abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 22:55:10 #276
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_71697018
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 22:42 schreef McLaura het volgende:

[..]

Wat jij als belerend opvatte aan je reactie te zien, kun je ook anders opvatten (hoe weet ik even niet).
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
pi_71697084
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 22:55 schreef Vivi het volgende:

[..]

Zeg, we gaan elkaar hier toch niet uitlachen hè?
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_71697135
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 22:53 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Dat is wel handig ja. Lennon slaapt vanaf het begin eigenlijk altijd op zijn eigen kamer. Overdag en 's nachts. En tja ik ga hem nu ook niet uit bed halen om op onze kamer te leggen, zolang hij rustig en goed slaapt.
Dat leek mij ook ideaal, tot Thijs er was en ik moe werd van elke keer de trap oplopen om te kijken naar dat geweldige ventje dat we mochten krijgen.... Nu blijft hij in de kinderwagenbak tot H naar bed gaat (nadat die Thijs de laatste fles heeft gegeven).

En ik houd me de rest van de avond rustig, ik ga naar bed!
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 23:02:48 #279
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_71697259
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 22:58 schreef McLaura het volgende:

[..]

Dat leek mij ook ideaal, tot Thijs er was en ik moe werd van elke keer de trap oplopen om te kijken naar dat geweldige ventje dat we mochten krijgen.... Nu blijft hij in de kinderwagenbak tot H naar bed gaat (nadat die Thijs de laatste fles heeft gegeven).
je kunt ook van die camera's kopen hè? Kun je hem gewoon in bed leggen en de hele avond loeren. Ik heb dat nooit gehad eigenlijk. Wij dachten dat hij boven het rustigst lag en lieten hem daar gewoon liggen. Als hij huilde ofzo, haalden we hem op. Maar heb bijna nooit zomaar tussendoor gekeken eigenlijks.
Make love, not war ☮
pi_71697297
Ik ben verslaafd aan dat kleine mannetje van me.....

Babyfoon met camera wil ik niet, ik neem aan dat als ik straks wat meer gewend ben ik vast niet meer de hele tijd wil kijken
Nu echt truste
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 23:13:22 #281
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_71697544
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 23:04 schreef McLaura het volgende:
Ik ben verslaafd aan dat kleine mannetje van me.....

Babyfoon met camera wil ik niet, ik neem aan dat als ik straks wat meer gewend ben ik vast niet meer de hele tijd wil kijken
Nu echt truste
lekker doen hoor als jij je daar goed bij voelt!!

Slaap lekker.
Make love, not war ☮
pi_71699438
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 22:52 schreef Vivi het volgende:

[..]

Het is een kwestie van tijd tot ook jij al je pedagoochelige voornemens overboord kiepert!
Ik chanteer met ijsjes, koop om met legoboten en gebruik Dora als oppas .
Ik chanteer met nijntje koekjes en krentjes, koop om met boekjes en gebruik Bumba als oppas

Heb nog nooit een druppel bv gegeven aan Isa of Ties, Isa kreeg haar eerste hapje fruit en groente met 4 maanden op advies van het CB en de kinderarts en luste werkelijk alles!!, en roept nu als ik met 1 van beide aan kom zetten kei hard NEE!!!! of erger nog NEIN!!
Weigert al het zelf gemaakte eten alleen de lasagne en andijviestamppot met spekjes lust ze dus je kan het nog zo mooi bedenken van te voren hoe jij het wilt qua voeding maar op sommige dingen heb je gewoon geen invloed en zeker niet als een kindje rond de 1,5 á 2 jaar oud is en zijn eigen mening en ik gaat vormen.
Je kan hooguit proberen je kinderen dan te foppen ipv fruit in de hand aanbieden gooi je alles in de blender en maak je er een milkshake of yoghurtdrank van en hoop je dat er wat vitamines van over blijven
Maak je appelmoes in kingsize porties en prak je groentes overal doorheen.

En echt ik heb alle boekjes braaf gevolgd zo braaf zelfs dat Isa wel haar toetje kreeg na verder niets gegeten te hebben aan tafel, ik bleef kalm maakte er geen strijd van, gaf haar vaak hetzelfde zodat de smaak kon wennen manlief wilde al na 2 weken opgeven maar ik wilde nog ff doorzetten..... geen succesnummer helaas. Na 6 weken werd er nog NEIN geroepen en kwamen er hier weer olvarit potjes in huis, madam eet er goed van en groeit als kool.
In samenspraak met het CB nu even een adempauze ingelast en over een tijdje proberen we het weer.
Ik wil er alleen mee zeggen dat je zelf zo veel kan willen maar als je kind nee zegt en een stevig eigen willetje heeft dan kan je het lekker shaken!!

En je kan anderen wel zeggen dat jij als moeder het anders doet/zou doen, maar iemand het gevoel geven dat jij alle wijsheid in pacht hebt daar koop je weinig voor want ieder kind is uniek en helaas krijg je er geen geprinte handleiding bij als hij/zij uit de baarmoeder gerold komt
Ik zie ook vriendinnen hun kinderen van net 1 jaar oud dikke chocoprince koeken geven, Isa mag ze van mij nog niet hebben die is momenteel zeker zo blij met een doosje krenten en dat vind ik wel prima, maar ik zal hun er nooit op aan spreken, het is namelijk mijn verantwoording niet ik heb het druk genoeg met mijn eigen kinderen
(ik bedoel JE als algemeen en niet specifiek naar een persoon het gebeurt namelijk wel vaker dat over dit soort zaken een soort tweestrijd ontstaat, volgende keer zijn het weer anderen)
Mama van Isa en Ties
pi_71699504
DJMO je bent uit een diep dal geklommen en daar heb ik respect voor, het is niet niks om hier je hele verhaal eerlijk en bloot op tafel te leggen daarmee stel je je heel erg kwetsbaar op
Mama van Isa en Ties
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 08:27:45 #284
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_71702779
Joep heeft gisteren zijn 2e prikjes gehad. Gisterenavond 37,9. Dus wel hoger dan normaal en voor de zekerheid een parcetamol gegeven. Alleen heeft hij gisteren de hele dag slecht gegeten... Hij heeft gisteren van 23.00 tot 06.30 geslapen, dus ik dacht dat hij mega honger zou hebben, maar moeite ging er 130 cc in. Echt met moeite. Daarna dus de prikjes en de hele dag halve flessen. Wel vannacht om 04.00 uur 100 cc weg geslurpt. Om 07.30 weer moeite 60 cc. Ik wilde graag dat hij iets meer at, omdat ik me er zorgen over maak en toen begon hij bijna te kokhalzen zo zielig, toen ben ik maar gestopt. Als je kindje ineens veel minder eet dan normaal, wanneer moet je dan aan de bel gaan trekken?

Ow en ik heb even heel aso niet bijgelezen
Niet mieten! Door gieten!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 8 augustus 2009 @ 08:40:51 #285
147316 crew  DJMO
#trut
pi_71702831
heeft hij nog (voeldoende) goede natte luiers seilram?

dank je Marlieske
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 08:48:35 #286
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_71702860
DJ, dat heeft hij wel gelukkig. (tenminste... wat is voldoende? 5 flinke plasluiers op een dag heeft hij) Maar ik vind het gewoon zo gek dat hij eerst met gemak 140/145 cc weg drinkt en gisteren om 23.00 was zijn fles echt een "gevecht" om 100 cc erin te krijgen.

[ Bericht 16% gewijzigd door seilram op 08-08-2009 09:02:40 ]
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 8 augustus 2009 @ 10:24:24 #287
147316 crew  DJMO
#trut
pi_71703592
normaal gesproken hoef je je, zolang hij nog gewoon natte luiers heeft, geen zorgen te maken. zoals mijn huisarts zei: ook jij hebt wel eens dag dat je geen honger hebt en (veel) minder eet. tel daarbij op dat hij zijn prikjes heeft gehad, en dus niet lekker is. hij is nu twee maanden??
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 8 augustus 2009 @ 10:25:27 #288
147316 crew  DJMO
#trut
pi_71703605
http://www.zwitsal.be/nl/Leeftijden/Baby_2m/Ik_groei/default.aspx
quote:
Sprongetje rond 8 weken

Rond 8 (soms 7-9) weken krijgt je baby zijn tweede groeispurt. Meestal voelt hij zo’n sprongetje al een paar dagen (soms weken) op voorhand aankomen en wordt hij hangerig. Nieuw is dat je baby de wereld niet meer als één geheel beschouwt, maar vaste patronen begint te zien, horen, ruiken en voelen. Hij begint ook zijn handjes te gebruiken om iets te pakken.

Moderator zaterdag 8 augustus 2009 @ 10:35:03 #289
5428 crew  miss_sly
pi_71703742
jeetje, weer die discussie inderdaad waarschijnlijk zal die ook bij iedere golf nieuwe babietjes weer terugkomen, of je moet toevallig een keer een aantal moeders hebben dieallemaal hetzelfde denken en doen.

Wat betreft de danoontjes ben ik wel van plan streng te zijn. Ik zie graag het eerste jaar zo weinig mogelijk suiker, behalve fruitsuiker direct uit het fruit, bij Senna naar binnen gaan, Al die (natuurlijke en onnatuurlijke) toegevoegde suikers wil ik zo lang mogelijk uitsluiten, dus ook danoontjes gaan er niet in als het aan mij ligt.

Hier is het advies van cb volgens de verpleegkundige van het cb volledige bv tot 6 maanden en dan ook pas starten met bijvoeding.

Ow ja, en ik heb me nooit eerder gerealiseerd wat een ongelofelijke nono ik ben, tot er nu een klein meisje bij ons woont...
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 10:59:44 #290
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_71704080
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 10:24 schreef DJMO het volgende:
normaal gesproken hoef je je, zolang hij nog gewoon natte luiers heeft, geen zorgen te maken. zoals mijn huisarts zei: ook jij hebt wel eens dag dat je geen honger hebt en (veel) minder eet. tel daarbij op dat hij zijn prikjes heeft gehad, en dus niet lekker is. hij is nu twee maanden??
DJ, hij is gister 3 maanden geworden. Net met zijn fles hetzelfde verhaal... gillen van de honger en maar 80 cc drinken. Nu ligt hij heerlijk te slapen. Ik kijk het vandaag en morgen nog wel even aan en anders bel ik maandag toch even de huisarts als het nog steeds zo is. Ik dacht gisteren, misschien is het de hitte, maar vandaag is het hier lang niet zo warm.
  zaterdag 8 augustus 2009 @ 11:00:36 #291
108648 cattie
lieve moeder
pi_71704102
Heel fijn dat mensen zo van "leven en laten leven"zijn, maar ik ben dat niet. Ik doe mijn best mijn kinderen op de beste manier op te voeden. Er zijn een heleboel manier en wat mij betreft zijn er wel goede en minder goede manieren. Ik respecteer ieders manier, maar ik vind wel dat ik kan en mag zeggen als iemand iets doet wat ik niet zou doen. Niet zozeer om terecht te wijzen, maar wel om aan te geven dat het m.i. beter anders kan. Ik heb veel geleerd van moeders hier die mij op die manier aanspraken.
En als ik toch bezig ben, ik vind de opmerking: "ik heb geen zin ieder uur een kind aan mijn tiet te hebben" erg denigrerend ten opzichte van borstvoeding gevende moeders.
  Moderator zaterdag 8 augustus 2009 @ 11:06:48 #292
5428 crew  miss_sly
pi_71704211
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 11:00 schreef cattie het volgende:
En als ik toch bezig ben, ik vind de opmerking: "ik heb geen zin ieder uur een kind aan mijn tiet te hebben" erg denigrerend ten opzichte van borstvoeding gevende moeders.
maar ligt dat dan niet aan jezelf?
ik bedoel, ik heb er hier dagen bijzitten dat ik echt wel ieder uur aan het voeden ben, of althans dat gevoel heb, maar ik heb deze zin helemaal niet als denigrerend of wat dan ook gelezen. Meer als mening van iemand, en die mening mag iemand toch hebben?
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL zaterdag 8 augustus 2009 @ 11:07:43 #293
147316 crew  DJMO
#trut
pi_71704226
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 10:59 schreef seilram het volgende:

[..]

DJ, hij is gister 3 maanden geworden. Net met zijn fles hetzelfde verhaal... gillen van de honger en maar 80 cc drinken. Nu ligt hij heerlijk te slapen. Ik kijk het vandaag en morgen nog wel even aan en anders bel ik maandag toch even de huisarts als het nog steeds zo is. Ik dacht gisteren, misschien is het de hitte, maar vandaag is het hier lang niet zo warm.
http://www.zwitsal.be/nl/Leeftijden/Baby_3m/Ik_groei/default.aspx < het twaalf weken sprongetje

zaterdag 8 augustus 2009 @ 11:08:10 #294
108648 cattie
lieve moeder
pi_71704229
Miss-sly, dat ligt ongetwijfeld aan mezelf. Daarom staat er ook "ik vind"en niet "het is".
  Moderator zaterdag 8 augustus 2009 @ 11:20:00 #295
5428 crew  miss_sly
pi_71704423
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 11:08 schreef cattie het volgende:
Miss-sly, dat ligt ongetwijfeld aan mezelf. Daarom staat er ook "ik vind"en niet "het is".
Dat snap ik, cattie. Het was ook niet aanvallend bedoeld, hoor

Ik vind het namelijk op zich heel prima als iedereen zijn mening geeft, ook al is het dan wel eens iets dat een ander (ikzelf net zo goed) eigenlijk niet wil horen. Het is dan nog altijd de keus om daarop te reageren of niet. En reageren en je argumenten voor een bepaalde mening ventileren, kan natuurlijk geen kwaad. Inderdaad kunnen mensen daar nog wat van leren, als ze dat willen, daar kun je ze niet toe dwingen. En als een ander al vanm ening is dat hij/zij het beste doet, dan zullen ook de beste argumenten niet overtuigen van het tegendeel.
pi_71704453
Vraagje: vanaf welke leeftijd mag de kinderwagen tot 'buggy' worden omgebouwd?
Julian is nu 4 maanden en nu mag het nog beslist niet, maar het is steeds vaker dat hij huilt als hij erin ligt tijdens het wandelen, en als ik hem eruit haal gaat ie heel nieuwschierig in het rond kijken. Hij wil de wereld zien!
De kap omlaag doen is voor hem niet voldoende.

Eind september gaan we op vakantie, dan is ie bijna 6 maanden. Zou het dan wel kunnen?
pi_71704506
Ik dacht dat het pas 'mocht' als je kindje zelfstandig kan zitten, iets met rugspieren ofzo. Wij hebben gewacht tot de 8 maanden, ook toen we op vakantie gingen.
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_71704526
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 11:25 schreef geppie het volgende:
Ik dacht dat het pas 'mocht' als je kindje zelfstandig kan zitten, iets met rugspieren ofzo. Wij hebben gewacht tot de 8 maanden, ook toen we op vakantie gingen.
Oei, zal ie niet leuk vinden.
Maar is wel het beste dan voor 'm.
pi_71704560
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 11:26 schreef nummer_zoveel het volgende:

[..]

Oei, zal ie niet leuk vinden.
Maar is wel het beste dan voor 'm.
Pin me dr niet op vast hoor, misschien dat de wat ervaren moeders het 'echte' antwoord weten. Ik doe meestal ook maar wat
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
pi_71704586
quote:
Op zaterdag 8 augustus 2009 11:00 schreef cattie het volgende:
Heel fijn dat mensen zo van "leven en laten leven"zijn, maar ik ben dat niet. Ik doe mijn best mijn kinderen op de beste manier op te voeden. Er zijn een heleboel manier en wat mij betreft zijn er wel goede en minder goede manieren. Ik respecteer ieders manier, maar ik vind wel dat ik kan en mag zeggen als iemand iets doet wat ik niet zou doen. Niet zozeer om terecht te wijzen, maar wel om aan te geven dat het m.i. beter anders kan. Ik heb veel geleerd van moeders hier die mij op die manier aanspraken.
die opmerking is niet denigrerend bedoeld, het is mijn mening. Respect voor de moeders die dat doen , maar ik heb daar geen zin in/behoefte aan.
Zo vind ik het nogal denigrerend dat moeders die fv geven door sommigen hier gezien worden als 'slechte' moeder.
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')