abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71791970
Hier hetzelfde als bij peterfan, Lieuwe heeft tot een week of 8 (denk ik?) in de kinderwagenbak beneden geslapen en 's nachts in z'n wiegje naast ons bed. Op gegeven moment heb ik hem overdag ook boven neergelegd omdat hij beneden niet meer zo goed sliep. Ik vind trouwens slapen in de box prima, maar Lieuwe wilde het niet (teveel te zien denk ik). Dus als Senna goed slaapt en tevreden is zou ik het lekker zo laten voorlopig, je merkt vanzelf of ze meer behoefte krijgt aan stilte of rust.
pi_71794020
Hoi
Ik zal nog wel even niet zo veel meeposten want ik zit lekker in m'n coconnetje hier maar toch, hoi
POLLETJE PREE MUURSCHILDERINGEN! Facebook en website
pi_71794067
Heerlijk Innepin!! Lekker coconnen met je meisje!!
♥ A ♥ & ♥ T ♥
When you were born, you were crying and everyone around you was smiling. Live your life so that when you die, you're smiling and everyone around you is crying.
pi_71794196
Hee Innepin! Leuk dat je hier (straks ) ook mee komt posten!

MissSly, een paar weken terug vroeg ik precies hetzelfde Wij doen dus sinds een week of twee Graeme af en toe boven in zn eigen kamer in bed leggen. We proberen dat zo´n 2 keer er dag te doen, en soms gaat het heel goed, maar soms wil hij ook gewoon niet. Dan blijft hij huilen. Dan neem ik hem weer mee naar beneden, en dan valt ie meestal wel bij mij in slaap, en dan leg ik hem in de kinderwagen. Dus we proberen wel wat structuur aan te brengen, maar als het nog niet elke keer goed gaat, vind ik dat ook niet erg. Verder slaapt hij ook regelmatig gewoon beneden, wanneer hij zin heeft. Maar dat zijn vaak ook korte slaapjes. Als ik merk dat hij moe wordt, probeer ik hem wel in de wagen te leggen dan.
...and together we'll stand on the threshold of a dream[
pi_71795166
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 17:00 schreef innepin het volgende:
Hoi
Ik zal nog wel even niet zo veel meeposten want ik zit lekker in m'n coconnetje hier maar toch, hoi

Hoi! Welkom!
pi_71795281
Hoi mama van Willow!
Meer dan een paar ochtendzoenen
heb ik nood aan stoute schoenen.
https://www.etsy.com/nl/shop/byLisdottir
pi_71796078
Heeey Innepin!

Sly: L. heeft ook vrij lang nog in de ruimte geslapen waar wij waren, echt 3 maanden oid. En vanaf 6 maanden pas 's nachts naar zijn eigen kamer

(en nu wil ik wrs een co-sleeper! )
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 18:38:05 #208
42816 peaceman
Peace Man! ofzo...
pi_71796259
Lennon is vanaf de 1e nacht thuis naar zijn eigen kamer gegaan. Gelukkig werkte dat goed. Nu weet ie niet beter. Wel fijn.
pi_71796653
Welkom Innepin & Willow
  Licht Ontvlambaar dinsdag 11 augustus 2009 @ 19:35:38 #210
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_71797815
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 15:04 schreef nummer_zoveel het volgende:
Wat wel helpt, Miss-Sly, is een babyfoon. Wij hebben er een die ook smakgeluidjes 'opvangt'.
En ik zou ze zo jong nog niet in de box leggen. De box is om in te spelen, en met drie weken is dat nog te vroeg.
Hier heeft de box juist in de eerste weken/maanden dienst gedaan als slaapplaats. Spelen in de box heeft Isa eigenlijk nooit gedaan, was meer een opslagruimte uiteindelijk.
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 19:36:07 #211
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_71797830
Weet iemand waar t flesvoedingstopic is gebleven? Ben m kwijt....

Ik lees dat meer kindjes overdag niet meer zo goed slapen. Dat is hier ook het geval. 's Nachts is er weinig aan de hand, maar overdag slapen gaat sinds afgelopen weekend ineens niet meer Ze vallen soms wel in slaap,maar zijn vaak na een uurtje weer wakker. Ze krijgen 5 flessen van 150/5 en wegen ongeveer 4,7 kilo (allebei volgens onze weegschaal). We vragen ons af of ze misschien meer in de fles moeten hebben , maar volgens de verpakking 'mogen' ze 150/5 met dit gewicht. Wel drinken ze alle flessen sinds 2 dagen tot op de bodem leeg. Zonet hebben we geprobeerd een fles van 180/6 te geven, maar ze hebben beide 70cc laten staan, zo moe, ze vallen gewoon tijdens het drinken in slaap. Iemand tips?
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 19:37:34 #212
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_71797853
Op zich kunnen ze natuurlijk boven gaan slapen overdag, ze slapen nu in de kinderwagenbak, maar we zijn een beetje bang dat ze dan straks alleen nog kunnen slapen als het helemaal stil om ze heen is. En dat is natuurlijk ook niet zo handig..
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 19:41:08 #213
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_71797943
Innepin en Willow welkom

Over tussendoortjes: Maarten krijgt hier zo rond 15 uur / 16 uur een tuitbekertje met water/roosvicee (heel licht)/thee (soms) met een 1/2 liga (ong. 1 á 2 keer per week), een (stukje) soepstengel of een rijstewafel. Verder dan dat kom ik ook niet... Een stukje kaas is idd ook wel een idee, of gewoon een stukje komkommer om op te sabbelen.

Over slapen: Maarten sliep in het begin (ik weet niet meer precies tot hoe lang) ook wel in de kamer in de kinderwagen, of we gingen wandelen als hij niet zo erg in slaap wilde vallen. Hij heeft wel vrij lang bij ons op de slaapkamer geslapen in zijn wiegje, tot ong. 6 maanden denk ik. Daarna dus op zijn eigen kamertje. dus eigenlijk heb je niet zoveel aan dit verhaal

O ja, wij hebben sinds dit weekend het ledikant en de box naar beneden gedaan. Maarten zit nog wel niet, maar voor hetzelfde geldt zit hij ineens op zijn knietjes en duikelt hij zo over de rand heen... Zag ik niet zo zitten.
En ik hoorde weer van iemand dat als je al (iets) eerder de box naar beneden doet, baby's juist geprikkelt worden om te gaan zitten of zich op op te trekken aan de spijlen. Dus we wachten met smart tot M. dat doet.
18-11-2008 Maarten Alexander
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 19:44:01 #214
15942 Marie79
Trotse mama van...
pi_71798012
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 19:37 schreef mikoxx het volgende:
Op zich kunnen ze natuurlijk boven gaan slapen overdag, ze slapen nu in de kinderwagenbak, maar we zijn een beetje bang dat ze dan straks alleen nog kunnen slapen als het helemaal stil om ze heen is. En dat is natuurlijk ook niet zo handig..
Daar hoef je naar mijn idee niet zo bang voor te zijn hoor mikoxx, je bent toch niet superstil als je jongens in bed liggen te slapen? Dan ben je misschien toch ook boven bezig en je loopt voorbij, doet een deur dicht, er zijn geluiden van buiten die binnen te horen zijn.
(op een gegeven moment zullen ze idd alleen maar in bed slapen, Maarten valt ook niet zo heel makkelijk meer in slaap op een andere plek, alleen als hij erg moe is en we zijn aan het wandelen ofzo)
18-11-2008 Maarten Alexander
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 11 augustus 2009 @ 19:49:20 #215
147316 crew  DJMO
#trut
pi_71798155
welkom innepin!
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 19:36 schreef mikoxx het volgende:
Weet iemand waar t flesvoedingstopic is gebleven? Ben m kwijt....

Ik lees dat meer kindjes overdag niet meer zo goed slapen. Dat is hier ook het geval. 's Nachts is er weinig aan de hand, maar overdag slapen gaat sinds afgelopen weekend ineens niet meer Ze vallen soms wel in slaap,maar zijn vaak na een uurtje weer wakker. Ze krijgen 5 flessen van 150/5 en wegen ongeveer 4,7 kilo (allebei volgens onze weegschaal). We vragen ons af of ze misschien meer in de fles moeten hebben , maar volgens de verpakking 'mogen' ze 150/5 met dit gewicht. Wel drinken ze alle flessen sinds 2 dagen tot op de bodem leeg. Zonet hebben we geprobeerd een fles van 180/6 te geven, maar ze hebben beide 70cc laten staan, zo moe, ze vallen gewoon tijdens het drinken in slaap. Iemand tips?
Flesvoeding deel 6!!
was dit de laatste fles die je geeft mikoxx ?? anders zou ik de ochtendfles eens 180/6 doen. na een nacht slapen hebben ze toch meer energie om te drinken, en hebben ze vaak ook meer honger.
Ik heb er één en ik ben er trots op
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Terugblik op tachtig kilometer lopen - Westerborkpad
- My 5 minutes of fame - Heldin
DTS - Foto's en verslagen
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 20:03:34 #216
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_71798569
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 19:49 schreef DJMO het volgende:
welkom innepin!
[..]

Flesvoeding deel 6!!
was dit de laatste fles die je geeft mikoxx ?? anders zou ik de ochtendfles eens 180/6 doen. na een nacht slapen hebben ze toch meer energie om te drinken, en hebben ze vaak ook meer honger.
Nee is niet de laatste fles, ze krijgen om 23u de laatste. Ze zijn inmiddels allebei weer wakker (eentje met een giga poepluier!). Ze hebben allebei nog een beetje gedronken. De een heeft nu 170 cc op en de ander 140cc. De ochtendfles (tussen 6 en 7u) drinken ze beide wel leeg, maar daarna gaan ze ook heerlijk slapen tot 11 uur (boven in bed). De fles van 11u geef ik beneden en vanaf dan gaat het slapen minder. Dus duidelijk wanneer ze beneden zijn. Na de voeding van 19u legden we ze tot 2 weken geleden ook in bed (boven), maar dat was steeds feest. Speen in en uit en huilen! We hebben ze daarom weer naar beneden gehaald en pas na 23u naar boven, maar beneden slapen ze dan ook niet. Het is voor ons dan wel ietsje makkelijker, we zijn er sneller bij als er eentje begint te huilen.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 20:26:32 #217
80319 seilram
Mijn Sickje!
pi_71799322
Heej Innepin, welkom en proficiat

Joep deed net zijn 1e schaterlach
Niet mieten! Door gieten!
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 11 augustus 2009 @ 20:50:43 #218
147316 crew  DJMO
#trut
pi_71800114
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 20:03 schreef mikoxx het volgende:

[..]

Nee is niet de laatste fles, ze krijgen om 23u de laatste. Ze zijn inmiddels allebei weer wakker (eentje met een giga poepluier!). Ze hebben allebei nog een beetje gedronken. De een heeft nu 170 cc op en de ander 140cc. De ochtendfles (tussen 6 en 7u) drinken ze beide wel leeg, maar daarna gaan ze ook heerlijk slapen tot 11 uur (boven in bed). De fles van 11u geef ik beneden en vanaf dan gaat het slapen minder. Dus duidelijk wanneer ze beneden zijn. Na de voeding van 19u legden we ze tot 2 weken geleden ook in bed (boven), maar dat was steeds feest. Speen in en uit en huilen! We hebben ze daarom weer naar beneden gehaald en pas na 23u naar boven, maar beneden slapen ze dan ook niet. Het is voor ons dan wel ietsje makkelijker, we zijn er sneller bij als er eentje begint te huilen.
dan zou ik de elf uur fles eens ophogen, ze worden natuurlijk ook ouder, en kunnen met (wat) minder slaap toe op een gegeven moment. en op een gegeven oment even volhouden als je ze boven neerlegt, al ik het wel verrekt lastig als ze elkaar wakker gaan huilen..
"Tussen droom en daad staan wetten in de weg, en praktische bezwaren" "The needs of the many outweigh the needs of the crew"

Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 11 augustus 2009 @ 20:51:10 #219
147316 crew  DJMO
#trut
pi_71800125
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 20:26 schreef seilram het volgende:
Heej Innepin, welkom en proficiat

Joep deed net zijn 1e schaterlach
lief he seilram

dinsdag 11 augustus 2009 @ 20:53:45 #220
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_71800230
Na de fles van 23 uur gaat het eigenlijk best goed (oeh... niet te hard zeggen ). Dan gaan ze vlot slapen in bed. Vanmorgen moest ik ze om 6.30 zelfs wakker maken voor de fles. Het probleem is juist overdag, dan slapen ze (bijna) niet. Hoeveel slaap heeft een babietje van 8 weken nodig dan? Ze slapen nu vanaf 20.30 uur en hebben vandaag 11,5 en 12,5 uur slaap gehad al met al. (en als ik dat zo lees, dan valt het me mee eigenlijk..) Het is alleen zo vervelend dat ze zo huilen als ze wakker zijn...
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 20:54:40 #221
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_71800259
Seilram, zo lief de eerste echte schaterlach! Smeltmoment!

Innepin, wat een mooie naam heeft jullie meisje zeg

Mikoxx, wij hebben onze dochter ook niet gewend aan stilte maar toch slaapt ze nu alleen echt goed als ze in haar eigen bedje ligt. Dat ligt toch denk ik aan de kindjes zelf. (en ik was er van te voren stellig van overtuigd dat mijn kind overal zou slapen etc.) En ik vond de eerste maanden sowieso vrij lastig omdat ze ook weinig sliep overdag en voor mijn gevoel veel huilde. Dat was ineens over en vanaf toen hadden we een ritme.
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 20:57:40 #222
216602 mikoxx
Trotse tweelingmama!!
pi_71800363
Grasjes, hebben jullie haar ook overdag in haar eigen bedje gelegd? Of beneden in de kinderwagenbak?

Joep
  Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:03:00 #223
147316 crew  DJMO
#trut
pi_71800560
wat doen ze als ze wakker zijn mikoxx?? geef je ze wat te spelen, een knuffeldoekje, een knisperuiltje, sleutelrammelaaars etc.. dat ze wat te doen hebben als ze wakker zijn. misschien is het wel zuigbehoeft en willen ze de fopspeen. misschien is het mama/papahonger ..

hoeveel slaap, tja, baby's zijn heel verschillend natuurlijk, maar hier vond ik een overzichtje voor je.

Frontpage Koningin/Leukste user IRL dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:05:29 #224
147316 crew  DJMO
#trut
pi_71800647
jan vindt brood trouwens bijzonder lekker:

dinsdag 11 augustus 2009 @ 21:09:47 #225
257049 Grasjes
met bloemetje
pi_71800802
Mikoxx, overdag lag ze meestal beneden. In de box, kinderwagen of bij mij. Ze wilde echt niet alleen boven liggen. Met 3 maanden was het over en vond ze het prima om boven in bed te liggen. Nou kan ik me wel voorstellen dat het heftig is met een tweeling. Ik vond 1 al erg intensief (" wat nou babietjes slapen de hele dag" dacht ik vaak)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')