quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 22:42 schreef McLaura het volgende:
[..]
Wat jij als belerend opvatte aan je reactie te zien, kun je ook anders opvatten (hoe weet ik even niet).
Zeg, we gaan elkaar hier toch niet uitlachen hè?quote:
Dat leek mij ook ideaal, tot Thijs er was en ik moe werd van elke keer de trap oplopen om te kijken naar dat geweldige ventje dat we mochten krijgen.... Nu blijft hij in de kinderwagenbak tot H naar bed gaat (nadat die Thijs de laatste fles heeft gegeven).quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 22:53 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Dat is wel handig ja. Lennon slaapt vanaf het begin eigenlijk altijd op zijn eigen kamer. Overdag en 's nachts. En tja ik ga hem nu ook niet uit bed halen om op onze kamer te leggen, zolang hij rustig en goed slaapt.
quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 22:58 schreef McLaura het volgende:
[..]
Dat leek mij ook ideaal, tot Thijs er was en ik moe werd van elke keer de trap oplopen om te kijken naar dat geweldige ventje dat we mochten krijgen.... Nu blijft hij in de kinderwagenbak tot H naar bed gaat (nadat die Thijs de laatste fles heeft gegeven).
quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 23:04 schreef McLaura het volgende:
Ik ben verslaafd aan dat kleine mannetje van me.....
Babyfoon met camera wil ik niet, ik neem aan dat als ik straks wat meer gewend ben ik vast niet meer de hele tijd wil kijken
Nu echt truste
Ik chanteer met nijntje koekjes en krentjes, koop om met boekjes en gebruik Bumba als oppasquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 22:52 schreef Vivi het volgende:
[..]
Het is een kwestie van tijd tot ook jij al je pedagoochelige voornemens overboord kiepert!
Ik chanteer met ijsjes, koop om met legoboten en gebruik Dora als oppas.
quote:Sprongetje rond 8 weken
Rond 8 (soms 7-9) weken krijgt je baby zijn tweede groeispurt. Meestal voelt hij zo’n sprongetje al een paar dagen (soms weken) op voorhand aankomen en wordt hij hangerig. Nieuw is dat je baby de wereld niet meer als één geheel beschouwt, maar vaste patronen begint te zien, horen, ruiken en voelen. Hij begint ook zijn handjes te gebruiken om iets te pakken.
DJ, hij is gister 3 maanden geworden. Net met zijn fles hetzelfde verhaal... gillen van de honger en maar 80 cc drinken. Nu ligt hij heerlijk te slapen. Ik kijk het vandaag en morgen nog wel even aan en anders bel ik maandag toch even de huisarts als het nog steeds zo is. Ik dacht gisteren, misschien is het de hitte, maar vandaag is het hier lang niet zo warm.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 10:24 schreef DJMO het volgende:
normaal gesproken hoef je je, zolang hij nog gewoon natte luiers heeft, geen zorgen te maken. zoals mijn huisarts zei: ook jij hebt wel eens dag dat je geen honger hebt en (veel) minder eet. tel daarbij op dat hij zijn prikjes heeft gehad, en dus niet lekker is. hij is nu twee maanden??
maar ligt dat dan niet aan jezelf?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 11:00 schreef cattie het volgende:
En als ik toch bezig ben, ik vind de opmerking: "ik heb geen zin ieder uur een kind aan mijn tiet te hebben" erg denigrerend ten opzichte van borstvoeding gevende moeders.
http://www.zwitsal.be/nl/Leeftijden/Baby_3m/Ik_groei/default.aspx < het twaalf weken sprongetjequote:Op zaterdag 8 augustus 2009 10:59 schreef seilram het volgende:
[..]
DJ, hij is gister 3 maanden geworden. Net met zijn fles hetzelfde verhaal... gillen van de honger en maar 80 cc drinken. Nu ligt hij heerlijk te slapen. Ik kijk het vandaag en morgen nog wel even aan en anders bel ik maandag toch even de huisarts als het nog steeds zo is. Ik dacht gisteren, misschien is het de hitte, maar vandaag is het hier lang niet zo warm.
Dat snap ik, cattie. Het was ook niet aanvallend bedoeld, hoorquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 11:08 schreef cattie het volgende:
Miss-sly, dat ligt ongetwijfeld aan mezelf. Daarom staat er ook "ik vind"en niet "het is".
Oei, zal ie niet leuk vinden.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 11:25 schreef geppie het volgende:
Ik dacht dat het pas 'mocht' als je kindje zelfstandig kan zitten, iets met rugspieren ofzo. Wij hebben gewacht tot de 8 maanden, ook toen we op vakantie gingen.
Pin me dr niet op vast hoor, misschien dat de wat ervaren moeders het 'echte' antwoord weten. Ik doe meestal ook maar watquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 11:26 schreef nummer_zoveel het volgende:
[..]
Oei, zal ie niet leuk vinden.![]()
Maar is wel het beste dan voor 'm.
die opmerking is niet denigrerend bedoeld, het is mijn mening. Respect voor de moeders die dat doen , maar ik heb daar geen zin in/behoefte aan.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 11:00 schreef cattie het volgende:
Heel fijn dat mensen zo van "leven en laten leven"zijn, maar ik ben dat niet. Ik doe mijn best mijn kinderen op de beste manier op te voeden. Er zijn een heleboel manier en wat mij betreft zijn er wel goede en minder goede manieren. Ik respecteer ieders manier, maar ik vind wel dat ik kan en mag zeggen als iemand iets doet wat ik niet zou doen. Niet zozeer om terecht te wijzen, maar wel om aan te geven dat het m.i. beter anders kan. Ik heb veel geleerd van moeders hier die mij op die manier aanspraken.
En als ik toch bezig ben, ik vind de opmerking: "ik heb geen zin ieder uur een kind aan mijn tiet te hebben" erg denigrerend ten opzichte van borstvoeding gevende moeders.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |