weer wat geleerd!quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 17:30 schreef texelonia het volgende:
Vicky herkenbaar dat kwijlen. Was bij Hannah ook zo, en iedereen riep al, oh krijgt ze geen tandjes??? Hallo, het is een baby, baby's kwijlen!Maar ik las toen ergens dat rond 3 maanden de speekselklieren zich ontwikkelen en daardoor gaan ze dus kwijlen
Yup, de B is duidelijk stukquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 20:50 schreef Grasjes het volgende:
Mijn dochter heeft de B op mijn toetsenbord gesloopt haha het is erg lastig typen, zo maar even frunniken om dat ding weer goed te krijgen. Ze eweegt teveel om er nog in te zitten.
tja, kijken of ze overdag wat minder wil slapen zodat ze 's nachts wat langer slaapt? was hier de truc bij jan wel, hoewel die ook rond zeven, half acht klaar wakker is tegenwoordig. en dat krijg ik nog maar zelden later (sliep voorheen ook altijd tot 8 of zelfs half 9) maar hij blijft nu wel rustig wakker in zijn bedje tot we hem de fles geven tussen half 8 en 8 uur)quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 06:01 schreef Fruppel het volgende:
Gaaaap! Wie heeft mij goed slapende baby gezien....? D sliep altijd heerlijk tot 07.00 a 08.00 maar de laatste dagen is dat veranderd in 06.00 en vandaag zelfs 05.30![]()
Klaarwakker ook....![]()
Moet ik daar nou weer mee?
Normaal inderdaad een half uur per pondquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 08:18 schreef McLaura het volgende:
Weet iemand misschien hoe lang een baby van 5 weken mag slapen, of dat hij gewoon mag slapen tot hij zelf wakker wordt?
Thijs breekt alle records, en sliep vannacht van 11 tot half 8... Is dat niet te lang (qua suikerspiegel oid)
Oja en dit had mijn post kunnen zijnquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 06:01 schreef Fruppel het volgende:
Gaaaap! Wie heeft mij goed slapende baby gezien....? D sliep altijd heerlijk tot 07.00 a 08.00 maar de laatste dagen is dat veranderd in 06.00 en vandaag zelfs 05.30![]()
Klaarwakker ook....![]()
Moet ik daar nou weer mee?
en de mijnequote:Op zaterdag 15 augustus 2009 08:43 schreef freecell het volgende:
[..]
Oja en dit had mijn post kunnen zijn
Hij heeft bij ons in bed nog even geslapen tot 6:30 en toen pas de borst gegeven. Melkbar is hier gesloten van 20:00 tot 6:30
Mehquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 08:48 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
en de mijne
Alleen werd ze tussendoor ook nog wakker..keer of 5
Helaas lijkt dat niet echt te helpen, ze valt dan om 20.00 als een blok in slaap om vervolgens om 06.00 weer helemaal gezellig wakker te worden.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 08:13 schreef DJMO het volgende:
[..]
tja, kijken of ze overdag wat minder wil slapen zodat ze 's nachts wat langer slaapt? was hier de truc bij jan wel, hoewel die ook rond zeven, half acht klaar wakker is tegenwoordig. en dat krijg ik nog maar zelden later (sliep voorheen ook altijd tot 8 of zelfs half 9) maar hij blijft nu wel rustig wakker in zijn bedje tot we hem de fles geven tussen half 8 en 8 uur)
Nee helaas niet, als ik haar verschoon en terug leg in bed is het krijzen geblazen want madam is wakker en wil dus niet meer in haar bedje te liggenquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 10:38 schreef Kleurdoos het volgende:
en om 6:00 verschonen en dan verder slapen in bed wil ze ook niet? (even bij jou)
Peuterenquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 10:40 schreef nummer_zoveel het volgende:
Wat doen jullie als je kindje echt van die harde snotkorsten in z'n neusje heeft zitten?
Heb gisteren bij Julian al geprobeerd eruit te halen, maar z'n neusje is te klein. En het is vervelend voor hem, hij vindt het niet prettig. Met wattestaafje lukt ook niet.
Nu vanmorgen de korst er toch uit gekregen. Hij kan meteen vrijer ademen nu.
hehe die winden laten kan roy ook wat van, na een voeding beginnen de winden, en stinken....quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 20:20 schreef Nijna het volgende:
Volgens mij heeft Iris haar moppermoment zo rond deze tijd of krampjes. Kan het zijn dat ze daar op een bepaald moment van de dag meer last van hebben? Het is steeds bijna in slaap vallen en dan weer even onbedaarlijk huilen. En winden laten... pfoeh... ze ruiken niet naar bloemetjes...![]()
.
quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 14:13 schreef MamsX het volgende:
De ah nu ook![]()
wel leuk he dat groter groeien
ik heb ná ik het filmpje stopte ook wat speelgoed (waar die naar aan het graaien was) eruit gehaald en gegeven. sneu als hij zo zijn best doet en het dan niet mag zeg maarquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 14:22 schreef freecell het volgende:
[..]Ja inderdaad, het was mij niet eens opgevallen
Jan had het er wel moeilijk mee hè? Wel tof gezicht
Als Tess echt last heeft dan doen we ff de thermometer er ff in, dat helpt meestal wel.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 15:44 schreef Nijna het volgende:
Bar, dat luiers volschieten doet Iris nog niet zo erg... We hebben 1 goed volle luier gehad 3 dagen terug en verder blijft het bij kleine beetjes en natte scheetjes. Maar ik heb wel de indruk dat het haar dwars zit... maar wat doe je eraan...
In bakerzak rolt hij (nog) niet op de buik. Maar ik bedenk me net dat hij over 2 weken naar cb moet. Vraag ik het daar na. Denk dat de kinderarts, volgende week, daar niet veel tips voor heeft.quote:Op zaterdag 15 augustus 2009 14:05 schreef MamsX het volgende:
Ik denk niet dat er wat aan te doen is.
a;s hij zowel in baker als zonder baker rolt. dan zal je hebben dat ze gaan rollen.
Hier heb ik een poosje iedere keer haar terug gelegd, en toen maar besloten dat als ze op de buik wilde liggen dat dan maar moest.. Wil Tyler niet op de buik, dan is er niets anders te doen dan terug rollen denk ik?
Dan hoop ik dat hij snel door is! Vannacht wel een paar keer eruit. Dentinox erop idd en speentje en toen was het goed. Heeft er best veel last van zo af en toe. Koude bijtring helpt wel goed. Of eigenlijk alles wat wat harder dan een knuffel is, waar je op kunt bijten.quote:Op zondag 16 augustus 2009 00:32 schreef Sunprincess het volgende:
Een blauwe plek op het tandvlees schijnt te komen doordat de tand er al vrij lang onder zit.
Mijn zoon heeft het ook (bij één tand boven) gehad en dat ging weg zodra de tand door was.
Volgens mij is dat bijna niet mogelijk om ritme om te draaien, dat komt er vanzelf een beetje in. Ik zou in ieder geval niet weten hoe je dat kan doen, je kan hem niet overdag wakker gaan zitten houden lijkt me.quote:Op zondag 16 augustus 2009 11:38 schreef Chan het volgende:
Even een slaapvraagje.. Hoe kan ik het ritme van Timo omdraaien? Hij slaapt nu overdag als een roos en na 4 uur maak ik hem telkens maar wakker om te eten. 's Nachts slaapt hij telkens kort of is hij gewoon wakker (of heeft krampjes of spuugt veel) en hij wil dan ook veel vaker eten.. De nachten beginnen me nu toch behoorlijk op te breken, langer dan een uurtje en soms twee uurtjes achter elkaar slapen lukt nog steeds niet.
Hadden wij in het begin ook met Julian.quote:Op zondag 16 augustus 2009 11:38 schreef Chan het volgende:
Even een slaapvraagje.. Hoe kan ik het ritme van Timo omdraaien? Hij slaapt nu overdag als een roos en na 4 uur maak ik hem telkens maar wakker om te eten. 's Nachts slaapt hij telkens kort of is hij gewoon wakker (of heeft krampjes of spuugt veel) en hij wil dan ook veel vaker eten.. De nachten beginnen me nu toch behoorlijk op te breken, langer dan een uurtje en soms twee uurtjes achter elkaar slapen lukt nog steeds niet.
Hier wel. Kwijlen en bellen blazen inderdaad. Nu met 14 weken is het handelen sabellen het fijnste wat er is. Hij wil ook ineens zijn fopspeen niet meer.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 16:52 schreef Vicky het volgende:
Waren jullie kindjes ook zo aan het kwijlen met 10 weken oud... Tess kwijlt bij het leven en blaast de hele dag bellen..
ik zoek nog steeds naar de tipquote:Op zaterdag 15 augustus 2009 14:00 schreef _Ingrid_ het volgende:
Hier heeft Tyler ook slecht geslapen. Tig keer wakker. Gelukkig speen erin en weer verder slapen. Hij slaapt normaal tot 7.30/8.00
Maar ik heb een probleempje. Hij sliep altijd ingebakerd. Omdat hij nu makkelijk van rug naar buik kan, mag dat niet meer. Maar als je hem "los" in bed legt, gaat hij op zijn buik liggen. En dan op een gegeven moment brullen dat hij niet terug kan. Leg je hem goed, ligt hij zo weer op de buik.
Iemand DE tip om dit te doorbreken? Hier was ik dus al bang voor.
Sowieso handig, dan went hij vast aan een slaapzakquote:Op zondag 16 augustus 2009 12:52 schreef nummer_zoveel het volgende:
Ik laat Julian nu in een zomerslaapzak slapen, dan kan hij in z'n bedje niet zo makkelijk op z'n buik draaien.
Ja, hij draait al van rug naar buik en terug. Doet ie al twee weken trouwens.
Maar hoe slaapt hij dan? Wel goed verder?quote:
Dat kun je dan mooi afwisselen met Djeez.quote:Op zondag 16 augustus 2009 13:31 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Maar hoe slaapt hij dan? Wel goed verder?
Ik zie me toch niet 's nachts 100x eruit gaan omdat hij weer op de buik draait. Dat trek ik niet lang.
Hij slaapt wel goed, alleen het duurt soms wel even voor hij in slaap is. Het is een buikslaper. In het begin snapte hij niet wat hij dan het beste met zijn hoofd kon doen. Maar nu begrijpt hij dat hij zijn gezicht opzij moet leggen. Overigens ligt hij altijd in een slaapzak want lakentjes was al heel snel geen doen meer. Niet dat het ook maar iets helpt bij het draaien. Hij kan alles met die slaapzak hoor, draaien, gaan zitten, tijgeren. Ik denk dat zodra hij kan lopen hij nog een keer de trap af komt gelopen met dat dingquote:Op zondag 16 augustus 2009 13:31 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Maar hoe slaapt hij dan? Wel goed verder?
Ik zie me toch niet 's nachts 100x eruit gaan omdat hij weer op de buik draait. Dat trek ik niet lang.
Dat is wel een idee. Van de week eens uittesten.quote:Op zondag 16 augustus 2009 15:10 schreef Tinuviel het volgende:
Ingrid helpt het misschien als je een opgerolde deken/ knuffel of iets naast je kind in bed neerlegt, zodat die niet kan omrollen?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |