quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 22:52 schreef Vivi het volgende:[..]
Het is een kwestie van tijd tot ook jij al je pedagoochelige voornemens overboord kiepert!
Ik chanteer met ijsjes, koop om met legoboten en gebruik Dora als oppas

.
Ik chanteer met nijntje koekjes en krentjes, koop om met boekjes en gebruik Bumba als oppas

Heb nog nooit een druppel bv gegeven aan Isa of Ties, Isa kreeg haar eerste hapje fruit en groente met 4 maanden op advies van het CB en de kinderarts en luste werkelijk alles!!, en roept nu als ik met 1 van beide aan kom zetten kei hard NEE!!!! of erger nog NEIN!!
Weigert al het zelf gemaakte eten alleen de lasagne en andijviestamppot met spekjes lust ze

dus je kan het nog zo mooi bedenken van te voren hoe jij het wilt qua voeding maar op sommige dingen heb je gewoon geen invloed en zeker niet als een kindje rond de 1,5 á 2 jaar oud is en zijn eigen mening en ik gaat vormen.
Je kan hooguit proberen je kinderen dan te foppen ipv fruit in de hand aanbieden gooi je alles in de blender en maak je er een milkshake of yoghurtdrank van en hoop je dat er wat vitamines van over blijven

Maak je appelmoes in kingsize porties en prak je groentes overal doorheen.
En echt ik heb alle boekjes braaf gevolgd zo braaf zelfs dat Isa wel haar toetje kreeg na verder niets gegeten te hebben aan tafel, ik bleef kalm maakte er geen strijd van, gaf haar vaak hetzelfde zodat de smaak kon wennen manlief wilde al na 2 weken opgeven maar ik wilde nog ff doorzetten..... geen succesnummer helaas. Na 6 weken werd er nog NEIN geroepen en kwamen er hier weer olvarit potjes in huis, madam eet er goed van en groeit als kool.
In samenspraak met het CB nu even een adempauze ingelast en over een tijdje proberen we het weer.
Ik wil er alleen mee zeggen dat je zelf zo veel kan willen maar als je kind nee zegt en een stevig eigen willetje heeft dan kan je het lekker shaken!!
En je kan anderen wel zeggen dat jij als moeder het anders doet/zou doen, maar iemand het gevoel geven dat jij alle wijsheid in pacht hebt daar koop je weinig voor want ieder kind is uniek en helaas krijg je er geen geprinte handleiding bij als hij/zij uit de baarmoeder gerold komt
Ik zie ook vriendinnen hun kinderen van net 1 jaar oud dikke chocoprince koeken geven, Isa mag ze van mij nog niet hebben die is momenteel zeker zo blij met een doosje krenten en dat vind ik wel prima, maar ik zal hun er nooit op aan spreken, het is namelijk mijn verantwoording niet ik heb het druk genoeg met mijn eigen kinderen

(ik bedoel JE als algemeen en niet specifiek naar een persoon het gebeurt namelijk wel vaker dat over dit soort zaken een soort tweestrijd ontstaat, volgende keer zijn het weer anderen)