abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator woensdag 5 augustus 2009 @ 18:03:09 #101
5428 crew  miss_sly
pi_71628724
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 15:59 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

dat had ik de eerste 2 maanden ook..ik kwam zelfs bij het CB met 'mijn baby huilt niet, wat is er mis met r '
de eerste 2 maanden heb ik zelf ervaren als ontzettend rustig, ze huilde niet, sliep prima, dronk prima geen krampjes en reflux echt super. daarna begon ze te clusteren en dat was wel even zwaar maar verder is ze nog steeds een heerlijk meiske zonder 'probleempjes' op r maffe slaappatroon na

(ik dacht altijd dat baby's de hele nacht zouden huilen enzo omdat iedereen maar bleef beweren dat het gedaan was met mijn nachtrust etc. )
Ja, nou, inderdaad. Je krijgt een gloednieuwe baby mee als kersverse ouders zonder ervaring en alles gaat gewoon goed. Dat is natuurlijk onmogelijk, dus zal er wel iets niet goed zijn dat wij nog niet zien.

En ik weet ook wel dat het allemaal nog heel anders kan worden, maar voor nu moet ik er gewoon nog erg aan wennen dat ik me geen zorgen hoef te maken.
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_71629254
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 18:03 schreef miss_sly het volgende:

[..]

Ja, nou, inderdaad. Je krijgt een gloednieuwe baby mee als kersverse ouders zonder ervaring en alles gaat gewoon goed. Dat is natuurlijk onmogelijk, dus zal er wel iets niet goed zijn dat wij nog niet zien.

En ik weet ook wel dat het allemaal nog heel anders kan worden, maar voor nu moet ik er gewoon nog erg aan wennen dat ik me geen zorgen hoef te maken.
fijn toch
Ik had dat hetzelfde hoor.. op zoek gaan naar iets wat wel mis is, beter geniet je er gewoon van dat alles prima is
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL woensdag 5 augustus 2009 @ 18:58:25 #103
147316 crew  DJMO
#trut
pi_71630032
ik heb een drammertje vandaag .. absoluut _NIET_ willen slapen (totaal vandaag 2 uurtjes geslapen vanmorgen van 11 tot 12, en uiteindelijk een uurtje max in de kinderwagen tijdens het boodschappen doen en teruglopen naar huis ) en stinken dat zijn luiers doen hij heeft alweer de derde poepluier van vandaag

ohja, en hij heeft zijn achternichtje zien kruipen, en nu probeert hij het ook weer continu
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
pi_71632429
Wij hebben vandaag een poepmonster. Heeft er helaas ook veel last van. Zo naar bed, hopelijk lukt het slapen met cinababy en kruik.
pi_71632656
Een kruik? Met dit weer???
pi_71633280
idd
  woensdag 5 augustus 2009 @ 21:01:29 #107
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_71633281
Och Vicky meiske Fijn dat jullie die beslissing hebben kunnen nemen, hopelijk heeft Tess er veel baat bij en komt ze helemaal herboren uit het ziekenhuis!
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_71633663
Vicky, ik hoop dat ze in het ziekenhuis de oorzaak van het huilen kunnen vinden!
pi_71633862
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 12:49 schreef Kleurdoos het volgende:

[..]

meestal is het vanaf de uitgerekende datum elin loopt bijv 10 dagen voor met haar sprongetjes dus uitgerekende datum
Graeme is 1 dag voor de uitgerekende datum geboren, maar hij liep voor de geboorte wel ook steeds 3 weken voor op de groei, misschien heeft dat er wat mee te maken... Nou ja, ik hoop dat hij er niet te lang last van heeft, ik vind hem zo zielig nu.

Mikoxx, ik zag vandaag toevallig een plaatje van iemand die een pasgeboren tweeling in 1 draagdoek had, zag er wel heel lief uit! Ik vind een draagdoek trouwens wel veel prettiger dan die lodger. Die heb ik ook maar een paar keer gebruikt, maar dat is toch wel heel anders.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_71633970
Soms is het ook niks hoor tessie. Gewoon niet te traceren bedoel ik. Sprongetjes zijn ook geen exacte wetenschap . Ik heb hier bijvoorbeeld nog nooit iets van een sprongetje gemerkt, wel heb ik zo nu en dan een humeurige baby maar ik ben zelf ook niet altijd even blij. Er kan ze vanalles dwars zitten en ze kunnen je niks vertellen dus knuffel Graeme maar lekker, over een paar dagen is het weer over.
pi_71634385
Wow ik heb hier een woedende! baby die niet wil slapen
ze trapt tegen de achterkant van r bed aan en smijt met haar knuffels en speen en loopt rood aan.
dat heeft ze niet van mij

pi_71634573
Neenee.
pi_71634758
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 21:36 schreef Kleurdoos het volgende:
Wow ik heb hier een woedende! baby die niet wil slapen
ze trapt tegen de achterkant van r bed aan en smijt met haar knuffels en speen en loopt rood aan.
dat heeft ze niet van mij

Alleen de goede eigenschappen komen van mama, he Kleurdoos?
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
pi_71634997
idd..
maargoed ze slaapt
op ons bed

Wat een driftkikkertje zeg
pi_71637128
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 20:37 schreef Raissa het volgende:
Een kruik? Met dit weer???
Ja een cosibag is dat. Helpt goed en is niet te warm. Maar is niet nodig geweest verder. Cinababy hielp goed genoeg. Mocht hij vannacht last krijgen, kan het alsnog.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 6 augustus 2009 @ 07:32:21 #116
147316 crew  DJMO
#trut
pi_71642070
het zit in het weer zeker .. humeurige, niet willen slapende baby's

jan heeft van 8 tot kwart over 7 zeven geslapen. fles staat nu op te warmen.

hoe is het gegaan vannacht ingrid?
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_71644338
goedemorgen, ook namens het jarige jobje die niet kan lopen maar wel de bank op en af kan klimmen
vandaag posten we nog mee, en vanavond om kwart voor 9 verhuizen we naar het dreumestopic
Your mind don't know how you're taking all the shit you see
Dont believe anyone but most of all dont believe me
God damn right it's a beautiful day Uh-huh
pi_71644505
Simmu van harte gefeliciteerd met je meiske Een hele fijne dag vandaag
En tot vanavond in het dreumestopic!
pi_71644701
Een jarig meisje, gefeliciteerd!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 6 augustus 2009 @ 10:19:59 #120
147316 crew  DJMO
#trut
pi_71644834
gefeliciteerd simmu en selene

donderdag 6 augustus 2009 @ 10:21:50 #121
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_71644881
Selene van harte gefeliciteer en Simmu natuurlijk ook Veel plezier vandaaag!!
Make love, not war ☮
pi_71644976
Gefeliciteerd Selene! Tot over 5 mnd
  donderdag 6 augustus 2009 @ 10:31:50 #123
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_71645150
Nijna! welkom en wat een mooie meid

Oeke, wat gaat Kobus toch hard! Goed hoor!

Vicky wat een moeilijke keus, maar zo verder modderen lijkt mij persoonlijk ook niets. Het is keihard, maar wellicht even beter. Zo kom jij even aan je rust, want Tess heeft ook meer aan een blije en rustige moeder, als je snapt wat ik bedoel. En kunnen ze eens goed onderzoeken of er iets met Tess is. Veel sterkte

Diaan, wat vervelend voor Lennon. Gaat het alweer wat met hem?

Joep is morgen 3 maanden en nu staat er op de pakken rijstebloem dat dat pas bij 4 maanden mag... waar om is dat eigenlijk?
Joep slaapt nu namelijk tot ongeveer 5 uur, dan eet hij 100 cc en dan om 8 uur nog een beetje max 60 cc en dan om 11 uur pas weer zijn normale portie van 150 cc. Ik zat te denken, als ik nu een schepje rijstebloem in zijn laatste fles doe... misschien slaapt hij dan net iets langer en eet hij wel meteen gewoon 150 cc. Of is dat gek gedacht?
Niet mieten! Door gieten!
pi_71645296
Ik zou niet eerder met iets beginnen dan wat aangegeven wordt hoor.
Tot 6 maanden hebben ze niet meer nodig dan alleen melk. Sommige geven al bijvoeding vanaf 6 mnd maar raadzaam is om met elke vorm van bijvoeding pas met 6 maanden te beginnen.
Met 3 maanden zou ik ook geen rijstebloem doen, zijn ritme zal nog wel een paar keer veranderen de aankomende tijd.
pi_71645502
Gefeliciteerd Selene en simmu
pi_71646665
dank u dames
we gaan zo eerst eventjes genieten, want er komen oma's (mijn oma en selene's oma). het zal waarschijnlijk de laatste keer zijn voor mijn oma, dus ik ben heel blij dat het nog kan
vanavond nog wel wat foto's, ook van selene's mooie nieuwe loopkarretje. niet van haar stoeltje (die krijgt ze van ons) want die wilden we perse in oranje
pi_71648205
Seleentje gefeliciteerd!
pi_71650202
Gefeliciteerd Selene! Ben benieuwd naar de foto´s

Hier is Graeme nog steeds hangerig en huilerig En hij heeft na zn flesje van 11 uur wel 4 keer gespuugt, zelfs een uur na het flesje nog een keer. Dat heeft ie nog nooit gedaan.
En morgen gaan we een weekendje naar Brugge met zn drietjes, maar daar zie ik nu eigelijk alleen maar tegenop
pi_71650565
heb je m getempt?
pi_71650664
Wat sneu voor Graeme.

Ik ben een muts. Tyler had vanmorgen weinig plasjes in de luier. Maak ik me meteen zorgen. Maar gisteren heel veel gespuugd en heel veel vooral dunne luiers gehad. En hij zweet veel met dit weer. Dus dat zal daar dan wel van komen denk ik. Vandaag nog maar 1 dunne luier gehad. Hij is verder super vrolijk, slaapt wel veel.
pi_71650888
Ja maar zijn temperatuur is gewoon normaal. Weet niet zo goed wat ik ermee moet..
pi_71650975
Senna is ook wat hangerig en huilerig vandaag.
'wat' is een understatement, want ik heb haar nu voor het eerst vandaag even rustig in de box ligen. De rest van de dag heeft ze vanaf de eerste voeding om half 8 constant bij me gehangen of gelegen of gedronken. Misschien is het wel gewoon het warme, plakkerige, dorstige weer?
pi_71651045
Ja dat zou heel goed kunnen MissSly... maar ook omdat hij nu dus best wel veel moest spugen (normaal spuugt hij wel eens tot een half uurtje na zijn fles, 1 keer ofzo) en het ook wat langer duurde maakte ik me gewoon wat zorgen. Maar hij heeft geen verhogen, en hij kan ook af en toe nog wel gewoon vrolijk doen, dus ik denk dat het wel meevalt... Maar ja, wat je voelt en wat je denkt kan soms toch wel verschillen.. Het is allemaal ook gewoon nog zo nieuw enzo, en hij is zo klein en en en...
pi_71651226
Ow, ik snap het helemaal hoor tessie! Ik zit hier met Senna precies zo.
Nu ligt ze weer heel lief en vredit te pitten in de box en kan ik me alweer niet meer voorstellen dat ze de hele ochtend zo hangerig en huilerig was.

Ik ga dus nu eerst even douchen, anders is ze dadelijk wakker en heb ik dat nog niet gedaan
pi_71651369
Ja Graeme ligt nu ook heel lief te slapen op de bank naast mij Nou ja, het zal allemaal vast ook wel meevallen. En ik hoop dat het in Brugge ook allemaal goed gaat, en anders kunnen we altijd gewoon weer terug gaan, zo ver is het ook niet. We moeten wel met de trein, want we hebben helaas geen auto, maar ja, zal wel goedkomen
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 6 augustus 2009 @ 14:53:06 #136
147316 crew  DJMO
#trut
pi_71652383
het zal idd wel dor het warme weer komen hoor ingrid en miss_sly, jan drinkt ook meer dan normaal, en is voor zijn doen rustig, omdat het gewoon te warm is om wild te doen... ik zou ze gewoon wat extra drinken aanbieden. water, of gewoon extra de borst geven..

en tess dat heeft jan ook gehad, bijna niets binnen willen houden, of als hij teveel dronk het teruggeven. mij werd toen aangeraden om vaker, maar maar halve flesjes aan te bieden. meteen stoppen als hij aangaf genoeg te hebben, en dan gewoon een uur later weer een paar slokjes aan te bieden.

pi_71652512
ik heb diksap appel gehaald eens kijken of hij dat wel lekker vind.
pi_71653355
DJMO, normaal spuugt hij haast nooit, soms een klein beetje dus vlak na een flesje. Maar ik denk niet dat hij nu teveel krijgt ofzo.. ik kijk eerst gewoon even hoe het gaat bij de volgende flesjes vandaag. Anders kan ik altijd nog minder/meer verspreid gaan geven.
pi_71655296
quote:
Op dinsdag 4 augustus 2009 23:52 schreef tessie het volgende:
Chan, jammer dat Timo badderen niet leuk vind. Heb je wel eens geprobeerd hem onder de douche mee te nemen? Dat vind Graeme ook altijd veel fijner dan in bad.
We hebben hem nu twee keer in de emmer gehad in plaats van in bad en dat vond ie heerlijk, het bad is dus gewoon nog wat te groot voor hem Ik ben blij dat hij het fijn vindt, want meenemen onder de douche vind ik nog wel een beetje eng. Kan dat gewoon zo vroeg al? En hoe doe je dat dan met jezelf en hem wassen?
pi_71655414
ik was altijd eerst mijzelf (haar wassen etc.) daarna vraag gil ik mijn vriend elin te brengen (of ik haal haar uit de wipper die al klaar staat in de douche met hydrofieldoeken enzo al klaar) en dan heb ik alle tijd om haar te doen, je went vanzelf, eerste keer gewoon lekker stevig vasthouden tot je er meer vertrouwen in hebt om m met 1 arm vast te pakken.
  donderdag 6 augustus 2009 @ 17:10:46 #141
141023 ik80
leer het mij zelf te doen
pi_71655916
Ik doe het precies andersom, ik neem Lotte mee in de douche (2.5 jaar) lief kleed Lola uit en geeft haar aan. Dan was ik haar onder de douche, geef haar terug aan lief en doe daarna mezelf en Lotte. Pas op met die kleintjes, als je jezelf eerst wast heb je kans dat je al heel glad bent, dan hou je ze niet makkelijk beet. Ook als je ze wast worden ze glad, goed beethouden dus!

Hier gaat het hard. Lola krijgt momenteel 2 tandjes, die is lekker sjacho daardoor, maar ook door het weer. Ze drinkt veel water, maar wil ook weer om de drie uur melk. (sprongetje? ik weet niet meer wanneer die zijn)
We zijn ook met voedsel begonnen, ze keek het uit onze mond, je kon niet meer gewoon met haar op schoot eten. Eten gaat dan ook heel goed, 1 stuk fruit per dag en een half potje groente gaan er makkelijk in. Heel anders dan bij Lotte.
Ik was vandeweek nog bij het CB, ze weegt gewoon al 7.5 kilo en is al 66 cm. Ze doet het gewoon heel goed.
Ik merk wel dat je (ik/wij) bij een tweede veel makkelijker bent, melk niet op geen probleem enz.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL donderdag 6 augustus 2009 @ 17:23:45 #142
147316 crew  DJMO
#trut
pi_71656250
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 15:32 schreef tessie het volgende:
DJMO, normaal spuugt hij haast nooit, soms een klein beetje dus vlak na een flesje. Maar ik denk niet dat hij nu teveel krijgt ofzo.. ik kijk eerst gewoon even hoe het gaat bij de volgende flesjes vandaag. Anders kan ik altijd nog minder/meer verspreid gaan geven.
jan spuugt ook nooit. tot hij last van een buikgriepje had, toen kwam alles wat ik meer dan zeg voor het gemak even zestig cc naar binnen kreeg bij hem, er even hard weer uit, en niet direct hoor, maar wel binnen een bepaalde tijd. ook jan was verder vrolijk tussendoor en sliep meer dan ik gewend was..

donderdag 6 augustus 2009 @ 18:54:04 #143
37367 Memmel
Beppie, gekke meid.
pi_71658533
Ik heb al weer zo'n tijd niet gepost hier! Het gaat ook gewoon goed met Morris. Het is een lachebekkie en heel tevreden. En hij is zo vreselijk rustig. Wat een verschil met toen Anna nog kleiner was, zeg.
Morgen weer naar het cb, ik ben benieuwd wat hij nu weegt. En dan krijgt hij ook zijn eerste prikjes.

Hij is al weer 2 maanden. Wat vliegt de tijd toch...

Nu even bijlezen.
Cavia's zijn geen varkentjes en ze komen niet uit Guinea. Waarom cavia's dan toch als 'biggetjes' werden betiteld is onzeker maar dit heeft waarschijnlijk te maken met de piepende en knorrende geluiden die ze frequent maken.
pi_71658575
2 mnd alweer
pi_71659618
Gefeliciteerd Simmu en Selene. Toch maar even afscheid nemen. Over een half jaar spreken wij jullie dan in het dreumestopic.
Carpe Diem- Pluk de Dag
Life is unfair and then you die
Wat U niet wil dat u geschiedt doe dat ook een ander niet
pi_71660466
Doei Selene en Simmu!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_71661894
seleentjes allereerste foto:

seleentje nu:

karretje uitpakken:

en het karretje:

het ding kan helemaal verbouwd worden nog tot autootje, dus die kan nog wel even mee

dagdag allemaal, ik neem afscheid van jullie na een heel turbulent jaar. tot strakjes, we zien elkaar allemaal weer in het volgende topic of je nu wil of niet julie allemaal veel plezier vooral met je kindje. vergeet niet te knuffelen, ook al gaat het niet zo lekker of juist wel *kuskus*

meer foto's zo wel in het fototopic
  donderdag 6 augustus 2009 @ 21:03:53 #148
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_71662532
Gefeliciteerd Selene en Simmu! Wat een leuke foto's
En tot over 31/2 maand! Wat klinkt dat snel...
18-11-2008 Maarten Alexander
pi_71664252
Met douchen doen wij hier ook altijd eerst Graeme douchen, en dan droogt de ander hem af, terwijl degene die al onder de douche stond dan zelf verder doucht.

Graeme heeft niet meer gespuugt vanavond, maar wel heeeel veel gehuild. Nu ligt ie wel gewoon te slapen gelukkig. Maar ik denk dat we ons weekendje Brugge toch maar niet door laten gaan, zie het eigenlijk echt niet zitten om zo weg te gaan. Ik vind het wel heel jammer en heel zonde van het geld (treinkaartjes en 1 nacht hotel wat we dan sowieso moeten betalen), maar ja, als we daar zitten en hij blijft zo huilen enzo, dan voel ik me toch alleen maar schuldig en ellendig.
pi_71665247
Tessie, sneu dat hij veel moest huilen. Je moet doen waar je je goed bij voelt. Als dat niet naar Brugge gaan is, moet je lekker thuis blijven. Vind ik.

Tyler was heel vrolijk vandaag. maar erg weinig plasluiers. Niet suf. Wat zouden jullie doen? Aankijken of naar de ha. Ik twijfel omdat hij dus niet suf is.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')