abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71941500
Leander gefeliciteerd!
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_71941501
Hieperdepiep hoeraaaa Leander
Fake it till you make it...
  maandag 17 augustus 2009 @ 09:05:07 #203
4177 Jojogirl
Curves in all the right places
pi_71941723
Gefeliciteerd Leander
pi_71941749
fijn joh verkouden baby's
  maandag 17 augustus 2009 @ 09:10:01 #205
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_71941797
Leander gefeliciteerd!

En Elin kan staan! Noah was daar ook zo vlot mee. Met 8 maanden liep die ook langs de tafelrand enzow. Iedereen dacht dat ie dan dus vast ook heel snel los zou lopen. Maar dat deed ie 'pas' met 13 maanden eventjes en toen stopte ie er weer een maand mee Dus dat zegt ook allemaal niks
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_71942014
@Kleurdoos: Onze man stond ook met 7, 5 maand, vond het consultatiebureau erg vlot. Dus Elin is een snelle. En wat betreft die tanden, waarschijnlijk heeft Elin het te druk met andere dingen ofzo. Superstoer dat ze staat in elk geval !

@Freecell: Heeel erg gefelciteerd met Leander, wat een schattige babyfoto's!

@Estrys: Hoe is met Seb?
pi_71942047
Wauw Elin!

Merel gaat nu echt wat kruipen, het is 'kruip-val-kruip-lig-kruip'. MAar wel schattig
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_71942057
En Freecell van harte gefeliciteerd met Leander! Wow, alweer 1
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_71942243
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 09:22 schreef bodpa09 het volgende:

@Estrys: Hoe is met Seb?
Hij slaapt Hij heeft alles bij elkaar denk ik al een uur gehuild sinds hij wakker werd om 7:30. Zijn neusje zit verstopt, heb al neusspray gebruikt maar dat lukt me heel slecht om dat in mijn eentje in zijn neus te krijgen. 1 neusgat gaat nog wel maar dan gaat hij protesteren. Hij wilde wel even in de box spelen maar toen viel hij en was het brullen en niet meer stil te krijgen. Dus naar bed, daar nog een minuut of tien gehuild en gesnikt maar nu is hij stil.
  Moderator maandag 17 augustus 2009 @ 09:36:35 #210
5428 crew  miss_sly
pi_71942265
Freecell gefeliciteerd met Leander

Kleurdoos, wow, Elin staat

En Merel begint te kruipen

Leuk, die zich ontwikkelende kindjes
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_71942872
Elin staat
Leander hier ook nog even een hiep hiep hoera
En een kruipende Merel
Gaat goed hier!!!!
oh lees net dat Seb snotterig is, arm ventje lekker slapen, daar knap je heus van op
pi_71943174
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 10:10 schreef LovelyLady het volgende:
Elin staat
Leander hier ook nog even een hiep hiep hoera
En een kruipende Merel
Gaat goed hier!!!!
oh lees net dat Seb snotterig is, arm ventje lekker slapen, daar knap je heus van op
En knapt hij er niet van op, dan mama wel.

Wij zijn zaterdag en gisteren naar de kermis geweest en het was leuk! Seb heeft zijn ogen uitgekeken. Echt hij vond het geweldig. De muziek, het bewegen, de mensen
pi_71943376
Zo is dat Estrys (ik heb ook ff pauze)
pi_71944465
Gefeliciteerd Leander
pi_71944965
Leander gefeliciteerd!
  maandag 17 augustus 2009 @ 12:47:53 #216
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_71946969
Pff wat er nu weer met Hannah is...

Ze is dus paar dagen ziekig geweest. Veel spugen, verder nergens last van. Behalve zaterdag, toen was ze toch wel wat eh minder actief. Als ze op d'r buik rolde legde ze d'r hoofd plat bijv, wat ze normaal echt zelden doet. Autorijden heeft ze een hekel aan, op vakantie heeft ze heel België bij elkaar gegild Sinds d'r geboorte zo ongeveer gaat ze eigenlijk altijd huilen bij mijn moeder op schoot. Maar zaterdag heeft ze geen kik gegeven in de auto, ondanks file en een brug die open stond En ze heeft de hele dag bij mijn moeder op schoot gezeten zonder te huilen Mijn moeder was dolgelukkig

Anyway, gisteravond en vandaag heeft ze een soort inhaaldag, heeeeeeeeeel veel drinken, vannacht ook trouwens. En het naar bed gaan is steeds zo'n drama... Normaal moet ze ook wel wat mopperen/huilen voor ze in slaapt valt maar nu huilt ze echt heel hard. En net als ik d'r eruit wil halen slaapt ze Hoop dat het van tijdelijke aard is....
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_71946998
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 12:47 schreef texelonia het volgende:
Pff wat er nu weer met Hannah is...
4 1/2 maanden sprongetje
pi_71947145
Wat is Leander al groot geworden!
Gefeliciteerd Tara en Freecell met jullie uk
  maandag 17 augustus 2009 @ 13:37:41 #219
14811 Asyniur
Nu met 2 jommetjes <3
pi_71948500
Dat bolletje L
Gefeliciteerd hoor!
pi_71948846
Leander gefeliciteerd!
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_71948998
Gefeliciteerd Leander! Wat een lief bolletje baby zeg, en nu zo´n stoere dreumes al!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  maandag 17 augustus 2009 @ 15:53:13 #222
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_71952323
Wat een groot verschil zeg! Gefeliciteerd Leander! Heb je veel leuke kadootjes gekregen?
pi_71955726
Gefeliciteerd Leander en Freecell & TARA! Dat bolletje mens is zo aandoenlijk
pi_71957806
Gefeliciteerd met je 1e verjaardag Leander!
Freecell, veel plezier in het volgende topic en over een aantal maanden ben je hier weer terug!

Vicky wat knap van je dat je Tess hebt laten opnemen en dat het nu beter gaat en ze weer thuis is!
Hadden ze in het ziekenhuis een ander ritme welke jij nu ook thuis volgt, of hoe moet ik het zien?

Kleurdoos wat is Elin snel zeg, wauw! Zo ligt ze een onbeweeglijk babietje te zijn en zo staat ze alweer!
Wat is er met je andere nickname gebeurd, volgens mij heb ik iets gemist?

_Ingrid_ over dat op de buik liggen van Tyler, ik had begrepen dat hij nog niet terug kan rollen naar zijn rug, maar kan hij wel goed zijn hoofd ophouden? En hoe ligt hij dan als hij op z'n buik ligt, ik neem aan met zijn gezicht naar opzij en niet naar beneden? Lianne kan ook nog niet terugrollen en ligt wel eens op haar buik, als ik haar op haar rug draai wordt ze wakker, dus ik laat het meestal maar voor wat het is (natuurlijk hou ik het wel in de gaten).

Texelonia is het allemaal alweer oké met Hannah? Ik vind het altijd zo zielig die kleine zieke kindjes, konden ze maar gewoon vertellen wat eraan mankeerde!

Mikoxx wat goed dat het weer lekker gaat met je mannen! Heb je dé lachfoto al gemaakt (en wil je die delen?)
Het lijkt mij zo lastig om 2 kleine babietjes een beetje in hetzelfde schema wakker te laten zijn/te slapen, hoe regel je zoiets of regelt dat zichzelf?

Zelf doe ik trouwens weer een poging om wat actief te gaan meeposten.
De afgelopen tijd was ik op vakantie, en de laatste 1,5 maand zat ik op een boot met een brakke internetverbinding. Nu ben ik weer thuis, dus het moet haast wel lukken zou ik zo zeggen!

Met Lianne gaat het goed, donderdag is ze 26 weken en dan wil ik gaan beginnen met bijvoeden volgens de Rapley-methode. Donderdag is ook de dag dat we naar het CB moeten, benieuwd wat ze daar zeggen.
Ik zit een beetje in over het slapen van haar. Ik krijg het maar niet voormekaar om haar eerder dan 23.00 uur te laten slapen (wel overdag een paar uurtjes) en sowieso zelf inslapen lukt ook niet. Misschien moet ik wel nóg meer regelmaat aanbrengen en haar toch maar structureel in bed leggen bij de eerste slaapsignalen, maar dan raakt ze ontzettend over haar toeren en dan duurt het alleen maar langer voordat ze slaapt.
Nu valt ze wel eens in slaap aan de borst, maar als ik haar dan wegleg wordt ze weer wakker. Iemand tips?

Nu ze zelf zo'n beetje kan zitten (ze gaat niet zelf zitten maar als ik haar neerzet valt ze niet meer om), denk ik erover een fietszitje aan te schaffen en te gaan fietsen. Ben ik hiermee te vroeg? Als ik ga fietsen gaat het om stukjes van maximaal een kwartier, dat moet al bijna wel kunnen toch?
pi_71958096
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 19:14 schreef Zweefvliegje het volgende:
Gefeliciteerd met je 1e verjaardag Leander!
Freecell, veel plezier in het volgende topic en over een aantal maanden ben je hier weer terug!

Vicky wat knap van je dat je Tess hebt laten opnemen en dat het nu beter gaat en ze weer thuis is!
Hadden ze in het ziekenhuis een ander ritme welke jij nu ook thuis volgt, of hoe moet ik het zien?

Kleurdoos wat is Elin snel zeg, wauw! Zo ligt ze een onbeweeglijk babietje te zijn en zo staat ze alweer!
Wat is er met je andere nickname gebeurd, volgens mij heb ik iets gemist?

_Ingrid_ over dat op de buik liggen van Tyler, ik had begrepen dat hij nog niet terug kan rollen naar zijn rug, maar kan hij wel goed zijn hoofd ophouden? En hoe ligt hij dan als hij op z'n buik ligt, ik neem aan met zijn gezicht naar opzij en niet naar beneden? Lianne kan ook nog niet terugrollen en ligt wel eens op haar buik, als ik haar op haar rug draai wordt ze wakker, dus ik laat het meestal maar voor wat het is (natuurlijk hou ik het wel in de gaten).

Texelonia is het allemaal alweer oké met Hannah? Ik vind het altijd zo zielig die kleine zieke kindjes, konden ze maar gewoon vertellen wat eraan mankeerde!

Mikoxx wat goed dat het weer lekker gaat met je mannen! Heb je dé lachfoto al gemaakt (en wil je die delen?)
Het lijkt mij zo lastig om 2 kleine babietjes een beetje in hetzelfde schema wakker te laten zijn/te slapen, hoe regel je zoiets of regelt dat zichzelf?

De afgelopen tijd was ik op vakantie, en de laatste 1,5 maand zat ik op een boot met een brakke internetverbinding. Nu ben ik weer thuis, dus het moet haast wel lukken zou ik zo zeggen!

Met Lianne gaat het goed, donderdag is ze 26 weken en dan wil ik gaan beginnen met bijvoeden volgens de Rapley-methode. Donderdag is ook de dag dat we naar het CB moeten, benieuwd wat ze daar zeggen.
Ik zit een beetje in over het slapen van haar. Ik krijg het maar niet voormekaar om haar eerder dan 23.00 uur te laten slapen (wel overdag een paar uurtjes) en sowieso zelf inslapen lukt ook niet. Misschien moet ik wel nóg meer regelmaat aanbrengen en haar toch maar structureel in bed leggen bij de eerste slaapsignalen, maar dan raakt ze ontzettend over haar toeren en dan duurt het alleen maar langer voordat ze slaapt.
Nu valt ze wel eens in slaap aan de borst, maar als ik haar dan wegleg wordt ze weer wakker. Iemand tips?

Nu ze zelf zo'n beetje kan zitten (ze gaat niet zelf zitten maar als ik haar neerzet valt ze niet meer om), denk ik erover een fietszitje aan te schaffen en te gaan fietsen. Ben ik hiermee te vroeg? Als ik ga fietsen gaat het om stukjes van maximaal een kwartier, dat moet al bijna wel kunnen toch?
Hier ook een moeilijke inslaper..ze wilde maar niet slapen en als ze eenmaal sliep na het drinken aan de borst dan werd ze wel weer wakker van t in bed leggen.
Nu heb ik haar sinds een week in de wipper in de woonkamer waar ik haar na t badje om 20:00 inleg en dan een minuut of 5 wip..dan valt ze als een blok in slaap en dan til ik haar naar bed En dat gaat uitstekend! Ik weet dat ze in haar eigen bed in slaap hoort te vallen maar dat was alleen maar drama waardoor ze uiteindelijk niet voor 00:00 sliep.
Nu is ze helemaal tevreden. Volgende week zet ik de wipper op de slaapkamer en zorg ik dat ze daar in slaap valt..en zo steeds een stapje verder tot ze het bed eindelijk kan waarderen
  maandag 17 augustus 2009 @ 20:39:39 #226
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_71960929
Hieperdepiep hoera voor Leander! Van een klein frummeltje tot een stoere bink! Hebben jullie een leuke dag gehad?

Texelonia, wat fijn voor je moeder dat ze niet gehuild heeft bij haar!

Wat goed van Elin zeg nu al staan!

Ingrid, hoe is het met de blauwe plek bij Tyler?

Hoop dat Seb snel opknapt Estrys! Neusspray is hier ook altijd feest.

Zeg ik hier van de week nog dat ze zo slecht poept heeft ze nu al 2 dagen 6 poepluiers per dag. ZIe nog niets van nieuwe tandjes verder. Omrollen in bed doet ze al een tijdje en heb het op een gegeven moment laten gaan. Als ze sterk genoeg zijn kunnen ze hun hoofdje toch opzij draaien? Nu rolt ze ook gewoon door dus dan is het minder eng misschien. Ze slaapt ook niet meer met lakentjes dat vond ik wel eng sinds ze heel haar bed doorgaat.
pi_71961059
Gefeliciteerd Leander!!!
  maandag 17 augustus 2009 @ 20:53:28 #228
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_71961391
Leander gefeliciteerd!
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_71961545
Gefeliciteerd Freecell en Tara met Leander!!
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_71962283
@Zweefvliegje, hij kon eerst van buik naar rug. Nu dus heel goed en snel van rug naar buik, maar is vergeten dat hij wel weer terug kan. Als hij ligt op zijn buik, doet hij zijn koppie wel goed opzij en niet naar beneden. Maar hij heeft niet echt door dat hij zo kan blijven liggen geloof ik.
Voor nu oefen ik overdag zonder inbakeren en 's nachts wel ingebakerd. Dat mag nog omdat hij in zak niet rolt.

Tandje is nog steeds blauw, iets minder dik. Maar nu is er ineens een ander tandje aan het doorkomen , met bloed erbij. Die zit volgens mij niet in het midden, maar 1 ernaast.
Mag niet goed kijken natuurlijk. Doet zeer! Heel zielig, vanavond geen laatste fles gehad. Lukte echt niet, zelf niet met dentinox erop. Was behoorlijk overstuur. Heeft paracetamol gehad en slaapt denk ik nu. Merk wel of hij vannacht komt.
pi_71963096
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 20:39 schreef Grasjes het volgende:
Zeg ik hier van de week nog dat ze zo slecht poept heeft ze nu al 2 dagen 6 poepluiers per dag.
Grasjes die pruimentip was echt goud waard, heeft hier ook een aantal poepluiers opgeleverd en het mooie neveneffect, dat Jair pruimen superlekker vindt. Vandaag bijna 3 stuks op. Dan is het geen wonder van de poepluiers.

Gefeliciteerd Freecell en Leander

Merel kruipt

Elin staat (had ik al een keer gepost volgens mij

Beterschap voor Hannah en Seb!
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_71965271
Dank jullie wel allemaal
Hier was het vandaag geweldig en vermoeiend
En hoewel ik jullie nu ga verlaten, over een half jaartje ben ik weer terug, dus ik zal nog wel veel van jullie zien hier En ik lurk natuurlijk ook nog.
pi_71965473
Van harte gefeliciteerd met Leander! Wat een super lief hoopje mens zeg En wat is hij groot geworden al!
Tot over een half jaartje
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 08:15:18 #234
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_71971581
Leander! Proficiat kerel

En een dikke voor Elin! Wat goed van haar

Joep gaat vannacht proberen om helemaal alleen op zijn eigen kamer te slapen. Niet meer naast mama in de wieg.
Niet mieten! Door gieten!
pi_71971599
Spannend seilram!! Hier gaat het super goed!! Tess slaapt al bijna een week in haar eigen kamertje, in het grote ledikant... De wieg staat er een beetje zielig bij...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_71971775
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 08:17 schreef Vicky het volgende:
Spannend seilram!! Hier gaat het super goed!! Tess slaapt al bijna een week in haar eigen kamertje, in het grote ledikant... De wieg staat er een beetje zielig bij...
En lijkt Tess ook zo'n heel klein hoopje mens in dat hele grote bed?
pi_71971797
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 08:33 schreef freecell het volgende:

[..]

En lijkt Tess ook zo'n heel klein hoopje mens in dat hele grote bed?
Ja
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 08:37:15 #238
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_71971823
Spannend seilram!
Vicky wat heerlijk dat het zo goed gaat!

Hannah heeft vanochtend de laatste paar uur non stop bij mij liggen drinken Vermoeiend....
©Dumbo
pi_71971857
Merk wel dat Tess heel erg aan een vast schema hangt hoor.. Zodra we daar iets van afwijken isset mis.
Gister naar het zh geweest voor cursusje babymassage en naar het ziekenhuis had ze niet geslapen, terug naar huis wel maar was ze ook snel weer wakker. Tussen 2 en 6 heeft ze 20 minuten geslapen denk ik. Gistermiddag dus ellende.
Na de fels van 18.00 heeft ze ff gezeten en gespeeld maar toen werd ze jengelig. Om 18.30 lag ze in bed maar kon de slaap nog neit vatten, beetje piepen enzo maar uiteindelijk toch in slaap gevallen. Om 21.45 haar wakker gemaakt voor een fles. 22.00 uur een fles en om 22.20 lag ze weer in bed... ze zat tegen M's benen aan en viel steeds in slaap. Om 6.00 uur was ze wakker, flesje gegeven en om 6.45 lag ze weer in bed waar ze nu nog steeds ligt
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_71972273
Nou, ritme aanhouden dan maar vanaf nu Vicky Das wel een tijdje lastig, maar op den duur wordt het wel minder (of niet, maar dan heb je iig minder slaapjes )
Hier vreg ik wel eens eventjes oppas omdat ik echt ergens heen moest waar hij best mee heen kon, maar dan moest hij eigenlijk slapen, misschien idee?
pi_71972341
ja dat is wel een optie maar dat luk thelas nit altijd.. werkende ouders en zusje enzo...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_71972373
Vicky, wat fijn dat het ritme wel werkt! Wel wat minder handig als je even weg moet, maar gelukkig pakt ze het dan toch wel weer op.

Seilram hoe is het gegaan vannacht?

Gister huisbezoek CB gehad en die dame vertelde dat we Iris gewoon konden laten slapen 's nachts en ze zichzelf wel zou melden. Maar ik denk dat ons dametje denkt dat de nacht al om 19.00u begint. We hebben geprobeerd haar om 23.00u wakker te maken, wat uiteindelijk redelijk lukte, in de hoop dat ze dan een lange ruk zou maken. Maar ze melde zich netjes 4 uur later weer, kleine grapjas.
Misschien vanavond dan toch maar laten slapen als het weer zo is...
Ik verwacht haar zo weer, *lol ik schrijf dit en er klinkt een "weeeeeh" van boven*, ze leest mee
pi_71972528

zo wordt mevrouwtje wakker Hoe bedoel je vrolijk
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_71974939
Vandaag is het een jaar geleden dat we de 20 weken echo hadden Even een emo momentje hoor

In een jaar gingen we van dit:

naar dit:
pi_71975026
Ach, wat een leuke foto's, Vicky en Estrys.

Wat gaat het toch snel he.
pi_71975073
Hij lijkt echt heel lang is dat ook zo?

mijn 20wekenecho was op 5 augustus
pi_71975119
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 09:29 schreef Vicky het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
zo wordt mevrouwtje wakker Hoe bedoel je vrolijk
Ghe, blijhoofd
pi_71975156
Seb is 70,2 cm. Volgens mij ging hij precies over het middenlijntje in het groeiboekje. Hij weegt 7,6 kilo.

Vandaag een jaar inderdaad. Ik heb de datum er net afgeknipt want daar stond mijn naam op maar het was 18-08-08
pi_71975512
Ik moet de 24e de vorige keer woog ze al ongeveer 7700 dus ben benieuwd wat dikkie nu weegt
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 12:49:07 #250
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_71977001
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 19:14 schreef Zweefvliegje het volgende:

Ik maak ze altijd allebei wakker als er eentje wakker is. Ze komen nu overdag zo ongeveer om de vier uur. We hebben ze vanaf het begin altijd tegelijk gevoed en dat gaat eigenlijk goed. Het is ook niet te doen om ze allebei op verzoek te voeden, dan ben je de hele dag met niks anders bezig (dat heb ik ook ondervonden ) Het gaat nu idd weer iets beter, gelukkig. Slapen overdag gaat nog steeds niet helemaal zoals ik graag zou willen maar t is iig niet meer zo'n huilconcert en dat scheelt enorm!

Wat is de rapley methode? Onze jongens liggen sinds vorige week ook overdag boven in het bedje (gordijnen wel open). Ik merkte dat ze beneden steeds heel onrustig sliepen. Verder volgen we hetzelfde ritueeltje als we 's avonds doen. Dus: kleertjes uit en in de puckababy, liedje en dan: weltrusten. Soms willen ze nog wel een speentje, en dan slapen. Maar: wat ik zeg: het werkt lang niet iedere dag zo hoor. Ze zijn overdag echt veel onrustiger dan 's nachts (en daar zijn we natuurlijk wel weer blij mee!). Vannacht hebben ze van 23u tot 7u geslapen! Was lang geleden, een nacht van 8 uurtjes slaap.

Hoe gaat t bij jullie Vicky?
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 12:52:46 #251
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_71977097
Och Vicky, lees net je post en zie je foto's! Wat heeeeerlijk
pi_71978295
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 12:49 schreef mikoxx het volgende:

[..]

Ik maak ze altijd allebei wakker als er eentje wakker is. Ze komen nu overdag zo ongeveer om de vier uur. We hebben ze vanaf het begin altijd tegelijk gevoed en dat gaat eigenlijk goed. Het is ook niet te doen om ze allebei op verzoek te voeden, dan ben je de hele dag met niks anders bezig (dat heb ik ook ondervonden ) Het gaat nu idd weer iets beter, gelukkig. Slapen overdag gaat nog steeds niet helemaal zoals ik graag zou willen maar t is iig niet meer zo'n huilconcert en dat scheelt enorm!

Wat is de rapley methode? (knip)
De Rapley-methode is je baby in plaats van gepureerd eten gewoon stukken te laten eten en hem daarin zelf te laten bepalen wanneer hij er klaar voor is, dus niet stukjes eten naar binnen schuiven maar hem zelf laten pakken en het in de mond te stoppen. Een lekkere kliederboel dus
Het is goed voor onder andere de spraakontwikkeling, doordat de baby moet kauwen om het eten weg te krijgen.

Zie hier voor meer informatie: http://www.kindjeopkomst.nl/html/baby/rapley_001.htm

Het kan zijn dat ik het niet helemaal goed heb uitgelegd, als er iets niet klopt dan hoor ik dat graag van anderen!
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 14:35:34 #253
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_71979770
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 09:21 schreef Nijna het volgende:
Gister huisbezoek CB gehad en die dame vertelde dat we Iris gewoon konden laten slapen 's nachts en ze zichzelf wel zou melden. Maar ik denk dat ons dametje denkt dat de nacht al om 19.00u begint. We hebben geprobeerd haar om 23.00u wakker te maken, wat uiteindelijk redelijk lukte, in de hoop dat ze dan een lange ruk zou maken. Maar ze melde zich netjes 4 uur later weer, kleine grapjas.
Misschien vanavond dan toch maar laten slapen als het weer zo is...
Ik verwacht haar zo weer, *lol ik schrijf dit en er klinkt een "weeeeeh" van boven*, ze leest mee
Hier mogen we Roy ook laten slapen snachts, alleen dat werkt ook nog niet
maar vaak ook omdat meneer graag vanaf een uur of 22, heel graag bij mij drinkt, wat doorgaat tot uurtje of 01.00 uur.
aardig vermoeiend.
daarna slaapt hij tot uurtje of 5, en dan weer netjes rond de 3 uur ertussen.

hopelijk wilt Iris nu wel slapen vannacht
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_71985302
Oh wat een vrolijke foto's zie ik voorbij komen!

Vraagjes aan de ervaringsdeskundigen: Willow spuugt de laatste twee dagen best veel van de bv weer uit... waarom waarom en wat doe ik er aan? Het is zielig (en onhandig, want dan wil ze een uur later weer drinken..)
En in haar naveltje zit opgedroogd bloed, herkent iemand dat? Hoe maak ik dat schoon?

Alvast bedankt
tweede dag alleen hier en ze is verdorie weer niet stil te krijgen ik weet het niet meer
pi_71985335
Schoonmaken kan met een gaasje met afgekoeld gekookt water.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_71986108
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 17:56 schreef innepin het volgende:

Vraagjes aan de ervaringsdeskundigen: Willow spuugt de laatste twee dagen best veel van de bv weer uit... waarom waarom en wat doe ik er aan? Het is zielig (en onhandig, want dan wil ze een uur later weer drinken..)
En in haar naveltje zit opgedroogd bloed, herkent iemand dat? Hoe maak ik dat schoon?

Alvast bedankt
tweede dag alleen hier en ze is verdorie weer niet stil te krijgen ik weet het niet meer
Had je geen flesje alcohol in je kraampakket? daar kan je het naveltje ook mee schoonmaken.
Draagdoek kan ook goed helpen tegen het spugen omdat ze rechtop gehouden wordt (en je had toch al een draagdoekafspraak met Fuente )

Sneu dat ze zo moet huilen.. wil ze wel slapen?
pi_71986473
Met alcohol mag volgens mij niet hoor, dat zei de kraamhulp hier tenminste. Wij deden het ook met een watje met afgekoeld gekookt water.

En een draagdoek helpt niet alleen tegen het spugen, maar ook tegen het huilen. Graeme is tenminste (bijna) altijd gelijk stil als ik hem in de draagdoek doe. En ik ben ook heel onhandig hoor, maar draagdoek knopen is echt makkelijker dan je denkt! Zelfs mij lukte het de eerste keer. Ok, ik had hem niet hoog genoeg en niet strak genoeg, maar het was alsnog gelijk fijn
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 18:55:29 #258
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_71986612
Onze kraamhulp zei dat opgedroogd bloed vanzelf wel weggaat, doordat ze ook in bad enzo gaan. Niet te veel aan doen zei ze. Wij hebben de 'draagdoel' van lodger en dat gaat hier ook goed! Ze vinden het sowieso fijn om lekker dicht tegen je aan te liggen. al vind ik het nog steeds jammer dat er geen draagdoek bestaat waar 2 kindjes in passen
pi_71987060
Een paar dagen weggeweest, maar ik wil L. nog van harte feliciteren met zijn eerste verjaardag!
Veel plezier bij de dreumessen en Freecell tot over een halfjaar!

Vicky wat een heerlijk ochtendhumeurtje een mooi begin van de dag!

Seb
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_71987220
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 18:49 schreef tessie het volgende:
Met alcohol mag volgens mij niet hoor, dat zei de kraamhulp hier tenminste. Wij deden het ook met een watje met afgekoeld gekookt water.

En een draagdoek helpt niet alleen tegen het spugen, maar ook tegen het huilen. Graeme is tenminste (bijna) altijd gelijk stil als ik hem in de draagdoek doe. En ik ben ook heel onhandig hoor, maar draagdoek knopen is echt makkelijker dan je denkt! Zelfs mij lukte het de eerste keer. Ok, ik had hem niet hoog genoeg en niet strak genoeg, maar het was alsnog gelijk fijn
ik moest t op een watje doen en opplakken, zelfs na het aanstippen navelbreukje)
pi_71987497
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 18:55 schreef mikoxx het volgende:
Al vind ik het nog steeds jammer dat er geen draagdoek bestaat waar 2 kindjes in passen
In een lange geweven doek kan je 2 kindjes dragen Op verschillende manieren zelfs!
pi_71987546

(Zie HIER voor de How To! punt 6 )

Of één voor één achter

Filpje:
pi_71987594
uhuh

1 op je buik en 1 op de rug
en je kan ze ook naast elkaar in de doek doen
pi_71987673
tsk stomme freecell
pi_71988800
Hier werd ook gezegd dat we het naveltje gewoon schoon moeten maken met een gaasje en afgekoeld gekookt water. Bij Finn komt er trouwens nog steeds vocht uit zijn naveltje, volgens het cb komt dat doordat er wat wild vlees in zit en dat moet worden aangestipt. Maar goed zij zeggen steeds de afspraak af, dus ik hoop dat het donderdag nou eens door gaat want dan is hij al 6 weken en zijn we nog steeds niet voor controle op het cb geweest.

Finn heeft vandaag denk ik een regeldag (kan dat met bijna 6 weken?) Hij is de hele dag al aan het huilen en wil alleen maar hij mij aan de borst hangen, gelukkig heeft hij het vandaag en hopelijk niet morgen want ik vind het vandaag al zo warm en vermoeiend!

Innepin misschien kan je proberen om haar tijdens de voeding als ze even loslaat te laten boeren? Dat helpt hier meestal wel.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 20:35:42 #266
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_71989930
Wat ziet dat er ontzettend lief uit, 2 kindjes in de draagdoek!

Tinuviel, fijn dat de pruimen geholpen hebben!

Vicky, wat ziet Tess er heerlijk blij uit!

Isis heeft vandaag voor het eerst pasta gegeten en ze vond het heerlijk Je hoorde haar helemaal mmm doen. Hele stukken gingen er zo in. Ik dacht dat ze er een stukje af zou sabbelen, maar nee hoor dat past prima
pi_71989948
Leuk samen in de doek

Mijn moeder had een dagboek bij gehouden van mijn eerste weken en dat las ik gister. Wat is er veel veranderd in die 34 jaar!
1ste aanlegpoging pas na anderhalve dag, dat was ook de eerste keer dat ze me weer zag sinds de bevalling. Ondertussen kreeg ik flesjes glucosespul.
En als ik 's nachts huilde werd ik niet naar haar gebracht maar gaf de verpleegster me zo'n flesje.

Ik lag achter glas, was verder wel in orde, maar mijn vader mocht daar niet achter. Alleen tijdens bezoekuren kon hij mij aanraken als mijn moeder het voeden vertraagd had.
Ik was ook alleen tijdens strikte voedingstijden (5x per dag) bij mijn moeder.

En na 4 weken kreeg ik al banaan en sinaasappel.

Nu snap ik waarom mijn moeder zegt dat haar eerste bevalling/kraamtijd het naarste was en waarom ze me geen advies geeft onder het motto dat alles nu anders is.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 18 augustus 2009 @ 20:51:40 #268
147316 crew  DJMO
#trut
pi_71990439
dat klinkt gewoonweg als een nachtmerrie oeke *ril*

innepin

wat ziet ze er toch heerlijk gelukkig uit vicky
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 20:51:45 #269
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_71990443
Oeke, wat leuk om te lezen van je eigen babytijd! Gelukkig is het nu anders he. En de sinaasappel kreeg ik ook al met een week of 6
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 20:53:58 #270
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_71990515
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 19:25 schreef freecell het volgende:

OMG ik wil ook een tweeling!
©Dumbo
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 18 augustus 2009 @ 21:13:37 #271
147316 crew  DJMO
#trut
pi_71991189
nu ligt Jan weer op zijn buik te slapen, ligt rustig, met zijn hoofd opzij .. de laatste tijd met op bed leggen al dat hij probeerde op zijn zij/buik te draaien (ik dacht om een knuffel te pakken, dus die legde ik naast hem neer, maar niet dus. als ik m nu omdraai is het brullen geblazen ben ik bang.. gewoon regelmatig even gaan kijken tot ik zelf naar bed ga een idee? of hem toch maar terugdraaien met het risico dat hij wakker wordt?
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Moderator dinsdag 18 augustus 2009 @ 21:16:59 #272
5428 crew  miss_sly
pi_71991305
quote:

Alvast bedankt
innepin, lastig he, zeker zo alleen

Spugen vind ik ook zo zieig, maar toch hoort het er ook een beetje bij, helaas. Rechtop houden een tijdje na de voeding kan goed helpen, en ook tijdens de voeding niet helemaal horizontaal houden, maar een beetje schuin en dan het hoofdje dus wat hoger dan het lijfje. Mijn zusje zei dat het klepje tussen maag en slokdarm nog niet helemaal dicht is, en als ze horizontaal liggen, komt de melk dus eerder terug in de slokdarm en gaan ze eerder spugen. En inderdaad goed laten boeren, misschien?
Naar dat ze zo blijft huilen. Als schone luier, pink, gewoon bij je liggen allemaal niet helpen, helpt aanleggen dan wel?
pi_71992374
Lastig Innepin van dat spugen. Kan je helaas niet zo goed hierin adviseren.

Leuke Fotos van Tess en Seb (ook de Echo)

Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_71992382
FTA, een regeldag bij Finn, dat kan hoor!
Ik wil je alleen niet bang praten, maar een regeldag kan ook langer duren dan een dag.
Maar hopelijk is het na vandaag gewoon over, sterkte!

Drinken babietjes trouwens over het algemeen meer met warm weer?

Edit: Die tweeling draagmama!

[ Bericht 15% gewijzigd door Zweefvliegje op 18-08-2009 22:25:23 ]
pi_71992580
Owja, waarin en/of waaronder laten jullie je baby slapen met dit warme weer?
Ik woon op de 11e verdieping, alle warmte gaat hierheen en het is ruim boven de 20 graden.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 18 augustus 2009 @ 22:04:11 #276
147316 crew  DJMO
#trut
pi_71993178
hij slaapt hier in een rompertje in een slaapzakje (zomergeval) ik heb hem toen het een paar dagen ongelooflijk heet was, ook wel alleen in zijn luier in zijn slaapzak gelegd, hij moet ergens in/onder slapen, en een laken schopt ie weg

Jan drinkt zo'n 600 cc melk op een dag (waarvan 400 pap) en zo'n 170 cc sterk verdunde diksap. ook geef ik hem wel slokjes water tussendoor als we aan het wandelen zijn, maar dat wil hij maar sporadisch, met echt heel warm weer wel meer dan anders overigens

pi_71994274
quote:

Alvast bedankt
Waarom... soms omdat ze gewoon overlopen en het teveel weer uit spugen, meer waarschijnlijk is het inderdaad omdat het maagklepje (wat overigens geen klepje is maar een spier) nog niet goed sluit. Er is niet veel aan te doen aan het spugen. Recht op houden na de voeding is een goede tip. Over het algemeen hebben kindjes niet veel last van het spugen (zei de kinderarts) Wat ik ook als tip heb gekregen is vaker kleinere beetjes drinken, maar als ze enigszins het temperament zoals Seb heeft is dat geen optie Als ze wat ouder is kan je de voeding indikken (bijzonder praktisch is dat bij borstvoeding )
pi_71994821
Lastig is dat , dat spugen. Helemaal bij die hele kleintjes.
  Moderator dinsdag 18 augustus 2009 @ 22:44:32 #279
5428 crew  miss_sly
pi_71994826
Wat heerlijk vrolijk zijn Tess en Seb toch

En die tweeling in draagdoek is ook erg loveable

oeke, wat een nare kraamtijd voor je moeder zeg, destijds. Vreselijk om zo te moeten starten.
Gelukkig dat dat tegenwoordig toch anders gaat.

Hier een leuke dag gehad, op bezoek in Brabant bij opa en omi en later bij mijn zusje en de kindjes en daar met z'n allen ge-bbqd. Senna heeft lekker samen met Brent in de box gelegen, heerlijk stel En wat een verschil, 4 weken of 3,5 maand Niet te geloven dat een kindje in 2,5 maand zo veel kan veranderen en ontwikkelen. Mijn zusje en ik hebben gezellig samen zitten voeden en we hebben een foto gemaakt van opa en omi en hun 4 kleinkinderen

Ow, en zoo schattig: Jens is helemaal gek op zijn jongste broertje. Toen wij aanbelden, deed hij open, wierp 1 blik op Senna die ik in mijn armen had en zei: Onze baby is veel groter gegroeid hoor!
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 23:03:59 #280
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_71995505
Zweefvliegje, dochter slaapt hier in een zomerslaapzak wel een romper met lange mouwen aan. Haar raam staat altijd open. Ik voel altijd nog even 's avonds of ze het niet te warm of koud heeft. Zonder slaapzak doe ik alleen overdag, maar 's nachts lijkt me iets over je heen lekkerder.
En ze drinkt niet perse meer als het warm weer is. Wel bied ik het de hele dag door aan (water dan)

Klinkt als een gezellige dag Miss_Sly!
pi_72001920
Mila gaat strakjes (met ons) voor het eerst even kijken op het KDV, vind het spannend hoor!
pi_72001986
Die van ons dat is me dr eentje.
Ik bracht Seb vanmorgen naar het KDV en ik bleef nog even kijken hoe hij aan het spelen was. Ligt er naast hem een jongen en die kan nog niet zitten (of rollen denk ik want bleef mooi op zijn rug liggen) Seb ziet een speeltje aan de andere kant, klimt zo op dat kind om het speeltje te pakken. In eerste instantie lag hij op zijn buik maar daarna draait hij zich om en gaat zitten. Zit hij gewoon met zijn kont recht bovenop dat kind En die gaf dus geen kik maar lag echt te kijken van wat nou dan weer De leidster tilt hem eraf. Ziet hij een ander kind dat lekker zit te spelen, trekt hij zich daaraan op met het gevolg dat ze samen omkukelen Kind brullen, Seb lachen
pi_72002392
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 09:18 schreef Raissa het volgende:
Mila gaat strakjes (met ons) voor het eerst even kijken op het KDV, vind het spannend hoor!
Spannend Raissa het kijken op het kdv! Gaan jullie dan ook binnenkort wennen? Wanneer moet jij weer naar het werk?

Jair hier slaapt ook in een zomerslaapzak. Daarnaast heeft hij afhankelijk van de temperatuur binnen een romper met lange mouwen (altijd) en een pyjama t-shirt (soms) en/ of broek (soms) aan.

Zo Seb lijkt me idd een wervelwind
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_72004479
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 09:42 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Spannend Raissa het kijken op het kdv! Gaan jullie dan ook binnenkort wennen? Wanneer moet jij weer naar het werk?

Jair hier slaapt ook in een zomerslaapzak. Daarnaast heeft hij afhankelijk van de temperatuur binnen een romper met lange mouwen (altijd) en een pyjama t-shirt (soms) en/ of broek (soms) aan.

Zo Seb lijkt me idd een wervelwind
Volgende week woensdag gaat ze anderhalf uur wennen, volgende week vrijdag een hele dag en daarna gaat ze twee volle dagen in de week. Werken doe ik alweer een poosje, heb het tot nu toe allemaal op maandagen weten in te delen zodat oma kon oppassen. Maar het werk wordt nu een beetje teveel dus vandaar..
pi_72005351
quote:
Als Mila het net zo leuk heeft als Seb is het echt geen probleem om haar daar te brengen
Die begint al blij te hupsen als we daar binnenlopen Seb is werkelijk altijd vrolijk als ik hij daar binnenkomt en de leidsters en kindjes ziet.
pi_72006635
quote:
Spannend hoor. Hopelijk heeft ze het er naar haar zin.

Julian heeft z'n eerste verkoudheid, heeft vannacht heel weinig geslapen. Om 23 uur wakker, om 1 uur, om half 4, en dan steeds twee uur wakker voor hij weer in slaap viel.
Gisteren overdag ook niet veel geslapen.

Nu ligt ie dus al een tijdje lekker te slapen, en zit ik in dilemma. Moet ik hem nu wakkermaken zodat ie vannacht wel slaapt, of laten doorslapen? Want slaap is natuurlijk wel belangrijk om over die verkoudheid heen te komen. Hij heeft vannacht nog een extra voeding gekregen dus daarvoor hoeft het niet.
pi_72006712
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 12:27 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Spannend hoor. Hopelijk heeft ze het er naar haar zin.

Julian heeft z'n eerste verkoudheid, heeft vannacht heel weinig geslapen. Om 23 uur wakker, om 1 uur, om half 4, en dan steeds twee uur wakker voor hij weer in slaap viel.
Gisteren overdag ook niet veel geslapen.

Nu ligt ie dus al een tijdje lekker te slapen, en zit ik in dilemma. Moet ik hem nu wakkermaken zodat ie vannacht wel slaapt, of laten doorslapen? Want slaap is natuurlijk wel belangrijk om over die verkoudheid heen te komen. Hij heeft vannacht nog een extra voeding gekregen dus daarvoor hoeft het niet.
wakker maken? En dan? Wakker houden terwijl hij moe is en waarschijnlijk niet bijzonder vrolijk. Ik zou hem laten slapen.
pi_72006852
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 12:30 schreef Estrys het volgende:

[..]

wakker maken? En dan? Wakker houden terwijl hij moe is en waarschijnlijk niet bijzonder vrolijk. Ik zou hem laten slapen.
Ja, ik denk dat ik dat ook doe. Als je ziek bent heb je slaap nodig om er bovenop te komen.
pi_72007385
Innepin Timo begon van de week ook ineens veel te spugen, maar nu is het alweer een heel stuk minder. Ik denk dat het bij hem was omdat hij teveel lucht mee naar binnen hapte tijdens het drinken en wellicht ook omdat zijn zuigbehoefte groter is dan zijn maag. Ik heb hem namelijk tijdens het drinken een paar keer losgekoppeld (dat klinkt wel heel suf zo ) en dan even op mijn pink laten zuigen en dan weer aanleggen. En als hij echt heel erg snel drinkt dan ook na 10 minuten een pink geven en dan valt hij zuigend aan mijn pink in slaap en krijgt dus niet teveel melk binnen dan. Het is een beetje uitproberen wat werkt. Op het cb begonnen ze nog over johannesbroodpitmeel, maar daar vond ik het zelf nog wat te vroeg voor, ik wilde eerst andere dingen proberen.

Ik ben trouwens super trots op hem, gisterenavond om 12 uur had hij de laatste voeding en toen om kwart over 5 pas weer Ik heb gewoon kunnen slapen vannacht
pi_72007892
Dank jullie wel voor de tips We zullen zien of het helpt. Ze spuugt gelukkig niet na elke voeding. Wel heeft ze gisteren van half twee tot één uur 's nachts wakker (en voornamelijk huilend) gelegen... en vervolgens van half 2 tot half 7 (!) geslapen. Ritme, wat is dat?

Chan, zoiets lijkt het idd wel te zijn, ze drinkt zó gulzig... maar ook het rechtop houden geprobeerd en vandaag gaat het (tot nu toe) goed.
pi_72008046
Haha die Seb!

Graeme was vannacht en de nacht ervoor om 4 uur wakker, en dan heel zielig huilen. Na een uur was hij nog niet terug in slaap gevallen, dus toen heb ik hem maar mee naar ons bed genomen, daar wou hij gelukkig wel slapen. Pff, vermoeiend hoor
En overdag moet hij soms ook ineens heel zielig huilen, terwijl er volgens mij niks aan de hand is, zo raar... en dan issie ook erg moeilijk te troosten, weet echt niet zo goed wat ik daar nou mee aan moet...
pi_72008163
Tessie Moeilijk he, baby's
Ik zei gisteren al tegen mijn vriend - ik ben iemand van de boekenkennis. Als ik iets niet weet, dan lees ik er over en dan onthoud ik dat wel, maar praktische kennis mis ik op vele vlakken. M.a.w. ik leer door te lezen, niet door te doen. En mja, baby's leer je niet begrijpen door een boek te lezen, maar vooral door maar gewoon te doen, en daar word ik dus af en toe ook flink onzeker van, want dat is helemaal niet "mijn manier". Pfffrrr...
pi_72008298
Ja ik vind het vooral lastig als er dus eigenlijk niks is. Geen honger, geen vieze luier, geen krampjes.... ja.. wat moet je dan doen? Knuffelen helpt dan ook niet.. Volgens mij issie gewoon moe, maar hij heeft geen zin om te slapen ofzo. Maar geen idee hoe ik er dan voor moet zorgen dat hij wel gaat slapen. Als ik hem in bed of in de wandelwagen leg, dan gaat hij dus wel echt heeeel hard krijsen ipv alleen zielig huilen...
Nu ligt hij eindelijk op mijn borst te slapen, dat is de enige manier waarop hij wat langer slaapt dan 10 minuutjes....
pi_72008546
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 13:23 schreef innepin het volgende:
Tessie Moeilijk he, baby's
Ik zei gisteren al tegen mijn vriend - ik ben iemand van de boekenkennis. Als ik iets niet weet, dan lees ik er over en dan onthoud ik dat wel, maar praktische kennis mis ik op vele vlakken. M.a.w. ik leer door te lezen, niet door te doen. En mja, baby's leer je niet begrijpen door een boek te lezen, maar vooral door maar gewoon te doen, en daar word ik dus af en toe ook flink onzeker van, want dat is helemaal niet "mijn manier". Pfffrrr...
Heeeel herkenbaar.
pi_72009531
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 13:27 schreef tessie het volgende:
Ja ik vind het vooral lastig als er dus eigenlijk niks is. Geen honger, geen vieze luier, geen krampjes.... ja.. wat moet je dan doen? Knuffelen helpt dan ook niet.. Volgens mij issie gewoon moe, maar hij heeft geen zin om te slapen ofzo. Maar geen idee hoe ik er dan voor moet zorgen dat hij wel gaat slapen. Als ik hem in bed of in de wandelwagen leg, dan gaat hij dus wel echt heeeel hard krijsen ipv alleen zielig huilen...
Nu ligt hij eindelijk op mijn borst te slapen, dat is de enige manier waarop hij wat langer slaapt dan 10 minuutjes....
En als je dan eens een draagdoek gebruikt?
Dan heb je tenminste je handen vrij en kan je nog wat ondernemen. En dan is Graeme toch dicht bij je (want ik denk dat dat het is, dat hij wil voelen dat je bij hem bent).
pi_72009877
In de draagdoek is hij idd meestal wel stil, die gebruik ik ook vaak. Maar ik zou wel graag willen dat hij ook gewoon in zijn eigen bedje zelf in slaap kan vallen...
pi_72010418
Komt vanzelf, hij is nog zo klein
pi_72012573
Hier idem Tessie. Alhoewel ze vanmiddag eindelijk in slaap viel in bed met een speentje en wij dus ook even onze ogen dicht konden doen...
pi_72013056
Morgen komt mijn draagdoek aan Ik ben benieuwd. Maar even juichen hoor: vandaag drinkt ze goed en slaapt ze nog beter En we zijn al gaan wandelen en dat was helemaal fijn om doorheen te slapen
pi_72013541
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 14:42 schreef Jore het volgende:
Komt vanzelf, hij is nog zo klein
Nou ja, dat is dus een beetje mijn dilemma ook. Wanneer moet je met zoiets beginnen, is hij daar nu nog niet te klein voor, kan ik hem niet beter gewoon lekker bij mij houden, wanneer ben je ´te laat´ en word het echt heel erg moeilijk om het nog aan te leren.

voor Willow en Innepin! Ben benieuwd hoe je de draagdoek vind morgen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')