Ach zinken in een zeilboot lijkt me een snellere en humanere dood dan doodgeslagen worden door een ouder omdat een medewerker van de kinderbescherming weer eens heeft zitten slapen. Of zoals het vaak in de krant staat de signalen niet oppikte.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 12:53 schreef Swetsenegger het volgende:
En iedereen die nu roept dat het allemaal zo goed is voor de ontwikkeling had moord en brand geschreeuwd als het kind bij Calais overboord was geslagen en verzopen. "Wat heeft die ouders bezield?!??, Tegen de muur!!!"
Gelukkig zit ze 98% van de tijd op zee, dus dat zal er niet van komen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:09 schreef Pheno het volgende:
[..]
Het blijft discussie. Plus dat ze haar op kunnen (laten) halen. Verzoekje naar het land waar ze rondhangt en hup, inrekenen die misdadigster!
Joh hoe vaak weet je nou of ouders weloverwogen een beslissing voor hun kind nemen ?quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:06 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dus als ouders niet in staat blijken een weloverwogen beslissing te kunnen nemen, wil je zaken gewoon op hun beloop laten? Ongeacht hoe schadelijk voor het kind?
Ja, want op zee kun je niemand inrekenenquote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:12 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Gelukkig zit ze 98% van de tijd op zee, dus dat zal er niet van komen.
Hoereren op zee, dat is hip. Dan hebben ze ook geen wetten om geen seks met kinderen te mogen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:12 schreef Re het volgende:
hoe komt ze eigenlijk aan al het geld voor dit tripje?
Dan ben ik blij voor haar. Dan is ze gestorven terwijl ze deed wat ze het liefste deed. Dat kunnen de meeste mensen niet zeggen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:11 schreef Fortune_Cookie het volgende:
[..]
Prima, maar dan ook niet huilen als je het gevang indraait mocht er iets verkeerd gaan.
[..]
Als ik als kind beslis dat ik die bescherming niet wil, en ik stap op een boot, dat blijft jouw ideaal theoretische bureaucratie.quote:Zo werkt het niet. Uiteindelijk om kinderen te beschermen.
Tja waarom laten we kinderen van die leeftijd zich zelf kapot zuipen en aan de drugs zitten? Vraag ik me wel eens af.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:12 schreef fathank het volgende:
Hoe kun je in vredesnaam een 13-jarige alleen over de wereld laten varen. Waar zit dan in vredesnaam je verstand.
Jij kent het kind helemaal niet, waar haal je de arrogantie vandaan om een mening over haar te hebben?quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:11 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Juist, en het is een dermate onverstandige en onverantwoorde handeling dat de kinderbescherming en de regering er vraagtekens bij zetten. Wat mij betreft is dit alleen maar goed. Die ouders sporen niet helemaal naar mijn mening, wie laat z'n 13 jarige kind nou jaren alleen op de wereldzeeën dobberen?
Wat kan mij dat kind verrotten? Ik heb het over de ouders, kinderbescherming wil tegen de ouders optreden als gezaghebbenden, niet het kind aan kettingen leggen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Jij kent het kind helemaal niet, waar haal je de arrogantie vandaan om een mening over haar te hebben?
Omdat die kinderen dat zelf beslissen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:15 schreef Megumi het volgende:
[..]
Tja waarom laten we kinderen van die leeftijd zich zelf kapot zuipen en aan de drugs zitten? Vraag ik me wel eens af.
Die heb je zelf ook. Je vindt dat ze het wel aan kan. ken je haar goed genoeg om dat te wetenquote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Jij kent het kind helemaal niet, waar haal je de arrogantie vandaan om een mening over haar te hebben?
Oh, willen ze dat niet?quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:17 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Wat kan mij dat kind verrotten? Ik heb het over de ouders, kinderbescherming wil tegen de ouders optreden als gezaghebbenden, niet het kind aan kettingen leggen.
Nee, ik heb geen mening over haar. Daarom ben ik ook niet van mening dat ik (of iemand anders) er iets tegen moet doen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:17 schreef Pheno het volgende:
[..]
Die heb je zelf ook. Je vindt dat ze het wel aan kan. ken je haar goed genoeg om dat te wetenMisschien zijn de ouders wel niet toerekeningsvatbaar en is het kind ook geen helder licht.
Ze zal vast bij Somalië rond gaan hangen jaquote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:18 schreef marcb1974 het volgende:
Ach, ze komt vast een paar heel lieve piraten tegen die haar best als slavin willen hebben
Nee wat verwacht je dan, dat ze het kind in het gevang gooien?quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:18 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Oh, willen ze dat niet?
Mensen in bescherming nemen omdat ze de gevaren niet kennen is niets vreemds. Maar goed, als ze niets met de waarschuwingen willen, lekker laten gaan en laat maar verrotten.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:20 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Nee, ik heb geen mening over haar. Daarom ben ik ook niet van mening dat ik (of iemand anders) er iets tegen moet doen.
Dat is het grote verschil: iemand tegenhouden en zo je ideeën opdringen, of iemand de vrijheid laten om zijn eigen keuzes te maken. Voor dat laatste hoef je iemand niet te kennen. Je hoeft je slechts met je eigen zaken te bemoeien.
Als je je positie niet op Hyves zet, kan je lang zoeken.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:12 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ja, want op zee kun je niemand inrekenen
quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:20 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ze zal vast bij Somalië rond gaan hangen jaMaar dat zal de ouders niet boeien, want die denken bij piraten aan Pirates of the Caribean en hopen dat ze met een Orlando Bloom thuiskomt!
De marine van de landen kijkt inderdaad op hyves, en niet met radar en common sensequote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:21 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als je je positie niet op Hyves zet, kan je lang zoeken.
Ach, Somalië, Nigeria, zuid-oost Azië, Caribisch gebied, ze kan kiezen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:20 schreef Pheno het volgende:
[..]
Ze zal vast bij Somalië rond gaan hangen jaMaar dat zal de ouders niet boeien, want die denken bij piraten aan Pirates of the Caribean en hopen dat ze met een Orlando Bloom thuiskomt!
Als ze net zo gaat krijsen als dat kutkind in War of the Worlds laten ze haar wel weer gaan!quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:22 schreef marcb1974 het volgende:
[..]
Ach, Somalië, Nigeria, zuid-oost Azië, Caribisch gebied, ze kan kiezen.
Dus omdat in een aantal gevallen slechte beslissingen voor kinderen niet snel genoeg geconstateerd worden, moeten andere slechte beslissingen die nadelige gevolgen hebben voor kinderen maar toegestaan worden?quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:12 schreef omapietje het volgende:
[..]
Joh hoe vaak weet je nou of ouders weloverwogen een beslissing voor hun kind nemen ?
Toch bijna nooit ... en gezien alle berichtgeving over jongeren ( geweld , drank en drugsproblemen ) worden er niet eens weloverwogen beslissingen genomen.
Deze ouders hebben denk ik wel een weloverwogen beslissing samen met hun kind genomen en zijn daarvoor te prijzen!
Dat jij en zoveel andere conservatieve en bemoeizuchtigen daar niet achter staan is denk een probleem van tegenwoordig !
Je hebt er geen verstand van. Je kan complete konvooien kwijt raken op zee.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:22 schreef Pheno het volgende:
[..]
De marine van de landen kijkt inderdaad op hyves, en niet met radar en common sense
Klopt, net zo min als jij. Je kunt ze ook zoeken. Met kaarten routes (of plant ze haar route niet eensquote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:24 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Je hebt er geen verstand van. Je kan complete konvooien kwijt raken op zee.
Dat ligt aan het kind. Ik zie het iig niet als een taak voor de overheid om voor haar te beslissen of en hoe ze het land mag verlaten.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:20 schreef Whiskey_Tango het volgende:
[..]
Nee wat verwacht je dan, dat ze het kind in het gevang gooien?
Alleen bij een dermate onverstandige en overantwoorde beslissing van van mij de 'kunde' van de ouders wel in twijfel getrokken worden ja. Of zou jij je kind ook zonder pardon twee jaar de wereld over laten varen op haar 13e jaar?
Een mening over haar als persoon zie ik niet hoor. Feit blijft dat het hier om een KIND gaat. Een mening over die ouders kan ik trouwens prima hebben, ook al ken ik ze niet persoonlijk.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:15 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Iemand die minder bekrompen is dan jij?quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:11 schreef Whiskey_Tango het volgende:
Die ouders sporen niet helemaal naar mijn mening, wie laat z'n 13 jarige kind nou jaren alleen op de wereldzeeën dobberen?
Ik zie het wel als taak van de overheid om hen die geen weloverwogen beslissingen kunnen nemen, alle gevolgen overziend, in bescherming te nemen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:27 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Dat ligt aan het kind. Ik zie het iig niet als een taak voor de overheid om voor haar te beslissen of en hoe ze het land mag verlaten.
Er is een verschil tussen bekrompen en ongelofelijk onverstandigquote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:28 schreef beeer het volgende:
[..]
Iemand die minder bekrompen is dan jij?
Is dit trouwens niet wat de regering Balkenende wilde: de VOC-mentaliteit?
Zoals ik al zei, iets met Hyves.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:26 schreef Pheno het volgende:
[..]
Klopt, net zo min als jij. Je kunt ze ook zoeken. Met kaarten routes (of plant ze haar route niet eens). Common sense dus.
Je denkt dat op ieder strand en in iedere haven interpol in een hinderlaag gaat liggen?quote:En hoe wilt ze ongemerkt eten gaan kopen? Hup, bootje aan het strand en dat zou niet opvallen als er een internationaal opsporingsbevel is?
Er hoeft niets geregeld te worden. Je stapt op je boot en je vaart weg. Er is geen zee-ANWB waar je een vergunning van nodig hebt, er is geen verkeerstoren die je cleared for take-off, je vaart gewoon weg.quote:Dat zal allemaal wel geregeld moeten worden, want om even de oversteek te maken naar bv Amerika doe je niet met een
bootje en een pokemon lunchtrommeltje
Een kind is de verantwoordelijkheid van de ouders.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:27 schreef Vivi het volgende:
[..]
Een mening over haar als persoon zie ik niet hoor. Feit blijft dat het hier om een KIND gaat. Een mening over die ouders kan ik trouwens prima hebben, ook al ken ik ze niet persoonlijk.
Goh, misschien dat er daarom wordt ingegrepen?quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Een kind is de verantwoordelijkheid van de ouders.
Leg dat maar eens uit aan het meisje van Nulde.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:31 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Een kind is de verantwoordelijkheid van de ouders.
En je vaart weg.... Denk je dat er McDonalds Sail-in op zee zijn? Te herkennen aan de gele M? Zoiets plan je, vraag maar aan die andere zeilers die met 40 jaar zoiets goed overdacht gedaan hebben.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:30 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Zoals ik al zei, iets met Hyves.
[..]
Je denkt dat op ieder strand en in iedere haven interpol in een hinderlaag gaat liggen?
[..]
Er hoeft niets geregeld te worden. Je stapt op je boot en je vaart weg. Er is geen zee-ANWB waar je een vergunning van nodig hebt, er is geen verkeerstoren die je cleared for take-off, je vaart gewoon weg.
Dat heeft niets te maken met de mogelijkheid van opsporing. Als je niet vantevoren veteld hoe je gaat varen word het een hele klus om je te vinden.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:35 schreef Pheno het volgende:
[..]
En je vaart weg.... Denk je dat er McDonalds Sail-in op zee zijn? Te herkennen aan de gele M? Zoiets plan je, vraag maar aan die andere zeilers die met 40 jaar zoiets goed overdacht gedaan hebben.![]()
Tegen de tijd dat er een ambtenaar uit z'n stoel komt, is ze alweer onderweg naar de volgende haven. Ik geef haar, met opsporingsbevel, 75% kans om solo de wereld rond te zeilen. Ik denk dat ze meer problemen krijgt met het weer.quote:En je denkt niet dat mensen toch vreemd kijken en misschien wel eens gaan bellen als een vreemde taal sprekende 13 jarig meisje van zee komt, zich niet duidelijk kan maken dat ze een winkel zoekt? Dat heeft weinig met interpol te maken
Was ik ook niet van plan, juist vanwege common sense. Maar dat is off-topic en een ad hominem.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:36 schreef Pheno het volgende:
Nu staat papier wel bekend om zijn "tegen alle wetten hakken in het zand" maar je moet maar niet aan kinderen beginnen, common sense is je niet gegund
Jij zegt niet snel genoeg geconstateerd , maar van comazuipen , druggebruik , vet eten , niet genoeg bewegen weten we toch allemaal dat het slecht is en toch lezen we vaak zat dat kinderen jonger dan Laura hier al mee bezig zijn ... en daar wordt niet zo snel gehandeld en veroordeeld als in dit geval !quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:23 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Dus omdat in een aantal gevallen slechte beslissingen voor kinderen niet snel genoeg geconstateerd worden, moeten andere slechte beslissingen die nadelige gevolgen hebben voor kinderen maar toegestaan worden?
Onmogelijk inderdaad dat iemand van 13 jaar zelfstandiger zou kunnen zijn dan jij toen je zo oud was of zelfs zelfstander dan je nu bent. Het is beter om alle initiatief van jonge mensen de kop in te drukken en ze in een school te stouwen zodat ze allemaal hetzelfde liedje leren te blaten en daarna netjes belasting kunnen gaan afdragen tot hun 68'stequote:Maar hier lees ik bijvoorbeeld dat dit meisje op haar 11e jaar al 6 weken alleen(!!!) op vakantie is geweestIk kan me niet voorstellen, welke ouder een 11 jarige dochter 6 weken alleen op vakantie laat gaan? Net zo min kan ik me voorstellen welke ouder zijn 13 jarige dochter toestemming geeft om alleen te vertrekken voor een zeiltrip rond de wereld.
Lijkt me correct.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:28 schreef Swetsenegger het volgende:
[..]
Ik zie het wel als taak van de overheid om hen die geen weloverwogen beslissingen kunnen nemen, alle gevolgen overziend, in bescherming te nemen.
Ik ben iig een ouder met meer verantwoordelijkheidsgevoel voor mijn kinderen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:50 schreef beeer het volgende:
[..]
Onmogelijk inderdaad dat iemand van 13 jaar zelfstandiger zou kunnen zijn dan jij toen je zo oud was of zelfs zelfstander dan je nu bent. Het is beter om alle initiatief van jonge mensen de kop in te drukken en ze in een school te stouwen zodat ze allemaal hetzelfde liedje leren te blaten en daarna netjes belasting kunnen gaan afdragen tot hun 68'ste
En dit zijn mensen die wat minder laf zijn en wat meer vrijheidsgevoel hebben. Niets mis mee toch dat mensen verschillend zijn?quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:52 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Ik ben iig een ouder met meer verantwoordelijkheidsgevoel voor mijn kinderen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |