Hij slaaptquote:
En knapt hij er niet van op, dan mama wel.quote:Op maandag 17 augustus 2009 10:10 schreef LovelyLady het volgende:
Elin staat![]()
Leander hier ook nog even een hiep hiep hoera
En een kruipende Merel
Gaat goed hier!!!!
oh lees net dat Seb snotterig is, arm ventjelekker slapen, daar knap je heus van op
quote:Op maandag 17 augustus 2009 12:47 schreef texelonia het volgende:
Pff wat er nu weer met Hannah is...
Hier ook een moeilijke inslaper..ze wilde maar niet slapen en als ze eenmaal sliep na het drinken aan de borst dan werd ze wel weer wakker van t in bed leggen.quote:Op maandag 17 augustus 2009 19:14 schreef Zweefvliegje het volgende:
Gefeliciteerd met je 1e verjaardag Leander!![]()
Freecell, veel plezier in het volgende topic en over een aantal maanden ben je hier weer terug!![]()
Vicky wat knap van je dat je Tess hebt laten opnemen en dat het nu beter gaat en ze weer thuis is!
Hadden ze in het ziekenhuis een ander ritme welke jij nu ook thuis volgt, of hoe moet ik het zien?
Kleurdoos wat is Elin snel zeg, wauw! Zo ligt ze een onbeweeglijk babietje te zijn en zo staat ze alweer!
Wat is er met je andere nickname gebeurd, volgens mij heb ik iets gemist?
_Ingrid_ over dat op de buik liggen van Tyler, ik had begrepen dat hij nog niet terug kan rollen naar zijn rug, maar kan hij wel goed zijn hoofd ophouden? En hoe ligt hij dan als hij op z'n buik ligt, ik neem aan met zijn gezicht naar opzij en niet naar beneden? Lianne kan ook nog niet terugrollen en ligt wel eens op haar buik, als ik haar op haar rug draai wordt ze wakker, dus ik laat het meestal maar voor wat het is (natuurlijk hou ik het wel in de gaten).
Texelonia is het allemaal alweer oké met Hannah? Ik vind het altijd zo zielig die kleine zieke kindjes, konden ze maar gewoon vertellen wat eraan mankeerde!
Mikoxx wat goed dat het weer lekker gaat met je mannen! Heb je dé lachfoto al gemaakt (en wil je die delen?)
Het lijkt mij zo lastig om 2 kleine babietjes een beetje in hetzelfde schema wakker te laten zijn/te slapen, hoe regel je zoiets of regelt dat zichzelf?
Zelf doe ik trouwens weer een poging om wat actief te gaan meeposten.
De afgelopen tijd was ik op vakantie, en de laatste 1,5 maand zat ik op een boot met een brakke internetverbinding. Nu ben ik weer thuis, dus het moet haast wel lukken zou ik zo zeggen!
Met Lianne gaat het goed, donderdag is ze 26 weken en dan wil ik gaan beginnen met bijvoeden volgens de Rapley-methode. Donderdag is ook de dag dat we naar het CB moeten, benieuwd wat ze daar zeggen.
Ik zit een beetje in over het slapen van haar. Ik krijg het maar niet voormekaar om haar eerder dan 23.00 uur te laten slapen (wel overdag een paar uurtjes) en sowieso zelf inslapen lukt ook niet. Misschien moet ik wel nóg meer regelmaat aanbrengen en haar toch maar structureel in bed leggen bij de eerste slaapsignalen, maar dan raakt ze ontzettend over haar toeren en dan duurt het alleen maar langer voordat ze slaapt.
Nu valt ze wel eens in slaap aan de borst, maar als ik haar dan wegleg wordt ze weer wakker. Iemand tips?
Nu ze zelf zo'n beetje kan zitten (ze gaat niet zelf zitten maar als ik haar neerzet valt ze niet meer om), denk ik erover een fietszitje aan te schaffen en te gaan fietsen. Ben ik hiermee te vroeg? Als ik ga fietsen gaat het om stukjes van maximaal een kwartier, dat moet al bijna wel kunnen toch?
Grasjes die pruimentip was echt goud waard, heeft hier ook een aantal poepluiers opgeleverd en het mooie neveneffect, dat Jair pruimen superlekker vindt. Vandaag bijna 3 stuks op. Dan is het geen wonder van de poepluiers.quote:Op maandag 17 augustus 2009 20:39 schreef Grasjes het volgende:
Zeg ik hier van de week nog dat ze zo slecht poept heeft ze nu al 2 dagen 6 poepluiers per dag.
En lijkt Tess ook zo'n heel klein hoopje mens in dat hele grote bed?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 08:17 schreef Vicky het volgende:
Spannend seilram!! Hier gaat het super goed!! Tess slaapt al bijna een week in haar eigen kamertje, in het grote ledikant... De wieg staat er een beetje zielig bij...
Jaquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 08:33 schreef freecell het volgende:
[..]
En lijkt Tess ook zo'n heel klein hoopje mens in dat hele grote bed?
Ghe, blijhoofdquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 09:29 schreef Vicky het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
zo wordt mevrouwtje wakkerHoe bedoel je vrolijk
Ik maak ze altijd allebei wakker als er eentje wakker is. Ze komen nu overdag zo ongeveer om de vier uur. We hebben ze vanaf het begin altijd tegelijk gevoed en dat gaat eigenlijk goed. Het is ook niet te doen om ze allebei op verzoek te voeden, dan ben je de hele dag met niks anders bezig (dat heb ik ook ondervondenquote:Op maandag 17 augustus 2009 19:14 schreef Zweefvliegje het volgende:
Mikoxx wat goed dat het weer lekker gaat met je mannen! Heb je dé lachfoto al gemaakt (en wil je die delen?)
Het lijkt mij zo lastig om 2 kleine babietjes een beetje in hetzelfde schema wakker te laten zijn/te slapen, hoe regel je zoiets of regelt dat zichzelf?
Zelf doe ik trouwens weer een poging om wat actief te gaan meeposten.
De afgelopen tijd was ik op vakantie, en de laatste 1,5 maand zat ik op een boot met een brakke internetverbinding. Nu ben ik weer thuis, dus het moet haast wel lukken zou ik zo zeggen!
Met Lianne gaat het goed, donderdag is ze 26 weken en dan wil ik gaan beginnen met bijvoeden volgens de Rapley-methode. Donderdag is ook de dag dat we naar het CB moeten, benieuwd wat ze daar zeggen.
Ik zit een beetje in over het slapen van haar. Ik krijg het maar niet voormekaar om haar eerder dan 23.00 uur te laten slapen (wel overdag een paar uurtjes) en sowieso zelf inslapen lukt ook niet. Misschien moet ik wel nóg meer regelmaat aanbrengen en haar toch maar structureel in bed leggen bij de eerste slaapsignalen, maar dan raakt ze ontzettend over haar toeren en dan duurt het alleen maar langer voordat ze slaapt.
Nu valt ze wel eens in slaap aan de borst, maar als ik haar dan wegleg wordt ze weer wakker. Iemand tips?
Nu ze zelf zo'n beetje kan zitten (ze gaat niet zelf zitten maar als ik haar neerzet valt ze niet meer om), denk ik erover een fietszitje aan te schaffen en te gaan fietsen. Ben ik hiermee te vroeg? Als ik ga fietsen gaat het om stukjes van maximaal een kwartier, dat moet al bijna wel kunnen toch?
De Rapley-methode is je baby in plaats van gepureerd eten gewoon stukken te laten eten en hem daarin zelf te laten bepalen wanneer hij er klaar voor is, dus niet stukjes eten naar binnen schuiven maar hem zelf laten pakken en het in de mond te stoppen. Een lekkere kliederboel dusquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 12:49 schreef mikoxx het volgende:
[..]
Ik maak ze altijd allebei wakker als er eentje wakker is. Ze komen nu overdag zo ongeveer om de vier uur. We hebben ze vanaf het begin altijd tegelijk gevoed en dat gaat eigenlijk goed. Het is ook niet te doen om ze allebei op verzoek te voeden, dan ben je de hele dag met niks anders bezig (dat heb ik ook ondervonden) Het gaat nu idd weer iets beter, gelukkig. Slapen overdag gaat nog steeds niet helemaal zoals ik graag zou willen
maar t is iig niet meer zo'n huilconcert en dat scheelt enorm!
Wat is de rapley methode? (knip)
Hier mogen we Roy ook laten slapen snachts, alleen dat werkt ook nog nietquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 09:21 schreef Nijna het volgende:
Gister huisbezoek CB gehad en die dame vertelde dat we Iris gewoon konden laten slapen 's nachts en ze zichzelf wel zou melden. Maar ik denk dat ons dametje denkt dat de nacht al om 19.00u begint. We hebben geprobeerd haar om 23.00u wakker te maken, wat uiteindelijk redelijk lukte, in de hoop dat ze dan een lange ruk zou maken. Maar ze melde zich netjes 4 uur later weer, kleine grapjas.
Misschien vanavond dan toch maar laten slapen als het weer zo is...
Ik verwacht haar zo weer, *lol ik schrijf dit en er klinkt een "weeeeeh" van boven*, ze leest mee
Had je geen flesje alcohol in je kraampakket? daar kan je het naveltje ook mee schoonmaken.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 17:56 schreef innepin het volgende:
Oh wat een vrolijke foto's zie ik voorbij komen!
Vraagjes aan de ervaringsdeskundigen: Willow spuugt de laatste twee dagen best veel van de bv weer uit... waarom waarom en wat doe ik er aan?Het is zielig (en onhandig, want dan wil ze een uur later weer drinken..)
En in haar naveltje zit opgedroogd bloed, herkent iemand dat? Hoe maak ik dat schoon?
Alvast bedankt
tweede dag alleen hier en ze is verdorie weer niet stil te krijgenik weet het niet meer
![]()
quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 18:49 schreef tessie het volgende:
Met alcohol mag volgens mij niet hoor, dat zei de kraamhulp hier tenminste. Wij deden het ook met een watje met afgekoeld gekookt water.
En een draagdoek helpt niet alleen tegen het spugen, maar ook tegen het huilen. Graeme is tenminste (bijna) altijd gelijk stil als ik hem in de draagdoek doe. En ik ben ook heel onhandig hoor, maar draagdoek knopen is echt makkelijker dan je denkt! Zelfs mij lukte het de eerste keer. Ok, ik had hem niet hoog genoeg en niet strak genoeg, maar het was alsnog gelijk fijn
In een lange geweven doek kan je 2 kindjes dragenquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 18:55 schreef mikoxx het volgende:
Al vind ik het nog steeds jammer dat er geen draagdoek bestaat waar 2 kindjes in passen
OMG ik wil ook een tweeling!quote:
innepin, lastig he, zeker zo alleenquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 17:56 schreef innepin het volgende:
Vraagjes aan de ervaringsdeskundigen: Willow spuugt de laatste twee dagen best veel van de bv weer uit... waarom waarom en wat doe ik er aan?Het is zielig (en onhandig, want dan wil ze een uur later weer drinken..)
En in haar naveltje zit opgedroogd bloed, herkent iemand dat? Hoe maak ik dat schoon?
Alvast bedankt
tweede dag alleen hier en ze is verdorie weer niet stil te krijgenik weet het niet meer
![]()
Waarom... soms omdat ze gewoon overlopen en het teveel weer uit spugen, meer waarschijnlijk is het inderdaad omdat het maagklepje (wat overigens geen klepje is maar een spier) nog niet goed sluit. Er is niet veel aan te doen aan het spugen. Recht op houden na de voeding is een goede tip. Over het algemeen hebben kindjes niet veel last van het spugen (zei de kinderarts) Wat ik ook als tip heb gekregen is vaker kleinere beetjes drinken, maar als ze enigszins het temperament zoals Seb heeft is dat geen optiequote:Op dinsdag 18 augustus 2009 17:56 schreef innepin het volgende:
Alvast bedankt
![]()
Spannend Raissa het kijken op het kdv! Gaan jullie dan ook binnenkort wennen? Wanneer moet jij weer naar het werk?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:18 schreef Raissa het volgende:
Mila gaat strakjes (met ons) voor het eerst even kijken op het KDV, vind het spannend hoor!
Volgende week woensdag gaat ze anderhalf uur wennen, volgende week vrijdag een hele dag en daarna gaat ze twee volle dagen in de week. Werken doe ik alweer een poosje, heb het tot nu toe allemaal op maandagen weten in te delen zodat oma kon oppassen. Maar het werk wordt nu een beetje teveel dus vandaar..quote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:42 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Spannend Raissa het kijken op het kdv! Gaan jullie dan ook binnenkort wennen? Wanneer moet jij weer naar het werk?
Jair hier slaapt ook in een zomerslaapzak. Daarnaast heeft hij afhankelijk van de temperatuur binnen een romper met lange mouwen (altijd) en een pyjama t-shirt (soms) en/ of broek (soms) aan.
Zo Seb lijkt me idd een wervelwind
Als Mila het net zo leuk heeft als Seb is het echt geen probleem om haar daar te brengenquote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:18 schreef Raissa het volgende:
Mila gaat strakjes (met ons) voor het eerst even kijken op het KDV, vind het spannend hoor!
Spannend hoor. Hopelijk heeft ze het er naar haar zin.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:18 schreef Raissa het volgende:
wakker maken? En dan? Wakker houden terwijl hij moe is en waarschijnlijk niet bijzonder vrolijk. Ik zou hem laten slapen.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:27 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Spannend hoor. Hopelijk heeft ze het er naar haar zin.![]()
Julian heeft z'n eerste verkoudheid, heeft vannacht heel weinig geslapen. Om 23 uur wakker, om 1 uur, om half 4, en dan steeds twee uur wakker voor hij weer in slaap viel.
Gisteren overdag ook niet veel geslapen.
Nu ligt ie dus al een tijdje lekker te slapen, en zit ik in dilemma. Moet ik hem nu wakkermaken zodat ie vannacht wel slaapt, of laten doorslapen? Want slaap is natuurlijk wel belangrijk om over die verkoudheid heen te komen. Hij heeft vannacht nog een extra voeding gekregen dus daarvoor hoeft het niet.
Ja, ik denk dat ik dat ook doe. Als je ziek bent heb je slaap nodig om er bovenop te komen.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:30 schreef Estrys het volgende:
[..]
wakker maken? En dan? Wakker houden terwijl hij moe is en waarschijnlijk niet bijzonder vrolijk. Ik zou hem laten slapen.
Heeeel herkenbaar.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:23 schreef innepin het volgende:
TessieMoeilijk he, baby's
Ik zei gisteren al tegen mijn vriend - ik ben iemand van de boekenkennis. Als ik iets niet weet, dan lees ik er over en dan onthoud ik dat wel, maar praktische kennis mis ik op vele vlakken. M.a.w. ik leer door te lezen, niet door te doen. En mja, baby's leer je niet begrijpen door een boek te lezen, maar vooral door maar gewoon te doen, en daar word ik dus af en toe ook flink onzeker van, want dat is helemaal niet "mijn manier". Pfffrrr...
En als je dan eens een draagdoek gebruikt?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:27 schreef tessie het volgende:
Ja ik vind het vooral lastig als er dus eigenlijk niks is. Geen honger, geen vieze luier, geen krampjes.... ja.. wat moet je dan doen? Knuffelen helpt dan ook niet.. Volgens mij issie gewoon moe, maar hij heeft geen zin om te slapen ofzo. Maar geen idee hoe ik er dan voor moet zorgen dat hij wel gaat slapen. Als ik hem in bed of in de wandelwagen leg, dan gaat hij dus wel echt heeeel hard krijsen ipv alleen zielig huilen...
Nu ligt hij eindelijk op mijn borst te slapen, dat is de enige manier waarop hij wat langer slaapt dan 10 minuutjes....
Nou ja, dat is dus een beetje mijn dilemma ook. Wanneer moet je met zoiets beginnen, is hij daar nu nog niet te klein voor, kan ik hem niet beter gewoon lekker bij mij houden, wanneer ben je ´te laat´ en word het echt heel erg moeilijk om het nog aan te leren.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |