Wat geef jij geen borstvoedingquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 23:21 schreef geppie het volgende:
Ik durf het bijna niet meer te vragen na die hele discussieweet iemand wat het verschil is tussen de Olvarit potjes van 8+ en 12+ ? Ja ik geef potjes
![]()
Is dat puur de structuur (grover gemalen) of zitten er in bepaalde dingen die ze nog niet mogen hebben?
quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 23:24 schreef Poepoog het volgende:
[..]
Wat geef jij geen borstvoeding potjes
Ja, misschien is het wel geestig. Moet eerlijk bekennen dat mijn ervaring in OUD als man zijnde ook niet superpositief is, maar ach... wie weet kan ik al die rondzwervende hormonen ontwijken.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 19:06 schreef Raissa het volgende:
[..]
Huh? Diaan stopt en nu kom jij hier opeens posten?Grappig
Okidoki.quote:Niet dat het niet mag hoor, bedoel er verder niks mee!
quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 23:29 schreef Fuente het volgende:
[..]
Heel veel recepten in die potjes van 12 maanden geef ik Merel nu al (alleen nog geen vlees). Volgens mij het vooral de structuur en volgens mij kun je de potjes dus ook aan kinderen van 7 maanden geven bij wijze van, zo lang de ingredienten maar verantwoord zijn.
Pin me er niet op vast, want Merel krijgt zelden een potje (ik wil gewoon zeker weten wat ik haar geef enzo), maar als ik haar wel eens een potje geef dan neem ik dus die van 8+ maanden omdat ik juist wil dat ze stukjes eet.
Ok. Zullen die bij de prenatal te koop zijn? Zal binnenkort eens gaan kijken.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 14:46 schreef miss_sly het volgende:
nummer_zoveel, je kunt adapters kopen zodat je maxi cosi op de bugaboo kan.
Joh, er zijn zat kindjes die geen vers willen, maar potjes, komt ooit vanzelf wel goed (ik denk altijd maar zo: zou ze/hij dit op z'n/haar 16e nog doen? Nee? Ok, dan is het goedquote:Op zondag 9 augustus 2009 00:47 schreef geppie het volgende:
[..]
Mijn monster is niet zo onder de indruk van mijn kookkunstenMaar na zo'n potje van 200/250 gram heeft ze vaak nog trek. Ik heb op advies van het CB als toetje yoghurt gegeven maar dat kwam er net zo hard weer uit inclusief haar avondeten. Vaak krijgt ze nog wat van mij als ik ga eten. Stukjes kip, paprika, komkommer en dergelijke. Qua kauwen heeft ze dus geen moeite. En in zo'n 12+ potje zit iets meer, dat was mijn gedachtengang. Al wil ik die potjes gaan afbouwen en zelf iets vroeger gaan eten zodat we dan samen eten. Moet ze toch aan mijn kookkunsten wennen
Wij hebben die adapters bij babydump gekocht, daar hadden ze ze op voorraad. Kostte geloof ik iets van 40 euro.quote:Op zondag 9 augustus 2009 05:45 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Ok. Zullen die bij de prenatal te koop zijn? Zal binnenkort eens gaan kijken.
Gisteren toen ik ging werken was Julian helemaal in tranen toen ik moest vertrekken. De tranen biggelden over z'n wangen. Het gaat dan zo tegen je moedersinstinct in om dan te vertrekken he.
Even vooropgesteld dat ik vind dat iedereen het (uiteraard binnen redelijke marges) moet doen zoals ze denken dat het goed is, wil ik hier toch even op inhaken.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 23:06 schreef marlieske het volgende:
Zo ook de Fero in de zwangerschap, vol ijzers en vitamines en met mate (geen liters! en ach dat drinken die kleintjes ook niet) kan zoiets echt geen kwaad en als ze jou iedere dag alleen maar water lieten drinken was je ook blij als iemand eens een scheutje ranja of zo er door heen roerdeen dik word je van die dunne toelie echt niet hoor en als ze water niet moeten... tja dan ga je uiteindelijk echt wel voor de bijl beter iets drinken dan niets drinken hé.
Bedankt voor de tip kleurdoos. Dit hebben wij gedaan en was echt de beste keuze voor Jair door het weer en ook het spugen s'ochtends.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 09:29 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
een borst is na anderhalf uur weer helemaal vol..maar je kan m gewoon aanbieden hoor. Door iets minder te drinken zal ie geen honger lijdenen ik zou m sowieso vaker aanlegge vandaag, met dit pokkeweer
(herfstmens is)
Dat is heel verstandig.... Ik wil hetzelfde en hoop dat mijn omgeving daarin mee wil gaan.quote:Op zondag 9 augustus 2009 09:57 schreef miss_sly het volgende:
Voor mij dus een reden om zeker het eerste jaar heel goed uit te kijken wat ik aan suikers aan Senna geef. Ook natuurlijke (fruit)suikers, ook de zogenaamd verantwoorde drankjes, toetjes, snoepjes, koekjes, etc.
dat is precies wat er nu in het zh met Tess gebeurd.quote:Op zondag 9 augustus 2009 16:06 schreef Memmel het volgende:
Mixoxx, wat jij vroeg over het wakker zijn van je mannen: ik herken het. Morris heeft hetzelfde. Ik moet er echt aan wennen dat ie nu langer en vaker wakker is. Voor mij is het een teken om nu naar een wat strakker slaapritme te gaan. Ipv dat ie nu in slaap valt waar en wanneer hij wil, iets meer structuur aanbrengen. Eten, spelen, slapen.
Ik denk niet dat ze te weinig slaap krijgen hoor, zeker niet als je al een ritme aanhoudt. En als ze in bed liggen en ze liggen rustig, leren ze ten eerste alleen te zijn en daarbij rustig zelfstandig in slaap te vallen. Toch?
nee ze gedraagt zich daar voorbeeldigquote:Op zondag 9 augustus 2009 16:19 schreef Memmel het volgende:
Ah ok. Voor mij is de reden om dit door te gaan voeren dat ik in oktober weer ga werken en er dus iets meer regelmaat moet komen in zijn ritme.
Hoe is het nu met Tess? Hebben ze al een huilbui kunnen meemaken zoals jij ze meemaakt? Dat klinkt vervelend, maar je begrijpt wat ik bedoel.
Was het wel goed gegaan?quote:Op zondag 9 augustus 2009 05:45 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]Gisteren toen ik ging werken was Julian helemaal in tranen toen ik moest vertrekken. De tranen biggelden over z'n wangen. Het gaat dan zo tegen je moedersinstinct in om dan te vertrekken he.
Ow jij ook al zo snel dus... nou ik hoop dat Jari en ik beiden snel gewend zijn eraan, en dat het allemaal meevalt.quote:Op zondag 9 augustus 2009 17:07 schreef tessie het volgende:
Oh ja lijkt me zo erg om je kindje bij het kdv achter te laten. Ik moet over een maand ook alweer werken, zie er zo tegenop!
Dan is het een voordeel als je (net als ik) op kindjes past van anderen (ben gastouder). Ik hoef Thijs straks niet weg te brengen, andere mensen brengen hun kinderen juist hier....quote:Op zondag 9 augustus 2009 17:07 schreef tessie het volgende:
Oh ja lijkt me zo erg om je kindje bij het kdv achter te laten. Ik moet over een maand ook alweer werken, zie er zo tegenop!
Kan ook gewoon bevallingsvloeien zijn, had ik na 6 weken weer. en daarna pas weer 8 maand laterquote:Op zondag 9 augustus 2009 18:25 schreef McLaura het volgende:
Volgens mij........ ben ik ongesteld (aan het worden)![]()
Thijs is pas 4 weken, maar ik heb na de ks niet lang gevloeid en heb nu buikpijn, rugpijn en hoofdpijn.....
Inclusief de krampen? Nouja, ik merk het wel....quote:Op zondag 9 augustus 2009 18:33 schreef MamsX het volgende:
[..]
Kan ook gewoon bevallingsvloeien zijn, had ik na 6 weken weer. en daarna pas weer 8 maand later
Ah, oke. Herkenbaar dus. Ze slapen 's nachts wel heel goed, dus eigenlijk moet ik natuurlijk niet klagen als ze dan overdag een beetje vaker wakker zijn... Vannacht hebben ze na de voeding van 23u tot 7u geslapen! Toen de fles gehad en daarna geslapen tot 11 uur! Heerlijk toch? Maar wat je zegt: ik moet er ook echt aan wennen dat ze gewoon vaker wakker zijn. Structuur vind ik enorm belangrijk, daarom zijn we ook al vroeg met een ritme begonnen. Was ook het advies van de kz. Dus om de vier uur voeding (natuurlijk is het wel eens een kwartiertje eerder of later....), en hier is de volgorde: schone luier, voeding, even spelen en dan weer slapen. Dat gaat goed. (na de voeding van 23u en 7u is er uiteraard geen speeltijdquote:Op zondag 9 augustus 2009 16:06 schreef Memmel het volgende:
Mixoxx, wat jij vroeg over het wakker zijn van je mannen: ik herken het. Morris heeft hetzelfde. Ik moet er echt aan wennen dat ie nu langer en vaker wakker is. Voor mij is het een teken om nu naar een wat strakker slaapritme te gaan. Ipv dat ie nu in slaap valt waar en wanneer hij wil, iets meer structuur aanbrengen. Eten, spelen, slapen.
Ik denk niet dat ze te weinig slaap krijgen hoor, zeker niet als je al een ritme aanhoudt. En als ze in bed liggen en ze liggen rustig, leren ze ten eerste alleen te zijn en daarbij rustig zelfstandig in slaap te vallen. Toch?
Ik ben weliswaar geen vrouw, maar vond het ook raar om Lennon daar de eerste keer zelf naartoe te brengen. Maar ja, Lennon huilde gelukkig niet en heeft het er erg naar zijn zin.quote:Op zondag 9 augustus 2009 17:07 schreef tessie het volgende:
in de potjes van twaalf maanden is zout enzo toegevoegd. dat mogen ze dus niet (ik was op het cb, en jouw vraag speelde nog door mijn hoofd, omdat ik met het verschil tussen potjes van 6 en 8 maanden zat)quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 23:21 schreef geppie het volgende:
Ik durf het bijna niet meer te vragen na die hele discussieweet iemand wat het verschil is tussen de Olvarit potjes van 8+ en 12+ ? Ja ik geef potjes
![]()
Is dat puur de structuur (grover gemalen) of zitten er in bepaalde dingen die ze nog niet mogen hebben?
Ik herken het gevoel. Sterkte met Tess, ik las net het topic over dat ze in ziekenhuis is.quote:Op zondag 9 augustus 2009 16:39 schreef Vicky het volgende:
[..]
nee ze gedraagt zich daar voorbeeldig
ik hoop dar ze toch vandaag of morgen een uitbarsting krijgt, heb nu het idee dat ik in de maling genomen wordt
ja maar vroeger mocht allesquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 07:55 schreef freecell het volgende:
HIer eet L. inmiddels meestal met de pot mee, tenzij we soep eten oid. Gelukkig lust hij nog wel potjes en prakjes die nog in de vriezer staan.
Hij mag van mij alleen nog geen chocolade en honing (en geen chips ed, maar dat is logisch) mensen van de generatie boven mij vinden het best heel raar dat hij nog geen chocolade en honing mag, vroeger mocht dat wel blijkbaar
ik wilde zelfs later starten met bv appelstroop en jam .. blijkt dat dat juist gezond is voor zo'n uk (zelf lust ik het niet; en dacht: zoetigheid, dat krijgt hij nog nietquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 07:55 schreef freecell het volgende:
HIer eet L. inmiddels meestal met de pot mee, tenzij we soep eten oid. Gelukkig lust hij nog wel potjes en prakjes die nog in de vriezer staan.
Hij mag van mij alleen nog geen chocolade en honing (en geen chips ed, maar dat is logisch) mensen van de generatie boven mij vinden het best heel raar dat hij nog geen chocolade en honing mag, vroeger mocht dat wel blijkbaar
Je kunt trouwens wel degelijk allergisch zijn voor kippenei(wit). Dat lijkt me best wel lastig, want dat is typisch iets wat bijna overal in zit?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 10:05 schreef freecell het volgende:
ei?
Huh?
Ei werd hier door het CB afgeraden tot 9 maanden. Op zich ook wel maf, want zoveel allergenen zitten er niet in zou je zeggen
Hé, 'Opperdepop'. Dat heb ik ook.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 09:39 schreef DJMO het volgende:
ik las in opperdeop een recept waarbij de kaas aan het brood wordt gesmolten freecell. lijkt me wel handigik geef smeerworst ook maar een tot twee keer per week, ivm vitamine e wat hij anders teveel binnen krijgt.
Grappig he. Maar ook wel zielig als ze zichzelf dan pijn doen.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 10:13 schreef tessie het volgende:
Graeme begint te ontdekken hoe hij dingen moet vastpakken. Alleen komt het nu regelmatig voor dat hij zijn eigen haar te pakken heeft, en dan laat hij ook niet zomaar meer los, nee, dan gaat hij eraan trekken. En dan is het huilen natuurlijk. Wel erg sneu. Ik probeer steeds kleine knuffeltjes enzo naast hem neer te leggen, zodat hij die dan pakt, maar het is toch elke keer weer zn haar. Nu snap ik waarom baby´s over het algemeen niet zoveel haar hebben, das veel praktischer
Nou... hier een hummel van bijna een jaar, maar we zitten al best een tijdje op 2 à 3 borstvoedingen per dag. Dus dat is dan 's morgen om 7:00 borst, om 8 uur broodje en om 12:00 dan weer een broodje. Dat is vier! uur, dan heeft hij echt wel een tussendoortje nodig hoorquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:10 schreef MamsX het volgende:
Het is tot 1 jaar denk ik niet echt nodig om heel veel tussendoortjes te geven. dan is het echt bijvoeding.
Kleintjes zegt dat jonge, pitloze kaas vanaf zeven maanden mag, zachte Franse kaas met 9 maanden en overige kaassoorten met 12 maanden.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:38 schreef miss_sly het volgende:
owlet, maakt het voor kindjes dan ook nog uit wat voor kaas je geeft? magere, oude, vegetarische, biologische?
joh! En zijn die dan minder zout of alleen maar met toegevoegde vitamines enzo?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:00 schreef RockabeIIa het volgende:
owlet, er zijn tegenwoordig ook speciale smeerkaasjes voor kleine kindjes te verkrijgen in de supermarkt
Mijn dochter is negeneneenhalve maand en ik loop sinds die vierde fles eraf moest ook te klooien want zij trekt het ook niet. Ik geef ook gewoon een stukje soepstengel, cracotte, stukje kaas, komkommer of paprika. Niet dat dit helpt om die ene fles te vervangenquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 13:25 schreef Grasjes het volgende:
Volgens het CB heeft ze echt tussendoortjes nodig, en we moeten 1 fles laten vervallen (ze krijgt er nu nog 4, maar die van 3 uur moet er al een maand vanaf en dat trekt ze nog niet) Misschien dat ik inderdaad wel een stukje kaas kan proberen. Mag dat gewoon belegen kaas zijn? Appel lust ze nog niet helaas.
Ik zal eens op zoek gaan naar die cracottes zonder zout.
Dat weet ik echt niet meer precies. Sorry!quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:04 schreef owlet het volgende:
[..]
joh! En zijn die dan minder zout of alleen maar met toegevoegde vitamines enzo?
Niet minder smeltzouten maar minder vet en als toevoeging calcium.quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 14:04 schreef owlet het volgende:
[..]
joh! En zijn die dan minder zout of alleen maar met toegevoegde vitamines enzo?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |