abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 13 augustus 2009 @ 12:57:25 #1
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_71845924
Vorige deel: Het grote kleine babietjestopic #209

Babietjes

22 augustus 2008: Sten, zoon van Kaarr
7 september 2008: Luca Roan Kris, zoon van DevilsChase
15 september 2008: Isis, dochter van Jojogirl
15 oktober 2008: Sanne, dochter van Marit1978
20 oktober 2008: Kevin, zoon van CrazyMoon
21 oktober 2008: Mavie Cecilia Louise, dochter van geppie en poepoog
18 november 2008: Maarten Alexander, zoon van Marie79
20 november 2008: Avalon, dochter van Owlet
24 november 2008: Daryl May, dochter van Igraine
08 december 2008: Tyler Jeroen, zoon van Ingrid en Djeez
10 december 2008: Merel Joanna Elisabeth, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman
24 december 2008: Bastiaan Jens, zoon van Jose81 en Pianoman
28 december 2008: Jan Junior, zoon van DJMO
03 januari 2009: Elin Milo Rose, dochter van Dakota
04 januari 2009: Fee Anne Reine, dochter van Cattie
05 januari 2009: Annicka Maria, dochter van GreatWhiteSilence
06 januari 2009: Sebastian Julius (Seb), zoon van Estrys en Tubby
06 januari 2009: Lola, dochter van Floria
08 januari 2009: Odin Eos, zoon van juttertje
11 januari 2009: Mila, dochter van Raissa en Milanese
11 januari 2009: Elodie, dochter van Bass-Miss
23 januari 2009: Lennon Thom Jeb, zoon van Diaan en peaceman
23 januari 2009: Ruben Sebastiaan, zoon van Jelief
23 januari 2009: Levi Dinand zoon van admiraal-anaal
28 januari 2009: Danique Nova, dochter van Fruppel
02 februari 2009: Jair Amitai , zoon van iamredleader en Tinuviel
04 februari 2009: Joanne Christel, dochter van MaleDuck
12 februari 2009: Guus, zoon van Koningin
20 februari 2009: Lianne Esmee, dochter van Zweefvliegje
22 februari 2009: Lola Sophie, dochter van Ik80
28 maart 2009: James Joseph Danyel, zoon van Soepstengel
*** 30 maart 2009: Hannah Niesje, dochter van Texelonia en Micha ***
09 april 2009: Julian, zoon van nummer_zoveel
29 april 2009: Ties, zoon van Marlieske
12 mei 2009: Tessel Eloise, dochter van Noli
20 mei 2009: Robin en Viggo, zoons van MamaNik
30 mei 2009: Jari Jesse, zoon van Angel-Eyez
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Marien Kobus, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: Max en Tygo, zonen van mikoxx
20 juni 2009: Graeme James, zoon van Tessie
09 juli 2009: Finn, zoon van Flower-Ti-Amo
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
25 juli 2009: Dewi, dochter van Urla
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
09 augustus 2009: Willow Rika, dochter van Innepin

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 1% gewijzigd door BE op 19-08-2009 10:29:29 ]
18-11-2008 Maarten Alexander
  donderdag 13 augustus 2009 @ 12:58:41 #2
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_71845954
Mijn laatste post:
quote:
Maarten gaat trouwens ook gehavend naar het cb... een kindje van het kdv heeft hem gisteren wat hardhandig geknuffeld
Toen ik hem gistermiddag kwam halen, lag hij trouwens ook op de grond te spelen met een boel "grote" kindjes om hem heen!

Wat goed dat Leander los loopt Freecell
pi_71846176
Iedereen met gehavende kindjes naar het CB

Ik weet het echt niet mee rmet die slaapjes...
Als ik hem 's morgens in bed leg, slaapt hij zo anderhalf uur, maar 's middags helemaal niet. resultaat: baggerhumeur vanaf 2 uur.

Als hij 's morgens niet op bed gaat, baggerhumeur (SCHREEEEEUWEN!) van 10 tot 12 En daarna 's middags heerlijk pitten en de rest van de dag blij

Hlaverwege zijn ochtendslaapje wakker maken heeft als resultaat een héél boos kind dat ook niet 's middags gaat slapen.

Mijn opties zijn op
pi_71846305
Leander maar wat een rare slaapjes die jongen

Joep slaapt echt iedere dag nog anders. De ene dag slaapt hij overdag maar een kleine 2 uurtjes en de andere dag dan ligt hij ruim 4 of 5 uur overdag te slapen. Ach, komt vanzelf wel een keer een ritme in toch?
Niet mieten! Door gieten!
pi_71846308
Misschien een van de opties een paar dagen volhouden om te kijken of hij in een nieuw ritme komt, freecell?

Wij moeten straks naar de kinderarts voor de nacontrole. Niets bijzonders dus, gewoon omdat ze ivm mijn zw.diabetes gecontroleerd moest worden na de geboorte. Ben benieuwd of ze haar wegen en wat ze dan weegt.

Marie, ik zie nu eigenlijk pas dat jouw Maarten op dezelfde dag jarig is als mijn schaap!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  donderdag 13 augustus 2009 @ 13:16:41 #6
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_71846415
Ow wat leuk miss_sly!

Succes bij de kinderarts met Senna!
pi_71846484
Succes bij de KA miss.

En freecell misschien heb je wat meer aan het dreumestopic.
Daar zitten wat meer mama's met deze dreumes "kwaaltjes"
Je mag er toch al bijna legaal posten
pi_71846852
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 13:12 schreef miss_sly het volgende:
Misschien een van de opties een paar dagen volhouden om te kijken of hij in een nieuw ritme komt, freecell?
Ik doe de optie 'alleen middagslaap' al 2 weken, met wisselend succes
pi_71846902
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 13:19 schreef MamsX het volgende:
Succes bij de KA miss.

En freecell misschien heb je wat meer aan het dreumestopic.
Daar zitten wat meer mama's met deze dreumes "kwaaltjes"
Je mag er toch al bijna legaal posten
Goed punt
  donderdag 13 augustus 2009 @ 13:40:09 #10
35189 Troel
scherp en bot
pi_71847088
Het is een fase freecell
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_71847103
jaaaa Seb was om 13 uur wakker om te eten, dus nog lekker een flesje. van het weekend wel die boterhammen proberen. Hij heeft heerlijk gegeten.. en ik had ook meteen gegeten en gedronken toen hij klaar was

waarschuwing: niet kijken vlak voor het eten!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ti amo più di ieri ma meno di domani
  donderdag 13 augustus 2009 @ 13:58:44 #12
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_71847657
Ze zijn uiteindelijk rond 22 uur in slaap gevallen bij ons in bed, om 23u wakker gemaakt voor een voeding en daarna hebben ze tot vanmorgen 6.30 geslapen...! Daarna nog weer geslapen tot 11 uur. Goed dus! Vandaag gaan we maar eens proberen hoe overdag slapen in het bedje gaat. Ze zijn nu al wakker vanaf 11 uur (voeding) en om 15 uur is de volgende voeding. Hoop maar dat ze zo in slaap vallen, dan pakken ze iig nog even een uurtje mee. Ik vind het zo irritant als ze net voor de voeding gaan slapen en ik ze dan dus wakker moet maken....! Maar goed, het ritme is ook wel belangrijk natuurlijk. Maar even doorpakken nu: speen in speen uit speen in.... ik ga er gauw vandoor...!!
  donderdag 13 augustus 2009 @ 14:18:52 #13
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_71848286
Oef... ben nu alweer een uur bezig om ze in slaap te krijgen. Ze gapen en gapen maar gaan niet slapen.... en ze zijn inmiddels wakker vanaf 11 uur...
pi_71848323
Estrys! Ieuw!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_71848479
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 13:40 schreef Estrys het volgende:
jaaaa Seb was om 13 uur wakker om te eten, dus nog lekker een flesje. van het weekend wel die boterhammen proberen. Hij heeft heerlijk gegeten.. en ik had ook meteen gegeten en gedronken toen hij klaar was

waarschuwing: niet kijken vlak voor het eten!
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ik wou nog een chocolaatje pakken maar dat doe ik maar niet meer
pi_71848609
Hihihi, Estrys, dat had ik ook een keer..... op mijn witte rok!

maar er dan ook een foto van maken he!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 13 augustus 2009 @ 15:33:16 #17
147316 crew  DJMO
#trut
pi_71850256
ik ging net even bij jan kijken in zijn middagslaapje, ligt meneer ineens op zijn buik te pitten teruggelegd op zijn rug, protesteren natuurlijk, maar speen erin en verder slapen. vanaf wanneer mag je, kan je ze rustig op hun buik laten slapen als ze zelf zo gaan liggen?

bweugh estrys, ik moet nog avondeten, maar dat is idd wel om een beetje misselijk van te worden
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_71850423
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 14:18 schreef mikoxx het volgende:
Oef... ben nu alweer een uur bezig om ze in slaap te krijgen. Ze gapen en gapen maar gaan niet slapen.... en ze zijn inmiddels wakker vanaf 11 uur...

Misschien even gaan wandelen ?
  donderdag 13 augustus 2009 @ 15:40:10 #19
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_71850443
Blech, Estrys... ik zit een crackertje te eten, en tóch kijken hè?

Mikoxx, hebben ze nog geslapen/slapen ze nu?

DJMO, als Jan zich ook terug kan draaien is het volgens mij geen probleem meer hoor!

O ja, drukte al bijna op invoeren, maar wij zijn bij het cb weer helemaal goed gekeurd. Maarten weegt 8225 gram bij 71 cm. Hij volgt netjes zijn eigen (-1) lijntje en de wijkverpleegkundige was helemaal tevreden!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 13 augustus 2009 @ 15:45:53 #20
147316 crew  DJMO
#trut
pi_71850621
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 15:40 schreef Marie79 het volgende:
Blech, Estrys... ik zit een crackertje te eten, en tóch kijken hè?

Mikoxx, hebben ze nog geslapen/slapen ze nu?

DJMO, als Jan zich ook terug kan draaien is het volgens mij geen probleem meer hoor!

O ja, drukte al bijna op invoeren, maar wij zijn bij het cb weer helemaal goed gekeurd. Maarten weegt 8225 gram bij 71 cm. Hij volgt netjes zijn eigen (-1) lijntje en de wijkverpleegkundige was helemaal tevreden!
fijn dat maarten weer goedgekeurd is!

dat terugdraaien.. dat is nou net het probleem, ik heb het hem alleen nog per ongeluk zien doen, hij is wel ontzettend sterk in zijn nek enzo verder, dus zijn hoofdje optillen kan hij met gemak als hij het wat benauwd krijgt. ik schrok er gewoon even van, hij had het nog nooit gedaan
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

donderdag 13 augustus 2009 @ 15:53:07 #21
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_71850835
Aha... sorry dan kan ik je ook niet verder helpen... Maarten is pas op zijn buik (af en toe) gaan slapen toen hij zich ook alweer terug kon draaien.
pi_71852279
Ik vind Lieuwe ook regelmatig op z'n buik in bed, dan heeft hij liggen spelen en is hij zo moe geworden dat hij in slaap gevallen is ( ). Ik laat hem maar liggen, hij kan z'n hoofd optillen en hij maakt genoeg lawaai als er iets is. Terugdraaien kan hij ook als het moet maar dat behoort niet tot zijn standaardrepertoire.
pi_71853706
mikoxx, hoe is het met je knulletjes gegaan? Hebben ze nog geslapen voor de fles?
Dat wandelen van KP is misschien wel een idee. Ik merk dat Senna ook prima slaapt in de wagen, op welk tijdstip dan ook.

Bij de kinderarts was alles uiteraard goed. Had ook niet anders verwacht, dit was gewoon een routinecontrole omdat ik zw.diabetes had. Aangezien Senna meteen na de geboorte al goedgekeurd was en haar glucose ook meteen goed was, verwachtten we ook geen problemen. Jammer was dat het in het zkh 3 kwartier uitliep! Niet fijn met kindjes.
Ze was nu gemeten, 53 cm en gewogen: 4350 Alweer 360 gr meer dan vorige week dinsdag. De borstvoeding gaat kennelijk echt goed!
pi_71854267
Estrys, ieks wat een lekkere foto.

Miss_sly, wat is ze lekker aan het groeien!
Fake it till you make it...
  donderdag 13 augustus 2009 @ 18:17:02 #25
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_71854492
Wandelen kunnen we strakjes na de fles mss even gaan doen inderdaad. Ze zijn nu nog steeds niet in slaap, de fles van 15 uur hebben ze ook niet goed leeggedronken (te moe waarschijnlijk), hopen dat ze die van 19u wel beter leegdrinken. Ze liggen nu wel 'rustig' in hun bedje. Max heeft ong 30 min geslapen tussendoor, Tygo helemaal nog niet. Speen in speen uit en zodra we weglopen en de speen valt eruit is het weer mis. Oma heeft al een uur bij ze gestaan voor de speentjes, zodat ik even kon koken en wij even konden eten. Pffff
pi_71855357
Wandelen doet het echt bij bijna alle baby's goed hè? Leuk!

Vanmiddag op CB geweest, 20 gram afgevallen vergeleken met 3 weken terug (nog wel in de curve gelukkig, de wvk vond het heel normaal) Ze vond hem tof, haha.
Zij, kan hij al zitten? *L. gaat zitten* Haha, ja dus
en ik zag hem net ook al kr.... *L. kruipt snel weg*
jep, kruipen ook ok en als hij nou even gaat staan? *L. kruipt naar tafeltje toe en trekt zich op*
Wij
En L. laat de tafel los en wandelt heel beheerst naar de andere kant van het kamertje

En over het slaapje; gewoon volhouden middagslaapje. Hij zit er net tussenin
pi_71855409
jeuh, mikoxx, wat lijkt me dat lastig. Ik vind het al lastig met eentje, maar dat is bij jou nog moeilijker met twee tegelijk. Fijn dat je wat hulp hebt, anders kom je inderdaad niet eens meer aan eten toe. Ik hoop dat ze iig vannacht goed slapen en jullie dan dus ook.

Even nog een newbie-vraagje: ik wilde luiers kopen (pampers in de aanbieding bij Etos). Tot nu toe hadden we nummer 1, maar ik zag dat nummer 2 en ook nummer 3 vanaf 4 kg zijn. Wat is nou het verschil tussen de verschillende luiers en wanneer ga je een stap omhoog? Tot nu toe passen de luiers nummer 1 nog prima, maar geen idee hoe lang nog, aangezien ze inmiddels dus 4350 gr weegt.
pi_71855701
Miss-sly, ik wist dat ook nooit en gewicht klopt hier meestal ook niet echt. Ik test gewoon af en toe een maatje groter (gewoon zorgen dat je er één pak van hebt, gaat vanzelf op) en op het moment dat de grotere beter zit de ouden opmaken en overstappen
pi_71855799
Lastig is dat als ze niet willen slapen. En je ziet ze steeds moeier worden maar toch tegen blijven stribbelen. En met twee lijkt me helemaal pittig.

Miss Sly, ik zit nu met 9 weken en 5990 gr aan luier maat 3 van het kruidvat. Je ziet wel dat die luier op een gegeven moment echt strak om de beentjes zit en dat lijkt me niet lekker zitten. nr 3 is van 4-9 kilo. Ik vond het trouwens de eerste keer om van newborn naar maat 1 te gaan best even slikken.

Kobus is goed gekeurd door de fysio. Zijn nekspiertjes zijn aan beide kanten sterk.
Hij moet alleen veel op zijn buik oefenen en op zijn zij liggen om de druk te veranderen zodat zijn schedeltje wat meer in vorm komt. Het is nu best plat aan een kant. Dus dat gaan we verder doorzetten.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_71856458
Miss sly, wat fijn dat senna goedgekeurd is hoe groot was ze bij de geboorte? (Willow was bij de geboorte al 53 cm namelijk Lange stelten )

Leander bij het CB Voorbééldig

Ik word een beetje emo bij het zien van Willow onderaan dat lijstje in de OP
Ze slaapt goed, ze drinkt goed, ze kijkt graag rond en houdt heel erg van knuffelen En ze is kennelijk zo sterk dat ze het voor elkaar heeft gekregen om, vijf dagen oud, zich een kwartslag te draaien in bed Lag ze ineens horizontaal in d'r bedje
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 13 augustus 2009 @ 19:41:57 #31
147316 crew  DJMO
#trut
pi_71856636
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 18:51 schreef freecell het volgende:

Vanmiddag op CB geweest, 20 gram afgevallen vergeleken met 3 weken terug (nog wel in de curve gelukkig, de wvk vond het heel normaal) Ze vond hem tof, haha.
jep, kruipen ook ok en als hij nou even gaat staan? *L. kruipt naar tafeltje toe en trekt zich op*
Wij
En L. laat de tafel los en wandelt heel beheerst naar de andere kant van het kamertje

haha geweldig gewoon (niet dat afvallen, maar de rest van je verhaal. dat zou wel inhouden dat jan nu zwaarder weegt dan l ??

miss_sly , ik stapte eigenlijk meteen over als jan op de ondergrens van de luiermaat zat zeg maar. waarom weet ik ook niet, t ging gewoon vanzelfsprekend als ik er nu over na denk

Jan sliep als baby-baby ook altijd in de wagen, nu niet meer, of hij moet er langer in zitten dan even op en neer naar de ah, hij wil alles zien!

pi_71856735
Innepin, wat klink je heerlijk verliefd en trots! Dat was het wachten wel waard he?
pi_71857132
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 19:45 schreef oeke het volgende:
Innepin, wat klink je heerlijk verliefd en trots! Dat was het wachten wel waard he?
Dubbel en dwars
Je zou m'n gezicht moeten zien bij het lezen van de reacties in het fototopic
(iets in de trant van: Ohhhh kijk nou ze zijn allemaal verliefd op ons meisje! Het ligt niet eens aan mij dat ik d'r zo mooi vind!)
pi_71857789
innepin, wat ben je fijn verliefd
zo herkenbaar...en het duurt maar voort Geniet er van!
pi_71858708
Freecell, hij heeft dus een mooie demonstratie gegeven . Hihihi. Heel netjes.

Miss_sly, ik zou gewoon kijken, als de luier niet meer goed zit dan een maatje groter. Hier lijkt maat 1 het nog wel even te kunnen doen, de plakkers moeten nog over elkaar heen om goed te zitten...

Innepin, wat een woelwatertje
pi_71858752
L is nu 8260 gram en 75 CM
  Jubileum moderator donderdag 13 augustus 2009 @ 20:59:10 #37
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_71858838
Miss Sly, een goede graadmeter om over te stappen op een grotere maat luiers is als alles eruit loopt als in de spoiler van Estrys Ik stapte meestal over als ze of duidelijk te klein werden, of de nachtplas of poep niet meer binnen konden houden.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  donderdag 13 augustus 2009 @ 21:05:59 #38
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_71859038
Mikoxx, hebben jullie gewandeld? En hielp het?

Leander, goed gedaan hoor op het cb!

Innepin, wat klink je idd heerlijk verliefd op Willow En ik kan je vertellen, over 9 maanden ben je dat nog steeds (ik tenminste wel op mijn jongetje )

miss_s Wij stapten zo'n beetje over op de volgende maat luier als de luiers niet goed zaten en ik met één overgang (ik meen van maat 1 naar 2) lekte hij ineens steeds door Toen zijn we ook maar overgestapt op een grotere maat en ja hoor, dat was het euvel, gewoon een te kleine luier
pi_71859621
Fijne foto Estrys

Mikoxx, ze slapen 's nachts wel goed gelukkig! En er komt echt vanzelf een goed ritme in hoor.

Miss_Sly, fijn dat Senna helemaal goedgekeurd is bij de kinderarts!

Hier ging het overstappen op een grotere luier hetzelfde als bij Marie79 Ze zit nu met bijna 8 maanden in maat 4. Als het goed is kan ze die nog een tijdje hebben.
Ze was zo moe vandaag van het KDV dat het echt thuiskomen, warm eten, fles en naar bed gaan was. Heb haar dus amper gezien vandaag.
pi_71859904
Ow ja, de foto van Estrys Dus dat kan er gebeuren als je te kleine luiers hebt. Maar bedankt voor de antwoorden, zo heb ik iig een idee hoe dat te doen.

Wat jammer Grasjes als je je meisje zo weinig ziet dan op een dag. Morgen meer kans om van haar te genieten?
pi_71860615
Innepin en Willow welkom. Mooi dat het zo goed gaat en de verliefdheid is heel bijzonder

Over het slapen gesproken. Jair slaapt overdag 2 of 3 keer, vaak in zijn bedje. Alleen tussen de laatste twee voedingen slaapt hij vaak moeilijker. Soms slaapt hij dan wel in bed, soms in de box en het vaakst wil hij niet slapen. Na de laatste voeding slaapt hij s'nachts dan wel weer goed. Hebben jullie dat met je kindjes van 5/6 maanden ook mee gemaakt? Ik zit me af te vragen of wij gewoon moeten wachten dat het overgaat of juist vaker in zijn bedje leggen om te slapen, dat hij er meer aan went. Dat met het wandelen in de kinderwagen of gewoon in de staande kinderwagen slapen gaat vaak beter. Maar ja ik denk dan binnenkort past hij daar niet meer in en dan?
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_71861395
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 21:37 schreef miss_sly het volgende:
Ow ja, de foto van Estrys Dus dat kan er gebeuren als je te kleine luiers hebt. Maar bedankt voor de antwoorden, zo heb ik iig een idee hoe dat te doen.

Wat jammer Grasjes als je je meisje zo weinig ziet dan op een dag. Morgen meer kans om van haar te genieten?
Dat kan gebeuren dan ja, maar ze zijn niet te klein hoor in ons geval Meneer lag met zijn voeten langs zijn gezicht , opgevouwen dus, dan sluit hij niet zo goed aan blijkt wel.
pi_71861437
Oh heerlijk Estrys!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  donderdag 13 augustus 2009 @ 22:58:28 #44
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_71862350
Oh bah Estrys. Doet me denken aan onze vakantie vorig jaar, J. zou wel even op Anna passen tijdens haar middagdutje. Ik kom de hotelkamer op, een vreselijke stank en J. zegt: ja, volgens mij heeft ze een poepbroek ofzo....
SPOILER
Verder wil ik even zeggen dat Morris een heerlijk ventje is en ik steeds verliefder wordt op 'm!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_71863816
Het lijkt erop dat mijn meisje ziekig is

Vanmiddag 2 keer achter elkaar VEEL gespuugd. Ze heeft in het begin veel gespuugd maar doet dat nu al laaaaang niet meer, op wat mondjes na enzow. Begin van de avond weer gespuugd. Net werd ze wakker bleek ze al een tijd in d'r eigen spuug te hebben liggen slapen Ik heb niks gehoord en had tussendoor niet meer eventjes gekeken. Zo sneu vind ik dat....

Verder lijkt ze nergens last van te hebben, geen verhoging, niet hangerig of suf, etc.

Arm kleintje, hopelijk is ze morgen weer okay
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_71863869
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 21:37 schreef miss_sly het volgende:

Morgen werk ik alleen in de ochtend (normaal vrij) dus voor de rest weer een lekker dagje met mijn meisje

Oh Memmel, waarom klik ik *afkloppen* pas 2x een spuitluier gehad in haar 8 maanden. Alhoewel hoe het nu gaat ook niet fijn is (keutels, zielig vind ik dat)

Ach gos Tex, dat is idd zielig voor haar. Hoop voor haar dat het morgen weer beter is.

Over de box, ze speelt er nog maar 5 minuten in voor ze verveelt is/niet meer kan draaien/niet genoeg kan zien. Ondanks dat ik laatst zo'n ontzettend leuke houten activityboard heb gekocht voor haar. Dat ding vind ze zittend wel heel erg leuk. Klein draakje
  donderdag 13 augustus 2009 @ 23:56:18 #47
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_71864129
We hebben gewandeld en ze vielen allebei in slaap tot 50m voor ons huis, toen werden ze beide weer wakker Net even lekker met ze gedoucht, fles en in bed. Nu slapen ze zonder mopperen. Ben benieuwd! Duik nu ook mn nest in en lees morgen even weer bij
pi_71867014
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 23:56 schreef mikoxx het volgende:
We hebben gewandeld en ze vielen allebei in slaap tot 50m voor ons huis, toen werden ze beide weer wakker Net even lekker met ze gedoucht, fles en in bed. Nu slapen ze zonder mopperen. Ben benieuwd! Duik nu ook mn nest in en lees morgen even weer bij
pi_71867053
Miss_sly Finn zit nu 1 maat groter dan de newborn luiers. Ik had het idee dat ze wat strak om zijn benen zaten dus daarom overgestapt op een maatje groter.

Tex hoe zijn jullie de nacht doorgekomen? Gaat het alweer wat beter met Hannah?

Finn heeft allemaal bultjes/pukkeltjes op zijn gezicht, ik heb het idee dat het door de warmte komt. Moet ik daar nog iets op smeren of gewoon zo laten?
pi_71867084
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 23:56 schreef mikoxx het volgende:
Wen er maar aan, zo zijn ze, baby's
Maar ze hebben dan iig wel even geslapen
pi_71867417
Met Hannah gaat het nog hetzelfde. Vannacht om 5 uur gespuugd, bij mij gedronken en weer gespuugd. Vanochtend wilde ze nog niet drinken, dus toen 2 keer gal gespuugd. Zo sneu... Ik moet zeggen dat ze alles dapper ondergaat. Geeft geen kik, is helemaal niet jengelig. Voelt ook niet warm, heeft verder goed geslapen. Plasluiers zijn minimaal, maar ze plast nog wel iets dus. Maar voor de zekerheid, wat waren uitdrogingsverschijnselen ook alweer? Er was iets met de fontanel?
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 08:40:22 #52
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_71867499
Ik weet wel dat als de huid rechtop blijft staan als je hem omhoog trekt, dat er dan ook uitdrogingsverschijnselen zijn.
pi_71867520
Arme Hannah. Uitdroging: minder plasluiers, fontanel die hol trekt en huilen zonder tranen (deed ze al met )

Maar ik zou wel even de HA bellen als ik dat zo hoor van die luiers hoor, want plasluiers moeten gewoon lekker vol zijn.
pi_71867523
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 08:40 schreef Marie79 het volgende:
Ik weet wel dat als de huid rechtop blijft staan als je hem omhoog trekt, dat er dan ook uitdrogingsverschijnselen zijn.
Dat is bij volwassenen volgens mij, probeer jij maar eens bij een baby de huis rechtop te trekken
pi_71867581
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 08:42 schreef freecell het volgende:
Arme Hannah. Uitdroging: minder plasluiers, fontanel die hol trekt en huilen zonder tranen (deed ze al met )

Maar ik zou wel even de HA bellen als ik dat zo hoor van die luiers hoor, want plasluiers moeten gewoon lekker vol zijn.
Echt? Ik dacht dat zolang er nog plasluiers waren, ookal was het weinig, het nog wel okay was...

Huilen met tranen deed ze wel maar wel pas als ze echt wat meer overstuur is. Als ze wakker is en we hebben haar niet zo snel gehoord bijv.

En die holle fontanel had ze eigenlijk ook altijd al, je zag altijd al zo'n kuil zitten...

Lastig dit.
©Dumbo
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 08:51:59 #56
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_71867620
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 08:43 schreef freecell het volgende:

[..]

Dat is bij volwassenen volgens mij, probeer jij maar eens bij een baby de huis rechtop te trekken
Ow okay...
pi_71867909
Tex, je twijfelt, dus bellen!
Ik weet nog hoe snel dat bij Emma ging. Ennuh, borstvoeding is de beste ors hè, dat wordt zo snel opgenomen, dan moeten ze het eigenlijk direct weer uitspugen willen ze niks opnemen.

ennuh die huid kan ook bij baby's hoor, deden ze in het zh ook bij Emma. gewoon de huid tussen duim en wijsvinger pakken en als het blijft staan in die vorm is het nie goe nie!
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_71867940
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 08:48 schreef texelonia het volgende:

[..]

Echt? Ik dacht dat zolang er nog plasluiers waren, ookal was het weinig, het nog wel okay was...

Huilen met tranen deed ze wel maar wel pas als ze echt wat meer overstuur is. Als ze wakker is en we hebben haar niet zo snel gehoord bijv.

En die holle fontanel had ze eigenlijk ook altijd al, je zag altijd al zo'n kuil zitten...

Lastig dit.
Ze houden altijd wel wát plasluiers, maar als het echt merkbaar minder wordt gewoon even bellen
pi_71868000
idd ewoon bellen bij twijfel!!

Hier gaat het eigenlijk wonderwel prima!!
Slapen doet ze in haar eigen bedje, flessen gaan helemaal leeg, spelen doet ze in de box, op de grond of in de wipper. Zodra er de eerste tekenen van vermoeidheid zijn is het inbakeren en naar bed.
Gister om 19.30 uur sliep ze. Om 22.00 wakker gemakt voor de laatste fles, om 22,.30 lag ze weer in bed en om 6.45 schrok ik wakker en toen lag ze te pruttelen. Om 7.30 lag ze weer, tot 8.55.
Overdag heeft ze nog wel ff een mekkermomentje maaar dat zal er wel bijhoren

Ze kan zo lekker lachen en als ze zin heeft "kletst" ze wel een kwartier achter elkaar.

Zucht.. ik ben stapel verliefd op mijn kleine Tessje
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_71868027
Ow heerlijk Vicky
Die opname heeft lijkbaar net even ergens een patroon doorbroken oid, wat fijn!
pi_71868032
Vicky wat fijn wat lekker wat goed!
pi_71868055
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 18:51 schreef freecell het volgende:

Wij

Eventjes voor jouw verhaal. Echt een leuk verhaal en leuk verteld fc.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_71868214
Vicky wat ontzettend fijn dat het zo goed gaat nu! Eindelijk genieten!

Hannah ligt nu in bed, kijk nog even aan hoe het straks gaat, en anders bel ik. Ze heeft verder echt nergens last van, dus dat zorgt ervoor dat ik me nog niet echt zorgen maak. Het is vooral zo ontzettend sneu
©Dumbo
pi_71868313
Oh, wat een heerlijkheid, Vicky! Wat klinkt dat goed een kletsende en lachende Tess! En wat slaapt ze lekker lang.

Oei Tex, dikke zoen voor Hannah, dat ze maar gauw weer lekker in d'r velletje zit.
pi_71868482

mijn tevreden meisje

die nu verscrhikkelijk stinkt
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_71868587
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 23:46 schreef Grasjes het volgende:

[..]

Oh Memmel, waarom klik ik *afkloppen* pas 2x een spuitluier gehad in haar 8 maanden. Alhoewel hoe het nu gaat ook niet fijn is (keutels, zielig vind ik dat)
Datzelfde hebben wij hier ook heel vaak Grasjes. Jair is soms heel erg aan het drukken/ persen. Soms zeggen wij voor de grap: Is het kindje er nu nog niet uit met al dat persen. En dan heeft zijn poep ook wel eens van die harde keutels. Wat kun je daaraan doen? Ik geef hem al zo veel mogelijk borstvoeding, dat zou eigenlijk het beste moeten helpen omdat het laxeert. Ik had gehoord dat veel drinken zou helpen (dat zou op mijn werkdagen dan wel water, sap of thee betekenen). Ik zal thee misschien wel eens proberen. Welke thees mogen babytjes hebben? Mijn vader die kinderarts is zei dat het ervan komt dat de ontlasting met lucht in contact komt, zie niet hoe ik dat kan vermijden.

Een grote hoera voor Vicky en je Tessie. Heel fijn om te horen, dat het nu zo geweldig gaat. Een moeder wenst zich echt altijd, dan dat het goed gaat met haar kinderen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 14 augustus 2009 @ 09:52:58 #67
147316 crew  DJMO
#trut
pi_71868803
oh wat fijn vicky!! wat iemand anders al zei: misschien heeft de opname gezorgd voor een doorbraak en had zij (en jullie) die break gewoon echt nodig. Hoe het ook tegen je moeder gevoel inging, het was dat toch het beste wat je hebt kunnen doen!!

Arme Hannah, ik zou idd gewoon even belen hoor tex, sterkte ermee

Kleintje hier was vannacht weer twee of drie keer wakker, speen gegeven en verder tukken (op zijn buik ook een gedeelte, heb hem halverwege de nacht op zijn rug gelegd) maar we hebben ook de blauwe lamp uitgezet, ik vermoedde dat die voor onrust zorgde, en vanaf dat punt sliep hij weer door zeg maar. Want hij heeft gisteren maar twee slaapjes gedaan, en dat ging op zich prima. nou dat ritme nog vast zien te houden

pi_71869694
Lurker komt uit de kast ;-)

Ik ben bodpa09. Ik lurk hier al een tijdje, maar zal me nu toch maar eens voorstellen. Sinds acht maanden (begin dec geboren) de trotse moeder van een geweldig mannetje. Zeer beweeglijk, actief, schattig, grappig, nouja, zo'n exemplaar waar je van smelt. Hij zit, kruipt, staat, loopt langs de tafel, maar heeft nog geen tanden. Ik vind het moederschap ernstig leuk, maar ook best pittig. Ik loop soms op mijn tandvlees en vind het niet altijd een roze wolk. Maar ben wel helemaal mesjogge van hem. Ik herken veel in wat Estrys schrijft.

Ik twijfel een beetje over heel actief meeposten, ben bang dat verslavingsgevaar op de hoek ligt. Maar goed, de eerste stap is gezet !
pi_71872279
Welkom bodpa. Het verslavingsgevaar is idd een ernstig probleem met dit forum . Maar ja je kan het zelf ook beperkt houden als je dat wil. Ik zelf heb ook niet altijd zoveel tijd met werk en kind(eren) ben je toch ook vaak heel druk afhankelijk van hoeveel je werkt. Daar hebben het "degene die nog met verlof zijn" of minder werken natuurlijk wat makkelijker. Als je een paar dagen niet actief bent geweest, ben je vaak wel wat tijd met bijlezen bezig, ik in ieder geval.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_71872696
tsja Bodpa, hate to say it maar als je eenmaal hebt gepost ben je op het punt van no return. Er is geen ontsnappen meer mogelijk. Vluchten kan niet meeeeeer Leuk zijn ze he de ik-zit-nooi-stil-kindjes Loopt wel al snel langs de tafel met 8 maanden!
pi_71872746
Welkom bodpa!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_71872944
Vicky klinkt goed!

Tess beterschap.

Wie weet er waar je kunt vinden hoeveel melk Tyler moet hebben?
Kan het zo snel niet vinden. Nu 2 meurende kida verschonen eb op bed leggen. Ze zijn beiden sjago, gezellig joh.
pi_71873185
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 12:29 schreef _Ingrid_ het volgende:
Vicky klinkt goed!

Tess beterschap.

Wie weet er waar je kunt vinden hoeveel melk Tyler moet hebben?
Kan het zo snel niet vinden. Nu 2 meurende kida verschonen eb op bed leggen. Ze zijn beiden sjago, gezellig joh.
Grappig, toevallig kreeg ik daarover advies bij het CB. Over de totale hoeveelheid dan he. de wvk zei namelijk maximaal 500 cc en ik was smiddags bij iemand van de gym met een dochter van 23 december die was dezelfde ochtend geweest en daar zeiden ze op het CB minimaal 500 cc en maximaal 700cc.

Wat krijgt Tyler normaal dan Ingrid? Waarom weet je het nu niet meer?
pi_71873742
Mijn grote kleine baby slaapt al 3 nachten op rij 'door' (tot half 7/7 uur)!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 13:25:21 #75
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_71874417
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 09:43 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Datzelfde hebben wij hier ook heel vaak Grasjes. Jair is soms heel erg aan het drukken/ persen. Soms zeggen wij voor de grap: Is het kindje er nu nog niet uit met al dat persen. En dan heeft zijn poep ook wel eens van die harde keutels. Wat kun je daaraan doen? Ik geef hem al zo veel mogelijk borstvoeding, dat zou eigenlijk het beste moeten helpen omdat het laxeert. Ik had gehoord dat veel drinken zou helpen (dat zou op mijn werkdagen dan wel water, sap of thee betekenen). Ik zal thee misschien wel eens proberen. Welke thees mogen babytjes hebben? Mijn vader die kinderarts is zei dat het ervan komt dat de ontlasting met lucht in contact komt, zie niet hoe ik dat kan vermijden.

Een grote hoera voor Vicky en je Tessie. Heel fijn om te horen, dat het nu zo geweldig gaat. Een moeder wenst zich echt altijd, dan dat het goed gaat met haar kinderen.
Ik geef helaas geen borstvoeding dus daar kan ik het niet mee oplossen. Wel geef ik extra drinken, pruimen en 1x per dag een beetje olijfolie door de fles of haar eten. Ik heb ook gehoord dat het van de opvolgmelk kan komen maar we hebben nu een ander merk en nog steeds hetzelfde. Mijn dochter krijgt af en toe een beetje gewone normale thee. Wel heel licht natuurlijk.

Vicky, wat fijn dat Tess het zo goed doet nu thuis!! En wat heeft ze heerlijk geslapen zeg

Bodpa, welkom Ik ben hier ook net!

Arme Hannah, hopelijk gaat ze snel weer wat meer drinken. Heb je nog gebeld?

McLaura, wat goed van Thijs! Heerlijk he tot half 7
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 13:30:10 #76
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_71874556
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 09:43 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Je hebt speciale kinderthee! kabouterthee, prinsessenthee etc. is o.a. bij de natuurwinkel te krijgen.
Zwarte thee zoals earl grey en ceylonthee zou ik zelf niet snel geven want daar zit meer caffeine in.
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 13:32:01 #77
223594 krijtlijk
beetje bleekjes
pi_71874617
o, ik zie hier net dat in de prinsessenthee ook zwarte thee zit
pi_71874628
Thanks voor het welkom ladies!
Ja, Estrys, erg leuk, die ik zit nooit stil kindjes. Vooral als ze een luier om moeten. Mijnheer wil Niet Meer liggen, als je dat probeert draait ie zich meteen op zijn buik en tijgert van de commode af. Speeltjes helpen niet. We doen het nu staand (hij trekt zich aan alles op), waarbij hij de truc van staan en zitten heeft ontdekt. Heb je de luier bijna om, gaat ie zitten, weer staan en trekt zijn voet uit de vrolijk naar beneden gezakte luier. GRRRRRRRRRRRRRR.

Hij is idd best rap met zijn grove motorriek, geloof ik. Met andere dingen loopt hij misschien weer een beetje achter. Geen enkele tand, kan nog niet drinken uit een beker, als hij zelf stukjes pakt knijpt hij alles tot moes, handjes klappen zegt hem niks (nouja, zingen vindt ie wel geinig, maar waarom ze je handjes pakken??? Hij weet het niet), etc. Geeft niks, ik vind hem sowieso geweldig.

Fijn Vicky dat het nu zo goed gaat met Tess. Dat wordt gebakjes eten!!! Echt geweldig dat ze beter in haar vel zit.

Ik wilde net het CB bellen met de vraag hoeveel melk de kleine man mag dinken, maar mx 700 dus.

Wat een goede slaperd is die Thijs!

En hoe is t nu met Hannah?
pi_71874739
Bodpa je bent niet meer te redden hoor!

ennuh eerste tandjes kunnen wachten tot 20 maanden, ook dat is nog normaal
pi_71874812
Heus wel !!! (Toch?)
Vanaf maandag twee weken op vakantie, dat helpt vast
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 14:16:18 #81
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_71875966
Welkom Bodpa!
Succes/sterkte met het niet verslaafd raken aan Fok!

Hoest met Hannah Tex?
pi_71877376
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 13:25 schreef Grasjes het volgende:

[..]

Ik geef helaas geen borstvoeding dus daar kan ik het niet mee oplossen. Wel geef ik extra drinken, pruimen en 1x per dag een beetje olijfolie door de fles of haar eten. Ik heb ook gehoord dat het van de opvolgmelk kan komen maar we hebben nu een ander merk en nog steeds hetzelfde. Mijn dochter krijgt af en toe een beetje gewone normale thee. Wel heel licht natuurlijk.

Wees gerust de bv helpt ook niet altijd. Geef jij verse pruimen? Welke soort thee geef jij? Heb jij het idee dat het helpt?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_71877460
He texelonia, hoe gaat het met Hannah? Heb je toch nog de HA gebeld?

voor alle staande, lopende of zelfs kruipende kindjes. Sommige ouders moeten er nog wel een tijdje op wachten. Lijkt me wel erg leuk als het dan zover is. Ook al ben je dan zelf stees aan het achternalopen.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_71877565
VIcky wat fijn dat het nu zo goed gaat! Wat ziet ze er lekker tevreden uit!

McLaura wat een luxe zeg!! Finn is juist de afgelopen 3 nachten behoorlijk aan het spoken. Niet echt wakker worden maar heel veel mopperen in zijn slaap. Ik denk dan ook dat hij vanavond maar naar zijn eigen kamertje gaat, dan kan hij mopperen en kunnen wij gewoon slapen!

Ik ben ook benieuwd hoe het nu met Hannah gaat??

Even in herhaling: Wat doen jullie als jullie kindje in het gezicht helemaal onder de bultjes/pukkeltjes zit (ik denk van de warmte)? Iets erop smeren of gewoon zo laten?
pi_71877618
Ach ja Bodpa, de kunst van het luier verschonen liggend op de buik heb ik ook al onder de knie. en kleren doe ik hem ook zo aan, Hij eet alleen niet op zijn buik maar voor de rest
pi_71877859
FTA, gewoon zo laten, niets op smeren! Is ws. babyacne. Gaat vanzelf over.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_71878103
Oh ja, Seb vindt de stabiele buikligging helemaal geweldig he! Eten op je buik lijkt me niet handig, wordt een soort perpetuum mobile beweging, alles wat je er instopt komt er meteen weer uit.

Word jij soms ook helemaal horendol van dat bewegen? Ik zou af en toe best willen weten waar het uitknopje zit. Hij vermaakt zich ook prima in zijn eentje in de box, dat is het niet, zit zoet te spelen, maar sjonge wat aciviteit zit er in dat lijffie.
pi_71878160
Vicky wat fijn dat het weer beter gaat met Tess!
pi_71878207
oh Miss, om nog ff op de luiers terug te komen..
Ik heb bij Tess een hele lange tijd maat 1 gebruikt. Ze waren nog niet echt te klein maar ze waren op en ik had maat 2 al liggen. Nu heeft ze dus maat 2 en die zitten nog wel goed maar als ze op zijn ga ik over op maatje 3. (Pampers that is)
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_71878489
@Tinuviel: wij doen meestal ook wat drupjes olie in de fles. Mijn moeder zweert bij een heel klein beetje
sinaasappelsap door de geprakte Liga, niet te koud, werkte als een trein bij mij. Geen idee of dat inmiddels achterhaald is, mij lijkt sinaasappel nogal heftig. Zeker voor een kindje als Jair dat last had/heeft van krampjes.
pi_71878789
Ik ga ff lekker crossposten hoor

Ik heb 3 hele schattige/leuke/lieve filmpjes van Tess

Kletsen
Big smile
Lol!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_71879392
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 12:05 schreef Tinuviel het volgende:
Welkom bodpa. Het verslavingsgevaar is idd een ernstig probleem met dit forum . Maar ja je kan het zelf ook beperkt houden als je dat wil. Ik zelf heb ook niet altijd zoveel tijd met werk en kind(eren) ben je toch ook vaak heel druk afhankelijk van hoeveel je werkt. Daar hebben het "degene die nog met verlof zijn" of minder werken natuurlijk wat makkelijker. Als je een paar dagen niet actief bent geweest, ben je vaak wel wat tijd met bijlezen bezig, ik in ieder geval.
herkenbaar, schattebout
pi_71879746
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 15:47 schreef bodpa09 het volgende:
@Tinuviel: wij doen meestal ook wat drupjes olie in de fles. Mijn moeder zweert bij een heel klein beetje
sinaasappelsap door de geprakte Liga, niet te koud, werkte als een trein bij mij. Geen idee of dat inmiddels achterhaald is, mij lijkt sinaasappel nogal heftig. Zeker voor een kindje als Jair dat last had/heeft van krampjes.
Olie doen wij ook door zijn groentehapje. Dat helpt niet altijd. Als wij pruimen als volgende fruithap introduceren en hij dat lust kunnen wij dat proberen zoals Grasjes voorstelde. Sinaasappelsap wil ik hem idd nog niet geven vanwege de krampjes. Ik probeer zelfs in mijn eigen dieet weinig sinaasappels/ sinaasappelsap in te bouwen.

Vicky wat voor leuke filmpjes van Tess.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_71879882
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 12:38 schreef Estrys het volgende:

[..]

Grappig, toevallig kreeg ik daarover advies bij het CB. Over de totale hoeveelheid dan he. de wvk zei namelijk maximaal 500 cc en ik was smiddags bij iemand van de gym met een dochter van 23 december die was dezelfde ochtend geweest en daar zeiden ze op het CB minimaal 500 cc en maximaal 700cc.

Wat krijgt Tyler normaal dan Ingrid? Waarom weet je het nu niet meer?
Nou, ik vroeg het meer omdat hij de laatste week en vooral gisteren en vandaag erg weinig drinkt. Laat de helft staan. En het is niet dat de fruit en groente dan meer is. Nee, dat wil hij niet. Ook spuugt hij weer veel, vandaag zelfs met bogen weer. Ook erg huilerig daardoor. Logisch. Woensdag naar de kinderarts en de week erop cb. Dan vraag ik het nog wel na.
Maar lekker tegenstrijdig bij de 1 minimaal 500cc en de ander max 500cc trouwens.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 14 augustus 2009 @ 16:39:38 #95
147316 crew  DJMO
#trut
pi_71879891
wat een schatje is tess toch vicky

vrijdag 14 augustus 2009 @ 16:41:17 #96
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_71879945
Het stomme van pampers nr 3 is dat er 10 minder in een pak zitten voor dezelfde prijs! Ik blijf dus maar zo lang mogelijk in n r 2
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 16:42:31 #97
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_71879979
De mannen lijken hier een half uurtje na de voeding steeds huilend wakker te worden van krampjes. Het is nl steeds een half uurtje na de voeding 'mis' , met name overdag, 's nachts gaat gelukkig wel goed. Ze krijgen de standaard voeding nu, we denken er over om over te stappen op omneo of om dat te gaan mengen met standaard. Heeft iemand hier ervaring mee? Kan je zomaar overstappen? En omneo is natuurlijk lichter verteerbaar, zijn ze dan ook eerder toe aan een volgende voeding? Ik zal deze vraag ook posten in het fv topic.

Vicky, wat fijn dat het nu zoveel beter lijkt te gaan!
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 16:46:26 #98
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_71880086
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 15:15 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:

Even in herhaling: Wat doen jullie als jullie kindje in het gezicht helemaal onder de bultjes/pukkeltjes zit (ik denk van de warmte)? Iets erop smeren of gewoon zo laten?
Niks aan doen, gaat idd vanzelf weg (wat Vicky zegt). Wel oppassen qua hygiene als de pukkeltjes 'open' zijn, gezichtje wassen dus (met water)
pi_71880204
Waren jullie kindjes ook zo aan het kwijlen met 10 weken oud... Tess kwijlt bij het leven en blaast de hele dag bellen..
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 17:03:53 #100
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_71880494
Annicka kruipt nu écht. Niet meer valsspelen door haar borst te gebruiken. Het is nog wel een beetje wankel, maar dat zal vast wel snel over zijn.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 17:30:09 #101
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_71881022
Hannah had na vanochtend niet meer gespuugd, wel gedronken en dat bleef dus allemaal binnen. Huisarts niet meer gebeld dus. Maar rond een uur of 3 toch weer flink gespuugd. Bedenk me nu pas dat het vrijdag is en als het toch niet goed gaat we naar de hap moeten wat toch weer wat meer gedoe is. Maar ja het zij zo, en hopelijk is het helemaal niet nodig.

Vicky herkenbaar dat kwijlen. Was bij Hannah ook zo, en iedereen riep al, oh krijgt ze geen tandjes??? Hallo, het is een baby, baby's kwijlen! Maar ik las toen ergens dat rond 3 maanden de speekselklieren zich ontwikkelen en daardoor gaan ze dus kwijlen

mikoxx ik ben geen expert op gebied van kunstvoeding, maar mij is indertijd verteld dat overstappen van voedingen ook juist even voor krampjes kan zorgen, omdat de darmpjes moeten wennen aan de nieuwe voeding. Maar of dat ook voor de omneo geldt, en hoe lang zoiets kan duren, weet ik niet... Dus eigenlijk heb je niks aan mijn antwoord sorry

Kruipende Annicka
©Dumbo
pi_71881067
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 17:30 schreef texelonia het volgende:

Vicky herkenbaar dat kwijlen. Was bij Hannah ook zo, en iedereen riep al, oh krijgt ze geen tandjes??? Hallo, het is een baby, baby's kwijlen! Maar ik las toen ergens dat rond 3 maanden de speekselklieren zich ontwikkelen en daardoor gaan ze dus kwijlen
weer wat geleerd!

Hoop dat Hannah niet meer gaat spugen!

Tess is al een half uur aan het pruttelen/protesteren/mekkeren. Ze was wakker geworden en wilde echt niet meer gaan slapen. Ik had haar uit bed gehaald en ze heeft even in de box gelegen en toen in de wipper en toen begon ze te gapen en ihaar ogen te wrijven, gewoon nog moe dus. Ze ligt nu in haar bed en is het er niet mee eens..
Eerst was het flink huilen, nu is het mekkeren/protesteren met zo af en toe ineens een pauze...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 19:10:07 #103
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_71882797
dan lijkt het dus wel de goede kant op te gaan vicky? Als het van huilen naar mekkeren gaat dan lijkt me dat wel de juiste 'richting' toch?

Ik heb het cb even gebeld met mijn vraag over overstappen op omneo. Ze zeiden dat het zou kunnen helpen, maar dat ze van overstappen op een andere voeding idd juist meer krampjes kunnen krijgen (idd texelonia). We zijn nu net sinds 2 weken over op volledig fles, dus we hebben besloten maar even geen verandering in voeding aan te brengen. Tygo heeft net 1,5 uur geslapen (boven in bed) en Max ligt nu ongeveer 30 min te ronken op mijn arm (en ja.. typen lukt dan nog wel, maar t gaat dan niet zo vlug ). Hopen dat dit het begin van beter is!

Dat kwijlen herken ik ook Vicky, hier werden ook tandjes geroepen Tjonge, dat zal, met 2 maanden.. echt niet! Vandaag zijn onze mannen trouwens precies 2 maand, wat gaat t snel zeg.... En ze lachen, echt zo lief... nu nog een foto waarop DE lach te zien is (lastig..)!
pi_71882834
Seb kwijlt ook al maanden, ik denk al vanaf de drie maanden, hij is nu 7 maanden en nog spoor van tandjes.
pi_71883345
Hier ook een kwijlende baby En hij wil sinds een paar dagen steeds zitten. Dan moeten we zn handjes vasthouden, en dan trekt hij zich zeg maar omhoog zodat hij zit. Echt stoer Alleen wil hij nu niet zo lang meer gewoon liggen in de box of op zo´n babygym speelkleedje, want zitten is natuurlijk veel hipper Gelukkig is het wipstoeltje vaak ook goed.
pi_71884197
Tyler had de slappe lach vandaag, zo grappig, ik lag ook helemaal krom.
Hij kwijlde al lang voordat er tandjes waren. Nu kun je de vloer dweilen met zn kwijl zoveel is het. Denk dat bovenin tandjes komen, maar wat duurt dat lang voordat dat door is. Vandaag sjago. Veel huilen.
pi_71884483
Hannah aan het spugen... hopelijk knapt ze gauw op tex!

Volgens mij heeft Iris haar moppermoment zo rond deze tijd of krampjes. Kan het zijn dat ze daar op een bepaald moment van de dag meer last van hebben? Het is steeds bijna in slaap vallen en dan weer even onbedaarlijk huilen. En winden laten... pfoeh... ze ruiken niet naar bloemetjes... .
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 20:50:29 #108
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_71885315
Tinuviel, ik heb idd verse pruimen (uit de tuin van de buren )en zij vind ze heerlijk! En ik gebruik gewone zwarte thee. Maar dat helpt niet tegen het niet poepen hoor Buiten haar flessen om krijgt ze meestal water of sterk verdunde diksap (echt een paar druppeltjes in een beker)

Nijna, een moppermoment hebben volgens mij de meeste babies wel op een bepaald moment per dag. Hier was dat rond onze etenstijd. Denk dat krampjes meestal een half uurtje na de fles komen.

Mijn dochter heeft de B op mijn toetsenbord gesloopt haha het is erg lastig typen, zo maar even frunniken om dat ding weer goed te krijgen. En de wipstoel is sinds vandaag ook verleden tijd. Ze eweegt teveel om er nog in te zitten. Ben bang dat ze omvalt met dat ding. Wel jammer want de wipstoel was zo handig om haar lekker buiten even neer te zetten in plaats van alleen op schoot.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 06:01:44 #109
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_71895237
Gaaaap! Wie heeft mij goed slapende baby gezien....? D sliep altijd heerlijk tot 07.00 a 08.00 maar de laatste dagen is dat veranderd in 06.00 en vandaag zelfs 05.30
Klaarwakker ook....

Moet ik daar nou weer mee?
pi_71895373
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 20:50 schreef Grasjes het volgende:

Mijn dochter heeft de B op mijn toetsenbord gesloopt haha het is erg lastig typen, zo maar even frunniken om dat ding weer goed te krijgen. Ze eweegt teveel om er nog in te zitten.
Yup, de B is duidelijk stuk
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 15 augustus 2009 @ 08:13:37 #111
147316 crew  DJMO
#trut
pi_71895451
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 06:01 schreef Fruppel het volgende:
Gaaaap! Wie heeft mij goed slapende baby gezien....? D sliep altijd heerlijk tot 07.00 a 08.00 maar de laatste dagen is dat veranderd in 06.00 en vandaag zelfs 05.30
Klaarwakker ook....

tja, kijken of ze overdag wat minder wil slapen zodat ze 's nachts wat langer slaapt? was hier de truc bij jan wel, hoewel die ook rond zeven, half acht klaar wakker is tegenwoordig. en dat krijg ik nog maar zelden later (sliep voorheen ook altijd tot 8 of zelfs half 9) maar hij blijft nu wel rustig wakker in zijn bedje tot we hem de fles geven tussen half 8 en 8 uur)

pi_71895463
Weet iemand misschien hoe lang een baby van 5 weken mag slapen, of dat hij gewoon mag slapen tot hij zelf wakker wordt?

Thijs breekt alle records, en sliep vannacht van 11 tot half 8... Is dat niet te lang (qua suikerspiegel oid)
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 15 augustus 2009 @ 08:20:52 #113
147316 crew  DJMO
#trut
pi_71895468
was het niet een uur per half kilo lichaamsgewicht? staat me iets van bij... maar als hij gewoon wakker wordt, helder en alert is mclaura, is er weinig aan de hand lijkt me. Dan zou ik gewoon blij zijn met je doorslapertje

pi_71895521
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 08:18 schreef McLaura het volgende:
Weet iemand misschien hoe lang een baby van 5 weken mag slapen, of dat hij gewoon mag slapen tot hij zelf wakker wordt?

Thijs breekt alle records, en sliep vannacht van 11 tot half 8... Is dat niet te lang (qua suikerspiegel oid)
Normaal inderdaad een half uur per pond
Maar inderdaad, als hij fris en fruitig en hongerig wakker wordt gewoon de vlag uithangen hoor
En er dan overdag gewoon echt niet meer dan 4 uur tussen laten zitten
pi_71895528
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 06:01 schreef Fruppel het volgende:
Klaarwakker ook....

Oja en dit had mijn post kunnen zijn
Hij heeft bij ons in bed nog even geslapen tot 6:30 en toen pas de borst gegeven. Melkbar is hier gesloten van 20:00 tot 6:30
pi_71895548
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 08:43 schreef freecell het volgende:

[..]

Oja en dit had mijn post kunnen zijn
Hij heeft bij ons in bed nog even geslapen tot 6:30 en toen pas de borst gegeven. Melkbar is hier gesloten van 20:00 tot 6:30
en de mijne
Alleen werd ze tussendoor ook nog wakker..keer of 5
pi_71895558
Lekker McLaura, Iris mag er 6 uur tussen, maar haalt meestal net 5. Gisteravond dacht ik rond middernacht de late voeding te doen en dan door te tukken tot een uur of 5. Iris had bedacht dat ze nog heerlijk sliep dus wekker maar weer 3 uur verder gezet en gaan slapen, na 2 uur meldde ze zich en daarna weer netjes na 3,5 uur.
Ze leek wel weer veel last te hebben van krampjes en daardoor hebben wij ook niet zo lekker geslapen .
pi_71895607
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 08:48 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

en de mijne
Alleen werd ze tussendoor ook nog wakker..keer of 5
Meh
Hier normaal altijd tukken van 7 tot 7, soms half 7, soms half 8. Maar half 6 zijn we niet gewend
pi_71895643
Bweuh ik denk ook dat er iets anders is waar ze last van heeft want ze ligt nu ook steeds te mopperen
Det ze noraal nooit, vooral niet s' ochtends..dan is ze meestal het vrolijkst
pi_71895652
Bedankt voor de reacties. Thijs is 4150 gram (en inmiddels vast wat zwaarder) en mag dus wel 8 uur.

En nu gaan we weg, lekker een dagje naar Ameland!
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 10:34:40 #121
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_71896500
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 08:13 schreef DJMO het volgende:

[..]

tja, kijken of ze overdag wat minder wil slapen zodat ze 's nachts wat langer slaapt? was hier de truc bij jan wel, hoewel die ook rond zeven, half acht klaar wakker is tegenwoordig. en dat krijg ik nog maar zelden later (sliep voorheen ook altijd tot 8 of zelfs half 9) maar hij blijft nu wel rustig wakker in zijn bedje tot we hem de fles geven tussen half 8 en 8 uur)
Helaas lijkt dat niet echt te helpen, ze valt dan om 20.00 als een blok in slaap om vervolgens om 06.00 weer helemaal gezellig wakker te worden.
Maar we blijven het nog wel even proberen (korter slapen overdag), kijken of t uiteindelijk gaat werken.
Hoop dat het een fase is, het is echt TE vroeg
pi_71896549
en om 6:00 verschonen en dan verder slapen in bed wil ze ook niet? (even bij jou)
pi_71896568
Wat doen jullie als je kindje echt van die harde snotkorsten in z'n neusje heeft zitten?
Heb gisteren bij Julian al geprobeerd eruit te halen, maar z'n neusje is te klein. En het is vervelend voor hem, hij vindt het niet prettig. Met wattestaafje lukt ook niet.
Nu vanmorgen de korst er toch uit gekregen. Hij kan meteen vrijer ademen nu.

Julian is qua slapen al net als z'n vader: volgens mij wordt ie echt een avondmens.
S ochtends slaapt ie het liefst tot een uur of 8-9, maak je hem eerder wakker is ie echt in een ochtendhumeurtje. En s avonds krijg ik hem voor een uur of 21, 21.30 niet in slaap.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 10:47:13 #124
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_71896650
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 10:38 schreef Kleurdoos het volgende:
en om 6:00 verschonen en dan verder slapen in bed wil ze ook niet? (even bij jou)
Nee helaas niet, als ik haar verschoon en terug leg in bed is het krijzen geblazen want madam is wakker en wil dus niet meer in haar bedje te liggen bij ons in bed wil ze wel liggen maar dan gaat ze spelen met alles wat in haar buurt komt, mijn haar, dekbed, neus etc.
Slapen komt dan echt niet meer in haar op geloof ik.

Ze word wel gezellig wakker dus ik laat haar eerst een tijdje kleppen en spelen in haar bedje maar na maximaal een half uurtje heeft ze dat ook gehad en wil ze echt aandacht en eruit...
pi_71898354
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 10:40 schreef nummer_zoveel het volgende:
Wat doen jullie als je kindje echt van die harde snotkorsten in z'n neusje heeft zitten?
Heb gisteren bij Julian al geprobeerd eruit te halen, maar z'n neusje is te klein. En het is vervelend voor hem, hij vindt het niet prettig. Met wattestaafje lukt ook niet.
Nu vanmorgen de korst er toch uit gekregen. Hij kan meteen vrijer ademen nu.
Peuteren Hij vindt het niet echt leuk, maar met even doorzetten krijg ik ze meestal wel te pakken.

Hij is alleen net inde auto terug van boodschappen 10 minuten diep in slaap gevallen..... En nu is hij héél wakker
Ik wacht nog maar even met middagslaapje
pi_71898605
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 20:20 schreef Nijna het volgende:

Volgens mij heeft Iris haar moppermoment zo rond deze tijd of krampjes. Kan het zijn dat ze daar op een bepaald moment van de dag meer last van hebben? Het is steeds bijna in slaap vallen en dan weer even onbedaarlijk huilen. En winden laten... pfoeh... ze ruiken niet naar bloemetjes... .
hehe die winden laten kan roy ook wat van, na een voeding beginnen de winden, en stinken....
en waar Roy ook een handje van heeft is nadat je hem net verschoond hebt, direct daarna de luier weer vol te schieten

maar het "mopper"moment van Roy ligt hier ergens tussen 23.00 en 01.00 uur, dan is het of gewoon echt goed wakker zijn, en in zijn bedje liggen vind hij dan niks aan.
gewoon bij ons willen zijn, en dat is dan meestal bij papa, en dat gaat goed tot hij honger heeft, dan is het drinken bij mij en daarna kunnen we hem wel zo in bed leggen en slaapt hij lekker.
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_71900088
Hier heeft Tyler ook slecht geslapen. Tig keer wakker. Gelukkig speen erin en weer verder slapen. Hij slaapt normaal tot 7.30/8.00

Maar ik heb een probleempje. Hij sliep altijd ingebakerd. Omdat hij nu makkelijk van rug naar buik kan, mag dat niet meer. Maar als je hem "los" in bed legt, gaat hij op zijn buik liggen. En dan op een gegeven moment brullen dat hij niet terug kan. Leg je hem goed, ligt hij zo weer op de buik.
Iemand DE tip om dit te doorbreken? Hier was ik dus al bang voor.
pi_71900191
Ik denk niet dat er wat aan te doen is.
a;s hij zowel in baker als zonder baker rolt. dan zal je hebben dat ze gaan rollen.
Hier heb ik een poosje iedere keer haar terug gelegd, en toen maar besloten dat als ze op de buik wilde liggen dat dan maar moest.. Wil Tyler niet op de buik, dan is er niets anders te doen dan terug rollen denk ik?

En over snotjes, peuteren tot je ze er uit hebt duurt soms even maar dan heb je ook wat
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 15 augustus 2009 @ 14:12:18 #129
147316 crew  DJMO
#trut
pi_71900352
Jan wordt slimmer:

hij weet nu waar zijn speelgoedmand staat

pi_71900379
De ah nu ook wel leuk he dat groter groeien
pi_71900580
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 14:13 schreef MamsX het volgende:
De ah nu ook wel leuk he dat groter groeien
Ja inderdaad, het was mij niet eens opgevallen

Jan had het er wel moeilijk mee hè? Wel tof gezicht
pi_71902377
Bar, dat luiers volschieten doet Iris nog niet zo erg... We hebben 1 goed volle luier gehad 3 dagen terug en verder blijft het bij kleine beetjes en natte scheetjes. Maar ik heb wel de indruk dat het haar dwars zit... maar wat doe je eraan...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 15 augustus 2009 @ 16:05:57 #133
147316 crew  DJMO
#trut
pi_71902823
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 14:22 schreef freecell het volgende:

[..]

Ja inderdaad, het was mij niet eens opgevallen

Jan had het er wel moeilijk mee hè? Wel tof gezicht
ik heb ná ik het filmpje stopte ook wat speelgoed (waar die naar aan het graaien was) eruit gehaald en gegeven. sneu als hij zo zijn best doet en het dan niet mag zeg maar maar hij heeft er heel lief mee liggen spelen daarna dus

pi_71904169
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 15:44 schreef Nijna het volgende:
Bar, dat luiers volschieten doet Iris nog niet zo erg... We hebben 1 goed volle luier gehad 3 dagen terug en verder blijft het bij kleine beetjes en natte scheetjes. Maar ik heb wel de indruk dat het haar dwars zit... maar wat doe je eraan...
Als Tess echt last heeft dan doen we ff de thermometer er ff in, dat helpt meestal wel.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 17:38:17 #135
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_71904467
Thermometer werk hier ook goed . Soms is het wel oppassen geblazen, luier eronder laten liggen dus!
Wij twijfelen zo of we op vakantie zullen gaan, manlief heeft begin sept nog een weekje vrij en ik heb dan nog verlof, en we zouden het zelf heerlijk vinden om er even tussenuit te zijn, maar we vragen ons af of het voor de jongens niet onrustig is. Ze zijn dan 12 weken.
Overdag lijkt het vandaag iets beter te gaan. Slapen is nog steeds niet favoriet geloof ik, maar ze zijn wel tevreden en niiet meer zo huilerig. Sinds gister maken we de voeding weer aan met afgekoeld gekookt water (dat deden we sinds 2 weken niet meer, nadat het cb zei dat dat niet hoefde). En eigenlijk was het sindsdien ook een beetje onrustig. Kijken of dat het is.
Zo leuk, Max ligt lekker in de box te 'kletsen' tegen de olifantjes aan de mobile. Haha! *smelt*
pi_71905046
Wel ff lekker mikoxx, er ff tussenuit!
Wij gebruiken nog steeds afgekoeld water voor de flessen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_71906652
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 14:05 schreef MamsX het volgende:
Ik denk niet dat er wat aan te doen is.
a;s hij zowel in baker als zonder baker rolt. dan zal je hebben dat ze gaan rollen.
Hier heb ik een poosje iedere keer haar terug gelegd, en toen maar besloten dat als ze op de buik wilde liggen dat dan maar moest.. Wil Tyler niet op de buik, dan is er niets anders te doen dan terug rollen denk ik?
In bakerzak rolt hij (nog) niet op de buik. Maar ik bedenk me net dat hij over 2 weken naar cb moet. Vraag ik het daar na. Denk dat de kinderarts, volgende week, daar niet veel tips voor heeft.

Hij heeft vandaag gelukkig weer bijna alle flessen opgedronken.
Oh,ik hoor hem. Medicijn/flestijd.

Ohja, hij heeft een hele rare blauwe plek in zijn mond, waar een tandje bezig is.

[ Bericht 4% gewijzigd door _Ingrid_ op 15-08-2009 19:55:49 ]
pi_71906862
Thermometer doet weinig... Alhoewel dat een paar dagen terug wel aanzette tot poepen...
Het zal wel komen vanzelf... mag even duren toch met bv kindjes? Hoeft niet elke dag toch?
pi_71906992
Oeh luiers volschieten Mijn vriend heeft gisteren geleerd dat je niet te vroeg moet zijn met het verschonen van de luier als ze gepoept heeft. Een beetje kwestie van "wacht tot het rode licht gedoofd is, er kan nog een trein komen." En die kan dan ook spuiten
En vervolgens ben ik vandaag achter precies hetzelfde gekomen

En verder - waarom kiest mijn lieve schattige meisje precies vandáág (eerste dag alleen zonder kraamzorg én zonder vriend want die is vandaag weer aan 't werk) uit om constant ontroostbaar te huilen zonder enige duidelijke reden? heb niet kunnen slapen want ze huilt steeds en dan ga je toch niet lekker rusten, heb nog niet gegeten zelfs... Alles wat ik probeer helpt vijf minuten. Drinken? Ja, vijf minuten, dan is het genoeg geweest (en een uur later weer willen). Op haar buik op mijn arm? Werkt ook even. Wiegen ook. Knuffelen ook. Alles werkt... maar niet langer dan een paar minuten, dan begint ze weer. En nou voel ik me heel onervaren dat ik 't niet voor elkaar krijg om haar lekker rustig te laten slapen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 15 augustus 2009 @ 20:02:01 #140
147316 crew  DJMO
#trut
pi_71907041
je geeft bv innepin? dan kan het volgens mij wel een regeldag zijn, en heeft ze gewoon honger misschien?

pi_71907133
Ik geef bv ja, en het lijkt alsof ik vandaag niets anders doe dan elke drie kwartier vijf minuten voeding geven Regeldagje = gewoon maar uitzingen? Ik dacht dat dat rond dag 10 ofzo pas zou gebeuren.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 20:07:19 #142
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_71907165
Och Innepin
Wat DJMO zegt, als je bv geeft, gewoon lekker aanleggen, en al is het een uur later weer, weer aanleggen...
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 20:08:37 #143
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_71907195
Willow is nu toch 8 dagen? Het is altijd ongeveer... dus kan heel goed dan!
En kruip lekker met Willow op de bank of op bed, met een kan drinken en wat lekkers en je er aan overgeven...
pi_71907210
Soms zijn ze eerder hoor, en het is niet altijd een dag, soms duurt een regeldag toch wel wat langer.
Gewoon uitzingen inderdaad, aanleggen wanneer nodig. zo lang als dat nodig is.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 20:18:56 #145
255392 De_Taartjesfee
Hoardin' like a hoarder
pi_71907416
Het kan je soms benauwen als je kleintje zo huilt en je kan het niet troosten. Een regeldag is heel goed mogelijk, ook al op dag 8. Meestal duurt een regeldag een dag of 3. Waarom ze het niet de regeldriedaagse hebben genoemd is mij eigenlijk een raadsel
Hou je meisje lekker dicht bij je en als ze vaak kleine beetjes wil drinken, laat dat maar gewoon toe (zolang je tepels het kunnen hebben) want hoe meer je in haar ritme meegaat, hoe eerder vraag en aanbod op elkaar is afgestemd.
Komt goed, echt waar!
I`m not weird. I`m limited edition.
pi_71907499
innepin, inderdaad aan toegeven. Ik kreeg Senna ook niet in slaap op haar regeldagje laatst, maar ik vond het al heel wat dat ik haar iig vrijwel stil kon houden. Zo nu en dan een hazeslaapje, dan ineens even huilen, en met aanleggen was ze dan weer stil. Inderdaad gesloten in de slaapkamer en maar gewoon aan haar wensen toegegeven: drinken, knuffelen, bij me liggen.

Ow ja, al sje liggend kunt voeden, kun je toch zelf ook nog een dutje doen zo hier en daar. En goed opletten dat je echt voldoende drinkt en eet, want je hebt je energie en vocht heel hard nodig!

Sterkte, komt goed en je kunt het hartstikke goed. Willow wil niets anders dan haar mama
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 15 augustus 2009 @ 20:27:33 #147
147316 crew  DJMO
#trut
pi_71907570
linkje voor innepin. sterkte meis en probeer er gewoon van te genieten, alsin dat ze nu zovaak bij je wil zijn voor je het weet is ze achtien en vraagt ze niet meer om melk, maar om je autosleutels en probeer zelf genoeg te drinken! ook eten natuurlijk, maar ook genoeg drinken.

klein grapje om je hopelijk een beetje op te vrolijken

pi_71907659
Nijna, over poepluiers heb ik gehoord en gelezen dat het met bv-kindjes na een aantal weken zo kan zijn dat ze elke dag een aantal poepluiers hebben, maar ook dat ze een keer in de 3-5 dagen een echte poepluier hebben. Senna heeft heel lang iedere dag een aantal gehad, maar sinds 2 dagen is dat een heel stuk minder. Plasluiers heeft ze wel voldoende, dus dan is het goed.
pi_71908112
Plasluiers gaan hier ook goed .
Ik vind het zo naar dat ik het idee heb dat ze er echt last van heeft, ze perst ook wel, maar er komt niks. Maar goed maandag komt t CB op huisbezoek en dan zal ik het ook nog maar eens vragen.
Volgens de kraamverzorgster kon het idd wel een week duren tussen 2 poepluiers.

Ik heb volgens mij eindelijk Iris in slaap, dus ik ga zelf ook maar richting bed, misschien kan ik nog een uurtje pakken voor ze weer aan de beurt is...
pi_71908275
Gisteravond en vanmiddag was het weer ff helemaal mis hier.. krijsen. Gisteravond omdat ze ws. te laat in bed lag en vanmiddag omdat ze krampjes had.
Gisteravond sliep ze om 20.00, toen om 21.45in bad, om 22.15 weer naar bed, tot 6.00
Vanavond lag ze ook rond 20.00.. Om 22.00 nog een laatste fles en dan hopelijk weer zo'n lange tuk.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_71908383
Zou lekker zijn Vicky
pi_71908741
Dat zou fijn zijn Vicky.

Komt er iemand bekend voor een blauwe plek waar de tand doorkomt?

Dit is de best gelukte foto.
http://i263.photobucket.c(...)tylersblauwetand.jpg

[ Bericht 25% gewijzigd door _Ingrid_ op 15-08-2009 21:45:45 ]
pi_71909775
Dank jullie wel dames Heb net na een voeding even samen met Willow op bed geslapen, dat scheelt al een stuk. Ze ligt nu 'al' een half uurtje te slapen. Ik ben benieuwd hoe we de nacht doorkomen... maar dan is D in elk geval weer thuis, dat scheelt ook voor m'n gemoedsrust denk ik.

Vicky, wat goed Ik hoop met je mee!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 15 augustus 2009 @ 22:22:24 #154
147316 crew  DJMO
#trut
pi_71909936
heb je al wat gegeten innepin?? fijn dat je even wat slaap hebt gepakt

pi_71909974
Mjah ik had net twee happen spaghetti op toen ze weer begon Ik neem een appeltje en dan duik ik m'n bed in.
Vind het echt wel fijn om er een etiketje op te kunnen plakken, dat het niet onverklaarbaar huilen is maar 'gewoon' een regeldagje, alleen wat vroeg. Scheelt een hoop voor mijn gemoedsrust!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 15 augustus 2009 @ 22:30:27 #156
147316 crew  DJMO
#trut
pi_71910072
is het pastadag vandaag overal is pasta gegeten lijkt wel

ik snap dat het fijn is om er een etiketje op te kunnen plakken meis, en je kunt er ook iets aan doen. ik las trouwens een paar maanden geleden een tip, om dr (vooral) met regeldagen in een draagdoek bij je te hebben, ze kan dan drinken wanneer ze wil, slapen wanneer ze wil en jij hebt je handen vrij. maar dat moet je verder maar met de dragende bv-mama's uitzoeken, ik geef flesvoeding slaap lekker

pi_71910530
Goh Ingrid, dat ziet er idd een beetje gek uit. Ik heb zoiets nog nooit gezien, maar zou ook absoluut niet weten hoe een doorkomende tand eruit ziet. Als je je erge zorgen maakt kun je de HAP bellen, of misschien de dienstdoende tandarts?
pi_71911265
Innepin

Bodpa hij heeft nu 2 tandjes die door zijn, die hadden dit niet, maar dat was onder.
Kan het me van Kim niet herinneren.

Ik ga de hap niet bellen en tandarts ook niet. Vind ik dan weer overdreven. Vind het wel heel raar en hij heeft er last van.
Woensdag naar de kinderarts op controle. Als het dan nog zo is, kaart ik het aan. Wordt het erger, ga ik natuurlijk naar de dokter. Dit verklaart wel waarom hij tig keer wakker werd vannacht.
pi_71912354
Een blauwe plek op het tandvlees schijnt te komen doordat de tand er al vrij lang onder zit.
Mijn zoon heeft het ook (bij één tand boven) gehad en dat ging weg zodra de tand door was.
pi_71914367
Dat ziet er gek uit ingrid.
innepin, fijn dat je ff hebt kunnenslapen

Ik schrok om 6.45wakker.. Iedereen was nog in dromenland.
Ik heb Tess maar wakker gemaakt voor een fles. Ze ligt nu weer in bed maar ik denk niet dat ze gaat slapen. Ze ligt te brabbelen
Vannacht was ze ff wakker, ging kijken en toen lag ze met haar armen te wapperen. Ze heeft flink moeten wurmen on zivh los te krijgen.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_71914372
Die tand ziet er we sneu uit! Moet wel pijn doen.
Beetje detinox er op misschien?
pi_71914493
Sjonge Vicky, wat een goede keus was die opname in het ziekenhuis, al blijft het natuurlijk dubbel voelen.

Ingrid, ik zou zelf de HAP ook niet bellen hoor, maar kon niet goed inschatten hoe bezorgd je was, vandaar. Hoe is het vannacht gegaan? Ziet er wel pijnlijk uit idd.
pi_71914512
Muggenvraagje:

Mijn zoon zit onder de bulten op zijn armen en in zijn gezicht. Ze jeuken niet, maar wat kun je er eventueel opsmeren? En hoe voorkom je dat hij geprikt wordt? Zijn klamboe (zo een die je over het ledikant kunt trekken) krijgt ie er zelf af. Mag zo'n muggensding in het stopcontact? En druppeltjes citronelolie op zijn matrasje?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zondag 16 augustus 2009 @ 08:52:41 #164
147316 crew  DJMO
#trut
pi_71914520
afterbite for kids of nestosyl bodpa. en de klamboe vast zetten onder de pootjes? zo'n ding in het stopcontact mag wel volgens mij, die citroenolie zou ik niet weten, ik had citroensticker voor boven het bed zodat hij er niet mee in aanraking kon komen.

pi_71914566
Klamboe kan prima, inderdaad Nestosyl en ik doe citronella-stick op zijn matrasje, maar die van mij is werkelijk nérgens allergisch voor qua huidcontact, dus dan durf ik wel wat meer aan
pi_71914661
Nestosyl staat op het lijstje voor morgen, zal ook voor zo'n stick kijken. Gewoon bij de apotheek te koop? Met die klamboe ga ik straks even pieren, misschien lukt het samen met lief. Dank jullie wel!
pi_71915051
Even vermelden dat we een goede nacht hebben gehad . Ze heeft gewoon van voeding tot voeding geslapen, moest haar zelfs wakker maken. En nu maar hopen dat ze de smaak te pakken heeft .
pi_71915106
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 00:32 schreef Sunprincess het volgende:
Een blauwe plek op het tandvlees schijnt te komen doordat de tand er al vrij lang onder zit.
Mijn zoon heeft het ook (bij één tand boven) gehad en dat ging weg zodra de tand door was.
Dan hoop ik dat hij snel door is! Vannacht wel een paar keer eruit. Dentinox erop idd en speentje en toen was het goed. Heeft er best veel last van zo af en toe. Koude bijtring helpt wel goed. Of eigenlijk alles wat wat harder dan een knuffel is, waar je op kunt bijten.
pi_71915112
Lekker Nijna.

Vicky goed geslapen dus!
pi_71916338
Wat fijn die goed slapende kleine baby'tjes!

Seb is weer een beetje ziekjes. Wat verhoging (38,3) en hele dunne luiers. Hij is niet zo aan het bewegen dan anders dus daar merken we het heel goed aan. Hij is wat huilerig. Gelukkig slaapt hij nou. Met die mediaberichten allemaal schiet Mexicaanse griep toch even door je hoofd Nou ja vandaag even aankijken en als hij morgen nog verhoging heeft ga ik toch even de HA bellen. Better safe than sorry toch?
pi_71916461
Even een slaapvraagje.. Hoe kan ik het ritme van Timo omdraaien? Hij slaapt nu overdag als een roos en na 4 uur maak ik hem telkens maar wakker om te eten. 's Nachts slaapt hij telkens kort of is hij gewoon wakker (of heeft krampjes of spuugt veel) en hij wil dan ook veel vaker eten.. De nachten beginnen me nu toch behoorlijk op te breken, langer dan een uurtje en soms twee uurtjes achter elkaar slapen lukt nog steeds niet.
pi_71916620
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 11:38 schreef Chan het volgende:
Even een slaapvraagje.. Hoe kan ik het ritme van Timo omdraaien? Hij slaapt nu overdag als een roos en na 4 uur maak ik hem telkens maar wakker om te eten. 's Nachts slaapt hij telkens kort of is hij gewoon wakker (of heeft krampjes of spuugt veel) en hij wil dan ook veel vaker eten.. De nachten beginnen me nu toch behoorlijk op te breken, langer dan een uurtje en soms twee uurtjes achter elkaar slapen lukt nog steeds niet.
Volgens mij is dat bijna niet mogelijk om ritme om te draaien, dat komt er vanzelf een beetje in. Ik zou in ieder geval niet weten hoe je dat kan doen, je kan hem niet overdag wakker gaan zitten houden lijkt me.
Als ik jou was zou ik slapen als hij slaapt
pi_71916622
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 11:38 schreef Chan het volgende:
Hadden wij in het begin ook met Julian.
Overdag niet wakker te krijgen, en 's nachts veel huilen en gevoed willen worden. Overdag viel hij gewoon in slaap tijdens het drinken.
Ik weet niet of je er veel aan kunt doen. Misschien had Timo ook dat ritme in jouw buik. Als jij sliep was hij misschien wakker.
Hij zal uiteindelijk even moeten wennen aan het ritme van het 'leven'.

Na een week of drie begon Julian wel steeds beter te slapen.
Probeer overdag ook maar zoveel mogelijk bij te slapen als het gaat.
pi_71916744
ik maakte Seb echt nooit wakker om te eten, of deed ik dat de eerste maand ook en kan ik het me gewoon niet meer voor de geest halen? Wat vergeet je snel hoe en wat met zo'n pasgeborene zeg

edit: ik hoor net dat Seb nooit door zijn voedingen heen sliep
  Moderator zondag 16 augustus 2009 @ 11:56:27 #175
5428 crew  miss_sly
pi_71916873
Lastig Chan, maar volgens mij is het niet echt om te draaien. Dat gebeurt vanzelf in de loop der tijd, net zoals de krampjes over zouden moeten gaan.

Estrys, ik maakte Senna in het begin ook wakker, omdat er max 4 uur tussen 2 voedingen mag zitten, zoals me werd verteld. Tegenwoordig doe ik dat ook niet meer. Ik weet dat ze regelmatig wakker wordt, en als er soms eens wat meer tijd tussen voedingen zit, vind ik dat geen ramp, want er zijn ook uren dat ze bijna onafgebroken drinkt. Ik vermoed dus (ook gezien de plasluiers) dat mevrouw wel voldoende drinkt en dan vind ik wakker maken zielig.
  zondag 16 augustus 2009 @ 12:12:57 #176
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_71917262
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 16:52 schreef Vicky het volgende:
Waren jullie kindjes ook zo aan het kwijlen met 10 weken oud... Tess kwijlt bij het leven en blaast de hele dag bellen..
Hier wel. Kwijlen en bellen blazen inderdaad. Nu met 14 weken is het handelen sabellen het fijnste wat er is. Hij wil ook ineens zijn fopspeen niet meer.
Wat een leuke filmpjes Vicky! Wat heerlijk dat het zo goed met jullie gaat

Ik heb nu ook nog luiers maat 2, maar die zullen niet lang meer passen. Dat is het nadeel van 3 pakken in de aanbieding halen Nu zit ik met een pak pampers maat 2 wat niet meer op zal gaan denk ik.

Chan, Joep heeft dat ook gehad. Ik heb het zo gedaan: overdag inderdaad gewoon wakker maken om te eten, maar ook muziek aanzetten, geluid, wasmachine, kletsen. Zodat hij weet: heej we zijn wakker! Als hij s'nachts kwam om te eten kreeg hij maar een halve voeding, want het is nacht, dus we gaan niet volop zitten bunkeren. Bovendien deed ik maar 1 klein lampje aan en zei ik werkelijk helemaal niets... ik was muisstil. Alleen als hij heel hard moest huilen dan suste ik wat of neuriede ik een liedje. Hij is nu 14 weken en de afgelopen paar nachten slaapt hij tot 06.30. Het is inderdaad slopend voor de moeder. Probeer als hij overdag slaapt ook even te gaan liggen. Het komt vanzelf..

En een dikke beterschaps voor Seb.
  zondag 16 augustus 2009 @ 12:25:35 #177
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_71917597
Ingrid, en als je een opgerolde handdoek aan 1 kant legt? Aan de kant waar hij het meest naar toe draait, als hij van zijn rug op zijn buik gaat liggen? Heb er totaal geen ervaring mee hoor, maar misschien rolt het in de bed dan wat lastiger...
pi_71918300
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 14:00 schreef _Ingrid_ het volgende:
Hier heeft Tyler ook slecht geslapen. Tig keer wakker. Gelukkig speen erin en weer verder slapen. Hij slaapt normaal tot 7.30/8.00

Maar ik heb een probleempje. Hij sliep altijd ingebakerd. Omdat hij nu makkelijk van rug naar buik kan, mag dat niet meer. Maar als je hem "los" in bed legt, gaat hij op zijn buik liggen. En dan op een gegeven moment brullen dat hij niet terug kan. Leg je hem goed, ligt hij zo weer op de buik.
Iemand DE tip om dit te doorbreken? Hier was ik dus al bang voor.
ik zoek nog steeds naar de tip
pi_71918522
Ik laat Julian nu in een zomerslaapzak slapen, dan kan hij in z'n bedje niet zo makkelijk op z'n buik draaien.
Ja, hij draait al van rug naar buik en terug. Doet ie al twee weken trouwens.
pi_71918957
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 12:52 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik laat Julian nu in een zomerslaapzak slapen, dan kan hij in z'n bedje niet zo makkelijk op z'n buik draaien.
Ja, hij draait al van rug naar buik en terug. Doet ie al twee weken trouwens.
Sowieso handig, dan went hij vast aan een slaapzak

Veel beroerd slapende kindjes trouwens, was net in de kerk en daar waren ze ook allemaal moe/slecht geslapen/vroeg wakker. Zou het in de lucht zitten?
pi_71919906
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 12:46 schreef Estrys het volgende:

[..]

ik zoek nog steeds naar de tip
Maar hoe slaapt hij dan? Wel goed verder?
Ik zie me toch niet 's nachts 100x eruit gaan omdat hij weer op de buik draait. Dat trek ik niet lang.
pi_71920951
Chan, ik doe het ook net als Seilram. En overdag als hij slaapt, ook zorgen dat het niet te donker is, dan is het verschil met snachts ook weer extra duidelijk.
Sinds een paar dagen gaat het ´snachts ook echt wel goed, dus ik hoop dat dat zo blijft. Maar in het begin is het gewoon heel moeilijk het heeft ook gewoon tijd nodig. Helemaal lastig als je bv geeft, want dan kan je ook niet afwisselen met je man...
  Moderator zondag 16 augustus 2009 @ 13:59:13 #183
5428 crew  miss_sly
pi_71921076
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 13:31 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

Ik zie me toch niet 's nachts 100x eruit gaan omdat hij weer op de buik draait. Dat trek ik niet lang.
Dat kun je dan mooi afwisselen met Djeez.

Tja, wij zijn nogniet zover, maar ik geloof als ik het zo lees hier en daar dat er niet heel veel oplossingen zijn, zeker niet DE tip. Het blijven kinderen, natuurlijk...
  zondag 16 augustus 2009 @ 14:10:07 #184
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_71921517
.... en kinderen doen precies zoals je het niet verwacht (om even de zin van miss af te maken )

Hier is het de afgelopen twee dagen echt beter gegaan! Heel erg fijn. Ze huilen lang niet meer zo veel en zo erg. Het lijkt er toch op dat het afgekoelde gekookte water voor de fles zijn werk doet, of het is toeval natuurlijk.. Wij zijn er in ieder geval heel blij mee

We gaan in sept toch maar lekker een weekje weg. Lekker er even tussenuit en slapen kan daar ook, gewoon in de kinderwagenbak (dat zijn ze ook wel gewend). Donderdag naar het cb voor de eerste prikken, ben benieuwd hoe ze dan zijn...

Zonet terugkomkoffieochtend gehad van 'samen bevallen'. Superleuk om alle babietjes te zien zeg! En dan kom je er ook wel achter dat het lang niet overal rozengeur en maneschijn en roze wolken is... De mannen liggen nu heerlijk in de box bij te komen van een heerlijke fles en gaan strakjes (hopelijk ) lekker naar bed.

Dat omrollen naar de buik en dan in huilen uitbarsten lijkt me ook echt lastig zeg. Eigenlijk zo stom dat ze wel omrollen, maar dat niet leuk vinden he? Misschien kan je het slaapzakje aan de onderkant een beetje bij het matrasje instoppen? Of heb je dat al geprobeerd Ingrid?
pi_71922141
Mijn moeder legde ons vroeger op de rug in de slaapzak en dan de slaapzak met een sjorband door de armgaten onder de bodem van het ledikante door vast. Dus kind niet vastbinden, maar de slaapzak

Alleen nu mag dat niet meer geloof ik
pi_71923440
Elin heeft dat ook een tijd gehad.. omdraaien in haar slaap en dan brullen omdat ze er zelf van schrok.. nu heb ik de onderkant van de slaapzak onder de onderkant van haar matras gevouwen. eerst was ze boos omdat ze niet op haar zij kon gaan liggen.. nu gaat het prima
pi_71923564
Fijn Innepin, Nijna en Miss-sly, dat het zo goed gaat met de bv en jullie kindjes.

Beterschap voor Seb, Estrys.

Ingrid helpt het misschien als je een opgerolde deken/ knuffel of iets naast je kind in bed neerlegt, zodat die niet kan omrollen?

Wij hebben vandaag een kinderstoel gekocht, die meegroiet. Bedenk me alleen ineens, dat wij het plastic zitkussen/ zitverkleiner niet hebben gekocht.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_71927399
Dank jullie voor de tips!
Vandaag ging het trouwens wonderbaarlijk goed tot nu toe, hij was echt heel wakker uit zichzelf en ik heb juist liggen slapen een paar uur Nu maar hopen dat hij daardoor vannacht wat langer wil slapen
  zondag 16 augustus 2009 @ 20:50:23 #189
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_71931191
Succes Chan vannacht!

We hadden vandaag een feestje, mijn opa wordt vrijdag 85 en dat vierde hij vandaag. Maarten heeft vandaag zijn achterneefje van 3 dagen jonger leren kennen. Wonderbaarlijk hoe die jongens precies hetzelfde kunnen en doen... allebei nog niet zitten uit zichzelf, allebei ondeugend, allebei hetzelfde schema qua eten en drinken... Ze hebben samen in de tent (soort slaaptentje die mijn nicht mee had) liggen spelen, elkaar de ogen bijna uitgeprikt, elkaar bij de neus vast gepakt, over elkaar heen gerolt (alleen Maarten is dus iets onder gemiddeld klein en V. is bovengemiddeld groot (bijna bij het bovenste lijntje) dus als je die 2 bij elkaar ziet, is Maarten echt een ukkepukkie... Maar ze vinden elkaar erg leuk en voor de toekomst beloofd het nog wat Het zijn partners in crime...
pi_71931397
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 13:31 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

Hij slaapt wel goed, alleen het duurt soms wel even voor hij in slaap is. Het is een buikslaper. In het begin snapte hij niet wat hij dan het beste met zijn hoofd kon doen. Maar nu begrijpt hij dat hij zijn gezicht opzij moet leggen. Overigens ligt hij altijd in een slaapzak want lakentjes was al heel snel geen doen meer. Niet dat het ook maar iets helpt bij het draaien. Hij kan alles met die slaapzak hoor, draaien, gaan zitten, tijgeren. Ik denk dat zodra hij kan lopen hij nog een keer de trap af komt gelopen met dat ding

Dat mag inderdaad niet meer Freecell
pi_71931527
ze stond net in de box en gisteren bij de griek ook al tegen een kist aan ik heb alleen steeds gemist hoe
pi_71932202
quote:
Op zondag 16 augustus 2009 15:10 schreef Tinuviel het volgende:
Ingrid helpt het misschien als je een opgerolde deken/ knuffel of iets naast je kind in bed neerlegt, zodat die niet kan omrollen?
Dat is wel een idee. Van de week eens uittesten.

Miss_sly als het niet wil zal t wel moeten natuurlijk. Dat snap ik heus wel.

Voor nu slaapt hij met inbakeren op de rug, dan mag het nog heb ik gevraagd. Overdag verder oefenen dus met slaapzakje aan.
Vanmiddag bij Simmu sliep hij ingebakerd in een badcape in een vreemd bedje dus. Toen ik kwam was hij losgewoeld, maar lag er rustig bij.
pi_71932571
Chan bij ons hielp een vanaf het begin af aan ingevoerde slaapritueeltje ook heel goed. Ook al is het kind nog zo klein, gewoon met klein lampje voeden enzo. Volgens mij stond mijn zoons rithme ook precies tegenover het mijne in de buik, want telkens als ik naar bed ging was het bewegen als de gek. Hoop dat zo'n soort slaapritueeltje helpt. Succes vanacht in ieder geval.

Mikoxx fijn dat het al beter gaat met de tweeling en zij minder last hebben van krampjes.

Hoera Elin staat
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_71933625
voor Elin! Wat knap! Das best al heel snel dan toch?
pi_71933935
Ik weet het eigenlijk niet.. Igraines dochter stond ook al met 7.5 mnd en ik geloof Leander ook al?
Op internet zag ik dat veel baby's rond 8 mnd beginnen met optrekken/kruipen e.d dus Elin is aan de vlotte kant.
Hier daarentegen nog geen spoor van tandjes..die bult waar een wit puntje al uitstak is vertrokken gek
pi_71937386
Elin is wel aan de vlotte kant idd hoor, mijn jongste stond inderdaad ook al met 7,5 maand. Nu is ze 8,5 maand en staat ze het liefst de hele dag door, en loopt ze langs de tafel en alles. Maar vergeleken bij mijn oudste dochter was ze ook echt heel snel. Die ging pas staan toen ze een maand of negen was geloof ik. En het gekke is, dat ik voor de oudste veel meer tijd had en die dus ook veel meer stimuleerde. Het maakt dus weinig uit blijkbaar.

Tandjes kreeg die ook pas toen ze al bijna een jaar was. De jongste heeft er nu twee, sinds een week of twee. Ach joh, uiteindelijk doen ze toch wel alles hoor.

[ Bericht 0% gewijzigd door Igraine op 17-08-2009 09:08:48 ]
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_71939807
Ik vind het er wel erg raar uit zien..alsof er niets van klopt..zo op die kromme pootjes staan (ze staat wel op haar tenen dus haar voeten krijgt ze niet plat )
Ik stimuleer haar eigenlijk niet wat dat betreft..met zitten heb ik dat wel gedaan en at kan ze ook prima..ze gaat alleen nog niet zelf zitten, kruipen wel, vanuit zit en lig
Maar pff het gaat wel erg snel allemaal hoor..van mij mag ze wel wat rustiger aan doen.
pi_71941166
Leander inderdaad ook met 7.5 maand, maar dat is wel vlot hoor
Ze vroegen afgelopen keer bij het CB nog of hij zich goed kon optrekken (toen trok hij zich op, liet het tafeltje los en hobbelde het kamertje door )

Dus hoppa voor Elin

En in één jaar van bolletje:

tot bengel:

Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 17 augustus 2009 @ 07:59:15 #199
147316 crew  DJMO
#trut
pi_71941184
gefeliciteerd freecell met L

pi_71941201
Leander 1 jaar! Gefeliciteerd!
pi_71941500
Leander gefeliciteerd!
pi_71941501
Hieperdepiep hoeraaaa Leander
  maandag 17 augustus 2009 @ 09:05:07 #203
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_71941723
Gefeliciteerd Leander
pi_71941749
fijn joh verkouden baby's
  maandag 17 augustus 2009 @ 09:10:01 #205
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_71941797
Leander gefeliciteerd!

En Elin kan staan! Noah was daar ook zo vlot mee. Met 8 maanden liep die ook langs de tafelrand enzow. Iedereen dacht dat ie dan dus vast ook heel snel los zou lopen. Maar dat deed ie 'pas' met 13 maanden eventjes en toen stopte ie er weer een maand mee Dus dat zegt ook allemaal niks
©Dumbo
pi_71942014
@Kleurdoos: Onze man stond ook met 7, 5 maand, vond het consultatiebureau erg vlot. Dus Elin is een snelle. En wat betreft die tanden, waarschijnlijk heeft Elin het te druk met andere dingen ofzo. Superstoer dat ze staat in elk geval !

@Freecell: Heeel erg gefelciteerd met Leander, wat een schattige babyfoto's!

@Estrys: Hoe is met Seb?
pi_71942047
Wauw Elin!

Merel gaat nu echt wat kruipen, het is 'kruip-val-kruip-lig-kruip'. MAar wel schattig
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_71942057
En Freecell van harte gefeliciteerd met Leander! Wow, alweer 1
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_71942243
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 09:22 schreef bodpa09 het volgende:

@Estrys: Hoe is met Seb?
Hij slaapt Hij heeft alles bij elkaar denk ik al een uur gehuild sinds hij wakker werd om 7:30. Zijn neusje zit verstopt, heb al neusspray gebruikt maar dat lukt me heel slecht om dat in mijn eentje in zijn neus te krijgen. 1 neusgat gaat nog wel maar dan gaat hij protesteren. Hij wilde wel even in de box spelen maar toen viel hij en was het brullen en niet meer stil te krijgen. Dus naar bed, daar nog een minuut of tien gehuild en gesnikt maar nu is hij stil.
  Moderator maandag 17 augustus 2009 @ 09:36:35 #210
5428 crew  miss_sly
pi_71942265
Freecell gefeliciteerd met Leander

Kleurdoos, wow, Elin staat

En Merel begint te kruipen

Leuk, die zich ontwikkelende kindjes
pi_71942872
Elin staat
Leander hier ook nog even een hiep hiep hoera
En een kruipende Merel
Gaat goed hier!!!!
oh lees net dat Seb snotterig is, arm ventje lekker slapen, daar knap je heus van op
pi_71943174
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 10:10 schreef LovelyLady het volgende:
Elin staat
Leander hier ook nog even een hiep hiep hoera
En een kruipende Merel
Gaat goed hier!!!!
oh lees net dat Seb snotterig is, arm ventje lekker slapen, daar knap je heus van op
En knapt hij er niet van op, dan mama wel.

Wij zijn zaterdag en gisteren naar de kermis geweest en het was leuk! Seb heeft zijn ogen uitgekeken. Echt hij vond het geweldig. De muziek, het bewegen, de mensen
pi_71943376
Zo is dat Estrys (ik heb ook ff pauze)
pi_71944465
Gefeliciteerd Leander
pi_71944965
Leander gefeliciteerd!
  maandag 17 augustus 2009 @ 12:47:53 #216
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_71946969
Pff wat er nu weer met Hannah is...

Ze is dus paar dagen ziekig geweest. Veel spugen, verder nergens last van. Behalve zaterdag, toen was ze toch wel wat eh minder actief. Als ze op d'r buik rolde legde ze d'r hoofd plat bijv, wat ze normaal echt zelden doet. Autorijden heeft ze een hekel aan, op vakantie heeft ze heel België bij elkaar gegild Sinds d'r geboorte zo ongeveer gaat ze eigenlijk altijd huilen bij mijn moeder op schoot. Maar zaterdag heeft ze geen kik gegeven in de auto, ondanks file en een brug die open stond En ze heeft de hele dag bij mijn moeder op schoot gezeten zonder te huilen Mijn moeder was dolgelukkig

Anyway, gisteravond en vandaag heeft ze een soort inhaaldag, heeeeeeeeeel veel drinken, vannacht ook trouwens. En het naar bed gaan is steeds zo'n drama... Normaal moet ze ook wel wat mopperen/huilen voor ze in slaapt valt maar nu huilt ze echt heel hard. En net als ik d'r eruit wil halen slaapt ze Hoop dat het van tijdelijke aard is....
©Dumbo
pi_71946998
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 12:47 schreef texelonia het volgende:
Pff wat er nu weer met Hannah is...
4 1/2 maanden sprongetje
pi_71947145
Wat is Leander al groot geworden!
Gefeliciteerd Tara en Freecell met jullie uk
  maandag 17 augustus 2009 @ 13:37:41 #219
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_71948500
Dat bolletje L
Gefeliciteerd hoor!
pi_71948846
Leander gefeliciteerd!
pi_71948998
Gefeliciteerd Leander! Wat een lief bolletje baby zeg, en nu zo´n stoere dreumes al!
  maandag 17 augustus 2009 @ 15:53:13 #222
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_71952323
Wat een groot verschil zeg! Gefeliciteerd Leander! Heb je veel leuke kadootjes gekregen?
pi_71955726
Gefeliciteerd Leander en Freecell & TARA! Dat bolletje mens is zo aandoenlijk
pi_71957806
Gefeliciteerd met je 1e verjaardag Leander!
Freecell, veel plezier in het volgende topic en over een aantal maanden ben je hier weer terug!

Vicky wat knap van je dat je Tess hebt laten opnemen en dat het nu beter gaat en ze weer thuis is!
Hadden ze in het ziekenhuis een ander ritme welke jij nu ook thuis volgt, of hoe moet ik het zien?

Kleurdoos wat is Elin snel zeg, wauw! Zo ligt ze een onbeweeglijk babietje te zijn en zo staat ze alweer!
Wat is er met je andere nickname gebeurd, volgens mij heb ik iets gemist?

_Ingrid_ over dat op de buik liggen van Tyler, ik had begrepen dat hij nog niet terug kan rollen naar zijn rug, maar kan hij wel goed zijn hoofd ophouden? En hoe ligt hij dan als hij op z'n buik ligt, ik neem aan met zijn gezicht naar opzij en niet naar beneden? Lianne kan ook nog niet terugrollen en ligt wel eens op haar buik, als ik haar op haar rug draai wordt ze wakker, dus ik laat het meestal maar voor wat het is (natuurlijk hou ik het wel in de gaten).

Texelonia is het allemaal alweer oké met Hannah? Ik vind het altijd zo zielig die kleine zieke kindjes, konden ze maar gewoon vertellen wat eraan mankeerde!

Mikoxx wat goed dat het weer lekker gaat met je mannen! Heb je dé lachfoto al gemaakt (en wil je die delen?)
Het lijkt mij zo lastig om 2 kleine babietjes een beetje in hetzelfde schema wakker te laten zijn/te slapen, hoe regel je zoiets of regelt dat zichzelf?

Zelf doe ik trouwens weer een poging om wat actief te gaan meeposten.
De afgelopen tijd was ik op vakantie, en de laatste 1,5 maand zat ik op een boot met een brakke internetverbinding. Nu ben ik weer thuis, dus het moet haast wel lukken zou ik zo zeggen!

Met Lianne gaat het goed, donderdag is ze 26 weken en dan wil ik gaan beginnen met bijvoeden volgens de Rapley-methode. Donderdag is ook de dag dat we naar het CB moeten, benieuwd wat ze daar zeggen.
Ik zit een beetje in over het slapen van haar. Ik krijg het maar niet voormekaar om haar eerder dan 23.00 uur te laten slapen (wel overdag een paar uurtjes) en sowieso zelf inslapen lukt ook niet. Misschien moet ik wel nóg meer regelmaat aanbrengen en haar toch maar structureel in bed leggen bij de eerste slaapsignalen, maar dan raakt ze ontzettend over haar toeren en dan duurt het alleen maar langer voordat ze slaapt.
Nu valt ze wel eens in slaap aan de borst, maar als ik haar dan wegleg wordt ze weer wakker. Iemand tips?

Nu ze zelf zo'n beetje kan zitten (ze gaat niet zelf zitten maar als ik haar neerzet valt ze niet meer om), denk ik erover een fietszitje aan te schaffen en te gaan fietsen. Ben ik hiermee te vroeg? Als ik ga fietsen gaat het om stukjes van maximaal een kwartier, dat moet al bijna wel kunnen toch?
pi_71958096
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 19:14 schreef Zweefvliegje het volgende:
Gefeliciteerd met je 1e verjaardag Leander!
Freecell, veel plezier in het volgende topic en over een aantal maanden ben je hier weer terug!

Vicky wat knap van je dat je Tess hebt laten opnemen en dat het nu beter gaat en ze weer thuis is!
Hadden ze in het ziekenhuis een ander ritme welke jij nu ook thuis volgt, of hoe moet ik het zien?

Kleurdoos wat is Elin snel zeg, wauw! Zo ligt ze een onbeweeglijk babietje te zijn en zo staat ze alweer!
Wat is er met je andere nickname gebeurd, volgens mij heb ik iets gemist?

_Ingrid_ over dat op de buik liggen van Tyler, ik had begrepen dat hij nog niet terug kan rollen naar zijn rug, maar kan hij wel goed zijn hoofd ophouden? En hoe ligt hij dan als hij op z'n buik ligt, ik neem aan met zijn gezicht naar opzij en niet naar beneden? Lianne kan ook nog niet terugrollen en ligt wel eens op haar buik, als ik haar op haar rug draai wordt ze wakker, dus ik laat het meestal maar voor wat het is (natuurlijk hou ik het wel in de gaten).

Texelonia is het allemaal alweer oké met Hannah? Ik vind het altijd zo zielig die kleine zieke kindjes, konden ze maar gewoon vertellen wat eraan mankeerde!

Mikoxx wat goed dat het weer lekker gaat met je mannen! Heb je dé lachfoto al gemaakt (en wil je die delen?)
Het lijkt mij zo lastig om 2 kleine babietjes een beetje in hetzelfde schema wakker te laten zijn/te slapen, hoe regel je zoiets of regelt dat zichzelf?

De afgelopen tijd was ik op vakantie, en de laatste 1,5 maand zat ik op een boot met een brakke internetverbinding. Nu ben ik weer thuis, dus het moet haast wel lukken zou ik zo zeggen!

Met Lianne gaat het goed, donderdag is ze 26 weken en dan wil ik gaan beginnen met bijvoeden volgens de Rapley-methode. Donderdag is ook de dag dat we naar het CB moeten, benieuwd wat ze daar zeggen.
Ik zit een beetje in over het slapen van haar. Ik krijg het maar niet voormekaar om haar eerder dan 23.00 uur te laten slapen (wel overdag een paar uurtjes) en sowieso zelf inslapen lukt ook niet. Misschien moet ik wel nóg meer regelmaat aanbrengen en haar toch maar structureel in bed leggen bij de eerste slaapsignalen, maar dan raakt ze ontzettend over haar toeren en dan duurt het alleen maar langer voordat ze slaapt.
Nu valt ze wel eens in slaap aan de borst, maar als ik haar dan wegleg wordt ze weer wakker. Iemand tips?

Nu ze zelf zo'n beetje kan zitten (ze gaat niet zelf zitten maar als ik haar neerzet valt ze niet meer om), denk ik erover een fietszitje aan te schaffen en te gaan fietsen. Ben ik hiermee te vroeg? Als ik ga fietsen gaat het om stukjes van maximaal een kwartier, dat moet al bijna wel kunnen toch?
Hier ook een moeilijke inslaper..ze wilde maar niet slapen en als ze eenmaal sliep na het drinken aan de borst dan werd ze wel weer wakker van t in bed leggen.
Nu heb ik haar sinds een week in de wipper in de woonkamer waar ik haar na t badje om 20:00 inleg en dan een minuut of 5 wip..dan valt ze als een blok in slaap en dan til ik haar naar bed En dat gaat uitstekend! Ik weet dat ze in haar eigen bed in slaap hoort te vallen maar dat was alleen maar drama waardoor ze uiteindelijk niet voor 00:00 sliep.
Nu is ze helemaal tevreden. Volgende week zet ik de wipper op de slaapkamer en zorg ik dat ze daar in slaap valt..en zo steeds een stapje verder tot ze het bed eindelijk kan waarderen
  maandag 17 augustus 2009 @ 20:39:39 #226
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_71960929
Hieperdepiep hoera voor Leander! Van een klein frummeltje tot een stoere bink! Hebben jullie een leuke dag gehad?

Texelonia, wat fijn voor je moeder dat ze niet gehuild heeft bij haar!

Wat goed van Elin zeg nu al staan!

Ingrid, hoe is het met de blauwe plek bij Tyler?

Hoop dat Seb snel opknapt Estrys! Neusspray is hier ook altijd feest.

Zeg ik hier van de week nog dat ze zo slecht poept heeft ze nu al 2 dagen 6 poepluiers per dag. ZIe nog niets van nieuwe tandjes verder. Omrollen in bed doet ze al een tijdje en heb het op een gegeven moment laten gaan. Als ze sterk genoeg zijn kunnen ze hun hoofdje toch opzij draaien? Nu rolt ze ook gewoon door dus dan is het minder eng misschien. Ze slaapt ook niet meer met lakentjes dat vond ik wel eng sinds ze heel haar bed doorgaat.
pi_71961059
Gefeliciteerd Leander!!!
  maandag 17 augustus 2009 @ 20:53:28 #228
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_71961391
Leander gefeliciteerd!
pi_71961545
Gefeliciteerd Freecell en Tara met Leander!!
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_71962283
@Zweefvliegje, hij kon eerst van buik naar rug. Nu dus heel goed en snel van rug naar buik, maar is vergeten dat hij wel weer terug kan. Als hij ligt op zijn buik, doet hij zijn koppie wel goed opzij en niet naar beneden. Maar hij heeft niet echt door dat hij zo kan blijven liggen geloof ik.
Voor nu oefen ik overdag zonder inbakeren en 's nachts wel ingebakerd. Dat mag nog omdat hij in zak niet rolt.

Tandje is nog steeds blauw, iets minder dik. Maar nu is er ineens een ander tandje aan het doorkomen , met bloed erbij. Die zit volgens mij niet in het midden, maar 1 ernaast.
Mag niet goed kijken natuurlijk. Doet zeer! Heel zielig, vanavond geen laatste fles gehad. Lukte echt niet, zelf niet met dentinox erop. Was behoorlijk overstuur. Heeft paracetamol gehad en slaapt denk ik nu. Merk wel of hij vannacht komt.
pi_71963096
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 20:39 schreef Grasjes het volgende:
Zeg ik hier van de week nog dat ze zo slecht poept heeft ze nu al 2 dagen 6 poepluiers per dag.
Grasjes die pruimentip was echt goud waard, heeft hier ook een aantal poepluiers opgeleverd en het mooie neveneffect, dat Jair pruimen superlekker vindt. Vandaag bijna 3 stuks op. Dan is het geen wonder van de poepluiers.

Gefeliciteerd Freecell en Leander

Merel kruipt

Elin staat (had ik al een keer gepost volgens mij

Beterschap voor Hannah en Seb!
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_71965271
Dank jullie wel allemaal
Hier was het vandaag geweldig en vermoeiend
En hoewel ik jullie nu ga verlaten, over een half jaartje ben ik weer terug, dus ik zal nog wel veel van jullie zien hier En ik lurk natuurlijk ook nog.
pi_71965473
Van harte gefeliciteerd met Leander! Wat een super lief hoopje mens zeg En wat is hij groot geworden al!
Tot over een half jaartje
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 08:15:18 #234
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_71971581
Leander! Proficiat kerel

En een dikke voor Elin! Wat goed van haar

Joep gaat vannacht proberen om helemaal alleen op zijn eigen kamer te slapen. Niet meer naast mama in de wieg.
pi_71971599
Spannend seilram!! Hier gaat het super goed!! Tess slaapt al bijna een week in haar eigen kamertje, in het grote ledikant... De wieg staat er een beetje zielig bij...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_71971775
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 08:17 schreef Vicky het volgende:
Spannend seilram!! Hier gaat het super goed!! Tess slaapt al bijna een week in haar eigen kamertje, in het grote ledikant... De wieg staat er een beetje zielig bij...
En lijkt Tess ook zo'n heel klein hoopje mens in dat hele grote bed?
pi_71971797
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 08:33 schreef freecell het volgende:

[..]

En lijkt Tess ook zo'n heel klein hoopje mens in dat hele grote bed?
Ja
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 08:37:15 #238
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_71971823
Spannend seilram!
Vicky wat heerlijk dat het zo goed gaat!

Hannah heeft vanochtend de laatste paar uur non stop bij mij liggen drinken Vermoeiend....
©Dumbo
pi_71971857
Merk wel dat Tess heel erg aan een vast schema hangt hoor.. Zodra we daar iets van afwijken isset mis.
Gister naar het zh geweest voor cursusje babymassage en naar het ziekenhuis had ze niet geslapen, terug naar huis wel maar was ze ook snel weer wakker. Tussen 2 en 6 heeft ze 20 minuten geslapen denk ik. Gistermiddag dus ellende.
Na de fels van 18.00 heeft ze ff gezeten en gespeeld maar toen werd ze jengelig. Om 18.30 lag ze in bed maar kon de slaap nog neit vatten, beetje piepen enzo maar uiteindelijk toch in slaap gevallen. Om 21.45 haar wakker gemaakt voor een fles. 22.00 uur een fles en om 22.20 lag ze weer in bed... ze zat tegen M's benen aan en viel steeds in slaap. Om 6.00 uur was ze wakker, flesje gegeven en om 6.45 lag ze weer in bed waar ze nu nog steeds ligt
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_71972273
Nou, ritme aanhouden dan maar vanaf nu Vicky Das wel een tijdje lastig, maar op den duur wordt het wel minder (of niet, maar dan heb je iig minder slaapjes )
Hier vreg ik wel eens eventjes oppas omdat ik echt ergens heen moest waar hij best mee heen kon, maar dan moest hij eigenlijk slapen, misschien idee?
pi_71972341
ja dat is wel een optie maar dat luk thelas nit altijd.. werkende ouders en zusje enzo...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_71972373
Vicky, wat fijn dat het ritme wel werkt! Wel wat minder handig als je even weg moet, maar gelukkig pakt ze het dan toch wel weer op.

Seilram hoe is het gegaan vannacht?

Gister huisbezoek CB gehad en die dame vertelde dat we Iris gewoon konden laten slapen 's nachts en ze zichzelf wel zou melden. Maar ik denk dat ons dametje denkt dat de nacht al om 19.00u begint. We hebben geprobeerd haar om 23.00u wakker te maken, wat uiteindelijk redelijk lukte, in de hoop dat ze dan een lange ruk zou maken. Maar ze melde zich netjes 4 uur later weer, kleine grapjas.
Misschien vanavond dan toch maar laten slapen als het weer zo is...
Ik verwacht haar zo weer, *lol ik schrijf dit en er klinkt een "weeeeeh" van boven*, ze leest mee
pi_71972528

zo wordt mevrouwtje wakker Hoe bedoel je vrolijk
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_71974939
Vandaag is het een jaar geleden dat we de 20 weken echo hadden Even een emo momentje hoor

In een jaar gingen we van dit:

naar dit:
pi_71975026
Ach, wat een leuke foto's, Vicky en Estrys.

Wat gaat het toch snel he.
pi_71975073
Hij lijkt echt heel lang is dat ook zo?

mijn 20wekenecho was op 5 augustus
pi_71975119
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 09:29 schreef Vicky het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
zo wordt mevrouwtje wakker Hoe bedoel je vrolijk
Ghe, blijhoofd
pi_71975156
Seb is 70,2 cm. Volgens mij ging hij precies over het middenlijntje in het groeiboekje. Hij weegt 7,6 kilo.

Vandaag een jaar inderdaad. Ik heb de datum er net afgeknipt want daar stond mijn naam op maar het was 18-08-08
pi_71975512
Ik moet de 24e de vorige keer woog ze al ongeveer 7700 dus ben benieuwd wat dikkie nu weegt
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 12:49:07 #250
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_71977001
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 19:14 schreef Zweefvliegje het volgende:

Ik maak ze altijd allebei wakker als er eentje wakker is. Ze komen nu overdag zo ongeveer om de vier uur. We hebben ze vanaf het begin altijd tegelijk gevoed en dat gaat eigenlijk goed. Het is ook niet te doen om ze allebei op verzoek te voeden, dan ben je de hele dag met niks anders bezig (dat heb ik ook ondervonden ) Het gaat nu idd weer iets beter, gelukkig. Slapen overdag gaat nog steeds niet helemaal zoals ik graag zou willen maar t is iig niet meer zo'n huilconcert en dat scheelt enorm!

Wat is de rapley methode? Onze jongens liggen sinds vorige week ook overdag boven in het bedje (gordijnen wel open). Ik merkte dat ze beneden steeds heel onrustig sliepen. Verder volgen we hetzelfde ritueeltje als we 's avonds doen. Dus: kleertjes uit en in de puckababy, liedje en dan: weltrusten. Soms willen ze nog wel een speentje, en dan slapen. Maar: wat ik zeg: het werkt lang niet iedere dag zo hoor. Ze zijn overdag echt veel onrustiger dan 's nachts (en daar zijn we natuurlijk wel weer blij mee!). Vannacht hebben ze van 23u tot 7u geslapen! Was lang geleden, een nacht van 8 uurtjes slaap.

Hoe gaat t bij jullie Vicky?
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 12:52:46 #251
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_71977097
Och Vicky, lees net je post en zie je foto's! Wat heeeeerlijk
pi_71978295
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 12:49 schreef mikoxx het volgende:

[..]

Ik maak ze altijd allebei wakker als er eentje wakker is. Ze komen nu overdag zo ongeveer om de vier uur. We hebben ze vanaf het begin altijd tegelijk gevoed en dat gaat eigenlijk goed. Het is ook niet te doen om ze allebei op verzoek te voeden, dan ben je de hele dag met niks anders bezig (dat heb ik ook ondervonden ) Het gaat nu idd weer iets beter, gelukkig. Slapen overdag gaat nog steeds niet helemaal zoals ik graag zou willen maar t is iig niet meer zo'n huilconcert en dat scheelt enorm!

Wat is de rapley methode? (knip)
De Rapley-methode is je baby in plaats van gepureerd eten gewoon stukken te laten eten en hem daarin zelf te laten bepalen wanneer hij er klaar voor is, dus niet stukjes eten naar binnen schuiven maar hem zelf laten pakken en het in de mond te stoppen. Een lekkere kliederboel dus
Het is goed voor onder andere de spraakontwikkeling, doordat de baby moet kauwen om het eten weg te krijgen.

Zie hier voor meer informatie: http://www.kindjeopkomst.nl/html/baby/rapley_001.htm

Het kan zijn dat ik het niet helemaal goed heb uitgelegd, als er iets niet klopt dan hoor ik dat graag van anderen!
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 14:35:34 #253
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_71979770
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 09:21 schreef Nijna het volgende:
Gister huisbezoek CB gehad en die dame vertelde dat we Iris gewoon konden laten slapen 's nachts en ze zichzelf wel zou melden. Maar ik denk dat ons dametje denkt dat de nacht al om 19.00u begint. We hebben geprobeerd haar om 23.00u wakker te maken, wat uiteindelijk redelijk lukte, in de hoop dat ze dan een lange ruk zou maken. Maar ze melde zich netjes 4 uur later weer, kleine grapjas.
Misschien vanavond dan toch maar laten slapen als het weer zo is...
Ik verwacht haar zo weer, *lol ik schrijf dit en er klinkt een "weeeeeh" van boven*, ze leest mee
Hier mogen we Roy ook laten slapen snachts, alleen dat werkt ook nog niet
maar vaak ook omdat meneer graag vanaf een uur of 22, heel graag bij mij drinkt, wat doorgaat tot uurtje of 01.00 uur.
aardig vermoeiend.
daarna slaapt hij tot uurtje of 5, en dan weer netjes rond de 3 uur ertussen.

hopelijk wilt Iris nu wel slapen vannacht
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_71985302
Oh wat een vrolijke foto's zie ik voorbij komen!

Vraagjes aan de ervaringsdeskundigen: Willow spuugt de laatste twee dagen best veel van de bv weer uit... waarom waarom en wat doe ik er aan? Het is zielig (en onhandig, want dan wil ze een uur later weer drinken..)
En in haar naveltje zit opgedroogd bloed, herkent iemand dat? Hoe maak ik dat schoon?

Alvast bedankt
tweede dag alleen hier en ze is verdorie weer niet stil te krijgen ik weet het niet meer
pi_71985335
Schoonmaken kan met een gaasje met afgekoeld gekookt water.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_71986108
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 17:56 schreef innepin het volgende:

Vraagjes aan de ervaringsdeskundigen: Willow spuugt de laatste twee dagen best veel van de bv weer uit... waarom waarom en wat doe ik er aan? Het is zielig (en onhandig, want dan wil ze een uur later weer drinken..)
En in haar naveltje zit opgedroogd bloed, herkent iemand dat? Hoe maak ik dat schoon?

Alvast bedankt
tweede dag alleen hier en ze is verdorie weer niet stil te krijgen ik weet het niet meer
Had je geen flesje alcohol in je kraampakket? daar kan je het naveltje ook mee schoonmaken.
Draagdoek kan ook goed helpen tegen het spugen omdat ze rechtop gehouden wordt (en je had toch al een draagdoekafspraak met Fuente )

Sneu dat ze zo moet huilen.. wil ze wel slapen?
pi_71986473
Met alcohol mag volgens mij niet hoor, dat zei de kraamhulp hier tenminste. Wij deden het ook met een watje met afgekoeld gekookt water.

En een draagdoek helpt niet alleen tegen het spugen, maar ook tegen het huilen. Graeme is tenminste (bijna) altijd gelijk stil als ik hem in de draagdoek doe. En ik ben ook heel onhandig hoor, maar draagdoek knopen is echt makkelijker dan je denkt! Zelfs mij lukte het de eerste keer. Ok, ik had hem niet hoog genoeg en niet strak genoeg, maar het was alsnog gelijk fijn
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 18:55:29 #258
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_71986612
Onze kraamhulp zei dat opgedroogd bloed vanzelf wel weggaat, doordat ze ook in bad enzo gaan. Niet te veel aan doen zei ze. Wij hebben de 'draagdoel' van lodger en dat gaat hier ook goed! Ze vinden het sowieso fijn om lekker dicht tegen je aan te liggen. al vind ik het nog steeds jammer dat er geen draagdoek bestaat waar 2 kindjes in passen
pi_71987060
Een paar dagen weggeweest, maar ik wil L. nog van harte feliciteren met zijn eerste verjaardag!
Veel plezier bij de dreumessen en Freecell tot over een halfjaar!

Vicky wat een heerlijk ochtendhumeurtje een mooi begin van de dag!

Seb
pi_71987220
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 18:49 schreef tessie het volgende:
Met alcohol mag volgens mij niet hoor, dat zei de kraamhulp hier tenminste. Wij deden het ook met een watje met afgekoeld gekookt water.

En een draagdoek helpt niet alleen tegen het spugen, maar ook tegen het huilen. Graeme is tenminste (bijna) altijd gelijk stil als ik hem in de draagdoek doe. En ik ben ook heel onhandig hoor, maar draagdoek knopen is echt makkelijker dan je denkt! Zelfs mij lukte het de eerste keer. Ok, ik had hem niet hoog genoeg en niet strak genoeg, maar het was alsnog gelijk fijn
ik moest t op een watje doen en opplakken, zelfs na het aanstippen navelbreukje)
pi_71987497
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 18:55 schreef mikoxx het volgende:
Al vind ik het nog steeds jammer dat er geen draagdoek bestaat waar 2 kindjes in passen
In een lange geweven doek kan je 2 kindjes dragen Op verschillende manieren zelfs!
pi_71987546

(Zie HIER voor de How To! punt 6 )

Of één voor één achter

Filpje:
pi_71987594
uhuh

1 op je buik en 1 op de rug
en je kan ze ook naast elkaar in de doek doen
pi_71987673
tsk stomme freecell
pi_71988800
Hier werd ook gezegd dat we het naveltje gewoon schoon moeten maken met een gaasje en afgekoeld gekookt water. Bij Finn komt er trouwens nog steeds vocht uit zijn naveltje, volgens het cb komt dat doordat er wat wild vlees in zit en dat moet worden aangestipt. Maar goed zij zeggen steeds de afspraak af, dus ik hoop dat het donderdag nou eens door gaat want dan is hij al 6 weken en zijn we nog steeds niet voor controle op het cb geweest.

Finn heeft vandaag denk ik een regeldag (kan dat met bijna 6 weken?) Hij is de hele dag al aan het huilen en wil alleen maar hij mij aan de borst hangen, gelukkig heeft hij het vandaag en hopelijk niet morgen want ik vind het vandaag al zo warm en vermoeiend!

Innepin misschien kan je proberen om haar tijdens de voeding als ze even loslaat te laten boeren? Dat helpt hier meestal wel.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 20:35:42 #266
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_71989930
Wat ziet dat er ontzettend lief uit, 2 kindjes in de draagdoek!

Tinuviel, fijn dat de pruimen geholpen hebben!

Vicky, wat ziet Tess er heerlijk blij uit!

Isis heeft vandaag voor het eerst pasta gegeten en ze vond het heerlijk Je hoorde haar helemaal mmm doen. Hele stukken gingen er zo in. Ik dacht dat ze er een stukje af zou sabbelen, maar nee hoor dat past prima
pi_71989948
Leuk samen in de doek

Mijn moeder had een dagboek bij gehouden van mijn eerste weken en dat las ik gister. Wat is er veel veranderd in die 34 jaar!
1ste aanlegpoging pas na anderhalve dag, dat was ook de eerste keer dat ze me weer zag sinds de bevalling. Ondertussen kreeg ik flesjes glucosespul.
En als ik 's nachts huilde werd ik niet naar haar gebracht maar gaf de verpleegster me zo'n flesje.

Ik lag achter glas, was verder wel in orde, maar mijn vader mocht daar niet achter. Alleen tijdens bezoekuren kon hij mij aanraken als mijn moeder het voeden vertraagd had.
Ik was ook alleen tijdens strikte voedingstijden (5x per dag) bij mijn moeder.

En na 4 weken kreeg ik al banaan en sinaasappel.

Nu snap ik waarom mijn moeder zegt dat haar eerste bevalling/kraamtijd het naarste was en waarom ze me geen advies geeft onder het motto dat alles nu anders is.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 18 augustus 2009 @ 20:51:40 #268
147316 crew  DJMO
#trut
pi_71990439
dat klinkt gewoonweg als een nachtmerrie oeke *ril*

innepin

wat ziet ze er toch heerlijk gelukkig uit vicky

dinsdag 18 augustus 2009 @ 20:51:45 #269
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_71990443
Oeke, wat leuk om te lezen van je eigen babytijd! Gelukkig is het nu anders he. En de sinaasappel kreeg ik ook al met een week of 6
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 20:53:58 #270
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_71990515
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 19:25 schreef freecell het volgende:

OMG ik wil ook een tweeling!
©Dumbo
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 18 augustus 2009 @ 21:13:37 #271
147316 crew  DJMO
#trut
pi_71991189
nu ligt Jan weer op zijn buik te slapen, ligt rustig, met zijn hoofd opzij .. de laatste tijd met op bed leggen al dat hij probeerde op zijn zij/buik te draaien (ik dacht om een knuffel te pakken, dus die legde ik naast hem neer, maar niet dus. als ik m nu omdraai is het brullen geblazen ben ik bang.. gewoon regelmatig even gaan kijken tot ik zelf naar bed ga een idee? of hem toch maar terugdraaien met het risico dat hij wakker wordt?

Moderator dinsdag 18 augustus 2009 @ 21:16:59 #272
5428 crew  miss_sly
pi_71991305
quote:

Alvast bedankt
innepin, lastig he, zeker zo alleen

Spugen vind ik ook zo zieig, maar toch hoort het er ook een beetje bij, helaas. Rechtop houden een tijdje na de voeding kan goed helpen, en ook tijdens de voeding niet helemaal horizontaal houden, maar een beetje schuin en dan het hoofdje dus wat hoger dan het lijfje. Mijn zusje zei dat het klepje tussen maag en slokdarm nog niet helemaal dicht is, en als ze horizontaal liggen, komt de melk dus eerder terug in de slokdarm en gaan ze eerder spugen. En inderdaad goed laten boeren, misschien?
Naar dat ze zo blijft huilen. Als schone luier, pink, gewoon bij je liggen allemaal niet helpen, helpt aanleggen dan wel?
pi_71992374
Lastig Innepin van dat spugen. Kan je helaas niet zo goed hierin adviseren.

Leuke Fotos van Tess en Seb (ook de Echo)

Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_71992382
FTA, een regeldag bij Finn, dat kan hoor!
Ik wil je alleen niet bang praten, maar een regeldag kan ook langer duren dan een dag.
Maar hopelijk is het na vandaag gewoon over, sterkte!

Drinken babietjes trouwens over het algemeen meer met warm weer?

Edit: Die tweeling draagmama!

[ Bericht 15% gewijzigd door Zweefvliegje op 18-08-2009 22:25:23 ]
pi_71992580
Owja, waarin en/of waaronder laten jullie je baby slapen met dit warme weer?
Ik woon op de 11e verdieping, alle warmte gaat hierheen en het is ruim boven de 20 graden.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 18 augustus 2009 @ 22:04:11 #276
147316 crew  DJMO
#trut
pi_71993178
hij slaapt hier in een rompertje in een slaapzakje (zomergeval) ik heb hem toen het een paar dagen ongelooflijk heet was, ook wel alleen in zijn luier in zijn slaapzak gelegd, hij moet ergens in/onder slapen, en een laken schopt ie weg

Jan drinkt zo'n 600 cc melk op een dag (waarvan 400 pap) en zo'n 170 cc sterk verdunde diksap. ook geef ik hem wel slokjes water tussendoor als we aan het wandelen zijn, maar dat wil hij maar sporadisch, met echt heel warm weer wel meer dan anders overigens

pi_71994274
quote:

Alvast bedankt
Waarom... soms omdat ze gewoon overlopen en het teveel weer uit spugen, meer waarschijnlijk is het inderdaad omdat het maagklepje (wat overigens geen klepje is maar een spier) nog niet goed sluit. Er is niet veel aan te doen aan het spugen. Recht op houden na de voeding is een goede tip. Over het algemeen hebben kindjes niet veel last van het spugen (zei de kinderarts) Wat ik ook als tip heb gekregen is vaker kleinere beetjes drinken, maar als ze enigszins het temperament zoals Seb heeft is dat geen optie Als ze wat ouder is kan je de voeding indikken (bijzonder praktisch is dat bij borstvoeding )
pi_71994821
Lastig is dat , dat spugen. Helemaal bij die hele kleintjes.
  Moderator dinsdag 18 augustus 2009 @ 22:44:32 #279
5428 crew  miss_sly
pi_71994826
Wat heerlijk vrolijk zijn Tess en Seb toch

En die tweeling in draagdoek is ook erg loveable

oeke, wat een nare kraamtijd voor je moeder zeg, destijds. Vreselijk om zo te moeten starten.
Gelukkig dat dat tegenwoordig toch anders gaat.

Hier een leuke dag gehad, op bezoek in Brabant bij opa en omi en later bij mijn zusje en de kindjes en daar met z'n allen ge-bbqd. Senna heeft lekker samen met Brent in de box gelegen, heerlijk stel En wat een verschil, 4 weken of 3,5 maand Niet te geloven dat een kindje in 2,5 maand zo veel kan veranderen en ontwikkelen. Mijn zusje en ik hebben gezellig samen zitten voeden en we hebben een foto gemaakt van opa en omi en hun 4 kleinkinderen

Ow, en zoo schattig: Jens is helemaal gek op zijn jongste broertje. Toen wij aanbelden, deed hij open, wierp 1 blik op Senna die ik in mijn armen had en zei: Onze baby is veel groter gegroeid hoor!
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 23:03:59 #280
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_71995505
Zweefvliegje, dochter slaapt hier in een zomerslaapzak wel een romper met lange mouwen aan. Haar raam staat altijd open. Ik voel altijd nog even 's avonds of ze het niet te warm of koud heeft. Zonder slaapzak doe ik alleen overdag, maar 's nachts lijkt me iets over je heen lekkerder.
En ze drinkt niet perse meer als het warm weer is. Wel bied ik het de hele dag door aan (water dan)

Klinkt als een gezellige dag Miss_Sly!
pi_72001920
Mila gaat strakjes (met ons) voor het eerst even kijken op het KDV, vind het spannend hoor!
pi_72001986
Die van ons dat is me dr eentje.
Ik bracht Seb vanmorgen naar het KDV en ik bleef nog even kijken hoe hij aan het spelen was. Ligt er naast hem een jongen en die kan nog niet zitten (of rollen denk ik want bleef mooi op zijn rug liggen) Seb ziet een speeltje aan de andere kant, klimt zo op dat kind om het speeltje te pakken. In eerste instantie lag hij op zijn buik maar daarna draait hij zich om en gaat zitten. Zit hij gewoon met zijn kont recht bovenop dat kind En die gaf dus geen kik maar lag echt te kijken van wat nou dan weer De leidster tilt hem eraf. Ziet hij een ander kind dat lekker zit te spelen, trekt hij zich daaraan op met het gevolg dat ze samen omkukelen Kind brullen, Seb lachen
pi_72002392
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 09:18 schreef Raissa het volgende:
Mila gaat strakjes (met ons) voor het eerst even kijken op het KDV, vind het spannend hoor!
Spannend Raissa het kijken op het kdv! Gaan jullie dan ook binnenkort wennen? Wanneer moet jij weer naar het werk?

Jair hier slaapt ook in een zomerslaapzak. Daarnaast heeft hij afhankelijk van de temperatuur binnen een romper met lange mouwen (altijd) en een pyjama t-shirt (soms) en/ of broek (soms) aan.

Zo Seb lijkt me idd een wervelwind
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_72004479
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 09:42 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Spannend Raissa het kijken op het kdv! Gaan jullie dan ook binnenkort wennen? Wanneer moet jij weer naar het werk?

Jair hier slaapt ook in een zomerslaapzak. Daarnaast heeft hij afhankelijk van de temperatuur binnen een romper met lange mouwen (altijd) en een pyjama t-shirt (soms) en/ of broek (soms) aan.

Zo Seb lijkt me idd een wervelwind
Volgende week woensdag gaat ze anderhalf uur wennen, volgende week vrijdag een hele dag en daarna gaat ze twee volle dagen in de week. Werken doe ik alweer een poosje, heb het tot nu toe allemaal op maandagen weten in te delen zodat oma kon oppassen. Maar het werk wordt nu een beetje teveel dus vandaar..
pi_72005351
quote:
Als Mila het net zo leuk heeft als Seb is het echt geen probleem om haar daar te brengen
Die begint al blij te hupsen als we daar binnenlopen Seb is werkelijk altijd vrolijk als ik hij daar binnenkomt en de leidsters en kindjes ziet.
pi_72006635
quote:
Spannend hoor. Hopelijk heeft ze het er naar haar zin.

Julian heeft z'n eerste verkoudheid, heeft vannacht heel weinig geslapen. Om 23 uur wakker, om 1 uur, om half 4, en dan steeds twee uur wakker voor hij weer in slaap viel.
Gisteren overdag ook niet veel geslapen.

Nu ligt ie dus al een tijdje lekker te slapen, en zit ik in dilemma. Moet ik hem nu wakkermaken zodat ie vannacht wel slaapt, of laten doorslapen? Want slaap is natuurlijk wel belangrijk om over die verkoudheid heen te komen. Hij heeft vannacht nog een extra voeding gekregen dus daarvoor hoeft het niet.
pi_72006712
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 12:27 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Spannend hoor. Hopelijk heeft ze het er naar haar zin.

Julian heeft z'n eerste verkoudheid, heeft vannacht heel weinig geslapen. Om 23 uur wakker, om 1 uur, om half 4, en dan steeds twee uur wakker voor hij weer in slaap viel.
Gisteren overdag ook niet veel geslapen.

Nu ligt ie dus al een tijdje lekker te slapen, en zit ik in dilemma. Moet ik hem nu wakkermaken zodat ie vannacht wel slaapt, of laten doorslapen? Want slaap is natuurlijk wel belangrijk om over die verkoudheid heen te komen. Hij heeft vannacht nog een extra voeding gekregen dus daarvoor hoeft het niet.
wakker maken? En dan? Wakker houden terwijl hij moe is en waarschijnlijk niet bijzonder vrolijk. Ik zou hem laten slapen.
pi_72006852
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 12:30 schreef Estrys het volgende:

[..]

wakker maken? En dan? Wakker houden terwijl hij moe is en waarschijnlijk niet bijzonder vrolijk. Ik zou hem laten slapen.
Ja, ik denk dat ik dat ook doe. Als je ziek bent heb je slaap nodig om er bovenop te komen.
pi_72007385
Innepin Timo begon van de week ook ineens veel te spugen, maar nu is het alweer een heel stuk minder. Ik denk dat het bij hem was omdat hij teveel lucht mee naar binnen hapte tijdens het drinken en wellicht ook omdat zijn zuigbehoefte groter is dan zijn maag. Ik heb hem namelijk tijdens het drinken een paar keer losgekoppeld (dat klinkt wel heel suf zo ) en dan even op mijn pink laten zuigen en dan weer aanleggen. En als hij echt heel erg snel drinkt dan ook na 10 minuten een pink geven en dan valt hij zuigend aan mijn pink in slaap en krijgt dus niet teveel melk binnen dan. Het is een beetje uitproberen wat werkt. Op het cb begonnen ze nog over johannesbroodpitmeel, maar daar vond ik het zelf nog wat te vroeg voor, ik wilde eerst andere dingen proberen.

Ik ben trouwens super trots op hem, gisterenavond om 12 uur had hij de laatste voeding en toen om kwart over 5 pas weer Ik heb gewoon kunnen slapen vannacht
pi_72007892
Dank jullie wel voor de tips We zullen zien of het helpt. Ze spuugt gelukkig niet na elke voeding. Wel heeft ze gisteren van half twee tot één uur 's nachts wakker (en voornamelijk huilend) gelegen... en vervolgens van half 2 tot half 7 (!) geslapen. Ritme, wat is dat?

Chan, zoiets lijkt het idd wel te zijn, ze drinkt zó gulzig... maar ook het rechtop houden geprobeerd en vandaag gaat het (tot nu toe) goed.
pi_72008046
Haha die Seb!

Graeme was vannacht en de nacht ervoor om 4 uur wakker, en dan heel zielig huilen. Na een uur was hij nog niet terug in slaap gevallen, dus toen heb ik hem maar mee naar ons bed genomen, daar wou hij gelukkig wel slapen. Pff, vermoeiend hoor
En overdag moet hij soms ook ineens heel zielig huilen, terwijl er volgens mij niks aan de hand is, zo raar... en dan issie ook erg moeilijk te troosten, weet echt niet zo goed wat ik daar nou mee aan moet...
pi_72008163
Tessie Moeilijk he, baby's
Ik zei gisteren al tegen mijn vriend - ik ben iemand van de boekenkennis. Als ik iets niet weet, dan lees ik er over en dan onthoud ik dat wel, maar praktische kennis mis ik op vele vlakken. M.a.w. ik leer door te lezen, niet door te doen. En mja, baby's leer je niet begrijpen door een boek te lezen, maar vooral door maar gewoon te doen, en daar word ik dus af en toe ook flink onzeker van, want dat is helemaal niet "mijn manier". Pfffrrr...
pi_72008298
Ja ik vind het vooral lastig als er dus eigenlijk niks is. Geen honger, geen vieze luier, geen krampjes.... ja.. wat moet je dan doen? Knuffelen helpt dan ook niet.. Volgens mij issie gewoon moe, maar hij heeft geen zin om te slapen ofzo. Maar geen idee hoe ik er dan voor moet zorgen dat hij wel gaat slapen. Als ik hem in bed of in de wandelwagen leg, dan gaat hij dus wel echt heeeel hard krijsen ipv alleen zielig huilen...
Nu ligt hij eindelijk op mijn borst te slapen, dat is de enige manier waarop hij wat langer slaapt dan 10 minuutjes....
pi_72008546
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 13:23 schreef innepin het volgende:
Tessie Moeilijk he, baby's
Ik zei gisteren al tegen mijn vriend - ik ben iemand van de boekenkennis. Als ik iets niet weet, dan lees ik er over en dan onthoud ik dat wel, maar praktische kennis mis ik op vele vlakken. M.a.w. ik leer door te lezen, niet door te doen. En mja, baby's leer je niet begrijpen door een boek te lezen, maar vooral door maar gewoon te doen, en daar word ik dus af en toe ook flink onzeker van, want dat is helemaal niet "mijn manier". Pfffrrr...
Heeeel herkenbaar.
pi_72009531
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 13:27 schreef tessie het volgende:
Ja ik vind het vooral lastig als er dus eigenlijk niks is. Geen honger, geen vieze luier, geen krampjes.... ja.. wat moet je dan doen? Knuffelen helpt dan ook niet.. Volgens mij issie gewoon moe, maar hij heeft geen zin om te slapen ofzo. Maar geen idee hoe ik er dan voor moet zorgen dat hij wel gaat slapen. Als ik hem in bed of in de wandelwagen leg, dan gaat hij dus wel echt heeeel hard krijsen ipv alleen zielig huilen...
Nu ligt hij eindelijk op mijn borst te slapen, dat is de enige manier waarop hij wat langer slaapt dan 10 minuutjes....
En als je dan eens een draagdoek gebruikt?
Dan heb je tenminste je handen vrij en kan je nog wat ondernemen. En dan is Graeme toch dicht bij je (want ik denk dat dat het is, dat hij wil voelen dat je bij hem bent).
pi_72009877
In de draagdoek is hij idd meestal wel stil, die gebruik ik ook vaak. Maar ik zou wel graag willen dat hij ook gewoon in zijn eigen bedje zelf in slaap kan vallen...
pi_72010418
Komt vanzelf, hij is nog zo klein
pi_72012573
Hier idem Tessie. Alhoewel ze vanmiddag eindelijk in slaap viel in bed met een speentje en wij dus ook even onze ogen dicht konden doen...
pi_72013056
Morgen komt mijn draagdoek aan Ik ben benieuwd. Maar even juichen hoor: vandaag drinkt ze goed en slaapt ze nog beter En we zijn al gaan wandelen en dat was helemaal fijn om doorheen te slapen
pi_72013541
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 14:42 schreef Jore het volgende:
Komt vanzelf, hij is nog zo klein
Nou ja, dat is dus een beetje mijn dilemma ook. Wanneer moet je met zoiets beginnen, is hij daar nu nog niet te klein voor, kan ik hem niet beter gewoon lekker bij mij houden, wanneer ben je ´te laat´ en word het echt heel erg moeilijk om het nog aan te leren.

voor Willow en Innepin! Ben benieuwd hoe je de draagdoek vind morgen!
  woensdag 19 augustus 2009 @ 17:16:36 #301
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_72014645
Wow freecell! Ik ga je filmpje ook nog even checken, ziet er goed uit!
Tessie, ik herken je verhaal. En ondertussen komt er ook nog zoiets als 'schuldgevoel' om de hoek kijken, die emoties van ons ook, om gek van te worden. Het dilemma van: wel doen, verwen ik m dan niet en doe ik m niet tekort herken ik zeker. Net als al die verschillende adviezen die haaks op elkaar staan.... pfff! Strakjes, achteraf, zeg je vast en zeker dat je eigen gevoel vaak het beste was, maar soms weet ik niet meer zo goed wat mijn eigen gevoel zegt hoor.
Wij denken erover om naar een osteopaat te gaan, al is het alleen maar om dingen uit te sluiten. Baat het niet dan schaadt het niet zegt 'men' Uiteindelijk is Max natuurlijk wel met de kiwi gehaald (die er meerdere keren vanaf is geschoten) en Tygo is in stuit geboren. Wie weet helpt het ons van het slaapprobleem af. Iemand ervaring?

Oef.. ik gooi m dicht zie ik en ik weet niet hoe ik n nieuw topic open. HELP!!! (en zou je dan mijn post nog willen herhalen?)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')