Waarom... soms omdat ze gewoon overlopen en het teveel weer uit spugen, meer waarschijnlijk is het inderdaad omdat het maagklepje (wat overigens geen klepje is maar een spier) nog niet goed sluit. Er is niet veel aan te doen aan het spugen. Recht op houden na de voeding is een goede tip. Over het algemeen hebben kindjes niet veel last van het spugen (zei de kinderarts) Wat ik ook als tip heb gekregen is vaker kleinere beetjes drinken, maar als ze enigszins het temperament zoals Seb heeft is dat geen optiequote:Op dinsdag 18 augustus 2009 17:56 schreef innepin het volgende:
Oh wat een vrolijke foto's zie ik voorbij komen!
Vraagjes aan de ervaringsdeskundigen: Willow spuugt de laatste twee dagen best veel van de bv weer uit... waarom waarom en wat doe ik er aan?Het is zielig (en onhandig, want dan wil ze een uur later weer drinken..)
En in haar naveltje zit opgedroogd bloed, herkent iemand dat? Hoe maak ik dat schoon?
Alvast bedankt
tweede dag alleen hier en ze is verdorie weer niet stil te krijgenik weet het niet meer
![]()
Spannend Raissa het kijken op het kdv! Gaan jullie dan ook binnenkort wennen? Wanneer moet jij weer naar het werk?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:18 schreef Raissa het volgende:
Mila gaat strakjes (met ons) voor het eerst even kijken op het KDV, vind het spannend hoor!
Volgende week woensdag gaat ze anderhalf uur wennen, volgende week vrijdag een hele dag en daarna gaat ze twee volle dagen in de week. Werken doe ik alweer een poosje, heb het tot nu toe allemaal op maandagen weten in te delen zodat oma kon oppassen. Maar het werk wordt nu een beetje teveel dus vandaar..quote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:42 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Spannend Raissa het kijken op het kdv! Gaan jullie dan ook binnenkort wennen? Wanneer moet jij weer naar het werk?
Jair hier slaapt ook in een zomerslaapzak. Daarnaast heeft hij afhankelijk van de temperatuur binnen een romper met lange mouwen (altijd) en een pyjama t-shirt (soms) en/ of broek (soms) aan.
Zo Seb lijkt me idd een wervelwind
Als Mila het net zo leuk heeft als Seb is het echt geen probleem om haar daar te brengenquote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:18 schreef Raissa het volgende:
Mila gaat strakjes (met ons) voor het eerst even kijken op het KDV, vind het spannend hoor!
Spannend hoor. Hopelijk heeft ze het er naar haar zin.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 09:18 schreef Raissa het volgende:
wakker maken? En dan? Wakker houden terwijl hij moe is en waarschijnlijk niet bijzonder vrolijk. Ik zou hem laten slapen.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:27 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Spannend hoor. Hopelijk heeft ze het er naar haar zin.![]()
Julian heeft z'n eerste verkoudheid, heeft vannacht heel weinig geslapen. Om 23 uur wakker, om 1 uur, om half 4, en dan steeds twee uur wakker voor hij weer in slaap viel.
Gisteren overdag ook niet veel geslapen.
Nu ligt ie dus al een tijdje lekker te slapen, en zit ik in dilemma. Moet ik hem nu wakkermaken zodat ie vannacht wel slaapt, of laten doorslapen? Want slaap is natuurlijk wel belangrijk om over die verkoudheid heen te komen. Hij heeft vannacht nog een extra voeding gekregen dus daarvoor hoeft het niet.
Ja, ik denk dat ik dat ook doe. Als je ziek bent heb je slaap nodig om er bovenop te komen.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 12:30 schreef Estrys het volgende:
[..]
wakker maken? En dan? Wakker houden terwijl hij moe is en waarschijnlijk niet bijzonder vrolijk. Ik zou hem laten slapen.
Heeeel herkenbaar.quote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:23 schreef innepin het volgende:
TessieMoeilijk he, baby's
Ik zei gisteren al tegen mijn vriend - ik ben iemand van de boekenkennis. Als ik iets niet weet, dan lees ik er over en dan onthoud ik dat wel, maar praktische kennis mis ik op vele vlakken. M.a.w. ik leer door te lezen, niet door te doen. En mja, baby's leer je niet begrijpen door een boek te lezen, maar vooral door maar gewoon te doen, en daar word ik dus af en toe ook flink onzeker van, want dat is helemaal niet "mijn manier". Pfffrrr...
En als je dan eens een draagdoek gebruikt?quote:Op woensdag 19 augustus 2009 13:27 schreef tessie het volgende:
Ja ik vind het vooral lastig als er dus eigenlijk niks is. Geen honger, geen vieze luier, geen krampjes.... ja.. wat moet je dan doen? Knuffelen helpt dan ook niet.. Volgens mij issie gewoon moe, maar hij heeft geen zin om te slapen ofzo. Maar geen idee hoe ik er dan voor moet zorgen dat hij wel gaat slapen. Als ik hem in bed of in de wandelwagen leg, dan gaat hij dus wel echt heeeel hard krijsen ipv alleen zielig huilen...
Nu ligt hij eindelijk op mijn borst te slapen, dat is de enige manier waarop hij wat langer slaapt dan 10 minuutjes....
Nou ja, dat is dus een beetje mijn dilemma ook. Wanneer moet je met zoiets beginnen, is hij daar nu nog niet te klein voor, kan ik hem niet beter gewoon lekker bij mij houden, wanneer ben je ´te laat´ en word het echt heel erg moeilijk om het nog aan te leren.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |