abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71786639
Haha NummerZoveel! Dus het maakt niks uit, haar of geen haar, anders pakken ze wel een oor. Ook pijnlijk lijkt me! Soms moet ik echt zn hand helemaal loswrikken, dan wil hij dat haar gewoon niet los laten, terwijl hij wel ligt te brullen. Maar ja, dat heeft ie natuurlijk ook nog helemaal niet door dat het daardoor komt.
Verder maakt ie echt sinds een paar dagen heel veel geluidjes, echt zo cute! En hij kan al veel beter en langer zn hoofd zelf rechtop houden. Ik vind dat ie al zo groot wordt
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 13:04:34 #177
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_71787216
Wat geven jullie als gezonde tussendoortjes (bij 7/8 maanden)? Ik heb net wel liga gehaald tegen mijn principes in eigenlijk, want liever geef ik haar (nu) nog geen suiker. Rijstewafeltjes lust ze niet. Soepstengel schiet niet op (en zout) dus eigenlijk is het op dit moment alleen broodkorstjes of een stukje cracotte (ook zout)

(oh, en ik wil niet de discussie op gang brengen hoor , ik weet alleen echt geen andere tussendoortjes..)
pi_71787329
Cracotte heb je ook zonder zout dacht ik.
pi_71787355
Bij 7 a 8 maanden gaf ik nog niet echt tussendoortjes.
Verder dan de nijntje koekjes kwam ik niet.. Liga was hier nooit een succes.

Nu is het een koekje + rozijntjes wat ze als ongezonds krijgt.
En verder krijgt ze (als we ergens anders zijn) nu een eierkoek als ze echte honger heeft.
Maar die van mij is 14 maanden.

Het is tot 1 jaar denk ik niet echt nodig om heel veel tussendoortjes te geven. dan is het echt bijvoeding.
pi_71787385
Rozijntjes kan dat al? Volgens mij was dat hier bij 9 à 10 maanden...

Partje appel, lekker aan laten knagen, L. vond een stukje kaas geweldig. Partje nectarine oid...

Ik zit er zelf ook een beetje mee
pi_71787502
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 13:10 schreef MamsX het volgende:

Het is tot 1 jaar denk ik niet echt nodig om heel veel tussendoortjes te geven. dan is het echt bijvoeding.
Nou... hier een hummel van bijna een jaar, maar we zitten al best een tijdje op 2 à 3 borstvoedingen per dag. Dus dat is dan 's morgen om 7:00 borst, om 8 uur broodje en om 12:00 dan weer een broodje. Dat is vier! uur, dan heeft hij echt wel een tussendoortje nodig hoor
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 13:25:30 #182
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_71787804
Volgens het CB heeft ze echt tussendoortjes nodig, en we moeten 1 fles laten vervallen (ze krijgt er nu nog 4, maar die van 3 uur moet er al een maand vanaf en dat trekt ze nog niet) Misschien dat ik inderdaad wel een stukje kaas kan proberen. Mag dat gewoon belegen kaas zijn? Appel lust ze nog niet helaas.

Ik zal eens op zoek gaan naar die cracottes zonder zout.
pi_71788089
Normaal brood (en de meeste broodproducten) bevat altijd een beetje zout. Volgens mij is dat voor de meeste kinderen vanaf een maand of zeven, acht geen enkel probleem. Het zijn de enorme hoeveelheden zout die in de meeste pakjes en zakjes zitten en de in verhouding grote hoeveelheid zout die aan 'volwassen eten' wordt toegevoegd waar je mee op moet passen voor zo ver ik weet.

En natuurlijk kan je beter dingen met zout vermijden. Maar zo af en toe een soepstengel of een cracker moet denk ik best kunnen.

Kaas (en zeker smeerkaas) is in ieder geval vele malen zouter dan een soepstengel

Mijn jongste (richting de negen maanden) krijgt in ieder geval korstjes brood, een stukje fruit of groente, een soepstengel, heel soms zo'n nijntje-koekje, een cracker, een ministukje kaas... eigenlijk net wat er op dat moment voorhanden is.
  Moderator dinsdag 11 augustus 2009 @ 13:38:41 #184
5428 crew  miss_sly
pi_71788207
owlet, maakt het voor kindjes dan ook nog uit wat voor kaas je geeft? magere, oude, vegetarische, biologische?
And the young, they can lose hope cause they can't see beyond today,. ..
The wisdom that the old can't give away
pi_71788230
EN biscuitjes zijn hier ook wel eetbaar blijkbaar

ik zou trouwens eerder jonge kaas doen dan belegen, al eet mijn hummel het allebei wel
pi_71788785
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 13:38 schreef miss_sly het volgende:
owlet, maakt het voor kindjes dan ook nog uit wat voor kaas je geeft? magere, oude, vegetarische, biologische?
Kleintjes zegt dat jonge, pitloze kaas vanaf zeven maanden mag, zachte Franse kaas met 9 maanden en overige kaassoorten met 12 maanden.

Mijn dochters kregen in ieder geval vanaf een maand of zeven eigenlijk alle soorten kaas, ik heb niet zo gelet op wat voor soort kaas het was.
Geitensmeerkaas is hier lang favoriet geweest op brood.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 14:00:42 #187
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_71788873
owlet, er zijn tegenwoordig ook speciale smeerkaasjes voor kleine kindjes te verkrijgen in de supermarkt
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_71788999
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 14:00 schreef RockabeIIa het volgende:
owlet, er zijn tegenwoordig ook speciale smeerkaasjes voor kleine kindjes te verkrijgen in de supermarkt
joh! En zijn die dan minder zout of alleen maar met toegevoegde vitamines enzo?
pi_71789696
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 13:25 schreef Grasjes het volgende:
Volgens het CB heeft ze echt tussendoortjes nodig, en we moeten 1 fles laten vervallen (ze krijgt er nu nog 4, maar die van 3 uur moet er al een maand vanaf en dat trekt ze nog niet) Misschien dat ik inderdaad wel een stukje kaas kan proberen. Mag dat gewoon belegen kaas zijn? Appel lust ze nog niet helaas.

Ik zal eens op zoek gaan naar die cracottes zonder zout.
Mijn dochter is negeneneenhalve maand en ik loop sinds die vierde fles eraf moest ook te klooien want zij trekt het ook niet. Ik geef ook gewoon een stukje soepstengel, cracotte, stukje kaas, komkommer of paprika. Niet dat dit helpt om die ene fles te vervangen dus nu wordt ze steeds om 04.00/05.00 uur wakker Zat van de week gewoon te denken om die vierde fles gewoon weer in te lassen, ze zal het wel nodig hebben
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 14:33:00 #190
190853 RockabeIIa
Embracing my inner trailerpark
pi_71789775
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 14:04 schreef owlet het volgende:

[..]

Dat weet ik echt niet meer precies. Sorry!
I'm so glamourous I piss glitter!
pi_71789991
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 14:04 schreef owlet het volgende:

[..]

Niet minder smeltzouten maar minder vet en als toevoeging calcium.

Oh ja ik geef ook weleens tussendoor kroepoek (twee, drie stukjes) wel vet maar het zijn gewoon vermalen garnalen dus leek me wel gezond op zich.
No one can make you feel inferior without your consent - Eleanor Roosevelt
  Moderator dinsdag 11 augustus 2009 @ 15:02:40 #192
5428 crew  miss_sly
pi_71790595
Even iets totaal anders dan eten, en misschien klinkt het wel heel erg n00b, maar over slapen enzo overdag.

De eerste tijd lag ze dar waar ik was, in het wiegje als ik in bed lag en in de box als ik op was.
Nu wordt ze wat groter enzo (nou ja, pas 3 weken, ik vind haar nog steeds een kleine uk), maar moet er nu al gestart worden met structuur aanbrengen? Zoals 's ochtends en 's middags een dutje in de wieg en er tussenin in de box? Maar hoe doe je dat dan met de hongersignalen, want als ze in de wieg ligt, dan hoor ik haar pas als ze begint te jengelen, maar smakken is dan nog niet echt te horen. Of is dit nog te vroeg ook, en kunnen we haar gewoon lekker nog een beetje bij ons houden en daar neerleggen waar het uitkomt?

Kortom: wanneer start je met structuur en hoe doe je dat dan?
pi_71790670
Wat wel helpt, Miss-Sly, is een babyfoon. Wij hebben er een die ook smakgeluidjes 'opvangt'.
En ik zou ze zo jong nog niet in de box leggen. De box is om in te spelen, en met drie weken is dat nog te vroeg.
pi_71790962
Box kan prima, alleen om te spelen is onzin. Kinderwagenbak gebruikt men ook niet alleen om te wandelen. Het hangt helemaal van de ruimte en kind af. Niet teveel prikkels in de omgeving werkte hier het best. Met babyfoon ging prima. Bij een volgende ga ik echter meer in bedje leggen en minder rekening houden met bezoek. Dat hebben we teveel gedaan, je wil toch je kind laten zien en zo maar hij werd er niet blij van, wij ook niet dus. Denk dat structuur nooit kwaad kan hoe klein ook, maar ik vind het nog steeds moeilijk.
ti amo più di ieri ma meno di domani
pi_71791054
Ik ben benieuwd wat het cb over 2 weken zegt. Tyler drinkt 4 flessen van 200cc en dan wat fruit en groente tussendoor. Op een broodkorst sabbelt hij wel een beetje en op een koekje ook. Water en diksap wil hij nog niet. Maar volgens mij groeit hij goed.
Het vele zweten moet wel de reden zijn van het weinige plassen. (zei de ha vanmorgen; toen we er toch voor Kim waren meteen gevraad.) Hartje nog geluisterd en was gewoon normaal.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 15:19:01 #196
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_71791140
Geppie, zolang ze er nog om vraagt geef ik dat flesje gewoon hoor heb ik besloten. Het is ongeveer 100 cc wat ze opdrinkt. Ik zou er ook van balen als daarom weer wakker zou worden om 4/5 uur 's nachts.

Miss Sly, hier kwam de structuur er vanzelf in met 3 maanden ongeveer. Mijn dochter sliep heel slecht in haar wieg toen ze nog zo klein was dat het beter ging in de box (of tegen mijn buik aan). Dus overdag lag ze in de kinderwagen of de box. Tegen 3 maanden legden we haar steeds vaker overdag in haar ledikantje en toen ging het goed. Wij hebben het rustig ingevoerd dus..
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 15:19:58 #197
12913 GreatWhiteSilence
Bite me! (Not you, Annicka!)
pi_71791167
Ik heb helemaal nooit structuur aangebracht. Met wat geduld brengt ze zelf structuur aan in haar leventje. Dat was hier wel het geval iig.
Man, unlike the animals, has never learned that the sole purpose of life is to enjoy it. (Samuel Butler)
  Moderator dinsdag 11 augustus 2009 @ 15:25:46 #198
5428 crew  miss_sly
pi_71791370
Een babyfoon hebben we wel, maar toch...voelt (nog) niet goed om in een andere ruimte te zijn, omdat ik dan toch het idee heb dat ik signalen mis, en dan niet alleen hongersignalen. En als ik het zo lees, is 3 weken ook nog wel wat vroeg. Ik kan het best nog wel even zo laten, dus, en over een paar weken, als ze zelf wat ritme begint te krijgen waar je iets mee kan, haar wat vaker in de wieg leggen om te slapen ipv in de box.

Spelen doet ze echt nog niet in de box. Er ligt nog vrijwel niets, maar bovendien speelt ze nog niet, daar is ze echt nog te klein voor
pi_71791519
Die arme Graeme, die zijn eigen haar in de houdgreep neemt!
Kobus doet dat alleen nog maar met mijn haar. Maar ja hij heeft zelf niet zoveel.
Dat was trouwens het eerste wat ik riep toen zijn hoofdje zichtbaar werd: Heeft-ie haar?

Miss Sly, wij gingen ook op een gegeven moment wat meer structuur aan brengen, rond 4-5 weken. Hij sliep bijna niet overdag maar dat lag vooral aan mij, ik kon hem niet goed laten huilen en dat heeft hij wel nodig om in slaap te vallen.
Maar verder kan ik je niet helpen, wij leven namelijk in 1 ruimte (badkamer uitgezonderd) dus ik hoor hem altijd.
Nu ligt hij in de box tegen zo'n rammelding aan te slaan en zo te horen krijgt hij het steeds beter onder de knie.
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_71791690
Wij deden het de eerste weken ook zoals jij Miss_Sly, mijn zoontje was waar ik was. Beneden dus in de box, 's nachts in zijn wiegje. Na een week of acht denk ik ben ik hem vaker boven gaan leggen omdat ik merkte dat hij toch veel prikkels meekreeg beneden en daar onrustig van werd. Ik hield dan wel steeds de tijd in de gaten ivm evt. honger en moest er ook echt heel erg aan wennen maar uiteindelijk werden we er allebei rustiger van en is zo langzaaaaaaam een beetje ritme in onze dag gekomen. Daar werden we allebei blij van. Maar ik was er met 3 weken nog niet aan toe hoor!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')