abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 12:52:46 #251
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_71977097
Och Vicky, lees net je post en zie je foto's! Wat heeeeerlijk
pi_71978295
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 12:49 schreef mikoxx het volgende:

[..]

Ik maak ze altijd allebei wakker als er eentje wakker is. Ze komen nu overdag zo ongeveer om de vier uur. We hebben ze vanaf het begin altijd tegelijk gevoed en dat gaat eigenlijk goed. Het is ook niet te doen om ze allebei op verzoek te voeden, dan ben je de hele dag met niks anders bezig (dat heb ik ook ondervonden ) Het gaat nu idd weer iets beter, gelukkig. Slapen overdag gaat nog steeds niet helemaal zoals ik graag zou willen maar t is iig niet meer zo'n huilconcert en dat scheelt enorm!

Wat is de rapley methode? (knip)
De Rapley-methode is je baby in plaats van gepureerd eten gewoon stukken te laten eten en hem daarin zelf te laten bepalen wanneer hij er klaar voor is, dus niet stukjes eten naar binnen schuiven maar hem zelf laten pakken en het in de mond te stoppen. Een lekkere kliederboel dus
Het is goed voor onder andere de spraakontwikkeling, doordat de baby moet kauwen om het eten weg te krijgen.

Zie hier voor meer informatie: http://www.kindjeopkomst.nl/html/baby/rapley_001.htm

Het kan zijn dat ik het niet helemaal goed heb uitgelegd, als er iets niet klopt dan hoor ik dat graag van anderen!
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 14:35:34 #253
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_71979770
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 09:21 schreef Nijna het volgende:
Gister huisbezoek CB gehad en die dame vertelde dat we Iris gewoon konden laten slapen 's nachts en ze zichzelf wel zou melden. Maar ik denk dat ons dametje denkt dat de nacht al om 19.00u begint. We hebben geprobeerd haar om 23.00u wakker te maken, wat uiteindelijk redelijk lukte, in de hoop dat ze dan een lange ruk zou maken. Maar ze melde zich netjes 4 uur later weer, kleine grapjas.
Misschien vanavond dan toch maar laten slapen als het weer zo is...
Ik verwacht haar zo weer, *lol ik schrijf dit en er klinkt een "weeeeeh" van boven*, ze leest mee
Hier mogen we Roy ook laten slapen snachts, alleen dat werkt ook nog niet
maar vaak ook omdat meneer graag vanaf een uur of 22, heel graag bij mij drinkt, wat doorgaat tot uurtje of 01.00 uur.
aardig vermoeiend.
daarna slaapt hij tot uurtje of 5, en dan weer netjes rond de 3 uur ertussen.

hopelijk wilt Iris nu wel slapen vannacht
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_71985302
Oh wat een vrolijke foto's zie ik voorbij komen!

Vraagjes aan de ervaringsdeskundigen: Willow spuugt de laatste twee dagen best veel van de bv weer uit... waarom waarom en wat doe ik er aan? Het is zielig (en onhandig, want dan wil ze een uur later weer drinken..)
En in haar naveltje zit opgedroogd bloed, herkent iemand dat? Hoe maak ik dat schoon?

Alvast bedankt
tweede dag alleen hier en ze is verdorie weer niet stil te krijgen ik weet het niet meer
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_71985335
Schoonmaken kan met een gaasje met afgekoeld gekookt water.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_71986108
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 17:56 schreef innepin het volgende:

Vraagjes aan de ervaringsdeskundigen: Willow spuugt de laatste twee dagen best veel van de bv weer uit... waarom waarom en wat doe ik er aan? Het is zielig (en onhandig, want dan wil ze een uur later weer drinken..)
En in haar naveltje zit opgedroogd bloed, herkent iemand dat? Hoe maak ik dat schoon?

Alvast bedankt
tweede dag alleen hier en ze is verdorie weer niet stil te krijgen ik weet het niet meer
Had je geen flesje alcohol in je kraampakket? daar kan je het naveltje ook mee schoonmaken.
Draagdoek kan ook goed helpen tegen het spugen omdat ze rechtop gehouden wordt (en je had toch al een draagdoekafspraak met Fuente )

Sneu dat ze zo moet huilen.. wil ze wel slapen?
pi_71986473
Met alcohol mag volgens mij niet hoor, dat zei de kraamhulp hier tenminste. Wij deden het ook met een watje met afgekoeld gekookt water.

En een draagdoek helpt niet alleen tegen het spugen, maar ook tegen het huilen. Graeme is tenminste (bijna) altijd gelijk stil als ik hem in de draagdoek doe. En ik ben ook heel onhandig hoor, maar draagdoek knopen is echt makkelijker dan je denkt! Zelfs mij lukte het de eerste keer. Ok, ik had hem niet hoog genoeg en niet strak genoeg, maar het was alsnog gelijk fijn
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 18:55:29 #258
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_71986612
Onze kraamhulp zei dat opgedroogd bloed vanzelf wel weggaat, doordat ze ook in bad enzo gaan. Niet te veel aan doen zei ze. Wij hebben de 'draagdoel' van lodger en dat gaat hier ook goed! Ze vinden het sowieso fijn om lekker dicht tegen je aan te liggen. al vind ik het nog steeds jammer dat er geen draagdoek bestaat waar 2 kindjes in passen
pi_71987060
Een paar dagen weggeweest, maar ik wil L. nog van harte feliciteren met zijn eerste verjaardag!
Veel plezier bij de dreumessen en Freecell tot over een halfjaar!

Vicky wat een heerlijk ochtendhumeurtje een mooi begin van de dag!

Seb
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_71987220
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 18:49 schreef tessie het volgende:
Met alcohol mag volgens mij niet hoor, dat zei de kraamhulp hier tenminste. Wij deden het ook met een watje met afgekoeld gekookt water.

En een draagdoek helpt niet alleen tegen het spugen, maar ook tegen het huilen. Graeme is tenminste (bijna) altijd gelijk stil als ik hem in de draagdoek doe. En ik ben ook heel onhandig hoor, maar draagdoek knopen is echt makkelijker dan je denkt! Zelfs mij lukte het de eerste keer. Ok, ik had hem niet hoog genoeg en niet strak genoeg, maar het was alsnog gelijk fijn
ik moest t op een watje doen en opplakken, zelfs na het aanstippen navelbreukje)
pi_71987497
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 18:55 schreef mikoxx het volgende:
Al vind ik het nog steeds jammer dat er geen draagdoek bestaat waar 2 kindjes in passen
In een lange geweven doek kan je 2 kindjes dragen Op verschillende manieren zelfs!
pi_71987546

(Zie HIER voor de How To! punt 6 )

Of één voor één achter

Filpje:
pi_71987594
uhuh

1 op je buik en 1 op de rug
en je kan ze ook naast elkaar in de doek doen
pi_71987673
tsk stomme freecell
pi_71988800
Hier werd ook gezegd dat we het naveltje gewoon schoon moeten maken met een gaasje en afgekoeld gekookt water. Bij Finn komt er trouwens nog steeds vocht uit zijn naveltje, volgens het cb komt dat doordat er wat wild vlees in zit en dat moet worden aangestipt. Maar goed zij zeggen steeds de afspraak af, dus ik hoop dat het donderdag nou eens door gaat want dan is hij al 6 weken en zijn we nog steeds niet voor controle op het cb geweest.

Finn heeft vandaag denk ik een regeldag (kan dat met bijna 6 weken?) Hij is de hele dag al aan het huilen en wil alleen maar hij mij aan de borst hangen, gelukkig heeft hij het vandaag en hopelijk niet morgen want ik vind het vandaag al zo warm en vermoeiend!

Innepin misschien kan je proberen om haar tijdens de voeding als ze even loslaat te laten boeren? Dat helpt hier meestal wel.
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 20:35:42 #266
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_71989930
Wat ziet dat er ontzettend lief uit, 2 kindjes in de draagdoek!

Tinuviel, fijn dat de pruimen geholpen hebben!

Vicky, wat ziet Tess er heerlijk blij uit!

Isis heeft vandaag voor het eerst pasta gegeten en ze vond het heerlijk Je hoorde haar helemaal mmm doen. Hele stukken gingen er zo in. Ik dacht dat ze er een stukje af zou sabbelen, maar nee hoor dat past prima
pi_71989948
Leuk samen in de doek

Mijn moeder had een dagboek bij gehouden van mijn eerste weken en dat las ik gister. Wat is er veel veranderd in die 34 jaar!
1ste aanlegpoging pas na anderhalve dag, dat was ook de eerste keer dat ze me weer zag sinds de bevalling. Ondertussen kreeg ik flesjes glucosespul.
En als ik 's nachts huilde werd ik niet naar haar gebracht maar gaf de verpleegster me zo'n flesje.

Ik lag achter glas, was verder wel in orde, maar mijn vader mocht daar niet achter. Alleen tijdens bezoekuren kon hij mij aanraken als mijn moeder het voeden vertraagd had.
Ik was ook alleen tijdens strikte voedingstijden (5x per dag) bij mijn moeder.

En na 4 weken kreeg ik al banaan en sinaasappel.

Nu snap ik waarom mijn moeder zegt dat haar eerste bevalling/kraamtijd het naarste was en waarom ze me geen advies geeft onder het motto dat alles nu anders is.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 18 augustus 2009 @ 20:51:40 #268
147316 crew  DJMO
#trut
pi_71990439
dat klinkt gewoonweg als een nachtmerrie oeke *ril*

innepin

wat ziet ze er toch heerlijk gelukkig uit vicky
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 20:51:45 #269
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_71990443
Oeke, wat leuk om te lezen van je eigen babytijd! Gelukkig is het nu anders he. En de sinaasappel kreeg ik ook al met een week of 6
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 20:53:58 #270
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_71990515
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 19:25 schreef freecell het volgende:

OMG ik wil ook een tweeling!
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 18 augustus 2009 @ 21:13:37 #271
147316 crew  DJMO
#trut
pi_71991189
nu ligt Jan weer op zijn buik te slapen, ligt rustig, met zijn hoofd opzij .. de laatste tijd met op bed leggen al dat hij probeerde op zijn zij/buik te draaien (ik dacht om een knuffel te pakken, dus die legde ik naast hem neer, maar niet dus. als ik m nu omdraai is het brullen geblazen ben ik bang.. gewoon regelmatig even gaan kijken tot ik zelf naar bed ga een idee? of hem toch maar terugdraaien met het risico dat hij wakker wordt?
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  Moderator dinsdag 18 augustus 2009 @ 21:16:59 #272
5428 crew  miss_sly
pi_71991305
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 17:56 schreef innepin het volgende:

Alvast bedankt
innepin, lastig he, zeker zo alleen

Spugen vind ik ook zo zieig, maar toch hoort het er ook een beetje bij, helaas. Rechtop houden een tijdje na de voeding kan goed helpen, en ook tijdens de voeding niet helemaal horizontaal houden, maar een beetje schuin en dan het hoofdje dus wat hoger dan het lijfje. Mijn zusje zei dat het klepje tussen maag en slokdarm nog niet helemaal dicht is, en als ze horizontaal liggen, komt de melk dus eerder terug in de slokdarm en gaan ze eerder spugen. En inderdaad goed laten boeren, misschien?
Naar dat ze zo blijft huilen. Als schone luier, pink, gewoon bij je liggen allemaal niet helpen, helpt aanleggen dan wel?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_71992374
Lastig Innepin van dat spugen. Kan je helaas niet zo goed hierin adviseren.

Leuke Fotos van Tess en Seb (ook de Echo)

Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_71992382
FTA, een regeldag bij Finn, dat kan hoor!
Ik wil je alleen niet bang praten, maar een regeldag kan ook langer duren dan een dag.
Maar hopelijk is het na vandaag gewoon over, sterkte!

Drinken babietjes trouwens over het algemeen meer met warm weer?

Edit: Die tweeling draagmama!

[ Bericht 15% gewijzigd door Zweefvliegje op 18-08-2009 22:25:23 ]
pi_71992580
Owja, waarin en/of waaronder laten jullie je baby slapen met dit warme weer?
Ik woon op de 11e verdieping, alle warmte gaat hierheen en het is ruim boven de 20 graden.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')