thanksquote:Op donderdag 13 augustus 2009 19:55 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Ziet er goed uit! zeker niet dik
en wat een mooie naam Ezra
Ik hoop het...quote:Op donderdag 13 augustus 2009 19:44 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Het gaat vast goed ooit komen met ons, toch?
Niet gepikt toch, ik suggereerde hemquote:Op donderdag 13 augustus 2009 19:59 schreef Belana het volgende:
[..]
thanksdie naam heb ik van Vivi gepikt
![]()
nou ben je eeuwig dankbaarquote:Op donderdag 13 augustus 2009 20:05 schreef Vivi het volgende:
[..]
Niet gepikt toch, ik suggereerde hem.
Stoppen met rokenquote:Op donderdag 13 augustus 2009 20:36 schreef Belana het volgende:
ik vind het wel stom dat dat stoppen met roken me gelukt is en dat niet snoepen me niet lukt
diabolo ofzo ?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 20:38 schreef Belana het volgende:
ow wacht, we doen allemaal die propdag die, ehm, hoe heet ie nou, onze nieuwe jongen, hier meldde.
Je kent ze wel, die meiden die op elke foto er gewoon hot uit zien.....quote:
Daar heb je gelijk inquote:Op donderdag 13 augustus 2009 21:23 schreef MariaEtcetera het volgende:
Overigens heeft sexy niks met foto's te makenIt's all attituuuuuuude, jeweetog
Ook gewone meiden, heb er teveel van op hyvesquote:Op donderdag 13 augustus 2009 21:24 schreef conleche het volgende:
Bedoel je nu gewoon fotomodellen?? Waarom zou je jezelf daarmee vergelijken? Dat heb ik nu nog nooit begrepen. Dat is de top 2% van alle vrouwen. Nogal wiedes dat die mooi op foto's staan. (daarbij komt, de foto's die je daarvan ziet zijn ook nog eens de beste foto's uit heel veel geschoten materiaal en vaak ook nog gephotoshopt).
Echt, don't !!
Gelukkig maar indiaantje!!quote:Op donderdag 13 augustus 2009 21:23 schreef MariaEtcetera het volgende:
Meiden die er op elke foto hot uit zien zijn gephotoshopped![]()
En loos alarm! Pfoei! Ik dacht dat ze andere plannen had maar ze moest gewoon eerder terug naar Peru omdat ze vanaf daar moet vliegen!Ik maak me weer zorgen om niks
En daarom heb ik al een jaar of iets een heel mooi linkje in mn favorieten staan...quote:Op donderdag 13 augustus 2009 21:10 schreef Miss_S het volgende:
Ik ben jaloersop meiden die sexy zijn....
That;s a good onequote:Op donderdag 13 augustus 2009 21:35 schreef Crientj het volgende:
[..]
En daarom heb ik al een jaar of iets een heel mooi linkje in mn favorieten staan...
Linkje
Je moet hem even kijken, het is namelijk wel zo ;o
Ik dus ook nooit (behalve mascara) maar vraag me af hoe ik er uit zou zien als ik onder de make up zitquote:Op donderdag 13 augustus 2009 21:43 schreef MariaEtcetera het volgende:
Ik draag nooit make-up, houdt me realistisch!En dan hoef ik niet bang te zijn dat mensen me ineens zonder zien en dan schrikken
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Still a little bit of your face I haven't kissed.
quote:Op donderdag 13 augustus 2009 21:56 schreef DevilsAndDust het volgende:
Oh, en allow me om even te showen met één van m'n lieverds:
AwwSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik lijk op hyves ook heel knapquote:Op donderdag 13 augustus 2009 21:30 schreef Miss_S het volgende:
Ook gewone meiden, heb er teveel van op hyves
quote:Op donderdag 13 augustus 2009 21:56 schreef DevilsAndDust het volgende:
Oh, en allow me om even te showen met één van m'n lieverds:
Mooie klok! en wat een lieverdje ^^.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Balen van de kamer, Vik![]()
quote:Op donderdag 13 augustus 2009 22:38 schreef ColdFeet het volgende:
Ondanks dat ik droef waardeloos heb gegeten, is mijn BMI vandaag gedaaldDamn. Nu weet ik het zeker!! Ik ga ook weer pilatessen. Ik wil ook 2 cm langer!! Dan ben ik 1m70!!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Balen van de kamer, Vik
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Zoete dromen, Daph!
Ik vind het vooral jammer van de kamerquote:Op donderdag 13 augustus 2009 23:15 schreef Tinkepink het volgende:
Jammer Vik, vooral van die werkervaringplaats.
Dat ziet er erg gaaf uit! Is dat hout? Waar het licht er doorheen schijnt?quote:Op donderdag 13 augustus 2009 21:53 schreef DevilsAndDust het volgende:
Hier ook alleen mascara, maar ook even vaak niets.
Wel een toffe klok gekocht vandaag:
[ afbeelding ]
Het is niet écht hout, maar ziet er wel zo uit, zeg maar.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 08:17 schreef VulcanJ het volgende:
[..]
Dat ziet er erg gaaf uit! Is dat hout? Waar het licht er doorheen schijnt?
linkje/winkel?
Eigenlijk een stuk beter dan brood.....quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 09:01 schreef Daph_ het volgende:
Miss_S dat je dat wegkrijgt als ontbijt
quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 08:38 schreef DevilsAndDust het volgende:
Het is niet écht hout, maar ziet er wel zo uit, zeg maar.
Linkje: http://www.loomax.com/page1.php?OID=25
Gekocht bij Leen Bakker, kost normaal 17 euro.
Ik denk dat ik van de geur van de zalm echt over mijn nek zou gaanquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 09:19 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Eigenlijk een stuk beter dan brood.....
Ik vind mijn witlofsalade als ontbijt al gewaagd, maar jij bent echt een ontbijtheld.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 08:49 schreef Miss_S het volgende:
Net ontbeten met een stukje zalm met sinaasappel van de grill
Door ze even te verkleinen, of de spoiler weg te halen waardoor fok hem automatisch verkleint.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 09:47 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
O ze zijn nogal reusachtig geworden zie ik, hoe verander ik dat ?
Omdat de zalm nog over was van de sushi en van de grill vind ik het lekkerstquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 09:20 schreef Daph_ het volgende:
[..]
Ik denk dat ik van de geur van de zalm echt over mijn nek zou gaan![]()
Waarom eet je trouwens zalm van de grill als ontbijt?
Mooi resultaatquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 09:52 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
O, en niet vergeten dat ik eerst ruim 6 kilo zwaarder was he. Dit is wel het resultaat van een half jaar lijnen.
Intro zonder drank? Succes ermeequote:Op vrijdag 14 augustus 2009 09:54 schreef motorbloempje het volgende:
oeigoedemorgen
Gisteren die mentorenvoorbereiding gehad, erg leuke dag en avond gehadWel te veel gedronken
en dat ga ik dus niet de rest van de week doen heb ik me voorgenomen
Spa rood en alleen met het bierproeven alles mee doen.. anders ga ik die hele intro niet trekken
Zit nu alweer in de bus naar de stad met pak aan waar ik me echt niet tof in voelmaar gaan bestuurspak compleet maken...
oh, en mijn kunsttand is afgebroken gisteren, de hele prothese inclusief vastzetstukken ligt eruit![]()
![]()
ik las kunst-hand en toen dacht ik, waahhh heb jij een kunsthand dan?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 09:54 schreef motorbloempje het volgende:
oeigoedemorgen
Gisteren die mentorenvoorbereiding gehad, erg leuke dag en avond gehadWel te veel gedronken
en dat ga ik dus niet de rest van de week doen heb ik me voorgenomen
Spa rood en alleen met het bierproeven alles mee doen.. anders ga ik die hele intro niet trekken
Zit nu alweer in de bus naar de stad met pak aan waar ik me echt niet tof in voelmaar gaan bestuurspak compleet maken...
oh, en mijn kunsttand is afgebroken gisteren, de hele prothese inclusief vastzetstukken ligt eruit![]()
![]()
Veel te hectisch en ik ken de steden niet goed genoeg en dus ben ik bang dat ik erg snel heimwee zou krijgen. Amersfoort is klein maar fijn en lekker centraalquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 09:28 schreef cyclechick het volgende:
morning! ik was nog vergeten dat het balen is voor Viking, van die kamer en van de werkervaringsplek! Waarom wil je eigenlijk perse in amersfoort wonen en niet bijvoorbeeld utrecht of amsterdam?
O shit, dat had ik ff eerder moeten weten. Kom voorlopig niet in Amersfoortquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 09:46 schreef French het volgende:
@ Viking
In de krommestraat zit een cadeauwinkel (volgens mij heeft het een Spaanse naam, kan er even niet opkomen) waar sinds gisteren een briefje hing omdat ze op zoek waren naar een nieuwe bewoonster. Een ex-huisgenootje van mij heeft er gewoond en zag er goed uit, niet al te duur. Misschien moet je even heel snel gaan kijken want het is een toplocatie en die zijn zo weg.
Ik zou je bijna de foto's die ik net van mezelf heb gemaakt laten zien, dat zijn pas grote bovenbenenquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:15 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Het ergste is nog, dat ik voor die buik echt helemaal niets doe - dat is echt mijn figuur.![]()
Ik heb alleen zo'n hekel aan mijn bovenbenen, die vind ik echt nog steeds te stevig. Daar ben ik nu dus voor aan het bodybalancen enzo.
quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:18 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Ik zou je bijna de foto's die ik net van mezelf heb gemaakt laten zien, dat zijn pas grote bovenbenen
Maar sporten is altijd goed, zolang je maar weet dat je er inderdaad al geweldig uit ziet
*aaiquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:27 schreef Californium het volgende:
jah hoorik ben sneu.... Hij zegt alleen dat hij een gedeelte niet kan openen
panisch persoon dat ik ben
Oei! Dat klinkt inderdaad niet goed. Ik ben nu heel sneu boeken aan het inpakken met 1 hand, probeer m'n zere hand helemaal niet te gebruiken (lastig als je rechts bent). Het is even niet anders. Mijn vingers zijn nu ook een beetje dik... Als het morgen helemaal niets verbeterd is, bel ik de dokterspost wel.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:11 schreef Razztwizzle het volgende:
Verder:
@Phaidra - Voorzichtig zijn met klussen&pijn. Ik heb toen ook te lang doorgeklust met een zere arm van het sauzen en schilderen boven m'n macht en heb daar echt nog wel een maand pijn van gehad (lees: niet op het bord kunnen schrijven van de pijn, handig als je voor de klas staat). 2nd opinion vragen anders?
Oooh maar volgens mij is dat normaal in stressperiodes; ik had het ook toen ik aan het afstuderen was. Je wilt weten wat erin staat, maar tegelijkertijd ook niet want misschien staat er wel iets in waardoor je hele planning overhoop gaat..quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:30 schreef Californium het volgende:
dankben al wat rustiger
Maar voel me altijd zo dom als ik dit soort dingen doe
druk maken om helemaal niets
Ja, zoals toen ik eind juli vorig jaar dacht dat ik het "je scriptie is goedgekeurd, je hebt een 6, veel plezier met de rest van je leven"-mailtje kreeg, maar er stiekem toch in stond "hij is afgekeurd, je moet gaan herschrijven en wel voor 1 september alles weer inleveren anders mag je weer een jaar collegegeld gaan betalen"quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:34 schreef Daph_ het volgende:
[..]
Oooh maar volgens mij is dat normaal in stressperiodes; ik had het ook toen ik aan het afstuderen was. Je wilt weten wat erin staat, maar tegelijkertijd ook niet want misschien staat er wel iets in waardoor je hele planning overhoop gaat..
Komt wel goed, schatje!
[ afbeelding ]
De assistente had deels wel een punt, waarschijnlijk kan de dokter niet echt iets voor me betekenen, behalve een diagnose stellen. Rust houden moet waarschijnlijk toch wel. Ik heb heel eigenwijs ook geen paracetamol meer geslikt, omdat ik bang ben dat ik juist meer ga doen zodra ik minder pijn heb. Maar ik zou graag wel serieus genomen worden, die ene keer in het jaar dat ik de huisarts bel. Ik zou ook nog een verbandje kunnen aanleggen zei ze. Alsof iedereen dat zomaar zelf kan...quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:22 schreef ColdFeet het volgende:
PPP, puik resultaat dan, 6 kilo afvallen! Ziet er goed uit
En eenvoor Phaidra, wat ontzettend balen van je pols! Kan me goed voorstellen dat je er even heel erg chagrijnig van wordt, als er nog zoveel moet gebeuren. Nog een telefoontje naar de huisarts? Aanhouder wint?
haha...liefquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:34 schreef Daph_ het volgende:
[..]
Oooh maar volgens mij is dat normaal in stressperiodes; ik had het ook toen ik aan het afstuderen was. Je wilt weten wat erin staat, maar tegelijkertijd ook niet want misschien staat er wel iets in waardoor je hele planning overhoop gaat..
Komt wel goed, schatje!
[ afbeelding ]
Dat was vorig jaar hequote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:41 schreef Phaidra het volgende:
Razz, wat naar!!Gaat het lukken voor 1 september??
quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:36 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Ja, zoals toen ik eind juli vorig jaar dacht dat ik het "je scriptie is goedgekeurd, je hebt een 6, veel plezier met de rest van je leven"-mailtje kreeg, maar er stiekem toch in stond "hij is afgekeurd, je moet gaan herschrijven en wel voor 1 september alles weer inleveren anders mag je weer een jaar collegegeld gaan betalen".
Ik vind dat zo'n onplezierig ogend kind!quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:34 schreef Daph_ het volgende:
[..]
Komt wel goed, schatje!
[ afbeelding ]
Mee eens. Om eerlijk te zijn vind ik je bovenbenen juist erg mooi en zeker niet in disbalans met je figuur. Ze zijn strak en mooi gevormd. Dunner zouden ze mij te dun zijn.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:35 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Wow, bedankt voor alle complimentjes hier!
Vriendje zei gisteren ook al dat mijn beeld van mezelf totaal verstoord is, dat begin ik nu wel langzaamaan te geloven..
Second that. Ik zie van alles, maar geen dikke benen hoorquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:44 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Mee eens. Om eerlijk te zijn vind ik je bovenbenen juist erg mooi en zeker niet in disbalans met je figuur. Ze zijn strak en mooi gevormd. Dunner zouden ze mij te dun zijn.
Ah, ok!quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:42 schreef Razztwizzle het volgende:
[..]
Dat was vorig jaar heen ik heb het toen op 7 september inlegeverd, op 8 september is de scriptie goedgekeurd en het cijfer is toen met terugwerkende kracht per 31 augustus in 't systeem gezet zodat ik op 30 oktober toch m'n diploma kreeg
. Ik heb geloof ik nog nooit zoveel stress gehad als in die vakantie.
Weet je dat je op foto's zelfs nog een paar kilo dikker lijkt dan in de spiegelquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:57 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Zo op foto's vind ik het ook wel weer meevallen, maar als ik dan in de spiegel kijk.. dan vind ik het weer helemaal niets. Ik weet wel dat ik iig niet veel meer hoef af te vallen, maar zou het iig prettiger vinden als ik nog wat strakker was.
In de spiegel lijk je toch juist altijd dikker dacht ik ?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:59 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Weet je dat je op foto's zelfs nog een paar kilo dikker lijkt dan in de spiegel
Als je meer afvalt word je mager.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 10:57 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Zo op foto's vind ik het ook wel weer meevallen, maar als ik dan in de spiegel kijk.. dan vind ik het weer helemaal niets. Ik weet wel dat ik iig niet veel meer hoef af te vallen, maar zou het iig prettiger vinden als ik nog wat strakker was.
Daar ben ik nu ook mee bezig.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 11:06 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Als je meer afvalt word je mager.![]()
Strakker worden doe je door te sporten.
De kamer staat ook al een weekje op Kamernet.nl. Weet ook niet wat dat zegt. Lastig, lastig. Het kost me wel steeds bijna 25 euro idd en met een uitkering is dat geld zo opquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 11:11 schreef Phaidra het volgende:
Treinkaartjes zijn gruwelijk duur inderdaad.Maar misschien ben je nu de enige gegadigde omdat je meteen al een reactie krijgt?? Dan is het natuurlijk wel de moeite waard!
Het is wel een hele mooie plek zeg.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 11:06 schreef Viking84 het volgende:
Nu al een uitnodiging binnen om die kamer waar French (oid?) het over had te komen bekijken vandaagMaar Jezus, ik kan echt niet meerdere keren per week naar Amersfoort afreizen. Kost klauwen met geld
. Bah.
Ik heb even teruggemaild voor meer infoquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 11:18 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Het is wel een hele mooie plek zeg.
Heb je genoeg info over de kamer om te kunnen beoordelen of het wat voor je is en of het het NS-kaartje waard is?
Jemig wat goed zeg. Ik woonde op de kortegracht en liep in 15 minuten naar het station, met de fiets deed ik er nog geen 5 minuten over. Parkeren is en blijft een drama in de binnenstad van amersfoort. Als binnenstadbewoner kan je bij parkeerbeheer kaartenhalen voor 3,50 waar je als bewoner/bezoeker van bewoner mee op vergunninghouderplekken kan staan.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 11:16 schreef Viking84 het volgende:
[..]
De kamer staat ook al een weekje op Kamernet.nl. Weet ook niet wat dat zegt. Lastig, lastig. Het kost me wel steeds bijna 25 euro idd en met een uitkering is dat geld zo op. Maar ik denk niet dat ik ga, want het is midden in het winkelcentrum en ik heb het liefst een kamer die dichter bij het station is en met meer parkeermogelijkheden enzo (ivm familie die met de auto komt). En ik heb ook op twee kamers vlakbij het station gereageerd en hoop daar een reactie op te krijgen. Had ik nu nog maar een OV
. Ach ja, er is iig genoeg aanbod, één dezer weken zit dé kamer voor mij erbij
.
Dank je voor je reactiequote:Op vrijdag 14 augustus 2009 11:41 schreef French het volgende:
[..]
Jemig wat goed zeg. Ik woonde op de kortegracht en liep in 15 minuten naar het station, met de fiets deed ik er nog geen 5 minuten over. Parkeren is en blijft een drama in de binnenstad van amersfoort. Als binnenstadbewoner kan je bij parkeerbeheer kaartenhalen voor 3,50 waar je als bewoner/bezoeker van bewoner mee op vergunninghouderplekken kan staan.
Het heeft voor- en nadelen, wonen in de binnenstad. Kan je ze anders niet bellen voor wat meer info en uitleggen dat je even niet in staat bent om langs te komen? Het zijn echt mooie kamers hoor, volgens mij wonen er nog 2 andere meiden.
edit: ik zie dat je inmiddels gemaild hebt voor meer info.
Gaat hard nu!quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 11:58 schreef Viking84 het volgende:
En weer een uitnodiging binnen. Ik ga nu proberen meerdere bezichtigingen op 1 dag te plannen, dat scheelt weer reiskosten
Ja dat is wel een idee jaquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 12:02 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Gaat hard nu!![]()
Als je het niet op 1 dag kunt plannen, kun je dan niet een paar nachtjes bij je zus logeren?
Beetje late reactie maar je kunt er een soort salade van maken met gekookt ei, wat mayo, mosterd en kruiden. Niet supermager (hoewel, met light-mayo kan het wel) maar wel lekker.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 09:54 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Mooi resultaat![]()
Oja...hardlopen met een volle blaas is niet fijn...gelukkig ging ik maar 2,5 km
Weet iemand ook nog wat ik met overgebleven surimi sticks kan doen? Ik kan ze wel op brood doen eventueel.....
Thanksquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 12:10 schreef Mini_rulez het volgende:
[..]
Beetje late reactie maar je kunt er een soort salade van maken met gekookt ei, wat mayo, mosterd en kruiden. Niet supermager (hoewel, met light-mayo kan het wel) maar wel lekker.
Ik vond je ontbijt trouwens wel goed klinken!
Oh dat klinkt echt leukquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 12:08 schreef Vivi het volgende:
Afternoon! Ik heb net zo'n leuke RPM-les gehad, we fietsten op muziek uit "The Wizz" , met alles daarop aangepast natuurlijk, qua versnellingen en klimmen en dalen etc. Net of je in het verhaal zat.
Dat klintk als een leuke les!quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 12:08 schreef Vivi het volgende:
Afternoon! Ik heb net zo'n leuke RPM-les gehad, we fietsten op muziek uit "The Wizz" , met alles daarop aangepast natuurlijk, qua versnellingen en klimmen en dalen etc. Net of je in het verhaal zat.
Wat leukquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 12:08 schreef Vivi het volgende:
Ik ben het eigenlijk wel met Merel eens. Als jij al twijfelt of het ueberhaupt wel de moeite waard is om te gaan kijken, kunnen ze vast wel iemand vinden die liever wil. Ik weet niet wat je gewend bent, maar hier in Utrecht weet je nooit of je een behoorlijke kans hebt omdat er altijd wel veel mensen reageren. Veel mensen gaan inderdaad vaak voor niets voordat ze ergens gekozen worden, dat moet je ervoor over hebben. Als jij die kamer mooi vindt zullen er meer mensen zijn die dat vinden, anders is het waarschijnlijk toch al niks.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 11:52 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dank je voor je reactie. Nu maar even afwachten
. Ik wil wel een behoorlijke kans hebben natuurlijk, want anders is het de moeite van een retourtje niet waard.
?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 12:21 schreef Merel het volgende:
Vik, ik snap dat geld een issue voor je is, maar voor iemand die zo dolgraag een kamer wil vind ik dat je wel moeilijk doet en heel kieskeurig bent hoorAls kameraanbieder zou ik in ieder geval denken "graag of niet hoor, voor jou tien anderen!". Dus pas je op dat je 't niet te hoog speelt en straks aan het eind van de rit van al die mogelijke kamers er geen enkele aangeboden krijgt?
Dát idd. Als ik vier keer per week naar Amersfoort reis ben ik 100 euro per week kwijt en ik moet het met zo'n 250 euro per maand doen. Dus dat is gewoon geen optie. Heeft niks te maken met 'niet graag genoeg willen', al kan ik me voorstellen dat een kameraanbieder er wel zo tegenaan kijkt. En als je dan al een paar keer afgewezen bent, wil je wel weten of het nu wel echt zin heeft om te gaan. Nou ja, maar eens afwachten wat ik voor volgende week kan regelen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 12:32 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
?
Als je moet kiezen tussen een treinkaartje of eten deze maand snap ik best dat het een moeilijke keuze is.
Dat heeft niets met motivatie te maken.
Je kunt daar toch logeren, dus dan hoef je maar 1 keer te betalen. Daarnaast, kun je dan niet aan je ouders vragen of ze je willen helpen, of je desnoods iets kunnen lenen? Als je echt woonruimte nodig hebt moet daar toch een mouw aan te passen zijn.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 12:36 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dát idd. Als ik vier keer per week naar Amersfoort reis ben ik 100 euro per week kwijt en ik moet het met zo'n 250 euro per maand doen. Dus dat is gewoon geen optie. Heeft niks te maken met 'niet graag genoeg willen', al kan ik me voorstellen dat een kameraanbieder er wel zo tegenaan kijkt. En als je dan al een paar keer afgewezen bent, wil je wel weten of het nu wel echt zin heeft om te gaan. Nou ja, maar eens afwachten wat ik voor volgende week kan regelen.
Misschien schets je een verkeerd beeld van je armoede danquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 12:36 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Dát idd. Als ik vier keer per week naar Amersfoort reis ben ik 100 euro per week kwijt en ik moet het met zo'n 250 euro per maand doen. Dus dat is gewoon geen optie. Heeft niks te maken met 'niet graag genoeg willen', al kan ik me voorstellen dat een kameraanbieder er wel zo tegenaan kijkt. En als je dan al een paar keer afgewezen bent, wil je wel weten of het nu wel echt zin heeft om te gaan. Nou ja, maar eens afwachten wat ik voor volgende week kan regelen.
Ik heb geen zin meer om het hierover te hebbenquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 12:46 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Misschien schets je een verkeerd beeld van je armoede danIk lees Mac, boeken kopen, bioscoopjes... En denk dan hetzelfde als Merel.
En voor een iphone abbo kan je ook meerdere malen met de trein....quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 12:46 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Misschien schets je een verkeerd beeld van je armoede danIk lees Mac, boeken kopen, bioscoopjes... En denk dan hetzelfde als Merel.
Dat dacht ik ook al, voor iemand die wel post vanaf haar iPhone... Ik dacht ik hou m'n mond maar omdat ik de situatie verder niet ken maar blijkbaar was ik niet de enige die dat beeld kreeg.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 12:46 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik heb helemaal geen iPhone, noch een abonnement, dat ding is van Mark.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 12:48 schreef Miss_S het volgende:
[..]
En voor een iphone abbo kan je ook meerdere malen met de trein....
Ik weet dat je het er niet over wilt hebben, maar misschien is het wél goed om even aan te geven aan de verhuurder dat je op dit moment niet genoeg geld hebt om zeer regelmatig naar Amersfoort te reizen en dat je daarom graag vooraf meer info wilt hebben. Natuurlijk is het geen probleem de huur te betalen als je eenmaal in Amersfoort woontquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 12:36 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Waarom zeg je dan dat je vanaf je iPhone post?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 12:49 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik heb helemaal geen iPhone, noch een abonnement.
Gaan jullie nu hier met z'n allen mijn hele levenspatroon lopen analyseren en bekritiseren?.
Heb ik niet gezegd. Ik zei: Tvp vanaf iPhone. Lezen!quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 12:50 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Waarom zeg je dan dat je vanaf je iPhone post?
Ja, maar dan heb je wel goedkopere versies dan een iPhonequote:Op vrijdag 14 augustus 2009 12:51 schreef Tinkepink het volgende:
Sorry hoor, maar ik vind niet dat je Vik aan kan spreken op haar online gedrag (eventueel via mobile telefoon). Ja, dat kan wel duur zijn, maar als je slechthorend bent is het internet wél je verbinding naar buiten.
Ja.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 12:52 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Ja, maar dan heb je wel goedkopere versies dan een iPhone
Maar goed kennelijk was die dan van Mark ofzo?
Niet zo beledigd! Hoe moet ik dat nou ruiken? Je bent toch ook betaald aan het freelancen? Je hoeft je absoluut niet te verantwoorden over je uitgaven tegenover mij hoor, ik lig er heus niet wakker vanquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 12:47 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik heb geen zin meer om het hierover te hebben.
Omdat ik niet klaag dat ik er geen geld voor heb.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 12:53 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja.
En waar haal jij het recht vandaan om je met mijn uitgaven te bemoeien? Ik bemoei me toch ook niet met jou voor een student idioot luxe uitstapjes?
Reis jij maar eens meerdere keren per maand naar Groningen. Zullen we zien hoe hard het gaat met jouw geld.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 12:55 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Omdat ik niet klaag dat ik er geen geld voor heb.
En ik dacht dat jij het ook altijd redelijk makkelijk had als het om geld gaat, maar kennelijk is dat niet zo...
Hey je hoeft niet boos te worden, we bedoelen het allemaal goedquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 12:55 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Reis jij maar eens meerdere keren per maand naar Groningen. Zullen we zien hoe hard het gaat met jouw geld.
Ja zo kun je het ook beredeneren. Ik ga morgen wel even naar mijn ouders toe om het erover te hebben hoe het allemaal moet. Ze kunnen me vast wel wat geld geven / lenen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 12:57 schreef Miss_S het volgende:
[..]
Hey je hoeft niet boos te worden, we bedoelen het allemaal goed
Als je een kamertje daar vind is het toch ook beter voor je toekomstige baan dus dan verdien je uiteindelijk beter?
Wat ben je lekker zen vandaag.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 12:57 schreef Tinkepink het volgende:
Maar maken we niet allemaal irreele keuzes? Af willen vallen, maar ook regelmatig taart eten? Strak willen worden, maar niet sporten? Niet omkomen in het geld, maar soms wel wat duurs/kleding/boeken kopen als het eigenlijk net niet kan? Een kamer willen hebben, maar niet de helft van het huishoudbudget daaraan op willen offeren?
Zijn we zelf allemaal zo rationeel en logisch denkend en redenerend? Nee mag ik toch hopen?
Dat niet, maar je zegt zelf dat je moet kiezen tussen eten en naar Amersfoort gaan en dat klinkt wel heel dramatisch. Uit je andere posts komt nou niet echt het beeld naar voren dat het zo erg gesteld is, aangezien je nog best bepaalde luxe dingen hebt/doet. Het is natuurlijk jouw goed recht om te bepalen waar je je geld aan uitgeeft, en het is natuurlijk rot dat bijv. treinen en bios niet allebei kan, maar het is wel je eigen keuze.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 12:49 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ik heb helemaal geen iPhone, noch een abonnement, dat ding is van Mark.
Gaan jullie nu hier met z'n allen mijn hele levenspatroon lopen analyseren en bekritiseren?.
Iddquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 12:59 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
Wat ben je lekker zen vandaag.
Dat zou fijn zijn als dat ging, als het iets wordt dan kan je het snel genoeg terug betalenquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 12:59 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Ja zo kun je het ook beredeneren. Ik ga morgen wel even naar mijn ouders toe om het erover te hebben hoe het allemaal moet. Ze kunnen me vast wel wat geld geven / lenen.
En Mark is terug, dus nu ga ik echt.
Ik heb vandeweek uitgerekend dat Meneer en ik dit jaar ruim 1/4e van ons netto inkomen uitgeven aan vakantiesquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 12:57 schreef Tinkepink het volgende:
Maar maken we niet allemaal irreele keuzes? Af willen vallen, maar ook regelmatig taart eten? Strak willen worden, maar niet sporten? Niet omkomen in het geld, maar soms wel wat duurs/kleding/boeken kopen als het eigenlijk net niet kan? Een kamer willen hebben, maar niet de helft van het huishoudbudget daaraan op willen offeren?
Zijn we zelf allemaal zo rationeel en logisch denkend en redenerend? Nee mag ik toch hopen?
Wat ben je mooi O+quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 09:47 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
O ze zijn nogal reusachtig geworden zie ik, hoe verander ik dat ? :P
1 |
1 |
Waarom schandalig?? Dat zijn toch de leuke dingen van het leven??quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 13:02 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik heb vandeweek uitgerekend dat Meneer en ik dit jaar ruim 1/4e van ons netto inkomen uitgeven aan vakantiesSchandalig, dat moet volgend jaar echt minder.
Maarre, taart eten terwijl je afvaltm dat is bij mij een rationele keuze, hoor
Och, zolang je het nergens anders voor nodig hebt... Je hebt er toch zelf voor gewerkt.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 13:02 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Ik heb vandeweek uitgerekend dat Meneer en ik dit jaar ruim 1/4e van ons netto inkomen uitgeven aan vakantiesSchandalig, dat moet volgend jaar echt minder.
Maarre, taart eten terwijl je afvaltm dat is bij mij een rationele keuze, hoor
Ja, klopt. Maar veel studenten hebben goed verdienende bijbaantjes, dat is best mogelijk als je er even moeite voor doet. Alleen als je echt alles zelf moet betalen (dus als je ouders helemaal niet bijspringen), en niet wil/kan werken, is het nog een krap leventje. En het ligt er natuurlijk aan of je thuis woont of niet, en of je een dure kamer hebt.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 13:16 schreef Mini_rulez het volgende:
Ik vraag me af wat tegenwoordig eigenlijk de gemiddelde student is, want als ik om me heen kijk ken ik eigenlijk bijna niemand die nog echt op een houtje moet bijten. Terwijl de stufi meestal al minder is dan de huur.
Is ook zo. Zal mijn laatste restje calvinisme zijn: ik heb altijd geleerd dat je veel moet spaaaaren en zuunig moet zijn. Voor als je een huis gaat kopen of als er iets onverwachts gebeurt (wat dat dan zou moeten zijn, geen ideequote:Op vrijdag 14 augustus 2009 13:06 schreef conleche het volgende:
[..]
Waarom schandalig?? Dat zijn toch de leuke dingen van het leven??
En over taart: Ik heb nu zin in citroenmerenguetaart van Holtkamp. Maar goed dat ik aan het werk ben, anders was ik het gaan halen.
Kun je geen leuke bijbaan vinden in de richting van je studie? Dat doe ik ook (en veel van mijn vrienden ook), het zijn vaak de beter betaalde baantjes én het is goed voor je CV.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 13:22 schreef Californium het volgende:
Ik kan goed rondkomen met alles.... hou maandelijks ongeveer 150 tot 200 euro over voor eten, leuke dingen, kleren, boeken of whatever ik dan ook nodig heb.... vind ik wel weinig en ben dan ook hard op zoek naar een baan. in oktober verlies in 150 euro in de maand omdat de alementatie da wegvalt...dus dan moet ik dan wel echt een baan hebben... Op een houtje bijten is het niet.. maar heb dan ook van de goedkoopste kamers die er zijn in Nijmegen en ben behoorlijk zuinig
Nou ik heb eigenlijk 4 jaar een baantje gehad en dat moest ik opzeggen omdat ik net terug kom van een jaar buitenland stage... baantje zoeken is best moeilijk maar het moeilijkste punt is dat er voor mijn studierichting niet veel bijbanen zijn.... Ik heb biologie en medisch laboratorium onderzoek gestudeerd en ga nu door voor moleculaire levenswetenschappen... En is gewoon bijna geen bijbaan in die richting...quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 13:25 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Kun je geen leuke bijbaan vinden in de richting van je studie? Dat doe ik ook (en veel van mijn vrienden ook), het zijn vaak de beter betaalde baantjes én het is goed voor je CV.
Dat had ik ook altijd, eerst was het dat ik maar moest sparen voor m'n studententijd want dan zou ik het nodig hebben, maar al die tijd wilde ik er nog steeds niet aan komen (ok, behalve voor een wasmachine + droger) omdat ik alles zonde vond om het aan uit te geven. In de praktijk doe ik er dus nooit iets mee.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 13:25 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Is ook zo. Zal mijn laatste restje calvinisme zijn: ik heb altijd geleerd dat je veel moet spaaaaren en zuunig moet zijn. Voor als je een huis gaat kopen of als er iets onverwachts gebeurt (wat dat dan zou moeten zijn, geen idee). En ik heb wel een beetje gespaard hoor, maar dat is zo dodelijk saai
Ach, ik denk weleens met weemoed terug aan mijn studentenjaren... Wat heb je aan geld als je amper tijd hebt om het uit te gevenquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 13:36 schreef Vivi het volgende:
*Negeert geld en gebrek daaraan gesprek* Tralalalalaaahh!
Citroenmerenguetaart!
Ben nog steeds aan het kijken voor een huisje, schiet nog niet echt op. Inmiddels weet wel zo'n beetje iedereen dat ik op zoek ben, ook collegaatjes die iemand kennen die weer iemand kennen zeg maarquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 13:32 schreef ColdFeet het volgende:
Daph_, heb je eigenlijk al een huis gevonden? En is je werk leuk?
quote:
hoeft ook niet.... maar dan leer je er wat uit e.d.... heb 4 jaar bij de blokker gewerkt.... niet echt in mijn straatje...maar enorm leuke tijd gehadquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 13:41 schreef Tinkepink het volgende:
En wie zegt dat een bijbaantje altijd aan moet sluiten bij je studie? Je kan ook ergens anders je geld mee verdienen hoor. Staat ook goed op je cv (ja, ik spreek uit ervaring)
Wat betreft zen: hopen dat ik het vast kan houden, want die schepping gods die teek heeft, heet mijn man mooi opgezadeld met Lyme![]()
En nu gaan we 10 kilo appels omtoveren in appelcompote!
[..]
Nou ja, daar werkte ik gewoon voor, hoorquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 13:43 schreef Tinkepink het volgende:
Overigens heb ik het hier al een keer eerder gezegd: maar ik vind de huidige generatie 20-ers best verwend (niet allemaal natuurlijk). Vakantie, bioscoop, uit eten...... Liften door europa, thuis kaarten en een kratje bier leeg drinken bedoel je
?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 14:04 schreef Mini_rulez het volgende:
Verwend vind ik ook weer overdreven, we hebben het misschien iets breder dan mensen vroeger maar dat heeft iedereen tegenwoordig.
Ok, niet letterlijk iedereen maar veel mensen hebben het beter dan hun ouders vroeger, dat bedoel ik eigenlijk. Ik beweer ook helemaal niet dat ik het slecht heb omdat ik keuzes moet maken.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 14:09 schreef vergeetmewelletje het volgende:
[..]
?
Moet je toch eens bij mij in de straat komen kijken; mensen met een laag loon of een uitkering hebben het echt niet beter dan vroeger.
Er worden gewoon gezinnen van gas afgesloten, dat gebeurde niet toen ik vroeger studeerde en inderdaad een stukje maand overhield.
Makkelijk zeggen dat je keuzes moet maken, maar als je simpelweg niet genoeg geld hebt valt er niets te kiezen.![]()
Balen Tink.
Zijn ze er nog vroeg genoeg bij voor antibiotica?
Hoewel ik het in het algemeen vrij ruim had, had ik ook best eens een weekje dat ik hoopte dat mijn huisgenoten wilden boodschappen doen en kokenquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 14:04 schreef Mini_rulez het volgende:
-edit- Wij hebben natuurlijk niet de romantische verhalen over hoe je de laatste week van de maand droog brood moest eten, da's dan wel weer jammer.
Nou, mensen met laag loon of een uitkering hebben het echt veel en veel slechter dan hun ouders vroeger.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 14:11 schreef Mini_rulez het volgende:
Ok, niet letterlijk iedereen maar veel mensen hebben het beter dan hun ouders vroeger, dat bedoel ik eigenlijk. Ik beweer ook helemaal niet dat ik het slecht heb omdat ik keuzes moet maken.
Als je er in je studententijd echt jaaaren voor hebt gespaard, wordt het zo moeilijk om het uit te geven, laterquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 14:17 schreef Chicolate het volgende:
Ik heb trouwens ook het spaargeldcomplex. Heb altijd geroepen dat ik het wilde gebruiken om later mn eerste kamer/appartement in te richten, maar ondertussen komt het erop neer dat ik het gewoon 'leuk' vind om spaargeld te hebben
. Maar vorig jaar besloten om, als ik iets zie dat ik echt heel leuk vind, ik het maar gewoon moet kopen. Mijn spaargeld nu is over een paar jaar misschien een maandsalaris
.
Gelukkig maar.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 14:20 schreef uniekhoorn het volgende:
Ambu is met vrouw weer vertrokken, zonder toeters en bellen dus dat is gunstig
Ik heb nu 2x achter elkaar een fiets gehad van rond de 150-200 euro (hema/gamma-kwaliteit) en daar heb ik niet echt goede ervaringen mee. Snel roesten (ook met onderhoud), 1x omvallen en direct stuk zijn, enz. Dus heb ik gezegd dat als ik afgestudeerd was, ik eindelijk een goede fiets zou gaan kopen. Dan kan ik ook weer wat langere (dag)tochten fietsen zonder bang te zijn dat de fiets het niet haalt... Maar stiekem vind ik het toch wel veel geld, zeker omdat ik niet weet wanneer het spaargeld weer kan worden aangevuld (lees: wanneer ik een andere baan ga vinden).quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 14:17 schreef Chicolate het volgende:
Oh Lyme, getver Tink. Wat zijn de vooruitzichten nu? Jullie zijn er vroeg bij, valt het dan nog mee?![]()
Ik heb trouwens ook het spaargeldcomplex. Heb altijd geroepen dat ik het wilde gebruiken om later mn eerste kamer/appartement in te richten, maar ondertussen komt het erop neer dat ik het gewoon 'leuk' vind om spaargeld te hebben
. Maar vorig jaar besloten om, als ik iets zie dat ik echt heel leuk vind, ik het maar gewoon moet kopen. Mijn spaargeld nu is over een paar jaar misschien een maandsalaris
.
@Phaidra: op dit moment bij Halfords (dacht ik): een omafiets voor 150 euro! Ik overweeg er ook een aan te schaffen, wil komend jaar een fiets op het station gaan zetten (mn huidige) en heb er thuis ook een nodig. Nadeel is alleen dat ie niet tot die tijd hier kan staan en ik een fiets op station eng vind.
Mijn moeder beroemt zich er ook op dat ze haar hele leven elk dubbeltje omgedraaid heeft. Nou heel fijn, maar het gevolg daarvan is dat ze pas sinds m'n vaders pensioen een beetje leuke dingen zijn gaan doen en dat ze nu ook inziet dat je best op een terrasje mag zitten, omdat dat gewoon gezellig is!quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 13:25 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Is ook zo. Zal mijn laatste restje calvinisme zijn: ik heb altijd geleerd dat je veel moet spaaaaren en zuunig moet zijn. Voor als je een huis gaat kopen of als er iets onverwachts gebeurt (wat dat dan zou moeten zijn, geen idee). En ik heb wel een beetje gespaard hoor, maar dat is zo dodelijk saai
Waarom moet je je schamen, je hebt je geld toch eerlijk verdiend? Het is erg dat er ook nog steeds mensen zijn die niet rondkomen, maar dat is jouw schuld niet, dus het is zonde als jij er dan ook nog eens minder van zou genieten. Dat helpt hen niet en als de rollen omgedraaid waren zouden zij waarschijnlijk hetzelfde doen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 14:42 schreef ColdFeet het volgende:
Ja, ik heb een beetje een tegenreactie: ik slaag er altijd in om mijn geld (na aftrek van vaste lasten en een beetje sparen) volledig uit te geven.
Aan de andere kant, als ik bedenk hoeveel ik zou kunnen besparen met een wat zuiniger levensstijl, schaam ik me dood
Co, jij hebt echt een ultiem boeiend leven geleid!quote:
Hmmmz...........Ik ben van plan om éerst nog heel even boeiend door te leven.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 15:05 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Co, jij hebt echt een ultiem boeiend leven geleid!. Jij kan volgens mij echt een boek schrijven over alle interessante mensen die je ontmoet hebt
.
Nou, ik heb nu wel een nieuwe auto gekocht en dan volgende week lensimplantaten. Ben er op dat moment aan toe en dan ben ik blij dat ik het kan betalenquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 15:05 schreef ColdFeet het volgende:
Mini, niet omdat anadere mensen het slechter hebben, maar gewoon omdat ik meeen verkwister voel en het gevoel heb dat ik zou moeten sparen.
Uniek, maar wat doe je dan in hemelsnaam met al dat geld?
Zo bedoelde ik het niet hè, alsof je leven al over isquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 15:14 schreef conleche het volgende:
[..]
Hmmmz...........Ik ben van plan om éerst nog heel even boeiend door te leven.Dan zal ik tegen de tijd dat ik 70 ben, mijn mémoires weleens gaan schrijven............
Ohh, wanneer is de operatie? Spannend, zegquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 15:15 schreef uniekhoorn het volgende:
[..]
Nou, ik heb nu wel een nieuwe auto gekocht en dan volgende week lensimplantaten. Ben er op dat moment aan toe en dan ben ik blij dat ik het kan betalen
En de rest? Blijft wel, het geeft me een enorm gevoel van vrijheid, mocht deze relatie stranden dan kan ik een appartementje kopen b.v. (niet helemaal natuurlijk)
Weet ik toch Vikkesteintje!!quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 15:21 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Zo bedoelde ik het niet hè, alsof je leven al over is. Maar vgl bij jou heb ik echt een übersaai leven.
quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 16:23 schreef Belana het volgende:
PPP, wat een verstandige financiele situatie![]()
bewondering
Wij hebben geen verlovingsringenquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 16:28 schreef Razztwizzle het volgende:
Moblo - staal is mooi! Wij doen verder geen trouwringen, heb van m'n vriend toen hij me vroeg een prachtige ( ben er nog steeds verliefd op) witgouden ring met diamant erin gekregen, die laten we dan volgend jaar graveren met de datum, en hij houdt z'n verlovingsring (ook witgoud) van een paar jaar terug en daar komt dan ook een gravure in.
Ja, bah! Tinkquote:Tink - Lyme klinkt eng johis zoiets behandelbaar dan wel te genezen?
Ja, dat begrijp ik nooit helemaal.. je krijgt dus een verlovingsring, die draag je dan tot je huwelijk, en dan draag je m nooit meer ofzo?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 16:40 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Wij hebben geen verlovingsringendus dit wordt ook ons enige paar ringen, zeg maar
![]()
[..]
Ja, bah! Tinkik hoop dat het snel betert!
en:
[ afbeelding ]
de stropdas is (niet te zien op deze foto) ontzettend roze
Normaal ziet MoBlo er veel wilder uit, hoorquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 16:42 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Leuk pak!
En jij ziet er ook heel anders uit dan ik me had voorgesteld.
Wij zijn geloof ik een beetje raar verloofd, eind 2005 hadden we besloten dat we in ieder geval zeker wisten ooit met elkaar te gaan trouwen. Dus waren we toen "verloofd", hadden we besloten, en hebben we daar ringen voor gekocht. Iedereen begon toen te vragen wanneer de "grote dag" nou zou zijn, maar dat wisten we echt nog niet. En nu ga we volgend jaar trouwen, omdat het nu goed voelt en goed uitkomt en omdat we dat wilden, dus heb ik daar van m'n vriend (onverwacht hoor!) een hele mooie ring voor gekregen. Eigenlijk was het de bedoeling dat de verlovingsringen ook onze trouwringen zouden worden, maar dan gegraveerd, maar ja, mijn lief was zo lief om zich daar niet aan te houdenquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 16:42 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Ja, dat begrijp ik nooit helemaal.. je krijgt dus een verlovingsring, die draag je dan tot je huwelijk, en dan draag je m nooit meer ofzo?En daar geven mensen dan zoveel geld aan uit? Ik ben erg van trouwen met alles er op en eraan enzo, maar dat begrijp ik niet
. Dan kun je toch beter mooie trouwringen kopen?
Leuk! Wij zijn ook wat aan het rondkijken. In ieder geval naar een pre-season ijshockeywedstrijd in Madison Square Gardenquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 16:38 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik heb een kaart van New York aan de muur gehangen en van die felgekleurde minipost-it's gekocht om erop te plakken met alles waar we naartoe willen.
Dat is toch hartstikke goed! Wat betreft kinderen, ik ga gewoon maandelijks een bedrag naar een spaarrekening voor hen overmaken, zodat daar later een studie van te betalen is. Ik zie sommige vriendinnen van mij die hun studie helemaal zelf moeten betalen.. en die bouwen nu een hele hoge studieschuld op, omdat ze geen steun van thuis krijgen en niet weten hoe ze met geld om moeten gaan - dan ben ik echt blij dat mijn ouders mijn studie betalen!quote:[b]Op vrijdag 14 augustus 2009 16:42 knip
No offence, maar dat is echt dikke onzin. *voelt zich aangevallenquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 16:47 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Dat is toch hartstikke goed! Wat betreft kinderen, ik ga gewoon maandelijks een bedrag naar een spaarrekening voor hen overmaken, zodat daar later een studie van te betalen is. Ik zie sommige vriendinnen van mij die hun studie helemaal zelf moeten betalen.. en die bouwen nu een hele hoge studieschuld op, omdat ze geen steun van thuis krijgen en niet weten hoe ze met geld om moeten gaan - dan ben ik echt blij dat mijn ouders mijn studie betalen!
Nu heb ik het natuurlijk wel makkelijk, aangezien mijn vriend fulltime werkt en ik een goedbetaalde bijbaan heb, dat besef ik ook hoor.
Op dit moment hebben we nog een huurhuis, dus we sparen nu voornamelijk voor als we een huis gaan kopen. We hebben dan geld om er in te steken, maar ook geld om bijvoorbeeld de vloer te laten leggen, alles te laten schilderen enzovoort. Voor kinderen sparen we nu nog niet hoor, dat komt wel als we zover zijnquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 16:46 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Leuk! Wij zijn ook wat aan het rondkijken. In ieder geval naar een pre-season ijshockeywedstrijd in Madison Square GardenEn ik ben aan het kijken naar leuke restaurants
PPP, waar spaar je dan voor? >10%, dat loopt best op. Heb je straks een spaarrekening van 50K, en dan? Edit: ah, voor eventuele kinderen. Ja, die wil ik toch niet
Sorry, zo bedoelde ik het niet hoor!quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 16:50 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
No offence, maar dat is echt dikke onzin. *voelt zich aangevallenMijn ouders betaalden amper aan m'n studie. Niet omdat ze het geld niet hadden, meer met het idee van 'leer maar werken voor je geld'. En dat heb ik ook gedaan. Ik weet prima wat de waarde is van geld, omdat ik het zelf moest verdienen. En ja, ik heb een kleine studieschuld - geen drama.
Ik vind dit kort door de bocht en slecht geredeneerd.
Dat is ook mijn planningquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 16:47 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Dat is toch hartstikke goed! Wat betreft kinderen, ik ga gewoon maandelijks een bedrag naar een spaarrekening voor hen overmaken, zodat daar later een studie van te betalen is. Ik zie sommige vriendinnen van mij die hun studie helemaal zelf moeten betalen.. en die bouwen nu een hele hoge studieschuld op, omdat ze geen steun van thuis krijgen en niet weten hoe ze met geld om moeten gaan - dan ben ik echt blij dat mijn ouders mijn studie betalen!
Nu heb ik het natuurlijk wel makkelijk, aangezien mijn vriend fulltime werkt en ik een goedbetaalde bijbaan heb, dat besef ik ook hoor.
jaquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 16:56 schreef ColdFeet het volgende:
Ik bedoel dat ik die samenhang absoluut niet zie - geen steun van thuis en niet weten hoe je met geld moet omgaan. Het lijkt mij zelfs eerder andersom het geval.
Natuurlijk is het heel fijn als je ouders je studie betalen (dan gaat het misschien ook wel sneller), maar het is absoluut geen must en voor fin. zelfstandigheid is ook best wat te zeggen!
Oh, maar ik bedoelde het niet als samenhang! Meer als een combinatie van factoren, ik ken mensen die én niet weten hoe ze met geld om moeten gaan, én geen steun van thuis krijgen - dan gaat het mis. Het staat er misschien een beetje krom.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 16:56 schreef ColdFeet het volgende:
Ik bedoel dat ik die samenhang absoluut niet zie - geen steun van thuis en niet weten hoe je met geld moet omgaan. Het lijkt mij zelfs eerder andersom het geval.
Natuurlijk is het heel fijn als je ouders je studie betalen (dan gaat het misschien ook wel sneller), maar het is absoluut geen must en voor fin. zelfstandigheid is ook best wat te zeggen!
hoef je toch geenquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 16:58 schreef motorbloempje het volgende:
vinnikook![]()
ik ben een ramp met pakken..
38 broek, en dan bovenbenen vrij strak,bovenin te ruim..
jasje maat 40, vanwege m'n brede bovenkant.. maar dan moet ik geen maat groter nemen, want dan is 't meteen een slobberjasmaar krijg 'm wel maar net dicht
gelukkig hebben we hem waarschijnlijk bijna nooit dicht
Wow, dat is veel! Woon je nog thuis?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 17:01 schreef Miss_S het volgende:
Wat slim van je PPP!
Ik ben pas dit jaar echt begonne met sparen, ongeveer 25% van mijn inkomsten omdat ik toch niet veel nodig heb.
Ik woon inderdaad nog thuis en ik verdien niet zoveel hoor (stufi is ook laag omdat ik thuis woon) dus heel hard gaat het nietquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 17:05 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Wow, dat is veel! Woon je nog thuis?
Dan gaat het wel lekker snel denk ik!
Sja, ik heb een vriendin die de jongste thuis is, broer en zus hebben niet gestudeerd, zij heeft eerst HBO gedaan en toen nog een volledig WO. Haar ouders vonden het tegenover andere kinderen niet eerlijk om haar studie te betalen. Die heeft het met haar eerste studie van de stufi moeten doen, en met de tweede alles zelf betaald (met een goede bijbaan want al diploma). Die heeft zich echt een slag in de rondte gewerkt om het allemaal te redden.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 16:59 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Oh, maar ik bedoelde het niet als samenhang! Meer als een combinatie van factoren, ik ken mensen die én niet weten hoe ze met geld om moeten gaan, én geen steun van thuis krijgen - dan gaat het mis. Het staat er misschien een beetje krom.
Dat is echt heel goed, dat zij dat gedaan hebben, daar zeg ik ook niets van hoorquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 17:07 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Sja, ik heb een vriendin die de jongste thuis is, broer en zus hebben niet gestudeerd, zij heeft eerst HBO gedaan en toen nog een volledig WO. Haar ouders vonden het tegenover andere kinderen niet eerlijk om haar studie te betalen. Die heeft het met haar eerste studie van de stufi moeten doen, en met de tweede alles zelf betaald (met een goede bijbaan want al diploma). Die heeft zich echt een slag in de rondte gewerkt om het allemaal te redden.
Andere vriendin, moeder was weduwe die net boven bijstandsniveau zat. Die heeft vanaf haar 13e altijd haar eigen kleren moeten kopen, vakanties moeten betalen, en ook haar studie. Ook geen studieschuld (en inmiddels een mega koophuis).
Allebei extreem financieel 'sensible', meer dan ik.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |