En dit, idd. Ik ken vanuit mijn vorige baan enkele van deze figuren binnen jeugdzorg die alle macht hebben binnen bepaalde regio's en dan gaat het idd om het gelijk en niet om het belang.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 12:47 schreef terrestrial het volgende:
Tja dat is nou typisch jeugdzorg. Als ze niet kunnen winnen maken ze graag hele gezinnen kapot en het belang van het kind is voor hun geheel niet boeiend.
Als ze niet in NL is hoeft ze zich ook niet aan de NL-wetten te houdenquote:Op zaterdag 22 augustus 2009 12:46 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Regels zijn regels, wetten zijn wetten. Daar heeft deze lieve Laura zich ook maar aan te houden, ook al is haar ambitie nogal buitengewoon te noemen.
Ofwel, klep dicht en in de schoolbanken.
Oh! NOES!quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 12:47 schreef nokwanda het volgende:
Ze KAN niet hetzelfde worden als die andere meisjes, want ze IS anders.
Als dat meiske echt alleen gaat dan lijkt me dat een slechte zaak, maar dan vanwege andere gevaren. Ik neem aan dat er vast wel een hele resem aan volgboten meegaan, voor het geval het mis gaat.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 12:47 schreef littledrummergirl het volgende:
lijkt me niet echt bevordelijk voor je ontwikkeling, 2 jaar lang alleen op een bootje zitten.. helemaal niet in de puberteit
Tot 15mijl uit de kust. Dan hebben de weekend-zeilers geen zin meer.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 12:50 schreef Hukkie het volgende:
[..]
Als dat meiske echt alleen gaat dan lijkt me dat een slechte zaak, maar dan vanwege andere gevaren. Ik neem aan dat er vast wel een hele resem aan volgboten meegaan, voor het geval het mis gaat.
Verbieden!quote:En aan dat onderwijs probleem zal ook vast wel een mouw te passen zijn, kijk naar al die jeugdvoetballertjes die met 10 jaar van huis en haard worden weggeplukt om ergens intern een voetbalopleiding te volgen en daarnaast ook nog naar school gaan.
Maar we laten een 13 jarige die beslissing nu eenmaal niet nemen omdat het simpelweg haar wettelijke verantwoording niet is.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 12:47 schreef nokwanda het volgende:
Ze KAN niet hetzelfde worden als die andere meisjes, want ze IS anders. Zij wil EN leren EN zeilen (en niet zeiken). Niet iedere 13-jarige is hetzelfde in ontwikkeling. Er zijn mensen met en ontwikkelingsvoorsprong die zoiets wel aankunnen. Bovendien is reizen beter voor je ontwikkeling dan in de schoolbanken zitten.
Lijkt me een uitstekende reden om iedereen in NL op te sluiten. Stel je voor dat iedereen zo maar het land uit gaat als ie daar zin in heeft!quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 12:51 schreef nokwanda het volgende:
Wat zou er gebeuren als haar ouders haar echt uit het bevolkingsregister laten schrijven?
Het gaat helemaal niet meer om Laura, maar om het feit dat het publiek meekijkt en men een voorbeeld wil stellen. Wat nou als zij uit het bevolkingsregister geschreven wordt en het hele kabinet en alle instanties niets meer te zeggen hebben?
Dat is niet iets dat de overheid wil en ik denk dat ze daarvoor in hun broek schijten. Want zoiets kan door iedereen gebruikt worden, ook door mensen die iets minder leuks van plan zijn.
quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 12:49 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als ze niet in NL is hoeft ze zich ook niet aan de NL-wetten te houden
Nou ja, ze leert de paringsroep van een oester en het trekgedrag van scholen haringen ofzo.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 12:55 schreef Pheno het volgende:
Reizen is misschien wel goed voor je ontwikkeling, maar ik weet niet of ze veel in aanraking komt met andere culturen op zo'n bootje.
Formeel gelul. Als iemand (13 of 30 maakt niet uit) op reis gaat, dan doe ie dat. Is NL een vrij land waar dat mag, of sluiten we iedereen op omdat....? Waarom eigenlijk?quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 12:52 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Maar we laten een 13 jarige die beslissing nu eenmaal niet nemen omdat het simpelweg haar wettelijke verantwoording niet is.
Ze gaat ook alleen. Onze mening is helemaal niet van belang.quote:Een 13 jarige laat je niet alleen de wereld rondZEILEN. Als ze echt zo bijdehand is heeft ze daar jouw of mijn hulp niet voor nodig dunkt me, en is er alsnog niets aan de hand.
Probeer jij haar maar naar school te sturen als ze in internationale wateren vaart.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 12:56 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]![]()
Ze is en blijft staatsburger, en ze is gebonden aan de onderwijsplicht zolang ze hier officieel ingeschreven staat. Zodra ze officieel emigreert dan mag ze doen wat ze wil buiten de Nederlandse wet om. Je wil toch ook niet zeggen dat buiten de grenzen ineens alle affiniteit met de Nederlandse wet verdwijnt?
Ook handig. Ze gaat vast biologie studeren!quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 12:56 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nou ja, ze leert de paringsroep van een oester en het trekgedrag van scholen haringen ofzo.
Tja.. dan heeft iedereen wel een smoes om niet naar school te hoeven. Iedereen is anders, maar iedereen heeft een basis nodig. Als ze wil zeilen dan kan dat, geen probleem. In het weekend en vakanties. Nu is zeilen een excuus, dan dus ook fietsen, of lopen, of bergen beklimmen. Nee, die dingen kan je ook prima doen als je 18, 20, 25 of 30 bent. In deze leeftijd moet ze ook juist haar sociale vaardigheden ontwikkelen. En wat wil zij doen, 2 jaar alleen op een bootje.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 12:47 schreef nokwanda het volgende:
Ze KAN niet hetzelfde worden als die andere meisjes, want ze IS anders. Zij wil EN leren EN zeilen (en niet zeiken). Niet iedere 13-jarige is hetzelfde in ontwikkeling. Er zijn mensen met en ontwikkelingsvoorsprong die zoiets wel aankunnen. Bovendien is reizen beter voor je ontwikkeling dan in de schoolbanken zitten.
Dat maakt dus wel uit.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 12:57 schreef Papierversnipperaar het volgende:
13 of 30 maakt niet uit)
Nee. Weg is weg.quote:
Met het verschil dat iemand van 13 nog heel wat te leren heeft. Of verwacht je opeens dat e-learning een grote vlucht neemt ? Om maar niet te spreken over het sociale ontwikkeling.quote:
Ze is volgens de Nederlandse wet nog niet eens volwassen, volgens mij zijn die beslissingen niet eens aan haar om dat zomaar te maken. Ik denk dat de kinderbescherming om diezelfde reden ook graag wil ingrijpen. Hoe onverantwoord is het wel niet om een 13 jarig kind alleen over de oceanen te laten zeilen?quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 12:58 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Probeer jij haar maar naar school te sturen als ze in internationale wateren vaart.
Waarbij de ouders, die niet mee gaan henche 'solo, gewoon aansprakelijk zijn. Wat bij een 30 jarige in jouw hypothetische voorbeeldje niet het geval is. Dus je stelling dat die leeftijd niet uitmaakt klopt niet.quote:
Ja, maar door dat gedrag zien ze ook heel veel zaken over het hoofd en dat resultaat in gezinsdrama'squote:Op zaterdag 22 augustus 2009 12:47 schreef terrestrial het volgende:
Tja dat is nou typisch jeugdzorg. Als ze niet kunnen winnen maken ze graag hele gezinnen kapot en het belang van het kind is voor hun geheel niet boeiend.
Nee hoor. Het is een kwestie van verantwoordelijkheid en het beschermen van jongeren. Soms draven we daar wat in door wellicht, maar in dit geval is daar absoluut geen sprake van.quote:
13 of 30 maakt dus wel uit voor de wetquote:Als iemand (13 of 30 maakt niet uit) op reis gaat, dan doe ie dat. Is NL een vrij land waar dat mag, of sluiten we iedereen op omdat....? Waarom eigenlijk?
Voor mijn part zeilt ze naar Thailand om kindhoer te spelen.quote:Ze gaat ook alleen. Onze mening is helemaal niet van belang.
Je kan van mening zijn dat ontwikkeling blabla onderwijs blabla enz, maar als ze op d'r boot stapt en wegzeilt, is ze weg en is die discussie academisch.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:02 schreef Pheno het volgende:
[..]
Met het verschil dat iemand van 13 nog heel wat te leren heeft. Of verwacht je opeens dat e-learning een grote vlucht neemt ? Om maar niet te spreken over het sociale ontwikkeling.
Helaas denken ambtenaren die nog niet eens weten wat een zeilboot is, dat ze moeten bepalen wat iedereen wel en niet doet.quote:Voor de rest mag ze van me gaan hoor, het zal mij roesten.
Dat is weer het andere uiterste.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:04 schreef Dentiwan het volgende:
Regels zijn regels. Iedereen hoort zich daar aan te houden!
Dus als ouders niet in staat blijken een weloverwogen beslissing te kunnen nemen, wil je zaken gewoon op hun beloop laten? Ongeacht hoe schadelijk voor het kind?quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:04 schreef omapietje het volgende:
Het meest verbazingwekkende is gewoon de snelheid waarmee kabinet , instanties en jan en alleman e.d. nu handelen en hun mening klaar hebben!
Als er wat minder media aandacht aan zou geschonken had dat meisje nu reeds onderweg geweest en had er geen haan naar gekraaid.
Dus niet slim om de aandacht te zoeken !
Maar ik vind dat dit dus iets is tussen ouders en kind en daar hebben wij ons als maatschappij niet mee te bemoeien tenzij we nu al weten dat dit de maatschappij schade gaat opleveren en dat is m.i. hier niet het geval.
Dan sluit je lekker de ouders op terwijl het kind in de Sargassozee ronddobbert.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:03 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Waarbij de ouders, die niet mee gaan henche 'solo, gewoon aansprakelijk zijn. Wat bij een 30 jarige in jouw hypothetische voorbeeldje niet het geval is. Dus je stelling dat die leeftijd niet uitmaakt klopt niet.
Nee het kind is NIET weg. Dat is alleen in jouw hypothetische wereld zo.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:06 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dan sluit je lekker de ouders op terwijl het kind in de Sargassozee ronddobbert.Ze is nog steeds weg.
Het blijft discussie. Plus dat ze haar op kunnen (laten) halen. Verzoekje naar het land waar ze rondhangt en hup, inrekenen die misdadigster!quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:05 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je kan van mening zijn dat ontwikkeling blabla onderwijs blabla enz, maar als ze op d'r boot stapt en wegzeilt, is ze weg en is die discussie academisch.
[..]
Helaas denken ambtenaren die nog niet eens weten wat een zeilboot is, dat ze moeten bepalen wat iedereen wel en niet doet.
Een kind is verantwoordelijkheid van de ouders. Als ze haar op die boot laten stappen is verdere discussie overbodig.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:03 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Nee hoor. Het is een kwestie van verantwoordelijkheid en het beschermen van jongeren. Soms draven we daar wat in door wellicht, maar in dit geval is daar absoluut geen sprake van.
Enkel en alleen omdat het een 13 jarige betreft. Ze kan eventueel aan de rechter vragen om voor de wet als volwassene door te gaan, maar daar is doorgaans een iets betere reden voor nodig.
[..]
13 of 30 maakt dus wel uit voor de wet
Dat kan ze hier ook.quote:En dat is ook niet helemaal voor niets.
[..]
Voor mijn part zeilt ze naar Thailand om kindhoer te spelen.
Helaas zijn die mensen geen eigenaar van het kind, dus is hun mening niet interessant.,quote:Ik begrijp waarom mensen hier hun vraagtekens bij zetten. Maar van mij mag ze zeilen tot ze een onsje weegt
Als ze op d'r boot stapt, is ze weg.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:07 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Nee het kind is NIET weg. Dat is alleen in jouw hypothetische wereld zo.
Prima, maar dan ook niet huilen als je het gevang indraait mocht er iets verkeerd gaan.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Een kind is verantwoordelijkheid van de ouders. Als ze haar op die boot laten stappen is verdere discussie overbodig.
Zo werkt het niet. Uiteindelijk om kinderen te beschermen.quote:Helaas zijn die mensen geen eigenaar van het kind, dus is hun mening niet interessant.,
Juist, en het is een dermate onverstandige en onverantwoorde handeling dat de kinderbescherming en de regering er vraagtekens bij zetten. Wat mij betreft is dit alleen maar goed. Die ouders sporen niet helemaal naar mijn mening, wie laat z'n 13 jarige kind nou jaren alleen op de wereldzeeën dobberen?quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Een kind is verantwoordelijkheid van de ouders. Als ze haar op die boot laten stappen is verdere discussie overbodig.
Ach zinken in een zeilboot lijkt me een snellere en humanere dood dan doodgeslagen worden door een ouder omdat een medewerker van de kinderbescherming weer eens heeft zitten slapen. Of zoals het vaak in de krant staat de signalen niet oppikte.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 12:53 schreef Swetsenegger het volgende:
En iedereen die nu roept dat het allemaal zo goed is voor de ontwikkeling had moord en brand geschreeuwd als het kind bij Calais overboord was geslagen en verzopen. "Wat heeft die ouders bezield?!??, Tegen de muur!!!"
Gelukkig zit ze 98% van de tijd op zee, dus dat zal er niet van komen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:09 schreef Pheno het volgende:
[..]
Het blijft discussie. Plus dat ze haar op kunnen (laten) halen. Verzoekje naar het land waar ze rondhangt en hup, inrekenen die misdadigster!
Joh hoe vaak weet je nou of ouders weloverwogen een beslissing voor hun kind nemen ?quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:06 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dus als ouders niet in staat blijken een weloverwogen beslissing te kunnen nemen, wil je zaken gewoon op hun beloop laten? Ongeacht hoe schadelijk voor het kind?
Ja, want op zee kun je niemand inrekenenquote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Gelukkig zit ze 98% van de tijd op zee, dus dat zal er niet van komen.
Hoereren op zee, dat is hip. Dan hebben ze ook geen wetten om geen seks met kinderen te mogen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:12 schreef Re het volgende:
hoe komt ze eigenlijk aan al het geld voor dit tripje?
Dan ben ik blij voor haar. Dan is ze gestorven terwijl ze deed wat ze het liefste deed. Dat kunnen de meeste mensen niet zeggen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:11 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Prima, maar dan ook niet huilen als je het gevang indraait mocht er iets verkeerd gaan.
[..]
Als ik als kind beslis dat ik die bescherming niet wil, en ik stap op een boot, dat blijft jouw ideaal theoretische bureaucratie.quote:Zo werkt het niet. Uiteindelijk om kinderen te beschermen.
Tja waarom laten we kinderen van die leeftijd zich zelf kapot zuipen en aan de drugs zitten? Vraag ik me wel eens af.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:12 schreef fathank het volgende:
Hoe kun je in vredesnaam een 13-jarige alleen over de wereld laten varen. Waar zit dan in vredesnaam je verstand.
Jij kent het kind helemaal niet, waar haal je de arrogantie vandaan om een mening over haar te hebben?quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:11 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Juist, en het is een dermate onverstandige en onverantwoorde handeling dat de kinderbescherming en de regering er vraagtekens bij zetten. Wat mij betreft is dit alleen maar goed. Die ouders sporen niet helemaal naar mijn mening, wie laat z'n 13 jarige kind nou jaren alleen op de wereldzeeën dobberen?
Wat kan mij dat kind verrotten? Ik heb het over de ouders, kinderbescherming wil tegen de ouders optreden als gezaghebbenden, niet het kind aan kettingen leggen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Jij kent het kind helemaal niet, waar haal je de arrogantie vandaan om een mening over haar te hebben?
Omdat die kinderen dat zelf beslissen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:15 schreef Megumi het volgende:
[..]
Tja waarom laten we kinderen van die leeftijd zich zelf kapot zuipen en aan de drugs zitten? Vraag ik me wel eens af.
Die heb je zelf ook. Je vindt dat ze het wel aan kan. ken je haar goed genoeg om dat te wetenquote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Jij kent het kind helemaal niet, waar haal je de arrogantie vandaan om een mening over haar te hebben?
Oh, willen ze dat niet?quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:17 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Wat kan mij dat kind verrotten? Ik heb het over de ouders, kinderbescherming wil tegen de ouders optreden als gezaghebbenden, niet het kind aan kettingen leggen.
Nee, ik heb geen mening over haar. Daarom ben ik ook niet van mening dat ik (of iemand anders) er iets tegen moet doen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:17 schreef Pheno het volgende:
[..]
Die heb je zelf ook. Je vindt dat ze het wel aan kan. ken je haar goed genoeg om dat te wetenMisschien zijn de ouders wel niet toerekeningsvatbaar en is het kind ook geen helder licht.
Ze zal vast bij Somalië rond gaan hangen jaquote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:18 schreef marcb1974 het volgende:
Ach, ze komt vast een paar heel lieve piraten tegen die haar best als slavin willen hebben
Nee wat verwacht je dan, dat ze het kind in het gevang gooien?quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Oh, willen ze dat niet?
Mensen in bescherming nemen omdat ze de gevaren niet kennen is niets vreemds. Maar goed, als ze niets met de waarschuwingen willen, lekker laten gaan en laat maar verrotten.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee, ik heb geen mening over haar. Daarom ben ik ook niet van mening dat ik (of iemand anders) er iets tegen moet doen.
Dat is het grote verschil: iemand tegenhouden en zo je ideeën opdringen, of iemand de vrijheid laten om zijn eigen keuzes te maken. Voor dat laatste hoef je iemand niet te kennen. Je hoeft je slechts met je eigen zaken te bemoeien.
Als je je positie niet op Hyves zet, kan je lang zoeken.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:12 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ja, want op zee kun je niemand inrekenen
quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:20 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ze zal vast bij Somalië rond gaan hangen jaMaar dat zal de ouders niet boeien, want die denken bij piraten aan Pirates of the Caribean en hopen dat ze met een Orlando Bloom thuiskomt!
De marine van de landen kijkt inderdaad op hyves, en niet met radar en common sensequote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als je je positie niet op Hyves zet, kan je lang zoeken.
Ach, Somalië, Nigeria, zuid-oost Azië, Caribisch gebied, ze kan kiezen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:20 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ze zal vast bij Somalië rond gaan hangen jaMaar dat zal de ouders niet boeien, want die denken bij piraten aan Pirates of the Caribean en hopen dat ze met een Orlando Bloom thuiskomt!
Als ze net zo gaat krijsen als dat kutkind in War of the Worlds laten ze haar wel weer gaan!quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:22 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ach, Somalië, Nigeria, zuid-oost Azië, Caribisch gebied, ze kan kiezen.
Dus omdat in een aantal gevallen slechte beslissingen voor kinderen niet snel genoeg geconstateerd worden, moeten andere slechte beslissingen die nadelige gevolgen hebben voor kinderen maar toegestaan worden?quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:12 schreef omapietje het volgende:
[..]
Joh hoe vaak weet je nou of ouders weloverwogen een beslissing voor hun kind nemen ?
Toch bijna nooit ... en gezien alle berichtgeving over jongeren ( geweld , drank en drugsproblemen ) worden er niet eens weloverwogen beslissingen genomen.
Deze ouders hebben denk ik wel een weloverwogen beslissing samen met hun kind genomen en zijn daarvoor te prijzen!
Dat jij en zoveel andere conservatieve en bemoeizuchtigen daar niet achter staan is denk een probleem van tegenwoordig !
Je hebt er geen verstand van. Je kan complete konvooien kwijt raken op zee.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:22 schreef Pheno het volgende:
[..]
De marine van de landen kijkt inderdaad op hyves, en niet met radar en common sense
Klopt, net zo min als jij. Je kunt ze ook zoeken. Met kaarten routes (of plant ze haar route niet eensquote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je hebt er geen verstand van. Je kan complete konvooien kwijt raken op zee.
Dat ligt aan het kind. Ik zie het iig niet als een taak voor de overheid om voor haar te beslissen of en hoe ze het land mag verlaten.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:20 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Nee wat verwacht je dan, dat ze het kind in het gevang gooien?
Alleen bij een dermate onverstandige en overantwoorde beslissing van van mij de 'kunde' van de ouders wel in twijfel getrokken worden ja. Of zou jij je kind ook zonder pardon twee jaar de wereld over laten varen op haar 13e jaar?
Een mening over haar als persoon zie ik niet hoor. Feit blijft dat het hier om een KIND gaat. Een mening over die ouders kan ik trouwens prima hebben, ook al ken ik ze niet persoonlijk.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Iemand die minder bekrompen is dan jij?quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:11 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Die ouders sporen niet helemaal naar mijn mening, wie laat z'n 13 jarige kind nou jaren alleen op de wereldzeeën dobberen?
Ik zie het wel als taak van de overheid om hen die geen weloverwogen beslissingen kunnen nemen, alle gevolgen overziend, in bescherming te nemen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat ligt aan het kind. Ik zie het iig niet als een taak voor de overheid om voor haar te beslissen of en hoe ze het land mag verlaten.
Er is een verschil tussen bekrompen en ongelofelijk onverstandigquote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:28 schreef beeer het volgende:
[..]
Iemand die minder bekrompen is dan jij?
Is dit trouwens niet wat de regering Balkenende wilde: de VOC-mentaliteit?
Zoals ik al zei, iets met Hyves.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:26 schreef Pheno het volgende:
[..]
Klopt, net zo min als jij. Je kunt ze ook zoeken. Met kaarten routes (of plant ze haar route niet eens). Common sense dus.
Je denkt dat op ieder strand en in iedere haven interpol in een hinderlaag gaat liggen?quote:En hoe wilt ze ongemerkt eten gaan kopen? Hup, bootje aan het strand en dat zou niet opvallen als er een internationaal opsporingsbevel is?
Er hoeft niets geregeld te worden. Je stapt op je boot en je vaart weg. Er is geen zee-ANWB waar je een vergunning van nodig hebt, er is geen verkeerstoren die je cleared for take-off, je vaart gewoon weg.quote:Dat zal allemaal wel geregeld moeten worden, want om even de oversteek te maken naar bv Amerika doe je niet met een
bootje en een pokemon lunchtrommeltje
Een kind is de verantwoordelijkheid van de ouders.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:27 schreef Vivi het volgende:
[..]
Een mening over haar als persoon zie ik niet hoor. Feit blijft dat het hier om een KIND gaat. Een mening over die ouders kan ik trouwens prima hebben, ook al ken ik ze niet persoonlijk.
Goh, misschien dat er daarom wordt ingegrepen?quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Een kind is de verantwoordelijkheid van de ouders.
Leg dat maar eens uit aan het meisje van Nulde.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Een kind is de verantwoordelijkheid van de ouders.
En je vaart weg.... Denk je dat er McDonalds Sail-in op zee zijn? Te herkennen aan de gele M? Zoiets plan je, vraag maar aan die andere zeilers die met 40 jaar zoiets goed overdacht gedaan hebben.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, iets met Hyves.
[..]
Je denkt dat op ieder strand en in iedere haven interpol in een hinderlaag gaat liggen?
[..]
Er hoeft niets geregeld te worden. Je stapt op je boot en je vaart weg. Er is geen zee-ANWB waar je een vergunning van nodig hebt, er is geen verkeerstoren die je cleared for take-off, je vaart gewoon weg.
Dat heeft niets te maken met de mogelijkheid van opsporing. Als je niet vantevoren veteld hoe je gaat varen word het een hele klus om je te vinden.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:35 schreef Pheno het volgende:
[..]
En je vaart weg.... Denk je dat er McDonalds Sail-in op zee zijn? Te herkennen aan de gele M? Zoiets plan je, vraag maar aan die andere zeilers die met 40 jaar zoiets goed overdacht gedaan hebben.![]()
Tegen de tijd dat er een ambtenaar uit z'n stoel komt, is ze alweer onderweg naar de volgende haven. Ik geef haar, met opsporingsbevel, 75% kans om solo de wereld rond te zeilen. Ik denk dat ze meer problemen krijgt met het weer.quote:En je denkt niet dat mensen toch vreemd kijken en misschien wel eens gaan bellen als een vreemde taal sprekende 13 jarig meisje van zee komt, zich niet duidelijk kan maken dat ze een winkel zoekt? Dat heeft weinig met interpol te maken
Was ik ook niet van plan, juist vanwege common sense. Maar dat is off-topic en een ad hominem.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:36 schreef Pheno het volgende:
Nu staat papier wel bekend om zijn "tegen alle wetten hakken in het zand" maar je moet maar niet aan kinderen beginnen, common sense is je niet gegund
Jij zegt niet snel genoeg geconstateerd , maar van comazuipen , druggebruik , vet eten , niet genoeg bewegen weten we toch allemaal dat het slecht is en toch lezen we vaak zat dat kinderen jonger dan Laura hier al mee bezig zijn ... en daar wordt niet zo snel gehandeld en veroordeeld als in dit geval !quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:23 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dus omdat in een aantal gevallen slechte beslissingen voor kinderen niet snel genoeg geconstateerd worden, moeten andere slechte beslissingen die nadelige gevolgen hebben voor kinderen maar toegestaan worden?
Onmogelijk inderdaad dat iemand van 13 jaar zelfstandiger zou kunnen zijn dan jij toen je zo oud was of zelfs zelfstander dan je nu bent. Het is beter om alle initiatief van jonge mensen de kop in te drukken en ze in een school te stouwen zodat ze allemaal hetzelfde liedje leren te blaten en daarna netjes belasting kunnen gaan afdragen tot hun 68'stequote:Maar hier lees ik bijvoorbeeld dat dit meisje op haar 11e jaar al 6 weken alleen(!!!) op vakantie is geweestIk kan me niet voorstellen, welke ouder een 11 jarige dochter 6 weken alleen op vakantie laat gaan? Net zo min kan ik me voorstellen welke ouder zijn 13 jarige dochter toestemming geeft om alleen te vertrekken voor een zeiltrip rond de wereld.
Lijkt me correct.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:28 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik zie het wel als taak van de overheid om hen die geen weloverwogen beslissingen kunnen nemen, alle gevolgen overziend, in bescherming te nemen.
Ik ben iig een ouder met meer verantwoordelijkheidsgevoel voor mijn kinderen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:50 schreef beeer het volgende:
[..]
Onmogelijk inderdaad dat iemand van 13 jaar zelfstandiger zou kunnen zijn dan jij toen je zo oud was of zelfs zelfstander dan je nu bent. Het is beter om alle initiatief van jonge mensen de kop in te drukken en ze in een school te stouwen zodat ze allemaal hetzelfde liedje leren te blaten en daarna netjes belasting kunnen gaan afdragen tot hun 68'ste
En dit zijn mensen die wat minder laf zijn en wat meer vrijheidsgevoel hebben. Niets mis mee toch dat mensen verschillend zijn?quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:52 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ik ben iig een ouder met meer verantwoordelijkheidsgevoel voor mijn kinderen.
Ja... En dat komt zelfs veel vaker voor dan kinderen die verdrinken, verkracht of vermoord of tot slavernij gedwongen worden terwijl ze op wereldreis zijn. En daar is een goede reden voor.... Er lopen namelijk signaficant meer kinderen van 13 door een dorp dan dat er over de wereldzeeen trekken op een solo zeiltocht. Dat komt doordat je ingecalculeerd risico MOET nemen om te kunnen leven. Maar enorme risico's kun je eenvoudig vermijden.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:36 schreef nokwanda het volgende:
Aan de andere kant... je kunt als 13-jarige in je durp lopen en door een vreemde in elkaar gerost worden zonder dat er ook maar een volwassene een poot uitsteekt om je te helpen. En dan ben je ook gewond of dood.
Als mensen zich écht vrij zouden voelen, dan hoeven ze ook niet gebonden te zijn aan tijdslimieten om een eigen doel te behalen. Een wereldreis kun je op ieder moment in je leven maken, een record willen breken brengt daarentegen vooral een enorme beperking en binding aan tijd met zich mee. Het is maar net, wat je onder "vrijheid" verstaat. Imho opinion is een mens pas echt vrij, als hij zich niet aan een ander hoeft te meten.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:57 schreef beeer het volgende:
[..]
En dit zijn mensen die wat minder laf zijn en wat meer vrijheidsgevoel hebben. Niets mis mee toch dat mensen verschillend zijn?
Dat wordt er wel. Zoals bijvoorbeeld identiteits plicht bij het kopen van drank. Het is natuurlijk een utopie om te denken dat we elk individu continue in de gaten kunnen houden (nog los van het feit of je dat zou moeten willen), maar als iets bekend is mag je toch handelen naar de bekende feiten? Het argument dat dat bij volksstammen niet gebeurt heeft toch niets met deze situatie te maken?quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:46 schreef omapietje het volgende:
[..]
Jij zegt niet snel genoeg geconstateerd , maar van comazuipen , druggebruik , vet eten , niet genoeg bewegen weten we toch allemaal dat het slecht is en toch lezen we vaak zat dat kinderen jonger dan Laura hier al mee bezig zijn ... en daar wordt niet zo snel gehandeld en veroordeeld als in dit geval !
Yeah right.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
[..]
...
Dat is jouw idee van vrijheid. Anderen hebben weer een ander idee wat zij als vrijheid ervaren. Is niet de echte vrijheid dat je anderen in hun eigen gevoel van vrijheid respecteert zolang zij dat ook bij jou doen? Het is overigens jammer dat je je niet aan je eigen idee van wat vrijheid is houdt, want meet jij je nu ook niet aan die mensen "ik was op die leeftijd nog niet zelfstandig genoeg dus zij ook niet"?quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 14:03 schreef Banjerkanjer het volgende:
Als mensen zich écht vrij zouden voelen, dan hoeven ze ook niet gebonden te zijn aan tijdslimieten om een eigen doel te behalen. Een wereldreis kun je op ieder moment in je leven maken, een record willen breken brengt daarentegen vooral een enorme beperking en binding aan tijd met zich mee. Het is maar net, wat je onder "vrijheid" verstaat. Imho opinion is een mens pas echt vrij, als hij zich niet aan een ander hoeft te meten.
Vertel dat aan Ahmedinejad.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:57 schreef beeer het volgende:
[..]
En dit zijn mensen die wat minder laf zijn en wat meer vrijheidsgevoel hebben. Niets mis mee toch dat mensen verschillend zijn?
Kun je mij even quoten waar ik zeg dat ik een dergelijke vrijheid ervaar of zou ambiëren? En doe er ook nog maar die quote bij waar ik zeg dat ik op die leeftijd niet zelfstandig genoeg was dus zij ook niet.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 14:19 schreef beeer het volgende:
[..]
Dat is jouw idee van vrijheid. Anderen hebben weer een ander idee wat zij als vrijheid ervaren. Is niet de echte vrijheid dat je anderen in hun eigen gevoel van vrijheid respecteert zolang zij dat ook bij jou doen? Het is overigens jammer dat je je niet aan je eigen idee van wat vrijheid is houdt, want meet jij je nu ook niet aan die mensen "ik was op die leeftijd nog niet zelfstandig genoeg dus zij ook niet"?
Opsluiten is vrijheidsberoving. Je kind op reis laten gaan lijkt me het tegenovergestelde.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 14:09 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Yeah right.
Idem als ze haar in een kelder opsluiten.![]()
Wat een flauwekul.
Ik houd op zodra jij ook ophoudt met anderen jouw ideeen op te dringen. Hier een exacte quote: "Een wereldreis kun je op ieder moment in je leven maken," Hoe weet jij of dat voor dit meisje geldt? Misschien heeft ze wel toekomstplannen die het onmogelijk maken op een ander tijdstip zoiets nog te doen. Zoals je zelf schrijft, quote: "een record willen breken brengt daarentegen vooral een enorme beperking en binding aan tijd met zich mee." Ze kan deze reis dus helemaal niet op ieder moment in haar leven maken. Haar leven, haar keus. Niet de jouwe.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 14:32 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Kun je mij even quoten waar ik zeg dat ik een dergelijke vrijheid ervaar of zou ambiëren? En doe er ook nog maar die quote bij waar ik zeg dat ik op die leeftijd niet zelfstandig genoeg was dus zij ook niet.
En kun je dan daarna ophouden met mij woorden in de mond te willen leggen die ik nooit heb gezegd?
Ja, bij de vrijheidsberoving kun je nog claimen dat je als ouder je plicht doet, over de gezondheid en de veiligheid van je kind waken.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 14:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Opsluiten is vrijheidsberoving. Je kind op reis laten gaan lijkt me het tegenovergestelde.
Op deze leeftijd kan het haar keus nog niet zijn. Dan hebben de ouders het nog voor het zeggen. Aandachtzoekend kindje is het. En dat is gelukt.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 14:39 schreef beeer het volgende:
[..]
Ik houd op zodra jij ook ophoudt met anderen jouw ideeen op te dringen. Hier een exacte quote: "Een wereldreis kun je op ieder moment in je leven maken," Hoe weet jij of dat voor dit meisje geldt? Misschien heeft ze wel toekomstplannen die het onmogelijk maken op een ander tijdstip zoiets nog te doen. Zoals je zelf schrijft, quote: "een record willen breken brengt daarentegen vooral een enorme beperking en binding aan tijd met zich mee." Ze kan deze reis dus helemaal niet op ieder moment in haar leven maken. Haar leven, haar keus. Niet de jouwe.
En die hebben vrijstelling van leerplicht en komen 2 jaar lang niet thuis?quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 14:58 schreef PatatFriet het volgende:
Sjonge zeg, in Papendal zitten hordes 13-jarige meisjes die op kosten van de staat hun rug naar de klote turnen, laat dit meisje lekker varen als ze dat wil
Nee, maar ze lopen wel leerachterstand en gezondheidsschade op.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 15:08 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
En die hebben vrijstelling van leerplicht en komen 2 jaar lang niet thuis?
Don't think so...
Waar baseer je op dat die turnsters leerachterstand zouden hebben?quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 15:20 schreef PatatFriet het volgende:
[..]
Nee, maar ze lopen wel leerachterstand en gezondheidsschade op.
Maar omdat dat ter meerdere eer en glorie van de Sportnatie Nederland is mag het wel (sterker nog: het wordt dik gesubisideerd).
Als die leerplichtambtenaar iets nuttigs wil doen, laat 'r dan achter al die straatschoffies aangaan
En dat zou ook terecht zijn, we hebben het hier over een brugklasserquote:Op zaterdag 22 augustus 2009 12:53 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik vind het verhaal ook nogal vreemd. Ontwikkelings voorsprong of niet, kinderen van 13 gaan niet alleen de wereld rond zeilen. Als je dat als ouders stimuleert is er inderdaad iets vreemds aan de hand.
En iedereen die nu roept dat het allemaal zo goed is voor de ontwikkeling had moord en brand geschreeuwd als het kind bij Calais overboord was geslagen en verzopen. "Wat heeft die ouders bezield?!??, Tegen de muur!!!"
VWO-examen gehaald op haar 20equote:Op zaterdag 22 augustus 2009 15:22 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Waar baseer je op dat die turnsters leerachterstand zouden hebben?
quote:Op 26 april 2006 schreef de Volkskrant het volgende:
Turnster Verona van de Leur (20) heeft haar havo-diploma nooit gehaald.
1 Turnster haalt haar vwo diploma wat later, en meteen loopt iedere turnster een leerachterstand op?quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 15:31 schreef PatatFriet het volgende:
[..]
VWO-examen gehaald op haar 20e
[..]
Het record van paalzitten voor kinderen kan ook nog veel scherper gesteld. Het lijkt me hoog tijd dat een 13-jarige een poging gaat wagen om twee jaar in een paalhut te verblijven.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 14:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Opsluiten is vrijheidsberoving. Je kind op reis laten gaan lijkt me het tegenovergestelde.
Als ze dat persé wil, en ze heeft ruime ervaring, ga ik niet in de weg liggen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 15:42 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het record van paalzitten voor kinderen kan ook nog veel scherper gesteld. Het lijkt me hoog tijd dat een 13-jarige een poging gaat wagen om twee jaar in een paalhut te verblijven.
Alleen een beetje dwarsquote:Op zaterdag 22 augustus 2009 15:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als ze dat persé wil, en ze heeft ruime ervaring, ga ik niet in de weg liggen.
Het gaat in principale om het RECHT op leren, net zoals het in de (anti)rookdiscussie gaat om het recht op een rookvrije werkomgeving.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 15:51 schreef Weltschmerz het volgende:
Het is namelijk heel belangrijk dat kinderen records breken van de jongste ooit? De leerplicht was een slecht idee?
Rechten en plichten... ze bestaan niet los van elkaar. Kinderen hebben idd het recht op scholing, maar ze hebben tevens de plicht om daar gebruik van te maken.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 16:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het gaat in principale om het RECHT op leren, net zoals het in de (anti)rookdiscussie gaat om het recht op een rookvrije werkomgeving.
Recht op uitkering; verplicht om uitkering te nemen? Recht op vrijheid van meningsuiting; verplicht om mening te uiten? Recht op vrijheid van goddienst; verplicht om een goddienst aan te hangen?quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 16:35 schreef Banjerkanjer het volgende:
en plichten... ze bestaan niet los van elkaar. Kinderen hebben idd het recht op scholing, maar ze hebben tevens de plicht om daar gebruik van te maken.
Je kraamt onzin uit.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 16:50 schreef beeer het volgende:
[..]
Recht op uitkering; verplicht om uitkering te nemen? Recht op vrijheid van meningsuiting; verplicht om mening te uiten? Recht op vrijheid van goddienst; verplicht om een goddienst aan te hangen?
Onzin dus. Een recht impliceert juist geen verplichting
Nee hoor, ze kunnen gewoon emigreren.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 16:35 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Rechten en plichten... ze bestaan niet los van elkaar. Kinderen hebben idd het recht op scholing, maar ze hebben tevens de plicht om daar gebruik van te maken.
Ja, ongeacht of je ouders leren maar onzin vinden.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 16:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het gaat in principale om het RECHT op leren
Sommige meisjes van 13 hebben een mening die ze ook nog kunnen onderbouwen. Niet iedereen van 13 is een dom wicht. Ze heeft al eerder met haar ouders een wereldreis gemaakt en waarschijnlijk heeft ze best wel die talenkennis. Ken jij niemand die al vroeg meerdere talen spreekt? ik wel. Toen ik zo oud was sprak ik vloeiend engels, hoor. En ik kon misschien niet zeilen, maar ik kon me prima redden en was zeer zelfstandig. Niet iedereen is zoals jij en niet iedereen is zoals ik was, dus luister eens naar dat meisje.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 14:53 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Op deze leeftijd kan het haar keus nog niet zijn. Dan hebben de ouders het nog voor het zeggen. Aandachtzoekend kindje is het. En dat is gelukt.
Schop onder haar reislustige kont en naar school.
Vond dat interview nou niet echt overtuigend. Haar ouders hadden al dertien jaar goed voor haar gezorgd dus dit was ook prima.. err...ja!quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 21:16 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Sommige meisjes van 13 hebben een mening die ze ook nog kunnen onderbouwen. Niet iedereen van 13 is een dom wicht. Ze heeft al eerder met haar ouders een wereldreis gemaakt en waarschijnlijk heeft ze best wel die talenkennis. Ken jij niemand die al vroeg meerdere talen spreekt? ik wel. Toen ik zo oud was sprak ik vloeiend engels, hoor. En ik kon misschien niet zeilen, maar ik kon me prima redden en was zeer zelfstandig. Niet iedereen is zoals jij en niet iedereen is zoals ik was, dus luister eens naar dat meisje.
Ze heft vandaag trouwens zelf een interview gegeven op het Jeugdjournaal.
Jahoor, maar ik vind het niet echt een reden waarom dit dan wel een goed plan is?quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 21:45 schreef nokwanda het volgende:
O? Mag je als kind niet oprecht vinden dat je een prima opvoeding gehad hebt?
Laura in het Jeugdjournaal vanavond:quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 21:16 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Sommige meisjes van 13 hebben een mening die ze ook nog kunnen onderbouwen. Niet iedereen van 13 is een dom wicht.
Ik snap gewoon niet wat de het record toevoegt aan de ervaring. Ik kan mij voorstellen dat het een hele ervaring is op zo'n reis te maken. Maar waarom niet eerst even je middelbare school afmaken? Anders kom je straks terug, heb je een achterstand van 2 jaar op de overige klasgenoten en dat ga je merken op die leeftijd. Dit is even vanuit het perspectief dat alles perfect gaat.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 21:58 schreef Guus Muisarm het volgende:
Ik zie niet echt een tegen argument. Laat d'r lekker.
Ze gaat wel met een doel (zinloos maar ok) en zelfs wil ze email/internet onderwijs volgen. (wat denk ik niet veel zal bijdragen maar ok)
ik zie niet waarom ze haar droom niet zou kunnen doen die andere hun hele leven over dromen en nooit zullen doen.
Misschien omdat die droom slechts het verbreken van een record is? Het verbreken van een record, is leuk zolang hij op je naam blijft staan, daarna is het vergane glorie. Maar een opvoeding in een veilige omgeving genieten en je scholing, vormen de basis voor je verdere volwassen leven. Wellicht zet dat uiteindelijk wel veel meer zoden aan de dijk?quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 21:58 schreef Guus Muisarm het volgende:
Ik zie niet echt een tegen argument. Laat d'r lekker.
Ze gaat wel met een doel (zinloos maar ok) en zelfs wil ze email/internet onderwijs volgen. (wat denk ik niet veel zal bijdragen maar ok)
ik zie niet waarom ze haar droom niet zou kunnen doen die andere hun hele leven over dromen en nooit zullen doen.
Dat ben ik met je eens. Maar ik zie ook niet wat die zeiltocht nu zo verkeerd maakt aan haar. je kan zeggendat ze bv zelfstandiger zal zijn. Allemaal gissen natuurlijk. Maar waarop het neerkomt is of ze een slechter leven zal hebben door die tocht. Ik denk het niet.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 22:02 schreef Bolter het volgende:
Ik snap gewoon niet wat de het record toevoegt aan de ervaring.
Als we dit even naar de voetballerkes vertalen kan het ineens wel. Voor hun 10-de jaar al gescout.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 22:04 schreef Banjerkanjer het volgende:
Maar een opvoeding in een veilige omgeving genieten en je scholing, vormen de basis voor je verdere volwassen leven. Wellicht zet dat uiteindelijk wel veel meer zoden aan de dijk?
Dat dus, plus dat je opvoeding op je 13e echt nog niet afgerond is. Integendeel, naar mijn inziens begint het juist pas in de tienerjaren.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 21:52 schreef Bolter het volgende:
[..]
Jahoor, maar ik vind het niet echt een reden waarom dit dan wel een goed plan is?
quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 12:47 schreef terrestrial het volgende:
Eens.quote:Op zondag 23 augustus 2009 11:04 schreef Deprater het volgende:
eerst naar school, goede zaak
als ze verzuipt krijgt de politiek en de politie de schuld van de ouders
Hoeveel kinderen worden er doodgereden onderweg naar school? Naar school gaan ook maar verbieden vanwege de veiligheid?quote:
Voor andere voorbeelden van drogredenaties zie posts van Schwerzenegger oid. hierboven.quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Hoeveel kinderen worden er doodgereden onderweg naar school? Naar school gaan ook maar verbieden vanwege de veiligheid?
De grootste drogreden is anders wel: "het gaat niet om wilsbekwaamheid, het gaat om veiligheid"quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:18 schreef Bolter het volgende:
[..]
Voor andere voorbeelden van drogredenaties zie posts van Schwerzenegger oid. hierboven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |