Ach, van dat geld kan je best wel af en toe op en neer vliegen. Of nog beter, je vrienden en familie laten overkomen.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 15:48 schreef _Led_ het volgende:
[..]
Je laat je vrienden en familie voor altijd achter ?
Koop je het landgoed naast mequote:Op vrijdag 7 augustus 2009 15:49 schreef BereNDD het volgende:
- dit topic overkopen
- hondenasiel beginnen
Jij denkt dat je een fatsoenlijke brouwerij kunt kopen voor nog geen 30 miljoen?quote:
dus: 27 x 0,04 x 0,3 = 324.000 per jaar!quote:Belasting op spaargeld
Eén van de meest recente vereenvoudigingen bij de inkomsten belasting betreft de vermogensrendementsheffing. Dit is een heffing op het inkomen in Box 3: Sparen en Beleggen. Voor uw gemak (en uiteraard dat van de fiscus) wordt daar uitgegaan van een fictief vast rendement van 4% en heft men daar 30% belasting over. De belastingdienst zelf legt het als volgt uit:
"Spaargeld valt onder het voordeel uit sparen en beleggen. Het voordeel uit sparen en beleggen berekent u door een vast rendement (percentage) van 4% te nemen van het gemiddelde van uw rendementsgrondslag aan het begin en aan het einde van het kalenderjaar. Over deze 4% betaalt u vervolgens 30% belasting, en dus niet over het werkelijke rendement van uw vermogen."
belasting is 1,2%.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 16:00 schreef Goover het volgende:
Kan je rentenieren van dit bedrag? Er zijn vaak spaarrekeningen met een maximaal bedrag waar je rente op kan krijgen enzo?
En dan heb ik het nog niet eens over de belasting... (4%? ofzo)
Daar zeg je zoiets, niet bij stilgestaan eigenlijk. Ben sowieso meer een whiskey drinkerquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 15:56 schreef Chain_Reaction het volgende:
[..]
Jij denkt dat je een fatsoenlijke brouwerij kunt kopen voor nog geen 30 miljoen?
nee, gewoon 1,2 procent van je rendement per jaar. Ligt dus aan je rendement.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 16:03 schreef Goover het volgende:
[..]
dus: 27 x 0,04 x 0,3 = 324.000 per jaar!
terwijl je met 3% zo'n 810.000 aan rente kan krijgen
Dan houd je per jaar 486.000 over aan inkomsten... op zich niet slecht.
Zorgen maken om iedereen die een deel wil hebben, goedschiks of kwaadschiksquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 15:47 schreef _Led_ het volgende:
Wat ga je doen dan, als je je echt nooit meer zorgen om geld hoeft te maken ?
Je blijft anoniem bij de staatsloterij, dus dat ligt aan jezelf - vertel je het of niet ?quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 16:06 schreef Mark het volgende:
[..]
Zorgen maken om iedereen die een deel wil hebben, goedschiks of kwaadschiks
Neuh, ligt helemaal niet aan je rendement. Al heb je 10% rente, je betaalt ALTIJD 1,2%quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 16:05 schreef FrituurVetPet het volgende:
[..]
nee, gewoon 1,2 procent van je rendement per jaar. Ligt dus aan je rendement.
Stel je behaalt 4% rendement, dan is je rendement effectief nog maar 2,8%
Klopt, en daarom kun je dus geen bedrag noemen, enkel een percentage. Het bedrag dat je verdient is dan uiteindelijk afhankelijk van je rendement, en niet perse die 30% van 4% die werd genoemdquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 16:08 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Neuh, ligt helemaal niet aan je rendement. Al heb je 10% rente, je betaalt ALTIJD 1,2%
quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 16:05 schreef huismerk het volgende:
Ik zou een boederij kopen in het zuiden van Australie, en daar een Bed en Breakfast beginnen en mijn vliegbrevet halen.
Je bedoelt zeikerige nederlanders op vakantie bedienen?quote:Ik zou het huis leuk inrichten, een zwembad in de tuin laten aanleggen, en gezellig van alle weelde genieten met mijn vrouw.
Ja DAT !!!quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 16:10 schreef Scorpie het volgende:
Ojwa, en een DIKKE DIKKE DIKKE SUV KOPEN!! Omdat het kan!!
Geld alleen maakt ook niet gelukkig, maar geen geld maakt wel ongelukkig !quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 16:15 schreef N.icka het volgende:
En ik zou iedereen keihard uitlachen die zegt : geld maakt niet gelukkig
Onze vrienden van de belastingdienst gaan ALTIJD uit van 4% en daar betaal je belasting over.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 16:10 schreef FrituurVetPet het volgende:
[..]
Klopt, en daarom kun je dus geen bedrag noemen, enkel een percentage. Het bedrag dat je verdient is dan uiteindelijk afhankelijk van je rendement, en niet perse die 30% van 4% die werd genoemd
edit: aangezien die 1,2% vast staat en die fictieve 4% in je eigen situatie wrsch variabel
Neuh, fictieve 4% staat altijd vast, je betaalt altijd 1,2%, al krijg je maar 3% rente.quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 16:10 schreef FrituurVetPet het volgende:
[..]
Klopt, en daarom kun je dus geen bedrag noemen, enkel een percentage. Het bedrag dat je verdient is dan uiteindelijk afhankelijk van je rendement, en niet perse die 30% van 4% die werd genoemd
edit: aangezien die 1,2% vast staat en die fictieve 4% in je eigen situatie wrsch variabel
quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 16:22 schreef appelsjap het volgende:
[..]
Neuh, fictieve 4% staat altijd vast, je betaalt altijd 1,2%, al krijg je maar 3% rente.
Nooit meer hoeven werken , o man ik droom daarvan . Ik werk aleen maar voor geld , niet voor de voldoeningquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 16:18 schreef just.in.case het volgende:
Dat zou een regelrechte ramp zijn. Iedereen wil opeens vrienden met je worden. En mensen die dat niet willen worden, worden juist weer jaloers. Alles waar je voor wilde sparen, ligt opeens binnen handbereik. Werken hoef je dus ook zeker niet meer voor het geld te doen, waardoor de uitdaging kan verdwijnen. Vervolgens koop je een mooi huis, auto, noem maar op, maar het geeft geen enkele voldoening aangezien je het geld toevallig verkregen hebt. Bovendien lopen al je uitgaven volledig scheef met het uitgavenpatroon van familie en vrienden, wat de verhoudingen op scherp zet. Sowieso wordt al snel duidelijk dat stijl niet te koop is. Als laatste kom je er achter dat luxe wel fijn is, maar net zo goed went. Het scheelt dat ik niet meedoe.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |