abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71705098
Vorige deel: Het grote kleine babietjes topic #208!

Babietjes

17 augustus 2008: Leander, zoon van freecell en TARAraboemdijee
22 augustus 2008: Sten, zoon van Kaarr
7 september 2008: Luca Roan Kris, zoon van DevilsChase
11 september 2008: Ben Maarten Lode, zoon van OooLizaooO
15 september 2008: Isis, dochter van Jojogirl
05 oktober 2008: Thijmen Jordin, zoon van Miffy1984
15 oktober 2008: Sanne, dochter van Marit1978
20 oktober 2008: Kevin, zoon van CrazyMoon
21 oktober 2008: Mavie Cecilia Louise, dochter van geppie en poepoog
2 november 2008: Manouk, dochter van Jepali
18 november 2008: Maarten Alexander, zoon van Marie79
20 november 2008: Avalon, dochter van Owlet
24 november 2008: Daryl May, dochter van Igraine
08 december 2008: Tyler Jeroen, zoon van Ingrid en Djeez
10 december 2008: Merel Joanna Elisabeth, dochter van Fuente en Buurvrouw_Rietman
24 december 2008: Bastiaan Jens, zoon van Jose81 en Pianoman
28 december 2008: Jan Junior, zoon van DJMO
03 januari 2009: Elin Milo Rose, dochter van Dakota
04 januari 2009: Fee Anne Reine, dochter van Cattie
05 januari 2009: Annicka Maria, dochter van GreatWhiteSilence
06 januari 2009: Sebastian Julius (Seb), zoon van Estrys en Tubby
06 januari 2009: Lola, dochter van Floria
08 januari 2009: Odin Eos, zoon van juttertje
11 januari 2009: Mila, dochter van Raissa en Milanese
11 januari 2009: Elodie, dochter van Bass-Miss
23 januari 2009: Lennon Thom Jeb, zoon van Diaan en peaceman
23 januari 2009: Ruben Sebastiaan, zoon van Jelief
23 januari 2009: Levi Dinand zoon van admiraal-anaal
28 januari 2009: Danique Nova, dochter van Fruppel
02 februari 2009: Jair Amitai , zoon van iamredleader en Tinuviel
04 februari 2009: Joanne Christel, dochter van MaleDuck
12 februari 2009: Guus, zoon van Koningin
20 februari 2009: Lianne Esmee, dochter van Zweefvliegje
22 februari 2009: Lola Sophie, dochter van Ik80
28 maart 2009: James Joseph Danyel, zoon van Soepstengel
*** 30 maart 2009: Hannah Niesje, dochter van Texelonia en Micha ***
09 april 2009: Julian, zoon van nummer_zoveel
29 april 2009: Ties, zoon van Marlieske
12 mei 2009: Tessel Eloise, dochter van Noli
20 mei 2009: Robin en Viggo, zoons van MamaNik
30 mei 2009: Jari Jesse, zoon van Angel-Eyez
05 juni 2009: Morris, zoon van Memmel
07 juni 2009: Marien Kobus, zoon van Oeke
08 juni 2009: Tess, dochter van Vicky
14 juni 2009: Max en Tygo, zonen van mikoxx
20 juni 2009: Graeme James, zoon van Tessie
09 juli 2009: Finn, zoon van Flower-Ti-Amo
12 juli 2009: Thijs, zoon van McLaura
*** 20 juli 2009: Senna, dochter van miss_sly en het_fokschaap ***
25 juli 2009: Dewi, dochter van Urla
01 augustus 2009: Timo Ruben, zoon van Chan
03 augustus 2009: Iris, dochter van Nijna
07 augustus 2009: Roy, zoon van Bar
09 augustus 2009: Willow Rika, dochter van Innepin

*** vermeldingen zijn officiele fokbaby's
(Een fokbaby is een baby geboren uit een relatie waar de ouders elkaar hebben leren kennen op/door Fok.)

[ Bericht 0% gewijzigd door Lois op 10-08-2009 19:26:02 ]
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_71705175
* Proud to be a Nono meldt zich

Ik ben verliefd op mijn altijd-lachende-Merel
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_71705200
en daar heb je zeker een mooie foto van...
75 topics = FIN
pi_71705221
Is van vorige week

Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_71705312
Ik heb hier de laatste tijd maar weinig gepost maar we komen nu toch even langs om gedag te zeggen want Jasja is gisteren 1 jaar geworden !

Blij meisje met taart

Blij meisje bij wheelybug - die ze trouwens ook nogal eng vond

Mijn zus kwam gistermorgen terug van vakantie in China en had een heleboel mooie kadootjes meegenomen.

En ik was vanmorgen met mijn slaperige hoofd even vergeten dat ze de keukenkastjes open kan trekken

Het was een geweldig leuk jaar, ik ben iedere dag weer vreselijk blij en dankbaar dat we zo'n lief meisje hebben en het gaat zooo snel, geniet elke dag van jullie kindjes en tot ziens in het volgende topic
pi_71705333
Even tvp-tje, want kleine meid ligt te mopperen...
Fake it till you make it...
pi_71705462
Mereltje
Jasja
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 12:27:27 #8
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_71705527
Nummer_zoveel, wij gebruiken de maxi-cosi als wandelwagen, Annicka heeft namelijk precies hetzelfde. We wandelen toch nooit uren achter elkaar, dus ze zit er per dag niet langer in dan twee uur. Zij happy, wij happy.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_71705586
Nog gefeliciteerd met Jasja!! Leuk dat je ook in het dremestopic komt.
En X had ook niets met de wheelybug (muis) ook eng.
Nu groet ze de muis en geeft hem een zwieper en thats it
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 12:33:30 #10
12913 GreatWhiteSilence
pi_71705631
Jasja, gefeliciteerd.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_71705781
Jasja, van harte gefeliciteerd
Sara
Merel
Ukje
pi_71705834
Merel

Jasja gefeliciteerd!
pi_71705865
Blije Merel

Jasja nog gefeliciteerd tot in het volgende topic
pi_71705925
Wat betreft dat nono-zijn: het allermooiste is nog dat, als je maar met liefde en aandacht voor je baby zorgt, deze je toch wel lief vindt en je toch de allebelangrijkste bent in de hele wereld lekker knuffelen en eten en heel veel kun je dan gelukkig nog niet fout doen
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 12:55:46 #15
108648 cattie
lieve moeder
pi_71706038
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 11:29 schreef Vicky het volgende:

[..]

die opmerking is niet denigrerend bedoeld, het is mijn mening. Respect voor de moeders die dat doen , maar ik heb daar geen zin in/behoefte aan.
Zo vind ik het nogal denigrerend dat moeders die fv geven door sommigen hier gezien worden als 'slechte' moeder.
Maar je kunt ook zeggen: "ik heb geen zin om mijn kind elk uur de borst te geven" dat houdt hetzelfde in maar klinkt 1000x beter en niet denigrerend.
En ik weet niet of je op mij doelt met het "slechte" moeder, maar ik vind niet dat iemand die geen bv geeft een slechte moeder is.

Qua buggy: ligt heel erg aan je wandelwagen. Sommige hebben een buggy inzet die helemaal plat kan en goed ondersteund, andere niet.
pi_71706098
Ghe, ik moest gisteren weg om op te passen dus ik kon niet verder lezen wat er allemaal gepost werd naar aanleiding van mijn posts gisteren.
Ten eerste vind ik het ontzettend knap dat iedereen een discussie over toetjes weet te verbuigen naar iets compleet anders..de BV/ FV discussie. (die kennen we nou wel)

Diaan, wat ik bedoelde met je spreekt jezelf tegen.. Je zei 'ieder kind is anders en vervolgens dat je het bij twan ook zo had gedaan dus dan kon het geen kwaad. Flauw van me idd.
Maargoed, waar het nou op neer kwam.

Ik vraag!

als jij weet dat toetjes en bijv. diksap nog niet goed zijn voor je baby..en iig al helemaal niet nodig. Waarom geef je het dan? En waarom wacht je daar niet mee.

Dit vind ik zelf een doodnormale vraag..maar hij kan lomp overkomen idd omdat de vraag je eigenlijk aanvalt op iets wat je verkeerd zou doen in mijn ogen.

Dat jij een zoon van 7 hebt. wil toch ook niet betekenen dat jij alles wel weet?
Mijn moeder gaf ons vroeger koffie in de fles, slagroom en happen suiker om ons stil te krijgen. Ik leef ook nog steeds..maar dat betekent niet dat dat een erg goede zet van haar was, toch?

Jij zei dat je vond dat lennon afwisseling nodig zou hebben of dat ie af en toe wel wat lekkers mocht en dat Twan er ook niet minder slecht van is geworden.
Zoals ik ook al zei: je baby heeft zoveel verschillende soorten fruit en groenten nog niet gegeten. hij kan toch beter eerst aan die smaak wennen.
Maar oke ik zal niets meer zeggen over toetjes enzo..want dat kost ons heel veel topics.

En DJMO.

Ik las dat het je irriteerde dat ik betweterig ben. Ik zal maar niet de 1000 posts van je aanhalen waarin je weer eens iets van google quote en iemand anders advies geeft terwijl je zelf je kop in je kont hebt zitten.

Ik moet je niet, inderdaad! maar, ik probeerde de afgelopen weken iets vriendelijker te zijn. Om de gezelligheid enigzins te bewaren in het topic.

Als je niet zo gefixeerd zou zijn op wat jantje al wel of niet kan in tegenstelling tot anderen dan had je geweten dat die post toen geen sneer was naar jan.
Op het CB zeiden ze dat het wel heel erg snel was dat elin DOORrolde dus niet op r buik en terug of op haar rug en terug. Daarna zei jij dat jan dat ook al deed .. dus ik vroeg doorrollen of omrollen? want anders klopt er niets op dat CB.
Daar bedoelde ik dus mee dat ze dan verkeerde richtlijnen zouden hebben daar. Als al 2 kindjes doorrollen in 1 topic en de richtlijn 9 maanden is dan zou dat opmerkelijk zijn.

Dus dit was geen aanval naar jou toe. Op het moment dat je daarna zei dat we niet allemaal wonderkinderen hadden toen knapte er idd iets bij me ja.

Jij bent degene die zo ontzettend geobserdeerd is door je baby, jan doet dit jan doet dat jan is enig jan huilt niet jan is nooit ziek jan is geweldig. mensen sturen mij pm's om me op posts van jou te wijzen waarin je weer eens zegt dat Jan een superkind is.

Als ik post dat Elin grappige hupsbewegingen maakt en hijgt en ik vraag welke baby's dat nog meer doen. Is het enige wat jij kan zeggen 'o dat doet Jantje al 3 weken, of langer ik hou het niet meer zo bij' terwijl een ander zegt, ja dat doet de mijne ook, grappig he. Jij moet zogenaamd weer eens bewijzen dat jan het ook wel doet en kan.
Dus begrijp me niet verkeerd, ik vind jan een schatje ik stoor me alleen aan jou. En dat je jezelf constant in een slachtofferrol drukt terwijl je zelf diegene bent die het op je afgeroepen heeft. En maar klagen over jeugdzorg. Je zou blij moeten zijn dat JJ bij je mag zijn onder welke voorwaarden allemaal dan ook.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 13:13:05 #17
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_71706425
Nieuw topic, nieuwe kansen!
Kan dit, indien gewenst, voortgezet worden in PM? BVD!

Madelieve, wat een mooie spam van je dreumes Van harte nog!
I'm so glamourous I piss glitter!
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 13:13:38 #18
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_71706446
Weet je wat ik niet snap? Dat er hier mensen zitten die onder het mom van "ik mag het toch zeker wel vragen?" het nodig vinden om anderen ter verantwoording te roepen omdat die dingen doen die ze zelf anders aan zouden pakken. Je zou ook gewoon je mond kunnen houden en er overheen kunnen lezen. Dat je het zelf anders aan zou pakken betekent niet dat iets wat iemand anders doet per definitie verkeerd of slecht is. PM-en over de posts van een ander of iemand aanvallen die in het verleden fouten heeft gemaakt maar nu duidelijk hartstikke haar best doet om het anders aan te pakken? Bah! Who died and made you queen?

[ Bericht 99% gewijzigd door Lois op 08-08-2009 19:26:32 (originele post teruggezet) ]
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_71706815
Je weet waar een forum voor is toch?
En als jij het idee hebt dat iemand iets verkeerd doet of dat iets toch echt anders kan, dan zou een ander daar maar overheen moeten lezen?
En over iemand aanvallen die dronk en rookte tijdens een zwangerschap en nu loopt te zeiken op mensen die haar juist proberen te helpen ipv haar kind ook uit huis te plaatsen net als de eerste.
Hartstikke goed van haar idd!

[ Bericht 99% gewijzigd door Lois op 08-08-2009 19:28:17 (dan deze ook terug) ]
pi_71706987
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 12:27 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Nummer_zoveel, wij gebruiken de maxi-cosi als wandelwagen, Annicka heeft namelijk precies hetzelfde. We wandelen toch nooit uren achter elkaar, dus ze zit er per dag niet langer in dan twee uur. Zij happy, wij happy.
Maxi-cosi past helaas niet op de Bugaboo-kinderwagen.
En inderdaad, wandelen doen wij ook niet uren achter elkaar.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 13:53:21 #21
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_71707209
Jasja gefeliciteerd

Ik heb Joep net nog een paracetamol gegeven. Zijn temp is 37,9. Niet te hoog, maar wel hoger dan ik van hem gewend ben en dat was gisterenavond ook al zo. Hij slaapt ook veel. Van 10.30 tot 12.30 en net om 13.30 weer in slaap gevallen. Nog even een poging gedaan om iets te eten, maar dan begint hij te kokhalzen. Dus ik laat hem maar lekker slapen. Hij zal wel gewoon niet zo lekker zijn van de prikken.
Morgen zouden we eigenlijk uit eten gaan ivm ons 2 jarig huwelijk, maar als Joep nog zo is, dan ga ik niet. Ookal weet ik dat mijn moeder prima voor hem zorgt, dan blijven we gewoon lekker thuis en bestellen we iets lekkers!
Niet mieten! Door gieten!
pi_71707244
Zo weer werken.
Heb wel zin om te gaan werken, maar tegelijkertijd ook moeite Julian weer achter te laten.
Ik ben z'n moeder, ik wil voor hem zorgen.
Toen ik nog verlof had had ik er geen moeite mee om hem een middagje naar m'n schoonmoeder te brengen, maar dat was af en toe. Maar een paar keer per week is toch wel vaak.
Gisteravond toen ik hem ophaalde van het kinderdagverblijf om 18.00 had ik hem nog de hele dag niet gezien. Toen keek ie me ook aan zo van : 'Wie is die vrouw?'

Maar qua gevoel is het moeilijk.
pi_71707264
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 13:53 schreef seilram het volgende:
Jasja gefeliciteerd

Morgen zouden we eigenlijk uit eten gaan ivm ons 2 jarig huwelijk, maar als Joep nog zo is, dan ga ik niet. Ookal weet ik dat mijn moeder prima voor hem zorgt, dan blijven we gewoon lekker thuis en bestellen we iets lekkers!
Kan ik me voorstellen. Dan ben je tijdens het eten met je gedachten toch steeds bij je zieke kindje.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 13:59:48 #24
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_71707343
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 13:55 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Kan ik me voorstellen. Dan ben je tijdens het eten met je gedachten toch steeds bij je zieke kindje.
Ja inderdaad. Ookal is hij niet mega ziek. Ach, misschien is het even een off-day. We kijken morgen wel.

Ik moet trouwens over 2 weken ook weer gaan werken, wel gelukkig maar 3 dagen in de week en de andere dagen is Joep bij papa, maar toch... Ik ga even 1 week werken en dan nog 3 weken vakantie. Dus eind september begint het "echte" leven weer volop. Lijkt me ook best moeilijk een hele dag zonder je kindje.
Even heel off-topic, een vriend van mij gaat volgende maand naar Afghanistan en heeft een zoon van 8 maanden. Als hij na 4 maanden terug komt, dan kent zijn eigen kindje hem niet meer. Wat een hel lijkt me dat zeg
pi_71708214
nummer_zoveel, je kunt adapters kopen zodat je maxi cosi op de bugaboo kan.
pi_71708297

heel voorzichtig

en dan gaan!

dus we gaan het huis vandaag kruipvriendelijk maken
pi_71708402
Gefeliciteerd Jasja! Wat leuk al die foto´s!

En ook leuke foto´s van Elin Maakt zij ook zo´n lawaai als ze kruipt KD? Ik lag gister helemaal in een deuk om een filmpje van de dus ook net kruipende dochter van een vriendin. Elke keer als zij haar handen neerzette, hoorde je echt zo klats klats klats geluid. Zo lekker lomp
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_71708403
*lurkinbreekt*
ooooh Madelieve wat een heerlijk grietje is Jasja toch wat een leuke fotospam ik hou van die overzichtjes, vind het onvoorstelbaar bijna dat ik nu nog een buikbaby heb en over een jaar van nu een grietje wat net zo groot is als Jasja op die laatste foto's! *zwijmel*
Zomerkind <3 & Winterkind <3
Polkadotflying
Want zo is het ook!
初戀的香味就這樣被我們尋回
pi_71708414
Gaat ze ook echt vooruit KD of gaat ze naar achteren?

Hier is er met negen en een beetje maand weinig beweging, af en toe maakt ze een 'hups' beweging maar daar schrikt ze denk ik zo van dat ze er acuut mee stopt
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_71708438
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 14:56 schreef tessie het volgende:
Gefeliciteerd Jasja! Wat leuk al die foto´s!

En ook leuke foto´s van Elin Maakt zij ook zo´n lawaai als ze kruipt KD? Ik lag gister helemaal in een deuk om een filmpje van de dus ook net kruipende dochter van een vriendin. Elke keer als zij haar handen neerzette, hoorde je echt zo klats klats klats geluid. Zo lekker lomp
het gaat nu nog erg voorzichtig maar ik zag laatst zo'n flinke hollandse baby echt loeihard door het CB heen rammen op handen en knietjes, echt heel gaaf
pi_71708448
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 14:57 schreef geppie het volgende:
Gaat ze ook echt vooruit KD of gaat ze naar achteren?

Hier is er met negen en een beetje maand weinig beweging, af en toe maakt ze een 'hups' beweging maar daar schrikt ze denk ik zo van dat ze er acuut mee stopt
nu gaat ze vooruit of opzij ..tot gisteren achteruit
pi_71708460
Wat leuk een kruipende Elin

Lijkt me zo geweldig, die ontwikkeling van zo dichtibj zien.
pi_71708501
het is zo leuk dat ze zomaar even besluiten het te doen en het erg normaal lijken te vinden

zo hoppa. en jij zit nog te kijken van ??!
pi_71708570
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 14:59 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

nu gaat ze vooruit of opzij ..tot gisteren achteruit
Hmm...HHW he? Misschien moet ik Mavie even langsturen voor bijlessen van Elin
pi_71708686
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 15:05 schreef geppie het volgende:

[..]

nou, ik zou er van genieten dat ze nog niet in elke hoek van de kamer verdwijnt
Ik blijf achter r aanvangen nu
pi_71708718
Go Elin!

Tyler verplaatst zich wel, maar geen idee hoe hij dat doet. Ik had het al eerder gepost, maar zeker overheen gelezen door de discussie. Hij snapt ineens niet meer dat hij van buik naar rug kan, herkenbaar?
pi_71708728
Die van ons zijn we ook regelmatig kwijt, ze rolt het liefste onder een zetel. En dan komt Fonske haar daar terug vanonder trekken.
pi_71708743
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 15:15 schreef Bass-Miss het volgende:
Die van ons zijn we ook regelmatig kwijt, ze rolt het liefste onder een zetel. En dan komt Fonske haar daar terug vanonder trekken.

! Ik moet ook een Fons!
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 15:22:31 #40
12913 GreatWhiteSilence
pi_71708854
Hier is nauwelijks achteruit gekropen, ook niet opzij. Ze bleef net zo lang wiegen en proberen tot ze vooruit kwam. Soms doet ze dingen wel vrij spontaan, zoals van rug naar buik draaien of vanuit kruiphouding naar zit.

Wat ze net wel spontaan deed was een spuitluier produceren, ze zat helemaal onder... Maxi-cosi ook, dus die ook moeten ontleden en in de was moeten doen. Annicka ook in de was, nu zit ze vrolijk te spelen met een stoffen kubus die we bij de Aldi vandaan hebben. Zij dacht zeker: 'Jullie geven mij een cadeautje, ik heb er een voor jullie. '
pi_71708878
omg *sjorsjorsjor* t lijkt heel ruw maar ze vindt t wel best geloof ik en haar haartjes
pi_71708939
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 15:22 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Hier is nauwelijks achteruit gekropen, ook niet opzij. Ze bleef net zo lang wiegen en proberen tot ze vooruit kwam. Soms doet ze dingen wel vrij spontaan, zoals van rug naar buik draaien of vanuit kruiphouding naar zit.

Wat ze net wel spontaan deed was een spuitluier produceren, ze zat helemaal onder... Maxi-cosi ook, dus die ook moeten ontleden en in de was moeten doen. Annicka ook in de was, nu zit ze vrolijk te spelen met een stoffen kubus die we bij de Aldi vandaan hebben. Zij dacht zeker: 'Jullie geven mij een cadeautje, ik heb er een voor jullie. '
grappig..elin gaat niet zelf zitten maar ze gaat wel van zit naar kruip

en spuitluiers in de maxicosi
pi_71709045
spuitluiers klinkt heel eng daar is Senna vast nog te jong voor, toch?

Fons en Elodie

He tlijkt me erg leuk om de ontwikkeling te zine, maar voor nu mag Senna nog heel best wel gewoon een baby zijn die nog niets kan, alleen maar lief zijn Ze wordt ast snel genoeg groot en leert dan vanalles.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 15:37:43 #44
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_71709108
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 13:13 schreef RockabeIIa het volgende:
Nieuw topic, nieuwe kansen!
Kan dit, indien gewenst, voortgezet worden in PM? BVD!

Madelieve, wat een mooie spam van je dreumes Van harte nog!
Wat een flauwekul... en dan ook nog posts hierna verwijderen. Een discussie moet toch mogelijk zijn?

Ik heb het denk ik wel gehad hier in OUD. Ik heb het gevoel dat ik hier ook niet echt (meer) thuis hoor. Dag dames, ik wens jullie allemaal een heel goed leven met gezonde en blije kinderen toe

En ja, ik weet het.. het is erg makkelijk en flauw om "weg te lopen", maar ik heb er gewoon geen zin meer in.

[ Bericht 1% gewijzigd door Diaan73 op 08-08-2009 15:44:49 ]
Make love, not war ☮
pi_71709216
Diaan jammer dat je weggaat!
pi_71709230
Wow die Elodie Wat een heerlijk meissie, en wat een lol met haar broer zo!

Elin En wat knap! Merel die gaat wel op handen en knieen ziten en dan heel hard heen en weer bewegen, al grommend en blerend omdat het dus nog niet lukt om echt te kruipen
Sara
Merel
Ukje
pi_71709287
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 15:34 schreef miss_sly het volgende:
spuitluiers klinkt heel eng daar is Senna vast nog te jong voor, toch?

Fons en Elodie

He tlijkt me erg leuk om de ontwikkeling te zine, maar voor nu mag Senna nog heel best wel gewoon een baby zijn die nog niets kan, alleen maar lief zijn Ze wordt ast snel genoeg groot en leert dan vanalles.
Idd! Geniet er lekker van, het gaat zo ontzettend snel
En die spuitluiers had ik juist heel erg toen ze veel kleiner was. Die bvpoep kan echt heel hard eruit schieten, succes
pi_71709387
Nou, ze laat wel eens scheetjes dat ik denk: het is maar goed dat er een luier tussen zit, want als daar wat poep meekomt, dan zit het aan de andere kant van de kamer
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 16:10:26 #49
219033 Mibos2
ik ben de vorige Mibos-mama
pi_71709739
Miss Sly juist toen ze zo klein waren hadden wij hier last van spuitluiers. Dus houden zo...
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 16:14:42 #50
12913 GreatWhiteSilence
pi_71709812
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 15:28 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

grappig..elin gaat niet zelf zitten maar ze gaat wel van zit naar kruip

en spuitluiers in de maxicosi
Hier is dat van zit naar kruip dus juist wat ze nog niet helemaal door heeft. Ze komt er uiteindelijk wel, maar niet zonder tranen, want ze knalt dus met een noodgang naar voren. Als ik zie dat ze daarmee aan het oefenen is, blijf ik erbij zitten zodat ik haar op kan vangen. Ben bang dat als ik dat niet doe, ze nog wel eens een gebroken neus oploopt. Behalve dan als we op bed zitten, dan heeft ze een zachte landing.

Het was niet de eerste keer dat de maxi-cosi onder zat. Gelukkig weet ik nu hoe ik dat ding uit elkaar kan halen, dat was de eerste keer ook nog even zoeken, hoe dat moet.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 16:15:41 #51
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_71709832
Weer gaan werken, over 8 weken (!) moet ik er ook weer aan geloven, maar zoals ik het nu kan inschatten heb ik daar wel weer zin in hoor... we zijn afgelopen do even met vrienden naar een muziekfeest hier in de stad geweest, opa en oma hebben opgepast, en ik vond het heerlijk. Wilde op een gegeven moment ook wel heel graag naar huis hoor, maar toch...

Hier beginnen de mannen geloof ik overdag minder te slapen. Ze zijn (inclusief voeding) zo ongeveer 1,5 uur wakker en slapen dan 1,5 uur en zijn dan weer klaarwakker. Ze zijn dan op zich niet vervelend hoor, maar ze willen wel graag 'vermaakt' worden heb ik het idee, anders gaan ze wel mopperen.Zijn ze dan niet erg veel wakker?? Wat denken jullie?

Jasja, wat ben je een grote meid geworden! Gefeliciteerd met je verjaardag! (en als ik de foto's zie, kan ik me niet voorstellen dan onze mannen ook zo gaan groeien het komende jaar.. )
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 16:17:30 #52
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_71709863
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 15:52 schreef miss_sly het volgende:
Nou, ze laat wel eens scheetjes dat ik denk: het is maar goed dat er een luier tussen zit, want als daar wat poep meekomt, dan zit het aan de andere kant van de kamer
haha!

Kleurdoos, leuke foto's hoor!
pi_71709866
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 16:14 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Hier is dat van zit naar kruip dus juist wat ze nog niet helemaal door heeft. Ze komt er uiteindelijk wel, maar niet zonder tranen, want ze knalt dus met een noodgang naar voren. Als ik zie dat ze daarmee aan het oefenen is, blijf ik erbij zitten zodat ik haar op kan vangen. Ben bang dat als ik dat niet doe, ze nog wel eens een gebroken neus oploopt. Behalve dan als we op bed zitten, dan heeft ze een zachte landing.

Het was niet de eerste keer dat de maxi-cosi onder zat. Gelukkig weet ik nu hoe ik dat ding uit elkaar kan halen, dat was de eerste keer ook nog even zoeken, hoe dat moet.
Ahw dat had ik eerst even met het zitten en een speeltje pakken, zo op r neus
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 16:20:15 #54
12913 GreatWhiteSilence
pi_71709913
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 15:05 schreef geppie het volgende:

[..]

Wij gaan over een paar weken verhuizen naar HHW, dus ze kan eventueel ook nog de kunst afkijken van Annicka. Al heeft Kleurdoos wel gelijk: wees blij dat ze het nog niet kan. Het klinkt leuk, maar als ze kan kruipen is het gedaan met de rust...
pi_71709945
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 16:20 schreef GreatWhiteSilence het volgende:

[..]

Wij gaan over een paar weken verhuizen naar HHW, dus ze kan eventueel ook nog de kunst afkijken van Annicka. Al heeft Kleurdoos wel gelijk: wees blij dat ze het nog niet kan. Het klinkt leuk, maar als ze kan kruipen is het gedaan met de rust...
hey wat leuk! Kunnen ze eens een playdate houden.
?
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 16:31:31 #56
12913 GreatWhiteSilence
pi_71710120
Een playdate is wel een leuk idee, ja. We komen sowieso in een kinderrijke buurt terecht en aan de overkant van de (zeer rustige) straat hebben we een groot grasveld, met speelapparatuur. Ik kan haar als ze wat ouder is en zelfstandig naar buiten kan gaan om te spelen, zo vanuit de keuken in de gaten houden. Echt ideaal.
pi_71710245
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 16:31 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Een playdate is wel een leuk idee, ja. We komen sowieso in een kinderrijke buurt terecht en aan de overkant van de (zeer rustige) straat hebben we een groot grasveld, met speelapparatuur. Ik kan haar als ze wat ouder is en zelfstandig naar buiten kan gaan om te spelen, zo vanuit de keuken in de gaten houden. Echt ideaal.
Welke buurt is dat?
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 16:45:49 #58
12913 GreatWhiteSilence
pi_71710358
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 16:38 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

Welke buurt is dat?
Huygenhoek, geloof ik.
pi_71710433
ah 10 minuutjes lopen hier vandaan bij de clara wichmanstuin daar geloof ik? (oosttangent) speeltuintje bij het standbeeld?
pi_71710770
Leuk dat jullie dicht bij elkaar (gaan?) wonen.
Er woont zeker niemand in Assen en omgeving?

Tyler was me net een partij woest toen de fles op was. Bleef maar tekeer gaan. Later ook hand in mond. Toch maar weer gekeken en er zit wel een raar wit puntje bovenin. Dentinox erop en nu slaapt hij.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 17:13:12 #61
12913 GreatWhiteSilence
pi_71710804
Nee, het is meer richting Alkmaar, geloof ik. De wijk is geloof ik net wat nieuwer dan de wijk die bij die straat 'hoort'.
pi_71710831
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 17:13 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Nee, het is meer richting Alkmaar, geloof ik. De wijk is geloof ik net wat nieuwer dan de wijk die bij die straat 'hoort'.
ah oke meer richting stad van de zon ofzo? i'm confused
pi_71710919
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 12:55 schreef cattie het volgende:

[..]

Maar je kunt ook zeggen: "ik heb geen zin om mijn kind elk uur de borst te geven" dat houdt hetzelfde in maar klinkt 1000x beter en niet denigrerend.
En ik weet niet of je op mij doelt met het "slechte" moeder, maar ik vind niet dat iemand die geen bv geeft een slechte moeder is.

Qua buggy: ligt heel erg aan je wandelwagen. Sommige hebben een buggy inzet die helemaal plat kan en goed ondersteund, andere niet.
ik doel absoluut niet op jou!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 17:27:02 #64
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_71711075
Hmm... niemand een antwoord op mijn vraag?
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 16:15 schreef mikoxx het volgende:

Hier beginnen de mannen geloof ik overdag minder te slapen. Ze zijn (inclusief voeding) zo ongeveer 1,5 uur wakker en slapen dan 1,5 uur en zijn dan weer klaarwakker. Ze zijn dan op zich niet vervelend hoor, maar ze willen wel graag 'vermaakt' worden heb ik het idee, anders gaan ze wel mopperen.Zijn ze dan niet erg veel wakker?? Wat denken jullie?

Vicky, hoe gaat het in het zkh?
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 17:36:05 #65
12913 GreatWhiteSilence
pi_71711254
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 17:14 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

ah oke meer richting stad van de zon ofzo? i'm confused
Ik heb je even een pm'etje gestuurd
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 18:35:20 #66
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_71712309
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 17:27 schreef mikoxx het volgende:
[..]

Vicky, hoe gaat het in het zkh?
Ik zag dat er een apart topic is, zal even daar bij lezen.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 18:40:11 #67
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_71712399
Lennon is vandaag ineens enorm aan t brabbelen geslagen... erg grappig om te horen.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 19:05:25 #68
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_71713019
Een andere vraag: vanaf wanneer gaat je kindje eigenlijk in de wandelwagen ipv de reiswieg? Niet dat mijn mannetjes daar al aan toe zijn hoor, maar ik ben wel benieuwd...
pi_71713042
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 18:40 schreef peaceman het volgende:
Lennon is vandaag ineens enorm aan t brabbelen geslagen... erg grappig om te horen.
Huh? Diaan stopt en nu kom jij hier opeens posten? Grappig

Niet dat het niet mag hoor, bedoel er verder niks mee!
pi_71713044

Roy komt hier voorzichtig om het bochtje kijken
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_71713055
Welkom Bar en Roy
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 19:07:01 #72
3142 m@x
Do, a deer, a female deer
pi_71713059
Hij is prachtig Bar! Gefeliciteerd
Oops! Did I just roll my eyes out loud?
♥ Huisje, boompje, fietstas ♥
♥ There is no way to happiness, happiness is the way ♥
pi_71713103
*Jeej* Een nieuwe baby!
Hoe gaat het tot nu toe met Roy, Bar?
pi_71713186
@Raissa, je prima, een heerlijk rustig en tevreden mannetje.
hebben eigenlijk weinig tot klagen, dus we genieten met volle teugen.
pi_71713187
Roy
pi_71713215
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 19:06 schreef _Bar_ het volgende:
[ afbeelding ]
oeh Wat een frutsel
pi_71713424
Een beetje laat ben ik, maar Jasja, gefeliciteerd! Wat een knap meisje ben jij en wat ben je gegroeid in een jaar! Veel plezier in het volgende topic!

En Roy! Welkom knappe jongen!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_71713962
Bar en Roy, welkom!
Hij is echt mooi, Bar
Hoe is het met je? Beetje bijgekomen van de bevalling?
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 20:00:44 #79
12913 GreatWhiteSilence
pi_71714374
Gefeliciteerd met Roy, _Bar_ en de pappa van Roy. Wat een lievvie
pi_71714401
Roy en Bar, welkom!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_71714411
Oh Bar en Roy, welkom
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 20:36:56 #82
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_71715454
Bar, gefeliciteerd! Ik zat vanmorgen nog je dikke buik te bekijken!
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 20:52:38 #83
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_71715899
Hallo,

Mag ik hier ook zo nu en dan eens meekletsen? Ik heb een prachtige dochter van ruim 7 maanden, woon richting Amsterdam en lurk hier al 'eeuwen' mee. Ook al klinkt het gek en stalkerig, ik heb echt met een aantal van jullie meegeleefd voor, tijdens en na mijn zwangerschap. Kan het ook niet nalaten om mee te lezen en na een verloren postje in het draagtopic, toch maar hier ;-)

Bar, gefeliciteerd met jullie prachtige zoon Roy!
pi_71715954
Welkom Grasjes!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_71716011
Welkom Grasjes
pi_71716012
Bar, van harte met je mooie zoon
Sara
Merel
Ukje
pi_71716079
Welkom Grasjes. Hoe heet je dochter? Als je dat wil vertellen hoor.
pi_71716096
Hoi Grasjes! Leuk dat je komt meeposten! Vertel eens wat over je dochter!
pi_71716514
Grasjes
pi_71716600
Gras welkom!
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 21:31:55 #91
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_71716723
Bedankt voor het welkom

Mijn dochter heet Isis en ze is geboren op 19 december. Het is een heerlijk vrolijk meisje die al lacht als je naar haar kijkt of enigszins gek doet. Ze wil op dit moment erg graag meer dan ze nu kan, dus dat levert soms wat frustratie op (nog niet zelfstandig gaan zitten, kruipen etc) En nieuw is dat ze alles wil wat niet mag, laptops, afstandsbediening, telefoons, alles wat geen speelgoed is Ik ben hartstikke trots op mijn meisje met haar eigen willetje!

Zelf ben ik 32 (klinkt oud als je dat typt), getrouwd en woon vlakbij Amsterdam.
  † In Memoriam † zaterdag 8 augustus 2009 @ 22:06:54 #92
43556 miss_dynastie
pi_71717414
Ahhhh Roy
pi_71717732
Hoi Grasjes! Welkom!

Roy

Kleurdooske, wat een knappe meid heb je toch! Lekker kruipen!
♥mama van het liefste jongetje♥
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 8 augustus 2009 @ 22:22:46 #94
147316 crew  DJMO
#trut
pi_71717757
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 19:06 schreef _Bar_ het volgende:
[ afbeelding ]
Bar wat een heerlijk ventje! ik had gisteren al gelezen dat je bevallen was, en ik kwam nu alleen maar kijken of jij je hier al had gemeld, om je te feliciteren

bijlezen doe ik morgen wel, ik ben te gaar en afgedraaid, na een hele middag / avond in sommelsdijk. Jan hield zich groots, heeft bij de halve familie op schoot gezeten, zelfs nog even bij opoe, heeft geslapen in de buggy. heeft ondanks de vreemde omgeving gewoon zijn potje en danoontje leeg en ging uiteindelijk een uur later dan normaal naar bed. helemaal warm en moe van de drukke lange dag, maar zielstevreden slapend nu!
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_71717875
Bar, wat een mooie baby is Roy!
Grasjes, welkom hier! Wat een leuke naam heeft je dochter!

Mikoxx, bedoel je met wandelwagen gewoon een buggy? Volgens mij is dat als ze zelf goed kunnen zitten, met een maand ofzo 6 ofzo? Weet het eigenlijk ook niet precies... in elk geval duurt het nog lang
pi_71717938
Nu ik over een buggy lees, bedenk ik me dat we die nu een paar weken hebben en nog niet eens uitgetest.
Maar hij "mag" ook nog niet in de kinderstoel, dus misschien beter nog even wachten.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 22:35:59 #97
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_71718086
Wij hebben Isis sinds een paar weken (volgens mij met precies 7 maanden) in de buggy van de kinderwagen zitten. Ze past gewoonweg niet meer in de wandelwagen. De buggyinzet (joolz) kan wel helemaal plat)
pi_71718141
Jasja van harte met je eerste verjaardag en Madelieve van harte je erste jaar als moeder zit erop een mijlpaal waarbij je misschien wel een traantje hebt moeten laten.

Heel veel succes ook voor je man ik hoop dat de operatie goed gaat (of is gegaan inmiddels) en dat jullie als gezin nog vele gezonde jaren samen mogen delen
Mama van Isa en Ties
pi_71718348
Jasja, knapperd! Nog van harte met je verjaardag!
♥mama van het liefste jongetje♥
pi_71718768
Grasjes welkom hier lurkert

Bar en Toy welkom hier wat een lekker ventje
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 12:58 schreef Kleurdoos het volgende:

als jij weet dat toetjes en bijv. diksap nog niet goed zijn voor je baby..en iig al helemaal niet nodig. Waarom geef je het dan? En waarom wacht je daar niet mee.

Dit vind ik zelf een doodnormale vraag..maar hij kan lomp overkomen idd omdat de vraag je eigenlijk aanvalt op iets wat je verkeerd zou doen in mijn ogen.

Ik antwoord dan toch ff ook nog sorry BE en Rocka ik kan het ff niet laten maar op een vraag mag geantwoord worden vind ik

Toetjes heb je in verschillende soorten en maten, je kan kwark geven of yoghurt, danoontje of wat dan ook.
Allemaal prima in mijn ogen een danoontje is zo klein geen maaltijd te noemen en als je dat met mate geeft niets verkeerd mee in mijn ogen, er zitten namelijk natuurlijke suikers in.
Als je zure yoghurt geeft en je koter spuugt later alles uit dan zoek je wel naar een alternatief dat er wel in blijft, zeker als je kindje geen melk meer wil drinken uit de fles of verkapt in een bordje pap kijk die calcium en melkproducten hebben ze toch nodig hé en kaas eten zonder tanden valt niet mee... dat dus.
Niiet ieder kind is gelijk en toen ik 5x ben onder gekotst met yoghurt had Isa d'r buikje leeg en ik hem er goed vol van en tja dan is het ook nogal wat om je kindje een toetje te ontzeggen omdat het van jou als moeder alleen yoghurt mag. Isa eet trouwens nooit meer een danoontje die vind de kwark van optimel veelste lekker.

Diksap tja niets mis mee zitten bouwstoffen in en als je kind aan de diarree is geef je hem ook laxo stop als eerste middel, dat komt vrijwel op hetzelfde neer. Zo ook de Fero in de zwangerschap, vol ijzers en vitamines en met mate (geen liters! en ach dat drinken die kleintjes ook niet) kan zoiets echt geen kwaad en als ze jou iedere dag alleen maar water lieten drinken was je ook blij als iemand eens een scheutje ranja of zo er door heen roerde en dik word je van die dunne toelie echt niet hoor en als ze water niet moeten... tja dan ga je uiteindelijk echt wel voor de bijl beter iets drinken dan niets drinken hé.

Er is dus geen goed of fout wat jij graag wilt zien, er is: het beste, goed en goed genoeg en je kind bepaalt wat er in gaat zoals ik eerder al probeerde uit te leggen, alleen het kwartje valt niet echt heb ik het idee

Datzelfde blijft bij de discussie bv/fv. We kunnen duidelijk wezen dat bv het beste en natuurlijkste is al maken sommige daar ook een heel topic mee vol.
Maar fv is ook goed en er is niets mis mee als je iets met liefde geeft dan is dat in mijn ogen goed.
Ik moet er namelijk ook niet aan denken dat ik ieder uur moet gaan zitten voeden, na 9 maanden hormonen en getob was ik er beide keren echt klaar mee ik wilde mijn lijf terug en medicatie kunnen nemen zodat ik weer de oude marlies zou zijn. Tja het zou zonder hebben gekunnen hoor misschien dus pure egoisme van mijn kant maar eeeeh ik ben ook maar een mens... maar ik vond fv ook een goede keuze niet de beste .... maar ik ben dan misschien het type goed genoeg moeder en niet de perfecte moeder (die in mijn ogen ook niet bestaat, want fouten maken we allemaal)
Mama van Isa en Ties
pi_71719141
Ik durf het bijna niet meer te vragen na die hele discussie weet iemand wat het verschil is tussen de Olvarit potjes van 8+ en 12+ ? Ja ik geef potjes
Is dat puur de structuur (grover gemalen) of zitten er in bepaalde dingen die ze nog niet mogen hebben?
pi_71719232
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 23:21 schreef geppie het volgende:
Ik durf het bijna niet meer te vragen na die hele discussie weet iemand wat het verschil is tussen de Olvarit potjes van 8+ en 12+ ? Ja ik geef potjes
Is dat puur de structuur (grover gemalen) of zitten er in bepaalde dingen die ze nog niet mogen hebben?
Wat geef jij geen borstvoeding
pi_71719250
Volgens mij allebei Geppie.
pi_71719368
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 23:24 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Wat geef jij geen borstvoeding potjes

Heel veel recepten in die potjes van 12 maanden geef ik Merel nu al (alleen nog geen vlees). Volgens mij het vooral de structuur en volgens mij kun je de potjes dus ook aan kinderen van 7 maanden geven bij wijze van, zo lang de ingredienten maar verantwoord zijn.
Pin me er niet op vast, want Merel krijgt zelden een potje (ik wil gewoon zeker weten wat ik haar geef enzo), maar als ik haar wel eens een potje geef dan neem ik dus die van 8+ maanden omdat ik juist wil dat ze stukjes eet.
Sara
Merel
Ukje
pi_71719449
Mutsie hier wil geen stukjes nog. Getest zowel vers als potje. Dus vandaar meestal potjes, want superglad.
  zondag 9 augustus 2009 @ 00:33:47 #106
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_71721011
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 19:06 schreef Raissa het volgende:

[..]

Huh? Diaan stopt en nu kom jij hier opeens posten? Grappig
Ja, misschien is het wel geestig. Moet eerlijk bekennen dat mijn ervaring in OUD als man zijnde ook niet superpositief is, maar ach... wie weet kan ik al die rondzwervende hormonen ontwijken.
quote:
Niet dat het niet mag hoor, bedoel er verder niks mee!
Okidoki.
pi_71721338
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 23:29 schreef Fuente het volgende:

[..]

Heel veel recepten in die potjes van 12 maanden geef ik Merel nu al (alleen nog geen vlees). Volgens mij het vooral de structuur en volgens mij kun je de potjes dus ook aan kinderen van 7 maanden geven bij wijze van, zo lang de ingredienten maar verantwoord zijn.
Pin me er niet op vast, want Merel krijgt zelden een potje (ik wil gewoon zeker weten wat ik haar geef enzo), maar als ik haar wel eens een potje geef dan neem ik dus die van 8+ maanden omdat ik juist wil dat ze stukjes eet.

Mijn monster is niet zo onder de indruk van mijn kookkunsten Maar na zo'n potje van 200/250 gram heeft ze vaak nog trek. Ik heb op advies van het CB als toetje yoghurt gegeven maar dat kwam er net zo hard weer uit inclusief haar avondeten. Vaak krijgt ze nog wat van mij als ik ga eten. Stukjes kip, paprika, komkommer en dergelijke. Qua kauwen heeft ze dus geen moeite. En in zo'n 12+ potje zit iets meer, dat was mijn gedachtengang. Al wil ik die potjes gaan afbouwen en zelf iets vroeger gaan eten zodat we dan samen eten. Moet ze toch aan mijn kookkunsten wennen
  zondag 9 augustus 2009 @ 01:10:11 #108
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_71721900
Ik wens je veel succes geppie hier was het minder geslaagd....
Mama van Isa en Ties
pi_71724588
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 14:46 schreef miss_sly het volgende:
nummer_zoveel, je kunt adapters kopen zodat je maxi cosi op de bugaboo kan.
Ok. Zullen die bij de prenatal te koop zijn? Zal binnenkort eens gaan kijken.

Gisteren toen ik ging werken was Julian helemaal in tranen toen ik moest vertrekken. De tranen biggelden over z'n wangen. Het gaat dan zo tegen je moedersinstinct in om dan te vertrekken he.

[ Bericht 0% gewijzigd door nummer_zoveel op 09-08-2009 05:51:44 ]
pi_71724787
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 00:47 schreef geppie het volgende:

[..]

Mijn monster is niet zo onder de indruk van mijn kookkunsten Maar na zo'n potje van 200/250 gram heeft ze vaak nog trek. Ik heb op advies van het CB als toetje yoghurt gegeven maar dat kwam er net zo hard weer uit inclusief haar avondeten. Vaak krijgt ze nog wat van mij als ik ga eten. Stukjes kip, paprika, komkommer en dergelijke. Qua kauwen heeft ze dus geen moeite. En in zo'n 12+ potje zit iets meer, dat was mijn gedachtengang. Al wil ik die potjes gaan afbouwen en zelf iets vroeger gaan eten zodat we dan samen eten. Moet ze toch aan mijn kookkunsten wennen
Joh, er zijn zat kindjes die geen vers willen, maar potjes, komt ooit vanzelf wel goed (ik denk altijd maar zo: zou ze/hij dit op z'n/haar 16e nog doen? Nee? Ok, dan is het goed )
Sara
Merel
Ukje
  Moderator zondag 9 augustus 2009 @ 09:52:10 #111
5428 crew  miss_sly
pi_71725210
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 05:45 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ok. Zullen die bij de prenatal te koop zijn? Zal binnenkort eens gaan kijken.

Gisteren toen ik ging werken was Julian helemaal in tranen toen ik moest vertrekken. De tranen biggelden over z'n wangen. Het gaat dan zo tegen je moedersinstinct in om dan te vertrekken he.
Wij hebben die adapters bij babydump gekocht, daar hadden ze ze op voorraad. Kostte geloof ik iets van 40 euro.

Ik hoef gelukkig pas in november te gaan werken, maar het lijkt me zoo naar om Senna straks achter te laten. Zelfs al is dat 1 dag bij een oma en 1 dag bij papa. De dag van het kdv lijkt me dan ook helemaal een ramp. Ik ga er gewoon nog niet aan denken en doen alsof ik thuis kan blijven tot ze 18 is
  Moderator zondag 9 augustus 2009 @ 09:57:26 #112
5428 crew  miss_sly
pi_71725256
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 23:06 schreef marlieske het volgende:
Zo ook de Fero in de zwangerschap, vol ijzers en vitamines en met mate (geen liters! en ach dat drinken die kleintjes ook niet) kan zoiets echt geen kwaad en als ze jou iedere dag alleen maar water lieten drinken was je ook blij als iemand eens een scheutje ranja of zo er door heen roerde en dik word je van die dunne toelie echt niet hoor en als ze water niet moeten... tja dan ga je uiteindelijk echt wel voor de bijl beter iets drinken dan niets drinken hé.
Even vooropgesteld dat ik vind dat iedereen het (uiteraard binnen redelijke marges) moet doen zoals ze denken dat het goed is, wil ik hier toch even op inhaken.

Veel mensen hebben echt geen besef van hoeveel suikers er in bepaalde zaken zitten. En nog meer mensen denken dat als het maar natuurlijk (fruit)suikers zijn, het allemaal goed is en geen kwaad kan.
Omdat ik dus zwangerschapsdiabetes had, moest ik mezelf 4x daags prikken voor de glucosewaarde. Ik heb dus mogelijkheden genoeg gehad om te zien waar allemaal veel suikers in zitten. De Roosvicee Ferro bijvoorbeeld heb ik uit mijn dieet moeten schrappen, omdat na 1 klein glaasje met weinig siroop en veel water mijn glucosewaarde al gigantisch hoog was. En ja, het zijn natuurlijk suikers, er zitten vitamines en in het geval van Ferro ook ijzer in, maar toch is het niet altijd even gezond.

Voor mij dus een reden om zeker het eerste jaar heel goed uit te kijken wat ik aan suikers aan Senna geef. Ook natuurlijke (fruit)suikers, ook de zogenaamd verantwoorde drankjes, toetjes, snoepjes, koekjes, etc.
pi_71725642
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 09:29 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

een borst is na anderhalf uur weer helemaal vol..maar je kan m gewoon aanbieden hoor. Door iets minder te drinken zal ie geen honger lijden en ik zou m sowieso vaker aanlegge vandaag, met dit pokkeweer

(herfstmens is)
Bedankt voor de tip kleurdoos. Dit hebben wij gedaan en was echt de beste keuze voor Jair door het weer en ook het spugen s'ochtends.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_71725660
Welkom Bar/ Roy, Peaceman en Grasjes in dit topic!
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_71727731
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 09:57 schreef miss_sly het volgende:

Voor mij dus een reden om zeker het eerste jaar heel goed uit te kijken wat ik aan suikers aan Senna geef. Ook natuurlijke (fruit)suikers, ook de zogenaamd verantwoorde drankjes, toetjes, snoepjes, koekjes, etc.
Dat is heel verstandig.... Ik wil hetzelfde en hoop dat mijn omgeving daarin mee wil gaan.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_71728207
Misschien een beetje rare vraag. Ik heb soms, sinds een maan of anderhalf geleden, een heel raar gevoel in mijn buik. Het voelt niet superpijnlijk maar meer heel onaangenaam, een beetje alsof er van alles in verschuijft. Ik vroeg me af of jullie dat ook hebben/ hebben gehad? Zou het kunnen zijn dat pas zo laat organen enzo, die tijdens de zwangerschap zijn verschoven terugkomen op hun oorspronkelijke plek?
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 9 augustus 2009 @ 14:36:38 #117
12913 GreatWhiteSilence
pi_71731735
Ik meen me te herinneren dat ik dat ook een tijdje heb gehad, ik weet het alleen niet zeker meer... Ik heb er nu geen last meer van in ieder geval. Als je het niet vertrouwd, kun je er natuurlijk altijd even naar laten kijken.
  zondag 9 augustus 2009 @ 14:55:11 #118
12913 GreatWhiteSilence
pi_71732365
Oe, was Annicka net aan het oefenen om van zit naar kruip te gaan, kukelt ze weer naar voren. Ik was te laat om haar op te vangen , dus ik verwachte weer wat tranen, maar ze gaf geen kik.

Ik hoop alleen wel dat ze snel leert van zit naar kruip te gaan op een iets meer verantwoorde wijze...
pi_71733826
Bedankt Great White Silence. Weet jij toevallig nog hoe lang na de bevalling dat was? Bij mij begon het ongeveer met 4/5 maanden volgens mij.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 9 augustus 2009 @ 15:49:02 #120
12913 GreatWhiteSilence
pi_71734141
Het zal inderdaad ook rond die tijd zijn geweest, misschien wat eerder, misschien wat later. Ik heb er nu geen last meer van in ieder geval.

Je kunt ook GWS zeggen(typen)hoor, bespaart je weer wat toetsaanslagen.
  zondag 9 augustus 2009 @ 16:06:34 #121
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_71734643
Mixoxx, wat jij vroeg over het wakker zijn van je mannen: ik herken het. Morris heeft hetzelfde. Ik moet er echt aan wennen dat ie nu langer en vaker wakker is. Voor mij is het een teken om nu naar een wat strakker slaapritme te gaan. Ipv dat ie nu in slaap valt waar en wanneer hij wil, iets meer structuur aanbrengen. Eten, spelen, slapen.

Ik denk niet dat ze te weinig slaap krijgen hoor, zeker niet als je al een ritme aanhoudt. En als ze in bed liggen en ze liggen rustig, leren ze ten eerste alleen te zijn en daarbij rustig zelfstandig in slaap te vallen. Toch?
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_71734838
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 16:06 schreef Memmel het volgende:
Mixoxx, wat jij vroeg over het wakker zijn van je mannen: ik herken het. Morris heeft hetzelfde. Ik moet er echt aan wennen dat ie nu langer en vaker wakker is. Voor mij is het een teken om nu naar een wat strakker slaapritme te gaan. Ipv dat ie nu in slaap valt waar en wanneer hij wil, iets meer structuur aanbrengen. Eten, spelen, slapen.

Ik denk niet dat ze te weinig slaap krijgen hoor, zeker niet als je al een ritme aanhoudt. En als ze in bed liggen en ze liggen rustig, leren ze ten eerste alleen te zijn en daarbij rustig zelfstandig in slaap te vallen. Toch?
dat is precies wat er nu in het zh met Tess gebeurd.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 9 augustus 2009 @ 16:19:29 #123
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_71735062
Ah ok. Voor mij is de reden om dit door te gaan voeren dat ik in oktober weer ga werken en er dus iets meer regelmaat moet komen in zijn ritme.

Hoe is het nu met Tess? Hebben ze al een huilbui kunnen meemaken zoals jij ze meemaakt? Dat klinkt vervelend, maar je begrijpt wat ik bedoel.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_71735154
GWS: Ik hoop dat Annika in de toekomst meer verantwoord van zitten naar kruipen gaat. Jair doet zoiets ook wel eens, dan zit hij maar wiebelt heel erg en soms laat hij zich gewoon naar een kan vallen. Gezien hij nog niet zelfstandig zit zijn wij er altijd bij. Mama vangt hem dan op en legt hem soms zachtjes op de gron neer. Dan draait hij zich wel eens om, zodat hij op zijn buik ligt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_71735613
Welke allergiearme groente hebben jullie aan het begin gedaan? Wij hebben nu wortel, broccoli, courgette, pastinaak, aardappel en bloemkool gehad. Bloemkool was niet zo'n succes. Hij had veel last van gas. Ben nog op zoek naar groente voor het menu van volgende week. Iemand een goed idee?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_71735692
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 16:19 schreef Memmel het volgende:
Ah ok. Voor mij is de reden om dit door te gaan voeren dat ik in oktober weer ga werken en er dus iets meer regelmaat moet komen in zijn ritme.

Hoe is het nu met Tess? Hebben ze al een huilbui kunnen meemaken zoals jij ze meemaakt? Dat klinkt vervelend, maar je begrijpt wat ik bedoel.
nee ze gedraagt zich daar voorbeeldig
ik hoop dar ze toch vandaag of morgen een uitbarsting krijgt, heb nu het idee dat ik in de maling genomen wordt
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  zondag 9 augustus 2009 @ 17:01:26 #127
65929 Angel-Eyez
Learn from mistakes...
pi_71736260
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 05:45 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]Gisteren toen ik ging werken was Julian helemaal in tranen toen ik moest vertrekken. De tranen biggelden over z'n wangen. Het gaat dan zo tegen je moedersinstinct in om dan te vertrekken he.
Was het wel goed gegaan?

Ik mag Jari morgenochtend naar kdv brengen...
Gelukkig zijn het maar 5 halve dagen, maar toch... ik zie er zo verschrikkelijk tegenop. Als ik er al aan denk, draait mijn maag een paar keer om.
Mijn mannetje is nog maar net 10 weken, en dan ga ik hem nu al achterlaten
No more games, no more drama...
pi_71736408
Oh ja lijkt me zo erg om je kindje bij het kdv achter te laten. Ik moet over een maand ook alweer werken, zie er zo tegenop!
  zondag 9 augustus 2009 @ 17:30:00 #129
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_71736953
@Vicky dat is moeilijk idd, dat ze thuis de huilbuien heeft, en in het ziekenhuis zich dan voorbeeldig gedraagd.
ik hoop met je mee, dat daar idd een keer een uitbarsting krijgt.
hopelijk komt ze wel snel weer thuis.

@ Miss_sly
Ik begin bij te komen, wel nog steeds moe, en moet niet teveel te snel op willen gaan staan (incontinent is not funny)
Gelukkig is Roy een heel tevreden kindje, en erg rustig, je hoort hem eigenlijk niet echt huilen, ja als hij in bad gaat, de tummy is dan al een heel wat betere keuze
De bv is ook al goed opgang, en Roy begint alweer flink aan te komen, al was hij ook niet veel afgevallen. bij de geboorte 3820 gram, gisteren 3650 gram en vandaag alweer 3700 gram.
Wel heeft hij in de avonden mamahonger, en komt hij elk uur even drinken. maar overdag gewoon braaf om de 3 uur.
Kortom eigenlijk niks te klagen,alleen genieten
  zondag 9 augustus 2009 @ 17:30:48 #130
65929 Angel-Eyez
Learn from mistakes...
pi_71736971
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 17:07 schreef tessie het volgende:
Oh ja lijkt me zo erg om je kindje bij het kdv achter te laten. Ik moet over een maand ook alweer werken, zie er zo tegenop!
Ow jij ook al zo snel dus... nou ik hoop dat Jari en ik beiden snel gewend zijn eraan, en dat het allemaal meevalt.

Wat heerlijk Bar!
(En nu je toch post, anders was het beetje late reactie hihi) Wat een supermooi mannetje heb je zeg! Die wenkbrauwtjes
No more games, no more drama...
pi_71738300
Volgens mij........ ben ik ongesteld (aan het worden)

Thijs is pas 4 weken, maar ik heb na de ks niet lang gevloeid en heb nu buikpijn, rugpijn en hoofdpijn.....
pi_71738320
quote:
Dan is het een voordeel als je (net als ik) op kindjes past van anderen (ben gastouder). Ik hoef Thijs straks niet weg te brengen, andere mensen brengen hun kinderen juist hier....
pi_71738490
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 18:25 schreef McLaura het volgende:
Volgens mij........ ben ik ongesteld (aan het worden)

Thijs is pas 4 weken, maar ik heb na de ks niet lang gevloeid en heb nu buikpijn, rugpijn en hoofdpijn.....
Kan ook gewoon bevallingsvloeien zijn, had ik na 6 weken weer. en daarna pas weer 8 maand later
pi_71738614
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 18:33 schreef MamsX het volgende:

[..]

Kan ook gewoon bevallingsvloeien zijn, had ik na 6 weken weer. en daarna pas weer 8 maand later
Inclusief de krampen? Nouja, ik merk het wel....
  zondag 9 augustus 2009 @ 20:26:16 #135
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_71741501
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 16:06 schreef Memmel het volgende:

Ah, oke. Herkenbaar dus. Ze slapen 's nachts wel heel goed, dus eigenlijk moet ik natuurlijk niet klagen als ze dan overdag een beetje vaker wakker zijn... Vannacht hebben ze na de voeding van 23u tot 7u geslapen! Toen de fles gehad en daarna geslapen tot 11 uur! Heerlijk toch? Maar wat je zegt: ik moet er ook echt aan wennen dat ze gewoon vaker wakker zijn. Structuur vind ik enorm belangrijk, daarom zijn we ook al vroeg met een ritme begonnen. Was ook het advies van de kz. Dus om de vier uur voeding (natuurlijk is het wel eens een kwartiertje eerder of later....), en hier is de volgorde: schone luier, voeding, even spelen en dan weer slapen. Dat gaat goed. (na de voeding van 23u en 7u is er uiteraard geen speeltijd )

Bar, wat een mooi mannetje is Roy! Gefeliciteerd!

Grasjes
  zondag 9 augustus 2009 @ 20:27:23 #136
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_71741541
Bevallingsvloeien? Komt dat nog es een keer na 6 weken dan?
pi_71741567
Bar, wat lekker dat Roy zo goed groeit!

McLaura, dat zou al snel zijn, ongesteld.
  zondag 9 augustus 2009 @ 20:35:11 #138
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_71741792
quote:
Ik ben weliswaar geen vrouw, maar vond het ook raar om Lennon daar de eerste keer zelf naartoe te brengen. Maar ja, Lennon huilde gelukkig niet en heeft het er erg naar zijn zin.
Weet wel dat het alleen de eerste keer raar voelde. Ik denk dat het wennen is aan het uit handen geven van je kind aan op dat moment 'vreemden'. Na een paar keer is het eigenlijk normaal, zeker als je weet dat er - in het geval van Lennon - nooit problemen zijn en hij het er gewoon naar zijn zin heeft. Maar goed, zo is onze ervaring.
  zondag 9 augustus 2009 @ 21:56:38 #139
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_71744293
Ik vond het ook heel onnatuurlijk om Isis achter te laten bij het KDV. Zeker als ze me dan met grote ogen aan lag kijken van wat ga jij doen. Nu lacht ze gelijk naar de leidsters en vind het prachtig met alle kinderen om haar heen. Dus ga ik met een gerust hart aan het werk.

Tinuviel, aubergine valt hier erg in de smaak!

Vicky, ik hoop dat Tess als ze straks weer thuis het ook zo zal doen. Misschien had ze net dat zetje nodig?
pi_71753258
Goedemorgen dames, vanuit een mistig Nederland dit keer Allereerst wil ik alle nieuwe baby's welkom heten en hun mama's ook natuurlijk.
Seb heeft een supervakantie gehad. Hij heeft een lekker bruin kleurtje (zoals verwacht..) Wij hebben ook een fijne vakantie gehad, alleen vermoeiend is het wel met een baby. Lekker zwemmen, wandelen en Seb vooral flirten met de dames. Kijken of ze kijken, even knipperen met de oogjes en een glimlach op je gezicht toveren... Aan aandacht geen gebrek. Hij wil ook niet echt slapen als hij mensen hoort, hij wil overal bij zijn.
De potjes gingen wat minder op vakantie. Seb heeft vaak weinig geduld en met het warme weer ging dat er niet zo goed in. Maar dan maar gewoon een flesje. Met het gevolg dat mijn (anderhalve) bus flesvoeding op was voor het einde van de vakantie. Maar de Italiaanse kinderen krijgen ook flesvoeding, alleen die prijzen 15 euro voor een bus.

Seb kan inmiddels helemaal zelf gaan zitten. Hij zit steeds steviger nu. Ineens is hij een stuk minder gefrustreerd lijkt wel. Hij is ook al even mee geweest op de fiets. Daar geniet hij zichtbaar van. Maar nog maar kleine stukjes om te proberen. Hij tijgert de kamer door, soms maakt hij ineens een snoekduik waardoor het brullen is. Hou mijn hart vast af en toe
ti amo più di ieri ma meno di domani
  maandag 10 augustus 2009 @ 10:36:04 #141
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_71753874
Welkom terug Estrys en Seb! Jullie hebben fijne vakantie gehad zo te lezen!
Wat gaat Seb hard ineens, voor mijn gevoel is het nog een 'klein' baby'tje... Wel lekker zeg, dat jullie kunnen fietsen! doen wij ook wel, alleen in de bakfiets in de maxicosi
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_71757255
Welkom terug Estrys, dat klinkt als een heerlijke vakantie en volgens mij is Seb enorm gegroeid!

Kobus heeft zijn eerste prikken gehad en hij moest heel hard huilen.
Verder doet hij het goed, het is echt een grote, 60 cm lang alweer. En hij lachte heel lief naar de verpleegkundige voor de prikken he

We gaan naar de kinderfysio vanwege Kobus' voorkeurhouding. Hij zit niet vast in zijn nek, draait goed met zijn hoofd, maar heeft gewoon een platte kant.

Kijken of de fysio ons kan helpen daarmee.
pi_71757259
Estrys
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 10 augustus 2009 @ 13:40:12 #144
147316 crew  DJMO
#trut
pi_71759156
welkom terug estrys!
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 23:21 schreef geppie het volgende:
in de potjes van twaalf maanden is zout enzo toegevoegd. dat mogen ze dus niet (ik was op het cb, en jouw vraag speelde nog door mijn hoofd, omdat ik met het verschil tussen potjes van 6 en 8 maanden zat)

wij zijn ook weer terug van het cb en meneer groeit uitstekend. was hij twee weken geleden 8055, en vorige week afgevallen naar 7840 (door ziekzijn) woog meneer vandaag een keurige 8180! en hij is 72 cm. dus we hebben niets te klagen!

in grafiekvorm:

en hij kan steeds langer zitten nu. we blijven oefenen
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_71761865
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 16:39 schreef Vicky het volgende:

[..]

nee ze gedraagt zich daar voorbeeldig
ik hoop dar ze toch vandaag of morgen een uitbarsting krijgt, heb nu het idee dat ik in de maling genomen wordt
Ik herken het gevoel. Sterkte met Tess, ik las net het topic over dat ze in ziekenhuis is.

Mijn kind is in zeurmodus vandaag... morgen weer naar het kdv. Om eerlijk te zijn best een verademing na 14 dagen non stop Seb. Mijn schoonvader was ook in Italie maar het ging toch een beetje tegen mijn gevoel in om hem daar ook naar een oppas te brengen. Hij heeft wel lekker met mijn schoonzusje gezwommen

[ Bericht 6% gewijzigd door Estrys op 10-08-2009 15:16:24 ]
  Moderator maandag 10 augustus 2009 @ 16:25:12 #146
5428 crew  miss_sly
pi_71763968
Esrys, welkom terug Fijn dat de vakantie goed was

oeke, wat naar van die prikjes. Lijkt me echt niets als ze die krijgen. voor Kobus
  maandag 10 augustus 2009 @ 17:02:48 #147
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_71764872
Oeke, wij mogen volgende week prikken halen, ben benieuwd! voor Kobus...

Hier vandaag een niet-slaapdag geloof ik. Tjemig, wat een gehuil vandaag... brrr! Het lijken krampjes te zijn, de infacol helpt niet meer geloof ik. Op een gegeven moment waren ze tegelijk aan het krijsen, zo vervelend! En zie ze dan maar eens te troosten, op t moment dat ik er eentje op de arm heb, begint de ander te huilen. Pfff... van 12 tot 16 uur non-stop bezig geweest, met tussendoor een voeding. Moet nu even bijkomen hoor

Oh ja, ze slapen nu... ssttt....
pi_71765208
ssssst

Alles ging best goed dachten we, om 10.00 een prik in elk been, hij sperde zo zijn oogjes open,
En even gehuild, in de doek gedaan en lekker geslapen en gedronken.
Om 3 uur werd hij huilend wakker helemaal over zijn toeren! Wilde niet drinken, niets.
Zetpil gegeven en nu ligt hij nog nasnikkend bij mij te slapen, maar ik mag niet weg.
  maandag 10 augustus 2009 @ 17:21:59 #149
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_71765414
Kobus die prikjes zijn ook niet fijn hopelijk voel je je snel weer wat beter.

Hier was het vannacht de omgekeerde wereld, Roy bedacht dat het wel leuk zou zijn, als hij nu gewoon klaar wakker was, dan vinden papa en mama dat ook vast niet erg
Hij was wel enorm lief,
om 07.00 uur konden moeder en zoon dan ook eindelijk slapen
pi_71765564
Julian wil ook niks. Niks is goed, en er volgt gehuil.
Ik heb 'm even voor Babay-tv gezet.

Zo zit ie er twee weken niet voor, en nu maar even wel.
Heb ik even tijd om te eten.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 10 augustus 2009 @ 17:37:34 #151
147316 crew  DJMO
#trut
pi_71765855
ahw arme kobus hoop dat het snel beter gaat oeke!

maandag 10 augustus 2009 @ 18:27:25 #152
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_71767140
Agossi die Kobus. Joep is net weer opgeknapt van zijn prikjes.
Gisteren bij oma gelogeerd en die heeft hem vanmorgen in zijn wipje voor de teletubbies gezet
pi_71767227
Vond Joep het leuk? hihi.

Kobus ligt al meer dan een uur op mijn buik te slapen lekker plakkerig. Ik moet alleen nog koken...
pi_71767548
Estrys wb! Toffe foto's van Seb En ik zag dat hij al zelf gaat zitten, goed man !
Arme kobus ben blij dat wij pas weer in november/december prikjes moeten halen
pi_71768441
Ik was jullie kwijt! Ik dacht al; ik mis iets!

Arme Kobus, prikjes zijn ook beroerd!
Mijn neefje is nog dagen een paar keer per dag krijsend wakker geschrokken na zijn eerste prikjes

TV Leander kijkt thuis echt nooit TV Héél af en toe staat de tv aan bij opa en oma en dan is hij altijd erg verbaasd! Thuis vind ik het echt nog niet nodig, kan wel als hij 3 is ofzo

Ik ben hier nog maar een weekje ga jullie wel missen hoor, lurk nog wel lekker mee dan!

Vandaag de eerste échte woede-uitbarsting gehad vandaag Ik haalde hem vanmiddag na zijn eerste piepje uit bed. Normaal wacht ik even tot hij wat meer geluid maakt en duidelijk wakker is, maar hij had nu al 3 uur geslapen en ik wilde nog graag even weg. En ik was bang dat hij nog weer verder zou gaan slapen.
Nou hij was het er niet mee eens... Krijsen, overstrekken, WOEDEND! Wilde geen drinken, niks eten, niet op schoot helemáál niet op de grond, stortte zich krijsend ter aarde en was behalve woest ook nog héél verdrietig. Huilen huilen huilen, snikken, uithalen.
Uit eindelijk toen het na 10 minuten nog echt niet minder werd heb ik hem heel stevig tegen mij aangedrukt en vastgehouden. Houdgreep!
Hij worstelende, brulde en krijste nog even en gaf het toen op.
Nog wel 10 minuten met zijn koppie op mijn borst liggen nasnikken en toen wilde hij wel graag een slokje uit zijn tuitbeker.

Ik vond het echt best moeilijk om te zien En normaal ben ik best nuchter, maar hij was zo over zijn toeren... Hij was ook helemaal leeg na die tijd. Zoveel emotie in zo'n klein ventje.

De volgende keer maar even laten liggen dus Hij heeft echt even tijd nodig om tot zichzelf te komen na zijn slaapje en dit kost alleen maar meer tijd zo.
pi_71770373
Welkom terug Estrys en Seb. Goed dat jullie een fijne vakantie hebben gehad.

Bedankt voor de tip met de aubergine, zullen wij nog proberen. Dat kon dacht ik ook vanaf 6 maanden. Wij deden vandaag doperwtjes en aardappel. Eigenlijk heeft die nog geen groente compleet geweigerd. De meeste dingen vond Jair best wel lekker.

Even over het afgeven bij het kdv. Wij hadden het voordeel, dat wij een van de leidsters persoonlijk kenden en wisten, dat zij echt gewoon goed is met kinderen. Maar volgens mij zijn alle leidsters daar heel aardig voor de kinderen. Ook al kunnen mama en papa het niet met iedereen gelijk goed vinden. Wat voor mij heel prettig was, was dat wij langzaam Jair (en daarmee ook onszelf) laten wennen op het kdv. Wij begonnen een paar dagen voordat ik weer moest werken en het werd langzaamaan opgebouwd. Eerst maar een uurtje en dan elke keer wat langer.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  maandag 10 augustus 2009 @ 20:34:17 #157
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_71770915
Arme Kobus met zijn prikjes

Enne, tv, Maarten kijkt af en toe wel tv hoor, vanmiddag nog tijdens het drinken en een tusesndoortje, en ook wel eens als hij al wat moe is en ik nog moet koken voordat we gaan eten, dan gaat hij lekker in zijn wippertje en meestal sabbelt hij dan wat op zijn vingertjes.
De ene week kijkt hij bijna elke dag wel even tv en de andere week helemaal niet!

Arme Freecell en Leander, wat sneu he die woede!
Maarten kan hier ook af en toe flink driftig zijn, net nog met tanden poetsen. Hij begon gewoon heel hard te huilen en wilde absoluut niet meewerken. Stop je dan (natuurlijk wel na gepoetst te hebben) dan is het ook meteen over dat huilen. Dan mag hij nl. een slokje water drinken en dat vindt hij geweldig...
pi_71773661
Bedankt voor het navragen DJMO, ik had ze zelf natuurlijk ook kunnen bellen of die lui van Olvarit zelf. Luilak die ik daar ben Dan doen we dat maar niet. Vandaag maar een stuk watermeloen gegeven na het eten en een stuk vroeger warm eten (16.15 al ) want ze weigert al een week de laatste fles van acht uur en dan wordt ze midden in de nacht weer wakker terwijl ze al met de drie maanden doorsliep dus wel even wennen voor moeders
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 10 augustus 2009 @ 22:04:22 #159
147316 crew  DJMO
#trut
pi_71773755
Geen probleem hoor Geppie zoals ik zei; ik had een soortgelijke vraag maar dan met het verschil tussen zes en acht maanden, en dat is wel voornamelijk de structuur. Omdat Jan nu brood eet (gaat goed naar binnen) en vers gemaakt eten (fijn gehakt in de blender, of heel goed geprakt), is de structuur van de 8 maanden potjes geen probleem meer voor hem, dus die kan ik zonder problemen geven. zolang ik maar uitkijk met zouten enzo

pi_71780968
HIer eet L. inmiddels meestal met de pot mee, tenzij we soep eten oid. Gelukkig lust hij nog wel potjes en prakjes die nog in de vriezer staan.
Hij mag van mij alleen nog geen chocolade en honing (en geen chips ed, maar dat is logisch ) mensen van de generatie boven mij vinden het best heel raar dat hij nog geen chocolade en honing mag, vroeger mocht dat wel blijkbaar
pi_71781030
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 07:55 schreef freecell het volgende:
HIer eet L. inmiddels meestal met de pot mee, tenzij we soep eten oid. Gelukkig lust hij nog wel potjes en prakjes die nog in de vriezer staan.
Hij mag van mij alleen nog geen chocolade en honing (en geen chips ed, maar dat is logisch ) mensen van de generatie boven mij vinden het best heel raar dat hij nog geen chocolade en honing mag, vroeger mocht dat wel blijkbaar
ja maar vroeger mocht alles
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 11 augustus 2009 @ 08:19:05 #162
147316 crew  DJMO
#trut
pi_71781180
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 07:55 schreef freecell het volgende:
ik wilde zelfs later starten met bv appelstroop en jam .. blijkt dat dat juist gezond is voor zo'n uk (zelf lust ik het niet; en dacht: zoetigheid, dat krijgt hij nog niet ) nu wissel ik appelstroop, jam, smeerworst en smeerkaas af. pindakaas, hagelslag etc krijgt hij pas na zijn eerste verjaardag. en wat avondeten betreft; ik laat jan regelmatig meeeten, en dan met name de groente en aardappels natuurlijk. vlees nog lang niet altijd, en speaking of, hij mag wel vis hebben; maar wat voor vis moet ik dan kopen/koken ??

pi_71781636
Pindakaas hier wel af en toe Hoewel het behoorlijk zout is, is het verder zo verschrikkelijk gezond. Maar hij is natuurlijk ook bijna een jaar

Qua vis zou ik zeggen witvis En volgens mij maakt het dan verder niet zoveel uit.

Smeerworst doe ik niet, omdat ik niet zo'n fan ben van eten dat voor het grootste gedeelte uit e-nummers bestaat. TARA krijgt daar namelijk vaak buikklachten van. (iedereen denkt dat ik heel bewust ben met 'alles zelf koken', maar stiekem kan mijn man niet tegen pakjes )
Kaas is hier favoriet broodbeleg. Wel stevig aan het brood vast plakken, anders eet hij de kaas er af
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 11 augustus 2009 @ 09:39:02 #164
147316 crew  DJMO
#trut
pi_71782203
ik las in opperdeop een recept waarbij de kaas aan het brood wordt gesmolten freecell. lijkt me wel handig ik geef smeerworst ook maar een tot twee keer per week, ivm vitamine e wat hij anders teveel binnen krijgt.

pi_71782468
Vitamine A toch?

Aan vast smelten is wel handig, maar zo'n gedoe, haha
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 09:52:27 #166
12913 GreatWhiteSilence
pi_71782487
Volgens mij gaat het om vitamine A, DJMO. Dat mag je als zwangere namelijk ook niet te veel nemen.
pi_71782620
aan vlees en vis mag met 6 maanden al een boel.
kalf, kalkoen, kip, paard, rund, varken, wild, tofoe, forel, kabeljauw, pladijs, rog, schelvis, tong, tonijn, zalm, ei
pi_71782742
ei?
Huh?

Ei werd hier door het CB afgeraden tot 9 maanden. Op zich ook wel maf, want zoveel allergenen zitten er niet in zou je zeggen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 11 augustus 2009 @ 10:05:43 #169
147316 crew  DJMO
#trut
pi_71782744
oh nou dan was het vit a ik wist wel vitamine, maar niet meer welke.. sorry!

MamsX als ik die lijst zie .. de helft komt hier niet in huis, omdat wij het niet lekker vinden / niet lusten. ik zou hem dus in principe met de pot mee kunnen laten eten (als ik mijn dagmenu's erop aan pas, that is)

pi_71782930
Graeme begint te ontdekken hoe hij dingen moet vastpakken. Alleen komt het nu regelmatig voor dat hij zijn eigen haar te pakken heeft, en dan laat hij ook niet zomaar meer los, nee, dan gaat hij eraan trekken. En dan is het huilen natuurlijk. Wel erg sneu. Ik probeer steeds kleine knuffeltjes enzo naast hem neer te leggen, zodat hij die dan pakt, maar het is toch elke keer weer zn haar. Nu snap ik waarom baby´s over het algemeen niet zoveel haar hebben, das veel praktischer
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 10:15:13 #171
12913 GreatWhiteSilence
pi_71782974
Is dat vanaf 9 maanden niet vanwege de eiwitten? Die zijn geloof ik nogal belastend voor de nieren, dat is ook de reden dat je vastzit aan een maximum per dag wat betreft de flesvoeding, dat is ook vanwege de eiwitten.
pi_71783224
Oooh de ei hoort er niet bij.. ik had het over vlees en vis.. dus daar hoort sowieso geen ei bij
Ik heb dit geplakt van het lijstje dat ik het cb heb laten uit tekenen
En ei mocht ik wel geven als het een minimum was maar ik gaf bv.. dat kan het ook zijn.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 10:46:55 #173
12913 GreatWhiteSilence
pi_71783607
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 10:05 schreef freecell het volgende:
ei?
Huh?

Ei werd hier door het CB afgeraden tot 9 maanden. Op zich ook wel maf, want zoveel allergenen zitten er niet in zou je zeggen
Je kunt trouwens wel degelijk allergisch zijn voor kippenei(wit). Dat lijkt me best wel lastig, want dat is typisch iets wat bijna overal in zit?
pi_71784559
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 09:39 schreef DJMO het volgende:
ik las in opperdeop een recept waarbij de kaas aan het brood wordt gesmolten freecell. lijkt me wel handig ik geef smeerworst ook maar een tot twee keer per week, ivm vitamine e wat hij anders teveel binnen krijgt.
Hé, 'Opperdepop'. Dat heb ik ook.
Voorlopig wacht ik nog even tot Julian z'n eerste fruithapje krijgt, maar heb er nu al zin in straks vanalles voor hem klaar te maken.
Staan echt heel leuke recepten in voor die kleintjes.
pi_71784593
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 10:13 schreef tessie het volgende:
Graeme begint te ontdekken hoe hij dingen moet vastpakken. Alleen komt het nu regelmatig voor dat hij zijn eigen haar te pakken heeft, en dan laat hij ook niet zomaar meer los, nee, dan gaat hij eraan trekken. En dan is het huilen natuurlijk. Wel erg sneu. Ik probeer steeds kleine knuffeltjes enzo naast hem neer te leggen, zodat hij die dan pakt, maar het is toch elke keer weer zn haar. Nu snap ik waarom baby´s over het algemeen niet zoveel haar hebben, das veel praktischer
Grappig he. Maar ook wel zielig als ze zichzelf dan pijn doen.
Julian ging dan aan z'n oor zitten draaien. En daarna heel hard brullen als ie zichzelf pijn had gedaan, en keek ie mij aan alsof ík het had gedaan.
pi_71786639
Haha NummerZoveel! Dus het maakt niks uit, haar of geen haar, anders pakken ze wel een oor. Ook pijnlijk lijkt me! Soms moet ik echt zn hand helemaal loswrikken, dan wil hij dat haar gewoon niet los laten, terwijl hij wel ligt te brullen. Maar ja, dat heeft ie natuurlijk ook nog helemaal niet door dat het daardoor komt.
Verder maakt ie echt sinds een paar dagen heel veel geluidjes, echt zo cute! En hij kan al veel beter en langer zn hoofd zelf rechtop houden. Ik vind dat ie al zo groot wordt
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 13:04:34 #177
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_71787216
Wat geven jullie als gezonde tussendoortjes (bij 7/8 maanden)? Ik heb net wel liga gehaald tegen mijn principes in eigenlijk, want liever geef ik haar (nu) nog geen suiker. Rijstewafeltjes lust ze niet. Soepstengel schiet niet op (en zout) dus eigenlijk is het op dit moment alleen broodkorstjes of een stukje cracotte (ook zout)

(oh, en ik wil niet de discussie op gang brengen hoor , ik weet alleen echt geen andere tussendoortjes..)
pi_71787329
Cracotte heb je ook zonder zout dacht ik.
pi_71787355
Bij 7 a 8 maanden gaf ik nog niet echt tussendoortjes.
Verder dan de nijntje koekjes kwam ik niet.. Liga was hier nooit een succes.

Nu is het een koekje + rozijntjes wat ze als ongezonds krijgt.
En verder krijgt ze (als we ergens anders zijn) nu een eierkoek als ze echte honger heeft.
Maar die van mij is 14 maanden.

Het is tot 1 jaar denk ik niet echt nodig om heel veel tussendoortjes te geven. dan is het echt bijvoeding.
pi_71787385
Rozijntjes kan dat al? Volgens mij was dat hier bij 9 à 10 maanden...

Partje appel, lekker aan laten knagen, L. vond een stukje kaas geweldig. Partje nectarine oid...

Ik zit er zelf ook een beetje mee
pi_71787502
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 13:10 schreef MamsX het volgende:

Het is tot 1 jaar denk ik niet echt nodig om heel veel tussendoortjes te geven. dan is het echt bijvoeding.
Nou... hier een hummel van bijna een jaar, maar we zitten al best een tijdje op 2 à 3 borstvoedingen per dag. Dus dat is dan 's morgen om 7:00 borst, om 8 uur broodje en om 12:00 dan weer een broodje. Dat is vier! uur, dan heeft hij echt wel een tussendoortje nodig hoor
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 13:25:30 #182
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_71787804
Volgens het CB heeft ze echt tussendoortjes nodig, en we moeten 1 fles laten vervallen (ze krijgt er nu nog 4, maar die van 3 uur moet er al een maand vanaf en dat trekt ze nog niet) Misschien dat ik inderdaad wel een stukje kaas kan proberen. Mag dat gewoon belegen kaas zijn? Appel lust ze nog niet helaas.

Ik zal eens op zoek gaan naar die cracottes zonder zout.
pi_71788089
Normaal brood (en de meeste broodproducten) bevat altijd een beetje zout. Volgens mij is dat voor de meeste kinderen vanaf een maand of zeven, acht geen enkel probleem. Het zijn de enorme hoeveelheden zout die in de meeste pakjes en zakjes zitten en de in verhouding grote hoeveelheid zout die aan 'volwassen eten' wordt toegevoegd waar je mee op moet passen voor zo ver ik weet.

En natuurlijk kan je beter dingen met zout vermijden. Maar zo af en toe een soepstengel of een cracker moet denk ik best kunnen.

Kaas (en zeker smeerkaas) is in ieder geval vele malen zouter dan een soepstengel

Mijn jongste (richting de negen maanden) krijgt in ieder geval korstjes brood, een stukje fruit of groente, een soepstengel, heel soms zo'n nijntje-koekje, een cracker, een ministukje kaas... eigenlijk net wat er op dat moment voorhanden is.
  Moderator dinsdag 11 augustus 2009 @ 13:38:41 #184
5428 crew  miss_sly
pi_71788207
owlet, maakt het voor kindjes dan ook nog uit wat voor kaas je geeft? magere, oude, vegetarische, biologische?
pi_71788230
EN biscuitjes zijn hier ook wel eetbaar blijkbaar

ik zou trouwens eerder jonge kaas doen dan belegen, al eet mijn hummel het allebei wel
pi_71788785
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 13:38 schreef miss_sly het volgende:
owlet, maakt het voor kindjes dan ook nog uit wat voor kaas je geeft? magere, oude, vegetarische, biologische?
Kleintjes zegt dat jonge, pitloze kaas vanaf zeven maanden mag, zachte Franse kaas met 9 maanden en overige kaassoorten met 12 maanden.

Mijn dochters kregen in ieder geval vanaf een maand of zeven eigenlijk alle soorten kaas, ik heb niet zo gelet op wat voor soort kaas het was.
Geitensmeerkaas is hier lang favoriet geweest op brood.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 14:00:42 #187
190853 RockabeIIa
pi_71788873
owlet, er zijn tegenwoordig ook speciale smeerkaasjes voor kleine kindjes te verkrijgen in de supermarkt
pi_71788999
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 14:00 schreef RockabeIIa het volgende:
owlet, er zijn tegenwoordig ook speciale smeerkaasjes voor kleine kindjes te verkrijgen in de supermarkt
joh! En zijn die dan minder zout of alleen maar met toegevoegde vitamines enzo?
pi_71789696
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 13:25 schreef Grasjes het volgende:
Volgens het CB heeft ze echt tussendoortjes nodig, en we moeten 1 fles laten vervallen (ze krijgt er nu nog 4, maar die van 3 uur moet er al een maand vanaf en dat trekt ze nog niet) Misschien dat ik inderdaad wel een stukje kaas kan proberen. Mag dat gewoon belegen kaas zijn? Appel lust ze nog niet helaas.

Ik zal eens op zoek gaan naar die cracottes zonder zout.
Mijn dochter is negeneneenhalve maand en ik loop sinds die vierde fles eraf moest ook te klooien want zij trekt het ook niet. Ik geef ook gewoon een stukje soepstengel, cracotte, stukje kaas, komkommer of paprika. Niet dat dit helpt om die ene fles te vervangen dus nu wordt ze steeds om 04.00/05.00 uur wakker Zat van de week gewoon te denken om die vierde fles gewoon weer in te lassen, ze zal het wel nodig hebben
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 14:33:00 #190
190853 RockabeIIa
pi_71789775
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 14:04 schreef owlet het volgende:

[..]

Dat weet ik echt niet meer precies. Sorry!
pi_71789991
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 14:04 schreef owlet het volgende:

[..]

Niet minder smeltzouten maar minder vet en als toevoeging calcium.

Oh ja ik geef ook weleens tussendoor kroepoek (twee, drie stukjes) wel vet maar het zijn gewoon vermalen garnalen dus leek me wel gezond op zich.
  Moderator dinsdag 11 augustus 2009 @ 15:02:40 #192
5428 crew  miss_sly
pi_71790595
Even iets totaal anders dan eten, en misschien klinkt het wel heel erg n00b, maar over slapen enzo overdag.

De eerste tijd lag ze dar waar ik was, in het wiegje als ik in bed lag en in de box als ik op was.
Nu wordt ze wat groter enzo (nou ja, pas 3 weken, ik vind haar nog steeds een kleine uk), maar moet er nu al gestart worden met structuur aanbrengen? Zoals 's ochtends en 's middags een dutje in de wieg en er tussenin in de box? Maar hoe doe je dat dan met de hongersignalen, want als ze in de wieg ligt, dan hoor ik haar pas als ze begint te jengelen, maar smakken is dan nog niet echt te horen. Of is dit nog te vroeg ook, en kunnen we haar gewoon lekker nog een beetje bij ons houden en daar neerleggen waar het uitkomt?

Kortom: wanneer start je met structuur en hoe doe je dat dan?
pi_71790670
Wat wel helpt, Miss-Sly, is een babyfoon. Wij hebben er een die ook smakgeluidjes 'opvangt'.
En ik zou ze zo jong nog niet in de box leggen. De box is om in te spelen, en met drie weken is dat nog te vroeg.
pi_71790962
Box kan prima, alleen om te spelen is onzin. Kinderwagenbak gebruikt men ook niet alleen om te wandelen. Het hangt helemaal van de ruimte en kind af. Niet teveel prikkels in de omgeving werkte hier het best. Met babyfoon ging prima. Bij een volgende ga ik echter meer in bedje leggen en minder rekening houden met bezoek. Dat hebben we teveel gedaan, je wil toch je kind laten zien en zo maar hij werd er niet blij van, wij ook niet dus. Denk dat structuur nooit kwaad kan hoe klein ook, maar ik vind het nog steeds moeilijk.
pi_71791054
Ik ben benieuwd wat het cb over 2 weken zegt. Tyler drinkt 4 flessen van 200cc en dan wat fruit en groente tussendoor. Op een broodkorst sabbelt hij wel een beetje en op een koekje ook. Water en diksap wil hij nog niet. Maar volgens mij groeit hij goed.
Het vele zweten moet wel de reden zijn van het weinige plassen. (zei de ha vanmorgen; toen we er toch voor Kim waren meteen gevraad.) Hartje nog geluisterd en was gewoon normaal.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 15:19:01 #196
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_71791140
Geppie, zolang ze er nog om vraagt geef ik dat flesje gewoon hoor heb ik besloten. Het is ongeveer 100 cc wat ze opdrinkt. Ik zou er ook van balen als daarom weer wakker zou worden om 4/5 uur 's nachts.

Miss Sly, hier kwam de structuur er vanzelf in met 3 maanden ongeveer. Mijn dochter sliep heel slecht in haar wieg toen ze nog zo klein was dat het beter ging in de box (of tegen mijn buik aan). Dus overdag lag ze in de kinderwagen of de box. Tegen 3 maanden legden we haar steeds vaker overdag in haar ledikantje en toen ging het goed. Wij hebben het rustig ingevoerd dus..
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 15:19:58 #197
12913 GreatWhiteSilence
pi_71791167
Ik heb helemaal nooit structuur aangebracht. Met wat geduld brengt ze zelf structuur aan in haar leventje. Dat was hier wel het geval iig.
  Moderator dinsdag 11 augustus 2009 @ 15:25:46 #198
5428 crew  miss_sly
pi_71791370
Een babyfoon hebben we wel, maar toch...voelt (nog) niet goed om in een andere ruimte te zijn, omdat ik dan toch het idee heb dat ik signalen mis, en dan niet alleen hongersignalen. En als ik het zo lees, is 3 weken ook nog wel wat vroeg. Ik kan het best nog wel even zo laten, dus, en over een paar weken, als ze zelf wat ritme begint te krijgen waar je iets mee kan, haar wat vaker in de wieg leggen om te slapen ipv in de box.

Spelen doet ze echt nog niet in de box. Er ligt nog vrijwel niets, maar bovendien speelt ze nog niet, daar is ze echt nog te klein voor
pi_71791519
Die arme Graeme, die zijn eigen haar in de houdgreep neemt!
Kobus doet dat alleen nog maar met mijn haar. Maar ja hij heeft zelf niet zoveel.
Dat was trouwens het eerste wat ik riep toen zijn hoofdje zichtbaar werd: Heeft-ie haar?

Miss Sly, wij gingen ook op een gegeven moment wat meer structuur aan brengen, rond 4-5 weken. Hij sliep bijna niet overdag maar dat lag vooral aan mij, ik kon hem niet goed laten huilen en dat heeft hij wel nodig om in slaap te vallen.
Maar verder kan ik je niet helpen, wij leven namelijk in 1 ruimte (badkamer uitgezonderd) dus ik hoor hem altijd.
Nu ligt hij in de box tegen zo'n rammelding aan te slaan en zo te horen krijgt hij het steeds beter onder de knie.
pi_71791690
Wij deden het de eerste weken ook zoals jij Miss_Sly, mijn zoontje was waar ik was. Beneden dus in de box, 's nachts in zijn wiegje. Na een week of acht denk ik ben ik hem vaker boven gaan leggen omdat ik merkte dat hij toch veel prikkels meekreeg beneden en daar onrustig van werd. Ik hield dan wel steeds de tijd in de gaten ivm evt. honger en moest er ook echt heel erg aan wennen maar uiteindelijk werden we er allebei rustiger van en is zo langzaaaaaaam een beetje ritme in onze dag gekomen. Daar werden we allebei blij van. Maar ik was er met 3 weken nog niet aan toe hoor!
pi_71791970
Hier hetzelfde als bij peterfan, Lieuwe heeft tot een week of 8 (denk ik?) in de kinderwagenbak beneden geslapen en 's nachts in z'n wiegje naast ons bed. Op gegeven moment heb ik hem overdag ook boven neergelegd omdat hij beneden niet meer zo goed sliep. Ik vind trouwens slapen in de box prima, maar Lieuwe wilde het niet (teveel te zien denk ik). Dus als Senna goed slaapt en tevreden is zou ik het lekker zo laten voorlopig, je merkt vanzelf of ze meer behoefte krijgt aan stilte of rust.
pi_71794020
Hoi
Ik zal nog wel even niet zo veel meeposten want ik zit lekker in m'n coconnetje hier maar toch, hoi
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_71794067
Heerlijk Innepin!! Lekker coconnen met je meisje!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
pi_71794196
Hee Innepin! Leuk dat je hier (straks ) ook mee komt posten!

MissSly, een paar weken terug vroeg ik precies hetzelfde Wij doen dus sinds een week of twee Graeme af en toe boven in zn eigen kamer in bed leggen. We proberen dat zo´n 2 keer er dag te doen, en soms gaat het heel goed, maar soms wil hij ook gewoon niet. Dan blijft hij huilen. Dan neem ik hem weer mee naar beneden, en dan valt ie meestal wel bij mij in slaap, en dan leg ik hem in de kinderwagen. Dus we proberen wel wat structuur aan te brengen, maar als het nog niet elke keer goed gaat, vind ik dat ook niet erg. Verder slaapt hij ook regelmatig gewoon beneden, wanneer hij zin heeft. Maar dat zijn vaak ook korte slaapjes. Als ik merk dat hij moe wordt, probeer ik hem wel in de wagen te leggen dan.
pi_71795166
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 17:00 schreef innepin het volgende:
Hoi
Ik zal nog wel even niet zo veel meeposten want ik zit lekker in m'n coconnetje hier maar toch, hoi

Hoi! Welkom!
pi_71795281
Hoi mama van Willow!
pi_71796078
Heeey Innepin!

Sly: L. heeft ook vrij lang nog in de ruimte geslapen waar wij waren, echt 3 maanden oid. En vanaf 6 maanden pas 's nachts naar zijn eigen kamer

(en nu wil ik wrs een co-sleeper! )
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:38:05 #208
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_71796259
Lennon is vanaf de 1e nacht thuis naar zijn eigen kamer gegaan. Gelukkig werkte dat goed. Nu weet ie niet beter. Wel fijn.
pi_71796653
Welkom Innepin & Willow
  Licht Ontvlambaar dinsdag 11 augustus 2009 @ 19:35:38 #210
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_71797815
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 15:04 schreef nummer_zoveel het volgende:
Wat wel helpt, Miss-Sly, is een babyfoon. Wij hebben er een die ook smakgeluidjes 'opvangt'.
En ik zou ze zo jong nog niet in de box leggen. De box is om in te spelen, en met drie weken is dat nog te vroeg.
Hier heeft de box juist in de eerste weken/maanden dienst gedaan als slaapplaats. Spelen in de box heeft Isa eigenlijk nooit gedaan, was meer een opslagruimte uiteindelijk.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 19:36:07 #211
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_71797830
Weet iemand waar t flesvoedingstopic is gebleven? Ben m kwijt....

Ik lees dat meer kindjes overdag niet meer zo goed slapen. Dat is hier ook het geval. 's Nachts is er weinig aan de hand, maar overdag slapen gaat sinds afgelopen weekend ineens niet meer Ze vallen soms wel in slaap,maar zijn vaak na een uurtje weer wakker. Ze krijgen 5 flessen van 150/5 en wegen ongeveer 4,7 kilo (allebei volgens onze weegschaal). We vragen ons af of ze misschien meer in de fles moeten hebben , maar volgens de verpakking 'mogen' ze 150/5 met dit gewicht. Wel drinken ze alle flessen sinds 2 dagen tot op de bodem leeg. Zonet hebben we geprobeerd een fles van 180/6 te geven, maar ze hebben beide 70cc laten staan, zo moe, ze vallen gewoon tijdens het drinken in slaap. Iemand tips?
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 19:37:34 #212
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_71797853
Op zich kunnen ze natuurlijk boven gaan slapen overdag, ze slapen nu in de kinderwagenbak, maar we zijn een beetje bang dat ze dan straks alleen nog kunnen slapen als het helemaal stil om ze heen is. En dat is natuurlijk ook niet zo handig..
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 19:41:08 #213
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_71797943
Innepin en Willow welkom

Over tussendoortjes: Maarten krijgt hier zo rond 15 uur / 16 uur een tuitbekertje met water/roosvicee (heel licht)/thee (soms) met een 1/2 liga (ong. 1 á 2 keer per week), een (stukje) soepstengel of een rijstewafel. Verder dan dat kom ik ook niet... Een stukje kaas is idd ook wel een idee, of gewoon een stukje komkommer om op te sabbelen.

Over slapen: Maarten sliep in het begin (ik weet niet meer precies tot hoe lang) ook wel in de kamer in de kinderwagen, of we gingen wandelen als hij niet zo erg in slaap wilde vallen. Hij heeft wel vrij lang bij ons op de slaapkamer geslapen in zijn wiegje, tot ong. 6 maanden denk ik. Daarna dus op zijn eigen kamertje. dus eigenlijk heb je niet zoveel aan dit verhaal

O ja, wij hebben sinds dit weekend het ledikant en de box naar beneden gedaan. Maarten zit nog wel niet, maar voor hetzelfde geldt zit hij ineens op zijn knietjes en duikelt hij zo over de rand heen... Zag ik niet zo zitten.
En ik hoorde weer van iemand dat als je al (iets) eerder de box naar beneden doet, baby's juist geprikkelt worden om te gaan zitten of zich op op te trekken aan de spijlen. Dus we wachten met smart tot M. dat doet.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 19:44:01 #214
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_71798012
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 19:37 schreef mikoxx het volgende:
Op zich kunnen ze natuurlijk boven gaan slapen overdag, ze slapen nu in de kinderwagenbak, maar we zijn een beetje bang dat ze dan straks alleen nog kunnen slapen als het helemaal stil om ze heen is. En dat is natuurlijk ook niet zo handig..
Daar hoef je naar mijn idee niet zo bang voor te zijn hoor mikoxx, je bent toch niet superstil als je jongens in bed liggen te slapen? Dan ben je misschien toch ook boven bezig en je loopt voorbij, doet een deur dicht, er zijn geluiden van buiten die binnen te horen zijn.
(op een gegeven moment zullen ze idd alleen maar in bed slapen, Maarten valt ook niet zo heel makkelijk meer in slaap op een andere plek, alleen als hij erg moe is en we zijn aan het wandelen ofzo)
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 11 augustus 2009 @ 19:49:20 #215
147316 crew  DJMO
#trut
pi_71798155
welkom innepin!
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 19:36 schreef mikoxx het volgende:
Weet iemand waar t flesvoedingstopic is gebleven? Ben m kwijt....

Ik lees dat meer kindjes overdag niet meer zo goed slapen. Dat is hier ook het geval. 's Nachts is er weinig aan de hand, maar overdag slapen gaat sinds afgelopen weekend ineens niet meer Ze vallen soms wel in slaap,maar zijn vaak na een uurtje weer wakker. Ze krijgen 5 flessen van 150/5 en wegen ongeveer 4,7 kilo (allebei volgens onze weegschaal). We vragen ons af of ze misschien meer in de fles moeten hebben , maar volgens de verpakking 'mogen' ze 150/5 met dit gewicht. Wel drinken ze alle flessen sinds 2 dagen tot op de bodem leeg. Zonet hebben we geprobeerd een fles van 180/6 te geven, maar ze hebben beide 70cc laten staan, zo moe, ze vallen gewoon tijdens het drinken in slaap. Iemand tips?
Flesvoeding deel 6!!
was dit de laatste fles die je geeft mikoxx ?? anders zou ik de ochtendfles eens 180/6 doen. na een nacht slapen hebben ze toch meer energie om te drinken, en hebben ze vaak ook meer honger.

dinsdag 11 augustus 2009 @ 20:03:34 #216
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_71798569
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 19:49 schreef DJMO het volgende:
welkom innepin!
[..]

Flesvoeding deel 6!!
was dit de laatste fles die je geeft mikoxx ?? anders zou ik de ochtendfles eens 180/6 doen. na een nacht slapen hebben ze toch meer energie om te drinken, en hebben ze vaak ook meer honger.
Nee is niet de laatste fles, ze krijgen om 23u de laatste. Ze zijn inmiddels allebei weer wakker (eentje met een giga poepluier!). Ze hebben allebei nog een beetje gedronken. De een heeft nu 170 cc op en de ander 140cc. De ochtendfles (tussen 6 en 7u) drinken ze beide wel leeg, maar daarna gaan ze ook heerlijk slapen tot 11 uur (boven in bed). De fles van 11u geef ik beneden en vanaf dan gaat het slapen minder. Dus duidelijk wanneer ze beneden zijn. Na de voeding van 19u legden we ze tot 2 weken geleden ook in bed (boven), maar dat was steeds feest. Speen in en uit en huilen! We hebben ze daarom weer naar beneden gehaald en pas na 23u naar boven, maar beneden slapen ze dan ook niet. Het is voor ons dan wel ietsje makkelijker, we zijn er sneller bij als er eentje begint te huilen.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 20:26:32 #217
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_71799322
Heej Innepin, welkom en proficiat

Joep deed net zijn 1e schaterlach
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 11 augustus 2009 @ 20:50:43 #218
147316 crew  DJMO
#trut
pi_71800114
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 20:03 schreef mikoxx het volgende:

[..]

Nee is niet de laatste fles, ze krijgen om 23u de laatste. Ze zijn inmiddels allebei weer wakker (eentje met een giga poepluier!). Ze hebben allebei nog een beetje gedronken. De een heeft nu 170 cc op en de ander 140cc. De ochtendfles (tussen 6 en 7u) drinken ze beide wel leeg, maar daarna gaan ze ook heerlijk slapen tot 11 uur (boven in bed). De fles van 11u geef ik beneden en vanaf dan gaat het slapen minder. Dus duidelijk wanneer ze beneden zijn. Na de voeding van 19u legden we ze tot 2 weken geleden ook in bed (boven), maar dat was steeds feest. Speen in en uit en huilen! We hebben ze daarom weer naar beneden gehaald en pas na 23u naar boven, maar beneden slapen ze dan ook niet. Het is voor ons dan wel ietsje makkelijker, we zijn er sneller bij als er eentje begint te huilen.
dan zou ik de elf uur fles eens ophogen, ze worden natuurlijk ook ouder, en kunnen met (wat) minder slaap toe op een gegeven moment. en op een gegeven oment even volhouden als je ze boven neerlegt, al ik het wel verrekt lastig als ze elkaar wakker gaan huilen..

Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 11 augustus 2009 @ 20:51:10 #219
147316 crew  DJMO
#trut
pi_71800125
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 20:26 schreef seilram het volgende:
Heej Innepin, welkom en proficiat

Joep deed net zijn 1e schaterlach
lief he seilram

dinsdag 11 augustus 2009 @ 20:53:45 #220
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_71800230
Na de fles van 23 uur gaat het eigenlijk best goed (oeh... niet te hard zeggen ). Dan gaan ze vlot slapen in bed. Vanmorgen moest ik ze om 6.30 zelfs wakker maken voor de fles. Het probleem is juist overdag, dan slapen ze (bijna) niet. Hoeveel slaap heeft een babietje van 8 weken nodig dan? Ze slapen nu vanaf 20.30 uur en hebben vandaag 11,5 en 12,5 uur slaap gehad al met al. (en als ik dat zo lees, dan valt het me mee eigenlijk..) Het is alleen zo vervelend dat ze zo huilen als ze wakker zijn...
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 20:54:40 #221
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_71800259
Seilram, zo lief de eerste echte schaterlach! Smeltmoment!

Innepin, wat een mooie naam heeft jullie meisje zeg

Mikoxx, wij hebben onze dochter ook niet gewend aan stilte maar toch slaapt ze nu alleen echt goed als ze in haar eigen bedje ligt. Dat ligt toch denk ik aan de kindjes zelf. (en ik was er van te voren stellig van overtuigd dat mijn kind overal zou slapen etc.) En ik vond de eerste maanden sowieso vrij lastig omdat ze ook weinig sliep overdag en voor mijn gevoel veel huilde. Dat was ineens over en vanaf toen hadden we een ritme.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 20:57:40 #222
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_71800363
Grasjes, hebben jullie haar ook overdag in haar eigen bedje gelegd? Of beneden in de kinderwagenbak?

Joep
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:03:00 #223
147316 crew  DJMO
#trut
pi_71800560
wat doen ze als ze wakker zijn mikoxx?? geef je ze wat te spelen, een knuffeldoekje, een knisperuiltje, sleutelrammelaaars etc.. dat ze wat te doen hebben als ze wakker zijn. misschien is het wel zuigbehoeft en willen ze de fopspeen. misschien is het mama/papahonger ..

hoeveel slaap, tja, baby's zijn heel verschillend natuurlijk, maar hier vond ik een overzichtje voor je.

Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:05:29 #224
147316 crew  DJMO
#trut
pi_71800647
jan vindt brood trouwens bijzonder lekker:

dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:09:47 #225
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_71800802
Mikoxx, overdag lag ze meestal beneden. In de box, kinderwagen of bij mij. Ze wilde echt niet alleen boven liggen. Met 3 maanden was het over en vond ze het prima om boven in bed te liggen. Nou kan ik me wel voorstellen dat het heftig is met een tweeling. Ik vond 1 al erg intensief (" wat nou babietjes slapen de hele dag" dacht ik vaak)
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:18:30 #226
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_71801084
hihi... Jan!

Als ze wakker zijn heb ik idd het idee dat ze 'vermaakt' willen worden. Ze kunnen alleen zelf nog niets vasthouden. Even in de box is soms oke, soms niet. Speen is vaak wel welkom, maar ook die kunnen ze niet zo goed vasthouden, wat resulteert in speen in speen uit, naar de ander: speen in speen uit, naar de ander: speen in speen uit en zo ben je enorm snel je zwangerschapskilo's kwijt
pi_71801094
Jan het smaakt goed zo te zien. Hier nog niet geprobeerd. Zou niet weten hoe ik het ertussen moet proppen.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:23:24 #228
147316 crew  DJMO
#trut
pi_71801270
gewoon vlak voor de middagfles een paar stukjes proberen een idee ingrid?

Mikoxx een knisperuiltje van de hema is best leuk voor die kleintjes, knispert al als ze hem maar per ongeluk aanraken, en een mobile boven de box?? dan hebben ze wat om naar te kijken en het maakt nog geluid ook, werkt mooi afleidend!

Moderator dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:38:27 #229
5428 crew  miss_sly
pi_71801790
Hier wilde ik innepin en Willow nog welkom heten

En innepin, geniet van je roze wolk Wat is het geweldig he
pi_71802276
Wij hebben voor Graeme ook van die knisperdingetjes, en van die polsrammelaartjes, sokrammelaartjes etc, maar dat vind hij allemaal nog niet boeiend... Het enige wat hij leuk vind is de mobile boven zijn box. En wat hij soms ook leuk vind, als er een klein knuffeltje binnen handbereik hangt, zodat hij ertegenaan kan slaan. (wij hebben zo´n zonnetje met een gezichtje en aan de andere kant een spiegeltje van zo´n boxspiraal van Woezel en Pip afgehaald, en die hangen we dan los op). Misschien vind de tweeling zoiets ook leuk?
Of wat hij ook leuk vind, op schoot zitten (nou ja, meer liggen) en dan zeg ik steeds Oooo, dat vind hij super leuk, en dat gaat hij dan ook nadoen. Of liedjes zingen terwjil hij aandachtig naar mn mond kijkt (oh wat is mijn baby toch leuk! )
pi_71802777
Innepin, welkom!
Sara
Merel
Ukje
pi_71803122
Welkom Innepin, gefeliciteerd ook nog! Willow, wat een leuke naam, zeg.
-If I know I'm going crazy, I must not be insane-!
pi_71803168
Tessie, Graeme en Kobus houden van dezelfde dingen Leuk he, die aandachtige blik als je o zegt.
Oja, Kobus houdt ook van heel hard trappelen met zijn beentjes, in galop gaan noemen we dat.
pi_71804004
In galop
pi_71805152
Graeme trappelt alleen met zn beentjes als hij boos is Dan begint ie met een beetje te stampen, en dan gaan de armpjes meezwaaien, dan gaat ie knorren (ja écht knorren ) en dan begint ook zn andere beentje mee te trappen en dan issie echt boos
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 23:30:10 #236
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_71805373
@Miss_sly, overdag slaapt Roy z'n middagslaap (rond de klok van 12) in z'n bedje, eventuele andere slaapjes tot de late avond voeding in de box.
En snachts in de kinderwagenbak bij ons op de slaapkamer.
pi_71809314
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 23:21 schreef tessie het volgende:
Graeme trappelt alleen met zn beentjes als hij boos is Dan begint ie met een beetje te stampen, en dan gaan de armpjes meezwaaien, dan gaat ie knorren (ja écht knorren ) en dan begint ook zn andere beentje mee te trappen en dan issie echt boos
pi_71809323
Hier trouwens nu al een WAAAAH dag.
Meneer was om 6:30 wakker (van zijn papa's wekker op onze kamer ) daarna borst en daarna NIET meer slapen.
En aangezien hij nog maar één slaapje op een dag krijgt heb ik nu een boos jongetje tot een uur of 12
Ik wil niet
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 12 augustus 2009 @ 07:36:30 #239
147316 crew  DJMO
#trut
pi_71809339
en een extra slaapje doen freecell? of trapt hij daar niet in?

pi_71809516
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 07:36 schreef DJMO het volgende:
en een extra slaapje doen freecell? of trapt hij daar niet in?
Jawel hoor, dan tukt hij heerlijk van half 10 tot 11

(en is de rest van de dag boos en wakker als hij 's morgens slaapt vertikt hij zijn middagslaapje)
pi_71810122
Innepin en Willowwelkom

Ingrid ik zag ergens je vraag over het ineens niet meer kunnen terugrollen van Tyler, ik herken het niet maar hij zal het vast wel weer gaan doen. Trouwens,volgens mij heeft Ruben wél zoiets gehad, nadat hij was begonnen met rollen heeft hij het ook een tijdje niet gedaan.Komt vanzelf weer terug dus.

Wij zin gisteren naar het ziekenhuis geweest voor een echo van Ruben zijn buik. Hij vondt het allemaal prima en lag maar te sjansen en lachen tegen de verpleegkundige die zijn handen vasthield. De uitslag krijgen we via de huisarts. En steeds als ik denk dat het wel weer beter gaat met spugen spuugt ie weer
Gisteravond wilde hij niet ligggen en niet slapen, pas om eenuur of elf na anderhalf uur aanmij vastgeklonken te liggen was hij in slaap. Verder nog een onrustigenacht gehad, hijheefthet grootste gedeelte bij ons in bed geslapen/gedronken/geslapen/gespeeld met het puntje van mijn kussen/gedronken/geslapen.
Begin maar gewoon, op hoop van zegen.
Begin maar gewoon,hier en nu.
Je kunt niet alles voorzien.
Begin er maar gewoon aan te werken.
pi_71810201
Nou maar hopen dat de uitlag er een beetje snel is Jelief

Ingrid: L. leert alles met hupjes. Ineens doet hij iets en dan weer tijden niet. Als hij dat weer begint blijft hij het ook doen
pi_71812379
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 08:57 schreef Jelief het volgende:
En steeds als ik denk dat het wel weer beter gaat met spugen spuugt ie weer
Ik mag van mijn lief niet meer zeggen dat het veel verbeterd is want gegarandeerd krijg je dan ineens weer een golf over je heen...
pi_71812772
Krijgen jullie de uitslag snel. Jelief?

Spugen doet ze hier ook regelmatig, vind ik zo zielig. Vannacht was ze ook best onrustig, maar gelukkig vindt ze liggend gevoed worden ook fijn en kan ze erg fijn slapen op mijn buik En daar geniet ik dan ook weer van.

Ow ja, dat echte harde persen doet ze eigenlijk vooral 's nachts, tegen een uur of 4-5. Overdag ook wel eens wat, maar niet zo erg en zo lang als 's nachts. Herkenbaar voor iemand? Iets tegen te doen?
pi_71812922
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 10:48 schreef Bass-Miss het volgende:

[..]

Ik mag van mijn lief niet meer zeggen dat het veel verbeterd is want gegarandeerd krijg je dan ineens weer een golf over je heen...
haha, hier hetzelfde. En dan denk je dat het met vast voedsel beter moet gaan... Niet dus en ik kan je vertellen... wortel en een witte broek is geen goede combinatie... nou ja WHAT was i thinking!! om dat kind een witte broek aan te trekken naar het kdv

zijn bijnaam op het kdv is 'de dweil'
pi_71814045
Jelief het zit in de lucht dan want Tyler spookte ook aardig vannacht. (Kim de hele avond en paar keer 's nachts wakker, ik ben brak) Weer terug op zijn rug doet hij nog steeds niet meer, maar zal vanzelf wel weer goedkomen.
Maar hij kan wel uit een tuitbeker drinken! In 1x goed.

DJMO ik ga van de week weleens gewoon stukje brood proberen, wie weet gaat dat beter dan de broodkorst.
Die broek
pi_71814175
ja lach maar Ik heb er dus nog twee liggen die er zo uit zien
pi_71814725
Wijze les dus, geen witte broeken meer. Hier laatst een spuitluier met witte broek aan...
pi_71815142
dat krijg je als je alle andere broeken in de was hebt zitten ivm vakantie Morgen alles strijken

Dat zijn trouwens die goedkope broekjes van de HEMA, denk dat ik maar een potje textielverf ga kopen Want ze zijn wel erg fijn
pi_71815199
Whehe Estrys
Je leert het vanzelf af. Witte shirts zijn hier ook geen optie meer. Ik heb een smoezelkind.

En hij loopt los Zomaar ineens de hele kamer door. Vanmorgen eerst 5 stappen en nu echt
Voor zijn verjaardag hoezee
(de enige reden voor hoezee is eigenlijk dat ik het fijn vind dat hij nu echt stevig kan lopen als ik met een hele dikke buik zit straks )
pi_71815413
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 12:24 schreef freecell het volgende:
Whehe Estrys
Je leert het vanzelf af. Witte shirts zijn hier ook geen optie meer. Ik heb een smoezelkind.

En hij loopt los Zomaar ineens de hele kamer door. Vanmorgen eerst 5 stappen en nu echt
Voor zijn verjaardag hoezee
(de enige reden voor hoezee is eigenlijk dat ik het fijn vind dat hij nu echt stevig kan lopen als ik met een hele dikke buik zit straks )
smoezelkind check! Was ik vroeger ook.

L
pi_71815755
Estrys, heb je een vaatwasser? Of vaatwasserpoeder of tabletjes? Doe een beetje poeder/schraapsel van tablet (alleen het witte!) in een emmertje warm water en broekje erbij. Mijn moeder is een echt vlekkenwonder en ze krijgt op deze manier zelfs rode wijn uit witte bloesjes, dus die wortelvlekken zouden toch ook moeten lukken.

* mefke79 sluipt hier weer weg, nog een paar weekjes wachten
* Mama van Driekus (0909) en Tienus (0611) *
*waarom hebben konijnen zulke grote oren als ze toch niet luisteren? *
pi_71815887
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 12:23 schreef Estrys het volgende:
dat krijg je als je alle andere broeken in de was hebt zitten ivm vakantie Morgen alles strijken

Dat zijn trouwens die goedkope broekjes van de HEMA, denk dat ik maar een potje textielverf ga kopen Want ze zijn wel erg fijn
ik verfde die broekjes eerst ook maar ze blijven afgeven en de naden blijven wit
pi_71816966
Innepin gefeliciteerd en welkom!!

Zo mijn vriend is weer begonnen met werken, dus ik heb nu ook weer wat meer tijd om hier mee te lezen!

Freecell wat goed zeg!!

Met Finn gaat het goed! Hij drinkt wel wat onrustig, maar blijkbaar wel goed want vandaag bij het wegen was hij 4400 gram (bij de geboorte 3100) en morgen is hij 5 weken.
Hij is al erg sterk in zijn nek en benen en kan zijn hoofd al aardig omhoog houden. Van de week rolde hiij zelfs van zijn rug naar zijn buik, ik denk dat het een foutje was want daarna heb ik het hem niet meer zien doen.
pi_71818515
Freecell, L. loopt! Ik zag ook nog in de snelligheid een filmpje van hem in actie.

Estrys, die broek, geweldig. Seb de dweil. Tis wel een heel beeldende bijnaam moet ik zeggen

Finn , wat groei je lekker!

Kobus heeft morgen een afspraak bij de fysio voor zijn afgeplatte hoofdje, ik ben benieuwd.
En verder is hij gewoon nog steeds heel lief
  woensdag 12 augustus 2009 @ 15:07:13 #256
9247 texelonia
ploetermoeder
pi_71820041
Leander

Hier een fijne CB afspraak gehad (behalve dat we een half uur moesten wachten dan)!
Hannah is ruim vier maanden, 64,6 cm en 6510gr.
CB mevr. vroeg zelf al of ik tot 6 maanden volledige BV wilde geven en vanaf 6 maanden met bijvoeding geven? Ja dus. Helemaal goed, zei ze. En ze had zelfs van rapley gehoord, vond ze ook alleen maar goed.

Prikjes gingen ook weer goed, na de 2e beetje huilen, maar gelukkig snel getroost en nu zijn we daar voor een half jaar vanaf
Rest your head close to my heart
Never to part, baby of mine
©Dumbo
While we try to teach our children all about life, our children teach us what life is all about.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 16:59:28 #257
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_71823190
Een mobile boven de box hebben we en dat vinden ze idd erg leuk (voor even...dat wel). Knisperuiltje oid is een idee!

Pfff vandaag weer een dag.... Ze hebben allebei sinds 10 uur twee keer 30 min geslapen, de rest van de dag dus niet geslapen. Tussendoor huilen en HONGER. Ze zitten alleen wel aan de max qua hoeveelheid nu. Heb ze nu maar eens boven gelegd, kijken of ze daar beter slapen dan beneden in de kinderwagen (hoewel er echt niet veel lawaai is beneden als ik alleen thuis ben...). Nu is t huilen geblazen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 12 augustus 2009 @ 17:19:55 #258
147316 crew  DJMO
#trut
pi_71823705
aan de max volgens hun gewicht mikoxx?? want dan zou je twee dingen kunnen proberen: vragen aan het cb of je toch mag verhogen óf nutrilon forte voor hongerige baby's gaan gebruiken. sterkte, het lijkt me behoorlijk zwaar iig...

woensdag 12 augustus 2009 @ 17:41:56 #259
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_71824318
Hannah van de prikjes af

Agos, Kobus ook bij de fysio? Heb het niet helemaal gevolgd Oeke, maar heeft hij ook een beetje een voorkeurshouding dan? Joep is er nu bijna vanaf iig. Over een maand komt de fysio hier pas weer kijken.

Estys, die Seb
pi_71824604
hier gaat het echt super met roy, hij zit nu al ruim boven zijn geboortegewicht
3890 weegt meneer nu, en hij woog 3820 gram bij de geboorte.

zijn navelstompje is er gisteren vanaf gevallen.
En morgen alweer de laatste dag kraamzorg, is in overleg met ons gegaan normaal hadden we gewoon tot vrijdag kraamzorg, maar omdat het hier zo lekker loopt, besloten om het wat eerder stop te zetten.

Vannacht heeft hij geslapen van 24.00 tot 06.00 uur dus heb zelf ook weer wat bij kunnen tanken.
Net in de vooravond is meneer van het vele drinken (mama honger).
pi_71824695
Netjes Bar, wat fijn dat Roy het zo goed doet!

Hier gaat het ook goed Mevrouw heeft vandaag een ikwilnieslapen-dagje, ligt nu éindelijk te slapen (ze had sinds half tien vanmorgen een kwartiertje gedut en verder niets! Gek kind ). Bv loopt goed, ze was veel afgevallen maar is vandaag alweer wat aangekomen.

Eigenlijk verder niet zoveel bijzonders te zeggen behalve dan dat het supergoed gaat en dat ze geweldig is
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_71824841
lekker toch Innepin, geniet ervan
  woensdag 12 augustus 2009 @ 18:07:34 #263
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_71825019
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 17:19 schreef DJMO het volgende:
aan de max volgens hun gewicht mikoxx?? want dan zou je twee dingen kunnen proberen: vragen aan het cb of je toch mag verhogen óf nutrilon forte voor hongerige baby's gaan gebruiken. sterkte, het lijkt me behoorlijk zwaar iig...
Heb het cb even gebeld, ze zitten idd aan de max qua hoeveelheid volgens hun gewicht. Ze drinken vandaag de flessen alleen niet goed leeg (gister wel en de dagen ervoor ook wel). Het kan zijn dat ze gewoon zo moe zijn dat ze daarom niet genoeg drinken en in slaap vallen tijdens het drinken. Het vervelende is dat ze dan na een half uurtje wakker worden met honger.
Het kan ook zijn dat ze vochtbehoefte hebben, ik mag ze dan wat extra water geven. Ook kan het zijn dat het drinken te langzaam gaat (ze zijn 8 weken en drinken uit een 2-gaats speentje), en dat ze daarom te moe zijn om de fles leeg te drinken. Zelf denk ik dat het door te weinig slaap komt. We gaan maar eens uitproberen of het slapen in het eigen bedje misschien beter gaat, voor ik op andere voeding overstap. Dat vind ik namelijk ook wel een beetje rigoureus, maar ik zal t in mn achterhoofd houden DJMO. Dank voor je tip iig!
Al met al is het wel heel vermoeiend zo..... pfff! Ben t wel een klein beetje zat nu. Hopelijk morgen een betere dag. En als ze straks na de voeding van 19 u gaan slapen, zoek ik mijn mandje ook maar op denk ik!
pi_71829617
Kan me voorstellen dat dat vermoeiend is Mikoxx! Hebben flesbaby's eigenlijk ook 'regeldagen'?
Want dan zou dat het ook nog kunnen zijn, dan gaat het morgen wrs wel beter
  woensdag 12 augustus 2009 @ 21:05:55 #265
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_71830094
Wow Freecell, L. loopt! Wat goed van hem en snel ! Lees ik nou dat hij nog maar 1 slaapje doet overdag? Dat is wel weinig (ik vind het nog zo heerlijk 's ochtends en 's middags even een uurtje voor mezelf)

Estrys, ahhh wat ziet dat eruit zeg haha. Wel zielig dat hij zo moest spugen. Een totaal oranje geworden slab heb ik in koud water geweekt en daarna met oxi spul ingespoten en gewassen. Schoon geworden.

Flesbaby's kunnen ook regeldagen hebben volgens mij. Alhoewel ik het nooit zeker wist of dat het euvel was ging het altijd wel vanzelf weer over. Maar met een tweeling is het natuurlijk lastiger om vaker ' op verzoek' de fles te geven.

Bar en Innepin, jullie klinken zo trots
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 12 augustus 2009 @ 21:31:01 #266
147316 crew  DJMO
#trut
pi_71831012
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 18:07 schreef mikoxx het volgende:

[..]

Heb het cb even gebeld, ze zitten idd aan de max qua hoeveelheid volgens hun gewicht. Ze drinken vandaag de flessen alleen niet goed leeg (gister wel en de dagen ervoor ook wel). Het kan zijn dat ze gewoon zo moe zijn dat ze daarom niet genoeg drinken en in slaap vallen tijdens het drinken. Het vervelende is dat ze dan na een half uurtje wakker worden met honger.
Het kan ook zijn dat ze vochtbehoefte hebben, ik mag ze dan wat extra water geven. Ook kan het zijn dat het drinken te langzaam gaat (ze zijn 8 weken en drinken uit een 2-gaats speentje), en dat ze daarom te moe zijn om de fles leeg te drinken. Zelf denk ik dat het door te weinig slaap komt. We gaan maar eens uitproberen of het slapen in het eigen bedje misschien beter gaat, voor ik op andere voeding overstap. Dat vind ik namelijk ook wel een beetje rigoureus, maar ik zal t in mn achterhoofd houden DJMO. Dank voor je tip iig!
Al met al is het wel heel vermoeiend zo..... pfff! Ben t wel een klein beetje zat nu. Hopelijk morgen een betere dag. En als ze straks na de voeding van 19 u gaan slapen, zoek ik mijn mandje ook maar op denk ik!
ik gebruik difrx daddy's choice spenen. die heb je in s, m en l. hij gebruikt nu voor alles de l-speen, omdat het s en m hem echt te langzaam gaan maar dat jan zijn fles met 8 weken niet goed leegdronk, eigenlijk wat jij nu zegt/hebt, had hij dus ook. ik heb toen de m speen gehaald, en dat ging vanaf fles 1 een stuk beter!

en zitten ze trouwens niet net tegen die vijf kilo aan, dat ze omhoog mogen met de inhoud van de fles? dat probleem herken ik dan ook nl. Jan wilde ongeveer een halve kilo voor het mocht, al meer voeding. ik mocht dat toen ook gaan geven, omdat hij het aangaf nodig te hebben. misschien heb je hier nog iets aan

ik hoop dat ze inmiddels slapen

pi_71831218
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 21:05 schreef Grasjes het volgende:
Wow Freecell, L. loopt! Wat goed van hem en snel ! Lees ik nou dat hij nog maar 1 slaapje doet overdag? Dat is wel weinig (ik vind het nog zo heerlijk 's ochtends en 's middags even een uurtje voor mezelf)
Eén slaapje inderdaad, twee lukt echt niet meer, maar één is wel wat aan de weinige kant hoor, zo rond een uur of 11 's morgens is hij echt niet vrolijk meer
Maar hij slaapt dan wel 2 à 3 uur
pi_71831498
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 21:05 schreef Grasjes het volgende:

Estrys, ahhh wat ziet dat eruit zeg haha. Wel zielig dat hij zo moest spugen. Een totaal oranje geworden slab heb ik in koud water geweekt en daarna met oxi spul ingespoten en gewassen. Schoon geworden.

Flesbaby's kunnen ook regeldagen hebben volgens mij. Alhoewel ik het nooit zeker wist of dat het euvel was ging het altijd wel vanzelf weer over. Maar met een tweeling is het natuurlijk lastiger om vaker ' op verzoek' de fles te geven.

Bar en Innepin, jullie klinken zo trots
Seb doet ook maar 1 slaapje (van 1,5/2 uur ) overdag. Het spugen was in het begin heel zielig nu heeft hij er nauwelijks meer last van. Het komt omdat hij gewoon geen seconde stil zit. Dan krijgt hij eten en meteen daarna wil hij op zijn buik draaien, of half op zijn kop hangen uit de kinderstoel, niet gek dus dat hij het dan niet binnen kan houden. Ga zelf maar eens flink bewegen meteen na het eten...
pi_71831771
Merel is echt een slaapbuffel vergeleken met Sara. Ze doet 3 slaapjes per dag, 2 van ongeveer anderhalf uur en 1 van ruim 2 uur. Heerlijk!

Ze was vandaag flink mopperig volgens B. En toen ik thuiskwam was ze ook druk haar stem aan het uittesten (echt zo'n lage, harde stem heeft ze ). En kruipen lukt nu bijna, maar nog niet helemaal, dan wordt ze boos, gaat heel hard gillen en loopt dan rood aan
Sara
Merel
Ukje
pi_71831845
Aaaah Merel Eigenlijk zou je dat een keer moeten filmen

Maar lopen met een jaar is toch ongeveer normaal? Iedereen brult dat het vroeg is, maar ik vind het wel meevallen
pi_71832820
nah ja Freecell, loopt dat kind nou pas?
  woensdag 12 augustus 2009 @ 22:20:24 #272
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_71832928
Isis slaapt 2x per dag en heel soms 3x maar daarvan is er dan 1 maar 3 kwartier. Na zo'n 2,5 uur wakker is ze meestal ook echt wel klaar om even naar bed te gaan. Tenzij we ergens anders zijn. Het principe van kruipen heeft ze nog niet door, maar om- en doorrollen gaat ook prima. Speelkleden zijn er om vanaf te rollen Op dit moment zit ze in een tussenin fase. Niet meer willen liggen om te spelen, maar nog niet zelf kunnen gaan zitten.

Lopen, tja voor een jaar vind ik het lekker vlot, maar gek is het niet natuurlijk. Ik zie net dat L. al bijna jarig is! Spannend

Merel en Seb zijn ongeveer even oud als mijn dochter. Leuk he die geluidjes die ze kunnen maken vanuit hun tenen
pi_71833291
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 22:20 schreef Grasjes het volgende:
Isis slaapt 2x per dag en heel soms 3x maar daarvan is er dan 1 maar 3 kwartier. Na zo'n 2,5 uur wakker is ze meestal ook echt wel klaar om even naar bed te gaan. Tenzij we ergens anders zijn. Het principe van kruipen heeft ze nog niet door, maar om- en doorrollen gaat ook prima. Speelkleden zijn er om vanaf te rollen Op dit moment zit ze in een tussenin fase. Niet meer willen liggen om te spelen, maar nog niet zelf kunnen gaan zitten.

L aan de wandel!

Tyler kan ineens goed op zijn buik spelen. In de box is ook nog leuk gelukkig. en op de grond op/naast/tussen het speelkleed. En hij kruipt niet, maar verplaatst zich wel. Zitten zijn we druk aan het oefenen, vind hij nu wel heel leuk. En dan lekker kwijlen erbij want de boventand(en) komt er toch wel aan. Ooit ... 's nachts is hij er wakker van. Maar dentinox helpt best goed.
pi_71833397
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 22:20 schreef Grasjes het volgende:

Merel en Seb zijn ongeveer even oud als mijn dochter. Leuk he die geluidjes die ze kunnen maken vanuit hun tenen
Merel en Seb schelen bijna een maand
pi_71833451
Ohja estrys Tyler heeft dat ook, na eten snel weer op de buik liggen en dan kots. Dat ze dat niet snappen he.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 22:38:44 #276
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_71833724
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 22:31 schreef Estrys het volgende:

[..]

Merel en Seb schelen bijna een maand
Mijn dochter zit er ongeveer tussenin
pi_71833760
dan is ze zo oud als Jan dus
pi_71833921
morgen om 9:15 op het CB zijn, zonder waterpokken dit keer
  woensdag 12 augustus 2009 @ 22:45:52 #279
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_71833989
Ze is van de 19e en 4 weekjes te vroeg geboren. Ik merk ook in haar sprongetjes (voor zover je daarin gelooft natuurlijk) dat ze met sommige dingetjes net een maandje later is. Omrollen bv doet ze pas sinds 6 maanden, maar dan wel in 1 keer alle kanten op.

Nou zal ik er wel bijzeggen dat het me echt niet uitmaakt hoe snel of langzaam ze met haar ontwikkeling is hoor! Ik vind toch alles knap

Ingrid, ze komen overal ook zonder te kruipen he. Grappig vind ik dat
pi_71834219
Misschien kruipen ze stiekem als we niet kijken.

Ik vind de broer/zus liefde zo leuk he. Is hij een beetje aan het sippen, Kim komt langs bigsmile
Tyler zit bij papa op de ene bank, Kim bij mij op de andere. Roep ik hem, kijkt hij roept Kim kijkt hij
En Kim kijkt dan

Sorry, ik hou al op. En ga
pi_71834238
Hier ook een hummel die 4 weken te vroeg was, maar hij houdt zich wel gewoon aan de tijd van de sprongetjes ongeveer Alleen niet aan de inhoud
pi_71834342
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 22:53 schreef _Ingrid_ het volgende:
Misschien kruipen ze stiekem als we niet kijken.
vermoedelijk Ze weten zich op een gegeven moment razendsnel onder/achter/naast dingen te begeven als je even niet kijkt
We hebben L. ook wel eens beschuldigd van 'rennen als we niet kijken' toen hij die leeftijd had
  woensdag 12 augustus 2009 @ 23:00:53 #283
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_71834487
dat gevoel heb ik ook weleens. En dan zit ze me ook nog met zo'n grote ondeugende lach aan te kijken.
Ik vind de ontwikkeling zo super om te zien en het gaat zo hard! Ze is geen klein babietje meer wat heerlijk tegen je aanligt Ze gaat harder dan mama soms.

Ingrid, dat is echt lief!!
pi_71835215
Elin heeft nu dat ze als bijzettafel gaat staan..de hele dag door.

kruipt naar de kast, gaat op voeten en handen staan en blijft zo ongeveer 3 minuten stil staan raarrr
pi_71835326
Hier ook heel lang geen geknuffel want meneer wilde alles zien en doen, maar nu hij wat ouder wordt komt het knuffelen terug En dan bewust van zijn kant Erg lief!

Dus er is nog hoop
pi_71835445
eet hij ook niet je gezicht op?

hier altijd een enorm kwijlerige HAB recht in mijn gezicht onder het mom van kusjes geven
pi_71835486
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 23:33 schreef Kleurdoos het volgende:
eet hij ook niet je gezicht op?

hier altijd een enorm kwijlerige HAB recht in mijn gezicht onder het mom van kusjes geven
Bijna niet meer Hij knijpt nu in mijn neus om te kijken of ik wel TOEOEOET roep
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 23:24 schreef Kleurdoos het volgende:
Elin heeft nu dat ze als bijzettafel gaat staan..de hele dag door.

kruipt naar de kast, gaat op voeten en handen staan en blijft zo ongeveer 3 minuten stil staan raarrr

Nuttig Schaal koekjes op zetten
pi_71835652
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 23:35 schreef freecell het volgende:

[..]

Bijna niet meer Hij knijpt nu in mijn neus om te kijken of ik wel TOEOEOET roep
[..]

Nuttig Schaal koekjes op zetten
toet

mjah maar dan moet ik m elke 3 min. verplaatsen
T ziet er wel lollig uit ook dat geluid wat ze er dan bij maakt *NNrGGG*
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 13 augustus 2009 @ 07:28:46 #289
147316 crew  DJMO
#trut
pi_71839871
grmbll wat een nacht heb ik achter de rug ... meneer heeft op zich redelijk goed geslapen, is alleen vijf keer wakker geweest ofzo, speen kwijt. één keer naast me genomen, maar na tien minuten snel teruggelegd, want hij dacht dat hij mocht gaan spelen. hij is nu klaarwakker, ik zit met wallen onder mijn ogen want bijna niet geslapen... nou ja, kijken of ik straks een paar uurtjes mee kan slapen met hem ..

pi_71840476
Ow Bleh, DJ, dat is zo vervelend! Hij slaapt dan wel snel weer, maar jij bent wakker!

hier beetje uitgeslapen zelfs En meneer zit nu lekker in de box te spelen!
Hebben jullie (mama's van de iets oudere kindertjes uiteraard) ook de box nog steeds staan? Ik doe hem er elke ochtend nog een poos in
  donderdag 13 augustus 2009 @ 09:09:41 #291
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_71840671
hier is de box heerlijk, zeker als je even zonder de aandacht an je zus wil spelen.
Ze is hier ook gek van haar zus, als Lotte Lola roept dan gaat ze ook helemaal lachen.
Ook als Lotte gaat springen of gek doen lacht ze het uit.
Knuffelen doet ze ook, idd van die grote natte happen, de rest wilde het eerst neit geloven toen ik vertelde dat ze kusjes gaf, maar het is toch echt zo!

Iemand een tip hoe je ze door kan gaan laten slapen? half 5 is zooo vroeg
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 13 augustus 2009 @ 10:08:13 #292
147316 crew  DJMO
#trut
pi_71841661
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 08:54 schreef freecell het volgende:
Ow Bleh, DJ, dat is zo vervelend! Hij slaapt dan wel snel weer, maar jij bent wakker!

Hebben jullie (mama's van de iets oudere kindertjes uiteraard) ook de box nog steeds staan? Ik doe hem er elke ochtend nog een poos in
idd ... ik vraag me af of het aan het weer ligt, of dat hij voelt dat er een sprongetje aan komt over een week of vier het kan ook nog zijn dat hij overdag teveel geslapen heeft gisteren (drie keer ipv twee keer) en daarom snachts wakker werd. eens kijken of hij met twee slaapjes overdag vannacht beter slaapt

ik ben overigens wel van plan de box voorlopig nog te houden, zeker in dit huis. wel zo makkelijk als ik even in de keuken bezig ben. dan kan hij mij wel zien, maar hij kan dan nergens heen

donderdag 13 augustus 2009 @ 10:11:02 #293
190853 RockabeIIa
pi_71841735
Wij hebben de box nog steeds staan. B heeft er sinds een half jaar niet meer ingezeten maar het is handig om spullen in op te bergen waar hij niet altijd bij hoeft/mag komen. Als ik niet zwanger was geweest was de box wel weggeweest maar dus pas ruim na zijn 2e. Hij vond het een heerlijk plekje om in tot rust te komen en vroeg zelf vaak of ie er effe in mocht.
pi_71841916
Ze zit nu ook in de box Vind ze heerlijk.
Ze is nu dus 14 maanden maar hij blijft nog wel even.
pi_71842477
terug van het CB

Seb is nu 70,2 cm en 7640 gram. Vorige keer was hij 7250 dus niet zoveel aangekomen. Het lijntje buigt ook af naar beneden nu. Maar dat is te verklaren doordat hij nooit stil zit. Hij krijgt wel genoeg binnen maar traint het er ook meteen weer af. De draaikont. Heeft hij natuurlijk net vandaag een blauwe plek op zijn voorhoofd ook al weet je dat je er zelf niks aan kunt doen, je begint je toch gelijk te verontschuldigen. Maar aan het einde van het consult begreep ze wel waar die plek vandaan kwam

Hij mag een boterham tussen de middag en 100 cc fles erbij. Eventueel mag hij 2 sneeën als hij dat wil.( ivm zijn workout is dat dan weer)

Advies is om hem minimaal 2 x een uur in de box te zetten en hem zelf te laten spelen. Nu ligt meneer lekker te pitten. Vanmiddag gaan we spelen bij een meisje van de gymgroep
  donderdag 13 augustus 2009 @ 11:05:24 #296
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_71842955
Hé is het vandaag cb dag? Maarten en ik gaan vanmiddag heen voor een afspraak en nu heb ik lekker een extra vrije dag

Maarten zit (ik zet hem zittend erin om even te oefenen, tot hij omvalt en daarna ligt hij) ook nog regelmatig in de box te spelen. HIj vindt het ook niet erg en het is soms makkelijker dan 100x te moeten roepen: "Nee, Maarten, dat mag niet" en hem dan weer bij zijn speelgoed te leggen en dat meneertje zich weer omdraait en als een speer naar het verbodene gebied (lees: dvd, wii) te kruipen, zodat het riedeltje weer opnieuw begint!
  donderdag 13 augustus 2009 @ 11:14:41 #297
35189 Troel
scherp en bot
pi_71843215
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 08:54 schreef freecell het volgende:

Freecell, zelfs Ruben zit nog regelmatig heerlijk in de box te spelen, alhoewel hij er nu wel zelf uit kan klimmen. Dus hij kan binnenkort omhoog gezet worden voor de tweede
troel (de ~ (v.), ~en)
1 [inf.] vrouw of meisje
2 trut
pi_71843810
Hier ook CB vanmiddag en een enorme schram op zijn wang
Altijd net als ik naar het CB moet ziet hij er uit alsof ik hem graag van de trap gooi

Hij heeft ook heel vaak blauwe plekke op zijn schenen Hij heeft echt mijn huid, je wijst er naar en hij is blauw
  donderdag 13 augustus 2009 @ 11:40:51 #299
12913 GreatWhiteSilence
pi_71843954
Ik heb (nog) geen last van ondeugend gedrag, maar misschien komt dat omdat ik bijna alles toesta. Wil je met de muis van de laptop spelen? Okey, dan haal ik de batterijen eruit, en ga je gang. Wil je het touchpad onderzoeken? Mij best, maar dan zet ik hem wel even uit zodat ik er geen last van heb. Wil je rammen op het toetsenbord? Hier, een overgebleven exemplaar wat we toch niet meer gebruiken. Op een gegeven moment kent ze het spelletje wel en kan ik het omruilen voor een bal ofzo.
pi_71844887
En met zo'n hoofd moet je dan naar het CB

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')