abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_72135980
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 12:01 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Hoe vaak ik het ook zeg, volgens mij dringt het gewoon niet door hé? Een kind op die leeftijd kán er simpelweg niet goed over nadenken. Ik heb al menig interview gezien met psychologen die dat ook beamen, op die leeftijd kan je gewoon niet goed genoeg nadenken over de implicaties van je acties op zowel korte als lange termijn. Ze ziet waarschijnlijk alleen "Diploma haal ik op de boot wel, en die golven ben ik gewend, ik ben er klaar voor " want zo redeneert een kind van die leeftijd.

Ik vindt het werkelijk belachelijk dat er gesteld wordt dat ze ook maar in de verste verte een rationele inschatting zou kúnnen maken over de risico's die hier aan gebonden zitten. En mocht ze het overleven dan moet ze haar hele leven nog leven met een sociale achterstand.

Het is maar wat je over hebt voor een notitie in een nietszeggend boek.
Tuurlijk.
Dat kind haar grootste drijfveer is natuurlijk dat record EN de aandacht/aanzien van haar leeftijdgenootjes. Zo denken kinderen.

Maarja, als dat onomstotelijk wordt aangetoond zijn alle andere argumenten ineens overbodig en vallen we terug in osn dagelijks leventje waar weinig spannends gebeurd.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:06:29 #227
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72136011
Ik vind de quote die ik hier al eerder heb geplaatst goed weergeven wat haar gedachtengang / belevingswereld is:
quote:
Laura begrijpt weinig van de commotie die haar plan heeft veroorzaakt. ''Ik vind het allemaal best een beetje overdreven en ik heb nog geen meter gezeild.''
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:06:35 #228
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_72136014
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 11:49 schreef moussie het volgende:

[..]

Voor een gemiddeld kind wel ja .. maar dit is geen gemiddeld kind, dit is iemand die bewust gekozen heeft om een opleiding een niveau lager te doen om haar droom te kunnen realiseren en tegelijkertijd toch een diploma te halen.
Je doet net alsof ze een wonderkind is Het zal allemaal best dat ze zelfstandig is opgegroeid en dat ze "voor" ligt op de rest van haar leeftijdsgenootjes maar dat maakt haar nog niet "speciaal". Ik zie dan ook geen enkele reden om voor haar een uitzonderingspositie te handhaven.
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:06:43 #229
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_72136018
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 12:04 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Professionele teams in de Volvo Ocean Race slaan ook te pletter op z'n tijd, en dat zijn de méést dure en geavanceerde boten die de wereld kent. Laat me niet lachen als je nu zegt dat deze Laura hier over beschikt.

Ze heeft A) de leeftijd niet van die professionals, B) niet de ervaring van deze professionals, C) niet het apparatuur van deze professionals, D) ze zit niet in een heel team.

Denk je werkelijk, maar dan ook wérkelijk dat risico's voor haar ingeperkt kunnen worden?
Waarom zou dat kind zo nodig beschermt moeten worden? Bah, die risicobeperking van mensen tegenwoordig. Alles moet maar veilig worden en er mag helemaal niks gebeuren meer want oh oh oh, stel je voor.

Ja, ze kan te pletter slaan. So fucking what. Ze kan ook overreden worden. Mensen moeten weer eens dingen durven en niet elk risico minimaliseren. Ja, dan gaan er mensen dood. So fucking what. dat hoort erbij.
Winnaar Agnes Kant knuffel 2010.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
pi_72136020
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 12:03 schreef moussie het volgende:

[..]

Nope, want jouw kind wil wel stoppen met school
Maar het is haar droom. Dat was jouw beweegreden.
Daarbij heeft ze de basisschool goed doorlopen. Dus de basis heeft ze. "Basisschool" in de zin van basis... basis voor het leven.

Dus je nope slaat nergens op. Andere reden? Of mag ze het nu opeens van je?
pi_72136079
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 12:04 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Voor dit soort mensen zijn diplomas niet belangrijk. Denk je nou echt dat het haar wat interesseert dat ze nu geen latijnse grammatica leert, of weet wanneer de tachtig-jarige oorlog was en waarom die werd gevochten?

maar gooi het allemaal maar op stupiditeit, want dan hoef je je eigen burgerlijke wereldbeeldje niet aangevallen te zien worden hè.
Natuurlijk interesseert op dit moment latijn en geschiedenis haar niet. Op dit moment wil Laura'tje haar zinnetje doordrukken, dát interesseert haar.
Want 13 he (ja Moussie, bijna 14).
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:08:49 #232
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_72136080
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 12:06 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Maar het is haar droom. Dat was jouw beweegreden.
Daarbij heeft ze de basisschool goed doorlopen. Dus de basis heeft ze. "Basisschool" in de zin van basis... basis voor het leven.

Dus je nope slaat nergens op. Andere reden? Of mag ze het nu opeens van je?
Van mij mag ze als ze van jou toestemming krijgt.
Indeed, what are the roots of western geometry? Nothing else but the Egyptian techniques of surveying property.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:08:55 #233
176420 Dibble
Neqschot...?
pi_72136083
Ik vraag me af waarom de media hierover is ingelicht. Met wat voor doel?
*Hosselcopter*
pi_72136098
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 12:06 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Waarom zou dat kind zo nodig beschermt moeten worden? Bah, die risicobeperking van mensen tegenwoordig. Alles moet maar veilig worden en er mag helemaal niks gebeuren meer want oh oh oh, stel je voor.

Ja, ze kan te pletter slaan. So fucking what. Ze kan ook overreden worden. Mensen moeten weer eens dingen durven en niet elk risico minimaliseren. Ja, dan gaan er mensen dood. So fucking what. dat hoort erbij.
Sjezus. Ben je nou echt zo fucking stupid?
Het is toch wel ff wat anders als de risico's vooraf bekend zijn. En de mate van de risico's.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:09:45 #235
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_72136110
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 12:08 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Natuurlijk interesseert op dit moment latijn en geschiedenis haar niet. Op dit moment wil Laura'tje haar zinnetje doordrukken, dát interesseert haar.
Want 13 he (ja Moussie, bijna 14).
En waarom is latijn leren belangrijker dan de ervaring van de wereld rondzeilen? Volgens mij passen dit soort plannen niet in jouw wereldbeeld van wat een 13jarige moet doen en vinden en dus mag ze het niet.
pi_72136112
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 12:08 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Van mij mag ze als ze van jou toestemming krijgt.
Ik hoop serieus dat jij geen kinderen hebt... of nog krijgt.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:10:55 #237
127966 Marrije
ja, met dubbel r
pi_72136132
13 of 14, dat is nog geen 16 en al helemaal nog geen 18, dus of ze nou 13 of 14 is maakt ook niet uit. Ze is te jong, want minderjarig. En daarom is er een leeftijdsgrens, omdat je altijd wijsneuzen en lanterfanters er tussen hebt.
pi_72136134
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 12:01 schreef Whiskey_Tango het volgende:

[..]

Hoe vaak ik het ook zeg, volgens mij dringt het gewoon niet door hé? Een kind op die leeftijd kán er simpelweg niet goed over nadenken. Ik heb al menig interview gezien met psychologen die dat ook beamen, op die leeftijd kan je gewoon niet goed genoeg nadenken over de implicaties van je acties op zowel korte als lange termijn. Ze ziet waarschijnlijk alleen "Diploma haal ik op de boot wel, en die golven ben ik gewend, ik ben er klaar voor " want zo redeneert een kind van die leeftijd.

Ik vindt het werkelijk belachelijk dat er gesteld wordt dat ze ook maar in de verste verte een rationele inschatting zou kúnnen maken over de risico's die hier aan gebonden zitten. En mocht ze het overleven dan moet ze haar hele leven nog leven met een sociale achterstand.

Het is maar wat je over hebt voor een notitie in een nietszeggend boek.
Je hebt wel een boel veronderstellingen hier ..
psychologen die beamen dat het gemiddelde kind zus of zo is en eindigen met 'waarschijnlijk denkt zij zo' ..

en tja, dit kind zit een riant deel van haar leven op zee, dus haar inschatting is wel degelijk rationeel, ze heeft het namelijk allemaal al meegemaakt op die verre reizen, de stormen, de golven, de windstiltes etc, en ze heeft al soortgelijke periodes (3 weken) alleen zitten zeilen .. dus zij kent zowel de wateren als de techniek als de impact van de eenzaamheid
pleased to meet you
pi_72136150
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 12:08 schreef Dibble het volgende:
Ik vraag me af waarom de media hierover is ingelicht. Met wat voor doel?
Publiciteit
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:11:56 #240
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_72136163
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 12:09 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Het is toch wel ff wat anders als de risico's vooraf bekend zijn. En de mate van de risico's.
Ik ben stom omdat ik geen problemen zie in mensen te laten doen wat ze willen? Ok.

Je bent gewoon een bang, angstig mensje die jaloers is dat andere mensen wel dingen durven.
pi_72136175
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 12:10 schreef moussie het volgende:

[..]

psychologen die beamen dat het gemiddelde kind zus of zo is en eindigen met 'waarschijnlijk denkt zij zo' ..

en tja, dit kind zit een riant deel van haar leven op zee, dus haar inschatting is wel degelijk rationeel, ze heeft het namelijk allemaal al meegemaakt op die verre reizen, de stormen, de golven, de windstiltes etc, en ze heeft al soortgelijke periodes (3 weken) alleen zitten zeilen .. dus zij kent zowel de wateren als de techniek als de impact van de eenzaamheid
Dat geld voor mijn dochter van 13 die op haarzelf wil wonen ook...
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:13:03 #242
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_72136200
quote:

[..]

Ik hoop serieus dat jij geen kinderen hebt... of nog krijgt.
Ja, want stel je voor dat mensen anders denken dan jij.

Ik hoop dat jij geen kinderen hebt of krijgt, want wat zullen dat een zielige kindertjes worden zeg.
pi_72136204
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 12:11 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Ik ben stom omdat ik geen problemen zie in mensen te laten doen wat ze willen? Ok.

Je bent gewoon een bang, angstig mensje die jaloers is dat andere mensen wel dingen durven.
Dank dat je mijn uitspraak bevestigd.
pi_72136214
quote:

[..]

Ga jij nog wel eens de straat op? Ik bedoel maar, er worden dagelijks mensen aangereden, soms met dodelijke afloop, de risico's zijn bekend, dus het lijkt me verstandig om binnen te blijven zitten
pleased to meet you
pi_72136231
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 12:13 schreef ethiraseth het volgende:

[..]

Ja, want stel je voor dat mensen anders denken dan jij.

Ik hoop dat jij geen kinderen hebt of krijgt, want wat zullen dat een zielige kindertjes worden zeg.
Jij kunt niet ouder zijn dan 15... klopt?
pi_72136257
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 12:10 schreef moussie het volgende:

[..]

13 jaar-rationeel. Op de 1 of andere manier wringt dat een beetje.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:15:04 #247
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_72136263
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 12:14 schreef Matteüs het volgende:

[..]

Jij kunt niet ouder zijn dan 15... klopt?
25, sorry.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:15:30 #248
231576 -Techno-
De kracht van herhaling
pi_72136277
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 12:13 schreef moussie het volgende:

[..]

Ga jij nog wel eens de straat op? Ik bedoel maar, er worden dagelijks mensen aangereden, soms met dodelijke afloop, de risico's zijn bekend, dus het lijkt me verstandig om binnen te blijven zitten
Ja want de straat opgaan om bv naar school te gaan is net zoiets als de wereld rond zeilen
We stoppen niet met spelen omdat we oud worden.... We worden oud omdat we stoppen met spelen.
  dinsdag 25 augustus 2009 @ 12:16:05 #249
81187 ethiraseth
Fuck you, got mine
pi_72136292
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 12:13 schreef moussie het volgende:

[..]

Maar in huis gebeuren de meeste ongelukken.
pi_72136296
Volgens NOVA is dit de hyves van Laura: http://lautjuhh5.hyves.nl/
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')