Ja, klopt. Maar veel studenten hebben goed verdienende bijbaantjes, dat is best mogelijk als je er even moeite voor doet. Alleen als je echt alles zelf moet betalen (dus als je ouders helemaal niet bijspringen), en niet wil/kan werken, is het nog een krap leventje. En het ligt er natuurlijk aan of je thuis woont of niet, en of je een dure kamer hebt.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 13:16 schreef Mini_rulez het volgende:
Ik vraag me af wat tegenwoordig eigenlijk de gemiddelde student is, want als ik om me heen kijk ken ik eigenlijk bijna niemand die nog echt op een houtje moet bijten. Terwijl de stufi meestal al minder is dan de huur.
Is ook zo. Zal mijn laatste restje calvinisme zijn: ik heb altijd geleerd dat je veel moet spaaaaren en zuunig moet zijn. Voor als je een huis gaat kopen of als er iets onverwachts gebeurt (wat dat dan zou moeten zijn, geen ideequote:Op vrijdag 14 augustus 2009 13:06 schreef conleche het volgende:
[..]
Waarom schandalig?? Dat zijn toch de leuke dingen van het leven??
En over taart: Ik heb nu zin in citroenmerenguetaart van Holtkamp. Maar goed dat ik aan het werk ben, anders was ik het gaan halen.
Kun je geen leuke bijbaan vinden in de richting van je studie? Dat doe ik ook (en veel van mijn vrienden ook), het zijn vaak de beter betaalde baantjes én het is goed voor je CV.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 13:22 schreef Californium het volgende:
Ik kan goed rondkomen met alles.... hou maandelijks ongeveer 150 tot 200 euro over voor eten, leuke dingen, kleren, boeken of whatever ik dan ook nodig heb.... vind ik wel weinig en ben dan ook hard op zoek naar een baan. in oktober verlies in 150 euro in de maand omdat de alementatie da wegvalt...dus dan moet ik dan wel echt een baan hebben... Op een houtje bijten is het niet.. maar heb dan ook van de goedkoopste kamers die er zijn in Nijmegen en ben behoorlijk zuinig
Nou ik heb eigenlijk 4 jaar een baantje gehad en dat moest ik opzeggen omdat ik net terug kom van een jaar buitenland stage... baantje zoeken is best moeilijk maar het moeilijkste punt is dat er voor mijn studierichting niet veel bijbanen zijn.... Ik heb biologie en medisch laboratorium onderzoek gestudeerd en ga nu door voor moleculaire levenswetenschappen... En is gewoon bijna geen bijbaan in die richting...quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 13:25 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Kun je geen leuke bijbaan vinden in de richting van je studie? Dat doe ik ook (en veel van mijn vrienden ook), het zijn vaak de beter betaalde baantjes én het is goed voor je CV.
Dat had ik ook altijd, eerst was het dat ik maar moest sparen voor m'n studententijd want dan zou ik het nodig hebben, maar al die tijd wilde ik er nog steeds niet aan komen (ok, behalve voor een wasmachine + droger) omdat ik alles zonde vond om het aan uit te geven. In de praktijk doe ik er dus nooit iets mee.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 13:25 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Is ook zo. Zal mijn laatste restje calvinisme zijn: ik heb altijd geleerd dat je veel moet spaaaaren en zuunig moet zijn. Voor als je een huis gaat kopen of als er iets onverwachts gebeurt (wat dat dan zou moeten zijn, geen idee). En ik heb wel een beetje gespaard hoor, maar dat is zo dodelijk saai
Ach, ik denk weleens met weemoed terug aan mijn studentenjaren... Wat heb je aan geld als je amper tijd hebt om het uit te gevenquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 13:36 schreef Vivi het volgende:
*Negeert geld en gebrek daaraan gesprek* Tralalalalaaahh!
Citroenmerenguetaart!
Ben nog steeds aan het kijken voor een huisje, schiet nog niet echt op. Inmiddels weet wel zo'n beetje iedereen dat ik op zoek ben, ook collegaatjes die iemand kennen die weer iemand kennen zeg maarquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 13:32 schreef ColdFeet het volgende:
Daph_, heb je eigenlijk al een huis gevonden? En is je werk leuk?
quote:
hoeft ook niet.... maar dan leer je er wat uit e.d.... heb 4 jaar bij de blokker gewerkt.... niet echt in mijn straatje...maar enorm leuke tijd gehadquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 13:41 schreef Tinkepink het volgende:
En wie zegt dat een bijbaantje altijd aan moet sluiten bij je studie? Je kan ook ergens anders je geld mee verdienen hoor. Staat ook goed op je cv (ja, ik spreek uit ervaring)
Wat betreft zen: hopen dat ik het vast kan houden, want die schepping gods die teek heeft, heet mijn man mooi opgezadeld met Lyme![]()
En nu gaan we 10 kilo appels omtoveren in appelcompote!
[..]
Nou ja, daar werkte ik gewoon voor, hoorquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 13:43 schreef Tinkepink het volgende:
Overigens heb ik het hier al een keer eerder gezegd: maar ik vind de huidige generatie 20-ers best verwend (niet allemaal natuurlijk). Vakantie, bioscoop, uit eten...... Liften door europa, thuis kaarten en een kratje bier leeg drinken bedoel je
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |