abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 22 augustus 2009 @ 14:02:32 #101
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_72091227
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 13:36 schreef nokwanda het volgende:
Aan de andere kant... je kunt als 13-jarige in je durp lopen en door een vreemde in elkaar gerost worden zonder dat er ook maar een volwassene een poot uitsteekt om je te helpen. En dan ben je ook gewond of dood.
Ja... En dat komt zelfs veel vaker voor dan kinderen die verdrinken, verkracht of vermoord of tot slavernij gedwongen worden terwijl ze op wereldreis zijn. En daar is een goede reden voor.... Er lopen namelijk signaficant meer kinderen van 13 door een dorp dan dat er over de wereldzeeen trekken op een solo zeiltocht. Dat komt doordat je ingecalculeerd risico MOET nemen om te kunnen leven. Maar enorme risico's kun je eenvoudig vermijden.

Dit is een zuivere Non sequitur drogredenatie "20% van alle ongevallen worden door dronken bestuurders veroorzaakt. Dat betekent dat 80% door nuchtere bestuurders wordt veroorzaakt! Dit is een schande! Iedereen dronken achter het stuur"

Of

"Er sterven meer Nederlandse kinderen door huiselijk geweld dan dat er Nederlandse kinderen in Afghanistan sterven door een bermbom van de Taliban! Alle kinderen uitzenden naar afghanistan!"

[ Bericht 0% gewijzigd door Swetsenegger op 22-08-2009 14:08:41 ]
pi_72091247
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 13:57 schreef beeer het volgende:

[..]

En dit zijn mensen die wat minder laf zijn en wat meer vrijheidsgevoel hebben. Niets mis mee toch dat mensen verschillend zijn?
Als mensen zich écht vrij zouden voelen, dan hoeven ze ook niet gebonden te zijn aan tijdslimieten om een eigen doel te behalen. Een wereldreis kun je op ieder moment in je leven maken, een record willen breken brengt daarentegen vooral een enorme beperking en binding aan tijd met zich mee. Het is maar net, wat je onder "vrijheid" verstaat. Imho opinion is een mens pas echt vrij, als hij zich niet aan een ander hoeft te meten.
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 22 augustus 2009 @ 14:04:54 #103
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_72091272
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 13:46 schreef omapietje het volgende:

[..]

Jij zegt niet snel genoeg geconstateerd , maar van comazuipen , druggebruik , vet eten , niet genoeg bewegen weten we toch allemaal dat het slecht is en toch lezen we vaak zat dat kinderen jonger dan Laura hier al mee bezig zijn ... en daar wordt niet zo snel gehandeld en veroordeeld als in dit geval !
Dat wordt er wel. Zoals bijvoorbeeld identiteits plicht bij het kopen van drank. Het is natuurlijk een utopie om te denken dat we elk individu continue in de gaten kunnen houden (nog los van het feit of je dat zou moeten willen), maar als iets bekend is mag je toch handelen naar de bekende feiten? Het argument dat dat bij volksstammen niet gebeurt heeft toch niets met deze situatie te maken?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 22 augustus 2009 @ 14:06:40 #104
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_72091298
Sowieso is mensen 'kortzichtigheid' en 'lafheid' verwijten omdat ze vraagtekens zetten bij de wilsbekwaamheid van een 13 jarige kind nogal redelijk kort door de bocht.

Als de kinderbescherming een onderzoek ging instellen naar ouders die hun 13 jarig kind in de vakantie met tientertour alleen naar de Efteling zouden laten gaan geef ik je gelijk.
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 14:09:19 #105
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_72091341
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 13:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Een kind is verantwoordelijkheid van de ouders. Als ze haar op die boot laten stappen is verdere discussie overbodig.
[..]

...
Yeah right.
Idem als ze haar in een kelder opsluiten.
Wat een flauwekul.
Ik pak mijn brommer en ik ga.
pi_72091490
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 14:03 schreef Banjerkanjer het volgende:
Als mensen zich écht vrij zouden voelen, dan hoeven ze ook niet gebonden te zijn aan tijdslimieten om een eigen doel te behalen. Een wereldreis kun je op ieder moment in je leven maken, een record willen breken brengt daarentegen vooral een enorme beperking en binding aan tijd met zich mee. Het is maar net, wat je onder "vrijheid" verstaat. Imho opinion is een mens pas echt vrij, als hij zich niet aan een ander hoeft te meten.
Dat is jouw idee van vrijheid. Anderen hebben weer een ander idee wat zij als vrijheid ervaren. Is niet de echte vrijheid dat je anderen in hun eigen gevoel van vrijheid respecteert zolang zij dat ook bij jou doen? Het is overigens jammer dat je je niet aan je eigen idee van wat vrijheid is houdt, want meet jij je nu ook niet aan die mensen "ik was op die leeftijd nog niet zelfstandig genoeg dus zij ook niet"?
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 14:23:03 #107
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_72091553
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 13:57 schreef beeer het volgende:

[..]

En dit zijn mensen die wat minder laf zijn en wat meer vrijheidsgevoel hebben. Niets mis mee toch dat mensen verschillend zijn?
Vertel dat aan Ahmedinejad.
pi_72091738
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 14:19 schreef beeer het volgende:

[..]

Dat is jouw idee van vrijheid. Anderen hebben weer een ander idee wat zij als vrijheid ervaren. Is niet de echte vrijheid dat je anderen in hun eigen gevoel van vrijheid respecteert zolang zij dat ook bij jou doen? Het is overigens jammer dat je je niet aan je eigen idee van wat vrijheid is houdt, want meet jij je nu ook niet aan die mensen "ik was op die leeftijd nog niet zelfstandig genoeg dus zij ook niet"?
Kun je mij even quoten waar ik zeg dat ik een dergelijke vrijheid ervaar of zou ambiëren? En doe er ook nog maar die quote bij waar ik zeg dat ik op die leeftijd niet zelfstandig genoeg was dus zij ook niet.

En kun je dan daarna ophouden met mij woorden in de mond te willen leggen die ik nooit heb gezegd?
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 14:34:22 #109
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_72091782
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 14:09 schreef drijfhout het volgende:

[..]

Yeah right.
Idem als ze haar in een kelder opsluiten.
Wat een flauwekul.
Opsluiten is vrijheidsberoving. Je kind op reis laten gaan lijkt me het tegenovergestelde.
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_72091855
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 14:32 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Kun je mij even quoten waar ik zeg dat ik een dergelijke vrijheid ervaar of zou ambiëren? En doe er ook nog maar die quote bij waar ik zeg dat ik op die leeftijd niet zelfstandig genoeg was dus zij ook niet.

En kun je dan daarna ophouden met mij woorden in de mond te willen leggen die ik nooit heb gezegd?
Ik houd op zodra jij ook ophoudt met anderen jouw ideeen op te dringen. Hier een exacte quote: "Een wereldreis kun je op ieder moment in je leven maken," Hoe weet jij of dat voor dit meisje geldt? Misschien heeft ze wel toekomstplannen die het onmogelijk maken op een ander tijdstip zoiets nog te doen. Zoals je zelf schrijft, quote: "een record willen breken brengt daarentegen vooral een enorme beperking en binding aan tijd met zich mee." Ze kan deze reis dus helemaal niet op ieder moment in haar leven maken. Haar leven, haar keus. Niet de jouwe.
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 14:40:35 #111
251529 drijfhout
harder dan hard genoeg
pi_72091873
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 14:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Opsluiten is vrijheidsberoving. Je kind op reis laten gaan lijkt me het tegenovergestelde.
Ja, bij de vrijheidsberoving kun je nog claimen dat je als ouder je plicht doet, over de gezondheid en de veiligheid van je kind waken.
pi_72092098
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 14:39 schreef beeer het volgende:

[..]

Ik houd op zodra jij ook ophoudt met anderen jouw ideeen op te dringen. Hier een exacte quote: "Een wereldreis kun je op ieder moment in je leven maken," Hoe weet jij of dat voor dit meisje geldt? Misschien heeft ze wel toekomstplannen die het onmogelijk maken op een ander tijdstip zoiets nog te doen. Zoals je zelf schrijft, quote: "een record willen breken brengt daarentegen vooral een enorme beperking en binding aan tijd met zich mee." Ze kan deze reis dus helemaal niet op ieder moment in haar leven maken. Haar leven, haar keus. Niet de jouwe.
Op deze leeftijd kan het haar keus nog niet zijn. Dan hebben de ouders het nog voor het zeggen. Aandachtzoekend kindje is het. En dat is gelukt.

Schop onder haar reislustige kont en naar school.
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 14:58:28 #113
210905 PatatFriet
Goudgeel en knapperig
pi_72092182
Sjonge zeg, in Papendal zitten hordes 13-jarige meisjes die op kosten van de staat hun rug naar de klote turnen, laat dit meisje lekker varen als ze dat wil
Patat, het meest veelzijdige stukje friet.... patat!
pi_72092357
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 14:58 schreef PatatFriet het volgende:
Sjonge zeg, in Papendal zitten hordes 13-jarige meisjes die op kosten van de staat hun rug naar de klote turnen, laat dit meisje lekker varen als ze dat wil
En die hebben vrijstelling van leerplicht en komen 2 jaar lang niet thuis?

Don't think so...
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 15:20:13 #115
210905 PatatFriet
Goudgeel en knapperig
pi_72092539
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 15:08 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

En die hebben vrijstelling van leerplicht en komen 2 jaar lang niet thuis?

Don't think so...
Nee, maar ze lopen wel leerachterstand en gezondheidsschade op.
Maar omdat dat ter meerdere eer en glorie van de Sportnatie Nederland is mag het wel (sterker nog: het wordt dik gesubisideerd).

Als die leerplichtambtenaar iets nuttigs wil doen, laat 'r dan achter al die straatschoffies aangaan
pi_72092568
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 15:20 schreef PatatFriet het volgende:

[..]

Nee, maar ze lopen wel leerachterstand en gezondheidsschade op.
Maar omdat dat ter meerdere eer en glorie van de Sportnatie Nederland is mag het wel (sterker nog: het wordt dik gesubisideerd).

Als die leerplichtambtenaar iets nuttigs wil doen, laat 'r dan achter al die straatschoffies aangaan
Waar baseer je op dat die turnsters leerachterstand zouden hebben?
pi_72092708
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 12:53 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik vind het verhaal ook nogal vreemd. Ontwikkelings voorsprong of niet, kinderen van 13 gaan niet alleen de wereld rond zeilen. Als je dat als ouders stimuleert is er inderdaad iets vreemds aan de hand.

En iedereen die nu roept dat het allemaal zo goed is voor de ontwikkeling had moord en brand geschreeuwd als het kind bij Calais overboord was geslagen en verzopen. "Wat heeft die ouders bezield?!??, Tegen de muur!!!"
En dat zou ook terecht zijn, we hebben het hier over een brugklasser Ze kan altijd nog een keer om de wereld zeilen, voorlopig gaat ze maar lekker naar school. Straks zit ze zonder diploma thuis en kan ik haar uitkering betalen
Dit is een grondig beargumenteerde post met veel toegevoegde waarde.
pi_72092734
lekker boeiend die leerachterstand.. als 13-jarige de wereld over zeilen veelste gevaarlijk men..
heb je dat bootje gezien waarmee ze gaat.. komt ze aan in Rio even eten inslaan.. kan natuurlijk nauwelijks engels.. ik niet hoor op13-jarige leeftijd, laat staan frans, duits, spaans..
Destiny is not a matter of chance; but a matter of choice. It is not a thing to be waited for, It is a thing to be achieved..
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 15:31:10 #119
210905 PatatFriet
Goudgeel en knapperig
pi_72092739
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 15:22 schreef Banjerkanjer het volgende:

[..]

Waar baseer je op dat die turnsters leerachterstand zouden hebben?
VWO-examen gehaald op haar 20e
quote:
Op 26 april 2006 schreef de Volkskrant het volgende:
Turnster Verona van de Leur (20) heeft haar havo-diploma nooit gehaald.
pi_72092881
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 15:31 schreef PatatFriet het volgende:

[..]

VWO-examen gehaald op haar 20e
[..]

1 Turnster haalt haar vwo diploma wat later, en meteen loopt iedere turnster een leerachterstand op?
pi_72092900
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 14:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het record van paalzitten voor kinderen kan ook nog veel scherper gesteld. Het lijkt me hoog tijd dat een 13-jarige een poging gaat wagen om twee jaar in een paalhut te verblijven.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 15:47:42 #122
pi_72092978
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 15:42 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Het record van paalzitten voor kinderen kan ook nog veel scherper gesteld. Het lijkt me hoog tijd dat een 13-jarige een poging gaat wagen om twee jaar in een paalhut te verblijven.
Als ze dat persé wil, en ze heeft ruime ervaring, ga ik niet in de weg liggen.
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
pi_72093030
Het is namelijk heel belangrijk dat kinderen records breken van de jongste ooit? De leerplicht was een slecht idee?
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_72093063
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 15:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:

[..]

Als ze dat persé wil, en ze heeft ruime ervaring, ga ik niet in de weg liggen.
Alleen een beetje dwars
  zaterdag 22 augustus 2009 @ 16:32:35 #125
pi_72093690
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 15:51 schreef Weltschmerz het volgende:
Het is namelijk heel belangrijk dat kinderen records breken van de jongste ooit? De leerplicht was een slecht idee?
Het gaat in principale om het RECHT op leren, net zoals het in de (anti)rookdiscussie gaat om het recht op een rookvrije werkomgeving.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')