Ach, van dat geld kan je best wel af en toe op en neer vliegen. Of nog beter, je vrienden en familie laten overkomen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 15:48 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Je laat je vrienden en familie voor altijd achter ?
Koop je het landgoed naast mequote:Op vrijdag 7 augustus 2009 15:49 schreef BereNDD het volgende:
- dit topic overkopen
- hondenasiel beginnen
Jij denkt dat je een fatsoenlijke brouwerij kunt kopen voor nog geen 30 miljoen?quote:
dus: 27 x 0,04 x 0,3 = 324.000 per jaar!quote:Belasting op spaargeld
Eén van de meest recente vereenvoudigingen bij de inkomsten belasting betreft de vermogensrendementsheffing. Dit is een heffing op het inkomen in Box 3: Sparen en Beleggen. Voor uw gemak (en uiteraard dat van de fiscus) wordt daar uitgegaan van een fictief vast rendement van 4% en heft men daar 30% belasting over. De belastingdienst zelf legt het als volgt uit:
"Spaargeld valt onder het voordeel uit sparen en beleggen. Het voordeel uit sparen en beleggen berekent u door een vast rendement (percentage) van 4% te nemen van het gemiddelde van uw rendementsgrondslag aan het begin en aan het einde van het kalenderjaar. Over deze 4% betaalt u vervolgens 30% belasting, en dus niet over het werkelijke rendement van uw vermogen."
belasting is 1,2%.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 16:00 schreef Goover het volgende:
Kan je rentenieren van dit bedrag? Er zijn vaak spaarrekeningen met een maximaal bedrag waar je rente op kan krijgen enzo?
En dan heb ik het nog niet eens over de belasting... (4%? ofzo)
Daar zeg je zoiets, niet bij stilgestaan eigenlijk. Ben sowieso meer een whiskey drinkerquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 15:56 schreef Chain_Reaction het volgende:
[..]
Jij denkt dat je een fatsoenlijke brouwerij kunt kopen voor nog geen 30 miljoen?
nee, gewoon 1,2 procent van je rendement per jaar. Ligt dus aan je rendement.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 16:03 schreef Goover het volgende:
[..]
dus: 27 x 0,04 x 0,3 = 324.000 per jaar!
terwijl je met 3% zo'n 810.000 aan rente kan krijgen
Dan houd je per jaar 486.000 over aan inkomsten... op zich niet slecht.
Zorgen maken om iedereen die een deel wil hebben, goedschiks of kwaadschiksquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 15:47 schreef _Led_ het volgende:
Wat ga je doen dan, als je je echt nooit meer zorgen om geld hoeft te maken ?
Je blijft anoniem bij de staatsloterij, dus dat ligt aan jezelf - vertel je het of niet ?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 16:06 schreef Mark het volgende:
[..]
Zorgen maken om iedereen die een deel wil hebben, goedschiks of kwaadschiks
Neuh, ligt helemaal niet aan je rendement. Al heb je 10% rente, je betaalt ALTIJD 1,2%quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 16:05 schreef FrituurVetPet het volgende:
[..]
nee, gewoon 1,2 procent van je rendement per jaar. Ligt dus aan je rendement.
Stel je behaalt 4% rendement, dan is je rendement effectief nog maar 2,8%
Klopt, en daarom kun je dus geen bedrag noemen, enkel een percentage. Het bedrag dat je verdient is dan uiteindelijk afhankelijk van je rendement, en niet perse die 30% van 4% die werd genoemdquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 16:08 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Neuh, ligt helemaal niet aan je rendement. Al heb je 10% rente, je betaalt ALTIJD 1,2%
quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 16:05 schreef huismerk het volgende:
Ik zou een boederij kopen in het zuiden van Australie, en daar een Bed en Breakfast beginnen en mijn vliegbrevet halen.
Je bedoelt zeikerige nederlanders op vakantie bedienen?quote:Ik zou het huis leuk inrichten, een zwembad in de tuin laten aanleggen, en gezellig van alle weelde genieten met mijn vrouw.
Ja DAT !!!quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 16:10 schreef Scorpie het volgende:
Ojwa, en een DIKKE DIKKE DIKKE SUV KOPEN!! Omdat het kan!!
Geld alleen maakt ook niet gelukkig, maar geen geld maakt wel ongelukkig !quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 16:15 schreef N.icka het volgende:
En ik zou iedereen keihard uitlachen die zegt : geld maakt niet gelukkig
Onze vrienden van de belastingdienst gaan ALTIJD uit van 4% en daar betaal je belasting over.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 16:10 schreef FrituurVetPet het volgende:
[..]
Klopt, en daarom kun je dus geen bedrag noemen, enkel een percentage. Het bedrag dat je verdient is dan uiteindelijk afhankelijk van je rendement, en niet perse die 30% van 4% die werd genoemd
edit: aangezien die 1,2% vast staat en die fictieve 4% in je eigen situatie wrsch variabel
Neuh, fictieve 4% staat altijd vast, je betaalt altijd 1,2%, al krijg je maar 3% rente.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 16:10 schreef FrituurVetPet het volgende:
[..]
Klopt, en daarom kun je dus geen bedrag noemen, enkel een percentage. Het bedrag dat je verdient is dan uiteindelijk afhankelijk van je rendement, en niet perse die 30% van 4% die werd genoemd
edit: aangezien die 1,2% vast staat en die fictieve 4% in je eigen situatie wrsch variabel
quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 16:22 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Neuh, fictieve 4% staat altijd vast, je betaalt altijd 1,2%, al krijg je maar 3% rente.
Nooit meer hoeven werken , o man ik droom daarvan . Ik werk aleen maar voor geld , niet voor de voldoeningquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 16:18 schreef just.in.case het volgende:
Dat zou een regelrechte ramp zijn. Iedereen wil opeens vrienden met je worden. En mensen die dat niet willen worden, worden juist weer jaloers. Alles waar je voor wilde sparen, ligt opeens binnen handbereik. Werken hoef je dus ook zeker niet meer voor het geld te doen, waardoor de uitdaging kan verdwijnen. Vervolgens koop je een mooi huis, auto, noem maar op, maar het geeft geen enkele voldoening aangezien je het geld toevallig verkregen hebt. Bovendien lopen al je uitgaven volledig scheef met het uitgavenpatroon van familie en vrienden, wat de verhoudingen op scherp zet. Sowieso wordt al snel duidelijk dat stijl niet te koop is. Als laatste kom je er achter dat luxe wel fijn is, maar net zo goed went. Het scheelt dat ik niet meedoe.
Ja maar je haalt zelf toch niet altijd 4% rendement. Dit is een hele opgeblazen discussie terwijl ik simpelweg zei dat je niet moet uitgaan van 27mln x0,04x0,3quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 16:22 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Neuh, fictieve 4% staat altijd vast, je betaalt altijd 1,2%, al krijg je maar 3% rente.
Dit stijlvol noemenquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 16:24 schreef cultheld het volgende:
En ik koop natuurlijk een voertuig dat meer allure heeft dan een BMW of Mercedes, want dat zijn auto's voor huisjesmelkers, wiettelers en notarissen:
[ afbeelding ]
Dat marine fregat?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 16:27 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Dit stijlvol noemen
Dit is pas stijlvol:
[ afbeelding ]
Sorry, maar je kan juist wel van 27mln x0,04x0,3 uitgaan als je wilt weten hoeveel belasting je moet betalen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 16:25 schreef FrituurVetPet het volgende:
[..]
Ja maar je haalt zelf toch niet altijd 4% rendement. Dit is een hele opgeblazen discussie terwijl ik simpelweg zei dat je niet moet uitgaan van 27mln x0,04x0,3
Maar dan heb je bijna geen geld meer over, dus dat zou een erg domme aankoop zijn. Voor een richtprijs van 5 - 8 miljoen euro is de door mij geposte jacht een uitstekende aankoopquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 16:27 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Dit stijlvol noemen
Dit is pas stijlvol:
[ afbeelding ]
Gezien al die mensen hier die meteen hun baan op zouden zeggen, ben je blijkbaar niet de enige die enkel voor het geld werkt. En, bevalt het?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 16:25 schreef N.icka het volgende:
[..]
Nooit meer hoeven werken , o man ik droom daarvan . Ik werk aleen maar voor geld , niet voor de voldoening
En stijl heb ik niet en dat koop ik dus ook niet![]()
Nee, niet echt.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 16:30 schreef cultheld het volgende:
[..]
Maar dan heb je bijna geen geld meer over, dus dat zou een erg domme aankoop zijn. Voor een richtprijs van 5 - 8 miljoen euro is de door mij geposte jacht een uitstekende aankoop.
Vermogensrendementsheffing is 30%. Aangezien de belasting dienst altijd een rendement hanteerd van 4% betaal je over 4% van je gemiddelde vermogen ((1/jan + 31/dec) / 2) minus het vrijgestelde bedrag, 30% belasting.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 16:25 schreef FrituurVetPet het volgende:
[..]
Ja maar je haalt zelf toch niet altijd 4% rendement. Dit is een hele opgeblazen discussie terwijl ik simpelweg zei dat je niet moet uitgaan van 27mln x0,04x0,3
O shit heb het teruggelezen en er werd idd het te betalen bedrag berekent en niet het rendement, wat ik dacht. My bad.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 16:29 schreef Goover het volgende:
[..]
Sorry, maar je kan juist wel van 27mln x0,04x0,3 uitgaan als je wilt weten hoeveel belasting je moet betalen.
Je kan wat minder zeggen over het rendement dat je gaat halen met je geld.
Ja hoor , ik doe mijn werk met plezier maar het is geen levensideaalquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 16:33 schreef just.in.case het volgende:
[..]
Gezien al die mensen hier die meteen hun baan op zouden zeggen, ben je blijkbaar niet de enige die enkel voor het geld werkt. En, bevalt het?
Ach, Sinisa Mihajlovic heeft zelfs een jacht van 25 miljoen en die is uitgevoetbaldquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 16:34 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Nee, niet echt.
Zo'n jacht van jou kost aan onderhoud per jaar al 2 ton, afgezien van het feit dat ik niet denk dat jij over de papieren beschikt om er zelf mee te mogen varen.
Personeel inhuren dan maar ? Duur geintje.
No problemquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 16:36 schreef FrituurVetPet het volgende:
[..]
O shit heb het teruggelezen en er werd idd het te betalen bedrag berekent en niet het rendement, wat ik dacht. My bad.
En je vriendin achterlaten ?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 16:40 schreef nuget het volgende:
Eerst mijn vriendin is flink uitwonen.
Daarna lekker emigreren naar een land waar het wel af en toe lekker weer is
Toedels
Ja, die is dan toch al uitgewoond. Dat wil je niet meer.quote:
Als je wint, denk eraan wie je op het idee heeft gebracht !quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 16:43 schreef Barcaconia het volgende:
Dit doet me ergens aan denken. Ik moet nog een lot kopen. Ik doe nooit mee maar ik heb met een vriend afgesproken dat ik ooit een ticket zou kopen en gewed dat ik meer zou winnen dan hij. Misschien is dit een mooi moment!
Ik zal er aan denken wanneer ik lekker met mijn luie reet en een cocktail op Hawaii lig.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 16:46 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Als je wint, denk eraan wie je op het idee heeft gebracht !
OMGquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 16:40 schreef nuget het volgende:
Eerst mijn vriendin is flink uitwonen.
Daarna lekker emigreren naar een land waar het wel af en toe lekker weer is
Toedels
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Niet waar, loterijen zijn het bewijs dat God wel dobbelt met het universumquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 16:52 schreef GlowMouse het volgende:
ik zou alleen nooit winnen omdat loterijen slechts een belasting is op domheid
Heb je daar 27,5 miljoen voor nodig? Ik ken ze goedkoper..quote:
Dat is wel heel leuk om te hebbenquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 17:04 schreef Fusionfreak het volgende:
Met die hoofdprijs zou ik meteen dit huis kopen, staat nog steeds te koop voor net geen 1 miljoen euro. (¤ 950.000 k.k.)
Met het overige geld zou ik dan een aparte aangepaste woning laten bouwen voor mijn zwaar gehandicapte moeder in een door haar gewenste gemeente en lokatie waarin ze zo veel mogelijk zelfstandig en prezierig kan worden.
[ afbeelding ]
HOMMERTS (SNEEK) - KRIMWEI 1-A.
Uniek en zeer landelijk gelegen onder architectuur gebouwd landhuis, op eigen eiland (de Pikpolle). Het eiland is schitterend gesitueerd in het prachtige plassen- en natuurgebied van de Witte en Zwarte Brekken (Het Oudhof) en wordt sinds 40 jaar voor RECREATIE gebruikt. De eigenaar heeft in 2003 opdracht gegeven tot de bouw van een in de omgeving passend landhuis, de oevers verstevigd, het eiland opgehoogd en een haventje aangelegd alsmede een T-steiger.
De tocht over het water in het bij de woning te koop aangeboden dieselvletje met kajuit, van de huurligplaats in het kleine knusse haventje van "d' Uylenburgh" naar het eiland, duurt ca. 10 - 15 minuten.
25% korting voor Fok!'ers ?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 17:41 schreef Dr.Daggla het volgende:
[..]
Dat en rentenieren..Beachbarretje openen ergens in Griekenland ofzo.
Ach er zijn sowieso niet zoveel fokkers die ik een drankje zou schenken hoor.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 17:45 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Minus klonen zijn dat toch gauw nog zo'n 75 drankjes !
Dat soort dingen gaan je ontzettend veel belasting kosten...quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 17:58 schreef dWc_RuffRyder het volgende:
- 2 Miljoen naar m'n moeder en directe familie (1x 1 mil en 10x 0,1 mil)
- 0,5 Miljoen naar m'n beste vrienden (5x 0,1 mil)
Als je 27,5 miljoen euro hebt gewonnen kun je gerust een aprte ADSL en telefoon aanluisting van het vaste land laten aanleggen, voor een paar ton extra hoef je in dit geval geen buil te vallen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 17:40 schreef _Led_ het volgende:
Uhm, maar je hebt daar geen ADSL, kabel of roep het maar neem ik aan, of wel ?
Dat wordt E-meeuwen !
Ohja, inderdaad. Verdommequote:Op vrijdag 7 augustus 2009 18:07 schreef Wheelgunner het volgende:
[..]
Dat soort dingen gaan je ontzettend veel belasting kosten...
Vaak zo'n ouwe lul die 2 miljoen wint en dan een nieuwe fiets gaat kopenquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 17:49 schreef _Led_ het volgende:
Ik snap niet dat er mensen zijn die niet weten wat ze met dat geld zouden moeten.
Ben je dan niet nieuwsgierig ofzo ?
Ik wil met een hondeslee door alaska, naar nieuw-zeeland, afrika, zo'n toch op zo'n boot langs antarctica, roep het maar.
En dan zijn er mensen die zeggen "nuh, geen idee wat ik met geld zou moeten" ?
Fiscaal lijkt me dat onverstandig. Misschien toch maar een opleiding afmaken ?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 18:19 schreef Snever het volgende:
Stoppen met opleiding
Stoppen met werken
Heel groot feest organiseren
Dikke auto kopen
Villa kopen en meteen afbetalen
Wereld rond reizen
Als ik die 27,5 miljoen wint ga ik ervoor zorgen dat dit soort praktijken in Nederland niet meer voorkomen!quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 18:19 schreef sempron2400 het volgende:
Kennis van mij met autisme heeft in 4 jaar iets van 15.000 euro gespaard met Wajong en nog thuiswonend,
quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 18:25 schreef Feitosa het volgende:
[..]
Fiscaal lijkt me dat onverstandig. Misschien toch maar een opleiding afmaken ?
Ik heb deze post even doorgestuurd naar de AIVD.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 21:26 schreef Emu het volgende:
2 x A-bom kopen in Rusland en droppen op A-dam en Brussel. Moet lukken voor dat geld. Sommige ministers moeten wel verplicht aanwezig zijn in de hoofdstad voor ik de bom zou laten droppen uiteraard.
Zeer gevaarlijke opmerking.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 21:26 schreef Emu het volgende:
2 x A-bom kopen in Rusland en droppen op A-dam en Brussel. Moet lukken voor dat geld. Sommige ministers moeten wel verplicht aanwezig zijn in de hoofdstad voor ik de bom zou laten droppen uiteraard.
En dan trapt je werkgever je per direct eruit want als er 1 ding is waar ze niet tegen kunnen is als er iemand is die meer geld heeft dan zequote:Op vrijdag 7 augustus 2009 21:56 schreef Hillz het volgende:
Snap niet dat mensen anoniem willen blijven. Ik zou met een big smile naar het werk gaan.
http://www.dumpert.nl/mediabase/41837/453fe11b/miljonair.htmlquote:Op zaterdag 8 augustus 2009 00:43 schreef Kaar68 het volgende:
Ik vraag me af hoe lang het duurt voor je niet meer in de winkel staat te dubben over merk A of merk B, prijzen vergelijkend. Zal ik dit shirtje kopen, of toch maar dat andere?
Verder zou ik per direct m'n baan opzeggen, contract koop ik wel af als het moet want ik werk geen dag langer.
M'n moeder en schoonouders een gelijkvloerse villa kado doen, en betalen voor 24 uur per dag verzorging mochten ze dat nodig hebben, zodat ze nooit naar een verzorgingshuis zullen moeten.
Zelf een gigantisch landgoed kopen, en daar een beetje lanterfanteren (tuinieren, arabische volbloedpaarden fokken puur voor de fun, konijnenopvang beginnen). Wel genoeg personeel voor de klusjes waar ik zelf geen zin in heb (schoonmaken, wassen/strijken, onderhoud huis en zwembad, een weekend per maand oppas voor de kinderen, eens per week een prive kok).
Helaas zit een paar maanden wereldreis er niet in, we hebben kinderen dus zitten we toch aan schoolvakanties vast.
En voor diegenen die denken toch nooit te zullen winnen: ieder lot heeft evenveel winkans, dus jij hebt net zoveel kans op het winnen, als diegene die het uiteindelijk wint.
Want, je hebt de helft van alle loten opgekocht?quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 00:50 schreef falco18 het volgende:
Ik maak echt belachelijk veel kans om een deel te winnen
Nee , ik verkooop zequote:Op zaterdag 8 augustus 2009 00:54 schreef Kaar68 het volgende:
[..]
Want, je hebt de helft van alle loten opgekocht?
Whehehe.quote:Op zaterdag 8 augustus 2009 00:43 schreef Kaar68 het volgende:
En voor diegenen die denken toch nooit te zullen winnen: ieder lot heeft evenveel winkans, dus jij hebt net zoveel kans op het winnen, als diegene die het uiteindelijk wint.
Waterdicht.quote:Op maandag 10 augustus 2009 12:27 schreef allsystemshalt het volgende:
Ik ga winnen zie mijn berekening;
Als je een lot hebt heb je 50 % kans, je wint namelijk wel of je wint niet 50 % kans dus![]()
Ik heb 2 loten gekocht dus 2 maal 50 % kans is 100% kans![]()
![]()
![]()
Yes vet ik ben bijna multimiljonair![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
En dan is het op en moet je weer gaan werken om het onderhoud van al je bezittingen te kunnen betalenquote:Op maandag 10 augustus 2009 11:53 schreef Vivi het volgende:
Huis kopen voor mijn vader plus wat riant leefgeld
appartementje voor mijn broer, mag ie het ook leuk inrichten,
een finca op Ibiza, een huis in El Lay met uitzicht op de heuvels, een appartement in NY en een leuke Gooische Villa voor mij en de mijnen. Mooie auto's voor ons beiden en een Harley voor mijn wederhelft en een miljoen geven aan KIKA en de kankerstichting. Oh ja, een een leuke boot.
Ik ga winnen, ik zal uitleggen waarom :quote:Op maandag 10 augustus 2009 12:27 schreef allsystemshalt het volgende:
Ik ga winnen zie mijn berekening;
Als je een lot hebt heb je 50 % kans, je wint namelijk wel of je wint niet 50 % kans dus![]()
Ik heb 2 loten gekocht dus 2 maal 50 % kans is 100% kans![]()
![]()
![]()
Yes vet ik ben bijna multimiljonair![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
![]()
Mwhoa zwemmen is ook lekker hoor zie tekeningquote:Op maandag 10 augustus 2009 12:54 schreef Fe2O3 het volgende:
Ik hoef niet zonodig te zwemmen in het geld,
maar pootje baaien vind ik wel fijn.
viespeukquote:Op maandag 10 augustus 2009 12:58 schreef Atreidez het volgende:
Oh, een hond nemen ook nog trouwens.. Want daar heb ik dan wel tijd voor
Jij gaat een hond nemen?quote:Op maandag 10 augustus 2009 12:58 schreef Atreidez het volgende:
Oh, een hond nemen ook nog trouwens.. Want daar heb ik dan wel tijd voor
Tjah inderdaad, stel je hebt 27,5 miljoen en je koopt een flink stuk grond voor een half miljoen moet je wel eerst ff goed doorrekenen of je de volgende dag nog wel een halfje brood kan kopenquote:Op maandag 10 augustus 2009 13:56 schreef ikbenik het volgende:
Ik zou eerst even kalmeren. Het heeft geen zin om gelijk naar de winkel/makelaar te rennen, om van alles te gaan kopen.
Natuurlijk heb ik wel zo mijn ideeën wat ik zou willen doen, bijvoorbeeld een kavel kopen om er dan een huis op neer te zetten, een nieuwe boot, dat soort dingen. Ik zou alleen wel eerst goed uitrekenen hoeveel iets zou kosten, hoeveel er zou overblijven en of dat voldoende is om een zorgeloos bestaan van te leiden.
Uhm, met 27.5 miljoen hoef je wat dat betreft niet echt te rekenen hoor, tenzij je ineens 8 miljoen uitgeeft.quote:Op maandag 10 augustus 2009 13:56 schreef ikbenik het volgende:
Ik zou eerst even kalmeren. Het heeft geen zin om gelijk naar de winkel/makelaar te rennen, om van alles te gaan kopen.
Natuurlijk heb ik wel zo mijn ideeën wat ik zou willen doen, bijvoorbeeld een kavel kopen om er dan een huis op neer te zetten, een nieuwe boot, dat soort dingen. Ik zou alleen wel eerst goed uitrekenen hoeveel iets zou kosten, hoeveel er zou overblijven en of dat voldoende is om een zorgeloos bestaan van te leiden.
uhm, van 1500 netto per maand als inkomen kan ik lang niet rondkomen hoor, daar kan ik amper huur en vaste lasten van betalenquote:Op maandag 10 augustus 2009 14:47 schreef allsystemshalt het volgende:
Ik kan het me nauwelijks voorstellen dat je laten we zeggen 50.000,- euro elke maand op je rekening gestort krijgt.
Wat ga je dan ermee doen?
- Als je laten we zeggen 1500 per maand hebt als netto inkomen en ermee rond kan komen.
Ik ook niet maar er zijn genoeg mensen die dat bruto nog niet hebben.quote:Op maandag 10 augustus 2009 14:49 schreef _Led_ het volgende:
[..]
uhm, van 1500 netto per maand als inkomen kan ik lang niet rondkomen hoor, daar kan ik amper huur en vaste lasten van betalen
Hey de telefoon gaatquote:Op maandag 10 augustus 2009 14:55 schreef Teeno het volgende:
Ik heb begrepen dat om 15:00 bekend wordt gemaakt waar hij is gevallen.. tv of internet?
Het is geen postcode loterijquote:Op maandag 10 augustus 2009 14:55 schreef Teeno het volgende:
Ik heb begrepen dat om 15:00 bekend wordt gemaakt waar hij is gevallen.. tv of internet?
Dat werd vanmorgen wel op het nieuws vermeld.quote:
Nee, loten kopen kon tot 13:00.quote:Op maandag 10 augustus 2009 15:52 schreef RioolSpook het volgende:
[..]
Dat werd vanmorgen wel op het nieuws vermeld.
Lijkt me vreemd overigens, je kunt toch nog gewoon loten kopen.
Nee, tot 1 uur vanmiddag kon je loten kopenquote:Op maandag 10 augustus 2009 15:52 schreef RioolSpook het volgende:
[..]
Nee hoor tot 13uquote:Op maandag 10 augustus 2009 15:52 schreef RioolSpook het volgende:
[..]
Wat een onzin, aan alles wat ik opnoem ben je hooguit 8 miljoen kwijt, alles bij elkaar en dan doe je nog riant hoor. Heb je nog 19,5 overquote:Op maandag 10 augustus 2009 12:29 schreef _Led_ het volgende:
[..]
En dan is het op en moet je weer gaan werken om het onderhoud van al je bezittingen te kunnen betalen
Dat antwoord is pas een keer of vijf in alle Loterij-topics van vandaag voorbijgekomenquote:Op maandag 10 augustus 2009 16:30 schreef allsystemshalt het volgende:
En wat nu als het op 1/5-de lot valt?
Stel er is van dat nummer maar 1 1/5 lot verkocht.
Dan is er dus nog 4/5-de over wie steekt dat dan stiekem in zijn binnenzak![]()
* Ik ga bij de loterij werken![]()
(Grote binnenzak heeft)
Mijn god, 27 miljoen euro en het dan presteren om specifiek voor prut-boxen te kiezenquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 02:45 schreef Braddie het volgende:
sowieso een Tyros III kopen, En eventueel als extratje een Roland Fantom-G en een lekkere sony bravia Lcd tv van 107cm voor aan de muur, En een simpel stereosetje met 2 bose boxen..
Whehehe, en dan 20000 zelfmoorden op je geweten hebbenquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 11:21 schreef damsco het volgende:
FOK! overkopen om vervolgens offline te halen.
FOK! Knokploeg komt dan in actiequote:Op dinsdag 11 augustus 2009 11:21 schreef damsco het volgende:
FOK! overkopen om vervolgens offline te halen.
Mijn pa heeft bose boxen van de 301 serie uit 1971, deze boxen hebben een goed laag, een helder midden en een goed hoog..quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 10:50 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Mijn god, 27 miljoen euro en het dan presteren om specifiek voor prut-boxen te kiezen
Lees je eens in zodat je dat vieze woord nooit meer gebruikt :
Why BOSE sucks
http://www.obnoxiousliste(...)sons-why-bose-sucks/
http://www.firstadopter.com/fa/archives/001749.html
http://www.hometheaterblo(...)t-about-bose-part-1/
Oh, die oude klinken inderdaad vast iets beter dan de nieuwe, maar dan nog - waarom die meuk kopen als je 27.5 miljoen euro hebt om goede boxen te kopen ?quote:Op dinsdag 11 augustus 2009 23:13 schreef Braddie het volgende:
[..]
Mijn pa heeft bose boxen van de 301 serie uit 1971, deze boxen hebben een goed laag, een helder midden en een goed hoog..
Helaas is het andere landgoed in Wapenveld van funda verdwenen.quote:Op woensdag 12 augustus 2009 12:07 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
EEN HUIS IN HET PADDENDORP?! DAT NOOIT
Hahaha ik had dus hetzelfde idee, alleen dan mag die even langs "MTM" ipv abtquote:Op woensdag 12 augustus 2009 11:56 schreef DiRadical het volgende:
Audi RS6 Avant in de garage, kunnen de kinderen en de bagage ook mee.
Mag Abt de motor wel even onderhanden nemen.
[ afbeelding ]![]()
Het "remappen" van de begrenzer voor 1000 euro is eigenlijk ook wel voldoendequote:Op woensdag 12 augustus 2009 12:28 schreef ArcticBlizzard het volgende:
[..]
Hahaha ik had dus hetzelfde idee, alleen dan mag die even langs "MTM" ipv abt
Ieder jaar dien je belasting te betalen over je kapitaal. Dus ik zorg dat het geld in een beter belastingbetalend land staat, dan emigreren naar een warm land, mooi huis kopen daar en een leuke auto. Wat ik overhou van het geld + de rente om te leven geef ik weg aan familie.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 15:47 schreef _Led_ het volgende:
Naar aanleiding van Stel je wint 1 milj euro, hoe zou jij het dan verder doen? , maar dan wat optimistischer !
Over 3 dagen gaat de jackpot eruit.
27.5 miljoen euro.
Belastingvrij.
Zelfs als we conservatief rekenen a 3 procent rente zou je er op jaarbasis toch zo'n 8.25 ton aan overhouden; toch al gauw zo'n 5x de balkenende norm.
Per maand heb je dan dus zo'n 68k te besteden.
Wat ga je doen dan, als je je echt nooit meer zorgen om geld hoeft te maken ?
Klopt. Als je uitgaat van een conservatieve 3% rente zou je per jaar 825000 euro rente krijgen, maar je betaalt 1.2% vermogensrendementsheffing.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 14:16 schreef devl1nsect het volgende:
[..]
Ieder jaar dien je belasting te betalen over je kapitaal.
Dus ik zorg dat het geld in een beter belastingbetalend land staat, dan emigreren naar een warm land, mooi huis kopen daar en een leuke auto. Wat ik overhou van het geld + de rente om te leven geef ik weg aan familie.
Ik dacht dat je veel meer vermogensrente betaalde aan de staat? Goed om te weten.quote:Op donderdag 13 augustus 2009 14:47 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Klopt. Als je uitgaat van een conservatieve 3% rente zou je per jaar 825000 euro rente krijgen, maar je betaalt 1.2% vermogensrendementsheffing.
Uiteindelijk hou je dus 'maar' 495000 netto rente per jaar over, oftewel ongeveer 41250 euro per maand.
Ik heb 5 maanden in Sydney gewoond maar ik kan je zeggen dat ik na een tijdje dolgraag terug wilde naar Nederland omdat ik m'n vrienden en familie miste.
Vakantiehuisje in het buitenland lijkt me prima, maar er is geen reet aan om ver van je vrienden en familie vandaan te wonen.
Geef mij maar die 41000 euro netto per maand hier in nederland met mn vrienden en familie in de buurt,
dan neem ik dat 'belastingverlies' wel voor lief
1.2% over je vermogen is nog best een hoop, in dit geval ben je 3 ton van je 8 ton rente kwijt.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 11:18 schreef devl1nsect het volgende:
[..]
Ik dacht dat je veel meer vermogensrente betaalde aan de staat? Goed om te weten.
Waarom zou je dat doen, je hebt toch al geld ? Dan hoef je toch geen mensen meer te gaan oplichten ?quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 13:33 schreef vogeltjesdans het volgende:
Ik begin een spiritueel centrum. Met lezingen en workshops enzo.
quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 13:42 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Waarom zou je dat doen, je hebt toch al geld ? Dan hoef je toch geen mensen meer te gaan oplichten ?
LOLZquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 13:42 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Waarom zou je dat doen, je hebt toch al geld ? Dan hoef je toch geen mensen meer te gaan oplichten ?
Het lijkt me echt heerlijk. Ik ben echt best gek op m'n werk, maar als ik straks te horen krijg dat ik rijk ben, dan stap ik werkelijk per direct uit de 'ratrace' met al z'n verplichtingen...quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 13:48 schreef _Flash_ het volgende:
"helemaal niets doen" - wat lijkt me dat een verschrikking zeg.
De fun van het leven haal je juist uit dingen bereiken.
Met zoveel geld zou ik bezig blijven met mijn vak. Misschien wat meer gericht op onderzoek dan primair op winst maken, maar bezig blijf ik zeker!
Je kunt dan gaan doen wat je zelf wilt. Waar je nu niet aan toe komt omdat je het vaak zelf niet weet, omdat je geld moet verdienen, verplinchtingen hebt enz. Dat valt dan allemaal weg en schept ruimte om te aan doen waar je echt zin in hebt. Je kunt je gaan ontplooien en je richten op een hoger doel.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 13:48 schreef _Flash_ het volgende:
"helemaal niets doen" - wat lijkt me dat een verschrikking zeg.
De fun van het leven haal je juist uit dingen bereiken.
Met zoveel geld zou ik bezig blijven met mijn vak. Misschien wat meer gericht op onderzoek dan primair op winst maken, maar bezig blijf ik zeker!
Dat zou ik inderdaad maar niet doen. Want voor je het weet heb je je geld besteed aan een heel uitgebreide kring van vrienden waarvan je niet eens wist waarvan je ze had, totdat het geld helemaal op is. Dan heb je ineens geen vrienden meer.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 17:26 schreef InnocentFR het volgende:
maar ik zou niet een vriend 1 miljoen geven.
HOAXquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 23:50 schreef Elwood1802 het volgende:
Fok overkopen voor een euro en alles plat leggen
De kans dat je de jackpot wint is wel een stuk kleiner dan dat je een bank vindt om het voor je te financierenquote:Op vrijdag 14 augustus 2009 17:37 schreef Barcaconia het volgende:
Ik zou een hoop oldtimers kopen, en wat monteurs in dienst nemen en fulltime oldtimers restaureren en handelen in dat spul. Het probleem met die markt is dat je startkapitaal moet hebben omdat alles zo duur is in aanschaf (voorraad/gereedschap/ruimte en dergelijke). Er is wel ontzettend veel geld mee te verdienen en nog leuk ook!
Richt je dan op nulpuntenergie (zie Nikola Tesla), daar heeft de rest van de wereld ook nog iets aan.quote:
Tenzij je een lagere energietoestand uitvindt dan nulpuntsenergie zelf, heb je er bijzonder weinig aan.quote:Op maandag 17 augustus 2009 12:40 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Richt je dan op nulpuntenergie (zie Nikola Tesla), daar heeft de rest van de wereld ook nog iets aan.
Maar ik wil zoiets niet beginnen met geleend geld. Dan kan ik wel op andere manieren beter geld verdienen. Het is juist financiële vrijheid dat die branche leuk maakt.quote:Op maandag 17 augustus 2009 11:47 schreef DiRadical het volgende:
[..]
De kans dat je de jackpot wint is wel een stuk kleiner dan dat je een bank vindt om het voor je te financieren![]()
Ik zou naast een ruim zero energy huis en een paar (oude en nieuwe) auto's graag in mijn garage een klein lab willen bouwen om een apparaat te onwikkelen, ongeveer zo groot als een Amerikaanse koelkast, waarin biobutanol gemaakt kan worden uit biomassa. Het liefst vanuit resten van de akkerbouw en bosbouw.
Ik zou dit boek voor jou kopen.quote:Op maandag 17 augustus 2009 13:29 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Tenzij je een lagere energietoestand uitvindt dan nulpuntsenergie zelf, heb je er bijzonder weinig aan.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |