Net als papa en mama en zus een badnimfje...quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 16:31 schreef Chan het volgende:
Wauw wat een droppie in bad zegZo ligt Timo er niet bepaald bij in bad, hij vindt het verschrikkelijk!
Maar morgen gaan we proberen of hij het in een emmer fijner vindt
Gefeliciteerd Nijna en Iris! Een badbevalling, wat bijzonder!quote:Op dinsdag 4 augustus 2009 17:19 schreef Nijna het volgende:
[..]
Net als papa en mama en zus een badnimfje...
Maar goed, als je in bad geboren bent dan moet je er ook haast wel van houden of niet....
Ze vond het prima allemaal
Die krijgt ze strsks na de lastste flesquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 20:50 schreef DJMO het volgende:
heb je al een kinderparecetamol geprobeerd vicky?
oeh! tandje! heeft hij er veel last van?quote:Op woensdag 5 augustus 2009 08:02 schreef fIoortje het volgende:
Vickyhoe is het met Tess?
Hehe, mijn jochie krijgt ook eindelijk zijn eerste tandje! Linksonder.
In het ziekenhuis hebben wij geleerd om haar eventjes op te tillen onder haar okseltjes, zodat er ruimte komt en dan is er vaak snel een boertje.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 10:03 schreef miss_sly het volgende:
Vickybeetje geslapen vannacht en bijgetankt?
En een tandje voor floortjes kereltje
Ik heb een vraag, een die heel dom klinkt, maar goed: hoe ontfutsel je je kind het beste een boertje na het drinken?
Ja, het klinkt heel dom, maar als we gewoon doen zoals iedereen het met zijn beebje doet, dan komt er gewoon niets. Senna laat geen boertjes....ja, na een lange tijd en ongemak komt er dan eindelijk een boertje. En lange tijd bedoel ik echt meer dan een half uur na het eten. En het zou zoveel fijner zijn als ze meteen een boertje zou laten. Iemand dus nog een briljante tip hiervoor?
Werkt hier nietquote:Op woensdag 5 augustus 2009 10:06 schreef Raissa het volgende:
[..]
In het ziekenhuis hebben wij geleerd om haar eventjes op te tillen onder haar okseltjes, zodat er ruimte komt en dan is er vaak snel een boertje.
Dan weet ik er nog wel een maar die staat vaak ook wel garant voor een golf voeding teruggeven... Eventjes op de buik leggen op bijvoorbeeld een aankleedkussen...?quote:Op woensdag 5 augustus 2009 10:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Werkt hier niet
Over de schouder werkt niet.
Over haar rugje wrijven niet.
Zachtjes kloppen op haar rugje niet.
Rechtop houden, op wat voor manier dan ook, werkt niet.
Ze doet het gewoon niet.
Mijn man liep altijd een paar rondjes met Annicka terwijl hij haar over de schouder had, en dan stapte hij vrij nadrukkelijk rond (net nog geen stampenquote:Op woensdag 5 augustus 2009 10:08 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Werkt hier niet
Over de schouder werkt niet.
Over haar rugje wrijven niet.
Zachtjes kloppen op haar rugje niet.
Rechtop houden, op wat voor manier dan ook, werkt niet.
Ze doet het gewoon niet.
Elin laat ook amper boertjes hoor. Toen ze heel piep was ook niet.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 10:03 schreef miss_sly het volgende:
Vickybeetje geslapen vannacht en bijgetankt?
En een tandje voor floortjes kereltje
Ik heb een vraag, een die heel dom klinkt, maar goed: hoe ontfutsel je je kind het beste een boertje na het drinken?
Ja, het klinkt heel dom, maar als we gewoon doen zoals iedereen het met zijn beebje doet, dan komt er gewoon niets. Senna laat geen boertjes....ja, na een lange tijd en ongemak komt er dan eindelijk een boertje. En lange tijd bedoel ik echt meer dan een half uur na het eten. En het zou zoveel fijner zijn als ze meteen een boertje zou laten. Iemand dus nog een briljante tip hiervoor?
dat 's nachts slapen is zeker netjes.. maar het huilen gaat van kwaad tot erger..quote:Op woensdag 5 augustus 2009 11:51 schreef Kleurdoos het volgende:
ehm bij elkaar slaapt tess al wel beter dan elin van 11 tot kwart over 4 en dan tot 7 en 8 is toch hartstikke netjes voor zo'n kleintje?
dat snap ik hoor..lijkt me erg vervelend. Ik dacht alleen dat je die nachten ook slecht vond gaanquote:Op woensdag 5 augustus 2009 12:16 schreef Vicky het volgende:
[..]
dat 's nachts slapen is zeker netjes.. maar het huilen gaat van kwaad tot erger..
geef je bv?quote:Op woensdag 5 augustus 2009 12:18 schreef mikoxx het volgende:
Heeft de psycholoog al gebeld Vicky? En ben je er al uit wat je doet? Probeer het jezelf niet aan te rekenen meid, jullie doen al zo ontzettend veel om Tess rustiger te krijgen! Wat al is gezegd: misschien vinden ze een oorzaak en zijn jullie er snel vanaf! Dit sloopt....
Onze mannen zijn iedere avond (nu al zeker een week lang) wakker en huilerig na de voeding van 19 uur. Dit gaat dan door tot 23 uur. Het gekke is dat ze beide wakker zijn... het lijkt of ze krampjes hebben en ze zijn beide ontroostbaar. Terwijl er overdag helemaal niks aan de hand is, dan slapen ze heerlijk tussen de voedingen. Niet zo gezellig voor papa, die z'n kids nu eigenlijk alleen nog huilend meemaakt (behalve in t weekend dan). Iemand een idee wat dit kan zijn? Toch de krampjes? En is het herkenbaar?
we zijn het er beide overeens dat het zo niet langer kan... M. is bijna thuis en dan gaan we even praten en dan de psych bellen voor de geplande opname.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 12:18 schreef mikoxx het volgende:
Heeft de psycholoog al gebeld Vicky? En ben je er al uit wat je doet? Probeer het jezelf niet aan te rekenen meid, jullie doen al zo ontzettend veel om Tess rustiger te krijgen! Wat al is gezegd: misschien vinden ze een oorzaak en zijn jullie er snel vanaf! Dit sloopt....
Dat lijkt mij ook de juiste beslissing, al zou ik het ook supermoeilijk vinden hoor, da's helemaal niet gek! Succes meid!quote:Op woensdag 5 augustus 2009 12:20 schreef Vicky het volgende:
[..]
we zijn het er beide overeens dat het zo niet langer kan... M. is bijna thuis en dan gaan we even praten en dan de psych bellen voor de geplande opname.
Ik denk dat het heel verstandig van jullie is... en het ligt echt niet aan jullie, jullie hebben alles gedaan wat jullie voor haar konden doen. Dikke knuffelquote:Op woensdag 5 augustus 2009 12:20 schreef Vicky het volgende:
[..]
we zijn het er beide overeens dat het zo niet langer kan... M. is bijna thuis en dan gaan we even praten en dan de psych bellen voor de geplande opname.
oh.. misschien dan toch krampjes door de lucht die ze binnenkrijgen door de fles. ik dacht eerst clusteren omdat t erg herkenbaar klonk toen elin zo oud was en na 19:00 was t clusteren geblazenquote:Op woensdag 5 augustus 2009 12:22 schreef mikoxx het volgende:
[..]
Sinds twee dagen niet meer... Ze kregen al om en om fles/borst, nu dus volledig fles
Het gaat snel nu ....quote:Op woensdag 5 augustus 2009 12:26 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik zag net tandje nr 5 zitten, die is stiekum eventjes doorgekomen.Ik dacht: 'We hebben nu nr 3 en 4 gehad, weer even rust tot er weer andere exemplaren doorkomen. Niet dus...
![]()
wowquote:Op woensdag 5 augustus 2009 12:26 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Ik zag net tandje nr 5 zitten, die is stiekum eventjes doorgekomen.Ik dacht: 'We hebben nu nr 3 en 4 gehad, weer even rust tot er weer andere exemplaren doorkomen. Niet dus...
![]()
Nou ja, gister was de eerste dag met volledig fles, dus mss dat het wel het clusteren is? En krampjes, dat zou natuurlijk ook heel goed kunnen. Zo lijkt het iig wel. Maar het is wel opvallend dat ze het beide hebben en dat het zo lang duurt idd. Vervelend... want je bent beide van 19 tot 23 uur continu bezig omdat ze met zn tweetjes zijn.. alleen twee huilende (en af en toe krijsende) babies troosten is bijna niet te doen...quote:Op woensdag 5 augustus 2009 12:26 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
oh.. misschien dan toch krampjes door de lucht die ze binnenkrijgen door de fles. ik dacht eerst clusteren omdat t erg herkenbaar klonk toen elin zo oud was en na 19:00 was t clusteren geblazen
pff lijkt me ook erg zwaar hoor, 2 van die kleintjesquote:Op woensdag 5 augustus 2009 12:37 schreef mikoxx het volgende:
[..]
Nou ja, gister was de eerste dag met volledig fles, dus mss dat het wel het clusteren is? En krampjes, dat zou natuurlijk ook heel goed kunnen. Zo lijkt het iig wel. Maar het is wel opvallend dat ze het beide hebben en dat het zo lang duurt idd. Vervelend... want je bent beide van 19 tot 23 uur continu bezig omdat ze met zn tweetjes zijn.. alleen twee huilende (en af en toe krijsende) babies troosten is bijna niet te doen...
Ze verkrampen wel jaquote:Op woensdag 5 augustus 2009 12:40 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
pff lijkt me ook erg zwaar hoor, 2 van die kleintjes
is het huilen wat ze doen of meer wat zeurderig of verkrampen ze ook echt met hun lichaampje? (pijn)
Clusteren is dat je kindje heel graag bij je wil zijn, tegen je aan wil liggen. Veel bv kindjes willen dat 's avonds...quote:Op woensdag 5 augustus 2009 12:41 schreef tessie het volgende:
Vicky, wat goed dat jullie die stap toch gaan nemen. Ik hoop dat het voor jullie allemaal rust oplevert, en dat het daarna weer een stuk beter zal gaan.
Wat is clusteren eigenlijk?
Hier is Graeme al 3 dagen veel aan het huilen. Het is alleen goed als we hem de hele tijd vasthouden, en dan zelfs nog huilt hij vaker dan normaal. Ik dacht misschien een sprongetje, maar volgens dat boek is dat met 5 weken en tussen de 7 en 9 weken... en hij is nu 6 en een halve week. Misschien dat ie of laat is met dat ene sprongetje, of vroeg met die andere, of kan dat niet? Anders weet ik echt niet wat hij heeft....
en ze op hun buik op je arm leggen? Heb je een draagdoek? Ik weet dat dat ontzettend veel helpt omdat ze constante buikmassage krijgenquote:Op woensdag 5 augustus 2009 12:44 schreef mikoxx het volgende:
[..]
Ze verkrampen wel ja, zo zielig. Ze lopen dan helemaal rood aan en trappelen met de beentje en echt krijsen! Ze krijgen al infacol en 'fietsen', warmte op t buikje en meemasseren helpen nog niet echt zoals we zouden willen.... kunnen die aanvallen van krampjes zo lang duren? Het gaat niet aan 1 stuk hoor, maar toch wel regelmatig tussen 19 en 23 uur en zo dat ze niet gaan slapen. Na de voeding van 23 uur slapen ze als rozen (ja, ze zijn natuurlijk ook hartstikke moe dan...)
meestal is het vanaf de uitgerekende datumquote:Op woensdag 5 augustus 2009 12:41 schreef tessie het volgende:
Vicky, wat goed dat jullie die stap toch gaan nemen. Ik hoop dat het voor jullie allemaal rust oplevert, en dat het daarna weer een stuk beter zal gaan.
Wat is clusteren eigenlijk?
Hier is Graeme al 3 dagen veel aan het huilen. Het is alleen goed als we hem de hele tijd vasthouden, en dan zelfs nog huilt hij vaker dan normaal. Ik dacht misschien een sprongetje, maar volgens dat boek is dat met 5 weken en tussen de 7 en 9 weken... en hij is nu 6 en een halve week. Misschien dat ie of laat is met dat ene sprongetje, of vroeg met die andere, of kan dat niet? Anders weet ik echt niet wat hij heeft....
heel veel sterkte & troost! hopelijk vinden ze wat het nu is.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 13:13 schreef Vicky het volgende:
Net de psych gesproken en Tess wordt vandaag opgenomen.
het is sowieso fijn. Elin heeft nog nooit in een kinderwagen gezetenquote:Op woensdag 5 augustus 2009 13:17 schreef mikoxx het volgende:voor Vicky!
Kleurdoos, is daar een garantiebewijs van?Heb t draagdoekentopic ff gecheckt en dat lijkt me idd wel wat! Je kan t ook langer gebruiken dan een paar weekjes en da's ook fijn natuurlijk. Eerst maar eens de lodgers proberen vanavond als manlief thuis is...
een beetje water helpt hierquote:Op woensdag 5 augustus 2009 13:19 schreef Fruppel het volgende:
Vraagje, Danique krijgt sinds een aantal dagen groente en fruit etc en sinds dien zit ze weer helemaal verstopt (darmen dus.
Werd net gebeld door het KDV dat ze helemaal niet happy was (hoorde haar brullen op de achtergrond) omdat ze zo'n zere buik heeft.
Ze is dus lekker opgehaald maar goed daarmee is het niet over natuurlijk.
Iemand nog nuttige tips?
dat had ik de eerste 2 maanden ook..ik kwam zelfs bij het CB met 'mijn baby huilt niet, wat is er mis met rquote:Op woensdag 5 augustus 2009 15:51 schreef miss_sly het volgende:
KLinkt goed, KDLijkt me zo leuk om te gaan zwemmen!
Hier net de intake van eht CB gehad. Alles goed, uiteraard. Volgens haar was het inderdaad niet raar dat Senna niet veel boertjes laat, als ze goed aanhapt en goed eet, komt er ws. ook weinig lucht mee. Net als jij al zei, KD. Ook de kreuntjes en het persen was niet raar. Dus we gaan maar weer in relax mode en genieten van het feit dat het allemaal goed gaat.
MIsschien is dat wel het probleem: het gaat allemaal goed, dat kan toch helemaal niet zomaar?
juh! en ze ging chillen in de bubbels (geen bubbelbad! bubbelbankjequote:
Ja, nou, inderdaad. Je krijgt een gloednieuwe baby mee als kersverse ouders zonder ervaring en alles gaat gewoon goed. Dat is natuurlijk onmogelijk, dus zal er wel iets niet goed zijn dat wij nog niet zien.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 15:59 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
dat had ik de eerste 2 maanden ook..ik kwam zelfs bij het CB met 'mijn baby huilt niet, wat is er mis met r'
de eerste 2 maanden heb ik zelf ervaren als ontzettend rustig, ze huilde niet, sliep prima, dronk prima geen krampjes en reflux echt super. daarna begon ze te clusteren en dat was wel even zwaar maar verder is ze nog steeds een heerlijk meiske zonder 'probleempjes' op r maffe slaappatroon na
(ik dacht altijd dat baby's de hele nacht zouden huilen enzo omdat iedereen maar bleef beweren dat het gedaan was met mijn nachtrust etc.)
fijn tochquote:Op woensdag 5 augustus 2009 18:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ja, nou, inderdaad. Je krijgt een gloednieuwe baby mee als kersverse ouders zonder ervaring en alles gaat gewoon goed. Dat is natuurlijk onmogelijk, dus zal er wel iets niet goed zijn dat wij nog niet zien.
En ik weet ook wel dat het allemaal nog heel anders kan worden, maar voor nu moet ik er gewoon nog erg aan wennen dat ik me geen zorgen hoef te maken.
Graeme is 1 dag voor de uitgerekende datum geboren, maar hij liep voor de geboorte wel ook steeds 3 weken voor op de groei, misschien heeft dat er wat mee te maken... Nou ja, ik hoop dat hij er niet te lang last van heeft, ik vind hem zo zielig nu.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 12:49 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
meestal is het vanaf de uitgerekende datumelin loopt bijv 10 dagen voor met haar sprongetjes dus uitgerekende datum
Alleen de goede eigenschappen komen van mama, he Kleurdoos?quote:Op woensdag 5 augustus 2009 21:36 schreef Kleurdoos het volgende:
Wow ik heb hier een woedende! baby die niet wil slapen
ze trapt tegen de achterkant van r bed aan en smijt met haar knuffels en speen en loopt rood aan.dat heeft ze niet van mij
Ja een cosibag is dat. Helpt goed en is niet te warm. Maar is niet nodig geweest verder. Cinababy hielp goed genoeg. Mocht hij vannacht last krijgen, kan het alsnog.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 20:37 schreef Raissa het volgende:
Een kruik? Met dit weer???
We hebben hem nu twee keer in de emmer gehad in plaats van in bad en dat vond ie heerlijk, het bad is dus gewoon nog wat te groot voor hemquote:Op dinsdag 4 augustus 2009 23:52 schreef tessie het volgende:
Chan, jammer dat Timo badderen niet leuk vind. Heb je wel eens geprobeerd hem onder de douche mee te nemen? Dat vind Graeme ook altijd veel fijner dan in bad.
jan spuugt ook nooit. tot hij last van een buikgriepje had, toen kwam alles wat ik meer dan zeg voor het gemak even zestig cc naar binnen kreeg bij hem, er even hard weer uit, en niet direct hoor, maar wel binnen een bepaalde tijd. ook jan was verder vrolijk tussendoor en sliep meer dan ik gewend was..quote:Op donderdag 6 augustus 2009 15:32 schreef tessie het volgende:
DJMO, normaal spuugt hij haast nooit, soms een klein beetje dus vlak na een flesje. Maar ik denk niet dat hij nu teveel krijgt ofzo.. ik kijk eerst gewoon even hoe het gaat bij de volgende flesjes vandaag. Anders kan ik altijd nog minder/meer verspreid gaan geven.
een borst is na anderhalf uur weer helemaal vol..maar je kan m gewoon aanbieden hoor. Door iets minder te drinken zal ie geen honger lijdenquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 09:21 schreef Tinuviel het volgende:
Jair heeft net na het drinken in drie/ vier grote golven heel veel teruggegeven. Het leek wel alsof alles er weer uit is gekomen. Ik ben best geschrokken, want dat deed hij anders nooit. Vroeger gaf hij wel eens een golfje terug maar volgens ons altijd binnen het normale wat een baby wel eens teruggeeft na een voeding. Aan de andere kant is hij heel vrolijk, hij lijkt nu geen honger te hebben en maakt ook niet de indruk ziek te zijn of zo. Misschien had hij wel te haastig gedronken of zich verslikt en leek het alsof alles er weer uitkwam hoewel dat niet zo was. Ik denk, dat ik in ieder geval voor de zekerheid niet over een uur ga kolven zoals ik normaal doe. Want wat doe je dan als hij direct na het kolven honger heeft. Ik vraag me af of ik hem dan genoeg zou kunnen geven uit de borst? Natuurlijk zou ik hem ook het afgekolfde kunnen geven maar dat even terzijde.
zwaaitquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 09:36 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Als het goed is, is een kolf sowieso minder effectief dan een baby, dus een baby weet er ook na kolfen nog genoeg uit te halen. Er zijn uitzonderingen, maar er is maar één manier om erachter te komen of je die uitzondering bent of niet...
Hij had net een mooie volle luier, maar die was ook vol van de laatste voeding. Straks even goed kijken hoe vol de luier is. Ik zal je advies meenemen en vaker aanleggen vandaag. Dat kan nooit kwaad. En anders kan ik ook nog de adviezen, die Ingrid heeft gekregen voor grotere vochttoevoer meenemen. Hij heeft gisteren naast zijn voedingen en wat water op het kdv 125 cc extra water met heel klein beetje diksap gedronken. Zoals net werd gezegd hoeft dat niet met de diksap maar ja als die dat wel drinkt en puur water niet, dan geef je toch maar met diksap.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 09:29 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
een borst is na anderhalf uur weer helemaal vol..maar je kan m gewoon aanbieden hoor. Door iets minder te drinken zal ie geen honger lijdenen ik zou m sowieso vaker aanlegge vandaag, met dit pokkeweer
(herfstmens is)
Bij borstvoeding zou ik niets anders qua drinken aanbiedenquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 09:40 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Hij had net een mooie volle luier, maar die was ook vol van de laatste voeding. Straks even goed kijken hoe vol de luier is. Ik zal je advies meenemen en vaker aanleggen vandaag. Dat kan nooit kwaad. En anders kan ik ook nog de adviezen, die Ingrid heeft gekregen voor grotere vochttoevoer meenemen. Hij heeft gisteren naast zijn voedingen en wat water op het kdv 125 cc extra water met heel klein beetje diksap gedronken. Zoals net werd gezegd hoeft dat niet met de diksap maar ja als die dat wel drinkt en puur water niet, dan geef je toch maar met diksap.
Heb je dan wel een (goede) toeschietreflex? Dat maakt soms een wereld van verschil.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 09:38 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
zwaait
Met moeite kolf ik nog steeds maar 80 ml ofzo.
daarom doe ik het ook niet meer
Dat geldt dan dus niet als je ook deels kunstvoeding doet? Op het kdv krijgt hij namelijk een fles kunstvoeding omdat ik het niet redde puur op de bv die ik kolfde. Thuis krijgt hij wel 100% borstvoeding alleen dat wij s'avonds nog af en toe een beetje pap geven. Geldt dit stukje tekst niet voor kleinere babys, die nog geen bijvoeding krijgen? Jair is al 6 maanden en krijgt ook al groentehap. Zoals gezegd ik weet niet of de tekst dan nog geldig is?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 09:45 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Bij borstvoeding zou ik niets anders qua drinken aanbiedenaf en toe een slokje water is voor de lol eigenlijk maar niet voor het vocht.
Bij borstvoeding kan dat namelijk nog wel eens een nare uitwerking hebben met dit hele warme weer:
Een baby die zweet, verlies zouten. Door het vochttekort aan te vullen met water, kan uiteindelijk een tekort aan zouten ontstaan. In extreme gevallen kan dit leiden tot bewusteloosheid en stuipen.
Bij een baby die uitsluitend moedermelk krijgt om de dorst te lessen, zullen de zouten vanzelf weer aangevuld worden in de juiste verhouding tot het water dat in de moedermelk zit. dus gewoon vaker aanleggen ipv diksap oid
Bij bv wordt iig afgeraden om extra drinken te geven (diksap e.d) tot 8 mnd. het is iig niet nodig dus ik snap ook niet waarom iedereen maar van alles aan hun kinderen willen geven. omdat het leuk is ofzoquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 09:52 schreef Tinuviel het volgende:
[..]
Dat geldt dan dus niet als je ook deels kunstvoeding doet? Op het kdv krijgt hij namelijk een fles kunstvoeding omdat ik het niet redde puur op de bv die ik kolfde. Thuis krijgt hij wel 100% borstvoeding alleen dat wij s'avonds nog af en toe een beetje pap geven. Geldt dit stukje tekst niet voor kleinere babys, die nog geen bijvoeding krijgen? Jair is al 6 maanden en krijgt ook al groentehap. Zoals gezegd ik weet niet of de tekst dan nog geldig is?
dat kan ook 2 maanden later..als het lichaampje het beter kan verdragenquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:07 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Het is leuk om te dat soort dingen te geven omdat ze de meest rare bekken trekken als ze het voor het eerst proeven?
wat kut zegquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 10:11 schreef tessie het volgende:
Wij hebben net ons weekendje Brugge maar geannuleerdGraeme is nog steeds zo hangerig en huilerig, en ik vind het dan sneu om een heel weekend in een voor hem vreemde omgeving te zitten. Maar ik vind het wel erg balen
Wat jij zegt Great White is dat tenminste voor volwassenen thee met suiker en vruchtensappen beter is dan puur water. Voor babytjes schijnt dit anders te zijn.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 09:59 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Eigenlijk geldt het voor iedereenZo had je een paar jaar geleden die vervelend verlopen 4daagse in Nijmegen, omdat het heel warm was en iedereen dronk water, water, water. Daardoor kregen sommige mensen problemen met hun zouten e.d. Als ze ook koffie en of thee met suiker gedronken hadden, of vruchtensap, dan hadden ze minder problemen gehad.
Heb je daar een reden voor nodig dan?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 11:33 schreef Memmel het volgende:
Morris is weer goedgekeurd op het cb. Heeft zijn eerste prikjes gekregen en moet nu van mama verplicht zielig zijn, want dan kan ik 'm lekker de hele dag knufffffffelen..![]()
Ik begrijp dat diksap niet nodig is. Daarom wil ik zelf ook liever water geven. Wat ik uit het artikel van Kleurdoos post begrijp is water ook niet goed. Er wordt wel vaker gezegd dat zelf water niet nodig is, als je bv geeft. Maar je zou denken dat puur water tenminste geen kwaad kan. Volgens het artikel dus wel.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 12:27 schreef Jore het volgende:
Tinuviel, diksap is eigenlijk niet veel meer dan de suikers uit fruit, zonder de vezels e.d. die het fruit gezond maken. Het zal vast wel iets beter zijn om fruitsuikers te geven dan glucose, maar volgens mij is het verschil marginaal. Daarom dus liever water, want zoals Jelief zegt: het is gewoon (echt) niet nodig.
En dat komt van deze pagina over warmte en uitdroging, je kunt ook in het schema voor bijvoeding kijken, ook daar staat dat bv kindjes gewoon bv kunnen/moeten drinken. Uiteraard bied je het tzt wel aan ( na 9maanden ofzo) maar dan nog maar heel kleine beetjes, net zoals je begint met voedsel.quote:Onderzoeksresultaten
Uit onderzoek blijkt dat als een baby die aan de borst gevoed wordt extra water te drinken krijgt, hij minder moedermelk drinkt. En een baby die minder moedermelk drinkt dan hij nodig heeft krijgt dus minder calorieën en voedingstoffen binnen dan noodzakelijk is.
nee een beetje aan het glas van mama lebberen of een paar slokjes uit een bekertje tijdens het bad om te oefenen kan idd geen kwaad.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 13:08 schreef Vicky het volgende:
Zo af en toe een slokje water zal tich geen kwaad doen?
Okay, ik heb daar inmiddels gepost en volg het daar verder. Ik had het inmiddels ook al - deels - op je hyves gelezen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 13:48 schreef Vicky het volgende:
Ik heb een topic over huilbaby's geopend waar het een en ander over Tess staat. Ze moet ong. 7 dagen blijven, afhankelijk hoe het gaat.
Niemand wordt belachelijk gemaakt.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 13:34 schreef Diaan73 het volgende:
Vicky, hoe gaat het met Tess??
En volgens mij vroeg iemand ook nog hoe het met Lennon ging.. het gaat gelukkig weer heel goed. Ik denk dat het vooral tandenpijn is geweest, hij kauwt nu veel op zn vingers en alles wat hij voorhanden krijgt. Hij is weer heel vrolijk en zichzelf.
Tessie, balen van je weekendje zeg en beterschap voor Graeme!! Memmel, fijn dat alles zo goed gaat en sterkte vandaag. HOpelijk heeft hij geen/weinig last van de prikjes.
Ingrid, ik hoop dat het met wat diksap beter gaat.
Enne pfff ik word hier wel een beetje moe van het allemaal zo verantwoord mogelijk eten/drinken geven van dingen aan je baby...Ik snap het als je baby ergens gevoelig voor is of allergisch. Maar alles gewoon goed gaat, dan is een toetje of diksap toch helemaal niet erg vanaf 6 maanden. Ook al is het niet nodig, af en toe is het toch wel lekker voor de baby om wat anders te krijgen. Ik vind het zelf ook wel eens lekker om wat anders te krijgen, al heb ik dat niet nodig. Ik heb het met Twan ook altijd gedaan en hij is echt niets te dik en kan alles eten. En als je het wel doet, krijg je commentaar of word je belachelijk gemaakt
![]()
![]()
Misschien moet ik mijn dochter dan toch wat meer water laten drinken...quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 13:24 schreef Jelief het volgende:
van borstvoeding.com:
[Onderzoeksresultaten
Uit onderzoek blijkt dat als een baby die aan de borst gevoed wordt extra water te drinken krijgt, hij minder moedermelk drinkt. En een baby die minder moedermelk drinkt dan hij nodig heeft krijgt dus minder calorieën en voedingstoffen binnen dan noodzakelijk is]
DJMO heeft gelijk dat we nooit uit deze discussie komen, maar ik wil toch even reageren. Belachelijk maken, is misschien ook een groot woord en het is meer zoals DJMO het beschrijft, scheef aangekeken worden.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 17:57 schreef Kleurdoos het volgende:
[..]
Niemand wordt belachelijk gemaakt.
Een kind kan nog een leven lang van alle soorten zoetigheden genieten. ze zijn daar nu gewoonweg nog te klein voor. ja, het wordt aangeboden in de supermarkt, dat wil niet betekenen dat het al goed is voor je baby. Denk je dat ze overal voor de lol aanraden om je baby zolang mogelijk geen suikers e.d te geven?
En over afwisseling..ik dacht dat 20 verschillende groentes en weetikveel hoeveel fruit wel genoeg afwisseling zou geven voor de eerst komende maanden. en de ruimte die je kind overlaat voor het toetje, wat je dus zelf je baby aanleert.. daar had ook groente of fruit ingepast. Wat dus een veel betere optie is.
maargoed ik kwam hier eigenlijk even om te vertellen dat Elin kruipt, niet snel maar het is toch een echte echte kruip!!11
Nog hetzelfde. Kan best van het weer komen. Hij is niet suf, heeft geen koorts.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 18:56 schreef DJMO het volgende:
Ingrid, hoe gaat het met tyler en drinken en zijn plasluiers?
t hek is nu ook van de damquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 19:27 schreef _Ingrid_ het volgende:
[..]
Nog hetzelfde. Kan best van het weer komen. Hij is niet suf, heeft geen koorts.
Vandaag niet alle flessen goed leeg. Fruit en groente wel goed. Water of diksap werd resoluut geweigerd.
Wat goed van Elin!
Pardon?? Wijsneus!!quote:
Wie zegt dat (nog) niet geven beter is dan al wel geven?? Op internet? Op cb zeggen ze weer wat anders.quote:Als jij het beste voor je kind wil. En (nog) niet geven is beter dan al wel geven.
Waarom geef je het dan?
Waarom zegt cb dat het wel mag? Op internet zie ik sites waar het wel mag maar ook waar het niet mag.quote:Het is niet SLECHT voor je kind. Het is ook niet GOED voor je kind.
en het is niet de 1 zegt dit, de ander dat.
Er zijn hele duidelijke richtlijnen voor.
Waar spreek ik mezelf tegen??quote:en je moet jezelf niet zo tegenspreken
Okay.. Dat is ook een lastige hoor, want dat heeft grotendeels met je karakter te maken. De één is nu eenmaal wat makkelijker dan de andere.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 19:39 schreef cattie het volgende:
Ach, ik denk dat beide kampen dat wel eens voelen. Mij wordt wel eens het gevoel gegeven dat ik veel te moeilijk doe en losser zou moeten zijn.
het begon wat weg te trekken, ook omdat ik gewoon irl van alle kanten de bevestiging krijg dat ik het prima doe, dat ik een goede moeder ben (al heb ik er soms moeite mee om dat te geloven). zelfs jeugdzorg zegt letterlijk dat hij niet vewacht dat er veel bijzonders uit de ouder kind observatie komt, maar dat het gewoon een extra bewijsmiddel voor de rechter is dat de ots niet verlengd hoeft te worden. kijk daar doe ik het deels voor. het allerbelangrijkste is natuurlijk gewoon jan. dat blije snoetje als hij me ziet wanneer hij smorgens wakker wordt etc.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 20:20 schreef Diaan73 het volgende:
Inderdaad hangt er nu een nare sfeer, al was dat zeker niet mijn bedoeling met mijn 1e opmerking.
Vervelend DJMO dat je je door opmerkingen hier zo voelt. Dat lijkt mij zeker niet de bedoeling van dit topic.
Het is inderdaad allemaal erg vervelend wat je moet doen om te laten zien dat je het wel goed doet met je kind, maar als dat betekent dat de ots niet verlengd hoeft te worden, is dat zeker de moeite waard. Even doorbijten dus. Die glimlach is goud waardquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 20:27 schreef DJMO het volgende:
[..]
het begon wat weg te trekken, ook omdat ik gewoon irl van alle kanten de bevestiging krijg dat ik het prima doe, dat ik een goede moeder ben (al heb ik er soms moeite mee om dat te geloven). zelfs jeugdzorg zegt letterlijk dat hij niet vewacht dat er veel bijzonders uit de ouder kind observatie komt, maar dat het gewoon een extra bewijsmiddel voor de rechter is dat de ots niet verlengd hoeft te worden. kijk daar doe ik het deels voor. het allerbelangrijkste is natuurlijk gewoon jan. dat blije snoetje als hij me ziet wanneer hij smorgens wakker wordt etc.
ik kan hier ook gewoon wegblijven, maar ik zou het na een uur al missen, de meeste personen dan
Jore, het ging niet alleen over een Danoontje... maar over een toetje in het algemeen. Lennon eet nl. ook wel magere yoghurt zonder toevoegingen. We wisselen een beetje af. De eerste Danoontjes zijn gemaakt van opvolgmelk en natuurlijke suikers, geen toegevoegde suikers dus. Ik ben met fruit en groente ook eerst begonnen met de zuivere smaken en daarna pas gemengde smaken.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 20:33 schreef Jore het volgende:
DJMO, ik weet zeker dat die discussie helemaal niet ging over hoe snel Elin en hoe langzaam Jan was. Volgens mij spiegel jij de ontwikkeling van Jan (veel te) veel aan die van andere kindjes en dat is logisch gezien je achtergrond, maar absoluut onnodig. En om dan met een snel kind als Elin te vergelijken is zelfs onhandig, voor jezelf. Ik ken Kleurdoos niet persoonlijk maar één ding weet ik heel zeker: als Elin achterliep was ze op dezelfde manier trots geweest, want het kan haar niet schelen of ze snel is of niet.
Kortom: dat focussen op snel of langzaam zijn is echt iets wat jij zelf doet!
Wat dat eten betreft: dat is een discussie en discussies zijn er m.i. om gevoerd te worden. Ik begrijp gewoon werkelijk niet waarom je je kind een danoontje geeft als er ook zoiets is als yoghurt. Niet omdat ik een starre moeder ben maar omdat ik kan bedenken dat het handig is als mijn kleine baby eerst went aan pure smaken. Idem voor diksap, hoewel ik goed snap dat het voor moeders die kv geven en dus op gegeven moment ander vocht moeten bijgeven noodzakelijk kan zijn omdat water zonder smaakje niet gedronken wordt.
Raissa, wij zijn ook wezen zwemmen met Lennon op vakantie. Hij hield het best wel lang vol omdat hij het heerlijk vond, ik denk wel zo'n uur. Wij zijn naar het gewone zwembad daar gegaan en hebben een babyzwemband meegenomen zodat hij ook lekker zelf kon dobberen. Je zou natuurlijk kunnen uitproberen met eerst babyzwemmen bij het zwembad in jullie buurt. Dat is wat rustiger en opgewarmd voor baby's en je leert hoe je je baby moet/kunt vasthouden in het water en wat hij/zij allemaal wel kan in het water. Zo ben ik dus met Lennon samen een paar keer kopje onder geweest!!! 1e keer was eng, maar daarna niet meer en Lennon vond het best eigenlijk.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 20:38 schreef Raissa het volgende:
Inderdaad een klote sfeer hier nu. Ik zeg er maar gewoon niks over, lijkt me beter.
Anyway, wie was er nou ook alweer wezen zwemmen met de kleine uk? Kleurdoos? Ik heb er namelijk wat vraagjes over. Hoe lang hield ze het ongeveer vol? Heb je een 'speciaal' zwembad uitgezocht (extra warm water/geen chloor/o.i.d.)? En heb je nog tips en tricks?
Waarom zou het jouw schuld zijn? Waarom ben je zo onzeker? (ja sorry als ik iets verkeerds vraag, maar ik kom hier nog niet zo lang).quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 20:44 schreef DJMO het volgende:
ik ben gewoon als de dood dat hij toch iets mankeert jore, en dat dat mijn schuld is.
ik ben ook wezen zwemmen met jan, en het water hier was geloof ik wel wát verwarmd maar niet tot dertig graden volgens mij. en wij probeerden jan op zijn buik te laten 'zwemmen' door je arm tussen de beentjes door naar de borst te doen, en zo op je arm te laten drijven, jan was er alleen niet wild van, dus die hielden we gewoon met twee handen vast, onder zijn rug, en onder zijn beentjes. hij hield het ongeveer een half uurtje vol, en kreeg het toen te koud...quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 20:38 schreef Raissa het volgende:
Inderdaad een klote sfeer hier nu. Ik zeg er maar gewoon niks over, lijkt me beter.
Anyway, wie was er nou ook alweer wezen zwemmen met de kleine uk? Kleurdoos? Ik heb er namelijk wat vraagjes over. Hoe lang hield ze het ongeveer vol? Heb je een 'speciaal' zwembad uitgezocht (extra warm water/geen chloor/o.i.d.)? En heb je nog tips en tricks?
Ohja! Jullie ook! Lennon vond het dus fijn! Leuk! Heb geloof ik ergens foto's gezien inderdaad. Wij willen morgen met Mila gaan zwemmen, ik hou er maar gewoon rekening mee dat ze het snel zat is. Maar twijfel er eigenlijk niet aan dat ze het leuk zal vinden, ze is echt een waterratjequote:Op vrijdag 7 augustus 2009 20:47 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Raissa, wij zijn ook wezen zwemmen met Lennon op vakantie. Hij hield het best wel lang vol omdat hij het heerlijk vond, ik denk wel zo'n uur. Wij zijn naar het gewone zwembad daar gegaan en hebben een babyzwemband meegenomen zodat hij ook lekker zelf kon dobberen. Je zou natuurlijk kunnen uitproberen met eerst babyzwemmen bij het zwembad in jullie buurt. Dat is wat rustiger en opgewarmd voor baby's en je leert hoe je je baby moet/kunt vasthouden in het water en wat hij/zij allemaal wel kan in het water. Zo ben ik dus met Lennon samen een paar keer kopje onder geweest!!! 1e keer was eng, maar daarna niet meer en Lennon vond het best eigenlijk.
Waar wij waren, deden ze dat anders. Hmm even kijken hoe ik dat kan uitleggen... duim en wijsvingers onder de oksels/armpje en dan de rest van de vingers onder de buik. Zo kon hij vrijelijk bewegen. Dit kan zowel op de buik als op de rug vingers dan op de rug hè? .quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 20:49 schreef DJMO het volgende:
[..]
ik ben ook wezen zwemmen met jan, en het water hier was geloof ik wel wát verwarmd maar niet tot dertig graden volgens mij. en wij probeerden jan op zijn buik te laten 'zwemmen' door je arm tussen de beentjes door naar de borst te doen, en zo op je arm te laten drijven, jan was er alleen niet wild van, dus die hielden we gewoon met twee handen vast, onder zijn rug, en onder zijn beentjes. hij hield het ongeveer een half uurtje vol, en kreeg het toen te koud...
lees dit maar, dan snap je het wel denk ikquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 20:48 schreef McLaura het volgende:
[..]
Waarom zou het jouw schuld zijn? Waarom ben je zo onzeker? (ja sorry als ik iets verkeerds vraag, maar ik kom hier nog niet zo lang).
Hm, dan toch maar even kijken of we een zwembad kunnen vinden met iets warmer water...quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 20:52 schreef Bass-Miss het volgende:
Wij gaan met Elodie gewoon in het 'koude' zwembad. Zij lijkt geen last van de koude te hebben, haar broer krijgt wel blauwe lippen. Ik denk dat het veel te maken heeft met hun speklaagje.
Dat opperde Milanese ook alquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 20:58 schreef cattie het volgende:
2 lepels. 1 in de hand van Fee en 1 voor mij!
Hier ook net zo.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 21:02 schreef Raissa het volgende:
[..]
Dat opperde Milanese ook alMaar dan stopt ze die lepel van haar ook in dr mond en dan past de mijne niet meer
Gedaan. Heftig.... Ik vind je 'dwangmatige' manier van alles goed willen doen indrukwekkend, maar logisch gezien je jeugd. Hopelijk zien ze bij bjz dat je je best doet, en kun je in de toekomst iets ontspannener leven als de druk van bjz eraf is.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 20:55 schreef DJMO het volgende:
[..]
lees dit maar, dan snap je het wel denk ik
Nou ja... moet dit echt?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 20:54 schreef Vivi het volgende:
Huh? Jan heette toch Jayjay ofzoiets dacht ik?
En je moet je eigen angsten natuurlijk niet op anderen gaan projecteren DJMO, als je die angsten nml. niet had of je had niet zoveel gerookt tijdens je zwangerschap (nofi) dan had je wrs je schouders opgehaald bij de opmerkingen die je aanhaalt.
Ik vind dat nog best eng... vorige week had ik peer gegeven hij houdt het niet zelf in zn hand en hij was aan het zuigen en zoog een stukje naar binnen. Hij verslikte zich toen behoorlijk en was wel even schrikken. Ik ga het maar eens gewoon weer proberen en morgen meloen halen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 21:16 schreef _Ingrid_ het volgende:
Meloen wil ik morgen uit het vuistje geven.
Nou, dat had ik idd gemist, ik vroeg me af waarom het nu ineens "Jan "was omdat ze eerst zei (dacht ik) dat JJ de roepnaam was, dus vandaar. En "moet dit"..nee, het "moet" niet, maar ik probeer alleen maar aan te geven dat het wellicht wat minder indruk zou maken allemaal als haar eigen "schuldgevoel" niet zou opspelen en dan zou ze zo'n opmerking over snel of traag zijn of wat dan ook gevoegelijk aan d'r laars lappen toch. Dus datquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 21:15 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Nou ja... moet dit echt?
Hij heet JJ: Jan Junior, en als je hier regelmatig mee zou lezen ipv alleen in tijden van rellen dan had je dat kunnen weten.
Dan heb ik blijkbaar gemist dat ze specifiek dat roken zelf aan haalt, ik kan het ook zo gauw niet terug vinden, maar ik vond jouw opmerking echt onnodig vals.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 21:23 schreef Vivi het volgende:
[..]
Nou, dat had ik idd gemist, ik vroeg me af waarom het nu ineens "Jan "was omdat ze eerst zei (dacht ik) dat JJ de roepnaam was, dus vandaar. En "moet dit"..nee, het "moet" niet, maar ik probeer alleen maar aan te geven dat het wellicht wat minder indruk zou maken allemaal als haar eigen "schuldgevoel" niet zou opspelen en dan zou ze zo'n opmerking over snel of traag zijn of wat dan ook gevoegelijk aan d'r laars lappen toch. Dus dat. En we weten allemaal waarom ze die angst heeft, ze wijst er zelf notabene nog op dus waarom mag dat niet genoemd worden dan?
Ik vond het dan ook niet tussen de regels vals, maar gewoon ronduit vals.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 21:39 schreef Vivi het volgende:
Ik wist het nog niet eens, dat ze daarover had gejokt, dat drinken dan. Daarom haalde ik het roken aan. Je ziet spoken hoor BE, als er een niet tussen de regels door vals is maar gewoon grofweg rude ben ik het wel.
Zo staat het er toch net even anders dan hierboven.quote:Oh en DJMO, ik begrijp het juist wel hoor, maar ik ben er, uit eigen ervaring, erachter gekomen dat irritaties aan (uitspraken van) anderen vaak meer met jezelf te maken hebben dan met die ander, omdat ze je iets van jezelf laten zien wat je liever wegstopt.
Het ene moment gaat dat iets beter dan het anderequote:Op vrijdag 7 augustus 2009 21:48 schreef Vivi het volgende:
Ach, we zijn toch allemaal nono's hier. Omarm het Nono-schap en laten we het vieren met een bak chocoladevla met zoveel mogelijk chemische kleurspikkels. *rondedansje doet*
Nounou, 'vliegt iedereen elkaar in de haren', dat valt wel een beeeeetje meequote:Op vrijdag 7 augustus 2009 21:54 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Woah, ga ik evenjes weg omdat opa en oma op bezoek zijn, vliegt iedereen elkaar in de haren.Ik hou mezelf altijd vrij oppervlakkig in dat soort discussies, er is toch nooit een 'winnaar', er zijn meestal alleen verliezers.
quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 21:53 schreef Vicky het volgende:
nono, ontaard.. ach.. ik ben het allebei en ik ben er trots op
dat heb ik ook, maar ik ga er gewoon niet op inquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 22:00 schreef Diaan73 het volgende:
[..]het is ook niet erg om een nono te zijn, maar ik kan er niet zo goed als anderen dan zo betweterig tegen me doen, alsof zij alle wijsheid in pacht hebben. Dan denk ik wel van, ja hallo, ik heb al een kind van 7 jaar, dus weet wel een beetje hoe het gaat...
Dat doe ik ook vaak, maar vandaag lukte het niet.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 22:04 schreef Vicky het volgende:
[..]
dat heb ik ook, maar ik ga er gewoon niet op in
lees er gewoon overheen
Wij hebben ook geen regen gehad, maar het waait nu wel behoorlijk (Leeuwarden). De buuf en ik zijn net maar naar binnen gegaan omdat we het koud kregenquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 22:08 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Dat doe ik ook vaak, maar vandaag lukte het niet.Zoals DJMO al zei, komt vast door de hitte. en ze hadden nog wel regen/onweer belooft in Het Oosten, nog steeds niets te zien en warm hier
Hier een beetje. Buiten is het beter dan binnen, maar dat was vanavond anders. Nou ja, straks gewoon slapen en morgen is het koeler. Om het ontopic te houden: Lennon slaapt ontzettend goed met dit warme weer. Onvoorstelbaar, het is wel 27 graden op zijn kamer.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 22:20 schreef McLaura het volgende:
[..]
Wij hebben ook geen regen gehad, maar het waait nu wel behoorlijk (Leeuwarden). De buuf en ik zijn net maar naar binnen gegaan omdat we het koud kregen
Dat ging echt zo: Ik zie Annicka zitten en vraag aan mijn man: 'Heb jij haar zo neergezet?' Want ik had haar even daarvoor op haar rug op de grond gelegd en was even met mijn man aan het kletsen over hoe zijn dag was geweest. Hij: 'Nee, ik niet, jij? Ik dus ook niet en aangezien we geen kaboutertjes in huis hebben, is de logische conclusie dat ze het zelf gedaan moet hebben...quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 21:56 schreef cattie het volgende:
Zo, Annicka is ook een vlotte dame zeg! Wat knap dat ze al uit zichzelf kan gaan zitten.
Sorry, zo kwam het een beetje op mij over.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 21:56 schreef McLaura het volgende:
[..]
Nounou, 'vliegt iedereen elkaar in de haren', dat valt wel een beeeeetje mee
Ik vlieg nooooooit iemand in de harenquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 22:27 schreef GreatWhiteSilence het volgende:
Sorry, zo kwam het een beetje op mij over.Ik hoop dat ik een foute indruk had...
Ho stop wacht, dat niet alleen. Later ook de manier waarop iets duidelijk wordt gemaakt. Maar verder heb je gelijk. Leven en laten leven enz.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 22:31 schreef McLaura het volgende:
[..]
Ik vlieg nooooooit iemand in de haren
Kleurdoos en Diaan denken gewoon verschillend over zaken. Leven en laten leven enzovoort.
Het is hier binnen 26,5 graad nu, en buiten 19quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 22:25 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Hier een beetje. Buiten is het beter dan binnen, maar dat was vanavond anders. Nou ja, straks gewoon slapen en morgen is het koeler. Om het ontopic te houden: Lennon slaapt ontzettend goed met dit warme weer. Onvoorstelbaar, het is wel 27 graden op zijn kamer.
Dat is zo, maar dat is ook afhankelijk van hoe je iets interpreteert. Wat jij als belerend opvatte aan je reactie te zien, kun je ook anders opvatten (hoe weet ik even niet). Soms is het lastig om iets goed te interpreteren, helemaal als je al een voorgeschiedenis van onenigheden met iemand hebt.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 22:35 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ho stop wacht, dat niet alleen. Later ook de manier waarop iets duidelijk wordt gemaakt. Maar verder heb je gelijk. Leven en laten leven enz.
Binnen is het ook 26,5 graden. Lennon ligt al vanaf half 8 in bed, was doodop en op zijn kamer is het ook 29 graden, maar dat kind slaapt gewoon door.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 22:40 schreef McLaura het volgende:
[..]
Het is hier binnen 26,5 graad nu, en buiten 19![]()
Ik heb boven alles tegen elkaar open staan, want op Thijs zijn kamer was het 29 graden! En Thijs is met zijn vader Unbreakable aan het kijken
Het is idd wel lastig omdat je toch iets typt en niet een bepaalde toon in je post kunt zetten, die je wel zou hebben als je het face to face zou zeggen. Smilies zijn evt. nog te gebruiken, maar dekken niet alles. Ik heb het inderdaad zo opgevat en omdat ik dacht dat ik het misschien verkeerd las, heb ik het Peaceman ook laten lezen en die vatte het ook zo op. Daarna postte ik pas mn reactie. Tussen mij en Kleurdoos zijn - bij mijn weten - geen onenigheden, alleen dit schoot bij mij in het verkeerde keelgat. Maar maakt verder ook niet uit. Gezegd, is gezegd.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 22:42 schreef McLaura het volgende:
[..]
Dat is zo, maar dat is ook afhankelijk van hoe je iets interpreteert. Wat jij als belerend opvatte aan je reactie te zien, kun je ook anders opvatten (hoe weet ik even niet). Soms is het lastig om iets goed te interpreteren, helemaal als je al een voorgeschiedenis van onenigheden met iemand hebt.
Het is een kwestie van tijd tot ook jij al je pedagoochelige voornemens overboord kiepert!quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 21:55 schreef McLaura het volgende:
Ik heb vandaag ontelbaar veel Raketten op, en nu heb ik het wel koud van binnen
Een nono ben ik ook, mijn zoon is bijna 4 weken en in theorie weet ik het allemaal wel (bijna 4 jaar de tijd gehad om me 'in te lezen'). Nu de praktijk nog!
Dat is wel handig ja. Lennon slaapt vanaf het begin eigenlijk altijd op zijn eigen kamer. Overdag en 's nachts. En tja ik ga hem nu ook niet uit bed halen om op onze kamer te leggen, zolang hij rustig en goed slaapt.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 22:50 schreef McLaura het volgende:
Thijs hoeft nog niet in zijn eigen bed, die slaapt nog overal
Heeft zijn kamer mooi de tijd om wat af te koelen!
Ik heb geen voornemens, en zeker geen wannabepedagogische dingen. Eerst maar eens zien wat voor kind Thijs is, dan kan ik altijd nog bedenken of ik hem met de voorhamer of met de zachte hand moet opvoedenquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 22:52 schreef Vivi het volgende:
[..]
Het is een kwestie van tijd tot ook jij al je pedagoochelige voornemens overboord kiepert!
Ik chanteer met ijsjes, koop om met legoboten en gebruik Dora als oppas.
quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 22:42 schreef McLaura het volgende:
[..]
Wat jij als belerend opvatte aan je reactie te zien, kun je ook anders opvatten (hoe weet ik even niet).
Zeg, we gaan elkaar hier toch niet uitlachen hè?quote:
Dat leek mij ook ideaal, tot Thijs er was en ik moe werd van elke keer de trap oplopen om te kijken naar dat geweldige ventje dat we mochten krijgen.... Nu blijft hij in de kinderwagenbak tot H naar bed gaat (nadat die Thijs de laatste fles heeft gegeven).quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 22:53 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Dat is wel handig ja. Lennon slaapt vanaf het begin eigenlijk altijd op zijn eigen kamer. Overdag en 's nachts. En tja ik ga hem nu ook niet uit bed halen om op onze kamer te leggen, zolang hij rustig en goed slaapt.
quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 22:58 schreef McLaura het volgende:
[..]
Dat leek mij ook ideaal, tot Thijs er was en ik moe werd van elke keer de trap oplopen om te kijken naar dat geweldige ventje dat we mochten krijgen.... Nu blijft hij in de kinderwagenbak tot H naar bed gaat (nadat die Thijs de laatste fles heeft gegeven).
quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:04 schreef McLaura het volgende:
Ik ben verslaafd aan dat kleine mannetje van me.....
Babyfoon met camera wil ik niet, ik neem aan dat als ik straks wat meer gewend ben ik vast niet meer de hele tijd wil kijken
Nu echt truste
Ik chanteer met nijntje koekjes en krentjes, koop om met boekjes en gebruik Bumba als oppasquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 22:52 schreef Vivi het volgende:
[..]
Het is een kwestie van tijd tot ook jij al je pedagoochelige voornemens overboord kiepert!
Ik chanteer met ijsjes, koop om met legoboten en gebruik Dora als oppas.
quote:Sprongetje rond 8 weken
Rond 8 (soms 7-9) weken krijgt je baby zijn tweede groeispurt. Meestal voelt hij zo’n sprongetje al een paar dagen (soms weken) op voorhand aankomen en wordt hij hangerig. Nieuw is dat je baby de wereld niet meer als één geheel beschouwt, maar vaste patronen begint te zien, horen, ruiken en voelen. Hij begint ook zijn handjes te gebruiken om iets te pakken.
DJ, hij is gister 3 maanden geworden. Net met zijn fles hetzelfde verhaal... gillen van de honger en maar 80 cc drinken. Nu ligt hij heerlijk te slapen. Ik kijk het vandaag en morgen nog wel even aan en anders bel ik maandag toch even de huisarts als het nog steeds zo is. Ik dacht gisteren, misschien is het de hitte, maar vandaag is het hier lang niet zo warm.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 10:24 schreef DJMO het volgende:
normaal gesproken hoef je je, zolang hij nog gewoon natte luiers heeft, geen zorgen te maken. zoals mijn huisarts zei: ook jij hebt wel eens dag dat je geen honger hebt en (veel) minder eet. tel daarbij op dat hij zijn prikjes heeft gehad, en dus niet lekker is. hij is nu twee maanden??
maar ligt dat dan niet aan jezelf?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 11:00 schreef cattie het volgende:
En als ik toch bezig ben, ik vind de opmerking: "ik heb geen zin ieder uur een kind aan mijn tiet te hebben" erg denigrerend ten opzichte van borstvoeding gevende moeders.
http://www.zwitsal.be/nl/Leeftijden/Baby_3m/Ik_groei/default.aspx < het twaalf weken sprongetjequote:Op zaterdag 8 augustus 2009 10:59 schreef seilram het volgende:
[..]
DJ, hij is gister 3 maanden geworden. Net met zijn fles hetzelfde verhaal... gillen van de honger en maar 80 cc drinken. Nu ligt hij heerlijk te slapen. Ik kijk het vandaag en morgen nog wel even aan en anders bel ik maandag toch even de huisarts als het nog steeds zo is. Ik dacht gisteren, misschien is het de hitte, maar vandaag is het hier lang niet zo warm.
Dat snap ik, cattie. Het was ook niet aanvallend bedoeld, hoorquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 11:08 schreef cattie het volgende:
Miss-sly, dat ligt ongetwijfeld aan mezelf. Daarom staat er ook "ik vind"en niet "het is".
Oei, zal ie niet leuk vinden.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 11:25 schreef geppie het volgende:
Ik dacht dat het pas 'mocht' als je kindje zelfstandig kan zitten, iets met rugspieren ofzo. Wij hebben gewacht tot de 8 maanden, ook toen we op vakantie gingen.
Pin me dr niet op vast hoor, misschien dat de wat ervaren moeders het 'echte' antwoord weten. Ik doe meestal ook maar watquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 11:26 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Oei, zal ie niet leuk vinden.![]()
Maar is wel het beste dan voor 'm.
die opmerking is niet denigrerend bedoeld, het is mijn mening. Respect voor de moeders die dat doen , maar ik heb daar geen zin in/behoefte aan.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 11:00 schreef cattie het volgende:
Heel fijn dat mensen zo van "leven en laten leven"zijn, maar ik ben dat niet. Ik doe mijn best mijn kinderen op de beste manier op te voeden. Er zijn een heleboel manier en wat mij betreft zijn er wel goede en minder goede manieren. Ik respecteer ieders manier, maar ik vind wel dat ik kan en mag zeggen als iemand iets doet wat ik niet zou doen. Niet zozeer om terecht te wijzen, maar wel om aan te geven dat het m.i. beter anders kan. Ik heb veel geleerd van moeders hier die mij op die manier aanspraken.
En als ik toch bezig ben, ik vind de opmerking: "ik heb geen zin ieder uur een kind aan mijn tiet te hebben" erg denigrerend ten opzichte van borstvoeding gevende moeders.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |