abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_71622738
Het enige echte bento-topic!

Vorige delen:
Meet Mr Bento
Bento-topic #2
Bento Topic #3
Bento-topic #4
Bento topic #5
Bento-topic #6
Bento-topic #7
Bento-topic #8

Bentō (弁当 or べんとう) is een Japanse meeneem-maaltijd die over het algemeen bij de lunch gegeten wordt. Een traditionele bento bestaat uit rijst, vis of vlees en één of meer groente-gerechten. De dozen waar de maaltijd inzit variëren van handgemaakte lacquer-waar tot plastic wegwerpbakjes. Sommige bento’s, met name de bento’s die voor kinderen worden gemaakt kenmerken zich door een uitgesproken design. Schattige ontwerpen en figuren uit anime series spelen vaak de hoofdrol en lenen zich dankbaar om een aantrekkelijke lunch te crëeren.

Hoewel een bento van origine Japans is, kan er van alles in het bakje gedaan worden, variërend van traditioneel Japanse gerechten, tot pasta en brood of oerhollandse zaken zoals poffertjes. Over het algemeen wordt in het achterhoofd gehouden dat een bento:

- goed volgepakt moet zitten;
- vooral gezonde ingrediënten moet bevatten;
- 3 delen koolhydraten bevat (zoals rijst/pasta/brood etcetera);
- 1 deel proteïne, zoals tofu, ei of vlees(waren);
- en 2 delen groente of fruit. (waarbij het fruit eigenlijk als snack gezien wordt.)

Wanneer dit het geval is zal de inhoud van het bakje in ml. ongeveer gelijk staan aan het aantal kcal. die de maaltijd zal leveren.

Nuttige links:

- Lunchinabox.net (topsite met veel tips, recepten; no-nonsense)
- Cookingcute.com (veel lekkere recepten en goeie tips, mooie ontwerpen; sinds kort weer geupdate!)
- Tips, trucs en FAQ over bento (van lunchinabox.net)
- Sakurakitsa’s Flickr (erg uitgebreide esthetische bento’s)
- Bento op Flickr
- Japanse bento’s (klik bovenin op de kalender voor foto’s)
- Lunch links (zeer uitgebreid website overzicht van lunchinabox.net)
- Bento TV (filmpjes met een ietwat vreemd meiske, wat en hoe over bento. de spullen die zij verkoopt zijn erg prijzig! )
- Just Bento // Just Hungry (zeer uitgebreide sites van een Zwitserse met veel recepten en tips.)
- Bento Babe Bento Babe, Nederlandse Bento-Blog

In Nederland zijn slechts sporadisch bento’s en bento-accesoires te krijgen. Het loont om de lokale toko’s af te struinen en creatief te denken, zo heeft de Xenos een hoop spulletjes staan die interessant zijn voor bentomakers, zoals kleine sausbakjes en siliconen muffinvormpjes, ook bij de halfords is een bento gesignaleerd die verdacht veel lijkt op de Mr. Bento van Zojirushi . Andere opties zijn bijvoorbeeld Ebay of Japan Centre. Het loont hierbij om zoveel mogelijk bij dezelfde verkoper te kopen in verband met de verzendkosten, of om met meerdere mensen tegelijk te bestellen.

Uiteindelijk draait het bij bento vooral om het maken van een smakelijke en leuke lunch, dus kom maar op met al die foto’s van jullie bento’s zodat we inspiratie op kunnen doen!

Voor de vorm alvast wat inspiratie:

Van Amthezia

Links: Een apart doosje voor mijn satésaus met extra pinda's erin.
Rechts: Ster-onigiri, sla, ei, taugé, peultjes, wortel en peultjes.

Er zit in: Ster-onigiri, ei, pinda's, satésaus, taugé, peultjes, wortel, paksoi en peultjes.

Van Zeven7

Boven: bevroren bramen en bosbessen, rolletjes pepersalami, tomaatjes, flesjes zelfgemaakte saladedressing, rolletjes van lekker vers maisbrood met nutella
Onder: veldsla, tomaatjes, komkommer, eitje

Van Vahmpcat

Bovenste foto :
Salade van gemengde sla, radijs, wortelhartjes, flesje met light mayo en paar stukjes leftover gepaneerde kipstukjes Oh en een kip-prikkertje dat de boel in de gaten houd voor me.
Onderste foto:
Links: Rijstschaapje, lucht is met blauwe rijst en grond (bijna niet te zien) met groene, kaas/nori snoetje. Wortel als hek en (verstopt) scheidingswandje. Gemengde salade met walnoten erop, paar kersen en een prikkertje.
Rechts: Bedje van sla, met teriyaki kip, babybell kaasje.

Van Guppyfriend (ik moet nog een foto maken van met iets erin)

Van _Arual_

[ Bericht 1% gewijzigd door vahmpcat op 05-08-2009 14:14:04 ]
pi_71622826
Hahaha, wat ziet dit er cool uit!
Misschien maar eens proberen.
pi_71622998
Het is ook leuk, en lekker vooral!

En topic #9 alweer! Toch nog topicgroei in vakantie
pi_71623006
één vraagje he. Ik zie meestal op de foto niet zo'n groot verschil met een gewoon ei. Is dat in het echt beter te zien? Ik zie wel dat ie wat ingedeukt is, maar meestal zie je op de foto's niet echt wat het is.
pi_71623154
Ik denk dat dat ook soms wat aan de foto ligt. Als je een flits moet gebruiken zal wit op wit snel wegvallen, maar soms kan je niet anders als je laat in de avond een foto maakt.

Uit mijn eigen bento-foto's :

Deze is vrij duidelijk (lijkt me?)

Los konijnen ei.

En je kan natuurlijk de indruk nog beter maken als je wilt met een klein penseeltje en een beetje voedselkleurstof Dat het contrast wat duidelijk is enzo.
pi_71623325
ah ok! inderdaad nu zie ik het wel, zo is t wel tof inderdaad!

Ik ga niet meteen beginnen met bento's maken, misschien dat dat ooit wel komt, maar vind dit soort dingen wel leuk voor bijv. op zondag bij het ontbijt.
pi_71623386
De eitjes in mijn bovenstaande bentoboxen waren ook niet geweldig goed gelukt... Is ook uit m'n beginperiode. (Lees: te kleine eieren gekocht.)
pi_71623388
Nou ik zou een bento als ontbijtje op een zondag niet afslaan

Sommigen gebruiken het naast lunch ook als ontbijt, kan zeker handig zijn als je voordat je de deur uitmoet niet alle tijd hebt om genoeg binnen te krijgen. Of gewoon geen vroege-ontbijter bent.

Persoonlijk helpt het me om betere porties binnen te krijgen en vooral ook gevarieerder

Oh trouwens ik heb vooral foto's genomen uit oude OP van topic #8, als iemand liever een andere foto bij zijn/haar naam wil dan moet je het even laten weten
pi_71623476
Ik had dus een Bento gemaakt voor de verjaardag van mijn vriendin, maar volgens mij heb ik de foto's nog nooit gepost?
pi_71623552
Ik geloof het niet nee Goover, ben benieuwd!

Hoop echt dat ik binnenkort tijd heb mijn nieuwe metalen doosje te proberen!

Wou dat misschien vandaag doen maar het is te warm voor keukenwerk op het moment
pi_71623576
Dat konijnenei
♥ ♥ 13-08-2002 ♥ ♥
pi_71624001
Vind het erg leuk, maar zie het mezelf toch niet doen in de 2 minuten die ik 'smorgens heb om lunch bij elkaar te rapen......
pi_71624347
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 14:53 schreef soapie het volgende:
Vind het erg leuk, maar zie het mezelf toch niet doen in de 2 minuten die ik 'smorgens heb om lunch bij elkaar te rapen......
Als ik gewoon school heb maak ik zelden mijn bento in de ochtend helemaal of ik moet echt extra tijd hebben.
Meestal net na het eten of later op de avond dat ik het maak. En dan soms nog wat kleine dingen in de ochtend, zoals ei uit vorm en erin, boel dicht, in tas en wegwezen ^.^
pi_71624584
Ik baal zo dat ik bij mijn laatste bestelling bij j-list geen dressingflesjes gekocht heb... Ik dacht, die haal ik in NL wel even. Nergens ook maar iets te vinden wat er ook maar een beetje op lijkt. En zelfs de petieterigste tupperwarekloon is veeeeeel te veeeeel voor een beetje dressing. Had aan die medicijnenpotjes zitten denken van de Xenos, die iemand hier al eerder gepost heeft. Maar ja, ik werk in een ziekenhuis en daar gebruiken ze dus exact dezelfde potjes voor urinemonsters...

Iemand een tip om dressing te vervoeren?
pi_71624751
tvp, strax even op mn gemak alles lezen:)
Nu eerst werken
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
pi_71624784
Je zou van die snoeppoeder flesjes kunnen gebruiken? Heb je meestal in van die fruit vormen, dus nog vrolijk ook

Even goed schoonmaken natuurlijk wel, maar hier werkt dat prima! Even testen zou ik wel doen, ze sluiten niet allemaal even perfect. Maar vooral voor wat dikkere dressing werkt dit prima! Gebruik ze regelmatig zelf als ik iets meer dressing wil dan normaal.

Of je zou bij de xenos kunnen kijken bij van die setjes reis-flesjes bijvoorbeeld
Of bij een kookwinkel ofzo heb je ook kans dat je wel plastic flesjes tegen komt voor dingen als dressing of die als hulpmiddel gebruikt worden bij opmaak van borden met saus.
pi_71624864
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 15:23 schreef vahmpcat het volgende:
Je zou van die snoeppoeder flesjes kunnen gebruiken? Heb je meestal in van die fruit vormen, dus nog vrolijk ook

Even goed schoonmaken natuurlijk wel, maar hier werkt dat prima! Even testen zou ik wel doen, ze sluiten niet allemaal even perfect. Maar vooral voor wat dikkere dressing werkt dit prima! Gebruik ze regelmatig zelf als ik iets meer dressing wil dan normaal.

Of je zou bij de xenos kunnen kijken bij van die setjes reis-flesjes bijvoorbeeld
Of bij een kookwinkel ofzo heb je ook kans dat je wel plastic flesjes tegen komt voor dingen als dressing of die als hulpmiddel gebruikt worden bij opmaak van borden met saus.
Toch nog even bij de Xenos langs dus.

snoeppoederflesjes? Waar salmiak in zit of zo?

De flesjes waar kleurstof in zit lijken me trouwens perfect. Maar ja, daar zit nog voor 5 jaar kleurstof in.
pi_71624927
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 14:22 schreef vahmpcat het volgende:
Ik denk dat dat ook soms wat aan de foto ligt. Als je een flits moet gebruiken zal wit op wit snel wegvallen, maar soms kan je niet anders als je laat in de avond een foto maakt.

Uit mijn eigen bento-foto's :
[ afbeelding ]
Deze is vrij duidelijk (lijkt me?)
(Hoe tof ik die vorm-eitjes ook vind: ) Dat is toch geen uitgebalanceerde lunch?
  woensdag 5 augustus 2009 @ 15:59:34 #19
228569 feelsgoodman
esse est percipi
pi_71625710
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 14:22 schreef vahmpcat het volgende:
[ afbeelding ]
Los konijnen ei.
Wat tof.
  Licht Ontvlambaar woensdag 5 augustus 2009 @ 16:34:31 #20
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_71626601
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 15:29 schreef ColdFeet het volgende:

[..]

(Hoe tof ik die vorm-eitjes ook vind: ) Dat is toch geen uitgebalanceerde lunch?
Nee, is het zeker niet... Maar die eieren waren als ik het me goed herinner voor in de efteling als snack voor meerdere personen
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_71628154
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 16:34 schreef Sjeen het volgende:

[..]

Nee, is het zeker niet... Maar die eieren waren als ik het me goed herinner voor in de efteling als snack voor meerdere personen
Jup dat klopt ! Dit was als snack en/of aanvulling voor 5 personen bij de lunch bij een dagje Efteling En dit viel zeer in de smaak, en ze waren netjes gekoeld meegenomen
Daarnaast hadden we salade, verschillende soorten fruit, sandwiches en wrap-rolletjes
pi_71628425
Ben ik weer!
pi_71628488
Jeuj!
Mijn papa belde hij gaat weer naar asie volgende week
wel geen Japan, maar wel naar het land waar ie vorige keer mijn vierkante ei-maker gehaald heeft
dus heb toch ff verteld over bento's en ei vormpjes en dan ook even verteld dat ik die wil
Fingers crossed!
Women might be able to fake orgasms.
But men can fake whole relationships
pi_71629222
Mooie bakje vahmpcat
  woensdag 5 augustus 2009 @ 18:45:35 #25
238709 Elkafila
I spy with my little eye..
pi_71629703
Van de ene kant vind ik het wel lekker enzo, Bento-en..

Van de andere kant vind ik het ook rete kinderachtig. Voedsel is er niet voor om mee te spelen en ik ga echt niet een lunchbox meenemen naar mijn werk, ik denk dat ik dan zelfs promotie mis zou lopen en door iedereen uitgepist zou worden, haha.
pi_71631160
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 18:45 schreef Elkafila het volgende:

Van de andere kant vind ik het ook rete kinderachtig. Voedsel is er niet voor om mee te spelen en ik ga echt niet een lunchbox meenemen naar mijn werk, ik denk dat ik dan zelfs promotie mis zou lopen en door iedereen uitgepist zou worden, haha.
Je kan het zo serieus of "kinderachtig" maken als je zelf wilt. Het is een van de normaalste zaken in de wereld om een lunch mee te krijgen en in landen als Japan is dit de normale manier om het mee te nemen. En ze eten daar nu eenmaal geen sandwiches maar onigiri en dat soort spul. Of het nu van thuis mee is of een kant en klare bento-box.

En je hoeft er natuurlijk geen gezichten of wat dan ook in te maken
Gewoon iets anders dan je normale bammetje in een zakje

En ik zou eerder gokken dat als jij elke dag met iets lekkerders aan zou komen dan een zwetende boterham met kaas, je echt niet uitgelachen zou worden. Wellicht komen ze dan zelf aanzetten met iets meer dan hun boterham. En promotie mis lopen? euh das beetje vreemd als dat gebaseerd word op je lunch i.p.v je functioneren niet?

Lieffie_ : Wat tof! ik hoop dat ie wat vind!
Zaailand: Bedankt, ben benieuwd hoe het doosje in praktijk is ^.^

[ Bericht 3% gewijzigd door vahmpcat op 05-08-2009 19:50:10 ]
pi_71631384
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 17:54 schreef liefie_ het volgende:
Jeuj!
Mijn papa belde hij gaat weer naar asie volgende week
wel geen Japan, maar wel naar het land waar ie vorige keer mijn vierkante ei-maker gehaald heeft
dus heb toch ff verteld over bento's en ei vormpjes en dan ook even verteld dat ik die wil
Fingers crossed!
Online bestellen is sneller
quote:

Voedsel is om creatief me eom te gaan, zij het smaak, of zij het presentatie. Al weten de Japanners daar heel wat meer over
En als je promotie misloopt omdat je lunch anders dan het bammetje kaas is: uhm, waar worden jullie nog meer op beoordeeld? Ook op prestatie mag ik hopen?

Op mijn werk zijn ze er al aan gewend, ze doen alleen nog niet mee
Op dinsdag 21 februari 2012 22:30 schreef JoanFranka het volgende:
PINGUINS RULEREN!! Dat zijn echt een van de grappigste dieren op aarde hahahaa
pi_71631697
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 19:51 schreef Pheno het volgende:

[..]

Online bestellen is sneller
[..]

Voedsel is om creatief me eom te gaan, zij het smaak, of zij het presentatie. Al weten de Japanners daar heel wat meer over
En als je promotie misloopt omdat je lunch anders dan het bammetje kaas is: uhm, waar worden jullie nog meer op beoordeeld? Ook op prestatie mag ik hopen?

Op mijn werk zijn ze er al aan gewend, ze doen alleen nog niet mee
mijn budget gaat op het moment allemaal naar een andere online shop
En op deze manie ris het gratis

En idd in een restaurant krijg je toch ook niet gewoon een plop puree met een vleesje er naast gekwakt op je bord?
  woensdag 5 augustus 2009 @ 20:36:26 #29
58921 Day
You can fly!
pi_71632638
@ Vampcat: wat een geweldig setje!!!

@ Arual: ik heb een dubbel setje dressingflesjes. Mocht je ze willen, wil ik er wel een paar naar je opsturen.

Mijn 2e bestelling is ook EINDELIJK binnen. Heb me voorgenomen voorlopig maar niet meer op de koopsites te kijken, veel te verleidelijk. Maar dit zijn ze dus:

En ik heb vanavond een Japans noedelgerecht uitgeprobeerd, was heerlijk! Eens kijken of ik het restant morgen mee kan nemen in mijn bento box (twijfel of het koud wel lekker is).

Yaki udon with beef:

I don’t know what’s gonna happen, that’s alright with me
I open up my arms and I embrace the mystery
I am gonna shine
  † In Memoriam † woensdag 5 augustus 2009 @ 20:36:28 #30
43556 miss_dynastie
pi_71632639
quote:

Misschien maak je juist promotie als je een mooie bento voor je baas maakt.
  woensdag 5 augustus 2009 @ 20:46:17 #31
58921 Day
You can fly!
pi_71632857
Nou ik ben toch bezig, dan maar gelijk mijn ontbijt en lunch van vandaag :

Ontbijt:

* Magere kwark met honing en cruesli
* Kersen en stukjes gele kiwi

Lunch:

* links: Berenei, bakje mislukte cocktailworstje (paste niet in vormpjes) en onigiri gevuld met zelfgemaakte tonijnsalade en furikake en dressingflesje voor salade.
* rechts: zelfgemaakte tonijnsalade (gegeten op minicrackers, niet op de foto), gemengde salade met mini-tomaatjes en olijven.

Overigens: mijn collega's (zowel de mannen als de vrouwen) kijken elke dag reikhalzend uit naar wat ik mee heb genomen in mijn bento box. En de 1e bestellingen heb ik al !
I am gonna shine
  Licht Ontvlambaar woensdag 5 augustus 2009 @ 21:19:46 #32
7020 Sjeen
...gevaarlijke vrouw...
pi_71633808
Lekker Day! Ik trek het even niet om iets te maken, Isa heeft vakantie dus de regelmaat is hier even heel ver te zoeken. Daarbij eet ik maandag en donderdag 's middags bij de baas, dus hoef ik niets mee te nemen...

Ik was even bij Action vanmiddag en daar zag ik siliconen cupcake vormpjes, 12 stuks in rood, geel, blauw en groen voor wel helemaal 2 euro Die heb ik dus snel meegenomen
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
pi_71635502
waarschuwing, ik post dit op mijn mobiel, die geen enter toets heeft... De siliconen cups is een goeie deal! Bij xenos zijn het er maar 6 voor die prijs... Die metalen box is erg mooi! Ben benieuwd naar de 1e creatie. Voor de persoon die op zondag wel een konijnenei lust: ik heb ze te koop staan. Voor de persoon die niet op zijn werk wil bentoen: wat eet je nu dan als lunch? Want als je nooit wat meeneemt kan het wel in de papieren lopen, en ook daarvoor is je eigen lunch mee een goede oplossing.
liessaslunch.blogspot.com
pi_71636016
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 22:12 schreef liessa het volgende:
waarschuwing, ik post dit op mijn mobiel, die geen enter toets heeft... De siliconen cups is een goeie deal! Bij xenos zijn het er maar 6 voor die prijs... Die metalen box is erg mooi! Ben benieuwd naar de 1e creatie. Voor de persoon die op zondag wel een konijnenei lust: ik heb ze te koop staan. Voor de persoon die niet op zijn werk wil bentoen: wat eet je nu dan als lunch? Want als je nooit wat meeneemt kan het wel in de papieren lopen, en ook daarvoor is je eigen lunch mee een goede oplossing.
konijneneivormpje bedoel je?
pi_71644888
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 22:29 schreef liefie_ het volgende:

[..]

konijneneivormpje bedoel je?
Zoek maar eens bij marktplaats op bento lunch
Ze heeft een paar starters setjes te koop staan en o.a eiervormpjes ^.^
pi_71645200
Omg! hebben!!!
Ik ga nu marktplaatsen

Jij komt toch ook uit euhm T vahmpcat? komt je boxje van die super grote toko?
pi_71645283
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 10:34 schreef liefie_ het volgende:
Omg! hebben!!!
Ik ga nu marktplaatsen

Jij komt toch ook uit euhm T vahmpcat? komt je boxje van die super grote toko?
Jup ik kom uit Tilburg
En dat doosje komt van de Asiana aan de Korvelseweg. Liggen daar vlakbij de kassa in het rek waar ook eetstokjes, kommetjes e.d liggen. Ze hadden ook andere metalen,maar dan 3 ronde bakjes boven elkaar gestapeld.

Ze hebben daar verder ook wel mooie keuze vind ik, lekker snuffelen
En mijn vriend is absoluut verslaafd aan de kerrie driehoekjes uit de diepvries daar
pi_71645468
Hmm what to do...
Bestellen via marktplaats en dat papa dan met weet ik wat aan komt zetten
of ff braaf wachten

aargh haha
pi_71645521
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 10:37 schreef vahmpcat het volgende:

[..]

Jup ik kom uit Tilburg
En dat doosje komt van de Asiana aan de Korvelseweg. Liggen daar vlakbij de kassa in het rek waar ook eetstokjes, kommetjes e.d liggen. Ze hadden ook andere metalen,maar dan 3 ronde bakjes boven elkaar gestapeld.

Ze hebben daar verder ook wel mooie keuze vind ik, lekker snuffelen
En mijn vriend is absoluut verslaafd aan de kerrie driehoekjes uit de diepvries daar
goeie winkel is dat he!
Alleen zo groot! ik raak altijd helemaal gaga
Vaak zijn de beschrijvingen ook alleen in het chinees/japans/maleis of weet ik het
probeer dan maar eens wijs te worden uit je boodschappenlijstje
  Moderator donderdag 6 augustus 2009 @ 12:24:16 #40
155227 crew  Guppy
dus
pi_71648212
ik was de bento's kwijt
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_71648618
Heeft er iemand nog goede tips voor inkopen doen bij de toko?
Aangezien alles in het chinees omschreven staat, en de medewerkers geen woord nederlands/engels spreken (oke vooruit 2 woorden, thank you, bye)
Ik heb al een aantal keer zo op de gok iets mee genomen maar dat bleek dan heeeel vies te zijn. (of niet goed klaar gemaakt dat kan natuurlijk ook)
What about "kinda cute, kinda hot, kinda sexy, hysterically funny, but not funny-looking guy who you could fuck" did you not understand?
  donderdag 6 augustus 2009 @ 15:31:15 #42
58921 Day
You can fly!
pi_71653322
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 12:40 schreef Lotje-Plusone het volgende:
Heeft er iemand nog goede tips voor inkopen doen bij de toko?
Aangezien alles in het chinees omschreven staat, en de medewerkers geen woord nederlands/engels spreken (oke vooruit 2 woorden, thank you, bye)
Ik heb al een aantal keer zo op de gok iets mee genomen maar dat bleek dan heeeel vies te zijn. (of niet goed klaar gemaakt dat kan natuurlijk ook)
Ik heb zelf heel veel gehad aan de site: http://www.tokowijzer.nl/, toen ik op zoek ging naar ingrediënten voor de Japanse keuken.
Op deze site vind je behalve uitgebreide uitleg over de ingrediënten/produkten, ook veel foto's (vaak met recepten) van de ingrediënten/producten en adressen van toko's in diverse grote steden in Nederland. Ik heb zo, soms door letterlijk de foto's te laten zien, alles gevonden wat ik wilde hebben. Eén van dan oprichters van deze site post hier trouwens ook (RobinOok).
I am gonna shine
pi_71653380
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 15:31 schreef Day het volgende:

[..]

Ik heb zelf heel veel gehad aan de site: http://www.tokowijzer.nl/, toen ik op zoek ging naar ingrediënten voor de Japanse keuken.
Op deze site vind je behalve uitgebreide uitleg over de ingrediënten/produkten, ook veel foto's (vaak met recepten) van de ingrediënten/producten en adressen van toko's in diverse grote steden in Nederland. Ik heb zo, soms door letterlijk de foto's te laten zien, alles gevonden wat ik wilde hebben. Eén van dan oprichters van deze site post hier trouwens ook (RobinOok).
Ik scroll er net over heen, maar ik ken het meeste al
Wel handig dat er verschillende tokos staan, al zijn die niet echt in de buurt voor ons
pi_71653792
quote:
Op donderdag 6 augustus 2009 10:47 schreef liefie_ het volgende:

[..]

goeie winkel is dat he!
Alleen zo groot! ik raak altijd helemaal gaga
Vaak zijn de beschrijvingen ook alleen in het chinees/japans/maleis of weet ik het
probeer dan maar eens wijs te worden uit je boodschappenlijstje
Ik vind het een heel fijne toko, ook omdat je beetje bewegingsruimte hebt!
Bij de meeste producten zit trouwens wel een sticker op met een vertaling in het Nederlands of Engels toch? Dat is mijn redding meestal bij dingen die ik nog nooit geprobeerd heb. Moet alleen echt zorgen bij dit soort winkels dat ik me beperk tot een mandje anders dan loopt het echt de spuigaten uit
  Moderator / Miss SHO donderdag 6 augustus 2009 @ 18:48:22 #45
22592 crew  Ole
pi_71658397
quote:
Op woensdag 5 augustus 2009 15:14 schreef _Arual_ het volgende:
Ik baal zo dat ik bij mijn laatste bestelling bij j-list geen dressingflesjes gekocht heb... Ik dacht, die haal ik in NL wel even. Nergens ook maar iets te vinden wat er ook maar een beetje op lijkt. En zelfs de petieterigste tupperwarekloon is veeeeeel te veeeeel voor een beetje dressing. Had aan die medicijnenpotjes zitten denken van de Xenos, die iemand hier al eerder gepost heeft. Maar ja, ik werk in een ziekenhuis en daar gebruiken ze dus exact dezelfde potjes voor urinemonsters...

Iemand een tip om dressing te vervoeren?
\
Ze verkopen bij HEMA/ DA ETOS ed vaak van die lege shampooflesjes voor op vakantie. Misschien een idee?
Op woensdag 19 januari 2011 22:10 schreef JaneDoe het volgende:
dit is SHO, where you're guilty until proven innocent
pi_71678509
Dit is echt wat voor mij, en zeker ook voor mijn moeder!
Vroeger, toen ik nog op school zat, kreeg ik altijd al uitgebreide lunchpakketjes mee.
Druifjes, broodjes, een koekje, een worstje

Dat heb ik wel overgenomen want ik doe het nu ook.
Tomaatjes, druifjes, crackertjes, boterham, plakje ontbijtkoek, gekookt eitje.

Ik zie hier wel hele leuke dingen met rijst etc, welk soort rijst gebruiken jullie daarvoor?
Sushi rijst?
pi_71679516
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 12:29 schreef Bilderberger het volgende:
Dit is echt wat voor mij, en zeker ook voor mijn moeder!
Vroeger, toen ik nog op school zat, kreeg ik altijd al uitgebreide lunchpakketjes mee.
Druifjes, broodjes, een koekje, een worstje

Dat heb ik wel overgenomen want ik doe het nu ook.
Tomaatjes, druifjes, crackertjes, boterham, plakje ontbijtkoek, gekookt eitje.

Ik zie hier wel hele leuke dingen met rijst etc, welk soort rijst gebruiken jullie daarvoor?
Sushi rijst?
Het is ook lekker en leuk!

Sushirijst is een optie, ik gebruik meestal rijst met een grotere korrel, verschilt verder Gewone rijst kan ook hoor. Het komt zo ook geregeld voor dat ik zilvervlies rijst gebruik bijvoorbeeld, maar dit plakt vaak minder en is dus minder geschikt om balletjes van te maken. Dus het is maar net wat je lekker vind en ermee wilt ^.^
pi_71681074
Wat leuk zeg!

Ik moet er alleen niet aan denken om iedere ochtend zo een lunch pakket klaar te moeten maken voor mijzelf, mijn kinderen(als ik die krijg) en mn man
Giant steps are what we take, walking on the moon.
pi_71683261
quote:
Op vrijdag 7 augustus 2009 13:52 schreef Diilaa het volgende:
Wat leuk zeg!

Ik moet er alleen niet aan denken om iedere ochtend zo een lunch pakket klaar te moeten maken voor mijzelf, mijn kinderen(als ik die krijg) en mn man
Maak ze in de avond
pi_71687373
En het hoeft toch ook niet elke dag?
Ik ben echt niet van plan om het elke dag te doen alleen als het me uit komt en zo
pi_71687865
Voedsel is er juist wel om mee te spelen!! Ik denk trouwens echt niet na over of mijn lunch mijn promoties beinvloed Wel heb ik trouwens sinds deze week een nieuwe baan, en zij vinden bento's erg cool

Maar goe, ik ben weer thuis!!! Vanaf maandag ga ik weer lekker bento-en, ik heb het echt gemist in Oostenrijk!!!!
@Vahmp, waar heb je dat lieve bakje gekocht??
pi_71703224
Leuk dat de bento's daar hip gevonden worden! Ik zou er niet tegen kunnen als iemand tegenover me heerlijk zit te lunchen uit een bento en zelf me bammetje hebben Denk dat ik dan ook steeds meer richting bento zou gaan alleen al omdat ik anders zo hunkerend blijf kijken naar andermans lunch

En ik heb hem gekocht bij een grote toko hier in Tilburg

Bento's maken mis ik trouwens ook best wel, maar ja zo in vakantie met alle drukte nu nog komt et niet echt handig uit. Dat is dan weer fijn puntje als school weer begint
pi_71704886
ik heb sommige collega's ook aan de sort of bento gekregen op mijn afstudeer stage/onderzoeks plek
er kwamen geen complete kawai dingen tevoorschijn, maar er werd wel gezonder gesnackt.

ook kwamen ze kijken wat ik mee had. had ik een keer niets mee dan was het bijna een teleurstelling
  zondag 9 augustus 2009 @ 21:17:20 #54
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_71743064
Ik heb voor morgen een bento gemaakt. De doos is van IKEA (lunchebox Raritet), hij is wel wat groot, de grote bak is 1,1L dus heb ik er ook maar een pakje drinken bij in gestopt. De bakken zijn nu trouwens 50% afgeprijst en deze was nu maar €3,-.

Inhoud:
-pakje drinken
-tomaten-basilicum-spiesje
-sugar snaps
-hartige haaien snacks
-babybel kaasje
-dierensnoepjes
-chocolade lollie
-ei
-zoete pepertjes gevuld met kaas
-lychees (na de foto er bij in gepropt)
-mini salamiworstjes (op de bodem)
-pinda's (op de bodum)
-elandpasta salade
Niet storen, ik ben al gestoord genoeg!
  zondag 9 augustus 2009 @ 23:08:01 #55
58921 Day
You can fly!
pi_71746881
Oh wat grappig, Maok! Ik heb toevallig 1,5 week hetzelfde bakje gehaald voor mijn vriend.
I am gonna shine
pi_71751633
Ik heb me ook maar eens geregistreerd, ben nog een echte beginner.
Wat voor bakje raden jullie aan? Een stapelbare of zo eentje als maok heeft?
Ik vind zelf de stapelbare praktischer om mee te nemen denk ik.

Ik zag dat jullie de meeste inkopen doen via jbox en ebay, ik vond via taobao.com ook een heleboel bakjes, zie: http://snipurl.com/pkb9h

http://snipurl.com/pkbat deze is dan bijv 6.49$ including shipping cost
http://snipurl.com/pkbd2 11.59$ including shipping cost
http://snipurl.com/pkbej 11.59$ including shipping cost
http://snipurl.com/pkbge 8.38$ including shipping cost
maar ze hebben er nog bizar veel meer. Ook bijv. de Snoopy die Day heeft.

Is dit goedkoop genoeg of kan ik beter via jbox kopen? Daar zie ik namelijk geen verzendkosten staan
pi_71752013
@maok: Zo dat is een fikse bento ziet er wel jummie uit!! Alleen deze dozen sluiten niet helemaal goed af toch??

@bento: Jbox heeft ook verzendkosten en deze gaan per gram. Ik vind ze heel redelijk en vergelijkbaar met de ebay-ers. Tis maar net wat je allemaal wilt hebben heh
Wel grappige boxen, maar van de site snap ik echt niks hahaha

Vandaag ben ik weer lekker aan het werk, en dus ook een bento bij me:

Links: Aardbeien, champignons, courgette en een eitje (die ik snel had gekookt, dus niet echt mooi geworden!). Rechts: Tomaten, pasta, rucola, kiprolletjes, babybellkaasje en een penguin met dressing erin.
  maandag 10 augustus 2009 @ 08:58:55 #58
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_71752255
Geen idee of de doos goed afsluit, hij is iig goed op mijn werk aan gekomen, gewoon rechtop vervoerd.
pi_71753321
Ah okee dat klinkt goed in iedergeval!! Die elandpasta ziet er leuk uit trouwens! Waar heb je die gekocht?
  maandag 10 augustus 2009 @ 10:28:12 #60
107407 maok
Lizdekd (v)
pi_71753711
Ook IKEA. Ik heb er een beetje een dierenthema aan gegeven omdat we misschien naar de dierentuin zouden gaan afgelopen weekend, maar omdat we niet zijn geweest heb ik hem maar voor mijn werk gemaakt.
pi_71754148
Maok: Ziet er lekker uit! En je hebt wel nuttig gebruik gemaakt van de ruimte. Goed verzonnen ook dat pakje drinken als vulling erin, en gelijk ook weer kleurrijk!

Bento: Welkom in ieder geval!
En leuke site, ze hebben veel interessante doosjes inderdaad, maar tja ik kan verder zelf weinig wijs uit de site. De prijzen daar zijn ook wel ok, bij j-list gaat het op het gewicht van het pakje en op e-bay meestal ook Het is ook maar net wat je wilt en prefereert. Doosjes die je gelinked hebt zijn leuk trouwens, staat er ook bij hoeveel ml er in kan ergens?
Kvind die in piggy-shape wel

Amthezia: Ziet er weer lekker uit

Dat is toch wel weer leuke kant o.a van nog maar 2 weken vakantie, straks weer (meer) bento's maken
Mis het stiekem toch echt wel.

[ Bericht 2% gewijzigd door vahmpcat op 10-08-2009 10:59:40 ]
  maandag 10 augustus 2009 @ 11:14:09 #62
263429 Verlicht
Ik houd van illusies.
pi_71754789
Nu ik ga samenwonen lijkt het mij heel leuk om voor mijn vriendje zulke lunchpakketjes klaar te maken. Altijd al gewild, om zo voor iemand te kunnen zorgen.

Prachtige lunchpakketjes zeg Heel kleurrijk, vrolijk en smakelijk.
"Het wezen der dingen is vlucht, het wezen der ziel is verdriet."
Mijn Tamagotchi-beestje moet gevoed worden.
pi_71755475
Ja dat is ook leuk hoor om zo voor iemand te zorgen mijn man is dan ook altijd errug gelukkig met me als hij een lekker pakket meekrijgt!
pi_71757302
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 10:46 schreef vahmpcat het volgende:
Bento: Welkom in ieder geval!
En leuke site, ze hebben veel interessante doosjes inderdaad, maar tja ik kan verder zelf weinig wijs uit de site. De prijzen daar zijn ook wel ok, bij j-list gaat het op het gewicht van het pakje en op e-bay meestal ook Het is ook maar net wat je wilt en prefereert. Doosjes die je gelinked hebt zijn leuk trouwens, staat er ook bij hoeveel ml er in kan ergens?
Kvind die in piggy-shape wel
Bedankt voor het welkom
De site kun je door google translate laten vertalen, vaak staat er dan wel het aantal ml bij.
Ik kan zelf nog niet kiezen tussen de honderden (of zijn het duizenden) doosjes die er op staan .
De egg molds zijn daar ook te bestellen zag ik net, die zijn wel een must, toch?
pi_71759119
Verlicht: Het is leuk om iemand een pakketje mee te kunnen geven
Vriendlief hier kan dan bijna niet wachten tot lunchtijd met het opeten. En hij zit er vaak veel beter mee vol dan snel een boterham.
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 12:39 schreef bento het volgende:

[..]

Bedankt voor het welkom
De site kun je door google translate laten vertalen, vaak staat er dan wel het aantal ml bij.
Ik kan zelf nog niet kiezen tussen de honderden (of zijn het duizenden) doosjes die er op staan .
De egg molds zijn daar ook te bestellen zag ik net, die zijn wel een must, toch?
Nouja, ik mag toch van mezelf op het moment niet bestellen daar niet van. Hard bezig met rijbewijs dus gaat voor een auto in de spaarpot op moment ^.^ En er staan er best veel inderdaad, en tja eggmolds een must... Het is natuurlijk geen officiële must... maar wel leuk
pi_71764754
Hier mijn bento van gisteren.
Salamirolletjes met roomkaas.
Fruit en bakje worst.
Eierdoosje met gekookt ei

En hier die voor morgen
Beefsalade met peultjes tomaat in zwartebonensaus.
Fruit, kaasje, komkommersalade en bakje sojasaus.
Kiwi met lepeltje

pi_71764929
Hier nog een foto van mijn Bentoboeken!

pi_71767529
Een supersnelle bento voor morgen, waarbij ik eigenlijk maar 1 vraag heb: hoe kun je je quiche zo aankleden dat ie er niet uitziet alsof ie zojuist is uitgespuugd? Hij zal prima smaken, maar het oog wil ook wat...

@Zaailand: ieeeeh, pickles. Sinds Japan weet ik waar 't woord 'zuurpruim' vandaan komt, mijn hele gezicht kromp samen en bleef de rest van de dag zo staan...
pi_71769646
Hmm misschien kan je een plukje basilicum erop leggen? Of de quiche beleggen met plakjes courgette en dan niet teveel kaas bovenop doen (of plakjes courgette afwisselen met dunne plakjes rode ui, is een mooi kleureffect). Zo ziet hij er mooier uit maar ach, een bento zal er niet minder om smaken toch
pi_71771043
Ha, ha, ik weet ook niet of ik een grote fan van pickles word hoor Arual maar de Japanse komkommersalade (b.v. ook die op de site van Amthezia staat) vind ik dan wel weer erg lekker
pi_71780607
Hmm ja lekker! Moet ik weer eens maken goed idee zaailand! Maar dat zijn snelle pickles heh, niet de pikes die eerst een maand moeten "rijpen"

Geen bento vandaag, ik werk vanuit thuis! Misschien wel nog een foto van mijn lunch
  Moderator dinsdag 11 augustus 2009 @ 06:26:14 #72
155227 crew  Guppy
dus
pi_71780620
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 06:23 schreef Amthezia het volgende:
Hmm ja lekker! Moet ik weer eens maken goed idee zaailand! Maar dat zijn snelle pickles heh, niet de pikes die eerst een maand moeten "rijpen"

Geen bento vandaag, ik werk vanuit thuis! Misschien wel nog een foto van mijn lunch
en dan al zo vroeg op... ik moet vandaag eerder naar mn werk om correcties en een foto-dvd in ontvangst te nemen en het regent ook nog
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_71780647
Ook een goedemorgen
Ga snel mijn bento in mn tas gooien
  dinsdag 11 augustus 2009 @ 11:44:45 #74
58921 Day
You can fly!
pi_71785021
@Arual, die quiche ziet er, wat mij betreft, lekker uit, hoor. Afgelopen zaterdag een heerlijk spinaziequiche bij mijn schoonmmoeder gegeten. Recept heb ik meegenomen, binnenkort maar eens uitproberen en natuurlijk gaat er de volgende dag een stukje mee in mijn bento.

Geen foto's (moet batterij opladen, vergeet dat steeds), maar nog wel braaf aan het bentoën, vandaag weer soba noedels mee!

[ Bericht 0% gewijzigd door Day op 11-08-2009 14:44:01 ]
I am gonna shine
pi_71785852
Dat onderste plaatje van _Arual_ is bij deze op.
pi_71789494
Mijn eiervormen zijn binnen (bedankt Liessa)!!! Ze staan nu in de koelkast, ik hoop dat ze een beetje gelukt zijn. Zal proberen een foto te maken

Ze zijn niet allemaal goed gelukt (net als de foto) vind ik:

Konijn en auto zijn wel herkenbaar. Dat ding links is een hartje. Niet echt goed gelukt, maar ik denk dat hij duidelijker is als je hem door de midden snijdt, zoals de verpakking aangeeft... Ze waren wel lekker!

[ Bericht 23% gewijzigd door Filiassi_Jane op 11-08-2009 14:55:56 ]
pi_71790780
quote:
Op maandag 10 augustus 2009 16:58 schreef zaailand het volgende:
Hier mijn bento van gisteren.
Salamirolletjes met roomkaas.
Fruit en bakje worst.
Eierdoosje met gekookt ei

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

En hier die voor morgen
Beefsalade met peultjes tomaat in zwartebonensaus.
Fruit, kaasje, komkommersalade en bakje sojasaus.
Kiwi met lepeltje

[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Das toch geen kiwi?
pi_71794805
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 15:07 schreef Taurus het volgende:

[..]

Das toch geen kiwi?
Oeps, nee dat is een passievrucht
pi_71794834
Wel kiwilepeltje

Deze appelbol heb ik vorig weekend in Antwerpen gekocht.
Niet dat ik veel appels eet maar toch leuk!

[ Bericht 74% gewijzigd door zaailand op 11-08-2009 17:40:48 ]
pi_71795264

Net besteld
pi_71795344
quote:
Op dinsdag 11 augustus 2009 17:58 schreef bento het volgende:
[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

Net besteld
O die bovenste is leuk bent
pi_71801539
@bento: ja, die bovenste is inderdaad mooi! Ik hou van zijclipjes, is handig!

@filassi: het hartje lukt bij mij ook niet echt, blijkbaar teveel "uitstekende" vorm? Of alleen geschikt voor grotere eieren, dat kan ook.

Zondag onigiri en jello gemaakt en eieren gekookt.

Veeeel te lekker... De gele is met citroensmaak (light jello van de Lidl, geen idee of ze het nog hebben), de groene is onzelievevrouwebedstro (niet een echt uitgesproken smaak, maar wel aardig, ook light trouwens) en de rode is bosbessen. Ik heb de drie vierkante vormen bij de IKEA gekocht, de grote muffinvorm bij Xenos (maar die had ik gewoon voor muffins gekocht) en de kleine jelly-bean vorm op ebay. De hartjes weet ik niet meer, Xenos denk ik. Ik maak mijn jello met de helft van de aangegeven hoeveelheid water, anders kun je het niet meenemen. De IKEA vormen hebben het nadeel dat ze niet allemaal even makkelijk loslaten. Volgende keer iets invetten, dat heeft bij de beans wel heel goed gewerkt.

Gisteren:

Jello+onigiri+ei = roze onigiri en roze ei. En de zoetheid verdrijft helemaal de smaak van de furikake. Maar zoete rijst is ook lekker hoor.

Vandaag:

Jello apart! Ze geven op elkaar maar weinig af, alleen de rode bloedt iets door in de andere kleuren, maar de smaak niet echt. Ik had avonddienst, daarom meer jello, als toetje.
pi_71802114
Yello? Ik ken alleen jelly(pudding)?
pi_71803140
Yay net leuke dingentjes besteld!!!

dinsdag 11 augustus 2009 @ 23:36:22 #85
58921 Day
You can fly!
pi_71805540
Ik word helemaal hebberig van al die mooie spulletjes. Maar ik heb voorlopig echt genoeg. Al zou ik nog wel graag 1 extra box willen. Gewoon ter afwisseling.

@ Amthezia: zitten die groene eetstokjes nou aan elkaar vast?

Ben eigenlijk wel benieuwd wie er eetstokjes gebruiken. Ik word er maar niet handig in (maar dat kan ook liggen aan het feit dat ik niet zo geduldig ben )

Mijn bento voor morgen is weer ingepakt, het gaat steeds sneller. Morgen zal ik wel wat foto's uploaden.
I am gonna shine
pi_71805573
Jaloooooers! Die Waon vind ik al maanden mooi (5 om precies te zijn, daarvoor wist ik nog niet wat bento was)!
Gave spullen hoor!

@Arual: Jello is de merknaam (in Amerika). Het is geleipudding, ook bekend als drilpudding, jelly, jello, gelatinepudding etc. Hmmmm, jello...
pi_71809923
Ik gebruik meestal eetstokjes die rammelen niet, en eten gewoon lekker!
De groene stokjes lijken op de foto inderdaad aan elkaar te zitten, maar op andere foto's zijn ze gelukkig los van elkaar

Mijn bento van vandaag:

Caprese salade (tomaat, basilicum en mozzerella) met een babybell kaasje. In het andere bakje zit een aardappelsalade (1 schepje hutspot apart gehouden) met wortel&ui en later heb ik paprika en augurk toegevoegd (en een klein lepeltje mayo + zout en peper).
pi_71810739
Ik eet meestal ook gewoon met stokjes, het is makkelijk mee te nemen, rammelt inderdaad vaak niet zo als een vorkje en het eet voor mij net zo gemakkelijk eigenlijk. En ze passen meestal ook gewoon in je doosje zelf, dat kan ook niet bij elk vorkje.

Ziet er lekker uit Amthezia, en dat eenlaags Totoro doosje is zelfde als ik heb. Is wel handig doosje vind ik persoonlijk

Oh Filiassi_Jane, hoelang had je de eieren in de vorm gedaan?
Ik doe ze meestal avond van tevoren in de vorm en dan in de ochtend dat als enige werk nog in mijn bento. Je zou ook kunnen proberen evt met een ander soort maat ei, las hier op fok geregeld dat mensen bepaalde maten gebruikte. Ikzelf zou dat echter niet weten, gebruik eieren die ik bij mijn ouders vers bij de kipjes weghaal
pi_71812858
Ik weet niet precies welke maat ei ik had gebruikt, maar ik denk L. Stond ook op de verpakking. Had ze een kwartier in de koelkast gezet (volgens de handleiding van Amthezia gedaan, verpakking zei 5 minuten). Het hartjesei moest volgens de verpakking rechtop gezet worden, misschien volgende keer gewoon liggend proberen.
pi_71813629
Het sterretje en het hartje zijn voor de grotere eitjes in de L categorie. Terwijl juist het visje en het konijntje meer voor de kleinere zijn! Dus uiteindelijk wel allemaal L, maar die paar gram maakt toch verschil uit!

@vahmp, ik weet het is hopelijk niet erg toch ik vind het zo'n lief doorkijkdoosje!!!!
pi_71825769
Ik zie nu pas dat het lightsabers zijn! Ik ben echt een SF fan, en wil ze ook! Hubby heeft al gezegd dat het mag
Ik bestel wel rode, want Darth Maul is cool
pi_71828163
Ja het zijn starwars chopsticks cool heh!!! Ik ben ook dol op SF, meer star trek dan star wars maar deze kon ik niet laten liggen!! Maar ik vind Yoda coooooooool!!
pi_71829890
Vark en Vis voor Day:

Vis: "Ja, en we kwamen dus hier aan, na een dag reizen, in een supernette bubbeltjesenvelop. Fantastische bubbels, overigens..."
Vark: "Hou nou toch es een keer op met je bubbels!"
Vis: "Ik vind bubbels tof. Maar goed. Waar het om gaat, is dat we in een nétte envelop zaten."
Vark: "Te net als je het mij vraagt..."
Vis: "En hier is het niet netjes. Aanrecht vol met sojaboontjes, noedels, sesamzaad, gehaktballen, bizar zeg. We stonden in een kast vól met bentomeuk. Een verdwaasd eivormje vertelde me dat de broodtrommel veld heeft moeten ruimen voor ons. Maar ja, ze eten toch geen brood meer sinds het bentogebeuren."
Vark: "Heerlijk. Een prettige zwijnenstal!"

pi_71834080
Leuke bestelling Amthezia!!
Ik heb die kleine totoro ook besteld, gewoon onweerstaanbaar :-)

Die HHK furikadestrooier van Aural is ook erg.... word weer erg hebberig

Liessa (of iemand anders) weet je ook ergens suikervrije jello te verkrijgen?

Heb zelf puccastokjes en de witte die bij de HHK zaten en deze van Jlist.
Vind ze vooral leuk omdat ze zo compact zijn. Alleen de kleur vind ik achteraf minder.
  woensdag 12 augustus 2009 @ 23:26:43 #95
58921 Day
You can fly!
pi_71835258
@ Arual: fijn dat Vis en Vark het zo naar hun zin hebben bij je!

Ik ga toch nog maar vaker oefenen met mijn stokjes, want ik vind het ergens wel stoer eten.
I am gonna shine
pi_71841234
Mooi hoor Arual, ziet er heerlijk uit!!

Vandaag een hele saaie/simpele voor mij! En ik had ruzie met mijn camera, dus zijn niet erg scherp:

Er zit in: Humus, tomaatjes, droge kosterworst en Kip chili wraps.

Ook had ik nog een restje gazpacho over van gisteren, dus die eet ik vandaag lekker als tussendoortje:
pi_71841518
Hmm enig idee of je er iets anders leuk gevormd in kan stoppen ipv ei?
Ik eet namelijk geen ei, maar ik vind ze zo leuk met die vormpjes ^^
pi_71842360
- Griesmeelpudding (wel goed dikke maken) erin doen.
- Onigiri's (rijstballen) kan je ermee vormen.
- jello/drilpudding werkt ook denk ik.

Dat zijn de enige dingen waar ik nu even opkom.
pi_71842617
quote:
Op woensdag 12 augustus 2009 11:34 schreef Amthezia het volgende:
Het sterretje en het hartje zijn voor de grotere eitjes in de L categorie. Terwijl juist het visje en het konijntje meer voor de kleinere zijn! Dus uiteindelijk wel allemaal L, maar die paar gram maakt toch verschil uit!

@vahmp, ik weet het is hopelijk niet erg toch ik vind het zo'n lief doorkijkdoosje!!!!
Het konijntje selecteer ik altijd een iets kleiner uitgevallen en smal ei voor Gaat meestal perfect.
En voor een Hello Kitty ei of zo'n ijsje-ei heb je een vrij dik ei nodig.

En nouja, kvinnet niet erg, maar kvinnet wel toevallig @ doosjes.
Khad hello kitty rode doosje besteld, nu ook 3 ofzo anderen ofzo? Khad dat totoro 1 laags doosje (zijn meerdere versies van, stuk of 3) en nu weer 2 alweer met zelfde doosje in zelfde uitvoering zelfs Begin bij sommige doosjes een patroon te zien Toeval waarschijnlijk, maar wel opmerkelijk aangezien er meerdere versies van zijn en we straks dus veel dezelfde doosjes terug gaan zien komen in dit topic

En verder voor mij nog 1,5 week ongeveer voor weer gewoon bento-en
Begin al wat te voor-borrelen op ideeën! ^.^
pi_71843412
quote:
En nouja, kvinnet niet erg, maar kvinnet wel toevallig @ doosjes.
Khad hello kitty rode doosje besteld, nu ook 3 ofzo anderen ofzo? Khad dat totoro 1 laags doosje (zijn meerdere versies van, stuk of 3) en nu weer 2 alweer met zelfde doosje in zelfde uitvoering zelfs Begin bij sommige doosjes een patroon te zien Toeval waarschijnlijk, maar wel opmerkelijk aangezien er meerdere versies van zijn en we straks dus veel dezelfde doosjes terug gaan zien komen in dit topic
Je hebt gewoon een goeie smaak
En het is nou niet dat we allemaal op het zelfde kantoor zitten met het zelfde doosje!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')