abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72128702
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 23:41 schreef Mooiiiiiii het volgende:
Het gaat mij persoonlijk niet perse om die Laura,maar het feit dat hier in NL zo bekromt met regels wordt omgesprongen.Er kan werkelijk niks meer spontaan hier in dit land.

Dit is een serieuze vraag:
Ben jij ooit onderzocht op een persoonlijkheidsstoornis? Autisme? Een ander Sociaal Cognitieve stoornis?

Omdat je niet in staat lijkt te zijn om de ontwikkeling van regelgeving en de ontwikkeling van het individu kunt verbinden met elkaar. Je lijkt niet in staat om te begrijpen dat een persoon zich ontwikkelt over een bepaalde periode en dat de wetgeving in Nederland gericht is om juist het individu te beschermen tegen zichzelf en tegen figuren in de directe omgeving.

Zoals ik al vroeg ben jij van mening dat een minderjarige met een meerderjarige seksueel contact zou moeten mogen hebben? Een meisje van 13 dat geslachtsgemeenschap heeft met een man van 34... waarvan ze zelf zegt dat ze het wil.
Aaah the beauty of digital reproduction.
Is it alive, or is it Phalanx?
--- Cameron Hodge ---
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 00:06:49 #82
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_72128705
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 00:01 schreef mordokania het volgende:
CHRISTOFFEL COLUMBUS (1492) - CHARLES LINDBERG (1927) - NEIL ARMSTRONG (1969) - LAURA DEKKER (2011)

Totdat drie jaar later een of andere gekke Chinees maar dan van 12 jaar oud zo'n zelfde reis onderneemt, dan stelt dat record toch ook niks meer voor .
quote:
Klaar met discussieren. Het is pure AFGUNST. Pure Nederlandse AFGUNST om haar niet te laten gaan. "Wai mochten da ook niet, dus nou mag zai da ook nie". Zootje zeik-tokkies! Rot toch op, gun een ander eens wat!
Ik misgun niemand iets en Laura moet gewoon lekker als Nieuw-Zeelandse de zee gaan bestormen. Alleen kun je terecht je vraagtekens bij dit idiote plan (en haar ouders) zetten.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 00:08:36 #83
62292 MOVO
Homo duplex, Homo duplex!
pi_72128745
Wat een 13-jarige wil.....

Doet me denken aan een zeer getalenteerde 12 jarige pianiste die al les kreeg op het consevatorium. Ze was zeer volwassen voor haar leeftijd en had maar 1 droom: concertpianiste worden. Toen ze 15 was verbouwde haar vader het huis om een concertvleugel te installeren.
En toen werd ze zestien en vond ze jongens leuk.
Daaaag droom, ze is later een andere universitaire studie gaan doen en speelt nog steeds met veel plezier piano.

Laat haar maar een paar jaar wachten, er kan nog zoveel veranderen op die leeftijd.
Et comme il y voit! et comme il est moqueur!
pi_72128751
quote:
CHRISTOFFEL COLUMBUS (1492) - CHARLES LINDBERG (1927) - NEIL ARMSTRONG (1969) - LAURA DEKKER (2011)

Klaar met discussieren. Het is pure AFGUNST. Pure Nederlandse AFGUNST om haar niet te laten gaan. "Wai mochten da ook niet, dus nou mag zai da ook nie". Zootje zeik-tokkies! Rot toch op, gun een ander eens wat!
Urgh, do not feed the troll... of in dit geval de onderontwikkelde defectieveling.
--- Cameron Hodge ---
pi_72128807
quote:

CHRISTOFFEL COLUMBUS (1492) - CHARLES LINDBERG (1927) - NEIL ARMSTRONG (1969)
Die waren allemaal in de 20 toen zij hun ambities groot werden.
pi_72128814
Overigens blijf ik het opvallend vinden dat al die "pro-laura" figuren geen antwoord durven te geven op de vraag of ze pedoseksualiteit acceptabel vinden als het minderjarige figuur aangeeft dat deze er mee instemt.
--- Cameron Hodge ---
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 00:10:48 #87
37150 livelink
keek op mijn week ( © DJ11)
pi_72128816
Prima toch, ze heeft haar fifteen minutes of fame inmiddels wel gehad. Ze schrijft zich uit, gaat op pad en ik vermoed dat we er verder nooit meer iets van horen. Niet zozeer omdat haar iets ergs overkomt (dat hoop ik in ieder geval niet), maar omdat ik niet verwacht dat ze dit gaat redden. Ik denk dat de reis ergens zal worden afgebroken.
Als je goed om je heen kijkt zie je dat alles gekleurd is.
pi_72128918
Laura kan zichzelf helemaal niet uitschrijven bij de gemeente, ook daarvoor moet ze 16 zijn.

Alleen haar vader kan Laura uitschrijven. Maar dan moet je als ouder toch wel enorm gestoord zijn, om je eigen kind uit te laten schrijven.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 00:16:08 #89
62292 MOVO
pi_72128933
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 00:10 schreef PhalanX het volgende:
Overigens blijf ik het opvallend vinden dat al die "pro-laura" figuren geen antwoord durven te geven op de vraag of ze pedoseksualiteit acceptabel vinden als het minderjarige figuur aangeeft dat deze er mee instemt.
En dat ze allemaal net doen alsof ze geboren is om deze reis te gaan maken, dat haar "meaning of life" in deze trip zit. Dat haar "levensdoel" haar ontnomen wordt als ze niet mag gaan.

Pffffff ze is dertien
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 00:16:11 #90
3542 Gia
User under construction
pi_72128937
quote:
Ik wil weten of die figuren een 2-jarige tocht over land, zonder ouders, ook zo zien zitten?

Verder: Mijn zoon is er op tegen dat die hond meegaat. Vindt hij dierenmishandeling. Kunnen we dit ergens melden.?
pi_72128952
quote:
Ik keur het af. Sterker nog ik heb het al afgekeurd aangezien er meisjes van die leeftijd daadwerkelijk wilden. In de afgelopen jaren.
pi_72129000
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 00:17 schreef hermanberghuis het volgende:
Ik keur het af. Sterker nog ik heb het al afgekeurd aangezien er meisjes van die leeftijd daadwerkelijk wilden. In de afgelopen jaren.
maar je bent wel "pro-laura" dus... vind je jezelf dan niet een onaards grote hypocriet?
--- Cameron Hodge ---
pi_72129134
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 00:19 schreef PhalanX het volgende:

[..]

maar je bent wel "pro-laura" dus... vind je jezelf dan niet een onaards grote hypocriet?
Dat ik reageer betekent niet dat ik pro laura ben. Ik laat het in het midden. Uit welk oogpunt ga je dit kijken? Een ouder of een kind of een avonturier?
pi_72129182
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 00:06 schreef PhalanX het volgende:

[..]

Dit is een serieuze vraag:
Ben jij ooit onderzocht op een persoonlijkheidsstoornis? Autisme? Een ander Sociaal Cognitieve stoornis?

Omdat je niet in staat lijkt te zijn om de ontwikkeling van regelgeving en de ontwikkeling van het individu kunt verbinden met elkaar. Je lijkt niet in staat om te begrijpen dat een persoon zich ontwikkelt over een bepaalde periode en dat de wetgeving in Nederland gericht is om juist het individu te beschermen tegen zichzelf en tegen figuren in de directe omgeving.

Zoals ik al vroeg ben jij van mening dat een minderjarige met een meerderjarige seksueel contact zou moeten mogen hebben? Een meisje van 13 dat geslachtsgemeenschap heeft met een man van 34... waarvan ze zelf zegt dat ze het wil.
Wat jij allemaal aanhaalt zit niet in mijn hoofd,@Jij bent ziek bezig met dingen waar ik niet aan denk
Ik heb het over een droom die niet nagejaagd mag worden,heeft niks perse met die Laura te maken btw.
Love music!
pi_72129288
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 00:27 schreef Mooiiiiiii het volgende:

[..]

Wat jij allemala aanhaalt zit niet in mijn hoofd,@Jij bent ziek bezig met dingen waar ik niet aan denk
Geef je geen antwoord omdat je niet toe wil geven dat je deze zaak hypocriet benadert, of omdat je niet toe wil geven dat je pedoseksualeiteit goedkeurt?
--- Cameron Hodge ---
pi_72129336
Hoe hypocriet, afgunstig en kortzichtig zijn hier de meeste reakties. Als er ergens een voetbaltalentje (of andere sport) van 12 jaar loopt te pingelen, krijgt ie extra voorzieningen als weken vrij van school voor trainingen, wedstrijden en de hele rataplan, reist over de wereld als jonge topsporter, aangepaste school.

Dit kind van 13 jaar kan toevallig enorm goed zeilen en vraagt om een rondreis, die per zee maximaal 3 weken duurt, waarna ze weer maanden aan wal haar school kan doen. Bovendien wordt elke reis meegezeild door veel boten, waaronder die van haar ouders uiteraard. Ze heeft continu radio- en internetcontact.

Typisch kneuterige balkenende-norm reakties hiero.
pi_72129359
quote:
Nogmaals,we hebben het over iets anders dan perverse dingen.Waarom je dat als voorbeeld erbij geeft zegt veel over @jou
Love music!
pi_72129400
laat dat kind toch lekker zeilen, wat maakt die paar maanden school nou uit. laat dr genieten van het leven
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 00:36:59 #99
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_72129404
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 00:34 schreef Mooiiiiiii het volgende:

[..]

Nogmaals,we hebben het over iets anders dan perverse dingen.Waarom je dat als voorbeeld erbij geeft zegt veel over @jou
Deze reactie geeft alleen maar aan dat jij niet toe durft toe te geven waar jouw morele grenzen liggen. Het zou je meer sieren wanneer je zegt "Zeilreis oke, pedoseks niet oke" en dat nog eens weet te beargumenteren.
<a href="https://www.youtube.com/watch?v=yIl_jGh-LWE" target="_blank" rel="nofollow">Afleidingsmanoeuvre</a>
pi_72129414
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 00:34 schreef Mooiiiiiii het volgende:
Jij stelt dat een meisje van 13 beslissingen mag maken die haar leven ingrijpend zullen veranderen. Waarom vind je het dan ineens zo vreemd als het gaat om geslachtsgemeenschap? Waarom durf je daar geen uitspraak over te doen? Waarom voel je je zo genoodzaakt om te kronkelen om maar geen antwoord te geven.
--- Cameron Hodge ---
pi_72129419
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 00:33 schreef Euridice het volgende:
Hoe hypocriet, afgunstig en kortzichtig zijn hier de meeste reakties. Als er ergens een voetbaltalentje (of andere sport) van 12 jaar loopt te pingelen, krijgt ie extra voorzieningen als weken vrij van school voor trainingen, wedstrijden en de hele rataplan, reist over de wereld als jonge topsporter, aangepaste school.

Dit kind van 13 jaar kan toevallig enorm goed zeilen en vraagt om een rondreis, die per zee maximaal 3 weken duurt, waarna ze weer maanden aan wal haar school kan doen. Bovendien wordt elke reis meegezeild door veel boten, waaronder die van haar ouders uiteraard. Ze heeft continu radio- en internetcontact.

Typisch kneuterige balkenende-norm reakties hiero.
Dus dat Truste
Love music!
pi_72129500
Erg interessant om te lezen hier dat blijkbaar iedereen een idee heeft over hoe de ouders van Laura zijn en hoe ze zelf is op basis van een paar video shots. Pure klasse!

Als die meid graag een stukje wil fietsen in dat bootje van d'r de wereld rond moet ze dat vooral doen, maar de media opzoeken is wel het laatste wat je dan moet doen..
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_72129537
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 00:41 schreef sitting_elfling het volgende:
Als die meid graag een stukje wil fietsen in dat bootje van d'r de wereld rond moet ze dat vooral doen, maar de media opzoeken is wel het laatste wat je dan moet doen..
Als die meid van 13 met drie mannen van 37 in bed wil duiken moet ze dat vooral doen? Is dat wat je ook zou zeggen... Sitting Elfling?
--- Cameron Hodge ---
pi_72129621
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 00:36 schreef Falco het volgende:

[..]

Deze reactie geeft alleen maar aan dat jij niet toe durft toe te geven waar jouw morele grenzen liggen. Het zou je meer sieren wanneer je zegt "Zeilreis oke, pedoseks niet oke" en dat nog eens weet te beargumenteren.
Moet ff kotsen,ik heb het over zeilen en dat mensen hun droom niet meer mogen najagen.Wie begint er over viezerikken,Ik niet!!!
Heb het wel gezien hier,
Love music!
pi_72129713
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 00:43 schreef PhalanX het volgende:

[..]

Als die meid van 13 met drie mannen van 37 in bed wil duiken moet ze dat vooral doen? Is dat wat je ook zou zeggen... Sitting Elfling?
Als zij dat wil (wat ogenschijnlijk een erg kleine kans betreft) moet ze doen wat ze niet laten kan. Die kans is alleen dusdanig irreëel dat die vergelijking wat betreft 3 mannen gewoon niet opgaat. Wettelijk mag het immers niet. Nee, maar er mag wel meer niet wat toch ook gebeurt en wat niet in de media breed wordt uitgemeten..

Besides, ze liep toch al een jaartje voor op school? Nou, kan ze dit jaar wat anders doen. Er zullen altijd uitzonderingen zijn wat betreft kinderen rond die leeftijd die nu eenmaal eerder volwassen worden.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_72129771
Tsja, kans is wel groot dat ze komt te overlijden in de woeste zee van de Atlantische oceaan, er hoeft maar één golf te zijn dar haar bootje omkiept en voila.

Over geld gesproken, wie wil dat allemaal gaan financieren? Volgens mij kost dat toch een hoop 2 jaar reizen.
  † In Memoriam † dinsdag 25 augustus 2009 @ 01:09:07 #107
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_72129965
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 23:31 schreef PhalanX het volgende:
Die man bij Knevel en den Brink ziet er ook uit als je standaard debiel.

Deze mensen zijn te debiel voor woorden dat ze niet inzien dat kinderen niet gelijk zijn aan volwassenen. Ongeacht hoe "oud" ze denken te zijn aan de binnenkant. Deze mensen houden geen greintje rekening met het feit dat we te maken hebben met iemand die aan het begin staat van een tumultueuze periode... namelijk de pubertijd. Haar lichaam is niet volgroeid, haar hormonen zullen oplaaien en zullen haar geestelijke ontwikkeling in een bepaalde richting gooien.

Dit soort debiel volk denkt niet verder dan deze ene zaak. Ze praten over een grietje dat nog niet kan bevatten wat de gevolgen van haar daden op de lange termijn zijn, alsof ze een volwassen persoon is. Ze vinden het geweldig omdat het anders is, want het is speciaal. Het gedegenereerd stuk stront dat over "ze is een sterke, ondernemende persoonlijk" praat is het soort mens dat zich niet heeft los kunnen maken van een jeugd. Iemand die niet om kan gaan met mogelijkheden en welvaart. Er mogen geen grenzen zijn, want in de debiele belevingswereld van dit figuur is iedere grens een gruwelijk kwaad.
Er zijn ook zeer jonge kinderen die hun leven willen wijden aan ballet of zwemmen, popster willen worden of turnster. Nimmer hoor je dáár iets over het uit de ouderlijke macht zetten terwijl die kinderen vaak totaal géén normaal leven hebben omdat paps/mams zich suf rennen van de ene training naar de andere auditie of camera.

Hoe denk JIJ daar over? Ook maar direct aanpakken toch? Hoorde vandaag een aantal termen zoals * spirituele mishandeling * of *religieuze mishandeling* Ook gruweijk toch?
pi_72129992
Zo'n deskundige ook bij het Journaal, 'We weten dat dit heel erg slecht is voor kinderen'. En zo'n figuur noemt zich dan wetenschapper, als er iets niet bestaat in de sociale 'wetenschappen' zijn het wel zekerheden. De hele tak van sociale 'wetenschappen' staat bol van de subjectieve interpretaties, theorieën zijn meestal erg vaag, en resultaten uit onderzoeken zijn vooral statistische constructies of verbanden daadwerkelijke begrepen worden komt meestal niet aan de orde. En zo'n figuur meent dan met deze stelligheid te kunnen zeggen wat wel en niet goed is voor kinderen, het is een grote klucht.

Overheid, handen thuis, gezonde, actief aan de maatschappij deelnemende ouders en hun kinderen weten als geen ander wat goed voor zichzelf. Zij moeten ruim baan krijgen om hun eigen plan te trekken.
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 00:56 schreef F04 het volgende:
Tsja, kans is wel groot dat ze komt te overlijden in de woeste zee van de Atlantische oceaan, er hoeft maar één golf te zijn dar haar bootje omkiept en voila.
Tjonge jonge, als alle niet zeilers nu eens niet over dingen gaan praten waar ze zelf niks van weten. Mits daar bij het ontwerp en de inrichting van de boot rekening is mee gehouden kan een boot prima kapseizen zonder dat de boot gelijk zinkt, er is dan genoeg tijd om noodsignalen uit te zenden, je EPIRB in zee te flikkeren en je zelf in veiligheid te brengen. Prettig is anders, maar daarvoor ga je ook niet de wereld rond zeilen. Bovendien, een goed zeewaardig schip kan heel wat buiswater hebben, zelfs een golf in de kuip hoeft geen probleem te zijn als je de kajuit goed dicht hebt zitten.

[ Bericht 7% gewijzigd door Bolkesteijn op 25-08-2009 01:18:06 ]
pi_72130021
http://player.nos.nl/index.php/media/play/tcmid/tcm:5-557468/

Wel jammer dat Laura en zijn vader zich erg stil houden. Ik krijg wel de indruk dat ze die advocaat maar gebruiken om de boel zo maar een beetje recht te praten.
pi_72130054
Komt er eens een puber van de bank af, is het weer niet goed...
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 01:18:14 #111
62292 MOVO
pi_72130096
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 01:09 schreef Loedertje het volgende:

[..]

Er zijn ook zeer jonge kinderen die hun leven willen wijden aan ballet of zwemmen, popster willen worden of turnster. Nimmer hoor je dáár iets over het uit de ouderlijke macht zetten terwijl die kinderen vaak totaal géén normaal leven hebben omdat paps/mams zich suf rennen van de ene training naar de andere auditie of camera.

Hoe denk JIJ daar over? Ook maar direct aanpakken toch? Hoorde vandaag een aantal termen zoals * spirituele mishandeling * of *religieuze mishandeling* Ook gruweijk toch?
Dat is vaak ook niet gezond, maar het verschil is dat ze er niet alleen voor staan zoals dit meisje in haar bootje. Als het buiten stormt dan zijn deze kinderen binnen en niet moederziel alleen op een onmetelijke oceaan met huizenhoge golven.
pi_72130108
En voor de zoveelste maal presenteert Nederland zich als een land dat kleinburgerlijkheid ophemelt en individuele initiatieven de grond in boort. Terecht dat Dekker denkt over het opzeggen van haar Nederlanderschap. Dit Nederland...
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 01:20:06 #113
62292 MOVO
pi_72130126
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 01:10 schreef Bolkesteijn het volgende:
Zo'n deskundige ook bij het Journaal, 'We weten dat dit heel erg slecht is voor kinderen'. En zo'n figuur noemt zich dan wetenschapper, als er iets niet bestaat in de sociale 'wetenschappen' zijn het wel zekerheden. De hele tak van sociale 'wetenschappen' staat bol van de subjectieve interpretaties, theorieën zijn meestal erg vaag, en resultaten uit onderzoeken zijn vooral statistische constructies of verbanden daadwerkelijke begrepen worden komt meestal niet aan de orde. En zo'n figuur meent dan met deze stelligheid te kunnen zeggen wat wel en niet goed is voor kinderen, het is een grote klucht.

Overheid, handen thuis, gezonde, actief aan de maatschappij deelnemende ouders en hun kinderen weten als geen ander wat goed voor zichzelf. Zij moeten ruim baan krijgen om hun eigen plan te trekken.
[..]

Tjonge jonge, als alle niet zeilers nu eens niet over dingen gaan praten waar ze zelf niks van weten. Mits daar bij het ontwerp en de inrichting van de boot rekening is mee gehouden kan een boot prima kapseizen zonder dat de boot gelijk zinkt, er is dan genoeg tijd om noodsignalen uit te zenden, je EPIRB in zee te flikkeren en je zelf in veiligheid te brengen. Prettig is anders, maar daarvoor ga je ook niet de wereld rond zeilen. Bovendien, een goed zeewaardig schip kan heel wat buiswater hebben, zelfs een golf in de kuip hoeft geen probleem te zijn als je de kajuit goed dicht hebt zitten.
Of zoals de britse concurent van Laura al melde: er zijn stukken waar als je van de boot afslaat je binnen tien minuten dood bent. EPIRB of geen EPIRB.
pi_72130135
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 01:18 schreef El_Matador het volgende:
En voor de zoveelste maal presenteert Nederland zich als een land dat kleinburgerlijkheid ophemelt en individuele initiatieven de grond in boort. Terecht dat Dekker denkt over het opzeggen van haar Nederlanderschap. Dit Nederland...
Ach, het is ook zo'n nuchter volk he
pi_72130158
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 01:18 schreef MOVO het volgende:
Dat is vaak ook niet gezond, maar het verschil is dat ze er niet alleen voor staan zoals dit meisje in haar bootje. Als het buiten stormt dan zijn deze kinderen binnen en niet moederziel alleen op een onmetelijke oceaan met huizenhoge golven.
Achter de meeste trips rond de wereld per zeilboot zit een heel meteorologisch team, of is het schip voorzien van alle mogelijke apparatuur om weerberichten te ontvangen. Wie een redelijke meteorologische kennis heeft zal stormen grotendeels kunnen ontwijken, en zelfs in een storm kan een zeilboot prima overeind blijven met stormzeil en zeeanker om de snelheid er uit te halen.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 01:22:53 #116
62292 MOVO
pi_72130169
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 01:18 schreef El_Matador het volgende:
Laat jij je dertienjarige kind maar lekker stierenvechten (als het haar droom is natuurlijk) met een goede voorbereiding is dat natuurlijk ook niet gevaarlijk....
pi_72130179
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 01:20 schreef MOVO het volgende:
Of zoals de britse concurent van Laura al melde: er zijn stukken waar als je van de boot afslaat je binnen tien minuten dood bent. EPIRB of geen EPIRB.
Je moet dan ook niet van je boot af slaan. Tuigje om en vastgespen. Natuurlijk kan het altijd mis gaan maar dat kan ook volwassenen overkomen.
pi_72130186
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 01:22 schreef MOVO het volgende:

[..]

Laat jij je dertienjarige kind maar lekker stierenvechten (als het haar droom is natuurlijk) met een goede voorbereiding is dat natuurlijk ook niet gevaarlijk....
Zo is dat. Ik zet liever in op een kind met een passie en de wil en het doorzettingsvermogen dat na te jagen, dan op een hersenloos schepsel dat alleen doet wat de omgeving van hem/haar verlangt.

Maakbaarheidsdrang.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_72130206
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 01:22 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Achter de meeste trips rond de wereld per zeilboot zit een heel meteorologisch team, of is het schip voorzien van alle mogelijke apparatuur om weerberichten te ontvangen. Wie een redelijke meteorologische kennis heeft zal stormen grotendeels kunnen ontwijken, en zelfs in een storm kan een zeilboot prima overeind blijven met stormzeil en zeeanker om de snelheid er uit te halen.
Alleen kunnen die je niet behoeden voor (die meer voorkomen dan ooit werd gedacht).
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 01:26:33 #120
62292 MOVO
pi_72130211
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 01:22 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

Toch blijven er best veel solozeilers op zee...... Dat er veel zeilers zijn die het kunnen of al gedaan hebben wil natuurlijk niet zeggen dat het geen riskante aangelegenheid is. Bovendien zijn er bijna geen solozeilers die niet de nodige reparaties op volle zee hebben moeten uitvoeren en die af en toe niet gek geworden zijn van de eenzaamheid.
pi_72130224
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 01:25 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Alleen kunnen die je niet behoeden voor (die meer voorkomen dan ooit werd gedacht).
De hele scheepvaart dan maar verbieden
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 01:29:19 #122
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_72130244
wat is dat toch vandaag met dat zeilgevalletje overal, laat dat kutkind gewoon met'r fuckin kayak de wereld rondgaan. Men wat een hoop heisa
*Hosselcopter*
pi_72130252
Dat het enigszins gevaarlijk is, door eenzaamheid, rare interferenties tussen verschillende golven of schade, dat ontken ik ook niet, maar dat is geen argument als het gaat om de vraag waarom een minderjarige niet dezelfde risico's zou mogen kunnen lopen als een volwassene. Niks is zonder gevaar. Toch is zeezeilen behoorlijk veilig.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 01:30:57 #124
62292 MOVO
pi_72130267
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 01:24 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Zo is dat. Ik zet liever in op een kind met een passie en de wil en het doorzettingsvermogen dat na te jagen, dan op een hersenloos schepsel dat alleen doet wat de omgeving van hem/haar verlangt.

Maakbaarheidsdrang.
Het is niet ondenkbaar dat dit meisje over twee jaar andere dromen heeft en dan is het een beetje jammer als ze berend botje achterna is gegaan. Passie betekent: lijden. Laat haar maar de wil en doorzettingsvermogen opbrengen om nog een paar jaar te lijden voordat ze haar droom najaagt.
pi_72130280
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 01:26 schreef MOVO het volgende:

[..]

Toch blijven er best veel solozeilers op zee...... Dat er veel zeilers zijn die het kunnen of al gedaan hebben wil natuurlijk niet zeggen dat het geen riskante aangelegenheid is. Bovendien zijn er bijna geen solozeilers die niet de nodige reparaties op volle zee hebben moeten uitvoeren en die af en toe niet gek geworden zijn van de eenzaamheid.
NOU EN?

Er zijn ook mensen wiens vakantie op Mallorca tegenviel. Zullen we die ook maar bij voorbaat die vakanties gaan ontnemen?

Laat dit meisje haar droom najagen. Het feit dat ze dit doet moet juist gesteund worden. Calvinistische kutmentaliteit.

pi_72130289
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 01:30 schreef MOVO het volgende:

[..]

Het is niet ondenkbaar dat dit meisje over twee jaar andere dromen heeft en dan is het een beetje jammer als ze berend botje achterna is gegaan. Passie betekent: lijden. Laat haar maar de wil en doorzettingsvermogen opbrengen om nog een paar jaar te lijden voordat ze haar droom najaagt.
"Zo meisje, dus jij hebt dromen, en je wil ergens voor gaan. Nou dat zullen we nog wel eens zien, wacht nog maar een paar jaar. " Het is gewoon puur verzorgingsstaatfascisme.
pi_72130311
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 01:29 schreef Bolkesteijn het volgende:
Toch is zeezeilen behoorlijk veilig.
Ook om een storm te overleven zijn er prima hulpmiddelen:

http://www.tv-enterprise.com/test/index.php?option=com_content&task=view&id=16&Itemid=30
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 01:36:14 #128
62292 MOVO
pi_72130315
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 01:29 schreef Bolkesteijn het volgende:
Dat het enigszins gevaarlijk is, door eenzaamheid, rare interferenties tussen verschillende golven of schade, dat ontken ik ook niet, maar dat is geen argument als het gaat om de vraag waarom een minderjarige niet dezelfde risico's zou mogen kunnen lopen als een volwassene. Niks is zonder gevaar. Toch is zeezeilen behoorlijk veilig.
Omdat een kind in alle opzichten nog niet volgroeid is. Een levensles is ook: niet alles wat je wil is mogelijk.
pi_72130337
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 01:30 schreef MOVO het volgende:

[..]

Het is niet ondenkbaar dat dit meisje over twee jaar andere dromen heeft en dan is het een beetje jammer als ze berend botje achterna is gegaan.
Waar slaat dat nou op? Jij gaat wel even bepalen welke passies ze wel en niet mag hebben. Ze heeft deze passie, laat die haar najagen. Als het niet haar ding blijkt te zijn, dan zoekt ze wel wat anders.
quote:
Passie betekent: lijden.
Jij bent compleet de weg kwijt. Of gewoon masochist. Prima, dat is mijn passie niet.
quote:
Laat haar maar de wil en doorzettingsvermogen opbrengen om nog een paar jaar te lijden voordat ze haar droom najaagt.
En dat bepaal jij.

pi_72130345
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 01:36 schreef MOVO het volgende:

[..]

Omdat een kind in alle opzichten nog niet volgroeid is. Een levensles is ook: niet alles wat je wil is mogelijk.
Niet geschoten is altijd mis
pi_72130353
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 01:36 schreef MOVO het volgende:

[..]

DE levensles zou moeten zijn: als je je maar inzet en je best doet, dan is er zoveel mogelijk.

Juist dit doen draagt bij aan haar volgroeien.

dinsdag 25 augustus 2009 @ 01:40:28 #132
62292 MOVO
pi_72130355
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 01:33 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

"Zo meisje, dus jij hebt dromen, en je wil ergens voor gaan. Nou dat zullen we nog wel eens zien, wacht nog maar een paar jaar. " Het is gewoon puur verzorgingsstaatfascisme.
Welnee het is gezond verstand. Ik weet niet welke dromen jou ontzegd zijn in je jeugd dat je er zulke grote woorden voor nodig hebt, maar dat meisje krijgt echt geen trauma als ze eerst haar school moet afmaken hoor. Wacht maar tot je wat groter bent is een door heel veel ouders gebruikte zin die heel gezond is.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 01:42:21 #133
62292 MOVO
pi_72130378
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 01:40 schreef El_Matador het volgende:

[..]

DE levensles zou moeten zijn: als je je maar inzet en je best doet, dan is er zoveel mogelijk.

Juist dit doen draagt bij aan haar volgroeien.
Het blijft toch nog steeds mogelijk? Ze kan over een paar jaar toch nog steeds? De droom wordt uitgesteld maar toch niet kapot gemaakt?
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 01:43:08 #134
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_72130384
Ik heb hier een paar serieuze vragen over:

1. Hoe zit het met haar voedselvoorziening aan boord van het schip? Moet ze ook aan land, en zo ja is dat veilig?
2. Als ze overboord kiepert, wie komt daar dan achter?
3. Wordt haar geestelijk welzijn in de gaten gehouden? Door ouders etc.?

Als dat allemaal goed geregeld is mag ze van mij natuurlijk die reis maken.

Maar ze moet natuurlijk niet als Tom Hanks eindigen op een onbewoond eiland.

Dit associeer ik met dit hele verhaal.
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
  † In Memoriam † dinsdag 25 augustus 2009 @ 01:46:18 #135
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_72130413
Het meisje wil tevens een record verbreken, als 13-Jarige de wereld rondvaren. Als 14/15/16/17/18 jarige zal ze dit record niet kunnen verbreken.
pi_72130426
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 01:40 schreef MOVO het volgende:
Welnee het is gezond verstand. Ik weet niet welke dromen jou ontzegd zijn in je jeugd dat je er zulke grote woorden voor nodig hebt, maar dat meisje krijgt echt geen trauma als ze eerst haar school moet afmaken hoor. Wacht maar tot je wat groter bent is een door heel veel ouders gebruikte zin die heel gezond is.
De term is volstrekt gerechtvaardigd als ik de definitie van beide termen bekijk. En ja, ik weet hoe gevaarlijk dat fascisme kan zijn. Mijn basisschool stond er op, aan de hand van de door OC&W opgesteld toetsingscriteria, dat ik een praktijkopleiding zou gaan volgen na groep 8. Mijn ouders zagen dat anders en kregen het voor elkaar dat ik een VWO klas kwam, wat ik zelf ook graag wilde omdat ik thuis al veel natuurkundeproefjes deed. Na 6 jaar kon ik met hoge cijfers mijn diploma in ontvangst kon nemen. Prima dat de overheid iets anders adviseert, maar wat er met de kinderen gebeurt moet een beslissing van het kind zelf en de ouders blijven. Zodra het dwingend wordt valt het onder de titel verzorgingsstaatfascisme, de overheid heeft alle macht en ieder dient te gehoorzamen is dan immers het motto.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 01:49:23 #137
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_72130435
hoe wil ze dan vreemde talen spreken. Nederlanders tegenkomen is de kans haast nihil en ze moet zaken als voedsel en water opslaan. En alleen de zeilen hanteren dat lukt nooit.
*Hosselcopter*
pi_72130446
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 01:49 schreef Dibble het volgende:
En alleen de zeilen hanteren dat lukt nooit.
Dat gaat prima, met wat aanpassingen en als je niet onder alle omstandigheden onder maximaal tuig wil varen.
pi_72130465
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 01:48 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

De term is volstrekt gerechtvaardigd als ik de definitie van beide termen bekijk. En ja, ik weet hoe gevaarlijk dat fascisme kan zijn. Mijn basisschool stond er op, aan de hand van de door OC&W opgesteld toetsingscriteria, dat ik een praktijkopleiding zou gaan volgen na groep 8. Mijn ouders zagen dat anders en kregen het voor elkaar dat ik een VWO klas kwam, wat ik zelf ook graag wilde omdat ik thuis al veel natuurkundeproefjes deed. Na 6 jaar kon ik met hoge cijfers mijn diploma in ontvangst kon nemen. Prima dat de overheid iets anders adviseert, maar wat er met de kinderen gebeurt moet een beslissing van het kind zelf en de ouders blijven. Zodra het dwingend wordt valt het onder de titel verzorgingsstaatfascisme, de overheid heeft alle macht en ieder dient te gehoorzamen is dan immers het motto.
Dat.

Samen met de opmerkingen hier in dit topic die het slechtste als uitgangspunt nemen:
- wat als er dit en dit gebeurt?
- hoe moet het nou verder?
- wat als het tegenvalt?
- waarom is dit nou weer nodig?
- dit is gevaarlijk, doe het niet!

etc. etc.

Dat typeert het dodelijke Nederlandse calvinisme. Zodra ergens risico's aan verbonden zijn (i.e. altijd), dan maar niet doen. Dan maar niet die leuke meid een mailtje sturen, bang dat ze je afwijst. Dan maar niet proberen om de Olympische Spelen binnen te halen. Dan maar niet proberen om nou es ergens de beste in te zijn.

Nee, altijd dat ophemelen van juist het negatieve.

pi_72130466
Ze pakt overigens wel de 'makkelijke' route (Panama- en Suez kanaal).

Waar ik me nog het meest zorgen om maak is wat kennis van practische zaken als boordelectronica bijv. Om kleine reparaties uit te voeren, zelfde geldt voor andere reparaties aan het wand

[ Bericht 58% gewijzigd door tjoptjop op 25-08-2009 01:59:35 ]
pi_72130474
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 01:53 schreef tjoptjop het volgende:
Ze pakt overigens wel de 'makkelijke' route (Panama- en Suez kanaal).
Dat scheelt een hoop inderdaad, als het ergens tekeer kan gaan is het wel in het gebied tussen Antarctica en Chili/Zuid-Afrika.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 01:56:38 #142
62292 MOVO
pi_72130477
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 01:48 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

A Je bent toch niet gedwongen om naar een praktijkopleiding te gaan?
B Waar ligt de grens dan? Als ouders en kind er over eens zijn nergens?
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 02:01:47 #143
62292 MOVO
pi_72130505
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 01:53 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat.

Samen met de opmerkingen hier in dit topic die het slechtste als uitgangspunt nemen:
- wat als er dit en dit gebeurt?
- hoe moet het nou verder?
- wat als het tegenvalt?
- waarom is dit nou weer nodig?
- dit is gevaarlijk, doe het niet!

etc. etc.

Dat typeert het dodelijke Nederlandse calvinisme. Zodra ergens risico's aan verbonden zijn (i.e. altijd), dan maar niet doen. Dan maar niet die leuke meid een mailtje sturen, bang dat ze je afwijst. Dan maar niet proberen om de Olympische Spelen binnen te halen. Dan maar niet proberen om nou es ergens de beste in te zijn.

Nee, altijd dat ophemelen van juist het negatieve.
Of je zegt als ouder: prima dat jij dat wil maar je maakt eerst je school af, ondertussen gaan we in je komende schoolvakanties samen grote zeiltrips maken, uiteindelijk steken we samen een keer de oceaan over, zorgen we dat je fysiek sterk genoeg bent om alle eventuele reparaties te kunnen uitvoeren. Als je dan zeventien bent ben je des te beter voorbereid om het te gaan doen.

Waarom moet het meteen nu?
pi_72130536
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 02:01 schreef MOVO het volgende:

[..]

Of je zegt als ouder: prima dat jij dat wil maar je maakt eerst je school af, ondertussen gaan we in je komende schoolvakanties samen grote zeiltrips maken, uiteindelijk steken we samen een keer de oceaan over, zorgen we dat je fysiek sterk genoeg bent om alle eventuele reparaties te kunnen uitvoeren. Als je dan zeventien bent ben je des te beter voorbereid om het te gaan doen.

De ouders STAAN achter haar besluit. Het is de Nederlandse overheid die het verneukt. Niet onverwachts van dit klotekabinet, maar toch.

pi_72130811
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 02:01 schreef MOVO het volgende:

De familie heeft al meerdere reizen gemaakt! Ze is, als ik het goed begreep, zo ongeveer geboren op een boot!
Samen met vader is ze naar Engeland gevaren! Meerdere zomers zelf met de boot erop uit geweest!
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 03:50:43 #146
798 voyeur
bemoeit zich
pi_72130891
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 02:06 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De ouders STAAN achter haar besluit. Het is de Nederlandse overheid die het verneukt. Niet onverwachts van dit klotekabinet, maar toch.
De ouders zijn gescheiden en de moeder is niet blij met dit voornemen.
Here we are now, entertain us.
pi_72131096
Als de rechter besluit dat het wel kan dan zullen er ongetwijfeld meer 13-jarigen komen die om de een of andere reden hun school via Internet willen afmaken.

Die ouders
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 07:14:37 #148
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_72131163
http://www.nu.nl/algemeen(...)n-uit-nederland.html
quote:
RIJSWIJK - De 13-jarige Laura Dekker wil zich eventueel in Nieuw-Zeeland vestigen om haar reis rond de wereld te kunnen maken. Het meisje heeft een alvast een verzoek ingediend bij afdeling burgerzaken van haar woonplaats Wijk bij Duurstede om zich te laten uitschrijven.
© ANP

Dat maakte haar advocaat Peter de Lange maandagavond bekend in de actualiteitenrubriek Nova.

Bij het verzoek heeft ze aangegeven dat ze zich ''per heden'' in Nieuw-Zeeland gaat vestigen, zei De Lange. De gemeente heeft het verzoek in beraad.

Of zij Nederland daadwerkelijk verlaat, hangt af van het oordeel van de kinderrechter in Utrecht. Die oordeelt vrijdag of de ouders van de tiener, die in haar eentje de wereld wil rondzeilen, worden beperkt in het gezag over hun dochter.

De vader en de moeder van het meisje steunen haar plan voor de twee jaar durende reis.

Oordeel

Volgens De Lange wachten Laura en haar ouders het oordeel vrijdag af voor ze zich gaan richten ''op andere rechtssystemen''. Het meisje heeft behalve de Nederlandse nationaliteit ook de Nieuwzeelandse nationaliteit.

De Raad voor de Kinderbescherming spande de zaak bij de kinderrechter aan. Die hoorde maandag achter gesloten deuren de betrokken partijen.

Verantwoord

De Kinderbescherming vindt het niet verantwoord dat een 13-jarig kind solo de wereld rondzeilt.

Laura begrijpt weinig van de commotie die haar plan heeft veroorzaakt. ''Ik vind het allemaal best een beetje overdreven en ik heb nog geen meter gezeild.''
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 07:19:24 #149
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_72131181
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 06:48 schreef yyentle het volgende:
Als de rechter besluit dat het wel kan dan zullen er ongetwijfeld meer 13-jarigen komen die om de een of andere reden hun school via Internet willen afmaken.

Die ouders
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_72131233
Mensen die jammeren en zeiken over kleinburgerlijkheid en regelzucht...

zijn dat ook mensen die zeggen dat we wapens zouden moeten mogen dragen? Dronken achter het stuur mogen kruipen en meer op Amerika moeten lijken?

Want al die regeltjes... dat is toch ZO kleinburgelijk!

Respect voor Britney Spears!
--- Cameron Hodge ---
pi_72131238
quote:
Lekker naar Nieuwzeeland gaan.
pi_72131260
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 07:33 schreef PhalanX het volgende:
Mensen die jammeren en zeiken over kleinburgerlijkheid en regelzucht...

zijn dat ook mensen die zeggen dat we wapens zouden moeten mogen dragen? Dronken achter het stuur mogen kruipen en meer op Amerika moeten lijken?

Want al die regeltjes... dat is toch ZO kleinburgelijk!

Respect voor Britney Spears!
Als Marokkaanse kinderen hun school verzuimen omdat ze lang naar Marrokko gaan ,,,,,,,,,,,
pi_72131373
Ik meende te begrijpen (maar ik kan het mis hebben, want het lijkt me op deze manier geen solozeiltocht, of is het sowieso al solo als je alleen op een boot zit?) dat ze steeds maximaal drie weken gaat varen, waarbij dan een stel boten met haar meezeilen, met o.a. haar ouders erop. Dan lijkt me dat we ons over onveiligheid weinig zorgen hoeven maken.

Ik vind het een goeie actie dat ze zich uitschrijft uit NL. Zolang je vrijwillig in een land woont, moet je niet jammeren dat dat land bepaalde gebruiken kent. Dat was het probleem dat ik hier tot nu toe mee had: ik vind het een voorbeeld van ondernemingszin als iemand bij alle beperkingen die een maatschappij nu eenmaal iedereen probeert op te leggen, toch zijn doel na weet te streven. Ik vind het wat minder bewonderenswaardig als je verlangt dat er je geen strobreed in de weg wordt gelegd zodat je je doel kunt nastreven. Laat je bijzonderheid maar zien door zelf op onnavolgbare wijze om en over obstakels heen te stappen.

Zielig doen bij een rechter en in kranten, mokken dat een voetbaltalentje wel mag, is geen voorbeeld van unieke ondernemingszin. Je doodleuk uitschrijven uit NL is dat wel.

[ Bericht 0% gewijzigd door ShadyLane op 25-08-2009 08:10:36 ]
  Redactie Frontpage dinsdag 25 augustus 2009 @ 08:21:45 #154
145738 superworm
is erbij
pi_72131558
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 07:34 schreef yyentle het volgende:

[..]

Idd. Dikke doeeeiii.
Steun Stichting Bijen Zonder Zorgen!
op FOK!
op Facebook
op de website
pi_72131631
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 07:56 schreef ShadyLane het volgende:
Ik meende te begrijpen (maar ik kan het mis hebben, want het lijkt me op deze manier geen solozeiltocht, of is het sowieso al solo als je alleen op een boot zit?) dat ze steeds maximaal drie weken gaat varen, waarbij dan een stel boten met haar meezeilen, met o.a. haar ouders erop. Dan lijkt me dat we ons over onveiligheid weinig zorgen hoeven maken.

Ik vind het een goeie actie dat ze zich uitschrijft uit NL. Zolang je vrijwillig in een land woont, moet je niet jammeren dat dat land bepaalde gebruiken kent. Dat was het probleem dat ik hier tot nu toe mee had: ik vind het een voorbeeld van ondernemingszin als iemand bij alle beperkingen die een maatschappij nu eenmaal iedereen probeert op te leggen, toch zijn doel na weet te streven. Ik vind het wat minder bewonderenswaardig als je verlangt dat er je geen strobreed in de weg wordt gelegd zodat je je doel kunt nastreven. Laat je bijzonderheid maar zien door zelf op onnavolgbare wijze om en over obstakels heen te stappen.

Zielig doen bij een rechter en in kranten, mokken dat een voetbaltalentje wel mag, is geen voorbeeld van unieke ondernemingszin. Je doodleuk uitschrijven uit NL is dat wel.
Ware het niet dat een kind van dertien zich niet kan uitschrijven, niet uit een gemeente en evenmin uit een land.Dat kan namelijk pas vanaf de leeftijd van 16 jaar. Een ouder die het gezag draagt, kan zijn kind echter wél uit laten schrijven. 3 Keer raden dus wie zijn eigen kind uit gaat schrijven?
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 08:30:27 #156
15221 Falco
Afleidingsmanoeuvre
pi_72131642
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 07:56 schreef ShadyLane het volgende:
Als dit zo is, dan is het logisch dat ze van de rechter gewoon mag gaan. In plaats van dat normaal één zeilboot een wereldreis maakt, gaat een konvooi van laten we zeggen drie boten een wereldreis maken. De bezetting is wel wat apart, maar over het algemeen is er telkens een volwassene in de buurt, die voor haar op kan treden in penibele situaties. Je kunt dan eigenlijk ook niet meer spreken over een solo-reis en die hele titel 'jongste zeilster die solo de wereld overzeilt' stelt dan ook niet meer zo veel voor. Daar ging het overigens in beginsel wel om. Dus lijkt het me dat er toch wat publiciteitsgeilheid van vader Dekker hier achter zit, net als die vaders van talloze zingende kindernachtegaaltjes en talentvoetballertjes.
pi_72132102
quote:
Op maandag 24 augustus 2009 21:48 schreef Silven het volgende:
Waarom is dit onderwerp zo boeiend, ik zag het ook al op de frontpage. Enige belachelijke is dat justitie en politiek zich ermee gaat bemoeien. Verder is hier toch totaal geen nieuwswaarde aan?
Volkomen mee eens, er lopen hier in dit fucking land wel zaken waar ze beter aandacht aan kunnen geven.

zoals b.v, ik vraag me zeer af waarom de kinderrechter niet ingrijpt bij die totaal ontspoorde jeugdige rellokanen en andere ontspoorde reljeugd?

Gaan niet naar school, zijn crimineel, komen bedreigend over, vallen lastig, hebben al een strafblad van hier tot ginder en doen eigenlijk helemaal niets wat deugt! Waarom grijpen ze hier niet in???????.......

Stinkend kutland hier, nu komt er zo een meisje (ook nog met een nieuw zeelands paspoort) in het nieuws dat de wereld wil rond zeilen en dan moeten ze is effe ingrijpen...zo van maar dat kan toch niet dat is niet goed voor dat meisje dat is heel heel erg gevaarlijk.

En om de rest van de jeugd hier in Ollandistan geven ze geen ene fuck, die laten ze zo maar begaan...............m.a.w zie maar wat jullie doen want het haalt toch geen bal uit!!!

Om effe later als er weer eens iets gebeurt met deze gasten te gaan lopen zeiken dat het maar incidentje's zijn en dat het allemaal niet zo een vaart loopt, schijnheilige zielige idiote mensen van de gevestigde politiek.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 09:43:13 #158
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72132548
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 07:34 schreef yyentle het volgende:

[..]

Deze reis moet dus koste wat het kost gemaakt worden
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 09:48:35 #159
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72132642
quote:
Laura begrijpt weinig van de commotie die haar plan heeft veroorzaakt. ''Ik vind het allemaal best een beetje overdreven en ik heb nog geen meter gezeild.''
pi_72132669
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 08:30 schreef Falco het volgende:
Als dit zo is, dan is het logisch dat ze van de rechter gewoon mag gaan. In plaats van dat normaal één zeilboot een wereldreis maakt, gaat een konvooi van laten we zeggen drie boten een wereldreis maken.
Ik heb het nog even teruggekeken, die zeiler die met de familie bevriend is sprak over een stuk of tachtig boten in flottielje. Geen mensen die specifiek bij Laura horen, maar bij elke oversteek zijn er kennelijk een hoop andere boten die dezelfde route nemen. Ik weet niks van zeilen, dus hou me te goede, dit is wat ik ervan begreep (kijkt u zelf eventueel Knevel & vd Brink even terug en verbeter /vul aan).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')