abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71690759
Jeetje hoe moeilijk is het nou?

Als jij het beste voor je kind wil. En (nog) niet geven is beter dan al wel geven.
Waarom geef je het dan?

Het is niet SLECHT voor je kind. Het is ook niet GOED voor je kind.

en het is niet de 1 zegt dit, de ander dat.
Er zijn hele duidelijke richtlijnen voor.

en je moet jezelf niet zo tegenspreken
pi_71690810
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 19:27 schreef _Ingrid_ het volgende:

[..]

Nog hetzelfde. Kan best van het weer komen. Hij is niet suf, heeft geen koorts.
Vandaag niet alle flessen goed leeg. Fruit en groente wel goed. Water of diksap werd resoluut geweigerd.

Wat goed van Elin!
t hek is nu ook van de dam ze kruipt nu door t huis, jengelend omdat ze er heel moe van is
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 19:33:08 #203
114177 Diaan73
Sinds 31-05-07: Peacewoman!!!
pi_71690897
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 19:28 schreef Kleurdoos het volgende:
Jeetje hoe moeilijk is het nou?
Pardon?? Wijsneus!!
quote:
Als jij het beste voor je kind wil. En (nog) niet geven is beter dan al wel geven.
Waarom geef je het dan?
Wie zegt dat (nog) niet geven beter is dan al wel geven?? Op internet? Op cb zeggen ze weer wat anders.
quote:
Het is niet SLECHT voor je kind. Het is ook niet GOED voor je kind.

en het is niet de 1 zegt dit, de ander dat.
Er zijn hele duidelijke richtlijnen voor.
Waarom zegt cb dat het wel mag? Op internet zie ik sites waar het wel mag maar ook waar het niet mag.
quote:
en je moet jezelf niet zo tegenspreken
Waar spreek ik mezelf tegen??

Ach weet je, ik ben er wel klaar mee Anders ga ik boze dingen zeggen.

Make love, not war ☮
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 19:35:21 #204
108648 cattie
lieve moeder
pi_71690959
Wat knap van Elin! Al echt met het buikje van de grond, of tijgert ze meer?
Fee rolt gewoon de hele kamer door. Kan ook.

Oh en die eetdiscussie daar ben ik wel een beetje klaar mee. We hebben hier 2 kampen die recht tegen over elkaar staan volgens mij en ik kan wel weer mijn visie geven, maar we komen er toch niet uit.
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 19:37:52 #205
114177 Diaan73
pi_71691038
Het ging mij niet zozeer om de discussie maar meer om het rot gevoel dat je hier gegeven kan worden als je iets doet waarvan iemand anders vindt dat je het in haar ogen niet goed doet.. daar word ik een beetje moe van. Ik heb ook wel zo mn bedenkingen over andere dingen, maar omdat ik denk dat degene het beste voor heeft, is dat prima en moeten ze het vooral zo doen en niet zo betweterig.
Make love, not war ☮
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 19:39:36 #206
108648 cattie
lieve moeder
pi_71691087
Ach, ik denk dat beide kampen dat wel eens voelen. Mij wordt wel eens het gevoel gegeven dat ik veel te moeilijk doe en losser zou moeten zijn.
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 19:44:05 #207
114177 Diaan73
pi_71691214
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 19:39 schreef cattie het volgende:
Ach, ik denk dat beide kampen dat wel eens voelen. Mij wordt wel eens het gevoel gegeven dat ik veel te moeilijk doe en losser zou moeten zijn.
Okay.. Dat is ook een lastige hoor, want dat heeft grotendeels met je karakter te maken. De één is nu eenmaal wat makkelijker dan de andere.
Make love, not war ☮
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 7 augustus 2009 @ 20:02:41 #208
147316 crew  DJMO
#trut
pi_71691742
dat is idd nog lastiger cattie, karakter kun je nou eenmaal niet/moeilijk veranderen

over dat scheef aankijken, ik wéét wel dat bv kleurdoos mij gewoon niet moet, en sure daar heeft ze haar redenen voor. dat ik onzekerder ben door mijn verleden (wat ik achter me gelaten heb, problematiek speelt niet meer etc) so be it. ik kom daar eerlijk voor uit, en ja, ik voel me soms gewoon de grond ingetrapt worden.. net als een poosje terug toen je letterlijk zei dat als jan óók zo snel was als elin je aan de boekjes zou gaan twijfelen. tuurlijk je hebt een rappe meid, en dat vind ik tof voor je, maar trap een ander de grond niet in. alsof mijn kind niet ergens snel mee kan zijn ofzo, zo kwam dat toen, en nog steeds op me over. mijn dochter liep toen ze negen maanden was (ik was het al weer vergeten, mijn ex herinnerde me er vandaag aan ) maar maakt dat jan een sloom kind wat niets kan of overal laat mee is? ik dacht het niet, hij heeft zijn gewicht keurig ingehaald, zit nu op het gemiddelde en is in zijn korte leventje nog maar twee keer ziek geweest. hij doet hij moet doen, en als ik al bang ben dat hij ergens mee achterloopt is een bezoekje aan het cb of aan mijn fysio genoeg om me van het tegendeel te overtuigen. dat neemt echter niet weg dat ik dan nog steeds een rotgevoel heb over hoe er hier soms gedaan wordt (onbewust misschien) tegenover baby's die een ander patroon volgen, of van wie de ouders nu eenmaal andere beslissingen nemen zoals oa het bijvoeden vanaf vier of vijf maanden.

bah, wat een nare sfeer hangt hier opeens, wat ik hierboven schreef zit me al een hele tijd dwars, maar eens moet de bom barsten, en blijkbaar kunnen we geen van allen tegen dit hete pokkeweer, ik zwijg iig niet langer over mijn frustratie's omdat ik het zo graag gezellig wil houden voor iedereen.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 20:20:26 #209
114177 Diaan73
pi_71692233
Inderdaad hangt er nu een nare sfeer, al was dat zeker niet mijn bedoeling met mijn 1e opmerking.

Vervelend DJMO dat je je door opmerkingen hier zo voelt. Dat lijkt mij zeker niet de bedoeling van dit topic.
Make love, not war ☮
pi_71692278
Ik zeg : iedereen beslist binnen grenzen van toelaatbaarheid over wat hij of zij met zijn of haar kind doet en hoe hij of zij dingen aanpakt. Zolang iemand niet rechtstreeks vraagt 'en hoe vind jij het dat mijn kind nog niet loopt/praat/watdanook', zal ik erover nadenken hoe ik mijn mening kan geven.

Maar goed, dat is persoonlijk.
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
12/07/2009 om 12:07 kwam de zon op, om nooit meer onder te gaan....
En sinds 23/06/2015 staan er 2 zonnen aan onze hemel!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 7 augustus 2009 @ 20:27:14 #211
147316 crew  DJMO
#trut
pi_71692427
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 20:20 schreef Diaan73 het volgende:
Inderdaad hangt er nu een nare sfeer, al was dat zeker niet mijn bedoeling met mijn 1e opmerking.

Vervelend DJMO dat je je door opmerkingen hier zo voelt. Dat lijkt mij zeker niet de bedoeling van dit topic.
het begon wat weg te trekken, ook omdat ik gewoon irl van alle kanten de bevestiging krijg dat ik het prima doe, dat ik een goede moeder ben (al heb ik er soms moeite mee om dat te geloven). zelfs jeugdzorg zegt letterlijk dat hij niet vewacht dat er veel bijzonders uit de ouder kind observatie komt, maar dat het gewoon een extra bewijsmiddel voor de rechter is dat de ots niet verlengd hoeft te worden. kijk daar doe ik het deels voor. het allerbelangrijkste is natuurlijk gewoon jan. dat blije snoetje als hij me ziet wanneer hij smorgens wakker wordt etc.

ik kan hier ook gewoon wegblijven, maar ik zou het na een uur al missen, de meeste personen dan
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

pi_71692571
Elin kruipt! Wat goed zeg! Toevallig smste een vriendinnetje mij vanmiddag dat haar dochtertje die net zo oud is als Elin ook begonnen was met kruipen

Met Graeme gaat het eigenlijk nog hetzelfde, al heeft hij vandaag maar 1 keer gespuugt. Hij is nog steeds heel hangerig, en als we hem niet de hele tijd vasthouden, dan huilt hij. Zo zielig vind ik het. We zijn vanmiddag nog ff naar de stad geweest met hem in de draagdoek, want hij wou echt niet in de wagen. Was wel erg warm, maar hij vond het wel erg fijn geloof ik, want hij heeft de hele tijd zowat lekker liggen slapen. Hij is gelukkig tussendoor als hij ff goed wakker is, ook gewoon wel vrolijk enzo, dus ws. komt het gewoon het weer of toch een of ander sprongetje ofzo. Maar ben toch wel blij dat we niet naar Brugge zijn gegaan hoor, dat lijkt me nog zieliger voor hem. Komt een ander keertje dan wel weer.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_71692580
DJMO, ik weet zeker dat die discussie helemaal niet ging over hoe snel Elin en hoe langzaam Jan was. Volgens mij spiegel jij de ontwikkeling van Jan (veel te) veel aan die van andere kindjes en dat is logisch gezien je achtergrond, maar absoluut onnodig. En om dan met een snel kind als Elin te vergelijken is zelfs onhandig, voor jezelf. Ik ken Kleurdoos niet persoonlijk maar één ding weet ik heel zeker: als Elin achterliep was ze in dezelfde manier trots geweest, want het kan haar niet schelen of ze snel is of niet.
Kortom: dat focussen op snel of langzaam zijn is echt iets wat jij zelf doet!

Wat dat eten betreft: dat is een discussie en discussies zijn er m.i. om gevoerd te worden. Ik begrijp gewoon werkelijk niet waarom je je kind een danoontje geeft als er ook zoiets is als yoghurt. Niet omdat ik een starre moeder ben maar omdat ik kan bedenken dat het handig is als mijn kleine baby eerst went aan pure smaken. Idem voor diksap, hoewel ik goed snap dat het voor moeders die kv geven en dus op gegeven moment ander vocht moeten bijgeven noodzakelijk kan zijn omdat water zonder smaakje niet gedronken wordt.

[ Bericht 0% gewijzigd door Jore op 07-08-2009 20:42:40 ]
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 20:34:36 #214
114177 Diaan73
pi_71692625
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 20:27 schreef DJMO het volgende:

[..]

het begon wat weg te trekken, ook omdat ik gewoon irl van alle kanten de bevestiging krijg dat ik het prima doe, dat ik een goede moeder ben (al heb ik er soms moeite mee om dat te geloven). zelfs jeugdzorg zegt letterlijk dat hij niet vewacht dat er veel bijzonders uit de ouder kind observatie komt, maar dat het gewoon een extra bewijsmiddel voor de rechter is dat de ots niet verlengd hoeft te worden. kijk daar doe ik het deels voor. het allerbelangrijkste is natuurlijk gewoon jan. dat blije snoetje als hij me ziet wanneer hij smorgens wakker wordt etc.

ik kan hier ook gewoon wegblijven, maar ik zou het na een uur al missen, de meeste personen dan
Het is inderdaad allemaal erg vervelend wat je moet doen om te laten zien dat je het wel goed doet met je kind, maar als dat betekent dat de ots niet verlengd hoeft te worden, is dat zeker de moeite waard. Even doorbijten dus. Die glimlach is goud waard Lennon lacht 's morgens ook altijd als hij me ziet als ik hem uit zn bedje haal.

Blijf hier ook maar gewoon posten hoor.
Make love, not war ☮
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 20:35:16 #215
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71692635
Kan er niet gewoon afgesproken worden dat 'we all agree to disagree'? Oftewel... we zijn het er over eens dat we het oneens zijn?
En dan gewoon die dingen negeren? Waarom wordt er steeds weer opnieuw op dat soort dingen in gegaan, vraagtekens geplaatst etc. etc. Laat toch gaan als jij denkt dat jij het voor jouw kind beter weet en doet, lekker belangrijk wat een ander doet (behalve dan als die d'r kind terpentine te drinken geeft uiteraard).

Op deze manier is het toch voor niemand meer leuk om zijn of haar ervaringen hier te posten?
pi_71692656
er hangt idd een beetje een rare sfeer. Ik volg het momenteel een beetje op de achtergrond...

Tja, wat je met je eigen kind doet moet je zelf weten. Ik heb de afgelopen jaren wel geleerd dat ik hier echt niet alles meer vertel want je wordt er door sommigen gewoon op afgerekend.
Ik heb er bijvoorbeeld voor gekozen om geen bv te geven, ten eerste omdat de kans klein is dat ik bv kan geven vanwege 2x borstverkleining, ten tweede omdat ik geen zin heb om elk uur een kind aan me tiet te hebben, ten derde omdat ik het met fv prettig vind dat M. en ik af kunnen wisselen en zo heb ik nog wel meer redenen.
Helaas word je door sommige "afgerekend" dat je geen bv geeft, want dat is toch het allerbeste voor je kindje en met fv ben je een "slechte" moeder.
Sorry hoor, maar er zijn genoeg meiden hier die geen bv kunnen/willen geven maar dat maakt ze echt geen slechte moeder. Volgens mij houden we hier allemaal van onze kinderen en komen onze kinderen niets te kort.. of ze nou bv of fv krijgen....
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_71692705
Inderdaad een klote sfeer hier nu. Ik zeg er maar gewoon niks over, lijkt me beter.

Anyway, wie was er nou ook alweer wezen zwemmen met de kleine uk? Kleurdoos? Ik heb er namelijk wat vraagjes over. Hoe lang hield ze het ongeveer vol? Heb je een 'speciaal' zwembad uitgezocht (extra warm water/geen chloor/o.i.d.)? En heb je nog tips en tricks?
pi_71692774
Ow ik had deze laatste pagina helemaal niet gezien. Nu staat mijn post er een beetje stom tussendoor zeg maar... maar goed.. ik weet eigenlijk ook niet zo goed wat ik met deze discussie moet. Ik ben altijd meer van dat een ander lekker zelf moet weten hoe ze het doet met haar kind... beetje jammer dat het uberhaupt nodig is om deze discussie te voeren vind ik.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 7 augustus 2009 @ 20:40:31 #219
147316 crew  DJMO
#trut
pi_71692778
Zo ervoer ik het toen anders wel, ik heb geen zin om het terug te zoeken, en dat is ook helemaal niet nodig. Zoals gezegd, ik vind het tof voor kd dat elin zo'n rappe meid is, maar wat minder de betweter en mevrouw weetal uithangen mag van mij wel. en nou schei ik uit, ik heb wel wat anders aan mijn kop namelijk. voor de geinteresseerden: dochterlief heeft een grote, groeiende moedervlek in haar oksel. ze moet naar de dermatoloog en het wordt geloof ik weggesneden en opgestuurd. aangezien er zowel in mijn moeders als mijn vaders familie kanker voorkomt, ben ik behoorlijk van mijn apropos en in een behoorlijk slecht humeur, omdat ik niet eens weet wanneer ze precies naar de dokter moet enzo
-edit- ik was al aan het typen voor het lezen van jouw post BE, maar zoals gezegd, ik schei er idd over uit

pi_71692820
Maar waarom is snel zijn nou gaver dan minder snel zijn? Dat snap ik echt niet.
En sterkte met je dochter! Maak je niet teveel zorgen.
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 20:43:03 #221
114177 Diaan73
pi_71692860
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 20:33 schreef Jore het volgende:
DJMO, ik weet zeker dat die discussie helemaal niet ging over hoe snel Elin en hoe langzaam Jan was. Volgens mij spiegel jij de ontwikkeling van Jan (veel te) veel aan die van andere kindjes en dat is logisch gezien je achtergrond, maar absoluut onnodig. En om dan met een snel kind als Elin te vergelijken is zelfs onhandig, voor jezelf. Ik ken Kleurdoos niet persoonlijk maar één ding weet ik heel zeker: als Elin achterliep was ze op dezelfde manier trots geweest, want het kan haar niet schelen of ze snel is of niet.
Kortom: dat focussen op snel of langzaam zijn is echt iets wat jij zelf doet!

Wat dat eten betreft: dat is een discussie en discussies zijn er m.i. om gevoerd te worden. Ik begrijp gewoon werkelijk niet waarom je je kind een danoontje geeft als er ook zoiets is als yoghurt. Niet omdat ik een starre moeder ben maar omdat ik kan bedenken dat het handig is als mijn kleine baby eerst went aan pure smaken. Idem voor diksap, hoewel ik goed snap dat het voor moeders die kv geven en dus op gegeven moment ander vocht moeten bijgeven noodzakelijk kan zijn omdat water zonder smaakje niet gedronken wordt.
Jore, het ging niet alleen over een Danoontje... maar over een toetje in het algemeen. Lennon eet nl. ook wel magere yoghurt zonder toevoegingen. We wisselen een beetje af. De eerste Danoontjes zijn gemaakt van opvolgmelk en natuurlijke suikers, geen toegevoegde suikers dus. Ik ben met fruit en groente ook eerst begonnen met de zuivere smaken en daarna pas gemengde smaken.
Niemand heeft mij kunnen overtuigen dat diksap slecht is voor een baby en met de hoeveelheid die hij krijgt 20 cc op een fles van 150 cc vind ik bijna te verwaarlozen. We hebben het niet over liters of kilo's suikers.

Het is zoiezo wel lastig soms. Sommige baby's eten alles en andere baby's eten bijna niets of maar 1 smaak. Wij variëren erg en Lennon eet tot nu toe alles nog, zelfs met stukjes. Alleen stronken bloemkool/broccoli in de hand oid dat gaat er bij hem nog echt niet in.
Het wordt allemaal nog erger als ze ouder zijn en bijna niets meer willen eten, dan ben je blij met alles wat ze eten. aldus een ervaringsdeskundige

Ik ben het eens met Vicky trouwens...

Edit, BE ik had je post ook nog niet gelezen....
Make love, not war ☮
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 7 augustus 2009 @ 20:44:52 #222
147316 crew  DJMO
#trut
pi_71692911
ik ben gewoon als de dood dat hij toch iets mankeert jore, en dat dat mijn schuld is.

vrijdag 7 augustus 2009 @ 20:47:06 #223
114177 Diaan73
pi_71692978
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 20:38 schreef Raissa het volgende:
Inderdaad een klote sfeer hier nu. Ik zeg er maar gewoon niks over, lijkt me beter.

Anyway, wie was er nou ook alweer wezen zwemmen met de kleine uk? Kleurdoos? Ik heb er namelijk wat vraagjes over. Hoe lang hield ze het ongeveer vol? Heb je een 'speciaal' zwembad uitgezocht (extra warm water/geen chloor/o.i.d.)? En heb je nog tips en tricks?
Raissa, wij zijn ook wezen zwemmen met Lennon op vakantie. Hij hield het best wel lang vol omdat hij het heerlijk vond, ik denk wel zo'n uur. Wij zijn naar het gewone zwembad daar gegaan en hebben een babyzwemband meegenomen zodat hij ook lekker zelf kon dobberen. Je zou natuurlijk kunnen uitproberen met eerst babyzwemmen bij het zwembad in jullie buurt. Dat is wat rustiger en opgewarmd voor baby's en je leert hoe je je baby moet/kunt vasthouden in het water en wat hij/zij allemaal wel kan in het water. Zo ben ik dus met Lennon samen een paar keer kopje onder geweest!!! 1e keer was eng, maar daarna niet meer en Lennon vond het best eigenlijk.
Make love, not war ☮
pi_71692989
Ik ga er dan maar niet op in verder.
Nu Tyler op zijn buik kan, doet hij dat uiteraard de hele tijd. Alleen lijkt hij vergeten te zijn hoe hij weer op zijn rug komt. Herkenbaar?
pi_71693041
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 20:44 schreef DJMO het volgende:
ik ben gewoon als de dood dat hij toch iets mankeert jore, en dat dat mijn schuld is.
Waarom zou het jouw schuld zijn? Waarom ben je zo onzeker? (ja sorry als ik iets verkeerds vraag, maar ik kom hier nog niet zo lang).
And if I could choose the world around me, the world I'd choose would all revolve 'round you
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 20:49:11 #226
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71693050
Mijn post was niet bedoelt als 'en nu kappen hoor!'
Het was echt als vraag bedoelt. Volgens mij heb ik al zo vaak hier zien staan dat men zegt dat het een discussie is waar niemand ooit uit zal komen, en dan vraag ik me dus af waarom hij dan toch steeds weer aangegaan wordt. That was all.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 7 augustus 2009 @ 20:49:50 #227
147316 crew  DJMO
#trut
pi_71693067
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 20:38 schreef Raissa het volgende:

ik ben ook wezen zwemmen met jan, en het water hier was geloof ik wel wát verwarmd maar niet tot dertig graden volgens mij. en wij probeerden jan op zijn buik te laten 'zwemmen' door je arm tussen de beentjes door naar de borst te doen, en zo op je arm te laten drijven, jan was er alleen niet wild van, dus die hielden we gewoon met twee handen vast, onder zijn rug, en onder zijn beentjes. hij hield het ongeveer een half uurtje vol, en kreeg het toen te koud...

pi_71693156
Wij gaan met Elodie gewoon in het 'koude' zwembad. Zij lijkt geen last van de koude te hebben, haar broer krijgt wel blauwe lippen. Ik denk dat het veel te maken heeft met hun speklaagje.
pi_71693200
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 20:47 schreef Diaan73 het volgende:

[..]

Raissa, wij zijn ook wezen zwemmen met Lennon op vakantie. Hij hield het best wel lang vol omdat hij het heerlijk vond, ik denk wel zo'n uur. Wij zijn naar het gewone zwembad daar gegaan en hebben een babyzwemband meegenomen zodat hij ook lekker zelf kon dobberen. Je zou natuurlijk kunnen uitproberen met eerst babyzwemmen bij het zwembad in jullie buurt. Dat is wat rustiger en opgewarmd voor baby's en je leert hoe je je baby moet/kunt vasthouden in het water en wat hij/zij allemaal wel kan in het water. Zo ben ik dus met Lennon samen een paar keer kopje onder geweest!!! 1e keer was eng, maar daarna niet meer en Lennon vond het best eigenlijk.
Ohja! Jullie ook! Lennon vond het dus fijn! Leuk! Heb geloof ik ergens foto's gezien inderdaad. Wij willen morgen met Mila gaan zwemmen, ik hou er maar gewoon rekening mee dat ze het snel zat is. Maar twijfel er eigenlijk niet aan dat ze het leuk zal vinden, ze is echt een waterratje

Vanmiddag ook even geprobeerd haar te laten drinken uit een 'glas'. Ze vond het prachtig! Ze pakte steeds de beker vast en deed hem dan veel te ver omhoog (ze is echt sterk als je niet oplet) en daardoor werd ze dus zeiknat Verder vond ze het ook leuk om haar hand erin te stoppen Nou ja, uiteindelijk ging het goed!

En dan nog een vraag, op het moment dat ik Mila iets voer met een lepeltje dan grijpt ze de lepel omdat ze het zelf wil doen met gevolg dat alles overal zit... Moet ik nou zorgen dat ze de lepel niet pakt of moet ik gewoon niet zeuren en de troep opruimen? Lijkt me ergens ook wel goed dat ze het zelf wil doen want ze weet haar mond al erg goed te vinden... Nou ja, hoe doen jullie dat?
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 20:54:41 #230
114177 Diaan73
pi_71693210
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 20:49 schreef DJMO het volgende:

[..]

ik ben ook wezen zwemmen met jan, en het water hier was geloof ik wel wát verwarmd maar niet tot dertig graden volgens mij. en wij probeerden jan op zijn buik te laten 'zwemmen' door je arm tussen de beentjes door naar de borst te doen, en zo op je arm te laten drijven, jan was er alleen niet wild van, dus die hielden we gewoon met twee handen vast, onder zijn rug, en onder zijn beentjes. hij hield het ongeveer een half uurtje vol, en kreeg het toen te koud...
Waar wij waren, deden ze dat anders. Hmm even kijken hoe ik dat kan uitleggen... duim en wijsvingers onder de oksels/armpje en dan de rest van de vingers onder de buik. Zo kon hij vrijelijk bewegen. Dit kan zowel op de buik als op de rug vingers dan op de rug hè? .
Make love, not war ☮
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 20:54:52 #231
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_71693217
Huh? Jan heette toch Jayjay ofzoiets dacht ik?

En je moet je eigen angsten natuurlijk niet op anderen gaan projecteren DJMO, als je die angsten nml. niet had of je had niet zoveel gerookt tijdens je zwangerschap (nofi) dan had je wrs je schouders opgehaald bij de opmerkingen die je aanhaalt .
Ik adem in en kalmeer. Ik adem uit en glimlach.
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 7 augustus 2009 @ 20:55:01 #232
147316 crew  DJMO
#trut
pi_71693222
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 20:48 schreef McLaura het volgende:

[..]

Waarom zou het jouw schuld zijn? Waarom ben je zo onzeker? (ja sorry als ik iets verkeerds vraag, maar ik kom hier nog niet zo lang).
lees dit maar, dan snap je het wel denk ik

pi_71693238
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 20:52 schreef Bass-Miss het volgende:
Wij gaan met Elodie gewoon in het 'koude' zwembad. Zij lijkt geen last van de koude te hebben, haar broer krijgt wel blauwe lippen. Ik denk dat het veel te maken heeft met hun speklaagje.
Hm, dan toch maar even kijken of we een zwembad kunnen vinden met iets warmer water...
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 20:55:48 #234
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_71693242
Ik hou me maar ook even buiten de discussie... Ben van mening dat iedere ouder het beste met zijn/haar kind voor heeft!

Over het zwemmen, wij zijn begin juni in Center Parcs geweest en daar een lesje babyzwemmen gevolgd. De zwemjuf gaf daar wel nog als tip om zo vroeg mogelijk te gaan zwemmen, omdat dan het water het meest schoon is voor de kleintjes. Daar werd dus 's nachts al het water ververst, ik weet niet of het altijd gebeurd dat verversen, maar daar dus wel!
18-11-2008 Maarten Alexander
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 20:56:20 #235
114177 Diaan73
pi_71693259
Raissa, ik zorg ervoor dat Lennon de lepel niet pakt. Hij mag de lepel hebben als we klaar zijn en dan droog oefenen.

Wat goed dat ze al uit een beker probeert te drinken...
Make love, not war ☮
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 20:58:20 #236
108648 cattie
lieve moeder
pi_71693314
2 lepels. 1 in de hand van Fee en 1 voor mij!
pi_71693322
Raissa Tyler wil ook altijd de lepel pakken. Heb nog geen oplossing gevonden. Eten gaat goed hier.
pi_71693415
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 20:58 schreef cattie het volgende:
2 lepels. 1 in de hand van Fee en 1 voor mij!
Dat opperde Milanese ook al Maar dan stopt ze die lepel van haar ook in dr mond en dan past de mijne niet meer
pi_71693439
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 21:02 schreef Raissa het volgende:

[..]

Dat opperde Milanese ook al Maar dan stopt ze die lepel van haar ook in dr mond en dan past de mijne niet meer
Hier ook net zo.
pi_71693468
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 20:55 schreef DJMO het volgende:

[..]

lees dit maar, dan snap je het wel denk ik
Gedaan. Heftig.... Ik vind je 'dwangmatige' manier van alles goed willen doen indrukwekkend, maar logisch gezien je jeugd. Hopelijk zien ze bij bjz dat je je best doet, en kun je in de toekomst iets ontspannener leven als de druk van bjz eraf is.
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 21:04:44 #241
108648 cattie
lieve moeder
pi_71693497
Ik prop de lepel er gewoon bij. Wat hier het beste helpt is zorgen dat ze het eten zelf vast houdt. Op het kdv hebben ze dat ook door, daar mag ze ook al fruit en brood uit het vuistje eten. Dat vindt ze helemaal geweldig!
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 21:15:55 #242
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71693840
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 20:54 schreef Vivi het volgende:
Huh? Jan heette toch Jayjay ofzoiets dacht ik?

En je moet je eigen angsten natuurlijk niet op anderen gaan projecteren DJMO, als je die angsten nml. niet had of je had niet zoveel gerookt tijdens je zwangerschap (nofi) dan had je wrs je schouders opgehaald bij de opmerkingen die je aanhaalt .
Nou ja... moet dit echt?

Hij heet JJ: Jan Junior, en als je hier regelmatig mee zou lezen ipv alleen in tijden van rellen dan had je dat kunnen weten.
pi_71693847
Meloen wil ik morgen uit het vuistje geven.
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 21:20:44 #244
114177 Diaan73
pi_71693991
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 21:16 schreef _Ingrid_ het volgende:
Meloen wil ik morgen uit het vuistje geven.
Ik vind dat nog best eng... vorige week had ik peer gegeven hij houdt het niet zelf in zn hand en hij was aan het zuigen en zoog een stukje naar binnen. Hij verslikte zich toen behoorlijk en was wel even schrikken. Ik ga het maar eens gewoon weer proberen en morgen meloen halen.
Make love, not war ☮
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 21:23:28 #245
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_71694062
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 21:15 schreef Brighteyes het volgende:

[..]

Nou ja... moet dit echt?

Hij heet JJ: Jan Junior, en als je hier regelmatig mee zou lezen ipv alleen in tijden van rellen dan had je dat kunnen weten.
Nou, dat had ik idd gemist, ik vroeg me af waarom het nu ineens "Jan "was omdat ze eerst zei (dacht ik) dat JJ de roepnaam was, dus vandaar. En "moet dit"..nee, het "moet" niet, maar ik probeer alleen maar aan te geven dat het wellicht wat minder indruk zou maken allemaal als haar eigen "schuldgevoel" niet zou opspelen en dan zou ze zo'n opmerking over snel of traag zijn of wat dan ook gevoegelijk aan d'r laars lappen toch. Dus dat . En we weten allemaal waarom ze die angst heeft, ze wijst er zelf notabene nog op dus waarom mag dat niet genoemd worden dan?
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 21:28:52 #246
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_71694222
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 21:23 schreef Vivi het volgende:

[..]

Nou, dat had ik idd gemist, ik vroeg me af waarom het nu ineens "Jan "was omdat ze eerst zei (dacht ik) dat JJ de roepnaam was, dus vandaar. En "moet dit"..nee, het "moet" niet, maar ik probeer alleen maar aan te geven dat het wellicht wat minder indruk zou maken allemaal als haar eigen "schuldgevoel" niet zou opspelen en dan zou ze zo'n opmerking over snel of traag zijn of wat dan ook gevoegelijk aan d'r laars lappen toch. Dus dat . En we weten allemaal waarom ze die angst heeft, ze wijst er zelf notabene nog op dus waarom mag dat niet genoemd worden dan?
Dan heb ik blijkbaar gemist dat ze specifiek dat roken zelf aan haalt, ik kan het ook zo gauw niet terug vinden, maar ik vond jouw opmerking echt onnodig vals.
Volgens mij weten we allemaal dat de onzekerheden van DJMO helemaal niet eens zo onterecht zijn als je onder toezicht staat en je al een ander kind hebt die niet thuis woont. Ik zou me ook zo ongeveer bekeken voelen bij elke stap die ik zette...
Lekker makkelijk om daar dan schamper over te doen in mijn ogen...
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL vrijdag 7 augustus 2009 @ 21:32:07 #247
147316 crew  DJMO
#trut
pi_71694308
ik heb het ook nergens over het roken gehad BE, wél over de alcohol in die eerste vier maanden ... en daarom ging ik ook niet die op die opmerking in. en inderdaad noemen we hem op dit moment jan, of jantje, omdat dat gewoon makkerlijker 'bekt' dan JJ (daar moet in groeien zeg maar)

vrijdag 7 augustus 2009 @ 21:39:22 #248
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_71694505
Ik wist het nog niet eens, dat ze daarover had gejokt, dat drinken dan. Daarom haalde ik het roken aan. Je ziet spoken hoor BE, als er een niet tussen de regels door vals is maar gewoon grofweg rude ben ik het wel .

Oh en DJMO, ik begrijp het juist wel hoor, maar ik ben er, uit eigen ervaring, erachter gekomen dat irritaties aan (uitspraken van) anderen vaak meer met jezelf te maken hebben dan met die ander, omdat ze je iets van jezelf laten zien wat je liever wegstopt.
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 21:44:05 #249
114177 Diaan73
pi_71694635
Als ik er nog even op mag inhaken, in deze gaat het niet alleen om DJMO die zich scheef aangekeken voelt. Ook ik heb soms het gevoel scheef aangekeken te worden omdat ik mijn kind van ruim 6 maanden diksap geef en een mijn eerste danoontje, alsof de wereld vergaat en ik mijn kind weet niet wat aandoe. De reactie van Kleurdoos in dit geval daarover, alsof ik een nono/klein kind ben, schoot mij helemaal in het verkeerde keelgat en was er flink pissig over.
Make love, not war ☮
  vrijdag 7 augustus 2009 @ 21:48:04 #250
11803 Vivi
Computer off. Life on.
pi_71694774
Ach, we zijn toch allemaal nono's hier. Omarm het Nono-schap en laten we het vieren met een bak chocoladevla met zoveel mogelijk chemische kleurspikkels . *rondedansje doet*
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')