Als ik gewoon school heb maak ik zelden mijn bento in de ochtend helemaal of ik moet echt extra tijd hebben.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 14:53 schreef soapie het volgende:
Vind het erg leuk, maar zie het mezelf toch niet doen in de 2 minuten die ik 'smorgens heb om lunch bij elkaar te rapen......
Toch nog even bij de Xenos langs dus.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 15:23 schreef vahmpcat het volgende:
Je zou van die snoeppoeder flesjes kunnen gebruiken? Heb je meestal in van die fruit vormen, dus nog vrolijk ook
Even goed schoonmaken natuurlijk wel, maar hier werkt dat prima! Even testen zou ik wel doen, ze sluiten niet allemaal even perfect. Maar vooral voor wat dikkere dressing werkt dit prima! Gebruik ze regelmatig zelf als ik iets meer dressing wil dan normaal.
Of je zou bij de xenos kunnen kijken bij van die setjes reis-flesjes bijvoorbeeld
Of bij een kookwinkel ofzo heb je ook kans dat je wel plastic flesjes tegen komt voor dingen als dressing of die als hulpmiddel gebruikt worden bij opmaak van borden met saus.
(Hoe tof ik die vorm-eitjes ook vind: ) Dat is toch geen uitgebalanceerde lunch?quote:Op woensdag 5 augustus 2009 14:22 schreef vahmpcat het volgende:
Ik denk dat dat ook soms wat aan de foto ligt. Als je een flits moet gebruiken zal wit op wit snel wegvallen, maar soms kan je niet anders als je laat in de avond een foto maakt.
Uit mijn eigen bento-foto's :
[ afbeelding ]
Deze is vrij duidelijk(lijkt me?)
Nee, is het zeker niet... Maar die eieren waren als ik het me goed herinner voor in de efteling als snack voor meerdere personenquote:Op woensdag 5 augustus 2009 15:29 schreef ColdFeet het volgende:
[..]
(Hoe tof ik die vorm-eitjes ook vind: ) Dat is toch geen uitgebalanceerde lunch?
Jup dat klopt ! Dit was als snack en/of aanvulling voor 5 personen bij de lunch bij een dagje Eftelingquote:Op woensdag 5 augustus 2009 16:34 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Nee, is het zeker niet... Maar die eieren waren als ik het me goed herinner voor in de efteling als snack voor meerdere personen
Je kan het zo serieus of "kinderachtig" maken als je zelf wilt. Het is een van de normaalste zaken in de wereld om een lunch mee te krijgen en in landen als Japan is dit de normale manier om het mee te nemen. En ze eten daar nu eenmaal geen sandwiches maar onigiri en dat soort spul. Of het nu van thuis mee is of een kant en klare bento-box.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 18:45 schreef Elkafila het volgende:
Van de ene kant vind ik het wel lekker enzo, Bento-en..
Van de andere kant vind ik het ook rete kinderachtig. Voedsel is er niet voor om mee te spelen en ik ga echt niet een lunchbox meenemen naar mijn werk, ik denk dat ik dan zelfs promotie mis zou lopen en door iedereen uitgepist zou worden, haha.
Online bestellen is snellerquote:Op woensdag 5 augustus 2009 17:54 schreef liefie_ het volgende:
Jeuj!
Mijn papa belde hij gaat weer naar asie volgende week
wel geen Japan, maar wel naar het land waar ie vorige keer mijn vierkante ei-maker gehaald heeft
dus heb toch ff verteld over bento's en ei vormpjes en dan ook even verteld dat ik die wil![]()
Fingers crossed!
Voedsel is om creatief me eom te gaan, zij het smaak, of zij het presentatie. Al weten de Japanners daar heel wat meer overquote:Op woensdag 5 augustus 2009 18:45 schreef Elkafila het volgende:
Van de andere kant vind ik het ook rete kinderachtig. Voedsel is er niet voor om mee te spelen en ik ga echt niet een lunchbox meenemen naar mijn werk, ik denk dat ik dan zelfs promotie mis zou lopen en door iedereen uitgepist zou worden, haha.
mijn budget gaat op het moment allemaal naar een andere online shopquote:Op woensdag 5 augustus 2009 19:51 schreef Pheno het volgende:
[..]
Online bestellen is sneller
[..]
Voedsel is om creatief me eom te gaan, zij het smaak, of zij het presentatie. Al weten de Japanners daar heel wat meer over
En als je promotie misloopt omdat je lunch anders dan het bammetje kaas is: uhm, waar worden jullie nog meer op beoordeeld? Ook op prestatie mag ik hopen?
Op mijn werk zijn ze er al aan gewend, ze doen alleen nog niet mee
Misschien maak je juist promotie als je een mooie bento voor je baas maakt.quote:Op woensdag 5 augustus 2009 18:45 schreef Elkafila het volgende:
Van de ene kant vind ik het wel lekker enzo, Bento-en..
konijneneivormpje bedoel je?quote:Op woensdag 5 augustus 2009 22:12 schreef liessa het volgende:
waarschuwing, ik post dit op mijn mobiel, die geen enter toets heeft... De siliconen cups is een goeie deal! Bij xenos zijn het er maar 6 voor die prijs... Die metalen box is erg mooi! Ben benieuwd naar de 1e creatie. Voor de persoon die op zondag wel een konijnenei lust: ik heb ze te koop staan. Voor de persoon die niet op zijn werk wil bentoen: wat eet je nu dan als lunch? Want als je nooit wat meeneemt kan het wel in de papieren lopen, en ook daarvoor is je eigen lunch mee een goede oplossing.
Zoek maar eens bij marktplaats op bento lunchquote:
Jup ik kom uit Tilburgquote:Op donderdag 6 augustus 2009 10:34 schreef liefie_ het volgende:
Omg! hebben!!!
Ik ga nu marktplaatsen
Jij komt toch ook uit euhm T vahmpcat? komt je boxje van die super grote toko?
goeie winkel is dat he!quote:Op donderdag 6 augustus 2009 10:37 schreef vahmpcat het volgende:
[..]
Jup ik kom uit Tilburg![]()
En dat doosje komt van de Asiana aan de Korvelseweg. Liggen daar vlakbij de kassa in het rek waar ook eetstokjes, kommetjes e.d liggen. Ze hadden ook andere metalen,maar dan 3 ronde bakjes boven elkaar gestapeld.
Ze hebben daar verder ook wel mooie keuze vind ik, lekker snuffelen![]()
En mijn vriend is absoluut verslaafd aan de kerrie driehoekjes uit de diepvries daar
Ik heb zelf heel veel gehad aan de site: http://www.tokowijzer.nl/, toen ik op zoek ging naar ingrediënten voor de Japanse keuken.quote:Op donderdag 6 augustus 2009 12:40 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Heeft er iemand nog goede tips voor inkopen doen bij de toko?
Aangezien alles in het chinees omschreven staat, en de medewerkers geen woord nederlands/engels spreken (oke vooruit 2 woorden, thank you, bye)
Ik heb al een aantal keer zo op de gok iets mee genomen maar dat bleek dan heeeel vies te zijn. (of niet goed klaar gemaakt dat kan natuurlijk ook)
Ik scroll er net over heen, maar ik ken het meeste alquote:Op donderdag 6 augustus 2009 15:31 schreef Day het volgende:
[..]
Ik heb zelf heel veel gehad aan de site: http://www.tokowijzer.nl/, toen ik op zoek ging naar ingrediënten voor de Japanse keuken.
Op deze site vind je behalve uitgebreide uitleg over de ingrediënten/produkten, ook veel foto's (vaak met recepten) van de ingrediënten/producten en adressen van toko's in diverse grote steden in Nederland. Ik heb zo, soms door letterlijk de foto's te laten zien, alles gevonden wat ik wilde hebben. Eén van dan oprichters van deze site post hier trouwens ook (RobinOok).
Ik vind het een heel fijne toko, ook omdat je beetje bewegingsruimte hebt!quote:Op donderdag 6 augustus 2009 10:47 schreef liefie_ het volgende:
[..]
goeie winkel is dat he!
Alleen zo groot! ik raak altijd helemaal gaga
Vaak zijn de beschrijvingen ook alleen in het chinees/japans/maleis of weet ik het
probeer dan maar eens wijs te worden uit je boodschappenlijstje
\quote:Op woensdag 5 augustus 2009 15:14 schreef _Arual_ het volgende:
Ik baal zo dat ik bij mijn laatste bestelling bij j-list geen dressingflesjes gekocht heb... Ik dacht, die haal ik in NL wel even. Nergens ook maar iets te vinden wat er ook maar een beetje op lijkt. En zelfs de petieterigste tupperwarekloon is veeeeeel te veeeeel voor een beetje dressing. Had aan die medicijnenpotjes zitten denken van de Xenos, die iemand hier al eerder gepost heeft. Maar ja, ik werk in een ziekenhuis en daar gebruiken ze dus exact dezelfde potjes voor urinemonsters...
Iemand een tip om dressing te vervoeren?
quote:Op vrijdag 7 augustus 2009 12:29 schreef Bilderberger het volgende:
Dit is echt wat voor mij, en zeker ook voor mijn moeder!
Vroeger, toen ik nog op school zat, kreeg ik altijd al uitgebreide lunchpakketjes mee.
Druifjes, broodjes, een koekje, een worstje![]()
Dat heb ik wel overgenomen want ik doe het nu ook.
Tomaatjes, druifjes, crackertjes, boterham, plakje ontbijtkoek, gekookt eitje.
Ik zie hier wel hele leuke dingen met rijst etc, welk soort rijst gebruiken jullie daarvoor?
Sushi rijst?
Maak ze in de avondquote:Op vrijdag 7 augustus 2009 13:52 schreef Diilaa het volgende:
Wat leuk zeg!
Ik moet er alleen niet aan denken om iedere ochtend zo een lunch pakket klaar te moeten maken voor mijzelf, mijn kinderen(als ik die krijg) en mn man
Bedankt voor het welkomquote:Op maandag 10 augustus 2009 10:46 schreef vahmpcat het volgende:
Bento: Welkom in ieder geval!![]()
En leuke site, ze hebben veel interessante doosjes inderdaad, maar tja ik kan verder zelf weinig wijs uit de site. De prijzen daar zijn ook wel ok, bij j-list gaat het op het gewicht van het pakje en op e-bay meestal ookHet is ook maar net wat je wilt en prefereert. Doosjes die je gelinked hebt zijn leuk trouwens, staat er ook bij hoeveel ml er in kan ergens?
Kvind die in piggy-shape wel![]()
Nouja, ik mag toch van mezelf op het moment niet bestellen daar niet van. Hard bezig met rijbewijs dus gaat voor een auto in de spaarpot op moment ^.^ En er staan er best veel inderdaad, en tja eggmolds een must... Het is natuurlijk geen officiële must... maar wel leukquote:Op maandag 10 augustus 2009 12:39 schreef bento het volgende:
[..]
Bedankt voor het welkom![]()
De site kun je door google translate laten vertalen, vaak staat er dan wel het aantal ml bij.
Ik kan zelf nog niet kiezen tussen de honderden (of zijn het duizenden) doosjes die er op staan.
De egg molds zijn daar ook te bestellen zag ik net, die zijn wel een must, toch?
en dan al zo vroeg op... ik moet vandaag eerder naar mn werk om correcties en een foto-dvd in ontvangst te nemenquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 06:23 schreef Amthezia het volgende:
Hmm ja lekker! Moet ik weer eens makengoed idee zaailand! Maar dat zijn snelle pickles heh, niet de pikes die eerst een maand moeten "rijpen"
Geen bento vandaag, ik werk vanuit thuis! Misschien wel nog een foto van mijn lunch
Das toch geen kiwi?quote:Op maandag 10 augustus 2009 16:58 schreef zaailand het volgende:
Hier mijn bento van gisteren.
Salamirolletjes met roomkaas.
Fruit en bakje worst.
Eierdoosje met gekookt ei![]()
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
En hier die voor morgen![]()
Beefsalade met peultjes tomaat in zwartebonensaus.
Fruit, kaasje, komkommersalade en bakje sojasaus.
Kiwi met lepeltje
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
O die bovenste is leuk bentquote:Op dinsdag 11 augustus 2009 17:58 schreef bento het volgende:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Net besteld
Het konijntje selecteer ik altijd een iets kleiner uitgevallen en smal ei voorquote:Op woensdag 12 augustus 2009 11:34 schreef Amthezia het volgende:
Het sterretje en het hartje zijn voor de grotere eitjes in de L categorie. Terwijl juist het visje en het konijntje meer voor de kleinere zijn! Dus uiteindelijk wel allemaal L, maar die paar gram maakt toch verschil uit!
@vahmp, ik weet hetis hopelijk niet erg toch
ik vind het zo'n lief doorkijkdoosje!!!!
Je hebt gewoon een goeie smaakquote:En nouja, kvinnet niet erg, maar kvinnet wel toevallig @ doosjes.
Khad hello kitty rode doosje besteld, nu ook 3 ofzo anderen ofzo? Khad dat totoro 1 laags doosje (zijn meerdere versies van, stuk of 3) en nu weer 2 alweer met zelfde doosje in zelfde uitvoering zelfsBegin bij sommige doosjes een patroon te zien
![]()
Toeval waarschijnlijk, maar wel opmerkelijk aangezien er meerdere versies van zijn en we straks dus veel dezelfde doosjes terug gaan zien komen in dit topic
quote:Op maandag 10 augustus 2009 18:44 schreef _Arual_ het volgende:
Een supersnelle bento voor morgen, waarbij ik eigenlijk maar 1 vraag heb: hoe kun je je quiche zo aankleden dat ie er niet uitziet alsof ie zojuist is uitgespuugd? Hij zal prima smaken, maar het oog wil ook wat...
lol @ smaakquote:Op donderdag 13 augustus 2009 11:25 schreef Amthezia het volgende:
@Vahmpje hebt gewoon een goede smaak
hihih!
En je moet toegeven, en zijn weinig doorkijk-doosjes en zeker weinig die leuk zijn (en betaalbaar)!
De andere totoro doosjes zijn zo vies bruinig.... vind ik niet mooi!!
Dat eierdoosje heb ik op jlist besteld!quote:[
Zaailand: Hoe kom je aan dat geweldige eierdoosje en waar moet ik in Antwerpen zijn voor die appelbol? Ga 1e week september naar Antwerpen. Ik vind dat ie goed past bij mijn muffinbakje van de Xenos!
Het ziet er zeker leuk uit dat pakje!quote:Op donderdag 13 augustus 2009 17:01 schreef maok het volgende:
@mmascha, ik weet niet 100% zeker of het hetzelfde is, hij lijkt er wel op maar volgens mij is het sap uit het pakje minder zoet (al kan ik me dat sap uit het restaurant ook verkeerd herinneren) ik vind het iig heerlijk spul. Ik vind de pakjes zo in een bento iig ook veel mooier dan die schreeuwerige pakjes van apelsientje ed.
Ik had bij de aankoop van mijn rode Hello Kittydoosje totaal niet in de gaten dat die hier al vaker ronddwaalde. Ik wilde gewoon een groter doosje, liefst met HK, maar niet al te kinderlijk. Meestal wordt hier toch de inhoud van de doosjes geshowd, en de buitenkant in mindere mate, of in ieder geval eenmalig...quote:Op donderdag 13 augustus 2009 10:50 schreef vahmpcat het volgende:
[..]
Het konijntje selecteer ik altijd een iets kleiner uitgevallen en smal ei voorGaat meestal perfect.
En voor een Hello Kitty ei of zo'n ijsje-ei heb je een vrij dik ei nodig.
En nouja, kvinnet niet erg, maar kvinnet wel toevallig @ doosjes.
Khad hello kitty rode doosje besteld, nu ook 3 ofzo anderen ofzo? Khad dat totoro 1 laags doosje (zijn meerdere versies van, stuk of 3) en nu weer 2 alweer met zelfde doosje in zelfde uitvoering zelfsBegin bij sommige doosjes een patroon te zien
![]()
Toeval waarschijnlijk, maar wel opmerkelijk aangezien er meerdere versies van zijn en we straks dus veel dezelfde doosjes terug gaan zien komen in dit topic
En verder voor mij nog 1,5 week ongeveer voor weer gewoon bento-en
Begin al wat te voor-borrelen op ideeën! ^.^
quote:Op donderdag 13 augustus 2009 22:05 schreef Amthezia het volgende:
Pacman is ook erg schattig! Heb je een fotootje??
quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 08:21 schreef Amthezia het volgende:
Ziet eruit als een leuke website jathanx voor de link!
Vandaag heb ik bij me:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Rijst met groene curry en tomatenbloementjes (met een bodem van amandelen). Kipnuggets met een ei en wat tomaatjes.
Mijn bakjes zijn daar besteld, zie vorige blz o.i.d.quote:Op maandag 17 augustus 2009 07:45 schreef Amthezia het volgende:
Hmm okee.... ik wacht ff rustig af totdat iemand daar heeft besteld
Gelijk heb jequote:Op maandag 17 augustus 2009 07:45 schreef Amthezia het volgende:
Hmm okee.... ik wacht ff rustig af totdat iemand daar heeft besteld
Ha, ha, voor mij precies zoquote:Op maandag 17 augustus 2009 10:59 schreef vahmpcat het volgende:
Ook met translater vind ik het toch ergens eng om te bestellen bij een site die niet gewoon een button heeft voor een engelse versieNouja, mag toch nog tijdje niets bestellen
![]()
Bedankt, zag de hamburger bento voorbijkomen, niet echt mijn ding maar tochquote:
Haha, ooit durfde Beckers dit te verkopen als 'cevapcici'. Nou, ik ben niet de enige die boos gemaild heeft, heb ik begrepenquote:Op maandag 17 augustus 2009 10:59 schreef vahmpcat het volgende:
Was paar dagen terug trouwens restjes aan het opruimen in vriezer en kwam toen een zakje "Beckers pittige balkan worstjes" tegen.
Bedankt!quote:Op dinsdag 18 augustus 2009 11:38 schreef Lotje-Plusone het volgende:
TT = Topic titelik weet alleen niet of dat daar bedoeld wordt.
Was al bekend bij velenquote:Op vrijdag 21 augustus 2009 19:40 schreef zaailand het volgende:
Hier een link naar een zustersite van ons![]()
Bentolunch Livejournal community!
http://community.livejournal.com/bentolunch/
_Arual_, in het boekje Face Food (over Karaben bentomakers) staat een bouwplan van een pacman bento.quote:Op vrijdag 14 augustus 2009 08:57 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Ik heb dus de linker.
En om de sfeer van dit topic te blijven, heb ik deze foto er via google bij gezocht:
[ afbeelding ]
[..]
Wat een kunstwerkjes weer!
Dat boek is sowiesoquote:Op zaterdag 22 augustus 2009 12:26 schreef Macka66 het volgende:
[..]
_Arual_, in het boekje Face Food (over Karaben bentomakers) staat een bouwplan van een pacman bento.
Misschien dat mensen nog wel beetje op gang moeten komenquote:Op woensdag 26 augustus 2009 15:38 schreef Amthezia het volgende:
Tis wel erg stil hier hehbento-en jullie niet meer ofzo
![]()
?!?!
Ik merk wel dat ik nu toch teveel couscous heb, en teweinig salade....dat doen we morgen dus anders!
Nou dat is heel makkelijk :-)quote:Op dinsdag 25 augustus 2009 20:05 schreef Amthezia het volgende:
Hihihihih klinkt lekker ZaailandHeb je een receptje voor die ananassambal marinade???
Ja balen is dat!quote:Ik had vandaag wel bento bij, maar geen foto kunnen maken, batterij bleek leeg vanochtend![]()
Vakantiequote:Op woensdag 26 augustus 2009 15:38 schreef Amthezia het volgende:
Tis wel erg stil hier hehbento-en jullie niet meer ofzo
![]()
?!?!
Ik merk wel dat ik nu toch teveel couscous heb, en teweinig salade....dat doen we morgen dus anders!
Ik vind komkommers nu niet extreem lekker of zo, maar ik zou me er dan het leplazerus aan eten.quote:Op woensdag 26 augustus 2009 19:55 schreef Niara het volgende:
Nu in Japan![]()
[ afbeelding ]
Komkommer in een vormpje!
Lijkt me heel erg handig om in je bento te stoppen
Awww wat is er loos met de druif, bang voor wat er komen gaat ?quote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:08 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ik vind komkommers nu niet extreem lekker of zo, maar ik zou me er dan het leplazerus aan eten.
Dit is het voor morgen:
[ afbeelding ]
Mijn ei deed eiïg
Nou, het werd me al met al toch iets te lieflijk, dus ik dacht, ik doe dat bekske ondersteboven. Emo-druif.quote:Op donderdag 27 augustus 2009 20:27 schreef vahmpcat het volgende:
[..]
Awww wat is er loos met de druif, bang voor wat er komen gaat ?![]()
...
quote:
Ziet er heerlijk uit Amthezia!!!quote:Op maandag 31 augustus 2009 08:23 schreef Amthezia het volgende:
Er zit in: Noodles, vlees met sojasaus en sesamzaadjes, peultjes, rode ui, wortel, champignons en een eitje.
De meeste mensen herkennen er een ballon inquote:Op woensdag 2 september 2009 14:51 schreef Fiddlesticks het volgende:
Hoi,
Mag ik ook meepraten? Ik zie couscoussalade staan, heeft iemand daar het recept van voor in de bento?
En dat ene prikkertje dat julie in de druiven steken... Lijkt het dan op een ballon? Is dat de bedoeling? Want horizontaal lijkt het net een zwemmende zaadcel...Ook leuk trouwens
Ik heb ook kleine uistekertjes die eigenlijk voor klei waren, fimo weet ik niet meer zeker maar in ieder geval wel klei. Waren prijzig, maar zijn ook stevig dus gaan lang mee!quote:Op donderdag 3 september 2009 17:38 schreef _Arual_ het volgende:
Die sterretjes heb ik gemaakt met fimoklei-uitstekers, te koop bij Pipoos. Er zaten zo'n stuk of tien stekers in een blikje. Wel een euro of zeven.
Ik weet niet, het deksel lag los van het bakje in de kast, en toen ik ze op elkaar wilde doen leek het deksel gewoon te groot voor het doosje.... misschien gewoon weer met grof geweld dichtdoen en dan een poosje laten staan zodat het deksel zich kan vormen naar het doosje, anders weet ik het ook nietquote:Op dinsdag 15 september 2009 10:47 schreef _Arual_ het volgende:
Toen ik mijn bakje uit Japan na de vliegreis wilde openen, lukte me dat ook niet, nog niet eens met grof geweld. Vacuüm gezogen. Misschien is er bij jouw bakje ook zoiets aan de hand?
Ik heb deze set:quote:Op donderdag 17 september 2009 10:41 schreef Amthezia het volgende:
Hoe kom je dan aan my melody worst??? En en en, het bere-cake-je?? (nee hoor ik ben niet nieuwsgierig)!
Fetablokjes wel, die eet ik ook niet heel vaak. Maar die cherrytomaten komen me inmiddels mijn neus zo'n beetje uit. Daar moet ik echt een keer een alternatief voor verzinnen.quote:Op woensdag 23 september 2009 16:23 schreef Amthezia het volgende:
Lief hoor!! Ziet er heerlijk uit! Fetablokjes blijven jummmie!
Augurkjes, laten die niet alles heeeeel zuur ruiken? En ik ben meer op zoek naar spul dat ook in andere gerechten kan worden gekieperd. Tomaatjes kunnen door de sla, door de pastasaus, op de pizza, in een wrap. Ham is toch moeilijker te verwerken. Is bovendien ook minder gezond dat tomaatjes, en als het dan in huis is, vreet ik het toch op. Da's niet helemaal de bedoeling momenteel!quote:Op woensdag 23 september 2009 17:50 schreef Niara het volgende:
rolletjes augurk met ham misschien?
Druiven gebruik ik al heel vaak. Ik vind ze nu weer erg duur worden. Wortel gebruik ik ook vaak. Wortelbolletjes zouden nog een optie kunnen zijn. Paprika is een goed idee, dat kan ook met gemak door andere gerechten. Vreemd genoeg kook ik groente niet vaak. Het was vroeger zo vaak aardappel-vlees-gekookte groenten dat ik dat subiet van mijn menu gehaald heb. Vaak roerbak ik het en zitten de groentes 'in' een gerecht, niet erbij.quote:Op woensdag 23 september 2009 18:19 schreef Amthezia het volgende:
Druiven? Stukjes paprika? Restje gekookte groentes van de avond tevoren? Beetje wortel?
Deze heb ik o.a. maar dan met blauw deksel ding!quote:Op zondag 20 september 2009 10:25 schreef Amthezia het volgende:
Ik ben benieuwd bento!! Volgens mij ken ik de taoao boxen niet....OfIk kan me ze ff niet meer herineren!
Ik lunch met collega's die leven op shakejes, ik ben de veelvraatquote:Op woensdag 23 september 2009 22:44 schreef bento het volgende:
[..]
Deze heb ik o.a. maar dan met blauw deksel ding! [ afbeelding ]
Valt me trouwens op dat ik bij jullie bakjes nooit echt een vullend idee krijg. Misschien eet ik gewoon superveel ofzoen kijken ze me daarom zo gek aan tijdens de lunch
2 sneetjes brood per dag?quote:Op woensdag 23 september 2009 22:54 schreef _Arual_ het volgende:
[..]
Ik lunch met collega's die leven op shakejes, ik ben de veelvraat![]()
Op mijn werk is er 's ochtends gratis soep. Ook kun je altijd zuivel pakken (o.a. yoghurt en toetjes). Dus ik zit goed vol. Maar zelfs alleen met mijn bento red ik het prima, het is sowieso meer dan de reguliere lunch van 2 sneetjes brood per dag.
Ik heb er zo een voor vriendlief en als ik die volstouw, dan heeft hij echt genoegquote:Op woensdag 23 september 2009 22:44 schreef bento het volgende:
[..]
Deze heb ik o.a. maar dan met blauw deksel ding! [ afbeelding ]
Valt me trouwens op dat ik bij jullie bakjes nooit echt een vullend idee krijg. Misschien eet ik gewoon superveel ofzoen kijken ze me daarom zo gek aan tijdens de lunch
Nou, ik gebruikte alleen dat HK 'hoofd' als gewone bento, omdat mijn tweelaags HK bento buiten gebruik was. Dus ik had Winnie erbij besteld om net even iets meer te eten te hebben (die HK is eigenlijk net iets te klein voor een volledige lunch, ik nam dan alleen pastasalade mee en dat gaat sowieso in tegen het idee van een bentoquote:Op donderdag 24 september 2009 11:17 schreef Amthezia het volgende:
Ohhh dynastie!!! Dies leuk zeggebruik je deze gewoon als ontbijt bento, of snackbento
voor erbij!!
Errug cute issie hoor!
waaaaaaaaaah!quote:Op vrijdag 9 oktober 2009 23:02 schreef liessa het volgende:
ben weer bij Xenos geweest...
- herfst muffinvorm (3 bladeren, 3 pompoenen)
- halloween muffinvorm (6 spookjes)
- uitsteekvormen (grote: spook, heks, pompoen en vleermuis)
- muffin cups hart
- muffin cups ster
Ik ga lekker bakken voor van de week!
't Was niet zo'n mandoline... Leek eerder op een soort gehaktmolentje oid.quote:Op donderdag 8 oktober 2009 09:27 schreef Amthezia het volgende:
De bento's zien er wel lief uit hoor!!! Maar inderdaad met rijst werken is niet makkelijk! Ik heb er ook al wat mislukte pogingen opzitten. Het belangrijkste is: rijst supergoed aanstampen en gladstrijken met de hand, daarna een heel dun laagje sesamzaad gebruiken.
En, die noedel maak machine, is dat niet zoiets als een mandoline?
[ afbeelding ]
Mijn bento vandaag is:
[ afbeelding ]
Er zit in: Couscoussalade met veel paprika en tomaat. Pitabrood, pompoenspread, pompoenpitten en een pruim.
Stervormpjes zijn van Xenos.quote:Op donderdag 15 oktober 2009 14:39 schreef Amthezia het volgende:
Ohh die sterrentjes muffin vormen!! *jaloerrrrs* Zeer cool!
Arual, hoe maak je die haasjes eieren? Ziet er wel leuk uit met kleur stof ook! Super hoor!!
Oh die paddestoelen, wat gaafquote:Op zondag 18 oktober 2009 14:23 schreef MandyF het volgende:
Hallo! Ik ben ook nieuw hier. Lees wel al een tijdje mee en heb besloten gezellig mee te kletsen
Ik ben net begonnen met Bento-en, doe het nu ongeveer 2 weken en vind het geweldig!
Mijn bento's (en andere creativiteiten) show ik op mijn blog: http://mandysf.blogspot.com
En de bento die ik laatst mee had naar mijn werk:
[ afbeelding ]
Boven: Rucola salade met pasta, zalm, radijsjes en paranoten. Worteltjes en druiven.
Onder: Notenmix, Fruit uit de vriezer en haverkoekjes
Ja precies, dat vraag ik me dus ook al af...quote:Op maandag 2 november 2009 10:52 schreef 14medusa het volgende:
heel leuk hoor zon doosje
maar je kan mij niet vertellen dat je als werkende vrouw met sociaal leven echt serieus de tijd en energie kan vinden om iedere dag zo'n bento te maken, en dan ook nog allerlei beestjes en vormpjes (ff serieus...) gaan maken om het er mooi uit te laten zien... om t zelf op te eten in de middag!!!
waar haal je de tijd vandaan???
bovendien ziet t er ook nogal prijzig uit allemaal, maar goed misschien vergis ik me en gooi je gewoon wat left overs van het avond eten van de avond er voor er in kan ook...
Bij Amazon de hebben ze ook bentobakjes en andere bentospulletjes.quote:Op zondag 1 november 2009 20:37 schreef -Mellow- het volgende:
Waar kopen jullie die bakjes?
Ik blief geen hello kitty in mijn lunch maar aangezien ik vaak restjes avondeten en kliekjes meeneem als lunch lijken die bakjes mij wel retehandig.
Ik zie bij jou ook cuteness toch?quote:Op maandag 2 november 2009 16:56 schreef liessa het volgende:
Ik ben een non-cute bento-er. Dat betekent dat mijn bento's niet zeer schattig zijn, en vooral functioneel (op de vormeieren na). Als je kijkt op mijn site http://liessaslunch.blogspot.com (heb al een tijdje niet gepost, maar dat terzijde), zie je veel rauwkost, aangevuld met wraps, gekookte eieren, soms een boterham etc.
Ik ben maximaal 10 minuten bezig met mijn bento. Dat is niet veel langer dan een boterham. Soms maak ik in het weekend wel wat ingewikkeldere dingen al klaar, zoals jello of onigiri, want daar heb ik 's ochtend geen zin in. Maar meestal heb ik een bakje rauwkost, en een bakje met andere dingen.
De kosten vallen ook erg mee. wortel, paprika en komkommer zijn niet tergend duur, en ik maak graag gebruik van wat er in de aanbieding is, en wat er in de vriezer kan. Ik ben veel meer kwijt als ik elke dag mijn lunch op mijn werk koop.
Oh ik heb niet eens een afwasmachine dus dat is geen enkel probleemquote:Op dinsdag 3 november 2009 22:29 schreef liessa het volgende:
Ja, ik doe soms wel aan versieren, maar meestal ben ik er gewoon te lui voor
Ik gebruik ze best vaak, en vind vooral het formaat erg prettig. Mijn favoriete bakjes zijn mijn Nijntje bakjes, dat zijn er 4 die in elkaar passen, maar de sakura's gebruik ik ook veel. Om de een of andere reden de rode minder, geen idee waarom eigenlijk...
Je moet ze wel met de hand afwassen, wanders is de kans groot dat de plaatjes eraf gaan, en dat is dan wel weer jammer.
Oh, als je sakura's gaat kopen, neem dan echt een riempje erbij, want dan blijft ie beter dicht. Mocht je vaak boterhammen mee willen nemen, dan heb ik nog een rechtopstaand driehoekig bakje met wat bijbehorende dingen, pm maar voor foto...
hebbie een receptje voor die bapao's?quote:Op woensdag 4 november 2009 09:59 schreef oh-oh het volgende:Je wil dat we alleen maar aaaaaaaaah wat schattig roepen?
Nou ik wil dr echt wel aan maar zonder al die poespas, dan ben je toch ook echt veel sneller klaar met maken gok ik zo. En ik proef ook niks van al die tierelantijnen toch?
Ik ga dit weekend ieg al eens kleine bapao's zelf maken en in de vriezer stoppen, altijd handig voor in een bento doos alvast
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |