abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71622738
Het enige echte bento-topic!

Vorige delen:
Meet Mr Bento
Bento-topic #2
Bento Topic #3
Bento-topic #4
Bento topic #5
Bento-topic #6
Bento-topic #7
Bento-topic #8

Bentō (弁当 or べんとう) is een Japanse meeneem-maaltijd die over het algemeen bij de lunch gegeten wordt. Een traditionele bento bestaat uit rijst, vis of vlees en één of meer groente-gerechten. De dozen waar de maaltijd inzit variëren van handgemaakte lacquer-waar tot plastic wegwerpbakjes. Sommige bento’s, met name de bento’s die voor kinderen worden gemaakt kenmerken zich door een uitgesproken design. Schattige ontwerpen en figuren uit anime series spelen vaak de hoofdrol en lenen zich dankbaar om een aantrekkelijke lunch te crëeren.

Hoewel een bento van origine Japans is, kan er van alles in het bakje gedaan worden, variërend van traditioneel Japanse gerechten, tot pasta en brood of oerhollandse zaken zoals poffertjes. Over het algemeen wordt in het achterhoofd gehouden dat een bento:

- goed volgepakt moet zitten;
- vooral gezonde ingrediënten moet bevatten;
- 3 delen koolhydraten bevat (zoals rijst/pasta/brood etcetera);
- 1 deel proteïne, zoals tofu, ei of vlees(waren);
- en 2 delen groente of fruit. (waarbij het fruit eigenlijk als snack gezien wordt.)

Wanneer dit het geval is zal de inhoud van het bakje in ml. ongeveer gelijk staan aan het aantal kcal. die de maaltijd zal leveren.

Nuttige links:

- Lunchinabox.net (topsite met veel tips, recepten; no-nonsense)
- Cookingcute.com (veel lekkere recepten en goeie tips, mooie ontwerpen; sinds kort weer geupdate!)
- Tips, trucs en FAQ over bento (van lunchinabox.net)
- Sakurakitsa’s Flickr (erg uitgebreide esthetische bento’s)
- Bento op Flickr
- Japanse bento’s (klik bovenin op de kalender voor foto’s)
- Lunch links (zeer uitgebreid website overzicht van lunchinabox.net)
- Bento TV (filmpjes met een ietwat vreemd meiske, wat en hoe over bento. de spullen die zij verkoopt zijn erg prijzig! )
- Just Bento // Just Hungry (zeer uitgebreide sites van een Zwitserse met veel recepten en tips.)
- Bento Babe Bento Babe, Nederlandse Bento-Blog

In Nederland zijn slechts sporadisch bento’s en bento-accesoires te krijgen. Het loont om de lokale toko’s af te struinen en creatief te denken, zo heeft de Xenos een hoop spulletjes staan die interessant zijn voor bentomakers, zoals kleine sausbakjes en siliconen muffinvormpjes, ook bij de halfords is een bento gesignaleerd die verdacht veel lijkt op de Mr. Bento van Zojirushi . Andere opties zijn bijvoorbeeld Ebay of Japan Centre. Het loont hierbij om zoveel mogelijk bij dezelfde verkoper te kopen in verband met de verzendkosten, of om met meerdere mensen tegelijk te bestellen.

Uiteindelijk draait het bij bento vooral om het maken van een smakelijke en leuke lunch, dus kom maar op met al die foto’s van jullie bento’s zodat we inspiratie op kunnen doen!

Voor de vorm alvast wat inspiratie:

Van Amthezia

Links: Een apart doosje voor mijn satésaus met extra pinda's erin.
Rechts: Ster-onigiri, sla, ei, taugé, peultjes, wortel en peultjes.

Er zit in: Ster-onigiri, ei, pinda's, satésaus, taugé, peultjes, wortel, paksoi en peultjes.

Van Zeven7

Boven: bevroren bramen en bosbessen, rolletjes pepersalami, tomaatjes, flesjes zelfgemaakte saladedressing, rolletjes van lekker vers maisbrood met nutella
Onder: veldsla, tomaatjes, komkommer, eitje

Van Vahmpcat

Bovenste foto :
Salade van gemengde sla, radijs, wortelhartjes, flesje met light mayo en paar stukjes leftover gepaneerde kipstukjes Oh en een kip-prikkertje dat de boel in de gaten houd voor me.
Onderste foto:
Links: Rijstschaapje, lucht is met blauwe rijst en grond (bijna niet te zien) met groene, kaas/nori snoetje. Wortel als hek en (verstopt) scheidingswandje. Gemengde salade met walnoten erop, paar kersen en een prikkertje.
Rechts: Bedje van sla, met teriyaki kip, babybell kaasje.

Van Guppyfriend (ik moet nog een foto maken van met iets erin)

Van _Arual_

[ Bericht 1% gewijzigd door vahmpcat op 05-08-2009 14:14:04 ]
pi_71622826
Hahaha, wat ziet dit er cool uit!
Misschien maar eens proberen.
pi_71622998
Het is ook leuk, en lekker vooral!

En topic #9 alweer! Toch nog topicgroei in vakantie
pi_71623006
één vraagje he. Ik zie meestal op de foto niet zo'n groot verschil met een gewoon ei. Is dat in het echt beter te zien? Ik zie wel dat ie wat ingedeukt is, maar meestal zie je op de foto's niet echt wat het is.
pi_71623154
Ik denk dat dat ook soms wat aan de foto ligt. Als je een flits moet gebruiken zal wit op wit snel wegvallen, maar soms kan je niet anders als je laat in de avond een foto maakt.

Uit mijn eigen bento-foto's :

Deze is vrij duidelijk (lijkt me?)

Los konijnen ei.

En je kan natuurlijk de indruk nog beter maken als je wilt met een klein penseeltje en een beetje voedselkleurstof Dat het contrast wat duidelijk is enzo.
pi_71623325
ah ok! inderdaad nu zie ik het wel, zo is t wel tof inderdaad!

Ik ga niet meteen beginnen met bento's maken, misschien dat dat ooit wel komt, maar vind dit soort dingen wel leuk voor bijv. op zondag bij het ontbijt.
pi_71623386
De eitjes in mijn bovenstaande bentoboxen waren ook niet geweldig goed gelukt... Is ook uit m'n beginperiode. (Lees: te kleine eieren gekocht.)
pi_71623388
Nou ik zou een bento als ontbijtje op een zondag niet afslaan

Sommigen gebruiken het naast lunch ook als ontbijt, kan zeker handig zijn als je voordat je de deur uitmoet niet alle tijd hebt om genoeg binnen te krijgen. Of gewoon geen vroege-ontbijter bent.

Persoonlijk helpt het me om betere porties binnen te krijgen en vooral ook gevarieerder

Oh trouwens ik heb vooral foto's genomen uit oude OP van topic #8, als iemand liever een andere foto bij zijn/haar naam wil dan moet je het even laten weten
pi_71623476
Ik had dus een Bento gemaakt voor de verjaardag van mijn vriendin, maar volgens mij heb ik de foto's nog nooit gepost?
pi_71623552
Ik geloof het niet nee Goover, ben benieuwd!

Hoop echt dat ik binnenkort tijd heb mijn nieuwe metalen doosje te proberen!

Wou dat misschien vandaag doen maar het is te warm voor keukenwerk op het moment
pi_71623576
Dat konijnenei
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_71624001
Vind het erg leuk, maar zie het mezelf toch niet doen in de 2 minuten die ik 'smorgens heb om lunch bij elkaar te rapen......
pi_71624347
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 14:53 schreef soapie het volgende:
Vind het erg leuk, maar zie het mezelf toch niet doen in de 2 minuten die ik 'smorgens heb om lunch bij elkaar te rapen......
Als ik gewoon school heb maak ik zelden mijn bento in de ochtend helemaal of ik moet echt extra tijd hebben.
Meestal net na het eten of later op de avond dat ik het maak. En dan soms nog wat kleine dingen in de ochtend, zoals ei uit vorm en erin, boel dicht, in tas en wegwezen ^.^
pi_71624584
Ik baal zo dat ik bij mijn laatste bestelling bij j-list geen dressingflesjes gekocht heb... Ik dacht, die haal ik in NL wel even. Nergens ook maar iets te vinden wat er ook maar een beetje op lijkt. En zelfs de petieterigste tupperwarekloon is veeeeeel te veeeeel voor een beetje dressing. Had aan die medicijnenpotjes zitten denken van de Xenos, die iemand hier al eerder gepost heeft. Maar ja, ik werk in een ziekenhuis en daar gebruiken ze dus exact dezelfde potjes voor urinemonsters...

Iemand een tip om dressing te vervoeren?
pi_71624751
tvp, strax even op mn gemak alles lezen:)
Nu eerst werken
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_71624784
Je zou van die snoeppoeder flesjes kunnen gebruiken? Heb je meestal in van die fruit vormen, dus nog vrolijk ook

Even goed schoonmaken natuurlijk wel, maar hier werkt dat prima! Even testen zou ik wel doen, ze sluiten niet allemaal even perfect. Maar vooral voor wat dikkere dressing werkt dit prima! Gebruik ze regelmatig zelf als ik iets meer dressing wil dan normaal.

Of je zou bij de xenos kunnen kijken bij van die setjes reis-flesjes bijvoorbeeld
Of bij een kookwinkel ofzo heb je ook kans dat je wel plastic flesjes tegen komt voor dingen als dressing of die als hulpmiddel gebruikt worden bij opmaak van borden met saus.
pi_71624864
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 15:23 schreef vahmpcat het volgende:
Je zou van die snoeppoeder flesjes kunnen gebruiken? Heb je meestal in van die fruit vormen, dus nog vrolijk ook

Even goed schoonmaken natuurlijk wel, maar hier werkt dat prima! Even testen zou ik wel doen, ze sluiten niet allemaal even perfect. Maar vooral voor wat dikkere dressing werkt dit prima! Gebruik ze regelmatig zelf als ik iets meer dressing wil dan normaal.

Of je zou bij de xenos kunnen kijken bij van die setjes reis-flesjes bijvoorbeeld
Of bij een kookwinkel ofzo heb je ook kans dat je wel plastic flesjes tegen komt voor dingen als dressing of die als hulpmiddel gebruikt worden bij opmaak van borden met saus.
Toch nog even bij de Xenos langs dus.

snoeppoederflesjes? Waar salmiak in zit of zo?

De flesjes waar kleurstof in zit lijken me trouwens perfect. Maar ja, daar zit nog voor 5 jaar kleurstof in.
pi_71624927
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 14:22 schreef vahmpcat het volgende:
Ik denk dat dat ook soms wat aan de foto ligt. Als je een flits moet gebruiken zal wit op wit snel wegvallen, maar soms kan je niet anders als je laat in de avond een foto maakt.

Uit mijn eigen bento-foto's :
[ afbeelding ]
Deze is vrij duidelijk (lijkt me?)
(Hoe tof ik die vorm-eitjes ook vind: ) Dat is toch geen uitgebalanceerde lunch?
  woensdag 5 augustus 2009 @ 15:59:34 #19
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_71625710
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 14:22 schreef vahmpcat het volgende:
[ afbeelding ]
Los konijnen ei.
Wat tof.
  Licht Ontvlambaar woensdag 5 augustus 2009 @ 16:34:31 #20
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_71626601
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 15:29 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

(Hoe tof ik die vorm-eitjes ook vind: ) Dat is toch geen uitgebalanceerde lunch?
Nee, is het zeker niet... Maar die eieren waren als ik het me goed herinner voor in de efteling als snack voor meerdere personen
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_71628154
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 16:34 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Nee, is het zeker niet... Maar die eieren waren als ik het me goed herinner voor in de efteling als snack voor meerdere personen
Jup dat klopt ! Dit was als snack en/of aanvulling voor 5 personen bij de lunch bij een dagje Efteling En dit viel zeer in de smaak, en ze waren netjes gekoeld meegenomen
Daarnaast hadden we salade, verschillende soorten fruit, sandwiches en wrap-rolletjes
pi_71628425
Ben ik weer!
pi_71628488
Jeuj!
Mijn papa belde hij gaat weer naar asie volgende week
wel geen Japan, maar wel naar het land waar ie vorige keer mijn vierkante ei-maker gehaald heeft
dus heb toch ff verteld over bento's en ei vormpjes en dan ook even verteld dat ik die wil
Fingers crossed!
Women might be able to fake orgasms.
But men can fake whole relationships
pi_71629222
Mooie bakje vahmpcat
  woensdag 5 augustus 2009 @ 18:45:35 #25
238709 Elkafila
I spy with my little eye..
pi_71629703
Van de ene kant vind ik het wel lekker enzo, Bento-en..

Van de andere kant vind ik het ook rete kinderachtig. Voedsel is er niet voor om mee te spelen en ik ga echt niet een lunchbox meenemen naar mijn werk, ik denk dat ik dan zelfs promotie mis zou lopen en door iedereen uitgepist zou worden, haha.
pi_71631160
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 18:45 schreef Elkafila het volgende:

Van de andere kant vind ik het ook rete kinderachtig. Voedsel is er niet voor om mee te spelen en ik ga echt niet een lunchbox meenemen naar mijn werk, ik denk dat ik dan zelfs promotie mis zou lopen en door iedereen uitgepist zou worden, haha.
Je kan het zo serieus of "kinderachtig" maken als je zelf wilt. Het is een van de normaalste zaken in de wereld om een lunch mee te krijgen en in landen als Japan is dit de normale manier om het mee te nemen. En ze eten daar nu eenmaal geen sandwiches maar onigiri en dat soort spul. Of het nu van thuis mee is of een kant en klare bento-box.

En je hoeft er natuurlijk geen gezichten of wat dan ook in te maken
Gewoon iets anders dan je normale bammetje in een zakje

En ik zou eerder gokken dat als jij elke dag met iets lekkerders aan zou komen dan een zwetende boterham met kaas, je echt niet uitgelachen zou worden. Wellicht komen ze dan zelf aanzetten met iets meer dan hun boterham. En promotie mis lopen? euh das beetje vreemd als dat gebaseerd word op je lunch i.p.v je functioneren niet?

Lieffie_ : Wat tof! ik hoop dat ie wat vind!
Zaailand: Bedankt, ben benieuwd hoe het doosje in praktijk is ^.^

[ Bericht 3% gewijzigd door vahmpcat op 05-08-2009 19:50:10 ]
pi_71631384
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 17:54 schreef liefie_ het volgende:
Jeuj!
Mijn papa belde hij gaat weer naar asie volgende week
wel geen Japan, maar wel naar het land waar ie vorige keer mijn vierkante ei-maker gehaald heeft
dus heb toch ff verteld over bento's en ei vormpjes en dan ook even verteld dat ik die wil
Fingers crossed!
Online bestellen is sneller
quote:

Voedsel is om creatief me eom te gaan, zij het smaak, of zij het presentatie. Al weten de Japanners daar heel wat meer over
En als je promotie misloopt omdat je lunch anders dan het bammetje kaas is: uhm, waar worden jullie nog meer op beoordeeld? Ook op prestatie mag ik hopen?

Op mijn werk zijn ze er al aan gewend, ze doen alleen nog niet mee
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_71631697
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 19:51 schreef Pheno het volgende:

[..]

Online bestellen is sneller
[..]

Voedsel is om creatief me eom te gaan, zij het smaak, of zij het presentatie. Al weten de Japanners daar heel wat meer over
En als je promotie misloopt omdat je lunch anders dan het bammetje kaas is: uhm, waar worden jullie nog meer op beoordeeld? Ook op prestatie mag ik hopen?

Op mijn werk zijn ze er al aan gewend, ze doen alleen nog niet mee
mijn budget gaat op het moment allemaal naar een andere online shop
En op deze manie ris het gratis

En idd in een restaurant krijg je toch ook niet gewoon een plop puree met een vleesje er naast gekwakt op je bord?
  woensdag 5 augustus 2009 @ 20:36:26 #29
58921 Day
You can fly!
pi_71632638
@ Vampcat: wat een geweldig setje!!!

@ Arual: ik heb een dubbel setje dressingflesjes. Mocht je ze willen, wil ik er wel een paar naar je opsturen.

Mijn 2e bestelling is ook EINDELIJK binnen. Heb me voorgenomen voorlopig maar niet meer op de koopsites te kijken, veel te verleidelijk. Maar dit zijn ze dus:

En ik heb vanavond een Japans noedelgerecht uitgeprobeerd, was heerlijk! Eens kijken of ik het restant morgen mee kan nemen in mijn bento box (twijfel of het koud wel lekker is).

Yaki udon with beef:

I don’t know what’s gonna happen, that’s alright with me
I open up my arms and I embrace the mystery
I am gonna shine
  † In Memoriam † woensdag 5 augustus 2009 @ 20:36:28 #30
43556 miss_dynastie
pi_71632639
quote:

Misschien maak je juist promotie als je een mooie bento voor je baas maakt.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 20:46:17 #31
58921 Day
You can fly!
pi_71632857
Nou ik ben toch bezig, dan maar gelijk mijn ontbijt en lunch van vandaag :

Ontbijt:

* Magere kwark met honing en cruesli
* Kersen en stukjes gele kiwi

Lunch:

* links: Berenei, bakje mislukte cocktailworstje (paste niet in vormpjes) en onigiri gevuld met zelfgemaakte tonijnsalade en furikake en dressingflesje voor salade.
* rechts: zelfgemaakte tonijnsalade (gegeten op minicrackers, niet op de foto), gemengde salade met mini-tomaatjes en olijven.

Overigens: mijn collega's (zowel de mannen als de vrouwen) kijken elke dag reikhalzend uit naar wat ik mee heb genomen in mijn bento box. En de 1e bestellingen heb ik al !
I am gonna shine
  Licht Ontvlambaar woensdag 5 augustus 2009 @ 21:19:46 #32
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_71633808
Lekker Day! Ik trek het even niet om iets te maken, Isa heeft vakantie dus de regelmaat is hier even heel ver te zoeken. Daarbij eet ik maandag en donderdag 's middags bij de baas, dus hoef ik niets mee te nemen...

Ik was even bij Action vanmiddag en daar zag ik siliconen cupcake vormpjes, 12 stuks in rood, geel, blauw en groen voor wel helemaal 2 euro Die heb ik dus snel meegenomen
pi_71635502
waarschuwing, ik post dit op mijn mobiel, die geen enter toets heeft... De siliconen cups is een goeie deal! Bij xenos zijn het er maar 6 voor die prijs... Die metalen box is erg mooi! Ben benieuwd naar de 1e creatie. Voor de persoon die op zondag wel een konijnenei lust: ik heb ze te koop staan. Voor de persoon die niet op zijn werk wil bentoen: wat eet je nu dan als lunch? Want als je nooit wat meeneemt kan het wel in de papieren lopen, en ook daarvoor is je eigen lunch mee een goede oplossing.
liessaslunch.blogspot.com
pi_71636016
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 22:12 schreef liessa het volgende:
waarschuwing, ik post dit op mijn mobiel, die geen enter toets heeft... De siliconen cups is een goeie deal! Bij xenos zijn het er maar 6 voor die prijs... Die metalen box is erg mooi! Ben benieuwd naar de 1e creatie. Voor de persoon die op zondag wel een konijnenei lust: ik heb ze te koop staan. Voor de persoon die niet op zijn werk wil bentoen: wat eet je nu dan als lunch? Want als je nooit wat meeneemt kan het wel in de papieren lopen, en ook daarvoor is je eigen lunch mee een goede oplossing.
konijneneivormpje bedoel je?
pi_71644888
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 22:29 schreef liefie_ het volgende:

[..]

konijneneivormpje bedoel je?
Zoek maar eens bij marktplaats op bento lunch
Ze heeft een paar starters setjes te koop staan en o.a eiervormpjes ^.^
pi_71645200
Omg! hebben!!!
Ik ga nu marktplaatsen

Jij komt toch ook uit euhm T vahmpcat? komt je boxje van die super grote toko?
pi_71645283
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 10:34 schreef liefie_ het volgende:
Omg! hebben!!!
Ik ga nu marktplaatsen

Jij komt toch ook uit euhm T vahmpcat? komt je boxje van die super grote toko?
Jup ik kom uit Tilburg
En dat doosje komt van de Asiana aan de Korvelseweg. Liggen daar vlakbij de kassa in het rek waar ook eetstokjes, kommetjes e.d liggen. Ze hadden ook andere metalen,maar dan 3 ronde bakjes boven elkaar gestapeld.

Ze hebben daar verder ook wel mooie keuze vind ik, lekker snuffelen
En mijn vriend is absoluut verslaafd aan de kerrie driehoekjes uit de diepvries daar
pi_71645468
Hmm what to do...
Bestellen via marktplaats en dat papa dan met weet ik wat aan komt zetten
of ff braaf wachten

aargh haha
pi_71645521
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 10:37 schreef vahmpcat het volgende:

[..]

Jup ik kom uit Tilburg
En dat doosje komt van de Asiana aan de Korvelseweg. Liggen daar vlakbij de kassa in het rek waar ook eetstokjes, kommetjes e.d liggen. Ze hadden ook andere metalen,maar dan 3 ronde bakjes boven elkaar gestapeld.

Ze hebben daar verder ook wel mooie keuze vind ik, lekker snuffelen
En mijn vriend is absoluut verslaafd aan de kerrie driehoekjes uit de diepvries daar
goeie winkel is dat he!
Alleen zo groot! ik raak altijd helemaal gaga
Vaak zijn de beschrijvingen ook alleen in het chinees/japans/maleis of weet ik het
probeer dan maar eens wijs te worden uit je boodschappenlijstje
  Moderator donderdag 6 augustus 2009 @ 12:24:16 #40
155227 crew  Guppy
dus
pi_71648212
ik was de bento's kwijt
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_71648618
Heeft er iemand nog goede tips voor inkopen doen bij de toko?
Aangezien alles in het chinees omschreven staat, en de medewerkers geen woord nederlands/engels spreken (oke vooruit 2 woorden, thank you, bye)
Ik heb al een aantal keer zo op de gok iets mee genomen maar dat bleek dan heeeel vies te zijn. (of niet goed klaar gemaakt dat kan natuurlijk ook)
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
  donderdag 6 augustus 2009 @ 15:31:15 #42
58921 Day
You can fly!
pi_71653322
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 12:40 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Heeft er iemand nog goede tips voor inkopen doen bij de toko?
Aangezien alles in het chinees omschreven staat, en de medewerkers geen woord nederlands/engels spreken (oke vooruit 2 woorden, thank you, bye)
Ik heb al een aantal keer zo op de gok iets mee genomen maar dat bleek dan heeeel vies te zijn. (of niet goed klaar gemaakt dat kan natuurlijk ook)
Ik heb zelf heel veel gehad aan de site: http://www.tokowijzer.nl/, toen ik op zoek ging naar ingrediënten voor de Japanse keuken.
Op deze site vind je behalve uitgebreide uitleg over de ingrediënten/produkten, ook veel foto's (vaak met recepten) van de ingrediënten/producten en adressen van toko's in diverse grote steden in Nederland. Ik heb zo, soms door letterlijk de foto's te laten zien, alles gevonden wat ik wilde hebben. Eén van dan oprichters van deze site post hier trouwens ook (RobinOok).
I am gonna shine
pi_71653380
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 15:31 schreef Day het volgende:

[..]

Ik heb zelf heel veel gehad aan de site: http://www.tokowijzer.nl/, toen ik op zoek ging naar ingrediënten voor de Japanse keuken.
Op deze site vind je behalve uitgebreide uitleg over de ingrediënten/produkten, ook veel foto's (vaak met recepten) van de ingrediënten/producten en adressen van toko's in diverse grote steden in Nederland. Ik heb zo, soms door letterlijk de foto's te laten zien, alles gevonden wat ik wilde hebben. Eén van dan oprichters van deze site post hier trouwens ook (RobinOok).
Ik scroll er net over heen, maar ik ken het meeste al
Wel handig dat er verschillende tokos staan, al zijn die niet echt in de buurt voor ons
pi_71653792
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 10:47 schreef liefie_ het volgende:

[..]

goeie winkel is dat he!
Alleen zo groot! ik raak altijd helemaal gaga
Vaak zijn de beschrijvingen ook alleen in het chinees/japans/maleis of weet ik het
probeer dan maar eens wijs te worden uit je boodschappenlijstje
Ik vind het een heel fijne toko, ook omdat je beetje bewegingsruimte hebt!
Bij de meeste producten zit trouwens wel een sticker op met een vertaling in het Nederlands of Engels toch? Dat is mijn redding meestal bij dingen die ik nog nooit geprobeerd heb. Moet alleen echt zorgen bij dit soort winkels dat ik me beperk tot een mandje anders dan loopt het echt de spuigaten uit
  Moderator / Miss SHO donderdag 6 augustus 2009 @ 18:48:22 #45
22592 crew  Ole
pi_71658397
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 15:14 schreef _Arual_ het volgende:
Ik baal zo dat ik bij mijn laatste bestelling bij j-list geen dressingflesjes gekocht heb... Ik dacht, die haal ik in NL wel even. Nergens ook maar iets te vinden wat er ook maar een beetje op lijkt. En zelfs de petieterigste tupperwarekloon is veeeeeel te veeeeel voor een beetje dressing. Had aan die medicijnenpotjes zitten denken van de Xenos, die iemand hier al eerder gepost heeft. Maar ja, ik werk in een ziekenhuis en daar gebruiken ze dus exact dezelfde potjes voor urinemonsters...

Iemand een tip om dressing te vervoeren?
\
Ze verkopen bij HEMA/ DA ETOS ed vaak van die lege shampooflesjes voor op vakantie. Misschien een idee?
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_71678509
Dit is echt wat voor mij, en zeker ook voor mijn moeder!
Vroeger, toen ik nog op school zat, kreeg ik altijd al uitgebreide lunchpakketjes mee.
Druifjes, broodjes, een koekje, een worstje

Dat heb ik wel overgenomen want ik doe het nu ook.
Tomaatjes, druifjes, crackertjes, boterham, plakje ontbijtkoek, gekookt eitje.

Ik zie hier wel hele leuke dingen met rijst etc, welk soort rijst gebruiken jullie daarvoor?
Sushi rijst?
pi_71679516
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 12:29 schreef Bilderberger het volgende:
Dit is echt wat voor mij, en zeker ook voor mijn moeder!
Vroeger, toen ik nog op school zat, kreeg ik altijd al uitgebreide lunchpakketjes mee.
Druifjes, broodjes, een koekje, een worstje

Dat heb ik wel overgenomen want ik doe het nu ook.
Tomaatjes, druifjes, crackertjes, boterham, plakje ontbijtkoek, gekookt eitje.

Ik zie hier wel hele leuke dingen met rijst etc, welk soort rijst gebruiken jullie daarvoor?
Sushi rijst?
Het is ook lekker en leuk!

Sushirijst is een optie, ik gebruik meestal rijst met een grotere korrel, verschilt verder Gewone rijst kan ook hoor. Het komt zo ook geregeld voor dat ik zilvervlies rijst gebruik bijvoorbeeld, maar dit plakt vaak minder en is dus minder geschikt om balletjes van te maken. Dus het is maar net wat je lekker vind en ermee wilt ^.^
pi_71681074
Wat leuk zeg!

Ik moet er alleen niet aan denken om iedere ochtend zo een lunch pakket klaar te moeten maken voor mijzelf, mijn kinderen(als ik die krijg) en mn man
Giant steps are what we take, walking on the moon.
pi_71683261
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 13:52 schreef Diilaa het volgende:
Wat leuk zeg!

Ik moet er alleen niet aan denken om iedere ochtend zo een lunch pakket klaar te moeten maken voor mijzelf, mijn kinderen(als ik die krijg) en mn man
Maak ze in de avond
pi_71687373
En het hoeft toch ook niet elke dag?
Ik ben echt niet van plan om het elke dag te doen alleen als het me uit komt en zo
pi_71687865
Voedsel is er juist wel om mee te spelen!! Ik denk trouwens echt niet na over of mijn lunch mijn promoties beinvloed Wel heb ik trouwens sinds deze week een nieuwe baan, en zij vinden bento's erg cool

Maar goe, ik ben weer thuis!!! Vanaf maandag ga ik weer lekker bento-en, ik heb het echt gemist in Oostenrijk!!!!
@Vahmp, waar heb je dat lieve bakje gekocht??
pi_71703224
Leuk dat de bento's daar hip gevonden worden! Ik zou er niet tegen kunnen als iemand tegenover me heerlijk zit te lunchen uit een bento en zelf me bammetje hebben Denk dat ik dan ook steeds meer richting bento zou gaan alleen al omdat ik anders zo hunkerend blijf kijken naar andermans lunch

En ik heb hem gekocht bij een grote toko hier in Tilburg

Bento's maken mis ik trouwens ook best wel, maar ja zo in vakantie met alle drukte nu nog komt et niet echt handig uit. Dat is dan weer fijn puntje als school weer begint
pi_71704886
ik heb sommige collega's ook aan de sort of bento gekregen op mijn afstudeer stage/onderzoeks plek
er kwamen geen complete kawai dingen tevoorschijn, maar er werd wel gezonder gesnackt.

ook kwamen ze kijken wat ik mee had. had ik een keer niets mee dan was het bijna een teleurstelling
  zondag 9 augustus 2009 @ 21:17:20 #54
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_71743064
Ik heb voor morgen een bento gemaakt. De doos is van IKEA (lunchebox Raritet), hij is wel wat groot, de grote bak is 1,1L dus heb ik er ook maar een pakje drinken bij in gestopt. De bakken zijn nu trouwens 50% afgeprijst en deze was nu maar €3,-.

Inhoud:
-pakje drinken
-tomaten-basilicum-spiesje
-sugar snaps
-hartige haaien snacks
-babybel kaasje
-dierensnoepjes
-chocolade lollie
-ei
-zoete pepertjes gevuld met kaas
-lychees (na de foto er bij in gepropt)
-mini salamiworstjes (op de bodem)
-pinda's (op de bodum)
-elandpasta salade
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  zondag 9 augustus 2009 @ 23:08:01 #55
58921 Day
You can fly!
pi_71746881
Oh wat grappig, Maok! Ik heb toevallig 1,5 week hetzelfde bakje gehaald voor mijn vriend.
I am gonna shine
pi_71751633
Ik heb me ook maar eens geregistreerd, ben nog een echte beginner.
Wat voor bakje raden jullie aan? Een stapelbare of zo eentje als maok heeft?
Ik vind zelf de stapelbare praktischer om mee te nemen denk ik.

Ik zag dat jullie de meeste inkopen doen via jbox en ebay, ik vond via taobao.com ook een heleboel bakjes, zie: http://snipurl.com/pkb9h

http://snipurl.com/pkbat deze is dan bijv 6.49$ including shipping cost
http://snipurl.com/pkbd2 11.59$ including shipping cost
http://snipurl.com/pkbej 11.59$ including shipping cost
http://snipurl.com/pkbge 8.38$ including shipping cost
maar ze hebben er nog bizar veel meer. Ook bijv. de Snoopy die Day heeft.

Is dit goedkoop genoeg of kan ik beter via jbox kopen? Daar zie ik namelijk geen verzendkosten staan
pi_71752013
@maok: Zo dat is een fikse bento ziet er wel jummie uit!! Alleen deze dozen sluiten niet helemaal goed af toch??

@bento: Jbox heeft ook verzendkosten en deze gaan per gram. Ik vind ze heel redelijk en vergelijkbaar met de ebay-ers. Tis maar net wat je allemaal wilt hebben heh
Wel grappige boxen, maar van de site snap ik echt niks hahaha

Vandaag ben ik weer lekker aan het werk, en dus ook een bento bij me:

Links: Aardbeien, champignons, courgette en een eitje (die ik snel had gekookt, dus niet echt mooi geworden!). Rechts: Tomaten, pasta, rucola, kiprolletjes, babybellkaasje en een penguin met dressing erin.
  maandag 10 augustus 2009 @ 08:58:55 #58
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_71752255
Geen idee of de doos goed afsluit, hij is iig goed op mijn werk aan gekomen, gewoon rechtop vervoerd.
pi_71753321
Ah okee dat klinkt goed in iedergeval!! Die elandpasta ziet er leuk uit trouwens! Waar heb je die gekocht?
  maandag 10 augustus 2009 @ 10:28:12 #60
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_71753711
Ook IKEA. Ik heb er een beetje een dierenthema aan gegeven omdat we misschien naar de dierentuin zouden gaan afgelopen weekend, maar omdat we niet zijn geweest heb ik hem maar voor mijn werk gemaakt.
pi_71754148
Maok: Ziet er lekker uit! En je hebt wel nuttig gebruik gemaakt van de ruimte. Goed verzonnen ook dat pakje drinken als vulling erin, en gelijk ook weer kleurrijk!

Bento: Welkom in ieder geval!
En leuke site, ze hebben veel interessante doosjes inderdaad, maar tja ik kan verder zelf weinig wijs uit de site. De prijzen daar zijn ook wel ok, bij j-list gaat het op het gewicht van het pakje en op e-bay meestal ook Het is ook maar net wat je wilt en prefereert. Doosjes die je gelinked hebt zijn leuk trouwens, staat er ook bij hoeveel ml er in kan ergens?
Kvind die in piggy-shape wel

Amthezia: Ziet er weer lekker uit

Dat is toch wel weer leuke kant o.a van nog maar 2 weken vakantie, straks weer (meer) bento's maken
Mis het stiekem toch echt wel.

[ Bericht 2% gewijzigd door vahmpcat op 10-08-2009 10:59:40 ]
  maandag 10 augustus 2009 @ 11:14:09 #62
263429 Verlicht
Ik houd van illusies.
pi_71754789
Nu ik ga samenwonen lijkt het mij heel leuk om voor mijn vriendje zulke lunchpakketjes klaar te maken. Altijd al gewild, om zo voor iemand te kunnen zorgen.

Prachtige lunchpakketjes zeg Heel kleurrijk, vrolijk en smakelijk.
"Het wezen der dingen is vlucht, het wezen der ziel is verdriet."
Mijn Tamagotchi-beestje moet gevoed worden.
pi_71755475
Ja dat is ook leuk hoor om zo voor iemand te zorgen mijn man is dan ook altijd errug gelukkig met me als hij een lekker pakket meekrijgt!
pi_71757302
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 10:46 schreef vahmpcat het volgende:
Bento: Welkom in ieder geval!
En leuke site, ze hebben veel interessante doosjes inderdaad, maar tja ik kan verder zelf weinig wijs uit de site. De prijzen daar zijn ook wel ok, bij j-list gaat het op het gewicht van het pakje en op e-bay meestal ook Het is ook maar net wat je wilt en prefereert. Doosjes die je gelinked hebt zijn leuk trouwens, staat er ook bij hoeveel ml er in kan ergens?
Kvind die in piggy-shape wel
Bedankt voor het welkom
De site kun je door google translate laten vertalen, vaak staat er dan wel het aantal ml bij.
Ik kan zelf nog niet kiezen tussen de honderden (of zijn het duizenden) doosjes die er op staan .
De egg molds zijn daar ook te bestellen zag ik net, die zijn wel een must, toch?
pi_71759119
Verlicht: Het is leuk om iemand een pakketje mee te kunnen geven
Vriendlief hier kan dan bijna niet wachten tot lunchtijd met het opeten. En hij zit er vaak veel beter mee vol dan snel een boterham.
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 12:39 schreef bento het volgende:

[..]

Bedankt voor het welkom
De site kun je door google translate laten vertalen, vaak staat er dan wel het aantal ml bij.
Ik kan zelf nog niet kiezen tussen de honderden (of zijn het duizenden) doosjes die er op staan .
De egg molds zijn daar ook te bestellen zag ik net, die zijn wel een must, toch?
Nouja, ik mag toch van mezelf op het moment niet bestellen daar niet van. Hard bezig met rijbewijs dus gaat voor een auto in de spaarpot op moment ^.^ En er staan er best veel inderdaad, en tja eggmolds een must... Het is natuurlijk geen officiële must... maar wel leuk
pi_71764754
Hier mijn bento van gisteren.
Salamirolletjes met roomkaas.
Fruit en bakje worst.
Eierdoosje met gekookt ei

En hier die voor morgen
Beefsalade met peultjes tomaat in zwartebonensaus.
Fruit, kaasje, komkommersalade en bakje sojasaus.
Kiwi met lepeltje

pi_71764929
Hier nog een foto van mijn Bentoboeken!

pi_71767529
Een supersnelle bento voor morgen, waarbij ik eigenlijk maar 1 vraag heb: hoe kun je je quiche zo aankleden dat ie er niet uitziet alsof ie zojuist is uitgespuugd? Hij zal prima smaken, maar het oog wil ook wat...

@Zaailand: ieeeeh, pickles. Sinds Japan weet ik waar 't woord 'zuurpruim' vandaan komt, mijn hele gezicht kromp samen en bleef de rest van de dag zo staan...
pi_71769646
Hmm misschien kan je een plukje basilicum erop leggen? Of de quiche beleggen met plakjes courgette en dan niet teveel kaas bovenop doen (of plakjes courgette afwisselen met dunne plakjes rode ui, is een mooi kleureffect). Zo ziet hij er mooier uit maar ach, een bento zal er niet minder om smaken toch
pi_71771043
Ha, ha, ik weet ook niet of ik een grote fan van pickles word hoor Arual maar de Japanse komkommersalade (b.v. ook die op de site van Amthezia staat) vind ik dan wel weer erg lekker
pi_71780607
Hmm ja lekker! Moet ik weer eens maken goed idee zaailand! Maar dat zijn snelle pickles heh, niet de pikes die eerst een maand moeten "rijpen"

Geen bento vandaag, ik werk vanuit thuis! Misschien wel nog een foto van mijn lunch
  Moderator dinsdag 11 augustus 2009 @ 06:26:14 #72
155227 crew  Guppy
dus
pi_71780620
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 06:23 schreef Amthezia het volgende:
Hmm ja lekker! Moet ik weer eens maken goed idee zaailand! Maar dat zijn snelle pickles heh, niet de pikes die eerst een maand moeten "rijpen"

Geen bento vandaag, ik werk vanuit thuis! Misschien wel nog een foto van mijn lunch
en dan al zo vroeg op... ik moet vandaag eerder naar mn werk om correcties en een foto-dvd in ontvangst te nemen en het regent ook nog
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_71780647
Ook een goedemorgen
Ga snel mijn bento in mn tas gooien
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:44:45 #74
58921 Day
You can fly!
pi_71785021
@Arual, die quiche ziet er, wat mij betreft, lekker uit, hoor. Afgelopen zaterdag een heerlijk spinaziequiche bij mijn schoonmmoeder gegeten. Recept heb ik meegenomen, binnenkort maar eens uitproberen en natuurlijk gaat er de volgende dag een stukje mee in mijn bento.

Geen foto's (moet batterij opladen, vergeet dat steeds), maar nog wel braaf aan het bentoën, vandaag weer soba noedels mee!

[ Bericht 0% gewijzigd door Day op 11-08-2009 14:44:01 ]
I am gonna shine
pi_71785852
Dat onderste plaatje van _Arual_ is bij deze op.
pi_71789494
Mijn eiervormen zijn binnen (bedankt Liessa)!!! Ze staan nu in de koelkast, ik hoop dat ze een beetje gelukt zijn. Zal proberen een foto te maken

Ze zijn niet allemaal goed gelukt (net als de foto) vind ik:

Konijn en auto zijn wel herkenbaar. Dat ding links is een hartje. Niet echt goed gelukt, maar ik denk dat hij duidelijker is als je hem door de midden snijdt, zoals de verpakking aangeeft... Ze waren wel lekker!

[ Bericht 23% gewijzigd door Filiassi_Jane op 11-08-2009 14:55:56 ]
pi_71790780
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 16:58 schreef zaailand het volgende:
Hier mijn bento van gisteren.
Salamirolletjes met roomkaas.
Fruit en bakje worst.
Eierdoosje met gekookt ei

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

En hier die voor morgen
Beefsalade met peultjes tomaat in zwartebonensaus.
Fruit, kaasje, komkommersalade en bakje sojasaus.
Kiwi met lepeltje

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Das toch geen kiwi?
pi_71794805
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 15:07 schreef Taurus het volgende:

[..]

Das toch geen kiwi?
Oeps, nee dat is een passievrucht
pi_71794834
Wel kiwilepeltje

Deze appelbol heb ik vorig weekend in Antwerpen gekocht.
Niet dat ik veel appels eet maar toch leuk!

[ Bericht 74% gewijzigd door zaailand op 11-08-2009 17:40:48 ]
pi_71795264

Net besteld
pi_71795344
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 17:58 schreef bento het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Net besteld
O die bovenste is leuk bent
pi_71801539
@bento: ja, die bovenste is inderdaad mooi! Ik hou van zijclipjes, is handig!

@filassi: het hartje lukt bij mij ook niet echt, blijkbaar teveel "uitstekende" vorm? Of alleen geschikt voor grotere eieren, dat kan ook.

Zondag onigiri en jello gemaakt en eieren gekookt.

Veeeel te lekker... De gele is met citroensmaak (light jello van de Lidl, geen idee of ze het nog hebben), de groene is onzelievevrouwebedstro (niet een echt uitgesproken smaak, maar wel aardig, ook light trouwens) en de rode is bosbessen. Ik heb de drie vierkante vormen bij de IKEA gekocht, de grote muffinvorm bij Xenos (maar die had ik gewoon voor muffins gekocht) en de kleine jelly-bean vorm op ebay. De hartjes weet ik niet meer, Xenos denk ik. Ik maak mijn jello met de helft van de aangegeven hoeveelheid water, anders kun je het niet meenemen. De IKEA vormen hebben het nadeel dat ze niet allemaal even makkelijk loslaten. Volgende keer iets invetten, dat heeft bij de beans wel heel goed gewerkt.

Gisteren:

Jello+onigiri+ei = roze onigiri en roze ei. En de zoetheid verdrijft helemaal de smaak van de furikake. Maar zoete rijst is ook lekker hoor.

Vandaag:

Jello apart! Ze geven op elkaar maar weinig af, alleen de rode bloedt iets door in de andere kleuren, maar de smaak niet echt. Ik had avonddienst, daarom meer jello, als toetje.
pi_71802114
Yello? Ik ken alleen jelly(pudding)?
pi_71803140
Yay net leuke dingentjes besteld!!!

dinsdag 11 augustus 2009 @ 23:36:22 #85
58921 Day
You can fly!
pi_71805540
Ik word helemaal hebberig van al die mooie spulletjes. Maar ik heb voorlopig echt genoeg. Al zou ik nog wel graag 1 extra box willen. Gewoon ter afwisseling.

@ Amthezia: zitten die groene eetstokjes nou aan elkaar vast?

Ben eigenlijk wel benieuwd wie er eetstokjes gebruiken. Ik word er maar niet handig in (maar dat kan ook liggen aan het feit dat ik niet zo geduldig ben )

Mijn bento voor morgen is weer ingepakt, het gaat steeds sneller. Morgen zal ik wel wat foto's uploaden.
I am gonna shine
pi_71805573
Jaloooooers! Die Waon vind ik al maanden mooi (5 om precies te zijn, daarvoor wist ik nog niet wat bento was)!
Gave spullen hoor!

@Arual: Jello is de merknaam (in Amerika). Het is geleipudding, ook bekend als drilpudding, jelly, jello, gelatinepudding etc. Hmmmm, jello...
pi_71809923
Ik gebruik meestal eetstokjes die rammelen niet, en eten gewoon lekker!
De groene stokjes lijken op de foto inderdaad aan elkaar te zitten, maar op andere foto's zijn ze gelukkig los van elkaar

Mijn bento van vandaag:

Caprese salade (tomaat, basilicum en mozzerella) met een babybell kaasje. In het andere bakje zit een aardappelsalade (1 schepje hutspot apart gehouden) met wortel&ui en later heb ik paprika en augurk toegevoegd (en een klein lepeltje mayo + zout en peper).
pi_71810739
Ik eet meestal ook gewoon met stokjes, het is makkelijk mee te nemen, rammelt inderdaad vaak niet zo als een vorkje en het eet voor mij net zo gemakkelijk eigenlijk. En ze passen meestal ook gewoon in je doosje zelf, dat kan ook niet bij elk vorkje.

Ziet er lekker uit Amthezia, en dat eenlaags Totoro doosje is zelfde als ik heb. Is wel handig doosje vind ik persoonlijk

Oh Filiassi_Jane, hoelang had je de eieren in de vorm gedaan?
Ik doe ze meestal avond van tevoren in de vorm en dan in de ochtend dat als enige werk nog in mijn bento. Je zou ook kunnen proberen evt met een ander soort maat ei, las hier op fok geregeld dat mensen bepaalde maten gebruikte. Ikzelf zou dat echter niet weten, gebruik eieren die ik bij mijn ouders vers bij de kipjes weghaal
pi_71812858
Ik weet niet precies welke maat ei ik had gebruikt, maar ik denk L. Stond ook op de verpakking. Had ze een kwartier in de koelkast gezet (volgens de handleiding van Amthezia gedaan, verpakking zei 5 minuten). Het hartjesei moest volgens de verpakking rechtop gezet worden, misschien volgende keer gewoon liggend proberen.
pi_71813629
Het sterretje en het hartje zijn voor de grotere eitjes in de L categorie. Terwijl juist het visje en het konijntje meer voor de kleinere zijn! Dus uiteindelijk wel allemaal L, maar die paar gram maakt toch verschil uit!

@vahmp, ik weet het is hopelijk niet erg toch ik vind het zo'n lief doorkijkdoosje!!!!
pi_71825769
Ik zie nu pas dat het lightsabers zijn! Ik ben echt een SF fan, en wil ze ook! Hubby heeft al gezegd dat het mag
Ik bestel wel rode, want Darth Maul is cool
pi_71828163
Ja het zijn starwars chopsticks cool heh!!! Ik ben ook dol op SF, meer star trek dan star wars maar deze kon ik niet laten liggen!! Maar ik vind Yoda coooooooool!!
pi_71829890
Vark en Vis voor Day:

Vis: "Ja, en we kwamen dus hier aan, na een dag reizen, in een supernette bubbeltjesenvelop. Fantastische bubbels, overigens..."
Vark: "Hou nou toch es een keer op met je bubbels!"
Vis: "Ik vind bubbels tof. Maar goed. Waar het om gaat, is dat we in een nétte envelop zaten."
Vark: "Te net als je het mij vraagt..."
Vis: "En hier is het niet netjes. Aanrecht vol met sojaboontjes, noedels, sesamzaad, gehaktballen, bizar zeg. We stonden in een kast vól met bentomeuk. Een verdwaasd eivormje vertelde me dat de broodtrommel veld heeft moeten ruimen voor ons. Maar ja, ze eten toch geen brood meer sinds het bentogebeuren."
Vark: "Heerlijk. Een prettige zwijnenstal!"

pi_71834080
Leuke bestelling Amthezia!!
Ik heb die kleine totoro ook besteld, gewoon onweerstaanbaar :-)

Die HHK furikadestrooier van Aural is ook erg.... word weer erg hebberig

Liessa (of iemand anders) weet je ook ergens suikervrije jello te verkrijgen?

Heb zelf puccastokjes en de witte die bij de HHK zaten en deze van Jlist.
Vind ze vooral leuk omdat ze zo compact zijn. Alleen de kleur vind ik achteraf minder.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 23:26:43 #95
58921 Day
You can fly!
pi_71835258
@ Arual: fijn dat Vis en Vark het zo naar hun zin hebben bij je!

Ik ga toch nog maar vaker oefenen met mijn stokjes, want ik vind het ergens wel stoer eten.
I am gonna shine
pi_71841234
Mooi hoor Arual, ziet er heerlijk uit!!

Vandaag een hele saaie/simpele voor mij! En ik had ruzie met mijn camera, dus zijn niet erg scherp:

Er zit in: Humus, tomaatjes, droge kosterworst en Kip chili wraps.

Ook had ik nog een restje gazpacho over van gisteren, dus die eet ik vandaag lekker als tussendoortje:
pi_71841518
Hmm enig idee of je er iets anders leuk gevormd in kan stoppen ipv ei?
Ik eet namelijk geen ei, maar ik vind ze zo leuk met die vormpjes ^^
pi_71842360
- Griesmeelpudding (wel goed dikke maken) erin doen.
- Onigiri's (rijstballen) kan je ermee vormen.
- jello/drilpudding werkt ook denk ik.

Dat zijn de enige dingen waar ik nu even opkom.
pi_71842617
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 11:34 schreef Amthezia het volgende:
Het sterretje en het hartje zijn voor de grotere eitjes in de L categorie. Terwijl juist het visje en het konijntje meer voor de kleinere zijn! Dus uiteindelijk wel allemaal L, maar die paar gram maakt toch verschil uit!

@vahmp, ik weet het is hopelijk niet erg toch ik vind het zo'n lief doorkijkdoosje!!!!
Het konijntje selecteer ik altijd een iets kleiner uitgevallen en smal ei voor Gaat meestal perfect.
En voor een Hello Kitty ei of zo'n ijsje-ei heb je een vrij dik ei nodig.

En nouja, kvinnet niet erg, maar kvinnet wel toevallig @ doosjes.
Khad hello kitty rode doosje besteld, nu ook 3 ofzo anderen ofzo? Khad dat totoro 1 laags doosje (zijn meerdere versies van, stuk of 3) en nu weer 2 alweer met zelfde doosje in zelfde uitvoering zelfs Begin bij sommige doosjes een patroon te zien Toeval waarschijnlijk, maar wel opmerkelijk aangezien er meerdere versies van zijn en we straks dus veel dezelfde doosjes terug gaan zien komen in dit topic

En verder voor mij nog 1,5 week ongeveer voor weer gewoon bento-en
Begin al wat te voor-borrelen op ideeën! ^.^
pi_71843412
quote:
Khad hello kitty rode doosje besteld, nu ook 3 ofzo anderen ofzo? Khad dat totoro 1 laags doosje (zijn meerdere versies van, stuk of 3) en nu weer 2 alweer met zelfde doosje in zelfde uitvoering zelfs Begin bij sommige doosjes een patroon te zien Toeval waarschijnlijk, maar wel opmerkelijk aangezien er meerdere versies van zijn en we straks dus veel dezelfde doosjes terug gaan zien komen in dit topic
Je hebt gewoon een goeie smaak
En het is nou niet dat we allemaal op het zelfde kantoor zitten met het zelfde doosje!
pi_71843516
@Vahmp je hebt gewoon een goede smaak hihih!
En je moet toegeven, en zijn weinig doorkijk-doosjes en zeker weinig die leuk zijn (en betaalbaar)!
De andere totoro doosjes zijn zo vies bruinig.... vind ik niet mooi!!
  donderdag 13 augustus 2009 @ 12:35:53 #102
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_71845415
Dankje voor de suggesties Amthezia
Zodra ii verhuisd ben (eigen kookplek) wil ik er ook aan beginnen.
Maar ik ben eerst aan het bedenken wat ik er allemaal in ga stoppen
  donderdag 13 augustus 2009 @ 14:44:43 #103
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_71849004
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 18:44 schreef _Arual_ het volgende:
Een supersnelle bento voor morgen, waarbij ik eigenlijk maar 1 vraag heb: hoe kun je je quiche zo aankleden dat ie er niet uitziet alsof ie zojuist is uitgespuugd? Hij zal prima smaken, maar het oog wil ook wat...
Die onderste zag er nog wel goed uit!

Ik was jullie even kwijt maar ik ben weer bijgelezen.

Day: Bedankt voor de tip van tokowijzer.nl! Ik herken heel veel vanuit de toko waar ik altijd kom. Staan handige tips tussen om het nog lekkerder te maken. Mmm!

Maok: Dat pakje drinken, is dat het lekkere rode sap dat je in het restaurant(Ikea) uit die automaat haalt?

Zaailand: Hoe kom je aan dat geweldige eierdoosje en waar moet ik in Antwerpen zijn voor die appelbol? Ga 1e week september naar Antwerpen. Ik vind dat ie goed past bij mijn muffinbakje van de Xenos!
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_71849216
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 11:25 schreef Amthezia het volgende:
@Vahmp je hebt gewoon een goede smaak hihih!
En je moet toegeven, en zijn weinig doorkijk-doosjes en zeker weinig die leuk zijn (en betaalbaar)!
De andere totoro doosjes zijn zo vies bruinig.... vind ik niet mooi!!
lol @ smaak
Nouja vind het niet erg ofzo, maar viel me op

En je hebt van totoro ook nog wel andere doorkijk doosjes die niet bruin zijn als het goed is.
Kreeg deze zo snel gevonden:

Wel leuk zo'n bijpassend bestek setje, met zowel vork als chopsticks!
Voor dagen dat je niet kan kiezen wat voor bestek je meeneemt ^.^
Dacht dat ik nog andere groene en ook gele tegen was gekomen keer, maar nu geen tijd om lang e-bay af te struinen. En dat is ook veel te verleidelijk ook
pi_71852249
quote:
[
Zaailand: Hoe kom je aan dat geweldige eierdoosje en waar moet ik in Antwerpen zijn voor die appelbol? Ga 1e week september naar Antwerpen. Ik vind dat ie goed past bij mijn muffinbakje van de Xenos!
Dat eierdoosje heb ik op jlist besteld!

De appelbol komt van gizmode, dit zit in de Aalmoezeniersstraat 33
www.gizmode.be
Het is wel te belopen vanaf de Groenplaats, daar was toen ik er was (op een zaterdag) een erg leuke internationale boerenmarkt!
Veel plezier daar!
  donderdag 13 augustus 2009 @ 17:01:43 #106
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_71852773
@mmascha, ik weet niet 100% zeker of het hetzelfde is, hij lijkt er wel op maar volgens mij is het sap uit het pakje minder zoet (al kan ik me dat sap uit het restaurant ook verkeerd herinneren) ik vind het iig heerlijk spul. Ik vind de pakjes zo in een bento iig ook veel mooier dan die schreeuwerige pakjes van apelsientje ed.

Ik had trouwens vandaag ook boterhammen met kaas in mijn bento gestopt, maar die waren helemaal vies sappig geworden doordat er iets op had gelekt.
  donderdag 13 augustus 2009 @ 17:29:46 #107
73348 mmascha
Restaurant Odell
pi_71853467
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 17:01 schreef maok het volgende:
@mmascha, ik weet niet 100% zeker of het hetzelfde is, hij lijkt er wel op maar volgens mij is het sap uit het pakje minder zoet (al kan ik me dat sap uit het restaurant ook verkeerd herinneren) ik vind het iig heerlijk spul. Ik vind de pakjes zo in een bento iig ook veel mooier dan die schreeuwerige pakjes van apelsientje ed.
Het ziet er zeker leuk uit dat pakje!
In het restaurant is het ook niet echt mierzoet als limonadesiroop volgens mij. Ik ga het gewoon eens proberen. Op naar de Ikea!

En zaailand: ik ga de kaart er eens bij pakken! Ik kom toch vaak alleen in de lange winkelstraat. Nu maar wat meer op ontdekkingstocht.
Bij Hoevelaken rechtsaf.
pi_71859835
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 10:50 schreef vahmpcat het volgende:

[..]

Het konijntje selecteer ik altijd een iets kleiner uitgevallen en smal ei voor Gaat meestal perfect.
En voor een Hello Kitty ei of zo'n ijsje-ei heb je een vrij dik ei nodig.

En verder voor mij nog 1,5 week ongeveer voor weer gewoon bento-en
Begin al wat te voor-borrelen op ideeën! ^.^
Ik had bij de aankoop van mijn rode Hello Kittydoosje totaal niet in de gaten dat die hier al vaker ronddwaalde. Ik wilde gewoon een groter doosje, liefst met HK, maar niet al te kinderlijk. Meestal wordt hier toch de inhoud van de doosjes geshowd, en de buitenkant in mindere mate, of in ieder geval eenmalig...

Qua inhoud van de doosjes jat ik heel bewust jullie ideeën, dat geef ik gerust toe

* _Arual_ is nu blij met haar nieuwe pacmantas. Wat ben ik blij dat ik nog geen pacmanbentoboxspullen tegen ben gekomen...
pi_71860796
Pacman is ook erg schattig! Heb je een fotootje??
pi_71866940
Hallo allemaal (en goeiemorgen)
Ik vond dit een hele leuke site waar ik mij wel even mee heb vermaakt in de nachtdienst
Nu nog even aan het werk en dan naar bed
http://klessmakesbentos.blogspot.com/
pi_71867311
Ziet eruit als een leuke website ja thanx voor de link!

Vandaag heb ik bij me:

Rijst met groene curry en tomatenbloementjes (met een bodem van amandelen). Kipnuggets met een ei en wat tomaatjes.
pi_71867706
quote:
Op donderdag 13 augustus 2009 22:05 schreef Amthezia het volgende:
Pacman is ook erg schattig! Heb je een fotootje??

Ik heb dus de linker.

En om de sfeer van dit topic te blijven, heb ik deze foto er via google bij gezocht:

quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 08:21 schreef Amthezia het volgende:
Ziet eruit als een leuke website ja thanx voor de link!

Vandaag heb ik bij me:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Rijst met groene curry en tomatenbloementjes (met een bodem van amandelen). Kipnuggets met een ei en wat tomaatjes.

Wat een kunstwerkjes weer!
pi_71872180
Leuke tas!!! En wat een stoere bento hahaha, zo kan je je quiche dus ook leuk maken
Hmm ik ga zo mijn curry opwarmen... word mijn eerste warme bento ooit dan hihihhi
pi_71872230
Wou dat ik er het geduld voor had, wat ziet dit er toch leuk en smakelijk uit.
pi_71875838
Ziet er lekker uit Amthezia, hoe is je eerste warme bento bevallen?
Wou dat ik op school de mogelijkheid had tot opwarmen, maar helaas.

Die pacman quiche is leuk! Ben er nog nooit doosjes van tegen gekomen Maar ik weet wel dat je van die ijzeren koffertjes hebt met pacman print, die ben ik wel ooit eens tegen gekomen. Daar zou je dan je doosjes in kunnen zetten
  zondag 16 augustus 2009 @ 11:32:37 #116
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_71916354
Nog een bento-site gevonden: http://www.jbox.com/BENTO/
pi_71917645
Ja warme bento is best lekker eigenlijk!! Dus dat ga ik soms welleens vaker proberen!
@Niara, Jbox is leuk ja ik zit op mijn bestelling weer te wachten
pi_71926887
Ik zag taobao.com voorbij komen.

Bestellingen plaatsen en prijsopgave's vragen kun je doen via dealperfectcs02@gmail.com.
pi_71941114
Hmm okee.... ik wacht ff rustig af totdat iemand daar heeft besteld
Goedemorgen trouwens allemaal!! Ik heb een simpel bentootje bij me, ik was nog niet echt wakker vanochtend

Ei, sperziebonen en teriyaki dressing. Pastasalade met tomaatjes.
pi_71941226
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 07:45 schreef Amthezia het volgende:
Mijn bakjes zijn daar besteld, zie vorige blz o.i.d.

Sperzieboontjes! Ziet er lekker uit
pi_71943681
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 07:45 schreef Amthezia het volgende:
Gelijk heb je .

Haar man post trouwens ook op FOK! .

In deze reeks: Chinese webshop en gadgetstopic #10: Waar de TT terug is!
pi_71943844
Ook met translater vind ik het toch ergens eng om te bestellen bij een site die niet gewoon een button heeft voor een engelse versie Nouja, mag toch nog tijdje niets bestellen

Was paar dagen terug trouwens restjes aan het opruimen in vriezer en kwam toen een zakje "Beckers pittige balkan worstjes" tegen. Mijn vriend heeft ooit eens grootste deel van de zak al opgegeten en toen ik de inhoud bekeek had ik besloten om deze eens te proberen voor octodogs! En wat blijkt, dit gaat best goed! En smaken ook niet slecht koud.

Helaas was mijn camera batterij dood (natuurlijk net dan... )

In mijn herinnering had ik ze ooit eens uit een aanbieding bij Super de Boer gekocht, dus ik boodschapjes daarstraks daar gedaan maar nergens natuurlijk. Iemand ze toevallig bij andere keten tegen gekomen? Deze ontdekking moet straks als school weer begint uitvoeriger getest worden!
Maar dan moeten ze er nog wel zijn.
pi_71949155
Hmmm dat klinkt als een idee! Zijn een soort frikandellen ofzo??

Ben trouwens afgelopen donderdag in een middelbaar scholieren blad gekomen (Hoe overleef ik... School)
Net een scan gemaakt:
  maandag 17 augustus 2009 @ 14:09:47 #124
252930 M0nr03
seriously?!
pi_71949459
en? heeft het aantal bezoekers nu een flinke spurt gemaakt?

leuk joh dat de publiciteit nu een beetje opgang komt!
pi_71949954
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 10:59 schreef vahmpcat het volgende:
Ook met translater vind ik het toch ergens eng om te bestellen bij een site die niet gewoon een button heeft voor een engelse versie Nouja, mag toch nog tijdje niets bestellen
Ha, ha, voor mij precies zo

Dat ziet er echt heel leuk uit Amthezia, ik herkende jou bento echt direct, nog voor ik las dat ie ook van jou was. Je hebt echt een eigen hand
Zier er sowiezo leuk uit, goeie promotie voor je site!!!
pi_71951136
quote:
Bedankt, zag de hamburger bento voorbijkomen, niet echt mijn ding maar toch
En misschien heel dom, maar wat betekent TT?
pi_71971575
Geen idee, ik vraag me dat ook af

Mijn bento voor vandaag (heb ook nog joghurt en muesli bij me!):
  † In Memoriam † dinsdag 18 augustus 2009 @ 10:41:53 #128
43556 miss_dynastie
pi_71973910
quote:
Op maandag 17 augustus 2009 10:59 schreef vahmpcat het volgende:
Was paar dagen terug trouwens restjes aan het opruimen in vriezer en kwam toen een zakje "Beckers pittige balkan worstjes" tegen.
Haha, ooit durfde Beckers dit te verkopen als 'cevapcici'. Nou, ik ben niet de enige die boos gemaild heeft, heb ik begrepen Als mensen trouwens zelf lekkere balkanworstjes willen maken en niet al teveel moeite willen hebben, zijn deze mixen wel een goed idee:

Meestal te koop bij de Turkse supermarkt.
pi_71975250
TT = Topic titel ik weet alleen niet of dat daar bedoeld wordt.
pi_71978090
quote:
Op dinsdag 18 augustus 2009 11:38 schreef Lotje-Plusone het volgende:
TT = Topic titel ik weet alleen niet of dat daar bedoeld wordt.
Bedankt!
pi_72003058
Hallo allemaal,
Dit HHK doosje heb ik laatst bij de V&D gekocht op de kantoorafdeling zeg maar!
Ik bewaar er mn prikkertjes e.d. in

En Amthezia, ik ga straks zwemmen en neem ook lekker een bento
met rode bessen mee, goed idee!!
Ik hoop dat mn thermobento zo met de post komt, wachten duurt lang
pi_72006626
Hmm ja die rode bessen waren echt HEEL lekker!! Lief doosje trouwens ik blijf fan van hello kitty (niet alles hoor, maar veel wel )

Ik heb nog geen foto's van vandaag, moest echt rennen naar de bus vanochtend (wel allemaal gered trouwens, was keurig om 7.30 op mijn werk ).

Vandaag heb ik olijven bij me, tomaatjes en een couscoussalade. Lekker licht, maar wel met veel smaak.
pi_72035588
Vandaag:

Gisteren:
pi_72078908
Hier een link naar een zustersite van ons
Bentolunch Livejournal community!
http://community.livejournal.com/bentolunch/
pi_72089065
quote:
Op vrijdag 21 augustus 2009 19:40 schreef zaailand het volgende:
Hier een link naar een zustersite van ons
Bentolunch Livejournal community!
http://community.livejournal.com/bentolunch/
Was al bekend bij velen Hing daar al voor ik ontdekte dat er een fok-bento-topic was
Ik geloof dat er ook iemand anders van hier daar hing ook? Niet zeker wie alleen.

En ziet er lekker uit Amthezia!
Maandag weer school, morgen waarschijnlijk weer bento maken, hoop wel dat ik tijd vind om boodschappen te doen vandaag.
  † In Memoriam † zaterdag 22 augustus 2009 @ 12:26:31 #136
141844 Macka66
Ingewikkeld doekiemonster
pi_72089503
quote:
Op vrijdag 14 augustus 2009 08:57 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

[ afbeelding ]

Ik heb dus de linker.

En om de sfeer van dit topic te blijven, heb ik deze foto er via google bij gezocht:

[ afbeelding ]
[..]

Wat een kunstwerkjes weer!
_Arual_, in het boekje Face Food (over Karaben bentomakers) staat een bouwplan van een pacman bento.
DancingPhoebe op <a href="http://forum.fok.nl/topic/1352192/3/51#73971988" target="_blank" >23/10/09</a>:[/b]
God, wat is het toch een dunne scheidslijn tussen een vrije geest zijn en je plek in het universum niet kennen :')
pi_72090372
quote:
Op zaterdag 22 augustus 2009 12:26 schreef Macka66 het volgende:

[..]

_Arual_, in het boekje Face Food (over Karaben bentomakers) staat een bouwplan van een pacman bento.
Dat boek is sowieso
pi_72106967
Heb vanochtend gewoon weer moeten rennen voor de bus dus de foto's komen later!!
Ik heb wel lekker guacamole vandaag mee, hmm jumjum!!
pi_72126233
Vandaag was te hectisch om bento mee te nemen, geen tijd gehad om te lunchen dus dan is bento ook zo jammer

Maarrr voor morgen wel
Totaal:

Excuses voor de flitsfoto's maar rond dit tijdstip ging het niet anders.

Close rechts:
Hoop dat ie niet in echte post zelfde size heeft als in preview Geen idee wat er fout gaat met photobucket.

Gemengde salade, wortel erdoor, dressingflesje, 2 kaasjes, aardbeien en ongezouten cashews.

Close links:

Pasta met italiaanse kruiden en verse (homegrown ) knoflook bieslook, aarbeiflesje met dip/sausje/brouwsel, sla opvulling, leftover kip, babybell kaasje, en verse paarse basilicum (ook uit eigen tuin)

En het totaal gaat met ijsblokjes in van dat plastic gekoeld mee, blijkt precies te passen :

En dat is wel even genoeg fotospam
pi_72132458
Ziet er keileuk uit Vahmp!!! Handig dat tasje zo en nog een leuke tasje ook!

Ik had gisteren dit bij me (voor vandaag kom ik straks nog wel foto-spammen ):
pi_72139847
Ff mijn lunch spammen! Oeh ik ben erg blij met mijn lieve konijnedoosje!

Courgette, tomaatjes, sausijsje, rozemarijn aardappeltjes met rozemarijn mayonaise (in het aapje). Amandelen, pistache noten en pijnboompitten. Nog een paar tomaatjes, babybell en wat tictac’s+dropje.
pi_72147214
O vahmpcat wat ziet dat nieuwe bakje met al die verse kruiden er heerlijk uit!!!
Mooi koeltasje ook

En Amthezia dat geld precies zo voor jou nieuwe bakje, die aardappeltjes met rozemarijn............
En tortillachips met dip is ook niet verkeerd, moest wel even puzzelen op wat er bij de pistachenootjes lag maar ik ben er uit

Ga zo bento voor morgen maken, met verse perzik, eiersalade, kipkluifjes in annanassambalmarinade en minikaasjes.
Bedenk me net dat ik ook nog pistachenootjes en munt van de markt heb liggen, dus die gooi ik er ook
mooi bij in.
Je ziet ik laat me door jullie inspireren, ha, ha!
pi_72150809
Lief doosje Amthezia! Denk dat het zelfde maker is als die vis-bento doosjes als ik de vorm zo zie, lijkt er in ieder geval erg veel op. Vond dat wel even wennen die vorm, maar wel leuk

En Zaailand als ik kan gebruik ik zoveel mogelijk verse kruiden, zowel als ik gewoon kook als in mijn bento, en ziet er nog lekker fris uit ook zo. Was heerlijk. En noten zijn ook lekker, in salade of gewoon zo
pi_72151091
Hihihihih klinkt lekker Zaailand Heb je een receptje voor die ananassambal marinade???
pi_72162210
Vandaag heb ik bij me:

Er zit in: Tomaatjes, kip, spinazie, een minikomkommer en een babybell.
Couscoussalade met paprika (groen/geel/rood), feta, zongedroogde tomaten en citroen.
pi_72173166
Tis wel erg stil hier heh bento-en jullie niet meer ofzo ?!?!

Ik merk wel dat ik nu toch teveel couscous heb, en teweinig salade....dat doen we morgen dus anders!
pi_72178425
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 15:38 schreef Amthezia het volgende:

Ik merk wel dat ik nu toch teveel couscous heb, en teweinig salade....dat doen we morgen dus anders!
Misschien dat mensen nog wel beetje op gang moeten komen
Ik had vandaag wel bento bij, maar geen foto kunnen maken, batterij bleek leeg vanochtend Het was lekker in ieder geval, niet heel speciaal ontwerp verder.

Veel fruit (appel/aardbei/bosbessen/stukjes meloen) en een onigiri met furikake, leftover gehaktballetjes met wat boontjes en een babybell kaasje en sla/noten als opvulling ^.^

Weet niet of ik morgen tijd heb om een bento op te eten dus maak er vandaag geen voor morgen, jammer maar nog erger als ik et niet op zou kunnen eten natuurlijk. Misschien fruit-snack hoogstends, hopelijk dag erna wel tijd .
pi_72179418
quote:
Op dinsdag 25 augustus 2009 20:05 schreef Amthezia het volgende:
Hihihihih klinkt lekker Zaailand Heb je een receptje voor die ananassambal marinade???
Nou dat is heel makkelijk :-)
De ananassambal koop ik bij de Oriental toko van het merk Wanita Djawa, ze hebben ook een ander merk die is wat zoeter met grotere stukjes ananas. (ook erg lekker op de pindakaas )
Ik gebruik meestal 3 flinke eetlepels met een scheut olie erdoor.
Voor ik de kip in de oven doe strooi ik er dan nog een beetje grof zeezout over.

Je kunt natuurlijk ook zelf ananassambal maken maar of die ook zo lekker is???
Volgens mij is de ananassambel van de toko meer gebakken zeg maar.

Bahan-bahan:
Ingrediënten:
3 schijfjes ananas
5 rode lomboks
5 groene lomboks
1 theel rijstazijn
¼ theel zout

Cara membuat:
Pureer de ananas en snijd de lomboks zeer fijn. Meng alle ingrediënten goed door elkaar
pi_72179621
quote:
Ik had vandaag wel bento bij, maar geen foto kunnen maken, batterij bleek leeg vanochtend
Ja balen is dat!

Ik zou op mijn werk nog snel een foto maken voor ik ging aanvallen, maar voor ik het wist had ik alleen nog wat botjes en minikaaswikkels in mijn bento
  Licht Ontvlambaar woensdag 26 augustus 2009 @ 19:52:49 #150
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_72180702
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 15:38 schreef Amthezia het volgende:

Vakantie
  woensdag 26 augustus 2009 @ 19:55:34 #151
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_72180782
Nu in Japan

Komkommer in een vormpje!
Lijkt me heel erg handig om in je bento te stoppen
pi_72191567
Hmm die ananas klinkt wel lekker! Ik zal eens zoeken in de toko
@Niara hahahaha wat een briljante komkommers!! Supergrappig!!

Mijn bento is heel simpel vandaag:

Spinaziesalade met een gekookt eitje en pijnboompitten. Couscoussalade met extra paprika en een babybellkaasje.
  donderdag 27 augustus 2009 @ 08:11:24 #153
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_72191665
Ik vind die babybel echt een goed idee
en het ziet er nog lekker uit ook
pi_72192491
Hmm ja, ik ben behoorlijk fan van babybell! Ik vind het heerlijk om hem rond 5en te snacken in de trein. Net nog ff een oppeppertje voor het avondeten!
pi_72211151
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 19:55 schreef Niara het volgende:
Nu in Japan
[ afbeelding ]

Komkommer in een vormpje!
Lijkt me heel erg handig om in je bento te stoppen
Ik vind komkommers nu niet extreem lekker of zo, maar ik zou me er dan het leplazerus aan eten.

Dit is het voor morgen:

Mijn ei deed eiïg
pi_72211764
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 20:08 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Ik vind komkommers nu niet extreem lekker of zo, maar ik zou me er dan het leplazerus aan eten.

Dit is het voor morgen:

[ afbeelding ]

Mijn ei deed eiïg
Awww wat is er loos met de druif, bang voor wat er komen gaat ?

En had die komkommers langs zien komen op een andere community, wel kunstig vind ik. Maar waarschijnlijk (voorlopig in ieder geval) toch niet te koop in ons Nederlandje. En dan is de prijs ook nog maar afwachten, zal ook wel niet lief zijn

En dan wil je na het eten beginnen aan bento maken, oh snel even mailchecken, hoef je pas na de lunch op school te zijn. Uitslapen Maar geen bento
pi_72211930
quote:
Op donderdag 27 augustus 2009 20:27 schreef vahmpcat het volgende:

[..]

Awww wat is er loos met de druif, bang voor wat er komen gaat ?

...
Nou, het werd me al met al toch iets te lieflijk, dus ik dacht, ik doe dat bekske ondersteboven. Emo-druif.
pi_72213250
Yay!! Een emodruif hihih! Wel keleuke bento hoor!! Ziet e jumm uit!
pi_72221058
Geen bento vandaag! Ik heb een uitgebreide bedrijfslunch vandaag
pi_72224713
quote:
Op woensdag 26 augustus 2009 19:52 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Vakantie

nog 3 late diensten en ik heb ook (5 weken) vakantie

En Aurual, die emodruif is supper, ha, ha!
pi_72301650

Er zit in: Noodles, vlees met sojasaus en sesamzaadjes, peultjes, rode ui, wortel, champignons en een eitje.
pi_72316132
quote:
Op maandag 31 augustus 2009 08:23 schreef Amthezia het volgende:
Er zit in: Noodles, vlees met sojasaus en sesamzaadjes, peultjes, rode ui, wortel, champignons en een eitje.
Ziet er heerlijk uit Amthezia!!!
pi_72331125
Het was ook best lekker! Alleen die noodles... hmm ja toch niet zo heel lekker.... Maar dat ligt gewoon aan mij lol!
pi_72344351
Aangezien het nieuwe collegejaar weer begonnen is, wil ik hier graag ideeen op doen voor lekkere tussendoortjes/lunch
Ik heb een thermo voedselcontainer van Halfords besteld om alles koel of warm in te houden.
pi_72362402
Welkom Sarabi!! Leuk zo'n voedselcontainer ! Lekker ook om in de winter warme dingen mee te nemen!

Mijn bento van vandaag:

Links: Tomaatjes, kleine pruimen (ook wel Mirabel genoemd), paranoten en een mini brownie. Rechts: Gemixte groentes en kip
pi_72370946
Hoi,

Mag ik ook meepraten? Ik zie couscoussalade staan, heeft iemand daar het recept van voor in de bento?

En dat ene prikkertje dat julie in de druiven steken... Lijkt het dan op een ballon? Is dat de bedoeling? Want horizontaal lijkt het net een zwemmende zaadcel... Ook leuk trouwens
pi_72371192
quote:
Op woensdag 2 september 2009 14:51 schreef Fiddlesticks het volgende:
Hoi,

Mag ik ook meepraten? Ik zie couscoussalade staan, heeft iemand daar het recept van voor in de bento?

En dat ene prikkertje dat julie in de druiven steken... Lijkt het dan op een ballon? Is dat de bedoeling? Want horizontaal lijkt het net een zwemmende zaadcel... Ook leuk trouwens
De meeste mensen herkennen er een ballon in

Voor couscoussalade gebruik ik de gekruide couscous van Lassie als basis. Morgen neem ik ook couscous mee, met kikkererwten, blokjes fetakaas, olijven, pijnboompitten, ananas, paprika en misschien nog wat avocado.
pi_72380814
Hahahaha ja een ballon!!
Ik maak mijn couscous meestal naturel met tomaat, komkommer, olijven, pijnboompitten en feta.
Je kan ook nog een hele lekkere variatie maken met kip en amandelen.

Veel plezier met bento-en!
pi_72381708
De kwaliteit van de foto's is een beetje jammerlijk. Nu vallen mijn cheddarsterretjes op de eerste foto niet op.

pi_72390822
Ziet er wel lekker uit!!! Alleen een tikje geel
Waar heb jij die mini mini ster uitstekers vandaan?? De mijne zijn allemaal 2-3 cm, en ik zou zo graag ook echt heeeele kleintjes willen hebben.....

Mijn bento vandaag:

Er zit in: Humus met een paprika hello kitty, meer rode paprika en pistachenootjes. Mirabel-pruimen, tomaten en kruiden-aardappeltjes in schil.
pi_72404596
Die sterretjes heb ik gemaakt met fimoklei-uitstekers, te koop bij Pipoos. Er zaten zo'n stuk of tien stekers in een blikje. Wel een euro of zeven.
pi_72425570
Ah okee ! Thanx, dan ga ik daar eens naar opzoek!

De mijne vandaag:

Lekkere venkelsalade!
pi_72502442
quote:
Op donderdag 3 september 2009 17:38 schreef _Arual_ het volgende:
Die sterretjes heb ik gemaakt met fimoklei-uitstekers, te koop bij Pipoos. Er zaten zo'n stuk of tien stekers in een blikje. Wel een euro of zeven.
Ik heb ook kleine uistekertjes die eigenlijk voor klei waren, fimo weet ik niet meer zeker maar in ieder geval wel klei. Waren prijzig, maar zijn ook stevig dus gaan lang mee!

Mijn posts zijn op moment een stuk minder, mijn internet heeft de neiging uit te vallen en nouja, laat ik het erop houden dat de huisbaas natuurlijk het liefste zo lang mogelijk afwacht met geld spenderen aan onderhoud.
Foto's uploaden ga ik dan ook op moment maar niet proberen
pi_72511019
Snap ik helemaal Vahmp!! Wel jammer !!
Mijn bento van vandaag:
  † In Memoriam † maandag 7 september 2009 @ 11:22:08 #175
43556 miss_dynastie
pi_72513836
Mijn bentootje van vrijdag, niet bedoeld als maaltijd, maar meer als snack in de pauze en in de trein:

Er zou wel iets meer in kunnen om e.e.a. beter te laten zitten, dat voor de volgende keer
pi_72514912
Snack bentootje is niks mis mee!! Zitten er in het linkerbakje allemaal rozijnen??

Ik ben een lijstje aan het maken wat ik deze week in de bento wil doen laatste week waren we erg saai! Dus daar gaan we iets aan doen
  † In Memoriam † maandag 7 september 2009 @ 12:26:47 #177
43556 miss_dynastie
pi_72515719
Jep, allemaal rozijnen Ik wil wel graag rijst meenemen, maar ik weet niet hoe dat zich houdt, onderweg, en of dat een beetje makkelijk te eten is. Jij doet het met stokjes, toch? Dat zou hier geen succes worden
pi_72515983
Ja ik eet met stokjes, maar een vork of lepel werkt ook prima hoor!! Rijst is wel lekker vind ik op kamertemperatuur. Niet kouder, want dan is het allemaal te hard naar mijn zin!
pi_72544786
Ik heb vandaag een maisleeuwtje gemaakt, echt supermakkelijk om te maken!!
Vanavond zal ik er even een foto van plaatsen!!
pi_72605833
Tis helemaal stil hier.....

Toch even een paar foto's:

pi_72606263
Mozartkügeln
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_72611953
vanaf maandag wil ik ook serieus beginnen met bento's te maken dus dit weekend maar eens deze topics teruglezen voor inspiratie
pi_72613523
Ja!!! Die dingen zijn lekker heh!!! Ik heb nog 1 zakje, en heel soms dan neem ik er eentje!

@Sarabi, veel plezier met bedenken wat je maakt!! Kijk zeker ook even op de verschillende websites, en flickr. (Zo doe ik dat altijd )
pi_72634349
Blegh! Me onwijs verslapen vandaag! Dus zit nu op het werk met een sandwich van de AH.... Beetje jammer.....
pi_72727038
up up up

Word er nog een beetje gebento-ed hierzo??
  maandag 14 september 2009 @ 18:13:53 #186
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_72735859
ik moet binnenkort eens bento-spulletjes gaan in slaan en dan ga ik ook aan de slag
pi_72756718
@Niara, als je dat bij jlist/jbox gaat doen, en je wilt me helpen met mijn website ondersteunen: koop dan via de advertentie op www.bento-babe.nl ...zo kan ik mijn website rekening weer betalen.

Ik had gisteren echt vet zin in sushi, dus vandaag:

Er zat in: Ei, edamame, radijs, sojasaus visje, wasabi en zalm sushi (maki rol). Pitabrood met humus, edamame, radijs, peultjes en courgette.
  † In Memoriam † dinsdag 15 september 2009 @ 10:05:38 #188
43556 miss_dynastie
pi_72758443
Ziet er heerlijk uit amthezia!

Ik wilde vandaag mijn tweelaags Bento meenemen, maar om de een of andere reden lijkt het dekseltje niet meer op het bakje te passen Nou ja, aangezien het toch meemoet in een schooltas, denk ik dat ik nog maar zo'n klein bakje bestel, samen is dat ook een volledige maaltijd en op dit moment is dat handiger met meenemen, denk ik.
  Licht Ontvlambaar dinsdag 15 september 2009 @ 10:16:05 #189
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_72758722
Niet toevallig de bakjes verkeerd om miss? Dat gebeurt mij nog wel eens

Ik bento vijf dagen in de week voor Isa, een beetje Ze krijgt haar fruit en koekje mee in Hello Kitty bakje en als ze moet over blijven, naast haar gewone boterham altijd een cracotte met worst of kaas uitgestoken in Hello Kitty vormpje.

Zal deze week weer eens voor vriendje aan de slag gaan
  † In Memoriam † dinsdag 15 september 2009 @ 10:40:18 #190
43556 miss_dynastie
pi_72759374
Nee, niet verkeerd om Vriendje kreeg het met grof geweld wel voor elkaar, maar dat lijkt me toch een minder geslaagd idee als ik er één dingetje uit wil hebben en hem dan weer dicht wil doen Dus gewoon maar ff een bakje bijbestellen, denk ik.

Isa heeft dan wel een origineel bakje, denk ik? Of zijn er meer met Hello Kitty
pi_72759580
Toen ik mijn bakje uit Japan na de vliegreis wilde openen, lukte me dat ook niet, nog niet eens met grof geweld. Vacuüm gezogen. Misschien is er bij jouw bakje ook zoiets aan de hand?
pi_72759628
Thanx!! Alleen krijg ik nou nooit mijn vulling in het midden van mijn rol dat is wel jammer

Wel tof dat je voor je dochter bento-ed!! Ik ben ook nieuwsgierig of meer kleintjes dat soort bakjes bij zich hebben!
  † In Memoriam † dinsdag 15 september 2009 @ 10:52:42 #193
43556 miss_dynastie
pi_72759737
quote:
Op dinsdag 15 september 2009 10:47 schreef _Arual_ het volgende:
Toen ik mijn bakje uit Japan na de vliegreis wilde openen, lukte me dat ook niet, nog niet eens met grof geweld. Vacuüm gezogen. Misschien is er bij jouw bakje ook zoiets aan de hand?
Ik weet niet, het deksel lag los van het bakje in de kast, en toen ik ze op elkaar wilde doen leek het deksel gewoon te groot voor het doosje.... misschien gewoon weer met grof geweld dichtdoen en dan een poosje laten staan zodat het deksel zich kan vormen naar het doosje, anders weet ik het ook niet
  Licht Ontvlambaar dinsdag 15 september 2009 @ 10:54:44 #194
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_72759786
Geloof dat ze de enige is in haar klas Ze vindt het zelf helemaal geweldig, maar het is dan ook een super leuk bakje. En de vormpjes worst en kaas maken overblijven net iets leuker...
pi_72759816
Morgen ga ik ook sushi meenemen in mijn voedselcontainer
  dinsdag 15 september 2009 @ 11:16:24 #196
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_72760432
Oke ik heb een wishlist gemaakt..
iemand nog tips ter aanvulling?
pi_72761563
NYH137 - Lovely Bento Pick ~ Ribbon & Heart / 15 pcs

Ik heb deze ook, en het zijn mijn minst favoriete picks, ennnn er zijn er al 4-5 van kapot!! Die dikkere zijn veel fijner vind ik!

KKU104 NATURAL LUNCH Green Koban 2 tier Bento Box

Let erop dat deze eigenlijk is voor kleine kinderen, hij is echt heel klein (pak es een centimeter erbij, dan schrik je denk ik hoe klein dit bakje is!)

Verder vind ik je lijstje erg leuk!! Ziet er goed uit
  dinsdag 15 september 2009 @ 12:47:19 #198
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_72762931
Ohh dankje dan zal ik eens kijken voor andere prikkertjes en een ander bakje.
Geen wonder dat het een van de goedkoopste was
pi_72763152
Ja de 450ml bakjes (en daar gok ik op bij deze), zijn meestal zeer goedkoop. Maar je kan beter 10 dollar meer uitgeven en gewoon een goede van rond de 600ml kopen!! Daar heb je teminste ook nog wat aan.

Maarre graag gedaan!! Ik heb het ook moeten leren *bloos*
Ik heb ook 2 bakjes thuisstaan die ik bijna nooit gebruik omdat ze mini zijn
pi_72792073
Mijn bento vandaag!

Er zit in: Druiven, pruim, peultjes en komommer. Een courgette-kaas omelet, radijs en edamame’s.
  woensdag 16 september 2009 @ 11:28:34 #201
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_72796687
Ohh ziet er lekker uit en dat olifantje is echt schattig!
Ik zag trouwens ook zo'n lief klein meisje uit de tram stappen met een bento-box in een zak in d'r hand ^_^

Mijn geupdate wishlist: een van de 3 boxen moet mijn bento box worden

[ Bericht 41% gewijzigd door Niara op 16-09-2009 13:03:16 ]
pi_72800244
Geen foto's omdat het er nog niet mooi uit zag maar had vandaag:
1 bakje met mango, 1 bakje met komkommer in blokjes en in het grootste bakje zat zelfgemaakte sushi
pi_72800346
Ik heb een tijdje zeer weinig of niet gebento'd, maar ga van de week weer beginnen. Ik heb het superdruk gehad, vandaar de " pauze"... Ik ben momenteel ziek thuis, met griep (koorts, een neus als een kraan, niesaanvallen, schorre stem etc...) maar hubby heeft gisteren boodschappen gedaan. Ik weet niet of ik vandaag uberhaupt veel ga eten, maar we zullen zien.

Allemaal leuke foto's! Die mini-sterren zijn leuk zeg! Fimospullen zijn wel wat duurder, maar ja, als je iets speciaals zoekt moet je er ook voor betalen.
pi_72822930
Dit is het voor morgen, weer een geelsige foto maar ik ga de bakjes niet openmaken ivm ontploffingsgevaar:

@Niara: Ik heb het totorobakje met de ronde uiteinden, omdat mijn man die leuker vond dan de rechthoekige. Proptechnisch gezien zou ik voor het rechthoekige gaan. (Mijn Hello kittybakje is groter dan het totorobakje van mijn maan, en ja, daar schaam ik me voor.)
pi_72830859
Ziet er leuk uit Arual!!! Lief dat bakje voor je man!!

De mijne vandaag is lekker simpel:

Er zit in: Kruiden aardappeltjes, doperwten, gemarineerde (met whisky) ham, tomaten en gedroogde worst.
  Licht Ontvlambaar donderdag 17 september 2009 @ 09:37:15 #206
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_72830975
Isa heeft vandaag appeltje en een berencakeje in haar hello kitty bakje. En een cracker met My Melody worst

En voor vriendje een bakje met rijst-rookworst-spruitjes mengsel, restje van het eten van gisteren. Retespicy door het pepertje En in het bovenste bakje, Lu crackertjes met een pakje roomkaas, bifiworstje en cherietomaatjes.

Foto's hierboven zien er weer lekker uit!
pi_72832754
Hoe kom je dan aan my melody worst??? En en en, het bere-cake-je?? (nee hoor ik ben niet nieuwsgierig )!
  Licht Ontvlambaar donderdag 17 september 2009 @ 11:05:34 #208
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_72833422
quote:
Op donderdag 17 september 2009 10:41 schreef Amthezia het volgende:
Hoe kom je dan aan my melody worst??? En en en, het bere-cake-je?? (nee hoor ik ben niet nieuwsgierig )!
Ik heb deze set:

En ik laat bij de slager een iets dikkere plak boterhamworst snijden.

En deze cakejes:

Petit Lu
pi_72834260
Ah okee!!! Leuk allemaal joh !!
pi_72870250

Mijn bento voor vandaag!! Vet luxe met biefstuk yumyum

Gisteren was er trouwens bij Editie NL een onderwerp Pimp je Broodtrommel: http://www.rtl.nl/compone(...)ie_NL_17-09-2009.xml

Rond de 12 minuten gaat het erover..... Lijkt op bento-en, maar niet helemaal!
(ik heb trouwens alleen gekeken, niet geluisterd, kan niet op mijn werk)
  vrijdag 18 september 2009 @ 12:17:44 #211
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_72870831
Ik denk dat ik voor de rechthoekige bento-box ga dankje Amthezia.

Verder gaat het in het filmpje over een voedselontwerpster die een soort van avontuurlijkebroodtrommels maakt omdat ze vindt dat boterhammen niet kunnen. Ook het monsterbroodtrommelding zag er leuk uit.
En omdat er veel dingen in ronde vormen komen, wortelballetjes, druiven, tomaten "flikker" je dat er ook gewoon in. (haar woorden)
Verder werd er gezegd dat ze in Japan 5 uur per dag aan de Bento-maken kwijt zijn
pi_72870940
Graag gedaan!!!

Ahhhhh okee.... nou ja, het zag er wel geinig uit! Wel veel kleurstoffen alleen.....
Voedselontwerpster hahaha, wat een beroep ;-)
pi_72920144
Mijn bakjes van taobao zijn inmiddels ook al een tijdje binnen, erg leuk beide met een blauw randje aan het deksel, ipv het bruine in het plaatje in dit topic
Nu nog echt gaan bento-en! Nu neem ik er vooral fruit in mee
pi_72925823
Ik ben benieuwd bento!! Volgens mij ken ik de taoao boxen niet....Of Ik kan me ze ff niet meer herineren!
pi_72958122

Simpel maar doeltreffend lekkere burito's en wat tomaat en een eitje!
  maandag 21 september 2009 @ 09:51:28 #216
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_72959038
Ohh ziet er lekker uit.
Ik ben bijna klaar om te bestellen ^^. Alles bij elkaar valt het nog meer.. alleen heb ik nog niet naar de verzendkosten gekeken

edit: bah ik kom er net achter dat de box die ik wilde is uitverkocht >.<

@Amthezia bij het registreren heb ik je site ingevuld. Is er verder nog iets wat ik bij het bestellen moet doen om je de voordelen van het verwijzen te geven?

[ Bericht 9% gewijzigd door Niara op 21-09-2009 09:58:07 ]
pi_72959528
Oeh jammer dat hij is uitverkocht! Als ik jou was dan zou ik ze even e-mailen. Vaak kunnen ze dan zeggen dat de box weer op voorraad is binnen 1 of 2 weken.

Erg lief trouwens dat je het vraagt, het is heel simpel als je wilt gaan bestellen, dan ga je eerst naar www.bento-babe.nl, klik je daar op de advertentie. Dan zet je alle produkten die je wilt hebben in je winkelmandje en reken je af.
Als je dit in 1 scherm doet (dus niet tussendoor afsluit), dan krijg ik een paar % van je aankoopbedrag.
pi_72989051
Kan iemand me dat paypal eens uitleggen? heb bestelling gedaan bij Jlist, overgemaakt met dat emailadres sales@jlist zeg maar uit mn hoofd, maar zij krijgen het geld niet en ik dus mn spullen niet... wat doe ik fout??
pi_72990357
Ehm....volgens mij krijg je aan het einde van je bestelling een knop ergens te zien van Paypal. Daar moet je op drukken, en dan kan je daar betalen! Maar als je bestelling al gedaan is....hmmm neem even contact op met jlist. Meestal mailen zij terug binnen 1 dag!
Succes!!!

Hmm ff zoeken wat ik nog heb liggen om in mijn bento te doen Ik post straks mijn foto's!
pi_72990922

Links: Aardappel-paprika-kip salade met tomaten en basilicum. Rechts: eitje, paprika, walnoot worstjes (ik ben erg benieuwd hoe ze zijn) en een babybell.
pi_73011302
Worstjes waren lekker trouwens! Zijn bij de lidl te koop
  dinsdag 22 september 2009 @ 22:49:22 #222
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_73023355
hm ik ben ook aan het bedenken wat ik er in zou kunnen stoppen..
salade is wel een goed idee
tomaatjes, misschien ei.. babybel is echt een super idee (vega)worstjesd.. misschien pannenkoekjes.. rijst..

Maar het is allemaal koud toch? I s dat dan niet raar om te eten? koude rijst ofzo? of valt het mee?
pi_73028512
Ik eet het graag op kamertemperatuur, is hartstikke lekker!! Alleen te koud, dan vind ik het niet zo lekker.....
Ik ben benieuwd Niara wat je ervan gaat maken, veel plezier heh

Vanochtend had ik echt te weinig tijd om mijn foto's te uploaden! Dus die houden jullie te goed
  woensdag 23 september 2009 @ 09:59:08 #224
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_73030627
Tja ik ben ook benieuwd hoe het zal gaan.
En de bento box die ik wil wordt in oktober gerestocked.
Dus nog even geduld..
pi_73031379
Ik zit nog te wachten op mijn starwars chopsticks die vind ik zo cool!!!
pi_73038004
We hebben i.v.m. sporten vanavond vanmiddag alvast warm gegeten (dat vind ik sowieso fijner, vroeger tussen de middag altijd warm gegeten bij opa en oma). Wat pastakronkeltjes achterovergedrukt voor een minisalade.

Dus dit is het resultaat voor morgen:

pi_73041395
Lief hoor !! Ziet er heerlijk uit! Fetablokjes blijven jummmie!
pi_73041676
quote:
Op woensdag 23 september 2009 16:23 schreef Amthezia het volgende:
Lief hoor !! Ziet er heerlijk uit! Fetablokjes blijven jummmie!
Fetablokjes wel, die eet ik ook niet heel vaak. Maar die cherrytomaten komen me inmiddels mijn neus zo'n beetje uit. Daar moet ik echt een keer een alternatief voor verzinnen.
  woensdag 23 september 2009 @ 17:50:18 #229
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_73043925
rolletjes augurk met ham misschien?
pi_73044737
Druiven? Stukjes paprika? Restje gekookte groentes van de avond tevoren? Beetje wortel?
pi_73051167
quote:
Op woensdag 23 september 2009 17:50 schreef Niara het volgende:
rolletjes augurk met ham misschien?
Augurkjes, laten die niet alles heeeeel zuur ruiken? En ik ben meer op zoek naar spul dat ook in andere gerechten kan worden gekieperd. Tomaatjes kunnen door de sla, door de pastasaus, op de pizza, in een wrap. Ham is toch moeilijker te verwerken. Is bovendien ook minder gezond dat tomaatjes, en als het dan in huis is, vreet ik het toch op. Da's niet helemaal de bedoeling momenteel!
quote:
Op woensdag 23 september 2009 18:19 schreef Amthezia het volgende:
Druiven? Stukjes paprika? Restje gekookte groentes van de avond tevoren? Beetje wortel?
Druiven gebruik ik al heel vaak. Ik vind ze nu weer erg duur worden. Wortel gebruik ik ook vaak. Wortelbolletjes zouden nog een optie kunnen zijn. Paprika is een goed idee, dat kan ook met gemak door andere gerechten. Vreemd genoeg kook ik groente niet vaak. Het was vroeger zo vaak aardappel-vlees-gekookte groenten dat ik dat subiet van mijn menu gehaald heb. Vaak roerbak ik het en zitten de groentes 'in' een gerecht, niet erbij.

Het is jammer dat ik nu weer geen lychees kon vinden en dat mijn edamamevoorraad moet worden aangevuld.

Vorige week heb ik ook een keer komkommer gebruikt. Komkommers eet ik altijd voor driekwart op, en de rest evolueert dan in mijn koelkast. Dus daar word ik ook niet heel gelukkig van. Radijs idem dito. Zitten er 8 van die dingen in je bento, de rest ligt te verschrompelen.

Maar paprikareepjes

Ik eet heel vaak venkel, daar zou ook mee wat moeten kunnen. Verder zijn het heeeel vaak roerbakgroentes van de AH, om daar nu dingen uit te gaan vissen...
pi_73054777
quote:
Op zondag 20 september 2009 10:25 schreef Amthezia het volgende:
Ik ben benieuwd bento!! Volgens mij ken ik de taoao boxen niet....Of Ik kan me ze ff niet meer herineren!
Deze heb ik o.a. maar dan met blauw deksel ding!

Valt me trouwens op dat ik bij jullie bakjes nooit echt een vullend idee krijg. Misschien eet ik gewoon superveel ofzo en kijken ze me daarom zo gek aan tijdens de lunch
pi_73055116
quote:
Op woensdag 23 september 2009 22:44 schreef bento het volgende:

[..]

Deze heb ik o.a. maar dan met blauw deksel ding! [ afbeelding ]

Valt me trouwens op dat ik bij jullie bakjes nooit echt een vullend idee krijg. Misschien eet ik gewoon superveel ofzo en kijken ze me daarom zo gek aan tijdens de lunch
Ik lunch met collega's die leven op shakejes, ik ben de veelvraat

Op mijn werk is er 's ochtends gratis soep. Ook kun je altijd zuivel pakken (o.a. yoghurt en toetjes). Dus ik zit goed vol. Maar zelfs alleen met mijn bento red ik het prima, het is sowieso meer dan de reguliere lunch van 2 sneetjes brood per dag.
  † In Memoriam † woensdag 23 september 2009 @ 23:39:21 #234
43556 miss_dynastie
pi_73056785
Mijn deksel past trouwens weer moeiteloos op m'n bento, nadat ik hem al die tijd heb bedolven onder een zwaar bakje
pi_73059867
quote:
Op woensdag 23 september 2009 22:54 schreef _Arual_ het volgende:

[..]

Ik lunch met collega's die leven op shakejes, ik ben de veelvraat

Op mijn werk is er 's ochtends gratis soep. Ook kun je altijd zuivel pakken (o.a. yoghurt en toetjes). Dus ik zit goed vol. Maar zelfs alleen met mijn bento red ik het prima, het is sowieso meer dan de reguliere lunch van 2 sneetjes brood per dag.
2 sneetjes brood per dag? Nu snap ik het... als ik brood mee heb dan heb ik er sowieso 4 a 5 mee
Vreselijk trouwens van die collega's die op shakejes leven, kijken ze dan niet uitgehongerd naar jouw bento bakje?
pi_73060253
Ik eet dus... een grote bak joghurt met muesli.... vaak daarin 1-2 fruit. Dan ook nog een fruitje op het werk (is hier gratis). Meestal is 1 verdieping van mijn bento voor de lunch, en de andere is als snack voor in de trein.

Mijn bento vandaag trouwens (heb ook nog een pakje continue koekjes bij me):

Rijst met sesamzaad, ume en japanse peper, paksoi, wortel en kip.
  Licht Ontvlambaar donderdag 24 september 2009 @ 09:30:24 #237
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_73061299
quote:
Op woensdag 23 september 2009 22:44 schreef bento het volgende:

[..]

Deze heb ik o.a. maar dan met blauw deksel ding! [ afbeelding ]

Ik heb er zo een voor vriendlief en als ik die volstouw, dan heeft hij echt genoeg En normaal eet hij ook 4-6 sneden brood tijdens lunch.

Ik heb vandaag maccaroni mee en in het bovenste bakje Lu crackertje, leverworstje en heel veel nootjes. Is mijn diner van vandaag, want ik ga na werk meteen collecteren en daarna door naar sporthal...
  † In Memoriam † donderdag 24 september 2009 @ 10:49:02 #238
43556 miss_dynastie
pi_73063054
Ik ben zo blij dat mijn gewone bento weer mee kan, maar het is wel een beetje jammer dat ik nu deze al gekocht heb

pi_73063819
Ohhh dynastie!!! Dies leuk zeg gebruik je deze gewoon als ontbijt bento, of snackbento voor erbij!!
Errug cute issie hoor!
  † In Memoriam † donderdag 24 september 2009 @ 11:22:22 #240
43556 miss_dynastie
pi_73063964
quote:
Op donderdag 24 september 2009 11:17 schreef Amthezia het volgende:
Ohhh dynastie!!! Dies leuk zeg gebruik je deze gewoon als ontbijt bento, of snackbento voor erbij!!
Errug cute issie hoor!
Nou, ik gebruikte alleen dat HK 'hoofd' als gewone bento, omdat mijn tweelaags HK bento buiten gebruik was. Dus ik had Winnie erbij besteld om net even iets meer te eten te hebben (die HK is eigenlijk net iets te klein voor een volledige lunch, ik nam dan alleen pastasalade mee en dat gaat sowieso in tegen het idee van een bento ). Nu ik de gewone HK weer kan gebruiken, zal ik deze idd wel gebruiken voor snacks.
pi_73072099
wat is ie liiieeffff
Wat er ook gebeurt; altijd blijven lachen :-)
pi_73092387

Mijn bento voor vandaag!!!
Er zit in: Paprika, koala koekjes, tomaten en walnoot droge worst. Olijvenbrood met kip en pesto en tomaten.
  Licht Ontvlambaar vrijdag 25 september 2009 @ 09:57:34 #243
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_73092861
Dat strikje

Ow, ervaring van gisteren, koude macaroni is prima te eten (macaroni met gehakt, champignons, prei en tomaten). Maar dat wist ik eigenlijk al, want ik jat wel vaker uit de pan
pi_73093915
per toeval gedaan eigenlijk want mijn broodje viel steeds uitelkaar, dus ik dacht "pissig": "Ik bind je gewoon bij elkaar!!" lol!

Koude macaroni (beetje wel op kamertemperatuur heh) is inderdaad lekker
pi_73111635
ik val meer op de koalakoekjes...
pi_73196001
Hi :-)
Blij met deze bento topics! Ik ga straks eens heerlijk bladeren door al jullie oude posts en threads, erg inspirerend! Ik was al op andere (buitenlandse, engelstalige) sites beland, maar niets kan op tegen inspiratie van eigen bodem met hollandse oplossingen

Ik ben nieuw op het Bento forum op Fok, dus zal me even kort voorstellen: mademoiseule, woonachtig en werkzaam in Rotterdam, ben geen keukenprinses, maar vind het leuk om te experimenteren en nieuwe dingen uit te proberen. Ben de boterhammen beu en bento's maken me blij

Tot nu toe heb ik 2 (tres basic) bento's gefabriceerd, en een testpannetje rijst voor onigiri gemaakt. Verder veel fun in het benodigdheden shoppen: Xenos, Chinese supermarkt, hobbyshop Pipoos, en heerlijk verlekkerd gekeken bij de eBay shops en andere int. online shops vol bento-gear...

M'n eerste bento was gelijk een volle bak (of 2), en ik weet nu dat dat teveel van het goede was:

1 bak met sla, hardgekookt ei, flesje dressing, bakje hot sauce voor de vegaballetjes.
Broodbak met zuurdesembrood met humus, vegaballetjes, 2 bakjes met gesneden tomaat en komkommer voor in de sla, geraspte wortel in sinaasappelsap en 3 walnoten.

M'n 2e bento:

2 mini fritata, mixed sprouts, boterhammen (onbelegd, ik heb op het werk stroop en hummus), druiven met geitenbrie.

M'n nieuw aangeschafte bento-tools:

3 soorten furikake, zwart geroosterd sesamzaad, groente (klei)snijders, nori-snijder (ster).

Ik heb mijn ervaringen ook (in het Engels) hier neergepend: http://blutec.posterous.com/
Dit was het even voor zover, ik hoop snel weer te kunnen posten met een nieuwe bento plus ervaringen!
grtz,
blutec
  dinsdag 29 september 2009 @ 09:00:17 #247
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_73202424
Welkom Blutec
Het ziet er allemaal echt heel lekker uit
pi_73231841
Welkom!
Leuk dat je mee komt doen!
Ik vind die brooddoosjes zo grappig! Maar ja, ik heb al genoeg "troep" in huis, zoals mijn man het noemt...
pi_73257459
Dit gaat morgen verorberd worden:

@Blutec: ik ken je Pipo's-bentotools! Dat blikje met uitsteekvormen heb ik, net zoals de noripunch.
pi_73317159
Ik heb weer 'dingen' gekocht bij de toko. Ik weet ook niet precies wat. Een pak met schattige roze muizen gemaakt van mungbonen? Of zo? Het zag er schattig uit. Heel foute Hello Kittysnoepjes. Boontjes met wasabismaak. Edamames, Sobanoedels. De rest ben ik even kwijt.

We zien wel of het geschikt is voor de bentoboxjes.
  † In Memoriam † vrijdag 2 oktober 2009 @ 20:37:27 #251
43556 miss_dynastie
pi_73317516
Klinkt allemaal leuk arual!
Weer eens een fotootje van mij (dit keer met de echte bento ) het is alleen een beetje jammer dat het me niet lukt veel variatie te brengen, de sperziebonen namen zoveel ruimte in beslag, dat er alleen nog plek was voor een paar champignons. De benedenverdieping wilde ik graag voor de aardappels houden, anders waren het wat weinig koolhydraten geworden om de dag op door te komen. Toch eens zien hoe ik dat ga aanpakken.

maandag 5 oktober 2009 @ 22:28:19 #252
58921 Day
You can fly!
pi_73409115
Ik haak weer aan!
Op vakantie geweest en dus niet veel tijd besteedt aan bento. Nu weer alweer 2 weken aan het werk en weel volop bentoboxen gemaakt (foto's volgen).
I am gonna shine
pi_73430797
De roze konijntjes met mungbonen smaken naar bapaobroodjes met amandelspijs! Moest ze even testen op bentogeschiktheid, ik vermoed wel dat ze er donderdag in zullen zitten.
pi_73471160
Het ging weer niet zoals ik wilde.

Ik dacht, als ik de rijst nu eens blauw maak. Da's dan de zee. Dan kan ik daar met mijn ricemold een sesamzaadjesvis in maken.

Vorm op de rijst gezet, sesamzaad (met rooksmaak, mmm) erin, beetje aanduwen... Vormpje weghalen en het geheel als een plumpudding in mekaar zien zakken...

Pheno wilde het Kittysnoepje niet in zijn bento en heeft het dus net al verorberd:

Gelukkig zijn de haasjes wel
pi_73471816
Ow, nog een vraagje:

Op Discovery Travel and living was een programma over Japans koken. De presentator ging aan de slag met een noedelmaker: een apparaatje waarmee je noedelvormige dingen kon maken van bijvoorbeeld wortel, daikon e.d. Iemand enig idee of zoiets hier ergens te koop is?!
pi_73478315
De bento's zien er wel lief uit hoor!!! Maar inderdaad met rijst werken is niet makkelijk! Ik heb er ook al wat mislukte pogingen opzitten. Het belangrijkste is: rijst supergoed aanstampen en gladstrijken met de hand, daarna een heel dun laagje sesamzaad gebruiken.

En, die noedel maak machine, is dat niet zoiets als een mandoline?

Mijn bento vandaag is:

Er zit in: Couscoussalade met veel paprika en tomaat. Pitabrood, pompoenspread, pompoenpitten en een pruim.

[ Bericht 8% gewijzigd door Amthezia op 08-10-2009 10:36:59 ]
pi_73510511
Vandaag voor mij

Links: Venkel salade met tomaten. Rechts: paprika, tomaten, bakje met rozijnen/pistachenoten en een eitje.
  vrijdag 9 oktober 2009 @ 23:02:14 #258
180137 liessa
*geschift*
pi_73535612
ben weer bij Xenos geweest...
- herfst muffinvorm (3 bladeren, 3 pompoenen)
- halloween muffinvorm (6 spookjes)
- uitsteekvormen (grote: spook, heks, pompoen en vleermuis)
- muffin cups hart
- muffin cups ster

Ik ga lekker bakken voor van de week!
pi_73535702
quote:
Op vrijdag 9 oktober 2009 23:02 schreef liessa het volgende:
ben weer bij Xenos geweest...
- herfst muffinvorm (3 bladeren, 3 pompoenen)
- halloween muffinvorm (6 spookjes)
- uitsteekvormen (grote: spook, heks, pompoen en vleermuis)
- muffin cups hart
- muffin cups ster

Ik ga lekker bakken voor van de week!
waaaaaaaaaah!
pi_73535730
quote:
Op donderdag 8 oktober 2009 09:27 schreef Amthezia het volgende:
De bento's zien er wel lief uit hoor!!! Maar inderdaad met rijst werken is niet makkelijk! Ik heb er ook al wat mislukte pogingen opzitten. Het belangrijkste is: rijst supergoed aanstampen en gladstrijken met de hand, daarna een heel dun laagje sesamzaad gebruiken.

En, die noedel maak machine, is dat niet zoiets als een mandoline?
[ afbeelding ]

Mijn bento vandaag is:
[ afbeelding ]
Er zit in: Couscoussalade met veel paprika en tomaat. Pitabrood, pompoenspread, pompoenpitten en een pruim.
't Was niet zo'n mandoline... Leek eerder op een soort gehaktmolentje oid.

* _Arual_ speurt op youtube
pi_73638228
hmm gehaktmolentje klinkt interessant ja....

Mijn bento vandaag:

Er zit in: koala-koekjes, rozijnen, amandelen, tomaten en eitje. Druiven, babybell en een spinazie-fetaflapje.
pi_73696833
Ik heb in de zomer kilo's druiven in mijn bento verwerkt. Nu vind ik ze wel wat prijzig worden!

Voor morgen:

Er komen overal boontjes vandaan
  donderdag 15 oktober 2009 @ 11:41:28 #263
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_73708217
Ik geloof dat ik ook wil bento-en
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_73714312
Ohh die sterrentjes muffin vormen!! *jaloerrrrs* Zeer cool!
Arual, hoe maak je die haasjes eieren? Ziet er wel leuk uit met kleur stof ook ! Super hoor!!
pi_73721918
quote:
Op donderdag 15 oktober 2009 14:39 schreef Amthezia het volgende:
Ohh die sterrentjes muffin vormen!! *jaloerrrrs* Zeer cool!
Arual, hoe maak je die haasjes eieren? Ziet er wel leuk uit met kleur stof ook ! Super hoor!!
Stervormpjes zijn van Xenos.

Dat haasje is geen ei

Is dus dat bapao-achtige broodjes met mungboonvulling (smaakt naar amandelspijs). Ik heb ze kant-en-klaar bij Oriental gekocht. Kwestie van even oppiepen in de magnetron.
pi_73722702
Die sterrenvormpjes heb ik ook net gekocht, samen met hartjes en vaste vormen met pompoen, spookjes en herfstblaadjes. De sterren en hartjes zijn lekker klein, super voor in je bento!

En de muffins zijn ook heel lekker
pi_73746990
*ik voel een shop gevoel opkomen* Oehh!

Mijn bento van vandaag:
pi_73798627
noob reporting in!

wat maken jullie leuke (en vast ook lekkere) bento's! zit al een tijdje mee te kijken en vind het zo leuk om te zien. en het lijkt me dus ook leuk om te doen

ik heb zelf nog niet echt bento-spulletjes, maar wel een afsluitbaar lunchdoosje, dus daar kan ik het in proberen. eens kijken wat ik kan maken van mijn leftover okonomiyaki van gisteren...
- charlie
pi_73804694
Hallo! Ik ben ook nieuw hier. Lees wel al een tijdje mee en heb besloten gezellig mee te kletsen
Ik ben net begonnen met Bento-en, doe het nu ongeveer 2 weken en vind het geweldig!
Mijn bento's (en andere creativiteiten) show ik op mijn blog: http://mandysf.blogspot.com

En de bento die ik laatst mee had naar mijn werk:

Boven: Rucola salade met pasta, zalm, radijsjes en paranoten. Worteltjes en druiven.
Onder: Notenmix, Fruit uit de vriezer en haverkoekjes

[ Bericht 11% gewijzigd door MandyF op 18-10-2009 18:56:04 ]
mandysf.blogspot.com
pi_73867675
He allemaal, ik ben nieuw! Ik heb al een hele tijd een "nep" bento box van de hema klaar staan en ook al wel gebruikt. Nu toch enthousiast geraakt om er een echte bento van te maken. Helpt me misschien ook bij mijn afval race!

Ik vind het erg leuk om al jullie creaties ed te zien...krijg je honger van hahaha
pi_73867752
TVP. Ziet er zo geweldig uit. Zou wel een keertje voor mijn zoontje zoiets willen doen. Dus dan wel jongensachtig. Iemand tips?
  dinsdag 20 oktober 2009 @ 07:50:39 #272
180137 liessa
*geschift*
pi_73869975
Ik zou vooral zeggen: houd het simpel. De meeste jongens houden niet zo van frutsels, maar je kunt er wel voor zorgen dat zijn box er leuk uitziet door felle kleuren te kiezen. Of bijvoorbeeld een auto thema te kiezen, of iets met dieren.
pi_73927717
@MandyF: hoe maak je die paddenstoelen? Radijsjes? En dan?

@SilkSpectre: er zijn ook eggmolds in de vorm van een autootje. Is dat wat? En heb je al in het volgende topic gekeken:

Gezonde Voeding: De Broodtrommel!

Ik had deze week een simpele bento:

Couscoussalade, gehaktballetje, cherrytomaatjes, ananas, snoepje.

Morgen iets uitgebreider, voor mij en Pheno (zo *** dat zijn totoroboxje kleiner is dan mijn Hello Kittygeval):

Met onigiri, walnoten, ei, wortel, druiven, mungboonkonijnmormel

De eieren lukten goed vandaag. Ben benieuwd naar de furikake, Het is een andere dan anders, en ik had het idee dat de bereiding dus ook anders moest - maar mijn Japans is niet zo goed. We zien wel. Let vooral op de freaky konijnbapaos, zo afkomstig uit Monty Python and the Holy Grail.
pi_73930786
Oh het lijkt me echt zo leuk om te doen, en zo lekker allemaal. Maar ik denk niet dat ik mezelf elke avond in de keuken zie staan om het voor te bereiden enzo.. 's ochtends al helemaal niet. Maar ik denk dat ik wel van het lekkere eten zou genieten bento spulletjes zijn echt schattig
pi_73980394
quote:
Op zondag 18 oktober 2009 14:23 schreef MandyF het volgende:
Hallo! Ik ben ook nieuw hier. Lees wel al een tijdje mee en heb besloten gezellig mee te kletsen
Ik ben net begonnen met Bento-en, doe het nu ongeveer 2 weken en vind het geweldig!
Mijn bento's (en andere creativiteiten) show ik op mijn blog: http://mandysf.blogspot.com

En de bento die ik laatst mee had naar mijn werk:

[ afbeelding ]

Boven: Rucola salade met pasta, zalm, radijsjes en paranoten. Worteltjes en druiven.
Onder: Notenmix, Fruit uit de vriezer en haverkoekjes
Oh die paddestoelen, wat gaaf
Keep the faith!!
pi_73980785
Is dit niet ongelofelijk veel werk?
Het ziet er allemaal prachtig uit hoor, maar pfff het lijkt me zo ingewikkeld allemaal...
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_73986035
Ohw wat ziet dat er lekker uit allemaal en vooral creatief ook .
Ik zou ook wel willen bento'en als ik dit zo zie .
Vraag me af waar jullie die dingen vandaan halen om die eieren zo'n leuke vorm te geven , ziet er uit als een geniale oplossing om mijn nichtje (die hier wel eens komt eten tijdens het oppassen) ei te laten eten
pi_74086217
@ _Arual_

Ik had het gezien op deze website:
http://www.annathered.com(...)e-a-radish-mushroom/
mandysf.blogspot.com
  zondag 1 november 2009 @ 08:45:45 #279
189732 Niara
Whooo hooo!
pi_74270142
Hey allamaal.. ik wilde even melden dat ik op dit moment en voorlopig geen vast internet heb, dus ik moet straks nog een heleboel terug lezen.
Ik heb ook nog niets kunnen bestellen om zelf aan de slag te gaan (sorry Amthezia )
Maar zodra het internet gefixt is, praat ik weer gezellig mee ^^
pi_74275698
Zo, lang niet meer geweest hier. Maar nu heb ik sinds twee weken eindelijk een baan (voor een half jaar, wel 38 uur en het is beter dan nog eens drie maanden thuiszitten) en mijn collega's bestellen vaak broodjes. Dat is voor een keer wel lekker, maar elke dag 3,50 uitgeven vind ik een beetje onzin. En eigenlijk wil ik dan ook een Bento maken en ze gewoon jaloers maken daarmee.

Dus binnenkort wil ik een standaard setje kopen en hopelijk komen er dan van mij ook Bento's hier te staan
pi_74280558
Mijn collega's zijn elke keer weer nieuwschierig naar wat ik allemaal mee heb.
Wie weet steek je er ook nog een paar aan
mandysf.blogspot.com
  zondag 1 november 2009 @ 20:37:01 #282
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_74289694
Waar kopen jullie die bakjes?

Ik blief geen hello kitty in mijn lunch maar aangezien ik vaak restjes avondeten en kliekjes meeneem als lunch lijken die bakjes mij wel retehandig.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  zondag 1 november 2009 @ 20:54:45 #283
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_74290795
Ik heb nog geen echt bakje, ik heb nog maar een paar keer een bento gemaakt in een gewoon laag bakje.
Maar deze zou ik wel willen hebben (en is niet zo duur; $5,69 (dat is dus maar iets van ¤3,80!)) Hij schijnt alleen niet goed vloeistof dicht te zijn.

zondag 1 november 2009 @ 21:23:49 #284
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_74292810
Ik wil er graag een waar meerdere bakjes in zitten, met eentje erin die ook goed afsluitbaar is voor bijv. yoghurt. En die dressingflesjes komen ook wel van pas. En er moet ook bestek in kunnen.
een flink grote dus, want nu zit ik elke keer met twee plastic bakjes in mijn tas en bestek in een boterhamzakje gewikkeld.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
  zondag 1 november 2009 @ 21:25:31 #285
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_74292966
Oh en bij voorkeur dus niet zo'n idioot design met hello kitty of whatever
  zondag 1 november 2009 @ 21:32:20 #286
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_74293554
Ik had deze hier volgens mij nog niet gepost:

Mijn groen-roze bento met daarin:
Wrapjes met zalm en rucola, kiwi, kaasje, frambozen toetje met hellokitti snoepje, kaas-lenteui quesadillas, pakje drinken, sushi maki met sojasaus en radijsjes met komkommer
  zondag 1 november 2009 @ 21:37:46 #287
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_74293920
Bak is trouwens van IKEA, dat smalle bakje boven in is goed vloeistof dicht en het grote geheel redelijk. Het is trouwens deze bak, alleen krijg je er tegenwoordig blijkbaar geen klein bakje meer bij. Totale inhoud is 1,1 L, wel vrij groot dus.
pi_74308061
Hi allemaal!!
Die hamburger bento is echt NIET geschikt voor nattige dingen, maar verder issie wel leuk ik zou hem zelf ook nog wel willen hebben. Lekker idioot!

@Mellow, Ebay is heel geschikt voor beginnerssetjes, ook met Jbox heb ik goede ervaringen. Succes met kopen en ik ben heel benieuwd wat je uitkiest!!

wij hadden dit weekend een bak-bui, dus lekker zelfgemaakte pizza bij me en een oostenrijks toetje (zie voor meer foto's mijn website: www.bento-babe.nl )
pi_74308675
heel leuk hoor zon doosje

maar je kan mij niet vertellen dat je als werkende vrouw met sociaal leven echt serieus de tijd en energie kan vinden om iedere dag zo'n bento te maken, en dan ook nog allerlei beestjes en vormpjes (ff serieus...) gaan maken om het er mooi uit te laten zien... om t zelf op te eten in de middag!!!
waar haal je de tijd vandaan???

bovendien ziet t er ook nogal prijzig uit allemaal, maar goed misschien vergis ik me en gooi je gewoon wat left overs van het avond eten van de avond er voor er in kan ook...
  maandag 2 november 2009 @ 11:57:29 #290
176471 oh-oh
pi_74310936
Ok ik wil dus echt wel een soort van gaan bento-en, maar dan zonder alle poespas, gewoon, verschillende gerechten in die bakkies en idd voornamelijk leftovers.
Is e bay de beste plek om fijne bakken te kopen?
Ik zie daar erg veel van hetzelfde staan.
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_74317411
quote:
Op maandag 2 november 2009 10:52 schreef 14medusa het volgende:
heel leuk hoor zon doosje

maar je kan mij niet vertellen dat je als werkende vrouw met sociaal leven echt serieus de tijd en energie kan vinden om iedere dag zo'n bento te maken, en dan ook nog allerlei beestjes en vormpjes (ff serieus...) gaan maken om het er mooi uit te laten zien... om t zelf op te eten in de middag!!!
waar haal je de tijd vandaan???

bovendien ziet t er ook nogal prijzig uit allemaal, maar goed misschien vergis ik me en gooi je gewoon wat left overs van het avond eten van de avond er voor er in kan ook...
Ja precies, dat vraag ik me dus ook al af...
Dames en eventuele heren, hoe zit dat nou? Hoeveel tijd ben je er nou aan kwijt iedere dag om dat allemaal in elkaar te knutselen? En hoe duur zijn al die ingewikkelde ingredienten dan?
Geluk is een richting,
geen punt
---Loesje---
pi_74319802
quote:
Op zondag 1 november 2009 20:37 schreef -Mellow- het volgende:
Waar kopen jullie die bakjes?

Ik blief geen hello kitty in mijn lunch maar aangezien ik vaak restjes avondeten en kliekjes meeneem als lunch lijken die bakjes mij wel retehandig.
Bij Amazon de hebben ze ook bentobakjes en andere bentospulletjes.
De meeste producten worden gratis verzonden, ik heb er goede ervaringen mee!
Zoeken op bento!
pi_74320046
je gaat ttooch niet serieus in je EIGEN kaasje hartjes lopen maken en in je EIGEN tomaten staartjes lopen steken en dan als klapper op de vuurpijl ook nog.... hazen eieren koken......

OF je heb niks te doen, OF je werkt parttime en heb daarnaast niet zoveel te doen, het woord obsessie schiet me ook even te binnen, maar ik vind het echt raar.

goed het zal allemaal wel hoewel sommigen err idd lekker uit zien, kan ik niet begrijpen dat je zo veel moeite doet om alleen je collegas jaloers te maken (di zag ik in dit topic wel 10 keer voorbijkomen) je gaat mij niet vertellen dat je je maaltijden thuis ook zo bereid... met hartjes haasjes en hello kittys... god jees..... maja.
  maandag 2 november 2009 @ 16:56:18 #294
180137 liessa
*geschift*
pi_74320369
Ik ben een non-cute bento-er. Dat betekent dat mijn bento's niet zeer schattig zijn, en vooral functioneel (op de vormeieren na). Als je kijkt op mijn site http://liessaslunch.blogspot.com (heb al een tijdje niet gepost, maar dat terzijde), zie je veel rauwkost, aangevuld met wraps, gekookte eieren, soms een boterham etc.

Ik ben maximaal 10 minuten bezig met mijn bento. Dat is niet veel langer dan een boterham. Soms maak ik in het weekend wel wat ingewikkeldere dingen al klaar, zoals jello of onigiri, want daar heb ik 's ochtend geen zin in. Maar meestal heb ik een bakje rauwkost, en een bakje met andere dingen.

De kosten vallen ook erg mee. wortel, paprika en komkommer zijn niet tergend duur, en ik maak graag gebruik van wat er in de aanbieding is, en wat er in de vriezer kan. Ik ben veel meer kwijt als ik elke dag mijn lunch op mijn werk koop.
  maandag 2 november 2009 @ 17:05:32 #295
176471 oh-oh
pi_74320648
quote:
Op maandag 2 november 2009 16:56 schreef liessa het volgende:
Ik ben een non-cute bento-er. Dat betekent dat mijn bento's niet zeer schattig zijn, en vooral functioneel (op de vormeieren na). Als je kijkt op mijn site http://liessaslunch.blogspot.com (heb al een tijdje niet gepost, maar dat terzijde), zie je veel rauwkost, aangevuld met wraps, gekookte eieren, soms een boterham etc.

Ik ben maximaal 10 minuten bezig met mijn bento. Dat is niet veel langer dan een boterham. Soms maak ik in het weekend wel wat ingewikkeldere dingen al klaar, zoals jello of onigiri, want daar heb ik 's ochtend geen zin in. Maar meestal heb ik een bakje rauwkost, en een bakje met andere dingen.

De kosten vallen ook erg mee. wortel, paprika en komkommer zijn niet tergend duur, en ik maak graag gebruik van wat er in de aanbieding is, en wat er in de vriezer kan. Ik ben veel meer kwijt als ik elke dag mijn lunch op mijn werk koop.
Ik zie bij jou ook cuteness toch?
Maar dat zou meer mijn stijl zijn!
Oh die hele sakura bento bakjes set wilde ik kopen op ebay , is dat wat? Ik zie hem bij jou erbij staan
( Groucho Marx )
  dinsdag 3 november 2009 @ 22:29:08 #296
180137 liessa
*geschift*
pi_74367491
Ja, ik doe soms wel aan versieren, maar meestal ben ik er gewoon te lui voor
Ik gebruik ze best vaak, en vind vooral het formaat erg prettig. Mijn favoriete bakjes zijn mijn Nijntje bakjes, dat zijn er 4 die in elkaar passen, maar de sakura's gebruik ik ook veel. Om de een of andere reden de rode minder, geen idee waarom eigenlijk...
Je moet ze wel met de hand afwassen, wanders is de kans groot dat de plaatjes eraf gaan, en dat is dan wel weer jammer.

Oh, als je sakura's gaat kopen, neem dan echt een riempje erbij, want dan blijft ie beter dicht. Mocht je vaak boterhammen mee willen nemen, dan heb ik nog een rechtopstaand driehoekig bakje met wat bijbehorende dingen, pm maar voor foto...
pi_74367629
Het ziet er allemaal zo schattig uit Maar ik denk dat ik realistisch moet zijn, dit ga ik zelf nooit maken. Een boterham lukt me 's ochtends nog net, laat staan een heel pakket met figuurtjes
I'll throw my apples if you get too close to me.
  woensdag 4 november 2009 @ 08:55:51 #298
176471 oh-oh
pi_74374895
quote:
Op dinsdag 3 november 2009 22:29 schreef liessa het volgende:
Ja, ik doe soms wel aan versieren, maar meestal ben ik er gewoon te lui voor
Ik gebruik ze best vaak, en vind vooral het formaat erg prettig. Mijn favoriete bakjes zijn mijn Nijntje bakjes, dat zijn er 4 die in elkaar passen, maar de sakura's gebruik ik ook veel. Om de een of andere reden de rode minder, geen idee waarom eigenlijk...
Je moet ze wel met de hand afwassen, wanders is de kans groot dat de plaatjes eraf gaan, en dat is dan wel weer jammer.

Oh, als je sakura's gaat kopen, neem dan echt een riempje erbij, want dan blijft ie beter dicht. Mocht je vaak boterhammen mee willen nemen, dan heb ik nog een rechtopstaand driehoekig bakje met wat bijbehorende dingen, pm maar voor foto...
Oh ik heb niet eens een afwasmachine dus dat is geen enkel probleem
En boterhammen meenomen heb ik nog nooit gedaan, dus bedankt , maar geen interesse. Ik denk dat ik die gele sakura maar ga bestellen als ik m nog kan vinden, die was met riempje en zak en zo compleet
( Groucho Marx )
pi_74375623
Jeetje wat een stelletje zeurneuzen hier opeens zeg.....Als je bento niet leuk vind, dan moet je ook niet in dit topic kijken!!

Ik ben een ICT-er die 40 uur p/w werkt, graag kookt en graag lekker en gezond eet. Daarbij komt ook nog eens dat ik brood niet zo lekker vind, dus tja
Zoals jullie kunnen zien op mijn website (www.bento-babe.nl), maak ik niet elke dag cute dingen, maar wel met regelmaat! Het is een soort kunst met eten maken, en daarna lekker lunchen.

Ow! Ik ben 15 minuten per dag ermee bezig, en de ingredienten zijn echt niet duur! Alleen mijn babybell kaasjes zijn wat duurder, maar even duur als liga's of whatever andere tussendoortjes die meestal hier in NL worden gegeten.

Mijn collega's zien bijna nooit trouwens mijn bakjes maar ze zijn vaak wel nieuwsgierig wat ik bij me heb.

*en weer ontopic*
Ik heb vandaag geen bento bij me, ben vanmiddag vrij en ga lekker lunchen bij de Bijenkorf
  woensdag 4 november 2009 @ 09:59:53 #300
176471 oh-oh
pi_74376288
Je wil dat we alleen maar aaaaaaaaah wat schattig roepen?
Nou ik wil dr echt wel aan maar zonder al die poespas, dan ben je toch ook echt veel sneller klaar met maken gok ik zo. En ik proef ook niks van al die tierelantijnen toch?
Ik ga dit weekend ieg al eens kleine bapao's zelf maken en in de vriezer stoppen, altijd handig voor in een bento doos alvast
( Groucho Marx )
  woensdag 4 november 2009 @ 11:07:42 #301
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_74378360
quote:
Op woensdag 4 november 2009 09:59 schreef oh-oh het volgende:
Je wil dat we alleen maar aaaaaaaaah wat schattig roepen?
Nou ik wil dr echt wel aan maar zonder al die poespas, dan ben je toch ook echt veel sneller klaar met maken gok ik zo. En ik proef ook niks van al die tierelantijnen toch?
Ik ga dit weekend ieg al eens kleine bapao's zelf maken en in de vriezer stoppen, altijd handig voor in een bento doos alvast
hebbie een receptje voor die bapao's?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')