abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71719141
Ik durf het bijna niet meer te vragen na die hele discussie weet iemand wat het verschil is tussen de Olvarit potjes van 8+ en 12+ ? Ja ik geef potjes
Is dat puur de structuur (grover gemalen) of zitten er in bepaalde dingen die ze nog niet mogen hebben?
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_71719232
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 23:21 schreef geppie het volgende:
Ik durf het bijna niet meer te vragen na die hele discussie weet iemand wat het verschil is tussen de Olvarit potjes van 8+ en 12+ ? Ja ik geef potjes
Is dat puur de structuur (grover gemalen) of zitten er in bepaalde dingen die ze nog niet mogen hebben?
Wat geef jij geen borstvoeding
pi_71719250
Volgens mij allebei Geppie.
pi_71719368
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 23:24 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Wat geef jij geen borstvoeding potjes

Heel veel recepten in die potjes van 12 maanden geef ik Merel nu al (alleen nog geen vlees). Volgens mij het vooral de structuur en volgens mij kun je de potjes dus ook aan kinderen van 7 maanden geven bij wijze van, zo lang de ingredienten maar verantwoord zijn.
Pin me er niet op vast, want Merel krijgt zelden een potje (ik wil gewoon zeker weten wat ik haar geef enzo), maar als ik haar wel eens een potje geef dan neem ik dus die van 8+ maanden omdat ik juist wil dat ze stukjes eet.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_71719449
Mutsie hier wil geen stukjes nog. Getest zowel vers als potje. Dus vandaar meestal potjes, want superglad.
  zondag 9 augustus 2009 @ 00:33:47 #106
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_71721011
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 19:06 schreef Raissa het volgende:

[..]

Huh? Diaan stopt en nu kom jij hier opeens posten? Grappig
Ja, misschien is het wel geestig. Moet eerlijk bekennen dat mijn ervaring in OUD als man zijnde ook niet superpositief is, maar ach... wie weet kan ik al die rondzwervende hormonen ontwijken.
quote:
Niet dat het niet mag hoor, bedoel er verder niks mee!
Okidoki.
pi_71721338
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 23:29 schreef Fuente het volgende:

[..]

Heel veel recepten in die potjes van 12 maanden geef ik Merel nu al (alleen nog geen vlees). Volgens mij het vooral de structuur en volgens mij kun je de potjes dus ook aan kinderen van 7 maanden geven bij wijze van, zo lang de ingredienten maar verantwoord zijn.
Pin me er niet op vast, want Merel krijgt zelden een potje (ik wil gewoon zeker weten wat ik haar geef enzo), maar als ik haar wel eens een potje geef dan neem ik dus die van 8+ maanden omdat ik juist wil dat ze stukjes eet.

Mijn monster is niet zo onder de indruk van mijn kookkunsten Maar na zo'n potje van 200/250 gram heeft ze vaak nog trek. Ik heb op advies van het CB als toetje yoghurt gegeven maar dat kwam er net zo hard weer uit inclusief haar avondeten. Vaak krijgt ze nog wat van mij als ik ga eten. Stukjes kip, paprika, komkommer en dergelijke. Qua kauwen heeft ze dus geen moeite. En in zo'n 12+ potje zit iets meer, dat was mijn gedachtengang. Al wil ik die potjes gaan afbouwen en zelf iets vroeger gaan eten zodat we dan samen eten. Moet ze toch aan mijn kookkunsten wennen
  zondag 9 augustus 2009 @ 01:10:11 #108
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_71721900
Ik wens je veel succes geppie hier was het minder geslaagd....
Mama van Isa en Ties
pi_71724588
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 14:46 schreef miss_sly het volgende:
nummer_zoveel, je kunt adapters kopen zodat je maxi cosi op de bugaboo kan.
Ok. Zullen die bij de prenatal te koop zijn? Zal binnenkort eens gaan kijken.

Gisteren toen ik ging werken was Julian helemaal in tranen toen ik moest vertrekken. De tranen biggelden over z'n wangen. Het gaat dan zo tegen je moedersinstinct in om dan te vertrekken he.

[ Bericht 0% gewijzigd door nummer_zoveel op 09-08-2009 05:51:44 ]
pi_71724787
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 00:47 schreef geppie het volgende:

[..]

Mijn monster is niet zo onder de indruk van mijn kookkunsten Maar na zo'n potje van 200/250 gram heeft ze vaak nog trek. Ik heb op advies van het CB als toetje yoghurt gegeven maar dat kwam er net zo hard weer uit inclusief haar avondeten. Vaak krijgt ze nog wat van mij als ik ga eten. Stukjes kip, paprika, komkommer en dergelijke. Qua kauwen heeft ze dus geen moeite. En in zo'n 12+ potje zit iets meer, dat was mijn gedachtengang. Al wil ik die potjes gaan afbouwen en zelf iets vroeger gaan eten zodat we dan samen eten. Moet ze toch aan mijn kookkunsten wennen
Joh, er zijn zat kindjes die geen vers willen, maar potjes, komt ooit vanzelf wel goed (ik denk altijd maar zo: zou ze/hij dit op z'n/haar 16e nog doen? Nee? Ok, dan is het goed )
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
  Moderator zondag 9 augustus 2009 @ 09:52:10 #111
5428 crew  miss_sly
pi_71725210
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 05:45 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ok. Zullen die bij de prenatal te koop zijn? Zal binnenkort eens gaan kijken.

Gisteren toen ik ging werken was Julian helemaal in tranen toen ik moest vertrekken. De tranen biggelden over z'n wangen. Het gaat dan zo tegen je moedersinstinct in om dan te vertrekken he.
Wij hebben die adapters bij babydump gekocht, daar hadden ze ze op voorraad. Kostte geloof ik iets van 40 euro.

Ik hoef gelukkig pas in november te gaan werken, maar het lijkt me zoo naar om Senna straks achter te laten. Zelfs al is dat 1 dag bij een oma en 1 dag bij papa. De dag van het kdv lijkt me dan ook helemaal een ramp. Ik ga er gewoon nog niet aan denken en doen alsof ik thuis kan blijven tot ze 18 is
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  Moderator zondag 9 augustus 2009 @ 09:57:26 #112
5428 crew  miss_sly
pi_71725256
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 23:06 schreef marlieske het volgende:
Zo ook de Fero in de zwangerschap, vol ijzers en vitamines en met mate (geen liters! en ach dat drinken die kleintjes ook niet) kan zoiets echt geen kwaad en als ze jou iedere dag alleen maar water lieten drinken was je ook blij als iemand eens een scheutje ranja of zo er door heen roerde en dik word je van die dunne toelie echt niet hoor en als ze water niet moeten... tja dan ga je uiteindelijk echt wel voor de bijl beter iets drinken dan niets drinken hé.
Even vooropgesteld dat ik vind dat iedereen het (uiteraard binnen redelijke marges) moet doen zoals ze denken dat het goed is, wil ik hier toch even op inhaken.

Veel mensen hebben echt geen besef van hoeveel suikers er in bepaalde zaken zitten. En nog meer mensen denken dat als het maar natuurlijk (fruit)suikers zijn, het allemaal goed is en geen kwaad kan.
Omdat ik dus zwangerschapsdiabetes had, moest ik mezelf 4x daags prikken voor de glucosewaarde. Ik heb dus mogelijkheden genoeg gehad om te zien waar allemaal veel suikers in zitten. De Roosvicee Ferro bijvoorbeeld heb ik uit mijn dieet moeten schrappen, omdat na 1 klein glaasje met weinig siroop en veel water mijn glucosewaarde al gigantisch hoog was. En ja, het zijn natuurlijk suikers, er zitten vitamines en in het geval van Ferro ook ijzer in, maar toch is het niet altijd even gezond.

Voor mij dus een reden om zeker het eerste jaar heel goed uit te kijken wat ik aan suikers aan Senna geef. Ook natuurlijke (fruit)suikers, ook de zogenaamd verantwoorde drankjes, toetjes, snoepjes, koekjes, etc.
pi_71725642
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 09:29 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

een borst is na anderhalf uur weer helemaal vol..maar je kan m gewoon aanbieden hoor. Door iets minder te drinken zal ie geen honger lijden en ik zou m sowieso vaker aanlegge vandaag, met dit pokkeweer

(herfstmens is)
Bedankt voor de tip kleurdoos. Dit hebben wij gedaan en was echt de beste keuze voor Jair door het weer en ook het spugen s'ochtends.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_71725660
Welkom Bar/ Roy, Peaceman en Grasjes in dit topic!
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_71727731
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 09:57 schreef miss_sly het volgende:

Voor mij dus een reden om zeker het eerste jaar heel goed uit te kijken wat ik aan suikers aan Senna geef. Ook natuurlijke (fruit)suikers, ook de zogenaamd verantwoorde drankjes, toetjes, snoepjes, koekjes, etc.
Dat is heel verstandig.... Ik wil hetzelfde en hoop dat mijn omgeving daarin mee wil gaan.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_71728207
Misschien een beetje rare vraag. Ik heb soms, sinds een maan of anderhalf geleden, een heel raar gevoel in mijn buik. Het voelt niet superpijnlijk maar meer heel onaangenaam, een beetje alsof er van alles in verschuijft. Ik vroeg me af of jullie dat ook hebben/ hebben gehad? Zou het kunnen zijn dat pas zo laat organen enzo, die tijdens de zwangerschap zijn verschoven terugkomen op hun oorspronkelijke plek?
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 9 augustus 2009 @ 14:36:38 #117
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_71731735
Ik meen me te herinneren dat ik dat ook een tijdje heb gehad, ik weet het alleen niet zeker meer... Ik heb er nu geen last meer van in ieder geval. Als je het niet vertrouwd, kun je er natuurlijk altijd even naar laten kijken.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  zondag 9 augustus 2009 @ 14:55:11 #118
12913 GreatWhiteSilence
pi_71732365
Oe, was Annicka net aan het oefenen om van zit naar kruip te gaan, kukelt ze weer naar voren. Ik was te laat om haar op te vangen , dus ik verwachte weer wat tranen, maar ze gaf geen kik.

Ik hoop alleen wel dat ze snel leert van zit naar kruip te gaan op een iets meer verantwoorde wijze...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_71733826
Bedankt Great White Silence. Weet jij toevallig nog hoe lang na de bevalling dat was? Bij mij begon het ongeveer met 4/5 maanden volgens mij.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 9 augustus 2009 @ 15:49:02 #120
12913 GreatWhiteSilence
pi_71734141
Het zal inderdaad ook rond die tijd zijn geweest, misschien wat eerder, misschien wat later. Ik heb er nu geen last meer van in ieder geval.

Je kunt ook GWS zeggen(typen)hoor, bespaart je weer wat toetsaanslagen.
  zondag 9 augustus 2009 @ 16:06:34 #121
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_71734643
Mixoxx, wat jij vroeg over het wakker zijn van je mannen: ik herken het. Morris heeft hetzelfde. Ik moet er echt aan wennen dat ie nu langer en vaker wakker is. Voor mij is het een teken om nu naar een wat strakker slaapritme te gaan. Ipv dat ie nu in slaap valt waar en wanneer hij wil, iets meer structuur aanbrengen. Eten, spelen, slapen.

Ik denk niet dat ze te weinig slaap krijgen hoor, zeker niet als je al een ritme aanhoudt. En als ze in bed liggen en ze liggen rustig, leren ze ten eerste alleen te zijn en daarbij rustig zelfstandig in slaap te vallen. Toch?
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_71734838
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 16:06 schreef Memmel het volgende:
Mixoxx, wat jij vroeg over het wakker zijn van je mannen: ik herken het. Morris heeft hetzelfde. Ik moet er echt aan wennen dat ie nu langer en vaker wakker is. Voor mij is het een teken om nu naar een wat strakker slaapritme te gaan. Ipv dat ie nu in slaap valt waar en wanneer hij wil, iets meer structuur aanbrengen. Eten, spelen, slapen.

Ik denk niet dat ze te weinig slaap krijgen hoor, zeker niet als je al een ritme aanhoudt. En als ze in bed liggen en ze liggen rustig, leren ze ten eerste alleen te zijn en daarbij rustig zelfstandig in slaap te vallen. Toch?
dat is precies wat er nu in het zh met Tess gebeurd.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 9 augustus 2009 @ 16:19:29 #123
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_71735062
Ah ok. Voor mij is de reden om dit door te gaan voeren dat ik in oktober weer ga werken en er dus iets meer regelmaat moet komen in zijn ritme.

Hoe is het nu met Tess? Hebben ze al een huilbui kunnen meemaken zoals jij ze meemaakt? Dat klinkt vervelend, maar je begrijpt wat ik bedoel.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_71735154
GWS: Ik hoop dat Annika in de toekomst meer verantwoord van zitten naar kruipen gaat. Jair doet zoiets ook wel eens, dan zit hij maar wiebelt heel erg en soms laat hij zich gewoon naar een kan vallen. Gezien hij nog niet zelfstandig zit zijn wij er altijd bij. Mama vangt hem dan op en legt hem soms zachtjes op de gron neer. Dan draait hij zich wel eens om, zodat hij op zijn buik ligt.
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_71735613
Welke allergiearme groente hebben jullie aan het begin gedaan? Wij hebben nu wortel, broccoli, courgette, pastinaak, aardappel en bloemkool gehad. Bloemkool was niet zo'n succes. Hij had veel last van gas. Ben nog op zoek naar groente voor het menu van volgende week. Iemand een goed idee?
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_71735692
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 16:19 schreef Memmel het volgende:
Ah ok. Voor mij is de reden om dit door te gaan voeren dat ik in oktober weer ga werken en er dus iets meer regelmaat moet komen in zijn ritme.

Hoe is het nu met Tess? Hebben ze al een huilbui kunnen meemaken zoals jij ze meemaakt? Dat klinkt vervelend, maar je begrijpt wat ik bedoel.
nee ze gedraagt zich daar voorbeeldig
ik hoop dar ze toch vandaag of morgen een uitbarsting krijgt, heb nu het idee dat ik in de maling genomen wordt
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 9 augustus 2009 @ 17:01:26 #127
65929 Angel-Eyez
Learn from mistakes...
pi_71736260
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 05:45 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]Gisteren toen ik ging werken was Julian helemaal in tranen toen ik moest vertrekken. De tranen biggelden over z'n wangen. Het gaat dan zo tegen je moedersinstinct in om dan te vertrekken he.
Was het wel goed gegaan?

Ik mag Jari morgenochtend naar kdv brengen...
Gelukkig zijn het maar 5 halve dagen, maar toch... ik zie er zo verschrikkelijk tegenop. Als ik er al aan denk, draait mijn maag een paar keer om.
Mijn mannetje is nog maar net 10 weken, en dan ga ik hem nu al achterlaten
No more games, no more drama...
pi_71736408
Oh ja lijkt me zo erg om je kindje bij het kdv achter te laten. Ik moet over een maand ook alweer werken, zie er zo tegenop!
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  zondag 9 augustus 2009 @ 17:30:00 #129
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_71736953
@Vicky dat is moeilijk idd, dat ze thuis de huilbuien heeft, en in het ziekenhuis zich dan voorbeeldig gedraagd.
ik hoop met je mee, dat daar idd een keer een uitbarsting krijgt.
hopelijk komt ze wel snel weer thuis.

@ Miss_sly
Ik begin bij te komen, wel nog steeds moe, en moet niet teveel te snel op willen gaan staan (incontinent is not funny)
Gelukkig is Roy een heel tevreden kindje, en erg rustig, je hoort hem eigenlijk niet echt huilen, ja als hij in bad gaat, de tummy is dan al een heel wat betere keuze
De bv is ook al goed opgang, en Roy begint alweer flink aan te komen, al was hij ook niet veel afgevallen. bij de geboorte 3820 gram, gisteren 3650 gram en vandaag alweer 3700 gram.
Wel heeft hij in de avonden mamahonger, en komt hij elk uur even drinken. maar overdag gewoon braaf om de 3 uur.
Kortom eigenlijk niks te klagen,alleen genieten
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
  zondag 9 augustus 2009 @ 17:30:48 #130
65929 Angel-Eyez
Learn from mistakes...
pi_71736971
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 17:07 schreef tessie het volgende:
Oh ja lijkt me zo erg om je kindje bij het kdv achter te laten. Ik moet over een maand ook alweer werken, zie er zo tegenop!
Ow jij ook al zo snel dus... nou ik hoop dat Jari en ik beiden snel gewend zijn eraan, en dat het allemaal meevalt.

Wat heerlijk Bar!
(En nu je toch post, anders was het beetje late reactie hihi) Wat een supermooi mannetje heb je zeg! Die wenkbrauwtjes
No more games, no more drama...
pi_71738300
Volgens mij........ ben ik ongesteld (aan het worden)

Thijs is pas 4 weken, maar ik heb na de ks niet lang gevloeid en heb nu buikpijn, rugpijn en hoofdpijn.....
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
pi_71738320
quote:
Dan is het een voordeel als je (net als ik) op kindjes past van anderen (ben gastouder). Ik hoef Thijs straks niet weg te brengen, andere mensen brengen hun kinderen juist hier....
pi_71738490
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 18:25 schreef McLaura het volgende:
Volgens mij........ ben ik ongesteld (aan het worden)

Thijs is pas 4 weken, maar ik heb na de ks niet lang gevloeid en heb nu buikpijn, rugpijn en hoofdpijn.....
Kan ook gewoon bevallingsvloeien zijn, had ik na 6 weken weer. en daarna pas weer 8 maand later
pi_71738614
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 18:33 schreef MamsX het volgende:

[..]

Kan ook gewoon bevallingsvloeien zijn, had ik na 6 weken weer. en daarna pas weer 8 maand later
Inclusief de krampen? Nouja, ik merk het wel....
  zondag 9 augustus 2009 @ 20:26:16 #135
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_71741501
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 16:06 schreef Memmel het volgende:

Ah, oke. Herkenbaar dus. Ze slapen 's nachts wel heel goed, dus eigenlijk moet ik natuurlijk niet klagen als ze dan overdag een beetje vaker wakker zijn... Vannacht hebben ze na de voeding van 23u tot 7u geslapen! Toen de fles gehad en daarna geslapen tot 11 uur! Heerlijk toch? Maar wat je zegt: ik moet er ook echt aan wennen dat ze gewoon vaker wakker zijn. Structuur vind ik enorm belangrijk, daarom zijn we ook al vroeg met een ritme begonnen. Was ook het advies van de kz. Dus om de vier uur voeding (natuurlijk is het wel eens een kwartiertje eerder of later....), en hier is de volgorde: schone luier, voeding, even spelen en dan weer slapen. Dat gaat goed. (na de voeding van 23u en 7u is er uiteraard geen speeltijd )

Bar, wat een mooi mannetje is Roy! Gefeliciteerd!

Grasjes
  zondag 9 augustus 2009 @ 20:27:23 #136
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_71741541
Bevallingsvloeien? Komt dat nog es een keer na 6 weken dan?
pi_71741567
Bar, wat lekker dat Roy zo goed groeit!

McLaura, dat zou al snel zijn, ongesteld.
Fake it till you make it...
  zondag 9 augustus 2009 @ 20:35:11 #138
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_71741792
quote:
Ik ben weliswaar geen vrouw, maar vond het ook raar om Lennon daar de eerste keer zelf naartoe te brengen. Maar ja, Lennon huilde gelukkig niet en heeft het er erg naar zijn zin.
Weet wel dat het alleen de eerste keer raar voelde. Ik denk dat het wennen is aan het uit handen geven van je kind aan op dat moment 'vreemden'. Na een paar keer is het eigenlijk normaal, zeker als je weet dat er - in het geval van Lennon - nooit problemen zijn en hij het er gewoon naar zijn zin heeft. Maar goed, zo is onze ervaring.
  zondag 9 augustus 2009 @ 21:56:38 #139
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_71744293
Ik vond het ook heel onnatuurlijk om Isis achter te laten bij het KDV. Zeker als ze me dan met grote ogen aan lag kijken van wat ga jij doen. Nu lacht ze gelijk naar de leidsters en vind het prachtig met alle kinderen om haar heen. Dus ga ik met een gerust hart aan het werk.

Tinuviel, aubergine valt hier erg in de smaak!

Vicky, ik hoop dat Tess als ze straks weer thuis het ook zo zal doen. Misschien had ze net dat zetje nodig?
pi_71753258
Goedemorgen dames, vanuit een mistig Nederland dit keer Allereerst wil ik alle nieuwe baby's welkom heten en hun mama's ook natuurlijk.
Seb heeft een supervakantie gehad. Hij heeft een lekker bruin kleurtje (zoals verwacht..) Wij hebben ook een fijne vakantie gehad, alleen vermoeiend is het wel met een baby. Lekker zwemmen, wandelen en Seb vooral flirten met de dames. Kijken of ze kijken, even knipperen met de oogjes en een glimlach op je gezicht toveren... Aan aandacht geen gebrek. Hij wil ook niet echt slapen als hij mensen hoort, hij wil overal bij zijn.
De potjes gingen wat minder op vakantie. Seb heeft vaak weinig geduld en met het warme weer ging dat er niet zo goed in. Maar dan maar gewoon een flesje. Met het gevolg dat mijn (anderhalve) bus flesvoeding op was voor het einde van de vakantie. Maar de Italiaanse kinderen krijgen ook flesvoeding, alleen die prijzen 15 euro voor een bus.

Seb kan inmiddels helemaal zelf gaan zitten. Hij zit steeds steviger nu. Ineens is hij een stuk minder gefrustreerd lijkt wel. Hij is ook al even mee geweest op de fiets. Daar geniet hij zichtbaar van. Maar nog maar kleine stukjes om te proberen. Hij tijgert de kamer door, soms maakt hij ineens een snoekduik waardoor het brullen is. Hou mijn hart vast af en toe
ti amo più di ieri ma meno di domani
  maandag 10 augustus 2009 @ 10:36:04 #141
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_71753874
Welkom terug Estrys en Seb! Jullie hebben fijne vakantie gehad zo te lezen!
Wat gaat Seb hard ineens, voor mijn gevoel is het nog een 'klein' baby'tje... Wel lekker zeg, dat jullie kunnen fietsen! doen wij ook wel, alleen in de bakfiets in de maxicosi
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_71757255
Welkom terug Estrys, dat klinkt als een heerlijke vakantie en volgens mij is Seb enorm gegroeid!

Kobus heeft zijn eerste prikken gehad en hij moest heel hard huilen.
Verder doet hij het goed, het is echt een grote, 60 cm lang alweer. En hij lachte heel lief naar de verpleegkundige voor de prikken he

We gaan naar de kinderfysio vanwege Kobus' voorkeurhouding. Hij zit niet vast in zijn nek, draait goed met zijn hoofd, maar heeft gewoon een platte kant.

Kijken of de fysio ons kan helpen daarmee.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_71757259
Estrys
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 10 augustus 2009 @ 13:40:12 #144
147316 crew  DJMO
#trut
pi_71759156
welkom terug estrys!
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 23:21 schreef geppie het volgende:
in de potjes van twaalf maanden is zout enzo toegevoegd. dat mogen ze dus niet (ik was op het cb, en jouw vraag speelde nog door mijn hoofd, omdat ik met het verschil tussen potjes van 6 en 8 maanden zat)

wij zijn ook weer terug van het cb en meneer groeit uitstekend. was hij twee weken geleden 8055, en vorige week afgevallen naar 7840 (door ziekzijn) woog meneer vandaag een keurige 8180! en hij is 72 cm. dus we hebben niets te klagen!

in grafiekvorm:

en hij kan steeds langer zitten nu. we blijven oefenen
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_71761865
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 16:39 schreef Vicky het volgende:

[..]

nee ze gedraagt zich daar voorbeeldig
ik hoop dar ze toch vandaag of morgen een uitbarsting krijgt, heb nu het idee dat ik in de maling genomen wordt
Ik herken het gevoel. Sterkte met Tess, ik las net het topic over dat ze in ziekenhuis is.

Mijn kind is in zeurmodus vandaag... morgen weer naar het kdv. Om eerlijk te zijn best een verademing na 14 dagen non stop Seb. Mijn schoonvader was ook in Italie maar het ging toch een beetje tegen mijn gevoel in om hem daar ook naar een oppas te brengen. Hij heeft wel lekker met mijn schoonzusje gezwommen

[ Bericht 6% gewijzigd door Estrys op 10-08-2009 15:16:24 ]
  Moderator maandag 10 augustus 2009 @ 16:25:12 #146
5428 crew  miss_sly
pi_71763968
Esrys, welkom terug Fijn dat de vakantie goed was

oeke, wat naar van die prikjes. Lijkt me echt niets als ze die krijgen. voor Kobus
  maandag 10 augustus 2009 @ 17:02:48 #147
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_71764872
Oeke, wij mogen volgende week prikken halen, ben benieuwd! voor Kobus...

Hier vandaag een niet-slaapdag geloof ik. Tjemig, wat een gehuil vandaag... brrr! Het lijken krampjes te zijn, de infacol helpt niet meer geloof ik. Op een gegeven moment waren ze tegelijk aan het krijsen, zo vervelend! En zie ze dan maar eens te troosten, op t moment dat ik er eentje op de arm heb, begint de ander te huilen. Pfff... van 12 tot 16 uur non-stop bezig geweest, met tussendoor een voeding. Moet nu even bijkomen hoor

Oh ja, ze slapen nu... ssttt....
pi_71765208
ssssst

Alles ging best goed dachten we, om 10.00 een prik in elk been, hij sperde zo zijn oogjes open,
En even gehuild, in de doek gedaan en lekker geslapen en gedronken.
Om 3 uur werd hij huilend wakker helemaal over zijn toeren! Wilde niet drinken, niets.
Zetpil gegeven en nu ligt hij nog nasnikkend bij mij te slapen, maar ik mag niet weg.
  maandag 10 augustus 2009 @ 17:21:59 #149
164686 _Bar_
Carpe Diem
pi_71765414
Kobus die prikjes zijn ook niet fijn hopelijk voel je je snel weer wat beter.

Hier was het vannacht de omgekeerde wereld, Roy bedacht dat het wel leuk zou zijn, als hij nu gewoon klaar wakker was, dan vinden papa en mama dat ook vast niet erg
Hij was wel enorm lief,
om 07.00 uur konden moeder en zoon dan ook eindelijk slapen
Herinnering is een vorm van ontmoeting.
pi_71765564
Julian wil ook niks. Niks is goed, en er volgt gehuil.
Ik heb 'm even voor Babay-tv gezet.

Zo zit ie er twee weken niet voor, en nu maar even wel.
Heb ik even tijd om te eten.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 10 augustus 2009 @ 17:37:34 #151
147316 crew  DJMO
#trut
pi_71765855
ahw arme kobus hoop dat het snel beter gaat oeke!
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

maandag 10 augustus 2009 @ 18:27:25 #152
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_71767140
Agossi die Kobus. Joep is net weer opgeknapt van zijn prikjes.
Gisteren bij oma gelogeerd en die heeft hem vanmorgen in zijn wipje voor de teletubbies gezet
Niet mieten! Door gieten!
pi_71767227
Vond Joep het leuk? hihi.

Kobus ligt al meer dan een uur op mijn buik te slapen lekker plakkerig. Ik moet alleen nog koken...
pi_71767548
Estrys wb! Toffe foto's van Seb En ik zag dat hij al zelf gaat zitten, goed man !
Arme kobus ben blij dat wij pas weer in november/december prikjes moeten halen
pi_71768441
Ik was jullie kwijt! Ik dacht al; ik mis iets!

Arme Kobus, prikjes zijn ook beroerd!
Mijn neefje is nog dagen een paar keer per dag krijsend wakker geschrokken na zijn eerste prikjes

TV Leander kijkt thuis echt nooit TV Héél af en toe staat de tv aan bij opa en oma en dan is hij altijd erg verbaasd! Thuis vind ik het echt nog niet nodig, kan wel als hij 3 is ofzo

Ik ben hier nog maar een weekje ga jullie wel missen hoor, lurk nog wel lekker mee dan!

Vandaag de eerste échte woede-uitbarsting gehad vandaag Ik haalde hem vanmiddag na zijn eerste piepje uit bed. Normaal wacht ik even tot hij wat meer geluid maakt en duidelijk wakker is, maar hij had nu al 3 uur geslapen en ik wilde nog graag even weg. En ik was bang dat hij nog weer verder zou gaan slapen.
Nou hij was het er niet mee eens... Krijsen, overstrekken, WOEDEND! Wilde geen drinken, niks eten, niet op schoot helemáál niet op de grond, stortte zich krijsend ter aarde en was behalve woest ook nog héél verdrietig. Huilen huilen huilen, snikken, uithalen.
Uit eindelijk toen het na 10 minuten nog echt niet minder werd heb ik hem heel stevig tegen mij aangedrukt en vastgehouden. Houdgreep!
Hij worstelende, brulde en krijste nog even en gaf het toen op.
Nog wel 10 minuten met zijn koppie op mijn borst liggen nasnikken en toen wilde hij wel graag een slokje uit zijn tuitbeker.

Ik vond het echt best moeilijk om te zien En normaal ben ik best nuchter, maar hij was zo over zijn toeren... Hij was ook helemaal leeg na die tijd. Zoveel emotie in zo'n klein ventje.

De volgende keer maar even laten liggen dus Hij heeft echt even tijd nodig om tot zichzelf te komen na zijn slaapje en dit kost alleen maar meer tijd zo.
pi_71770373
Welkom terug Estrys en Seb. Goed dat jullie een fijne vakantie hebben gehad.

Bedankt voor de tip met de aubergine, zullen wij nog proberen. Dat kon dacht ik ook vanaf 6 maanden. Wij deden vandaag doperwtjes en aardappel. Eigenlijk heeft die nog geen groente compleet geweigerd. De meeste dingen vond Jair best wel lekker.

Even over het afgeven bij het kdv. Wij hadden het voordeel, dat wij een van de leidsters persoonlijk kenden en wisten, dat zij echt gewoon goed is met kinderen. Maar volgens mij zijn alle leidsters daar heel aardig voor de kinderen. Ook al kunnen mama en papa het niet met iedereen gelijk goed vinden. Wat voor mij heel prettig was, was dat wij langzaam Jair (en daarmee ook onszelf) laten wennen op het kdv. Wij begonnen een paar dagen voordat ik weer moest werken en het werd langzaamaan opgebouwd. Eerst maar een uurtje en dan elke keer wat langer.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  maandag 10 augustus 2009 @ 20:34:17 #157
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_71770915
Arme Kobus met zijn prikjes

Enne, tv, Maarten kijkt af en toe wel tv hoor, vanmiddag nog tijdens het drinken en een tusesndoortje, en ook wel eens als hij al wat moe is en ik nog moet koken voordat we gaan eten, dan gaat hij lekker in zijn wippertje en meestal sabbelt hij dan wat op zijn vingertjes.
De ene week kijkt hij bijna elke dag wel even tv en de andere week helemaal niet!

Arme Freecell en Leander, wat sneu he die woede!
Maarten kan hier ook af en toe flink driftig zijn, net nog met tanden poetsen. Hij begon gewoon heel hard te huilen en wilde absoluut niet meewerken. Stop je dan (natuurlijk wel na gepoetst te hebben) dan is het ook meteen over dat huilen. Dan mag hij nl. een slokje water drinken en dat vindt hij geweldig...
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_71773661
Bedankt voor het navragen DJMO, ik had ze zelf natuurlijk ook kunnen bellen of die lui van Olvarit zelf. Luilak die ik daar ben Dan doen we dat maar niet. Vandaag maar een stuk watermeloen gegeven na het eten en een stuk vroeger warm eten (16.15 al ) want ze weigert al een week de laatste fles van acht uur en dan wordt ze midden in de nacht weer wakker terwijl ze al met de drie maanden doorsliep dus wel even wennen voor moeders
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL maandag 10 augustus 2009 @ 22:04:22 #159
147316 crew  DJMO
#trut
pi_71773755
Geen probleem hoor Geppie zoals ik zei; ik had een soortgelijke vraag maar dan met het verschil tussen zes en acht maanden, en dat is wel voornamelijk de structuur. Omdat Jan nu brood eet (gaat goed naar binnen) en vers gemaakt eten (fijn gehakt in de blender, of heel goed geprakt), is de structuur van de 8 maanden potjes geen probleem meer voor hem, dus die kan ik zonder problemen geven. zolang ik maar uitkijk met zouten enzo

pi_71780968
HIer eet L. inmiddels meestal met de pot mee, tenzij we soep eten oid. Gelukkig lust hij nog wel potjes en prakjes die nog in de vriezer staan.
Hij mag van mij alleen nog geen chocolade en honing (en geen chips ed, maar dat is logisch ) mensen van de generatie boven mij vinden het best heel raar dat hij nog geen chocolade en honing mag, vroeger mocht dat wel blijkbaar
pi_71781030
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 07:55 schreef freecell het volgende:
HIer eet L. inmiddels meestal met de pot mee, tenzij we soep eten oid. Gelukkig lust hij nog wel potjes en prakjes die nog in de vriezer staan.
Hij mag van mij alleen nog geen chocolade en honing (en geen chips ed, maar dat is logisch ) mensen van de generatie boven mij vinden het best heel raar dat hij nog geen chocolade en honing mag, vroeger mocht dat wel blijkbaar
ja maar vroeger mocht alles
♥ A ♥ & ♥ T ♥
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 11 augustus 2009 @ 08:19:05 #162
147316 crew  DJMO
#trut
pi_71781180
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 07:55 schreef freecell het volgende:
ik wilde zelfs later starten met bv appelstroop en jam .. blijkt dat dat juist gezond is voor zo'n uk (zelf lust ik het niet; en dacht: zoetigheid, dat krijgt hij nog niet ) nu wissel ik appelstroop, jam, smeerworst en smeerkaas af. pindakaas, hagelslag etc krijgt hij pas na zijn eerste verjaardag. en wat avondeten betreft; ik laat jan regelmatig meeeten, en dan met name de groente en aardappels natuurlijk. vlees nog lang niet altijd, en speaking of, hij mag wel vis hebben; maar wat voor vis moet ik dan kopen/koken ??

pi_71781636
Pindakaas hier wel af en toe Hoewel het behoorlijk zout is, is het verder zo verschrikkelijk gezond. Maar hij is natuurlijk ook bijna een jaar

Qua vis zou ik zeggen witvis En volgens mij maakt het dan verder niet zoveel uit.

Smeerworst doe ik niet, omdat ik niet zo'n fan ben van eten dat voor het grootste gedeelte uit e-nummers bestaat. TARA krijgt daar namelijk vaak buikklachten van. (iedereen denkt dat ik heel bewust ben met 'alles zelf koken', maar stiekem kan mijn man niet tegen pakjes )
Kaas is hier favoriet broodbeleg. Wel stevig aan het brood vast plakken, anders eet hij de kaas er af
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 11 augustus 2009 @ 09:39:02 #164
147316 crew  DJMO
#trut
pi_71782203
ik las in opperdeop een recept waarbij de kaas aan het brood wordt gesmolten freecell. lijkt me wel handig ik geef smeerworst ook maar een tot twee keer per week, ivm vitamine e wat hij anders teveel binnen krijgt.

pi_71782468
Vitamine A toch?

Aan vast smelten is wel handig, maar zo'n gedoe, haha
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 09:52:27 #166
12913 GreatWhiteSilence
pi_71782487
Volgens mij gaat het om vitamine A, DJMO. Dat mag je als zwangere namelijk ook niet te veel nemen.
pi_71782620
aan vlees en vis mag met 6 maanden al een boel.
kalf, kalkoen, kip, paard, rund, varken, wild, tofoe, forel, kabeljauw, pladijs, rog, schelvis, tong, tonijn, zalm, ei
pi_71782742
ei?
Huh?

Ei werd hier door het CB afgeraden tot 9 maanden. Op zich ook wel maf, want zoveel allergenen zitten er niet in zou je zeggen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 11 augustus 2009 @ 10:05:43 #169
147316 crew  DJMO
#trut
pi_71782744
oh nou dan was het vit a ik wist wel vitamine, maar niet meer welke.. sorry!

MamsX als ik die lijst zie .. de helft komt hier niet in huis, omdat wij het niet lekker vinden / niet lusten. ik zou hem dus in principe met de pot mee kunnen laten eten (als ik mijn dagmenu's erop aan pas, that is)

pi_71782930
Graeme begint te ontdekken hoe hij dingen moet vastpakken. Alleen komt het nu regelmatig voor dat hij zijn eigen haar te pakken heeft, en dan laat hij ook niet zomaar meer los, nee, dan gaat hij eraan trekken. En dan is het huilen natuurlijk. Wel erg sneu. Ik probeer steeds kleine knuffeltjes enzo naast hem neer te leggen, zodat hij die dan pakt, maar het is toch elke keer weer zn haar. Nu snap ik waarom baby´s over het algemeen niet zoveel haar hebben, das veel praktischer
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 10:15:13 #171
12913 GreatWhiteSilence
pi_71782974
Is dat vanaf 9 maanden niet vanwege de eiwitten? Die zijn geloof ik nogal belastend voor de nieren, dat is ook de reden dat je vastzit aan een maximum per dag wat betreft de flesvoeding, dat is ook vanwege de eiwitten.
pi_71783224
Oooh de ei hoort er niet bij.. ik had het over vlees en vis.. dus daar hoort sowieso geen ei bij
Ik heb dit geplakt van het lijstje dat ik het cb heb laten uit tekenen
En ei mocht ik wel geven als het een minimum was maar ik gaf bv.. dat kan het ook zijn.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 10:46:55 #173
12913 GreatWhiteSilence
pi_71783607
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 10:05 schreef freecell het volgende:
ei?
Huh?

Ei werd hier door het CB afgeraden tot 9 maanden. Op zich ook wel maf, want zoveel allergenen zitten er niet in zou je zeggen
Je kunt trouwens wel degelijk allergisch zijn voor kippenei(wit). Dat lijkt me best wel lastig, want dat is typisch iets wat bijna overal in zit?
pi_71784559
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 09:39 schreef DJMO het volgende:
ik las in opperdeop een recept waarbij de kaas aan het brood wordt gesmolten freecell. lijkt me wel handig ik geef smeerworst ook maar een tot twee keer per week, ivm vitamine e wat hij anders teveel binnen krijgt.
Hé, 'Opperdepop'. Dat heb ik ook.
Voorlopig wacht ik nog even tot Julian z'n eerste fruithapje krijgt, maar heb er nu al zin in straks vanalles voor hem klaar te maken.
Staan echt heel leuke recepten in voor die kleintjes.
pi_71784593
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 10:13 schreef tessie het volgende:
Graeme begint te ontdekken hoe hij dingen moet vastpakken. Alleen komt het nu regelmatig voor dat hij zijn eigen haar te pakken heeft, en dan laat hij ook niet zomaar meer los, nee, dan gaat hij eraan trekken. En dan is het huilen natuurlijk. Wel erg sneu. Ik probeer steeds kleine knuffeltjes enzo naast hem neer te leggen, zodat hij die dan pakt, maar het is toch elke keer weer zn haar. Nu snap ik waarom baby´s over het algemeen niet zoveel haar hebben, das veel praktischer
Grappig he. Maar ook wel zielig als ze zichzelf dan pijn doen.
Julian ging dan aan z'n oor zitten draaien. En daarna heel hard brullen als ie zichzelf pijn had gedaan, en keek ie mij aan alsof ík het had gedaan.
pi_71786639
Haha NummerZoveel! Dus het maakt niks uit, haar of geen haar, anders pakken ze wel een oor. Ook pijnlijk lijkt me! Soms moet ik echt zn hand helemaal loswrikken, dan wil hij dat haar gewoon niet los laten, terwijl hij wel ligt te brullen. Maar ja, dat heeft ie natuurlijk ook nog helemaal niet door dat het daardoor komt.
Verder maakt ie echt sinds een paar dagen heel veel geluidjes, echt zo cute! En hij kan al veel beter en langer zn hoofd zelf rechtop houden. Ik vind dat ie al zo groot wordt
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 13:04:34 #177
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_71787216
Wat geven jullie als gezonde tussendoortjes (bij 7/8 maanden)? Ik heb net wel liga gehaald tegen mijn principes in eigenlijk, want liever geef ik haar (nu) nog geen suiker. Rijstewafeltjes lust ze niet. Soepstengel schiet niet op (en zout) dus eigenlijk is het op dit moment alleen broodkorstjes of een stukje cracotte (ook zout)

(oh, en ik wil niet de discussie op gang brengen hoor , ik weet alleen echt geen andere tussendoortjes..)
pi_71787329
Cracotte heb je ook zonder zout dacht ik.
pi_71787355
Bij 7 a 8 maanden gaf ik nog niet echt tussendoortjes.
Verder dan de nijntje koekjes kwam ik niet.. Liga was hier nooit een succes.

Nu is het een koekje + rozijntjes wat ze als ongezonds krijgt.
En verder krijgt ze (als we ergens anders zijn) nu een eierkoek als ze echte honger heeft.
Maar die van mij is 14 maanden.

Het is tot 1 jaar denk ik niet echt nodig om heel veel tussendoortjes te geven. dan is het echt bijvoeding.
pi_71787385
Rozijntjes kan dat al? Volgens mij was dat hier bij 9 à 10 maanden...

Partje appel, lekker aan laten knagen, L. vond een stukje kaas geweldig. Partje nectarine oid...

Ik zit er zelf ook een beetje mee
pi_71787502
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 13:10 schreef MamsX het volgende:

Het is tot 1 jaar denk ik niet echt nodig om heel veel tussendoortjes te geven. dan is het echt bijvoeding.
Nou... hier een hummel van bijna een jaar, maar we zitten al best een tijdje op 2 à 3 borstvoedingen per dag. Dus dat is dan 's morgen om 7:00 borst, om 8 uur broodje en om 12:00 dan weer een broodje. Dat is vier! uur, dan heeft hij echt wel een tussendoortje nodig hoor
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 13:25:30 #182
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_71787804
Volgens het CB heeft ze echt tussendoortjes nodig, en we moeten 1 fles laten vervallen (ze krijgt er nu nog 4, maar die van 3 uur moet er al een maand vanaf en dat trekt ze nog niet) Misschien dat ik inderdaad wel een stukje kaas kan proberen. Mag dat gewoon belegen kaas zijn? Appel lust ze nog niet helaas.

Ik zal eens op zoek gaan naar die cracottes zonder zout.
pi_71788089
Normaal brood (en de meeste broodproducten) bevat altijd een beetje zout. Volgens mij is dat voor de meeste kinderen vanaf een maand of zeven, acht geen enkel probleem. Het zijn de enorme hoeveelheden zout die in de meeste pakjes en zakjes zitten en de in verhouding grote hoeveelheid zout die aan 'volwassen eten' wordt toegevoegd waar je mee op moet passen voor zo ver ik weet.

En natuurlijk kan je beter dingen met zout vermijden. Maar zo af en toe een soepstengel of een cracker moet denk ik best kunnen.

Kaas (en zeker smeerkaas) is in ieder geval vele malen zouter dan een soepstengel

Mijn jongste (richting de negen maanden) krijgt in ieder geval korstjes brood, een stukje fruit of groente, een soepstengel, heel soms zo'n nijntje-koekje, een cracker, een ministukje kaas... eigenlijk net wat er op dat moment voorhanden is.
  Moderator dinsdag 11 augustus 2009 @ 13:38:41 #184
5428 crew  miss_sly
pi_71788207
owlet, maakt het voor kindjes dan ook nog uit wat voor kaas je geeft? magere, oude, vegetarische, biologische?
pi_71788230
EN biscuitjes zijn hier ook wel eetbaar blijkbaar

ik zou trouwens eerder jonge kaas doen dan belegen, al eet mijn hummel het allebei wel
pi_71788785
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 13:38 schreef miss_sly het volgende:
owlet, maakt het voor kindjes dan ook nog uit wat voor kaas je geeft? magere, oude, vegetarische, biologische?
Kleintjes zegt dat jonge, pitloze kaas vanaf zeven maanden mag, zachte Franse kaas met 9 maanden en overige kaassoorten met 12 maanden.

Mijn dochters kregen in ieder geval vanaf een maand of zeven eigenlijk alle soorten kaas, ik heb niet zo gelet op wat voor soort kaas het was.
Geitensmeerkaas is hier lang favoriet geweest op brood.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 14:00:42 #187
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_71788873
owlet, er zijn tegenwoordig ook speciale smeerkaasjes voor kleine kindjes te verkrijgen in de supermarkt
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_71788999
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 14:00 schreef RockabeIIa het volgende:
owlet, er zijn tegenwoordig ook speciale smeerkaasjes voor kleine kindjes te verkrijgen in de supermarkt
joh! En zijn die dan minder zout of alleen maar met toegevoegde vitamines enzo?
pi_71789696
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 13:25 schreef Grasjes het volgende:
Volgens het CB heeft ze echt tussendoortjes nodig, en we moeten 1 fles laten vervallen (ze krijgt er nu nog 4, maar die van 3 uur moet er al een maand vanaf en dat trekt ze nog niet) Misschien dat ik inderdaad wel een stukje kaas kan proberen. Mag dat gewoon belegen kaas zijn? Appel lust ze nog niet helaas.

Ik zal eens op zoek gaan naar die cracottes zonder zout.
Mijn dochter is negeneneenhalve maand en ik loop sinds die vierde fles eraf moest ook te klooien want zij trekt het ook niet. Ik geef ook gewoon een stukje soepstengel, cracotte, stukje kaas, komkommer of paprika. Niet dat dit helpt om die ene fles te vervangen dus nu wordt ze steeds om 04.00/05.00 uur wakker Zat van de week gewoon te denken om die vierde fles gewoon weer in te lassen, ze zal het wel nodig hebben
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 14:33:00 #190
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_71789775
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 14:04 schreef owlet het volgende:

[..]

Dat weet ik echt niet meer precies. Sorry!
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_71789991
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 14:04 schreef owlet het volgende:

[..]

Niet minder smeltzouten maar minder vet en als toevoeging calcium.

Oh ja ik geef ook weleens tussendoor kroepoek (twee, drie stukjes) wel vet maar het zijn gewoon vermalen garnalen dus leek me wel gezond op zich.
  Moderator dinsdag 11 augustus 2009 @ 15:02:40 #192
5428 crew  miss_sly
pi_71790595
Even iets totaal anders dan eten, en misschien klinkt het wel heel erg n00b, maar over slapen enzo overdag.

De eerste tijd lag ze dar waar ik was, in het wiegje als ik in bed lag en in de box als ik op was.
Nu wordt ze wat groter enzo (nou ja, pas 3 weken, ik vind haar nog steeds een kleine uk), maar moet er nu al gestart worden met structuur aanbrengen? Zoals 's ochtends en 's middags een dutje in de wieg en er tussenin in de box? Maar hoe doe je dat dan met de hongersignalen, want als ze in de wieg ligt, dan hoor ik haar pas als ze begint te jengelen, maar smakken is dan nog niet echt te horen. Of is dit nog te vroeg ook, en kunnen we haar gewoon lekker nog een beetje bij ons houden en daar neerleggen waar het uitkomt?

Kortom: wanneer start je met structuur en hoe doe je dat dan?
pi_71790670
Wat wel helpt, Miss-Sly, is een babyfoon. Wij hebben er een die ook smakgeluidjes 'opvangt'.
En ik zou ze zo jong nog niet in de box leggen. De box is om in te spelen, en met drie weken is dat nog te vroeg.
pi_71790962
Box kan prima, alleen om te spelen is onzin. Kinderwagenbak gebruikt men ook niet alleen om te wandelen. Het hangt helemaal van de ruimte en kind af. Niet teveel prikkels in de omgeving werkte hier het best. Met babyfoon ging prima. Bij een volgende ga ik echter meer in bedje leggen en minder rekening houden met bezoek. Dat hebben we teveel gedaan, je wil toch je kind laten zien en zo maar hij werd er niet blij van, wij ook niet dus. Denk dat structuur nooit kwaad kan hoe klein ook, maar ik vind het nog steeds moeilijk.
pi_71791054
Ik ben benieuwd wat het cb over 2 weken zegt. Tyler drinkt 4 flessen van 200cc en dan wat fruit en groente tussendoor. Op een broodkorst sabbelt hij wel een beetje en op een koekje ook. Water en diksap wil hij nog niet. Maar volgens mij groeit hij goed.
Het vele zweten moet wel de reden zijn van het weinige plassen. (zei de ha vanmorgen; toen we er toch voor Kim waren meteen gevraad.) Hartje nog geluisterd en was gewoon normaal.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 15:19:01 #196
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_71791140
Geppie, zolang ze er nog om vraagt geef ik dat flesje gewoon hoor heb ik besloten. Het is ongeveer 100 cc wat ze opdrinkt. Ik zou er ook van balen als daarom weer wakker zou worden om 4/5 uur 's nachts.

Miss Sly, hier kwam de structuur er vanzelf in met 3 maanden ongeveer. Mijn dochter sliep heel slecht in haar wieg toen ze nog zo klein was dat het beter ging in de box (of tegen mijn buik aan). Dus overdag lag ze in de kinderwagen of de box. Tegen 3 maanden legden we haar steeds vaker overdag in haar ledikantje en toen ging het goed. Wij hebben het rustig ingevoerd dus..
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 15:19:58 #197
12913 GreatWhiteSilence
pi_71791167
Ik heb helemaal nooit structuur aangebracht. Met wat geduld brengt ze zelf structuur aan in haar leventje. Dat was hier wel het geval iig.
  Moderator dinsdag 11 augustus 2009 @ 15:25:46 #198
5428 crew  miss_sly
pi_71791370
Een babyfoon hebben we wel, maar toch...voelt (nog) niet goed om in een andere ruimte te zijn, omdat ik dan toch het idee heb dat ik signalen mis, en dan niet alleen hongersignalen. En als ik het zo lees, is 3 weken ook nog wel wat vroeg. Ik kan het best nog wel even zo laten, dus, en over een paar weken, als ze zelf wat ritme begint te krijgen waar je iets mee kan, haar wat vaker in de wieg leggen om te slapen ipv in de box.

Spelen doet ze echt nog niet in de box. Er ligt nog vrijwel niets, maar bovendien speelt ze nog niet, daar is ze echt nog te klein voor
pi_71791519
Die arme Graeme, die zijn eigen haar in de houdgreep neemt!
Kobus doet dat alleen nog maar met mijn haar. Maar ja hij heeft zelf niet zoveel.
Dat was trouwens het eerste wat ik riep toen zijn hoofdje zichtbaar werd: Heeft-ie haar?

Miss Sly, wij gingen ook op een gegeven moment wat meer structuur aan brengen, rond 4-5 weken. Hij sliep bijna niet overdag maar dat lag vooral aan mij, ik kon hem niet goed laten huilen en dat heeft hij wel nodig om in slaap te vallen.
Maar verder kan ik je niet helpen, wij leven namelijk in 1 ruimte (badkamer uitgezonderd) dus ik hoor hem altijd.
Nu ligt hij in de box tegen zo'n rammelding aan te slaan en zo te horen krijgt hij het steeds beter onder de knie.
pi_71791690
Wij deden het de eerste weken ook zoals jij Miss_Sly, mijn zoontje was waar ik was. Beneden dus in de box, 's nachts in zijn wiegje. Na een week of acht denk ik ben ik hem vaker boven gaan leggen omdat ik merkte dat hij toch veel prikkels meekreeg beneden en daar onrustig van werd. Ik hield dan wel steeds de tijd in de gaten ivm evt. honger en moest er ook echt heel erg aan wennen maar uiteindelijk werden we er allebei rustiger van en is zo langzaaaaaaam een beetje ritme in onze dag gekomen. Daar werden we allebei blij van. Maar ik was er met 3 weken nog niet aan toe hoor!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')