Rechten en plichten... ze bestaan niet los van elkaar. Kinderen hebben idd het recht op scholing, maar ze hebben tevens de plicht om daar gebruik van te maken.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 16:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Het gaat in principale om het RECHT op leren, net zoals het in de (anti)rookdiscussie gaat om het recht op een rookvrije werkomgeving.
Recht op uitkering; verplicht om uitkering te nemen? Recht op vrijheid van meningsuiting; verplicht om mening te uiten? Recht op vrijheid van goddienst; verplicht om een goddienst aan te hangen?quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 16:35 schreef Banjerkanjer het volgende:
en plichten... ze bestaan niet los van elkaar. Kinderen hebben idd het recht op scholing, maar ze hebben tevens de plicht om daar gebruik van te maken.
Je kraamt onzin uit.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 16:50 schreef beeer het volgende:
[..]
Recht op uitkering; verplicht om uitkering te nemen? Recht op vrijheid van meningsuiting; verplicht om mening te uiten? Recht op vrijheid van goddienst; verplicht om een goddienst aan te hangen?
Onzin dus. Een recht impliceert juist geen verplichting
Nee hoor, ze kunnen gewoon emigreren.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 16:35 schreef Banjerkanjer het volgende:
[..]
Rechten en plichten... ze bestaan niet los van elkaar. Kinderen hebben idd het recht op scholing, maar ze hebben tevens de plicht om daar gebruik van te maken.
Ja, ongeacht of je ouders leren maar onzin vinden.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 16:32 schreef Papierversnipperaar het volgende:
Het gaat in principale om het RECHT op leren
Sommige meisjes van 13 hebben een mening die ze ook nog kunnen onderbouwen. Niet iedereen van 13 is een dom wicht. Ze heeft al eerder met haar ouders een wereldreis gemaakt en waarschijnlijk heeft ze best wel die talenkennis. Ken jij niemand die al vroeg meerdere talen spreekt? ik wel. Toen ik zo oud was sprak ik vloeiend engels, hoor. En ik kon misschien niet zeilen, maar ik kon me prima redden en was zeer zelfstandig. Niet iedereen is zoals jij en niet iedereen is zoals ik was, dus luister eens naar dat meisje.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 14:53 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Op deze leeftijd kan het haar keus nog niet zijn. Dan hebben de ouders het nog voor het zeggen. Aandachtzoekend kindje is het. En dat is gelukt.
Schop onder haar reislustige kont en naar school.
Vond dat interview nou niet echt overtuigend. Haar ouders hadden al dertien jaar goed voor haar gezorgd dus dit was ook prima.. err...ja!quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 21:16 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Sommige meisjes van 13 hebben een mening die ze ook nog kunnen onderbouwen. Niet iedereen van 13 is een dom wicht. Ze heeft al eerder met haar ouders een wereldreis gemaakt en waarschijnlijk heeft ze best wel die talenkennis. Ken jij niemand die al vroeg meerdere talen spreekt? ik wel. Toen ik zo oud was sprak ik vloeiend engels, hoor. En ik kon misschien niet zeilen, maar ik kon me prima redden en was zeer zelfstandig. Niet iedereen is zoals jij en niet iedereen is zoals ik was, dus luister eens naar dat meisje.
Ze heft vandaag trouwens zelf een interview gegeven op het Jeugdjournaal.
Jahoor, maar ik vind het niet echt een reden waarom dit dan wel een goed plan is?quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 21:45 schreef nokwanda het volgende:
O? Mag je als kind niet oprecht vinden dat je een prima opvoeding gehad hebt?
Laura in het Jeugdjournaal vanavond:quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 21:16 schreef nokwanda het volgende:
[..]
Sommige meisjes van 13 hebben een mening die ze ook nog kunnen onderbouwen. Niet iedereen van 13 is een dom wicht.
Ik snap gewoon niet wat de het record toevoegt aan de ervaring. Ik kan mij voorstellen dat het een hele ervaring is op zo'n reis te maken. Maar waarom niet eerst even je middelbare school afmaken? Anders kom je straks terug, heb je een achterstand van 2 jaar op de overige klasgenoten en dat ga je merken op die leeftijd. Dit is even vanuit het perspectief dat alles perfect gaat.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 21:58 schreef Guus Muisarm het volgende:
Ik zie niet echt een tegen argument. Laat d'r lekker.
Ze gaat wel met een doel (zinloos maar ok) en zelfs wil ze email/internet onderwijs volgen. (wat denk ik niet veel zal bijdragen maar ok)
ik zie niet waarom ze haar droom niet zou kunnen doen die andere hun hele leven over dromen en nooit zullen doen.
Misschien omdat die droom slechts het verbreken van een record is? Het verbreken van een record, is leuk zolang hij op je naam blijft staan, daarna is het vergane glorie. Maar een opvoeding in een veilige omgeving genieten en je scholing, vormen de basis voor je verdere volwassen leven. Wellicht zet dat uiteindelijk wel veel meer zoden aan de dijk?quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 21:58 schreef Guus Muisarm het volgende:
Ik zie niet echt een tegen argument. Laat d'r lekker.
Ze gaat wel met een doel (zinloos maar ok) en zelfs wil ze email/internet onderwijs volgen. (wat denk ik niet veel zal bijdragen maar ok)
ik zie niet waarom ze haar droom niet zou kunnen doen die andere hun hele leven over dromen en nooit zullen doen.
Dat ben ik met je eens. Maar ik zie ook niet wat die zeiltocht nu zo verkeerd maakt aan haar. je kan zeggendat ze bv zelfstandiger zal zijn. Allemaal gissen natuurlijk. Maar waarop het neerkomt is of ze een slechter leven zal hebben door die tocht. Ik denk het niet.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 22:02 schreef Bolter het volgende:
Ik snap gewoon niet wat de het record toevoegt aan de ervaring.
Als we dit even naar de voetballerkes vertalen kan het ineens wel. Voor hun 10-de jaar al gescout.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 22:04 schreef Banjerkanjer het volgende:
Maar een opvoeding in een veilige omgeving genieten en je scholing, vormen de basis voor je verdere volwassen leven. Wellicht zet dat uiteindelijk wel veel meer zoden aan de dijk?
Dat dus, plus dat je opvoeding op je 13e echt nog niet afgerond is. Integendeel, naar mijn inziens begint het juist pas in de tienerjaren.quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 21:52 schreef Bolter het volgende:
[..]
Jahoor, maar ik vind het niet echt een reden waarom dit dan wel een goed plan is?
quote:Op zaterdag 22 augustus 2009 12:47 schreef terrestrial het volgende:
Tja dat is nou typisch jeugdzorg. Als ze niet kunnen winnen maken ze graag hele gezinnen kapot en het belang van het kind is voor hun geheel niet boeiend.
Eens.quote:Op zondag 23 augustus 2009 11:04 schreef Deprater het volgende:
eerst naar school, goede zaak
als ze verzuipt krijgt de politiek en de politie de schuld van de ouders
Hoeveel kinderen worden er doodgereden onderweg naar school? Naar school gaan ook maar verbieden vanwege de veiligheid?quote:
Voor andere voorbeelden van drogredenaties zie posts van Schwerzenegger oid. hierboven.quote:Op zondag 23 augustus 2009 12:13 schreef Papierversnipperaar het volgende:
[..]
Hoeveel kinderen worden er doodgereden onderweg naar school? Naar school gaan ook maar verbieden vanwege de veiligheid?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |