http://www.nu.nl/algemeen(...)ouders-zeilster.htmlquote:Kinderrechter beslist over gezag ouders zeilster
Uitgegeven: 24 augustus 2009 16:32
Laatst gewijzigd: 24 augustus 2009 17:18
UTRECHT - De 13-jarige Laura Dekker is maandagmiddag bij de rechtbank in Utrecht waar de kinderrechter zich buigt over de vraag of haar ouders moeten worden beperkt in het ouderlijk gezag.
Het meisje wil in haar eentje de wereld rondzeilen. Haar ouders steunen het plan voor de twee jaar durende reis.
Laura ging samen met haar vader en advocaat naar binnen in de zittingszaal, waar de zaak achter gesloten deuren plaatsvindt.
De zaak is aangespannen door de Raad voor de Kinderbescherming. De kinderrechter spreekt maandag met Laura, haar ouders, medewerkers van de Raad voor de Kinderbescherming en mensen van Bureau Jeugdzorg.
Lessen
De zaak kwam aan het rollen toen een leerplichtambtenaar melding van de zaak maakte bij Bureau Jeugdzorg. De Raad voor de Kinderbescherming stelde daarna een onderzoek in.
Laura wil de reis juist nu maken omdat ze dan de jongste zeiler ooit is die rond de wereld reist. De zeiltocht zal twee jaar duren en Laura wil op 1 september vertrekken. Ze wil haar schoollessen volgen via internet en e-mail.
Gezinsvoogd
De kinderrechter moet bepalen of het ouderlijk gezag van de ouders van de 13-jarige zeilster wordt beperkt. In dat geval mogen de ouders van Laura niet langer alleen beslissingen nemen over het welzijn van hun kind, maar moeten zij dat doen in overleg met een gezinsvoogd.
Volgens een woordvoerder van de Raad voor de Kinderbescherming is het een unieke zaak. ''Het is een heel heftige maatregel waar nu over wordt beslist.''
De kinderrechter doet vrijdag om 10.00 in het openbaar uitspraak.
Het is een naïef meisje dat denkt de wereld al in haar zak te hebben. Dit kan ze nooit aan.quote:Op maandag 24 augustus 2009 21:47 schreef For_now het volgende:
Ze is al eens eerder alleen op vakantie geweest.
Je moet toch wel erg veel vertrouwen in je kind hebben of niet helemaal goed bij je hoofd om je kind zoiets te laten doen maar ik ken ze niet dus makkelijk oordelen.
Wat me wel enorm stoort is dat deze dame direct voor de rechter komt terwijl een familielid van me nu zo'n beetje zit te wachten tot ze 18 is tot er iemand naar haar gaat omkijken. Is het ineens belangrijk genoeg?
Ach, welke ouder laat zijn kind van 10 tot 12 uur 's nachts buiten spelen? Die zijn er ook legio.quote:Op maandag 24 augustus 2009 21:51 schreef Natalie het volgende:
't Kind is 13 jaar. Welke ouders bij hun volle verstand laat nu een kind in d'r eentje twee jaar over de wereld zeilen? Dan ben je toch volledig gestoord! Het idee van een kind van die leeftijd tijdens een vakantie alleen thuis te laten vind ik al bizar. Het kind is notabene net van de basisschool af
Dat is gewoon die zogenaamde kinderbescherming die even het eigen bestaan wil rechtvaardigen en de vele blunders wat wil compenserenquote:Op maandag 24 augustus 2009 21:47 schreef For_now het volgende:
Wat me wel enorm stoort is dat deze dame direct voor de rechter komt terwijl een familielid van me nu zo'n beetje zit te wachten tot ze 18 is tot er iemand naar haar gaat omkijken. Is het ineens belangrijk genoeg?
Een doel dat ze ten uitvoer moet brengen als ze volwassen is.quote:Op maandag 24 augustus 2009 @ 21:52 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Ach, welke ouder laat zijn kind van 10 tot 12 uur 's nachts buiten spelen? Die zijn er ook legio.
Voordeel van dit kind is dat het een doel heeft.
Het lijkt me ook maar ik vind het wel facinerend van een meisje van zo'n leeftijd zulke plannen maakt. Dan ben je geen doorsnee kind.quote:Op maandag 24 augustus 2009 21:48 schreef Quir het volgende:
[..]
Het is een naïef meisje dat denkt de wereld al in haar zak te hebben. Dit kan ze nooit aan.
Nou, vertel dat die ouders maar.quote:Op maandag 24 augustus 2009 21:51 schreef Natalie het volgende:
't Kind is 13 jaar. Welke ouders bij hun volle verstand laat nu een kind in d'r eentje twee jaar over de wereld zeilen? Dan ben je toch volledig gestoord! Het idee van een kind van die leeftijd tijdens een vakantie alleen thuis te laten vind ik al bizar. Het kind is notabene net van de basisschool af
Dat kan, maar ik reageerde op je statement van volledig gestoorde ouders. Blijkt dus dat het nog veel gestoorder kan, maar dan voor de eigen huisdeur.quote:Op maandag 24 augustus 2009 21:56 schreef Natalie het volgende:
[..]
Een doel dat ze ten uitvoer moet brengen als ze volwassen is.
Niet als kind.
Wat gaat Laura doen als ze in contact komt met wat minder vrouwvriendelijke volkeren, waar het normaal is dat meisjes van 13 trouwen met een vent van 40 of al een kind baren op die leeftijd? Wat gaat Laura doen tegen bijvoorbeeld piraten? Of wat gaat ze doen als ze in een storm terecht komt?quote:Op maandag 24 augustus 2009 21:56 schreef For_now het volgende:
[..]
Het lijkt me ook maar ik vind het wel facinerend van een meisje van zo'n leeftijd zulke plannen maakt. Dan ben je geen doorsnee kind.
In sommige landen zorgen kinderen al vroeg voor zichzelf. Zijn we niet een beetje te bekrompen geworden met al onze regeltjes?
Ik las ergens dat de ouders 7 jaar lang ook op die manier rondgezworven hebben. Het kind is * onderweg * geboren.quote:'Welke ouders bij hun volle verstand laat nu een kind in d'r eentje twee jaar over de wereld zeilen?
Ja kan geen andere reden bedenken. Ze kan toch gewoon 3 - 5 jaartjes wachten, maar nee het moet perse nu gebeuren omdat ze anders niet als de jongste de boeken in gaat.quote:Op maandag 24 augustus 2009 21:58 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Nou, vertel dat die ouders maar.
Ze willen wereldberoemd worden en al moet dat dan gebeuren over de rug van een kind van 13, what the hell, zij willen het.
Alleen met name. Alleen als volwassene lijkt me ook niet wijs. Je moet maar goed ziek worden onderweg, of vallen en je been breken, dan begin je ook niet veel meer.quote:Op maandag 24 augustus 2009 22:04 schreef deedeetee het volgende:
[..]
Ik las ergens dat de ouders 7 jaar lang ook op die manier rondgezworven hebben. Het kind is * onderweg * geboren.![]()
Maar goed de ouders waren volwassen en met z'n 2 -en. Dat is iets heel anders als een kind alleen de zee opsturen voor zo'n lange reis.
Een fataal ongeluk kan inderdaad plotseling en zomaar gebeuren. Zie bijvoorbeeld dat linkje naar die site van de twee jongens die van Amerika naar NL zeilde en opeens niets meer van zich lieten horen. Ik neem aan dat ze wel de technische knowhow heeft wat er gedaan moet worden wanneer er windkracht 9 of hoger staat te loeien. Wel gok ik erop dat ze op bepaalde gedeeltes van de route ze op korte afstand gevolgd wordt. Zeker rond Panama en Somalië ivm de veiligheid. Ook zal haar vader vast vaak genoeg haar adviseren welke koers te varen. Dat maakt het speciale (en de zgn. kop boven het maaiveld uitsteken-mentaliteit) drvan ook een stuk minder.quote:Op maandag 24 augustus 2009 22:05 schreef Maeghan het volgende:
[..]
Alleen met name. Alleen als volwassene lijkt me ook niet wijs. Je moet maar goed ziek worden onderweg, of vallen en je been breken, dan begin je ook niet veel meer.
Kan prima via een satelliet. Die gaat ze toch gebruiken voor de dagelijkse communicatie.quote:Op maandag 24 augustus 2009 21:47 schreef mstx het volgende:
Los van de veiligheidsrisico's hoort zo'n kind gewoon op school te zitten. School via internet en e-mail volgen gaat natuurlijk niet lukken als je aan het zeilen bent.
Dát is het inderdaad. Ze offeren dat kind op aan hun publiciteitsgeilheid.quote:Op maandag 24 augustus 2009 22:05 schreef Jed1Gam het volgende:
[..]
Ja kan geen andere reden bedenken. Ze kan toch gewoon 3 - 5 jaartjes wachten, maar nee het moet perse nu gebeuren omdat ze anders niet als de jongste de boeken in gaat.
serieuzere zaken? Dit meisje wil in zichzelf tijdens de belangrijkste ontwikkeling in haar leven (de puberteit) 2 jaar lang afzonderen van leeftijdsgenoten. Daarnaast is ze vanwege haar leeftijd nog niet in staat om zelf de risico's en gevolgen in te schatten. (Als er piraten komen dan vaar ik toch gewoon een stukje om??)quote:Op maandag 24 augustus 2009 22:32 schreef Fockker het volgende:
[..]
Kan prima via een satelliet. Die gaat ze toch gebruiken voor de dagelijkse communicatie.
De kinderbescherming en de rechter moesten zich eens wat meer gaan bezighouden met de serieuzere zaken zoals kinderen die in elkaar geslagen/getrapt/vermoord worden.Daar hebben ze meer dan genoeg werk aan.
En niet met dit soort futiliteiten.
[ afbeelding ]
quote:Op maandag 24 augustus 2009 23:09 schreef PhalanX het volgende:
Je bent een josti als je dit soort gedrag goedkeurt.
Zo simpel is het. Laat je doos maar dichtnaaien, hak je ballen eraf, want je verspeelt het recht om ooit nog kinderen te krijgen. Jullie zijn het soort volk dat een Britney Spears voortbrengt. Gedrevenheid tot het kind er zo getikt van word dat het niet meer weet wat het zelf wil, en het een leeg omhuldel is geworden dat voortgedreven word door de ambities van een vader of moeder. Een kind dat zo verknipt is dat het niet eens zelf meer weet wat het wil, maar alleen de ouders napraat. Het heeft geen eigen ambities, het heeft alleen de ambities van de ouders overgenomen en fungeert als spreekbuis voor andermans ambities.
Met hetzelfde gemak krijg je meisjes die zichzelf doodhongeren terwijl hun ouders er naast staan en zeggen: "sjah, ze heeft nu eenmaal de ambitie om de dunste van de klas te zijn, ze is zo mooi, en ze weet dat ze slank moet zijn om een model te worden. Mijn kind heeft nou eenmaal die ambitie. Ik ga haar geen strobreed in de weg liggen."
Moeder staat naast haar hoogzwangere tienerdochter: "Ze wil het nu eenmaal houden, en ze is zo verantwoordelijk, en ze was altijd al goed in de omgang met kleine kinderen. Mijn dochter is nu eenmaal geboren om moeder te worden. Dat is haar ambitie. Wie ben ik om daar bezwaar tegen te maken. Wie zijn jullie om een oordeel te vellen?"
Ankie van 13 heeft een vriend van 34. Dat is echte liefde, want liefde kent geen leeftijd. Liefde is meer dan een nummer. Ze houden van elkaar, dat is intens, dat is echt. Nederland ook altijd met die kutregeltjes. Ze mag dan wel fysiek 13 zijn... maar ze heeft een oude ziel.
Ouders die niet ingrijpen als hun kinderen de fout ingaan. Dat is verwaarlozing.
Als die Laura straks dood ergens aanspoelt, wat dan?
Dan heeft ze haar droom de droom van haar ouders in ieder geval waargemaaktquote:Op maandag 24 augustus 2009 23:09 schreef PhalanX het volgende:
Ik verheug me nu al op alle sympathieke reacties van ouders en de regering over hoe erg het wel niet is, en natuurlijk de rechtzaken van de ouders tegen het leger en de staat omdat ze beter hadden moeten opletten om hun dochter op internationale wateren te beschermen. Nou ik ga dus écht geen traan laten als dit wicht met bootje en al naar de kelder gaat, als het zo'n "volwassen" meisje is dan heeft ze die risico's blijkbaar ingeschat van te voren, en vond ze het niet serieus genoeg om haar op den wal te houden.quote:Op maandag 24 augustus 2009 23:14 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Dan heeft ze haar droom de droom van haar ouders in ieder geval waargemaakt
En als ze het wel redt komen alle hypocrieten betuigen dat ze al die tijd achter Laura gestaan hebbenquote:Op maandag 24 augustus 2009 23:16 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Ik verheug me nu al op alle sympathieke reacties van ouders en de regering over hoe erg het wel niet is, en natuurlijk de rechtzaken van de ouders tegen het leger en de staat omdat ze beter hadden moeten opletten om hun dochter op internationale wateren te beschermen. Nou ik ga dus écht geen traan laten als dit wicht met bootje en al naar de kelder gaat, als het zo'n "volwassen" meisje is dan heeft ze die risico's blijkbaar ingeschat van te voren, en vond ze het niet serieus genoeg om haar op den wal te houden.
Leer mij dit volk kennen
Ook dat ja, hoe je 't wendt of keert we zullen wel weer ongelijk krijgen. Als we zeggen "zie je nou wel, nu is ze dood" worden we beticht van harteloos en smakeloos denken. Als ze het wel overleefd krijgen we "zie je nou wel, het is gewoon mogelijk" naar de kop gesmeten.quote:Op maandag 24 augustus 2009 23:19 schreef Mooiiiiiii het volgende:
[..]
En als ze het wel redt komen alle hypocrieten betuigen dat ze al die tijd achter Laura gestaan hebben![]()
Leer mij ook Nederland kennen
Dan ga ik in m'n vuistje lachen als ze over 2 jaar hier weer wenst te wonen. Dikke vette "NEE" op haar paspoort zetten en haar weer de zee in pleuren.quote:Op maandag 24 augustus 2009 23:20 schreef sig000 het volgende:
Ze laat zich uitschrijven in NL en niewmand die haar gaat tegenhouden.
Ik ben voor team Laura,go girlquote:Op maandag 24 augustus 2009 23:20 schreef sig000 het volgende:
Ze laat zich uitschrijven in NL en niemand die haar gaat tegenhouden.
Ik zeg ,ik hoop dat je mooie dromen hebt vannachtquote:Op maandag 24 augustus 2009 23:23 schreef Taurus het volgende:
Ik denk dat het vooral onverstandig is met het oog op de grootheidswaanzin van dit meisje en haar ouders. "Normale" ouders zeggen tegen 'n kind van 13 dat de wereld over wil zeilen: prima, over 5 jaar, en nu naar school, wegwezen. Maar deze ouders zijn opeens 'bijzonder' en dit kind is een 'bijzonder kind' etc.Hou toch op.
Wettelijk gezien: laat haar in godsnaam gaan, deze 15 minutes of fame kan nooit goed zijn voor zo'n jong meisje. Het is komkommertijd, ok, maar toch.
De ouders napraten is tegenwoordig gewoon een standaard. Veel kereltjes lopen op straat gewoon tegen Marokkanen en Turken(en mij) te schreewen: "OPDONDEREN JULLIE, GEERT IS HIER DE BAAS!!!"quote:Op maandag 24 augustus 2009 23:09 schreef PhalanX het volgende:
Een kind dat zo verknipt is dat het niet eens zelf meer weet wat het wil, maar alleen de ouders napraat.
Bah, dat is ook "nederlands", als we 't dan toch zo gaan betitelen: centen dit, centen datquote:Op maandag 24 augustus 2009 23:28 schreef Mooiiiiiii het volgende:
[..]
Ik zeg ,ik hoop dat je mooie dromen hebt vannacht![]()
Wat nou "Grootheidswaanzin" Hier in NL is het doe maar gewoon dan doe je al gek genoeg..Zolang ik er geen cent aan hoef te betalen doet ze maar lekker wat ze wilt
Hoeveel ouders ook tegen hun kinderen zeggen"OPZOUTEN"quote:Op maandag 24 augustus 2009 23:28 schreef IntercityAPT het volgende:
[..]
De ouders napraten is tegenwoordig gewoon een standaard. Veel kereltjes lopen op straat gewoon tegen Marokkanen en Turken(en mij) te schreewen: "OPDONDEREN JULLIE, GEERT IS HIER DE BAAS!!!"
Godver de godver, ik hoop 't niet hé. Dat levert alleen maar vertraging op bij de levering in Rotterdam, ik wil toch geen hogere prijs betalen voor een mokkel in de schroef!quote:Op maandag 24 augustus 2009 23:31 schreef mstx het volgende:
Wie doet er mee met mijn pool?![]()
Ik zet in op 2 maanden en 13 dagen, daarna wordt ze overvaren door een olietanker.
ben jij die smeerlap die het helemaal geen probleem vind als een meisje van 13 zich laat pakken door een man van 43... "omdat ze het wil" ?quote:Op maandag 24 augustus 2009 23:32 schreef Mooiiiiiii het volgende:
[..]
Hoeveel ouders ook tegen hun kinderen zeggen"OPZOUTEN"
Enfin,weet iemand inmiddels hyve of twitter adres please
Ik ken mannen rond om de 40 die niks met school hadden en al op 14 jarige leeftijd gingen werken en op hun zelf ging wonen.quote:Op maandag 24 augustus 2009 23:09 schreef PhalanX het volgende:
Zo simpel is het. Laat je doos maar dichtnaaien, hak je ballen eraf, want je verspeelt het recht om ooit nog kinderen te krijgen. Jullie zijn het soort volk dat een Britney Spears voortbrengt. Gedrevenheid tot het kind er zo getikt van word dat het niet meer weet wat het zelf wil, en het een leeg omhuldel is geworden dat voortgedreven word door de ambities van een vader of moeder. Een kind dat zo verknipt is dat het niet eens zelf meer weet wat het wil, maar alleen de ouders napraat. Het heeft geen eigen ambities, het heeft alleen de ambities van de ouders overgenomen en fungeert als spreekbuis voor andermans ambities.
Met hetzelfde gemak krijg je meisjes die zichzelf doodhongeren terwijl hun ouders er naast staan en zeggen: "sjah, ze heeft nu eenmaal de ambitie om de dunste van de klas te zijn, ze is zo mooi, en ze weet dat ze slank moet zijn om een model te worden. Mijn kind heeft nou eenmaal die ambitie. Ik ga haar geen strobreed in de weg liggen."
Moeder staat naast haar hoogzwangere tienerdochter: "Ze wil het nu eenmaal houden, en ze is zo verantwoordelijk, en ze was altijd al goed in de omgang met kleine kinderen. Mijn dochter is nu eenmaal geboren om moeder te worden. Dat is haar ambitie. Wie ben ik om daar bezwaar tegen te maken. Wie zijn jullie om een oordeel te vellen?"
Ankie van 13 heeft een vriend van 34. Dat is echte liefde, want liefde kent geen leeftijd. Liefde is meer dan een nummer. Ze houden van elkaar, dat is intens, dat is echt. Nederland ook altijd met die kutregeltjes. Ze mag dan wel fysiek 13 zijn... maar ze heeft een oude ziel.
Ouders die niet ingrijpen als hun kinderen de fout ingaan. Dat is verwaarlozing.
Ik vind het zo erg als er iemand bv zegt tegen een kind van 5 .Jij wordt een grote slimme vent.meid.quote:Op maandag 24 augustus 2009 23:31 schreef Taurus het volgende:
[..]
Bah, dat is ook "nederlands", als we 't dan toch zo gaan betitelen: centen dit, centen dat
Ja, grootheidswaanzin, dat lijkt me hier wel op z'n plaats, dat meisje wordt van alle kanten nu op zo'n manier benaderd alsof ze geen 13 is, alsof ze niet 'n normaal meisje is, in de eerste plaats doorhaar ouders, lijkt me. "Nee maar dit is geen normaal meisje, dit is 'n meisje met 'n talent, bijzonder meisje, met 'n eigen wil". Vooral dat laatste hoor ik net 'n keer of 3, welke puber van 13 heeft tegenwoordig geen eigen wil dan?![]()
Nogmaals, dit is niet bijzonder, dromen van kinderen moeten vroegtijdig gerelativeerd worden en als de kids echt graag popzangeres/profvoetballer/wereldreiziger willen worden blijft dat ook wel hangen als ze 18 zijn.
Ja, zucht..quote:Op maandag 24 augustus 2009 23:31 schreef PhalanX het volgende:
Die man bij Knevel en den Brink ziet er ook uit als je standaard debiel.
Deze mensen zijn te debiel voor woorden dat ze niet inzien dat kinderen niet gelijk zijn aan volwassenen. Ongeacht hoe "oud" ze denken te zijn aan de binnenkant. Deze mensen houden geen greintje rekening met het feit dat we te maken hebben met iemand die aan het begin staat van een tumultueuze periode... namelijk de pubertijd. Haar lichaam is niet volgroeid, haar hormonen zullen oplaaien en zullen haar geestelijke ontwikkeling in een bepaalde richting gooien.
Dit soort debiel volk denkt niet verder dan deze ene zaak. Ze praten over een grietje dat nog niet kan bevatten wat de gevolgen van haar daden op de lange termijn zijn, alsof ze een volwassen persoon is. Ze vinden het geweldig omdat het anders is, want het is speciaal. Het gedegenereerd stuk stront dat over "ze is een sterke, ondernemende persoonlijk" praat is het soort mens dat zich niet heeft los kunnen maken van een jeugd. Iemand die niet om kan gaan met mogelijkheden en welvaart. Er mogen geen grenzen zijn, want in de debiele belevingswereld van dit figuur is iedere grens een gruwelijk kwaad.
Nouja, dlat laatste vind ik wel terecht. Er is ook nog zoiets als respect jegens ouderen natuurlijk, gevoel voor autoriteit moet je kinderen ook aanleren. Er is een reden waarom ik wel alcohol mag drinken en mijn tienjarige zoontje niet, bijvoorbeeld. En als ik naar China bel wil dat nog niet zeggen dat hij dat ook zomaar mag doen.quote:Op maandag 24 augustus 2009 23:37 schreef Mooiiiiiii het volgende:
[..]
Ik vind het zo erg als er iemand bv zegt tegen een kind van 5 .Jij wordt een grote slimme vent.meid.![]()
Kinderen heel jong zijn vaak al slimmer dan hun ouders en eerlijker.Veel ouders willen alleen maar macht..Vloeken leren kinderen van ouderen/ouders,maar als kinderen vloeken krijgen ze van ouderen/ouders op hun donder..
Het gaat mij persoonlijk niet perse om die Laura,maar het feit dat hier in NL zo bekromt met regels wordt omgesprongen.Er kan werkelijk niks meer spontaan hier in dit land.quote:Op maandag 24 augustus 2009 23:37 schreef PhalanX het volgende:
Als ik zeg dat ik hoop dat het wicht door een somalier verkracht en gekielhaald wordt, dan is dat voornamelijk om de mongolen die haar steunden een hak te zetten.
Vreemd genoeg is die hele Laura een soort van leeg figuur geworden zonder enige inhoud of persoonlijkheid. Het enige wat ik wil zien is dat de mensen die dit soort gedrag steunen, gruwelijk moeten lijden voor hun debiele uitspraken en daden.
Die kans is groot.quote:Op maandag 24 augustus 2009 23:27 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Opgerot staat netjes, nou ook niet meer terugkomen hé!
Ik hou m'n fatsoen maar, maar eigenlijk zou je (bijna) hopen dat 't misgaat en dat ze meteen een statement zet voor de rest van de wereld dat dit gewoon ongelooflijk onverstandig en onverantwoord is. Maargoed, ze wordt binnenkort een Nieuw-Zeelandse dus ze gaat haar gang maar.quote:
Is dat wat je wil dan?quote:Op maandag 24 augustus 2009 23:41 schreef Mooiiiiiii het volgende:
[..]
Het gaat mij persoonlijk niet perse om die Laura,maar het feit dat hier in NL zo bekromt met regels wordt omgesprongen.Er kan werkelijk niks meer spontaan hier in dit land.
Als ik in "beste idee van NL" een witte drol uitpoep,krijg ik iedereen over me heen dat dat echt niet kan![]()
Ik begrijp je wel,wil het alleen opnemen voor ook jongere kinderen.Vind het soms jammer dat veel",niet alle" ouders hun kinderen pas serieus nemen na pakweg 18 jaar."Tot die tijd hebben ze maar te luisteren naar pa en maquote:Op maandag 24 augustus 2009 23:41 schreef Taurus het volgende:
[..]
Nouja, dlat laatste vind ik wel terecht. Er is ook nog zoiets als respect jegens ouderen natuurlijk, gevoel voor autoriteit moet je kinderen ook aanleren. Er is een reden waarom ik wel alcohol mag drinken en mijn tienjarige zoontje niet, bijvoorbeeld. En als ik naar China bel wil dat nog niet zeggen dat hij dat ook zomaar mag doen.
Maar uiteraard is het goeie voorbeeld geven wel belangrijk. Hoe dan ook, ik hou meer van mensen die zelfspot kennen en zichzelf kunnen relativeren, en nee, dat wil niet zeggen dat je nooit hoeft uit te blinken, maar dat gebeurt tóch wel. Het is echt niet zo dat 'n kind dat goede cijfers kan halen geen goede cijfers haalt omdat de ouders roepen: doe maar gewoon, dan doe je al gek genoeg. Je talenten komen sowieso wel naar buiten, daar is geen gepush voor nodig. En 'talenten' die ook zelf kunnen relativeren zijn doorgaan sympathieker.
Nog steeds abnormaal, maar valt meer voor te zeggen gezien ze dan gewoon onder de mensen is. Toch denk ik niet dat er veel ouders zijn die dit lekker vinden.quote:Op maandag 24 augustus 2009 23:51 schreef Gia het volgende:
Ik heb een nichtje die 2 jaar (met ouders en broertjes) in Thailand heeft gewoond, en op internationale school gezeten, daarna 2 jaar Spanje, idem, toen weer een jaartje Thailand, interntionale school tralala...... en nu, terug naar Nederland.
Stel dat dat kind, bijna 14 jaar, zegt: Ik kan wel zonder hulp in Thailand wonen en daar wereldschool volgen, zonder ouders.
Vinden we dat dan ook normaal, of alleen als dat op zee is?
Wat een onzinnig hippiegedoequote:Op maandag 24 augustus 2009 23:41 schreef Mooiiiiiii het volgende:
[..]
Het gaat mij persoonlijk niet perse om die Laura,maar het feit dat hier in NL zo bekromt met regels wordt omgesprongen.Er kan werkelijk niks meer spontaan hier in dit land.
Wat is 'bekrompt'?quote:Op maandag 24 augustus 2009 23:41 schreef Mooiiiiiii het volgende:
[..]
Als ik in "beste idee van NL" een witte drol uitpoep,krijg ik iedereen over me heen dat dat echt niet kan![]()
Laura is niet zelfverzekerd, die praat haar vader na. Zelfverzekerd is niet gelijk aan het dom herhalen van een mantra. Zelfverzekerd zijn is niet gelijk aan koppig en dom zijn. Iedere mongool kan zijn rug recht houden en heel "zelfverzekerd" melden dat het zijn heilige taak is om negers en homo's af te slachten omdat het geen echte mensen zijn.quote:Toen ik 13/14 jaar was, was ik nog echt een kind. Ik voelde mij ook nog een echt kind. Ik was zeker niet zo zelfverzekerd als Laura. Die mannen van rond de 40 die zeggen dat ik Beschermd ben opgevoed en ben daar tevreden en blij mee.
Meeste levenservaring? Nee. Ze heeft geen sociale interactie. Ze heeft geen vrienden op zee. Niemand om iets mee te delen, niemand om iets mee te doen. Ze wordt van een sociale ervaring beroofd, een ervaring die allesbepalend is voor de ontwikkeling van ieder mens.quote:Stel dat Laura die reis maakt en levend terug keert. Is zij dan een van de tieners met de meeste levenservaring? Is dat verstandig of juist niet?
Net als meisjes die besluiten om zichzelf uit te hongeren. Die doen dat ook bewust... is dat wenselijk? In jouw wereld wel.quote:Ik had lange tijd weinig tot geen ambities en kon moeilijk/twijfelachtige beslissingen nemen over opleiding/beroepskeuze enz. Ik wist niet echt wat ik wilde. Zo te merken kan Laura wel als op die leeftijd duidelijke keuzes maken.
Ze leert hier geen zelfstandigheid, de levenservaring die ze opdoet kan haar de kop kosten en kan haar voor het leven verminken mentaal. Ze zal een achterstand oplopen.quote:Wil jij je kind op een veilige beschermde manier opvoeden of door ten eerste dromen en ambitie en ten tweede veel levenservaring en zelfstandigheid op die jonge leeftijd te laten gaan.
Drogredenatie.quote:Een oud klasgenoot haalt zijn rijbewijs en een aantal jaren later verongelukt hij achter het stuur.
Je kind opvoeden in een omgeving die veiligheid en garantie biedt. Een veilige haven, een plek die als basis geld, waar stabiliteit zorgt voor een optimaal klimaat. Dat is verstandig.quote:Wat is verstandig?
Het kind heeft geen recht van spreken. Het kind heeft nog niet de geestelijke ontwikkeling doorgemaakt om in te zien wat de gevolgen van haar daden op de lange termijn zijn. Het is niet in staat om de eigen ontwikkeling te meten en te reflecteren op die ontwikkeling. Het is niet in staat om de fysieke ontwikkeling stil te leggen, omdat het geldingsdrang heeft.quote:Wat wil het kind?
nee... en de wet steunt mij daarin.quote:Heeft het kind over dat soort beslissingen het recht om over zoiets groots te beslissen?
De ouders hebben zich aan de wet te houden, en sommige ouders weten NIET wat het beste is voor hun kind... iedereen die anders denkt mag nog eens een blik werpen op de talloze zaken waarbij kinderen verkracht zijn, of zelfs als hoer zijn verkocht... zoals besloten door de ouders.quote:Wat willen beide ouders?
Je mag je kind niet in gevaar brengen, en je moet je kind naar school toe sturen.quote:Wat mag volgens de wet?
Duidelijke mening toch?Natuurlijk ben ik benieuwd of dat haar eigen keuze is.Maar zoals je begint"[bDat kind?][/b] geeft voor mij al aan dat je@ kinderen niet per definitie serieus neemt en dat kinderen geen mening kunnen hebben die gewoon eerlijk is in hun beleving.Natuurlijk weten kinderen niet alles ,maar als je doodgaat op hoge leeftijd weet je wat je nooit meer zou doen.En waar je spijt van hebt dat je iets niet hebt gedaanquote:Op maandag 24 augustus 2009 23:43 schreef CartWOman het volgende:
Dus dat kind wil al geen nederlandse meer zijn? En laat zich uitschrijven? Volgens haar advocaat heeft ze tabak van Nederland door deze zaak. Christus zeg.![]()
Die ouders mogen ze wmb voorgoed uit de ouderlijke macht zetten.. alsof die niet wisten wat dit teweeg zou brengen. Hufters.
Duhhuhuhuh, doar hebbuh wai ok wel invloed op, ôk!!!quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 00:01 schreef mordokania het volgende:
CHRISTOFFEL COLUMBUS (1492) - CHARLES LINDBERG (1927) - NEIL ARMSTRONG (1969) - LAURA DEKKER (2011)
Klaar met discussieren. Het is pure AFGUNST. Pure Nederlandse AFGUNST om haar niet te laten gaan. "Wai mochten da ook niet, dus nou mag zai da ook nie". Zootje zeik-tokkies! Rot toch op, gun een ander eens wat!
Toevallig had ik al gekeken naar info over columbus vandaag over leeftijd. Hij begon pas toe hij in de 20 was. dus die gaat kwa leeftijd niet op.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 00:01 schreef mordokania het volgende:
CHRISTOFFEL COLUMBUS (1492) - CHARLES LINDBERG (1927) - NEIL ARMSTRONG (1969) - LAURA DEKKER (2011)
Klaar met discussieren. Het is pure AFGUNST. Pure Nederlandse AFGUNST om haar niet te laten gaan. "Wai mochten da ook niet, dus nou mag zai da ook nie". Zootje zeik-tokkies! Rot toch op, gun een ander eens wat!
Nieuw Zeeland heeft een schoolplicht tot 15 jaarquote:Op maandag 24 augustus 2009 23:24 schreef ShadyLane het volgende:
Laura Dekker wil zich uitschrijven uit Nederland
RIJSWIJK - Laura Dekker heeft een verzoek ingediend bij afdeling burgerzaken van haar woonplaats Wijk bij Duurstede om zich te laten uitschrijven uit de gemeente. Zij heeft aangegeven dat ze zich per heden in Nieuw-Zeeland gaat vestigen.
Dat maakte haar advocaat, Peter de Lange, maandag bekend in actualiteitenrubriek Nova.
De kinderrechter in Utrecht oordeelt vrijdag of de ouders van Laura, het 13-jarige meisje dat in haar eentje de wereld wil overzeilen, worden beperkt in het gezag over hun dochter.
Bron: nu.nl
Gelijk heeft ze. Ik vond het al zo raar dat ze het op die rechter lieten aankomen, alsof ze ergens stiekem hoopten op een verbod en de martelaarsrol ("de Nederlandse staat dwarsboomt mij in mijn dromen") die daar vanzelf op volgt. Als het je echt om het zeilen gaat, laat je het niet op zo'n rechtertje aankomen lijkt me. En dat doet ze nu dus ook niet.
Normaal is per definitie bekrompen. Als een mens zich zelfstandig kan redden vind ik dat hij moet doen wat hij wil ongeacht zijn leeftijd.quote:Op maandag 24 augustus 2009 23:57 schreef Gia het volgende:
[..]
Wat is 'bekrompt'?
Vind jij het normaal als een kind van 13, alleen in het buitenland woont?
Vind jij het normaal als een kind van 13, alleen, een voetreis van Oslo, naar Kaapstad maakt?
Waarom moet het ineens wel normaal zijn als een kind gewend is aan het leven op water om, alleen, een wereldreis te maken over water en is het niet normaal als een kind, dat gewend is aan een leven op het land, om een wereldreis te maken over land?
Dit is een serieuze vraag:quote:Op maandag 24 augustus 2009 23:41 schreef Mooiiiiiii het volgende:
quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 00:01 schreef mordokania het volgende:
Ik misgun niemand iets en Laura moet gewoon lekker als Nieuw-Zeelandse de zee gaan bestormen. Alleen kun je terecht je vraagtekens bij dit idiote plan (en haar ouders) zetten.quote:Klaar met discussieren. Het is pure AFGUNST. Pure Nederlandse AFGUNST om haar niet te laten gaan. "Wai mochten da ook niet, dus nou mag zai da ook nie". Zootje zeik-tokkies! Rot toch op, gun een ander eens wat!
Urgh, do not feed the troll... of in dit geval de onderontwikkelde defectieveling.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 00:01 schreef mordokania het volgende:
CHRISTOFFEL COLUMBUS (1492) - CHARLES LINDBERG (1927) - NEIL ARMSTRONG (1969)quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 00:01 schreef mordokania het volgende:
En dat ze allemaal net doen alsof ze geboren is om deze reis te gaan maken, dat haar "meaning of life" in deze trip zit. Dat haar "levensdoel" haar ontnomen wordt als ze niet mag gaan.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 00:10 schreef PhalanX het volgende:
Overigens blijf ik het opvallend vinden dat al die "pro-laura" figuren geen antwoord durven te geven op de vraag of ze pedoseksualiteit acceptabel vinden als het minderjarige figuur aangeeft dat deze er mee instemt.
Ik wil weten of die figuren een 2-jarige tocht over land, zonder ouders, ook zo zien zitten?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 00:10 schreef PhalanX het volgende:
Overigens blijf ik het opvallend vinden dat al die "pro-laura" figuren geen antwoord durven te geven op de vraag of ze pedoseksualiteit acceptabel vinden als het minderjarige figuur aangeeft dat deze er mee instemt.
Ik keur het af. Sterker nog ik heb het al afgekeurd aangezien er meisjes van die leeftijd daadwerkelijk wilden. In de afgelopen jaren.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 00:10 schreef PhalanX het volgende:
maar je bent wel "pro-laura" dus... vind je jezelf dan niet een onaards grote hypocriet?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 00:17 schreef hermanberghuis het volgende:
Ik keur het af. Sterker nog ik heb het al afgekeurd aangezien er meisjes van die leeftijd daadwerkelijk wilden. In de afgelopen jaren.
Dat ik reageer betekent niet dat ik pro laura ben. Ik laat het in het midden. Uit welk oogpunt ga je dit kijken? Een ouder of een kind of een avonturier?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 00:19 schreef PhalanX het volgende:
[..]
maar je bent wel "pro-laura" dus... vind je jezelf dan niet een onaards grote hypocriet?
Wat jij allemaal aanhaalt zit niet in mijn hoofd,@Jij bent ziek bezig met dingen waar ik niet aan denkquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 00:06 schreef PhalanX het volgende:
[..]
Dit is een serieuze vraag:
Ben jij ooit onderzocht op een persoonlijkheidsstoornis? Autisme? Een ander Sociaal Cognitieve stoornis?
Omdat je niet in staat lijkt te zijn om de ontwikkeling van regelgeving en de ontwikkeling van het individu kunt verbinden met elkaar. Je lijkt niet in staat om te begrijpen dat een persoon zich ontwikkelt over een bepaalde periode en dat de wetgeving in Nederland gericht is om juist het individu te beschermen tegen zichzelf en tegen figuren in de directe omgeving.
Zoals ik al vroeg ben jij van mening dat een minderjarige met een meerderjarige seksueel contact zou moeten mogen hebben? Een meisje van 13 dat geslachtsgemeenschap heeft met een man van 34... waarvan ze zelf zegt dat ze het wil.
Geef je geen antwoord omdat je niet toe wil geven dat je deze zaak hypocriet benadert, of omdat je niet toe wil geven dat je pedoseksualeiteit goedkeurt?quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 00:27 schreef Mooiiiiiii het volgende:
[..]
Wat jij allemala aanhaalt zit niet in mijn hoofd,@Jij bent ziek bezig met dingen waar ik niet aan denk
Nogmaals,we hebben het over iets anders dan perverse dingen.Waarom je dat als voorbeeld erbij geeft zegt veel over @jouquote:Op dinsdag 25 augustus 2009 00:10 schreef PhalanX het volgende:
Deze reactie geeft alleen maar aan dat jij niet toe durft toe te geven waar jouw morele grenzen liggen. Het zou je meer sieren wanneer je zegt "Zeilreis oke, pedoseks niet oke" en dat nog eens weet te beargumenteren.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 00:34 schreef Mooiiiiiii het volgende:
[..]
Nogmaals,we hebben het over iets anders dan perverse dingen.Waarom je dat als voorbeeld erbij geeft zegt veel over @jou![]()
![]()
Jij stelt dat een meisje van 13 beslissingen mag maken die haar leven ingrijpend zullen veranderen. Waarom vind je het dan ineens zo vreemd als het gaat om geslachtsgemeenschap? Waarom durf je daar geen uitspraak over te doen? Waarom voel je je zo genoodzaakt om te kronkelen om maar geen antwoord te geven.quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 00:34 schreef Mooiiiiiii het volgende:
Nogmaals,we hebben het over iets anders dan perverse dingen.Waarom je dat als voorbeeld erbij geeft zegt veel over @jou![]()
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |