quote:Maarten gaat trouwens ook gehavend naar het cb... een kindje van het kdv heeft hem gisteren wat hardhandig geknuffeld![]()
![]()
Toen ik hem gistermiddag kwam halen, lag hij trouwens ook op de grond te spelen met een boel "grote" kindjes om hem heen!![]()
Wat goed dat Leander los loopt Freecell![]()
Ik doe de optie 'alleen middagslaap' al 2 weken, met wisselend succesquote:Op donderdag 13 augustus 2009 13:12 schreef miss_sly het volgende:
Misschien een van de opties een paar dagen volhouden om te kijken of hij in een nieuw ritme komt, freecell?
Goed puntquote:Op donderdag 13 augustus 2009 13:19 schreef MamsX het volgende:
Succes bij de KA miss.![]()
En freecell misschien heb je wat meer aan het dreumestopic.
Daar zitten wat meer mama's met deze dreumes "kwaaltjes"
Je mag er toch al bijna legaal posten
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.ti amo più di ieri ma meno di domani
quote:Op donderdag 13 augustus 2009 13:40 schreef Estrys het volgende:
jaaaa Seb was om 13 uur wakker om te eten, dus nog lekker een flesje. van het weekend wel die boterhammen proberen. Hij heeft heerlijk gegeten.. en ik had ook meteen gegeten en gedronken toen hij klaar was![]()
waarschuwing: niet kijken vlak voor het eten!Ik wou nog een chocolaatje pakken maar dat doe ik maar niet meerSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
quote:Op donderdag 13 augustus 2009 14:18 schreef mikoxx het volgende:
Oef... ben nu alweer een uur bezig om ze in slaap te krijgen. Ze gapen en gapen maar gaan niet slapen.... en ze zijn inmiddels wakker vanaf 11 uur...
fijn dat maarten weer goedgekeurd is!quote:Op donderdag 13 augustus 2009 15:40 schreef Marie79 het volgende:
Blech, Estrys... ik zit een crackertje te eten, en tóch kijken hè?![]()
Mikoxx, hebben ze nog geslapen/slapen ze nu?
DJMO, als Jan zich ook terug kan draaien is het volgens mij geen probleem meer hoor!
O ja, drukte al bijna op invoeren, maar wij zijn bij het cb weer helemaal goed gekeurd. Maarten weegt 8225 gram bij 71 cm. Hij volgt netjes zijn eigen (-1) lijntje en de wijkverpleegkundige was helemaal tevreden!
haha geweldig gewoonquote:Op donderdag 13 augustus 2009 18:51 schreef freecell het volgende:
Wandelen doet het echt bij bijna alle baby's goed hè?Leuk!
Vanmiddag op CB geweest, 20 gram afgevallen vergeleken met 3 weken terug(nog wel in de curve gelukkig, de wvk vond het heel normaal) Ze vond hem tof, haha.
Zij, kan hij al zitten? *L. gaat zitten* Haha, ja dus
en ik zag hem net ook al kr.... *L. kruipt snel weg*
jep, kruipen ook oken als hij nou even gaat staan? *L. kruipt naar tafeltje toe en trekt zich op*
Wij![]()
En L. laat de tafel los en wandelt heel beheerst naar de andere kant van het kamertje![]()
En over het slaapje; gewoon volhouden middagslaapje. Hij zit er net tussenin
Dubbel en dwarsquote:Op donderdag 13 augustus 2009 19:45 schreef oeke het volgende:
Innepin, wat klink je heerlijk verliefd en trots! Dat was het wachten wel waard he?![]()
Dat kan gebeuren dan ja, maar ze zijn niet te klein hoor in ons gevalquote:Op donderdag 13 augustus 2009 21:37 schreef miss_sly het volgende:
Ow ja, de foto van EstrysDus dat kan er gebeuren als je te kleine luiers hebt. Maar bedankt voor de antwoorden, zo heb ik iig een idee hoe dat te doen.
Wat jammer Grasjes als je je meisje zo weinig ziet dan op een dag. Morgen meer kans om van haar te genieten?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Verder wil ik even zeggen dat Morris een heerlijk ventje is en ik steeds verliefder wordt op 'm!
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
Morgen werk ik alleen in de ochtend (normaal vrij) dus voor de rest weer een lekker dagje met mijn meisjequote:Op donderdag 13 augustus 2009 21:37 schreef miss_sly het volgende:
Ow ja, de foto van EstrysDus dat kan er gebeuren als je te kleine luiers hebt. Maar bedankt voor de antwoorden, zo heb ik iig een idee hoe dat te doen.
Wat jammer Grasjes als je je meisje zo weinig ziet dan op een dag. Morgen meer kans om van haar te genieten?
quote:Op donderdag 13 augustus 2009 23:56 schreef mikoxx het volgende:
We hebben gewandeld en ze vielen allebei in slaaptot 50m voor ons huis, toen werden ze beide weer wakker
Net even lekker met ze gedoucht, fles en in bed. Nu slapen ze zonder mopperen. Ben benieuwd! Duik nu ook mn nest in en lees morgen even weer bij
Wen er maar aan, zo zijn ze, baby'squote:Op donderdag 13 augustus 2009 23:56 schreef mikoxx het volgende:
We hebben gewandeld en ze vielen allebei in slaaptot 50m voor ons huis, toen werden ze beide weer wakker
Net even lekker met ze gedoucht, fles en in bed. Nu slapen ze zonder mopperen. Ben benieuwd! Duik nu ook mn nest in en lees morgen even weer bij
Dat is bij volwassenen volgens mij, probeer jij maar eens bij een baby de huis rechtop te trekkenquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 08:40 schreef Marie79 het volgende:
Ik weet wel dat als de huid rechtop blijft staan als je hem omhoog trekt, dat er dan ook uitdrogingsverschijnselen zijn.
Echt? Ik dacht dat zolang er nog plasluiers waren, ookal was het weinig, het nog wel okay was...quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 08:42 schreef freecell het volgende:
Arme Hannah. Uitdroging: minder plasluiers, fontanel die hol trekt en huilen zonder tranen (deed ze al met)
Maar ik zou wel even de HA bellen als ik dat zo hoor van die luiers hoor, want plasluiers moeten gewoon lekker vol zijn.
Ow okay...quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 08:43 schreef freecell het volgende:
[..]
Dat is bij volwassenen volgens mij, probeer jij maar eens bij een baby de huis rechtop te trekken
Ze houden altijd wel wát plasluiers, maar als het echt merkbaar minder wordt gewoon even bellenquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 08:48 schreef texelonia het volgende:
[..]
Echt? Ik dacht dat zolang er nog plasluiers waren, ookal was het weinig, het nog wel okay was...
Huilen met tranen deed ze wel maar wel pas als ze echt wat meer overstuur is. Als ze wakker is en we hebben haar niet zo snel gehoord bijv.
En die holle fontanel had ze eigenlijk ook altijd al, je zag altijd al zo'n kuil zitten...
Lastig dit.
Eventjesquote:Op donderdag 13 augustus 2009 18:51 schreef freecell het volgende:
Wandelen doet het echt bij bijna alle baby's goed hè?Leuk!
Vanmiddag op CB geweest, 20 gram afgevallen vergeleken met 3 weken terug(nog wel in de curve gelukkig, de wvk vond het heel normaal) Ze vond hem tof, haha.
Zij, kan hij al zitten? *L. gaat zitten* Haha, ja dus
en ik zag hem net ook al kr.... *L. kruipt snel weg*
jep, kruipen ook oken als hij nou even gaat staan? *L. kruipt naar tafeltje toe en trekt zich op*
Wij![]()
En L. laat de tafel los en wandelt heel beheerst naar de andere kant van het kamertje![]()
En over het slaapje; gewoon volhouden middagslaapje. Hij zit er net tussenin
Datzelfde hebben wij hier ook heel vaak Grasjes. Jair is soms heel erg aan het drukken/ persen. Soms zeggen wij voor de grap: Is het kindje er nu nog niet uit met al dat persen. En dan heeft zijn poep ook wel eens van die harde keutels. Wat kun je daaraan doen? Ik geef hem al zo veel mogelijk borstvoeding, dat zou eigenlijk het beste moeten helpen omdat het laxeert. Ik had gehoord dat veel drinken zou helpen (dat zou op mijn werkdagen dan wel water, sap of thee betekenen). Ik zal thee misschien wel eens proberen. Welke thees mogen babytjes hebben? Mijn vader die kinderarts is zei dat het ervan komt dat de ontlasting met lucht in contact komt, zie niet hoe ik dat kan vermijden.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 23:46 schreef Grasjes het volgende:
[..]
Oh Memmel, waarom klik ik*afkloppen* pas 2x een spuitluier gehad in haar 8 maanden. Alhoewel hoe het nu gaat ook niet fijn is (keutels, zielig vind ik dat)
Grappig, toevallig kreeg ik daarover advies bij het CB. Over de totale hoeveelheid dan he. de wvk zei namelijk maximaal 500 cc en ik was smiddags bij iemand van de gym met een dochter van 23 december die was dezelfde ochtend geweest en daar zeiden ze op het CB minimaal 500 cc en maximaal 700cc.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 12:29 schreef _Ingrid_ het volgende:
Vicky klinkt goed!
Tess beterschap.
Wie weet er waar je kunt vinden hoeveel melk Tyler moet hebben?
Kan het zo snel niet vinden. Nu 2 meurende kida verschonen eb op bed leggen. Ze zijn beiden sjago, gezellig joh.
Ik geef helaas geen borstvoeding dus daar kan ik het niet mee oplossen. Wel geef ik extra drinken, pruimen en 1x per dag een beetje olijfolie door de fles of haar eten. Ik heb ook gehoord dat het van de opvolgmelk kan komen maar we hebben nu een ander merk en nog steeds hetzelfde. Mijn dochter krijgt af en toe een beetje gewone normale thee. Wel heel licht natuurlijk.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 09:43 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Datzelfde hebben wij hier ook heel vaak Grasjes. Jair is soms heel erg aan het drukken/ persen. Soms zeggen wij voor de grap: Is het kindje er nu nog niet uit met al dat persen. En dan heeft zijn poep ook wel eens van die harde keutels. Wat kun je daaraan doen? Ik geef hem al zo veel mogelijk borstvoeding, dat zou eigenlijk het beste moeten helpen omdat het laxeert. Ik had gehoord dat veel drinken zou helpen (dat zou op mijn werkdagen dan wel water, sap of thee betekenen). Ik zal thee misschien wel eens proberen. Welke thees mogen babytjes hebben? Mijn vader die kinderarts is zei dat het ervan komt dat de ontlasting met lucht in contact komt, zie niet hoe ik dat kan vermijden.
Een grote hoeravoor Vicky en je Tessie. Heel fijn om te horen, dat het nu zo geweldig gaat. Een moeder wenst zich echt altijd, dan dat het goed gaat met haar kinderen.
Je hebt speciale kinderthee! kabouterthee, prinsessenthee etc. is o.a. bij de natuurwinkel te krijgen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 09:43 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Datzelfde hebben wij hier ook heel vaak Grasjes. Jair is soms heel erg aan het drukken/ persen. Soms zeggen wij voor de grap: Is het kindje er nu nog niet uit met al dat persen. En dan heeft zijn poep ook wel eens van die harde keutels. Wat kun je daaraan doen? Ik geef hem al zo veel mogelijk borstvoeding, dat zou eigenlijk het beste moeten helpen omdat het laxeert. Ik had gehoord dat veel drinken zou helpen (dat zou op mijn werkdagen dan wel water, sap of thee betekenen). Ik zal thee misschien wel eens proberen. Welke thees mogen babytjes hebben? Mijn vader die kinderarts is zei dat het ervan komt dat de ontlasting met lucht in contact komt, zie niet hoe ik dat kan vermijden.
Een grote hoeravoor Vicky en je Tessie. Heel fijn om te horen, dat het nu zo geweldig gaat. Een moeder wenst zich echt altijd, dan dat het goed gaat met haar kinderen.
Wees gerust de bv helpt ook niet altijd. Geef jij verse pruimen? Welke soort thee geef jij? Heb jij het idee dat het helpt?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 13:25 schreef Grasjes het volgende:
[..]
Ik geef helaas geen borstvoeding dus daar kan ik het niet mee oplossen. Wel geef ik extra drinken, pruimen en 1x per dag een beetje olijfolie door de fles of haar eten. Ik heb ook gehoord dat het van de opvolgmelk kan komen maar we hebben nu een ander merk en nog steeds hetzelfde. Mijn dochter krijgt af en toe een beetje gewone normale thee. Wel heel licht natuurlijk.
quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 12:05 schreef Tinuviel het volgende:
Welkom bodpa. Het verslavingsgevaar is idd een ernstig probleem met dit forum. Maar ja je kan het zelf ook beperkt houden als je dat wil. Ik zelf heb ook niet altijd zoveel tijd met werk en kind(eren) ben je toch ook vaak heel druk afhankelijk van hoeveel je werkt. Daar hebben het "degene die nog met verlof zijn" of minder werken natuurlijk wat makkelijker. Als je een paar dagen niet actief bent geweest, ben je vaak wel wat tijd met bijlezen bezig, ik in ieder geval.
Olie doen wij ook door zijn groentehapje. Dat helpt niet altijd. Als wij pruimen als volgende fruithap introduceren en hij dat lust kunnen wij dat proberen zoals Grasjes voorstelde. Sinaasappelsap wil ik hem idd nog niet geven vanwege de krampjes. Ik probeer zelfs in mijn eigen dieet weinig sinaasappels/ sinaasappelsap in te bouwen.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 15:47 schreef bodpa09 het volgende:
@Tinuviel: wij doen meestal ook wat drupjes olie in de fles. Mijn moeder zweert bij een heel klein beetje
sinaasappelsap door de geprakte Liga, niet te koud, werkte als een trein bij mij. Geen idee of dat inmiddels achterhaald is, mij lijkt sinaasappel nogal heftig. Zeker voor een kindje als Jair dat last had/heeft van krampjes.
Nou, ik vroeg het meer omdat hij de laatste week en vooral gisteren en vandaag erg weinig drinkt. Laat de helft staan. En het is niet dat de fruit en groente dan meer is. Nee, dat wil hij niet. Ook spuugt hij weer veel, vandaag zelfs met bogen weer. Ook erg huilerig daardoor. Logisch. Woensdag naar de kinderarts en de week erop cb. Dan vraag ik het nog wel na.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 12:38 schreef Estrys het volgende:
[..]
Grappig, toevallig kreeg ik daarover advies bij het CB. Over de totale hoeveelheid dan he. de wvk zei namelijk maximaal 500 cc en ik was smiddags bij iemand van de gym met een dochter van 23 december die was dezelfde ochtend geweest en daar zeiden ze op het CB minimaal 500 cc en maximaal 700cc.
Wat krijgt Tyler normaal dan Ingrid? Waarom weet je het nu niet meer?
Niks aan doen, gaat idd vanzelf weg (wat Vicky zegt). Wel oppassen qua hygiene als de pukkeltjes 'open' zijn, gezichtje wassen dus (met water)quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 15:15 schreef Flower-Ti-Amo het volgende:
Even in herhaling: Wat doen jullie als jullie kindje in het gezicht helemaal onder de bultjes/pukkeltjes zit (ik denk van de warmte)? Iets erop smeren of gewoon zo laten?
weer wat geleerd!quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 17:30 schreef texelonia het volgende:
Vicky herkenbaar dat kwijlen. Was bij Hannah ook zo, en iedereen riep al, oh krijgt ze geen tandjes??? Hallo, het is een baby, baby's kwijlen!Maar ik las toen ergens dat rond 3 maanden de speekselklieren zich ontwikkelen en daardoor gaan ze dus kwijlen
Yup, de B is duidelijk stukquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 20:50 schreef Grasjes het volgende:
Mijn dochter heeft de B op mijn toetsenbord gesloopt haha het is erg lastig typen, zo maar even frunniken om dat ding weer goed te krijgen. Ze eweegt teveel om er nog in te zitten.
tja, kijken of ze overdag wat minder wil slapen zodat ze 's nachts wat langer slaapt? was hier de truc bij jan wel, hoewel die ook rond zeven, half acht klaar wakker is tegenwoordig. en dat krijg ik nog maar zelden later (sliep voorheen ook altijd tot 8 of zelfs half 9) maar hij blijft nu wel rustig wakker in zijn bedje tot we hem de fles geven tussen half 8 en 8 uur)quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 06:01 schreef Fruppel het volgende:
Gaaaap! Wie heeft mij goed slapende baby gezien....? D sliep altijd heerlijk tot 07.00 a 08.00 maar de laatste dagen is dat veranderd in 06.00 en vandaag zelfs 05.30![]()
Klaarwakker ook....![]()
Moet ik daar nou weer mee?
Normaal inderdaad een half uur per pondquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 08:18 schreef McLaura het volgende:
Weet iemand misschien hoe lang een baby van 5 weken mag slapen, of dat hij gewoon mag slapen tot hij zelf wakker wordt?
Thijs breekt alle records, en sliep vannacht van 11 tot half 8... Is dat niet te lang (qua suikerspiegel oid)
Oja en dit had mijn post kunnen zijnquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 06:01 schreef Fruppel het volgende:
Gaaaap! Wie heeft mij goed slapende baby gezien....? D sliep altijd heerlijk tot 07.00 a 08.00 maar de laatste dagen is dat veranderd in 06.00 en vandaag zelfs 05.30![]()
Klaarwakker ook....![]()
Moet ik daar nou weer mee?
en de mijnequote:Op zaterdag 15 augustus 2009 08:43 schreef freecell het volgende:
[..]
Oja en dit had mijn post kunnen zijn
Hij heeft bij ons in bed nog even geslapen tot 6:30 en toen pas de borst gegeven. Melkbar is hier gesloten van 20:00 tot 6:30
Mehquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 08:48 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
en de mijne
Alleen werd ze tussendoor ook nog wakker..keer of 5
Helaas lijkt dat niet echt te helpen, ze valt dan om 20.00 als een blok in slaap om vervolgens om 06.00 weer helemaal gezellig wakker te worden.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 08:13 schreef DJMO het volgende:
[..]
tja, kijken of ze overdag wat minder wil slapen zodat ze 's nachts wat langer slaapt? was hier de truc bij jan wel, hoewel die ook rond zeven, half acht klaar wakker is tegenwoordig. en dat krijg ik nog maar zelden later (sliep voorheen ook altijd tot 8 of zelfs half 9) maar hij blijft nu wel rustig wakker in zijn bedje tot we hem de fles geven tussen half 8 en 8 uur)
Nee helaas niet, als ik haar verschoon en terug leg in bed is het krijzen geblazen want madam is wakker en wil dus niet meer in haar bedje te liggenquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 10:38 schreef Kleurdoos het volgende:
en om 6:00 verschonen en dan verder slapen in bed wil ze ook niet? (even bij jou)
Peuterenquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 10:40 schreef nummer_zoveel het volgende:
Wat doen jullie als je kindje echt van die harde snotkorsten in z'n neusje heeft zitten?
Heb gisteren bij Julian al geprobeerd eruit te halen, maar z'n neusje is te klein. En het is vervelend voor hem, hij vindt het niet prettig. Met wattestaafje lukt ook niet.
Nu vanmorgen de korst er toch uit gekregen. Hij kan meteen vrijer ademen nu.
hehe die winden laten kan roy ook wat van, na een voeding beginnen de winden, en stinken....quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 20:20 schreef Nijna het volgende:
Volgens mij heeft Iris haar moppermoment zo rond deze tijd of krampjes. Kan het zijn dat ze daar op een bepaald moment van de dag meer last van hebben? Het is steeds bijna in slaap vallen en dan weer even onbedaarlijk huilen. En winden laten... pfoeh... ze ruiken niet naar bloemetjes...![]()
.
quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 14:13 schreef MamsX het volgende:
De ah nu ook![]()
wel leuk he dat groter groeien
ik heb ná ik het filmpje stopte ook wat speelgoed (waar die naar aan het graaien was) eruit gehaald en gegeven. sneu als hij zo zijn best doet en het dan niet mag zeg maarquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 14:22 schreef freecell het volgende:
[..]Ja inderdaad, het was mij niet eens opgevallen
Jan had het er wel moeilijk mee hè? Wel tof gezicht
Als Tess echt last heeft dan doen we ff de thermometer er ff in, dat helpt meestal wel.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:44 schreef Nijna het volgende:
Bar, dat luiers volschieten doet Iris nog niet zo erg... We hebben 1 goed volle luier gehad 3 dagen terug en verder blijft het bij kleine beetjes en natte scheetjes. Maar ik heb wel de indruk dat het haar dwars zit... maar wat doe je eraan...
In bakerzak rolt hij (nog) niet op de buik. Maar ik bedenk me net dat hij over 2 weken naar cb moet. Vraag ik het daar na. Denk dat de kinderarts, volgende week, daar niet veel tips voor heeft.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 14:05 schreef MamsX het volgende:
Ik denk niet dat er wat aan te doen is.
a;s hij zowel in baker als zonder baker rolt. dan zal je hebben dat ze gaan rollen.
Hier heb ik een poosje iedere keer haar terug gelegd, en toen maar besloten dat als ze op de buik wilde liggen dat dan maar moest.. Wil Tyler niet op de buik, dan is er niets anders te doen dan terug rollen denk ik?
Dan hoop ik dat hij snel door is! Vannacht wel een paar keer eruit. Dentinox erop idd en speentje en toen was het goed. Heeft er best veel last van zo af en toe. Koude bijtring helpt wel goed. Of eigenlijk alles wat wat harder dan een knuffel is, waar je op kunt bijten.quote:Op zondag 16 augustus 2009 00:32 schreef Sunprincess het volgende:
Een blauwe plek op het tandvlees schijnt te komen doordat de tand er al vrij lang onder zit.
Mijn zoon heeft het ook (bij één tand boven) gehad en dat ging weg zodra de tand door was.
Volgens mij is dat bijna niet mogelijk om ritme om te draaien, dat komt er vanzelf een beetje in. Ik zou in ieder geval niet weten hoe je dat kan doen, je kan hem niet overdag wakker gaan zitten houden lijkt me.quote:Op zondag 16 augustus 2009 11:38 schreef Chan het volgende:
Even een slaapvraagje.. Hoe kan ik het ritme van Timo omdraaien? Hij slaapt nu overdag als een roos en na 4 uur maak ik hem telkens maar wakker om te eten. 's Nachts slaapt hij telkens kort of is hij gewoon wakker (of heeft krampjes of spuugt veel) en hij wil dan ook veel vaker eten.. De nachten beginnen me nu toch behoorlijk op te breken, langer dan een uurtje en soms twee uurtjes achter elkaar slapen lukt nog steeds niet.
Hadden wij in het begin ook met Julian.quote:Op zondag 16 augustus 2009 11:38 schreef Chan het volgende:
Even een slaapvraagje.. Hoe kan ik het ritme van Timo omdraaien? Hij slaapt nu overdag als een roos en na 4 uur maak ik hem telkens maar wakker om te eten. 's Nachts slaapt hij telkens kort of is hij gewoon wakker (of heeft krampjes of spuugt veel) en hij wil dan ook veel vaker eten.. De nachten beginnen me nu toch behoorlijk op te breken, langer dan een uurtje en soms twee uurtjes achter elkaar slapen lukt nog steeds niet.
Hier wel. Kwijlen en bellen blazen inderdaad. Nu met 14 weken is het handelen sabellen het fijnste wat er is. Hij wil ook ineens zijn fopspeen niet meer.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 16:52 schreef Vicky het volgende:
Waren jullie kindjes ook zo aan het kwijlen met 10 weken oud... Tess kwijlt bij het leven en blaast de hele dag bellen..
ik zoek nog steeds naar de tipquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 14:00 schreef _Ingrid_ het volgende:
Hier heeft Tyler ook slecht geslapen. Tig keer wakker. Gelukkig speen erin en weer verder slapen. Hij slaapt normaal tot 7.30/8.00
Maar ik heb een probleempje. Hij sliep altijd ingebakerd. Omdat hij nu makkelijk van rug naar buik kan, mag dat niet meer. Maar als je hem "los" in bed legt, gaat hij op zijn buik liggen. En dan op een gegeven moment brullen dat hij niet terug kan. Leg je hem goed, ligt hij zo weer op de buik.
Iemand DE tip om dit te doorbreken? Hier was ik dus al bang voor.
Sowieso handig, dan went hij vast aan een slaapzakquote:Op zondag 16 augustus 2009 12:52 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik laat Julian nu in een zomerslaapzak slapen, dan kan hij in z'n bedje niet zo makkelijk op z'n buik draaien.
Ja, hij draait al van rug naar buik en terug. Doet ie al twee weken trouwens.
Maar hoe slaapt hij dan? Wel goed verder?quote:
Dat kun je dan mooi afwisselen met Djeez.quote:Op zondag 16 augustus 2009 13:31 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Maar hoe slaapt hij dan? Wel goed verder?
Ik zie me toch niet 's nachts 100x eruit gaan omdat hij weer op de buik draait. Dat trek ik niet lang.
Hij slaapt wel goed, alleen het duurt soms wel even voor hij in slaap is. Het is een buikslaper. In het begin snapte hij niet wat hij dan het beste met zijn hoofd kon doen. Maar nu begrijpt hij dat hij zijn gezicht opzij moet leggen. Overigens ligt hij altijd in een slaapzak want lakentjes was al heel snel geen doen meer. Niet dat het ook maar iets helpt bij het draaien. Hij kan alles met die slaapzak hoor, draaien, gaan zitten, tijgeren. Ik denk dat zodra hij kan lopen hij nog een keer de trap af komt gelopen met dat dingquote:Op zondag 16 augustus 2009 13:31 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Maar hoe slaapt hij dan? Wel goed verder?
Ik zie me toch niet 's nachts 100x eruit gaan omdat hij weer op de buik draait. Dat trek ik niet lang.
Dat is wel een idee. Van de week eens uittesten.quote:Op zondag 16 augustus 2009 15:10 schreef Tinuviel het volgende:
Ingrid helpt het misschien als je een opgerolde deken/ knuffel of iets naast je kind in bed neerlegt, zodat die niet kan omrollen?
Hij slaaptquote:
En knapt hij er niet van op, dan mama wel.quote:Op maandag 17 augustus 2009 10:10 schreef LovelyLady het volgende:
Elin staat![]()
Leander hier ook nog even een hiep hiep hoera
En een kruipende Merel
Gaat goed hier!!!!
oh lees net dat Seb snotterig is, arm ventjelekker slapen, daar knap je heus van op
quote:Op maandag 17 augustus 2009 12:47 schreef texelonia het volgende:
Pff wat er nu weer met Hannah is...
Hier ook een moeilijke inslaper..ze wilde maar niet slapen en als ze eenmaal sliep na het drinken aan de borst dan werd ze wel weer wakker van t in bed leggen.quote:Op maandag 17 augustus 2009 19:14 schreef Zweefvliegje het volgende:
Gefeliciteerd met je 1e verjaardag Leander!![]()
Freecell, veel plezier in het volgende topic en over een aantal maanden ben je hier weer terug!![]()
Vicky wat knap van je dat je Tess hebt laten opnemen en dat het nu beter gaat en ze weer thuis is!
Hadden ze in het ziekenhuis een ander ritme welke jij nu ook thuis volgt, of hoe moet ik het zien?
Kleurdoos wat is Elin snel zeg, wauw! Zo ligt ze een onbeweeglijk babietje te zijn en zo staat ze alweer!
Wat is er met je andere nickname gebeurd, volgens mij heb ik iets gemist?
_Ingrid_ over dat op de buik liggen van Tyler, ik had begrepen dat hij nog niet terug kan rollen naar zijn rug, maar kan hij wel goed zijn hoofd ophouden? En hoe ligt hij dan als hij op z'n buik ligt, ik neem aan met zijn gezicht naar opzij en niet naar beneden? Lianne kan ook nog niet terugrollen en ligt wel eens op haar buik, als ik haar op haar rug draai wordt ze wakker, dus ik laat het meestal maar voor wat het is (natuurlijk hou ik het wel in de gaten).
Texelonia is het allemaal alweer oké met Hannah? Ik vind het altijd zo zielig die kleine zieke kindjes, konden ze maar gewoon vertellen wat eraan mankeerde!
Mikoxx wat goed dat het weer lekker gaat met je mannen! Heb je dé lachfoto al gemaakt (en wil je die delen?)
Het lijkt mij zo lastig om 2 kleine babietjes een beetje in hetzelfde schema wakker te laten zijn/te slapen, hoe regel je zoiets of regelt dat zichzelf?
Zelf doe ik trouwens weer een poging om wat actief te gaan meeposten.
De afgelopen tijd was ik op vakantie, en de laatste 1,5 maand zat ik op een boot met een brakke internetverbinding. Nu ben ik weer thuis, dus het moet haast wel lukken zou ik zo zeggen!
Met Lianne gaat het goed, donderdag is ze 26 weken en dan wil ik gaan beginnen met bijvoeden volgens de Rapley-methode. Donderdag is ook de dag dat we naar het CB moeten, benieuwd wat ze daar zeggen.
Ik zit een beetje in over het slapen van haar. Ik krijg het maar niet voormekaar om haar eerder dan 23.00 uur te laten slapen (wel overdag een paar uurtjes) en sowieso zelf inslapen lukt ook niet. Misschien moet ik wel nóg meer regelmaat aanbrengen en haar toch maar structureel in bed leggen bij de eerste slaapsignalen, maar dan raakt ze ontzettend over haar toeren en dan duurt het alleen maar langer voordat ze slaapt.
Nu valt ze wel eens in slaap aan de borst, maar als ik haar dan wegleg wordt ze weer wakker. Iemand tips?
Nu ze zelf zo'n beetje kan zitten (ze gaat niet zelf zitten maar als ik haar neerzet valt ze niet meer om), denk ik erover een fietszitje aan te schaffen en te gaan fietsen. Ben ik hiermee te vroeg? Als ik ga fietsen gaat het om stukjes van maximaal een kwartier, dat moet al bijna wel kunnen toch?
Grasjes die pruimentip was echt goud waard, heeft hier ook een aantal poepluiers opgeleverd en het mooie neveneffect, dat Jair pruimen superlekker vindt. Vandaag bijna 3 stuks op. Dan is het geen wonder van de poepluiers.quote:Op maandag 17 augustus 2009 20:39 schreef Grasjes het volgende:
Zeg ik hier van de week nog dat ze zo slecht poept heeft ze nu al 2 dagen 6 poepluiers per dag.
En lijkt Tess ook zo'n heel klein hoopje mens in dat hele grote bed?quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 08:17 schreef Vicky het volgende:
Spannend seilram!! Hier gaat het super goed!! Tess slaapt al bijna een week in haar eigen kamertje, in het grote ledikant... De wieg staat er een beetje zielig bij...
Jaquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 08:33 schreef freecell het volgende:
[..]
En lijkt Tess ook zo'n heel klein hoopje mens in dat hele grote bed?
Ghe, blijhoofdquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 09:29 schreef Vicky het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
zo wordt mevrouwtje wakkerHoe bedoel je vrolijk
Ik maak ze altijd allebei wakker als er eentje wakker is. Ze komen nu overdag zo ongeveer om de vier uur. We hebben ze vanaf het begin altijd tegelijk gevoed en dat gaat eigenlijk goed. Het is ook niet te doen om ze allebei op verzoek te voeden, dan ben je de hele dag met niks anders bezig (dat heb ik ook ondervondenquote:Op maandag 17 augustus 2009 19:14 schreef Zweefvliegje het volgende:
Mikoxx wat goed dat het weer lekker gaat met je mannen! Heb je dé lachfoto al gemaakt (en wil je die delen?)
Het lijkt mij zo lastig om 2 kleine babietjes een beetje in hetzelfde schema wakker te laten zijn/te slapen, hoe regel je zoiets of regelt dat zichzelf?
Zelf doe ik trouwens weer een poging om wat actief te gaan meeposten.
De afgelopen tijd was ik op vakantie, en de laatste 1,5 maand zat ik op een boot met een brakke internetverbinding. Nu ben ik weer thuis, dus het moet haast wel lukken zou ik zo zeggen!
Met Lianne gaat het goed, donderdag is ze 26 weken en dan wil ik gaan beginnen met bijvoeden volgens de Rapley-methode. Donderdag is ook de dag dat we naar het CB moeten, benieuwd wat ze daar zeggen.
Ik zit een beetje in over het slapen van haar. Ik krijg het maar niet voormekaar om haar eerder dan 23.00 uur te laten slapen (wel overdag een paar uurtjes) en sowieso zelf inslapen lukt ook niet. Misschien moet ik wel nóg meer regelmaat aanbrengen en haar toch maar structureel in bed leggen bij de eerste slaapsignalen, maar dan raakt ze ontzettend over haar toeren en dan duurt het alleen maar langer voordat ze slaapt.
Nu valt ze wel eens in slaap aan de borst, maar als ik haar dan wegleg wordt ze weer wakker. Iemand tips?
Nu ze zelf zo'n beetje kan zitten (ze gaat niet zelf zitten maar als ik haar neerzet valt ze niet meer om), denk ik erover een fietszitje aan te schaffen en te gaan fietsen. Ben ik hiermee te vroeg? Als ik ga fietsen gaat het om stukjes van maximaal een kwartier, dat moet al bijna wel kunnen toch?
De Rapley-methode is je baby in plaats van gepureerd eten gewoon stukken te laten eten en hem daarin zelf te laten bepalen wanneer hij er klaar voor is, dus niet stukjes eten naar binnen schuiven maar hem zelf laten pakken en het in de mond te stoppen. Een lekkere kliederboel dusquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 12:49 schreef mikoxx het volgende:
[..]
Ik maak ze altijd allebei wakker als er eentje wakker is. Ze komen nu overdag zo ongeveer om de vier uur. We hebben ze vanaf het begin altijd tegelijk gevoed en dat gaat eigenlijk goed. Het is ook niet te doen om ze allebei op verzoek te voeden, dan ben je de hele dag met niks anders bezig (dat heb ik ook ondervonden) Het gaat nu idd weer iets beter, gelukkig. Slapen overdag gaat nog steeds niet helemaal zoals ik graag zou willen
maar t is iig niet meer zo'n huilconcert en dat scheelt enorm!
Wat is de rapley methode? (knip)
Hier mogen we Roy ook laten slapen snachts, alleen dat werkt ook nog nietquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 09:21 schreef Nijna het volgende:
Gister huisbezoek CB gehad en die dame vertelde dat we Iris gewoon konden laten slapen 's nachts en ze zichzelf wel zou melden. Maar ik denk dat ons dametje denkt dat de nacht al om 19.00u begint. We hebben geprobeerd haar om 23.00u wakker te maken, wat uiteindelijk redelijk lukte, in de hoop dat ze dan een lange ruk zou maken. Maar ze melde zich netjes 4 uur later weer, kleine grapjas.
Misschien vanavond dan toch maar laten slapen als het weer zo is...
Ik verwacht haar zo weer, *lol ik schrijf dit en er klinkt een "weeeeeh" van boven*, ze leest mee
Had je geen flesje alcohol in je kraampakket? daar kan je het naveltje ook mee schoonmaken.quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 17:56 schreef innepin het volgende:
Oh wat een vrolijke foto's zie ik voorbij komen!
Vraagjes aan de ervaringsdeskundigen: Willow spuugt de laatste twee dagen best veel van de bv weer uit... waarom waarom en wat doe ik er aan?Het is zielig (en onhandig, want dan wil ze een uur later weer drinken..)
En in haar naveltje zit opgedroogd bloed, herkent iemand dat? Hoe maak ik dat schoon?
Alvast bedankt
tweede dag alleen hier en ze is verdorie weer niet stil te krijgenik weet het niet meer
![]()
quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 18:49 schreef tessie het volgende:
Met alcohol mag volgens mij niet hoor, dat zei de kraamhulp hier tenminste. Wij deden het ook met een watje met afgekoeld gekookt water.
En een draagdoek helpt niet alleen tegen het spugen, maar ook tegen het huilen. Graeme is tenminste (bijna) altijd gelijk stil als ik hem in de draagdoek doe. En ik ben ook heel onhandig hoor, maar draagdoek knopen is echt makkelijker dan je denkt! Zelfs mij lukte het de eerste keer. Ok, ik had hem niet hoog genoeg en niet strak genoeg, maar het was alsnog gelijk fijn
In een lange geweven doek kan je 2 kindjes dragenquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 18:55 schreef mikoxx het volgende:
Al vind ik het nog steeds jammer dat er geen draagdoek bestaat waar 2 kindjes in passen
OMG ik wil ook een tweeling!quote:
innepin, lastig he, zeker zo alleenquote:Op dinsdag 18 augustus 2009 17:56 schreef innepin het volgende:
Vraagjes aan de ervaringsdeskundigen: Willow spuugt de laatste twee dagen best veel van de bv weer uit... waarom waarom en wat doe ik er aan?Het is zielig (en onhandig, want dan wil ze een uur later weer drinken..)
En in haar naveltje zit opgedroogd bloed, herkent iemand dat? Hoe maak ik dat schoon?
Alvast bedankt
tweede dag alleen hier en ze is verdorie weer niet stil te krijgenik weet het niet meer
![]()
Waarom... soms omdat ze gewoon overlopen en het teveel weer uit spugen, meer waarschijnlijk is het inderdaad omdat het maagklepje (wat overigens geen klepje is maar een spier) nog niet goed sluit. Er is niet veel aan te doen aan het spugen. Recht op houden na de voeding is een goede tip. Over het algemeen hebben kindjes niet veel last van het spugen (zei de kinderarts) Wat ik ook als tip heb gekregen is vaker kleinere beetjes drinken, maar als ze enigszins het temperament zoals Seb heeft is dat geen optiequote:Op dinsdag 18 augustus 2009 17:56 schreef innepin het volgende:
Alvast bedankt
![]()
Spannend Raissa het kijken op het kdv! Gaan jullie dan ook binnenkort wennen? Wanneer moet jij weer naar het werk?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:18 schreef Raissa het volgende:
Mila gaat strakjes (met ons) voor het eerst even kijken op het KDV, vind het spannend hoor!
Volgende week woensdag gaat ze anderhalf uur wennen, volgende week vrijdag een hele dag en daarna gaat ze twee volle dagen in de week. Werken doe ik alweer een poosje, heb het tot nu toe allemaal op maandagen weten in te delen zodat oma kon oppassen. Maar het werk wordt nu een beetje teveel dus vandaar..quote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:42 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Spannend Raissa het kijken op het kdv! Gaan jullie dan ook binnenkort wennen? Wanneer moet jij weer naar het werk?
Jair hier slaapt ook in een zomerslaapzak. Daarnaast heeft hij afhankelijk van de temperatuur binnen een romper met lange mouwen (altijd) en een pyjama t-shirt (soms) en/ of broek (soms) aan.
Zo Seb lijkt me idd een wervelwind
Als Mila het net zo leuk heeft als Seb is het echt geen probleem om haar daar te brengenquote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:18 schreef Raissa het volgende:
Mila gaat strakjes (met ons) voor het eerst even kijken op het KDV, vind het spannend hoor!
Spannend hoor. Hopelijk heeft ze het er naar haar zin.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:18 schreef Raissa het volgende:
wakker maken? En dan? Wakker houden terwijl hij moe is en waarschijnlijk niet bijzonder vrolijk. Ik zou hem laten slapen.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:27 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Spannend hoor. Hopelijk heeft ze het er naar haar zin.![]()
Julian heeft z'n eerste verkoudheid, heeft vannacht heel weinig geslapen. Om 23 uur wakker, om 1 uur, om half 4, en dan steeds twee uur wakker voor hij weer in slaap viel.
Gisteren overdag ook niet veel geslapen.
Nu ligt ie dus al een tijdje lekker te slapen, en zit ik in dilemma. Moet ik hem nu wakkermaken zodat ie vannacht wel slaapt, of laten doorslapen? Want slaap is natuurlijk wel belangrijk om over die verkoudheid heen te komen. Hij heeft vannacht nog een extra voeding gekregen dus daarvoor hoeft het niet.
Ja, ik denk dat ik dat ook doe. Als je ziek bent heb je slaap nodig om er bovenop te komen.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:30 schreef Estrys het volgende:
[..]
wakker maken? En dan? Wakker houden terwijl hij moe is en waarschijnlijk niet bijzonder vrolijk. Ik zou hem laten slapen.
Heeeel herkenbaar.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:23 schreef innepin het volgende:
TessieMoeilijk he, baby's
Ik zei gisteren al tegen mijn vriend - ik ben iemand van de boekenkennis. Als ik iets niet weet, dan lees ik er over en dan onthoud ik dat wel, maar praktische kennis mis ik op vele vlakken. M.a.w. ik leer door te lezen, niet door te doen. En mja, baby's leer je niet begrijpen door een boek te lezen, maar vooral door maar gewoon te doen, en daar word ik dus af en toe ook flink onzeker van, want dat is helemaal niet "mijn manier". Pfffrrr...
En als je dan eens een draagdoek gebruikt?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:27 schreef tessie het volgende:
Ja ik vind het vooral lastig als er dus eigenlijk niks is. Geen honger, geen vieze luier, geen krampjes.... ja.. wat moet je dan doen? Knuffelen helpt dan ook niet.. Volgens mij issie gewoon moe, maar hij heeft geen zin om te slapen ofzo. Maar geen idee hoe ik er dan voor moet zorgen dat hij wel gaat slapen. Als ik hem in bed of in de wandelwagen leg, dan gaat hij dus wel echt heeeel hard krijsen ipv alleen zielig huilen...
Nu ligt hij eindelijk op mijn borst te slapen, dat is de enige manier waarop hij wat langer slaapt dan 10 minuutjes....
Nou ja, dat is dus een beetje mijn dilemma ook. Wanneer moet je met zoiets beginnen, is hij daar nu nog niet te klein voor, kan ik hem niet beter gewoon lekker bij mij houden, wanneer ben je ´te laat´ en word het echt heel erg moeilijk om het nog aan te leren.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |