De Rapley-methode is je baby in plaats van gepureerd eten gewoon stukken te laten eten en hem daarin zelf te laten bepalen wanneer hij er klaar voor is, dus niet stukjes eten naar binnen schuiven maar hem zelf laten pakken en het in de mond te stoppen. Een lekkere kliederboel dusquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 12:49 schreef mikoxx het volgende:
[..]
Ik maak ze altijd allebei wakker als er eentje wakker is. Ze komen nu overdag zo ongeveer om de vier uur. We hebben ze vanaf het begin altijd tegelijk gevoed en dat gaat eigenlijk goed. Het is ook niet te doen om ze allebei op verzoek te voeden, dan ben je de hele dag met niks anders bezig (dat heb ik ook ondervonden) Het gaat nu idd weer iets beter, gelukkig. Slapen overdag gaat nog steeds niet helemaal zoals ik graag zou willen
maar t is iig niet meer zo'n huilconcert en dat scheelt enorm!
Wat is de rapley methode? (knip)
Hier mogen we Roy ook laten slapen snachts, alleen dat werkt ook nog nietquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 09:21 schreef Nijna het volgende:
Gister huisbezoek CB gehad en die dame vertelde dat we Iris gewoon konden laten slapen 's nachts en ze zichzelf wel zou melden. Maar ik denk dat ons dametje denkt dat de nacht al om 19.00u begint. We hebben geprobeerd haar om 23.00u wakker te maken, wat uiteindelijk redelijk lukte, in de hoop dat ze dan een lange ruk zou maken. Maar ze melde zich netjes 4 uur later weer, kleine grapjas.
Misschien vanavond dan toch maar laten slapen als het weer zo is...
Ik verwacht haar zo weer, *lol ik schrijf dit en er klinkt een "weeeeeh" van boven*, ze leest mee
Had je geen flesje alcohol in je kraampakket? daar kan je het naveltje ook mee schoonmaken.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 17:56 schreef innepin het volgende:
Oh wat een vrolijke foto's zie ik voorbij komen!
Vraagjes aan de ervaringsdeskundigen: Willow spuugt de laatste twee dagen best veel van de bv weer uit... waarom waarom en wat doe ik er aan?Het is zielig (en onhandig, want dan wil ze een uur later weer drinken..)
En in haar naveltje zit opgedroogd bloed, herkent iemand dat? Hoe maak ik dat schoon?
Alvast bedankt
tweede dag alleen hier en ze is verdorie weer niet stil te krijgenik weet het niet meer
![]()
quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 18:49 schreef tessie het volgende:
Met alcohol mag volgens mij niet hoor, dat zei de kraamhulp hier tenminste. Wij deden het ook met een watje met afgekoeld gekookt water.
En een draagdoek helpt niet alleen tegen het spugen, maar ook tegen het huilen. Graeme is tenminste (bijna) altijd gelijk stil als ik hem in de draagdoek doe. En ik ben ook heel onhandig hoor, maar draagdoek knopen is echt makkelijker dan je denkt! Zelfs mij lukte het de eerste keer. Ok, ik had hem niet hoog genoeg en niet strak genoeg, maar het was alsnog gelijk fijn
In een lange geweven doek kan je 2 kindjes dragenquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 18:55 schreef mikoxx het volgende:
Al vind ik het nog steeds jammer dat er geen draagdoek bestaat waar 2 kindjes in passen
OMG ik wil ook een tweeling!quote:
innepin, lastig he, zeker zo alleenquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 17:56 schreef innepin het volgende:
Oh wat een vrolijke foto's zie ik voorbij komen!
Vraagjes aan de ervaringsdeskundigen: Willow spuugt de laatste twee dagen best veel van de bv weer uit... waarom waarom en wat doe ik er aan?Het is zielig (en onhandig, want dan wil ze een uur later weer drinken..)
En in haar naveltje zit opgedroogd bloed, herkent iemand dat? Hoe maak ik dat schoon?
Alvast bedankt
tweede dag alleen hier en ze is verdorie weer niet stil te krijgenik weet het niet meer
![]()
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |