De chauffeurs bezorgen tussen 08.00 en rond 21.00 uur.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 11:10 schreef Marrije het volgende:
In Den Haag heb ik inderdaad ook wel pakketjes rond een uur of 20.00 bezorgd gekregen.
Jij bestelt het ook gewoon op het laatste momentquote:Op woensdag 12 augustus 2009 09:21 schreef AlmightyArjen het volgende:
haha, cool
Het bleek dus dat de verzender verzuimd had mijn pakket maandag op te sturen, zoals afgesproken ("voor 17 uur besteld, volgende dag in huis"). Ik heb die lui gebeld en hij is nu echt onderweg! En ik kwam erachter dat de bel het niet goed doet, dus ff een briefje op de deur gedaan. Morgen ga ik op vakantie, jezus, moet allemaal weer op het laatste moment
Klopt, ik kan het nooit latenquote:Op woensdag 19 augustus 2009 06:11 schreef MacorgaZ het volgende:
[..]
Jij bestelt het ook gewoon op het laatste moment.
De gewone post is anders dan de pakketpost.quote:Op zondag 30 augustus 2009 23:15 schreef Biefstuk het volgende:
Woensdag heeft een bedrijf wat smeermiddelen gestuurd in een bubbeltjesenvelop. Gewoon met de normale post dus. Nog steeds niet binnen. Dikke kans dat ie gejat is nietwaar
Nee, het is gewoon een envelop met meerdere postzegels.quote:Op zondag 30 augustus 2009 23:23 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
De gewone post is anders dan de pakketpost.
En helaas heb je geen Track en tracenummer?
Vreemd.quote:Op zondag 30 augustus 2009 23:32 schreef Biefstuk het volgende:
[..]
Nee, het is gewoon een envelop met meerdere postzegels.
Doorgaans komt dat de volgende dag al binnen. Nu al 2 dagen niks binnen gehad.
Vast zo'n vakantiehulp die iets waardevols in zijn handen dacht te hebbenquote:
Tja, bij de pakketpost is nog enige vorm van controle, maar als het met de gewone post is meegegaan, weet ik niet hoe ze dat kunnen controleren.quote:Op zondag 30 augustus 2009 23:44 schreef Biefstuk het volgende:
[..]
Vast zo'n vakantiehulp die iets waardevols in zijn handen dacht te hebben
Zijn namelijk 4 harde plastic cups met daarin molypasta. Hij dacht vast 4 doosjes met daarin een gouden ring.
nee, zodra alle pakketten eruit zijn is TNT gelukkig, bij niet aangeboden pakketten krijgt een bezorger gezeik.quote:Zolang ´s avonds zoveel mogelijk van die pakjes uit die bus zijn is TNT gelukkig
Maandagavond stuur ik een mail.quote:Op zondag 30 augustus 2009 23:53 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Tja, bij de pakketpost is nog enige vorm van controle, maar als het met de gewone post is meegegaan, weet ik niet hoe ze dat kunnen controleren.
Even contact opnemen met het bedrijf en de TNT?
Ik denk dat die mail weinig uithaalt. TNT bezorgt honderdduizenden enveloppen per dag. Al deze enveloppen hebben geen track&trace mogelijkheden daarnaast is er geen bewijs dat de envelop daadwerkelijk op de post is gedaan. Ik denk dat ze echt geen reet kunnen doen, al begrijp ik wel dat je een mail stuurt...quote:Op maandag 31 augustus 2009 00:13 schreef Biefstuk het volgende:
[..]
Maandagavond stuur ik een mail.
Kostte me toch wel 18 euro. Ben benieuwd hoe ze erop zullen reageren.
Dat heeft dan toch geen enkele zin Klonkiequote:Op woensdag 12 augustus 2009 06:49 schreef Klonk het volgende:
Lees dus dit eerst maar eens door, en open dan pas een nieuw topic.
Altijd handig om info centraal te hebben toch?quote:
Maar wat heb je aan een centraal topic met informatie waarvan de helft niet klopt?quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 10:46 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Altijd handig om info centraal te hebben toch?
Dat is gewoon zo.quote:Op woensdag 7 oktober 2009 20:07 schreef Zapato het volgende:
Hoe vaak komen ze langs:
Normale pakjes en rembourspakjes: twee keer
Aangetekende pakjes: een keer
![]()
Hoe kom je daarbij?
Wat klopt er niet dan?quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 14:07 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Maar wat heb je aan een centraal topic met informatie waarvan de helft niet klopt?
omdat dat gewoon zo isquote:Op woensdag 7 oktober 2009 20:07 schreef Zapato het volgende:
Hoe vaak komen ze langs:
Normale pakjes en rembourspakjes: twee keer
Aangetekende pakjes: een keer
![]()
Hoe kom je daarbij?
Nouja, dit bijvoorbeeld:quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 14:09 schreef Conflict het volgende:
[..]
Dat is gewoon zo.
TNT wil graag zo snel mogelijk van de verantwoordelijk van aangetekende stukken af en deze veilig op het postkantoor hebben.
[..]
Wat klopt er niet dan?
En wat bedoel je met twee keer aanbieden? Twee keer aanbieden op dezelfde dag of twee keer aanbieden voordat je het kunt ophalen bij het postkantoor?quote:Op dinsdag 6 oktober 2009 01:19 schreef Saekerhett het volgende:
Ehm, aangetekende zendingen worden ook gewoon op zaterdag besteld.
quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 14:21 schreef Klonk het volgende:
twee keer aanbieden op verschillende dagen, lijkt me logisch toch en aangetekende stukken word echt niet op zaterdag aangeboden
doe jij nou niet zo eigenwijs man, ben jarenlang pakketbezorger geweest en aangetekende pakketjes worden niet op zaterdag bezorgd en niet twee keer aangeboden.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 14:24 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Doe nou niet zo eigenwijs man. Ik ben zelf zaterdagmedeweker en heb meer dan genoeg keren aangetekende brieven bezorgd.
En aangetekende brieven worden ook gewoon twee keer aangeboden voordat ze naar het postkantoor gaan.
bron: http://www.tntpost.nl/voo(...)-sturen/aangetekend/quote:Bezorging op maandag tot en met vrijdag.
Legitimatiezendingen zeker? Daar wordt een uitzonderning voor gemaakt ja.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 14:24 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Doe nou niet zo eigenwijs man. Ik ben zelf zaterdagmedeweker en heb meer dan genoeg keren aangetekende brieven bezorgd.
Wederom: alleen legitimatiezendingen, 'gewone' aangetekenden gaan na 1 keer direct naar het postkantoor.quote:En aangetekende brieven worden ook gewoon twee keer aangeboden voordat ze naar het postkantoor gaan.
Ik ben toch zelf postbode, ik weet toch wat er wel en niet gebeurt en wat ik wel en niet bestel, kom nou man...quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 14:26 schreef Klonk het volgende:
[..]
doe jij nou niet zo eigenwijs man, ben jarenlang pakketbezorger geweest en aangetekende pakketjes worden niet op zaterdag bezorgd en niet twee keer aangeboden.
sterker nog, afgelopen maandag was er een aangetekend post stuk voor me en ik was niet thuis en dat werd geen tweede keer aangeboden
Dan zal dat het zijn dan. Maar zet dat dan in de OP neer (Klonk), dat legitimatiezendingen een uitzondering zijn, dat maakt het wat duidelijker.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 14:29 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Legitimatiezendingen zeker? Daar wordt een uitzonderning voor gemaakt ja.
[..]
Wederom: alleen legitimatiezendingen, 'gewone' aangetekenden gaan na 1 keer direct naar het postkantoor.
Technisch gezien zijn legitimatiezendingen gewoon een heel ander product.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 14:31 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Dan zal dat het zijn dan. Maar zet dat dan in de OP neer (Klonk), dat legitimatiezendingen een uitzondering zijn, dat maakt het wat duidelijker.
Legitimatiezendingen zijn geen hvo'tjes, in de verste verte niet.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 14:34 schreef Klonk het volgende:
bedoel je nou gewoon een hvo-tje ?
Wij noemen het anders gewoon 'aangetekenden', maar dat zal ook wel weer per regio verschillen.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 14:34 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Technisch gezien zijn legitimatiezendingen gewoon een heel ander product.
Aangetekenden wordt vaak als verzamelnaam gebruikt voor alles waar een handtekening voor gezet moet worden. Maar het gaat om verschillende soorten producten: garantiepost, aangetekend, legitimatie.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 14:36 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
Wij noemen het anders gewoon 'aangetekenden', maar dat zal ook wel weer per regio verschillen.
Ok, maar dan is de OP ook niet duidelijk wat dat betreft.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 14:45 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Aangetekenden wordt vaak als verzamelnaam gebruikt voor alles waar een handtekening voor gezet moet worden. Maar het gaat om verschillende soorten producten: garantiepost, aangetekend, legitimatie.
neequote:Op zaterdag 17 oktober 2009 14:24 schreef Saekerhett het volgende:
[..]
En aangetekende brieven worden ook gewoon twee keer aangeboden voordat ze naar het postkantoor gaan.
Ik kreeg bij mijn aangetekende bankpas wel een kennisgeving dat de postbode de volgende dag nog een keer langs kwam.quote:
Dat is een legitimatiezending, geen aangetekende.quote:Op zaterdag 17 oktober 2009 15:19 schreef Conflict het volgende:
[..]
Ik kreeg bij mijn aangetekende bankpas wel een kennisgeving dat de postbode de volgende dag nog een keer langs kwam.
Wat je net ook al zei, aangetekende is een verzamelnaamquote:Op zaterdag 17 oktober 2009 15:48 schreef Grrrrrrrr het volgende:
[..]
Dat is een legitimatiezending, geen aangetekende.
mijn topic loopt nu al beterquote:Op woensdag 21 oktober 2009 18:12 schreef Klonk het volgende:
sorry iets te veel weggehaald
ben je bezorger en wil je lekker kleppen over je werk: Pakketbezorgers Topic (ook Subcontractors)
quote:
Weinig kans, omdat de 1e ploeg al rond 8 uur aan het bezorgen is.quote:Op zondag 1 november 2009 12:22 schreef r3gi3boy het volgende:
Is het mogelijk om TNT maandagochtend te bellen en te vragen of ze een aangetekend pakket dat naar mij op weg is, op een ander adres willen afleveren? Ik ben nl. maandag en dinsdag niet thuis en ik wil m'n pakket eigenlijk maandag al gebruiken
ja maar mijn bezorger is er altijd pas in de namiddag (en dit is vrij accuraat, ik bestel geregeld pakketjes)quote:Op zondag 1 november 2009 12:32 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Weinig kans, omdat de 1e ploeg al rond 8 uur aan het bezorgen is.
heb m'n pakketje uiteindelijk de volgende ochtend opgehaald bij het lokale postkantoortje. Het was een aangetekende zending die maar 1 keer aangeboden werd. Op het briefje stond dat ik pas ná 13:00 de volgende dat terecht kon, maar in de ochtend lag mijn pakketje al klaar! Jammer alleen dat het product ín het pakketje gebreken vertoonde en terug moet.. :'quote:Op woensdag 4 november 2009 08:08 schreef Ohrpolster. het volgende:
Kan je niet een appeltaart voor de deur neerzetten met een briefje met het andere adres erbij?
Als ik jou was zou ik even de algemene voorwaarden van de webshop lezen.quote:Op donderdag 5 november 2009 23:23 schreef r3gi3boy het volgende:
Wanneer een webshop een ondeugdelijk levert en ik moet het pakket terugsturen naar de webshop, wie is er dan verantwoordelijk voor de kosten die hiermee gemaakt worden?
Het lijkt mij dat de webshop deze kosten gewoon aan mij terug moet betalen? Ik heb net 7 euro moeten neerleggen voor het terugsturen van een telefoon die niet goed was!!!! Moet de webshop mij die kosten terugstorten op m'n rekening?
Grmbl...dat hebben zij ook in hun AV staan...quote:Op vrijdag 6 november 2009 02:09 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Als ik jou was zou ik even de algemene voorwaarden van de webshop lezen.
Heb ooit een keer in een vergelijkbare situatie gezeten en zij vonden ook dat ik de verzendkosten moest betalen.
Nu maar hopen dat ze een beetje vort maken en wel deugdelijk spul leveren.quote:Op vrijdag 6 november 2009 11:23 schreef r3gi3boy het volgende:
[..]
Grmbl...dat hebben zij ook in hun AV staan...
Woensdag dusquote:Op maandag 23 november 2009 22:11 schreef Fastmatti het volgende:
Vandaag deze melding
23.11.2009: Zending is voorgemeld
Betekent dit dat het pakketje er morgen is?
Nooit iets van gehoord?quote:Op maandag 7 december 2009 11:43 schreef Fastmatti het volgende:
Even een kleine update. Het pakketje is dus nooit aangekomen, geld is inmiddels teruggestort. Opnieuw besteld bij een andere zaak en een dag later in huis.
Mailtje gestuurd naar Bol.com. Zij dachten net als ik dat het pakketje 'kwijt' is en ook niet meer boven water ging komen. Geld is daarna teruggestort.quote:
Wel raar, maar toch netjes afgehandeld van Bol.com.quote:Op maandag 7 december 2009 20:21 schreef Fastmatti het volgende:
[..]
Mailtje gestuurd naar Bol.com. Zij dachten net als ik dat het pakketje 'kwijt' is en ook niet meer boven water ging komen. Geld is daarna teruggestort.
Ja.quote:Op dinsdag 22 december 2009 14:16 schreef Twizu het volgende:
Doen de mensen van de pakketdienst vandaag gewoon hun werk ivm sneeuw?
Mijn "record" staat op 22:15....quote:Op zondag 16 augustus 2009 17:03 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
De chauffeurs bezorgen tussen 08.00 en rond 21.00 uur.
En op zaterdag tussen 08.00 en rond 18.00 uur.
De OP klopt niet helemaal.
Klopt, ze mochten in december tot 22.00 doorrijden en er zaten wat enthousisastelingen bij.quote:Op woensdag 23 december 2009 10:04 schreef LeeHarveyOswald het volgende:
[..]
Mijn "record" staat op 22:15....
Nee, collegas helpen. Die rammen gewoon 80 ZAD op één stop (gewoon op JA drukken als ie zegt collo niet voor actieve stop) en dan neem ik die meequote:
Ja, wij mogen tot uiterlijk 6 uur rijden.quote:Op woensdag 30 december 2009 11:35 schreef gerbenp het volgende:
TVP
Zou TNT ook nog morgen bezorgen? Heb vandaag 2 pakketjes besteld
Maandag rijden ze pas weer.quote:Op donderdag 31 december 2009 14:46 schreef Repeat het volgende:
Morgen bezorgen ze zeker niet ?
Verwerken ze dan wel, zodat ik het dan zaterdag heb?
Nee en nee.quote:Op donderdag 31 december 2009 14:46 schreef Repeat het volgende:
Morgen bezorgen ze zeker niet ?
Verwerken ze dan wel, zodat ik het dan zaterdag heb?
Waarschijnlijk heb je net pech dat je tussen de feestdagen zat en dat het pakket niet gelijk is verwerkt. Vrijdag en zaterdag is er namelijk niet gewerkt.quote:Op zondag 3 januari 2010 23:49 schreef LUNASAN het volgende:
Woensdagmiddag rond half 3 is er een Basispakket van Uithuizermeeden naar Hengelo gestuurd. Maar ik heb hem nog steeds niet. Is dit raar of komt ie nog?
Gr.
Ik weet wel dat het lang kan duren omdat er een achterstand bij inklaring is.quote:Op woensdag 13 januari 2010 14:07 schreef -Trinity- het volgende:
Weet iemand toevallig hoe lang de verwerking van een internationaal pakketje (US) duurt als je een formulier hebt gehad waarin je de inhoud en waarde moest opgeven ivm inklaringskosten, nadat je dat formulier hebt opgestuurd? Ik heb dit formulier vorige week teruggestuurd en de USPS track & confirm geeft nog steeds aan dat het pakketje op het inklaringsbureau of bij de douane ligt. Duurt dat altijd zo lang?
Aangetekenden weet ik niet, maar op zaterdag wordt er nooit een kas opgemaakt, dus gaan er ook geen remboursen de deur uit.quote:Op maandag 18 januari 2010 08:47 schreef sjampoeh het volgende:
waarom niet op maandag dan? als ze de rest wegrijden wat van zaterdag is, komt het nieuwe er dan niet bij? balen weer..
Lekker slim om een pakket met zo'n waarde gewoon als basispakket te versturenquote:Op donderdag 21 januari 2010 10:12 schreef SummerBreeze het volgende:
Begin deze week is er een pakket naar mij verstuurd en ik heb de 3S-code netjes gekregen. Volgens de site van track en trace zou het pakket gisteren aan mij uitgeleverd zijn, maar....
Er was niemand thuis en er lag ook geen briefje dat het pakket bij de buren is afgegeven.
Daarom zojuist de TNT-pakketservice klantenservice gebeld en daar werd ik min of meer voor leugenaar uitgemaakt. Mederwerkster daar zei letterlijk "als er in het systeem staat dat het pakket is afgeleverd is dat nooit bij de buren. En als er staat dat het is afgeleverd is dat ook zo. We gaan dus ook geen onderzoek instellen. Als het pakket niet boven water komt heeft u pech".
Ok, de zending is inderdaad niet aangetekend verstuurd, dus er valt niet te achterhalen bij wie het afgegeven is.
Heeft iemand een idee hoe ik toch aan mijn pakket zou kunnen komen? Het is namelijk iets ter waarde van ruim 60 euro en dat wil ik toch wel graag terugzien.
Dat is niet een keus die ik heb gemaakt. Ik had bij de verzendmethode aangegeven dat ik het aangetekend verstuurd wilde hebben, maar dat heeft de webshop dus niet gedaan. Zal wel komen door de actie met gratis verzenden, dan willen ze blijkbara geen extra kosten maken.quote:Lekker slim om een pakket met zo'n waarde gewoon als basispakket te versturen
pakje komt zelfs met alleen postcode en huisnummer aan (voorbeeld 8853dg 203 is al genoeg)quote:Op zaterdag 23 januari 2010 15:13 schreef Chapelle het volgende:
Woensdag heeft iemand een pakket naar mij verstuurd. Alleen ik ben bij mij adresgegevens vergeten de stad door te geven... Heeft tnt genoeg aan naam, straatnaam, huisnummer en postcode? En zou dat pakketje niet nu eens bezorgd moeten zijn, of komt dit door het ontbreken van de plaatsnaam?
Oh okj, thanks!quote:Op zondag 24 januari 2010 01:37 schreef rednitro het volgende:
[..]
pakje komt zelfs met alleen postcode en huisnummer aan (voorbeeld 8853dg 203 is al genoeg)
Ga toch weg man nepmodquote:
Het domme van jou is, dat je eerst dit topic al had gelezen en dan TOCH een nieuwe ging openen.quote:Op zondag 24 januari 2010 18:26 schreef Chapelle het volgende:
[..]
Oh okj, thanks!
[..]
Ga toch weg man nepmod![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Hebben jullie me een beetje gemist?
Dan was het de eerste keer dat het aangeboden werd. Toen heeft de chauffeur een reden gezien om het pakket niet een tweede keer aan te bieden, maar meteen naar het afhaalkantoor te brengen.quote:Op donderdag 4 februari 2010 03:32 schreef nachtdier3 het volgende:
Zo lees ik het ook, maar dat lijkt me stug... gezien ik een mail kreeg of het pakket al gepost was. Dat zou betekenen dat ie een pakket waar ie met smart op zit te wachten, naar het postkantoor zou sturen om het daar vervolgens weer op te halen.
Klikquote:Op donderdag 4 februari 2010 10:41 schreef silliegirl het volgende:
Vraagje:
Ik heb gisteren een pakketje ontvangen uit Zweden. De inhoud is echter niet helemaal correct en moet daarom retour afzender! Iemand enig idee hoe dit werkt met retourkosten? Het pakketje past overigens net niet door de brievenbus..
Thanks alvast
Klantenservice wist niet waar mijn pakket was, en gaat een onderzoek instellen. Het was een pakket met HVO en er was ook (nog) geen handtekening binnen.quote:Op woensdag 10 februari 2010 14:36 schreef Conflict het volgende:
Ja kan wel volgens mij hoor. Dan is de chauffeur gewoon die dag nog een keer langs gegaan. Dat doe ik ook weleens.
Maar dan is je pakket kwijt ofzo. Bel de klantenservice maar ff.
Op bij de buren afleveren van HVO's van bol.com staat trouwens ontslag. Hier wordt nog moeilijker over gedaan dan een aangetekende
Niemand weet wat dit product van TNT is?quote:Op dinsdag 9 februari 2010 18:14 schreef Peter het volgende:
Wat is Poste Restante en wat zet ik nu precies op het etiket?
quote:Op woensdag 10 februari 2010 21:11 schreef Peter het volgende:
[..]
Niemand weet wat dit product van TNT is?
Owja ik weet wel wat dat is. Bijvoorbeeld als je een pakketje naar iemand wil verzenden die niet een postadres heeft waar hij post op kan ontvangen. Om toch het pakketje te kunnen ontvangen moet hij naar het postkantoor. Hiervoor moet jij dus het pakketje sturen naar dat postkantoor, zodat hij het daar kan ophalen. Dus op het etiketje het adres van het postkantoor.quote:Op dinsdag 9 februari 2010 18:14 schreef Peter het volgende:
Wat is Poste Restante en wat zet ik nu precies op het etiket?
Vrije markt FTW!quote:Op woensdag 10 februari 2010 16:09 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Klantenservice wist niet waar mijn pakket was, en gaat een onderzoek instellen. Het was een pakket met HVO en er was ook (nog) geen handtekening binnen.
Wel jammer dat het nummer van Klantenservice 45 cent per minuut (plus de kosten voor het gebruik van je mobiele telefoon) kost. Moet je TNT nog geld betalen ook om ze te vragen of ze de problemen (die ze zelf veroorzaakt hebben) willen oplossen.
Hoe weten ze daar dan wie het mag afhalen? Zet je dat er ook op of hoe?quote:Op woensdag 10 februari 2010 21:36 schreef Desmonkey het volgende:
[..]
[..]
Owja ik weet wel wat dat is. Bijvoorbeeld als je een pakketje naar iemand wil verzenden die niet een postadres heeft waar hij post op kan ontvangen. Om toch het pakketje te kunnen ontvangen moet hij naar het postkantoor. Hiervoor moet jij dus het pakketje sturen naar dat postkantoor, zodat hij het daar kan ophalen. Dus op het etiketje het adres van het postkantoor.
Nou jah volgens mij iets van "poste restante: Naam+adres postkantoor" en dan daaronder naam ontvanger en weer daaronder afzender. Maar zoiets is bijvoorbeeld handig voor reizigers. Wordt eigenlijk niet veel gedaan mee, is iets ouderwets. Tegenwoordig heb je gewoon kialapunten ed.quote:Op woensdag 10 februari 2010 22:48 schreef Peter het volgende:
[..]
Hoe weten ze daar dan wie het mag afhalen? Zet je dat er ook op of hoe?
Dat kan ik dus niet invoeren bij een internetshop in het adresveldquote:Op woensdag 10 februari 2010 22:54 schreef Desmonkey het volgende:
[..]
Nou jah volgens mij iets van "poste restante: Naam+adres postkantoor" en dan daaronder naam ontvanger en weer daaronder afzender. Maar zoiets is bijvoorbeeld handig voor reizigers.
Ow gut heb je weer een claim bij dealextreme?quote:Op woensdag 10 februari 2010 22:57 schreef Peter het volgende:
[..]
Dat kan ik dus niet invoeren bij een internetshop in het adresveld
Kan het wel eens proberen..
geen claim hoorquote:Op woensdag 10 februari 2010 22:58 schreef Desmonkey het volgende:
[..]
Ow gut heb je weer een claim bij dealextreme?Poste restante is trouwens ook iets heel ouderwets, wordt ook niet veel gebruik van gemaakt met de huidige kialapunten ed.
Nou jah, uiteindelijk komt het toch op het postkantoor terechtquote:Op woensdag 10 februari 2010 22:59 schreef Peter het volgende:
[..]
geen claim hoor. Maar direct afhalen bij postkantoor is fijner vind ik
Mijn bezorger brengt het na 1 poging al daarheen, is ook primaquote:Op woensdag 10 februari 2010 23:00 schreef Desmonkey het volgende:
[..]
Nou jah, uiteindelijk komt het toch op het postkantoor terecht.
Dat mag nietquote:Op woensdag 10 februari 2010 23:02 schreef Peter het volgende:
[..]
Mijn bezorger brengt het na 1 poging al daarheen, is ook prima
Ik vraag me af hoe zo'n bezorger dat doet. Ik kan dat niet, dan moet ik toch eerst met het pakket terug naar de vestiging.quote:Op donderdag 11 februari 2010 22:47 schreef Peter het volgende:
[..]
Ik krijg gelijk het bericht '2e bezorgpoging'prima!
Heb je niet zo'n uitzonderingsoptie op je scanner?quote:Op vrijdag 12 februari 2010 18:06 schreef Conflict het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe zo'n bezorger dat doet. Ik kan dat niet, dan moet ik toch eerst met het pakket terug naar de vestiging.
Huh, ik kan wel een pakket direct naar het PKT brengen, maar da's dan geen tweede bestelling ineensquote:Op vrijdag 12 februari 2010 18:53 schreef Zapato het volgende:
[..]
Heb je niet zo'n uitzonderingsoptie op je scanner?
Zo'n formulier met 'waarvoor u zelf dient te tekenen' en dan rechts een sticker die dan op het pakket zit..quote:Op vrijdag 12 februari 2010 18:56 schreef Conflict het volgende:
[..]
Huh, ik kan wel een pakket direct naar het PKT brengen, maar da's dan geen tweede bestelling ineens
En je moet dan een valse handtekening plaatsen.
Afwijking > op verzoek naar postkantoor.quote:Op vrijdag 12 februari 2010 18:06 schreef Conflict het volgende:
[..]
Ik vraag me af hoe zo'n bezorger dat doet. Ik kan dat niet, dan moet ik toch eerst met het pakket terug naar de vestiging.
Dat is geen tweede bestelling dan toch?quote:Op vrijdag 12 februari 2010 22:09 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Afwijking > op verzoek naar postkantoor.
Fijn dat je weet hoe de scanner werkt, altijd handig.quote:Op zaterdag 13 februari 2010 14:38 schreef Conflict het volgende:
[..]
Dat is geen tweede bestelling dan toch?
Ik weet wel hoe de scanner werkt hoor
quote:Op zaterdag 13 februari 2010 20:57 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Fijn dat je weet hoe de scanner werkt, altijd handig.
Lol, en terecht...quote:Op woensdag 24 februari 2010 15:37 schreef Conflict het volgende:
Ohh ik heb nog en tip:
Je moet nooit postzegels inscannen en dan uitprinten en op een pakket plakken, als ze daar achter komen ben je ineens 14 euro aan strafport lichter
Of je pakket wordt niet bezorgd.
Heb ik vandaag namelijk meegemaakt.
Als er niet staat dat je pakket in de afleverroute zit dan krijg je 'm morgen pas.quote:Op vrijdag 26 februari 2010 11:13 schreef rub3n het volgende:
Is de volgende volgorde van statussen normaal?
25.02.2010:
Zending is voorgemeld
25.02.2010:
Zending gesorteerd in sorteercentrum
26.02.2010:
Zending gesorteerd in sorteercentrum
Kan ik hem nu nog gewoon vandaag krijgen? Ik hoop het echt!
Dat moet je vooral in het Pakketservice topic vragen.quote:Op zaterdag 27 februari 2010 21:34 schreef caspergf1 het volgende:
Op maandag t/m zaterdag wordt de post bezorgd bij mensen in de brievenbus.
Van Maandag t/m Vrijdag en Zondag wordt er gelicht.
Klopt dit?
Het is trouwens voor brievenbuspost
Dat systeem loopt gewoon wat achter af en toe, zie ook een paar berichten hierboven.quote:Op donderdag 4 maart 2010 09:20 schreef D-Industries het volgende:
03.03.2010:
Zending is voorgemeld
03.03.2010:
Zending gesorteerd in sorteercentrum
03.03.2010:
Zending gesorteerd in sorteercentrum
---
Dit staat er sinds gisterenavond. Nu wacht ik op een nieuw bericht dat het eindelijk in distributie proces zit. Kan ik dit bericht nog verwachten na 09:00 sochtends? Zou ook zo makkelijk zijn als ik erbij kon lezen bij welk sorteercentrum mijn pakketje op me staat te wachten, zou ik een beter idee hebben van hoe t ervoor staat.
------
uurtje nadat ik dit bericht schreef stond de koerier al voor de deur. En dat terwijl op de site nog stond dat mijn pakket @ sorteer centrum stond. Ben blij... en ook niet blij.. zat me een partij te vloeken dat me pakket daar nog 'zou staan'.![]()
Klantenservice bellen?quote:Op donderdag 4 maart 2010 12:01 schreef UncleSam het volgende:
Oke even hulp nodig.
Afgelopen vrijdag heb ik een BasisPakket verzonden, een paar uur later thuisgekomen check ik gelijk even de T&T code, maar krijg een error:
Zending(en) niet gevonden. Controleer uw barcode en postcode of probeer het later nog eens.
Ik denk o is vast nog niet verwerkt ofzoiets. Nou een paar dagen later nog eens proberen, maar steeds blijf ik die error krijgen, terwijl de code 100% goed heb overgenomen van het verzendbewijs.
Nu krijg ik gisteren (woensdag) een mail van de bestemming, dat ie het nog niet ontvangen heeft. Normaal zou een pakket wat op vrijdag verzonden is, woensdag toch wel aangekomen zijn...
Wat moet ik nu?
Dat is dus niet zo, die belofte maakt de webshop, bij TNT kan makkelijk een sorteerfout plaatsvinden en dan heb je het pakket wat later.quote:Op zaterdag 6 maart 2010 12:28 schreef Fredmeister het volgende:
Als het op de site staat voor 9 uur besteld volgende dag in huis ga ik er van uit dat ze het op die manier versturen.
Dat kan.quote:Op maandag 8 maart 2010 16:44 schreef StevanoH het volgende:
Ik heb een vraag over brievenpost, maar dacht ga geen nieuw topic openen
Kan het zijn dat als post vrijdag verstuurd is dat het dinsdags pas komt? want dacht dat vandaag mijn brief zou aankomen die vrijdag verstuurd is rond 5....
Hopelijk kan iemand me meer vertellen
Scheelt toch naar het postkantoor toe gaan. Bij mij doen ze dat ook wel eens, "pakket ligt onder de aanhanger".quote:Op vrijdag 19 maart 2010 16:45 schreef Misstique het volgende:
Waar kan ik een klacht indienen over de aflevering van een pakketje?
Gisteren waren we niet thuis en het zou vandaag opnieuw worden aangeboden.
Bij thuiskomst lag de bon in de bus met daarop geschreven waar het pakketje was: in de vuilcontainer.
Zo'n grote grijze kliko, nagenoeg leeg met alleen op de bodem een kattenbakvulling.
En bedankt..
Bahquote:Op vrijdag 19 maart 2010 16:45 schreef Misstique het volgende:
Waar kan ik een klacht indienen over de aflevering van een pakketje?
Gisteren waren we niet thuis en het zou vandaag opnieuw worden aangeboden.
Bij thuiskomst lag de bon in de bus met daarop geschreven waar het pakketje was: in de vuilcontainer.
Zo'n grote grijze kliko, nagenoeg leeg met alleen op de bodem een kattenbakvulling.
En bedankt..
Zelfde kosten als naar een willekeurig ander adres. Verzenden naar een antwoordnummer kost de verzender niets.quote:Op zaterdag 27 maart 2010 23:41 schreef caspergf1 het volgende:
Ik wil wat verzenden naar een Postbus in Nederland.
Op TNT zie ik nergens prijzen? Of is dit gratis?
Ze bezorgen ook 's avonds, maar die wijken zijn zo groot dat als ze 's avonds gaan bezorgen ze niet uit komen met de tijd.quote:Op vrijdag 2 april 2010 15:09 schreef kikoooooo het volgende:
Ze moeten gewoon 'savonds pakketten gaan bezorgen. Overdag slaat toch gewoon nergens op?
Volgens mij kan dit gewoon hoor.quote:Op vrijdag 2 april 2010 14:23 schreef conradm het volgende:
Jammer dat het bij TNT niet mogelijk is om aan te geven wanneer je je pakket zou willen ontvangen, scheelt ze een hoop werk en een hoop ergernis aan de kant van de ontvanger.
Ook opties als wel/niet bij buren online doorgeven lijkt me erg handig
Dat mailen kun je wel laten hoorquote:Op vrijdag 19 maart 2010 18:13 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Bah![]()
http://www.tntpost.nl/voorthuis/klantenservice/klacht/
Of bellen met klantenservice, het telefoonnummer staat op de sit.
Wat ik wel eens heb meegemaakt is dat de postcode niet helemaal juist is gekoppeld aan je code (dus verkeerd is ingetypt bij de TNT balie.)quote:Op vrijdag 2 april 2010 22:03 schreef l0c4lh0st het volgende:
Eergisteren is er een pakketje verstuurd naar mij.
Maar als ik de tracktrace code invoer + mijn postcode zie ik:
"Shipment(s) not found. Please check your barcode number and postcode or try again later"
Wat moet ik hier nou uit op maken? Dat het pakketje nog op het postkantoor ligt?
Volgens mij heb ik wel meer gezien in topics van WGR dat je dan niet bij TNT, maar bij Selexyz moet zijn?quote:Op dinsdag 13 april 2010 19:25 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Dat mailen kun je wel laten hoorEr zou op 6 april een pakje naar mij moeten zijn verstuurd door Selexyz. Tot op de dag van vandaag nog geen pakje gezien, geen briefje in de bus, buren hebben het niet. Volgens Selexyz moest ik eerst bij TNT zijn, gedaan met een mailtje, mailtje belandde doodleuk unsend terug in m'n spambox
Ga morgen wel bellen. Weinig zin in
Oh dat weet ikquote:Op dinsdag 13 april 2010 20:45 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Volgens mij heb ik wel meer gezien in topics van WGR dat je dan niet bij TNT, maar bij Selexyz moet zijn?
Typisch kastje naar de muur..
quote:Op dinsdag 13 april 2010 21:36 schreef Etcetera het volgende:
[..]
Oh dat weet ikmaar Selexyz zei eerst bij TNT te checken, en ach, dat doe ik dan maar. Ik weet nu al dat ik bij TNT geen antwoord ga krijgen, want heb niet eens een T&T nummer. Maar dan heb ik het in elk geval geprobeerd. En dán I'm going to give Selexyz Hell
Misschien heeft hij een typfoutje gemaakt bij het doorgeven? Bijv een 0 (nul) als een O (hoofdletter o) geschreven?quote:Op donderdag 29 april 2010 09:58 schreef electronique het volgende:
een verkoper heeft gisteren mijn pakketje verzonden, aangetekend als het goed is, maar als ik dan de track&trace code invul op de site van TNT staat er dat de code niet gevonden is
zit de verkoper me nu te fucken of TNT? want een Track&trace code faken lijkt me niet iets wat een oplichter zou doen
3SRRCB5184691 er zit geen 0 of O inquote:Op donderdag 29 april 2010 12:43 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Misschien heeft hij een typfoutje gemaakt bij het doorgeven? Bijv een 0 (nul) als een O (hoofdletter o) geschreven?
dat vraag ik me ook af, want mijn pakketje zit in afleverroute maar kan ik m dan vandaag nog verwachten?quote:Op donderdag 29 april 2010 23:49 schreef toimoi het volgende:
Wordt er eigenlijk bezorgd op Keuninginnedag?
Je zou het niet moeten krijgen, want ze leveren idd geen aangetekende pakketten op zaterdag.quote:Op zaterdag 1 mei 2010 11:07 schreef electronique het volgende:
01.05.2010: Zending ontvangen op distributievestiging
kan ik mijn pakket vandaag verwachten? want het is aangetekend en ik heb iets meegekregen over dat aangetekende pakketen niet worden bezorgd op zaterdag
Ja!quote:Op woensdag 12 mei 2010 14:18 schreef CarplaCarp het volgende:
11.05.2010: Zending is voorgemeld
11.05.2010: Zending gesorteerd in sorteercentrum
12.05.2010: Chauffeur is onderweg
heb ik em dan vandaaag ?
En ook goede, en betrouwbare service?quote:Op dinsdag 18 mei 2010 17:10 schreef UncleSam het volgende:
Tja als het al niet door de brievenbus past moet je al via pakket doen. De verzendkosten van een pingpong balletje van één gram zijn dus ook gewoon 6.75.
Zelf maak ik tegenwoordig veel gebruik van DHL for You. Dan zijn de kosten maar 4.95 (mits je het pakketje online invult en betaald, anders ben je iets meer kwijt) Zie http://www.dhlforyou.nl/
Als je gebruik maakt van DHL For You wordt er, zo is mijn ervaring, meestal bezorgd door SelektVracht. Dus of dat nou een verbetering is? Ik heb al meegemaakt dat zo'n chauffeur mijn pakjes openmaakte en de inhoud los door de bus propte, om het maar kwijt te raken.quote:Op dinsdag 18 mei 2010 17:37 schreef Jaytonism het volgende:
[..]
En ook goede, en betrouwbare service?
quote:19.05.2010:
Envoi préavisé
19.05.2010:
Envoi trié au centre de tri
20.05.2010:
Envoi trié au centre de tri
20.05.2010:
Chauffeur en route
20.05.2010:
Envoi remis ŕ un voisin
Misschien heb jij een dynamisch IP-adres?quote:Op donderdag 20 mei 2010 22:41 schreef Unreal88 het volgende:
Waarom verandert TNT steeds van taal:
Gisteren stond er sendung werd forgemeltet ofzo
en nu
[..]
Ah, de boel is nu gewoon geupdate, douane lag het hele weekend stil:quote:Op maandag 17 mei 2010 17:31 schreef Ned_Bigby het volgende:
Hoe kan ik EMS zendingen uit Korea hier in het binnenland tracken? (Als het überhaupt kan)
Op de track-trace site:
http://www.track-trace.com/post
Kan ik alles vanaf de verzending tot aan de aflevering op Schiphol zien. Binnenlandse tracking informatie kunnen ze niet integreren wegens technical reasons maar ze geven wel een link naar:
http://www.tntpostpakketservice.nl/nl/index.aspx
Als ik daar bij "track trace" de barcode invul en internationaal aanvink, krijg ik:
Zending(en) niet gevonden.
Is het gewoon niet mogelijk om mijn pakket binnen Nederland te volgen of zit ik de boel op de verkeerde plek in te vullen?
Dat het pakje is voorgemeld maar nog niet overhandigd is aan bijv. TNT Postquote:Op vrijdag 21 mei 2010 13:57 schreef EilandjeOnline het volgende:
20.05.2010: Parcel has been pre-alerted
Wat wil dat zeggen? we zijn een dag verder en alleen dit komt op tracktrace tevoorschijn
dhl weet k niet maar via gsl of gls is het voor de helft van de TNT-prijsquote:Op zondag 23 mei 2010 16:49 schreef Jaytonism het volgende:
Iemand vertelde me dat een pakketje verzenden via DHL goedkoper was dan TNT, maar als ik het tarief bereken van DHL online, krijg ik vier opties, waarvan de goedkoopste bijna 15 euro is? Gaat om een schoenendoos trouwens.. Mmh..
DHL (Express) is niet helemaal hetzelfde als de DHLforyou ( http://www.dhlforyou.nl ) dienst.quote:Op zondag 23 mei 2010 16:49 schreef Jaytonism het volgende:
Iemand vertelde me dat een pakketje verzenden via DHL goedkoper was dan TNT, maar als ik het tarief bereken van DHL online, krijg ik vier opties, waarvan de goedkoopste bijna 15 euro is? Gaat om een schoenendoos trouwens.. Mmh..
Op dinsdag worden de pakketjes van maadag ook bezorgd, dus dit zijn geen leuke dagen om te moeten werken.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 11:59 schreef Dirk-Kuijt het volgende:
Hoe zit dat met dagen zoals na dit pinksterweekend? Is de dinsdag van vandaag een maandag? Of telt de TNT dit gewoon weer als een dinsdag en worden alle pakketjes vandaag aangeboden?
Oké. Helaas nog niets gezien.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 12:08 schreef Zapato het volgende:
[..]
Op dinsdag worden de pakketjes van maadag ook bezorgd, dus dit zijn geen leuke dagen om te moeten werken.
Dit is helaas volgens mij heel normaal voor Vodafonequote:Op dinsdag 25 mei 2010 11:48 schreef MissTT het volgende:
Ik heb op 11 mei een aangetekende brief naar Vodafone gestuurd. Aangezien ik nu (14 dagen later) nog niets gehoord heb, heb ik zojuist even op tracktrace.nl gekeken. Nu staat er het volgende:
Envoi en cours de distribution
Dat betekent neem ik aan dat de brief nog in distributie is en het ergens op een postkantoor ligt te wachten om afgehaald te worden?
Ik had voor 16 mei mijn abonnement op moeten zeggen. Zal dit nu in gevaar komen?
Ooit problemen met Vodafone gehad. Toen een brief naar Vodafone Special Services gestuurd en kreeg een super oplossing.quote:Op dinsdag 25 mei 2010 17:29 schreef MelanieA het volgende:
[..]
Dit is helaas volgens mij heel normaal voor Vodafone![]()
Door problemen met hen heb ik 3 (!!) aangetekende brieven verstuurd. Deze hebben ze NOOIT aangenomen....
Uiteindelijk heb ik de geschillencommissie moeten inschakelen. Gelukkig mijn gelijk gekregen maar Vodafone is HEEL erg laks in het aannemen van aangetekende poststukken. Bewaar kopieën van je brieven met de verzendbewijzen óók gewoon thuis voor als het ooit tot een zaak bij de Geschillencommissie moet komen!!
quote:Op dinsdag 18 mei 2010 19:35 schreef Kramerica-Industries het volgende:
[..]
Als je gebruik maakt van DHL For You wordt er, zo is mijn ervaring, meestal bezorgd door SelektVracht. Dus of dat nou een verbetering is? Ik heb al meegemaakt dat zo'n chauffeur mijn pakjes openmaakte en de inhoud los door de bus propte, om het maar kwijt te raken.
Ook heeft Selektvracht de leuke gewoonte om je pakje na een aantal afleverpogingen retour afzender te sturen, tenzij je ze belt om een afspraak te maken. Dan kun je het pakje zelf bij hun gaan ophalen bij hun loods in the middle of nowhere. Spaansepolder, ofzo. Maar dat telefoonnnummer op hun kaartje geeft constant de in gesprek-toon (hoorn naast de haak gelegd?). Als er al eens iemand opneemt word je zeer onbeschoft te woord gestaan.
Nu moet ik toegeven dat TNT Pakketservice ook de nodige steken laat vallen: zeker sinds TNT het heeft uitbesteed aan allerhande lokale koeriersbedrijfjes of wie dan ook, als je maar een witte bestelbus hebt, is de kwaliteit daar ook gierend achteruit gegaan. Maar zo zout als met Selektvracht heb ik het nog nooit gegeten, alleen GLS is nog erger.
Nee, natuurlijk mag dat niet, maar het gebeurt toch.quote:Op dinsdag 8 juni 2010 09:16 schreef Scootmobiel het volgende:
Mijn vraag is nu: Mag dit zomaar, en is een TNT-bezorger niet verplicht om het persoonlijk af te geven?
Het is toch zeker zijn werk - en verantwoordelijkheid - om het gewoon tot aan de deur te brengen, ongeacht of je nu beneden woont of op een verdieping? Of zie ik dat nu verkeerd?
Hier komen ze soms om half 8 al langs met die veegmachines en bladblazers enzo. Dus lijkt me welquote:Op woensdag 23 juni 2010 07:48 schreef Marjannn het volgende:
Hoi allemaal, ik heb niet alle pagina's gelezen hoor, maar heb een vraag over het tijdstip van de bezorging. Hier werd afgelopen zaterdagochtend om 8 uur aangebeld, dat vond ik toch wel heel erg vroeg. Mag dit?
Ja, dat mag.quote:Op woensdag 23 juni 2010 07:48 schreef Marjannn het volgende:
Hoi allemaal, ik heb niet alle pagina's gelezen hoor, maar heb een vraag over het tijdstip van de bezorging. Hier werd afgelopen zaterdagochtend om 8 uur aangebeld, dat vond ik toch wel heel erg vroeg. Mag dit?
quote:Op vrijdag 25 juni 2010 11:09 schreef inXs het volgende:
lol, ongeveer 1minuut nadat ik op invoeren drukte stond de beste man voor de deur!
Voormelden -- Dat kan BOL zelf doen net als ieder andere grote webwinkel die elektronisch de frankering laten doen. Het pakket hoeft dan nog niet overgedragen zijn aan TNT.quote:Op dinsdag 20 juli 2010 15:24 schreef UncleSam het volgende:
Bol.com kan als winkel roepen wat ze willen, het is uiteindelijk TNT die er voor zorgt of het die dag nog wordt bezorgd of niet. Denk niet dat je m vandaag krijgt.
Volgens mij ook een huisgenoot...quote:Op maandag 9 augustus 2010 17:39 schreef Klonk het volgende:
Voor een zeker pakket (dus geen aangetekend pakket) mag alleen de ontvanger daarvoor tekenen of ook een huisgenoot ?
Dan komt hij het die dag afleveren. En anders noemen we dat bij TNT verzuip, dus niet aangeboden en daar wordt zeer moeilijk over gedaan door TNT.quote:Op dinsdag 27 juli 2010 16:08 schreef OldJeller het volgende:
Als er staat in Track & Trace van TNT onder het kopje "In Distributie" staat:
"Chauffeur is onderweg"
komt de chauffeur vandaag dan nog hetgeen afleveren, of kan dat ook morgen worden?
http://www.tntpost.nl/voorthuis/brieven/tarieven/quote:Op woensdag 11 augustus 2010 20:19 schreef Jaytonism het volgende:
Een Xbox spelletje past wel door de brievenbus toch? Wat betekent dat hij in een bubbeltjesenvelop past, toch? Wat ¤... kost?
2.20 ofzo?
Nee, ik denk dat het morgen afgeleverd wordt.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 10:37 schreef Zoheetik het volgende:
Ik heb geen idee Klonk.
Misschien zou je het TNTPostWebcare (Twitter) kunnen vragen.
Ik wacht ook al een tijdje op een pakketje... Eerst stond het 3 dagen op "zending voorgemeld". Fout van de afzender dus. Pakketje bestaat uit 3 onderdelen (dus ook 3 barcodes), dus nu ziet Track&Trace er zo uit:
[ afbeelding ]
Kan ik het vandaag nog verwachten?
Nochtans staat er op de website dat het product wel voorradig is en op bol.com staat er bij status: Verzondenquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 14:49 schreef Conflict het volgende:
Als ie is voorgemeld is het pakket nog niet verzonden.
Voormelden is gewoon de verzendgegevens klaarmaken en alvast het etiket uitprinten.
Waarschijnlijk is het product niet op voorraad.
Maar beter bel je Bol ff.
dank je voor de tip, speciaal hiervoor een twitter aangemaaktquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 10:37 schreef Zoheetik het volgende:
Ik heb geen idee Klonk.
Misschien zou je het TNTPostWebcare (Twitter) kunnen vragen.
Ik wacht ook al een tijdje op een pakketje... Eerst stond het 3 dagen op "zending voorgemeld". Fout van de afzender dus. Pakketje bestaat uit 3 onderdelen (dus ook 3 barcodes), dus nu ziet Track&Trace er zo uit:
[ afbeelding ]
Kan ik het vandaag nog verwachten?
Nou dat staat er nu vanaf 12: Chauffeur onderwegquote:Op dinsdag 17 augustus 2010 14:51 schreef Conflict het volgende:
[..]
Nee, ik denk dat het morgen afgeleverd wordt.
Na ongeveer 11 uur in de ochtend wordt er niet meer uitgereden. De chauffeurs zijn al onderweg en zolang er geen storing is had er nu moeten staan dat de chauffeur onderweg is.
Nog een keer mailen/bellen of beide. Ze houden zich zo namelijk niet aan hun belofte (besteld voor *tijd* volgende dag in huis! Twee dagen ok, maar TWAALF!?!) En dat mogen ze weten ook, plus daar moeten ze mijns inziens een vergoeding voor geven. Natuurlijk proberen ze eerst de klant af te tasten, als jij 1 september ok vindt gaan zij niet beter hun best doen, zo lijkt 't.quote:Op dinsdag 17 augustus 2010 15:16 schreef Kielse het volgende:
[..]
Nochtans staat er op de website dat het product wel voorradig is en op bol.com staat er bij status: Verzonden
Ik heb hen enkele dagen geleden gemaild en als ik mijn pakketje op 1 september nog niet heb, dan moest ik hen dat laten weten
Had je het pakje niet bij een kialapunt kunnen leveren?quote:Op woensdag 8 september 2010 17:49 schreef AlmightyArjen het volgende:
"Vandaag hebben wij geprobeerd een zending bij u af te leveren...
...
... De zending wordt op de eerstvolgende dag opnieuw op uw adres aangeboden tussen:
12:00 - 18:00"
En dan ben ik wel thuis? Als iemand overdag niet thuis is is de kans groot dat die persoon aan het werk is. Dus bij een tweede bezorging zou TNT altijd s' avonds moeten bezorgen. Dat scheelt behoorlijk in de effectiviteit (en studenten voor in de avond kosten ook minder dan een reguliere postbode...)
Kiala wat?quote:Op woensdag 8 september 2010 19:49 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
[..]
Had je het pakje niet bij een kialapunt kunnen leveren?
Die zijn later open.
Eigen ervaring heb ik niet, maar ik zou bijvoorbeeld mijn pakje kunnen laten verzenden naar een avondwinkel bij mij in de buurt die tot 9 uur 's avonds open is. Dat is per afhaal locatie verschillend.quote:Op woensdag 8 september 2010 20:34 schreef AlmightyArjen het volgende:
[..]
Kiala wat?
Oh, ff gegoogled, dat kende ik nog nietWebsite vind ik erg vaag: hoe werkt het precies? Kan ik pakket laten bezorgen bij het dichtsbijzijnde kialapunt ipv bij mijn huis? Of gaan alle pakketten eerst naar een centraal Kiala-punt waarvandaan ze worden gedistribueerd naar de kialapunten?
Dat dus, en hoe snel wordt het geupdate? de Track en trace dan, want ik ben al de hele middag thuis, en mijn vriend was vanaf half 1 thuis ofzo, en er ligt geen briefje in de bus, maar er stond net wel ineens op dat de 1e poging niet gelukt is. Dus wat dan mogelijk zou zijn is dat het vanochtend is geweest?quote:Op zaterdag 11 september 2010 15:05 schreef Kramerica-Industries het volgende:
Ik heb ook een vraag voor TNT Pakketservice. Waarom gooien diverse van jullie geen kennisgeving in de bus bij geen gehoor? En waarom klopt de status van Track & Trace vaak niet?
Ik verwacht een pakje, dat zou gisteren zijn aangeboden, maar geen kng in mijn bus. Vandaag kijk ik weer in m'n bus en wederom niks. Een blik op track en trace leert me dat het pakje zowel gisteren als vandaag vergeefs is aangeboden, en dat het nu op het postkantoor ligt. Ik naar het postkantoor (lees: de sigarettenbalie van de buurtsuper), maar geen pakket te bekennen. Komt toevallig net die subcontractor eraan met een lading pakjes. Dus ik vraag hem meteen of hij toevallig nog een pakje voor mij had. Zegt hij dat dat pas maandag weer wordt aangeboden omdat er een bedrag verschuldigd is (ws. btw bij invoer).
Kijk, als die snuiter nu meteen gisteren een briefje in de bus had gedaan waarop dat stond (zending vergeefs aangeboden, 2e aanbieding op maandag) was mij en dat arme kassameisje een hoop moeite bespaard gebleven.
Dus, lieve chauffeurs, schrijf nou ajb zo'n kennisgeving, ook al heb je haast. Het is wel je werk.
Aangetekende post wordt niet op zaterdag bezorgd.quote:Op vrijdag 17 september 2010 21:29 schreef tongytongylickylicky het volgende:
Worden pakketjes/ items van dealextreme wel op zaterdag bezorgd? Of valt dit onder aangetekende post?
Dat is niet verkeerd iddquote:Op maandag 13 september 2010 10:18 schreef 4EverBlackEyed het volgende:
Goed geregeld.
Als ik iets bestel is de TNT er altijd om 8 uur - half 9, want ik ben een van de eerste huizen op de route.
Lekker handig, want dan hoef ik de rest van de dag niet te wachten.
dat staat op het briefje wat je in je bus hebt gekregen (dat is de theorie tenminste)quote:Op maandag 20 september 2010 16:51 schreef apij4125 het volgende:
Godverdomme. Er staat op track and trace dat ik het pakketje moet ophalen maar welke postkantoor ?
Jamaar ik heb geen briefje gekregen wat moet ik nu doen?quote:Op maandag 20 september 2010 16:52 schreef Klonk het volgende:
[..]
dat staat op het briefje wat je in je bus hebt gekregen (dat is de theorie tenminste)
TNT bellen lijkt me dan de beste oplossing, kan nog net vandaagquote:Op maandag 20 september 2010 17:04 schreef apij4125 het volgende:
[..]
Jamaar ik heb geen briefje gekregen wat moet ik nu doen?
quote:Onze afdeling Klantenservice is bereikbaar van maandag t/m vrijdag van 08.00 – 18.00 uur en zaterdag van 09.00 – 16.00 uur. Gaat uw klacht over het verzenden van pakketten? Hiervoor gelden andere tijden: van maandag t/m vrijdag van 8.30 tot 17.30 uur.
* telefoon (058) 233 33 33
Oke bedankt.quote:Op maandag 20 september 2010 17:10 schreef Klonk het volgende:
[..]
TNT bellen lijkt me dan de beste oplossing, kan nog net vandaag
[..]
whut, dat briefje hoort de bezorger gewoon gelijk te schrijven, de tering wat zit er een hoop dom volk bij TNT tegenwoordig...quote:Op maandag 20 september 2010 18:12 schreef apij4125 het volgende:
Net ff TNT Gebeld ze zeiden dat de brief later aankomt.
Soms zijn die briefjes gewoon ineens op en dan wordt er een briefje (kennisgeving) via de post verstuurd.quote:Op maandag 20 september 2010 20:49 schreef Klonk het volgende:
[..]
whut, dat briefje hoort de bezorger gewoon gelijk te schrijven, de tering wat zit er een hoop dom volk bij TNT tegenwoordig...
Ik zal zo dadelijk even naar de postkantoor gaan en vragen. Maar ik heb ook gebeld naar TNT Ze zeggen ja je moet naar bol bellen doe ik dat zegt ze weer dat ik TNT moet bellenquote:Op dinsdag 21 september 2010 17:32 schreef Conflict het volgende:
[..]
Soms zijn die briefjes gewoon ineens op en dan wordt er een briefje (kennisgeving) via de post verstuurd.
Maar een kennisgeving is niet heilig. Het pakket kan je gewoon zonder kennisgeving ophalen op het postkantoor of agentschap. Neem een legitimatiebewijs en bijvoorbeeld een bankafschrift mee waar je adres op vermeld staat, dan krijg je je pakketje gewoon mee.
En waar je jouw pakketje op moet halen is gewoon het meest dichtstbijzijnde postkantoor of agentshap. Er is er een aan jouw postcode gekoppeld, dus als je ooit eerder een pakketje opgehaald hebt weet je waar je moet zijn.
Als je er niet uitkomt dan heb jij iig niks met TNT te maken. Jij hebt je pakket bij bol.com besteld. Het is de keuze van Bol om jouw paket via TNT te versturen en Bol is dus de klant van TNT, jij niet, jij hebt geen overeenkomst met TNT. Leg het probleem bij Bol neer.quote:Op woensdag 22 september 2010 13:06 schreef apij4125 het volgende:
[..]
Ik zal zo dadelijk even naar de postkantoor gaan en vragen. Maar ik heb ook gebeld naar TNT Ze zeggen ja je moet naar bol bellen doe ik dat zegt ze weer dat ik TNT moet bellen
Dat vind ik altijd wel frappant ja, dat de verzender altijd tegen de klant zegt dat ze bij de bezorgende partij moeten zijn.quote:Op woensdag 22 september 2010 20:15 schreef Conflict het volgende:
[..]
Als je er niet uitkomt dan heb jij iig niks met TNT te maken. Jij hebt je pakket bij bol.com besteld. Het is de keuze van Bol om jouw paket via TNT te versturen en Bol is dus de klant van TNT, jij niet, jij hebt geen overeenkomst met TNT. Leg het probleem bij Bol neer.
Sims? Als in simpoppetjes?quote:Op woensdag 6 oktober 2010 21:09 schreef weet_ff_nie het volgende:
stelletje slimmerts, zaten toevallig wel 23 sims in.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |