een borst is na anderhalf uur weer helemaal vol..maar je kan m gewoon aanbieden hoor. Door iets minder te drinken zal ie geen honger lijdenquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 09:21 schreef Tinuviel het volgende:
Jair heeft net na het drinken in drie/ vier grote golven heel veel teruggegeven. Het leek wel alsof alles er weer uit is gekomen. Ik ben best geschrokken, want dat deed hij anders nooit. Vroeger gaf hij wel eens een golfje terug maar volgens ons altijd binnen het normale wat een baby wel eens teruggeeft na een voeding. Aan de andere kant is hij heel vrolijk, hij lijkt nu geen honger te hebben en maakt ook niet de indruk ziek te zijn of zo. Misschien had hij wel te haastig gedronken of zich verslikt en leek het alsof alles er weer uitkwam hoewel dat niet zo was. Ik denk, dat ik in ieder geval voor de zekerheid niet over een uur ga kolven zoals ik normaal doe. Want wat doe je dan als hij direct na het kolven honger heeft. Ik vraag me af of ik hem dan genoeg zou kunnen geven uit de borst? Natuurlijk zou ik hem ook het afgekolfde kunnen geven maar dat even terzijde.
zwaaitquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 09:36 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Als het goed is, is een kolf sowieso minder effectief dan een baby, dus een baby weet er ook na kolfen nog genoeg uit te halen. Er zijn uitzonderingen, maar er is maar één manier om erachter te komen of je die uitzondering bent of niet...
Hij had net een mooie volle luier, maar die was ook vol van de laatste voeding. Straks even goed kijken hoe vol de luier is. Ik zal je advies meenemen en vaker aanleggen vandaag. Dat kan nooit kwaad. En anders kan ik ook nog de adviezen, die Ingrid heeft gekregen voor grotere vochttoevoer meenemen. Hij heeft gisteren naast zijn voedingen en wat water op het kdv 125 cc extra water met heel klein beetje diksap gedronken. Zoals net werd gezegd hoeft dat niet met de diksap maar ja als die dat wel drinkt en puur water niet, dan geef je toch maar met diksap.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 09:29 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
een borst is na anderhalf uur weer helemaal vol..maar je kan m gewoon aanbieden hoor. Door iets minder te drinken zal ie geen honger lijdenen ik zou m sowieso vaker aanlegge vandaag, met dit pokkeweer
(herfstmens is)
Bij borstvoeding zou ik niets anders qua drinken aanbiedenquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 09:40 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Hij had net een mooie volle luier, maar die was ook vol van de laatste voeding. Straks even goed kijken hoe vol de luier is. Ik zal je advies meenemen en vaker aanleggen vandaag. Dat kan nooit kwaad. En anders kan ik ook nog de adviezen, die Ingrid heeft gekregen voor grotere vochttoevoer meenemen. Hij heeft gisteren naast zijn voedingen en wat water op het kdv 125 cc extra water met heel klein beetje diksap gedronken. Zoals net werd gezegd hoeft dat niet met de diksap maar ja als die dat wel drinkt en puur water niet, dan geef je toch maar met diksap.
Heb je dan wel een (goede) toeschietreflex? Dat maakt soms een wereld van verschil.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 09:38 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
zwaait
Met moeite kolf ik nog steeds maar 80 ml ofzo.
daarom doe ik het ook niet meer
Dat geldt dan dus niet als je ook deels kunstvoeding doet? Op het kdv krijgt hij namelijk een fles kunstvoeding omdat ik het niet redde puur op de bv die ik kolfde. Thuis krijgt hij wel 100% borstvoeding alleen dat wij s'avonds nog af en toe een beetje pap geven. Geldt dit stukje tekst niet voor kleinere babys, die nog geen bijvoeding krijgen? Jair is al 6 maanden en krijgt ook al groentehap. Zoals gezegd ik weet niet of de tekst dan nog geldig is?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 09:45 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Bij borstvoeding zou ik niets anders qua drinken aanbiedenaf en toe een slokje water is voor de lol eigenlijk maar niet voor het vocht.
Bij borstvoeding kan dat namelijk nog wel eens een nare uitwerking hebben met dit hele warme weer:
Een baby die zweet, verlies zouten. Door het vochttekort aan te vullen met water, kan uiteindelijk een tekort aan zouten ontstaan. In extreme gevallen kan dit leiden tot bewusteloosheid en stuipen.
Bij een baby die uitsluitend moedermelk krijgt om de dorst te lessen, zullen de zouten vanzelf weer aangevuld worden in de juiste verhouding tot het water dat in de moedermelk zit. dus gewoon vaker aanleggen ipv diksap oid
Bij bv wordt iig afgeraden om extra drinken te geven (diksap e.d) tot 8 mnd. het is iig niet nodig dus ik snap ook niet waarom iedereen maar van alles aan hun kinderen willen geven. omdat het leuk is ofzoquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 09:52 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Dat geldt dan dus niet als je ook deels kunstvoeding doet? Op het kdv krijgt hij namelijk een fles kunstvoeding omdat ik het niet redde puur op de bv die ik kolfde. Thuis krijgt hij wel 100% borstvoeding alleen dat wij s'avonds nog af en toe een beetje pap geven. Geldt dit stukje tekst niet voor kleinere babys, die nog geen bijvoeding krijgen? Jair is al 6 maanden en krijgt ook al groentehap. Zoals gezegd ik weet niet of de tekst dan nog geldig is?
dat kan ook 2 maanden later..als het lichaampje het beter kan verdragenquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:07 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Het is leuk om te dat soort dingen te geven omdat ze de meest rare bekken trekken als ze het voor het eerst proeven?
wat kut zegquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:11 schreef tessie het volgende:
Wij hebben net ons weekendje Brugge maar geannuleerdGraeme is nog steeds zo hangerig en huilerig, en ik vind het dan sneu om een heel weekend in een voor hem vreemde omgeving te zitten. Maar ik vind het wel erg balen
Wat jij zegt Great White is dat tenminste voor volwassenen thee met suiker en vruchtensappen beter is dan puur water. Voor babytjes schijnt dit anders te zijn.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 09:59 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Eigenlijk geldt het voor iedereenZo had je een paar jaar geleden die vervelend verlopen 4daagse in Nijmegen, omdat het heel warm was en iedereen dronk water, water, water. Daardoor kregen sommige mensen problemen met hun zouten e.d. Als ze ook koffie en of thee met suiker gedronken hadden, of vruchtensap, dan hadden ze minder problemen gehad.
Heb je daar een reden voor nodig dan?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 11:33 schreef Memmel het volgende:
Morris is weer goedgekeurd op het cb. Heeft zijn eerste prikjes gekregen en moet nu van mama verplicht zielig zijn, want dan kan ik 'm lekker de hele dag knufffffffelen..![]()
Ik begrijp dat diksap niet nodig is. Daarom wil ik zelf ook liever water geven. Wat ik uit het artikel van Kleurdoos post begrijp is water ook niet goed. Er wordt wel vaker gezegd dat zelf water niet nodig is, als je bv geeft. Maar je zou denken dat puur water tenminste geen kwaad kan. Volgens het artikel dus wel.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 12:27 schreef Jore het volgende:
Tinuviel, diksap is eigenlijk niet veel meer dan de suikers uit fruit, zonder de vezels e.d. die het fruit gezond maken. Het zal vast wel iets beter zijn om fruitsuikers te geven dan glucose, maar volgens mij is het verschil marginaal. Daarom dus liever water, want zoals Jelief zegt: het is gewoon (echt) niet nodig.
En dat komt van deze pagina over warmte en uitdroging, je kunt ook in het schema voor bijvoeding kijken, ook daar staat dat bv kindjes gewoon bv kunnen/moeten drinken. Uiteraard bied je het tzt wel aan ( na 9maanden ofzo) maar dan nog maar heel kleine beetjes, net zoals je begint met voedsel.quote:Onderzoeksresultaten
Uit onderzoek blijkt dat als een baby die aan de borst gevoed wordt extra water te drinken krijgt, hij minder moedermelk drinkt. En een baby die minder moedermelk drinkt dan hij nodig heeft krijgt dus minder calorieën en voedingstoffen binnen dan noodzakelijk is.
nee een beetje aan het glas van mama lebberen of een paar slokjes uit een bekertje tijdens het bad om te oefenen kan idd geen kwaad.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 13:08 schreef Vicky het volgende:
Zo af en toe een slokje water zal tich geen kwaad doen?
Okay, ik heb daar inmiddels gepost en volg het daar verder. Ik had het inmiddels ook al - deels - op je hyves gelezen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 13:48 schreef Vicky het volgende:
Ik heb een topic over huilbaby's geopend waar het een en ander over Tess staat. Ze moet ong. 7 dagen blijven, afhankelijk hoe het gaat.
Niemand wordt belachelijk gemaakt.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 13:34 schreef Diaan73 het volgende:
Vicky, hoe gaat het met Tess??
En volgens mij vroeg iemand ook nog hoe het met Lennon ging.. het gaat gelukkig weer heel goed. Ik denk dat het vooral tandenpijn is geweest, hij kauwt nu veel op zn vingers en alles wat hij voorhanden krijgt. Hij is weer heel vrolijk en zichzelf.
Tessie, balen van je weekendje zeg en beterschap voor Graeme!! Memmel, fijn dat alles zo goed gaat en sterkte vandaag. HOpelijk heeft hij geen/weinig last van de prikjes.
Ingrid, ik hoop dat het met wat diksap beter gaat.
Enne pfff ik word hier wel een beetje moe van het allemaal zo verantwoord mogelijk eten/drinken geven van dingen aan je baby...Ik snap het als je baby ergens gevoelig voor is of allergisch. Maar alles gewoon goed gaat, dan is een toetje of diksap toch helemaal niet erg vanaf 6 maanden. Ook al is het niet nodig, af en toe is het toch wel lekker voor de baby om wat anders te krijgen. Ik vind het zelf ook wel eens lekker om wat anders te krijgen, al heb ik dat niet nodig. Ik heb het met Twan ook altijd gedaan en hij is echt niets te dik en kan alles eten. En als je het wel doet, krijg je commentaar of word je belachelijk gemaakt
![]()
![]()
Misschien moet ik mijn dochter dan toch wat meer water laten drinken...quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 13:24 schreef Jelief het volgende:
van borstvoeding.com:
[Onderzoeksresultaten
Uit onderzoek blijkt dat als een baby die aan de borst gevoed wordt extra water te drinken krijgt, hij minder moedermelk drinkt. En een baby die minder moedermelk drinkt dan hij nodig heeft krijgt dus minder calorieën en voedingstoffen binnen dan noodzakelijk is]
DJMO heeft gelijk dat we nooit uit deze discussie komen, maar ik wil toch even reageren. Belachelijk maken, is misschien ook een groot woord en het is meer zoals DJMO het beschrijft, scheef aangekeken worden.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 17:57 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Niemand wordt belachelijk gemaakt.
Een kind kan nog een leven lang van alle soorten zoetigheden genieten. ze zijn daar nu gewoonweg nog te klein voor. ja, het wordt aangeboden in de supermarkt, dat wil niet betekenen dat het al goed is voor je baby. Denk je dat ze overal voor de lol aanraden om je baby zolang mogelijk geen suikers e.d te geven?
En over afwisseling..ik dacht dat 20 verschillende groentes en weetikveel hoeveel fruit wel genoeg afwisseling zou geven voor de eerst komende maanden. en de ruimte die je kind overlaat voor het toetje, wat je dus zelf je baby aanleert.. daar had ook groente of fruit ingepast. Wat dus een veel betere optie is.
maargoed ik kwam hier eigenlijk even om te vertellen dat Elin kruipt, niet snel maar het is toch een echte echte kruip!!11
Nog hetzelfde. Kan best van het weer komen. Hij is niet suf, heeft geen koorts.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 18:56 schreef DJMO het volgende:
Ingrid, hoe gaat het met tyler en drinken en zijn plasluiers?
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |