abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 18 augustus 2009 @ 22:04:11 #276
147316 crew  DJMO
#trut
pi_71993178
hij slaapt hier in een rompertje in een slaapzakje (zomergeval) ik heb hem toen het een paar dagen ongelooflijk heet was, ook wel alleen in zijn luier in zijn slaapzak gelegd, hij moet ergens in/onder slapen, en een laken schopt ie weg

Jan drinkt zo'n 600 cc melk op een dag (waarvan 400 pap) en zo'n 170 cc sterk verdunde diksap. ook geef ik hem wel slokjes water tussendoor als we aan het wandelen zijn, maar dat wil hij maar sporadisch, met echt heel warm weer wel meer dan anders overigens
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_71994274
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 17:56 schreef innepin het volgende:
Oh wat een vrolijke foto's zie ik voorbij komen!

Vraagjes aan de ervaringsdeskundigen: Willow spuugt de laatste twee dagen best veel van de bv weer uit... waarom waarom en wat doe ik er aan? Het is zielig (en onhandig, want dan wil ze een uur later weer drinken..)
En in haar naveltje zit opgedroogd bloed, herkent iemand dat? Hoe maak ik dat schoon?

Alvast bedankt
tweede dag alleen hier en ze is verdorie weer niet stil te krijgen ik weet het niet meer
Waarom... soms omdat ze gewoon overlopen en het teveel weer uit spugen, meer waarschijnlijk is het inderdaad omdat het maagklepje (wat overigens geen klepje is maar een spier) nog niet goed sluit. Er is niet veel aan te doen aan het spugen. Recht op houden na de voeding is een goede tip. Over het algemeen hebben kindjes niet veel last van het spugen (zei de kinderarts) Wat ik ook als tip heb gekregen is vaker kleinere beetjes drinken, maar als ze enigszins het temperament zoals Seb heeft is dat geen optie Als ze wat ouder is kan je de voeding indikken (bijzonder praktisch is dat bij borstvoeding )
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_71994821
Lastig is dat , dat spugen. Helemaal bij die hele kleintjes.
  Moderator dinsdag 18 augustus 2009 @ 22:44:32 #279
5428 crew  miss_sly
pi_71994826
Wat heerlijk vrolijk zijn Tess en Seb toch

En die tweeling in draagdoek is ook erg loveable

oeke, wat een nare kraamtijd voor je moeder zeg, destijds. Vreselijk om zo te moeten starten.
Gelukkig dat dat tegenwoordig toch anders gaat.

Hier een leuke dag gehad, op bezoek in Brabant bij opa en omi en later bij mijn zusje en de kindjes en daar met z'n allen ge-bbqd. Senna heeft lekker samen met Brent in de box gelegen, heerlijk stel En wat een verschil, 4 weken of 3,5 maand Niet te geloven dat een kindje in 2,5 maand zo veel kan veranderen en ontwikkelen. Mijn zusje en ik hebben gezellig samen zitten voeden en we hebben een foto gemaakt van opa en omi en hun 4 kleinkinderen

Ow, en zoo schattig: Jens is helemaal gek op zijn jongste broertje. Toen wij aanbelden, deed hij open, wierp 1 blik op Senna die ik in mijn armen had en zei: Onze baby is veel groter gegroeid hoor!
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  dinsdag 18 augustus 2009 @ 23:03:59 #280
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_71995505
Zweefvliegje, dochter slaapt hier in een zomerslaapzak wel een romper met lange mouwen aan. Haar raam staat altijd open. Ik voel altijd nog even 's avonds of ze het niet te warm of koud heeft. Zonder slaapzak doe ik alleen overdag, maar 's nachts lijkt me iets over je heen lekkerder.
En ze drinkt niet perse meer als het warm weer is. Wel bied ik het de hele dag door aan (water dan)

Klinkt als een gezellige dag Miss_Sly!
pi_72001920
Mila gaat strakjes (met ons) voor het eerst even kijken op het KDV, vind het spannend hoor!
pi_72001986
Die van ons dat is me dr eentje.
Ik bracht Seb vanmorgen naar het KDV en ik bleef nog even kijken hoe hij aan het spelen was. Ligt er naast hem een jongen en die kan nog niet zitten (of rollen denk ik want bleef mooi op zijn rug liggen) Seb ziet een speeltje aan de andere kant, klimt zo op dat kind om het speeltje te pakken. In eerste instantie lag hij op zijn buik maar daarna draait hij zich om en gaat zitten. Zit hij gewoon met zijn kont recht bovenop dat kind En die gaf dus geen kik maar lag echt te kijken van wat nou dan weer De leidster tilt hem eraf. Ziet hij een ander kind dat lekker zit te spelen, trekt hij zich daaraan op met het gevolg dat ze samen omkukelen Kind brullen, Seb lachen
pi_72002392
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 09:18 schreef Raissa het volgende:
Mila gaat strakjes (met ons) voor het eerst even kijken op het KDV, vind het spannend hoor!
Spannend Raissa het kijken op het kdv! Gaan jullie dan ook binnenkort wennen? Wanneer moet jij weer naar het werk?

Jair hier slaapt ook in een zomerslaapzak. Daarnaast heeft hij afhankelijk van de temperatuur binnen een romper met lange mouwen (altijd) en een pyjama t-shirt (soms) en/ of broek (soms) aan.

Zo Seb lijkt me idd een wervelwind
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_72004479
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 09:42 schreef Tinuviel het volgende:

[..]

Spannend Raissa het kijken op het kdv! Gaan jullie dan ook binnenkort wennen? Wanneer moet jij weer naar het werk?

Jair hier slaapt ook in een zomerslaapzak. Daarnaast heeft hij afhankelijk van de temperatuur binnen een romper met lange mouwen (altijd) en een pyjama t-shirt (soms) en/ of broek (soms) aan.

Zo Seb lijkt me idd een wervelwind
Volgende week woensdag gaat ze anderhalf uur wennen, volgende week vrijdag een hele dag en daarna gaat ze twee volle dagen in de week. Werken doe ik alweer een poosje, heb het tot nu toe allemaal op maandagen weten in te delen zodat oma kon oppassen. Maar het werk wordt nu een beetje teveel dus vandaar..
pi_72005351
quote:
Als Mila het net zo leuk heeft als Seb is het echt geen probleem om haar daar te brengen
Die begint al blij te hupsen als we daar binnenlopen Seb is werkelijk altijd vrolijk als ik hij daar binnenkomt en de leidsters en kindjes ziet.
pi_72006635
quote:
Spannend hoor. Hopelijk heeft ze het er naar haar zin.

Julian heeft z'n eerste verkoudheid, heeft vannacht heel weinig geslapen. Om 23 uur wakker, om 1 uur, om half 4, en dan steeds twee uur wakker voor hij weer in slaap viel.
Gisteren overdag ook niet veel geslapen.

Nu ligt ie dus al een tijdje lekker te slapen, en zit ik in dilemma. Moet ik hem nu wakkermaken zodat ie vannacht wel slaapt, of laten doorslapen? Want slaap is natuurlijk wel belangrijk om over die verkoudheid heen te komen. Hij heeft vannacht nog een extra voeding gekregen dus daarvoor hoeft het niet.
pi_72006712
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 12:27 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Spannend hoor. Hopelijk heeft ze het er naar haar zin.

Julian heeft z'n eerste verkoudheid, heeft vannacht heel weinig geslapen. Om 23 uur wakker, om 1 uur, om half 4, en dan steeds twee uur wakker voor hij weer in slaap viel.
Gisteren overdag ook niet veel geslapen.

Nu ligt ie dus al een tijdje lekker te slapen, en zit ik in dilemma. Moet ik hem nu wakkermaken zodat ie vannacht wel slaapt, of laten doorslapen? Want slaap is natuurlijk wel belangrijk om over die verkoudheid heen te komen. Hij heeft vannacht nog een extra voeding gekregen dus daarvoor hoeft het niet.
wakker maken? En dan? Wakker houden terwijl hij moe is en waarschijnlijk niet bijzonder vrolijk. Ik zou hem laten slapen.
pi_72006852
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 12:30 schreef Estrys het volgende:

[..]

wakker maken? En dan? Wakker houden terwijl hij moe is en waarschijnlijk niet bijzonder vrolijk. Ik zou hem laten slapen.
Ja, ik denk dat ik dat ook doe. Als je ziek bent heb je slaap nodig om er bovenop te komen.
pi_72007385
Innepin Timo begon van de week ook ineens veel te spugen, maar nu is het alweer een heel stuk minder. Ik denk dat het bij hem was omdat hij teveel lucht mee naar binnen hapte tijdens het drinken en wellicht ook omdat zijn zuigbehoefte groter is dan zijn maag. Ik heb hem namelijk tijdens het drinken een paar keer losgekoppeld (dat klinkt wel heel suf zo ) en dan even op mijn pink laten zuigen en dan weer aanleggen. En als hij echt heel erg snel drinkt dan ook na 10 minuten een pink geven en dan valt hij zuigend aan mijn pink in slaap en krijgt dus niet teveel melk binnen dan. Het is een beetje uitproberen wat werkt. Op het cb begonnen ze nog over johannesbroodpitmeel, maar daar vond ik het zelf nog wat te vroeg voor, ik wilde eerst andere dingen proberen.

Ik ben trouwens super trots op hem, gisterenavond om 12 uur had hij de laatste voeding en toen om kwart over 5 pas weer Ik heb gewoon kunnen slapen vannacht
pi_72007892
Dank jullie wel voor de tips We zullen zien of het helpt. Ze spuugt gelukkig niet na elke voeding. Wel heeft ze gisteren van half twee tot één uur 's nachts wakker (en voornamelijk huilend) gelegen... en vervolgens van half 2 tot half 7 (!) geslapen. Ritme, wat is dat?

Chan, zoiets lijkt het idd wel te zijn, ze drinkt zó gulzig... maar ook het rechtop houden geprobeerd en vandaag gaat het (tot nu toe) goed.
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_72008046
Haha die Seb!

Graeme was vannacht en de nacht ervoor om 4 uur wakker, en dan heel zielig huilen. Na een uur was hij nog niet terug in slaap gevallen, dus toen heb ik hem maar mee naar ons bed genomen, daar wou hij gelukkig wel slapen. Pff, vermoeiend hoor
En overdag moet hij soms ook ineens heel zielig huilen, terwijl er volgens mij niks aan de hand is, zo raar... en dan issie ook erg moeilijk te troosten, weet echt niet zo goed wat ik daar nou mee aan moet...
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_72008163
Tessie Moeilijk he, baby's
Ik zei gisteren al tegen mijn vriend - ik ben iemand van de boekenkennis. Als ik iets niet weet, dan lees ik er over en dan onthoud ik dat wel, maar praktische kennis mis ik op vele vlakken. M.a.w. ik leer door te lezen, niet door te doen. En mja, baby's leer je niet begrijpen door een boek te lezen, maar vooral door maar gewoon te doen, en daar word ik dus af en toe ook flink onzeker van, want dat is helemaal niet "mijn manier". Pfffrrr...
pi_72008298
Ja ik vind het vooral lastig als er dus eigenlijk niks is. Geen honger, geen vieze luier, geen krampjes.... ja.. wat moet je dan doen? Knuffelen helpt dan ook niet.. Volgens mij issie gewoon moe, maar hij heeft geen zin om te slapen ofzo. Maar geen idee hoe ik er dan voor moet zorgen dat hij wel gaat slapen. Als ik hem in bed of in de wandelwagen leg, dan gaat hij dus wel echt heeeel hard krijsen ipv alleen zielig huilen...
Nu ligt hij eindelijk op mijn borst te slapen, dat is de enige manier waarop hij wat langer slaapt dan 10 minuutjes....
pi_72008546
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 13:23 schreef innepin het volgende:
Tessie Moeilijk he, baby's
Ik zei gisteren al tegen mijn vriend - ik ben iemand van de boekenkennis. Als ik iets niet weet, dan lees ik er over en dan onthoud ik dat wel, maar praktische kennis mis ik op vele vlakken. M.a.w. ik leer door te lezen, niet door te doen. En mja, baby's leer je niet begrijpen door een boek te lezen, maar vooral door maar gewoon te doen, en daar word ik dus af en toe ook flink onzeker van, want dat is helemaal niet "mijn manier". Pfffrrr...
Heeeel herkenbaar.
pi_72009531
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 13:27 schreef tessie het volgende:
Ja ik vind het vooral lastig als er dus eigenlijk niks is. Geen honger, geen vieze luier, geen krampjes.... ja.. wat moet je dan doen? Knuffelen helpt dan ook niet.. Volgens mij issie gewoon moe, maar hij heeft geen zin om te slapen ofzo. Maar geen idee hoe ik er dan voor moet zorgen dat hij wel gaat slapen. Als ik hem in bed of in de wandelwagen leg, dan gaat hij dus wel echt heeeel hard krijsen ipv alleen zielig huilen...
Nu ligt hij eindelijk op mijn borst te slapen, dat is de enige manier waarop hij wat langer slaapt dan 10 minuutjes....
En als je dan eens een draagdoek gebruikt?
Dan heb je tenminste je handen vrij en kan je nog wat ondernemen. En dan is Graeme toch dicht bij je (want ik denk dat dat het is, dat hij wil voelen dat je bij hem bent).
pi_72009877
In de draagdoek is hij idd meestal wel stil, die gebruik ik ook vaak. Maar ik zou wel graag willen dat hij ook gewoon in zijn eigen bedje zelf in slaap kan vallen...
pi_72010418
Komt vanzelf, hij is nog zo klein
pi_72012573
Hier idem Tessie. Alhoewel ze vanmiddag eindelijk in slaap viel in bed met een speentje en wij dus ook even onze ogen dicht konden doen...
Fake it till you make it...
pi_72013056
Morgen komt mijn draagdoek aan Ik ben benieuwd. Maar even juichen hoor: vandaag drinkt ze goed en slaapt ze nog beter En we zijn al gaan wandelen en dat was helemaal fijn om doorheen te slapen
pi_72013541
quote:
Op woensdag 19 augustus 2009 14:42 schreef Jore het volgende:
Komt vanzelf, hij is nog zo klein
Nou ja, dat is dus een beetje mijn dilemma ook. Wanneer moet je met zoiets beginnen, is hij daar nu nog niet te klein voor, kan ik hem niet beter gewoon lekker bij mij houden, wanneer ben je ´te laat´ en word het echt heel erg moeilijk om het nog aan te leren.

voor Willow en Innepin! Ben benieuwd hoe je de draagdoek vind morgen!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')