Grasjes welkom hier lurkert
Bar en Toy welkom hier

wat een lekker ventje
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 12:58 schreef Kleurdoos het volgende:als jij weet dat toetjes en bijv. diksap nog niet goed zijn voor je baby..en iig al helemaal niet nodig. Waarom geef je het dan? En waarom wacht je daar niet mee.
Dit vind ik zelf een doodnormale vraag..maar hij kan lomp overkomen idd omdat de vraag je eigenlijk aanvalt op iets wat je verkeerd zou doen in mijn ogen.
Ik antwoord dan toch ff ook nog
sorry BE en Rocka ik kan het ff niet laten maar op een vraag mag geantwoord worden vind ik
Toetjes heb je in verschillende soorten en maten, je kan kwark geven of yoghurt, danoontje of wat dan ook.
Allemaal prima in mijn ogen een danoontje is zo klein geen maaltijd te noemen en als je dat met mate geeft niets verkeerd mee in mijn ogen, er zitten namelijk natuurlijke suikers in.
Als je zure yoghurt geeft en je koter spuugt later alles uit dan zoek je wel naar een alternatief dat er wel in blijft, zeker als je kindje geen melk meer wil drinken uit de fles of verkapt in een bordje pap kijk die calcium en melkproducten hebben ze toch nodig hé en kaas eten zonder tanden valt niet mee... dat dus.
Niiet ieder kind is gelijk en toen ik 5x ben onder gekotst met yoghurt had Isa d'r buikje leeg en ik hem er goed vol van en tja dan is het ook nogal wat om je kindje een toetje te ontzeggen omdat het van jou als moeder alleen yoghurt mag. Isa eet trouwens nooit meer een danoontje die vind de kwark van optimel veelste lekker.
Diksap tja niets mis mee zitten bouwstoffen in en als je kind aan de diarree is geef je hem ook laxo stop als eerste middel, dat komt vrijwel op hetzelfde neer. Zo ook de Fero in de zwangerschap, vol ijzers en vitamines en met mate (geen liters! en ach dat drinken die kleintjes ook niet) kan zoiets echt geen kwaad en als ze jou iedere dag alleen maar water lieten drinken was je ook blij als iemand eens een scheutje ranja of zo er door heen roerde

en dik word je van die dunne toelie echt niet hoor en als ze water niet moeten... tja dan ga je uiteindelijk echt wel voor de bijl beter iets drinken dan niets drinken hé.
Er is dus geen goed of fout wat jij graag wilt zien, er is: het beste, goed en goed genoeg en je kind bepaalt wat er in gaat zoals ik eerder al probeerde uit te leggen, alleen het kwartje valt niet echt heb ik het idee
Datzelfde blijft bij de discussie bv/fv. We kunnen duidelijk wezen dat bv het beste en natuurlijkste is al maken sommige daar ook een heel topic mee vol.
Maar fv is ook goed en er is niets mis mee als je iets met liefde geeft dan is dat in mijn ogen goed.
Ik moet er namelijk ook niet aan denken dat ik ieder uur moet gaan zitten voeden, na 9 maanden hormonen en getob was ik er beide keren echt klaar mee ik wilde mijn lijf terug en medicatie kunnen nemen zodat ik weer de oude marlies zou zijn. Tja het zou zonder hebben gekunnen hoor misschien dus pure egoisme van mijn kant maar eeeeh ik ben ook maar een mens... maar ik vond fv ook een goede keuze niet de beste .... maar ik ben dan misschien het type goed genoeg moeder en niet de perfecte moeder (die in mijn ogen ook niet bestaat, want fouten maken we allemaal)