu.nl
pi_72134092
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 10:51 schreef MOVO het volgende:

[..]

Einstein was ook waarschijnlijk een autist.
En uiteindelijk iemand die een hoge leerstoel had in Princeton. Op zich best okay gedaan dan.
pi_72134121
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 10:46 schreef ethiraseth het volgende:
Inderdaad. Daar heeft geen overheid zich mee te bemoeien. Dat is een zaak van de ouders.
De ouders hebben er (voorlopig) willens en wetens voor gekozen zich te vestigen in een land met veel overheidsbemoeienis.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 10:59:31 #173
62292 MOVO
pi_72134123
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 10:58 schreef Harlon het volgende:

[..]

En uiteindelijk iemand die een hoge leerstoel had in Princeton. Op zich best okay gedaan dan.
Dat verklaarde waarschijnlijk ook waarom hij het op school niet naar zijn zin had.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:01:06 #174
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_72134158
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 10:59 schreef ShadyLane het volgende:

[..]

De ouders hebben er (voorlopig) willens en wetens voor gekozen zich te vestigen in een land met veel overheidsbemoeienis.
En daarom geef ik ze groot gelijk een dikke middelvinger naar Nederland op te steken en naar Nieuw-Zeeland te gaan.

Sowieso, wat wil de kinderbescherming/rechter/schoolinspectie doen als dat meisje tch weggaat? Wordt de marine ingezet om haar terug te halen en haar ouders dan in de gevangenis te zetten en het kind bij een pleeggezin te plaatsen? Alsof dat zo lekker voor haar is.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:02:12 #175
267291 2-0
Met alle respect hoor, maar eh
pi_72134184
Goed plan, moet ze vooral doen...
Ik hoop alleen niet dat ze zwanger terug komt, en met 500 kg witte poeder in het vooronder.

Ik was 16, en ben het Wilhelminakanaal 2 keer overgestoken in een pioniertje. die "neus"van dat schip staat nog op mijn netvlies, en mijn hoornvlies trilt nog na van de scheepshoorn.
Weer of geen weer
pi_72134287
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 11:01 schreef ethiraseth het volgende:
En daarom geef ik ze groot gelijk een dikke middelvinger naar Nederland op te steken en naar Nieuw-Zeeland te gaan.
Ik ook. Liever dat dan hier blijven en jammeren dat er geen uitzonderingspositie wordt gecreeerd voor je.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:20:15 #177
62292 MOVO
pi_72134667
Voordeel van Nieuw Zeeland is dan wel dat je je kind naar school mag slaan.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:22:17 #178
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_72134722
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 11:06 schreef ShadyLane het volgende:

[..]

Ik ook. Liever dat dan hier blijven en jammeren dat er geen uitzonderingspositie wordt gecreeerd voor je.
Inderdaad, want stel je voor dat iemand in Nederland eens boven het maaiveld wilt uitkomen. dit soort mensen dienen als voorbeeld te dienen voor ons land, maar nee. Dit zijn de mensen die durven te gaan voor een droom en niet bang zijn voor wat de buitenwereld vindt. Houdingen die Nederlanders volkomen vreemd zijn. Je ziet het al aan de hele rel hierom: we kraken ze liever af en doen alsof de ouders mediageile mensen zijn die alleen hun kind willen uitbuiten voor wat geld.

[ Bericht 5% gewijzigd door ethiraseth op 25-08-2009 11:32:22 ]
pi_72134783
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 11:22 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Inderdaad, want stel je voor dat iemand in Nederland eens boven het maaiveld wilt uitkomen. dit soort mensen dienen als voorbeeld te dienen voor ons land, maar nee. Dit zijn de mensen die durven te gaan voor een droom en niet bang zijn voor wat de buitenwereld vind. Houdingen die Nederlanders volkomen vreemd zijn. Je ziet het al aan de hele rel hierom: we kraken ze liever af en doen alsof de ouders mediageile mensen zijn die alleen hun kind willen uitbuiten voor wat geld.
Nou, dat is dus precies wat ik denk: mediageil.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:31:54 #180
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_72134980
Want mensen die zelf zeven jaar op een boot hebben gezeten en daar een kind hebben gehad doen het inderdaad allemaal om de media aandacht en niet omdat ze waarlijk van zeilen en het avontuur houden.

Zegt wel genoeg over de spruitjesluchtmentaliteit van de Nederlander dat men alleen aan mediageilheid kan denken.
pi_72135024
ethiraseth, ik ben het voor het eerst helemaal met je eens.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:34:00 #182
256436 Whiskey_Tango
pi_72135038
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 11:31 schreef ethiraseth het volgende:

Zegt wel genoeg over de spruitjesluchtmentaliteit van de Nederlander dat men alleen aan mediageilheid kan denken.
Dus alles moet maar kunnen onder het motto 'eindelijk iemand die non-conformiteit niet schuwt'?
- W. Churchill
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:36:47 #183
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_72135110
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 11:34 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Dus alles moet maar kunnen onder het motto 'eindelijk iemand die non-conformiteit niet schuwt'?
Een hele hoop wel ja. Zolang je er anderen geen kwaad mee doet zie ik weinig reden om dingen te verbieden.
pi_72135140
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 11:24 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Nou, dat is dus precies wat ik denk: mediageil.
Vandaar dat het in het nieuws komt door de leerplichtambtenaar
pleased to meet you
pi_72135152
Mijn kind is 13 jaar en woont al 13 jaar bij ons in huis waardoor ze goed weet hoe het is om in een huis te wonen en te onderhouden.

Ik laat haar maar op haarzelf wonen dan...

dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:41:10 #187
256436 Whiskey_Tango
pi_72135237
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 11:36 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Een hele hoop wel ja. Zolang je er anderen geen kwaad mee doet zie ik weinig reden om dingen te verbieden.
Oh oké, en jij denkt dat een 13 jarige helemaal alleen zonder steun dit teweeg kan brengen? Dat "anderen geen kwaad mee doet" is wat mij betreft een reële optie als ik kijk waar die ouders dit kind voor door willen laten gaan.

Wat gebeurt er als dit meisje verongelukt op zee? Wat mij betreft moeten de ouders dan verantwoordelijkheid nemen dat ze een keuze hebben genomen die het kind kwaad kan doen om het zo maar te zeggen. Een 13 jarige kan dit simpelweg niet inschatten, dus de verantwoordelijkheid ligt ook niet bij haar.
- W. Churchill
pi_72135256
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 11:31 schreef ethiraseth het volgende:
Want mensen die zelf zeven jaar op een boot hebben gezeten en daar een kind hebben gehad doen het inderdaad allemaal om de media aandacht en niet omdat ze waarlijk van zeilen en het avontuur houden.

Lavenderr beweert dan ook dat de ouders die meid zitten te pushen .. dingen als 'Pa ik wil geen VWO doen maar HAVO, dat kan ik makkelijk en dan kan ik gaan zeilen' .. worden doodleuk genegeerd ..

Alsof een 13-jarige geen dromen kan hebben ..

Wat mij trouwens opvalt is dat er hier stug gesproken wordt van 13-jarig meisje, ze wordt over een paar dagen 14 .. blijft men maar hameren op dat 13 om haar kleiner te laten lijken dan zij is?
pleased to meet you
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:42:55 #189
256436 Whiskey_Tango
pi_72135277
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 11:42 schreef moussie het volgende:

[..]

Lavenderr beweert dan ook dat de ouders die meid zitten te pushen .. dingen als 'Pa ik wil geen VWO doen maar HAVO, dat kan ik makkelijk en dan kan ik gaan zeilen' .. worden doodleuk genegeerd ..

Alsof een 13-jarige geen dromen kan hebben ..

Wat mij trouwens opvalt is dat er hier stug gesproken wordt van 13-jarig meisje, ze wordt over een paar dagen 14 .. blijft men maar hameren op dat 13 om haar kleiner te laten lijken dan zij is?
Doe niet zo kleinzielig mens, 14 is nog veel te jong.
- W. Churchill
pi_72135374
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 11:42 schreef moussie het volgende:
Ja, dassooo.
Een week voor haar 14de verjaardag (13 dus) en een week na haar verjaardag maakt dat meisje een totaal ander meisje. Mafkees.
13 is 13.
pi_72135378
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 11:22 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Inderdaad, want stel je voor dat iemand in Nederland eens boven het maaiveld wilt uitkomen. dit soort mensen dienen als voorbeeld te dienen voor ons land, maar nee. Dit zijn de mensen die durven te gaan voor een droom en niet bang zijn voor wat de buitenwereld vindt. Houdingen die Nederlanders volkomen vreemd zijn. Je ziet het al aan de hele rel hierom: we kraken ze liever af en doen alsof de ouders mediageile mensen zijn die alleen hun kind willen uitbuiten voor wat geld.
Ik vind dit zulke onzin. "mensen die durven te gaan voor een droom"? Een kind van 13! Dat zijn dezelfde meisjes die je ziet bij idols, duizenden, durven allemaal te gaan voor hun droom hoor Zo knap is dat echt niet. Punt is dat die droom - als die er echt zit - net zo goed op haar achttiende waargemaakt kan worden, en ook dan - ik mis even hoe, maar goed - zal ze een voorbeeld voor Nederland zijn (??).
pi_72135400
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 11:41 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Oh oké, en jij denkt dat een 13 jarige helemaal alleen zonder steun dit teweeg kan brengen? Dat "anderen geen kwaad mee doet" is wat mij betreft een reële optie als ik kijk waar die ouders dit kind voor door willen laten gaan.

Wat gebeurt er als dit meisje verongelukt op zee? Wat mij betreft moeten de ouders dan verantwoordelijkheid nemen dat ze een keuze hebben genomen die het kind kwaad kan doen om het zo maar te zeggen. Een 13 jarige kan dit simpelweg niet inschatten, dus de verantwoordelijkheid ligt ook niet bij haar.
Wat gebeurt er als zij morgen de deur uitloopt en geraakt wordt door een automobilist? Zijn de ouders dan ook verantwoordelijk, ze hebben haar in haar eentje de straat op laten gaan, en dat dat risico erin zit weet iedereen?

En btw, zij kan dat wel inschatten, ze kent de zee op haar duimpje, zij weet beter wat de risico's zijn dan jij
pleased to meet you
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:46:57 #194
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_72135401
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 11:41 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Als ze verongelukt is dat dikke vette pech voor haar en heel erg vervelend voor haar ouders. Maar dat is de consequentie die gedragen dient te worden

Verder denk ik dat dit meisje een heel stuk wereldwijzer is dan haar leeftijdsgenoten (en waarschijnlijk ook dan een hele hoop 18+ers), dus dan gaan we het puur over arbitraire leeftijdsgrenzen hebben. Waar het voor mij op neerkomt is dat de overheid hier niks over dient te hebben te zeggen. Dit is iets tussen ouders en kind en als de ouders vinden dat het kind er klaar voor is, prima.
pi_72135431
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 11:36 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

2 kinderen van 5 jaar die lekker een potje gaan ne*ken doen niemand kwaad.
Toelaten dan maar?

*zucht*
pi_72135458
Nee ze mag niet hoor zegt de kinderrechter, ze moet naar school het liefst tuurlijk een zwarte school en voorbereid worden op onze heerlijke veilige multiculturele samenleving, om als ze een jaartje of drie ouder is naar onze heerlijk gezellige strandfeesten en dergelijke te gaan. Om op haar zeventiende na een stille tocht begraven te worden omdat ze toevallig op het verkeerde moment enkele gelukszoekers tegenkwam die haar een blond dom hoertje vonden.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:48:44 #197
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_72135473
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 11:47 schreef Matteüs het volgende:

[..]

2 kinderen van 5 jaar die lekker een potje gaan ne*ken doen niemand kwaad.
Toelaten dan maar?

*zucht*
Ja. Dat noemen ze ook wel doktertje spelen namelijk.
pi_72135494
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 11:42 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Doe niet zo kleinzielig mens, 14 is nog veel te jong.
Voor een gemiddeld kind wel ja .. maar dit is geen gemiddeld kind, dit is iemand die bewust gekozen heeft om een opleiding een niveau lager te doen om haar droom te kunnen realiseren en tegelijkertijd toch een diploma te halen.
pleased to meet you
pi_72135507
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 11:46 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Als ze verongelukt is dat dikke vette pech voor haar en heel erg vervelend voor haar ouders. Maar dat is de consequentie die gedragen dient te worden

Verder denk ik dat dit meisje een heel stuk wereldwijzer is dan haar leeftijdsgenoten (en waarschijnlijk ook dan een hele hoop 18+ers), dus dan gaan we het puur over arbitraire leeftijdsgrenzen hebben. Waar het voor mij op neerkomt is dat de overheid hier niks over dient te hebben te zeggen. Dit is iets tussen ouders en kind en als de ouders vinden dat het kind er klaar voor is, prima.
Nog 'n keer: hoe kom je hier op? Het kind doet havo, of zegt dat tegenwoordig niets meer? Het zeilt, dus het is wereldwijs? Ik zag gewoon 'n dertienjarigkind, hooguit een beetje wijsneuzerig (wat anders is dan wijs), doordat tientallen mensen om haar heen haar doen denken dat ze speciaal is.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:49:50 #200
256436 Whiskey_Tango
pi_72135519
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 11:46 schreef moussie het volgende:

[..]

Wat gebeurt er als zij morgen de deur uitloopt en geraakt wordt door een automobilist? Zijn de ouders dan ook verantwoordelijk, ze hebben haar in haar eentje de straat op laten gaan, en dat dat risico erin zit weet iedereen?

En btw, zij kan dat wel inschatten, ze kent de zee op haar duimpje, zij weet beter wat de risico's zijn dan jij
Dat eerste is een zuivere drogredenering waar ik niet eens op in ga zo idioot.

Ten tweede, ik denk dat ik met mijn verstand aardig wat meer risico's kan inschatten dan een 13 jarige, misschien ben ik dan wel geen rasechte zeiler, maar ik weet wél welke gevaren ze tegemoet gaat en de lange termijn gevolgen van weinig beweging krijgen en afgezonderd zijn van mensen in een fase waar je opgroeit.
- W. Churchill
pi_72135529
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 11:46 schreef ethiraseth het volgende:
Verder denk ik dat dit meisje een heel stuk wereldwijzer is dan haar leeftijdsgenoten (en waarschijnlijk ook dan een hele hoop 18+ers), dus dan gaan we het puur over arbitraire leeftijdsgrenzen hebben.
LOL.

Gisteren vertelde de advocaat doodleuk dat dat kind van een sessie bij de rechter al helemaal neerslachtig, ziekelijk en wit was van de druk die op haar stond.
Gevalletje "ik kan de wereld aan"... toch?

Houd toch op zeg...
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:50:42 #202
256436 Whiskey_Tango
pi_72135546
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 11:49 schreef moussie het volgende:

[..]

Voor een gemiddeld kind wel ja .. maar dit is geen gemiddeld kind, dit is iemand die bewust gekozen heeft om een opleiding een niveau lager te doen om haar droom te kunnen realiseren en tegelijkertijd toch een diploma te halen.
Juist, dat getuigd van stupiditeit.
- W. Churchill
pi_72135561
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 11:48 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Ja. Dat noemen ze ook wel doktertje spelen namelijk.
Waar en hoe ben jij opgegroeid?
Doktertje spelen is wel ff wat anders dan echt ne*ken...
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:51:17 #204
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_72135562
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 11:49 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Dat eerste is een zuivere drogredenering waar ik niet eens op in ga zo idioot.

Ten tweede, ik denk dat ik met mijn verstand aardig wat meer risico's kan inschatten dan een 13 jarige, misschien ben ik dan wel geen rasechte zeiler, maar ik weet wél welke gevaren ze tegemoet gaat en de lange termijn gevolgen van weinig beweging krijgen en afgezonderd zijn van mensen in een fase waar je opgroeit.
Nee, dat weet je niet. je DENKT het te weten omdat je "volwassen" bent.
pi_72135597
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 11:50 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Inderdaad...

Ze proberen dat kind zo krampachtig te verdedigen dat ze dat niet eens snappen.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:52:58 #206
256436 Whiskey_Tango
pi_72135616
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 11:51 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

En waarom zou ik er van uit moeten gaan dat een 13 jarig kind (soon to be 14 moussie ) net zoveel verstand en rationeel denkend vermogen heeft als een volwassene?

Het feit dat ze jarenlang ronddobberde op een bootje maakt voor mij geen reet uit, het feit dat ze in haar eentje op die leeftijd de wereldzeeën over wil met alle risico's van dien, en zelfs haar VWO in de wind wil gooien getuigd van puur irrationeel denken en stupiditeit pur sang.
- W. Churchill
pi_72135636
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 11:51 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Dit doet me vermoeden dat jij ook rond de 13 jaar bent. Een volwassen iemand met enig denkvermogen zegt niet zulke domme dingen.
pi_72135639
quote:

[..]

Dat is inderdaad enorm bewonderingswaardig En nog steeds zie ik niet waarom die droom niet alsnog gerealiseerd kan worden als ze achttien is en haar opleiding - waar ze volgens jou zo bewust voor heeft gekozen - voltooit heeft.
pi_72135641
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 11:50 schreef Matteüs het volgende:

[..]

LOL.

Gisteren vertelde de advocaat doodleuk dat dat kind van een sessie bij de rechter al helemaal neerslachtig, ziekelijk en wit was van de druk die op haar stond.
Gevalletje "ik kan de wereld aan"... toch?

Houd toch op zeg...
tja, het is niet leuk als je te horen krijgt dat ze je willen onderzoeken in een andere omgeving .. oftewel, uit huis plaatsen .. dat ze daarvan ziek, wit en neerslachtig wordt toont alleen maar dat die meid terdege beseft wat er gezegd is .. dat het dus geen dom blondje is die 'wel even doet'
pleased to meet you
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:54:41 #210
62292 MOVO
pi_72135671
Ze komt helemaal niet volwassen over, eerder als een kleuter met een fittie.......
pi_72135689
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 11:53 schreef Taurus het volgende:

[..]

Dat is inderdaad enorm bewonderingswaardig En nog steeds zie ik niet waarom die droom niet alsnog gerealiseerd kan worden als ze achttien is en haar opleiding - waar ze volgens jou zo bewust voor heeft gekozen - voltooit heeft.
Is het nou zo moeilijk om te begrijpen dat zij geen record meer kan vestigen als zij een paar jaar ouder is?
pleased to meet you
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:55:31 #212
256436 Whiskey_Tango
pi_72135698
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 11:53 schreef moussie het volgende:

[..]

tja, het is niet leuk als je te horen krijgt dat ze je willen onderzoeken in een andere omgeving .. oftewel, uit huis plaatsen .. dat ze daarvan ziek, wit en neerslachtig wordt toont alleen maar dat die meid terdege beseft wat er gezegd is .. dat het dus geen dom blondje is die 'wel even doet'

ZE IS 13!!!

Natuurlijk is ze een dom blondje, wat verwacht je dan, een nieuwe Einstein op die leeftijd? Jezus man, ik wordt hier gek dat iedere keer een kind gelijkgesteld wordt aan een volwassene qua denkvermogen. Zijn jullie nou zo onwetend en naïef?
- W. Churchill
pi_72135714
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 11:53 schreef moussie het volgende:

[..]

Ja lol... zo kun je het ook uitleggen... als je er geen verstand van hebt en je mening door wil drukken.
Feit is dat het kind nog niet genoeg incasseringsvermogen heeft. Zo iemand laat je niet alleen de wereldzeeën rondvaren. Period.
pi_72135761
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 11:55 schreef moussie het volgende:

[..]

Is het nou zo moeilijk om te begrijpen dat zij geen record meer kan vestigen als zij een paar jaar ouder is?
Is dat de droom? een record vestigen? Stuk minder mooi dan de zeilervaring voor alle wijsheid etc., als dat de reden is vind ik dat subjectief gezien al helemaal onzinnig.
pi_72135780
quote:

[..]

Goh, jammer dan. Slik de keutel maar door. Wordt je groot van.

Of vind je dat alles maar moet kunnen? Ik wil namelijk naar de maan... gewoon, ff een recordje verbreken.
Enkel houdt de ESA en NASA me tegen.

Zeg er eens wat van dan.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:57:57 #216
62292 MOVO
pi_72135781
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 11:55 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

ZE IS 13!!!

Natuurlijk is ze een dom blondje, wat verwacht je dan, een nieuwe Einstein op die leeftijd? Jezus man, ik wordt hier gek dat iedere keer een kind gelijkgesteld wordt aan een volwassene qua denkvermogen. Zijn jullie nou zo onwetend en naïef?
Al die reacties hier: moet kunnen, klein burgelijk denken, haar droom, zeer volwassen...
Ik denk dat deze types ook aan een kind van drie vragen: wat wil je?
pi_72135803
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 11:50 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Nee dat laat zien dat het haar eigen droom is en dat zij er goed over na heeft gedacht, ze kan de HAVO doenop haar sloffen, blijkt ook uit het feit dat zij 1 jaar voorloopt, en dat zij die keuze heeft gemaakt om haar droom te kunnen realiseren .. of te wel een slimme meid die gaat voor haar droom
pleased to meet you
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 11:58:41 #218
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72135804
quote:

[..]

In dit geval kun je je ook afvragen waarom dat record nog niet gevestigd is.
pi_72135870
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 11:58 schreef moussie het volgende:

[..]

Nee dat laat zien dat het haar eigen droom is en dat zij er goed over na heeft gedacht, ze kan de HAVO doenop haar sloffen, blijkt ook uit het feit dat zij 1 jaar voorloopt, en dat zij die keuze heeft gemaakt om haar droom te kunnen realiseren .. of te wel een slimme meid die gaat voor haar droom
Hmmm... goed punt.

Mijn dochter van 13 heeft 13 jaar bij ons in huis gewoond en weet hoe het is en hoe je het moet onderhouden. Ze wil stoppen met school om al haar tijd in het huis te steken omdat ze nu direct op haarzelf wil wonen.

Gezien je redenering moet dit maar doorgaan. Wat vind jij moussie?
pi_72135879
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 11:58 schreef Marrije het volgende:

[..]

In dit geval kun je je ook afvragen waarom dat record nog niet gevestigd is.
Omdat het gros van de apparatuur die zij meeneemt nog redelijk recent is, zonder dat spul is het risico te groot
pleased to meet you
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:01:58 #221
256436 Whiskey_Tango
pi_72135894
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 11:58 schreef moussie het volgende:

[..]

Hoe vaak ik het ook zeg, volgens mij dringt het gewoon niet door hé? Een kind op die leeftijd kán er simpelweg niet goed over nadenken. Ik heb al menig interview gezien met psychologen die dat ook beamen, op die leeftijd kan je gewoon niet goed genoeg nadenken over de implicaties van je acties op zowel korte als lange termijn. Ze ziet waarschijnlijk alleen "Diploma haal ik op de boot wel, en die golven ben ik gewend, ik ben er klaar voor " want zo redeneert een kind van die leeftijd.

Ik vindt het werkelijk belachelijk dat er gesteld wordt dat ze ook maar in de verste verte een rationele inschatting zou kúnnen maken over de risico's die hier aan gebonden zitten. En mocht ze het overleven dan moet ze haar hele leven nog leven met een sociale achterstand.

Het is maar wat je over hebt voor een notitie in een nietszeggend boek.
- W. Churchill
pi_72135920
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 12:00 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Hmmm... goed punt.

Mijn dochter van 13 heeft 13 jaar bij ons in huis gewoond en weet hoe het is en hoe je het moet onderhouden. Ze wil stoppen met school om al haar tijd in het huis te steken omdat ze nu direct op haarzelf wil wonen.

Gezien je redenering moet dit maar doorgaan. Wat vind jij moussie?
Nope, want jouw kind wil wel stoppen met school
pleased to meet you
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:03:33 #223
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72135933
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 12:01 schreef moussie het volgende:

[..]

Omdat het gros van de apparatuur die zij meeneemt nog redelijk recent is, zonder dat spul is het risico te groot
En niet omdat het op die leeftijd wellicht onverantwoord is?
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:04:33 #224
256436 Whiskey_Tango
pi_72135963
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 12:01 schreef moussie het volgende:

[..]

Professionele teams in de Volvo Ocean Race slaan ook te pletter op z'n tijd, en dat zijn de méést dure en geavanceerde boten die de wereld kent. Laat me niet lachen als je nu zegt dat deze Laura hier over beschikt.

Ze heeft A) de leeftijd niet van die professionals, B) niet de ervaring van deze professionals, C) niet het apparatuur van deze professionals, D) ze zit niet in een heel team.

Denk je werkelijk, maar dan ook wérkelijk dat risico's voor haar ingeperkt kunnen worden?
- W. Churchill
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:04:39 #225
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_72135965
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 11:52 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

En waarom zou ik er van uit moeten gaan dat een 13 jarig kind (soon to be 14 moussie ) net zoveel verstand en rationeel denkend vermogen heeft als een volwassene?

Het feit dat ze jarenlang ronddobberde op een bootje maakt voor mij geen reet uit, het feit dat ze in haar eentje op die leeftijd de wereldzeeën over wil met alle risico's van dien, en zelfs haar VWO in de wind wil gooien getuigd van puur irrationeel denken en stupiditeit pur sang.
Voor dit soort mensen zijn diplomas niet belangrijk. Denk je nou echt dat het haar wat interesseert dat ze nu geen latijnse grammatica leert, of weet wanneer de tachtig-jarige oorlog was en waarom die werd gevochten?

maar gooi het allemaal maar op stupiditeit, want dan hoef je je eigen burgerlijke wereldbeeldje niet aangevallen te zien worden hè.
pi_72135980
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 12:01 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Hoe vaak ik het ook zeg, volgens mij dringt het gewoon niet door hé? Een kind op die leeftijd kán er simpelweg niet goed over nadenken. Ik heb al menig interview gezien met psychologen die dat ook beamen, op die leeftijd kan je gewoon niet goed genoeg nadenken over de implicaties van je acties op zowel korte als lange termijn. Ze ziet waarschijnlijk alleen "Diploma haal ik op de boot wel, en die golven ben ik gewend, ik ben er klaar voor " want zo redeneert een kind van die leeftijd.

Ik vindt het werkelijk belachelijk dat er gesteld wordt dat ze ook maar in de verste verte een rationele inschatting zou kúnnen maken over de risico's die hier aan gebonden zitten. En mocht ze het overleven dan moet ze haar hele leven nog leven met een sociale achterstand.

Tuurlijk.
Dat kind haar grootste drijfveer is natuurlijk dat record EN de aandacht/aanzien van haar leeftijdgenootjes. Zo denken kinderen.

Maarja, als dat onomstotelijk wordt aangetoond zijn alle andere argumenten ineens overbodig en vallen we terug in osn dagelijks leventje waar weinig spannends gebeurd.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:06:29 #227
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72136011
Ik vind de quote die ik hier al eerder heb geplaatst goed weergeven wat haar gedachtengang / belevingswereld is:
quote:
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:06:35 #228
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_72136014
quote:

[..]

Je doet net alsof ze een wonderkind is Het zal allemaal best dat ze zelfstandig is opgegroeid en dat ze "voor" ligt op de rest van haar leeftijdsgenootjes maar dat maakt haar nog niet "speciaal". Ik zie dan ook geen enkele reden om voor haar een uitzonderingspositie te handhaven.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:06:43 #229
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_72136018
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 12:04 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Professionele teams in de Volvo Ocean Race slaan ook te pletter op z'n tijd, en dat zijn de méést dure en geavanceerde boten die de wereld kent. Laat me niet lachen als je nu zegt dat deze Laura hier over beschikt.

Ze heeft A) de leeftijd niet van die professionals, B) niet de ervaring van deze professionals, C) niet het apparatuur van deze professionals, D) ze zit niet in een heel team.

Denk je werkelijk, maar dan ook wérkelijk dat risico's voor haar ingeperkt kunnen worden?
Waarom zou dat kind zo nodig beschermt moeten worden? Bah, die risicobeperking van mensen tegenwoordig. Alles moet maar veilig worden en er mag helemaal niks gebeuren meer want oh oh oh, stel je voor.

Ja, ze kan te pletter slaan. So fucking what. Ze kan ook overreden worden. Mensen moeten weer eens dingen durven en niet elk risico minimaliseren. Ja, dan gaan er mensen dood. So fucking what. dat hoort erbij.
pi_72136020
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 12:03 schreef moussie het volgende:

[..]

Nope, want jouw kind wil wel stoppen met school
Maar het is haar droom. Dat was jouw beweegreden.
Daarbij heeft ze de basisschool goed doorlopen. Dus de basis heeft ze. "Basisschool" in de zin van basis... basis voor het leven.

Dus je nope slaat nergens op. Andere reden? Of mag ze het nu opeens van je?
pi_72136079
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 12:04 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Voor dit soort mensen zijn diplomas niet belangrijk. Denk je nou echt dat het haar wat interesseert dat ze nu geen latijnse grammatica leert, of weet wanneer de tachtig-jarige oorlog was en waarom die werd gevochten?

maar gooi het allemaal maar op stupiditeit, want dan hoef je je eigen burgerlijke wereldbeeldje niet aangevallen te zien worden hè.
Natuurlijk interesseert op dit moment latijn en geschiedenis haar niet. Op dit moment wil Laura'tje haar zinnetje doordrukken, dát interesseert haar.
Want 13 he (ja Moussie, bijna 14).
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:08:49 #232
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_72136080
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 12:06 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Maar het is haar droom. Dat was jouw beweegreden.
Daarbij heeft ze de basisschool goed doorlopen. Dus de basis heeft ze. "Basisschool" in de zin van basis... basis voor het leven.

Dus je nope slaat nergens op. Andere reden? Of mag ze het nu opeens van je?
Van mij mag ze als ze van jou toestemming krijgt.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:08:55 #233
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_72136083
Ik vraag me af waarom de media hierover is ingelicht. Met wat voor doel?
*Hosselcopter*
pi_72136098
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 12:06 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Waarom zou dat kind zo nodig beschermt moeten worden? Bah, die risicobeperking van mensen tegenwoordig. Alles moet maar veilig worden en er mag helemaal niks gebeuren meer want oh oh oh, stel je voor.

Ja, ze kan te pletter slaan. So fucking what. Ze kan ook overreden worden. Mensen moeten weer eens dingen durven en niet elk risico minimaliseren. Ja, dan gaan er mensen dood. So fucking what. dat hoort erbij.
Sjezus. Ben je nou echt zo fucking stupid?
Het is toch wel ff wat anders als de risico's vooraf bekend zijn. En de mate van de risico's.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:09:45 #235
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_72136110
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 12:08 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Natuurlijk interesseert op dit moment latijn en geschiedenis haar niet. Op dit moment wil Laura'tje haar zinnetje doordrukken, dát interesseert haar.
Want 13 he (ja Moussie, bijna 14).
En waarom is latijn leren belangrijker dan de ervaring van de wereld rondzeilen? Volgens mij passen dit soort plannen niet in jouw wereldbeeld van wat een 13jarige moet doen en vinden en dus mag ze het niet.
pi_72136112
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 12:08 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Van mij mag ze als ze van jou toestemming krijgt.
Ik hoop serieus dat jij geen kinderen hebt... of nog krijgt.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:10:55 #237
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72136132
13 of 14, dat is nog geen 16 en al helemaal nog geen 18, dus of ze nou 13 of 14 is maakt ook niet uit. Ze is te jong, want minderjarig. En daarom is er een leeftijdsgrens, omdat je altijd wijsneuzen en lanterfanters er tussen hebt.
pi_72136134
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 12:01 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Je hebt wel een boel veronderstellingen hier ..
psychologen die beamen dat het gemiddelde kind zus of zo is en eindigen met 'waarschijnlijk denkt zij zo' ..

en tja, dit kind zit een riant deel van haar leven op zee, dus haar inschatting is wel degelijk rationeel, ze heeft het namelijk allemaal al meegemaakt op die verre reizen, de stormen, de golven, de windstiltes etc, en ze heeft al soortgelijke periodes (3 weken) alleen zitten zeilen .. dus zij kent zowel de wateren als de techniek als de impact van de eenzaamheid
pleased to meet you
pi_72136150
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 12:08 schreef Dibble het volgende:
Ik vraag me af waarom de media hierover is ingelicht. Met wat voor doel?
Publiciteit
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:11:56 #240
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_72136163
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 12:09 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Het is toch wel ff wat anders als de risico's vooraf bekend zijn. En de mate van de risico's.
Ik ben stom omdat ik geen problemen zie in mensen te laten doen wat ze willen? Ok.

Je bent gewoon een bang, angstig mensje die jaloers is dat andere mensen wel dingen durven.
pi_72136175
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 12:10 schreef moussie het volgende:

[..]

psychologen die beamen dat het gemiddelde kind zus of zo is en eindigen met 'waarschijnlijk denkt zij zo' ..

en tja, dit kind zit een riant deel van haar leven op zee, dus haar inschatting is wel degelijk rationeel, ze heeft het namelijk allemaal al meegemaakt op die verre reizen, de stormen, de golven, de windstiltes etc, en ze heeft al soortgelijke periodes (3 weken) alleen zitten zeilen .. dus zij kent zowel de wateren als de techniek als de impact van de eenzaamheid
Dat geld voor mijn dochter van 13 die op haarzelf wil wonen ook...
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:13:03 #242
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_72136200
quote:

[..]

Ik hoop serieus dat jij geen kinderen hebt... of nog krijgt.
Ja, want stel je voor dat mensen anders denken dan jij.

Ik hoop dat jij geen kinderen hebt of krijgt, want wat zullen dat een zielige kindertjes worden zeg.
pi_72136204
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 12:11 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Ik ben stom omdat ik geen problemen zie in mensen te laten doen wat ze willen? Ok.

Je bent gewoon een bang, angstig mensje die jaloers is dat andere mensen wel dingen durven.
Dank dat je mijn uitspraak bevestigd.
pi_72136214
quote:

[..]

Ga jij nog wel eens de straat op? Ik bedoel maar, er worden dagelijks mensen aangereden, soms met dodelijke afloop, de risico's zijn bekend, dus het lijkt me verstandig om binnen te blijven zitten
pleased to meet you
pi_72136231
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 12:13 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Ik hoop dat jij geen kinderen hebt of krijgt, want wat zullen dat een zielige kindertjes worden zeg.
Jij kunt niet ouder zijn dan 15... klopt?
pi_72136257
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 12:10 schreef moussie het volgende:

[..]

13 jaar-rationeel. Op de 1 of andere manier wringt dat een beetje.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:15:04 #247
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_72136263
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 12:14 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Jij kunt niet ouder zijn dan 15... klopt?
25, sorry.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:15:30 #248
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_72136277
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 12:13 schreef moussie het volgende:

[..]

Ga jij nog wel eens de straat op? Ik bedoel maar, er worden dagelijks mensen aangereden, soms met dodelijke afloop, de risico's zijn bekend, dus het lijkt me verstandig om binnen te blijven zitten
Ja want de straat opgaan om bv naar school te gaan is net zoiets als de wereld rond zeilen
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:16:05 #249
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_72136292
quote:

[..]

Maar in huis gebeuren de meeste ongelukken.
pi_72136296
Volgens NOVA is dit de hyves van Laura: http://lautjuhh5.hyves.nl/
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:16:46 #251
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_72136317
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 12:15 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Ja want de straat opgaan om bv naar school te gaan is net zoiets als de wereld rond zeilen
Als je de wereld rondzeilt neem je veel meer voorzorgsmaatregelen dan wanneer je naar school gaat. Zou me niks verbazen als het veiliger is om te doen uiteindelijk.
pi_72136330
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 12:15 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Als je met je armen het flapperen van de zeilen nadoet wel hoor
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:17:51 #253
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_72136349
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 12:13 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Echt fuckin mongool. Dit is niet anders denken. Dit is gewoon een grafkind wat zeurt over iets wat haar fuckin breintje te boven gaat en zo rechters en andere rechtsinstanties van hun werk afhoud. Ze heeft toch Nieuw-Zeelands nationaliteit. Nou, dan snap ik al deze media aandacht niet. Tief gewoon op naar Nieuw-Zeeland en ga lekker op je kayak ronddobberen en laat niets van je horen.

Zo sad dit..
*Hosselcopter*
pi_72136357
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 12:14 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

13 jaar-rationeel. Op de 1 of andere manier wringt dat een beetje.
Hangt af van je ervaring ..

je vertrouwt er toch op dat je 13/14-jarige een rationele inschatting kan maken van de gevaren in het verkeer, die laat je ook alleen gaan terwijl je weet wat er kan gebeuren.

Nou dit meisje heeft iets soortgelijks op het water, zij heeft meer zeilervaring dan menige volwassene, dus die kan een rationele inschatting maken van de risico's op het water
pleased to meet you
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:18:34 #255
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_72136370
Ik zag haar gisteren op de tv en was verbaast : ze ziet eruit als een brugpiepertje

Ik hoop wel dat ze nergens aan land hoeft te gaan als daar geen volwassen bekende van haar klaarstaat om haar op te vangen en te beschermen. Anders kon haar ze wel 's iets erg akeligs overkomen
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_72136378
quote:

[..]

Mja... blijkt maar weer hoe beperkt je na kunt denken.
Verkeer is geregeld. We hebben stoepen waar kids over kunnen lopen, oversteekplaatsen, stoplichten die helpen etc... das op zee wel anders, hoe goed laura de zee ook kent.
Tuurlijk, ons verkeer kent uitzonderingen waarbij het toch mis kan gaan en ongelukken gebeuren. Die nemen we als samenleving voor lief omdat je anders te beperkt wordt in je ontwikkeling.

De zee kent veel meer uitzonderingen die laura nooit allemaal kan inschatten. Nog maar niet te spreken dat ze zielloos alleen is als er een probleem op haar afkomt. Ze kan niets delen of zich gesterkt voelen en zal in haar uppie de angst moeten overwinnen. Een satelliettelefoon helpt dan niet.
Das voor een 30 jarige al heel wat. (lees de verslagen van die haar voorgingen) Laat staan voor een 13 jarige.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:19:38 #257
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_72136409
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 12:16 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Als je de wereld rondzeilt neem je veel meer voorzorgsmaatregelen dan wanneer je naar school gaat. Zou me niks verbazen als het veiliger is om te doen uiteindelijk.
Dus laten we een 13 jarige de wereld maar rondreizen omdat het statisch gezien misschien veiliger is?
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:20:38 #258
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_72136442
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 12:19 schreef -Techno- het volgende:

[..]

Dus laten we een 13 jarige de wereld maar rondreizen omdat het statisch gezien misschien veiliger is?
Waarom niet? De enige reden om het niet te doen is die ziekelijke behoefte om mensen voor alles te behoeden.
pi_72136450
Een 13 jarige alleen met 15 meter hoge golven in the middle of nowhere. Masten kunnen knappen midden in de oceaan, enorme tankers doorkruisen de oceanen en het vergt veel coordinatie en inzicht om daar niet door verpletterd te worden. De stilte is gekmakend bij tijden.

Dat zo'n kind de consequenties niet overziet is begrijpelijk. Maar dat die ouders zo super naief zijn dat ze dat kind rustig zouden laten gaan met al die enorme risico's.. ik vind dat verstandsverbijsterend.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:21:37 #260
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_72136476
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 12:17 schreef Dibble het volgende:

[..]

Echt fuckin mongool. Dit is niet anders denken. Dit is gewoon een grafkind wat zeurt over iets wat haar fuckin breintje te boven gaat en zo rechters en andere rechtsinstanties van hun werk afhoud. Ze heeft toch Nieuw-Zeelands nationaliteit. Nou, dan snap ik al deze media aandacht niet. Tief gewoon op naar Nieuw-Zeeland en ga lekker op je kayak ronddobberen en laat niets van je horen.

Zo sad dit..
Dat wilde ze ook. Maar anderen hebben er een hele heisa van gemaakt, tot aan staatssecretarissen die zich er mee bemoeien en zich erover in de media uitlaten.
pi_72136495
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 12:20 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Waarom niet? De enige reden om het niet te doen is die ziekelijke behoefte om mensen voor alles te behoeden.
Dus jij plaatst ouders die hun 13-jarige kinderen willen behoeden voor reeële gevaren onder de noemer ziekelijk?
pi_72136518
Laten we maar zeggen wat hier de hoofdrol speelt:

- kind dat prikkels in de buik heeft van een spannende onderneming op bekende kinderlijke/naïeve wijze
- ouders die het wel zien zitten omdat ze dan boven de rest uitsteken en kunnen pronken

De rest is niet goed over nagedacht en ik betwijfel of die familie daar wel toe in staat is.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:23:44 #263
256436 Whiskey_Tango
pi_72136522
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 12:22 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Dus jij plaatst ouders die hun 13-jarige kinderen willen behoeden voor reeële gevaren onder de noemer ziekelijk?
Tja, sommige mensen.
- W. Churchill
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:24:24 #264
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_72136540
quote:

[..]

Laat dat kind alsjeblieft nog even kind zijn, ze mag dan wel "voor" liggen op haar leeftijdsgenootjes maar dat maakt haar nog geen volwassene die rationele beslissingen kan nemen.
pi_72136546
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 12:21 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Dat wilde ze ook. Maar anderen hebben er een hele heisa van gemaakt, tot aan staatssecretarissen die zich er mee bemoeien en zich erover in de media uitlaten.
O ja, en zelf timmeren ze helemaal niet aan de weg he?
O wacht, er staat een site van Laura op stapel, waar nu heel hard aan gewerkt wordt.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:25:31 #266
62292 MOVO
pi_72136571
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 12:16 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Maar in huis gebeuren de meeste ongelukken.
Drogredenatie hetgeen door swets al onderuitgehaald is, maar goed nog een keer dan:
Bij 20% van de ongelukken was de bestuurder onderinvloed bij 80% van de ongelukken de bestuurder nuchter. Dus we kunnen allemaal beter dronken achter het stuur gaan zitten....
pi_72136594
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 12:18 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Mja... blijkt maar weer hoe beperkt je na kunt denken.
Verkeer is geregeld. We hebben stoepen waar kids over kunnen lopen, oversteekplaatsen, stoplichten die helpen etc... das op zee wel anders, hoe goed laura de zee ook kent.
Tuurlijk, ons verkeer kent uitzonderingen waarbij het toch mis kan gaan en ongelukken gebeuren. Die nemen we als samenleving voor lief omdat je anders te beperkt wordt in je ontwikkeling.
Jij hebt vast nog nooit gehoord van scheepvaartroute's
quote:
De zee kent veel meer uitzonderingen die laura nooit allemaal kan inschatten. Nog maar niet te spreken dat ze zielloos alleen is als er een probleem op haar afkomt. Ze kan niets delen of zich gesterkt voelen en zal in haar uppie de angst moeten overwinnen. Een satelliettelefoon helpt dan niet.
Das voor een 30 jarige al heel wat. (lees de verslagen van die haar voorgingen) Laat staan voor een 13 jarige.
Zij zeilt al jaren alleen voor periodes langer dan die etappes dat ze op die wereldreis wil doen, dat negeer je even .. jij blijft doorgaan met haar neerzetten als klein dom blondje dat tegen zichzelf beschermd moet worden
pleased to meet you
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:27:08 #268
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72136610
quote:

[..]

Nee hoor, dat is niet de enige reden. Als je dit toestaat dan is het hek van de dam natuurlijk. Dan voorspel ik namelijk dat er een heleboel kinderen voor een jaar of een half lekker naar Marokko or where ever gaan, ze hebben immers al in het voren geleerd en daar kunnen ze via de computer online ook wel het een en ander doen.

Daarbij, als je vindt dan een 13-jarige alleen de wereld rond kan zeilen, dan kan haar, bij wijze van spreken, 10 jarige zusje dat ook?
pi_72136611
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 12:24 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

O ja, en zelf timmeren ze helemaal niet aan de weg he?
O wacht, er staat een site van Laura op stapel, waar nu heel hard aan gewerkt wordt.
tja, als je dan toch een keer in de media bent
pleased to meet you
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:27:15 #270
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_72136613
de ouders van dat kind zijn niet goed bij hun hoofd! dat is alles wat ik erover kan zeggen.
Laat dat kind (want dát is het!!) kind zijn. Geen enkel meisje van 13 kan zichzelf over de hele wereld redden op een zeilboot.
Ze meert aan in Afrika, wordt direct verkracht en beroofd...ow ow wat kand at kind zelfstandig zijn zeg!

Nee...die ouders...die zijn ziek in hun hoofd!!
Liever één keer met Sneeuwwitje, dan zeven keer met de dwergen.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:28:22 #271
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72136637
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 12:26 schreef moussie het volgende:

[..]

[..]

Zij zeilt al jaren alleen voor periodes langer dan die etappes dat ze op die wereldreis wil doen, dat negeer je even .. jij blijft doorgaan met haar neerzetten als klein dom blondje dat tegen zichzelf beschermd moet worden
nou ja, wees eerlijk, ze is 13, minderjarig.
pi_72136646
quote:
.. jij blijft doorgaan met haar neerzetten als klein dom blondje dat tegen zichzelf beschermd moet worden
Bijna. Het is:

Ik blijft doorgaan met haar neerzetten als een naïef kind dat tegen zichzelf beschermd moet worden.

Zoals zoveel kinderen trouwens.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:28:58 #273
256436 Whiskey_Tango
pi_72136663
quote:

[..]

Dat is ze dan ook, een gedesillusioneerd, wijsneuzig, onvolwassen, verwaand, vervelend rotkind dat meent dat ze een uitzondering op de regel is of behoort te zijn.

Ze is 13, doet havo, en heeft zeilen als hobby. Hoe de neuk maakt dat haar geschikt om twee jaar alleen op de wereldzeeën rond te dobberen? "Oh maar ze heeft al eerder een paar week alleen gezeild". Ja dus? Hoe is dat in godsnaam te vergelijken met 2 jaar..

"Ja maar in 't verkeer kan ze ook dood gaan". Domme drogredenatie.
- W. Churchill
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:29:08 #274
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_72136666
een kind is een kind....en op je 13e ben je gewoon een kind, klaar!
pi_72136696
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 12:18 schreef moussie het volgende:

[..]

Hangt af van je ervaring ..

je vertrouwt er toch op dat je 13/14-jarige een rationele inschatting kan maken van de gevaren in het verkeer, die laat je ook alleen gaan terwijl je weet wat er kan gebeuren.

Nou dit meisje heeft iets soortgelijks op het water, zij heeft meer zeilervaring dan menige volwassene, dus die kan een rationele inschatting maken van de risico's op het water
Het gaat er toch ook niet om dat ze niet mag zeilen. In de schoolvakantie heeft ze tijd genoeg om naar Nova Zembla te zeilen.

Het gaat erom of dat meisje op recordjacht mag, meer is het niet. En het record bestaat uitsluitend in het jong zijn. De offers en gevaren die dat voor haar ontwikkeling meebrengt zijn juist de reden voor dat het record te halen is.

Met dat zeilen zelf zal het wel goed komen, de vraag is wat twee jaar grotendeels alleen zijn met haar geestelijke en sociale ontwikkeling doet, terwijl je ook nog vraagtekens kunt hebben bij haar lichamelijke ontwikkeling.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:31:44 #276
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_72136741
quote:

[..]

Waarom negeer je het feit dat niet alle wateren/havens even "vriendelijk" zijn?
quote:
[..]

En jij blijft der neerzetten alsof ze een wonderkind is.....
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:33:14 #277
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_72136805
Los van de leerprlicht!! Ik werk zelf in het onderwijs...en als een Marokkaans kind een week eerder vakantie wil, om naar Marokko te kunnen, mag dat niet, want dan mist het een week onderwijs en dat is volgens de leerplichtambtenaar onaanvaardbaar.

Zo'n grietje zou 2 jaar mogen missen puur omdat pappie en mammie willen dat ze in de recordboeken komt????? Kom op zeg...de wereld op z'n kop!
waar zijn we in dit land mee bezig! waar zijn die ouders mee bezig?
pi_72136857
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 12:04 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Die vergelijking slaat natuurlijk nergens op, is hetzelfde als op vakantie gaan met een Formule 1 auto. Op een VO70 kun je als normale zeiler niet fatsoenlijk zeilen. Dat ding is volledig ontworpen op snelheid (kantelkiel, enorm zeilplan). Ten tweede is de apparatuur die zij aan boord hebben voornamelijk gericht op prestatie en een zo accuraat mogelijke winddata. Het grootste risico wat die gasten daar lopen is materiaal schade. Brasil 1 bijvoorbeeld met een brakke kielophanging, of extra slijtage omdat er constant op de limiet gevaren wordt.

Dit zijn dingen die voor haar niet relevant zijn.

Met een radar, laptop, satellietverbinding, AIS, kaartplottertje kom je al heel ver. Problematischer wordt het alleen als er iets kapot gaat. Maar goed, dat is een risico dat je als volwasene ook loopt. Modern apparatuur is dusdanig geavanceerd dat zelf repareren sowieso niet aan de orde is.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:35:04 #279
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72136876
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 12:33 schreef joers1 het volgende:
Los van de leerprlicht!! Ik werk zelf in het onderwijs...en als een Marokkaans kind een week eerder vakantie wil, om naar Marokko te kunnen, mag dat niet, want dan mist het een week onderwijs en dat is volgens de leerplichtambtenaar onaanvaardbaar.

Zo'n grietje zou 2 jaar mogen missen puur omdat pappie en mammie willen dat ze in de recordbopeke komt????? Kom op zeg...de wereld op z'n kop!
maar dit getalenteerde kind loopt al een jaar voor op de havo he én ze wil online bij blijven
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:36:06 #280
256436 Whiskey_Tango
pi_72136909
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 12:34 schreef tjoptjop het volgende:

[..]

Die vergelijking slaat natuurlijk nergens op, is hetzelfde als op vakantie gaan met een Formule 1 auto. Op een VO70 kun je als normale zeiler niet fatsoenlijk zeilen. Dat ding is volledig ontworpen op snelheid (kantelkiel, enorm zeilplan). Ten tweede is de apparatuur die zij aan boord hebben voornamelijk gericht op prestatie en een zo accuraat mogelijke winddata. Het grootste risico wat die gasten daar lopen is materiaal schade. Brasil 1 bijvoorbeeld met een brakke kielophanging, of extra slijtage omdat er constant op de limiet gevaren wordt.

Dit zijn dingen die voor haar niet relevant zijn.

Met een radar, laptop, satellietverbinding, AIS, kaartplottertje kom je al heel ver. Problematischer wordt het alleen als er iets kapot gaat. Maar goed, dat is een risico dat je als volwasene ook loopt. Modern apparatuur is dusdanig geavanceerd dat zelf repareren sowieso niet aan de orde is.
Het ging me dan ook om de gevaren die de zee kent, en dat professionele teams daar zelfs niet tegen opgewassen (kunnen) zijn. Hoe haal je het dan in je hoofd om een 13 jarig meisje daar wel aan bloot te stellen alleen zodat pappie, mammie en Laura zelf kunnen opscheppen over een dom record?

Hoogmoedswaanzin.
- W. Churchill
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:36:53 #281
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_72136930
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 12:35 schreef Marrije het volgende:

[..]

maar dit getalenteerde kind loopt al een jaar voor op de havo he én ze wil online bij blijven
ze mist 2 jaar onderwwijs....en dat is onaanvaardbaar. leerplicht is leerplicht (en zij heeft nog volledige leerplicht ook, 5 dagen per week) en dat ze zogenaamd een jaar voorligt is vast ook een praatje van paps en mams....en maakt bovendien geen verschil. Wet=wet, zo simpel is het.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:37:29 #282
256436 Whiskey_Tango
pi_72136947
quote:

[..]

Onderwijs is méér dan alleen een dom boekje op je laptop lezen, je moet zeer zeker het sociale aspect in de pubertijd niet vergeten en het continu omgaan met mensen en de nuances leren in omgaan met elkaar.
Dom lettertjes lezen en weten waar in de 16e eeuw een scheepje aanmeerde is lang niet een definitie van onderwijs, wat ze zichzelf blijkbaar wel wil aanpraten.
- W. Churchill
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:38:08 #283
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_72136970
quote:

[..]

Ja en? Er zijn wel meer kinderen die dat zijn, mogen die straks ook een jaar verlof om iets leuks te gaan doen?
pi_72136976
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 12:36 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Het ging me dan ook om de gevaren die de zee kent, en dat professionele teams daar zelfs niet tegen opgewassen (kunnen) zijn. Hoe haal je het dan in je hoofd om een 13 jarig meisje daar wel aan bloot te stellen alleen zodat pappie, mammie en Laura zelf kunnen opscheppen over een dom record?

Hoogmoedswaanzin.
Daar raak je een zenuwtje
pi_72137000
quote:

[..]

Ja dat is waar, nou, dan is het goed
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:39:07 #286
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72137008
@ Joers en Whiskey-Tango, dat begrijp ík wel maar het kind en haar ouders niet. En ook Moussie en ethiraset niet.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:39:58 #287
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72137038
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 12:38 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Ja dat is waar, nou, dan is het goed
Kijk, iemand die mij(n sarcasme) wel begrijpt
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:40:44 #288
254662 joers1
Calvus Interscriptus
pi_72137069
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 12:37 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Onderwijs is méér dan alleen een dom boekje op je laptop lezen, je moet zeer zeker het sociale aspect in de pubertijd niet vergeten en het continu omgaan met mensen en de nuances leren in omgaan met elkaar.
Dom lettertjes lezen en weten waar in de 16e eeuw een scheepje aanmeerde is lang niet een definitie van onderwijs, wat ze zichzelf blijkbaar wel wil aanpraten.
Juist...en bovendien hebben we leerPLICHT, zij zelfs VOLLEDIGE LEERPLICHT....5 dagen onderwijs dus. Maak me nou niet wijs dat het grietje die op volle zee gaat krijgen? Kom op...dat is jezelf alleen voor de gek houden.
Dat kind zou NIET mogen vertrekken...om dverse redenen. En die ouders? Moeten zich diep schamen voor wat ze hun kind aan willen doen....egotrippers!!!
pi_72137112
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 12:28 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Dat is ze dan ook, een gedesillusioneerd, wijsneuzig, onvolwassen, verwaand, vervelend rotkind dat meent dat ze een uitzondering op de regel is of behoort te zijn.
En dat kan je allemaal sluiten uit dat ene interview met haar? Ze is geen gemiddeld kind, dat staat als een paal boven water, een gemiddeld kind zou nooit zo ver komen ..

maar ja, in Nederland mag je niet anders dan gemiddeld zijn, hup terug in het coconnetje
quote:
Ze is 13, doet havo, en heeft zeilen als hobby. Hoe de neuk maakt dat haar geschikt om twee jaar alleen op de wereldzeeën rond te dobberen? "Oh maar ze heeft al eerder een paar week alleen gezeild". Ja dus? Hoe is dat in godsnaam te vergelijken met 2 jaar..
Hobby? Ik zou het eerder passie noemen ..

Voor de rest zit zij geen 2 jaar achter elkaar in haar eentje op zee, het zijn etappes van ongeveer 3 weken en dan een maand aan wal, zonder meer te vergelijken dus met wat zij al aan ervaring binnen heeft.
quote:
"Ja maar in 't verkeer kan ze ook dood gaan". Domme drogredenatie.
Niks drogredenatie .. je gaat de deur uit en je komt in een wereld vol met risico's, je taak als ouder is je kind de bagage meegeven om deze risico's zo klein mogelijk te maken .. en of dat nou in het verkeer is of op zee maakt niet zoveel uit, zelfs in ons overgereguleerde verkeer gebeuren dodelijke ongelukken en toch laat je je 14 jarige alleen op straat, op de fiets .. en dat terwijl je weet dat een 14-jarige niet rationeel kan denken?
pleased to meet you
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:42:43 #290
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_72137126
Ach wat, wat wil de overheid doen als ze alsnog toch vertrekt? Haar ouders uit hun ouderlijke macht ontzetten zeker. Dat zal haar vast goed doen ja.
pi_72137138
Laura Dekker gaat de wereld al rond

RIJSWIJK - De 13-jarige Laura Dekker moet de wereld nog rond in haar zeilboot, maar in de kranten gaat ze al de hele wereld over. Veel internationale media meldden dinsdag dat het meisje uit Wijk bij Duurstede alles op alles zet om haar reis te kunnen maken.

De Britse BBC blikt vooruit op de rechtszaak die Dekker heeft aangespannen. Een foto van de scholiere prijkt op de website. Ook in Australië is Dekker nieuws: ABC meldde dat welzijnswerkers de wereldreis van het meisje proberen te dwarsbomen.

Ook de Duitse kranten staan vol van de jonge zeilster: Die Welt, Der Spiegel en Die Zeit schrijven over de zaak. Verder volgen onder meer Spaanse, Poolse, Deense en Franse media het verhaal op de voet. Zelfs een krant in Ecuador heeft over de komende wereldreis een artikel geplaatst.

Bron: Telegraaf.nl
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:44:33 #292
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72137205
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 12:27 schreef Marrije het volgende:

Daarbij, als je vindt dan een 13-jarige alleen de wereld rond kan zeilen, dan kan haar, bij wijze van spreken, 10 jarige zusje dat ook?
Ik wil hier nog wel graag een antwoord op.
pi_72137246
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 12:42 schreef moussie het volgende:
Niks drogredenatie ..
Wel.
En diverse malen aangetoond. Dus ophouden met dat gezwets.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:46:05 #294
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72137256
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 12:43 schreef hermanberghuis het volgende:

-knip krantenartikel-
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:46:11 #295
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_72137257
quote:
Voor de rest zit zij geen 2 jaar achter elkaar in haar eentje op zee, het zijn etappes van ongeveer 3 weken en dan een maand aan wal, zonder meer te vergelijken dus met wat zij al aan ervaring binnen heeft.
De vorige/huidige recordhouder deed dit nontstop.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:46:21 #296
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_72137267
http://www.lauradekker.nl/

_! Attentionwhore?
*Hosselcopter*
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:46:24 #297
256436 Whiskey_Tango
pi_72137271
quote:

[..]

En dat kan je allemaal sluiten uit dat ene interview met haar? Ze is geen gemiddeld kind, dat staat als een paal boven water, een gemiddeld kind zou nooit zo ver komen ..

maar ja, in Nederland mag je niet anders dan gemiddeld zijn, hup terug in het coconnetje
[..]
Volgens mij betrek je het op jezelf omdat je zelf ook in een coconnetje wordt gepropt door je arbeidsongeschiktheid of niet? Je komt nogal erg fel over als het gaat om burgerlijk denken i.c.m. conformiteit aan de samenleving.

Daarnaast, ik snap werkelijk niet wat er burgerlijk aan is om de jongeren uit de samenleving enige vorm van bescherming te willen bieden.
quote:
Hobby? Ik zou het eerder passie noemen ..

Een maand aan wal ja, leuk. Kan een 13/14/15 jarige zich een maand redden in een compleet vreemd land, mogelijk zelfs derde wereld landen waar criminaliteit en respect voor kleine blanke meisjes nou niet echt het summum van civilisatie representeert?
quote:
Niks drogredenatie.
Het is wel drogredeneren en dat weet je zelf ook donders goed.
- W. Churchill
pi_72137277
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 12:43 schreef hermanberghuis het volgende:

RIJSWIJK - De 13-jarige Laura Dekker moet de wereld nog rond in haar zeilboot, maar in de kranten gaat ze al de hele wereld over. Veel internationale media meldden dinsdag dat het meisje uit Wijk bij Duurstede alles op alles zet om haar reis te kunnen maken.

De Britse BBC blikt vooruit op de rechtszaak die Dekker heeft aangespannen. Een foto van de scholiere prijkt op de website. Ook in Australië is Dekker nieuws: ABC meldde dat welzijnswerkers de wereldreis van het meisje proberen te dwarsbomen.

Ook de Duitse kranten staan vol van de jonge zeilster: Die Welt, Der Spiegel en Die Zeit schrijven over de zaak. Verder volgen onder meer Spaanse, Poolse, Deense en Franse media het verhaal op de voet. Zelfs een krant in Ecuador heeft over de komende wereldreis een artikel geplaatst.

Bron: Telegraaf.nl
Nou, dan hoeft Laura niet eens meer de wereld rond te zeilen, de publiciteit is al binnen
Opgelost, slotje
pi_72137280
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 12:42 schreef ethiraseth het volgende:
Ach wat, wat wil de overheid doen als ze alsnog toch vertrekt? Haar ouders uit hun ouderlijke macht ontzetten zeker. Dat zal haar vast goed doen ja.
Dan mag jij straks dat kind uit de zee opvissen.
pi_72137294
quote:
... en jij kunt wel op basis daarvan dat kind inschatten als een bovengemiddeld kind? Lol... de arrogantie zeg.
pi_72137303
Uitschrijving Laura opgeschort

UTRECHT - De uitschrijving van Laura Dekker uit Wijk bij Duurstede zal zeker niet voor vrijdag plaatsvinden. Dat heeft een woordvoerster van de gemeente dinsdag bekendgemaakt.

,,Als we twijfelen over de correctheid van een uitschrijving, stellen we een onderzoek in'', aldus de zegsvrouw. In principe kan een uitschrijving ter plekke aan de balie bij de gemeente worden afgehandeld, maar dat is in het geval van Laura niet gebeurd. ,,Iedereen probeert haar met man en macht hier te houden; dus het lijkt ons verstandig de uitspraak van de kinderrechter af te wachten.''

Laura is 13 jaar en wil in haar eentje de wereld rondzeilen. De Raad voor de Kinderbescherming spande een zaak bij de kinderrechter aan. De Kinderbescherming vindt het niet verantwoord dat Laura solo de wereld rondzeilt en wil dit voorkomen door het gezag van de ouders van Laura te beperken.

Bron: Ad.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')