abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72130224
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 01:25 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Alleen kunnen die je niet behoeden voor (die meer voorkomen dan ooit werd gedacht).
De hele scheepvaart dan maar verbieden
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 01:29:19 #122
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_72130244
wat is dat toch vandaag met dat zeilgevalletje overal, laat dat kutkind gewoon met'r fuckin kayak de wereld rondgaan. Men wat een hoop heisa
*Hosselcopter*
pi_72130252
Dat het enigszins gevaarlijk is, door eenzaamheid, rare interferenties tussen verschillende golven of schade, dat ontken ik ook niet, maar dat is geen argument als het gaat om de vraag waarom een minderjarige niet dezelfde risico's zou mogen kunnen lopen als een volwassene. Niks is zonder gevaar. Toch is zeezeilen behoorlijk veilig.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 01:30:57 #124
62292 MOVO
Homo duplex, Homo duplex!
pi_72130267
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 01:24 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Zo is dat. Ik zet liever in op een kind met een passie en de wil en het doorzettingsvermogen dat na te jagen, dan op een hersenloos schepsel dat alleen doet wat de omgeving van hem/haar verlangt.

Maakbaarheidsdrang.
Het is niet ondenkbaar dat dit meisje over twee jaar andere dromen heeft en dan is het een beetje jammer als ze berend botje achterna is gegaan. Passie betekent: lijden. Laat haar maar de wil en doorzettingsvermogen opbrengen om nog een paar jaar te lijden voordat ze haar droom najaagt.
Et comme il y voit! et comme il est moqueur!
pi_72130280
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 01:26 schreef MOVO het volgende:

[..]

Toch blijven er best veel solozeilers op zee...... Dat er veel zeilers zijn die het kunnen of al gedaan hebben wil natuurlijk niet zeggen dat het geen riskante aangelegenheid is. Bovendien zijn er bijna geen solozeilers die niet de nodige reparaties op volle zee hebben moeten uitvoeren en die af en toe niet gek geworden zijn van de eenzaamheid.
NOU EN?

Er zijn ook mensen wiens vakantie op Mallorca tegenviel. Zullen we die ook maar bij voorbaat die vakanties gaan ontnemen?

Laat dit meisje haar droom najagen. Het feit dat ze dit doet moet juist gesteund worden. Calvinistische kutmentaliteit.
The only limit is your own imagination
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

Waarom er geen vliegtuig in het WTC vloog
pi_72130289
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 01:30 schreef MOVO het volgende:

[..]

Het is niet ondenkbaar dat dit meisje over twee jaar andere dromen heeft en dan is het een beetje jammer als ze berend botje achterna is gegaan. Passie betekent: lijden. Laat haar maar de wil en doorzettingsvermogen opbrengen om nog een paar jaar te lijden voordat ze haar droom najaagt.
"Zo meisje, dus jij hebt dromen, en je wil ergens voor gaan. Nou dat zullen we nog wel eens zien, wacht nog maar een paar jaar. " Het is gewoon puur verzorgingsstaatfascisme.
pi_72130311
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 01:29 schreef Bolkesteijn het volgende:
Toch is zeezeilen behoorlijk veilig.
Ook om een storm te overleven zijn er prima hulpmiddelen:

http://www.tv-enterprise.com/test/index.php?option=com_content&task=view&id=16&Itemid=30
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 01:36:14 #128
62292 MOVO
pi_72130315
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 01:29 schreef Bolkesteijn het volgende:
Dat het enigszins gevaarlijk is, door eenzaamheid, rare interferenties tussen verschillende golven of schade, dat ontken ik ook niet, maar dat is geen argument als het gaat om de vraag waarom een minderjarige niet dezelfde risico's zou mogen kunnen lopen als een volwassene. Niks is zonder gevaar. Toch is zeezeilen behoorlijk veilig.
Omdat een kind in alle opzichten nog niet volgroeid is. Een levensles is ook: niet alles wat je wil is mogelijk.
pi_72130337
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 01:30 schreef MOVO het volgende:

[..]

Het is niet ondenkbaar dat dit meisje over twee jaar andere dromen heeft en dan is het een beetje jammer als ze berend botje achterna is gegaan.
Waar slaat dat nou op? Jij gaat wel even bepalen welke passies ze wel en niet mag hebben. Ze heeft deze passie, laat die haar najagen. Als het niet haar ding blijkt te zijn, dan zoekt ze wel wat anders.
quote:
Passie betekent: lijden.
Jij bent compleet de weg kwijt. Of gewoon masochist. Prima, dat is mijn passie niet.
quote:
Laat haar maar de wil en doorzettingsvermogen opbrengen om nog een paar jaar te lijden voordat ze haar droom najaagt.
En dat bepaal jij.
Ik ben niet gelovig aangelegd en maak daarin geen onderscheid tussen dominees, imams, scharenslieps, autohandelaren, politici en massamedia

pi_72130345
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 01:36 schreef MOVO het volgende:

[..]

Omdat een kind in alle opzichten nog niet volgroeid is. Een levensles is ook: niet alles wat je wil is mogelijk.
Niet geschoten is altijd mis
pi_72130353
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 01:36 schreef MOVO het volgende:

[..]

DE levensles zou moeten zijn: als je je maar inzet en je best doet, dan is er zoveel mogelijk.

Juist dit doen draagt bij aan haar volgroeien.

dinsdag 25 augustus 2009 @ 01:40:28 #132
62292 MOVO
pi_72130355
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 01:33 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

"Zo meisje, dus jij hebt dromen, en je wil ergens voor gaan. Nou dat zullen we nog wel eens zien, wacht nog maar een paar jaar. " Het is gewoon puur verzorgingsstaatfascisme.
Welnee het is gezond verstand. Ik weet niet welke dromen jou ontzegd zijn in je jeugd dat je er zulke grote woorden voor nodig hebt, maar dat meisje krijgt echt geen trauma als ze eerst haar school moet afmaken hoor. Wacht maar tot je wat groter bent is een door heel veel ouders gebruikte zin die heel gezond is.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 01:42:21 #133
62292 MOVO
pi_72130378
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 01:40 schreef El_Matador het volgende:

[..]

DE levensles zou moeten zijn: als je je maar inzet en je best doet, dan is er zoveel mogelijk.

Juist dit doen draagt bij aan haar volgroeien.
Het blijft toch nog steeds mogelijk? Ze kan over een paar jaar toch nog steeds? De droom wordt uitgesteld maar toch niet kapot gemaakt?
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 01:43:08 #134
267150 Q.E.D.
qat erat ad vundum
pi_72130384
Ik heb hier een paar serieuze vragen over:

1. Hoe zit het met haar voedselvoorziening aan boord van het schip? Moet ze ook aan land, en zo ja is dat veilig?
2. Als ze overboord kiepert, wie komt daar dan achter?
3. Wordt haar geestelijk welzijn in de gaten gehouden? Door ouders etc.?

Als dat allemaal goed geregeld is mag ze van mij natuurlijk die reis maken.

Maar ze moet natuurlijk niet als Tom Hanks eindigen op een onbewoond eiland.

Dit associeer ik met dit hele verhaal.
Hetgeen bewezen en beklonken moest worden.
  † In Memoriam † dinsdag 25 augustus 2009 @ 01:46:18 #135
13819 Loedertje
Trotse GILF.
pi_72130413
Het meisje wil tevens een record verbreken, als 13-Jarige de wereld rondvaren. Als 14/15/16/17/18 jarige zal ze dit record niet kunnen verbreken.
pi_72130426
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 01:40 schreef MOVO het volgende:
Welnee het is gezond verstand. Ik weet niet welke dromen jou ontzegd zijn in je jeugd dat je er zulke grote woorden voor nodig hebt, maar dat meisje krijgt echt geen trauma als ze eerst haar school moet afmaken hoor. Wacht maar tot je wat groter bent is een door heel veel ouders gebruikte zin die heel gezond is.
De term is volstrekt gerechtvaardigd als ik de definitie van beide termen bekijk. En ja, ik weet hoe gevaarlijk dat fascisme kan zijn. Mijn basisschool stond er op, aan de hand van de door OC&W opgesteld toetsingscriteria, dat ik een praktijkopleiding zou gaan volgen na groep 8. Mijn ouders zagen dat anders en kregen het voor elkaar dat ik een VWO klas kwam, wat ik zelf ook graag wilde omdat ik thuis al veel natuurkundeproefjes deed. Na 6 jaar kon ik met hoge cijfers mijn diploma in ontvangst kon nemen. Prima dat de overheid iets anders adviseert, maar wat er met de kinderen gebeurt moet een beslissing van het kind zelf en de ouders blijven. Zodra het dwingend wordt valt het onder de titel verzorgingsstaatfascisme, de overheid heeft alle macht en ieder dient te gehoorzamen is dan immers het motto.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 01:49:23 #137
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_72130435
hoe wil ze dan vreemde talen spreken. Nederlanders tegenkomen is de kans haast nihil en ze moet zaken als voedsel en water opslaan. En alleen de zeilen hanteren dat lukt nooit.
*Hosselcopter*
pi_72130446
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 01:49 schreef Dibble het volgende:
En alleen de zeilen hanteren dat lukt nooit.
Dat gaat prima, met wat aanpassingen en als je niet onder alle omstandigheden onder maximaal tuig wil varen.
pi_72130465
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 01:48 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

De term is volstrekt gerechtvaardigd als ik de definitie van beide termen bekijk. En ja, ik weet hoe gevaarlijk dat fascisme kan zijn. Mijn basisschool stond er op, aan de hand van de door OC&W opgesteld toetsingscriteria, dat ik een praktijkopleiding zou gaan volgen na groep 8. Mijn ouders zagen dat anders en kregen het voor elkaar dat ik een VWO klas kwam, wat ik zelf ook graag wilde omdat ik thuis al veel natuurkundeproefjes deed. Na 6 jaar kon ik met hoge cijfers mijn diploma in ontvangst kon nemen. Prima dat de overheid iets anders adviseert, maar wat er met de kinderen gebeurt moet een beslissing van het kind zelf en de ouders blijven. Zodra het dwingend wordt valt het onder de titel verzorgingsstaatfascisme, de overheid heeft alle macht en ieder dient te gehoorzamen is dan immers het motto.
Dat.

Samen met de opmerkingen hier in dit topic die het slechtste als uitgangspunt nemen:
- wat als er dit en dit gebeurt?
- hoe moet het nou verder?
- wat als het tegenvalt?
- waarom is dit nou weer nodig?
- dit is gevaarlijk, doe het niet!

etc. etc.

Dat typeert het dodelijke Nederlandse calvinisme. Zodra ergens risico's aan verbonden zijn (i.e. altijd), dan maar niet doen. Dan maar niet die leuke meid een mailtje sturen, bang dat ze je afwijst. Dan maar niet proberen om de Olympische Spelen binnen te halen. Dan maar niet proberen om nou es ergens de beste in te zijn.

Nee, altijd dat ophemelen van juist het negatieve.

pi_72130466
Ze pakt overigens wel de 'makkelijke' route (Panama- en Suez kanaal).

Waar ik me nog het meest zorgen om maak is wat kennis van practische zaken als boordelectronica bijv. Om kleine reparaties uit te voeren, zelfde geldt voor andere reparaties aan het wand

[ Bericht 58% gewijzigd door tjoptjop op 25-08-2009 01:59:35 ]
pi_72130474
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 01:53 schreef tjoptjop het volgende:
Ze pakt overigens wel de 'makkelijke' route (Panama- en Suez kanaal).
Dat scheelt een hoop inderdaad, als het ergens tekeer kan gaan is het wel in het gebied tussen Antarctica en Chili/Zuid-Afrika.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 01:56:38 #142
62292 MOVO
pi_72130477
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 01:48 schreef Bolkesteijn het volgende:

[..]

A Je bent toch niet gedwongen om naar een praktijkopleiding te gaan?
B Waar ligt de grens dan? Als ouders en kind er over eens zijn nergens?
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 02:01:47 #143
62292 MOVO
pi_72130505
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 01:53 schreef El_Matador het volgende:

[..]

Dat.

Samen met de opmerkingen hier in dit topic die het slechtste als uitgangspunt nemen:
- wat als er dit en dit gebeurt?
- hoe moet het nou verder?
- wat als het tegenvalt?
- waarom is dit nou weer nodig?
- dit is gevaarlijk, doe het niet!

etc. etc.

Dat typeert het dodelijke Nederlandse calvinisme. Zodra ergens risico's aan verbonden zijn (i.e. altijd), dan maar niet doen. Dan maar niet die leuke meid een mailtje sturen, bang dat ze je afwijst. Dan maar niet proberen om de Olympische Spelen binnen te halen. Dan maar niet proberen om nou es ergens de beste in te zijn.

Nee, altijd dat ophemelen van juist het negatieve.
Of je zegt als ouder: prima dat jij dat wil maar je maakt eerst je school af, ondertussen gaan we in je komende schoolvakanties samen grote zeiltrips maken, uiteindelijk steken we samen een keer de oceaan over, zorgen we dat je fysiek sterk genoeg bent om alle eventuele reparaties te kunnen uitvoeren. Als je dan zeventien bent ben je des te beter voorbereid om het te gaan doen.

Waarom moet het meteen nu?
pi_72130536
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 02:01 schreef MOVO het volgende:

[..]

Of je zegt als ouder: prima dat jij dat wil maar je maakt eerst je school af, ondertussen gaan we in je komende schoolvakanties samen grote zeiltrips maken, uiteindelijk steken we samen een keer de oceaan over, zorgen we dat je fysiek sterk genoeg bent om alle eventuele reparaties te kunnen uitvoeren. Als je dan zeventien bent ben je des te beter voorbereid om het te gaan doen.

De ouders STAAN achter haar besluit. Het is de Nederlandse overheid die het verneukt. Niet onverwachts van dit klotekabinet, maar toch.

pi_72130811
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 02:01 schreef MOVO het volgende:

De familie heeft al meerdere reizen gemaakt! Ze is, als ik het goed begreep, zo ongeveer geboren op een boot!
Samen met vader is ze naar Engeland gevaren! Meerdere zomers zelf met de boot erop uit geweest!
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 03:50:43 #146
798 voyeur
bemoeit zich
pi_72130891
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 02:06 schreef El_Matador het volgende:

[..]

De ouders STAAN achter haar besluit. Het is de Nederlandse overheid die het verneukt. Niet onverwachts van dit klotekabinet, maar toch.
De ouders zijn gescheiden en de moeder is niet blij met dit voornemen.
Here we are now, entertain us.
pi_72131096
Als de rechter besluit dat het wel kan dan zullen er ongetwijfeld meer 13-jarigen komen die om de een of andere reden hun school via Internet willen afmaken.

Die ouders
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 07:14:37 #148
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_72131163
http://www.nu.nl/algemeen(...)n-uit-nederland.html
quote:
RIJSWIJK - De 13-jarige Laura Dekker wil zich eventueel in Nieuw-Zeeland vestigen om haar reis rond de wereld te kunnen maken. Het meisje heeft een alvast een verzoek ingediend bij afdeling burgerzaken van haar woonplaats Wijk bij Duurstede om zich te laten uitschrijven.
© ANP

Dat maakte haar advocaat Peter de Lange maandagavond bekend in de actualiteitenrubriek Nova.

Bij het verzoek heeft ze aangegeven dat ze zich ''per heden'' in Nieuw-Zeeland gaat vestigen, zei De Lange. De gemeente heeft het verzoek in beraad.

Of zij Nederland daadwerkelijk verlaat, hangt af van het oordeel van de kinderrechter in Utrecht. Die oordeelt vrijdag of de ouders van de tiener, die in haar eentje de wereld wil rondzeilen, worden beperkt in het gezag over hun dochter.

De vader en de moeder van het meisje steunen haar plan voor de twee jaar durende reis.

Oordeel

Volgens De Lange wachten Laura en haar ouders het oordeel vrijdag af voor ze zich gaan richten ''op andere rechtssystemen''. Het meisje heeft behalve de Nederlandse nationaliteit ook de Nieuwzeelandse nationaliteit.

De Raad voor de Kinderbescherming spande de zaak bij de kinderrechter aan. Die hoorde maandag achter gesloten deuren de betrokken partijen.

Verantwoord

De Kinderbescherming vindt het niet verantwoord dat een 13-jarig kind solo de wereld rondzeilt.

Laura begrijpt weinig van de commotie die haar plan heeft veroorzaakt. ''Ik vind het allemaal best een beetje overdreven en ik heb nog geen meter gezeild.''
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 07:19:24 #149
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_72131181
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 06:48 schreef yyentle het volgende:
Als de rechter besluit dat het wel kan dan zullen er ongetwijfeld meer 13-jarigen komen die om de een of andere reden hun school via Internet willen afmaken.

Die ouders
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_72131233
Mensen die jammeren en zeiken over kleinburgerlijkheid en regelzucht...

zijn dat ook mensen die zeggen dat we wapens zouden moeten mogen dragen? Dronken achter het stuur mogen kruipen en meer op Amerika moeten lijken?

Want al die regeltjes... dat is toch ZO kleinburgelijk!

Respect voor Britney Spears!
Aaah the beauty of digital reproduction.
Is it alive, or is it Phalanx?
--- Cameron Hodge ---
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')