abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 20:52:38 #83
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_71715899
Hallo,

Mag ik hier ook zo nu en dan eens meekletsen? Ik heb een prachtige dochter van ruim 7 maanden, woon richting Amsterdam en lurk hier al 'eeuwen' mee. Ook al klinkt het gek en stalkerig, ik heb echt met een aantal van jullie meegeleefd voor, tijdens en na mijn zwangerschap. Kan het ook niet nalaten om mee te lezen en na een verloren postje in het draagtopic, toch maar hier ;-)

Bar, gefeliciteerd met jullie prachtige zoon Roy!
pi_71715954
Welkom Grasjes!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_71716011
Welkom Grasjes
pi_71716012
Bar, van harte met je mooie zoon
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_71716079
Welkom Grasjes. Hoe heet je dochter? Als je dat wil vertellen hoor.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_71716096
Hoi Grasjes! Leuk dat je komt meeposten! Vertel eens wat over je dochter!
pi_71716514
Grasjes
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_71716600
Gras welkom!
Fake it till you make it...
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 21:31:55 #91
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_71716723
Bedankt voor het welkom

Mijn dochter heet Isis en ze is geboren op 19 december. Het is een heerlijk vrolijk meisje die al lacht als je naar haar kijkt of enigszins gek doet. Ze wil op dit moment erg graag meer dan ze nu kan, dus dat levert soms wat frustratie op (nog niet zelfstandig gaan zitten, kruipen etc) En nieuw is dat ze alles wil wat niet mag, laptops, afstandsbediening, telefoons, alles wat geen speelgoed is Ik ben hartstikke trots op mijn meisje met haar eigen willetje!

Zelf ben ik 32 (klinkt oud als je dat typt), getrouwd en woon vlakbij Amsterdam.
  † In Memoriam † zaterdag 8 augustus 2009 @ 22:06:54 #92
43556 miss_dynastie
pi_71717414
Ahhhh Roy
pi_71717732
Hoi Grasjes! Welkom!

Roy

Kleurdooske, wat een knappe meid heb je toch! Lekker kruipen!
♥mama van het liefste jongetje♥
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 8 augustus 2009 @ 22:22:46 #94
147316 crew  DJMO
#trut
pi_71717757
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 19:06 schreef _Bar_ het volgende:
[ afbeelding ]
Roy komt hier voorzichtig om het bochtje kijken
Bar wat een heerlijk ventje! ik had gisteren al gelezen dat je bevallen was, en ik kwam nu alleen maar kijken of jij je hier al had gemeld, om je te feliciteren

bijlezen doe ik morgen wel, ik ben te gaar en afgedraaid, na een hele middag / avond in sommelsdijk. Jan hield zich groots, heeft bij de halve familie op schoot gezeten, zelfs nog even bij opoe, heeft geslapen in de buggy. heeft ondanks de vreemde omgeving gewoon zijn potje en danoontje leeg en ging uiteindelijk een uur later dan normaal naar bed. helemaal warm en moe van de drukke lange dag, maar zielstevreden slapend nu!
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_71717875
Bar, wat een mooie baby is Roy!
Grasjes, welkom hier! Wat een leuke naam heeft je dochter!

Mikoxx, bedoel je met wandelwagen gewoon een buggy? Volgens mij is dat als ze zelf goed kunnen zitten, met een maand ofzo 6 ofzo? Weet het eigenlijk ook niet precies... in elk geval duurt het nog lang
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_71717938
Nu ik over een buggy lees, bedenk ik me dat we die nu een paar weken hebben en nog niet eens uitgetest.
Maar hij "mag" ook nog niet in de kinderstoel, dus misschien beter nog even wachten.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 22:35:59 #97
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_71718086
Wij hebben Isis sinds een paar weken (volgens mij met precies 7 maanden) in de buggy van de kinderwagen zitten. Ze past gewoonweg niet meer in de wandelwagen. De buggyinzet (joolz) kan wel helemaal plat)
pi_71718141
Jasja van harte met je eerste verjaardag en Madelieve van harte je erste jaar als moeder zit erop een mijlpaal waarbij je misschien wel een traantje hebt moeten laten.

Heel veel succes ook voor je man ik hoop dat de operatie goed gaat (of is gegaan inmiddels) en dat jullie als gezin nog vele gezonde jaren samen mogen delen
Mama van Isa en Ties
pi_71718348
Jasja, knapperd! Nog van harte met je verjaardag!
♥mama van het liefste jongetje♥
pi_71718768
Grasjes welkom hier lurkert

Bar en Toy welkom hier wat een lekker ventje
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 12:58 schreef Kleurdoos het volgende:

als jij weet dat toetjes en bijv. diksap nog niet goed zijn voor je baby..en iig al helemaal niet nodig. Waarom geef je het dan? En waarom wacht je daar niet mee.

Dit vind ik zelf een doodnormale vraag..maar hij kan lomp overkomen idd omdat de vraag je eigenlijk aanvalt op iets wat je verkeerd zou doen in mijn ogen.

Ik antwoord dan toch ff ook nog sorry BE en Rocka ik kan het ff niet laten maar op een vraag mag geantwoord worden vind ik

Toetjes heb je in verschillende soorten en maten, je kan kwark geven of yoghurt, danoontje of wat dan ook.
Allemaal prima in mijn ogen een danoontje is zo klein geen maaltijd te noemen en als je dat met mate geeft niets verkeerd mee in mijn ogen, er zitten namelijk natuurlijke suikers in.
Als je zure yoghurt geeft en je koter spuugt later alles uit dan zoek je wel naar een alternatief dat er wel in blijft, zeker als je kindje geen melk meer wil drinken uit de fles of verkapt in een bordje pap kijk die calcium en melkproducten hebben ze toch nodig hé en kaas eten zonder tanden valt niet mee... dat dus.
Niiet ieder kind is gelijk en toen ik 5x ben onder gekotst met yoghurt had Isa d'r buikje leeg en ik hem er goed vol van en tja dan is het ook nogal wat om je kindje een toetje te ontzeggen omdat het van jou als moeder alleen yoghurt mag. Isa eet trouwens nooit meer een danoontje die vind de kwark van optimel veelste lekker.

Diksap tja niets mis mee zitten bouwstoffen in en als je kind aan de diarree is geef je hem ook laxo stop als eerste middel, dat komt vrijwel op hetzelfde neer. Zo ook de Fero in de zwangerschap, vol ijzers en vitamines en met mate (geen liters! en ach dat drinken die kleintjes ook niet) kan zoiets echt geen kwaad en als ze jou iedere dag alleen maar water lieten drinken was je ook blij als iemand eens een scheutje ranja of zo er door heen roerde en dik word je van die dunne toelie echt niet hoor en als ze water niet moeten... tja dan ga je uiteindelijk echt wel voor de bijl beter iets drinken dan niets drinken hé.

Er is dus geen goed of fout wat jij graag wilt zien, er is: het beste, goed en goed genoeg en je kind bepaalt wat er in gaat zoals ik eerder al probeerde uit te leggen, alleen het kwartje valt niet echt heb ik het idee

Datzelfde blijft bij de discussie bv/fv. We kunnen duidelijk wezen dat bv het beste en natuurlijkste is al maken sommige daar ook een heel topic mee vol.
Maar fv is ook goed en er is niets mis mee als je iets met liefde geeft dan is dat in mijn ogen goed.
Ik moet er namelijk ook niet aan denken dat ik ieder uur moet gaan zitten voeden, na 9 maanden hormonen en getob was ik er beide keren echt klaar mee ik wilde mijn lijf terug en medicatie kunnen nemen zodat ik weer de oude marlies zou zijn. Tja het zou zonder hebben gekunnen hoor misschien dus pure egoisme van mijn kant maar eeeeh ik ben ook maar een mens... maar ik vond fv ook een goede keuze niet de beste .... maar ik ben dan misschien het type goed genoeg moeder en niet de perfecte moeder (die in mijn ogen ook niet bestaat, want fouten maken we allemaal)
Mama van Isa en Ties
pi_71719141
Ik durf het bijna niet meer te vragen na die hele discussie weet iemand wat het verschil is tussen de Olvarit potjes van 8+ en 12+ ? Ja ik geef potjes
Is dat puur de structuur (grover gemalen) of zitten er in bepaalde dingen die ze nog niet mogen hebben?
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_71719232
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 23:21 schreef geppie het volgende:
Ik durf het bijna niet meer te vragen na die hele discussie weet iemand wat het verschil is tussen de Olvarit potjes van 8+ en 12+ ? Ja ik geef potjes
Is dat puur de structuur (grover gemalen) of zitten er in bepaalde dingen die ze nog niet mogen hebben?
Wat geef jij geen borstvoeding
pi_71719250
Volgens mij allebei Geppie.
pi_71719368
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 23:24 schreef Poepoog het volgende:

[..]

Wat geef jij geen borstvoeding potjes

Heel veel recepten in die potjes van 12 maanden geef ik Merel nu al (alleen nog geen vlees). Volgens mij het vooral de structuur en volgens mij kun je de potjes dus ook aan kinderen van 7 maanden geven bij wijze van, zo lang de ingredienten maar verantwoord zijn.
Pin me er niet op vast, want Merel krijgt zelden een potje (ik wil gewoon zeker weten wat ik haar geef enzo), maar als ik haar wel eens een potje geef dan neem ik dus die van 8+ maanden omdat ik juist wil dat ze stukjes eet.
Quote papa: Sara gaat een paar keer in de week naar het kinderdagverblijf en daar leert ze voor blije peuter...
Sara
Merel
Ukje
pi_71719449
Mutsie hier wil geen stukjes nog. Getest zowel vers als potje. Dus vandaar meestal potjes, want superglad.
  zondag 9 augustus 2009 @ 00:33:47 #106
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_71721011
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 19:06 schreef Raissa het volgende:

[..]

Huh? Diaan stopt en nu kom jij hier opeens posten? Grappig
Ja, misschien is het wel geestig. Moet eerlijk bekennen dat mijn ervaring in OUD als man zijnde ook niet superpositief is, maar ach... wie weet kan ik al die rondzwervende hormonen ontwijken.
quote:
Niet dat het niet mag hoor, bedoel er verder niks mee!
Okidoki.
pi_71721338
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 23:29 schreef Fuente het volgende:

[..]

Heel veel recepten in die potjes van 12 maanden geef ik Merel nu al (alleen nog geen vlees). Volgens mij het vooral de structuur en volgens mij kun je de potjes dus ook aan kinderen van 7 maanden geven bij wijze van, zo lang de ingredienten maar verantwoord zijn.
Pin me er niet op vast, want Merel krijgt zelden een potje (ik wil gewoon zeker weten wat ik haar geef enzo), maar als ik haar wel eens een potje geef dan neem ik dus die van 8+ maanden omdat ik juist wil dat ze stukjes eet.

Mijn monster is niet zo onder de indruk van mijn kookkunsten Maar na zo'n potje van 200/250 gram heeft ze vaak nog trek. Ik heb op advies van het CB als toetje yoghurt gegeven maar dat kwam er net zo hard weer uit inclusief haar avondeten. Vaak krijgt ze nog wat van mij als ik ga eten. Stukjes kip, paprika, komkommer en dergelijke. Qua kauwen heeft ze dus geen moeite. En in zo'n 12+ potje zit iets meer, dat was mijn gedachtengang. Al wil ik die potjes gaan afbouwen en zelf iets vroeger gaan eten zodat we dan samen eten. Moet ze toch aan mijn kookkunsten wennen
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
  zondag 9 augustus 2009 @ 01:10:11 #108
124696 marlieske
Isa en Ties
pi_71721900
Ik wens je veel succes geppie hier was het minder geslaagd....
Mama van Isa en Ties
pi_71724588
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 14:46 schreef miss_sly het volgende:
nummer_zoveel, je kunt adapters kopen zodat je maxi cosi op de bugaboo kan.
Ok. Zullen die bij de prenatal te koop zijn? Zal binnenkort eens gaan kijken.

Gisteren toen ik ging werken was Julian helemaal in tranen toen ik moest vertrekken. De tranen biggelden over z'n wangen. Het gaat dan zo tegen je moedersinstinct in om dan te vertrekken he.

[ Bericht 0% gewijzigd door nummer_zoveel op 09-08-2009 05:51:44 ]
pi_71724787
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 00:47 schreef geppie het volgende:

[..]

Mijn monster is niet zo onder de indruk van mijn kookkunsten Maar na zo'n potje van 200/250 gram heeft ze vaak nog trek. Ik heb op advies van het CB als toetje yoghurt gegeven maar dat kwam er net zo hard weer uit inclusief haar avondeten. Vaak krijgt ze nog wat van mij als ik ga eten. Stukjes kip, paprika, komkommer en dergelijke. Qua kauwen heeft ze dus geen moeite. En in zo'n 12+ potje zit iets meer, dat was mijn gedachtengang. Al wil ik die potjes gaan afbouwen en zelf iets vroeger gaan eten zodat we dan samen eten. Moet ze toch aan mijn kookkunsten wennen
Joh, er zijn zat kindjes die geen vers willen, maar potjes, komt ooit vanzelf wel goed (ik denk altijd maar zo: zou ze/hij dit op z'n/haar 16e nog doen? Nee? Ok, dan is het goed )
Sara
Merel
Ukje
  Moderator zondag 9 augustus 2009 @ 09:52:10 #111
5428 crew  miss_sly
pi_71725210
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 05:45 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Ok. Zullen die bij de prenatal te koop zijn? Zal binnenkort eens gaan kijken.

Gisteren toen ik ging werken was Julian helemaal in tranen toen ik moest vertrekken. De tranen biggelden over z'n wangen. Het gaat dan zo tegen je moedersinstinct in om dan te vertrekken he.
Wij hebben die adapters bij babydump gekocht, daar hadden ze ze op voorraad. Kostte geloof ik iets van 40 euro.

Ik hoef gelukkig pas in november te gaan werken, maar het lijkt me zoo naar om Senna straks achter te laten. Zelfs al is dat 1 dag bij een oma en 1 dag bij papa. De dag van het kdv lijkt me dan ook helemaal een ramp. Ik ga er gewoon nog niet aan denken en doen alsof ik thuis kan blijven tot ze 18 is
  Moderator zondag 9 augustus 2009 @ 09:57:26 #112
5428 crew  miss_sly
pi_71725256
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 23:06 schreef marlieske het volgende:
Zo ook de Fero in de zwangerschap, vol ijzers en vitamines en met mate (geen liters! en ach dat drinken die kleintjes ook niet) kan zoiets echt geen kwaad en als ze jou iedere dag alleen maar water lieten drinken was je ook blij als iemand eens een scheutje ranja of zo er door heen roerde en dik word je van die dunne toelie echt niet hoor en als ze water niet moeten... tja dan ga je uiteindelijk echt wel voor de bijl beter iets drinken dan niets drinken hé.
Even vooropgesteld dat ik vind dat iedereen het (uiteraard binnen redelijke marges) moet doen zoals ze denken dat het goed is, wil ik hier toch even op inhaken.

Veel mensen hebben echt geen besef van hoeveel suikers er in bepaalde zaken zitten. En nog meer mensen denken dat als het maar natuurlijk (fruit)suikers zijn, het allemaal goed is en geen kwaad kan.
Omdat ik dus zwangerschapsdiabetes had, moest ik mezelf 4x daags prikken voor de glucosewaarde. Ik heb dus mogelijkheden genoeg gehad om te zien waar allemaal veel suikers in zitten. De Roosvicee Ferro bijvoorbeeld heb ik uit mijn dieet moeten schrappen, omdat na 1 klein glaasje met weinig siroop en veel water mijn glucosewaarde al gigantisch hoog was. En ja, het zijn natuurlijk suikers, er zitten vitamines en in het geval van Ferro ook ijzer in, maar toch is het niet altijd even gezond.

Voor mij dus een reden om zeker het eerste jaar heel goed uit te kijken wat ik aan suikers aan Senna geef. Ook natuurlijke (fruit)suikers, ook de zogenaamd verantwoorde drankjes, toetjes, snoepjes, koekjes, etc.
pi_71725642
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 09:29 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

een borst is na anderhalf uur weer helemaal vol..maar je kan m gewoon aanbieden hoor. Door iets minder te drinken zal ie geen honger lijden en ik zou m sowieso vaker aanlegge vandaag, met dit pokkeweer

(herfstmens is)
Bedankt voor de tip kleurdoos. Dit hebben wij gedaan en was echt de beste keuze voor Jair door het weer en ook het spugen s'ochtends.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_71725660
Welkom Bar/ Roy, Peaceman en Grasjes in dit topic!
Carpe Diem- Pluk de Dag
pi_71727731
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 09:57 schreef miss_sly het volgende:

Voor mij dus een reden om zeker het eerste jaar heel goed uit te kijken wat ik aan suikers aan Senna geef. Ook natuurlijke (fruit)suikers, ook de zogenaamd verantwoorde drankjes, toetjes, snoepjes, koekjes, etc.
Dat is heel verstandig.... Ik wil hetzelfde en hoop dat mijn omgeving daarin mee wil gaan.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_71728207
Misschien een beetje rare vraag. Ik heb soms, sinds een maan of anderhalf geleden, een heel raar gevoel in mijn buik. Het voelt niet superpijnlijk maar meer heel onaangenaam, een beetje alsof er van alles in verschuijft. Ik vroeg me af of jullie dat ook hebben/ hebben gehad? Zou het kunnen zijn dat pas zo laat organen enzo, die tijdens de zwangerschap zijn verschoven terugkomen op hun oorspronkelijke plek?
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 9 augustus 2009 @ 14:36:38 #117
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_71731735
Ik meen me te herinneren dat ik dat ook een tijdje heb gehad, ik weet het alleen niet zeker meer... Ik heb er nu geen last meer van in ieder geval. Als je het niet vertrouwd, kun je er natuurlijk altijd even naar laten kijken.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  zondag 9 augustus 2009 @ 14:55:11 #118
12913 GreatWhiteSilence
pi_71732365
Oe, was Annicka net aan het oefenen om van zit naar kruip te gaan, kukelt ze weer naar voren. Ik was te laat om haar op te vangen , dus ik verwachte weer wat tranen, maar ze gaf geen kik.

Ik hoop alleen wel dat ze snel leert van zit naar kruip te gaan op een iets meer verantwoorde wijze...
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
pi_71733826
Bedankt Great White Silence. Weet jij toevallig nog hoe lang na de bevalling dat was? Bij mij begon het ongeveer met 4/5 maanden volgens mij.
Carpe Diem- Pluk de Dag
  zondag 9 augustus 2009 @ 15:49:02 #120
12913 GreatWhiteSilence
pi_71734141
Het zal inderdaad ook rond die tijd zijn geweest, misschien wat eerder, misschien wat later. Ik heb er nu geen last meer van in ieder geval.

Je kunt ook GWS zeggen(typen)hoor, bespaart je weer wat toetsaanslagen.
  zondag 9 augustus 2009 @ 16:06:34 #121
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_71734643
Mixoxx, wat jij vroeg over het wakker zijn van je mannen: ik herken het. Morris heeft hetzelfde. Ik moet er echt aan wennen dat ie nu langer en vaker wakker is. Voor mij is het een teken om nu naar een wat strakker slaapritme te gaan. Ipv dat ie nu in slaap valt waar en wanneer hij wil, iets meer structuur aanbrengen. Eten, spelen, slapen.

Ik denk niet dat ze te weinig slaap krijgen hoor, zeker niet als je al een ritme aanhoudt. En als ze in bed liggen en ze liggen rustig, leren ze ten eerste alleen te zijn en daarbij rustig zelfstandig in slaap te vallen. Toch?
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_71734838
quote:
Op zondag 9 augustus 2009 16:06 schreef Memmel het volgende:
Mixoxx, wat jij vroeg over het wakker zijn van je mannen: ik herken het. Morris heeft hetzelfde. Ik moet er echt aan wennen dat ie nu langer en vaker wakker is. Voor mij is het een teken om nu naar een wat strakker slaapritme te gaan. Ipv dat ie nu in slaap valt waar en wanneer hij wil, iets meer structuur aanbrengen. Eten, spelen, slapen.

Ik denk niet dat ze te weinig slaap krijgen hoor, zeker niet als je al een ritme aanhoudt. En als ze in bed liggen en ze liggen rustig, leren ze ten eerste alleen te zijn en daarbij rustig zelfstandig in slaap te vallen. Toch?
dat is precies wat er nu in het zh met Tess gebeurd.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
  zondag 9 augustus 2009 @ 16:19:29 #123
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_71735062
Ah ok. Voor mij is de reden om dit door te gaan voeren dat ik in oktober weer ga werken en er dus iets meer regelmaat moet komen in zijn ritme.

Hoe is het nu met Tess? Hebben ze al een huilbui kunnen meemaken zoals jij ze meemaakt? Dat klinkt vervelend, maar je begrijpt wat ik bedoel.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')