Ja... En dat komt zelfs veel vaker voor dan kinderen die verdrinken, verkracht of vermoord of tot slavernij gedwongen worden terwijl ze op wereldreis zijn. En daar is een goede reden voor.... Er lopen namelijk signaficant meer kinderen van 13 door een dorp dan dat er over de wereldzeeen trekken op een solo zeiltocht. Dat komt doordat je ingecalculeerd risico MOET nemen om te kunnen leven. Maar enorme risico's kun je eenvoudig vermijden.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:36 schreef nokwanda het volgende:
Aan de andere kant... je kunt als 13-jarige in je durp lopen en door een vreemde in elkaar gerost worden zonder dat er ook maar een volwassene een poot uitsteekt om je te helpen. En dan ben je ook gewond of dood.
Als mensen zich écht vrij zouden voelen, dan hoeven ze ook niet gebonden te zijn aan tijdslimieten om een eigen doel te behalen. Een wereldreis kun je op ieder moment in je leven maken, een record willen breken brengt daarentegen vooral een enorme beperking en binding aan tijd met zich mee. Het is maar net, wat je onder "vrijheid" verstaat. Imho opinion is een mens pas echt vrij, als hij zich niet aan een ander hoeft te meten.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:57 schreef beeer het volgende:
[..]
En dit zijn mensen die wat minder laf zijn en wat meer vrijheidsgevoel hebben. Niets mis mee toch dat mensen verschillend zijn?
Dat wordt er wel. Zoals bijvoorbeeld identiteits plicht bij het kopen van drank. Het is natuurlijk een utopie om te denken dat we elk individu continue in de gaten kunnen houden (nog los van het feit of je dat zou moeten willen), maar als iets bekend is mag je toch handelen naar de bekende feiten? Het argument dat dat bij volksstammen niet gebeurt heeft toch niets met deze situatie te maken?quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:46 schreef omapietje het volgende:
[..]
Jij zegt niet snel genoeg geconstateerd , maar van comazuipen , druggebruik , vet eten , niet genoeg bewegen weten we toch allemaal dat het slecht is en toch lezen we vaak zat dat kinderen jonger dan Laura hier al mee bezig zijn ... en daar wordt niet zo snel gehandeld en veroordeeld als in dit geval !
Yeah right.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:09 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Een kind is verantwoordelijkheid van de ouders. Als ze haar op die boot laten stappen is verdere discussie overbodig.
[..]
...
Dat is jouw idee van vrijheid. Anderen hebben weer een ander idee wat zij als vrijheid ervaren. Is niet de echte vrijheid dat je anderen in hun eigen gevoel van vrijheid respecteert zolang zij dat ook bij jou doen? Het is overigens jammer dat je je niet aan je eigen idee van wat vrijheid is houdt, want meet jij je nu ook niet aan die mensen "ik was op die leeftijd nog niet zelfstandig genoeg dus zij ook niet"?quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 14:03 schreef Banjerkanjer het volgende:
Als mensen zich écht vrij zouden voelen, dan hoeven ze ook niet gebonden te zijn aan tijdslimieten om een eigen doel te behalen. Een wereldreis kun je op ieder moment in je leven maken, een record willen breken brengt daarentegen vooral een enorme beperking en binding aan tijd met zich mee. Het is maar net, wat je onder "vrijheid" verstaat. Imho opinion is een mens pas echt vrij, als hij zich niet aan een ander hoeft te meten.
Vertel dat aan Ahmedinejad.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 13:57 schreef beeer het volgende:
[..]
En dit zijn mensen die wat minder laf zijn en wat meer vrijheidsgevoel hebben. Niets mis mee toch dat mensen verschillend zijn?
Kun je mij even quoten waar ik zeg dat ik een dergelijke vrijheid ervaar of zou ambiëren? En doe er ook nog maar die quote bij waar ik zeg dat ik op die leeftijd niet zelfstandig genoeg was dus zij ook niet.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 14:19 schreef beeer het volgende:
[..]
Dat is jouw idee van vrijheid. Anderen hebben weer een ander idee wat zij als vrijheid ervaren. Is niet de echte vrijheid dat je anderen in hun eigen gevoel van vrijheid respecteert zolang zij dat ook bij jou doen? Het is overigens jammer dat je je niet aan je eigen idee van wat vrijheid is houdt, want meet jij je nu ook niet aan die mensen "ik was op die leeftijd nog niet zelfstandig genoeg dus zij ook niet"?
Opsluiten is vrijheidsberoving. Je kind op reis laten gaan lijkt me het tegenovergestelde.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 14:09 schreef drijfhout het volgende:
[..]
Yeah right.
Idem als ze haar in een kelder opsluiten.![]()
Wat een flauwekul.
Ik houd op zodra jij ook ophoudt met anderen jouw ideeen op te dringen. Hier een exacte quote: "Een wereldreis kun je op ieder moment in je leven maken," Hoe weet jij of dat voor dit meisje geldt? Misschien heeft ze wel toekomstplannen die het onmogelijk maken op een ander tijdstip zoiets nog te doen. Zoals je zelf schrijft, quote: "een record willen breken brengt daarentegen vooral een enorme beperking en binding aan tijd met zich mee." Ze kan deze reis dus helemaal niet op ieder moment in haar leven maken. Haar leven, haar keus. Niet de jouwe.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 14:32 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Kun je mij even quoten waar ik zeg dat ik een dergelijke vrijheid ervaar of zou ambiëren? En doe er ook nog maar die quote bij waar ik zeg dat ik op die leeftijd niet zelfstandig genoeg was dus zij ook niet.
En kun je dan daarna ophouden met mij woorden in de mond te willen leggen die ik nooit heb gezegd?
Ja, bij de vrijheidsberoving kun je nog claimen dat je als ouder je plicht doet, over de gezondheid en de veiligheid van je kind waken.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 14:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Opsluiten is vrijheidsberoving. Je kind op reis laten gaan lijkt me het tegenovergestelde.
Op deze leeftijd kan het haar keus nog niet zijn. Dan hebben de ouders het nog voor het zeggen. Aandachtzoekend kindje is het. En dat is gelukt.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 14:39 schreef beeer het volgende:
[..]
Ik houd op zodra jij ook ophoudt met anderen jouw ideeen op te dringen. Hier een exacte quote: "Een wereldreis kun je op ieder moment in je leven maken," Hoe weet jij of dat voor dit meisje geldt? Misschien heeft ze wel toekomstplannen die het onmogelijk maken op een ander tijdstip zoiets nog te doen. Zoals je zelf schrijft, quote: "een record willen breken brengt daarentegen vooral een enorme beperking en binding aan tijd met zich mee." Ze kan deze reis dus helemaal niet op ieder moment in haar leven maken. Haar leven, haar keus. Niet de jouwe.
En die hebben vrijstelling van leerplicht en komen 2 jaar lang niet thuis?quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 14:58 schreef PatatFriet het volgende:
Sjonge zeg, in Papendal zitten hordes 13-jarige meisjes die op kosten van de staat hun rug naar de klote turnen, laat dit meisje lekker varen als ze dat wil
Nee, maar ze lopen wel leerachterstand en gezondheidsschade op.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 15:08 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
En die hebben vrijstelling van leerplicht en komen 2 jaar lang niet thuis?
Don't think so...
Waar baseer je op dat die turnsters leerachterstand zouden hebben?quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 15:20 schreef PatatFriet het volgende:
[..]
Nee, maar ze lopen wel leerachterstand en gezondheidsschade op.
Maar omdat dat ter meerdere eer en glorie van de Sportnatie Nederland is mag het wel (sterker nog: het wordt dik gesubisideerd).
Als die leerplichtambtenaar iets nuttigs wil doen, laat 'r dan achter al die straatschoffies aangaan
En dat zou ook terecht zijn, we hebben het hier over een brugklasserquote:Op zaterdag 22 augustus 2009 12:53 schreef Swetsenegger het volgende:
Ik vind het verhaal ook nogal vreemd. Ontwikkelings voorsprong of niet, kinderen van 13 gaan niet alleen de wereld rond zeilen. Als je dat als ouders stimuleert is er inderdaad iets vreemds aan de hand.
En iedereen die nu roept dat het allemaal zo goed is voor de ontwikkeling had moord en brand geschreeuwd als het kind bij Calais overboord was geslagen en verzopen. "Wat heeft die ouders bezield?!??, Tegen de muur!!!"
VWO-examen gehaald op haar 20equote:Op zaterdag 22 augustus 2009 15:22 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Waar baseer je op dat die turnsters leerachterstand zouden hebben?
quote:Op 26 april 2006 schreef de Volkskrant het volgende:
Turnster Verona van de Leur (20) heeft haar havo-diploma nooit gehaald.
1 Turnster haalt haar vwo diploma wat later, en meteen loopt iedere turnster een leerachterstand op?quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 15:31 schreef PatatFriet het volgende:
[..]
VWO-examen gehaald op haar 20e
[..]
Het record van paalzitten voor kinderen kan ook nog veel scherper gesteld. Het lijkt me hoog tijd dat een 13-jarige een poging gaat wagen om twee jaar in een paalhut te verblijven.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 14:34 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Opsluiten is vrijheidsberoving. Je kind op reis laten gaan lijkt me het tegenovergestelde.
Als ze dat persé wil, en ze heeft ruime ervaring, ga ik niet in de weg liggen.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 15:42 schreef Weltschmerz het volgende:
[..]
Het record van paalzitten voor kinderen kan ook nog veel scherper gesteld. Het lijkt me hoog tijd dat een 13-jarige een poging gaat wagen om twee jaar in een paalhut te verblijven.
Alleen een beetje dwarsquote:Op zaterdag 22 augustus 2009 15:47 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Als ze dat persé wil, en ze heeft ruime ervaring, ga ik niet in de weg liggen.
Het gaat in principale om het RECHT op leren, net zoals het in de (anti)rookdiscussie gaat om het recht op een rookvrije werkomgeving.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 15:51 schreef Weltschmerz het volgende:
Het is namelijk heel belangrijk dat kinderen records breken van de jongste ooit? De leerplicht was een slecht idee?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |