abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 17:30:09 #101
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_71881022
Hannah had na vanochtend niet meer gespuugd, wel gedronken en dat bleef dus allemaal binnen. Huisarts niet meer gebeld dus. Maar rond een uur of 3 toch weer flink gespuugd. Bedenk me nu pas dat het vrijdag is en als het toch niet goed gaat we naar de hap moeten wat toch weer wat meer gedoe is. Maar ja het zij zo, en hopelijk is het helemaal niet nodig.

Vicky herkenbaar dat kwijlen. Was bij Hannah ook zo, en iedereen riep al, oh krijgt ze geen tandjes??? Hallo, het is een baby, baby's kwijlen! Maar ik las toen ergens dat rond 3 maanden de speekselklieren zich ontwikkelen en daardoor gaan ze dus kwijlen

mikoxx ik ben geen expert op gebied van kunstvoeding, maar mij is indertijd verteld dat overstappen van voedingen ook juist even voor krampjes kan zorgen, omdat de darmpjes moeten wennen aan de nieuwe voeding. Maar of dat ook voor de omneo geldt, en hoe lang zoiets kan duren, weet ik niet... Dus eigenlijk heb je niks aan mijn antwoord sorry

Kruipende Annicka
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
pi_71881067
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 17:30 schreef texelonia het volgende:

Vicky herkenbaar dat kwijlen. Was bij Hannah ook zo, en iedereen riep al, oh krijgt ze geen tandjes??? Hallo, het is een baby, baby's kwijlen! Maar ik las toen ergens dat rond 3 maanden de speekselklieren zich ontwikkelen en daardoor gaan ze dus kwijlen
weer wat geleerd!

Hoop dat Hannah niet meer gaat spugen!

Tess is al een half uur aan het pruttelen/protesteren/mekkeren. Ze was wakker geworden en wilde echt niet meer gaan slapen. Ik had haar uit bed gehaald en ze heeft even in de box gelegen en toen in de wipper en toen begon ze te gapen en ihaar ogen te wrijven, gewoon nog moe dus. Ze ligt nu in haar bed en is het er niet mee eens..
Eerst was het flink huilen, nu is het mekkeren/protesteren met zo af en toe ineens een pauze...
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 19:10:07 #103
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_71882797
dan lijkt het dus wel de goede kant op te gaan vicky? Als het van huilen naar mekkeren gaat dan lijkt me dat wel de juiste 'richting' toch?

Ik heb het cb even gebeld met mijn vraag over overstappen op omneo. Ze zeiden dat het zou kunnen helpen, maar dat ze van overstappen op een andere voeding idd juist meer krampjes kunnen krijgen (idd texelonia). We zijn nu net sinds 2 weken over op volledig fles, dus we hebben besloten maar even geen verandering in voeding aan te brengen. Tygo heeft net 1,5 uur geslapen (boven in bed) en Max ligt nu ongeveer 30 min te ronken op mijn arm (en ja.. typen lukt dan nog wel, maar t gaat dan niet zo vlug ). Hopen dat dit het begin van beter is!

Dat kwijlen herken ik ook Vicky, hier werden ook tandjes geroepen Tjonge, dat zal, met 2 maanden.. echt niet! Vandaag zijn onze mannen trouwens precies 2 maand, wat gaat t snel zeg.... En ze lachen, echt zo lief... nu nog een foto waarop DE lach te zien is (lastig..)!
pi_71882834
Seb kwijlt ook al maanden, ik denk al vanaf de drie maanden, hij is nu 7 maanden en nog spoor van tandjes.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_71883345
Hier ook een kwijlende baby En hij wil sinds een paar dagen steeds zitten. Dan moeten we zn handjes vasthouden, en dan trekt hij zich zeg maar omhoog zodat hij zit. Echt stoer Alleen wil hij nu niet zo lang meer gewoon liggen in de box of op zo´n babygym speelkleedje, want zitten is natuurlijk veel hipper Gelukkig is het wipstoeltje vaak ook goed.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_71884197
Tyler had de slappe lach vandaag, zo grappig, ik lag ook helemaal krom.
Hij kwijlde al lang voordat er tandjes waren. Nu kun je de vloer dweilen met zn kwijl zoveel is het. Denk dat bovenin tandjes komen, maar wat duurt dat lang voordat dat door is. Vandaag sjago. Veel huilen.
pi_71884483
Hannah aan het spugen... hopelijk knapt ze gauw op tex!

Volgens mij heeft Iris haar moppermoment zo rond deze tijd of krampjes. Kan het zijn dat ze daar op een bepaald moment van de dag meer last van hebben? Het is steeds bijna in slaap vallen en dan weer even onbedaarlijk huilen. En winden laten... pfoeh... ze ruiken niet naar bloemetjes... .
Fake it till you make it...
  vrijdag 14 augustus 2009 @ 20:50:29 #108
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_71885315
Tinuviel, ik heb idd verse pruimen (uit de tuin van de buren )en zij vind ze heerlijk! En ik gebruik gewone zwarte thee. Maar dat helpt niet tegen het niet poepen hoor Buiten haar flessen om krijgt ze meestal water of sterk verdunde diksap (echt een paar druppeltjes in een beker)

Nijna, een moppermoment hebben volgens mij de meeste babies wel op een bepaald moment per dag. Hier was dat rond onze etenstijd. Denk dat krampjes meestal een half uurtje na de fles komen.

Mijn dochter heeft de B op mijn toetsenbord gesloopt haha het is erg lastig typen, zo maar even frunniken om dat ding weer goed te krijgen. En de wipstoel is sinds vandaag ook verleden tijd. Ze eweegt teveel om er nog in te zitten. Ben bang dat ze omvalt met dat ding. Wel jammer want de wipstoel was zo handig om haar lekker buiten even neer te zetten in plaats van alleen op schoot.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 06:01:44 #109
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_71895237
Gaaaap! Wie heeft mij goed slapende baby gezien....? D sliep altijd heerlijk tot 07.00 a 08.00 maar de laatste dagen is dat veranderd in 06.00 en vandaag zelfs 05.30
Klaarwakker ook....

Moet ik daar nou weer mee?
pi_71895373
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 20:50 schreef Grasjes het volgende:

Mijn dochter heeft de B op mijn toetsenbord gesloopt haha het is erg lastig typen, zo maar even frunniken om dat ding weer goed te krijgen. Ze eweegt teveel om er nog in te zitten.
Yup, de B is duidelijk stuk
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 15 augustus 2009 @ 08:13:37 #111
147316 crew  DJMO
#trut
pi_71895451
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 06:01 schreef Fruppel het volgende:
Gaaaap! Wie heeft mij goed slapende baby gezien....? D sliep altijd heerlijk tot 07.00 a 08.00 maar de laatste dagen is dat veranderd in 06.00 en vandaag zelfs 05.30
Klaarwakker ook....

tja, kijken of ze overdag wat minder wil slapen zodat ze 's nachts wat langer slaapt? was hier de truc bij jan wel, hoewel die ook rond zeven, half acht klaar wakker is tegenwoordig. en dat krijg ik nog maar zelden later (sliep voorheen ook altijd tot 8 of zelfs half 9) maar hij blijft nu wel rustig wakker in zijn bedje tot we hem de fles geven tussen half 8 en 8 uur)
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_71895463
Weet iemand misschien hoe lang een baby van 5 weken mag slapen, of dat hij gewoon mag slapen tot hij zelf wakker wordt?

Thijs breekt alle records, en sliep vannacht van 11 tot half 8... Is dat niet te lang (qua suikerspiegel oid)
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 15 augustus 2009 @ 08:20:52 #113
147316 crew  DJMO
#trut
pi_71895468
was het niet een uur per half kilo lichaamsgewicht? staat me iets van bij... maar als hij gewoon wakker wordt, helder en alert is mclaura, is er weinig aan de hand lijkt me. Dan zou ik gewoon blij zijn met je doorslapertje
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_71895521
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 08:18 schreef McLaura het volgende:
Weet iemand misschien hoe lang een baby van 5 weken mag slapen, of dat hij gewoon mag slapen tot hij zelf wakker wordt?

Thijs breekt alle records, en sliep vannacht van 11 tot half 8... Is dat niet te lang (qua suikerspiegel oid)
Normaal inderdaad een half uur per pond
Maar inderdaad, als hij fris en fruitig en hongerig wakker wordt gewoon de vlag uithangen hoor
En er dan overdag gewoon echt niet meer dan 4 uur tussen laten zitten
pi_71895528
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 06:01 schreef Fruppel het volgende:
Klaarwakker ook....

Oja en dit had mijn post kunnen zijn
Hij heeft bij ons in bed nog even geslapen tot 6:30 en toen pas de borst gegeven. Melkbar is hier gesloten van 20:00 tot 6:30
pi_71895548
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 08:43 schreef freecell het volgende:

[..]

Oja en dit had mijn post kunnen zijn
Hij heeft bij ons in bed nog even geslapen tot 6:30 en toen pas de borst gegeven. Melkbar is hier gesloten van 20:00 tot 6:30
en de mijne
Alleen werd ze tussendoor ook nog wakker..keer of 5
pi_71895558
Lekker McLaura, Iris mag er 6 uur tussen, maar haalt meestal net 5. Gisteravond dacht ik rond middernacht de late voeding te doen en dan door te tukken tot een uur of 5. Iris had bedacht dat ze nog heerlijk sliep dus wekker maar weer 3 uur verder gezet en gaan slapen, na 2 uur meldde ze zich en daarna weer netjes na 3,5 uur.
Ze leek wel weer veel last te hebben van krampjes en daardoor hebben wij ook niet zo lekker geslapen .
Fake it till you make it...
pi_71895607
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 08:48 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

en de mijne
Alleen werd ze tussendoor ook nog wakker..keer of 5
Meh
Hier normaal altijd tukken van 7 tot 7, soms half 7, soms half 8. Maar half 6 zijn we niet gewend
pi_71895643
Bweuh ik denk ook dat er iets anders is waar ze last van heeft want ze ligt nu ook steeds te mopperen
Det ze noraal nooit, vooral niet s' ochtends..dan is ze meestal het vrolijkst
pi_71895652
Bedankt voor de reacties. Thijs is 4150 gram (en inmiddels vast wat zwaarder) en mag dus wel 8 uur.

En nu gaan we weg, lekker een dagje naar Ameland!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 10:34:40 #121
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_71896500
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 08:13 schreef DJMO het volgende:

[..]

tja, kijken of ze overdag wat minder wil slapen zodat ze 's nachts wat langer slaapt? was hier de truc bij jan wel, hoewel die ook rond zeven, half acht klaar wakker is tegenwoordig. en dat krijg ik nog maar zelden later (sliep voorheen ook altijd tot 8 of zelfs half 9) maar hij blijft nu wel rustig wakker in zijn bedje tot we hem de fles geven tussen half 8 en 8 uur)
Helaas lijkt dat niet echt te helpen, ze valt dan om 20.00 als een blok in slaap om vervolgens om 06.00 weer helemaal gezellig wakker te worden.
Maar we blijven het nog wel even proberen (korter slapen overdag), kijken of t uiteindelijk gaat werken.
Hoop dat het een fase is, het is echt TE vroeg
pi_71896549
en om 6:00 verschonen en dan verder slapen in bed wil ze ook niet? (even bij jou)
pi_71896568
Wat doen jullie als je kindje echt van die harde snotkorsten in z'n neusje heeft zitten?
Heb gisteren bij Julian al geprobeerd eruit te halen, maar z'n neusje is te klein. En het is vervelend voor hem, hij vindt het niet prettig. Met wattestaafje lukt ook niet.
Nu vanmorgen de korst er toch uit gekregen. Hij kan meteen vrijer ademen nu.

Julian is qua slapen al net als z'n vader: volgens mij wordt ie echt een avondmens.
S ochtends slaapt ie het liefst tot een uur of 8-9, maak je hem eerder wakker is ie echt in een ochtendhumeurtje. En s avonds krijg ik hem voor een uur of 21, 21.30 niet in slaap.
  zaterdag 15 augustus 2009 @ 10:47:13 #124
175104 Fruppel
Okay D Elmo voor jou ;)
pi_71896650
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 10:38 schreef Kleurdoos het volgende:
en om 6:00 verschonen en dan verder slapen in bed wil ze ook niet? (even bij jou)
Nee helaas niet, als ik haar verschoon en terug leg in bed is het krijzen geblazen want madam is wakker en wil dus niet meer in haar bedje te liggen bij ons in bed wil ze wel liggen maar dan gaat ze spelen met alles wat in haar buurt komt, mijn haar, dekbed, neus etc.
Slapen komt dan echt niet meer in haar op geloof ik.

Ze word wel gezellig wakker dus ik laat haar eerst een tijdje kleppen en spelen in haar bedje maar na maximaal een half uurtje heeft ze dat ook gehad en wil ze echt aandacht en eruit...
pi_71898354
quote:
Op zaterdag 15 augustus 2009 10:40 schreef nummer_zoveel het volgende:
Wat doen jullie als je kindje echt van die harde snotkorsten in z'n neusje heeft zitten?
Heb gisteren bij Julian al geprobeerd eruit te halen, maar z'n neusje is te klein. En het is vervelend voor hem, hij vindt het niet prettig. Met wattestaafje lukt ook niet.
Nu vanmorgen de korst er toch uit gekregen. Hij kan meteen vrijer ademen nu.
Peuteren Hij vindt het niet echt leuk, maar met even doorzetten krijg ik ze meestal wel te pakken.

Hij is alleen net inde auto terug van boodschappen 10 minuten diep in slaap gevallen..... En nu is hij héél wakker
Ik wacht nog maar even met middagslaapje
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')