Weet ik toch Vikkesteintje!!quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 15:21 schreef Viking84 het volgende:
[..]
Zo bedoelde ik het niet hè, alsof je leven al over is. Maar vgl bij jou heb ik echt een übersaai leven.
quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 16:23 schreef Belana het volgende:
PPP, wat een verstandige financiele situatie![]()
bewondering
Wij hebben geen verlovingsringenquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 16:28 schreef Razztwizzle het volgende:
Moblo - staal is mooi! Wij doen verder geen trouwringen, heb van m'n vriend toen hij me vroeg een prachtige ( ben er nog steeds verliefd op) witgouden ring met diamant erin gekregen, die laten we dan volgend jaar graveren met de datum, en hij houdt z'n verlovingsring (ook witgoud) van een paar jaar terug en daar komt dan ook een gravure in.
Ja, bah! Tinkquote:Tink - Lyme klinkt eng johis zoiets behandelbaar dan wel te genezen?
Ja, dat begrijp ik nooit helemaal.. je krijgt dus een verlovingsring, die draag je dan tot je huwelijk, en dan draag je m nooit meer ofzo?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 16:40 schreef motorbloempje het volgende:
[..]
Wij hebben geen verlovingsringendus dit wordt ook ons enige paar ringen, zeg maar
![]()
[..]
Ja, bah! Tinkik hoop dat het snel betert!
en:
[ afbeelding ]
de stropdas is (niet te zien op deze foto) ontzettend roze
Normaal ziet MoBlo er veel wilder uit, hoorquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 16:42 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
Leuk pak!
En jij ziet er ook heel anders uit dan ik me had voorgesteld.
Wij zijn geloof ik een beetje raar verloofd, eind 2005 hadden we besloten dat we in ieder geval zeker wisten ooit met elkaar te gaan trouwen. Dus waren we toen "verloofd", hadden we besloten, en hebben we daar ringen voor gekocht. Iedereen begon toen te vragen wanneer de "grote dag" nou zou zijn, maar dat wisten we echt nog niet. En nu ga we volgend jaar trouwen, omdat het nu goed voelt en goed uitkomt en omdat we dat wilden, dus heb ik daar van m'n vriend (onverwacht hoor!) een hele mooie ring voor gekregen. Eigenlijk was het de bedoeling dat de verlovingsringen ook onze trouwringen zouden worden, maar dan gegraveerd, maar ja, mijn lief was zo lief om zich daar niet aan te houdenquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 16:42 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Ja, dat begrijp ik nooit helemaal.. je krijgt dus een verlovingsring, die draag je dan tot je huwelijk, en dan draag je m nooit meer ofzo?En daar geven mensen dan zoveel geld aan uit? Ik ben erg van trouwen met alles er op en eraan enzo, maar dat begrijp ik niet
. Dan kun je toch beter mooie trouwringen kopen?
Leuk! Wij zijn ook wat aan het rondkijken. In ieder geval naar een pre-season ijshockeywedstrijd in Madison Square Gardenquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 16:38 schreef DevilsAndDust het volgende:
Ik heb een kaart van New York aan de muur gehangen en van die felgekleurde minipost-it's gekocht om erop te plakken met alles waar we naartoe willen.
Dat is toch hartstikke goed! Wat betreft kinderen, ik ga gewoon maandelijks een bedrag naar een spaarrekening voor hen overmaken, zodat daar later een studie van te betalen is. Ik zie sommige vriendinnen van mij die hun studie helemaal zelf moeten betalen.. en die bouwen nu een hele hoge studieschuld op, omdat ze geen steun van thuis krijgen en niet weten hoe ze met geld om moeten gaan - dan ben ik echt blij dat mijn ouders mijn studie betalen!quote:[b]Op vrijdag 14 augustus 2009 16:42 knip
No offence, maar dat is echt dikke onzin. *voelt zich aangevallenquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 16:47 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Dat is toch hartstikke goed! Wat betreft kinderen, ik ga gewoon maandelijks een bedrag naar een spaarrekening voor hen overmaken, zodat daar later een studie van te betalen is. Ik zie sommige vriendinnen van mij die hun studie helemaal zelf moeten betalen.. en die bouwen nu een hele hoge studieschuld op, omdat ze geen steun van thuis krijgen en niet weten hoe ze met geld om moeten gaan - dan ben ik echt blij dat mijn ouders mijn studie betalen!
Nu heb ik het natuurlijk wel makkelijk, aangezien mijn vriend fulltime werkt en ik een goedbetaalde bijbaan heb, dat besef ik ook hoor.
Op dit moment hebben we nog een huurhuis, dus we sparen nu voornamelijk voor als we een huis gaan kopen. We hebben dan geld om er in te steken, maar ook geld om bijvoorbeeld de vloer te laten leggen, alles te laten schilderen enzovoort. Voor kinderen sparen we nu nog niet hoor, dat komt wel als we zover zijnquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 16:46 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Leuk! Wij zijn ook wat aan het rondkijken. In ieder geval naar een pre-season ijshockeywedstrijd in Madison Square GardenEn ik ben aan het kijken naar leuke restaurants
PPP, waar spaar je dan voor? >10%, dat loopt best op. Heb je straks een spaarrekening van 50K, en dan? Edit: ah, voor eventuele kinderen. Ja, die wil ik toch niet
Sorry, zo bedoelde ik het niet hoor!quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 16:50 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
No offence, maar dat is echt dikke onzin. *voelt zich aangevallenMijn ouders betaalden amper aan m'n studie. Niet omdat ze het geld niet hadden, meer met het idee van 'leer maar werken voor je geld'. En dat heb ik ook gedaan. Ik weet prima wat de waarde is van geld, omdat ik het zelf moest verdienen. En ja, ik heb een kleine studieschuld - geen drama.
Ik vind dit kort door de bocht en slecht geredeneerd.
Dat is ook mijn planningquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 16:47 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Dat is toch hartstikke goed! Wat betreft kinderen, ik ga gewoon maandelijks een bedrag naar een spaarrekening voor hen overmaken, zodat daar later een studie van te betalen is. Ik zie sommige vriendinnen van mij die hun studie helemaal zelf moeten betalen.. en die bouwen nu een hele hoge studieschuld op, omdat ze geen steun van thuis krijgen en niet weten hoe ze met geld om moeten gaan - dan ben ik echt blij dat mijn ouders mijn studie betalen!
Nu heb ik het natuurlijk wel makkelijk, aangezien mijn vriend fulltime werkt en ik een goedbetaalde bijbaan heb, dat besef ik ook hoor.
jaquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 16:56 schreef ColdFeet het volgende:
Ik bedoel dat ik die samenhang absoluut niet zie - geen steun van thuis en niet weten hoe je met geld moet omgaan. Het lijkt mij zelfs eerder andersom het geval.
Natuurlijk is het heel fijn als je ouders je studie betalen (dan gaat het misschien ook wel sneller), maar het is absoluut geen must en voor fin. zelfstandigheid is ook best wat te zeggen!
Oh, maar ik bedoelde het niet als samenhang! Meer als een combinatie van factoren, ik ken mensen die én niet weten hoe ze met geld om moeten gaan, én geen steun van thuis krijgen - dan gaat het mis. Het staat er misschien een beetje krom.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 16:56 schreef ColdFeet het volgende:
Ik bedoel dat ik die samenhang absoluut niet zie - geen steun van thuis en niet weten hoe je met geld moet omgaan. Het lijkt mij zelfs eerder andersom het geval.
Natuurlijk is het heel fijn als je ouders je studie betalen (dan gaat het misschien ook wel sneller), maar het is absoluut geen must en voor fin. zelfstandigheid is ook best wat te zeggen!
hoef je toch geenquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 16:58 schreef motorbloempje het volgende:
vinnikook![]()
ik ben een ramp met pakken..
38 broek, en dan bovenbenen vrij strak,bovenin te ruim..
jasje maat 40, vanwege m'n brede bovenkant.. maar dan moet ik geen maat groter nemen, want dan is 't meteen een slobberjasmaar krijg 'm wel maar net dicht
gelukkig hebben we hem waarschijnlijk bijna nooit dicht
Wow, dat is veel! Woon je nog thuis?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 17:01 schreef Miss_S het volgende:
Wat slim van je PPP!
Ik ben pas dit jaar echt begonne met sparen, ongeveer 25% van mijn inkomsten omdat ik toch niet veel nodig heb.
Ik woon inderdaad nog thuis en ik verdien niet zoveel hoor (stufi is ook laag omdat ik thuis woon) dus heel hard gaat het nietquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 17:05 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Wow, dat is veel! Woon je nog thuis?
Dan gaat het wel lekker snel denk ik!
Sja, ik heb een vriendin die de jongste thuis is, broer en zus hebben niet gestudeerd, zij heeft eerst HBO gedaan en toen nog een volledig WO. Haar ouders vonden het tegenover andere kinderen niet eerlijk om haar studie te betalen. Die heeft het met haar eerste studie van de stufi moeten doen, en met de tweede alles zelf betaald (met een goede bijbaan want al diploma). Die heeft zich echt een slag in de rondte gewerkt om het allemaal te redden.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 16:59 schreef PurePoisonPerfume het volgende:
[..]
Oh, maar ik bedoelde het niet als samenhang! Meer als een combinatie van factoren, ik ken mensen die én niet weten hoe ze met geld om moeten gaan, én geen steun van thuis krijgen - dan gaat het mis. Het staat er misschien een beetje krom.
Dat is echt heel goed, dat zij dat gedaan hebben, daar zeg ik ook niets van hoorquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 17:07 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
Sja, ik heb een vriendin die de jongste thuis is, broer en zus hebben niet gestudeerd, zij heeft eerst HBO gedaan en toen nog een volledig WO. Haar ouders vonden het tegenover andere kinderen niet eerlijk om haar studie te betalen. Die heeft het met haar eerste studie van de stufi moeten doen, en met de tweede alles zelf betaald (met een goede bijbaan want al diploma). Die heeft zich echt een slag in de rondte gewerkt om het allemaal te redden.
Andere vriendin, moeder was weduwe die net boven bijstandsniveau zat. Die heeft vanaf haar 13e altijd haar eigen kleren moeten kopen, vakanties moeten betalen, en ook haar studie. Ook geen studieschuld (en inmiddels een mega koophuis).
Allebei extreem financieel 'sensible', meer dan ik.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |